Mac Browserswar: de beste browser voor OS X?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 29.753 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakature
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 12:21
breinonline schreef op maandag 23 april 2007 @ 20:55:
[...]

Tik eens shiira://shelf in de locationbar? Dat geeft je alle mogelijkheden die je wilt :)
Ok, mooi, dat werkt al deels. Maar mappen kan ik niet op de bar slepen jammergenoeg. Anyway, beter dan niets, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:59

zAo

GPLv2 Fanboy

Leuk dat shiira, maar de eerste crash had ik na 3 minuten: probeer de UTwente FTP maar op te komen en Kubuntu 7.04 te downloaden..

Leuke: na de crash waren alle instellingen naar default..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Ik zou graag vanuit Camino exif data uit willen lezen, nu kan ik hier maar verdraaid weinig info over vinden. is er een plugin oid beschikbaar? Bij safari kan ik hem ook niet echt vinden trouwens.

verder bevalt Camino mij een stuk beter dan opera wat ik eerst op de MAC draaide omdat ik dat voor mijn overstap ook altijd gebruikte

[ Voor 25% gewijzigd door fenrir op 23-04-2007 22:15 ]

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:33

breinonline

Are you afraid to be known?

fenrir schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:14:
Ik zou graag vanuit Camino exif data uit willen lezen, nu kan ik hier maar verdraaid weinig info over vinden. is er een plugin oid beschikbaar? Bij safari kan ik hem ook niet echt vinden trouwens.

verder bevalt Camino mij een stuk beter dan opera wat ik eerst op de MAC draaide omdat ik dat voor mijn overstap ook altijd gebruikte
offtopic:
Reveal is daar erg handig voor. Gewoon in je dock zetten en de bewuste afbeelding naar het icoontje slepen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:31
Essentiele plugin voor Safari: Fiwt
Ik trek de search func van Safari slecht. Zonder Fiwt is de browser nutteloos. De find-as-you-type van AcidSearch is ook niet goed genoeg, want die volgt 't linkje niet als je 'm zoekt & entert.

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
90% van de tijd gebruik ik safari. Ik kan via Citrix inloggen op het netwerk van mijn werk en daarvoor heb je een ICA-client nodig.

Deze kreeg ik niet werkend met Safari maar met Firefox gaat dit heel goed. Dus voor Citrixgebruik heb ik Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Arathorn8 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:57:
Ik trek de search func van Safari slecht. Zonder Fiwt is de browser nutteloos. De find-as-you-type van AcidSearch is ook niet goed genoeg, want die volgt 't linkje niet als je 'm zoekt & entert.
ik heb 'm d'r op staan maar snap niet goed wat ik er mee kan? :/
tot nu toe vind ik camino de beste browser, ik heb de nightly build maar volgens mij ben je beter af met de stable versie.

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 23:33:
Eigenlijk altijd Safari, met als backup Camino. Firefox is me te langzaam, alhoewel de optimized build wat sneller is. Naar aanleiding van dit topic heb ik de nightly van WebKit gedownload en die draait nog een stuk sneller. Merk het vooral met Google Maps, waar Safari af en toe wat problemen mee had.
Hier nog een. Camino als backup is idd een prima alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik draai nu even webkit en ik moet zeggen: wow. Erg snel allemaal. Nog geen problemen ondervonden. Aanrader en beloofd veel voor Leopard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
nilski schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:51:
[...]
ik heb 'm d'r op staan maar snap niet goed wat ik er mee kan? :/
tot nu toe vind ik camino de beste browser, ik heb de nightly build maar volgens mij ben je beter af met de stable versie.
zoeken... begin met typen, dan begint ie met zoeken. enter om een link te volgen, \ om naar de volgende link te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog maar eens een oproep voor Camino :-)
Veruit het snelst op dit moment (betas en nightlies exclusief).
En zoals ze zelf zeggen, "Mozilla power, Mac style" en dat is het ook.

Ik heb al zowat elke browser voor OSX gebruikt, en ik blijf terug komen naar Camino.

EDIT: zonet een kleine test gedaan, Camino vs. Webkit nightly. Camino is gemiddeld 30% sneller in het laden van pagina's. Met de laatste officiële versie van Safari is het vaak 100% of meer.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:15

reiker

dan jij!

Hier nog een stem voor Camino, ik gebruik Firefox als tweede browser (dubbel ingelogd op sommige sites, etc) en als het echt niet wil dan schakel ik terug naar Safari. Komt zeer sporadisch voor, dat ie als enige een site normaal kan openen...

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er hier in godsnaam iemand een afbeelding uploaden naar www.imagebay.com in Safari? Ik wordt hier gewoon razend van... ik probeer Safari nu weer als standaard te gebruiken, maar dit blijft maar falen, grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja. paar weken geleden nog een keer gedaan. geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net geprobeerd. het werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:13:
Kan er hier in godsnaam iemand een afbeelding uploaden naar www.imagebay.com in Safari? Ik wordt hier gewoon razend van... ik probeer Safari nu weer als standaard te gebruiken, maar dit blijft maar falen, grrr
Ja hoor, dat lukt prima (wou het zelf ook even proberen ^_-). Eerste keer dat ik er iets uploadt en geen enkel probleem gehad. Afbeelding: - url -

[ Voor 9% gewijzigd door c4ke op 08-09-2016 07:00 ]

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het renderen van http://tweakers.net (de rendertijd staat in de sttusbalk) voor verschillende browsers op m'n MacBook Pro CoreDuo 2.16, de rendertijd is verkregen door eerst naar t.net te gaan, darna naar een andere site en dan op de back button te drukken.
Firefox 2.0.0.30.565s
Safari 2.0.4 (419.3)0.841s
Webkit Nigtly0.767s
OmniWeb0.348s
Shiira0.645s

De verschillen worden groter als je ook de file-ophaal-tijd meerekenet. OmniWeb hengelt de files veel sneller binnen dan Firefox bijvoorbeeld.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Arathorn8 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:57:
hmm.. fiwt geprobeerd te installeren, want het klinkt heel handig, maar het wil niet werken.. werkt het wel goed onder 2.0.4 ?

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ken Fiwt niet, en het lijkt erop dat er de ontwikkeling ervan al een paar jaar stil ligt.
gebruik zelf Inquisitor en ik zou niet meer zonder willen.
dit is ook een find as you type search en je kunt zelf search engines toevoegen, het aantal te weergeven resultaten instellen, enz.
het is bovendien gratis, dus zeker proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 12:32
Juup schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:11:
Het renderen van http://tweakers.net (de rendertijd staat in de sttusbalk) voor verschillende browsers op m'n MacBook Pro CoreDuo 2.16, de rendertijd is verkregen door eerst naar t.net te gaan, darna naar een andere site en dan op de back button te drukken.
Firefox 2.0.0.30.565s
Webkit Nigtly0.767s
OmniWeb0.348s
Shiira0.645s

De verschillen worden groter als je ook de file-ophaal-tijd meerekenet. OmniWeb hengelt de files veel sneller binnen dan Firefox bijvoorbeeld.
Ik haal hier met de nightly webkit: 0.0064, 0.0066, 0.0080 met jouw methode. Nogal een verschil.

Macbook Pro Core 2 Duo - 2.16GHz - 2GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
FlorisB schreef op donderdag 26 april 2007 @ 19:40:
Ik haal hier met de nightly webkit: 0.0064, 0.0066, 0.0080 met jouw methode. Nogal een verschil.

Macbook Pro Core 2 Duo - 2.16GHz - 2GB
Misschien kijk je naar de verkeerde rendertijd. Je moet de client rendertijd hebben (de 2e)

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Firefox 2.0.0.30.565s
Webkit Nigtly0.767s
OmniWeb0.348s
Shiira0.645s

Ik haal op mijn MBP core duo 1gig met Safari en Firefox een rendertijd van rond de 0.3 0.4 seconden. Daarnaast is het natuurlijk niet echt een goede meeting, als je het savonds doet op een drukker tijdstip zal de rendertijd hogerliggen dan wanneer je het sochtends doet.

Zelf gebruik ik als main browser Safari en Firefox als browser er bij.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 19:35:
ik ken Fiwt niet, en het lijkt erop dat er de ontwikkeling ervan al een paar jaar stil ligt.
gebruik zelf Inquisitor en ik zou niet meer zonder willen.
dit is ook een find as you type search en je kunt zelf search engines toevoegen, het aantal te weergeven resultaten instellen, enz.
het is bovendien gratis, dus zeker proberen!
Zelfde term, andere definitie: find-as-you-type van Inquisitor zoekt bv op google terwijl je in de search bar aan 't typen bent. Fiwt zoekt de pagina (die je al gevonden hebt) af voor wat je intypt. Find-as-you-type in de zin van, je hoeft niet eerst cmd-F in the drukken voordat hij gaat zoeken. Of zit dat soort functionaliteit ook in Inquisitor?
hmm.. fiwt geprobeerd te installeren, want het klinkt heel handig, maar het wil niet werken.. werkt het wel goed onder 2.0.4 ?
Het is niet zo'n dominante plugin met menu's en zo. Als je in deze topic staat, type dan eens "dominant". Dan zou die dus het bovenstaande woordje moeten vinden/highlighten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 12:32
Juup schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 00:04:
[...]

Misschien kijk je naar de verkeerde rendertijd. Je moet de client rendertijd hebben (de 2e)
Tut mir leid. Inderdaad naar de verkeerde gekeken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firefox 2.0.0.30.565s
Webkit Nigtly0.767s
OmniWeb0.348s
Shiira0.645s

Lame dat je Camino niet eens probeert, ik vind de rendetijd van Camino sneller dan bovenstaande browsers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:20:
Lame dat je Camino niet eens probeert, ik vind de rendetijd van Camino sneller dan bovenstaande browsers....
Lame? Ik neem tenminste de moeite om er een aantal te testen.
* Juup mompelt binnensmonds iets negatiefs over _EclipX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 14:52
Toch apart dat Safari voor mijn gevoel veel sneller is :?
Ook moet je er rekening mee houden dat je bij Firefox en Camino (zelf!) weer naar de goede positie op de pagina moet scrollen wanner je back doet :/ (op veel sites, niet allemaal) Kost ook tijd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timonv
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-07-2024

Timonv

Eh?

tweak_dude schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:44:
Toch apart dat Safari voor mijn gevoel veel sneller is :?
Ook moet je er rekening mee houden dat je bij Firefox en Camino (zelf!) weer naar de goede positie op de pagina moet scrollen wanner je back doet :/ (op veel sites, niet allemaal) Kost ook tijd :p
De laatste nightly van camino heeft daar naar mijn weten geen last :-)

Shiira heeft wat leuke features (tab exposé is gewoon geweldig), maar de hele applicatie is opgebouwd met van die standaard macosx applets, erg saai en voelt aan alsof het een kant en (net niet) klaar pakketje is.

Ik blijf toch bij camino :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk mogelijk om de Google search (rechtsboven) in Camino te veranderen naar Google.be ipv Google.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melville
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-07 09:36
Firefox. Ik kan niet zonder de Mozilla-zoekplugins. Zijn deze in andere browsers ook te gebruiken?

Weet niet of het veel uitmaakt maar ik gebruik de Intel-optimized versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakature
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 12:21
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 00:37:
Is het eigenlijk mogelijk om de Google search (rechtsboven) in Camino te veranderen naar Google.be ipv Google.com?
En om die Google Bar wat langer te maken?

*edit*

Sorry, ik dacht dat het om Shiira ging, niet goed gelezen.

[ Voor 12% gewijzigd door kakature op 30-04-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Arathorn8 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:51:
Het is niet zo'n dominante plugin met menu's en zo. Als je in deze topic staat, type dan eens "dominant". Dan zou die dus het bovenstaande woordje moeten vinden/highlighten.
dat begreep ik wel, maar er gebeurt gewoon niks als ik wat typ.. maar ik heb in mn log gezien dat ik de volgende error krijg als ik safari opstart:
2007-04-30 14:50:35.682 Safari[365] *** -[NSBundle load]: Error loading code /Library/Application Support/SIMBL/Plugins/fiwt.bundle/Contents/MacOS/fiwt for bundle /Library/Application Support/SIMBL/Plugins/fiwt.bundle, error code 2 (link edit error code 0, error number 0 ())
dus er zal ergens wel een probleem ontstaan, maar wat en waarom blijft een raadsel voor mij..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, maar is wel wat moeilijker, in de volgende versie van Camino zou je dit simpel kunnen aanpassen: http://www.caminobrowser.org/support/docs/search/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Tegenwoordig kan je voor Camino de searchbar wel bewerken, zoekmachines toevoegen, het gaat alleen omslachtig. De beperkte was eigenlijk de enige reden dat ik toch nog trage firefox of als ik snel wat wilde opzoeken, Safari gebruikte.
Nu ontdek ik echter ook dat Real en WMP streams en zelfs Flash en Shockwave nog niet goed werken!? WMP en Flash kunnen zelfs nieteens stabiel gebruikt worden en worden dus afgeraden. gebruik de mac nog niet zoveel dus heb het nog niet echt ervaren...
  • The recently released RealPlayer 10.1.0 (v400) causes Camino to crash when viewing any Real content. Real has released RealPlayer 10.1.0 (v412) to address this issue. Users should re-download RealPlayer and verify (using the application’s About window) that it is version 412 before launching Camino.
  • Microsoft’s Windows Media Player (WMP) plugin causes major rendering issues in Camino. Since Microsoft has discontinued WMP on Mac OS X, Camino no longer supports the use of the WMP plugin; instead, all users should download the free Flip4Mac (F4M) plugin, version 2.1 or higher, from flip4mac.com. Version 2.1 causes pages containing WMP content to become white when scrolled in Camino; there is currently no ETA for a fixed version of F4M. Users are advised to turn off the plugin.
  • Although typing performance has improved in Camino 1.0, typing in form fields can be slow when Flash or animated images are present. Turning off animations can improve performance in some cases.
  • Shockwave Director content displays at the wrong location in the browser window when hardware rendering is enabled. Switch the plugin to software rendering to solve this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx, vrij simpel eerlijk gezegd. Gewoon naar dit bestand gaan SearchURLList.plist en daar de .com veranderen naar .be :9
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 15:02:
[...]

Yep, maar is wel wat moeilijker, in de volgende versie van Camino zou je dit simpel kunnen aanpassen: http://www.caminobrowser.org/support/docs/search/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Bij de laatste en een na laatste build van Shirra lijken de crashes en problemen die ik met YouTube had voorbij. Ik moet zeggen dat ik deze browser best wel fijn begin te vinden door de tab expose en de manier waarop ze de history weergeven. Het werkt iig sneller dan Firefox en voor m'n gevoel beter dan Camino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 19:05:
Thx, vrij simpel eerlijk gezegd. Gewoon naar dit bestand gaan SearchURLList.plist en daar de .com veranderen naar .be :9
[...]
Of je gaat gewoon naar google.com en klikt daar op voorkeuren. Stel daar in dat je op nederlandse pagina's wilt zoeken en de taal op nederlands wilt hebben. (Interfacetaal en zoektaal)

Als je vervolgens zoekt met het zoekvenster dan onthoud google je instellingen voor je.

Net zo makkelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:13:
Het werkt bij mij wel als ik upload via de bovenste regel, maar als ik upload via het gedeelte in het midden blijft Safari eeuwig bezig. Beetje raar, maar het werkt opzich wel. Daarbij werkt bijna elke andere image host voor zover ik weet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-10 19:17
Ik gebruik op het moment weer Safari i.c.m webkit engine , en als sommige pagina's niet werken switch ff naar Camino.

Tijd lang FF gebruikt maar de laadtijd duurt daar vrij lang vandaar de switch.

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-09 08:23
Zo te zien liggen FireFox en Safari niet zo ver uit elkaar.

Persoonlijk gebuik ik ze alle twee. Safarie voor persoonlijk gebruik en Firefox voor development.
Eigenlijk is het allemaal gewoon een persoonlijke keuze, soms gebaseerd op wat je er mee moet doen.
De brouwsers kunnen allemaal wel de basis dingen die iedereen gebruikt.
Die paar miliseconde boeit de normale gebruiker echts niet.
Waar knoppen zitten of bepaalde instellingen licht gewoon aan wat je fijner vind werken.

inno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik gebruik Firefox. Werkt misschien een beetje traag, maar bepaalde extensions en dus functionaliteit mis ik bij andere browsers.

Verder krijgt Firefox 3 naar mijn weten een volledig native os x interface. Gisteren Firefox 3 Alpha 4 geprobeerd en ik merk dat firefox sneller pagina's rendert dan versie 2 en de hele interface voelt wat meer "smooth" aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je meer downloads tegelijkertijd in Safari kan regelen? Op m'n vorige Mac kon ik tig bestanden tegelijk downloaden, op m'n nieuwe doet 'ie er maxiamaal vier en gaat de rest pas lopen als er weer eentje klaar is... Ik kan nergens een instelling vinden waarmee ik dat kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:51

RD

focus

Ik gebruik na een paar dagen Firefox toch weer Safari. Ik vind Firefox iets prettiger, maar interface is bagger en ik vind de rendering van fonts erg scherp, te scherp. Font in Safari leest beter, staat mooier.
Ben ik de enige of is een instelling in Firefox die ik niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat aarzelen ben ik toch weer overgestapt van Camino naar Safari, vroeger stond hier Saft op, en ging precies alles wat slomer, etc.. als ik al die plugins verwijder, werkt Safari wel weer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtbrainz
  • Laatst online: 06-10 22:33
ik heb Shiira eens geprobeerd (de 1.x), vond 't eerst wel een redelijk leuke browser vanwege de snelheid en de mogelijkheid de firefox bookmarks direct te kunnen gebruiken, maar stabiel is wel anders.. als ik bijvoorbeeld vanuit Shiira ga printen sluit 't programma af. Da's ook niet echt handig. Ik lees hier dat de 2.x versie onstabieler is dan de 1.x, dan vraag ik me af of die versie uberhaupt wel eens werkbaar is..

Camino vind ik dan qua snelheid een fijne browser alleen dat die een download schermpje heeft ipv een download tab of sidebar of iets kan ik me zo mateloos aan irriteren dat ik 't niet gebruik. Dus voorlopig denk ik dat ik maar gewoon weer terug moet naar Firefox.

[ Voor 5% gewijzigd door mtbrainz op 07-05-2007 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 08-10 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik gebruik Safari.

Dit simpelweg omdat ik daar alle pagina's mee kan bekijken die ik wil. Daarnaast is voor in de toekomst met mijn kleine handig dat ik hem helemaal opslot kan doen. Zodat de kleine niet overal naar toe kan browsen.

Als backup altijd nog Camino. Mocht het echt niet lukken.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opera.
Is niet zo snel als op windhoos maar werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:25
Hoe durven ze Shiira 2.0 final te noemen ?

Als je 'Safari' in Settings -> Bookmark -> Bookmarks Bar selecteerd, kan de browser niet eens meer een nieuwe window openen, nadat js Shiira herstart.

Een boorkmarkfolder renamen schijnt ook niet te kunnen..
En als je een bookmarkfolder in de shelf van het Safari mapje naar het bookmarktoolbar mapje moved, dan is opeens de bookmarktoolbar leeg.

Geweldig hoor d:)b.

Daar kan ik dus niet mee werken, naast het feit dat Shiira verdomd snel renderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft er ervaring met een browser die wel de site van cisco kan openen? safari en firefox werken beide niet het gaat om de site van http://www.cisco.com/web/learning/netacad/index.html als je dan gaat inloggen en je "assesement" selecteert dan blijft hij hangen bij een "checker.jsp"
nogmaals: wie heeft er ervaring met een browser die dit wel kan. op een windows machine met firefox werkt het wel ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Nou wat is je username / password :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grapjas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mij is de bepalende reden om firefox te gebruiken dat in de bookmarks bar RSS feeds als een dropdown lijst te voorschijn komen en niet zoals in safari/camino gerendered worden

[ broken image ]

of heb ik iets gemist bij safari/camino?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Die dropdown heb je in Safari ook in de bookmarks bar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweak_dude schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:57:
Die dropdown heb je in Safari ook in de bookmarks bar :)
hmm, ik krijg alleen maar dit soort dingen in Safari

[ broken image ]

geen uitklap iets waarbij je wel op de site blijft waar je op dat moment al was, of mis ik iets?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Safari en voor "noodgevallen" Firefox hier ;) beetje jammer dat Safari zovaak crasht op Web 2.0(-achtige) sites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 23:49:
[...]

hmm, ik krijg alleen maar dit soort dingen in Safari

[afbeelding]

geen uitklap iets waarbij je wel op de site blijft waar je op dat moment al was, of mis ik iets?
Klopt blijkbaar toch alleen het aantal nieuwe artikelen.
(wat trouwens aan moet staan in de prefs)

[ Voor 4% gewijzigd door tweak_dude op 19-05-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:10
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:01:
wie heeft er ervaring met een browser die wel de site van cisco kan openen? safari en firefox werken beide niet het gaat om de site van http://www.cisco.com/web/learning/netacad/index.html als je dan gaat inloggen en je "assesement" selecteert dan blijft hij hangen bij een "checker.jsp"
nogmaals: wie heeft er ervaring met een browser die dit wel kan. op een windows machine met firefox werkt het wel ! :(
Gewoon deze link gebruiken: http://cisco.netacad.net/cnams/public/Login.jsp

Ik had dat probleem namelijk ook, en via deze link werkt de site wel gewoon 100% goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice! Inputvelden onder Firefox zijn door het gebruik van een home/end functionaliteit, en een baggere focus-mode echt behoorlijk minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Maar het scrollen gaat nog steeds kut, de precisie zoals in Safari halen ze nooit..
Is dus kut met het trackpad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

Firefox 2.0 vindt ik erg fijn werken. Op me PC en Mac hetzelfde is eigenlijk de grootste reden.

Firefox zou misschien iets sneller op kunnen starten, maar meestal start ik hem toch enkel op als ik de Mac heb geherstart en de rest van de tijd staat hij aan. En met een aantal tweaks die op de PC en OSX versie werken is het goed en snel genoeg voor mij.

AdBlock & Adblock Filterset _/-\o_
Hiermee worden advertenties geblockt met een filter die zich update.
https://addons.mozilla.org/firefox/10/
https://addons.mozilla.org/firefox/1136/
Dit haalt zoveeeeel reclame weg.

Paar simpele en wat uitgebreidere:
www.tweakfirefox.com/tweaks.php
Als je die "Simple Firefox Tweaks" al uitvoert dan is FF een stuk sneller en dat zowel in XP als in OSX.

Memory tweak
http://tech.cybernetnews....your-firefox-memory-leak/
Ik weet niet zeker of deze tweak op OSX werkt. Op de PC wel.

En hier kan je een uitgebreide tweakguide vinden.
www.tweakguides.com/Firefox_1.html

En voor als Firefox me in de steek laat gebruik ik Safari of Opera als browser.

En Safari werkt inderdaad met kleur profielen.
This is your Mac on drugs
http://blogs.smugmug.com/...his-is-your-mac-on-drugs/
Afbeeldingslocatie: http://www.smugmug.com/img/help/macwonky/mac-versus-pc.jpg
test: http://www.smugmug.com/help/safari/safari.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op PC gebruik ik FireFox al vanaf het beta periode van FF. In OSX gebruik ik FireFox ook, wel voor 2 redenen;

- Ctrl+F = Zoekbalk onderaan die blijft staan en niet weggaat zoals bij Safari en IE
- Nieuwe tabblad knop die je op de toolbaar kan zetten zodat je met klikken ook een nieuwe tabblad krijgt ipv elke keer Ctrl+T drukt.

Ik zou met veel plezier Safari gebruik als deze 2 functies mogelijk waren. Safari past ook veel beter bij OSX look dan FireFox ook al pas je Firefox aan met thema's en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je in Safari een nieuw leeg tabblad willen openen? Het heeft niet veel nut, aangezien je, als je bv. een url in de addressbar intypt, je deze URL direct in een nieuw tabblad kunt openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Sinds firefox snel is gebruik ik firefox :) komt hier sneller over als safari :)

Tabs zijn in FF veel irritanter het sluit knopje zit percies verkeerd (nooit de zelfde plek) erg vervelend.

[ Voor 40% gewijzigd door Qorne op 20-05-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 19:05:
Waarom zou je in Safari een nieuw leeg tabblad willen openen? Het heeft niet veel nut, aangezien je, als je bv. een url in de addressbar intypt, je deze URL direct in een nieuw tabblad kunt openen :)
Omdat jij er niet bij vertelt dat je dan cmd+shift+enter moet indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
Hoera, er is een nieuwe versie (1.5) van Camino! *O*
Afbeeldingslocatie: http://www.caminobrowser.org/img/Logo.gif

ik had af en toe nog wel eens dat pagina's in Camino 1.1 niet goed werden weergegeven en in FF wel. Hopelijk is dat nu verleden tijd.
Webkit geeft er de brui aan zag ik en bij mij werkte het sowiezo al niet vanwege Safaristand.. |:(

[ Voor 49% gewijzigd door nilski op 06-06-2007 15:14 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I LOVE CAMINO :P safari vind ik maar gay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

nilski schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:06:
Webkit geeft er de brui aan zag ik en bij mij werkte het sowiezo al niet vanwege Safaristand.. |:(
Heb je al naar de datum van de posting gekeken ;)

Overigens, dat SafariStand niet werkt met WebKit is meer een probleem van SafariStand dan van WebKit. De versie van de WebKit die je download zijn de nightly builds en die zijn nog volop in ontwikkeling. Uiteindelijk komen de verbeteringen van WebKit weer terecht in Safari (eigenlijk in heel Mac OS X), maar dat kan even duren.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Je moet het andersom zien..
SafariStand loopt achter op de ontwikkeling van de WebKit.

Als de WebKit straks final is, en in de nieuwe Safari gebakken wordt, zal er gewoon een nieuwe SafariStand uit moeten komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
Daedalus schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:36:
[...]
Heb je al naar de datum van de posting gekeken ;)

Overigens, dat SafariStand niet werkt met WebKit is meer een probleem van SafariStand dan van WebKit. De versie van de WebKit die je download zijn de nightly builds en die zijn nog volop in ontwikkeling. Uiteindelijk komen de verbeteringen van WebKit weer terecht in Safari (eigenlijk in heel Mac OS X), maar dat kan even duren.
Ah, nu zie ik het pas.. ik was het aan het testen op 1 april..! 8)7
Nou ja, ik heb safaristand nu met SIMBL geinstalleerd en het werkt (ook met Webkit).
...Maar ik blijf fan van Camino hoor! B)

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

nilski schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:56:
[...]
Ah, nu zie ik het pas.. ik was het aan het testen op 1 april..! 8)7
Nou ja, ik heb safaristand nu met SIMBL geinstalleerd en het werkt (ook met Webkit).
...Maar ik blijf fan van Camino hoor! B)
Ik ben ook fan van Camino, maar het werkt gewoon niet op alle sites (de filmpjes op insidegamer.nl bijv). Daarnaast is de snelheid van Webkit gewoon veel beter.

Ik blijf even op Webkit hangen. Nu maar hopen dat Safari in 10.5 gebruiksvriendelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 13:55

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Op een of andere manier crasht FireFox bij mij geregeld als ik een site open (vaak bij Hyves),
Heb al tijdelijke bestanden verwijderd e.d. maar hij blijft crashen. De hele browser hangt dan gewoon en ik moet em hard afsluiten :?
Safari heeft hiermee geen problemen..

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
Hij is in andere topics al genoemd maar het lijkt me dat ie hier thuis hoort; Safari 3.0 (Beta)
Ik vind hem nogal traag... verder nog geen problemen ondervonden.
En dat terwijl Apple opschept over "blazing performance" 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door nilski op 12-06-2007 22:10 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 13:11

slazh

Here To Stay

nilski schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:55:
Hij is in andere topics al genoemd maar het lijkt me dat ie hier thuis hoort; Safari 3.0 (Beta)
Ik vind hem nogal traag... verder nog geen problemen ondervonden.
En dat terwijl Apple opschept over "blazing performance" 8)7
Heb op mijn macbook anders totaal geen problemen met Safari 3 Beta. Vind 'm behoorlijk snel met renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geen enkele nare ervaring met de beta. Na er gisterenavond nog even, en vandaag mee bezig te zijn geweest, heeft hij me nog geen enkele keer in de steek gelaten of iets slecht gerenderd.

En hij is minstens even snel als de gewone safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Ik heb ook problemen met safari 3 gehad, alle links met text zijn gewoon weg en layout was verneukt. Ook kon ik niet meer met mijn linker muisknop op links klikken (die ik nog wel zag). Na de beta te hebbe geuninstalled heb ik nog wel wat features van beta 3 :o. Zoals textarea's zoals waar ik nu in typ kan ik groter maken als ik dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
Traag in vergelijking met Camino bedoelde ik.. Ik gebruikte sinds tijden niets anders tenzij ik niet anders kon. En dit is wel een interessant artikel trouwens, Safari 3.0 public beta (#2): What gets installed; Widgets not working; Input managers can cause problems; more
Maar mijn bedoeling was niet om het af te kraken, ik ben blij dat Apple wat tijd steekt in Safari :)

En ik zie hier net dat Netscape er ook het bijltje nog niet bij heeft neergegooid..?
Versie 9.0:
Afbeeldingslocatie: http://browser.netscape.com/media/bnc-logo.gif
Voor de liefhebber die het wil proberen; http://browser.netscape.com

[ Voor 23% gewijzigd door nilski op 13-06-2007 00:37 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:49
Wat ik erg fijn vind aan de nieuwe Safari is dat ze
ein_de_lijk Flash hebben weten te temmen. Voorheen
trok die bij een site als bv. hifi.nl rustig 100% load,
nu 7% ofzo.

:>

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nilski schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:11:
En ik zie hier net dat Netscape er ook het bijltje nog niet bij heeft neergegooid..?
Het zit er uit als een firefox met een netscape jasje...
----
Voor mij overigens nog steeds safari, maar mijn eisen zijn dan ook alles behalve hoog. Ik zit niet te wachten op eindeloze plugins en tweaks, ik wil gewoon een browser die out-of-the-box fatsoenlijk werkt. Dus voor mij is safari nummer 1.

En uiteraard met de komt van Safari voor windows is de kans groot dat web-boeren hun websites ook geschikt maken voor Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/308b990eecd3205a1e6b9c13d61edd91/full.png

Safari 3: Kan de grootte van inputboxes blijkbaar veranderen...
Werkt trouwens ook met Notepad & MyReact..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:56:
[afbeelding]

Safari 3: Kan de grootte van inputboxes blijkbaar veranderen...
Werkt trouwens ook met Notepad & MyReact..
Dat is een goddelijke optie, net als:
• Multiple tabs bookmarken
• Tabs naar een nieuw venster draggen
• Tabs naar een bestaand venster draggen
• Alle tabs naar één window mergen
• Verbeterde debug mode
• Als je naar www.hierbeniknooitgeweest.nl/article/94232/ gaat, het venster sluit, en Safari weer opent, dan krijg je voortaan in je adresbalk:
- http://www.hierbeniknooitgeweest.nl/
én
- http://www.hierbeniknooitgeweest.nl/article/94232/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:23
Ik moet zeggen, na altijd firefox gebruikt te hebben, dat safari 3 me wel bevalt. Ik heb echter nog een paar kleine dingetjes:
  • Knoppen zoals F5 (reload), F6 (focus op adresbalk), enz. werken niet. Nu is reloaden appeltje+R, maar F6 mis ik??
  • Niet alle links openen in een nieuwe tab, maar in een nieuw venster. Ik zie nergens in de preferences een optie staan die me die keuze geeft. Firefox doet dat wel goed.
Verder lekker snel browsertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:51

RD

focus

Wat overigens niet getemd is, is dat bij het downloaden van meerder afbeeldingen bijvoorbeeld vanuit pixel-peeper.com safari de hele processor capaciteit dicht trekt. Het downloaden van fullsize foto's, zeg een stuk of 3-4-5, nam bij mij 150% cpu in beslag. RAAR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuker schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:37:
Ik moet zeggen, na altijd firefox gebruikt te hebben, dat safari 3 me wel bevalt. Ik heb echter nog een paar kleine dingetjes:
  • Knoppen zoals F5 (reload), F6 (focus op adresbalk), enz. werken niet. Nu is reloaden appeltje+R, maar F6 mis ik??
  • Niet alle links openen in een nieuwe tab, maar in een nieuw venster. Ik zie nergens in de preferences een optie staan die me die keuze geeft. Firefox doet dat wel goed.
Verder lekker snel browsertje.
Appeltje+L voor de focus op de Adresbalk :)

Het openen van nieuwe links in nieuwe tabbladen kan dacht ik met SafariStand.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:39:
[...]

Appeltje+L voor de focus op de Adresbalk :)

Het openen van nieuwe links in nieuwe tabbladen kan dacht ik met SafariStand.
Je kan alle shortcuts aanpassen. Ik vind 't bv relaxt om ctrl + pijltje naar links of rechts te gebruiken om door de tabs heen en terug te gaan. Gewoon bij Keyboard & Mouse preferences -> Keyboard Shortcuts en daar een shortcut toevoegen (optie uit menu precies overtypen, app opnieuw starten en 't werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
misschien handig om te vermelden of je het over de windows of mac versie hebt als je het over Safari hebt in het vervolg..? :P

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
offtopic:
waarom dit is toch Apple Talk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

stef-o schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:06:
offtopic:
waarom dit is toch Apple Talk ;)
offtopic:
En nog eens een OS X Browserwar topic ook

Voor zolang Safari 3 nog niet officieel is blijf ik ff hangen bij Safari 2 :)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Het is zo officieel als wat hoor..
Alleen nog niet final, maar draait hier verder prima, nog maar 1 onirritante bug tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 13:31
Het irritante is, ik heb een wordpress weblog. En via Safari 2.0 komt mijn Getweather plugin icon niet te voorschijn en met Firefox, Camino, IE en Safari 3.0 wel. Raar verhaal blijft het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
Wat vindt men van de Safari 3 beta?

Ik vind de search best fijn. De highlighting is misschien een beetje "te", met en een oranje blok en de rest in de schaduw. In elk geval is de 'immediate search' functionaliteit een vooruitgang.

Ik mis een essentieel ding: de bookmark keywords. Ik wil zonder eoa plugin kunnen instellen dat ik "w dingen" kan intypen en dat wikipedia naar dingen voor me gaat zoeken. Tuurlijk kan 't met Sugodi en zo, maar dan moeten wel eerst al die bookmarks van Firefox/Camino omgezet gaan worden naar wazige Safari plugin regels! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Arathorn8 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:25:
Wat vindt men van de Safari 3 beta?

Ik vind de search best fijn. De highlighting is misschien een beetje "te", met en een oranje blok en de rest in de schaduw. In elk geval is de 'immediate search' functionaliteit een vooruitgang.
Briljant juist. Ik vond 't vroegah zo irritant dat 't niet duidelijk was waar je search results precies stonden. Dat is nu in een klap compleet afgelopen :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:27:
[...]

Briljant juist. Ik vond 't vroegah zo irritant dat 't niet duidelijk was waar je search results precies stonden. Dat is nu in een klap compleet afgelopen :)
indeed. Dat is echt een hele grote verbetering. Ik heb best goede ogen, maar moet echt heeeeeeel goed kijken om te zien waar het zoekresultaat nou staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 14:33

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:15:
[...]

indeed. Dat is echt een hele grote verbetering. Ik heb best goede ogen, maar moet echt heeeeeeel goed kijken om te zien waar het zoekresultaat nou staat....
Als je een fatsoenlijke highlightkleur kiest (turquoise hier) dan is het prima te doen hoor :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Hoe zit 't met de AdBlock mogelijkheden voor Safari 3? Standaard filterpacks enzo, zoals je die bij AdBlock voor Firefox hebt... dat zou wel ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 13:31
Ik ben opzoek naar een aantal plugins.

Heb nu Inquisitor draaien en dat is ideaal.

1) Hoe krijg ik het voor mekaar dat apple+enter = google.nl is
en apple + option + enter = google.com

Verder zoek ik nog een plugin waarbij alle links die normaal in een nieuw venster openen nu in een tabblad openen. Dus nooit nieuwe vensters openen alleen tabbladen. Kan dit ? Weet iemand een plugin !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayonaise
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 23:34
Ik gebruik altijd Safari. Soms gebruik ik Firefox omdat ik mijn downloadlimiet met Safari niet kan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 15:54
Ik ben na een jaartje Safari gebruikt te hebben weer terug bij Firefox. Sinds een tijdje weer bezig met wordpress, kwam er achter dat de backend daarvan niet lekker met Safari werkt. Daarnaast zijn al die plugins voor Firefox wel ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Safari. Ik heb alle andere browsers geprobeerd....zelfs Firefox en Camino voor een langere periode uitgeprobeerd maar ik kom altijd terug naar Safari omdat:

1. RSS reader in Safari is gewoon het beste dat ik ooit heb gezien. Je hebt wel plugins voor firefox maar het werkt gewoon niet zo snel/handig.
2. Safari is gewoon een snelle browser (en met Safari 3 ben ik erg tevreden mee).
Serenity schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:33:
Hoe zit 't met de AdBlock mogelijkheden voor Safari 3? Standaard filterpacks enzo, zoals je die bij AdBlock voor Firefox hebt... dat zou wel ideaal zijn.
Ik zelf gebruik Safari block maar als je $10 heb kan je ook met Pithhelmet (die zelf al een hele lijst met filters heeft) gaan. Beide zijn hier te vinden klik (pimpmysafari.com)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maeslant schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 02:36:
Ik ben opzoek naar een aantal plugins.

Heb nu Inquisitor draaien en dat is ideaal.

1) Hoe krijg ik het voor mekaar dat apple+enter = google.nl is
en apple + option + enter = google.com

Verder zoek ik nog een plugin waarbij alle links die normaal in een nieuw venster openen nu in een tabblad openen. Dus nooit nieuwe vensters openen alleen tabbladen. Kan dit ? Weet iemand een plugin !?
Inquisitor _/-\o_ kan niet meer zonder.

om alle links die normaal in een nieuw venster openen, in een tabblad te openen moet je de Saft plugin hebben > pimp my safari
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste