ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Als bijvoorbeeld een Walmart dus HD-DVD spelers voor, zeg, $50 de deur uit kan doen, gaan ze dat met enorme hoeveelheden doen om de verkoop van HiDef materiaal te stimuleren, en daarmee hun winkelbezoek; eigenlijk wilden ze dat met die Venturer al bereiken, maar die was gewoon nog te duur.
Dit kan kortom nog steeds alle kanten uit gaan. Het komende jaar blijft het gokken wat het wordt. Dan heb je dus in feite twee realistische alternatieven als je nu HD wil en geen zin hebt eindeloos te wachten: een PS3 - want zelfs als er geen BluRay films meer te krijgen zouden zijn, is dat nog steeds een spelcomputer - of een goedkope Toshiba HD-DVD en gewoon de gok wagen dat je er het komende jaar lol van hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door PowerFlower op 28-01-2008 13:38 ]
Paar linkjes om mijn verhaal te staven:
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=24489
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=24326
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=24404
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=24246
en dan nog dit:
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=24658
[ Voor 6% gewijzigd door FaceDown op 28-01-2008 18:28 ]
Groetjes, FaceDown.
Let's face it, als film studios almost exclusively leveren op blu-ray, dan is het toch gebeurd..
Hoeveel grote jongens (en welke firma's zijn dat dan) brengen nog op beide formaten uit nu?
Als er straks van de BluRay van 'No country for Old Men' 100.000 stuks worden verkocht omdat ie 8 Oscars wint en Toshiba zet 1 miljoen spelers weg voor $100 dan zou ik als filmproducent graag die film op HD DVD uitbrengen. Want die 1 miljoen mensen willen goede films hebben en niet games (PS3 bezitters).UltraSub schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:02:
Mijn gevoel zegt dit ook.
Let's face it, als film studios almost exclusively leveren op blu-ray, dan is het toch gebeurd..
Hoeveel grote jongens (en welke firma's zijn dat dan) brengen nog op beide formaten uit nu?
Universal en Paramount/Dreamworks zijn nog exclusief op HDDVD en dat zijn zeker niet de minste. Beide hebben een gigantische catalogus. Wanneer duidelijk zal zijn dat Universal en Paramount niet van hun pad af wijken zal het er allemaal weer anders uit zien. Warner's zet heeft bij velen ook het idee gebracht dat Universal en Paramount ook van plan zijn om te switchen en dat is het grootste pijn geweest voor HDDVD. Laten we maar afwachten wat er na de paniekmaand Januari te gebeuren staat. HDDVD zal wellicht niet gaan winnen, maar als men 30% van de markt kan pakken doordat men 30% van de content heeft is het niet gebeurd met HDDVD.UltraSub schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:02:
Mijn gevoel zegt dit ook.
Bluray is voor mij gewoon geen optie. Ik kan niet zonder mijn imports en de prijs voor een speler bevalt ook niet.
Dan heb ik nog niets gezegd!
Maar blijkbaar vind je het geen probleem als je 70-80% van het totale filmaanbod moet missen? Waarom krijg ik bij sommige reacties van HD-DVD-fans het idee dat ze het formaat veel belangrijker lijken te vinden dan de content waarvoor ze toch eigenlijk zo'n speler in huis hebben gehaald.sampoo schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:46:
[...]
Universal en Paramount/Dreamworks zijn nog exclusief op HDDVD en dat zijn zeker niet de minste. Beide hebben een gigantische catalogus. Wanneer duidelijk zal zijn dat Universal en Paramount niet van hun pad af wijken zal het er allemaal weer anders uit zien. Warner's zet heeft bij velen ook het idee gebracht dat Universal en Paramount ook van plan zijn om te switchen en dat is het grootste pijn geweest voor HDDVD. Laten we maar afwachten wat er na de paniekmaand Januari te gebeuren staat. HDDVD zal wellicht niet gaan winnen, maar als men 30% van de markt kan pakken doordat men 30% van de content heeft is het niet gebeurd met HDDVD.
Bluray is voor mij gewoon geen optie. Ik kan niet zonder mijn imports en de prijs voor een speler bevalt ook niet.
Persoonlijk vind ik het belangrijkst dat er 1 formaat als winnaar uit de strijd komt, zodat films in HD-kwaliteit kunnen doorbreken naar een groter publiek. Daarmee wordt het aanbod enorm vergroot en zullen de prijzen van spelers en films voortdurend naar beneden gaan zoals het ook bij de DVD gebeurd is. De strijd tussen HD-DVD en Blu-Ray stelt dat moment enkel uit. Daarnaast lijkt het onderhand onmogelijk voor HD-DVD om het tij te keren gezien het zakkende marktaandeel van spelers- en films.
Het zou een enorme stimulans voor HD-films zijn als Toshiba gewoon zou stoppen met hun hopeloze strijd.
Ik mis geen filmaanbod. Ik koop de rest van titels die mij boeien gewoon op DVD tegen veel lagere kosten. Op Bluray en HDDVD zijn lang niet alle films een grotere verbetering ivm DVD en ik zou het op een scherm van 2,60m breed toch wel snel moeten merken.ymmv schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:16:
[...]
Maar blijkbaar vind je het geen probleem als je 70-80% van het totale filmaanbod moet missen? Waarom krijg ik bij sommige reacties van HD-DVD-fans het idee dat ze het formaat veel belangrijker lijken te vinden dan de content waarvoor ze toch eigenlijk zo'n speler in huis hebben gehaald.
Liever dat dan een dure Bluray speler en dan nog aangewezen zijn op enkel Europese titels. Als Bluray regiovrij was dan haalde ik ook een Bluray speler wanneer die rond de 200 EUR moet kosten voor een fullfeature versie (iets waar hooguit de PS3 aan voldoet op het moment).
Kan mij ruk wezen of er 1 of 3 formaten zijn. Ik heb geen problemen met 3 spelers in huis te halen, waar ik wel problemen mee heb is dat mij kunstmatig wordt beperktin welke schijfjes ik mag kopen. De prijzen van HDDVD en HDDVD films zijn nu aan het dalen. In de VS kan je menig HDDVD titel voor $15 aanschafen (iets meer dan 10 EUR). Als HDDVD iets doet is het wel de prijzen sneller naar beneden te krijgen. Want als Bluray het voor het zeggen heeft, zal het de premium op DVD en DVD speler gewoon behouden en zal er echt geen haast zijn om de prijzen in rap tempo omlaag te gooien.Persoonlijk vind ik het belangrijkst dat er 1 formaat als winnaar uit de strijd komt, zodat films in HD-kwaliteit kunnen doorbreken naar een groter publiek. Daarmee wordt het aanbod enorm vergroot en zullen de prijzen van spelers en films voortdurend naar beneden gaan zoals het ook bij de DVD gebeurd is. De strijd tussen HD-DVD en Blu-Ray stelt dat moment enkel uit. Daarnaast lijkt het onderhand onmogelijk voor HD-DVD om het tij te keren gezien het zakkende marktaandeel van spelers- en films.
Ik geloof daar niet in. Zeker gezien de grootte van de markt is het nog niet zo klare koek.Maar voor mij is Bluray gewoon geen optie, dus het is voor mij op het moment of HDDVD of DVD.Het zou een enorme stimulans voor HD-films zijn als Toshiba gewoon zou stoppen met hun hopeloze strijd.
Verwijderd
Misschien had je tijdens je economie lessen eens wat beter kunnen opletten. Het feit dat er nu een strijd plaatsvind tusen twee formaten, is juist een stimulans voor beide standaarden om snel relatief geodkope spelers af te zetten. Zie de prijsverlagingen van Toshiba, zie de ps3. Ik denk namelijk niet dat wanneer er slecht één standaard beschikbaar zou zijn, dat het nu al mogelijk is om voor 150 euro een standalone HD speler in je woonkamer te hebben staan. Wanneer de afzet van spelers een dergelijke stimulans krijgt wordt het voor de contentaanbieders natuurlijk steeds aantrekkelijker om films op een HD formaat te publiceren. Een doorbraak bij het grote publiek zal dus denk ik in de eerste plaats vooral afhankelijk zijn van de prijs en het aanbod van hardware en niet zozeer van de content. Kijk maar naar het Full HD gebeuren bij plasma's/lcd's. In mijn omgeving (winkels, mensen) zie en hoor ik opeens alleen maar Full HD terwijl het meerendeel het nog doet met een analoge kabelaansluiting. Dit vooral doordat de winkels tegenwoordiger meer Full HD schermen aanbieden dan wat anders en de prijzen hiervan ook behoorlijk gedaald zijn in de afgelopen periode. De 1080p content is op zijn zachtst gezegd nog niet wijdverspreid, dus wat dat betreft is de keuze niet echt gerechtvaaridgd. Echter een veel gehoord argument is dat men nu wel voorbereid is op de toekomst. In dit licht bezien: nu een normale dvd speler kopen met upscale mogelijkheden kost iets van 80/90 euro, voor 70/60 euro meer heb je een HDDVD speler met upscale mogelijkheden voor gewone DVD's en ben je voorbereid op HDDVD. Als iemand nu tot vervanging van zijn oude DVD speler overgaat dan zal er met zulke (absoluut) kleine prijsverschillen steeds vaker overstappen op een HDDVD speler. Ik denk dus dat het juist een stroomversnelling kan betekenen voor HD content. Daarnaast is het alleen maar winst voor de consument omdat die nu de keuze heeft tussen twee standaarden en zich niet hoeft vast te leggen op één standaard, ook al lijken velen te menen dat men gedwongen is tot een keuze, wat natuurlijk kul is, maar mensen laten zich blijkbaar graag wat aanpraten.ymmv schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:16:
[...]
Maar blijkbaar vind je het geen probleem als je 70-80% van het totale filmaanbod moet missen? Waarom krijg ik bij sommige reacties van HD-DVD-fans het idee dat ze het formaat veel belangrijker lijken te vinden dan de content waarvoor ze toch eigenlijk zo'n speler in huis hebben gehaald.
Persoonlijk vind ik het belangrijkst dat er 1 formaat als winnaar uit de strijd komt, zodat films in HD-kwaliteit kunnen doorbreken naar een groter publiek. Daarmee wordt het aanbod enorm vergroot en zullen de prijzen van spelers en films voortdurend naar beneden gaan zoals het ook bij de DVD gebeurd is. De strijd tussen HD-DVD en Blu-Ray stelt dat moment enkel uit. Daarnaast lijkt het onderhand onmogelijk voor HD-DVD om het tij te keren gezien het zakkende marktaandeel van spelers- en films.
Het zou een enorme stimulans voor HD-films zijn als Toshiba gewoon zou stoppen met hun hopeloze strijd.
Hoezo winst voor de consument? Die wordt door die onzinnige formatenoorlog gedwongen om twee spelers aan te schaffen. Nu Warner exclusief voor Blu-Ray gekozen heeft, is er niet een neutrale studio meer. Als je voor Blu-Ray kiest heb je ondersteuning van filmsudio's die 70-80% van het totale hedendaagse filmaanbod afdekken, maar je zult nog steeds een aantal films uit het HD-DVD-kamp moeten missen. Maar goed, da's altijd nog beter dan het omgekeerde, want mensen met een HD-DVD-speler zullen 3/4 van alle films niet kunnen bekijken. Pak een lijst van de 100 populairste films van het afgelopen jaar en scrap alles weg wat niet van Disney, Fox, Warner,New Line, Sony, Columbia en ga zo maar door weg, je houdt akelig weinig films over.Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:51:
[...]
Daarnaast is het alleen maar winst voor de consument omdat die nu de keuze heeft tussen twee standaarden en zich niet hoeft vast te leggen op één standaard, ook al lijken velen te menen dat men gedwongen is tot een keuze, wat natuurlijk kul is, maar mensen laten zich blijkbaar graag wat aanpraten.
Ha, daar heb je Walmart weer. Een jaar geleden zou HD-DVD gered worden door geheimzinnige maar bijzonder goedkope Chinese spelers voor de bodemprijs van $300. Ondertussen is Toshiba zo doldriest in de prijzen aan het knippen dat er geen enkele adere producent mee wil concurreren op de markt voor HD-DVD-spelers. De prijzen van Toshiba-spelers zijn nu al naar de $100 gegaan en zelfs daarmee heeft Toshiba geen groter marktaandeel voor hun stand-alone spelers weten te krijgen. Integendeel. Op de CES bleek uit hun presentatie dat hun SA-marktaandeel juist achteruit gegaan was, omdat de duurdere Blu-Ray-spelers beter verkochten dan hun supergoedkope aanbiedingen. HD-DVD-fans blijven echter geloven in de lage prijzen. Op naar de $50! Het maakt toch niks uit dat de consument van dit duizelingwekkende prijsverval alleen maar sterker overtuigd raakt dat HD-DVD niet meer te redden is.PowerFlower schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:37:
Op US sites is ook te lezen dat de keuze van Walmart voor HD-DVD de doorslag zou kunnen geven: het is een van de grootste verkopers van DVDs in de USA, maar ze gebruiken goedkope DVDs eigenlijk alleen als lokkertje om mensen de winkel binnen te krijgen. Het interesseert Walmart dan ook geen zier of dat HD-DVD is of BluRay, als er maar goedkope spelers te verkrijgen zijn; gewoon DVD voldoet niet meer omdat er op die kwaliteit voldoende, makkelijke en goedkope alternatieven zijn.
Als bijvoorbeeld een Walmart dus HD-DVD spelers voor, zeg, $50 de deur uit kan doen, gaan ze dat met enorme hoeveelheden doen om de verkoop van HiDef materiaal te stimuleren, en daarmee hun winkelbezoek; eigenlijk wilden ze dat met die Venturer al bereiken, maar die was gewoon nog te duur.
Dit kan kortom nog steeds alle kanten uit gaan. Het komende jaar blijft het gokken wat het wordt. Dan heb je dus in feite twee realistische alternatieven als je nu HD wil en geen zin hebt eindeloos te wachten: een PS3 - want zelfs als er geen BluRay films meer te krijgen zouden zijn, is dat nog steeds een spelcomputer - of een goedkope Toshiba HD-DVD en gewoon de gok wagen dat je er het komende jaar lol van hebt.
Dat 70-80% van het filmaanbod is nog maar de vraag. Er is meer leven naast de big 7 en een aantal van de Bluray exclusive studio's zijn nou echt niet bezig met Bluray (Fox bijvoorbeeld). Op het moment doet het assortiment HDDVD nauwelijks onder voor Bluray. Ik geloof dat het zo'n beetje 600 op 700 staat. Maar belangrijker nog is dat die 600 voor iedereen op de wereld bereikbaar is terwijl die 700 lang niet allemaal voor onze Europese Bluray spelers geschikt zijn.ymmv schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:22:
[...]
Hoezo winst voor de consument? Die wordt door die onzinnige formatenoorlog gedwongen om twee spelers aan te schaffen. Nu Warner exclusief voor Blu-Ray gekozen heeft, is er niet een neutrale studio meer. Als je voor Blu-Ray kiest heb je ondersteuning van filmsudio's die 70-80% van het totale hedendaagse filmaanbod afdekken, maar je zult nog steeds een aantal films uit het HD-DVD-kamp moeten missen. Maar goed, da's altijd nog beter dan het omgekeerde, want mensen met een HD-DVD-speler zullen 3/4 van alle films niet kunnen bekijken. Pak een lijst van de 100 populairste films van het afgelopen jaar en scrap alles weg wat niet van Disney, Fox, Warner,New Line, Sony, Columbia en ga zo maar door weg, je houdt akelig weinig films over.
Verder zijn er in verschillende delen van de wereld HDDVD uitgaven van studio's die in de VS als "exclusive" te boek staan. Tot Sony films aan toe! Resident Evil bijvoorbeeld die in Duitsland op HDDVD is uitgekomen.
Dat exclusive moet je eigenlijk wel een beetje vanuit de VS moeten zien, want in veel andere landen zijn de studios veelal niet de distributeurs.
Verwijderd
De consument heeft nu tenminste een keuze: de keuze voor goedkopere hardware/minder content, of duurdere hardware/meer content. Als er alleen Blu-ray zou zijn dan zou de consument gebonden zijn aan en prijs van 400 euro voor een HD speler, waardoor veel consumenten hiervan zouden afzien. Nu hebben consumenten de mogelijkheid om een HD speler voor 150 euro te kopen. Ik zou in ieder geval een Blu-ray speler voor 400 euro lekker laten staan terwijl ik 150 euro het overwegen waard vind. Dat er andere films op uitkomen vind ik dan minder van belang, omdat ik NU de mogelijkheid heb om betaalbaar HD-films te kunnen bekijken, terwijl ik die mogelijkheid in het andere scenario niet zou hebben. Daardoor zou de hoeveelheid content in het sole Blu-ray scenario geen issue zijn, omdat ik niet eens zou overwegen om een speler te kopen.ymmv schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:22:
[...]
Hoezo winst voor de consument? Die wordt door die onzinnige formatenoorlog gedwongen om twee spelers aan te schaffen. Nu Warner exclusief voor Blu-Ray gekozen heeft, is er niet een neutrale studio meer. Als je voor Blu-Ray kiest heb je ondersteuning van filmsudio's die 70-80% van het totale hedendaagse filmaanbod afdekken, maar je zult nog steeds een aantal films uit het HD-DVD-kamp moeten missen. Maar goed, da's altijd nog beter dan het omgekeerde, want mensen met een HD-DVD-speler zullen 3/4 van alle films niet kunnen bekijken. Pak een lijst van de 100 populairste films van het afgelopen jaar en scrap alles weg wat niet van Disney, Fox, Warner,New Line, Sony, Columbia en ga zo maar door weg, je houdt akelig weinig films over.
Geloof je het zelf? Als je kijkt vlak voor Warner's beslissing, zul je zien dat Bluray spelers en HDDVD spelers nek-aan-nek verkochten en om dan met een plaatje van digitalbits te komen. Met absolute Bluray fanboy Bill Hunt, die van begin af aan op HDDVD zeikte, alsof hij aandelen Sony had.ymmv schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:30:
[...]
Ha, daar heb je Walmart weer. Een jaar geleden zou HD-DVD gered worden door geheimzinnige maar bijzonder goedkope Chinese spelers voor de bodemprijs van $300. Ondertussen is Toshiba zo doldriest in de prijzen aan het knippen dat er geen enkele adere producent mee wil concurreren op de markt voor HD-DVD-spelers. De prijzen van Toshiba-spelers zijn nu al naar de $100 gegaan en zelfs daarmee heeft Toshiba geen groter marktaandeel voor hun stand-alone spelers weten te krijgen. Integendeel. Op de CES bleek uit hun presentatie dat hun SA-marktaandeel juist achteruit gegaan was, omdat de duurdere Blu-Ray-spelers beter verkochten dan hun supergoedkope aanbiedingen. HD-DVD-fans blijven echter geloven in de lage prijzen. Op naar de $50! Het maakt toch niks uit dat de consument van dit duizelingwekkende prijsverval alleen maar sterker overtuigd raakt dat HD-DVD niet meer te redden is.
[afbeelding]
Exact. Ik vertik het om 400 Euro's neer te tellen voor een lomp uitziende veredelde DVD speler die me ook nog eens met allerlij onoverkomelijke beperkingen opzadeld, en daarna ook nog eens 25-30 Euro per film te lappen. Dan maar geen HD.Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:45:
De consument heeft nu tenminste een keuze: de keuze voor goedkopere hardware/minder content, of duurdere hardware/meer content. Als er alleen Blu-ray zou zijn dan zou de consument gebonden zijn aan en prijs van 400 euro voor een HD speler, waardoor veel consumenten hiervan zouden afzien. Nu hebben consumenten de mogelijkheid om een HD speler voor 150 euro te kopen. Ik zou in ieder geval een Blu-ray speler voor 400 euro lekker laten staan terwijl ik 150 euro het overwegen waard vind. Dat er andere films op uitkomen vind ik dan minder van belang, omdat ik NU de mogelijkheid heb om betaalbaar HD-films te kunnen bekijken, terwijl ik die mogelijkheid in het andere scenario niet zou hebben. Daardoor zou de hoeveelheid content in het sole Blu-ray scenario geen issue zijn, omdat ik niet eens zou overwegen om een speler te kopen.
Als ik ooit BluRay in huis haal zal dat zijn met een PlayStation 3, maar dan meer voor de PS3 dan BR. DVD blijft een redelijk en tevens veel goedkoper alternatief. Mijn huidige Samsung 720p HDMI upscaler levert uitstekend beeld voor de 80 Euro's waar ik hem dik een jaar geleden voor kocht.
Het is zelfs de vraag of iemand als grote overwinnaar in de HD strijd te voorschijn komt, en dan nog of diegene daadwerkelijk overleeft. Alles zal afhangen van de consumentenacceptatie, en dus m.n. van de consumentenprijzen... niet van wat studio's pushen terwijl er nog de wijdgeaccpeteerde DVD fallback is. Doorbraak van DVD kwam ook pas toen de spelers voor een appel en een ei in 't schap lagen.
Tot nu toe zijn de meeste door fabrikanten gepushte nieuwe formaten een stille dood gestorven: DCC, DAT, HD-CD, SA-CD, MD enz.
De 5 HD-DVD's (en HDMI kabel) die Toshiba bijlevert waren dan ook een zeer aardige extra om me over de streep te trekken. BluRay komt niet eens close. Daar ben ik minimaal 400,- kwijt zonder films (of met slechts eentje) en zonder bekabeling. Als Sony die 500 mln omkoopgeld nou eens in de consumentenprijzen had gestoken, dan hadden we kunnen praten.
[ Voor 12% gewijzigd door Cheetah op 29-01-2008 08:57 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:51:
[...]
In dit licht bezien: nu een normale dvd speler kopen met upscale mogelijkheden kost iets van 80/90 euro, voor 70/60 euro meer heb je een HDDVD speler met upscale mogelijkheden voor gewone DVD's en ben je voorbereid op HDDVD. Als iemand nu tot vervanging van zijn oude DVD speler overgaat dan zal er met zulke (absoluut) kleine prijsverschillen steeds vaker overstappen op een HDDVD speler. Ik denk dus dat het juist een stroomversnelling kan betekenen voor HD content.
Inderdaad, als je nu een goede dvdspeler zoekt dan is een HD-dvd speler voor 150,- wel erg interessant, zeker omdat je er inderdaad een hdmi-kabel en 5 goede HD films bij krijgt!Cheetah schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 08:40:
[...]
De 5 HD-DVD's (en HDMI kabel) die Toshiba bijlevert waren dan ook een zeer aardige extra om me over de streep te trekken. BluRay komt niet eens close. Daar ben ik minimaal 400,- kwijt zonder films (of met slechts eentje) en zonder bekabeling. Als Sony die 500 mln omkoopgeld nou eens in de consumentenprijzen had gestoken, dan hadden we kunnen praten.
Zonder een dergelijke aanbieding had ik voorlopig echt de overstap naar HD niet gemaakt, zo veel verbetering biedt het naar mijn mening niet ten opzichte van standaard dvd (en zeker niet om minimaal 400,- voor alleen een basic speler te rechtvaardigen!).
Het valt mij op dat de blu-ray fans nogal snel denken dat 'hun formaat' gewonnen heeft met de overstap van Warner, terwijl Warner natuurlijk ook gewoon terug kan naar HD-dvd als ze zien hoeveel standalone spelers er voor dat formaat wel niet zijn verkocht.
Overigens, de PS3 wordt vrolijk meegeteld voor blu-ray, maar dat is eigenlijk helemaal geen standalone speler natuurlijk (het is een console mensen, verbruikt veeel meer energie en maakt meer lawaai dan echt standalone)!
PS: ik ben dus van beide HD formaten geen fan, voor mij zijn gewone dvd's mooi zat op m'n Panasonic plasma (of misschien moet ik de HD films die bij m'n EP10 zaten eens echt gaan bekijken en niet alleen de eerste 10min van '300', wie weet ga ik 't toch mooi genoeg vinden
[ Voor 5% gewijzigd door Exar op 29-01-2008 15:02 ]
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Verwijderd
Ik zou zeggen de regio beperking wat betreft DVD, maar toen ik net wat ging zoeken vond ik de volgende link en kreeg toch wel een beetje spijt dat ik niet de ibood aanbieding heb genomenVerwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:12:
Voor 100-150,- koop je net een lekkere gewone dvd-speler die kan upscalen. Dus je bent wel gek als je niet zo'n Toshiba aanschaft als je toch al op zoek bent naar een dvd-speler
Nu nog wel te krijgen voor 150 euro, maar zonder de 5 films (enkel met Batman bij Pixmania), dat maakt het net wat minder.
[ Voor 20% gewijzigd door Speedy op 29-01-2008 15:32 ]
Die van ibood was de EP10 he, die zie je heel weinig voor 150 euro in de winkel[TAG]Speedy schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:26:
[...]
Ik zou zeggen de regio beperking wat betreft DVD, maar toen ik net wat ging zoeken vond ik de volgende link en kreeg toch wel een beetje spijt dat ik niet de ibood aanbieding heb genomen
Nu nog wel te krijgen voor 150 euro, maar zonder de 5 films (enkel met Batman bij Pixmania), dat maakt het net wat minder.
(had ik zondag maar niet brak in bed moeten liggen, dan had ik cheetah zijn opmerking gelezen ... nou ja wie weet wat dat Mediamarkt offensief nog brengt)
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
De PS3 is inderdaad geen standalone player, maar wel een een player. Er zullen weinig mensen zijn die naast een PS3 (met Bluray) nog een HD-DVD speler gaan kopen. Of het moet om een aantal grote titels gaan die men echt niet wilt missen.
De strijd tussen HD-DVD en Blu-ray is inderdaad nog niet gestreden, maar de vooruitzichten zijn niet bijzonder goed voor HD-DVD. Niet alleen vanwege de overstap van Warner, ook de verkopen van de schijfjes (ondanks beperkte hoeveelheid tov 'gewone' DVD's) spelen een rol... en dan vooral de beslissingen van retailers die daaruit voortvloeien.
Zo is in het Verenigd Koninkrijk door de keten Woolsworth besloten om vanaf maart geen HD-DVD meer in het assortiment te houden.
bron: http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=32482PS3 has helped Blu-ray dominate market, says retailer
Woolworths has said that it will no longer sell the HD-DVD movie format in stores from March.
The company has seen sales of rival format Blu-ray outsell HD-DVD by ten-to-one over the Christmas period, with the retailer stating that the PlayStation 3 has been the major factor in establishing market dominance.
"Sales figures clearly show that the market is moving towards one format of high definition DVD," commented DVD buyer for Woolworths Steven McGunigel, reports The Retail Bulletin.
"The main reason is the success of Sony's PlayStation 3 machine. Because it plays Blu-ray discs, there are over three quarters of a million homes in the UK that can view the new high definition format."
"There is no where near that number of HD-DVD players around," added McGunigel.
The retailer is not yet giving up on the format entirely – HD-DVD movies will still be sold via the company's website.
Leuk detail is natuurlijk wel dat de schijfjes dus nog verkocht worden via de website, maar qua beeldvorming voor de consument zal HD-DVD eigenlijk niet meer bestaan bij Woolsworth.
Maar wie weet wat Toshiba nog kan redden, de goedkope HD-DVD spelers, ingebouwde HD-DVD in alle Toshiba laptops, groot marketing-offensief, we zullen het wel merken...
[ Voor 1% gewijzigd door Seraphus-Y op 29-01-2008 15:33 . Reden: bron toevoegen... ]
2x Marstek Venus E v158 -*- CT003 v118
Op Kieskeurig.nl 2 stuks (informatique staat fout op Kieskeurig)Royz schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:31:
[...]
Die van ibood was de EP10 he, die zie je heel weinig voor 150 euro in de winkel
Maar op Tweakers.net is er nog 1 forum waar de leden de strijd tegen de rest van de wereld nog niet opgeven. Helaas zonder toverdrank.
Misschien zijn wij wel zo verstandig dat wij voor onszelf kunnen bepalen welk formaat voor ons goed uitkomt i.p.v. het kamp te kiezen waartoe je bijna gedwongen wordt (en zeker door BR fanboys)ymmv schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:36:
Mijn hemel, wat zijn hier veel HD-DVD fanboys. Het formaat is op sterven na dood met een huidig markaandeel in Europa van tusen de 10 en 20% (net als in de VS en Japan). Het filmaanbod wordt steeds beperkter nu 5 van de 7 grootste filmmaatschappijen exclusief Blu-Ray steunen. Overal in de pers is te lezen dat HD-DVD geen toekomst heeft, op bekende DVD-sites als thedigitalbits.com en dvdfile.com wordt Toshiba opgeroepen om de strijd op te geven. De geruchten worden steeds sterker dat Universal en Paramount binnen een jaar stoppen ook naar het Bli-Ray-kamp gaan. Winkeliers en kleinere Europese maatschappijen droppen het formaat. Ga zo maar door.
Maar op Tweakers.net is er nog 1 forum waar de leden de strijd tegen de rest van de wereld nog niet opgeven. Helaas zonder toverdrank.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Tja, dan kan je de Toshiba laptops dus ook meetellen... heb je een klein laptopscherm, maargoed op een console films kijken heeft ook zo z'n nadelen (ik wilde juist naast m'n xbox360 een standalone speler en naast de PS3 zou ik ook een standalone speler willen, niet alleen vanwege het energieverbruik, ook vanwege het lawaai).Seraphus-Y schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:32:
@ Exar:
De PS3 is inderdaad geen standalone player, maar wel een een player. Er zullen weinig mensen zijn die naast een PS3 (met Bluray) nog een HD-DVD speler gaan kopen. Of het moet om een aantal grote titels gaan die men echt niet wilt missen.
Verder zullen de meeste PS3 bezitters dat ding helemaal niet hebben voor films kijken, maar dat ding echt voor games hebben, dus het blijft discutabel dat ding mee te tellen (een Toshiba laptop koop je ook voornamelijk voor andere zaken dan films kijken, maar er zit wel zo'n HD drive in idd).
Het heeft alleen weinig met realiteitszin te maken gezien de steeds groter wordende waarschijnlijkheid dat HD-DVD het einde van het jaar niet zal halen.Royz schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:41:
[...]
Misschien zijn wij wel zo verstandig dat wij voor onszelf kunnen bepalen welk formaat voor ons goed uitkomt i.p.v. het kamp te kiezen waartoe je bijna gedwongen wordt (en zeker door BR fanboys)
Voor een gedeelte kan dat misschien ook wel, maar een belangrijk verschil is wel dat de PS3 altijd op de (HD)-TV is aangesloten, de laptop echter bij uitzondering.Exar schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:45:
[...]
Tja, dan kan je de Toshiba laptops dus ook meetellen... heb je een klein laptopscherm, maargoed op een console films kijken heeft ook zo z'n nadelen (ik wilde juist naast m'n xbox360 een standalone speler en naast de PS3 zou ik ook een standalone speler willen, niet alleen vanwege het energieverbruik, ook vanwege het lawaai).
Verder zullen de meeste PS3 bezitters dat ding helemaal niet hebben voor films kijken, maar dat ding echt voor games hebben, dus het blijft discutabel dat ding mee te tellen (een Toshiba laptop koop je ook voornamelijk voor andere zaken dan films kijken, maar er zit wel zo'n HD drive in idd).
En als we dan toch de Toshiba laptops mee gaan tellen, laten we dan ook de Sony laptops mee tellen.
Waar een PS3 bezitter z'n apparaat primair voor gebruikt is slechts gedeeltelijk interessant. De vraag is namelijk of een PS3 bezitter genegen is om extra geld uit te gaan geven voor een HD-DVD speler, zeker wanneer het merendeel van de films voor zowel HD-DVD als Blu-ray beschikbaar was. Overigens is het lawaai aspect volgens velen bij de PS3 niet van toepassing, wel bij de Xbox360.
De HDDVD fans zullen zeggen, zie je wel HDDVD maakt z'n comeback! De Bluray fans zullen zien dat er in week 3 weer 2x zoveel standalone bluray spelers zijn verkocht. En dan zijn de PS3's nog buiten beschouwing gelaten.
Groetjes, FaceDown.
Om mezelf maar meteen als voorbeeld te nemen; ik gebruik mijn PS3 vaker voor films dan voor games. Bovendien wordt in haast alle cijfers de PS3 buiten beschouwing gelaten. En dan nog is Bluray vet aan het 'winnen'.Seraphus-Y schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:06:
[...]
Voor een gedeelte kan dat misschien ook wel, maar een belangrijk verschil is wel dat de PS3 altijd op de (HD)-TV is aangesloten, de laptop echter bij uitzondering.
En als we dan toch de Toshiba laptops mee gaan tellen, laten we dan ook de Sony laptops mee tellen.
Waar een PS3 bezitter z'n apparaat primair voor gebruikt is slechts gedeeltelijk interessant. De vraag is namelijk of een PS3 bezitter genegen is om extra geld uit te gaan geven voor een HD-DVD speler, zeker wanneer het merendeel van de films voor zowel HD-DVD als Blu-ray beschikbaar was. Overigens is het lawaai aspect volgens velen bij de PS3 niet van toepassing, wel bij de Xbox360.
Dat geflame hier af en toe is trouwens ook best triest. Mij zal het aan m'n reet roesten wie de formaatoorlog wint. Als het toch HDDVD blijkt te zijn en we kunnen die spelers voor 50 euro halen dan doe ik dat graag. Echter als je relatistisch bent dan zie je dat HDDVD er nogal belabberd voor staat. Het is uberhaupt de vraag of Bluray het wel gaat maken.. In de meeste videotheken hebben ze nog niks van HD en in de gemiddelde FRS beslaat de Bluray-collectie ook maar een zielig donker hoekje.
Het beeld en geluid van Bluray is natuurlijk prachtig, maar ik denk dat het verschil met DVD voor de gemiddelde consument simpelweg te klein is om de overstap naar het veel duurdere Bluray te maken. Je moet al een TV (plasma natuurlijk) van minstens 42" hebben wil je het verschil echt goed zien (mits je een goede upscaling DVD speler hebt). Of misschien een heel dure LCD. Maar hoeveel % van de Nederlandse tv-kijkende bevolking heeft nou zo'n ding thuis? De meesten hebben nog gewoon een 'oud' bakbeest, en de rest een 32" lcd'tje. Daarop maakt DVD of HD bar weinig uit.
Hier nog een linkje trouwens: http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=24695
Groetjes, FaceDown.
Dat zag je ook in de reactie van Toshiba Europa op hiet nieuws dat Woolworths met HD-DVD stopt. Eerst wordt geschermd met het gegeven dat er meer losse HD-DVD-spelers verkocht worden (waarbij de PS3 voor het gemaak buiten beschouwing wordt gelaten) en daarna dat de "attach rate" van HD-DVD beter is (waarbij al die miljoenen PS3s wel meegeteld worden).FaceDown schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:10:
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=24697
De HDDVD fans zullen zeggen, zie je wel HDDVD maakt z'n comeback! De Bluray fans zullen zien dat er in week 3 weer 2x zoveel standalone bluray spelers zijn verkocht. En dan zijn de PS3's nog buiten beschouwing gelaten.
Wie zei ook al weer "lies, damn lies and statistics"?
Ik heb de Toshiba EP10 met 5 films gekocht omdat hij regiovrij te maken is (is me al gelukt) en omdat hij gewone dvd's erg goed kan upscalen, zeker voor dit bedrag is dat mooi meegenomen
De komende tijd worden hd dvd's alleen maar goedkoper en zolang dat in NL op zich laat wachten ga ik wel naar Amazon.com, waar je ze voor $15 kan vinden (= €15 incl. porto).
Enige wat jammer is, is dat hij geen analoge 5.1 uitgang heeft
HD audio formats zijn alleen via hdmi met een geschikte receiver of processor te gebruiken.
Maar goed, de optische uitgang doet het prima en dan heb je tenminste nog DD of DTS kwaliteit
Als de Blu-ray spelers een keer betaalbaar worden dan haal ik er wel een.
De PS3 is helaas bedroevend wat geluid betreft, dat doet een stand-alone player toch echt veel beter.
Op dit moment kijk ik ook nog naar de kwaliteit van de transfers, want soms kan je net zo goed de dvd bekijken, zo slecht zijn ze op zowel blu-ray als hd dvd als je niet uitkijkt
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren
??? Waar haal je dat nou weer vandaan? Ik heb m'n PS3 via een optisch kabeltje op m'n receiver aangesloten en het geluid is echt perfect hoor.Speedy-Andre schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:02:
De PS3 is helaas bedroevend wat geluid betreft,
Groetjes, FaceDown.
inderdaad ik heb ook nergens last van ,FaceDown schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:16:
[...]
??? Waar haal je dat nou weer vandaan? Ik heb m'n PS3 via een optisch kabeltje op m'n receiver aangesloten en het geluid is echt perfect hoor.
Misschien kom ik tot die conclusie omdat ik een redelijk serieuze set hebFaceDown schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:16:
[...]
??? Waar haal je dat nou weer vandaan? Ik heb m'n PS3 via een optisch kabeltje op m'n receiver aangesloten en het geluid is echt perfect hoor.

Geluid via een optische kabel betekent dat je hooguit dvd kwaliteit hebt (DD of DTS), HD audio formaten zoals True HD kan je niet doorgeven met spdif.
De PS3 kan (tot nu toe) via hdmi geen DTS-HD doorgeven en de meeste stand-alone BD spelers doen dat wel.
Ik vind dat een PS3 alle formaten die voor BD films worden gebruikt zou moeten kunnen doorgeven, wat heb je er anders aan?
Ok, via een optische kabel klinkt het 'leuk' maar daar koop ik geen PS3 voor
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren
Liever Batman Begins alleen dan die 5 waardeloze andere films[TAG]Speedy schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:26:
[...]
Ik zou zeggen de regio beperking wat betreft DVD, maar toen ik net wat ging zoeken vond ik de volgende link en kreeg toch wel een beetje spijt dat ik niet de ibood aanbieding heb genomen
Ik ben een fanboy van mijn portemonnee... en die zegt mij overduidelijk: Geen BluRay; wel uitstekende regiovrij te maken DVD upscaler met HD functionaliteit en 5 gratis HD-DVD's voor 1/3 van de prijs van slechts een losse BR speler.ymmv schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:36:
Mijn hemel, wat zijn hier veel HD-DVD fanboys. Het formaat is op sterven na dood met een huidig markaandeel in Europa van tusen de 10 en 20% (net als in de VS en Japan). Het filmaanbod wordt steeds beperkter nu 5 van de 7 grootste filmmaatschappijen exclusief Blu-Ray steunen. Overal in de pers is te lezen dat HD-DVD geen toekomst heeft, op bekende DVD-sites als thedigitalbits.com en dvdfile.com wordt Toshiba opgeroepen om de strijd op te geven. De geruchten worden steeds sterker dat Universal en Paramount binnen een jaar stoppen ook naar het Bli-Ray-kamp gaan. Winkeliers en kleinere Europese maatschappijen droppen het formaat. Ga zo maar door.
Ik laat me echt niet opdringen wat ik 'moet' kopen. Totdat de BR prijzen voor zowel films als spelers drastisch omlaag gaan kan Sony i.m.h.o. stikken in zijn proprietair formaat. Voor dat geld steken consumenten liever wat meer $ in een grotere TV... of ze houden het in hun zak, en terecht
Ik was gisteren weer ff bij de mediamarkt. Veel (vrij recente) HD-DVD's zijn ondertussen te krijgen voor de prijzen van de Special Editions van de gewone DVD's (20-25 Euro). Lijkt er al heel wat meer op, in tegenstelling tot... I.m.o. is het juist tijd om de grote filmstudio's eens (en hopelijk voor altijd) duidelijk te maken dat we niet zonder meer slikken wat ze ons door de strot proberen te schuiven... om een zeer toepasselijke filmquote aan te halen: 'If I don't love it I don't swallow'. And I don't love it
[ Voor 8% gewijzigd door Cheetah op 30-01-2008 03:30 ]
Full Specz
Verwijderd
Ga vooral ook eens op google naar 1080p torrents kijken, misschien hoef je wel helemaal niet zo'n speler!
Volgens de Lit-On site ondersteund hij het volgende:Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 05:38:
Ik raad iedereen aan een Lite-on LH-2B1S Blue-ray brander te nemen, die kan ook HDDVD aan, deze kost iets meer dan 250 euro. Met een beetje recente pc, kan je alles weergeven opnemen en copieeren (mag niet kan wel)
Ga vooral ook eens op google naar 1080p torrents kijken, misschien hoef je wel helemaal niet zo'n speler!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Blu-Ray Triple Writer - Compatible with Blu-Ray™ Disc (BD), DVD and CD. DVD read compliant: DVD single/dual layer (PTP/OTP), DVD-R(4.7GB), DVD+R, DVD+R Double Layer, DVD-R Dual Layer, DVD+RW and DVD-RW discs with diameter of 8 or 12 cm. CD read compliant: CD-DA, CD-ROM, CD-ROM/XA, Photo CD, Multi-session, Karaoke CD, Video CD, CD-I FMV, CD Extra, CD-R, and CD-RW discs of 8 or 12 cm. Conform to Orange Book: Part 2 CD-R Volume 1, Part 2 CD-R Volume 2 Multi Speed, Part 3 CD-RW Volume 1 (1x, 2x, and 4x), Part 3 CD-RW Volume2: High Speed, Part 3 CD-RW Volume 3: Ultra Speed. |
Dus geen HD DVD. De GGW-H10N doet dit wel, maar is iets duurder
Dutch: If it bleeds, we can kill it.
Het is wel de goedkoopste variant op dit moment en het is prettig dat je gedownload materiaal kan branden i.p.v. een stapel HDD's verzamelen
Ik was gisteren ook bij de Mediamarkt (in Amsterdam). HD-DVDs kosten nog steeds evenveel als Blu-Ray-disks, alleen is het aanbod ondertussen vele malen kleiner vergeleken met de concurrentie. De HD-filmsectie was verhuisd en weer een heel stuk groter geworden. Alle groei was echter naar Blu-Ray gegaan, die sectie was nu drie keer groter dan de HD-DVD-sectie. Het verschil in populariteit tussen HD-DVD en Blu-Ray was gewoon pijnlijk (voor HD-DVD-fans dan).Cheetah schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 02:36:
[...]
Ik was gisteren weer ff bij de mediamarkt. Veel (vrij recente) HD-DVD's zijn ondertussen te krijgen voor de prijzen van de Special Editions van de gewone DVD's (20-25 Euro). Lijkt er al heel wat meer op, in tegenstelling tot... I.m.o. is het juist tijd om de grote filmstudio's eens (en hopelijk voor altijd) duidelijk te maken dat we niet zonder meer slikken wat ze ons door de strot proberen te schuiven... om een zeer toepasselijke filmquote aan te halen: 'If I don't love it I don't swallow'. And I don't love it
BTW Het laatste nieuws is dat Sonic Solutions hun authoringsoftware voortaan alleen voor Blu-Ray uitbrengt. Zie Sonic's Professional Products Group to Fuel Growth of Blu-ray Disc and Digital Distribution
[ Voor 11% gewijzigd door ymmv op 30-01-2008 12:03 ]
Dat zal allemaal wel.. ik durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat ik geen verschil ga horen tussen DTS en True HD. En ik denk dat dat voor 99% van alle consumenten geldt (als het al niet 100 is). Dus ik mis True HD echt niet, bovendien is er nauwelijks apparatuur die dit weer kan geven.Speedy-Andre schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:31:
[...]
Misschien kom ik tot die conclusie omdat ik een redelijk serieuze set heb![]()
[afbeelding]
Geluid via een optische kabel betekent dat je hooguit dvd kwaliteit hebt (DD of DTS), HD audio formaten zoals True HD kan je niet doorgeven met spdif.
De PS3 kan (tot nu toe) via hdmi geen DTS-HD doorgeven en de meeste stand-alone BD spelers doen dat wel.
Ik vind dat een PS3 alle formaten die voor BD films worden gebruikt zou moeten kunnen doorgeven, wat heb je er anders aan?
Ok, via een optische kabel klinkt het 'leuk' maar daar koop ik geen PS3 voor
Groetjes, FaceDown.
Als je echt fanboy bent van je portemonnaie, koop je nu geen HD-spelers en/of content. Aangezien er twee standaarden zijn met het 'gevaar' dat je straks sommige titels moet vervangen door het andere formaat. (Apparatuur heeft niet het eeuwige leven). Naar mijn idee gaat je argument dus niet echt op. Maar ik zal zeker niet ontkennen dat er geen voordelen zitten aan de HD-DVD standaard. Ik denk alleen niet dat ze het gaan redden.
De PS3 is redelijk safe, je kan er namelijk ook gedownloade HD content op afspelen. Ik ben ervan overtuigd dat Bluray sowieso zal blijven voortbestaan, is het niet alleen dan wel naast HDDVD.Seraphus-Y schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:31:
@ Cheetah:
Als je echt fanboy bent van je portemonnaie, koop je nu geen HD-spelers en/of content. Aangezien er twee standaarden zijn met het 'gevaar' dat je straks sommige titels moet vervangen door het andere formaat. (Apparatuur heeft niet het eeuwige leven). Naar mijn idee gaat je argument dus niet echt op. Maar ik zal zeker niet ontkennen dat er geen voordelen zitten aan de HD-DVD standaard. Ik denk alleen niet dat ze het gaan redden.
Groetjes, FaceDown.
Misschien wel, maar ik heb nu bijvoorbeeld ook nog 200+ vhs banden (orgineel) die stof staan te verzamelen... de beste films heb ik inmiddels wel op DVD, en bijvoorbeeld Full Metal Jacket heb ik op VHS, DVD en HD DVD. En die zal ik heus niet vervangen door Blu Ray, maar waarschijnlijk door de opvolger hiervan.Seraphus-Y schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:31:
@ Cheetah:
En om nog maar eens de vergelijking te trekken met Betamax en Video2000, deze apparaten zijn ook nog steeds te koop via marktplaats en consorten.
Kortom, ik kijk wat nu beter is voor mijn portemonnaie, en over twee jaar is dat dan misschien wel Blu Ray.... op het moment is het nog steeds HD DVD.
High-end TV's vereisen topklasse upscale DVD spelers voor topklasse beeld.Seraphus-Y schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:31:
@ Cheetah:
High-end upscale DVD spelers - die dus alleen DVD's kunnen afspelen - met de beeldkwaliteit die de Toshiba's leveren, zijn vaak erg duur. Waarom zou ik dan een aanbod afslaan voor een uitmuntende upscale DVD speler, die ook nog eens HD-DVD's kan afspelen, inclusief 5 behoorlijk aardige HD-DVD titels, inclusief HDMI kabel... voor een bedrag dat een lager ligt dan wat ik normaalgesproken alleen voor een topklasse 1080p upscale DVD speler kwijt zou zijn?
Fanboy van portemonnee, en die Toshiba HD-EP10 zijn zoals je ziet uitmuntend combineerbaar
Ik ben niet specifiek fan van HD-DVD. Mijn portemonnee is wel specifiek geen fan van BluRay
Full Specz
Ik ben absoluut niet vies van twee verschillende hardware spelers. Zou best willen investeren in een bluray speler, en een hddvd speler. Waar ik echter grote moeite mee heb, en wat me afhoudt van de stap om dit te doen, is het feit dat ik een film verzamelaar ben. Stel ik heb 100 hd-dvds en 100 blurays. Er komt een moment dat een van beide formaten verdwijnt, en dan staan er 100 discs in mijn collectors kast voor de bok zijn kloten weg te rotten. Daar wil ik niet aan. Ik wil gewoon dat een van beide formaten sneuvelt. Preferably hddvd imo
Waarom zouden die 100 discs dan "voor de bok zijn kloten weg rotten"? Je hebt toch juist nog gewoon een speler om ze mee af te spelen?UltraSub schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:02:
Er komt een moment dat een van beide formaten verdwijnt, en dan staan er 100 discs in mijn collectors kast voor de bok zijn kloten weg te rotten.
Mijn 15 jaar oude Sony cd-speler doet 't nog prima en dat was geen highend speler zoals deze spelers wel zijn... ik zie niet in waarom die speler kapot zou moeten en als dat toch gebeurt zie ik niet in waarom je niet een een nieuwe speler zou kunnen komen.
Mensen willen gewoon niet veel geld investeren in een formaat dat het hoogstwaarschijnlijk niet zal gaan redden. Ik heb meer dan twintig jaar geleden mijn eerste CDs gekocht en daar heb ik nog steeds plezier van. Ik ben alleen bij dat ik toentertijd geen geld in laserdisc heb gestoken want daar heb je nu geen drol aan.Exar schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:39:
[...]
Waarom zouden die 100 discs dan "voor de bok zijn kloten weg rotten"? Je hebt toch juist nog gewoon een speler om ze mee af te spelen?
Mijn 15 jaar oude Sony cd-speler doet 't nog prima en dat was geen highend speler zoals deze spelers wel zijn... ik zie niet in waarom die speler kapot zou moeten en als dat toch gebeurt zie ik niet in waarom je niet een een nieuwe speler zou kunnen komen.
Je hebt nog wel meer van die vroegtijdig overleden formaten zoals DAT, DCC, D-VHS, SACD, DVD-Audio. HD-DVD zal dat lot ook beschoren zijn wanneer de support voor het formaat in hoog tempo wegvalt. Het gegeven dat een producent van professionele authoring software als Sonic Scenarist geen toekomst meer ziet in HD-DVD is bijzonder veelbetekenend.HD-DVD wordt Toshiba's Betamax. Het is gewoon zonde om daar nog een boel geld in te stoppen want het formaat zal nog voor het einde van het jaar overleden zijn. Stop het dan in een formaat wat wel levenskansen heeft zoals Blu-Ray. Als je Blu-Ray-spelers nog te duur vindt, kun je het geld beter gewoon in je zak houden.
150 Euro voor een top DVD speler, met HD-DVD afspeelfunctionaliteit + 5 films is niet 'veel geld'.ymmv schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:42:
Mensen willen gewoon niet veel geld investeren in een formaat dat het hoogstwaarschijnlijk niet zal gaan redden. Ik heb meer dan twintig jaar geleden mijn eerste CDs gekocht en daar heb ik nog steeds plezier van. Ik ben alleen bij dat ik toentertijd geen geld in laserdisc heb gestoken want daar heb je nu geen drol aan.
Je hebt nog wel meer van die vroegtijdig overleden formaten zoals DAT, DCC, D-VHS, SACD, DVD-Audio. HD-DVD zal dat lot ook beschoren zijn wanneer de support voor het formaat in hoog tempo wegvalt. Het gegeven dat een producent van professionele authoring software als Sonic Scenarist geen toekomst meer ziet in HD-DVD is bijzonder veelbetekenend.HD-DVD wordt Toshiba's Betamax. Het is gewoon zonde om daar nog een boel geld in te stoppen want het formaat zal nog voor het einde van het jaar overleden zijn. Stop het dan in een formaat wat wel levenskansen heeft zoals Blu-Ray. Als je Blu-Ray-spelers nog te duur vindt, kun je het geld beter gewoon in je zak houden.
Je hebt het over 'HD-DVD fanboyism' hier maar ik snap je anti-HD-DVD / pro-BluRay fanatisme niet. Zelfs de meest die-hard BluRay fanboy moet kunnen inzien dat bovenstaand een uitstekende koop is, of je het nou linksom of rechtsom bekijkt.
400+ Euro voor enkel een speler is 'veel geld'. En er is geen enkele garantie dat BluRay niet exact dezelfde kant op gaat als DAT, DCC, SACD, HDCD en Sony's welbekende proprietaire formaten: MD en UMD: gepushed door de fabrikanten, inclusief dure hardware en software -> gedropt door de consumenten die er geen heil in zagen.
Lange tijd naast de mainstream blijven bestaan, tot de uiteindelijke onafwendbare stille dood. Van mij mag exact hetzelfde met BR gebeuren... dat leert ze hopelijk eens keer af om consumenten consument-onvriendelijke zaken door de strot te proberen te schuiven. Standaard DVD's op een progressive scan upscale speler zijn ook liev. Ik zou niemand met de huidige stand van zaken en het verleden in het achterhoofd BR aanraden, tenzij je wat in de PS3 ziet (en daar is 't een moetje).
[ Voor 13% gewijzigd door Cheetah op 30-01-2008 17:34 ]
Full Specz
Het probleem is dat HD-DVD wereldwijd door consumenten genegeerd wordt. Blu-Ray heeft qua filmverkoop al een jaar lang een marktaandeel van 70-80%. Sinds begin dit jaar is dat aandeel nog hoger komen te liggen. Wanneer Warner vanaf mei/juni geen HD-DVD-films meer uitbrengt, zal dat aandeel nog hoger komen te liggen.Cheetah schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:22:
[...]
150 Euro voor een top DVD speler, met HD-DVD afspeelfunctionaliteit + 5 films is niet 'veel geld'.
400 Euro voor enkel een speler is 'veel geld'. En er is geen enkele garantie dat BluRay niet exact dezelfde kant op gaat als DAT, DCC, SACD, HDCD en Sony's welbekende proprietaire formaten: MD en UMD: gepushed door de fabrikanten, inclusief dure hardware en software -> gedropt door de consumenten die er geen heil in zagen. Van mij mag exact hetzelfde met BR gebeuren... dat leert ze hopelijk een keer af om consumenten consument-onvriendelijke zaken door de strot te proberen te schuiven.
Het is best mogelijk dat Blu-Ray uiteindelijk net zo zal floppen als DAT, DCC, SACD, etc maar vergeleken met het zieltogende HD-DVD heeft het in ieder geval nog een kans gezien de veel grotere support vanuit de film- en hardware-industrie en het stijgend marktaandeel.
Ik vind HD-DVD op zich een prima formaat. De specs waren al vanaf het begin op orde en geen regio-beveiliging is een grote plus. Het formaat heeft alleen nooit kunnen doorbreken. Sinds begin vorig jaar zijn ze qua filmverkopen hopeloos achterop geraakt. Toen Universal en Paramount zich bij de HD-DVD-groep aansloten hadden ze een kans om op gelijke voet te komen, maar die poging is mislukt. Met het weglopen van Warner is het gewoon over. HD-DVD kan er beter mee stoppen, da's beter voor de industrie en consumenten. Een dual-format toekomst zorgt er enkel voor dat beide formaten mislukken of eindigen als een niche-formaat voor een klein groepje filmliefhebber zoals vroeger laserdisc. Jij als HD-DVD-bezitter vindt dat een goed idee omdat je dan je investering behoudt, maar ik zie liever 1 formaat de opvolger van de huidige DVD een massamedium worden met een grote keuze aan goedkope spelers en films. HD-DVD zal dat met een marktaandeel van 10-20% in Europa, 5-10% in Japan en nu 20% in de VS nooit worden. Dus dan zal Blu-Ray het moeten doen.
Veel is daar niet meer voor nodig. Als Universal en/of Paramount dit jaar nog neutraal worden is het verhaal voor HD-DVD definitief over
[ Voor 14% gewijzigd door ymmv op 30-01-2008 17:39 ]
Ten tijde van Laserdisc was er een single digitaal format, en dat was net zo 'elitair' als BR nu.ymmv schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:34:
HD-DVD kan er beter mee stoppen, da's beter voor de industrie en consumenten. Een dual-format toekomst zorgt er enkel voor dat beide formaten mislukken of eindigen als een niche-formaat voor een klein groepje filmliefhebber zoals vroeger laserdisc.
Toch flopte het, om uiteindelijk rechts ingehaald te worden door een nieuwer formaat: DVD. Verschil: goedkopere spelers, goedkopere productie, goedkopere films -> grotere acceptatie.
Een format als LD (en BR) kan dus helemaal in zijn eentje floppen.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat BR of HD-DVD een defacto standaard zal worden net als DVD, en zeker niet zolang er een groot prijsverschil is tussen DVD (zowel schijfjes als apparatuur) en de nieuwe HD formaten. De enige die ik de consument tegemoed zie komen is HD-DVD.
Het audio/video verschil tussen de HD formaten en DVD is veel kleiner dan het verschil tussen VHS en DVD/LD destijds. 576p (DVD) of 720p (naar het format van verreweg de meeste HD-compatible schermen): de meeste mensen zullen het op hun apparatuur, op de normale kijkafstand (2,5-4 meter) zelfs nauwelijks merken.
Nog een extra reden voor de consument om geen goud in BR te investeren. Als je het - zoals Toshiba nu aanbied - echter als mooie extra erbij krijgt wordt het een ander verhaal natuurlijk
Ik verwacht dat de uiteindelijke echte opvolger c.q. vervanging van de DVD het formaat zal zijn dat na HD-DVD en BluRay gepresenteerd wordt.Jij als HD-DVD-bezitter vindt dat een goed idee omdat je dan je investering behoudt, maar ik zie liever 1 formaat de opvolger van de huidige DVD een massamedium worden met een grote keuze aan goedkope spelers en films. HD-DVD zal dat met een marktaandeel van 10-20% in Europa, 5-10% in Japan en nu 20% in de VS nooit worden. Dus dan zal Blu-Ray het moeten doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Cheetah op 30-01-2008 18:33 ]
Full Specz
Hopelijk heb je nog even geduld, want de studio's gaan echt niet op weer een ander format masteren.Cheetah schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 18:30:
[...]
[...]
Ik verwacht dat de uiteindelijke echte opvolger c.q. vervanging van de DVD het formaat zal zijn dat na HD-DVD en BluRay gepresenteerd wordt.
Zowel hd dvd als blu-ray hebben audio en video tracks die zo goed zijn als de masters van de studio, wat voegt weer een ander medium daar nog aan toe
Ik kan alleen nog een schijfje bedenken dat tig keer meer data kan bevatten, maar om films uit te brengen is dat overbodig.
De investeringen in HD camera's en gerelateerde studio apparatuur moeten eerst terugverdiend worden door verkoop van films en dat duurt nog wel ff
Een aantal studio's ging trouwens niet zomaar om naar blu-ray, daar kregen ze dik voor betaald door het blu-ray kamp en dit geld moet ook weer terugverdiend worden.
Ik denk dat een nieuw medium pas wordt ingevoerd als blu-ray genoeg geld heeft opgeleverd, waarna investeren in de opvolger mogelijk is.
Of D-VHS breekt alsnog door natuurlijk
Curieus. Je hebt zo'n hekel aan Blu-Ray dat je het ook niet wilt kopen als HD-DVD flopt of de spelers/films goedkoper zullen worden. Als HD-DVD verliest, hoop je eigenlijk dat Blu-Ray net zo hard ten onder gaat zodat iedereen zich maar moet behelpen met DVDs of een toekomstige opvolger. Als het maar in godesnaam geen Blu-Ray is.Cheetah schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 18:30:
[...]
Ik verwacht dat de uiteindelijke echte opvolger c.q. vervanging van de DVD het formaat zal zijn dat na HD-DVD en BluRay gepresenteerd wordt.
Ben je zo verknocht aan het formaat dat je uit het oog verliest dat het maar een medium is voor waar het echt om gaat, nl de films? Dat is nl het enige wat telt. Het zou me aan mijn reet roesten of Blu-Ray of HD-DVD wint, als er maar 1 formaat wint waarop straks alle films in HD-kwaliteit worden uitgebracht. Vanaf mei/juni stopt Warner met de laatste HD-DVD-releases en komen 80% van alle nieuwe releases enkel op Blu-Ray uit. Dat moet toch voor filmliefhebbers het enige zijn wat telt? Wat heb je eraan dat Toshiba HD-DVD-spelers voor afbraakprijzen de deur uitgaan als er niet of nauwelijks films nog voor uitkomen?
Het is toch veelzeggend dat Warner, de studio die gaat stoppen met HD-DVD nog steeds meer films uitbrengt dan Universal en Paramount bij elkaar. Die twee studio's hebben tijdens en na de CES nog niet 1 nieuwe HD-DVD-titel aangekondigd. Alle nu nog te verschijnen titels waren al voor 1 januari bekend.
Overigens wel weer broddelwerk van de journalist in het filmfragment. Ik wist niet dat MS een HD-DVD-speler in de Xbox had gestopt. Ik denk daarnaast dat de TV-verkoop eerder geboost wordt door de platheid van de schermen dan het breedbeeldformaat.Blu-ray heeft de strijd met hd-dvd gewonnen en zal de opvolger worden van de dvd. "Blu-ray gaat het absoluut winnen", aldus retailer Ton Hoogeboom van RAF Digital Media. Blu-ray en hd-dvd zijn formaten die scherp beeld geven dan dvd en interactieve mogelijkheden bieden.
De verkoop van hd-dvdschijven is de laatste tijd sterk achteruit gelopen. "Het was al ongeveer 8 blu-rays op 1 hd-dvd. Het is gegaan naar 10 op 1.", aldus Hoogeboom. De verkoop van hd-dvd is verder afgenomen nu ook filmuitgever Warner exclusief zijn materiaal uitbrengt op Blu-ray. De meeste uitgevers brengen hun producten nu op blu-ray uit. Alleen Universal en Paramount brengen hun films ook op hd-dvd uit. Bovendien zijn er meer Blurayspelers in omloop en bevat de PlayStation 3-console van Sony ook een Blurayspeler.
Analist Michelle de Lussanet van Forrester vergelijkt deze 'formatoorlog' met de oorlog tussen typen videobanden in de jaren tachtig en negentig. Volgens haar kozen filmuitgevers toen massaal voor VHS en won dat systeem daarom de strijd. Nu kiezen filmuitgevers massaal voor Blu-ray en daarom wint dat systeem. Flatscreens zijn in de feestdagen een populair luxeproduct gebleken. Ze verwacht nu het goed gaat met de economie en de prijs van televisies daalt, Blu-ray binnenkort volledig door zal breken.
Waarmee komt HD-DVD ons tegemoet dan? Lagere prijzen? Ja logisch, HD-DVD moet wel, binnen nu en een half jaar komen er amper meer films voor uit. En dan ga je zeker die 5 films die je dr bij kreeg oneindig opnieuw kijkenCheetah schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 18:30:
[...]
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat BR of HD-DVD een defacto standaard zal worden net als DVD, en zeker niet zolang er een groot prijsverschil is tussen DVD (zowel schijfjes als apparatuur) en de nieuwe HD formaten. De enige die ik de consument tegemoed zie komen is HD-DVD.
Daarnaast heeft de PS3 ook een prima upscaler. Alhoewel je daar meer voor betaald heb je ook gelijk een leuke spelcomputer en kun je ook in de toekomst HD films blijven kijken.
Regiovrij? Voor de meeste mensen amper een issue bovendien geldt dat bij mijn weten alleen voor de HD disc's en niet voor de DVD disc's. Daarnaast heeft het HD-DVD consortium nooit gezegd dat in de toekomst dit niet alsnog ingevoerd wordt. Die kans is nu weliswaar klein maar bij winst door HD-DVD toch minder klein.
Dit is echt klinkklare onzin. Ga ns in de MM kijken en zie hoe bij iedereen de mond openvalt als ze een BR of HD DVD afgespeelt zien worden op HD TV al is het maar een 37 a 40" HD ready op een meter of 3 afstand.Het audio/video verschil tussen de HD formaten en DVD is veel kleiner dan het verschil tussen VHS en DVD/LD destijds. 576p (DVD) of 720p (naar het format van verreweg de meeste HD-compatible schermen): de meeste mensen zullen het op hun apparatuur, op de normale kijkafstand (2,5-4 meter) zelfs nauwelijks merken.
Bovendien als mensen het verschil tussen een oude 576p DVD en een 720pHD al niet zien, wat is dan de grote relevantie van die upscaler in de HD-DVD speler
Waar baseer je dat in vredesnaam op[...]
De man in de straat heeft inmiddels ook door dat HD-DVD in de kist ligt en anders vertelt de verkoper het wel aan ze. De prijzen zullen ook gewoon gaan zakken net als bij DVD destijds. Over een jaar heb je gewoon een BR spelertje voor EUR 100 en dan zet de massa het in de woonkamer, zijn er massa's films tegen gereduceerde prijzen.
Amen.ymmv schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:42:
[...]
Curieus. Je hebt zo'n hekel aan Blu-Ray dat je het ook niet wilt kopen als HD-DVD flopt of de spelers/films goedkoper zullen worden. Als HD-DVD verliest, hoop je eigenlijk dat Blu-Ray net zo hard ten onder gaat zodat iedereen zich maar moet behelpen met DVDs of een toekomstige opvolger. Als het maar in godesnaam geen Blu-Ray is.
Ben je zo verknocht aan het formaat dat je uit het oog verliest dat het maar een medium is voor waar het echt om gaat, nl de films? Dat is nl het enige wat telt. Het zou me aan mijn reet roesten of Blu-Ray of HD-DVD wint, als er maar 1 formaat wint waarop straks alle films in HD-kwaliteit worden uitgebracht. Vanaf mei/juni stopt Warner met de laatste HD-DVD-releases en komen 80% van alle nieuwe releases enkel op Blu-Ray uit. Dat moet toch voor filmliefhebbers het enige zijn wat telt? Wat heb je eraan dat Toshiba HD-DVD-spelers voor afbraakprijzen de deur uitgaan als er niet of nauwelijks films nog voor uitkomen?
Het is toch veelzeggend dat Warner, de studio die gaat stoppen met HD-DVD nog steeds meer films uitbrengt dan Universal en Paramount bij elkaar. Die twee studio's hebben tijdens en na de CES nog niet 1 nieuwe HD-DVD-titel aangekondigd. Alle nu nog te verschijnen titels waren al voor 1 januari bekend.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Op een HD-ready scherm, kleiner dan 40", op meer dan een meter afstand, zie je nauwelijks het verschil tussen geupscaled DVD of high definition materiaal. Eigenlijk alleen in dingen als vuurwerk (het is niet voor niets dat de Dreamgirls HD-DVD bij de Toshiba zat: dat is een echte showcase).Help!!!! schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:11:
Dit is echt klinkklare onzin. Ga ns in de MM kijken en zie hoe bij iedereen de mond openvalt als ze een BR of HD DVD afgespeelt zien worden op HD TV al is het maar een 37 a 40" HD ready op een meter of 3 afstand.
Bovendien als mensen het verschil tussen een oude 576p DVD en een 720pHD al niet zien, wat is dan de grote relevantie van die upscaler in de HD-DVD spelerW
Duzzz, na een weekje HD-DVD kan ik gerust zeggen dat je op het moment nog steeds het beste af bent met een goede upscalende DVD speler, gezien de voortdurende onzekerheid (die nog dit jaar wel zal blijven duren). Tenzij je een groot Full-HD scherm hebt, en in dat geval zou ik op het moment zeggen dat een PS3 misschien voorlopig de beste keuze is (een van de goedkoopste BluRay spelers, en je krijgt er nog een leuke console bij ook!).
Maar als je toch nog op zoek was naar een goede upscalende DVD speler, en je wil wel eens zien waar al dat geneuzel over gaat, en er eens een high def schijf in gooien, ben je op het moment toch echt het beste af met een Toshiba tegen afbraakprijzen: voor €149 is het gewoon een erg goede DVD upscaler met de mogelijkheid voor HD-DVD als best wel interessante plus. Investeer alleen niet teveel in schijven
Hoe kom je erbij dat er over een half jaar amper films voor uitkomen?Help!!!! schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:11:
[...]
Waarmee komt HD-DVD ons tegemoet dan? Lagere prijzen? Ja logisch, HD-DVD moet wel, binnen nu en een half jaar komen er amper meer films voor uit. En dan ga je zeker die 5 films die je dr bij kreeg oneindig opnieuw kijken
Je hebt er niets bij, je betaalt gewoon voor die spelcomputer. Ik heb 0,0 aan een spelcomputer en het brengt enkel extra stroomverbruik met zich mee voor mij.Daarnaast heeft de PS3 ook een prima upscaler. Alhoewel je daar meer voor betaald heb je ook gelijk een leuke spelcomputer en kun je ook in de toekomst HD films blijven kijken.
Mij boeit de meeste mensen niet. Ik ga achter iets staan die aan mijn wensen voldoet en dat doet HDDVD op het moment beter dan Bluray.Regiovrij? Voor de meeste mensen amper een issue bovendien geldt dat bij mijn weten alleen voor de HD disc's en niet voor de DVD disc's. Daarnaast heeft het HD-DVD consortium nooit gezegd dat in de toekomst dit niet alsnog ingevoerd wordt. Die kans is nu weliswaar klein maar bij winst door HD-DVD toch minder klein.
Zet een goede DVD op datzelfde scherm en het effect is bijna identiek.Er is bij een aantal scenes zeker verschil, maar voor de hele film wordt het verschil behoorlijk overdreven.Ik geniet bijna net zo veel bij een goede DVD uitgave als bij een HDDVD film.Dit is echt klinkklare onzin. Ga ns in de MM kijken en zie hoe bij iedereen de mond openvalt als ze een BR of HD DVD afgespeelt zien worden op HD TV al is het maar een 37 a 40" HD ready op een meter of 3 afstand.
Je verwacht Universal en Paramount binnen een jaar bij Bluray? Waar baseer je dat dan op?Waar baseer je dat in vredesnaam opBinnen een jaar is HD-DVD echt afgeschreven en staat iedereen die ertoe doet achter BR. Wie gaat de kosten op zich nemen om alsnog een ander formaat te pushen en wat is de nieuwe techniek die na BR komt, wat heeft die techniek dan voor op HD-DVD/BR en wanneer zou die er dan volgens jou moeten zijn :
Bluray is gewoon geen optie voor mij op het moment en ik heb genoeg aan het huidige HDDVD aanbod om een paar jaar vooruit te kunnen. Denk maar niet dat ik over 2 jaar geen HDDVD kan vinden.Zelfs DVD-Audio en SACD is nog volop te vinden, laat staan een formaat dat binnenkort meer dan een miljoen gebruikers zal hebben.
Vanaf juni komt nog maar 20% van het totale filmaanbod op HD-DVD uit en dat boeit je niet? Waar koop je in hemelsnaam een HD-DVD-speler voor als het overgrote deel van alle filmreleases nooit zal uitkomen?sampoo schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 00:26:
Hoe kom je erbij dat er over een half jaar amper films voor uitkomen?Er zullen genoeg goede films uitkomen om je portemonnee leeg te krijgen. De keuze wat grote studio's betreft zal wat minder zijn dan Bluray, maar dat boeit mij niet zo veel.
Waarom heb je dan een HD-DVD-speler gekocht als je toch nauwelijks verschil ziet?Zet een goede DVD op datzelfde scherm en het effect is bijna identiek.Er is bij een aantal scenes zeker verschil, maar voor de hele film wordt het verschil behoorlijk overdreven.Ik geniet bijna net zo veel bij een goede DVD uitgave als bij een HDDVD film.
Eh... Slechte vergelijking. Ik heb zelf ook een Denon-DVD-speler die ook SACD- en DVD-Audio aan kan. Tot mijn spijt komt er zo goed als niks meer uit op beide formaten (tenzij je van klassiek houdt, dan valt er nog een beetje te kiezen volgens de sacd-site). Ik heb zelf de Depeche Mode en Genesis heruitgaven op SACD maar dan heb je het wel gehad. Ik zou werkelijk niet weten wat er nog in de toekomst op een van beide formaten in het rock/pop-genre zou worden uitgegeven. Als dat jouw definitie is van een succesvol niche-formaat, dan verbaast het me niet dat je geen probleem hebt met een highdef-medium waarvan je vanaf juni 2008 bijna niks meer kunt kopen.Bluray is gewoon geen optie voor mij op het moment en ik heb genoeg aan het huidige HDDVD aanbod om een paar jaar vooruit te kunnen. Denk maar niet dat ik over 2 jaar geen HDDVD kan vinden.Zelfs DVD-Audio en SACD is nog volop te vinden, laat staan een formaat dat binnenkort meer dan een miljoen gebruikers zal hebben.
Omdat het aanbod van de grote filmstudio's zo groot zijn dan zelfs een of twee studio's op HDDVD voldoende keuze betekent?ymmv schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 01:36:
[...]
Vanaf juni komt nog maar 20% van het totale filmaanbod op HD-DVD uit en dat boeit je niet? Waar koop je in hemelsnaam een HD-DVD-speler voor als het overgrote deel van alle filmreleases nooit zal uitkomen?
Omdat voor mij Bluray geen optie is (20% is beter dan 0%)?
Omdat er meer onder de zon is dan de grote studio's?
Omdat DVD's goedkoper zijn dan Bluray's/HDDVD's (de 80% die niet HD is kan ik dan goedkoop op DVD krijgen en dat is meer dan genoeg "troost").
Omdat ik wilde bekijken in hoeverre er daadwerkelijk verschil is. Er is zeker verschil en in vergelijking met een slechte DVD uitgave is het verschil gigantisch, maar bij sommige film is het verschil gewoon nauwelijks te merken ivm de DVD uitgave. Films met veel close ups zal minder verschillen met DVD laten zien dan een "epic" verhaa" met veel landschappen e.d.Waarom heb je dan een HD-DVD-speler gekocht als je toch nauwelijks verschil ziet?
Ik haal zo'n beetje alles uit het buitenland en daar is DVD-Audio en SACD nog vrij ruim te vinden. Het ging mij niet om te stellen dat SACD/DVD-Audio een succesvol niche-formaat was, maar dat het nog veel slechter voor stond dan HDDVD er nu voor staat en toch nog verkrijgbaar was.Eh... Slechte vergelijking. Ik heb zelf ook een Denon-DVD-speler die ook SACD- en DVD-Audio aan kan. Tot mijn spijt komt er zo goed als niks meer uit op beide formaten (tenzij je van klassiek houdt, dan valt er nog een beetje te kiezen volgens de sacd-site). Ik heb zelf de Depeche Mode en Genesis heruitgaven op SACD maar dan heb je het wel gehad. Ik zou werkelijk niet weten wat er nog in de toekomst op een van beide formaten in het rock/pop-genre zou worden uitgegeven. Als dat jouw definitie is van een succesvol niche-formaat, dan verbaast het me niet dat je geen probleem hebt met een highdef-medium waarvan je vanaf juni 2008 bijna niks meer kunt kopen.
Omdat Warner weggaat kan ik vanaf juni 2008 bijna niets meer kopen? Warner is een grote studio en niet lang geleden erg pro HDDVD, maar overdrijven kan ook.
Het was ideaal geweest wanneer iedere studio gewoon op beide formaten content uitgaf zodat de consument echt kon beslissen, maar er zijn belangen die door elkaar lopen bij de content providers en de BDA en HDDVD Group.
Wie vertelt jou dat er amper meer films voor uitkomen?Help!!!! schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:11:
Waarmee komt HD-DVD ons tegemoet dan? Lagere prijzen? Ja logisch, HD-DVD moet wel, binnen nu en een half jaar komen er amper meer films voor uit. En dan ga je zeker die 5 films die je dr bij kreeg oneindig opnieuw kijken
Distributeurs hier hebben zelf de mogelijkheid om HD-DVD te persen. Bovendien zijn er al zat titels uit en staan er nog zat op stapel.
...en is een niet regiovrij te maken stroomvreter, terwijl dik 2/3 van mijn 700 DVD's uit R1 bestaat.Daarnaast heeft de PS3 ook een prima upscaler. Alhoewel je daar meer voor betaald heb je ook gelijk een leuke spelcomputer en kun je ook in de toekomst HD films blijven kijken.
Qua leuke spelcomputers heb ik al een Xbox 360, een leuke PC, een leuke PS2 en zo nog wat. Qua exclusive games is de PS3 me voorlopig redelijk redundant.
Er is al meerdere malen aangegeven dat de Toshiba HD-EP10 voor standaard DVD's regiovrij te maken is. En zoals al duidelijk moge zijn ben ik niet 'de meeste mensen'. Nog afgezien dat steeds meer mensen spullen - w.o. films - van internet/ebay en ook uit het buitenland halen.Regiovrij? Voor de meeste mensen amper een issue bovendien geldt dat bij mijn weten alleen voor de HD disc's en niet voor de DVD disc's.
Wordt effectief de nek omgedraaid zodra BR wat meer mainstream wordt, zodat jij hier in NL 30 Euri's moet gaan neertellen voor een BR die in de VS incl verzending voor 20 US$ (13 Euro) te krijgen is.
Dat komt omdat ze bij MediaMarkt DVD spelers met Scart aansluiten en HD spelers met HDMI.Dit is echt klinkklare onzin. Ga ns in de MM kijken en zie hoe bij iedereen de mond openvalt als ze een BR of HD DVD afgespeelt zien worden op HD TV al is het maar een 37 a 40" HD ready op een meter of 3 afstand.
Progressive scan en upscaling werkt alleen over HDMI en Component, niet over Scart. Scart beeld is inherent inferieur, zelfs in vergelijking met Svideo en dat des te meer op de meeste LCD-TV's.
Ik heb hier zowel HD materiaal (HTPC) als standaard DVD upscaling over HDMI. Het beeldverschil op 2 meter afstand of meer is relatief klein... en maar een miniscule fractie van de mensen heeft een HT set waarbij je verschil zult horen tussen DTS en DTS True HD... er al van uitgaande dat die set het laatste uberhaupt kan weergeven. Ga pas over klinkklare onzin beginnen als je zelf weet waar je het over hebt, en als je dat weet dan kom je dus alvast niet met 'want bij MediaMarkt zie ik X'. Bij de mediamarkt weten ze niet eens hoe je een upscale DVD speler behoorlijk aansluit, en mochten ze het wel weten dan laten ze het in ieder geval niet merken... of ze doen het opzettelijk om hun minder geinformeerde klanten te laten denken dat ze HD spul nodig hebben om goed beeld te krijgen op hun nieuwe TV.
LCD schermen zijn niet briljant qua scaling. De schermen geven verreweg het beste beeld op hun native resolutie. De scaler in de gemiddelde upscale DVD speler is een stuk beter dan de scaler in de gemiddelde LCD TV. 576p gescaled naar 720p ziet er dus alvast beter uit dan 576p rechtstreeks.Bovendien als mensen het verschil tussen een oude 576p DVD en een 720pHD al niet zien, wat is dan de grote relevantie van die upscaler in de HD-DVD speler
Redelijke upscalers doen daarnaast meer dan alleen scalen: denoisen, filteren, deinterlacen, anti-aliasen enz, waardoor met een redelijk goede DVD als basis erg scherp beeld kan worden weergegeven. In een goede vergelijkende opstelling zul je op 2 meter op een 40" niet bijster veel verschil zien tussen een goede DVD in een goede upscaler, en een native 720p HD weergave.
Hier alleen al het verschil tussen 720i en 720p op mijn Samsung 40" M61 met Samsung HD850 upscaler over HDMI (p links, i rechts -> 100% inzoomen):
Bij de MediaMarkt doen de DVD dus spelers 576i over Scart: inferieure input, interlaced en scaling over de TV... met wat 'geluk' nog met een brakke scart splitter ertussen. Ja, dan ziet dat HD materiaal er plots wel ubergeweldig uit ja.
Deze verhalen heb ik al verrassend veel vaker gehoord, over onder andere: DAT, DCC, SACD, HDCD, LD, CD-i, DVD-Audio, MiniDisc, UMD etc.Waar baseer je dat in vredesnaam opBinnen een jaar is HD-DVD echt afgeschreven en staat iedereen die ertoe doet achter BR. Wie gaat de kosten op zich nemen om alsnog een ander formaat te pushen en wat is de nieuwe techniek die na BR komt, wat heeft die techniek dan voor op HD-DVD/BR en wanneer zou die er dan volgens jou moeten zijn
De man in de straat heeft inmiddels ook door dat HD-DVD in de kist ligt en anders vertelt de verkoper het wel aan ze. De prijzen zullen ook gewoon gaan zakken net als bij DVD destijds. Over een jaar heb je gewoon een BR spelertje voor EUR 100 en dan zet de massa het in de woonkamer, zijn er massa's films tegen gereduceerde prijzen.
Media zouden goedkoper worden, apparatuur zou goedkoper worden, er was commitment van de studio's en alle consumenten zouden het massaal gaan kopen. Wel, dat hebben we gezien nietwaar. Degenen die HD spelers in huis hebben zijn vrijwel exclusief early adopters. Dat zijn dezelfde mensen die nu ook nog vaak in een donker hoekje DAT, DCC, SA-CD, HDCD, LD, CD-i, DVD-Audio en MiniDisc spelers/recorders hebben/hadden staan.
Schrijf ik dat ergens dan?ymmv schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:42:
Curieus. Je hebt zo'n hekel aan Blu-Ray dat je het ook niet wilt kopen als HD-DVD flopt of de spelers/films goedkoper zullen worden.
Volgens mij stond er toch duidelijk 'zoals het er nu voorstaat' in mijn post?
Daarin verschillen wij dan vrij scherp van mening.Als HD-DVD verliest, hoop je eigenlijk dat Blu-Ray net zo hard ten onder gaat zodat iedereen zich maar moet behelpen met DVDs of een toekomstige opvolger. Als het maar in godesnaam geen Blu-Ray is.
Ben je zo verknocht aan het formaat dat je uit het oog verliest dat het maar een medium is voor waar het echt om gaat, nl de films? Dat is nl het enige wat telt. Het zou me aan mijn reet roesten of Blu-Ray of HD-DVD wint, als er maar 1 formaat wint waarop straks alle films in HD-kwaliteit worden uitgebracht.
Het formaat an sich zal me aan mijn reet roesten, maar de openheid van het formaat en de keuzevrijheid richting de consument zeker niet. Van mij mag de filmbozo's - die uiteraard weer voor zichzelf kiezen en niet voor de consument - hopelijk eens en voor altijd een duidelijk worden gemaakt dat de consument hun beperkingen, regiocoderingen, DRM, BD+ beveiligingen, firmwarecontroles (wat regiovrijmaken actief blokkeert) en peperdure spelers die niet voorbereid zijn op toekomstige features (etc.) niet meer pikt.
Bij HD-DVD ligt de nadruk op kwaliteitseisen aan zowel spelers als content (ga hier de optional/mandatory lijst maar eens na). Bij BR ligt de nadruk op controle van de studio over de consument.
Van de 2 formaten is HD-DVD het minst beperkend en het meest consumentvriendelijk. Dat zou dus sowieso mijn eerste keus zijn. Indien dat het niet wordt so be it, maar die tik richting de studio's mag wat mij betreft uitgedeeld worden, en zo duidelijk mogelijk ook.
Full Specz
Goh, ik importeer bijna alles uit het buitenland vanwege de prijs en ik kan niks meer vinden. Verras me daarom 'ns en kom eens met titels (geen klassiek, geen jazz) die het komende half jaar uit zullen komen. Als de keuze nog zo ruim is, zal dat geen enkel probleem moeten zijn.sampoo schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 04:10:
[...]
Ik haal zo'n beetje alles uit het buitenland en daar is DVD-Audio en SACD nog vrij ruim te vinden. Het ging mij niet om te stellen dat SACD/DVD-Audio een succesvol niche-formaat was, maar dat het nog veel slechter voor stond dan HDDVD er nu voor staat en toch nog verkrijgbaar was.
Ik ga overigens niet meer in op je drogredenaties waarom er ook in de toekomst op HD-DVD voor jou voldoende uitkomt. Als je dat hele verhaal ophoudt tegen iemand die zich nog orienteert op de keuze tussen HD-DVD en Blu-Ray wordt jouw favoriet ogenblikkelijk van het lijstje geschrapt. Wie wil er nou voor een formaat kiezen waar de fans zich in de grootste bochten moeten wringen om goed te praten dat er straks nauwelijks meer iets te kopen valt?
HD-DVD kan gewoon beter van de markt verdwijnen, want dan komen ALLE films uit op 1 HD-formaat.
Dat BluRay nu "wint" (waar toch wel veel op wijst) is niet in ons voordeel, ook al omdat het een tijd gaat duren voordat de spelers betaalbaar worden (o.a. door de licensing van de technologie, is er nu al één agreement voor alle verschillende patenten voor potentiële fabrikanten?). De PS3 is zo'n beetje de enige betaalbare speler (en dat alleen door de subsidie van Sony) en die is gewoon nog te duur voor een doorbraak van het platform. Dat rekt de worsteling, en dat is inderdaad niet in ons belang.
Verder zal het me worst wezen welk format wint, ze zijn technisch vergelijkbaar goed. Ik wil gewoon betaalbare spelers en betaalbare content, en dat wordt nu tegengehouden door een content-monopolie-oorlog, in plaats van door een "format war", waar het eigenlijk om zou moeten gaan. Daardoor zullen het komend jaar maar twee groepen in dit topic daadwerkelijk kunnen discussiëren over wat de voor en nadelen van specifieke HD hardware zijn: mensen die een PS3 gekocht hebben (als spelcomputer) en daar BluRay op afspelen, en mensen die een Toshiba gekocht hebben omdat die nu eindelijk voor zinnige prijzen verkrijgbaar zijn.
En dat is dan weer jammer, want die technische discussie (over de kwaliteit van beeld en geluid) is veel interessanter dan een kliekjesstrijd over wie gaat winnen of zou moeten winnen
Verwijderd
HD-DVD is nu al populairder dan SACD ooit geweest is.ymmv schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:27:
Goh, ik importeer bijna alles uit het buitenland vanwege de prijs en ik kan niks meer vinden. Verras me daarom 'ns en kom eens met titels (geen klassiek, geen jazz) die het komende half jaar uit zullen komen. Als de keuze nog zo ruim is, zal dat geen enkel probleem moeten zijn.
En zelfs voor SACD is er nog veel content beschibaar. Er komen welliswaar niet al te veel nieuwe titels voor uit, maar dan nog... wat heeft overleeft? Het z.g.n. inferieure formaat CD. Ik zie zo hetzelfde gebeuren met de DVD zoals de boel er nu voor staat.
Als je de gemiddelde consument een eerlijke lijst met voor en nadelen van de formaten en de beperkingen voorhoudt zonder een naampje te noemen dan weet ik wel wat er gekozen zou worden.Ik ga overigens niet meer in op je drogredenaties waarom er ook in de toekomst op HD-DVD voor jou voldoende uitkomt. Als je dat hele verhaal ophoudt tegen iemand die zich nog orienteert op de keuze tussen HD-DVD en Blu-Ray wordt jouw favoriet ogenblikkelijk van het lijstje geschrapt. Wie wil er nou voor een formaat kiezen waar de fans zich in de grootste bochten moeten wringen om goed te praten dat er straks nauwelijks meer iets te kopen valt?
Dat is geen kwestie van 'in bochten wringen', maar slechts een kwestie van realiteitzin: als de consument alsnog voor HD-DVD kiest (wat Toshiba nu bevorderd) heeft de industrie geen andere keus dan volgen of stikken. En dat is een boodschap die nou wel eens over mag gaan komen.
Het is ideaal voor de filmstudio's als dat formaat BR is ja. Niet voor de consument.HD-DVD kan gewoon beter van de markt verdwijnen, want dan komen ALLE films uit op 1 HD-formaat.
Bovendien ben ik benieuwd of je deze redenatie van je ook zou willen toepassen op:
* Besturingssystemen (Windows vs Linux vs OSX)
* Hardwarefabrikanten (Intel vs AMD, nVidia vs ATi bijv)
* Filmstudio's
etc.
Als er daar maar eentje, en dan liefst de verreweg meest consumentonvriendelijke en beperkende overblijft is dat 'beter voor de consument'. Sure. Over drogredenaties gesproken.
Dat jij blijkbaar gretig wenst te slikken wat er door de studio's - met 'dubbele pet' hardware/contentleverancier en DRM diehard Sony vooraan - door je strot geforceerd wordt en dat zelfs actief promoot is jouw keus. Ik denk er heel anders over
Full Specz
Ondersteunen deze spelers allemaal al het Blu Ray 2.0 profiel? Want anders zit je straks met een speler die nieuwe content niet aan kan, en dat is blijkbaar ook het argument tegen HD DVD...Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:51:
Naast de PS3 hebben zowel Samsung als Sony al een dedicated speler op de markt van onder de 400 euro hoor. Ik heb de indruk dat HD-DVD kamp zijn voorraden aan het leegverkopen is. Er kwamen een paar weken geleden spontane krediteringen op bestaande voorraden van HD-DVD spelers.
Vrijwel allemaal 1ste generatie spelers die BD2.0 hardwaretechnisch niet ondersteunen en ook nooit zullen ondersteunen, ook niet via firmware. 400 Euro voor een nu al verouderd apparaat.Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:51:
Naast de PS3 hebben zowel Samsung als Sony al een dedicated speler op de markt van onder de 400 euro hoor.
Nog een consumentonvriendelijk probleem dat je met HD-DVD niet hebt.
Full Specz
Eerst vertel je dat SACD springlevend is, nu heb je het formaat dus toch doodverklaard? En waar is nou die mythische SACD-content. Wat komt er dit jaar nog uit?Cheetah schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:03:
[...]
HD-DVD is nu al populairder dan SACD ooit geweest is.
En zelfs voor SACD is er nog veel content beschibaar. Er komen welliswaar niet al te veel nieuwe titels voor uit, maar dan nog... wat heeft overleeft? Het z.g.n. inferieure formaat CD. Ik zie zo hetzelfde gebeuren met de DVD zoals de boel er nu voor staat.
In jouw verhaal ontbreekt het gegeven dat HD-DVD in heel Europa nog maar 10-20% marktaandeel heeft. In Nederland is dat al gedaald naar 10%. De consument heeft dus al gekozen,[...]
Als je de gemiddelde consument een eerlijke lijst met voor en nadelen van de formaten en de beperkingen voorhoudt zonder een naampje te noemen dan weet ik wel wat er gekozen zou worden.
Jij verwart realiteitszin met wishful thinking. Het marktaandeel van HD-DVD is het afgelopen jaar alleen maar omlaag gegaan. Het formaat verliest grote en kleine studio's, winkelketens stoppen ermee of raden het formaat af, er komen steeds minder films op uit. HD-DVD heeft een aantal goede kanten maar ze hebben gewoon geen schijn van kans meer om zelf maar op gelijke hoogte te komen, laat staan Blu-Ray te overvleugelen. Dat is de realiteit.Dat is geen kwestie van 'in bochten wringen', maar slechts een kwestie van realiteitzin: als de consument alsnog voor HD-DVD kiest (wat Toshiba nu bevorderd) heeft de industrie geen andere keus dan volgen of stikken. En dat is een boodschap die nou wel eens over mag gaan komen.
Er is maar 1 CD-formaat en 1 enkel DVD-formaat. Ik hoor graag van je waarom dat slecht voor de consument is. Ik zie alleen maar een overweldigende keuze aan CD/DVD-spelers en CD/DVDs voor bijzonder lage prijzen. Ik herinner je er verder graag aan dat DVD ook regio-codering en contentbescherming heeft. (En laten we dan HD-DVD ook niet vergeten, daar zit ook DRM op)[...]
Het is ideaal voor de filmstudio's als dat formaat BR is ja. Niet voor de consument.
Bovendien ben ik benieuwd of je deze redenatie van je ook zou willen toepassen op:
* Besturingssystemen (Windows vs Linux vs OSX)
* Hardwarefabrikanten (Intel vs AMD, nVidia vs ATi bijv)
* Filmstudio's
etc.
Als er daar maar eentje, en dan liefst de verreweg meest consumentonvriendelijke en beperkende overblijft is dat 'beter voor de consument'. Sure. Over drogredenaties gesproken.
Probeer je discussiepartners even uit elkaar te houdenymmv schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:55:
Eerst vertel je dat SACD springlevend is, nu heb je het formaat dus toch doodverklaard? En waar is nou die mythische SACD-content. Wat komt er dit jaar nog uit?
Waar haal jij dit gegeven vandaan? Mijn gegevens praten over ~30%.In jouw verhaal ontbreekt het gegeven dat HD-DVD in heel Europa nog maar 10-20% marktaandeel heeft. In Nederland is dat al gedaald naar 10%. De consument heeft dus al gekozen
En wat denk je dat er gebeurd als de consument bij dit Toshiba offensief honderdduizenden HD-DVD spelers in huis haalt, en HD-DVD's gaat kopen?Jij verwart realiteitszin met wishful thinking. Het marktaandeel van HD-DVD is het afgelopen jaar alleen maar omlaag gegaan. Het formaat verliest grote en kleine studio's, winkelketens stoppen ermee of raden het formaat af, er komen steeds minder films op uit. HD-DVD heeft een aantal goede kanten maar ze hebben gewoon geen schijn van kans meer om zelf maar op gelijke hoogte te komen, laat staan Blu-Ray te overvleugelen. Dat is de realiteit.
Het DVD-opname formaat bestaat uit zowel + als - R(W). Er is dus geen sprake van slechts 1 enkel DVD formaat. Wellicht kun je uitleggen hoe dit de consument pijn doet?Er is maar 1 CD-formaat en 1 enkel DVD-formaat. Ik hoor graag van je waarom dat slecht voor de consument is. Ik zie alleen maar een overweldigende keuze aan CD/DVD-spelers en CD/DVDs voor bijzonder lage prijzen.
Regiocodering is op DVD te omzeilen (maar niet op BR players) en op HD-DVD niet van toepassing.Ik herinner je er verder graag aan dat DVD ook regio-codering en contentbescherming heeft. (En laten we dan HD-DVD ook niet vergeten, daar zit ook DRM op)
Het is echter fysiek onmogelijk om regioncoded content op BR af te spelen. Mocht het je al lukken om de BR regiocodering te hacken (tot nu toe niet gelukt) dan nog wordt het fijn ongedaan gemaakt met een update en/of zijn de discs niet afspeelbaar. Dus verplicht 30 Euro lappen voor een BRD die voor US$20 uit de VS te halen is. Dus geen mogelijkheden om exclusief in de VS of andere regio's uitgegeven content te kopen/kijken (m.n. niche zoals Japanse anime, zoals ik dat verzamel).
Contentbescherming is op BR ook veel zwaarder dan op HD-DVD. Vandaar dat ik zei: bij BR gaat het voornamelijk om de controle van de studio's over de consument. En dat zou moeten worden afgestraft.
Voor mij heiligt het doel (1 formaat, voor zover nodig) de middelen die BR inzet zeker niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Cheetah op 31-01-2008 15:16 ]
Full Specz
Volgerns Warner NL was het percentage 20%, maar winkels als RAF en FRS melden de afgelopen paar dagen dat het al naar 10% gezakt is.Cheetah schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:09:
[...]
Waar haal jij dit gegeven vandaan? Mijn gegevens praten over ~30%.
Welk offensief? Toshiba heeft in de VS de prijzen met nog 'ns 50% verminderd en zelfs dat was hielp niet want losse Blu-Ray-spelers verkochten twee keer zoveel. (En dan worden in die aantallen nog niet eens de PS3 meegerekend terwijl bekend is dat veel HD-liefhebbers een PS3 voor de films ipv de games in huis halen. Sony maakt vandaag bekend dat ze de afgelopen drie maanden 4.9 miljoen PS3s verkocht hebben. Daarvan zal een flink percentage ook Blu-Ray-films gaan kopen.[...]
En wat denk je dat er gebeurd als de consument bij dit Toshiba offensief honderdduizenden HD-DVD spelers in huis haalt, en HD-DVD's gaat kopen?
Appels en peren. Er worden al een paar jaar lang multi-format DVD-writers verkocht. Consumenten hoeven er helemaal niet over na te denken. Zelfs in de tijd voor de mult-format writers was het eigenlijk geen kwestie omdat de gebrande DVDs het op elke DVD-speler/writer doen.[...]
Het DVD-opname formaat bestaat uit zowel + als - R(W). Er is dus geen sprake van slechts 1 enkel DVD formaat. Wellicht kun je uitleggen hoe dit de consument pijn doet?
Met de strijd tussen HD-DVD en Blu-Ray moet de consument wel heel duidelijk kiezen omdat multi-format-spelers niet de standaard zijn en nog 'ns prijzig ook.
Regio-codering is niet verplicht voor Blu-Ray. Alle Warner-films zijn bijv regio-vrij.[...]
Regiocodering is op DVD te omzeilen (maar niet op BR players) en op HD-DVD niet van toepassing.
Het is echter fysiek onmogelijk om regioncoded content op BR af te spelen. Dus 30 Euro betalen voor een BRD die voor US$20 uit de VS te halen is. Contentbescherming is op BR ook veel zwaarder dan op HD-DVD. Vandaar dat ik zei: bij BR gaat het voornamelijk om de controle van de studio's over de consument. En dat zou moeten worden afgestraft.
Maf he, als ze het bijna niet meer aanbieden.ymmv schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:33:
Volgerns Warner NL was het percentage 20%, maar winkels als RAF en FRS melden de afgelopen paar dagen dat het al naar 10% gezakt is.
Je hebt het hier trouwens over verkoopcijfers op een specifiek moment. Dat is iets anders dan marktaandeel.
Maar goed, we zullen zien. Als ik HD-DVD een steuntje in de rug kan geven en daarmee voor een habbekrats een uitstekende regiovrij te maken upscale speler in huis haal ga ik dat zeker niet nalaten
...op dit moment.Regio-codering is niet verplicht voor Blu-Ray. Alle Warner-films zijn bijv regio-vrij.
Full Specz
Ik moest een beetje hieraan denken:Cheetah schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:46:
[...]
Maf he, als ze het bijna niet meer aanbieden.
Je hebt het hier trouwens over verkoopcijfers op een specifiek moment. Dat is iets anders dan marktaandeel.
Maar goed, we zullen zien. Als ik HD-DVD een steuntje in de rug kan geven en daarmee voor een habbekrats een uitstekende regiovrij te maken upscale speler in huis haal ga ik dat zeker niet nalaten
[...]
...op dit moment.

"HD-DVD verkoopt veel beter dan Blu-Ray!"
Groetjes, FaceDown.
Wie is hier nu gek?
De PS3 is gewoon BR 2.0 compatible.Cheetah schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:38:
[...]
Vrijwel allemaal 1ste generatie spelers die BD2.0 hardwaretechnisch niet ondersteunen en ook nooit zullen ondersteunen, ook niet via firmware. 400 Euro voor een nu al verouderd apparaat.
Nog een consumentonvriendelijk probleem dat je met HD-DVD niet hebt.
Inderdaad, maar niet iedereen wil een PS3 ipv een standalone speler: stroomverbruik, looks, grootte, geen LCD etc. zijn allemaal dingen die daarbij kunnen meespelen.me_mrtn schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:49:
De PS3 is gewoon BR 2.0 compatible.
Bovendien ben je met de PS3 voor die 399 nog lang niet klaar. HDMI kabel, afstandsbediening en films zitten daar niet bij. Al met al toch een knap prijzig spelertje als je hem alleen voor BRD zou gebruiken... zeker vergeleken met 150 Euro all-in + bekabeling en 5 HD-DVD's
Full Specz
Verwijderd
Als ik de top sellers lijsten van play en amazon mag geloven dan verkopen de HD-DVD spelers ep30 en ep35 toch een stuk beter dan de BD spelers op dit moment (in het VK dan). Niet dat dit echt representatief is, en Toshiba natuurlijk de enige aanbieder is van HD-DVD spelers, maar toch.FaceDown schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:17:
[...]
Ik moest een beetje hieraan denken:
[afbeelding]
"HD-DVD verkoopt veel beter dan Blu-Ray!"
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 17:24 ]
150 euro is idd een koopje voor een dood formaat in de uitverkoop. Toshiba verdient geen cent meer met die dumppraktijken zonder dat het enige vergroting van het marktaandeel oplevert. Geen wonder dat geen enkele andere hw-fabrikant interesse heeft meer in HD-DVD-spelers en bij Blu-Ray blijven.Cheetah schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:57:
[...]
Inderdaad, maar niet iedereen wil een PS3 ipv een standalone speler: stroomverbruik, looks, grootte, geen LCD etc. zijn allemaal dingen die daarbij kunnen meespelen.
Bovendien ben je met de PS3 voor die 399 nog lang niet klaar. HDMI kabel, afstandsbediening en films zitten daar niet bij. Al met al toch een knap prijzig spelertje als je hem alleen voor BRD zou gebruiken... zeker vergeleken met 150 Euro all-in + bekabeling en 5 HD-DVD's
Lezen en accepteren zijn moeilijke dingen he. Iets met DVD's, upscalen en regiovrijymmv schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:24:
150 euro is idd een koopje voor een dood formaat in de uitverkoop.
Je tekst is integraal van toepassing op de PS3's waar Sony zelfs een bak geld op toelegd, tot groot ongenoegen van andere hardwarefabrikanten in de markt. Alleen kost die 'slechts' 3x zo veel kaal.Toshiba verdient geen cent meer met die dumppraktijken zonder dat het enige vergroting van het marktaandeel oplevert. Geen wonder dat geen enkele andere hw-fabrikant interesse heeft meer in HD-DVD-spelers en bij Blu-Ray blijven.
Full Specz
Het is 31 januari 2008. Op 31 januari 2009 kun je voor geen goud een BluRay speler voor 100 euro in Nederland kopen, reken maar op 200-225 euro minimaal.Help!!!! schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:11:
Over een jaar heb je gewoon een BR spelertje voor EUR 100 en dan zet de massa het in de woonkamer, zijn er massa's films tegen gereduceerde prijzen.
Waarom? De concurrentie is dood en hoe gaan ze die $500 miljoen terugverdienen die het BR kamp heeft betaald aan maffiageld?
HD-DVD heeft verloren tenzij dat kamp alsnog als een phoenix uit haar as verrijst. Er wordt (veel) meer BR verkocht dan HD-DVD zowel in films als in hardware, het overgrote deel van de studio's staat achter BR, de media heeft HD-DVD doodverklaard, de winkels verkleinen hun aanbod en de kopers lijken deze boodschap ook steeds meer op te pikken. Dus de kans op een herrijzenis is simpelweg zeer klein.
Maakt dat HD-DVD als formaat slecht is? Nee imo zeker niet, het heeft een aantal positieve zaken net zoals BR dat heeft en voor een kleine groep mensen kan dan wellicht een HD-DVD speler van EUR 150 incl upscaling en (deels) regiovrij een goede keus zijn maar de massa zal er zijn vingers niet meer aan branden.
Persoonlijk was ik altijd iets meer voor BR omdat, gezien PC-Backup mogelijkheden, de single layer opslagcapaciteit iets hoger is. Echter regio/DRMvrij en mss lagere kosten bij HD-DVD zij ook niet verkeerd. Ik heb zelf een bloedhekel aan regio's en drm.
At the end of the day vind ik het goed dat er nu één formaat overblijft zodat we eindelijk massaal aan de HD kunnen.
BTW: de vergelijking met allerlei oudere formaten vind ik ook weinig relevant. In het algemeen omdat een platform alleen kan ontstaan als het massaal en door iedereen breed gesupport in de markt wordt gezet en dat was destijds minder het geval dan nu als ik het me goed herinner. Daarnaast zullen die oudere formaten ws een aantal andere nadelen hebben gehad die acceptatie / en massale vraag in de weg stonden.
Specifiek vind ik vooral de vergelijking met audioformaten nogal zwak omdat veel mensen het verschil tussen een 128kb mp3 en een originele cd amper horen. Mensen zijn iha meer visueel ingesteld dan auditief en eerder bereid om geld in tv te stoppen dan in audio. Maar goed dat is mijn perceptie.
Ach wat er waar is van die "maffia" gelden wie zal het zeggen. Meestal is het in dit soort zaken zo dat de concurrentie dezelfde praktijken huldigt.Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:17:
[...]
Het is 31 januari 2008. Op 31 januari 2009 kun je voor geen goud een BluRay speler voor 100 euro in Nederland kopen, reken maar op 200-225 euro minimaal.
Waarom? De concurrentie is dood en hoe gaan ze die $500 miljoen terugverdienen die het BR kamp heeft betaald aan maffiageld?
Verder is wereldwijd USD 500mio helemaal niks dat is gewoon geld voor de toiletjuf. Als straks alle fabrikanten BR hardware produceren moeten ze ook gewoon met elkaar concurreren hoor, ze hebben allemaal hard iets nieuws nodig want een DVD speler heeft iedereen al en dus zullen de prijzen hard omlaag gaan. EUR 100 is mss iets te goedkoop maar EUR 125 a 150 is naar mijn gevoel absoluut realistisch over precies 12maanden.
Maar goed wie weet zit mijn glazen bol er naast. DM me maar over een jaar als ik ongelijk heb, dan zal ik mijn ongelijk uitgebreid uiten.
[ Voor 29% gewijzigd door Help!!!! op 31-01-2008 21:49 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Overigens horen ook mensen met goede oren nauwelijks verschil tussen een CD en een 128 kbs mp3. 7 jaar geleden was op het Fraunhofer forum een onderzoek van ca, 20 forumleden en deden ze een blind test. Vrijwel niemand kon zelfs het verschil tussen een CD en een 160 kbs mp3-tje aangeven IIRC.Help!!!! schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:31:
Imho is de discussie inmiddels eigenlijk overbodig.
HD-DVD heeft verloren tenzij dat kamp alsnog als een phoenix uit haar as verrijst. Er wordt (veel) meer BR verkocht dan HD-DVD zowel in films als in hardware, het overgrote deel van de studio's staat achter BR, de media heeft HD-DVD doodverklaard, de winkels verkleinen hun aanbod en de kopers lijken deze boodschap ook steeds meer op te pikken. Dus de kans op een herrijzenis is simpelweg zeer klein.
Maakt dat HD-DVD als formaat slecht is? Nee imo zeker niet, het heeft een aantal positieve zaken net zoals BR dat heeft en voor een kleine groep mensen kan dan wellicht een HD-DVD speler van EUR 150 incl upscaling en (deels) regiovrij een goede keus zijn maar de massa zal er zijn vingers niet meer aan branden.
Persoonlijk was ik altijd iets meer voor BR omdat, gezien PC-Backup mogelijkheden, de single layer opslagcapaciteit iets hoger is. Echter regiovrij en mss lagere kosten bij HD-DVD zij ook niet verkeerd.
At the end of the day vind ik het goed dat er nu één formaat overblijft zodat we eindelijk massaal aan de HD kunnen.
BTW: de vergelijking met allerlei oudere formaten vind ik ook weinig relevant. In het algemeen omdat een platform alleen kan ontstaan als het massaal en door iedereen breed gesupport in de markt wordt gezet en dat was destijds minder het geval dan nu als ik het me goed herinner. Daarnaast zullen die oudere formaten ws een aantal andere nadelen hebben gehad die acceptatie / en massale vraag in de weg stonden.
Specifiek vind ik vooral de vergelijking met audioformaten nogal zwak omdat veel mensen het verschil tussen een 128kb mp3 en een originele cd amper horen. Mensen zijn iha meer visueel ingesteld dan auditief en eerder bereid om geld in tv te stoppen dan in audio. Maar goed dat is mijn perceptie.
Nou de PS3 is ook een prima upscaler en ik heb liever straks 1 apparaat staan dan 2 of 3.EdGnoj schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:34:
Als ik deze bijna religieuze discussie in één zin samenvat zou ik zeggen dat zowel de kopers van HDDVD als Blu-ray een miskoop hebben gedaan, omdat Blu-ray 2 de toekomst heeft? In dat geval ben ik toch wel erg blij met m'n Toshiba HDdvd speler voor 150 euro. Heb ik voor een heel mooi prijsje een uitstekende upscalende dvd speler gekocht voor mijn 1500 gebrande SD dvd's.
Wie is hier nu gek?![]()
Groetjes, FaceDown.
Afstandsbediening heb je niet nodig. Verder kun je (gedownloade) films (incl HD), muziek en foto's afspelen van de interne harddisk, dvd, verschillende geheugenkaartjes of het netwerk. Prachtige functionaliteit voor een luttele 250 euro extra en bovendien waarschijnlijk het medium van de toekomst.Cheetah schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:57:
[...]
Inderdaad, maar niet iedereen wil een PS3 ipv een standalone speler: stroomverbruik, looks, grootte, geen LCD etc. zijn allemaal dingen die daarbij kunnen meespelen.
Groetjes, FaceDown.
Btw: negeer mijn eerdere commentaar op HD materiaal op een HD ready scherm. Vandaag heb ik de Planet Earth HD-DVD binnengekregen en omg wat is dat fantastisch, zelfs op een 32" 720p scherm
Tweede observatie: ik heb een Philips 32" die vrij goed upscaled naar 720p. Beter dan de Philips DVD speler die ik via HDMI aangesloten heb, maar die ik dus op 576p ingesteld heb omdat de televisie beter scaled. De Toshiba EP10 daarentegen is beter in het scalen dan de TV. Gegeven het feit dat de DVD speler €80 was, en de EP10 €150, is hij dat verschil al waard. Scaling is meer op het niveau van de Oppo spelers (maar die zijn dan ook even duur, en kunnen geen echt HD materiaal afspelen).
[ Voor 23% gewijzigd door PowerFlower op 31-01-2008 23:51 ]
Een formaat dat door Microsoft wordt gekozen kan ik heel weinig rijmen met wat jij hier beweert.Cheetah schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 18:30:
[...]
De enige die ik de consument tegemoed zie komen is HD-DVD.
Als jij dit met droge ogen durft te beweren vraag ik me echt af waarom jij je überhaupt met deze discussie bemoeit. Hint: vergelijk Torchwood op woensdagavond op BBC2 eens met de gesimulcaste uitzending op BBC-HD: het verschil is enorm: groter dan tussen VHS en DVD! Dat zie je op elk willekeurig HD-Ready scherm. En dat terwijl de BBC een heel behoorlijke PAL kwaliteit verzorgt op zijn digitale SD kanalen.Het audio/video verschil tussen de HD formaten en DVD is veel kleiner dan het verschil tussen VHS en DVD/LD destijds. 576p (DVD) of 720p (naar het format van verreweg de meeste HD-compatible schermen): de meeste mensen zullen het op hun apparatuur, op de normale kijkafstand (2,5-4 meter) zelfs nauwelijks merken.
Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD
Geloof je het zelf?jalumsx schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:54:
het verschil is enorm: groter dan tussen VHS en DVD!
VHS -> DVD verschil is zoveel malen groter,
vooral als een VHS band meer dan 1 keer is afgespeeld!
...less is more
Heb je wel eens een goed HD signaal op een goede HDTV gezien? Dat is fenomenaal beter dan DVD; dat verschil is echt groter dan het verschil tussen een goede VHS tape en een DVD. Logisch ook, VHS en DVD zijn beide SD.funk-e schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 00:19:
[...]
Geloof je het zelf?![]()
VHS -> DVD verschil is zoveel malen groter,
vooral als een VHS band meer dan 1 keer is afgespeeld!
Verwijderd
VHS heeft natuurlijk een veel lagere resolutie dan DVD hè. VHS is nog niet eens in staat om een PAL signaal op te nemen. SuperVHS kan dat zelfs niet eens 1-op-1. Een goeie DVD zal dan ook altijd (veel) scherper zijn dan een goede VHS tape. Je kan beiden dan ook niet zomaar even over de zelfde "SD kam" scheren.jalumsx schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 00:33:
[...]
Heb je wel eens een goed HD signaal op een goede HDTV gezien? Dat is fenomenaal beter dan DVD; dat verschil is echt groter dan het verschil tussen een goede VHS tape en een DVD. Logisch ook, VHS en DVD zijn beide SD.
Verwijderd
Mensen, omdat jullie microsoft en toshiba verloren hebben, wil niet zeggen dat de discussie
weer op gang moet komen, ajb niet zeg.nou, het maakt mij niet uit dat BD wint, want het verschil kan je toch amper zien!
Als het het verschil niet kan zien, dan is een bril inderdaad een betere investering.
ontopic: ik ben echt blij dat HD-DVD het gaat verliezen. Het heeft minder opslag, en de keus in spelers is veel en veel beperkter. daarnaast is het dom dat ze rode doosjes hebben. hd dvd gebruikt namelijk een blauwe laser.
Hij heeft het daar over het audio/video verschil wat de meeste mensen op een kijkafstand van 2,5 tot 4 meter ervaren lees ik. En dat is tussen VHS en DVD overduidelijk groter dan tussen 576p en 720p.jalumsx schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:54:
[...]
Een formaat dat door Microsoft wordt gekozen kan ik heel weinig rijmen met wat jij hier beweert.
[...]
Als jij dit met droge ogen durft te beweren vraag ik me echt af waarom jij je überhaupt met deze discussie bemoeit. Hint: vergelijk Torchwood op woensdagavond op BBC2 eens met de gesimulcaste uitzending op BBC-HD: het verschil is enorm: groter dan tussen VHS en DVD! Dat zie je op elk willekeurig HD-Ready scherm. En dat terwijl de BBC een heel behoorlijke PAL kwaliteit verzorgt op zijn digitale SD kanalen.
Sig
Wat heeft dat hiermee te maken?jalumsx schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:54:
Een formaat dat door Microsoft wordt gekozen kan ik heel weinig rijmen met wat jij hier beweert.
Zinloze flame aan het adres van Microsoft, waarmee je wat eigenlijk precies wil insinueren?
Is er een van het kaliber: Arafat speelde golf dus golf is slecht... als je begrijpt wat ik bedoel.
Microsoft staat in ieder geval heel wat onafhankelijker in dit formatenverhaal dan de met dubbele pet hierin opererende film hardware- en contentproducer Sony Entertainment.
Oh, wacht. Nu weer een die denkt dat je standaard analoog kabelsignaal (~576i over inferieur coax) 1 op 1 kan vergelijken met een goed geupscalede DVD over component of HDMI (576p -> 720p)... en dat dus in het verlengde daarvan standaard analoge kabel (576i) versus HD digitale kabel (native 720p) vergelijkbaar is met DVD @576p -> 720p versus HD @720p. En dan hebben we het alleen nog over resolutie gehad, niet eens over datadichtheid/bitrates die bij DVD veel hoger liggen dan bij analoge kabel.Als jij dit met droge ogen durft te beweren vraag ik me echt af waarom jij je überhaupt met deze discussie bemoeit. Hint: vergelijk Torchwood op woensdagavond op BBC2 eens met de gesimulcaste uitzending op BBC-HD: het verschil is enorm: groter dan tussen VHS en DVD! Dat zie je op elk willekeurig HD-Ready scherm. En dat terwijl de BBC een heel behoorlijke PAL kwaliteit verzorgt op zijn digitale SD kanalen.
Blader voor de grap even een paar posts terug naar mijn post met de thumbnais, en bekijk daar slechts het verschil tussen Interlaced en Progressive beeld even op dezelfde resolutie en bitrate.
Doe me alsjeblieft een lol en ga niet doen alsof je weet waar je over praat terwijl je het duidelijk niet weet. En ga zeker niet mensen die wel weten waar het over gaat vertellen dat het verschil groter is dan - om het nog veel mooier te maken - VHS (320x288) vs DVD (720x576). Om het wederom alleen even over resolutie te hebben.
Zal natuurlijk wel weer dat je je VHS en (vrm non progressive-scan, non upscale) DVD speler beide via SCART hebt aangesloten op je HDTV? Zou een hele hoop verklaren, maar praat dan ook niet
En dan nog zou je duidelijk verschil moeten zien, zelfs met een brakke aansluiting als SCART... er was zelfs duidelijk verschil tussen de 1ste generatie DVD spelers en VHS op een 60cm CRT TV.
[ Voor 14% gewijzigd door Cheetah op 01-02-2008 03:59 ]
Full Specz
Verwijderd
LG, 1ste generatie instapmodel (dus verouderd). Mediamarkt vanmiddag: 399 Euro.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 02:54:
Die blue-spelers worden echt wel snel 100 euro, voor een LG kan je gewoon niet meer vragen. Die blauwe lasers en H.264 licenties maakt het nu nog wat duurder dan DVD.
Dus als ze ff snel tot 1/4 van hun prijs vandaag willen droppen...
Full Specz
Ik zou er niet teveel op rekenen. De 2.0 specificatie is nog niet eens af, en ik vermoed dat er ook nog geen integraal licensing agreement is voor fabrikanten (die daarvoor patenten van meerdere andere fabrikanten moeten gebruiken, wat dus erg complex en duur wordt). Daarnaast is het hardware platform gewoon nogal complex en bij de huidige stand van de techniek (d.w.z., voor geïntegreerde chipsets) is er redelijk wat rekenkracht nodig. Maar half vergelijkbaar, maar de Toshiba's zijn bijvoorbeeld begonnen op een relatief zwaar Intel platform, pas de laatste generatie draaien ze op goedkope MIPS RISC (omdat Microsoft de software beter geoptimaliseerd kreeg). De gemiddelde HD-DVD of BluRay speler is dan ook volstrekt niet vergelijkbaar met een DVD speler.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 02:54:
Die blue-spelers worden echt wel snel 100 euro, voor een LG kan je gewoon niet meer vragen. Die blauwe lasers en H.264 licenties maakt het nu nog wat duurder dan DVD.
Ik vermoed dat het nog wel een jaar of zelfs twee jaar gaat duren voor we BluRay spelers @ €100 krijgen... die dan waarschijnlijk niet de geavanceerdere functies ondersteunen. Annoying format wars ook.
Sorry maar dat was dan ook grote onzin. Je kunt niet zomaar een foto van een scherm maken en zeggen "zie je dat signaal is beter". Het menselijk oog werkt nu eenmaal anders dan een fototoestel. Als ik een foto van mijn 1080i (resolutie 1024x1080) scherm ga maken dan zie ik ook rare dingen als strepen (en waarschijnlijk heb ik een betere camera dan jij) maar in werkelijkheid is het beeld retestrak.Cheetah schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 02:35:
[...]Blader voor de grap even een paar posts terug naar mijn post met de thumbnais, en bekijk daar slechts het verschil tussen
Groetjes, FaceDown.
Zinloze flame aan Microsoft of niet: ik vertrouw dat bedrijf echt voor geen haar beter dan ik Sony vertrouw, integendeel zelfs. En dus is het feit dat MS achter een dergelijk formaat gaat staan voor mij voldoende reden om zo mogelijk voor een ander formaat te kiezen. Want het laatste wat je als consument wilt is dat MS een dergelijke markt in de tang krijgt.Cheetah schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 02:35:
Zinloze flame aan het adres van Microsoft, waarmee je wat eigenlijk precies wil insinueren?
Is er een van het kaliber: Arafat speelde golf dus golf is slecht... als je begrijpt wat ik bedoel.
Doe even niet of je de waarheid in pacht hebt a.u.b. Ik vergelijk hier BBC2 en BBC-HD ontvangen vanaf de satelliet met dezelfde ontvanger(als je een beetje op de hoogte was dan wist je dat BBC-HD momenteel in Nederland alleen maar beschikbaar is via de satelliet omdat de BBC niet toestaat het signaal op de kabel te verspreiden) en dezelfde plasma TV, aangesloten via HDMI, waarbij de ontvanger ook nog eens een heel behoorlijke upscaler heeft voor SD materiaal. "Slechts" een HD-Ready scherm ook nog, en ik kan je verzekeren dat er nog nooit zo'n grote sprong in beeldkwaliteit is gemaakt als de sprong die er nu wordt gemaakt; die van SDTV naar HDTV. Die sprong is groter dan de sprong van VHS naar DVD. Hell; ik heb hier niet eens analoge kabel(leg eens uit: hoe kan er bij analoge kabel sprake zijn van bitrate? Of bij VHS van een "resolutie"? Bij analoge video spreek je over lijnen en bandbreedte, niet over resolutie of bitrate).Oh, wacht. Nu weer een die denkt dat je standaard analoog kabelsignaal (~576i over inferieur coax) 1 op 1 kan vergelijken met een goed geupscalede DVD over component of HDMI (576p -> 720p)... en dat dus in het verlengde daarvan standaard analoge kabel (576i) versus HD digitale kabel (native 720p) vergelijkbaar is met DVD @576p -> 720p versus HD @720p. En dan hebben we het alleen nog over resolutie gehad, niet eens over datadichtheid/bitrates die bij DVD veel hoger liggen dan bij analoge kabel.
Blader voor de grap even een paar posts terug naar mijn post met de thumbnais, en bekijk daar slechts het verschil tussen Interlaced en Progressive beeld even op dezelfde resolutie en bitrate.
Doe me alsjeblieft een lol en ga niet doen alsof je weet waar je over praat terwijl je het duidelijk niet weet. En ga zeker niet mensen die wel weten waar het over gaat vertellen dat het verschil groter is dan - om het nog veel mooier te maken - VHS (320x288) vs DVD (720x576). Om het wederom alleen even over resolutie te hebben.
Zal natuurlijk wel weer dat je je VHS en (vrm non progressive-scan, non upscale) DVD speler beide via SCART hebt aangesloten op je HDTV? Zou een hele hoop verklaren, maar praat dan ook niet
En dan nog zou je duidelijk verschil moeten zien, zelfs met een brakke aansluiting als SCART... er was zelfs duidelijk verschil tussen de 1ste generatie DVD spelers en VHS op een 60cm CRT TV.
En nee, ik gebruik een PS3 die via HDMI is aangesloten op de TV en geen oude DVD speler. Zoals je wellicht weet zijn de upscaling capaciteiten van de PS3 heel behoorlijk, en dat zie je: een DVD ziet er heel aardig uit. Maar telkens als je naar een HD tv-uitzending of een Blueray(of HD-DVD: de beeldkwaliteit bij beiden is exact gelijk) disc hebt gekeken en je stapt dan terug naar een willekeurig (kwalitatief zo hoogwaardig als mogelijk; dus via HDMI en ge-upscaled) SDTV signaal dan heb je het gevoel alsof je een bril nodig hebt. Dat verschil is nooit zo groot geweest tussen VHS en DVD. Let wel even op he, ik beweer niet dat er geen verschil was/is tussen VHS en DVD, dat is er zeer zeker; het is alleen minder fors dan het verschil tussen SDTV in het algemeen en HDTV.
Het grote verschil tussen DVD en VHS was ondanks de hogere resolutie van DVD toch vooral het ontbreken van ruis, van cross-color interference. En we gingen van een matig SD signaal naar een zeer goed SD signaal. Helemaal waar. Maar pas met de komst van HD is er echt een oplossing voor de structureel lage resolutie van SDTV en dat was/is hard nodig met de komst van grotere flatscreen televisies.
[ Voor 5% gewijzigd door Luke_msx op 01-02-2008 10:24 ]
Waarbij het nog steeds niet zeker is dat het formaat gegarandeerd regiovrij zal/zou blijven. Ik zeg met opzet zou; want de huidige dumppraktijken zijn in mijn ogen een wanhoopspoging die in de toekomst gezien zal worden als het moment waarop bleek dat HD-DVD de verliezer van de strijd was. In de media wordt HD-DVD dood verklaard en opeens dalen de prijzen ook nog eens met tientallen of honderden procenten; welke indruk wekt dat? De fabrikanten zijn bezig om hun voorraden uit te verkopen om er voor te zorgen dat op het moment dat het persbericht "we stoppen ermee" eruit gaat er geen enorme voorraden onverkochte spelers in de magazijnen blijven staan.Cheetah schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:59:
[...]
Lezen en accepteren zijn moeilijke dingen he. Iets met DVD's, upscalen en regiovrij
Het zou wel de verklaring zijn waarom Universal en Paramount geen nieuwe titels meer aankondigen. Alle voor de komende maanden geplande titels waren al voor de CES bekend. De "Blu-Ray" studio's hebben op de CES nieuwe titels aangekondigd, maar de "HD-DVD-studio's" niets. Toshiba bracht ook geen nieuwe spelers terwijl in het andere kamp er volop nieuwe spelers werden aangekondigd. Het lijkt er op alsof ze voor het oog van de wereld blijven volhouden dat ze vol achter hun formaat staan, terwijl ze achter de schermen de boel aan het afbouwen zijn.jalumsx schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:32:
[...]
Waarbij het nog steeds niet zeker is dat het formaat gegarandeerd regiovrij zal/zou blijven. Ik zeg met opzet zou; want de huidige dumppraktijken zijn in mijn ogen een wanhoopspoging die in de toekomst gezien zal worden als het moment waarop bleek dat HD-DVD de verliezer van de strijd was. In de media wordt HD-DVD dood verklaard en opeens dalen de prijzen ook nog eens met tientallen of honderden procenten; welke indruk wekt dat? De fabrikanten zijn bezig om hun voorraden uit te verkopen om er voor te zorgen dat op het moment dat het persbericht "we stoppen ermee" eruit gaat er geen enorme voorraden onverkochte spelers in de magazijnen blijven staan.
met de volgende specificaties/features:
- DTS-HD Master Audio / Dolby TrueHD bitstream out via HDMI1.3
- BD-Profile 1.1 (p.i.p. capable etc.)
- Native 1080/24p out via HDMI
ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)
Verwijderd
Dat is wat ik dus ook graag zou willen weten.PaulX schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:44:
Weet iemand misschien of er in Nederland al blu-ray spelers verkrijgbaar zijn
met de volgende specificaties/features:Ik weet dat de DMP-BD30 aan deze eisen voldoet maar deze is helaas (nog) niet verkrijgbaar in Europa.
- DTS-HD Master Audio / Dolby TrueHD bitstream out via HDMI1.3
- BD-Profile 1.1 (p.i.p. capable etc.)
- Native 1080/24p out via HDMI
Net name spelers die DTS-HD en TrueHD bitstream out via HDMI 1.3 ondersteunen.
Liefste ook een speler die recorable blueray's kan afspelen
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld voor de discussie m.b.t. hardware en software voor Blu-ray dan wel HD DVD. Het is geen plek om anderen te overtuigen dat Blu-ray of HD DVD "de beste" is.