Mac Browserswar: de beste browser voor OS X?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 29.742 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:31
Browsers zijn praktisch de meest gebruikte apps op computers heden ten dage'. Daarom is er ruim keuze in verschillende browsers die allen hun eigen voor/nadelen hebben. Ik ben zelf begonnen met Safari gebruiken toen ik anderhalf jaar geleden op het mac os x platform overstapte. Een flinke tijd later ben ik Firefox (FF) gaan gebruiken, vanwege de grote hoeveelheid handige plugins en functionaliteit v/d search bar en bookmark keywords. Ik ben nu echter het gebrek aan snelheid van FF beu en ben sinds kort overgestapt op Camino als browser: heeft veel voordelen van FF, maar doordat het niet in XUL geschreven is het helaas niet compatible met de plugins van FF.

Daarom deze topic... hoe denken mijn mede tweakers hierover?

Poll: Welke browser gebruik jij?

Firefox
Safari
Camino
Opera
OmniWeb
andere
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=187620&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Een opzetje betreft de voor/nadelen van de drie belangrijkste browsers:
Afbeeldingslocatie: http://www.mozilla.com/img/products/firefox-title.jpg

Firefox

+ veel gebruikt => goede web developers zorgen dat de site goed gerendered wordt door gecko engine die door FF gebruikt wordt
+ grote hoeveelheid plugins beschikbaar
+ volledig open source
+ bookmark keywords
+ search bar, standaard onder cmd-K, cmd-up/down = search engine toggle
- niet geoptimaliseerd voor mac os x => lange opstarttijd, langzaam tabs switchen

Afbeeldingslocatie: http://www.ditchnet.org/camino_logo.gif

Camino

+ snel
+ volledig open source
+ bookmark keywords
+ gecko rendering engine => zelfde als die van FF, zie 1ste voordeel FF
+ redelijk wat plugins, essentiele functionaliteit daarin beschikbaar
- geen uitgebreide search bar met custom search engines (zonder plugins)
- plugins van FF kunnen niet gebruikt worden

Afbeeldingslocatie: http://www.linkedresources.com/pix/safari_logo.png

Safari

+ snel snel snel
+ gedeeltelijk open source (rendering engine: webkit)
+ houdt zich aan alle W3C standaarden, in tegenstelling tot vele andere browsers
- geen uitgebreide search bar met custom search engines (zonder plugins)
- geen bookmark keywords (wel zelfde functionaliteit beschikbaar met plugin Sugodi, maar toch...)
- geen grote hoeveelheid plugins
- WebKit redering engine, wordt niet door webdevvers altijd even veel aandacht aan besteed

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Is Opera er niet voor de Macintosh?
sorry, kan zelf niet checken, zit op gesloten internet...

[ Voor 51% gewijzigd door Peedy op 20-04-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Het is geen FF, de correcte schrijfwijze is Fx, gezien het Firefox is, en niet FireFox.

Ik kom zelf vanaf het windows platform, en was daar een trouw Firefox gebruiker. Op de Mac vond ik Safari te strict (teveel websites die niet goed genoeg werken, onprettige feeling), Firefox veel te traag (erg jammer, verder perfecte browser, custom-builds heb ik me niet aan gewaagt) en Camino was voor mij het beste alternatief. Ik gebruik de Mac voor school werkzaamheden, en daarvoor voldoet Camino prima. Voor thuisbrowsen heb ik liever wat meer opties, en zou ik eigenlijk voor Firefox kiezen. Naast Safari/Camino/Firefox geen andere gebruikt.

Uitkomst: Camino, zolang Firefox niet snel werkt op een Intel-Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 18:31

Nietzman

Woei!

Webkit all the way! (De nightly builds van Safari.) Is zéér snel.

FireFox heb ik er naast voor het dev-werk, (EditCSS all the way.) maar die vind ik toch echt te lelijk om dagelijks te gebruiken. En in Camino miste ik Safari's RSS-support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peedy schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 20:12:
Die is er, daarom staat 'ie ook in de poll :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:56
Peedy schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 20:12:
Ja, die is ook beschikbaar. Helaas is de Mac versie voor mijn gevoel stukken trager dan de Windows versie. Ook de interface is niet echt geweldig, je hebt het gevoel naar een lelijk Gtk programma te kijken. Totaal niet-Mac like interface dus. Erg jammer want opzich is het een super browser qua features en snelheid vergeleken met Firefox met extensions om dezelfde features te bereiken.

En omdat Firefox en Camino de positie op de pagina bij het back & forward gaan nog steeds niet fatsoenlijk onthouden gebruik ik maar Safari. Lekker snel, maar wel een beetje beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiira heb ik ook een tijdje gebruikt. Ook héél erg snel . . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:55
Nadeel van Camino vind ik dat veel websites die erop letten dat ze in een bepaalde browser draaien, alsnog een gil geven dat je geen IE of Firefox gebruikt.

Meestal Safari dus (snel en 99% gaat goed), voor de noodgevallen heb ik Firefox 3.0a erop staan.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:53
ik vind geen search bar juist een pluspunt :S en een minpunt is het geheugen dat firefox inneemt, en de traagheid waarmee hij opstart. (en dit is op meerdere pc's en dan natuurlijk ook veel oudere)

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nietzman schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 20:21:
Webkit all the way! (De nightly builds van Safari.) Is zéér snel.

FireFox heb ik er naast voor het dev-werk, (EditCSS all the way.) maar die vind ik toch echt te lelijk om dagelijks te gebruiken. En in Camino miste ik Safari's RSS-support.
Idem. Ik gebruik voornamelijk Webkit, en soms Safari (webkit crashed altijd op axis webcams :P) en als er iets grandioos fout gaat (ergo, vrijwel nooit) of ik moet iets testen qua webdev spul pak ik firefox er nog wel 's bij.

Webkit/Safari is gewoon heerlijk snel, zonder gezeik met allerlei speciale dingen maar gewoon een web browser die doet wat 'ie doen moet: webpagina's laten zien.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 20-04-2007 20:34 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
Ik draai zelf Firefox, sinds de overstap naar Mac een tijdje Safari gebruikt, maar beviel niet heel erg. Daarna toch weer terecht gekomen bij Firefox welke ik al tijden op mijn windows bak draai, en gewoon erg tevreden mee ben. Camino nog niet uitgeprobeerd, is het misschien waar om eens te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Camino, vond Firefox veel te traag, Safari, ondersteunde bepaalde sites niet, zoals forums/gmail, etc...

Camino!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 13-09 22:06
Het enige minpuntje waar ik zelf last van heb met safari is dat sommige sites niet lekker willen. In de praktijk zijn dat er voor mij zo weinig dat ik het gewoon als standaard-browser gebruikbaar is. Als 'reserve-browser' heb ik dan nog camino. Firefox vond ik op de PC ok, maar op de mac kan ik er op de een of andere manier minder goed tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:15
Dit is wat mij betreft het meest gevoelige punt van Apple gebruiken; noodgedwongen gebruik ik meerdere browsers tegelijk omdat lang niet elke website goed ondersteund wordt. Als er een OS X versie van de nieuwste IE uit zou komen zou ik die ook gelijk gebruiken (ik weet het, vloeken in de kerk :X ).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 20:44:
Ik gebruik Camino, vond Firefox veel te traag, Safari, ondersteunde bepaalde sites niet, zoals forums/gmail, etc...

Camino!
Typisch, hier werkt gmail probleemloos en ben het afgelopen jaar nog geen website tegen gekomen die niet wilde functioneren in Safari. Je mag ze me overigens doorsluizen, wil het wel eens zien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Camino werkt fijn, maar is er een AdBlock plugin voor beschikbaar? CamiBlock en CamiTools zijn niet meer te downloaden omdat ze niet meer bijgewerkt worden. Zonder AdBlock voor Camino blijf ik lekker bij Firefox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf FF. Wat ik een groot minpunt van Camino vind is de cookie opties. Ik heb in FF ' Deny cookies' aanstaan en heb in de exception list sites toegevoegd die wel een cookie mogen plaatsen.

In camino kan je niet zelf sites toevoegen aan die lijst. Dan moet je 'ask permision' aanzetten, maar dan moet ik bij elke site die ik bezoek dat dus eerst aangeven... Wordt ik op een gegeven moment nogal moe van :P Zoveel sites heb ik niet die cookes mogen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 13-09 22:06
baquelappe schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 21:24:
[...]

Typisch, hier werkt gmail probleemloos en ben het afgelopen jaar nog geen website tegen gekomen die niet wilde functioneren in Safari. Je mag ze me overigens doorsluizen, wil het wel eens zien. :P
Is waarschijnlijk moeilijk voor jou om te testen, maar bij mijn opleiding wordt gebruikt gemaakt van osiris om aan te melden voor tentamens en cijfers te bekijken enzo. Inloggen kan gewoon niet met safari, dus daar gebruik ik dan camino voor. Is trouwens de enige site die ik me zo kan herinneren die dat heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tijdenlang Safari gebruikt. Dat vind ik ook de fijnste, mooiste en gebruikvriendelijkste browser voor de Mac.
Maar ik ben toch teruggegaan naar Camino, en dat komt doordat de huidige Safari builds voor de PowerPC onwijs onstabiel zijn, naar mijn idee. Ik kon mijn kont niet keren of het crashte weer. Ik zie wel weer bij 10.5. Of heeft Apple daar ondertussen wat aan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Safari is hier gewoon stabiel? Alleen het geheugengebruik is brak nadat Safari een paar dagen loopt (Mac gaat nooit uit, alleen in sleep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Ik gebruikte eerst firefox, maar dat was toch wel zo traag als stront.. ben toen redelijk snel overgestapt naar safari. Lekker snel en bijna met geen enkele site problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Over het algemeen Safari, werkt ook heerlijk voor development met het Debug menu aan.

code:
1
defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakature
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 15:37
Ik gebruik sinds kort Shiira. Safari ook lange tijd gebruikt maar dat crasht vaakt en het is niet gebruiksvriendelijk genoeg vind ik.
Firefox is te lomp en Camino vind ik eigenlijk ook te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Eigenlijk altijd Safari, met als backup Camino. Firefox is me te langzaam, alhoewel de optimized build wat sneller is. Naar aanleiding van dit topic heb ik de nightly van WebKit gedownload en die draait nog een stuk sneller. Merk het vooral met Google Maps, waar Safari af en toe wat problemen mee had.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:54
Ik gebruik eigenlijk altijd Camino en Firefox als ik aan het webdevven ben (firebug + webdev toolbar).
Een groot nadeel van Camino vind ik het password managment, die stomme browser onthoudt altijd mijn nieuwe wachtwoorden voor twee dagen en dan staat het oude wachtwoord er weer.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik ben een half jaar geleden ook ingetreden in de mac wereld. Het eerste wat ik installeerde op mijn Mac was firefox. Het gebrek aan mijn veelgebruikte plugins die ik onder windows gebruikte weerhield mij ervan om safari te gebruiken. Ik heb me in de tijd nog verder georienteerd op de webbrowsers voor de mac en inmiddels ben ik weer safari gaan gebruiken. Safari is gewoon zo ontzettend veel sneller als firefox en tot nu toe heb ik nog geen enkele site gevonden die niet goed werkte op safari dat wel op firefox goed was. Het gebrek aan scrollen met de middelste knop vind ik het grootste gemis die ik tot nu toe nog niet heb kunnen oplossen met een plugin voor safari.

Voor safari gebruik ik de volgende 'plugins':
Safari Enhancer. Deze plugin doet voor mij vrij weinig maar geeft je wat permanente 'patch' mogelijkheden voor safari. Het grootste voordeel hiervan is dat ik hiermee safari zich kan laten identificeren als IE waardoor ik bepaalde IE-only (en dus windows-only) sites toch kan openen. Deze sites zijn dan vaak wel compleet bagger maar iets is beter als niets.

Safari Stand. Deze plugin heeft een heleboel opties. De belangrijkste functie hiervan die ik gebruik is ervoor zorgen dat nieuwe browser schermen standaard in een nieuw tabblad geopend worden ipv een nieuw venster. Ook de search is erg makkelijk. De standaard zoekbalk van safari blijft onveranderd, maar je kan de url balk gebruiken voor je searches. Deze zijn zelf helemaal in te stellen. Als ik bijv "imdb filmnaam" invoer dan zal hij automatisch een zoekopdracht op imdb uitvoeren. Als laatste zijn er de kleurlabels voor de bookmarks. Ik heb deze nog niet gebruikt maar ik las dat sommigen van jullie dat een gemis vinden van safari, dat deze geen keywords ondersteunt. Nu dus wel.

Ook ben ik nog opzoek geweest naar iets minder bekende oplossingen. Onder windows heb ik een tijd gebruik gemaakt van Maxthon. Dit is geen stand-alone browser maar meer een wrapper voor IE. Dus de IE engine maar met extra functionaliteit. Ik zocht naar een soortgelijk iets voor Mac OSX, een 'wrapper' voor Safari. Deze heb ik gevonden onder de naam Shiira. Shiira is een japans project ala maxthon (gelukkig wel engelstalige software hoor). Heeft specifieke functies zoals een soort exposé maar dan voor alle open tabs. Ik zie wel toekomst in Shiira, maar op het moment vind ik het nog te instabiel. Shiira zal zonder duidelijke reden er regelmatig zomaar mee ophouden. (zowel de stable als betaversies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:31
Ik gebruikte heel erg lang hit-a-hint, waarbij het gebruik van Firefox dus door het lot opgelegd was. Hit-a-hint werkt geweldig voor de liefhebber, tenzij er veel links op de site aanwezig zijn, zoals in de navigatie van tweakers/GoT. Dan werkt het net zo geweldig snel als het hele programma waar het een plugin van is (let op: ironie, wat oplettende lezers ongetwijfeld merken).

Vanwege deze snelheidsproblematiek heb ik me er maar weer bij neergelegd dat de muis een onvermijdelijk hulpmiddel is bij het surfen.

Ik mis in Camino toch het makkelijke wisselen tussen google & wikipedia in de search bar mbv cmd-down/up. Acidsearch, een plugin voor Safari, werkt redelijk goed. Kan zelfs een icoontje bij de seach engine zetten. Safari begint weer enigsinds in het domein van bruikbare browsers te vallen.

[ Voor 6% gewijzigd door Arathorn8 op 21-04-2007 02:15 ]

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baquelappe schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 21:24:
[...]

Gmail, gaat wel, maar je ziet die toolbar nooit in Safari, zelfde geld voor forums, waar ze van die WYSIWYG editors hebben, in camino werkt dat perfect

bv in camino:
Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/2s7i8p4.jpg

In Safari heb je dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 10:18:
[...]

Gmail, gaat wel, maar je ziet die toolbar nooit in Safari, zelfde geld voor forums, waar ze van die WYSIWYG editors hebben, in camino werkt dat perfect

bv in camino:
[afbeelding]

Klopt. En dat is dan ook het enige nadeel wat ik heb met Safari. Ik gebruik Safari als default en echt een superbrowser vind ik. Alleen dat soort dingetjes zijn irritant en dan start ik Firefox maar op.. Gelukkig hoef ik dat niet zo heel vaak te doen.
Misschien dat een nieuwe versie van Safari (in 10.5) hier verandering in brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Afbeeldingslocatie: http://www.flock.com/themes/flock/images/logo3.jpg
Erg fijn en zeker sneller dan Firefox, waar deze browser op gebaseerd is. Ook ondersteuning voor Flickr en andere fotoservices maken dit een fijne browser.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 10:18:
[...]

bv in camino:
[afbeelding]

De Nightly Webkit Builds hebben dit wel. Je kunt er dus vanuit gaan dat het in de volgende grote Safari-revisie ook zit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 10:55
Abbadon schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 21:14:
Dit is wat mij betreft het meest gevoelige punt van Apple gebruiken; noodgedwongen gebruik ik meerdere browsers tegelijk omdat lang niet elke website goed ondersteund wordt. Als er een OS X versie van de nieuwste IE uit zou komen zou ik die ook gelijk gebruiken (ik weet het, vloeken in de kerk :X ).
Je kunt IE6 zonder probs via Crossover gebruiken. Maar ik ben al 3 jaar IE-loos en heb het echt nooit meer nodig tegenwoordig? Juist Firefox, omdat Safari niet altijd meewerkt ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben overgestapt van Safari naar Camino. Ik werd het zat dat trage gedoen. Firefox haalt het ook niet ten opzichte van Camino. Ik zou enkel wat meer uitbreidingen zien voor Camino. Zoals die zoekmachines bij firefox en de woordenboeken die je in Firefox kan zetten. Maar wie weet komt het nog wel eens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frim schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:39:
[...]

De Nightly Webkit Builds hebben dit wel. Je kunt er dus vanuit gaan dat het in de volgende grote Safari-revisie ook zit :).
Hoe installeer je zo'n webkit, heb dat vroeger eens afgehaald, maar verstond er niks van... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Download de DMG, mount de DMG, sleep de WebKit naar een plaats op de schijf (je Applicaties map is het meest logische), eject de DMG. Klaar :)

Ontopic:
Ik gebruik na lange tijd Firefox gebruikt te hebben sinds maanden Safari. Deze is gewoon sneller en werkt erg prettig. Na de tip net internet ik nu in de laatste WebKit en dat gaat nog sneller. Beloofd wat voor 10.5 :9

[ Voor 45% gewijzigd door breinonline op 21-04-2007 12:33 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Omdat de originele topictitel de lading niet erg dekt, heb ik 'm even veranderd:
Firefox vs Camino vs Safari -> Mac Browserwars: de beste browser voor OS X?*

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 13:23
Voor nog wat meer voer voor discussie zie deze discussie over de snelheid en mogelijkheden van webbrowsers in samenwerking met OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb heel lang vastgehouden aan Camino, maar ik ben uiteindelijk gevallen voor Safari, omdat deze gewoon een stuk sneller is. De veranderingen mbt Safari in Leopard zien er ook goed uit, dus ik blijf hier voorlopig bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb gister nog op een MacBook Pro en Firefox gewerkt. Ik heb niks gemerkt van lange opstarttijden of langgzame switches tussen tabs :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
Ik gebruik ook Safari, onder meer omdat het een Cocoa app is en het gewoon sneller werkt op 1 of andere manier. Toch zou ik graag een optie willen zien om het wisselen van tabbladen op CMD 1 en CMD 2 te kunnen mappen... Helaas zit hier de 1ste en 2de bookmark van de toolbar op :(.

Heb de *.nib files ook al bewerkt, waardoor in het menu ook mijn key combinaties staan, maar het werkt helaas niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nightly Webkit werkt ook razendsnel hier, alleen sommige buttons zijn niet zo mooi rond als in Safari, maar gewoon vierkant. Hebben meer mensen dat?

Hij loopt verder wel wat soepeler dan Safari, pagina's laden net even wat vlotter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:20:
De Nightly Webkit werkt ook razendsnel hier, alleen sommige buttons zijn niet zo mooi rond als in Safari, maar gewoon vierkant. Hebben meer mensen dat?

Hij loopt verder wel wat soepeler dan Safari, pagina's laden net even wat vlotter :)
Mjah, dat is omdat Webkit styling van die elementen nu ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik zelf heel vreemd van Safari vind: Mijn foto's van flikr.com krijgen hele andere kleuren, lijkt wel op sat. +100... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het algemeen WebKit, maar speciaal voor de Postbank, die sommige formulieren weigert te tonen in WebKit, heb ik FireFox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:27:
Wat ik zelf heel vreemd van Safari vind: Mijn foto's van flikr.com krijgen hele andere kleuren, lijkt wel op sat. +100... :?
Dat komt omdat Safari wel colour profiles ondersteunt en andere browsers met z'n allen gezellig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:27:
Tip: probeer wat meer te weten te komen over kleurprofielen, color management en alles wat er nog meer mee te maken heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:24
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:30:
Over het algemeen WebKit, maar speciaal voor de Postbank, die sommige formulieren weigert te tonen in WebKit, heb ik FireFox.
Bij mij heeft WebKit heel lang last gehad van nare crashes op MijnPostbank, gelukkig hebben ze dat tegenwoordig gefixed. Sindsdien ga ik eigenlijk nergens meer voor terug naar Firefox of iets anders, behalve bij het testen tijdens het web developen.

offtopic:
Die formulieren zijn trouwens altijd raar daar, sommige werken prima, maar laatst hebt ik van ellende voor het aanvragen van een zakelijke rekening Parallels moeten opstarten omdat het alleen in Internet Explorer werkte... Het meest ironische bij de Postbank site is nog wel dat als je bij als student naar de Apple store met korting wilt, je gezellig met Safari een melding krijgt dat het niet ondersteund wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Ik gebruik Safari, vooral omdat het gewoon de OS X look-and-feel heeft. De invoervakjes en knoppen etc zijn gewoon de 'echte' widgets, en het heeft een lekker rechttoe-rechtaan interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:32:
[...]

Dat komt omdat Safari wel colour profiles ondersteunt en andere browsers met z'n allen gezellig niet.
Ik had al zo'n vermoeden. Probleem doet zich voor op het schermvan mijn Macbook. Ik heb ook een Philips 200WP scherm, en dan ziet alles er in Safari wel normaal uit.

Misschien toch maar eens zo'n spider kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-380
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 19:36
Sage schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 10:34:
[afbeelding]
Erg fijn en zeker sneller dan Firefox, waar deze browser op gebaseerd is. Ook ondersteuning voor Flickr en andere fotoservices maken dit een fijne browser.
Ik werk ook met Flock, erg handig voor verschillende Web 2.0 services zoals Flickr en delicio.us. Ik vind het ook een hele fijne RSS reader hebben. Tevens handige optie is dat je meteen blog posts kan maken voor bijvoorbeeld je wordpress blog. Zeker een aanrader!

Macbook 1.83 Intel Core Duo, 2 gb mem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik had nog nooit van OmniWeb gehoord en hem maar even gedownload... wat is-ie snel zeg! Daarmee vergeleken is Firefox echt traag. Vooral pagina laden en scrollen is veel sneller in OmniWeb.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu ook OmniWeb aan het testen. Even geregistreerd, en werkt als een trein. Tot nu toe wel de snelste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

(psst, zelfde rendering engine als safari.. webkit..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ik vind Shiira Beta 2 ook wel leuk opgezet. De laatste nightly's bevatten helaas nog wel teveel fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Laatst online: 15-10-2017
Sijmen schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:47:
Ik gebruik Safari, vooral omdat het gewoon de OS X look-and-feel heeft. De invoervakjes en knoppen etc zijn gewoon de 'echte' widgets, en het heeft een lekker rechttoe-rechtaan interface.
Helemaal mee eens. Ik gebruik zelf ook Safari, voornamelijk ook vanwege dezelfde reden die Sijmen aangeeft. Het heeft de OS X look and feel wat ik zelf als zeer prettig ervaar. Ook vind ik het lezen van een RSS feed prima te doen in Safari. Het is misschien niet een heel uitgebreide browser, maar wel een die bijvoorbeeld de acid2 doorstaat. Plugins voor een mini-downloadvenster etc. hoeft voor mij niet, ik vind de standaard download en activitiy venster sexy genoeg (;

Hoop wel dat het gauw mogelijk is om als Apple gebruiker ook op consumententv.nl te kunnen kijken D:

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Ik ondervind vaak font rendering problemen in Firefox for mac. Vaak zie ik dat letters te dik worden gerenderd en als je dat dan selecteert wordt het weer normaal.

Anderen ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Cubix schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 20:44:
Ik ondervind vaak font rendering problemen in Firefox for mac. Vaak zie ik dat letters te dik worden gerenderd en als je dat dan selecteert wordt het weer normaal.

Anderen ook last van?
Meer een Firefox algemeen probleem. Daar had ik vroeger en heb op mijn werk ook wel last van onder Windows.
r.venema schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 20:35:
[...]

Hoop wel dat het gauw mogelijk is om als Apple gebruiker ook op consumententv.nl te kunnen kijken D:
Wat werkt er niet dan? Ik zie hier niks bijzonders?

[ Voor 8% gewijzigd door breinonline op 21-04-2007 20:55 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023

Anderen ook last van?
Dat herken ik; heb 't vaak op forums als tekst tussen twee smileys staat. Dan is 't ineens bold. Na selecteren / scrollen is 't weer normaal, en dan ineens weer bold. Alleen icm. smileys gehad, verder nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:31
Ik gebruik firefox, omdat ik deze op de windows computer ook gebruik en hem gewoon fijn vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Laatst online: 15-10-2017
breinonline schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 20:55:
Wat werkt er niet dan? Ik zie hier niks bijzonders?
Zodra ik een videofragment wil gaan bekijken, verschijnt de 'spinning beach ball of death' en reageert Safari niet meer. Een force quit is dan de enige uitweg. De fout zit 'm waarschijnlijk in mijn eigen configuratie die de videostream niet ondersteund, hoewel ik wel Flip4Mac heb geinstalleerd. Niet dat ik dit heel erg vind hoor, maar er lijken mij toch wel interessante dingen op staan.

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anderen ook last van?
Als het goed is wordt dat probleem in Firefox 3 opgelost. In Firefox 3 wordt er overschakeld op de Cairo render layer die de kwaliteit van de fonts gelijk moet maken met die van Quartz (en anderen). Als het goed is zit het al in de alpha versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Of het de beste is weet ik niet, maar ik gebruik altijd Safari icm PithHelmet. En ben nog niks tegengekomen wat het niet doet. Prima browser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jarenlange Operagebruiker. Toen ik overstapte op Mac even Safari geprobeerd maa was niet echt tevreden.

Pluspunten voor mij zijn:

* snelheid
* tabs
* meerdere sessies
* mouse gestures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pluspunten voor mij zijn:

* snelheid
* tabs
* meerdere sessies
* mouse gestures
En voeg daar het volgende pluspunt nog aan toe.

Customize de UI naar je eigen voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Op de Mac kan je Opera toch echt niet sneller dan Safari noemen. Andere dingen die noemt zijn wel dikke pluspunten. Alleen die interface :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Shiira, met een ad blocking style sheet. Shirra heeft een paar kleine foutjes zoals het niet onthouden van bepaalde instellingen, het niet pakken van FTP links, de RSS ondersteuning die erg basic is en de password manager stelt ook niet zoveel voor.

Omniweb is nummer twee, ik ben het helemaal met deze test eens. Omniweb is stukken sneller dan Safari en Firefox. Het is eigenlijk de beste browser, maar ik kan niet wennen aan de verticale tabs bar en ik mis de 'search using' functie uit Shiira. Dat gebruik ik zovaak in combinatie met mijn eigen search engines. Op die twee puntjes na, is het een perfecte browser. Ad blocking werkt goed en workspaces met snapshots zijn heel erg handig.

Safari met acidsearch is okee, alleen kan ik niet zonder een grote 'close tab' knop }:O

Camino is te simpel en veels te sloom. En van Firefox krijg ik verkante ogen...

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Ik gebruik gewoon Firefox, zowel op mijn Mac als mijn Windows PC. Via Foxmark Bookmark synchronizer (plugin) synchroniseer ik mijn favorieten. Op die manier heb altijd overal mijn favorieten bij de hand.

[ Voor 8% gewijzigd door awenger op 22-04-2007 15:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 13:47
Webkit! Sneller, maar ook nog meer compatible met websites dan de standaard Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 23:16
Ik ben sinds 1,5 jaar mac-gebruiker. Ben hiervoor een trouwe Opera-gebruiker geweest, maar Opera voor OSX vind ik maar niets. Ik gebruik nu Safari, ook omdat mijn bookmarks gesynct worden tussen mijn iMac en mijn Powerbook via m'n .mac-account. Safari is standard een beetje kaal, maar na het installeren van "Inquisitor" en "Saft" zit er voor mij alles op en aan wat ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Safari icm WebKit-SVN-r16002 om precies te zijn.
Waarom ? Omdat deze webkit tenminste aqua buttons heeft (let op dropdownmenu's), en omdat deze SVN niet op z'n bek gaat met SafariStand :).

Beetje tegenstrijdig met m'n Mozilla avatar, maarja..

[ Voor 26% gewijzigd door Kaspers op 22-04-2007 20:05 . Reden: @MahRain, ook een mooie avatar :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

ik gebruik firefox.. safari vind ik ook wel goed, is inderdaad aardig sneller, maar ik blijf bij firefox terug komen vanwege adblock..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Voor Safari kun je ook een adblock downloaden.

Om te browsen gebruik ik Safari. Gewoon makkelijk, niet te veel onzin, ziet er goed uit en werkt lekker.

Voor het webdev gebeuren gebruik ik Firefox icm de webdeveloppertoolbar en FireBug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Ik denk dat ik ongeveer dezelfde weg heb bewandelt als de meeste hier:

Begonnen met Safari, omdat dit er standaard bij zat, vond het op een gegeven moment irritant dat ik telkes Firefox moest opstarten om bepaalde websites te gebruiken. Daarna volledig overgegaan op Firefox, maar vond het echt retetraag vergeleken met safari. Sinds een half jaartje gebruik ik nu Camino wat me wel goed bevalt :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

super-muffin schreef op zondag 22 april 2007 @ 20:49:
Voor Safari kun je ook een adblock downloaden.
eventueel zou het ook fijn zijn als je gelijk zou vertellen waar zoiets te vinden zou zijn...

ik geloof dat pithhelmet de adblocker is die je bedoelt...

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ik zou voor SafariBlock gaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang Firefox geen fatsoenlijke "open in nieuw tabblad" functies heeft blijf ik nog even bij Safari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 23:18:
Zolang Firefox geen fatsoenlijke "open in nieuw tabblad" functies heeft blijf ik nog even bij Safari :)
Middelste muisknop. Als je die hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sijmen schreef op zondag 22 april 2007 @ 23:56:
[...]

Middelste muisknop. Als je die hebt ;)
Om een voorbeeld te geven:
www.nu.nl in de adresbalk intypen, appletje+enter en de pagina wordt in een nieuwe tab geopend
• " .... " , appletje+option+enter en de pagina wordt in een nieuwe tab geopend + deze wordt actief

• Je zit in een formulier iets te typen, met appeltje+enter verzend je dit formulier, en worden de resultaten in een nieuwe pagina geopend. Als je ook nog eens option ingedrukt houdt wordt dit tabblad actief.

Dat kan met FireFox niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 04-09 15:04
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:19:
[...]

Om een voorbeeld te geven:
www.nu.nl in de adresbalk intypen, appletje+enter en de pagina wordt in een nieuwe tab geopend
• " .... " , appletje+option+enter en de pagina wordt in een nieuwe tab geopend + deze wordt actief

• Je zit in een formulier iets te typen, met appeltje+enter verzend je dit formulier, en worden de resultaten in een nieuwe pagina geopend. Als je ook nog eens option ingedrukt houdt wordt dit tabblad actief.

Dat kan met FireFox niet. :)
Zo leer je ook nog eens wat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

file:///Applications/Safari.app/Contents/Resources/Shortcuts.html

:)

[ Voor 191% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

En "Hoe is't mogelijk", Shiira 2.0 is vannacht uitgekomen. Zal 'm zo even testen en zien of al die ergernissen van de beta al weg zijn gewerkt. :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Nietzman schreef op maandag 23 april 2007 @ 08:04:
En "Hoe is't mogelijk", Shiira 2.0 is vannacht uitgekomen. Zal 'm zo even testen en zien of al die ergernissen van de beta al weg zijn gewerkt. :7.
Ziet er een stuk beter uit. Toch blijf ik bij Safari :Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Mjah, ik zie het ook alweer, zolang het uitvinken van "Select new tabs as they are created" niet doet wat het claimt te doen krijg je mij niet van webkit af. :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Ik gebruik Firefox, zowel op mijn Mac als op Windows op het werk. Nadeel op de Mac is het trage opstarten. Tijdje Camino gehad, maar ik vind het irritant om <ctrl>-click te moeten doen om in een nieuw tabblad te laten openen. Verder is het aantal beschikbare extensies te beperkt. Qua browser wel de beste in mijn ogen.

Iets anders: ik heb een tijd geleden Safari van mijn Mac gegooid, maar wil hem nu weer terug. Kan dat met de Apple CD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakature
Nietzman schreef op maandag 23 april 2007 @ 08:04:
Inderdaad, Shiira is zonder twijfel de mooiste browser voor mij. Al heb ik toch altijd moeite met die bookmarks. Ik wil gewoon mijn Safari-bookmarkbar zien in Shiira, maar dat werkt totaal niet he, iemand tips? Ik heb geen zin om opnieuw naar Safari Webkit over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Ik zie op de Shiira site alleen beta 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
  • Laatst online: 17-09 21:49
superjohn schreef op maandag 23 april 2007 @ 08:20:

Iets anders: ik heb een tijd geleden Safari van mijn Mac gegooid, maar wil hem nu weer terug. Kan dat met de Apple CD's?
http://www.apple.com/safari/download/
alstu :)

edit: mm, lijkt een wat oudere versie te zijn. Maar waarschijnlijk kan je 'm dan via SoftwareUpdate updaten naar de nieuwste versie. Anders maakt deze update 'm een stukje nieuwer:
http://www.apple.com/support/downloads/safariupdate201.html

[ Voor 30% gewijzigd door Chris_eBK op 23-04-2007 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Dat is een oude versie (nieuwste is 2.04). Misschien kun je het van de installatie dvd afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18

chem

Reist de wereld rond

superjohn schreef op maandag 23 april 2007 @ 08:20:
Ik gebruik Firefox, zowel op mijn Mac als op Windows op het werk. Nadeel op de Mac is het trage opstarten. Tijdje Camino gehad, maar ik vind het irritant om <ctrl>-click te moeten doen om in een nieuw tabblad te laten openen. Verder is het aantal beschikbare extensies te beperkt. Qua browser wel de beste in mijn ogen.

Gewoon vragen of iemand met dezelfde OS X versie zijn safari.app wil mailen, dat gaat gewoon lukken :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't Valt me op dat er weinig mensen zijn die Camino gebruiken. Nochtans is dit een snelle, stabiele & goeie browser! Je hebt er veel plugins voor, je kan zowat alles aanpassen, en het compatibel met alle sites. Wat je niet kan zeggen van Safari, nieuwste Webkit, Shiira....

Bv, het uploaden van afbeeldingen op sommige sites gaan totaal niet met de Webkit engine, zoals imagebay.com, tinypic.com..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Safari was een tijdje niet geschikt voor Windows Live Mail, gebruikte ik Firefox.. maar nu het wel weer werkt gebruik ik Safari weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Zeker en vast Safari! Het enige dat ik hier mis, is taggable bookmarks. Dus ik ben sinds kort del.icio.us gaan gebruiken. En een equivalent voor de webdev toolbar van Firefox zou ook erg leuk zijn, dat is de enige reden waarom ik Firefox (ok, de optimized Bon Echo build dan, die trouwens niet veel sneller is) nog op m'n systeem heb staan.

De Inquisitor plugin is onmisbaar trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 17:44
Ik gebruik alleen Safari. Hiervoor heb ik veel gewerkt met Opera en Firefox. Firefox vond ik te traag en te zwaar, vooral zodra er flashie websites voorbij kwamen trok mijn iBook G4 het slecht. Nou is dat ook te verwijten aan de wat gedateerde videokaart, maar in Safari loopt het toch net wat lekkerder. Daarnaast reageert safari meer hands-on, lekker snel. Dit in tegenstelling tot Opera, alhoewel deze wel beter presteerde.
Zoals al eerder gezegd is Safari nogal kaal en is weinig beschikbaar aan plug-ins. Als de functionaliteit van FF beschikbaar is in Safari, zou het voor mij de ideaale browser voor Mac OS zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 23:18:
Zolang Firefox geen fatsoenlijke "open in nieuw tabblad" "view-source" functies heeft blijf ik nog even bij Safari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bashrat schreef op maandag 23 april 2007 @ 14:08:
Zeker en vast Safari! Het enige dat ik hier mis, is taggable bookmarks. Dus ik ben sinds kort del.icio.us gaan gebruiken. En een equivalent voor de webdev toolbar van Firefox zou ook erg leuk zijn, dat is de enige reden waarom ik Firefox (ok, de optimized Bon Echo build dan, die trouwens niet veel sneller is) nog op m'n systeem heb staan.

De Inquisitor plugin is onmisbaar trouwens!
Onder Safari heb je een geheim debug-menu, waar je ondermeer een JavaScript console hebt. Iets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Je kijkt net zoals ik altijd deed op de homepage die al een tijdje niet meer geupdate wordt. Deze link moet je hebben.
Alleen is het in mijn ogen nog steeds een beta, want heel veel functies werken (nog) niet, of zijn weg gelaten.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Damn anders redirecten ze je ff door naar die geupdate site 8)7.
Vond het al zo vaag dat die 'Discussions' link niet werkte :P..

Bedankt he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik gebruik Safari. Heb er niet echt een supergoede reden voor, ik vind Safari gewoon fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakature
kakature schreef op maandag 23 april 2007 @ 08:55:
[...]

Inderdaad, Shiira is zonder twijfel de mooiste browser voor mij. Al heb ik toch altijd moeite met die bookmarks. Ik wil gewoon mijn Safari-bookmarkbar zien in Shiira, maar dat werkt totaal niet he, iemand tips? Ik heb geen zin om opnieuw naar Safari Webkit over te stappen.
Ofwel kijk ik gewoon 100 % scheel, ofwel is er gewoon een major bug in Shiira. Ik vind maar niet hoe ik mijn Favorieten-balk van Safari in Shiira krijg. :? Kan iemand me uitleggen hoe ik dat doe? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

kakature schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:04:
[...]

Ofwel kijk ik gewoon 100 % scheel, ofwel is er gewoon een major bug in Shiira. Ik vind maar niet hoe ik mijn Favorieten-balk van Safari in Shiira krijg. :? Kan iemand me uitleggen hoe ik dat doe? Bedankt.
Tik eens shiira://shelf in de locationbar? Dat geeft je alle mogelijkheden die je wilt :)

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste