Grootste probleem wat ik heb met Firefox is de scroll-handling. Met het touchpad van m'n mbp kan ik zoveel mooier scrollen met Safari dan met Firefox.. Meer mensen hier last van ?
Zoals eerder gezegd gebruik ik Safari en mijn grootste ergernis is:
Wanneer een pagina/tab een intensieve webpagina laadt, 'strandbalt' Safari. Imo moet een browser gewoon de pagina tonen zover ze geladen is... ?
Heeft Firefox hier ook last van? Of ben ik de enige die dit ervaart in Safari?
Wanneer een pagina/tab een intensieve webpagina laadt, 'strandbalt' Safari. Imo moet een browser gewoon de pagina tonen zover ze geladen is... ?
Heeft Firefox hier ook last van? Of ben ik de enige die dit ervaart in Safari?
Gezien de ervaringen van andere mensen op diverse platformen waaronder OS X op een mbp lijkt het me eerder dat er iets aan de hand is met je FF3 installatie. Ik heb hier namelijk juist dat Opera het door jou beschreven gedrag vertoond (maar dan wel op zowel OS X als Windows en Linux) en dit ook volhoudt in het browsen en dat heb ik anders van ze gezien (pas vanaf versie 8 dat het dit gedrag vertoond).NiteSpeed schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 01:40:
Het is maar waar je genoegen mee neemt. Dat jij het accepteert als een programma troep is qua code is jouw probleem. Het is toch vrij typisch dat Safari en Opera binnen 5 seconden na een cold boot weten op te starten, en Firefox zonder extensies welgetimed 16 secondes nodig heeft. Als hij van die 16 secondes dan ook nog eens 2 volle secondes bezig is met zijn GUI op te bouwen, is dat voor mij een signaal dat er iets goed mis zit in dat programma. Zelfs photoshop bouwt sneller op.
Dit soort rariteiten zie je erg vaak wanneer mensen hun oude versie hebben geupdate met een nieuwe versie (vooral in geval van beta->rc->final). Op de een of andere manier gaat er in dat proces iets mis met het profiel waardoor je een traag en buggy stuk software over houdt. Veelal helpt dan opnieuw beginnen. Makkelijkste om dat te testen bij OS X is om even een ander userprofile te gebruiken (zoals dat mooie guest account die je kunt inschakelen, wordt bij het uitloggen meteen alle data weer weggegooid dus geen last van diskspace die je verkwist) en te kijken of met dit account de problemen te reproduceren zijn. Heb je dat al eens gedaan?
Kan aan mij liggen maar ik heb echt geen flauw idee wat je bedoelt. Het scrollen op je trackpad verandert niet als je een ander programma gebruikt. Als ik met 2 vingers scroll dan doen Safari en Firefox exact hetzelfde. Definieer eens dingen als "scroll-handling" en "zoveel mooier scrollen". Zie je soms bloemetjes, vogeltjes, babes, strand tevoorschijn komen als je met Safari scrollt en zie je niets van al dat moois wanneer je met Firefox scrollt?Kaspers schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:19:
Grootste probleem wat ik heb met Firefox is de scroll-handling. Met het touchpad van m'n mbp kan ik zoveel mooier scrollen met Safari dan met Firefox.. Meer mensen hier last van ?
Safari scrollt met veel kleinere tussenstappen (preciezer). Zowel Firefox als Opera hebben vrij grote tussenstappen waardoor je veel sneller door de pagina scrollt (maar lastiger is om op een bepaalde plek te stoppen).
NiteSpeed schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 01:40:
Het is maar waar je genoegen mee neemt. Dat jij het accepteert als een programma troep is qua code is jouw probleem. Het is toch vrij typisch dat Safari en Opera binnen 5 seconden na een cold boot weten op te starten, en Firefox zonder extensies welgetimed 16 secondes nodig heeft. Als hij van die 16 secondes dan ook nog eens 2 volle secondes bezig is met zijn GUI op te bouwen, is dat voor mij een signaal dat er iets goed mis zit in dat programma. Zelfs photoshop bouwt sneller op.
- De GUI-meuk die je ziet heet XUL. Na die 1 - 2 seconden opbouwen kijk ik tegen een Safari-skin aan en niet het samenraapsel dat Opera de wereld in heeft gebracht.
- Die troepcode presteert beter dan Safari en gebruikt minder RAM (zoek zelf de benchmarks maar op). Opera kan niet eens simpele javascript-overgangseffectjes smooth weergeven (op elk platform, op alle hardware en met welke versie dan ook). <- voorbeeld.
[ Voor 21% gewijzigd door Jungian op 05-08-2008 16:35 . Reden: ZPELFAUTEN + grammatica-erreurs ]
0.0
Verwijderd
Volledig vastgezet in Firefox door alle briljante extensies - kan met geen mogelijkheid meer overstappen op Safari.
On a sidenote: op Vista was ik echt een fervent Opera gebruiker...maar wat een wangedrocht is dat zeg, op OS X...zo heel moeilijk kan het toch niet zijn om een normale skin in elkaar te zetten, zou je zeggen...Jungian schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:14:
[...]Je commentaar slaat echt als een walnoot op een HDTV.
- De GUI-meuk die je ziet heet XUL. Na die 1 - 2 seconden opbouwen kijk ik tegen een Safari-skin aan en niet het samenraapsel dat Opera de wereld in heeft gebracht.
- Die troepcode presteert beter dan Safari en gebruikt minder RAM (zoek zelf de benchmarks maar op). Opera kan niet eens simpele javascript-overgangseffectjes smooth weergeven (op elk platform, op alle hardware en met welke versie dan ook). <- voorbeeld.
leoaq.fm // Jeune Loop
Ik heb me een tijdje aan de nieuwe Firefox gewaagd maar ben toch weer terug ge-switched naar Safari. Voor mijn gevoel loopt hij toch vele malen soepeler, plus dat ik de functie om met Command-1/9 snel naar bookmarks kan gaan nog niet heb gevonden voor Firefox.
Daar merk ik dus totaal niets van: scrollen gaat in alle browsers vloeiend, dus geen schokken, stapjes of wat dan ook. Pas wanneer ik iets als smooth scrolling aan zet krijg ik daar last van (staat hier dus in alle software uit). Die optie eens uitzetten zou misschien helpen (voor Safari moet je in de system prefs van OS X kijken, voor Firefox zit dat in de eigen system prefs). Bij sommigen werkt het aanzetten juist weer.tweak_dude schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:53:
Safari scrollt met veel kleinere tussenstappen (preciezer). Zowel Firefox als Opera hebben vrij grote tussenstappen waardoor je veel sneller door de pagina scrollt (maar lastiger is om op een bepaalde plek te stoppen).
Ik vind dat de skin van 9.5 er anders erg goed uitziet.leokennis schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:57:
[...]
On a sidenote: op Vista was ik echt een fervent Opera gebruiker...maar wat een wangedrocht is dat zeg, op OS X...zo heel moeilijk kan het toch niet zijn om een normale skin in elkaar te zetten, zou je zeggen...
Ik gebruik Opera al jaren en ik mis ook steeds bepaalde dingen als ik FF of Safari gebruik. Opera is lekker snel, ook bij sites die complexer zijn b.v. met veel flash elementen daar scrollt Opera lekker soepel. Daar kan FF nog wat van leren. Safari werkt wel goed, maar het is echt gemaakt op de Apple manier. (Je doet het op onze manier of niet) En je kan dus amper wat aanpassen. Het geeft me steeds een beetje het gevoel van my-first-browser ofzo.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Sinds ik OSX gebruik zit ik ook aan de Safari
Echt een mooie browser, heb 'm nu ook op XP geinstalleerd. Alles werkt prima en het ziet er een stuk beter uit dan de concurrenten. Het enige dat ik echt mis in Safari is dat ik door middel van scrollen wel tabbladen kan openen, maar niet sluiten. Tenminste, ik denk dat dat niet kan. Gebruik het nog niet echt lang dus dat moet ik nog uitzoeken.
Of het iets meer of minder ram gebruikt maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Dat wordt pas een probleem als ik daar een tekort aan ga krijgen
Of het iets meer of minder ram gebruikt maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Dat wordt pas een probleem als ik daar een tekort aan ga krijgen
Ik heb het dan ook voornamelijk over Safari. If anything is Safari ook het smoothst met JS-effectjes, waar Fx ontzettend hakkerig rendert.Jungian schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:14:
[...]Je commentaar slaat echt als een walnoot op een HDTV.
Ik ben een tijdje terug bezig geweest met JS-effecten en FF was indedaad de langzaamste. Wat bleek, FF was ook de browser die alles het mooist renderde.
Verwijderd
Ik gebruik gewoon Safari, lekker snel en weinig onzin eromheen. Ik merkte bij Firefox ook altijd dat de plaatjes altijd wat vaag waren, Safari geeft alles over het algemeen wel gewoon goed weer. Misschien dat dit in Firefox 3 gefixt is maar dat weet ik verder niet.
webkit nightlies
Enige probleem wat ik hiermee heb is dat soms cache wordt gebruikt als ik dat niet wil.
Safari kan je ook tot op zekere hoogte pimpen met addons.
Enige probleem wat ik hiermee heb is dat soms cache wordt gebruikt als ik dat niet wil.
Safari kan je ook tot op zekere hoogte pimpen met addons.
"Vaag" klinkt als kleurprofielen die niet worden meegenomen. Firefox 3 doet dit inmiddels. Safari doet het al wat langer.Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:07:
Ik gebruik gewoon Safari, lekker snel en weinig onzin eromheen. Ik merkte bij Firefox ook altijd dat de plaatjes altijd wat vaag waren, Safari geeft alles over het algemeen wel gewoon goed weer. Misschien dat dit in Firefox 3 gefixt is maar dat weet ik verder niet.
Wat bedoel je met alles. HTML-Code, JS-Code? Standaarden?Mei schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 19:00:
Ik ben een tijdje terug bezig geweest met JS-effecten en FF was indedaad de langzaamste. Wat bleek, FF was ook de browser die alles het mooist renderde.
Die effecten. Voornamelijk het resizen van afbeeldingen.NiteSpeed schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:13:
[...]
Wat bedoel je met alles. HTML-Code, JS-Code? Standaarden?
Even een kleine bump, sorry. Maar weet iemand hoe je Shockwave werkend kan krijgen op Safari of Firefox? Ik heb het eens geïnstalleerd maar toen deden Shockwave sites het nog steeds niet.
Shockwave zou gewoon moeten werken. Werk zelf met Safari, en als ik Shockwave installeer via http://get.adobe.com/shockwave/ werkt alles gewoon.
Kijk eens of je misschien niet een verkeerde link hebt gebruikt.
Kijk eens of je misschien niet een verkeerde link hebt gebruikt.
Verwijderd
Ik gebruik Safari en het enigste wat ik nu eigenlijk mis is de functie om pas gesloten tabladen terug te openen. Bij Firefox is dit denk ik cmd+shift+t .
Weet iemand hoe dit bij Safari zit?
Weet iemand hoe dit bij Safari zit?
Ik gebruik Firefox (omdat Safari nog altijd weigert op sommige sites wachtwoorden te onthouden) maar heb regelmatig problemen met YouTube video et cetera. Waarschijnlijk door een flash probleem.
Zou dit beter gaan met andere browsers (als Camino bv?) en waarom is Flash toch altijd zo'n gezeur met Apple? (Denk aan flash picture uploaders die het ook nooit doen)
Zou dit beter gaan met andere browsers (als Camino bv?) en waarom is Flash toch altijd zo'n gezeur met Apple? (Denk aan flash picture uploaders die het ook nooit doen)
Verwijderd
Misschien is 1Password iets voor je?cornelixnootje1 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 20:20:
Ik gebruik Firefox (omdat Safari nog altijd weigert op sommige sites wachtwoorden te onthouden) maar heb regelmatig problemen met YouTube video et cetera. Waarschijnlijk door een flash probleem.
Waarin 1password het niet meer doet.... glims ook niet trouwens.
Ja kut. Het ziet er allemaal mooi uit, maar 1 password... ik kan niet meer zonder.lowfi schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:30:
Ik heb dit geprobeerd: http://www.screencast.com...ab-43ad-a2ad-10b100516ce6
Maar het werkt niet... De edit die ik doe is ook in textedit, ipv zoals zij het doen. De originele code was ook anders, namelijk 5528.1.
[ Voor 33% gewijzigd door cornelixnootje1 op 24-02-2009 19:44 ]
Dat zoomen is wel erg handig trouwens. Niet alleen de letters worden kleiner maar ook plaatjes
Wat ook tab/window onafhankelijk is...
Met die smart search heb je ook geen inquisitor oid nodig trouwens... yay weer een inputmanager minder
Voor 1password komen bijna dagelijks nieuwe beta uit dus ik verwacht op zijn hoogst morgen een nieuwe build
Met die smart search heb je ook geen inquisitor oid nodig trouwens... yay weer een inputmanager minder
Voor 1password komen bijna dagelijks nieuwe beta uit dus ik verwacht op zijn hoogst morgen een nieuwe build
[ Voor 63% gewijzigd door lowfi op 24-02-2009 19:49 ]
Het is wennen, maar inderdaad wel lekker.Kaspers schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:10:
Prima browser, de laatste Safari 4 beta !
Nu Flash nog

Safari 4 is wel weer sneller dan de vorige versie, dat is in ieder geval fijn. De tabbladen zo boven aan is wel wennen.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Is er een manier Safari te "dwingen" pagina's die proberen een nieuw venster te openen, deze in het huidige venster te openen? Met name www.geenstijl.nl is hier irritant mee, al hun nieuwslinks openen in een nieuw scherm.
Ik weet dat je ze als "nieuwe tab" kan openen (heb mijn middenmuisknop zo ingesteld) maar dan moet je daarna dus je huidige tab weer sluiten. Beetje een omweg...
Ik weet dat je ze als "nieuwe tab" kan openen (heb mijn middenmuisknop zo ingesteld) maar dan moet je daarna dus je huidige tab weer sluiten. Beetje een omweg...
[ Voor 4% gewijzigd door cornelixnootje1 op 24-02-2009 20:23 ]
Dankjewel iMad, voor je inzichtvolle bijdrage aan het topic.
Verwijderd
Ik was eerst fan van Firefox Had die ook al in mijn windows tijdperk, Dus de eerste maand dat ik mijn macbook had heb ik met firefox gewerkt, maar daarna overgegaan op safari omdat het gewoon goed werkt en beter werkt met de nieuwe touchpad
[Safari] pop-ups automatisch in nieuwe tabs openencornelixnootje1 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:22:
Is er een manier Safari te "dwingen" pagina's die proberen een nieuw venster te openen, deze in het huidige venster te openen? Met name www.geenstijl.nl is hier irritant mee, al hun nieuwslinks openen in een nieuw scherm.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Handige tip, maar niet "genoeg".
Ik wil ze in het huidige venster/tab laten openen, niet in een nieuwe tab.
Is dit uperhaupt mogelijk?
Voor mensen die de tabbladen in safari 4 niet boven aan willen hebben.
defaults write com.apple.Safari DebugSafari4TabBarIsOnTop -bool NO
Meer hidden preferences.
defaults write com.apple.Safari DebugSafari4TabBarIsOnTop -bool NO
Meer hidden preferences.
De beta 2 van Firefox 3.1 heeft ingebouwde gestures voor de nieuwe macbooks, zelfs uitgebreider dan Safari zelf (switchen van tabs d.m.v. gestures): http://www.macworld.com/a..._supports_multitouch.htmlVerwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:17:
Ik was eerst fan van Firefox Had die ook al in mijn windows tijdperk, Dus de eerste maand dat ik mijn macbook had heb ik met firefox gewerkt, maar daarna overgegaan op safari omdat het gewoon goed werkt en beter werkt met de nieuwe touchpad
T.o.v. 3.0 net zo stabiel imo, alleen hotmail.com werkt raar (wordt gefixt): http://forums.mozillazine...wtopic.php?f=23&t=1097415
vogelaarke135
De nieuwe build is er inmiddels!lowfi schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:45:
Dat zoomen is wel erg handig trouwens. Niet alleen de letters worden kleiner maar ook plaatjesWat ook tab/window onafhankelijk is...
Misschien toeval, maar sinds Safari 4 crasht iPhoto steeds als ik hem wil syncen met mijn iPhone

hier heb ik er geen last vanNiteSpeed schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 22:02:
Misschien toeval, maar sinds Safari 4 crasht iPhoto steeds als ik hem wil syncen met mijn iPhone
A Soldiers manual and a pair of boots.
Is het ook mogelijk om de locationbar van safari4 zo te laten gedragen als de awesomebar?
Damn wat ben ik verslaafd geraakt aan die manier van browsen, tikken en gaan. (inbox intikken en in de inbox van gmail, base + projectnaam hup naar project in basecamp)
Voor de rest is mijn eerste indruk van deze browser heel goed.
Damn wat ben ik verslaafd geraakt aan die manier van browsen, tikken en gaan. (inbox intikken en in de inbox van gmail, base + projectnaam hup naar project in basecamp)
Voor de rest is mijn eerste indruk van deze browser heel goed.
Hello fellow humans
Misschien is het een idee om een topic over Safari 4 te maken. Dit topic is meer bedoeld over welke browser nu het beste is. Voor tips, truuks en ervaringen met Safari 4 kan er beter een nieuw topic worden geopend
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Versie 2.9.9 zou inmiddels final moeten zijn en de beta versie van safari 4 moeten ondersteunen eveneens als icab aldus de twittermelding van Agile Websolutions zelf. Mocht je 2.9.9 niet in de update vinden dan is ie dus kennelijk toch nog in beta en moet je die optie even aanzetten in je preferences en daarna nog eens proberen te updaten.lowfi schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:30:
Ik moet zeggen dat qua snelheid safari 4 het beter doet dan firefox 3. Als ik echter kijk naar tab management dan doet firefox 3 het weer wat beter omdat je daar wel een scrollbare tabbar hebt. In safari verdwijnen sinds het begin van hun tabbed browsing implementatie de nodige tabs buiten beeld als je er veel van open hebt staan. Daardoor kun je ook niet meer die tabs heen en weer schuiven (wat je niet ziet kun je ook niet oppakken om te verschuiven). Dingen als het restoren van een tab die je per ongeluk hebt gesloten kan safari ook nog steeds niet, firefox juist weer wel.
De coverflow werkt trouwens ook alleen als je de site al bezocht hebt. In geval van je bookmarks betekent dat je nu iedere bookmark af moet gaan wil je daarvan een thumb in coverflow kunnen zien. Er is geen mogelijkheid om dat handmatig te doen. In firefox kan zoiets alleen met een extension die overigens wel beschikt om alles handmatig te indexeren zodat je wel overal een thumb van hebt.
Bij een beetje browse werk zal safari nog steeds voldoen maar als je echt wat meer wilt dan blijf je op firefox aangewezen.
Verwijderd
Heb het zelfde probleem, mail crasht overigens ook (dat vanwege growlmail). Ik krijg bij beide apps een zelfde soort melding.NiteSpeed schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 22:02:
Het feit dat er webkit in staat zegt al genoeg denk ik..*** Terminating app due to uncaught exception 'WebKitThreadingException', reason: 'objc_object* -[WebView initWithFrame:frameName:groupName:](WebView*, objc_selector*, NSRect, NSString*, NSString*) was called from a secondary thread'
[update] Mail komt dus door de growl plugin, iPhoto snap ik nog niet
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 13:05 . Reden: wat meer info ]
To get 1Password to work with Safari 4 public beta:lowfi schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:30:
- Quit Safari
- Locate 1Password in your /Applications folder
- Ctrl-click > Show Package Contents
- Contents > Resources > SupportedBrowsers.plist
- Root > Safari > MaxBundleVersion > Change value to 5528.16
- Start Safari
- It might be necessary to go to View > Customize Toolbar… and drag the 1Password toolbar item to the toolbar.
Ik ben een beetje mijn nieuwe mac aan het verkennen, het valt me op dat als je bij safari in je favorieten wil, je bestaande pagina weggaat en heel je venster gevuld wordt met je bladwijzers. Is het niet mogelijk om net als bij IE een klein balkje te hebben wat je even naar beneden rolt iets aanklikt en dat hij er direcht heen gaat?
Die pagina is alleen voor het beheren van je bookmarks. Voor normaal gebruik is het bookmarks menu, of zoals ik gebruik de bookmarks bar.timelezzzz schreef op donderdag 02 april 2009 @ 09:54:
Ik ben een beetje mijn nieuwe mac aan het verkennen, het valt me op dat als je bij safari in je favorieten wil, je bestaande pagina weggaat en heel je venster gevuld wordt met je bladwijzers. Is het niet mogelijk om net als bij IE een klein balkje te hebben wat je even naar beneden rolt iets aanklikt en dat hij er direcht heen gaat?
En waarom? Om met een dergelijke oneliner dit topic weer omhoog te schoppen is niet echt zinnig. Geef dan op z'n minst aan waarom jij Camino gebruikt
Aangezien ik het een beetje nutteloos vindt hier een nieuw topic over te openen en het bijna zeker met mijn browser (safari) te maken heeft post ik het hier.
Ik kan sinds een aantal dagen, misschien een week, met safari niet meer op www.deviantart.com komen, elke keer als ik het probeer (door een link te openen, gewoon in de adresbalk in te typen, of een link openen vanuit een ander programma) loopt sfari vast.
Op mijn Windows machine met IE werkt de site wel gewoon.
Zijn er hier meer mensen waarbij safari compleet vast loopt bij het openen van de site?
Ik krijg btw niet eens wat van de site te zien.
Safari 3.2.1
Ik kan sinds een aantal dagen, misschien een week, met safari niet meer op www.deviantart.com komen, elke keer als ik het probeer (door een link te openen, gewoon in de adresbalk in te typen, of een link openen vanuit een ander programma) loopt sfari vast.
Op mijn Windows machine met IE werkt de site wel gewoon.
Zijn er hier meer mensen waarbij safari compleet vast loopt bij het openen van de site?
Ik krijg btw niet eens wat van de site te zien.
Safari 3.2.1
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Verwijderd
deviantart doet op dit moment bij mij perfect. -- Safari Version 4 Public Beta (5528.16)
ik heb ook vaak problemen met deviantart, zowel in firefox als in Safari. Heel langzame laadtijden en zo nu en dan is de site idd niet bereikbaar.
ik heb ook vaak problemen met deviantart, zowel in firefox als in Safari. Heel langzame laadtijden en zo nu en dan is de site idd niet bereikbaar.
Het gekke hier is dus dat hij het op de windows bak eigenlijk altijd doet.
Maar zodra Safari contact wil leggen loopt safari gewoon vast.
En volgens mij is er niks aan updates of veranderingen geweest de laatste tijd.
Zomaar van de een op de andere dag werkt het dus niet meer
Maar zodra Safari contact wil leggen loopt safari gewoon vast.
En volgens mij is er niks aan updates of veranderingen geweest de laatste tijd.
Zomaar van de een op de andere dag werkt het dus niet meer
Humankind… be both.
Firefox doet het ook prima. Heb je toevallig een andere mac waar je het op kan proberen? Eventueel een ander account aanmaken en daarop proberen (het zou kunnen dat je programma's hebt draaien die de boel laten crashen).
Hmm, de site doet het hier weer zonder problemen nu 
Misschien toch een programmeer fout op de site die ze gefixt hebben ofzo, aan mijn kant is er niks veranderd, toch vreemd dat het een paar dagen niet gewerkt heeft. Maargoed.
Bedankt voor het mee denken
Misschien toch een programmeer fout op de site die ze gefixt hebben ofzo, aan mijn kant is er niks veranderd, toch vreemd dat het een paar dagen niet gewerkt heeft. Maargoed.
Bedankt voor het mee denken
Humankind… be both.
Sinds ik met Mac werk erg ik me aan het feit dat sommige letter types niet goed te lezen zijn.
Het gaat voornamelijk om de linker bal bij Fok.nl.
Letters zijn zo dun dat het lijkt alsof ze onderbroken zijn.
Ik maak nu gebruik van Safari Beta versie en daar heb ik het ook.
Als ik de zelfde site open op mijn Windows Bak dan is deze site wel goed leesbaar.
Wat kan ik het beste doen om dit op te lossen?
Het gaat voornamelijk om de linker bal bij Fok.nl.
Letters zijn zo dun dat het lijkt alsof ze onderbroken zijn.
Ik maak nu gebruik van Safari Beta versie en daar heb ik het ook.
Als ik de zelfde site open op mijn Windows Bak dan is deze site wel goed leesbaar.
Wat kan ik het beste doen om dit op te lossen?
Waarschijnlijk ligt het aan de antiallizing van de fonts.
De waarde van System Preferences > Appearance > Turn off text smoothing for font sizes x and smaller aanpassen zou kunnen helpen.
De waarde van System Preferences > Appearance > Turn off text smoothing for font sizes x and smaller aanpassen zou kunnen helpen.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik ben er nog steeds niet uit welke browser het beste is. Ik gebruik voornamelijk Safari en Firefox. Beiden als standaard browser gehad, sinds Safari 4 weer Safari als standaard browser.
De voor- en nadelen op mijn systeem (MacBook Pro 15" November 2008):
Firefox:
+ veel grotere functionaliteit en dankzij de plugins vaak een stuk handiger (Session manager is echt veel handiger als "bladwijzer voor deze tabbladen maken"
- bij teveel video en flash content erg traag (was ook op mijn Windows-machine).
Safari:
+ strakke layout, meer profi look
+ top sites (versie 4) is een erg goede vondst!
- Is vaak nogal traag (versie 4 vooralsnog redelijk weinig beach balls maar ze zijn er wel en het laden van sites is vaak traag genoeg om een paar seconden naar een wit scherm te staren)
Ik werk overigens vaak puur op batterij en dan LIJKT Safari beter te presteren (lager verbruik?).
De voor- en nadelen op mijn systeem (MacBook Pro 15" November 2008):
Firefox:
+ veel grotere functionaliteit en dankzij de plugins vaak een stuk handiger (Session manager is echt veel handiger als "bladwijzer voor deze tabbladen maken"
- bij teveel video en flash content erg traag (was ook op mijn Windows-machine).
Safari:
+ strakke layout, meer profi look
+ top sites (versie 4) is een erg goede vondst!
- Is vaak nogal traag (versie 4 vooralsnog redelijk weinig beach balls maar ze zijn er wel en het laden van sites is vaak traag genoeg om een paar seconden naar een wit scherm te staren)
Ik werk overigens vaak puur op batterij en dan LIJKT Safari beter te presteren (lager verbruik?).
[ Voor 0% gewijzigd door Daedalus op 13-06-2009 11:22 ]
Verwijderd
Je zou eens in je network preferences kunnen kijken en bij internet "Configure IPv6", deze uit zetten.
Safari word hierdoor merkbaar sneller. Tenminste, bij Safari 3.
Safari word hierdoor merkbaar sneller. Tenminste, bij Safari 3.
Thnx, done, ik ben benieuwd.
[ Voor 12% gewijzigd door Wilf op 11-06-2009 20:59 ]
En als je in Firefox ook een Safari look wilt kan ik je het thema GrApple Yummy (blue) aanraden 

Voor die Top Sites zal ook wel een addon komen/zijn.

Voor die Top Sites zal ook wel een addon komen/zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door filenox op 11-06-2009 21:29 ]
Ik heb zojuist Glimp geïnstalleerd op Safari en dat werkt best fijn, eindelijk een soort session manager! Een klein nadeeltje maar: meerdere vensters met meerdere tabs worden bij heropenen Safari slechts een venster met meerdere tabs.
Persoonlijk maakte ik ook meer gebruik van Firefox dan van Safari, en dat had voornamelijk te maken met de bugs die ik had bij Wordpress...
Zo is Safari altijd al de snelste geweest maar leek Firefox in eerste instantie wat stabieler. De problemen die ik ervoer met vorige edities van Safari lijken nu met de release van 4 eindelijk verleden tijd te zijn, daar ook de rabobank website zonder problemen werkt.
Kleine opmerking is wel dat je geen bestanden of foto's kunt slepen naar een tabblad om hem in te voegen zoals je bij Firefox wel kunt.
Zo is Safari altijd al de snelste geweest maar leek Firefox in eerste instantie wat stabieler. De problemen die ik ervoer met vorige edities van Safari lijken nu met de release van 4 eindelijk verleden tijd te zijn, daar ook de rabobank website zonder problemen werkt.
Kleine opmerking is wel dat je geen bestanden of foto's kunt slepen naar een tabblad om hem in te voegen zoals je bij Firefox wel kunt.
Sinds kort heb ik Safari 4 binnengekregen via de update. Wat een browser, echt De shit! Supersnel en ziet er geweldig uit. Nog geen enkel nadeel tegen gekomen. Apple
Ik zoek alleen nog een goede AdBlocker met dezelfde functionaliteit als AdBlocker onder FireFox. Er is wel een AdBlocker plugin maar die intergreert niet lekker (aka nergens kan ik rechtermuisknop klikken om extra regels aan te maken op basis van een image bijvoorbeeld);
Dat is echt een van de weinige dingen die ik mis uit Firefox. Voor de rest vond ik FireFox nogal lomp in vergelijking met Safari. Veel trager, langer met opstarten, veel vastlopers...
Dat is echt een van de weinige dingen die ik mis uit Firefox. Voor de rest vond ik FireFox nogal lomp in vergelijking met Safari. Veel trager, langer met opstarten, veel vastlopers...
Verwijderd
Ik heb nu Firefox, de ene week dat ik Safari heb gebruikt heb ik me werkelijk dood geërgerd eraan. Niets sprak voor zich en het was een en al drama met veel sites. Knoppen stonden op verkeerde plekken en het laadde als een slak.
Wel vraag ik me af of het mogelijk is om ALTIJD volledige weergave te gebruiken, want dit stoort me onzettend tijdens het surfen..
Wel vraag ik me af of het mogelijk is om ALTIJD volledige weergave te gebruiken, want dit stoort me onzettend tijdens het surfen..
Probeer eens de plugin glims, heeft aardig wat features, waaronder een volledig scherm optie (volledig vullend of full screen).Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 11:08:
Ik heb nu Firefox, de ene week dat ik Safari heb gebruikt heb ik me werkelijk dood geërgerd eraan. Niets sprak voor zich en het was een en al drama met veel sites. Knoppen stonden op verkeerde plekken en het laadde als een slak.
Ben nu een jaar over op OSX en sindsdien ook op Safari en ik moet zeggen dat ik het erg goed bevalt. Safari is veel sneller dan Firefox en ziet er in OSX gewoon ook het beste uit qua vormgeving. Daarnaast 'scrolt' Firefox niet echt vloeiend, wat bij Safari allemaal wat gelikter gaat.
Daarnaast is de adblock van Burger Software prima en ik zou eigenlijk niet echt weten welke functionaliteiten ik mis.
Enige waar ik tegen aanloop is dat de spellingscontrole niet echt top notch is en dat ik bij Hotmail altijd twee keer op postvak in moet drukken om alles daadwerkelijk te verversen.
Daarnaast is de adblock van Burger Software prima en ik zou eigenlijk niet echt weten welke functionaliteiten ik mis.
Enige waar ik tegen aanloop is dat de spellingscontrole niet echt top notch is en dat ik bij Hotmail altijd twee keer op postvak in moet drukken om alles daadwerkelijk te verversen.
Verwijderd
Webkit safari 4 is mijn favoriet. Er zijn twee nadelen: Flash kost veel CPU (oplossing: click2flash) & animated Gifs brengt het browsen tot stilstand, vaak moet safari dan gecasht worden.
Ik gebruik nog steeds Firefox, de hoofdredenen zijn addons (xmarks, addblock plus, ...) waar Safari geen support voor heeft, en wat waarschijnlijk nooit zal gebeuren. Safari start inderdaad wel wat sneller op, maar hoeveel keer sluit jjij je Mac of het browserprocess af? Ik in ieder geval bijna nooit. En als het dan eens gebeurd wacht ik liever 2seconden extra voor heel wat meer functionaliteit (lees addons)
Ik moet zeggen dat Safari 4 mij wel kan bekoren. Ik mis alleen 1 ding tot nu toe en dat is met 3 vingers direct naar de top of bottom van een page gaan zoals dat wel kan in Firefox.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Safari vind ik heel fijn, alleen mis ik één ding waardoor ik nog steeds Firefox gebruik.
In Firefox heb ik een bladwijzerbalk met mappen en sites die ik regelmatig bezoek. In Firefox hoef je maar één keer op een map in je bladwijzerbalk te klikken om de inhoud te zien. Je kan dan door het bewegen van de cursor naar je andere mappen direct de inhoud zien. Je hoeft dus alleen maar de cursor over je andere mappen te bewegen en die openen zich. In Safari moet je telkens op de map klikken om de inhoud te zien. Dat irriteert me mateloos. Als ze dat fixen in Safari ben ik om.
In Firefox heb ik een bladwijzerbalk met mappen en sites die ik regelmatig bezoek. In Firefox hoef je maar één keer op een map in je bladwijzerbalk te klikken om de inhoud te zien. Je kan dan door het bewegen van de cursor naar je andere mappen direct de inhoud zien. Je hoeft dus alleen maar de cursor over je andere mappen te bewegen en die openen zich. In Safari moet je telkens op de map klikken om de inhoud te zien. Dat irriteert me mateloos. Als ze dat fixen in Safari ben ik om.
Sowieso schrijf je zo!
1 voordeel van Firefox die ik heb kunnen vinden tegenover Safari.
Alles wat je in de adresbar tikt bij Firefox wordt veel slimmer geïnterpreteerd.
Ook als je bijvoorbeeld http://www.tweakers.net/pricewatch in je bladwijzers hebt staan (bij allebei)
Als je in de adresbalk alleen pricewatch tikt, dan vind Firefox de url in je bladwijzers en Safari niet.
Kortom: De slimmere manier van de zoekmethodes uit de adresbalk werkt in Firefox echt veel en veel beter waardoor ik zelf veel kliks bespaar
Dit is eigenlijk de enige reden waarom ik Firefox meer gebruik dan Safari.
Alles wat je in de adresbar tikt bij Firefox wordt veel slimmer geïnterpreteerd.
Ook als je bijvoorbeeld http://www.tweakers.net/pricewatch in je bladwijzers hebt staan (bij allebei)
Als je in de adresbalk alleen pricewatch tikt, dan vind Firefox de url in je bladwijzers en Safari niet.
Kortom: De slimmere manier van de zoekmethodes uit de adresbalk werkt in Firefox echt veel en veel beter waardoor ik zelf veel kliks bespaar
Dit is eigenlijk de enige reden waarom ik Firefox meer gebruik dan Safari.
[ Voor 32% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 03:50 ]
Verwijderd
Dan moet je Saft eens installeren. Daar kan je verschillende search engine's toevoegen aan de adresbalk waardoor je min of meer hetzelfde resultaat krijgt.
Een andere plugin die hetzelfde doet is Keywurl.
Die werkt ook met Safari 4.
Een andere plugin die hetzelfde doet is Keywurl.
Die werkt ook met Safari 4.
Nou moe ik zal wel ongelofelijk scheel zijn ,maar is het nou mogelijk om in Safari 4 een taal in te stellen voor de spellingscontrole?
Als ik nu een berichtje in het Nederlands typ en ik spellcheck wil gebruiken moet ik eerst via system prefs de taal gaan wijzigen en Safari herstarten... dat moet toch makkelijker kunnen ?
Multilingual is leuk ,maar werkt niet voor typo's in de zin van; wat are you doing?
Als ik nu een berichtje in het Nederlands typ en ik spellcheck wil gebruiken moet ik eerst via system prefs de taal gaan wijzigen en Safari herstarten... dat moet toch makkelijker kunnen ?
Multilingual is leuk ,maar werkt niet voor typo's in de zin van; wat are you doing?
[ Voor 11% gewijzigd door Herby op 15-06-2009 17:29 ]
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
Rechtsklik op de tekst die je tikt, Spelling and Grammar > Show Spelling and Grammar en dan de taal aanpassen is wel simpeler ja
De laatste tijd word ik wel ontzettend moe van het niet laden van plaatjes door Safari... Als men op fora plaatjes zet (of op sites als eBay of andere sites met redelijk grote pics) heb ik eerst vraagtekens en pas na een reload of 2 of 3 heb ik soms de helft of meer eindelijk een keer in beeld.
Zojuist had ik overigens Tweakers zonder CSS, dat zag er ook enorm 1995 uit
Zojuist had ik overigens Tweakers zonder CSS, dat zag er ook enorm 1995 uit
[ Voor 9% gewijzigd door Wilf op 18-06-2009 02:24 ]
Ik ben sinds kort ook over op Safari 4 en moet zeggen dat deze een stuk sneller de pagina`s op het scherm tovert. Al valt het wel op dat zoals hier boven al word gezegd het wel vaak voorkomt dat niet alle plaatjes/fotos in een topic zichtbaar worden?
I am the great Cornholio!
Frustrerend is dat, hè? Ik heb net het "show je mac" topic tot viermaal toe moeten herladen om de pics te zien
Verwijderd
Ik denk niet dat het aan safari 4 ligt, ik heb namelijk nergens last van. Wat het wel kan zijn, hebben jullie de java-update geïnstalleerd? ik nog niet namelijk.
Hier ook nergens last van.
Voor mij is de keuze in ieder geval makkelijk: Safari 4. Snelste browser die doet wat ik er van verwacht. En qua uiterlijk is ook de enige browser die op een Mac thuis hoort. De rest komt in de buurt of zit er van vanaf (Opera anyone?).
Voor mij is de keuze in ieder geval makkelijk: Safari 4. Snelste browser die doet wat ik er van verwacht. En qua uiterlijk is ook de enige browser die op een Mac thuis hoort. De rest komt in de buurt of zit er van vanaf (Opera anyone?).
Verwijderd
Ik was FF gebruiker en nog steeds eigenlijk
. Ik heb Safari 4 nu ook een weekje getest en ik ervaar de browser niet als sneller (wel iets sneller opstarten maar niet bij het laden van sites). Verder vind ik het openklappen van de bookmark links super irritant in Safari, zoals hierboven ook al ergens beschreven staat.
Ook vind ik het vervelend dat in Safari de tekst in mijn locationbalk niet in zijn geheel geselecteerd wordt als ik de balk aan klik. Is misschien een kleinigheidje maar ik vind dat in FF heerlijk werken. Ik weet dat je ook CMD-L kan doen of dat bolletje aan klikken maar op een of andere manier werkt dat net niet zo lekker. Verder mis ik de home knop en vind ik dat de refresh pagina knop op een lastige plek zitten.
Al met al Safari 4 is veel beter dan 3 maar ik ervaar toch wel wat lastigheden. Deel zal ook wel gewenning zijn maar ik toch heb ik het idee dat de interface minder "soepel" is...
Ook vind ik het vervelend dat in Safari de tekst in mijn locationbalk niet in zijn geheel geselecteerd wordt als ik de balk aan klik. Is misschien een kleinigheidje maar ik vind dat in FF heerlijk werken. Ik weet dat je ook CMD-L kan doen of dat bolletje aan klikken maar op een of andere manier werkt dat net niet zo lekker. Verder mis ik de home knop en vind ik dat de refresh pagina knop op een lastige plek zitten.
Al met al Safari 4 is veel beter dan 3 maar ik ervaar toch wel wat lastigheden. Deel zal ook wel gewenning zijn maar ik toch heb ik het idee dat de interface minder "soepel" is...
De home-knop kan je iig toevoegen
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Kan me haast niet voorstellen dat ik de enige ben die me hieraan irriteert.nadroJ schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:47:
Safari vind ik heel fijn, alleen mis ik één ding waardoor ik nog steeds Firefox gebruik.
Sowieso schrijf je zo!
Verwijderd
Dat is inderdaad iets wat ik ook graag aangepast zou zien. Desnoods via een plugin.
En tabbed browsing is nog altijd niet optimaal. Ik wil een optie voor single window mode en dat is enkel mogelijk via plugins of een terminal commando. Nadeel hiervan is dat ook pop-ups in een nieuwe tab geopend worden.
Ze gaan helemaal voorbij aan het idee van tabbed browsing als links in een nieuw venster geopend worden.
Maar dat zal nog wel eens komen. Een "new tab"-button heeft ook vrij lang geduurd...
En tabbed browsing is nog altijd niet optimaal. Ik wil een optie voor single window mode en dat is enkel mogelijk via plugins of een terminal commando. Nadeel hiervan is dat ook pop-ups in een nieuwe tab geopend worden.
Ze gaan helemaal voorbij aan het idee van tabbed browsing als links in een nieuw venster geopend worden.
Maar dat zal nog wel eens komen. Een "new tab"-button heeft ook vrij lang geduurd...
Ik mis in Safari de optie om animated gifs uit te zetten. pagina's worden dan een stuk rustiger om naar te kijken.
Niet alle animated gifs moeten geblokkeerd worden via adblock achtige dingen, maar ik houd van een rustig scherm.
Ik blijf nog wel even bij Firefox.
Niet alle animated gifs moeten geblokkeerd worden via adblock achtige dingen, maar ik houd van een rustig scherm.
Ik blijf nog wel even bij Firefox.
Ah, het ligt dus niet aan mij :-) Ja, af en toe ineens een witte pagina. Kan je weer helemaal opnieuw beginnen. Ik heb met safari 4 ook regelmatig vastlopers.ronwiel schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:26:
Jammer, Rabo online doet het niet helemaal lekker in Safari 4, meer mensen last van?
Verwijderd
Vind zowel FF als Safari prettig in gebruik. De opstarttijd van Safari weegt echter niet op tegen de onmogelijkheid van Safari om de veranderde grootte van tekst per site te onthouden. Bij elk bezoek moet je weer opnieuw de tekst vergroten, dit in tegenstelling tot FF.
Het zou heel prettig zijn als iemand mij kan vertellen of en hoe dit wel mogelijk is in Safari :-)
Het zou heel prettig zijn als iemand mij kan vertellen of en hoe dit wel mogelijk is in Safari :-)
Op de één of andere manier wil Safari mij niet ingelogd houden sinds S4. Een maand geleden heb ik een nieuw password ingesteld, misschien kut hij daar mee, maar als ik het veld wis, de juiste gegevens invul en op 'onthoud mij' klik dan ben ik de volgende keer dat ik Safari open uitgelogd, staat mijn username en password vooringevuld maar wel met een verkeerd password (als ik op login klik krijg ik de "Oh oh..." pagina).
De Firefox beta 3.5 heeft nu ook 3-finger swipes aan boord, en zelfs beter dan Safari. Drie vinger omhoog brengt je naar de top van de pagina, drie naar beneden naar de bottom. Ongelooflijk dat dat nog niet in Safari zit eigenlijk! Super handig!
Tesamen met Firefox' superieure adresinvoer en Bookmarkbeheer is dit voor mij een absolute no-brainer.
Tesamen met Firefox' superieure adresinvoer en Bookmarkbeheer is dit voor mij een absolute no-brainer.
Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt
Ik twijfel nu toch weer tussen Safari 4 en Firefox.
Eigenlijk ben ik altijd een FF gebruiker geweest en ik vind deze op veel punten nog steeds beter dan S4. Echter vind ik de geschiedenis van S4 echt geniaal. Ik vind het heerlijk om visueel terug te kunnen scrollen door mijn geschiedenis. Als Firefox dit zou krijgen door bijvoorbeeld een plug-in ga ik zeker weer over naar Firefox, maar nu vind ik het nog erg moeilijk kiezen...
Eigenlijk ben ik altijd een FF gebruiker geweest en ik vind deze op veel punten nog steeds beter dan S4. Echter vind ik de geschiedenis van S4 echt geniaal. Ik vind het heerlijk om visueel terug te kunnen scrollen door mijn geschiedenis. Als Firefox dit zou krijgen door bijvoorbeeld een plug-in ga ik zeker weer over naar Firefox, maar nu vind ik het nog erg moeilijk kiezen...
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Verwijderd
Ik ga voor FF, vooral om de plug-ins.
Vind het wel vervelend dat je niet kan instellen dat bladwijzersites niet geopend worden in een nieuw tabblad.
Vind het wel vervelend dat je niet kan instellen dat bladwijzersites niet geopend worden in een nieuw tabblad.
Download Tabmix PlusVerwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:41:
Ik ga voor FF, vooral om de plug-ins.
Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt
Verwijderd
aaah, thnx man! ik zit alleen met het probleem dat er een vervelende schaduw om de tekst in de tabbladen zit waar ik scheel van ga kijken (en ik krijg het niet weg).
Ik moet zeggen dat Safari 4 een stuk instabieler is dan Safari drie. Dat kan komen doordat ik twee plugins (CoolIris en Inquisitor) draai, maar ik baal af en toe van het feit dat hij 'opeens' begint te strandballen en vervolgens de pijp aan Maarten geeft. Dit gebeurde overigens ook na de update van deze week.
Heeft iemand hetzelfde?
Heeft iemand hetzelfde?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP