Toon posts:

[Discussie] BluRay en HD-DVD hardware en software

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 46.149 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

KunDun schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:42:
Is er al iets duidelijk over de Sony BDP-S300 Blu-ray Speler?
Ik weer dat hij in Amerika al verkocht word, maar over Europa heb ik nog niks gehoord.
Ik wil zelf erg graag een blu-ray speler kopen, alleen wil ik geen playstation 3.
En om voor een standalone meer dan 500 euro te betalen vind ik een beetje te gek.
Die is al uit in Nederland!

• ProgMAN
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 08:57
Ik zag vandaag de Sony BDP-S300 voor 599 euro staan bij de MediaMarkt. Ook stond er een HD-DVD speler voor 399 euro (geloof de HD-X1E).

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02 00:31
ProgMAN schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:44:
Ik zag vandaag de Sony BDP-S300 voor 599 euro staan bij de MediaMarkt. Ook stond er een HD-DVD speler voor 399 euro (geloof de HD-X1E).
HD-X1E vor 399 lijkt me sterk, zal wel E1 of EP10 geweest zijn.

Wat die Sony speler betreft, Samsung P1400 is goedkoper en beter ;)

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 16:37
Armo schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:53:
[...]
HD-X1E vor 399 lijkt me sterk, zal wel E1 of EP10 geweest zijn.
Voor de E1 zou het dan weer veel zijn, want adviesprijs is blijkbaar 299. Hij zou ook voor die prijs te krijgen zin in MM.

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 23:47
Ik hoorde over een actie, dat als je een Sony Blu-ray Speler koopt (Nieuw Model)
Je er de Spiderman Trilogy bij krijgt, waarschijnlijk een tegoed bon omdat Spiderman 3 nog niet uit is.
Ik weet in iedergeval een webwinkel die dit ook melde op zijn site.
Vraag me af of Samsung deze trilogy op BR ook Cadeau geeft, want ik heb de samsung 1400 in bestelling staan .

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-12-2025
Aangaande acties, weet iemand of de actie van Toshiba met 5 gratis HD DVD's bij aankoop van een speler al geldt? Hoe dit in mekaar zit, via coupons ofzo? Voor welke type spelers dit allemaal geldt en ook via webshops.

Ik heb namelijk interesse voor de HD-E1 voor mijn 42pv70 plasma. Aangezien ik geen 1080p nodig heb en deze nu gunstig geprijsd is online, 225 euro. Als hier dus ook nog eens 5 gratis films bij zitten ben ik zeker geinteresseerd.

Verwijderd

bramberk15 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 10:46:
Aangaande acties, weet iemand of de actie van Toshiba met 5 gratis HD DVD's bij aankoop van een speler al geldt? Hoe dit in mekaar zit, via coupons ofzo? Voor welke type spelers dit allemaal geldt en ook via webshops.

Ik heb namelijk interesse voor de HD-E1 voor mijn 42pv70 plasma. Aangezien ik geen 1080p nodig heb en deze nu gunstig geprijsd is online, 225 euro. Als hier dus ook nog eens 5 gratis films bij zitten ben ik zeker geinteresseerd.
Ik heb deze hd dvd ook gehaald. Reden dat deze 225 is omdat er geen films bij zitten. Bij een ander webshop kost hij met 5 films 299 euro. Ik zag er maar 2 films bij die ik zou willen aanschaffen. Ben daardoor niet voor de bundel gegaan. De films die erbij werden aangeboden kosten nu 19,99 kan beter zelf een bundel maken voor de 74 euro die je overhoudt.

Verwijderd

Nu lees ik op de site van Toshiba dat je 5 hd dvd'jes mag uitzoeken als je een hd dvd hebt gekocht. Deze actie geldt vanaf oktober. Je moet een pdf'je downloaden, uitprinten, inullen en met een kopie van aankoopbon verzenden. Zal het eens proberen.

• ProgMAN
Ik heb inmiddels de Toshiba SD-H802A voor 99 euro besteld bij Alternate. Als de Blu-ray spelers voor pc (dus niet branders) rond de 100 euro gaan worden koop ik die er ook bij. Ben ik niet afhankelijk van een formaat.

Om HD DVD's af te spelen moest ik nog mijn videokaart upgraden (of eigenlijk downgraden in sommige opzichten, heb nu een 7900GT) voor HDCP en voor het goed afspelen van de codecs (VC-1/H.264). Ik heb gekozen voor een ATI Radeon 2600 Pro 512MB.

Heb inmiddels drie HD DVD's besteld bij Bol.com. Zeker niet duur daar in vergelijking tot andere winkels. Hier in Groningen is de verhouding HD DVD/Blu-ray ongeveer 40/60 bij Media Markt. Genoeg keus dus inmiddels. Het loont wel even om een beetje op internet te neuzen naar de prijzen.

Zodra ik de drive binnen heb zal ik een kort test rapport geven.

• Thomieh33
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-02 05:23
ProgMAN schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:19:
Ik heb inmiddels de Toshiba SD-H802A voor 99 euro besteld bij Alternate. Als de Blu-ray spelers voor pc (dus niet branders) rond de 100 euro gaan worden koop ik die er ook bij. Ben ik niet afhankelijk van een formaat.

Om HD DVD's af te spelen moest ik nog mijn videokaart upgraden (of eigenlijk downgraden in sommige opzichten, heb nu een 7900GT) voor HDCP en voor het goed afspelen van de codecs (VC-1/H.264). Ik heb gekozen voor een ATI Radeon 2600 Pro 512MB.

Heb inmiddels drie HD DVD's besteld bij Bol.com. Zeker niet duur daar in vergelijking tot andere winkels. Hier in Groningen is de verhouding HD DVD/Blu-ray ongeveer 40/60 bij Media Markt. Genoeg keus dus inmiddels. Het loont wel even om een beetje op internet te neuzen naar de prijzen.

En heb je hem al binnen ? Want ik ben van plan om die speler ook kopen, maar ik wil wel graag weten of hij een beetje goed HD dvd's af kan spelen :P

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:01
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:39:
Nu lees ik op de site van Toshiba dat je 5 hd dvd'jes mag uitzoeken als je een hd dvd hebt gekocht. Deze actie geldt vanaf oktober. Je moet een pdf'je downloaden, uitprinten, inullen en met een kopie van aankoopbon verzenden. Zal het eens proberen.
Die actie met 5 HD-DVD's is toch alleen voor mensen in de UK en Ierland? Dat staat namelijk in de kleine lettertjes in dat PDF'je...
Of weet iemand hoe we er hier in Nederland ook gebruik van kunnen maken? Is het al iemand gelukt?
Als die actie te gebruiken is, dan is de Toshiba HD-E1 wel interessant vind ik.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• Exar
Exar schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:41:
[...]

Die actie met 5 HD-DVD's is toch alleen voor mensen in de UK en Ierland? Dat staat namelijk in de kleine lettertjes in dat PDF'je...
Of weet iemand hoe we er hier in Nederland ook gebruik van kunnen maken? Is het al iemand gelukt?
Als die actie te gebruiken is, dan is de Toshiba HD-E1 wel interessant vind ik.
Heeft niemand een idee of is niemand geinteresseerd in HD-DVD? :?

Verwijderd

De actie is ook in nederland. In ieder geval met de xbox addon.

Zie: http://www.xbox.nl/hd-dvd

voor de flyer.

Weet iemand trouwens of de x-box, bijvoorbeeld via firmware update, ook 1080p/24 uitstuurt?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2007 21:07 ]

• Exar
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 21:06:
De actie is ook in nederland. In ieder geval met de xbox addon.

Zie: http://www.xbox.nl/hd-dvd

voor de flyer.

Weet iemand trouwens of de x-box, bijvoorbeeld via firmware update, ook 1080p/24 uitstuurt?
Hee dat wist ik niet, bedankt Hobbit.
Overigens zie ik nu bij sommige winkels ook stand-alone HD-DVD spelers met 5 of zelfs 7 (nieuwste modellen) HD-DVD's! :)
Helaas zijn alle HD-DVD spelers zwart (de rest van mijn hifi spul is zilver).... alleen die van de xbox zou wel mooi staan maarja dan moet ik dus altijd de xbox aan hebben bij films kijken. :|

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 12:18
Iemand al nieuws over die nieuwe Samsung hybride? En wat dat ding hier gaat kosten? Issie eigenlijk al uit, want zoveel is er (nog) niet over te vinden...

• fingers
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07-2024
UltraSub schreef op maandag 12 november 2007 @ 06:52:
Iemand al nieuws over die nieuwe Samsung hybride? En wat dat ding hier gaat kosten? Issie eigenlijk al uit, want zoveel is er (nog) niet over te vinden...
Hij is nog niet uit, maar zover ik weet komt ie eind December in Amerika uit.
Wij daartegen zullen moeten wachten tot Maart/april ??
Prijs, ik denk ergens tussen de 800 a` 1000 euro.

ooit komt er een einde aan het eind

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:00
Ik heb ratatouille 1080P gedownload om eens te bekijken, maar krijg met powerdvd de volgende melding:

This disc will not play due to the region setting of the player. Hoe valt dit te omzeilen?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:21
knny schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:11:
Ik heb ratatouille 1080P gedownload om eens te bekijken, maar krijg met powerdvd de volgende melding:

This disc will not play due to the region setting of the player. Hoe valt dit te omzeilen?
Ergens tussen de opties (heb nu ff geen pwrdvd bij de hand) staat een regioswitch optie. Max 5 keer, alleen heb ik nog niet zn melding gehad.

no comment

• ProgMAN
En heb je hem al binnen ? Want ik ben van plan om die speler ook kopen, maar ik wil wel graag weten of hij een beetje goed HD dvd's af kan spelen :P
Ik heb inmiddels de Toshiba HD-DVD drive voor de pc binnen. Windows Vista herkende de drive zonder problemen. Ik heb eerst getest met een geforce 7900GT videokaart. Had natuurlijk geen HDCP (via AnyDVD HD werkt het wel). Daarna getest met een 8600GT videokaart. Deze laatste gaf een veel beter beeld en had een HDMI aansluiting.

Getest met PowerDVD Ultra 7.3 en werkt prima op een AMD X2 3800+. Ik heb nu een drietal HD-DVD's met VC-1 codec. Geen problemen ondervonden. Je moet wel de laatste update van PowerDVD hebben anders werkt het echt niet.De menu's werken ook goed en zijn een stuk mooier dan standaard DVD.

Voor 99 euro vind ik dit een goedkope oplossing waar je een tijd mee kunt doen. Voordeel van een drive in je pc is natuurlijk dat je de software kunt updaten. Bij een standaard speler gaat dit natuurlijk moeilijker.

• Exar
ProgMAN schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:43:
[...]
Voordeel van een drive in je pc is natuurlijk dat je de software kunt updaten. Bij een standaard speler gaat dit natuurlijk moeilijker.
HD-DVD spelers hebben toch verplicht een LAN-poort? ;)

Iemand een idee of er nog andere fabrikanten komen dan Toshiba voor HD-DVD en Samsung voor hybride?

Verwijderd

Topicstarter
HDCP. BD+. 3 verschillende regiocodes. HDMI 1.3. 3

Nee, geef mijn portie maar aan fikkie, Zolang ik geen regiovrije BluRay speler kan kopen download ik gewoon legaal mijn filmpjes. Wanneer leert Sony nu eens dat het allemaal weggegooid geld is die copy protection shit.

/me kijkt naar zijn omgebouwde PS2, zijn gedowngrade PSP en de lege plek in de kast die gereserveerd is voor de PS3 zodra die regiovrij te maken is.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2007 00:01 ]

Verwijderd

ProgMAN schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:19:

Dan gebruik je toch AnyDVD. Kom op zeg, je hebt betaald voor een schijfje, dag mag je hem kijken ook. Ik heb zelf een 7900 GTX zonder DHCP, en drie 20" monitoren zonder DHCP. Zal me daar gek zijn om dat te vervangen :z

• ProgMAN
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 01:04:
[...]

Dan gebruik je toch AnyDVD. Kom op zeg, je hebt betaald voor een schijfje, dag mag je hem kijken ook. Ik heb zelf een 7900 GTX zonder DHCP, en drie 20" monitoren zonder DHCP. Zal me daar gek zijn om dat te vervangen :z
Dat kun je doen. Alleen mijn pc trekt een 50 Mbit H.264 Blu-ray niet zonder een nieuwe generatie videokaart.

Verwijderd

Dan zet je hem eerst om?

Verwijderd

Mss wat off-topic, maar khad graag n antwoord gekend op het volgende:

Ik heb nu onlangs me een TH-42VP70 aangeschaft, en zou ook graag mn films hierop bekijken;
ik heb een Xbox360 (en ps2) waarmee ik mn dvd's kan bekijken.

Maar is het de moeite om dan de HD-addon voor de X360 te kopen; geeft deze dan zo'n grotere meerwaarde of is het beeld van n 'gewone' dvd ook al super op n HD-scherm?
(ik zou mn xbox via de component uitgang aansluiten op mn tv, hij heeft geen hdmi)

Of is het dan beter van te wachten op n gewone stand-alone HD-dvdspeler mét hdmi-uitgang?

Ik ben nogal leek op dit vlak, dus raad is altijd welkom! ;)

• Armo
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 18:16:
Mss wat off-topic, maar khad graag n antwoord gekend op het volgende:

Ik heb nu onlangs me een TH-42VP70 aangeschaft, en zou ook graag mn films hierop bekijken;
ik heb een Xbox360 (en ps2) waarmee ik mn dvd's kan bekijken.

Maar is het de moeite om dan de HD-addon voor de X360 te kopen; geeft deze dan zo'n grotere meerwaarde of is het beeld van n 'gewone' dvd ook al super op n HD-scherm?
(ik zou mn xbox via de component uitgang aansluiten op mn tv, hij heeft geen hdmi)

Of is het dan beter van te wachten op n gewone stand-alone HD-dvdspeler mét hdmi-uitgang?

Ik ben nogal leek op dit vlak, dus raad is altijd welkom! ;)
Het feit dat je een HDTV hebt wil niet zeggen dat alles wat je afspeelt super goed eruit ziet op je TV. Om van HD te kunnen genieten moet je ook HD bron / materiaal (zoals HD-DVD / Blu-Ray) hebben, wat overigens heel vaak niet gezegd wordt in de winkel aan mensen die geen verstand van hebben. In de winkels draaien ze mooie HD demos en mensen denken dat ze thuis ook zo mooi TV zullen kijken.

Zonder HD materiaal functioneert je HDTV als een gewone TV.

Verwijderd

Daar was ik me van bewust; voor ik mn tv kocht heb ik hier ook wat op het forum zitten snuisteren. ;)
Daarom dat ik ook overweeg om de HD-addon voor de xbox360 aan te schaffen.

Enkel vraag ik me af of dit weldegelijk de moeite is...

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-02 18:33
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 20:49:
Daar was ik me van bewust; voor ik mn tv kocht heb ik hier ook wat op het forum zitten snuisteren. ;)
Daarom dat ik ook overweeg om de HD-addon voor de xbox360 aan te schaffen.

Enkel vraag ik me af of dit weldegelijk de moeite is...
Of het de moeite is voor het verschil in beeldkwaliteit, of de moeite vanwege de kans dat HD DVD een succes gaat worden en toekomst heeft?

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Verwijderd

Het verschil in beeldkwaliteit...

• Armo
Wat beeldkwaliteit betreft kan ik zeggen dat DVD niet kan tippen met HD-DVD / Blu-Ray ;)

Ga anders even naar de lokale elektra winkel en vraag om een demonstratie, kun je met je eigen ogen zien voordat je iets koopt, altijd verstandig.

Verwijderd

Weet dan wel wat voor elektronicazaak je pakt, want hier in de stad hangen de kneuzen een BluRay drive aan een Full HD Plasma TV met een Scart Kabel. Hmm, wat vreemd dat het zo slecht verkoopt.. :X

Verwijderd

weet iemand of dit de amerikaanse of engelse uitvoering van Planet earth is?
De amerikaanse bluray zijn 4 schijven
En de engelse heeft 5 schijven

http://www.nl.bol.com/is-..._OWNER_ID=1&lgl_Section=1

Verwijderd

Mss n domme vraag, maar is de beeldkwaliteit van 'gewone' dvd's ook beter als je deze op een blu-ray of hd dvd speler afspeelt??
(mss dat hij de dvd upscalet naar n betere resolutie ofzo??)

En scalet n gewone dvd speler (zoals n xbox bvb) eig ook je dvd's up tot n betere resolutie op n hdtv of heb ik het verkeerd?

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

swopdark

ja doe maar...

Een PS3 kan normale DVD's opschalen naar de hoogste resolutie (1080p) (zeer goede kwaliteit) en zend het uit via HDMI. Dit kunnen de meeste duurdere DVD spelers inmiddels ook. Het verschil tussen en opgeschaalde DVD en een Blu-Ray film is verbluffend en zet DVD gewoon te kakken (ligt trouwens wel aan de film zelf, oudere films geven en veel minder groot verschil dan bijvoorbeeld nieuwe films als Rasino Royale of Harry Potter). Zeker als je de film bekijkt op een Full HD scherm.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• UltraSub
Een speler van 100 euro kan dat ook al tegenwoordig. (Philips DVP5980 oa)

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Hoe ligt de kwaliteit verhouding van een Hd-dvd speler Toshiba tegen die van de xbox360

Ik weet dat de 360 meer geluid maakt en stroom zal verbruiken.

Maar voor de uiteindelijke beeld kwaliteit ? (720p)

Verwijderd

digitaal is digitaal, zeker via HDMI

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:53
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:02:

Lichtelijk off-topic, maar aangezien er bij bol.com toch "import" bijstaat kun je hem net zo goed bij play.com halen voor 62 euro (gratis verzending):

http://www.play.com/DVD/B...anet+earth&searchsource=0

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:19:
digitaal is digitaal, zeker via HDMI
dan zou het in principe toch niet uitmaken of je een blu-ray speler van 500 euro of 1500 euro koopt? (ja voor je portomonee maakt t natuurlijk wel uit) Maar als ie geluid als bitstream out heeft en beeld digitaal uit, zou je die 1000 euro alleen maar voor wat extra's neertellen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:02:

Ik heb "Planet Earth" gekocht bij de Media Markt voor 79,95 Euro. Stond in het verkeerde rekje.
Vraag gewoon even of ze hem hebben, dan weet je zeker of je even moet doorzoeken.
(Engelse uitvoering met 5 CD's) Deze film is niet alleen van kwaliteit erg goed, maar er worden ook
wonderbaarlijke dingen vertoond van onze aarde, die een mens nog nooit gezien heeft. Je gelooft echt niet wat je ziet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 01:51:
[...]

dan zou het in principe toch niet uitmaken of je een blu-ray speler van 500 euro of 1500 euro koopt? (ja voor je portomonee maakt t natuurlijk wel uit) Maar als ie geluid als bitstream out heeft en beeld digitaal uit, zou je die 1000 euro alleen maar voor wat extra's neertellen?
Correct.

• Haay
  • Laatst online: 14:43
Hopelijk duurt het niet al te lang voordat er goedkope (lees: 100-150 euro) spelers (HD DVD of Blu-Ray) op de markt komen die voor gewone DVDs regiovrij (te maken) zijn.

Ik heb nog redelijk wat DVDs van buiten regio-2 en voordat ik m'n huidige DVD speler vervang door een HD DVD dan wel BD speler vervang wil ik daarop wel m'n R1, R2, R3 en R4 DVDs kunnen afspelen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 06:31:
[...]

Ik heb "Planet Earth" gekocht bij de Media Markt voor 79,95 Euro. Stond in het verkeerde rekje.
Vraag gewoon even of ze hem hebben, dan weet je zeker of je even moet doorzoeken.
(Engelse uitvoering met 5 CD's) Deze film is niet alleen van kwaliteit erg goed, maar er worden ook
wonderbaarlijke dingen vertoond van onze aarde, die een mens nog nooit gezien heeft. Je gelooft echt niet wat je ziet.
ik heb het bij de MM A'dam opgehaald.
Er lagen er wel 10 stuks

De prijs is volgens mij zeer de moeite waard 69,99 euro !!!

Verwijderd

Daar haal je ook 9 maanden usenet abbo voor :P

Zonder gein: zijn de productie kosten van dat Blu Ray nog steeds zo hoog dan? Want als ik de prijzen vergelijk met de DVD versies... :o

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2007 22:53 ]

Verwijderd

Heb nu ook een Toshiba hd-dvd speler aangeschaft.
Als ik er nu een hd-dvd in doe,leest hij die niet .

Heb er win-dvd7 opstaan.

Min videokaart zou het moeten kunnen(Radeon 1950xt),
al zit er geeen hardware decoder op!

Verwijderd

Wat voor monitor?

Je moet ook gewoon AnyDVD gebruiken, dan heb je geen gezeur met consumentenpesterijen zoals HDCP.

Verwijderd

Nog niet aan de gang gekregen,niet met de laatste windvd,
en ook niet met klite codecs.

En 99euro voor powerdvd is wel erg veel!
En dan maar de vraag of het echt werkt.

Misschien iemand een ander idee?

Verwijderd

Geef eens antwoord op mijn vraag en mijn suggestie..?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 18:37
offtopic:
* Murcielago moet beter lezen :X

[ Voor 105% gewijzigd door Murcielago op 08-12-2007 23:01 ]

PSN: djmurcielago

• Royz
  • Laatst online: 04-02 02:31

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:46:
[...]

ik heb het bij de MM A'dam opgehaald.
Er lagen er wel 10 stuks

De prijs is volgens mij zeer de moeite waard 69,99 euro !!!
Helaas hebben ze alleen de BR versie :(

Toch?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Topicstarter
Warner verlaat het HD DVD kamp en gaat exclusief voor BluRay. War is over. BluRay won. The consumer lost.

Verwijderd

waarom 'the consumer lost'?
Er zijn veel meer mensen met blu-ray dan met HD-DVD. Ze laten nu minder mensen met HD-DVD achter dan dat het geval bij blu-ray zou zijn als ze dat zouden droppen. De prijzen kelderen toch wel dus dat is het bprobleem niet.

Verwijderd

Ik denk niet dat de consument verloren heeft. Ik zit niet te wachten op twee standaarden/spelers/type schijfjes etc etc. Jij wel dan?

• PowerFlower
  • Laatst online: 13:48

PowerFlower

être diable et jouer fleur

De consumer lost omdat HD-DVD bijvoorbeeld regio-vrij is.

Iig blijft het nog een tijdje onduidelijk. Paramount en Dreamworks zitten nog tot eind van het jaar vast aan exclusief HD-DVD. Pas als zij eind van het jaar switchen naar BluRay zou dat de doorslag geven.

In de tussentijd ben je denk ik nog steeds het beste af met HD-DVD, zeker als de Toshiba spelers nu in de aanbieding gaan. Als je het maar afschrijft over een jaar :P Waar blijven de goedkope BluRay spelers?

Verwijderd

De goedkope blu-ray spelers komen eraan. Bedenkend dat een stand-alone blu-ray speler een half jaar geleden 1000 euro kostte. Nu heb je er 1 voor tussen de 300- en 400 euro. Dat is een prijsdaling van 60- a 70%. Het is een kwestie van maanden.

Verwijderd

Topicstarter
1. Het BluRay consortium heeft $500 million voor de deal betaald. Wie gaat dat betalen? U!
2. BluRay is niet regiovrij, dus geen goedkope import. Voorbeeld: Een BluRay van David Gilmour in Concert kost in de USA in de aanbieidng $13, zeg maar 9 euro. In Nederland 45 euro.
3. Als er geen concurrentie is dan worden de prijzen van players en schijven niet verlaagd. Over 3 jaar vind je geen BluRay speler voor 29 euro bij het Kruidvat. Als HD DVD zou winnen dan had je wel voor 29 euro een HD DVD speler want die zijn nu al te koop voor $99 in de USA (aanbieding) of 199 euro bij de Mediamarkt.
4. Het is nooit goed als er een grote speler is die zowel de hardware als de software beheerst (Sony).
5. Sony en zijn maffiamaatjes zitten te kutten met HDCP en BD+ copy protection op BluRay schijven. Je moet continu je BluRay speler softwarematig updaten om compatibel te blijven. HDCP en BD+ en AACS levert alleen maar ergernis en incompatibiliteit op.

/me blijft bij de echte winnaar: de 720p mvk x264 BluRay/HD DVD rips (preferably ESiR).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 14:45 ]

Verwijderd

hoe weet jij zo zeker dat er 500 miljoen dollar voor is betaald?
Ik heb dit bericht vandaag nog gelezen:

http://www.highdefdigest...._for_Move_to_Blu-ray/1327

Dan zou ik jou superbron wel eens willen weten.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:39:
1. Het BluRay consortium heeft $500 million voor de deal betaald. Wie gaat dat betalen? U!
Als dit de tweestrijd beslecht dan gaat HD sneller doorbreken. Dat is in het belang van mij / de consument. Die USD500mio omgeslagen over de potentiele markt is zo terugverdiend en zal de prijs niet of nauwelijks beinvloeden imho.
2. BluRay is niet regiovrij, dus geen goedkope import. Voorbeeld: Een BluRay van David Gilmour in Concert kost in de USA in de aanbieidng $13, zeg maar 9 euro. In Nederland 45 euro.
Dit is maar 1 voorbeeld. Maar idd, het zou potentieel negatief kunnen uitpakken.
3. Als er geen concurrentie is dan worden de prijzen van players en schijven niet verlaagd.
Tja waarvan had DVD dan concurrentie :?
Over 3 jaar vind je geen BluRay speler voor 29 euro bij het Kruidvat. Als HD DVD zou winnen dan had je wel voor 29 euro een HD DVD speler want die zijn nu al te koop voor $99 in de USA (aanbieding) of 199 euro bij de Mediamarkt.
Zie hiervoor DVD had ook geen echte concurrentie behalve dan -R en + R
4. Het is nooit goed als er een grote speler is die zowel de hardware als de software beheerst (Sony).
Eens maar is dit wel zo? Er zitten veel meer bedrijven achter BR dan alleen Sony.
5. Sony en zijn maffiamaatjes zitten te kutten met HDCP en BD+ copy protection op BluRay schijven. Je moet continu je BluRay speler softwarematig updaten om compatibel te blijven. HDCP en BD+ en AACS levert alleen maar ergernis en incompatibiliteit op.
Dat is idd kut maar wie zegt dat HD-DVD als de strijd gewonnen zou zijn, niet alsnog met extra copyprotection en regio shit zou komen.

At the end of the day ben ik gewoon blij als er 1 formaat wint zodat we eindelijk massaal aan de HD kunnen. Wat heb je anders aan zo'n full hdtv...... :o

Verder vind ik BluRay een terecht winnaar omdat er nu eenmaal meer op een schijfje past. Gezien de backup mogelijkheden is dat voor mij ook belangrijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 05-01-2008 16:11 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Verwijderd

New Line (dochtermaatschappij Warner) goes Blu, dus geen Lord of the Rings op HD DVD. Wat denk je dat dit teweeg gaat brengen?

Einde HD DVD.

En als je goed de statement leest van Warner staat er duidelijk in dat ze geen geld hebben ontvangen.
Zie hiervoor de ondertussen forse discussie op Engadget

Link: http://www.engadgethd.com...ason-why-warner-went-blu/

Tsja en dit zat er allang aan te komen, in december waren er voor mij al redenen genoeg om voor
Blu Ray te kiezen.

Verwijderd

(...)

/me blijft bij de echte winnaar: de 720p mvk x264 BluRay/HD DVD rips (preferably ESiR).
Ben ik volledig met je eens!

Ik koop GEEN HD-DVD/ Blu-Ray als ik het door achterlijkheden zoals HDCP toch niet kan afspelen. Met een usenet abbo is het goed downloaden, en 1 GB H.264 per 40 minuten TV aflevering ziet er al best aardig uit. Anders zijn die 16 GB H.264 voor 2 uur films ook niet slecht :)

Soryy, maar ik ga mijn 20" TFT (3 maanden oud) en 7900 GTX (1e revisie), beide zonder HDCP niet vervangen om films te kijken puur en alleen omdat wat malloten zonodig er HDCP op moesten zetten.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:46
Jij alvast niet met je illegale rips |:( Wat boeit het je dan in vredesnaam nog welk legaal medium wint?

Overigens betaal ik op het moment gemiddeld tien euro per BR, import uit de States. Vind ik niet te duur voor een nieuw medium, ik was een veelvoud kwijt aan DVDs toen ik daarmee begon (1999). Van de week vier BRs gekocht voor 32 euro.
Al mijn BRs (zo'n 15 stuks) komen uit de VS. Ik heb tot nu toe één BR niet gekocht daar omdat die regiolocked is.
3. Als er geen concurrentie is dan worden de prijzen van players en schijven niet verlaagd. Over 3 jaar vind je geen BluRay speler voor 29 euro bij het Kruidvat. Als HD DVD zou winnen dan had je wel voor 29 euro een HD DVD speler want die zijn nu al te koop voor $99 in de USA (aanbieding) of 199 euro bij de Mediamarkt.
En waarom is het bij DVD dan wel allemaal goed afgelopen? Dat heeft nooit echt concurrentie gehad en die dingen zijn goedkoper dan VHS videobanden ooit geweest zijn. Ik zie niet waarom HD-DVD wel de weg van DVD kan gaan en BR niet.
Sony is lang niet de enige leverancier van hardware of software, dit is gewoon klinkklare kul die elke keer weer door de Sony-haters opgegooid wordt. Er zijn veel andere bedrijven die BR-spelers maken en er zijn een hoop filmstudio's.
Allemaal pijnloos tot nu toe op mijn PS3. Alle hardware die tegenwoordig uitkomt is HDCP compliant.
Dus met illegale downloads van BR rips heb je geen problemen? Daar is een woord voor, en dat woord is 'hypocriet'.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Dat heet niet hypocriet, dat heet gemak.

Als ik een legale Blu Ray wil kijken op mijn systeem moet ik die rippen met Any DVD HD (payware, maargoed, is ook gewoon te downloaden natuurlijk, maar dat terzijde), vervolgens moet ik die weer omzetten naar een ISO, mounten in Deamon Tools (wat ik haat, ik wil geen rotzooi in de ATA drivers) en dan afspelen met Power DVD 7

mja 8)7

Dan is een MKV'tje downloaden en afspelen toch een stuk makkelijker. 's Avonds kies ik op binsearch.info een film uit, plak de NZB in GrabIt, en als ik de volgende dag thuiskom van m'n werk staat er een kant en klare MKV op m'n laptop :)

Desnoods nog even met 30 MB/s overzetten naar m'n desktop met GBit LAN, als ik geen zin heb hem op dat knake 14" wide TN scherm te bekijken.

Sorry, maar als de heren filmbeveiligers mij niet kunnen garanderen dat ik een gekochte film ook daadwerkelijk mag kijken op mijn desktop kan ik ook niet garanderen dat ik hun werk daadwerkelijk ga kopen.

• Dr. Strangelove
Als dat de reden is dan kan je alsnog de schijf kopen nadat je hem gedownload hebt.

Verder maken 'de heren filmbeveiligers' het helemaal niet moeilijk. Als jij een BR of HD-DVD speler hebt en een HDCP compliant scherm (vrijwel allemaal tegenwoordig) dan hoef je je nergens zorgen over te maken.

Maar laten we er niet omheen lullen: Jij wil gewoon niet betalen voor je films, dat is alles.

• PowerFlower

PowerFlower

Door de mexican stand-off in HD formats is het gevaar natuurlijk inderdaad - zie de discussie hierboven - dat het downloaden van rips het wint... want daarmee heb je een grotere afspeelvrijheid, geen gevaar dat je met media blijft zitten die je alleen nog op je eigen speler kunt spelen. Dat krijg je met dit soort stupide format wars. BluRay als winnend formaat draagt daar dan nog eens aan bij met regiocodering. Ik zit me nu al continu te ergeren aan DVD's die me eerst verplicht 30 seconden lang gaan vertellen dat je geen DVD's mag "jatten"... De meeste rips hebben dat filmpje niet en beginnen gewoon meteen |:(

Wel blijft het merkwaardig te zien dat er meerdere fabrikanten zijn van BluRay, die allemaal nog (relatief) duur zijn, en eigenlijk alleen Toshiba HD-DVD spelers maakt :?

Verwijderd

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op zondag 06 januari 2008 @ 09:50:
Verder maken 'de heren filmbeveiligers' het helemaal niet moeilijk. Als jij een BR of HD-DVD speler hebt en een HDCP compliant scherm (vrijwel allemaal tegenwoordig) dan hoef je je nergens zorgen over te maken.
Mijn 3 jaar oude plasma waar ik 2.200 euro voor betaald heb heeft dat niet nee. Maakt ook niks uit want er komt bij mij niks in huis wat HDCP vereist.
Dr. Strangelove schreef op zondag 06 januari 2008 @ 01:06:

1. Overigens betaal ik op het moment gemiddeld tien euro per BR, import uit de States. Vind ik niet te duur voor een nieuw medium, ik was een veelvoud kwijt aan DVDs toen ik daarmee begon (1999). Van de week vier BRs gekocht voor 32 euro.

2. En waarom is het bij DVD dan wel allemaal goed afgelopen? Dat heeft nooit echt concurrentie gehad en die dingen zijn goedkoper dan VHS videobanden ooit geweest zijn. Ik zie niet waarom HD-DVD wel de weg van DVD kan

3. Allemaal pijnloos tot nu toe op mijn PS3. Alle hardware die tegenwoordig uitkomt is HDCP compliant.
1. Welke films, waar besteld? Inclusief verzendkosten? url?
2. DVD's zijn alleen maar zo goedkoop omdat je elke DVD kunt copieren voor 25 eurocent. Als dat niet kon betaalden we nu 20 euro per DVD. En voor nieuwe toptitels 40 euro.
3. Niet alle hardware is nog steeds HDCP compliant. Het meeste wel maar je kunt vandaag nog steeds nieuwe (oudere) TV's kopen die dat niet hebben.

Over de software: laat ik het zo zeggen. Ik heb 40 gulden betaald voor de Life of Brian VHS (engelse import). Toen 40 gulden voor de Life of Brian NL VHS met ondertiteling. Toen 35 euro voor de DVD. Daarna 40 euro voor de Criterion versie. Steeds waren ze allemaal een stukje beter.

De nieuwe BluRay versie is subliem. En die heb ik gedownload. Waarom? Ik vertik het om weer 30-40 euro uit te gaan geven. Gewoon 15 euro en 20 max voor echt goede titels. Dan zou ik zo een collectie aanschaffen, geen enkel probleem. Maar ik ga geen 40 euro betalen voor iets wat ik al zo vaak heb gehad.

Nee, regiovrije HD schijven die het overal in doen (PC, HD speler) voor 15-20 euro met alle ondertitels, dus niet alleen Engels voor de USA import. Dan heb je een succes en dan betaal ik zo weer 1.000 euro per jaar aan schijven.

De echte winnaar nu is Lacie. Die heeft 250 euro van mij mogen ontvangen voor 2 x 500GB schijven.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 12:06 ]

• Dr. Strangelove
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:56:
[...]

Mijn 3 jaar oude plasma waar ik 2.200 euro voor betaald heb heeft dat niet nee. Maakt ook niks uit want er komt bij mij niks in huis wat HDCP vereist.
Dan hoop ik dat je plasma nog lang meegaat ;)

En soms kom je erachter dat je nieuwe speeltje een feature mist. Helaas, dat is het nadeel van technologie. Je besluit toch ook geen videokaarten meer te kopen omdat je Geforce 2 FarCry 2 niet lekker draait?
1. Welke films, waar besteld? Inclusief verzendkosten? url?
Amazon.com twee voor de prijs van één deal, incl. verzendkosten in de US. Ze gaan in een bulkverpakking mee met wat andere dingen naar Nederland. Veel webshops in de VS en Canada verzenden echter gratis naar Nederland, zoals DVDboxoffice.
2. DVD's zijn alleen maar zo goedkoop omdat je elke DVD kunt copieren voor 25 eurocent. Als dat niet kon betaalden we nu 20 euro per DVD. En voor nieuwe toptitels 40 euro.
En waarom kan dat niet gelden voor de HD formats over vijf jaar?
3. Niet alle hardware is nog steeds HDCP compliant. Het meeste wel maar je kunt vandaag nog steeds nieuwe (oudere) TV's kopen die dat niet hebben.
Een beetje inlichtingen inwinnen voor je iets koopt mag wel worden verwacht denk ik. Er is zat keus in goed spul dat wel HDCP compliant is.
Over de software: laat ik het zo zeggen. Ik heb 40 gulden betaald voor de Life of Brian VHS (engelse import). Toen 40 gulden voor de Life of Brian NL VHS met ondertiteling. Toen 35 euro voor de DVD. Daarna 40 euro voor de Criterion versie. Steeds waren ze allemaal een stukje beter.

De nieuwe BluRay versie is subliem. En die heb ik gedownload. Waarom? Ik vertik het om weer 30-40 euro uit te gaan geven. Gewoon 15 euro en 20 max voor echt goede titels. Dan zou ik zo een collectie aanschaffen, geen enkel probleem. Maar ik ga geen 40 euro betalen voor iets wat ik al zo vaak heb gehad.
Da's wat anders dan nieuwe films downloaden.
Nee, regiovrije HD schijven die het overal in doen (PC, HD speler) voor 15-20 euro met alle ondertitels, dus niet alleen Engels voor de USA import. Dan heb je een succes en dan betaal ik zo weer 1.000 euro per jaar aan schijven.
Dat was en is ook niet het geval met DVD.

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:56:
Als jij daadwerkelijk gelooft dat bij een winst van het hd-dvd kamp deze de spelers regiovrij hadden gelaten ben je naiever dan ik dacht. HD-DVD heeft steeds aangegeven voorlopig regiovrij te zijn. Voor studio's als Fox en Disney was regiocodering zelfs een voorwaarde. En laten we wel wezen de eerste generatie dvd's waren ook copy en regiobeveiligd en zijn uiteindelijk ook gekraakt.

En als jij als videoliefhebber al geen probleem hebt met een zwaargecomprimeerde mkv rip tov een goed geencodeerde vc-1 hd-dvd of bluray weet ik genoeg dan hoef je niet eens aan hddvd of bluray te beginnen.

"Better ask questions before you shoot"

Verwijderd

Topicstarter
Chocovla schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:51:
[...]

En als jij als videoliefhebber al geen probleem hebt met een zwaargecomprimeerde mkv rip tov een goed geencodeerde vc-1 hd-dvd of bluray weet ik genoeg dan hoef je niet eens aan hddvd of bluray te beginnen.
Laten wel alles wel in perspectief blijven zien. Een goede 720p mkv rip ziet er waanzinnig goed uit. Het is niet meer de Divx rips die stukken slechter waren dan de DVD's.

Als een originele Kung Fu Hustle 1080p maar 12 GB is dan is een 4 GB rip vrijwel niet te onderscheiden van het origineel!

Verwijderd

Heren, het kraken van een regiocode is net zo illegaal als het kopieren van een film zonder te betalen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:06:
Heren, het kraken van een regiocode is net zo illegaal als het kopieren van een film zonder te betalen.
Mwa, downloaden mag in Nederland he, volkomen legaal.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 19:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:55:
waarom 'the consumer lost'?
Er zijn veel meer mensen met blu-ray dan met HD-DVD. Ze laten nu minder mensen met HD-DVD achter dan dat het geval bij blu-ray zou zijn als ze dat zouden droppen. De prijzen kelderen toch wel dus dat is het bprobleem niet.
Omdat HD DVD goedkoper is om te produceren. Je moet speciale productielijnen hebben voor BD, en al helemaal voor BD-50's. Tevens is HD DVD twee maal zo snel te produceren. Daarnaast moet je voor BD meer licentie kosten betalen dan voor HD DVD. Dit werkt allemaal in het nadeel van kleinere filmstudio's. Wat er op neerkomt dat er minder films op dit moment uitkomen dan eigenlijk zou kunnen. Dat er op BD meer data kwam maakt niet zo veel uit, voor zo goed als elke film is 30GB genoeg. En met de aankomende triple-layer schijven (die hoogstwaarschijnlijk zeer goed backwards compatible zijn) is het opslag probleem helemaal opgelost.

ls BD nou gelijk had verloren hadden we nu allemaal aan de $150 HD DVD spelers gezeten :'( .

En dan nog even voor de goede orde:
Kunnen we stoppen met het gepraat over downloaden, daar is dit topic niet voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 20:19 ]

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op zondag 06 januari 2008 @ 09:50:
Als dat de reden is dan kan je alsnog de schijf kopen nadat je hem gedownload hebt.

Maar laten we er niet omheen lullen: Jij wil gewoon niet betalen voor je films, dat is alles.
Als ik een schijfje koop, wil ik er ook wat aan hebben, oftewel; kunnen afspelen in full quality van het schijfje. Ik heb een leuke DVD collectie die ik gewoon kan afspelen op m'n PC. Maar ik ga gewoon GEEN zooi kopen die ik niet kan afspelen wegens een of ander kleuterslot. Dus koop ik die niet zolang dat erop zit.

En misschien moet je beter lezen: mijn schermen hebbe geen HDCP, en mijn videokaart ook niet. Oftewel; de here filmbeveiligers maken het wel moeilijk.

• Haay
Ik heb in mijn collectie redelijk wat R1 (en enkele R3) DVD's en het is voor mij een belangrijke voorwaarde dat een HD speler (BR of HD-DVD) regiovrij gemaakt kan worden voor het DVD gedeelte. Vooralsnog is dit nog niet mogelijk voor zover ik weet. Hoewel HD-DVD spelers voor het HD-DVD gedeelte vooralsnog regiovrij zijn, is dat niet het geval voor het afspelen van gewone DVDs.

Heb net even op het Internet nagekeken hoe het zit in Australië, waar de Australische Hoge Raad in het verleden had verordend dat DVD-spelers alleen regio-vrij verkocht mogen worden. Maar blijkbaar is het daar nu wel toegestaan om HD-DVD spelers en BR spelers voor gewone op R4 te locken. Jammer dat Australië daar niet de poot stijf gehouden heeft en ook voor de HD spelers de region-lock verboden had... :(

In ieder geval ga ik niet eerder aan de BR (welke nu toch wel als winnaar uit de bus lijkt te komen) dan dat het mogelijk wordt om de speler op een redelijk eenvoudige manier regio-vrij te maken zoals nu met DVD-spelers mogelijk is.

Overigens, wat sommigen hier zeggen over de grote macht die Sony heeft omdat het zowel hardware als software leverancier is voor BR vind ik nogal kortzichtig. Hebben we daar in het verleden over geklaagd toen Philips de CD had ontwikkeld en via Polygram (toen nog van Philips) ook muziek op CD verkocht? Voor zover ik weet krijgt Philips nog steeds licentie gelden voor de CD! En hebben Philips en Sony niet samen ook een vinger in de pap bij de DVD hardware? Feit blijft gewoon dat elke nieuwe technologie door een bepaald bedrijf ontwikkeld wordt waarna andere bedrijven die die technologie wel zien zitten daar een licentie op nemen om het ook te produceren.

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-12-2025

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:19:
[...]

Omdat HD DVD goedkoper is om te produceren.
Je moet speciale productielijnen hebben voor BD, en al helemaal voor BD-50's. Tevens is HD DVD twee maal zo snel te produceren. Daarnaast moet je voor BD meer licentie kosten betalen dan voor HD DVD. Dit werkt allemaal in het nadeel van kleinere filmstudio's. Wat er op neerkomt dat er minder films op dit moment uitkomen dan eigenlijk zou kunnen. Dat er op BD meer data kwam maakt niet zo veel uit, voor zo goed als elke film is 30GB genoeg. En met de aankomende triple-layer schijven (die hoogstwaarschijnlijk zeer goed backwards compatible zijn) is het opslag probleem helemaal opgelost.

ls BD nou gelijk had verloren hadden we nu allemaal aan de $150 HD DVD spelers gezeten :'( .

En dan nog even voor de goede orde:
Kunnen we stoppen met het gepraat over downloaden, daar is dit topic niet voor.
Even snel
1.)HD-DVD is niet goedkoper te produceren,BDM is binnen 2 jaar 400% in kosten gedaalt,IPV gemiddeld 6 euro per disk is het nu 2.5 euro per disk,dus 1 euro goedkoper als HD-DVD.(Bron:NPD,Techdata,En Wikipedia)
2.)Blu-ray kan sinds kort gedrukt worden,En gebrand,dus ook oude productie lijnen kunnen hergebruikt worden met kleine upgrades.
3.)BD kan niet alleen meer data aan maar ook hogere Bitrates(54 Mb ipv 11MB) waardoor de kwaliteit alleen maar omhoog gaat.

bluray is zo slecht nog niet,HD-DVD players mogen misschien nog wel goedkoper zijn voor de consument; bluray is aantrekelijker voor de studios omdat er uitbreidings mogelijkheden blijven.

Zelf heb ik nu een HD-DVD player,en PS3, dus mij maakt het niet uit welk formaat wint :)

[ Voor 1% gewijzigd door TeGek op 07-01-2008 12:35 . Reden: bedragen fout,Oude bedragen stonden er tussen :P ]

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-02 20:41
BluRay is niet regiovrij, dus geen goedkope import. Voorbeeld: Een BluRay van David Gilmour in Concert kost in de USA in de aanbieidng $13, zeg maar 9 euro. In Nederland 45 euro.

mijn john legend bluray die ik bij amazon.com heb besteld doet het anders gewoon op mijn ps3?

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-12-2025
Ga naar deze site om te checken welke Blu-Ray disks wel af te spelen zijn in een regio B speler (europese PS"3). http://bluray.liesinc.net/

Verder besloot ik 3 maanden geleden om 1 HD-speler te kopen, voornamelijk door een actie van Toshiba icm 5 gratis HD-DVD's. Toen echter toch besloten om een PS3 te halen want het was common sense om dit formaat te kiezen. Je kon en kunt gewoon niet om de macht van Blu-Ray heen. Alle bekende huis-tuin en keukenmerken ondersteunen het, en vergeet de macht van Disney niet. Do not fear the Dark (uhmm Blu) side but embrace it....:)

Oja het feit dat een ps3 ook nog eens n dikke gameconsole is hielp natuurlijk ook.

Hier staat nog wat informatie over de eventuele move van Paramount naar Blu-Ray. Deze site is wel pro Blu-Ray maar tot nu toe heb ik ze niet kunnen betrappen op foute info en ze hebben vaak info van studiohoofden enzo (off the record)

http://www.thedigitalbits.com/#mytwocents

• Royz
  • Laatst online: 04-02 02:31

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:31:
hoe weet jij zo zeker dat er 500 miljoen dollar voor is betaald?
Ik heb dit bericht vandaag nog gelezen:

http://www.highdefdigest...._for_Move_to_Blu-ray/1327

Dan zou ik jou superbron wel eens willen weten.
Here you go: nieuws: 'Sony betaalt Warner 400 miljoen voor ondersteuning blu-ray'
'Sony betaalt Warner 400 miljoen voor ondersteuning blu-ray'

Door Jurian Ubachs, vrijdag 11 januari 2008 12:23, views: 1.691

Sony heeft Warner Bros. een bedrag van tegen de 400 miljoen dollar betaald om de filmproducent in het blu-ray-kamp te krijgen. Het binnenhalen van de steun van Warner is een significante overwinning op de hd-dvd-voorstanders.

Blu-ray logoMet 400 miljoen dollar liet Sony concurrent Toshiba ver achter zich, weet Globe and Mail. De Japanse hd-dvd-fabrikant zou 'slechts' 100 miljoen dollar hebben geboden.

Het bedrag dat Sony betaalt ligt een stuk hoger dan de bedragen die tot nu toe betaald zouden zijn om studio's over de streep te trekken. Volgens geruchten uit augustus ontvingen Paramount en Dreamworks samen 150 miljoen dollar, waarna zij exclusief hd-dvd gingen ondersteunen. Inmiddels lijken zij daarop terug te komen en ook blu-ray te gaan ondersteunen.

Er spelen overigens meer zaken mee bij de keuze tussen blu-ray en hd-dvd. Zo zegt de studio LionsGate dat hun keuze voor blu-ray voornamelijk voortkomt uit het feit dat blu-ray beter gewapend is tegen piraterij dan hd-dvd.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• KunDun
  • Laatst online: 14-02 23:47

• Dr. Strangelove
HBO is ook over naar het Blu-ray kamp:
Inzwischen hat auch HBO angekündigt, der Warner-Linie zu folgen und nur noch Filme im Blu-ray Disc-Format neu zu veröffentlichen. HBO hatte in den USA im letzten Jahr die Staffel 6 der "Sopranos" auf HD DVD und Blu-ray Disc veröffentlicht. Somit ist nur noch offen, was mit BBC-Produktionen wie "Planet Earth" geschehen wird, die Warner für die BBC in den USA vertreibt.
http://www.areadvd.de/new...07_New_Line_Blu-ray.shtml

Verder lijkt Universal aan te geven zich niet exclusief gebonden te voelen aan HD-DVD:
Universal hat in den USA auf Berichte reagiert, wonach das Unternehmen nicht mehr vertraglich an die exklusive Unterstützung des HD DVD-Formats gebunden sei. Dies wurde nicht dementiert. Universal bekräftigte aber, dass entgegen Spekulationen, Universal könne die HD DVD aufgeben, momentan geplant sei, auch in Zukunft das HD DVD-Format zu unterstützen.
http://www.areadvd.de/new...01_Universal_HD_DVD.shtml

[ Voor 34% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-01-2008 19:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
KunDun schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 09:22:
[...]
En dat is dus een gerucht , en klopt niet !
Money makes the world go round....

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:42
Had ik toch goed gegokt door een Ps3 en voor beneden een Bluray speler te kopen alst zo door gaat :D

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 17:32

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik weet niet of het spam is, maar ibood heeft vandaag de Toshiba HD-EP10 als aanbieding.
149,- is niet veel en je krijgt ook nog 4 films erbij.
http://www.ibood.com/site/nl/ibood.php

Maar zit er zo'n belachelijke hoge heffing voor europa? Had gelezen dat wallmart zelfde speler voor minder dan 100 ging verkopen?

Huub Huub Barbatruc!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Misschien door die 4 films? En amerika is zonder belasting (+ het feit dat alles hier duurder is ondanks de lage dollar).
Vond het best een interessante aanbieding die Toshiba, niet zozeer als HD DVD speler maar als vervanger voor mijn stervende DVD speler + daarbij de leuke bonus dat je straks als HD DVD echt doos is voor weinig de gedumpte handel kan afspelen :+
Weet iemand hoe goed de upscaling kwaliteit hiervan is voor DVD?

Flickr | Lego collectie

• PowerFlower

PowerFlower

DNA_Saint schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 01:35:
Maar zit er zo'n belachelijke hoge heffing voor europa? Had gelezen dat wallmart zelfde speler voor minder dan 100 ging verkopen?
Nee, dat is niet een Toshiba maar een "Venturer" (http://www.walmart.com/catalog/product.do?product_id=7942216), bovendien kost die $189.

Overigens ga ik voor €149 de gok wel aan... het is nog steeds volstrekt onduidelijk of het HD-DVD of BluRay wordt, dus als je het zeker wil weten dan kun je het komende jaar nog gaan zitten wachten ;)

Krijg net overigens een mailtje dat Blood Diamond niet voorradig blijkt te zijn - in plaats daarvan krijg ik er nu The Borne Supremacy en Black Rain bij :)

• RJ
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Ik weet niet of het spam is, maar ibood heeft vandaag de Toshiba HD-EP10 als aanbieding.

Iemand ervaring met deze speler? Ik kan op internet zo snel niet echt een goede review vinden maar dit klinkt als een goede aanbieding?

Geniet maar tweak met mate

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RJ schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:30:
[...]

Iemand ervaring met deze speler? Ik kan op internet zo snel niet echt een goede review vinden maar dit klinkt als een goede aanbieding?
Ik heb er wel een gevonden, bestel hem maar snel ;)

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 22-01-2008 14:37 ]

Testing, one, two ...

Verwijderd

Topicstarter

Walmart had deze een tijdje in de aanbieding voor $100 of te wel 70 euro! Dat ben je hier al kwijt voor 2 films, Europa het belastingparadijs...

• PowerFlower

PowerFlower

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:28:
[...]
Walmart had deze een tijdje in de aanbieding voor $100 of te wel 70 euro! Dat ben je hier al kwijt voor 2 films, Europa het belastingparadijs...
Als je dat 2 posts onder die van mij neer zet maak je er wel een heel erg kniezerige "iedereen is tegen ons" verhaal van (als in, doe iets meer moeite daar op in te gaan en iets minder gemakzuchtig klagen, misschien?)

• Exar

Bedankt voor de tip, ik hem 'm besteld, had nog een goeie standalone DVD speler nodig (xbox360 is niet ideaal voor films). :)

• Haay
Exar schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:15:
Bedankt voor de tip, ik hem 'm besteld, had nog een goeie standalone DVD speler nodig (xbox360 is niet ideaal voor films). :)
Bedenk wel dat hij NIET regiovrij is als gewone DVD speler, alleen voor het HD DVD gedeelte. Dus als je alleen Regio-2 DVDs hebt is hij prima, maar heb je veel DVDs uit andere regio's heb je een probleem, want die zijn niet af te spelen op deze HD DVD speler.

• Exar
Haay schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:46:
[...]

Bedenk wel dat hij NIET regiovrij is als gewone DVD speler, alleen voor het HD DVD gedeelte. Dus als je alleen Regio-2 DVDs hebt is hij prima, maar heb je veel DVDs uit andere regio's heb je een probleem, want die zijn niet af te spelen op deze HD DVD speler.
Geen probleem, ik heb nooit een regiovrije dvd speler gehad.... de 360 is 't ook niet toch? :)
Maargoed dat is een beetje offtopic eigenlijk.

Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van de ep10, de reviews die ik gezien heb zijn lovend, ook wat betreft afspelen van gewone dvd's (en daarom heb ik uiteindelijk besloten deze te kopen).

• Speedy
  • Nu online
Exar schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:00:
[...]

Geen probleem, ik heb nooit een regiovrije dvd speler gehad.... de 360 is 't ook niet toch? :)
Maargoed dat is een beetje offtopic eigenlijk.
De 360 is dat wel (althans ik speel keurig alles af wat ik vind, PAL, NTSC ... regio onbekend, onze dvd-recorder weigert die NTSC schijfjes). Heb om die reden toch maar niet de EP10 besteld, zoek wel een goedkope regiovrije DVD speler met upscaling op en wacht de definieve standaard rustig af :Y)

Flickr | Lego collectie

• Haay
Ik schat dat ongeveer 1/3 deel van mijn DVD collectie uit niet-regio 2 DVD's bestaat, dus dat is voor mij een erg relevant punt...

Vooralsnog heb ik een HDD-DVD recorder die kan upscalen en daarmee zien m'n DVD's er prachtig uit op mijn 37 inch plasma scherm. Ooit ga ik wel eens een HD speler kopen, wanneer die voor onder de 100 euro en regio-vrij gemaakt te koop zijn. Ik heb geduld.... :P

Verwijderd

Topicstarter
Haay schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:38:
Vooralsnog heb ik een HDD-DVD recorder die kan upscalen en daarmee zien m'n DVD's er prachtig uit op mijn 37 inch plasma scherm. Ooit ga ik wel eens een HD speler kopen, wanneer die voor onder de 100 euro en regio-vrij gemaakt te koop zijn. Ik heb geduld.... :P
Helaas zal dat nooit gebeuren met BluRay want met BD+ (firmware) maken ze dat met een firmware update weer ongedaan. Met BluRay kun je regiovrije spelers gewoon vergeten. Ik hou het op regiovrije
mkv bestanden op mijn regiovrije Mac Mini :)

• Exar
Deze sites zijn helaas niet echt (meer) voordelig (20-30+ Euro voor een hd-dvd).
Heeft iemand nog tips waar voordelig hd-dvd's te koop zijn? Ik denk dus aan prijzen van rond de 10-20 Euro zeg maar, maar wil wel schijfjes met NL ondertiteling.

[ Voor 5% gewijzigd door Exar op 24-01-2008 15:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
and we have a winner....

''Consument heeft gekozen voor Blu-ray''

uitgegeven 24-01-2008 15:58

AMSTERDAM - De strijd tussen Blu-ray en HD DVD, beide in 2006 geïntroduceerd als opvolgers van de dvd, lijkt in Nederland uit te lopen op een zegetocht voor Blu-ray nu de meeste filmmaatschappijen zich achter het formaat hebben geschaard. 'Wij verwachten dat het nu snel zal gaan', zegt Daniel Ropers, directeur van internetwinkel Bol.com.
Het aandeel verkochte Blu-rayschijfjes ligt bij Bol.com momenteel op 75 procent ten opzichte van HD DVD. Ropers constateerde al in een vroeg stadium een verschil in verkoopcijfers. 'Dat verschil was te groot om enkel aan de populariteit van de op Blu ray uitgebrachte films te wijten.'
Ropers merkt op dat Nederlanders veel meer Blu-rayspelers in huis hebben dan HD DVD-spelers. 'De klant lijkt nu duidelijk te hebben gekozen voor een formaat.' De internetwinkel zal 'voorlopig' nog wel HD DVD-spelers en films blijven aanbieden, 'voor de trouwe schare liefhebbers' van het formaat.
Free Record Shop
Free Record Shop laat weten dat de verkoopverhouding tussen Blu-ray en HD DVD momenteel 90 procent tegen 10 procent bedraagt. Vorig jaar sprak de winkelketen al zijn voorkeur uit voor het schijfje dat mede-ontwikkeld werd door elektronicaconcern Sony.
Ook wat postorderbedrijf Wehkamp betreft is Blu-ray de 'verwachte winnaar' van de formatenstrijd. Het bedrijf wacht nog wel op de definitieve doorbraak, zodat het zijn Blu-rayassortiment op zijn site kan gaan uitbreiden.
Warner
De winkels volgen de trend die is ingezet door de grote Amerikaanse filmmaatschappijen. Zo maakte Warner Brothers begin dit jaar bekend dat het bedrijf zijn films vanaf mei alleen nog maar films op Blu-ray uitbrengt.
Volgens Warner Brothers Nederland is het aandeel verkochte Blu ray-schijfjes op dit moment ruim 80 procent. 'De winkels zijn blij dat wij een keuze hebben gemaakt,' zegt directeur van Warner Nederland Jaap Bruijnen.

bron: nu.nl

• UltraSub
Waar staat dat dan op Nu.nl? Ik kan het niet vinden iig. Niet dat ik je niet geloof, maar ik wilde graag het linkje door sturen naar wat mensen.

• sampoo
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:33:
[...]

Ik heb er wel een gevonden, bestel hem maar snel ;)
De aanbieding wordt nu ook aangeboden bij http://www.1dayfly.nl/

Ook maar besteld. 5HD-DVD's en 1080P. :9

• sampoo
  • Niet online
UltraSub schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:47:
Waar staat dat dan op Nu.nl? Ik kan het niet vinden iig. Niet dat ik je niet geloof, maar ik wilde graag het linkje door sturen naar wat mensen.
De verkopen zijn zo laag dat je nog steeds niet op zeker van een winnaar kan spreken. Als Toshiba door zijn prijsstrategie nog enorm veel hddvd spelers verkoopt, krijgt het verhaal nog een staartje. Zolang de PS3 de beste Bluray speler is en niet onder de 200 EUR duikt, is nog niets in steen geschreven.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor de discussie m.b.t. hardware en software voor Blu-ray dan wel HD DVD. Het is geen plek om anderen te overtuigen dat Blu-ray of HD DVD "de beste" is.