Mac Browserswar: de beste browser voor OS X?

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 29.749 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Op 'wijzig' klikken linksonder, en vervolgens op de duimspijker klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:44
Safari 4 fan hier, tevreden uiteraard, hoewel ik de ubiquity extensie van Firefox wel erg mooi vind, en jammer vind dat deze niet voor Safari beschikbaar is. @Hierboven, ik denk dat je Safari 4 bedoelt.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ja ik bedoel S4, komt door de updates zojuist (S4 en iTunes8). De spijkerts zijn geselecteerd, thnx Filenox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
filenox schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:17:
[...]

Dit kan je toch gewoon instellen bij de voorkeuren? :)

[afbeelding]
Ja, maar ik wil het per download kiezen :) En afaik kan dat niet met Safari.
[...]

Ook die functie staat toch bij het menu 'Geschiedenis'? :)
[afbeelding]
Moet eerlijk bekennen dat ik die niet had gevonden, maar ik heb alsnog geen zin om het steeds zelf te moeten openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Sillymidget schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:15:
[...]

Het probleem hier is juist dat het denkwerk bij de gebruiker wordt gelegd en niet door het programma.
Daarom zei ik ook, dat ik het begrijp dat er nog een aparte zoekbalk naast de adresbalk is. Maar de adresbalk van Safari loopt gewoon achter als het op zoeken aan komt (ook door de browser geschiedenis en bookmarks).

Wacht maar, straks als Safari wat features van FFs awesomebar overneemt, is het opeens allemaal geweldig :P
Mwoah, Safari 4 heeft al 90% van de awesome bar features hoor. Meeste mensen hebben dat niet eens opgemerkt, aantal mensen die met jaloezie naar Firefox hebben zitten kijken zijn er dan weer erg blij mee. Je moet echt eens Safari 4 gaan proberen en goed kijken wat er gebeurd als je iets intikt. Hij trekt de dingen toch echt netjes uit je bookmarks en history precies zoals Firefox dat doet. Het enige wat niet kan is gebruik maken van tags en keywords omdat Safari dat niet ondersteund. Safari is overigens ook erg snel met dingen opsnorren.
Wat je nu roept geldt alleen voor Safari versies lager dan 4.
sOid schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:38:
- Geen 'geschiedenisfunctie' zoals Opera die heeft: het openen van de tabbladen die je open had staan toen je het programma afsloot.
- Heb het liefste mijn tabbladen aan de rechterkant van 't scherm.
Glims is voor deze 2 punten een uitstekende gratis uitbreiding. Met Glims kun je namelijk wel instellen hoe die tabs moeten openen en heb je meer mogelijkheden op gebied van wat er moet gebeuren met de openstaande tabs als je Safari afsluit.
filenox schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:17:
Ook die functie staat toch bij het menu 'Geschiedenis'? :)
[afbeelding]
Nadeel aan die feature is dat het lang niet altijd lekker werkt. Hij vergeet hier regelmatig de nodige tabs en windows. Dat deed hij met versie 3 trouwens ook al. Als je dat dan vergelijkt met Firefox dan doet laatstgenoemde dat veel beter (tot dusver foutloos). Met Glims kun je er voor zorgen dat ook Safari dit gewoon goed kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 10:57
ppl schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:04:
Mwoah, Safari 4 heeft al 90% van de awesome bar features hoor. Meeste mensen hebben dat niet eens opgemerkt, aantal mensen die met jaloezie naar Firefox hebben zitten kijken zijn er dan weer erg blij mee. Je moet echt eens Safari 4 gaan proberen en goed kijken wat er gebeurd als je iets intikt. Hij trekt de dingen toch echt netjes uit je bookmarks en history precies zoals Firefox dat doet. Het enige wat niet kan is gebruik maken van tags en keywords omdat Safari dat niet ondersteund. Safari is overigens ook erg snel met dingen opsnorren.
Wat je nu roept geldt alleen voor Safari versies lager dan 4.
Ow? Ik krijg alleen resultaat als ik het begin van de url intik hoor..
Afbeeldingslocatie: http://files.getdropbox.com/u/990338/safari4awesome%3F.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik safari voor gewoon browswerk, heerlijke browser. Firefox voor devven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Sillymidget schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 21:48:
[...]

Ow? Ik krijg alleen resultaat als ik het begin van de url intik hoor..
[afbeelding]
Dank voor het onderbouwen van wat ik al zei: zoals in je screenshots is te zien trekt hij de resultaten dus keurig netjes uit je bookmarks en history, precies zoals Firefox dat ook doet :)
Zoals ik al zei kun je geen keywords en tags gebruiken en ook dat is weer te zien in je screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Als ik in de adres balk intype:

1) imdb <keyword>
dan krijg ik de imdb pagina voor het betreffende keyword

2) browser
dan krijg ik een pagina van download.com met download links naar alle browsers

3) mac
dan krijg ik de pagina van mobile me

Alles met Safari 4 (icm glims en safaristand), en ik zie dus niet wat Safari hier anders doet dan FF?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
ppl schreef op zondag 19 juli 2009 @ 17:59:
[...]

Dank voor het onderbouwen van wat ik al zei: zoals in je screenshots is te zien trekt hij de resultaten dus keurig netjes uit je bookmarks en history, precies zoals Firefox dat ook doet :)
Zoals ik al zei kun je geen keywords en tags gebruiken en ook dat is weer te zien in je screenshots.
Of je probeert het zelf een keer?
In FF kan je op elk woord in de titel of de url zoeken, dat zijn niet echt keywords of tags, waar je in Safari alleen op het begin van de url kan zoeken.
Toch maar een plaatje? Dat je het beter begrijpt..
Afbeeldingslocatie: http://files.getdropbox.com/u/990338/firefoxawesome.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

*zucht* lezen is dus ook niet meer wat het geweest is...er wordt nogmaals al bevestigd wat ik al eerder zei: Firefox doet keywords en tags, Safari niet. Nu zelf even lezen en goed nadenken aangezien de screenshots precies datgene laten zien wat ik al eerder zei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Haha, inderdaad. Maar ik vind Safari 4 gewoon nog steeds 't beste daarna Firefox. Waarom? S4 is snel, makkelijk in gebruik en overzichtelijk. En die tags zooi vind ik juist hinderlijk. Als ik Firefox gebruik erger ik me daar echt aan, omdat er dan steeds links tevoorschijn komen die ik helemaal niet wil. Terwijl de juiste altijd iets als 3e in 't rijtje staat ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Ik probeer je niet over te halen om FF te gebruiken, dat moet iedereen zelf weten. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat Safari gewoon achter loopt en helemaal niet hetzelfde doet als het op zoeken door je geschiedenis aankomt.

Moet je eens voor de grap op de Safari startpagina het zoekveldje gebruiken.. dan doorzoekt hij wel de titel, volledige url en zelfs de content. Waarom niet een versie daarvan bovenaan plaatsen? Als Apple dat zou doen, dan was ik al overgestapt.
Heb S4 een weekje gebruikt in de beta, maar om nou elke keer terug te gaan naar het beginscherm, tabben (of met muis) naar een zoekveld te gaan, typen, en met de muis op je resultaat klikken (Enter doet niets), om mijn geschiedenis te doorzoeken, vind ik teveel stappen..

Vind je het niet raar dat als iemand alleen maar op het Tweakers forum is geweest (via google ofzo daar gekomen), dat als hij daar later terug wil komen en dat hij "Tweakers" in de adresbalk tikt, hij niet een lijstje krijgt van pagina's waar hij al geweest is op Tweakers (forum)? Dan moet je dus "gathering" onthouden.. en ik kan me voorstellen dat er meer sites op het internet staan die andere naam of titel hebben dan hun url is. En dat niet iedereen bij elke klik, kijkt op welke url hij/zij op dit moment bevind.

Als je nu niet begrijpt welk punt ik wil maken, dan laat ik inderdaad precies hetzelfde zien met mijn screenshots als wat jij de afgelopen pagina gezegd heb..

@fr3z:
De adresbalk in FF leert wat je doet. Als je het dus vaker gebruikt krijg je steeds betere resultaten. Staat hij de eerste keer nog op de 3de plaats, dan staat hij de volgende keer op 2de of eerste.
Net als bijvoorbeeld Quicksilver waar je moet beginnen om "Safa" te tikken om Safari te krijgen. Snap hij nadat je 95% van de tijd dat je met een "S" begint dat je Safari wilt en zal dus al bij het tikken van "S" het resultaat Safari als eerste staan.
Als ik nu bijvoorbeeld "B" intik, krijg ik dit topic als eerste in de lijst, omdat ik vooraf altijd "Brows" typte om in dit topic te komen. Om te kijken of er al gereageerd is.

Dit is dus een hele gebruikers vriendelijke optie, omdat FF de gebruiker overlaat aan wat ze willen onthouden om bij de pagina te komen. De één vind het fijn om (gedeeltes van) een url te onthouden, de andere onthoudt liever een gedeelte uit de titel en of dat not "Browserwar" of "beste browsers voor OSX" is, maakt niet uit. Het resultaat is hetzelfde.

[ Voor 25% gewijzigd door RuudBurger op 20-07-2009 11:59 . Reden: reactie op fr3z ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik vind je argument zeer valide, Silly Midget. Ik werk nu alweer een paar maanden met Safari maar er is toch één vervelend ding waardoor ik toch maar weer terugga naar FF als eerste browser: De blauwe vraagtekens. Ik word echt niet goed van de blauwe vraagtekens die vaak zelfs na meerdere keren pagina herladen niet weggaan. De fototopics op GoT zijn een ware lijdensweg in Safari. Ik laad de pagina's meerdere malen, na lang laden komt er dan meestal wel een blauw vraagteken en moet ik rechtsklikken en de foto bekijken in een nieuwe pagina die weer een minuut aan het laden slaat.

Waarom kan FF binnen 0,04 seconden plaatjes laden en Safari niet?

Ik ben voor de rest wel erg blij met Safari, vooral met Glims is het een fijne browser, behalve dan de snelheid van het laden van websites (duurt ook vaak tussen 3 en 30 seconden) en het niet laden van plaatjes.

[ Voor 14% gewijzigd door Wilf op 21-07-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Wilf schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:40:
IWaarom kan FF binnen 0,04 seconden plaatjes laden en Safari niet?
Hier is het exact andersom: Firefox heeft veel moeite met de "Het grote show je.."-topics, terwijl het in Safari 4 als een trein gaat.

Op Windows gebruik ik alleen nog maar Chrome. De snelheid, de menu's en de structuur spreken me heel erg aan. Op OSX is het helaas nog niet zover (alpha is onbruikbaar) en gebruik ik Firefox en Safari. Safari heeft voor mij als pre dat deze 1) sneller is en 2) "Save target" onder de rechtermuis heeft. Firefox heeft een Bookmark sidebar en laat icoontjes zien in je Bookmarkbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 09:53
Plaatjes merk ik niks van. Wel animated gifs. Dat is iets waar safari gewoon erg slecht in is. Topic hier op got in de HK moet je dan ook vooral uit weg blijven.

Firefox voelt in osx nog steeds niet native.

Zelf gebruik ik altijd de nightlies van webkit met wat opsmuk; 1password, adblocker, glims & safari cookies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Sillymidget schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:46:
Ik probeer je niet over te halen om FF te gebruiken, dat moet iedereen zelf weten. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat Safari gewoon achter loopt en helemaal niet hetzelfde doet als het op zoeken door je geschiedenis aankomt.
Juist omdat Safari geen keywords en tags doet maar alleen aan url's gebruik ik ook liever Firefox. Ik zoek de sites die ik bezocht heb of gebookmarkt heb middels keywords weer terug. Sommige sites voorzie ik van tags indien ik een hele verzameling over een bepaald onderwerp aanleg. Als je dan zoekt krijg je netjes alle sites met die tag tevoorschijn, handig als je niet meer precies wist wat die site nou ook alweer was, wat hij heette, etc. maar juist nog wel wist wat voor tag eraan hangt. Plus dat je zo ook een aardig overzicht hebt in je bookmarks schermpje. Hieronder zal ik het wat beter uitleggen wat nou precies het verschil is.
Moet je eens voor de grap op de Safari startpagina het zoekveldje gebruiken.. dan doorzoekt hij wel de titel, volledige url en zelfs de content. Waarom niet een versie daarvan bovenaan plaatsen? Als Apple dat zou doen, dan was ik al overgestapt.
Heb S4 een weekje gebruikt in de beta, maar om nou elke keer terug te gaan naar het beginscherm, tabben (of met muis) naar een zoekveld te gaan, typen, en met de muis op je resultaat klikken (Enter doet niets), om mijn geschiedenis te doorzoeken, vind ik teveel stappen..

Vind je het niet raar dat als iemand alleen maar op het Tweakers forum is geweest (via google ofzo daar gekomen), dat als hij daar later terug wil komen en dat hij "Tweakers" in de adresbalk tikt, hij niet een lijstje krijgt van pagina's waar hij al geweest is op Tweakers (forum)? Dan moet je dus "gathering" onthouden.. en ik kan me voorstellen dat er meer sites op het internet staan die andere naam of titel hebben dan hun url is. En dat niet iedereen bij elke klik, kijkt op welke url hij/zij op dit moment bevind.

Als je nu niet begrijpt welk punt ik wil maken, dan laat ik inderdaad precies hetzelfde zien met mijn screenshots als wat jij de afgelopen pagina gezegd heb..
Ik snap je punt en je zit ook precies op mijn lijn want je verteld exact hetzelfde als ik doe. Het probleem is alleen dat jij niet snapt wat ik bedoel, ik denk dat het komt omdat je niet goed weet hoe Firefox en Safari dingen doet en wat het idee is van de awesome bar in Firefox. Ik kan dat vrij simpel uitleggen:

De awesome bar in Firefox is bedoeld om makkelijker sites terug te vinden die je ooit bezocht hebt (history) of die je opgeslagen hebt (bookmarks). Sinds versie 3.0 zit deze mogelijkheid erin. Het frappante is dat nou juist Safari exact hetzelfde doet: ook Safari biedt een zoekfunctie aan die naar sites in je history en bookmarks zoekt. Dat is de 90% overeenkomst tussen beiden (je moet kijken naar de functionaliteit). Eigenlijk is het 100% maar omdat ze het op een andere manier doen heb ik er 90% van gemaakt (het is natte vinger werk). Die 10% slaat dus op de verschillende werkwijze. Je moet je alleen niet in de maling laten nemen door deze cijfers want ze zeggen opzich niet erg veel. Die 10% is namelijk een stuk belangrijker dan die 90% omdat het hier de details betreft die het verschil maken (en vaak ook waarom mensen liever de Safari of de Firefox manier hebben).

Hoe doet Safari dat nou? Heel simpel: het gebruikt geen keywords en geen tags. Dat betekent dus dat hetgeen je intikt het begin is van de url die je zoekt. Safari zoekt dan ook alleen in urls zelf en niet in de andere velden.

Firefox doet bovenstaande ook en meer. Firefox maakt namelijk wel gebruik van keywords en tags. Als je iets zoekt dan zoekt het in de url, de titel van de site (bookmarks en history) en in de keywords (bookmarks alleen, kom ik later op terug) en tags (bookmarks alleen, kom ik ook nog op terug). Dat wat je intikt is dus specifiek een keyword (of in gewoon Nederlands een steekwoord zoals je die altijd voor een zoekactie gebruikt) of een specifieke tag.
Voor versie 3.0 had je geen zoekmogelijkheid en moesten dingen dus op een andere wijze. Firefox had voor de bookmarks dan ook het veld "keywords" gemaakt waarbij je dan aan een url als gathering.tweakers.net als keyword "got" kon koppelen. Tikte je got in de adresbalk dan kreeg je direct de url gathering.tweakers.net. Op deze wijze kon je ook makkelijker bepaalde zoekmachines gebruiken. Inmiddels is dat laatste door de wijze waarop Firefox dat zoekmachine gebeuren heeft samen gegooid nogal outdated. Sinds versie 3.0 is echter de awesome bar en de mogelijkheid van tags toegevoegd. Je kunt nu een setje bookmarks taggen en ze op deze manier onder 1 groep brengen (zoals ook bij delicious.com kan). Door de werkwijze van de awesome bar en het gebruik van tags is eigenlijk het gehele "keywords" veld inmiddels volledig outdated geworden. Mozilla heeft hier ook onderzoek naar gedaan en er blijkt dat dit veld amper gebruikt wordt (waarschijnlijk ook omdat er in voorgaande versies er nog wel eens wat moeilijkheden mee was). Ondanks dat hebben ze sinds versie 3.5 de mogelijkheid om in dat "keywords" veld te zoeken aan de awesome bar toegevoegd (versie 3.0 kan dit dus niet). Meest gestelde vraag sinds versie 3.0 over dat "keywords" veld in vergelijking tot tags is wat voor nut dat "keywords" veld nu eigenlijk nog heeft (volgens mij te vinden op
support.mozilla.com, niet erg bepaald een solide antwoord, erg magertjes gezien tags, awesome bar en het zoekveld).

M.a.w.: Firefox support keywords en tags, Safari niet. De geposte screenshots laten heel erg mooi zien wat hierboven in tekst is uitgeschreven.

Om in het zoekveld van Safari te komen hoef je niet cmd-l en dan de tab in te drukken, het kan ook direct middels option-cmd-f (in het menu Edit > Find onterecht aangeduid als Google search omdat het gewoon de actieve search engine pakt (bijv. als je die hebt in zitten stellen met Glims)). Dat toetscommando ligt meer in de lijn van die voor zoeken in een webpagina (cmd-f). In Firefox is de toetscombinatie voor het zoekveld overigens cmd-k (niet echt consistent met hun cmd-f om in een webpagina te zoeken maar dat heeft Firefox wel meer omdat het niet echt volledig native OS X is).
Dit is dus een hele gebruikers vriendelijke optie, omdat FF de gebruiker overlaat aan wat ze willen onthouden om bij de pagina te komen. De één vind het fijn om (gedeeltes van) een url te onthouden, de andere onthoudt liever een gedeelte uit de titel en of dat not "Browserwar" of "beste browsers voor OSX" is, maakt niet uit. Het resultaat is hetzelfde.
Hij is zo gebruiksvriendelijk dat irc op de dag van de 3.0 lancering overspoeld werd door users die complete rants hielden over die awesome bar en dat ding hartstikke dood wilden hebben of maar gingen switchen naar een andere browsers omdat ze echt niet meer konden werken met Firefox. Zo gebruikersvriendelijk dat er nu inmiddels al diverse extensions zijn om die awesome bar aan te passen en Mozilla onder druk in versie 3.5 maar een mogelijkheid in de preferences heeft gemaakt om te kiezen voor de keuze history of bookmarks only of beiden. Ik zou niet bepaald spreken van iets wat gebruiksvriendelijk is als een erg groot deel van de mensen er forse kritiek over heeft. Ik zou het wat meer indammen, het is erg handig en gebruiksvriendelijk voor mensen die op eenzelfde wijze werken als hoe de awesome bar werkt. Als je dat niet doet is de kans groot dat je enorm gaat lopen irriteren aan die awesome bar. Voor die groep mensen is de manier van Safari misschien weer prettiger of juist de oude manier van voor 3.0.

De meest beruchte feature van alle Firefox releases tot dusver: de awesome bar: of je haat het of je houdt er van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37
ppl schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:32:

bla bla bla ...

Hij is zo gebruiksvriendelijk dat irc op de dag van de 3.0 lancering overspoeld werd door users die complete rants hielden over die awesome bar en dat ding hartstikke dood wilden hebben of maar gingen switchen naar een andere browsers omdat ze echt niet meer konden werken met Firefox. Zo gebruikersvriendelijk dat er nu inmiddels al diverse extensions zijn om die awesome bar aan te passen en Mozilla onder druk in versie 3.5 maar een mogelijkheid in de preferences heeft gemaakt om te kiezen voor de keuze history of bookmarks only of beiden. Ik zou niet bepaald spreken van iets wat gebruiksvriendelijk is als een erg groot deel van de mensen er forse kritiek over heeft. Ik zou het wat meer indammen, het is erg handig en gebruiksvriendelijk voor mensen die op eenzelfde wijze werken als hoe de awesome bar werkt. Als je dat niet doet is de kans groot dat je enorm gaat lopen irriteren aan die awesome bar. Voor die groep mensen is de manier van Safari misschien weer prettiger of juist de oude manier van voor 3.0.

De meest beruchte feature van alle Firefox releases tot dusver: de awesome bar: of je haat het of je houdt er van :)
Ik heb ook zitten roepen dat de awesomebar een slecht idee was, dat hij verwijderd moest worden. Maar uiteindelijk ben ik hem gaan gebruiken. Met als gevolg ik nog steeds mijn werkgevers naam in safari intik en mezelf afvraag waarom mail, urenlog, projectsite er niet allemaal tussen staan.

Dus het is een kwestie van wennen, maar vond wennen aan de awesomebar een stuk makkelijker dan die gewenning af te leren. Zelfde manier dat ik steeds op spatiebalk ram in windows om te kijken wat voorn bestand het is 8)7

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Ik denk ook dat de mensen die hardste roepen maar een selecte groep "gevorderde" gebruikers zijn.

Ook in de beta van Safari vond iedereen de top-tabs een slecht idee, maar nu ze weg zijn, zie je weer dezelfde mensen roepen om ze terug te krijgen. Top-tabs waren een geniaal idee volgens mij, maar niet op de beste manier geïmplementeerd. Chrome heeft op dat gebied het beter voor elkaar.

@ppl
Ik begreep je wel, maar ik ben denk ik wat feller erin ben en die 10% maken het voor mij juist het verschil tussen werkbaar of onwerkbaar. En ik zie mijzelf niet echt als een noob op dit gebied, volgend jaar Master in Interaction Design :+. Dat iets de eerste keer niet perfect is, is daarbij niet erg, maar ik zie het wel als een vooruitgang.

Wat ik bedoelde met het zoekveld wat je moest proberen is niet het zoekveld rechtsboven. Maar het zoekveld rechts onderin op je "top sites" pagina. Deze werkt wel met trefwoorden en zoekt volgens mij zelfs door de content heen via Spotlight. Om bij die functionaliteiten te komen moet je een hoop moeite doen. Daarbij zijn toetsencombinaties een extra functie waar niet vanuit gegaan mag worden om je doel te bereiken. Ook al kan ik zelf niet zonder en ben ik blij dat de standaarden goed aangehouden worden in OSX zelf, cmd-(q/w/t/n) etc. wat de drempel voor het gebruik ervan wat naar beneden haalt.

Over de gebruikers vriendelijkheid van de AwesomeBar valt nog wel te discussiëren, maar in mijn directe omgeving heb ik de "techno-noobs" nog nooit horen klagen. De extra functionaliteiten lopen niet in de weg voor het "klassiek gebruik" van de adresbar en de gebruiker kan steeds een stukje extra erbij ontdekken/leren.
Het zou inderdaad kunnen dat sommige mensen het resultaten lijstje op het eerste gezicht rommelig vinden en ik moet toegeven dan Safari daar wat 'cleaner' in is terwijl ze beide dezelfde informatie tonen. En zoals ik al eerder zei, hoe langer je het gebruikt hoe beter de resultaten zijn (ook al na 5min). En wil je via het begin van de url zoeken (ala Safari) dan kan nog steeds.

@joint_me
Spatiebalk probleem in Windows! Zo herkenbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er hier misschien meer mensen die met safari 4 af en toe problemen hebben met het openen van de gmail pagina. Ik krijg af en toe de melding dat mijn browser niet compatible is. Er wordt de suggestie gedaan om een andere browser te gebruiken of als ik een compatible browser gebruik mijn isp te raadplegen. Gmail werkt overigens wel gewoon in firefox als ik die melding krijg.

ik heb overigens google gears niet geinstalleerd, alleen de google notifier.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het liefst Safari gebruiken, omdat dit toch allerlei (kleine) OS X snufjes heeft. Maar ik blijf elke keer weer terug gaan naar Firefox, dit omdat Safari voor mij gewoon niet stabiel genoeg is.

Wanneer ik een stuk of 10 tabs open heb gaat Flash en/of Javascript raar doen, uiteindelijk loopt dit uit op een crash. Ik heb dit op mijn beide machines (mbp en mini). Ook op mijn vorige machines had ik dit probleem, en niet alleen in 10.5 met Safari 4 maar ook op 10.4 met Safari 3. De machines hebben beiden 4GB ram, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Meer mensen die hier last van hebben? Draai altijd alle updates, en heb geen gekke plugins o.i.d. Safari en Flash/Javascript is en blijft een ramp. Dat is de grootste reden dat ik Firefox gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ikzelf ben erg gek op Safari en WebKit-rendering en vind Firefox met zijn non-OSX-native gevoel niet prettig genoeg werken.

Om de Flash-problematiek op te lossen gebruik ik ClickToFlash, een plugin die standaard Flash op een pagina niet laat laden, totdat je erop klikt. Je kunt ook uitzonderingen toevoegen (voor bijvoorbeeld videowebsites) en het biedt handige mogelijkheden voor YouTube (hogere kwaliteit filmpjes forceren, H.264 variant tonen). Jammer dat het nodig is, maar het scheelt een hoop en houdt Safari eigenlijk helemaal stabiel. Sinds ik het gebruik (even afkloppen) geen crashes meer gehad.

Het is wel erg jammer dat de nieuwe Camino (2) nog steeds niet uit Beta is / stabiel te noemen is, was ook wel een fijne browser naast Safari, maar heeft nu wel een erg achterhaalde rendering engine (in 1.6.4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm met safari heb ik dus problemen met gmail, rabobank en wachtwoorden van bepaalde websites onthouden, firefox is wel lekker snel maar voelt gewoon erg lomp en opera ben ik nu aan het proberen maar ik vind dat die de webpagina's heel langzaam binnenhaalt en nogal moeilijk doet met cerfificaten... wel mooi dat de interface zo customizable is.

edit: het wordt tijd voor een stabiele release van google's chrome. de windows variant is echt zaligmakend.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Problemen met websites zoals Gmail en Rabobank hebben denk ik ook te maken met de Javascript 'engine' van Safari. Toch jammer dat het zo brak loopt allemaal, ik heb eigenlijk nog niemand gehad die Safari een paar dagen open kan houden zonder crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Net de laatste Beta van FF gedownload en ik ben weer helemaal terug naar FF. Ik wist niet dat die al de gestures ondersteunde zoals safari doet :) Dat was het enige wat ik echt miste bij FF.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:26:
hmm met safari heb ik dus problemen met gmail, rabobank en wachtwoorden van bepaalde websites onthouden, firefox is wel lekker snel maar voelt gewoon erg lomp en opera ben ik nu aan het proberen maar ik vind dat die de webpagina's heel langzaam binnenhaalt en nogal moeilijk doet met cerfificaten... wel mooi dat de interface zo customizable is.

edit: het wordt tijd voor een stabiele release van google's chrome. de windows variant is echt zaligmakend.
Ik gebruik 1password. Nooit meer gezeur om password te onthouden. Ondersteunt ook meedere browsers.

http://agilewebsolutions.com/products/1Password

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:04:
Problemen met websites zoals Gmail en Rabobank hebben denk ik ook te maken met de Javascript 'engine' van Safari. Toch jammer dat het zo brak loopt allemaal, ik heb eigenlijk nog niemand gehad die Safari een paar dagen open kan houden zonder crash.
Dan heb je mij nog niet gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glims is niet meer compatibel hier met de nieuwste safari...jullie hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Bepaalde onderdelen op de ING-site werken niet met OS X en Safari, die moeten onder FF (zoals wachtwoord vergeten -> opnieuw aanvragen).

Verder zijn er 2 dingen die mij steeds meer irriteren aan Safari:

- het auto-aanvullen in de Google bar. Zoek je op een los woord, dan vult hij vrolijk gewoon nog een woord er achter in omdat dat blijkbaar vaker gezocht wordt. Voorbeeld: ik type Mustang in en ram op enter. Gevolg: mustang sally wordt gezocht. AARGH! Dat type ik toch niet? Heel frustrerend. Type maar eens 'test' in en druk op enter en HOP, testaankoop...

- Het gebrek aan awesomebar. Zo weet ik echt de URL van mijn photobucket niet uit mijn hoofd, alleen mijn accountnaam. Photobucket is iets van http://T95.photobucket.com/accountnaam maar zoals bekend kan je in de adresbalk alleen het eerste gedeelte typen. Dus accountnaam intypen gaat niet werken, photobucket typen gaat niet werken, nee, je moet dat T95 intypen... Gewoonweg kut met peren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 01:03:
Glims is niet meer compatibel hier met de nieuwste safari...jullie hetzelfde probleem?
Klopt, maar er is inmiddels een beta in test (ik heb hem ;) ) en als het goed is wordt deze dit weekend vrijgegeven voor het grote publiek.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilf schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 08:50:
...

- Het gebrek aan awesomebar. Zo weet ik echt de URL van mijn photobucket niet uit mijn hoofd, alleen mijn accountnaam. Photobucket is iets van http://T95.photobucket.com/accountnaam maar zoals bekend kan je in de adresbalk alleen het eerste gedeelte typen. Dus accountnaam intypen gaat niet werken, photobucket typen gaat niet werken, nee, je moet dat T95 intypen... Gewoonweg kut met peren natuurlijk.
Dan zet je toch gewoon een bookmark in je bookmarks bar...
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 00:16

HaterFrame

Well... Poo came out!

De laatste versie gaat eindelijk fatsoenlijk om met gifjes, bij de vorige versie werd hij er belachelijk traag van :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 09-09 08:00
Good Fella schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:45:
[...]

Dan heb je mij nog niet gehad..
Me neither. Soms zelfs drie weken non stop met zeer intensief gebruik (web developer). Vele duizenden page views sowieso. Af en toe wel wat lag i.v.m. caches clearen en een schandalige hoeveelheid geheugen gebruikt (bijna een GB RAM en nog meer in de page file is geen uitzondering). Maar crashen doet ie absoluut niet.

Dat in tegenstelling tot Firefox, dat *altijd* laggy is, vol met UI renderbugs (dus niet web page render bugs, maar werkelijk UI renderbugs) zit, belachelijk veel crasht en zelfs in zijn eigen code Javascript fouten heeft (te zien met Firebug).

[ Voor 20% gewijzigd door Wim Leers op 17-08-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:08

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb sinds versie 4 reeks van Safari erg vaak crashes bij websites die gebruik maken van veel Javascript code. Erg vervelend. Hebben jullie ook last van een heleboel crashes met Safari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Geef eens een voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sinds de laatste update zijn ICC profielen in afbeeldingen ook goed weergegeven in Firefox! Dat is echt een verademing!

[ Voor 78% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Bashrat schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:40:
[...]

Me neither. Soms zelfs drie weken non stop met zeer intensief gebruik (web developer). Vele duizenden page views sowieso. Af en toe wel wat lag i.v.m. caches clearen en een schandalige hoeveelheid geheugen gebruikt (bijna een GB RAM en nog meer in de page file is geen uitzondering). Maar crashen doet ie absoluut niet.

Dat in tegenstelling tot Firefox, dat *altijd* laggy is, vol met UI renderbugs (dus niet web page render bugs, maar werkelijk UI renderbugs) zit, belachelijk veel crasht en zelfs in zijn eigen code Javascript fouten heeft (te zien met Firebug).
Ik gebruik eigenlijk alleen maar Firefox maar dan inderdaad soms wekenlang non stop (van herstart na update tot de volgende herstart) met 150-200 tabs open met uiteenlopende sites; geen crashes. Na zoveel weken laggy, ja, maar geen crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Ik heb enorme problemen met opera 10. Pagina's laden enorm traag. Dat ben ik niet van Opera gewend en ook niet eerder last van gehad. Eigenlijk pas sinds opera10. Hebben meer mensen daar last van. Lijkt bijna een dns probleem.

Verder zou ik graag safari wat willen uitbouwen en uitproberen, maar is er een site met plugins ofzo? Firefox heeft dat gewoon erg goed geregeld!

My personal fav is opera vanwege wand en ingebouwde gestures die perfect werken. Helaas is niet elke site compatible, wat het lastig maakt

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn genoeg plugins voor Safari. Kijk maar eens op www.pimpmysafari.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37
Scharnout schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:15:
Ik heb enorme problemen met opera 10. Pagina's laden enorm traag. Dat ben ik niet van Opera gewend en ook niet eerder last van gehad. Eigenlijk pas sinds opera10. Hebben meer mensen daar last van. Lijkt bijna een dns probleem.

Verder zou ik graag safari wat willen uitbouwen en uitproberen, maar is er een site met plugins ofzo? Firefox heeft dat gewoon erg goed geregeld!

My personal fav is opera vanwege wand en ingebouwde gestures die perfect werken. Helaas is niet elke site compatible, wat het lastig maakt
Opera was in mijn ogen alleen maar snel in vergelijking tot Internet Explorer, nooit veel sneller dan firefox of safari. En ik heb het altijd oerlelijk gevonden, maar dat is een ongezouten mening.

Verder werken veel plugins niet meer in snowleopard, omdat ze niet klaar zijn voor 64-bit. Je kunt er dan uiteraard voor kiezen om Safari in 32-bit te draaien of even geduld hebben.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Bashrat schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:40:
[...]

Ik gebruik sinds kort alleen nog maar FireFox op mijn iMac, maar ik heb er totaal geen problemen mee. Hij lagt niet, ik zie geen renderbugs (ik ben zelf ook webdeveloper) en hij is bij mij nog nooit gecrasht.

Welke browser is dan volgens jou goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:14:
Jammergenoeg zijn veel daarvan erg verouderd. En in Snow Leopard moet je Safari in 32bit-modus gaan draaien om SIMBL weer te laten werken.. niet echt ideaal. Ik hoop dat ze nog eens iets beters vinden om plugins aan Safari te hangen, want ik mis er toch wel een paar nu ;(

[ Voor 14% gewijzigd door Serenity op 07-09-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Serenity schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:45:
[...]

Jammergenoeg zijn veel daarvan erg verouderd. En in Snow Leopard moet je Safari in 32bit-modus gaan draaien om SIMBL weer te laten werken.. niet echt ideaal. Ik hoop dat ze nog eens iets beters vinden om plugins aan Safari te hangen, want ik mis er toch wel een paar nu ;(
Nou, SIMBL draait wel in 64 bit mode, maar de plug-ins vóór SIMBL zijn nog niet bijgewerkt, omdat ze het 64 bit gedeelte pas sinds kort voor elkaar hebben. Ik verwacht eigenlijk dat het op termijn gewoon weer mogelijk is om SIMBL plug-ins te draaien.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik gebruik voornamelijk Firefox op m'n Mac. De reden hiervoor is dat ik met de plug-in 'no-squint' al m'n tabs kan openen op 165%. Dan hoef ik namelijk niet te turen op m'n scherm (1080p).

Safari/Webkit vind ik erg snel werken. Nadeel is alleen dat ik per tab moet klikken op het a/A icoon om te 'zoomen'. Als Safari 4 automatisch m'n tabs kan openen als het ware ik 3 a 4 keer heb geklikt op het A icoontje, dan zou het best eens Firefox kunnen vervangen als m'n favoriete browser.

Het liefst zie ik zo veel mogelijk van de website zonder de fullscreenweergave te selecteren. De menubalk van Apple zie ik sowieso (kan het niet ingesteld worden dat deze alleen zichtbaar wordt als ik er met m'n muis overheen ga?) en FF neemt ook redelijk wat ruimte in (adresbalk en daaronder tabbladbalk). Bij Safari nemen deze twee balken bij elkaar minder ruimte in en dat is een voordeel van Safari tov FF imo.

Is het mogelijk om in te stellen dat Safari altijd op 4*zoom (als voorbeeld) m'n tabs opent? Zo ja, hoe?

Verder wil ik ook een browser die m'n Mac minder laat 'zwoegen'. 't Klinkt gek, maar FF verbruikt best wat geheugen. Op zich niet erg, maar tijdens normaal surfgebruik gaat m'n Macbook behoorlijk blazen (gewoon scrollen door websites, zoals bv. Tweakers, niet per se zware Java sites). Als er een browser is die ervoor zorgt dat browsen niet automatisch leidt tot het aanhoren van het geblaas, let me know!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 17:18
Momenteel maak ik veel gebruik van Chrome. Er zijn helaas nog (vrijwel) geen plugins voor beschikbaar, maar het werkt wel heel soepel.

Hebben jullie deze al geprobeert?

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Memphisto schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:12:
Momenteel maak ik veel gebruik van Chrome. Er zijn helaas nog (vrijwel) geen plugins voor beschikbaar, maar het werkt wel heel soepel.

Hebben jullie deze al geprobeert?
Bedoel je of we het nieuws over de development al hebben geprobeerd? :X

http://www.google.com/chrome/intl/en/mac.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firefox of courso

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:15
Dat is geen beta, maar een developer release. Zie ook:

Waar vermeld staat:
* An early developer channel version is now available! While it's not at beta quality (in particular, it can't print yet and plugin support isn't quite stable), it is coming along nicely. If you want to try it right now, see Early Access Release Channels for download instructions.

Verwijderd

Verder wil ik ook een browser die m'n Mac minder laat 'zwoegen'. 't Klinkt gek, maar FF verbruikt best wat geheugen. Op zich niet erg, maar tijdens normaal surfgebruik gaat m'n Macbook behoorlijk blazen (gewoon scrollen door websites, zoals bv. Tweakers, niet per se zware Java sites). Als er een browser is die ervoor zorgt dat browsen niet automatisch leidt tot het aanhoren van het geblaas, let me know!
ik weet niet wat voor macbook je precies hebt maar als je een 1080p externe monitor hebt dan zou ik het probleem eerder daar zoeken dan bij het browsen.
Ikzelf heb een macbook 4,1 (dus nog met een intel gma x3100 grafische chip) en een 1680x1050 resolutie op mijn externe monitor. Daarbij slaan de ventilatoren in ieder geval niet aan bij het browsen van tweakers...

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 11:59

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Ik gebruik firefox om veel goeie redenen. Werkt gewoon het lekkerst, vooral three-finger gestures ftw!
Wat me echter altijd wat stoorde was het Firefox-icoon. Ziet er gewoon niet zo mooi uit, niet "mac", zo in mn dock.

Hier een heel mooi alternatief icoontje gevonden!

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Albi The Dragon schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:06:
Ik gebruik firefox om veel goeie redenen. Werkt gewoon het lekkerst, vooral three-finger gestures ftw!
Wat me echter altijd wat stoorde was het Firefox-icoon. Ziet er gewoon niet zo mooi uit, niet "mac", zo in mn dock.

Hier een heel mooi alternatief icoontje gevonden!
Dan vind ik deze toch mooier: Firefox Icon Touch-Up.

• Memphisto
Myrdhin schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:18:
[...]

Dat is geen beta, maar een developer release. Zie ook:

Waar vermeld staat:
* An early developer channel version is now available! While it's not at beta quality (in particular, it can't print yet and plugin support isn't quite stable), it is coming along nicely. If you want to try it right now, see Early Access Release Channels for download instructions.
Mja, beta of niet (geef het beestje maar een naam). Het draait hier behoorlijk stabiel en snel.
Zodra er plugins (stabiel) beschikbaar komen is het voor mij een hele goede vervanger voor safari / firefox.

Verwijderd

Memphisto schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:38:
[...]

Mja, beta of niet (geef het beestje maar een naam). Het draait hier behoorlijk stabiel en snel.
Zodra er plugins (stabiel) beschikbaar komen is het voor mij een hele goede vervanger voor safari / firefox.
vorige week draaide ik nog die versie en kon ik nog geen bladwijzers opslaan, geen wachtwoorden behouden en flash deed het niet... dat noem ik weinig functioneel.
Als je dan toch iets in deze richting wilt doen probeer dan chromium

• Memphisto
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:47:
[...]

vorige week draaide ik nog die versie en kon ik nog geen bladwijzers opslaan, geen wachtwoorden behouden en flash deed het niet... dat noem ik weinig functioneel.
Als je dan toch iets in deze richting wilt doen probeer dan chromium
Vreemd, bladwijzers en wachtwoorden doen het hier zonder problemen. Flash gebruik ik verder niet dus dat weet ik niet. Maar er wordt ook aangegeven dat plugin support nog niet stabiel is/werkt.

Chromium is mss ook wel intressant! Die zal ik ook eens proberen.

• Shinji
  • Laatst online: 23:15
Draai nu hier Chrome twee dagen. Werkt heerlijk snel. Vind hem fijner dan Safari. Ook even een dagje Opera 10 geprobeerd maar die voelde toch wat log aan. Vond de integratie met OSX overigens wel ok van Opera. Nu nog één functie in Chrome die ik mis en ik ben helemaal blij (onderaan pagina met spatiebalk naar de volgende pagina gaan). Flash werkt hier uitstekend in Chrome overigens. Bladwijzers en wachtwoorden opslaan doe ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Ik heb net even met Chromium gewerkt en, ondanks dat ik een FireFox fan ben, moet ik zeggen dat het er erg mooi uitzag en erg snel was.

Hopelijk komen er snel meer features bij zodat het een complete browser wordt.

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-06 21:24
Hebben jullie wel eens naar de verschillen in CPU gebruik gekeken bij flash op webpagina's? (tegenwoordig vind je bijna overal wel een flash banner...)

Safari doet het echt bizar slecht (ruim 150% op m'n Mac Pro), helemaal op Snow Leopard, waar een apart flash player proces wordt gestart. (wat dan wel weer een voordeel is als de player crashed...) Firefox gebruikt een klein beetje minder CPU (115%) en Opera ruim 4x minder dan Safari (±33%)!

Lijkt me dat dit aardig verschil maakt wanneer je op een MacBook werkt, qua hitte en batterijverbruik...

Heb op m'n blog drie screenshotjes neergezet. Ik zal er niet naartoe linken, omdat ik niet wil spammen...

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:14:
Dank voor de tip, deze kende ik nog niet :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Hoe kan je in Safari een plaatje of website eigenlijk echt reloaden? Zoals je op windows met Shift + F5 doet?

Mijn eerste gok was Alt + Cmd + R maar dat doet niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cmd + R ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CMD+R inderdaad.

Ik heb tegenwoordige erg vaak ruzie met Safari 4. Regelmatig dat wanneer ik een nieuw tabblad open loopt het programma vast tussen de 20 seconden en 2 minuten, erg vervelend. Bij het uitkomen van Snow Leopard heb ik het systeem opnieuw geïnstalleerd en m'n dagelijkse programma's draaien, niet veel geks. Chrome lijkt het tot nu toe een stuk beter te doen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:28
Inderdaad, wat een gedrocht is Safari toch. Ik vind het bij uitstek de fijnst werkende browser, maar als het gaat om resources... Constant pieken in het CPU-gebruik, zware belasting van de harde schijf, hangen, hangen, hangen. Zoals hierboven al aangegeven al helemaal als er een nieuwe tab moet worden geopend. Bah! :(

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Nee niet Cmd + R. Het lijkt er echter toch op dat Shift + Cmd + R wél werkt. Soms wel wennen dat op de Apple de ene keer alle Windowsdingen met alt moeten en dan van dat soort kleine dingen wel weer met shift.

Ik dacht dat ik het al een aantal keer met Shift had geprobeerd maar nadat ik gister weer niet werkende pics op een site had geprobeerd met Shift + Cmd + R en dat leek toch te werken.

Cmd + R reload uit je cache, dus niet-werkende plaatjes laden dan niet echt opnieuw en blijven dan kapot (pics die meer dan de helft grijs zijn bijvoorbeeld, of haperende gifs).

---------- Edit:

Het werkt net ff anders: Je houdt Shift vast en klikt op het reload-icoon in de adresbalk. Shift + Cmd + R werkt dus alsnog niet.

[ Voor 46% gewijzigd door Wilf op 15-12-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om Safari de text size per website te onthouden zoals firefox dat kan? Bv. dat tweakers.net automatisch in 120% wordt weergegeven en geenstijl.nl in 150%. Bij Safari moet je dit - zover ik weet- iedere keer zelf instellen, heel vervelend.

• ShinAkuma
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 09:55
Heeft iemand anders dezelfde ervaringen als Quinny (CPU loads) . Persoonlijk lijkt me dat een hele goede reden om over te stappen van Browser. Enige minpunt van Safari vind ik dat ik Citrix niet aan de praat krijg. Bij zowel Firefox als Safari schiet mijn CPU omhoog bij Flash of filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Alhoewel ik Chrome al een tijdje op mijn Macje heb staan, heb ik hem sinds vandaag als standaardbrowser ingesteld en dat bevalt me tot op heden niet slecht. Ik had onder Safari constant verlopen sessies op Facebook, waardoor ik kon blijven inloggen. Onder Chrome die problemen nog niet tegengekomen.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 18:31

Nietzman

Woei!

Gebruik je toevallig de Facebook-chat in Adium? Daardoor verlopen die Facebooksessies de hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Nietzman schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:18:
Gebruik je toevallig de Facebook-chat in Adium? Daardoor verlopen die Facebooksessies de hele tijd.
Nope.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

StefSOFT schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:58:
Alhoewel ik Chrome al een tijdje op mijn Macje heb staan, heb ik hem sinds vandaag als standaardbrowser ingesteld en dat bevalt me tot op heden niet slecht. Ik had onder Safari constant verlopen sessies op Facebook, waardoor ik kon blijven inloggen. Onder Chrome die problemen nog niet tegengekomen.
Komt waarschijnlijk omdat Facebook in je Top Sites staat. Die heeft namelijk ook een RSS-linkje. Die kun je handmatig aanpassen, of Facebook even uit je Top Sites halen en weer terug plaatsen. Problem solved ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Good Fella schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:53:
[...]

Komt waarschijnlijk omdat Facebook in je Top Sites staat. Die heeft namelijk ook een RSS-linkje. Die kun je handmatig aanpassen, of Facebook even uit je Top Sites halen en weer terug plaatsen. Problem solved ;)
Ah ok dat zou wel eens kunnen kloppen. Zal er eens naar kijken. Overigens heb ik wel het idee dat Chrome iets snappier aanvoelt als safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik was altijd een enorme fan van Safari, maar sinds versie 4 begint dat een beetje af te nemen. Vooral het nieuwe gedrag van de Google search box irriteert me vreselijk, zodra je begint te typen opent er een lijstje met mogelijke keuzes ("Suggestions / Recent Searches") en als je muis toevallig ergens staat waar het lijstje komt, en je muis beweegt zelfs maar een heel klein beetje, dan selecteert hij automatisch de keuze onder de muispointer en wist vervolgens wat je aan het typen bent |:( Echt mateloos irritant en ontzettend on-apple.

Nu heb ik wel een 1600dpi gaming-muis, dus een kleine beweging is zo gemaakt. Ik vroeg me af of anderen hier ook last van hebben, met een trackpad zal je het zowiezo niet hebben denk ik. Ik wou dat je die functie uit kon schakelen, in elk geval :( Ik heb al uitgebreid gegoogled.

Qua resources ben ik het helemaal met de discussie eens trouwens, maar Firefox vind ik niet lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:48:
Ik was altijd een enorme fan van Safari, maar sinds versie 4 begint dat een beetje af te nemen. Vooral het nieuwe gedrag van de Google search box irriteert me vreselijk, zodra je begint te typen opent er een lijstje met mogelijke keuzes ("Suggestions / Recent Searches") en als je muis toevallig ergens staat waar het lijstje komt, en je muis beweegt zelfs maar een heel klein beetje, dan selecteert hij automatisch de keuze onder de muispointer en wist vervolgens wat je aan het typen bent |:( Echt mateloos irritant en ontzettend on-apple.

Nu heb ik wel een 1600dpi gaming-muis, dus een kleine beweging is zo gemaakt. Ik vroeg me af of anderen hier ook last van hebben, met een trackpad zal je het zowiezo niet hebben denk ik. Ik wou dat je die functie uit kon schakelen, in elk geval :( Ik heb al uitgebreid gegoogled.

Qua resources ben ik het helemaal met de discussie eens trouwens, maar Firefox vind ik niet lekker werken.
Hij verwijdert je zoekterm alleen als je op de suggestie klikt, als je gewoon doortypt zal de suggestie veranderen danwel verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:48:
[...]
Hij verwijdert je zoekterm alleen als je op de suggestie klikt, als je gewoon doortypt zal de suggestie veranderen danwel verdwijnen.
Helaas niet, in elk geval, niet hier (zowel op mijn Power PC Leopard mac als op mijn intel Snow Leopard). De muispijl over een suggestie bewegen is voldoende om de invoerbox (waar je dan in aan het typen bent) te vervangen door de suggestie. Probeer het maar eens.

Edit: Vooral bij het onderste stuk (Recent Searches) merk je het sterk, omdat die 100% veranderen. Als de zoektermen toevallig met dezelfde letters beginnen als je aan het typen bent dan merk je het niet, inderdaad.

Edit2: @ppl: Ja dat stuk met de search history bedoel ik juist ook. Maar hier vervangt hij het dus wel zonder te hoeven klikken. Nou ben ik altijd erg wild met de muis, vandaar dat hij denk ik gauw in dat stukje terecht komt.

Maar ik weet nu wat ik eigenlijk wilde weten: Of er veel meer mensen zijn die dit als een probleem zien. Niet dus. Als dat wel zo geweest was had ik er wel goede hoop op gehad dat ze het snel zouden fixen. Bedankt voor de tip van Inquisitor, ik had er nog niet aan gedacht om met een plugin de hele search box te vervangen!

[ Voor 44% gewijzigd door GekkePrutser op 22-12-2009 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Hier geprobeerd met een stock Safari 4 op Snow Leopard en het werkt exact zoals tgw1986 zegt. Ik kan je probleem dus niet reproduceren. Enige wat reproduceerbaar is, is het stukje met de search history omdat hij daar je hele zoekterm vervangt en niet aanvult wat hij bij de suggesties doet. Wellicht dat je met iets als glims of inquisitor nog wat uit kunt richten.

[ Voor 43% gewijzigd door ppl op 22-12-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 11:59

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Het is zover, ik ben over van FF naar Safari. Merkbaar sneller en tziet er ook dat tikje beter uit.

Grootste gemis is natuurlijk het achterlaten van FF's plugin-wereld, maar met Glims en GlimmerBlocker kom ik al een heel eind. Ook met BetterTouchTool ingesteld dat ik met three-finger-swipe up en down naar top en bottom van webpagina ga.

Echter iemand ervaring met een Safari tab-plugin (bv in FF sloot ik mn tabs door te dubbelklikken, nu moet ik telkens 'mikken' op het sluitkruisje)?

En waar ik ook nog naar op zoek ben: zoekacties uit het zoekwerkbalkje openen in een nieuwe tab.

En wat is de beste Adblocker voor Safari?

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Een zoekactie in een nieuw venster/tab openen is cmd + enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albi The Dragon schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:07:
Het is zover, ik ben over van FF naar Safari. Merkbaar sneller en tziet er ook dat tikje beter uit.

Grootste gemis is natuurlijk het achterlaten van FF's plugin-wereld, maar met Glims en GlimmerBlocker kom ik al een heel eind. Ook met BetterTouchTool ingesteld dat ik met three-finger-swipe up en down naar top en bottom van webpagina ga.

Echter iemand ervaring met een Safari tab-plugin (bv in FF sloot ik mn tabs door te dubbelklikken, nu moet ik telkens 'mikken' op het sluitkruisje)?

En waar ik ook nog naar op zoek ben: zoekacties uit het zoekwerkbalkje openen in een nieuwe tab.

En wat is de beste Adblocker voor Safari?
Kijk voor een adblocker eens naar Safari Adblock of Safari Adblocker

De eerste werkt bij mij niet meer. Ik denk vanwege andere geinstalleerde plugins.
Gebruik nu Safari Adblocker. Die werkt met subscriptions en doet het erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik gebruik nu sinds kort op al mijn platforms Google Chrome en daar ben ik echt heel tevreden over! Het is snel en werkt heel intuïtief alias fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik neem aan dat men in de adblocker Tweakers.net wel op de whitelist heeft gezet, gezien de algemene voorwaarden, artikel 4.2, lid xii :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je trouwens een extra bladwijzer balk in Safari toevoegen, ik heb teveel bladwijzers, die komen vervolgens terecht in het '>>' menu, iemand een tip?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 10:08
Wat ik vaak doe is mapjes maken. Dan heb je toch een 'duidelijker' beeld van je bladwijzers in je balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Daedalus schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:44:
Ik neem aan dat men in de adblocker Tweakers.net wel op de whitelist heeft gezet, gezien de algemene voorwaarden, artikel 4.2, lid xii :)
Die voorwaarde is technisch gezien zo ongeldig als wat natuurlijk :) Gebruikers zijn vrij om het verkeer op hun eigen computer te managen, bijvoorbeeld om het verkeer van bepaalde servers te blokkeren. Dat dit nadelige gevolgen heeft voor T.NET mag je niet het probleem van de gebruiker maken.

Het is meer een morele kwestie.

Ik heb een abo overigens, maar gebruik ook adblocker.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 02-12-2010 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raween schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:45:
Wat ik vaak doe is mapjes maken. Dan heb je toch een 'duidelijker' beeld van je bladwijzers in je balk.
Ik zit op een Windows pc op dit moment, dus moet voor mijzelf even een voorstelling wat je precies bedoelt. Waar maak je die mapjes aan?

Thanks iig voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

"Voeg bladwijzermap toe (Shift Command N)"

Als je meerdere tabbladen opslaat doet hij dit automatisch.

Ook kan je op het boekje klikken om alle bladwijzers weer te geven, dan kan je ze netjes indelen in een door jezelf gekozen mapstructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een iMac en ook met safari aan de gang. Daarvoor op m'n pc-tje was ik heel blij met Chrome . Tot dusver vindt ik safari helemaal zo gek nog niet, op 1 puntje na : ik heb m'n bladwijzers zowel op de balk als in het menu staan en om ze te openen vanuit dat menu vindt ik zo irritant : klik op bladwijzermenu ( boekje ), klik op bladwijzer en vervolgens klik op miniatuursite en pas dan zit ik op de site............ :F 3x klikken voor een favo-site...... :? moet je ze dan persee allemaal in de balk zetten, want dan is het met 2 klikjes klaar..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-08 15:49
Voor zij die Opera niet gebruiken omdat het zo lelijk is op OSX, gebruik de skin 10.6 Clean Version (3.7.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:02:
Ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een iMac en ook met safari aan de gang. Daarvoor op m'n pc-tje was ik heel blij met Chrome . Tot dusver vindt ik safari helemaal zo gek nog niet, op 1 puntje na : ik heb m'n bladwijzers zowel op de balk als in het menu staan en om ze te openen vanuit dat menu vindt ik zo irritant : klik op bladwijzermenu ( boekje ), klik op bladwijzer en vervolgens klik op miniatuursite en pas dan zit ik op de site............ :F 3x klikken voor een favo-site...... :? moet je ze dan persee allemaal in de balk zetten, want dan is het met 2 klikjes klaar..... 8)7
Ik heb inderdaad alles in de balk, maar als je de namen van de hoofdmappen een beetje kort houdt passen er echt heel veel in je balk, als je Safari zo breed is dat Tweakers.net erin past. Ik heb 3 losse items en 8 mappen in de balk staan en nog zat ruimte over. Maar ik kort dan wel dingen af. Werkbaar genoeg voor mij iig :)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:44
Zelf gebruik ik de balk of het menu eigenlijk nooit, toevoegen als bladwijzer, duidelijke naam, en je kan een gedeelte typen in je url balkje voor je bladwijzer :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekage
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 13:48
Ik gebruik altijd Chrome. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

De interface van Safari is mij een beetje te outdated, hoewel het verder natuurlijk een prima browser is.

Chrome geniet vooralsnog mijn voorkeur daardoor, maar als Safari voor versie 6 eens een flinke GUI-refresh krijgt is de kans aanwezig dat ik gewoon weer Safari ga gebruiken.

Zolang de engine maar Webkit is ben ik blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Goeie tip , dank U beleefd !!
Digistorm schreef op woensdag 08 december 2010 @ 23:13:
[...]

Ik heb inderdaad alles in de balk, maar als je de namen van de hoofdmappen een beetje kort houdt passen er echt heel veel in je balk, als je Safari zo breed is dat Tweakers.net erin past. Ik heb 3 losse items en 8 mappen in de balk staan en nog zat ruimte over. Maar ik kort dan wel dingen af. Werkbaar genoeg voor mij iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Ook een goeie tip , ook beleefd bedankt !!
ZpAz schreef op woensdag 08 december 2010 @ 23:23:
[...]

Zelf gebruik ik de balk of het menu eigenlijk nooit, toevoegen als bladwijzer, duidelijke naam, en je kan een gedeelte typen in je url balkje voor je bladwijzer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik gebruik Google Chrome op de Mac (ook op Windows)..

Voornamelijk omdat ik dat gewend ben.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Juist hierdoor heb ik chrome geinstalleerd. daar zit je niet met tekst in je bladwijzerbalk. Ik verwijder de namen en heb in de balk alleen de icoontjes van mijn favorite websites. Nadeel komt als je websites hebt zonder die kleine iconen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Momenteel Chrome door de unified addressbar en instant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 22:09

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

lowfi schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:30:
Momenteel Chrome door de unified addressbar en instant
Hier ook. Verder groot pluspunt dat ik mijn settings, bookmarks overal heb. Op werk, maar ook thuis prive.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Hiermee krijg je favicons bij je tabs: http://www.machangout.com/

Dat is niet helemaal wat je zoekt, maar toch.

Verder vind ik de tekst veel fijner. Niet allemaal van die (vaak) lelijke iconen in mijn Bookmarks Bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Daedalus schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:44:
En dit kunnen jullie checken op welke manier? En dit willen jullie ook? Een website die privacy veelal hoog in het vaandel heeft zitten. Nu weet ik dat het niet een directe link is (privacy <-> adblocking), maar het controleren ervan wel. Aangezien het vrij lastig is om dat 'normaal' te doen, denk ik.

Maar ik denk dat jullie dit niet moeten willen O-)

Wilde ik tevens nog toevoegen dat ik geen adblockers gebruik op mijn Google Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:59
Ik gebruik op mijn macbookje ook Chrome. Werkt gewoon erg netjes en snel. Daarbij gebruik ik het ook op andere pc's en het is wel fijn dat je bookmarks gesynced zijn. Op het werk ff een blogje bookmarken en thuis staat hij er tussen.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste