Even een vraagje, ik haal het er niet eenduidig uit de beschrijvingen hierboven. Kan ik een PS3 op een oldschool CRT scherm aansluiten met een D-sub aansluiting? Want HDMI is allemaal digitaal en niet analoog, dus dat zou eventueel ook niet met verloopjes op te lossen zijn.... Iemand die dat al heeft uitgeprobeerd?
Nope, dat kan niet. HDMI naar DVI kan wel. Maar aangezien het HDMI signaal 100% digitaal is kan je dit met een verloopstukje niet omzetten naar een analoog VGA signaal. Er zijn wel kastjes te koop die dat wel kunnen maar die zijn vaak redelijk aan de prijs als je fatsoenlijke HD ondersteuning wilt hebben.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Hmmm, zoiets vermoedde ik dus al.... Maar een scart aansluiting is toch ook analoog? Hoe flikken ze dat dan?Creepy schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:50:
Nope, dat kan niet. HDMI naar DVI kan wel. Maar aangezien het HDMI signaal 100% digitaal is kan je dit met een verloopstukje niet omzetten naar een analoog VGA signaal. Er zijn wel kastjes te koop die dat wel kunnen maar die zijn vaak redelijk aan de prijs als je fatsoenlijke HD ondersteuning wilt hebben.
Verwijderd
Dus je kan wel op 720p spelen als je een hdmi > dvi-d kabeltje koopt? Geeft dat geen kwaliteitsverlies? Ik ben namelijk de aanschaf van een ps3 aan het overwegen. De xbox360 heb ik al aangesloten via vga, dus die kan ik sowieso niet gebruiken. Mijn lcd-tv heeft daarnaast geen hdmi, maar wel dvi.
Dit is pas sinds de 1.80 firmware. Zeker als je upscaling enablet gaat hij steevast behoorlijk gaan zoemen na enkele minuten. Is ook vrij logisch gezien upscaling redelijk wat CPU gebruikt. Best wel jammer want ervoor vond ik de PS3 ook heel stil... Hij is gelukkig wel nog stiller dan onze XBox360..Heb even een vraagje. Vooraleer ik besloot om de PS3 te kopen, las ik dat het een "stil" toestel is. Stiller dan m'n oude PS2. Dat was een niet onbelangrijke reden hem te kopen. Nu ie thuis staat ben ik wel 'n beetje teleurgesteld. Maar vooraleer te besluiten dat 't een foutje van mijn toestel is, had ik graag van enkele van jullie gehoord of ze dit ook ondervinden. Bij spelletjes ontgaat uiteraard 't feit dat ie zoemt en blaast, maar bij films (DVD) stoort 't toch als er stillere passages zijn? Is het trouwens normaal dat ie stil begint (joepi), maar dan helaas, na enkele minuten begint te blazen?
Heb ook problemen met Mediaserver connecties.
Heb 2 laptops en 1 desktop in het netwerk hangen. 1 van de laptops ziet hij altijd, de andere ziet hij maar af en toe (zonder dat er ook maar iemand de laptop aanraakt) en de desktop ziet hij nooit. Nochtans had ik net toen 1.80 uitkwam en ik het direct al eens uittestte wél connectiviteit naar de vaste PC en kon probleemloos een MP3 album afspelen vanaf die server.
Beats me...
Heb 2 laptops en 1 desktop in het netwerk hangen. 1 van de laptops ziet hij altijd, de andere ziet hij maar af en toe (zonder dat er ook maar iemand de laptop aanraakt) en de desktop ziet hij nooit. Nochtans had ik net toen 1.80 uitkwam en ik het direct al eens uittestte wél connectiviteit naar de vaste PC en kon probleemloos een MP3 album afspelen vanaf die server.
Beats me...
Verwijderd
Ik heb ook een 360 en daar heb ik geen eens last van. Dat zal met een ps3 dan helemaal het geval zijnTwixie schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:32:
[...]
Dit is pas sinds de 1.80 firmware. Zeker als je upscaling enablet gaat hij steevast behoorlijk gaan zoemen na enkele minuten. Is ook vrij logisch gezien upscaling redelijk wat CPU gebruikt. Best wel jammer want ervoor vond ik de PS3 ook heel stil... Hij is gelukkig wel nog stiller dan onze XBox360..
Iemand die mijn hdmi > dvi vraag nog kan beantwoorden? Zie mijn voorgaande post.
Verwijderd
ja vraag me ook al af.. heb zelf ook geen hdmi aansluting op mijn lcd scherm.. waar kan je de hdmi adapter voor dvi aanschaffen ?? en hoe is de beeldkwaliteit ? iets beter ??
Ik heb mn PS3 aangesloten via een DVI-D ---> DVI-D kabel + HDMI verloopstukje op mn HDTV! IMO geen kwaliteitsverlies o.i.d.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:12:
Dus je kan wel op 720p spelen als je een hdmi > dvi-d kabeltje koopt? Geeft dat geen kwaliteitsverlies? Ik ben namelijk de aanschaf van een ps3 aan het overwegen. De xbox360 heb ik al aangesloten via vga, dus die kan ik sowieso niet gebruiken. Mijn lcd-tv heeft daarnaast geen hdmi, maar wel dvi.
Let wel!!! Geluid moet je via de Multi-AV out laten lopen en kan je d.m.v de gele/rode tulpstekkers op je Home Cinema set aansluiten. Of, als je naast je DVI aansluiting op je HDTV een 3,5mm jack input hebt kan je ook geluid via je TV krijgen d.m.v een verloopstekkertje met 2 female tulpaansluitingen en 1 male 3,5mm jack aansluiting... kosten 2-4 euro bij de MM
Even voor de duidelijkheid HDMI = DVI + Sound + HDCP. Zolang je TV een DVI aansluiting heeft die HDCP ondersteunt is er niks aan de hand en blijft de beeldkwaliteit hetzelfde(het is tenslotte digitaal). Geluid zul je in dat geval in princiepe via optische uitgang of composite moeten laten lopenVerwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:16:
ja vraag me ook al af.. heb zelf ook geen hdmi aansluting op mijn lcd scherm.. waar kan je de hdmi adapter voor dvi aanschaffen ?? en hoe is de beeldkwaliteit ? iets beter ??
TV's hebben dacht ik over het algemeen gewoon een normale HDMI aansluiting en geen DVI.
Als je je PS3 aan wil sluiten op je PC scherm dan moet je opletten en kijken over je scherm ondersteuning bied voor HDCP.
Als je je PS3 aan wil sluiten op je PC scherm dan moet je opletten en kijken over je scherm ondersteuning bied voor HDCP.
[ Voor 4% gewijzigd door zerokill op 29-05-2007 18:50 ]
Had het niet beter kunnen verwoorden! Het klinkt voor veel mensen zo anders.Rctworld schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:25:
[...]
Even voor de duidelijkheid HDMI = DVI + Sound + HDCP. Zolang je TV een DVI aansluiting heeft die HDCP ondersteunt is er niks aan de hand en blijft de beeldkwaliteit hetzelfde(het is tenslotte digitaal). Geluid zul je in dat geval in princiepe via optische uitgang of composite moeten laten lopen
Nee. Het is een digitaal signaal dat niet wordt omgezet. De signalen voor beeld in HDMI zijn dezelfde als DVI-D. Let er wel op dat je monitor of TV wel HDCP moet ondersteunen om beeld uit de PS3 te krijgen via de HDMI uitgang.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:12:
*melp* Wat hierboven ook wordt gezegd dus
Dat is een totaal andere aansluiting op de PS3 (Multi-AV out), het is dezelfde aansluiting die ook op de PS2 zit. Via deze aansluiting wordt HD zoiezo niet ondersteunt dus 720i/p of 1080i/p gaan daarop zoiezo niet lukken. Voor deze aansluiting zijn (relatief goedkope) VGA kastjes te koop, maar again, geen HD resoluties.-krekel- schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:11:
[...]
Hmmm, zoiets vermoedde ik dus al.... Maar een scart aansluiting is toch ook analoog? Hoe flikken ze dat dan?
[ Voor 32% gewijzigd door Creepy op 29-05-2007 19:32 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
hier zijn zoveel flauwe antwoorden op te bedenken dat ik mijn reply heb gewist en mezelf verder niet belachelijk ga maken.PWM schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:20:
Hoe gaan nullen en enen ruizen?

[ Voor 29% gewijzigd door swopdark op 29-05-2007 22:41 ]
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Ik ben ook redelijk teleurgesteld in de geluidsniveau van een vol in bedrijf zijnde PS3. Hij is op dat moment net zo luidruchtig als mijn oude (maxi) PS2.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:01:
Heb even een vraagje. Vooraleer ik besloot om de PS3 te kopen, las ik dat het een "stil" toestel is. Stiller dan m'n oude PS2. Dat was een niet onbelangrijke reden hem te kopen. Nu ie thuis staat ben ik wel 'n beetje teleurgesteld.
Exact de symptomen zoals jij beschrijft ondergaat mijn PS3. Bij het aanzetten gaat de fan vol aan om na 2 seconden compleet weg te zakken naar een niveau dat zelfs vanaf 10cm van het apparaat amper hoorbaar is. Na een paar minuten gaat de fan merkbaar harder draaien om na ca 15 minuten maximaal te staan stomen. Ook met alleen het systeem-menu als weergaven gaat het geluid na 15 minuten naar "merkbaar" Ik denk dat dit een direct gevolg is van de interne voeding want er komt enorm hete lucht uit het apparaat wat naar mijn idee niet te wijten is aan de CELL of RSX gezien de zwakke belasting bij film kijken of een beetje surfen.Bij spelletjes ontgaat uiteraard 't feit dat ie zoemt en blaast, maar bij films (DVD) stoort 't toch als er stillere passages zijn? Is het trouwens normaal dat ie stil begint (joepi), maar dan helaas, na enkele minuten begint te blazen?
Ik moet zeggen dat ik me kan storen aan geruis oid bij het kijken van een film maar ik heb me nog niet enorm kunnen storen aan het geluidsniveau van mijn PS3. Zeker tijden het gamen hoor je hem gewoon niet itt de 360 wiens dvd drive mij gewoon echt laat verbazen qua absurde geluidsproductie.
Speel je trouwens een PS2 (dvd) game op je PS3 dan zal je ook de drive van de PS3 horen dankzij de hoge toeren die nodig zijn. het geluid van de 360 drive wordt gelukkig nooit gehaald.
maximale geluidsproductie bereikt mijn PS3 trouwens tijdens een nachtje Folden.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
wat is nu beter, Folden, of de milieuvervuiling die we met zijn allen bereiken door onze PS3 nutteloos 600W te laten staan verbruikenswopdark schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:40:
[...]
Ik ben ook redelijk teleurgesteld in de geluidsniveau van een vol in bedrijf zijnde PS3. Hij is op dat moment net zo luidruchtig als mijn oude (maxi) PS2.
[...]
Exact de symptomen zoals jij beschrijft ondergaat mijn PS3. Bij het aanzetten gaat de fan vol aan om na 2 seconden compleet weg te zakken naar een niveau dat zelfs vanaf 10cm van het apparaat amper hoorbaar is. Na een paar minuten gaat de fan merkbaar harder draaien om na ca 15 minuten maximaal te staan stomen. Ook met alleen het systeem-menu als weergaven gaat het geluid na 15 minuten naar "merkbaar" Ik denk dat dit een direct gevolg is van de interne voeding want er komt enorm hete lucht uit het apparaat wat naar mijn idee niet te wijten is aan de CELL of RSX gezien de zwakke belasting bij film kijken of een beetje surfen.
Ik moet zeggen dat ik me kan storen aan geruis oid bij het kijken van een film maar ik heb me nog niet enorm kunnen storen aan het geluidsniveau van mijn PS3. Zeker tijden het gamen hoor je hem gewoon niet itt de 360 wiens dvd drive mij gewoon echt laat verbazen qua absurde geluidsproductie.
Speel je trouwens een PS2 (dvd) game op je PS3 dan zal je ook de drive van de PS3 horen dankzij de hoge toeren die nodig zijn. het geluid van de 360 drive wordt gelukkig nooit gehaald.
maximale geluidsproductie bereikt mijn PS3 trouwens tijdens een nachtje Folden.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
engiste wat jullie heletijd doen is alle minpunten zoeken van ps3 of xbox 360 zoeken en tegen elkaar aanvallen.. zoooo zielig is het.. terwijl ps3 met folden iets voor goede doel wil doen.. en hoezo milieuvervuiling?? bijna elke mens heeft een pc thuis en elke bedrijf heeft minimaal 20 pcs en dan heb je over milieuvervuiling??Phusebox schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:44:
[...]
wat is nu beter, Folden, of de milieuvervuiling die we met zijn allen bereiken door onze PS3 nutteloos 600W te laten staan verbruiken

binnenkort komt xbox360 ook met folden en dan ??? opzoek naar andere minpunt van ps3 of xbox 360?
GET A LIFE!!! or do something.
en ps3 meer lawaai dan xbox 360?? als je x360 aan zet is het al een stofzuiger...
vraagje:
stel dat ik yellow dog installeer op mijn ps3.. en ik installeer het ook op mijn pc.. kan ik dan een netwerkje bouwen tussen pc en ps3 ?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 23:43 ]
Voor de mensen (zoals ik) met een Linksys WRT54G (versie5), ik heb eindelijk een werkende custom firmware gevonden.
Voor meer info: http://ps3forums.com/showthread.php?t=75375
Kan nu eindelijk zonder probleem de PS3 aansluiten op Media Servers, zonder dat de router er elke keer uitklapt.
Voor meer info: http://ps3forums.com/showthread.php?t=75375
Kan nu eindelijk zonder probleem de PS3 aansluiten op Media Servers, zonder dat de router er elke keer uitklapt.
[ Voor 19% gewijzigd door Seraphus-Y op 30-05-2007 00:15 ]
Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).
Verwijderd
er gaat iets mis met yellow dog hier.. ik wou hem graag installeren maar als ik mijn ps3 elke x opstart start linux op.. ??? en de intstallatie was niet compleet.. hij zit te laden naar yellow dog en krijg ik geen beeld meer.. krijg een melding van mijn tv geen signaal... ben ik nou de lul of hoe zit dat ? en hoe krijg ik ps3 als opstart os?
opgelost 5 seconden powerknop ingehouden: gereset..
opgelost 5 seconden powerknop ingehouden: gereset..
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 03:37 ]
Ach ja hij zoemt wat, en films kijk ik er bijna niet op - want daar had ik hem eigenlijk tochTwixie schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:32:
[...]
Dit is pas sinds de 1.80 firmware. Zeker als je upscaling enablet gaat hij steevast behoorlijk gaan zoemen na enkele minuten. Is ook vrij logisch gezien upscaling redelijk wat CPU gebruikt. Best wel jammer want ervoor vond ik de PS3 ook heel stil... Hij is gelukkig wel nog stiller dan onze XBox360..
niet voor gekocht. Wel vind ik dat hij heel veel warmte genereerd. Hij staat bij mij op een
plank boven m'n beeldscherm en naast de deur, en als je dan m'n kamer in loopt dan kan je
in de warme (blaas) luchtstroom bijna je haren droog föhne
en dat laatste stond nog niet in de handleiding.
Ben alleen benieuwd hoe hij zich gaat houden als het van de zomer echt warm gaat worden.
M'n kamer heeft namelijk een raam op het zuiden en dan wil de temperatuur in m'n kamer
nog wel eens warmpjes oplopen.
[ Voor 4% gewijzigd door Marinus-Roro op 30-05-2007 03:38 ]
All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *
Verwijderd
Phusebox schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:44:
[...]
wat is nu beter, Folden, of de milieuvervuiling die we met zijn allen bereiken door onze PS3 nutteloos 600W te laten staan verbruiken
Dit is echt zo enorm triest qua attitude. En er staat geen smiley achter, dus nog niet eens een beetje ironisch.
Op de duur gaan ze hun eigen FUD zelf nog geloven ook. Weer een dieptepunt. (kijk naar het grafiekje btw)
je hoeft niet eens YDL op je PC te zetten. YDL herkent sowieso je normale windows pc en je kan er gewoon video vanaf streamen. ik vind YDL alleen beetje sloom. Fedora 6 is echt een stuk sneller maar het lukt niet echt meer om die te installerenVerwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:34:
vraagje:
stel dat ik yellow dog installeer op mijn ps3.. en ik installeer het ook op mijn pc.. kan ik dan een netwerkje bouwen tussen pc en ps3 ?

Verwijderd
@ swopdark
Heb onlangs wel de update 1.8 uitgevoerd. Dus daaraan kan het geluid liggen? Ik speel soms PS2 spelletjes op 'm (Bomberman Hardball: enige spel waar m'n vriendin meedoet, hoewel ze nu soms met Resistance meedoet :-) Maar ik had de PS3 gekocht omdat ie ook als DVD- en BR speler dienst zou moeten doen. Gisteren dan eens een BR voor de eerste keer ingelegd, toen viel me op hoeveel ie zoemt. Het geluidsniveau van de TV stond op zacht, mijn vriendin sliep al en er was weinig tot geen omgevingsgeluid. En dan nog het feit dat mijn PS3 volledig los staat op 'n kastn en dus eigenlijk de optimale verluchtingsomstandigheid. En toch dit lawaai? Zou dit toch 'n foutje van het toestel zijn. Ik ga in ieder geval even een sony center binnen en laar 'm daar eens testen. Daarboven komt er nog eens bij dat ie soms moeilijkheden krijgt met het lezen van DVD, BR en spelletjes; als je ze in het toestel schuift, vint ie ze soms niet. Pas na uitschakelen en opnieuw aanzetten?
Heb onlangs wel de update 1.8 uitgevoerd. Dus daaraan kan het geluid liggen? Ik speel soms PS2 spelletjes op 'm (Bomberman Hardball: enige spel waar m'n vriendin meedoet, hoewel ze nu soms met Resistance meedoet :-) Maar ik had de PS3 gekocht omdat ie ook als DVD- en BR speler dienst zou moeten doen. Gisteren dan eens een BR voor de eerste keer ingelegd, toen viel me op hoeveel ie zoemt. Het geluidsniveau van de TV stond op zacht, mijn vriendin sliep al en er was weinig tot geen omgevingsgeluid. En dan nog het feit dat mijn PS3 volledig los staat op 'n kastn en dus eigenlijk de optimale verluchtingsomstandigheid. En toch dit lawaai? Zou dit toch 'n foutje van het toestel zijn. Ik ga in ieder geval even een sony center binnen en laar 'm daar eens testen. Daarboven komt er nog eens bij dat ie soms moeilijkheden krijgt met het lezen van DVD, BR en spelletjes; als je ze in het toestel schuift, vint ie ze soms niet. Pas na uitschakelen en opnieuw aanzetten?
Aangezien ik geen specifiek game topic kon vinden voor PS3 games maar even hier. Ben opzoek naar ervaringen met Ridge Racer 7. Sommige site/bladen branden het spel compleet af, o.a. rr7 is nu leuk geprijst bij play.
Dus iemand ervaring ermee? Hoe is hij online/Offline ?
PSNID : HoefMeistert
Ik heb hem zelf 3 dagen in huis gehad en daarna verkocht via marktplaats. Ik had geen eerdere ervaringen met vorige delen maar mijn racespel is het dus niet. Ten eerste vond ik de graphics behoorlijk tegenvallen en ten tweede vond ik de gameplay erg minimaal. Het voelde allemaal erg onrealistisch aan en van echt racen is geen sprake. Maar daar schijnt het spel juist voor gemaakt te zijn. Als je dus houdt van dit type racespel kan ik begrijpen dat je hem zou willen aanschaffen. Als het echt gaat om race-behendigheid, dan zou ik hem zeker links laten liggen.HoefMeistert schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:36:
Aangezien ik geen specifiek game topic kon vinden voor PS3 games maar even hier. Ben opzoek naar ervaringen met Ridge Racer 7. Sommige site/bladen branden het spel compleet af, o.a. rr7 is nu leuk geprijst bij play.
stp - PSN ID: stp_4
Precies. Het is een arcade racer en geen simulatie. Gewoon hard racen en flink driften. Als je daarvan houdt is het wat mij betreft een topper. Als je van een race simulatie houdt dan raad ik je Ridge Racer sterk af.Het voelde allemaal erg onrealistisch aan en van echt racen is geen sprake. Maar daar schijnt het spel juist voor gemaakt te zijn
De sites die Ridge Racer afbranden gaan vaak uit van het idee dat het een simulatie moet zijn.
En gameplay minimaal? Tjah, als je na een paar races ophoudt wel ja. De races beginnen makkelijk en worden steeds moeilijker. Daarnaast stikt het van de circuits en zitten er een behoorlijk aantal auto's in.
het is pas triest als je denkt dat ik een fanboy ben... aangezien ik alle consoles bezitVerwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 03:58:
[...]
Dit is echt zo enorm triest qua attitude. En er staat geen smiley achter, dus nog niet eens een beetje ironisch.
Op de duur gaan ze hun eigen FUD zelf nog geloven ook. Weer een dieptepunt. (kijk naar het grafiekje btw)
als ik de ps3 wilde afkraken had ik em niet gekocht ofwel...
Ik had laatst FIFA 2007 weer even tevoorschijn gehaald. En nu met Firmware 1.80 kun je upscalen naar een volledig schem. Ik blij
geen zwarte balken meer. Ik opstarten, yep balken weg, maar goed kunnen voetballen is er niet meer bij. Kreeg binnen 10 seconden hoofdpijn, de framerate is echt net iets te laag waardoor je eigenlijk speelt met kleine schokjes achter elkaar. Die Cell kan toch wel wat meer rekenkracht ertegen aan knallen zodat FIFA 07 op een vol scherm te spelen is
. Maargoed nu maar gewoon weer met balken, dan loopt het weer soepelkes!
Verder heb ik Ridge Racer ook eventjes gespeeld en het was niet echt mijn ding. Beetje te arcare.
Nog 1,5 dag stage en dan... stja... vacantione!!! voltijd NBA 2k7 studeren
Verder heb ik Ridge Racer ook eventjes gespeeld en het was niet echt mijn ding. Beetje te arcare.
Nog 1,5 dag stage en dan... stja... vacantione!!! voltijd NBA 2k7 studeren
Nee, phusebox kraakt alles standaard af...Phusebox schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 10:20:
[...]
het is pas triest als je denkt dat ik een fanboy ben... aangezien ik alle consoles bezit
als ik de ps3 wilde afkraken had ik em niet gekocht ofwel...
Maar even serieus, wat bijzonder spastisch weer om gelijk 'fanboy!' te roepen. Ik denk dat Phusebox hier mee wil zeggen dat het ook bijzonder belastend voor het milieu kan zijn om die PS3-en allemaal te laten draaien en dat lijkt mij ook. Nu heb ik geen PS3, maar wel een Xbox 360 en als daar iets van folding opkomt of iets anders, dan zie ik eigenlijk niet in wanneer ik dat uberhaupt zou gebruiken. Tis echt zonde van alle stroom.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
grappig...phusebox krijgt (WEERAL? Voor hoeveel verschillende consoles is dat ondertussen?
) de fanboy stempel terwijl hij in feite zegt dat de PS3 NUTTIGE zaken doet
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Nog games waar jullie naar uitkijken? Ik heb voor mezelf al een aardig lijstje
Heavenly Sword
Ninja Gaiden: Sigma
Uncharted: Drake's Fortune
Little Big Planet
Ratchet&Clank
MGS4
Guitar Hero 3
FF13
FF Versus 13
ZOE3
God of War 3
GTA IV
Killzone 2
White Knight Story
FF7 Remake (nog niet officieel)
Calling All Cars
Warhawk
Lair
8 days
Africa
Haze
Folklore
Turok
Devil May Cry 4
Resident Evil 5
Heavy Rain
UT2007
Sly Cooper
Rock Band
Army of Two
Heavenly Sword
Little Big Planet
Ratchet&Clank
MGS4
Guitar Hero 3
FF13
FF Versus 13
ZOE3
God of War 3
GTA IV
Killzone 2
White Knight Story
Calling All Cars
Warhawk
Lair
8 days
Africa
Haze
Folklore
Turok
Devil May Cry 4
Resident Evil 5
Heavy Rain
UT2007
Sly Cooper
Rock Band
Army of Two
Verwijderd
Phusebox kan natuurlijk best fan zijn van alle consoles, net als ikBoeboe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:23:
grappig...phusebox krijgt (WEERAL? Voor hoeveel verschillende consoles is dat ondertussen?) de fanboy stempel terwijl hij in feite zegt dat de PS3 NUTTIGE zaken doet
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 12:29 ]
Draai een paar spaarlampen in, plant een boom en trek een keertje minder door....Armada schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:10:
[...]
Nee, phusebox kraakt alles standaard af...![]()
Maar even serieus, wat bijzonder spastisch weer om gelijk 'fanboy!' te roepen. Ik denk dat Phusebox hier mee wil zeggen dat het ook bijzonder belastend voor het milieu kan zijn om die PS3-en allemaal te laten draaien en dat lijkt mij ook. Nu heb ik geen PS3, maar wel een Xbox 360 en als daar iets van folding opkomt of iets anders, dan zie ik eigenlijk niet in wanneer ik dat uberhaupt zou gebruiken. Tis echt zonde van alle stroom.
Ik vind het altijd een beetje hypocriet om heel erg te hameren op het energieverbruik van de PS3, terwijl bijna iedereen boter op zijn hoofd heeft. Phusebox, hoeveel van je consoles heb je op standby staan?

600watt is natuurlijk dikke onzin en ik denk dat dat hem verweten werd, omdat het nog niet eens een derde is.
PSN: Shiver23
ik heb niks op standby staan, ok alleen mijn tv dan, omdat ik die liever niet steeds aan en uit zet...Shiver23 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:41:
[...]
Draai een paar spaarlampen in, plant een boom en trek een keertje minder door....
Ik vind het altijd een beetje hypocriet om heel erg te hameren op het energieverbruik van de PS3, terwijl bijna iedereen boter op zijn hoofd heeft. Phusebox, hoeveel van je consoles heb je op standby staan?![]()
600watt is natuurlijk dikke onzin en ik denk dat dat hem verweten werd, omdat het nog niet eens een derde is.
verder gaat zodra ik verhuist ben alles wat kan op spaarlampen, en is er reeds een stekkerdoos die alle randapparatuur van mijn pc uitschakeld zodra ik de pc zelf uitschakel. (lees: alle stroom eraf haalt dus niet standby)
ik had het inderdaad verkeerd van die 600W, maar 200W is ook best veel... om daarvoor je ps3 te laten draaien als het niet nodig is
beter was als je die folding@home kon draaien onder een dvd kijken, muziek luisteren, web surfen, downloaden etc. DAN was het pas nuttig
Dan zou het nog nuttiger zijn. Helaas werkt het (nog) niet zo maar is het wel een mooi initiatief dat een console zo kan bijdragen aan onderzoek waarvoor de data hoe dan ook voor verzameld zou worden. De data per watt is met de PS3 ook nog eens lager dan bij veel van de andere DPC-processors die meegrazen.Phusebox schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:49:
DAN was het pas nuttig
[ Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 30-05-2007 12:58 ]
Ook DAN zou de PS3 meer verbruiken dan wanneer je enkel naar een DVD zou kijken toch ?beter was als je die folding@home kon draaien onder een dvd kijken, muziek luisteren, web surfen, downloaden etc. DAN was het pas nuttig
Ik ben het eens met enkele andere reacties hier. Het is een Arcade racer punt uit. Het realisme is absoluut nihil en ook dat valt mij wel tegen. Het moet daarom geen simulatie zijn, maar welk fun heb je er nu aan om een heel parcours rond te rijden zonder ook maar ene keer te moeten remmen ?! Voor mij hoeft het niet altijd GT4 te zijn, maar bvb DTM Race driver zou ik nu ook niet echt simulatie noemen maar is toch stukken meer fun dan RR.HoefMeistert schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:36:
Ik zou zeggen: gewoon de demo eens downloaden en uitproberen.
Verwijderd
Dat heb ik ook gedaan, ben daardoor aan Virua Tennis 3 begonnen.Ik zou zeggen: gewoon de demo eens downloaden en uitproberen.
Ik ben totaal geen tennisfan o.i.d. maar dit spel vind ik zwaar verslavend.
Ik ben groot fan van de GT serie. en heb ook net zo'n PS3 in huis gehaald. Omdat GT5 nog niet uit is dacht ik in ridge racer een goed alternatief te hebben gevonden om de tussenliggende periode te overbruggen.. Ik vond het spel ook tegenvallen. Te simpel en niet realistisch genoeg. Met andere woorden jammer dat ik daar 65 euro aan heb besteed. Ook is er geen voetbalspel beschikbaar.Creepy schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:52:
[...]
Precies. Het is een arcade racer en geen simulatie. Gewoon hard racen en flink driften. Als je daarvan houdt is het wat mij betreft een topper. Als je van een race simulatie houdt dan raad ik je Ridge Racer sterk af.
De sites die Ridge Racer afbranden gaan vaak uit van het idee dat het een simulatie moet zijn.
En gameplay minimaal? Tjah, als je na een paar races ophoudt wel ja. De races beginnen makkelijk en worden steeds moeilijker. Daarnaast stikt het van de circuits en zitten er een behoorlijk aantal auto's in.
Sign of my Time
Weet iemand hoe je meerdere files/games/videos tegelijkertijd kan downloaden..??
Nu staat er nl. de hele tijd "pending" bij degene die niet gedownload worden..... Of is dit niet mogelijk? D.w.z. 1 download per keer.... Iemand?
Nu staat er nl. de hele tijd "pending" bij degene die niet gedownload worden..... Of is dit niet mogelijk? D.w.z. 1 download per keer.... Iemand?
GTHD kun je je wel mee vermaken en anders is motorstorm een beter altnatief dan RR, naar mijn mening.Wilfred schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:14:
[...]
Ik ben groot fan van de GT serie. en heb ook net zo'n PS3 in huis gehaald. Omdat GT5 nog niet uit is dacht ik in ridge racer een goed alternatief te hebben gevonden om de tussenliggende periode te overbruggen.. Ik vond het spel ook tegenvallen. Te simpel en niet realistisch genoeg. Met andere woorden jammer dat ik daar 65 euro aan heb besteed. Ook is er geen voetbalspel beschikbaar.
Dat heb ik gedaan en de demo vindt ik opzich wel ok. Ziet er leuk uit en het stuurt lekker. Ik twijfel omdat ik Ridge Racer op de PSP helemala grijs gespeeld heb, maar de comments houden me een beetje tegen. Wellicht is het een leuk spel voor "erbij" gewoon af en toe erin en gaan.... En ook hier is het erg persoonlijk...Twixie schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:45:
[...]
Ik zou zeggen: gewoon de demo eens downloaden en uitproberen.
Verwijderd
Volgens mij niet mogelijk, maar je kunt downloads wel in een wachtrij plaatsen.Flatwhite schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:15:
Weet iemand hoe je meerdere files/games/videos tegelijkertijd kan downloaden..??
Als je RR voor de PSP hebt grijsgespeeld dan zal RR voor de PS3 je echt niet tegenvallen. (Sterker nog: ik vind RR op de PS3 beter dan de PSP versie.)
Als jij deze zomer lekker extra lang in de zon ligt dan zal je me dankbaar zijn. Mijn milieuvervuiling draagt bij aan lekker weer, een bruin tintje, minder koude vingers op de fiets in de winter en heerlijk korte rokjes en andere zomerse kledij welke gedragen wordt door onze borst-dragende medemensch.Phusebox schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:44:
Als je je echt druk wilt maken over vervuiling kijk eens naar china of oostbloklanden in ontwikkeling of de lozende olieschepen op zee of de enorme heoveelheden fossiele brandstof met bijbehorende uitstoot die we met zen allen veroorzaken. Pak vanaf vandaag de benenwagen, gebruik geen wattage voor je laptop om een reactie te posten op nutteloze forums. Was je kleren in een emmer koud water en doe de afwas met de hand. Daarnaast kun je best wel de hele week uit 1 mok je koffie drinken. Breng je ongebruikte servetjes van de MCDonald terug naar de balie en zeg nee als ze bij de kassa vragen of je een tasje wilt. Voor tandenpoetsen heb je maar een 1/2 glas water nodig en douchen is uit de boze als je je gewoon met een washandje kan wassen. oei, ik sla een beetje door geloof ik...

Nee hoor gelijk heb je.. washandje pakken. en dat kan best 2 weken met water uit hetzelfde emmertje. En niet water uit de kraan, maar gewoon regenwater..swopdark schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:53:
[...]...........Voor tandenpoetsen heb je maar een 1/2 glas water nodig en douchen is uit de boze als je je gewoon met een washandje kan wassen. oei, ik sla een beetje door geloof ik...
Ik had het overigens ook handifer gevonden als je die folding@home gewoon had kunnen draaien tijdens andere acties.. Maarja dan heb je natuurijk het risico dat games of dvd's gaan haperen omdat ze niet alle cpu-capaciteit tot hun beschikking hebben, en dan gaan mensen klagen ondanks dat het dan hun eigen fout is. en dat is slecht voor de verkoop..
Het is zo makkelijk om lekker ergens anders heen te wijzen. Dit is een discussie die je niet kunt winnen aangezien vele landen in opkomst zijn omdat ze in het verleden zijn gehinderd door hun koloniale overheersers en nu full force kunnen ontwikkelen.swopdark schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:53:
[...]
Als jij deze zomer lekker extra lang in de zon ligt dan zal je me dankbaar zijn. Mijn milieuvervuiling draagt bij aan lekker weer, een bruin tintje, minder koude vingers op de fiets in de winter en heerlijk korte rokjes en andere zomerse kledij welke gedragen wordt door onze borst-dragende medemensch.
Als je je echt druk wilt maken over vervuiling kijk eens naar china of oostbloklanden in ontwikkeling of de lozende olieschepen op zee of de enorme heoveelheden fossiele brandstof met bijbehorende uitstoot die we met zen allen veroorzaken. Pak vanaf vandaag de benenwagen, gebruik geen wattage voor je laptop om een reactie te posten op nutteloze forums. Was je kleren in een emmer koud water en doe de afwas met de hand. Daarnaast kun je best wel de hele week uit 1 mok je koffie drinken. Breng je ongebruikte servetjes van de MCDonald terug naar de balie en zeg nee als ze bij de kassa vragen of je een tasje wilt. Voor tandenpoetsen heb je maar een 1/2 glas water nodig en douchen is uit de boze als je je gewoon met een washandje kan wassen. oei, ik sla een beetje door geloof ik...
Ik heb RR op PSP bijna uitgespeeld, moest nog enkel de laatste track of zo. Probleem vond ik de AI. Als je wat voorlag begonnen die ineens allemaal beter/sneller te rijden, waardoor je toch nog terug ingehaald werd.Creepy schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:30:
Als je RR voor de PSP hebt grijsgespeeld dan zal RR voor de PS3 je echt niet tegenvallen. (Sterker nog: ik vind RR op de PS3 beter dan de PSP versie.)
Ik vond het anders wel een aardig monoloog...huibert_d schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:30:
[...]
Het is zo makkelijk om lekker ergens anders heen te wijzen. Dit is een discussie die je niet kunt winnen aangezien vele landen in opkomst zijn omdat ze in het verleden zijn gehinderd door hun koloniale overheersers en nu full force kunnen ontwikkelen.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Als iemand een extra Casino Royale in huis heeft, dan hou ik mijzelf warm aanbevolen als nieuwe eigenaar van die kopie
Verwijderd
Hallo,
ik gebruik Nero MediaHome as server en hij werkt gewoon goed, mijn ps3 ziet hem en ik kan door folders browsen, enigste probleem is:
ik kan geen music bestanden zien, alleen mappen:S en ook geen foto's en video's..
als ik een map open zie ik niets, geen files.
help aub?
ik gebruik Nero MediaHome as server en hij werkt gewoon goed, mijn ps3 ziet hem en ik kan door folders browsen, enigste probleem is:
ik kan geen music bestanden zien, alleen mappen:S en ook geen foto's en video's..
help aub?
NVMCrashcat schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:48:
Als iemand een extra Casino Royale in huis heeft, dan hou ik mijzelf warm aanbevolen als nieuwe eigenaar van die kopie
[ Voor 4% gewijzigd door PcManiaxx op 30-05-2007 20:53 ]
Heb mijzelf ook een PS3 kado gedaan. Ridge racer 7 erbij maar die heb ik de volgende dag maar omgeruild tegen Motorstorm. Een zeer wijze beslissing IMHO. Daarentegen vind ik Motorstorm echt hele gave cut scenes hebben, en het intro filmpje is om van te smullen.
De afspeel kwaliteit van dvd's vind ik gewoonweg fenomenaal. Ik heb nog niet eerder zulke scherpe plaatjes gezien. Als je puur naar de prijs kijkt en een apparaat zoekt dat BR, SACD, HDMI 1.3, DVD upscaling (vanaf FW 1.8), Dolby TrueHD, DTS-HD enz, dan valt de prijs best wel mee. Zeker als je gaat vergelijken met de top of de line dvd spelers van andere merken die hier niet eens in de buurt komen.
Ik heb één probleem met Nero Mediahome. Als ik filmpjes afspeel op mijn PS3 dan gaat dat met horten en stoten. Dit doe ik vanaf een behoorlijk recente laptop met core duo via een draadloze verbinding. Ik kan mij niet voorstellen dat wifi hier de schuldige is maar zijn er andere mensen die hier problemen mee hebben?
De afspeel kwaliteit van dvd's vind ik gewoonweg fenomenaal. Ik heb nog niet eerder zulke scherpe plaatjes gezien. Als je puur naar de prijs kijkt en een apparaat zoekt dat BR, SACD, HDMI 1.3, DVD upscaling (vanaf FW 1.8), Dolby TrueHD, DTS-HD enz, dan valt de prijs best wel mee. Zeker als je gaat vergelijken met de top of de line dvd spelers van andere merken die hier niet eens in de buurt komen.
Ik heb één probleem met Nero Mediahome. Als ik filmpjes afspeel op mijn PS3 dan gaat dat met horten en stoten. Dit doe ik vanaf een behoorlijk recente laptop met core duo via een draadloze verbinding. Ik kan mij niet voorstellen dat wifi hier de schuldige is maar zijn er andere mensen die hier problemen mee hebben?
Verwijderd
Hallo,
help aub??
help aub??
Laat Nero Scout eerst even je files indexeren (kan even wat tijd kosten), daarna zijn de files wel zichtbaar.Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:59:
Hallo,
help aub??
Eerste hit op Sony Bootloader YLD:Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:12:
waar kan ik bootloader van sony downen voor yld ?
http://community.eu.plays...ve/index.php/t-71678.html
Was van de week in de Videoland.
Die hadden welgeteld 1 HD-DVD en 1 Blu-Ray film in de verhuur. Dat schiet dus niet op. Ik heb inmiddels een HD-DVD speler, en wil er op zich wel een Blu-Ray speler bij.
Het wachten is tot die dingen eindelijk eens in de verhuur gaan. Ik ga niet 30,- betalen voor elke film die ik wil kijken. Als het goed is volgende maand mijn 42 inch (probeer 47 inch er nog doorheen te krijgen
[ Voor 49% gewijzigd door PWM op 30-05-2007 22:28 ]
Heb jij nog geld over dan, na zo'n aderlating voor zo'n wand pixels?PWM schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:26:
Het wachten is tot die dingen eindelijk eens in de verhuur gaan. Ik ga niet 30,- betalen voor elke film die ik wil kijken. Als het goed is volgende maand mijn 42 inch (probeer 47 inch er nog doorheen te krijgen) 1080P LCD tv, en dan wil ik toch wel eens goed film gaan kijken.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Dolby True HD en DTS HD ondersteund de PS3 naar mijn idee niet. Hij gooit het er uit in 'normale' DTS dacht ik.BLRacing schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:26:
Heb mijzelf ook een PS3 kado gedaan. Ridge racer 7 erbij maar die heb ik de volgende dag maar omgeruild tegen Motorstorm. Een zeer wijze beslissing IMHO. Daarentegen vind ik Motorstorm echt hele gave cut scenes hebben, en het intro filmpje is om van te smullen.
Incorrect. TrueHD en DTS HD worden beide ondersteunt wanneer je de PS3 via HDMI aan een receiver aansluit. Indien je dit via optical doet, dan wordt het gedownsampled naar 'normale' DTS of Dolby DDm4yall schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:30:
[...]
Dolby True HD en DTS HD ondersteund de PS3 naar mijn idee niet. Hij gooit het er uit in 'normale' DTS dacht ik.
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
Bericht op AVSForum:
"The PS3 will decode TrueHD, Dolby Digital, DTS-HD (Core Only - 1.5Mbps Lossy), and of course uncompressed PCM and deliver this with no quality loss via HDMI 1.1 LPCM.
It will -not- decode DTS-HD:MA (Lossless DTS), though obviously Sony has been very aggressive at upgrading the PS3 since day one and it's not out of the question that they add master audio/lossless dts support in the future. Given that the PS3 is presently the -supreme- HD player and the showcase device for Sony's "Blu-ray is the best" strategy, and given that Fox has been shipping most of their discs with DTS-HD: MA tracks, it seems likely that this may happen.
You should also know that it's come out recently that in it's current form, the PS3 won't bitstream TrueHD or DTS:HD MA to even a complaint HDMI 1.3a receiver. This is probably going to be corrected/changed via firmware as more customers have trouble with it, but you should be aware that if you acquire a new HDMI 1.3a receiver -today- and intend to pass TrueHD/DTS-HD:MA to it today, it won't work."
"The PS3 will decode TrueHD, Dolby Digital, DTS-HD (Core Only - 1.5Mbps Lossy), and of course uncompressed PCM and deliver this with no quality loss via HDMI 1.1 LPCM.
It will -not- decode DTS-HD:MA (Lossless DTS), though obviously Sony has been very aggressive at upgrading the PS3 since day one and it's not out of the question that they add master audio/lossless dts support in the future. Given that the PS3 is presently the -supreme- HD player and the showcase device for Sony's "Blu-ray is the best" strategy, and given that Fox has been shipping most of their discs with DTS-HD: MA tracks, it seems likely that this may happen.
You should also know that it's come out recently that in it's current form, the PS3 won't bitstream TrueHD or DTS:HD MA to even a complaint HDMI 1.3a receiver. This is probably going to be corrected/changed via firmware as more customers have trouble with it, but you should be aware that if you acquire a new HDMI 1.3a receiver -today- and intend to pass TrueHD/DTS-HD:MA to it today, it won't work."
Helder verhaal, heb op dit moment MotoStorm en wil er gewoon wat naast dus was van plan R:FoM & wellicht RR7 aan te schaffen om zo ff de zomer door te kunnen (tot Asassins... Drake... MSG4.. GT5... etc..etc..etc...). R:FoM staat eigenlijk wel vast en dus wellicht ook RR7, gewoon lekker om af en toe ff een tourtje te doen...Creepy schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:30:
Ken het fenomeen moet in de PSP versie alleen nog "Crinale Duel" en ja... nog een paar keer proberen... Erg irri...Twixie schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:39:
[...]
Ik heb RR op PSP bijna uitgespeeld, moest nog enkel de laatste track of zo. Probleem vond ik de AI. Als je wat voorlag begonnen die ineens allemaal beter/sneller te rijden, waardoor je toch nog terug ingehaald werd.
Echter problemen met AI heb je op dit moment volgens mij nog wel met iedere race game.
Zou eerst rond sept 07 zijn, ik heb echter ook weer ergens gelezen dat het rond nov-dec zou worden.. Officieel heeft UbiSoft nog niets gemeld mbt een release date.... blijft w8n dus
Verwijderd
Ik zit heeeeel erg te wachten op de nieuwe Dragonball Z game maar dan op de PS3, helaas hoor ik niks erover!-RazieL- schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:24:
Nog games waar jullie naar uitkijken? Ik heb voor mezelf al een aardig lijstje
Heavenly Sword
Little Big Planet
Ratchet&Clank
MGS4
Guitar Hero 3
FF13
FF Versus 13
ZOE3
God of War 3
GTA IV
Killzone 2
White Knight Story
Calling All Cars
Warhawk
Lair
8 days
Africa
Haze
Folklore
Turok
Devil May Cry 4
Resident Evil 5
Heavy Rain
UT2007
Sly Cooper
Rock Band
Army of Two
Ik ook, alleen eerst kom Tenkaichi 3 voor de Wii en PS2, moet nog een beetje extra worden uitgemolken en ik denk dat het misschien ook niet geheel onterecht is gezien het feit dat Tenkaichi 2 voor de PS2 echt een top spel was die zeker compleet aansloot bij de serie(ook kwa beelden). En tja de userbase is een stuk groter dan die voor de next-gens heVerwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:34:
[...]
Ik zit heeeeel erg te wachten op de nieuwe Dragonball Z game maar dan op de PS3, helaas hoor ik niks erover!
same here..Crashcat schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:48:
Verwijderd
Ik zit er over te denken om een Playstation 3 aan te schaffen. Echter, ik heb geen HD ready of FULL HD tv toestel maar een 55 cm Panasonic toestel. Het beeld zal dus niet optimaal weergegeven worden. Ik wil dus weten of de games speelbaar zijn op een normale tv. Iemand die hier ervaringen mee heeft?
Ja, ik heb een Philips CRT.
Heb m aangesloten via SCART.
Op een HD Tv is het inderdaad mooier, maar op een CRT vind ik het ook erg mooi!
Same hier via component (VS heeft geen scart). Ach tzt dan komt er hier wel een HD backbeest binnen en dan ziet het er ineens nog mooier uit
Ik heb ook een Philips CRT (32PW9551) tv maar dan een HD prepared versie met HDMI aansluiting erop. Hij geeft 720p en 1080i onwaarschijnlijk mooi door en vind de kwaliteit boven veel LCD tv's uitsteken. koste me 599,-MarkieNL schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:59:
Ja, ik heb een Philips CRT.
Verwijderd
Voorlopig zal ik nog geen HD tv aanschaffen maar ik wil graag een PS3. Het is dus wel de moeite waard om op een normale tv te gebruiken ?
3 reacties met ja en je vraagt hetzelde nog een keer?Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:24:
Voorlopig zal ik nog geen HD tv aanschaffen maar ik wil graag een PS3. Het is dus wel de moeite waard om op een normale tv te gebruiken ?
Verwijderd
Alleen om de nieuwe spellen zou ik al een PS3 kopen, niet alleen vanwege de 720P of 1080PVerwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:24:
Oktober wordt GTA maand.
MGS4 en GT5 moeten ook nog komen
Dan heb ik een verrassing voor je: jouw TV kan feitelijk helemaal geen HD weergeven. Hij ondersteunt de resoluties wel, net als veel HD Ready TV's, maar hij doet aan downscaling omdat de beeldbuis effectief maar 576 lijnen kan weergeven. Het heeft dus weinig zin om daarmee aan upscaling te doen of HD content af te spelen, omdat de TV in principe alles weggooit wat het extra heeft ten opzichte van PAL resoluties. Wel wordt de illusie van een scherper beeld gewekt met Pixel Plusswopdark schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:09:
Ik heb ook een Philips CRT (32PW9551) tv maar dan een HD prepared versie met HDMI aansluiting erop. Hij geeft 720p en 1080i onwaarschijnlijk mooi door en vind de kwaliteit boven veel LCD tv's uitsteken. koste me 599,-
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Zeker wel, voordeel hiervan is dat je 2x een boost krijgt. Eerst van PS2 => PS3 en later eventueel van SD => HD.Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:24:
En als de games je aanspreken zou ik zeggen... naar de winkel
Ik kan echter niet meer w8n op een FULLHD.... ziet er zoooooo lekker uit....
[ Voor 7% gewijzigd door HoefMeistert op 01-06-2007 08:34 ]
Crashcat schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:48:
Aan iedereen wie GEEN Casino Royale heeft ontvangen en WEL gereged:
Gisteren voor de verandering nog maar eens contact opgenomen met sony. De dame aan de lijn wist mij te vertellen dat ze sinds kort(deze week) de gegevens mogen noteren van mensen welke zich hebben aangemeld en nog niets ontvangen.
Enige wat je moet doen is ff bellen met de Klantenservice, en aangeven dat je nog niets hebt ontvangen. Let op dat ze vragen om je PS3 serienummer (dus ff opschrijven). Deze gegevens worden hierna doorgestuurd naar de afdelingen welke over de uitlevering van de Blue-Rays gaat, waarna deze worden opgestuurd.
Dusch als het goed is ontvang ik binnenkort CR... Ben heel benieuwd..... Keep U posted...
Wat mij opvalt is dat het in mijn omgeving veel fout is gegaan met mensen welke vooraf hun OnlineID hadden geregistreerd.
[ Voor 11% gewijzigd door HoefMeistert op 01-06-2007 08:30 ]
ja ik heb dus ook vooraf geregistreerd op psn en echt nergens iets gelezen over CR. Maar ik ga vandaag dan maar is bellen naar de klantenservice.HoefMeistert schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 08:29:
[...]
[...]
Aan iedereen wie GEEN Casino Royale heeft ontvangen en WEL gereged:
Gisteren voor de verandering nog maar eens contact opgenomen met sony. De dame aan de lijn wist mij te vertellen dat ze sinds kort(deze week) de gegevens mogen noteren van mensen welke zich hebben aangemeld en nog niets ontvangen.
Enige wat je moet doen is ff bellen met de Klantenservice, en aangeven dat je nog niets hebt ontvangen. Let op dat ze vragen om je PS3 serienummer (dus ff opschrijven). Deze gegevens worden hierna doorgestuurd naar de afdelingen welke over de uitlevering van de Blue-Rays gaat, waarna deze worden opgestuurd.
Dusch als het goed is ontvang ik binnenkort CR... Ben heel benieuwd..... Keep U posted...
Wat mij opvalt is dat het in mijn omgeving veel fout is gegaan met mensen welke vooraf hun OnlineID hadden geregistreerd.
update: net gebeld en ze gaan er eentje opsturen
Ik heb 'm al 2 keer gehad...
Mss ook maar ff bellen, dan heb ik er drie
3 weken geleden geregistreerd, en 2 dagen geleden mail gekregen.
Ik kan nog wel even wachten dus
Ik kan nog wel even wachten dus
Ik geloof je technische verhaal gelijk maar ga je toch een verrassing vertellen:Exirion schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:01:
Dan heb ik een verrassing voor je: jouw TV kan feitelijk helemaal geen HD weergeven. Hij ondersteunt de resoluties wel, net als veel HD Ready TV's, maar hij doet aan downscaling omdat de beeldbuis effectief maar 576 lijnen kan weergeven. Het heeft dus weinig zin om daarmee aan upscaling te doen of HD content af te spelen, omdat de TV in principe alles weggooit wat het extra heeft ten opzichte van PAL resoluties. Wel wordt de illusie van een scherper beeld gewekt met Pixel Plus
Pixel plus staat hartstikke uit en toch is het beeld scherper dan dvd. Of het nu een illusie is of niet: als mijn ogen een scherper beeld waarnemen op deze tv dan zal het me een reet zijn of ik nou belazerd wordt of niet. Zolang ik maar lekker geld in men zak houd en toch op (virtueel) HD aan het gamen ben.
Neem aan dat ze wel het een en ander verifieren.-RazieL- schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:10:
Hoe lame wil je zijn?-RazieL- schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:10:

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Ik heb ook zo'n tv, en ze zijn idd beter dan sommige HD lcd tv's (zeker de 720p versies). Maak je dus maar niet druk over HD, deze tv heeft een pracht beeldje..swopdark schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:51:
[...]
Ik geloof je technische verhaal gelijk maar ga je toch een verrassing vertellen:
Pixel plus staat hartstikke uit en toch is het beeld scherper dan dvd. Of het nu een illusie is of niet: als mijn ogen een scherper beeld waarnemen op deze tv dan zal het me een reet zijn of ik nou belazerd wordt of niet. Zolang ik maar lekker geld in men zak houd en toch op (virtueel) HD aan het gamen ben.
En hij doet wel degelijk iets met de resoluties 720p en 1080i, hoe hoger de res die de tv krijgt hoe beter het beeld eruit ziet.
Het ligt ook aan de scaler die Philips in deze tv heeft gebruikt, Philips is nou eenmaal sterk in CRT beeldbuizen.
Verder zit er component en HDMI op, de PS3 over HDMI ziet er fantastisch uit!
Deze tv in test zeer goed voor de dag, ja ook vergeleken met lcd's, en met en CRT heb je geen last van lag of brakke zwart levels.
[ Voor 6% gewijzigd door S2S op 01-06-2007 17:37 ]
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Ik vraag me voornamelijk af hoeveel smileys ik moet plaatsen voordat mensen zien dat ik een grap maak
Maar die 2e kwam als een totale verassing, lag ineens op de mat.
'Sony schendt patenten met kopieerbeveiliging PS3'
http://www.nu.nl/news/109...erbeveiliging_PS3%27.html
Het begint nu echt ongelooflijke vormen aan te nemen al dat PS3 bashen dat de media maar blijft doen. Dit is een verhaal dat Sony een gepatenteerde techniek zou hebben gebruikt voor de coating op haar Blu-Ray schijfjes. Ongeveer alle nieuwssites brengen het zodanig dat de PS3 zelve de gebeten hond is, en dat de toekomst van de PS3 eraan gaat. Nu wordt er ook nog even gesuggereerd dat Sony de boete (welke nog op geen enkele manier is bepaald, laat staan dat er een rechtzaak is geweest) wel eens zou gaan doorberekenen naar haar klanten... mijn god suggestief als de pest.. ik ka me hier behoorlijk over opwinden. Sony wil haar product op de wereld zetten maar zo ongeveer iedereen probeert het succes van de opvolger van de PS2 dwars te zitten met rare suggestieve berichtgevingen.
Het begint nu echt ongelooflijke vormen aan te nemen al dat PS3 bashen dat de media maar blijft doen. Dit is een verhaal dat Sony een gepatenteerde techniek zou hebben gebruikt voor de coating op haar Blu-Ray schijfjes. Ongeveer alle nieuwssites brengen het zodanig dat de PS3 zelve de gebeten hond is, en dat de toekomst van de PS3 eraan gaat. Nu wordt er ook nog even gesuggereerd dat Sony de boete (welke nog op geen enkele manier is bepaald, laat staan dat er een rechtzaak is geweest) wel eens zou gaan doorberekenen naar haar klanten... mijn god suggestief als de pest.. ik ka me hier behoorlijk over opwinden. Sony wil haar product op de wereld zetten maar zo ongeveer iedereen probeert het succes van de opvolger van de PS2 dwars te zitten met rare suggestieve berichtgevingen.
Nu niet gaan doen alsof Sony een arm zielig mannetje is dat je steun behoeft want dat is nu ook weer niet het geval. Als jij hun patent schendt staan ze ook bij jou op de stoep.swopdark schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:19:
'Sony schendt patenten met kopieerbeveiliging PS3'
Tuurlijk is de media er als de kippen bij, daar zijn het media voor, en dat voorkom je ook niet. Dat er te pas en te onpas patent-harvesting companies zijn die louter uit advocaten bestaan en grote bedrijven aanklagen over patent-breuk, dat is iets wat steeds meer plaats vindt en waar zonder tussenkomst van de overheid niets aan zal veranderen helaas.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Verwijderd
Enkele weken geleden stond hier het telefoonnummer van de Klantenservice van Sony. Ik heb direct gebeld en aangeven dat ik nog geen CR-BR heb ontvangen. PS3 serienummer doorgegeven. De man die ik aan de lijn had vertelde me dat hij niets kon garanderen maar dat hij mijn gegevens zou doorsturen naar het bedrijf wat de distributie regelt. Helaas nog steeds niks ontvangen dus ben er sceptisch in. Mocht ik hem toch binnenkort ontvangen dan laat ik het direct even weten. Ik had mijn online-ID niet vooraf geregistreerd maar wel heel snel na aankoopdatum (26 maart volgens mij).
je kan een ander OS erop zetten. Ik weet niet of je ook meerdere linux distro's er tegelijk op kan zetten maar de meeste distro's met ppc versie werken gewoon.
Verwijderd
ik heb laatst ook een ps3 gehaald, en wil nu wat kabeltjes halen zodat ik ook eindelijk in HD kan game op de ps3, maar heb nu ergens gelezen weet niet meer waar maar daar werd verteld dat als je de ps3 via HDMI aansluit, dat optical out (digital out) niet meer werkt, is dat echt zo ?
Want ik zou eigenlijk 5.1 via mijn logitech Z5500 het geluid willen... en niet via mijn tv....
en wil daarvoor geen dure versterkers ofdergelijke voor kopen.
oh ja en nog iets is het ook mogelijk om gratis demo's te downloaden van de ps3 store zoiets had ik ook gehoord ?
mvg
Want ik zou eigenlijk 5.1 via mijn logitech Z5500 het geluid willen... en niet via mijn tv....
en wil daarvoor geen dure versterkers ofdergelijke voor kopen.
oh ja en nog iets is het ook mogelijk om gratis demo's te downloaden van de ps3 store zoiets had ik ook gehoord ?
mvg
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2007 11:07 ]
Zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28074814Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:04:
ik heb laatst ook een ps3 gehaald, en wil nu wat kabeltjes halen zodat ik ook eindelijk in HD kan game op de ps3, maar heb nu ergens gelezen weet niet meer waar maar daar werd verteld dat als je de ps3 via HDMI aansluit, dat optical out (digital out) niet meer werkt, is dat echt zo ?
ik gebruik hdmi én de digitale uitgang voor geluid, werkt perfect.3
kan je gewoon aanpassen in het xmb-menu
kan je gewoon aanpassen in het xmb-menu
[ Voor 25% gewijzigd door Reemster op 03-06-2007 13:22 ]
Beste mede-tweakers. Ik zit hier met een relatief groot probleem. Ik weet dan ook niet meer wat ik moet doen.
Beschrijving: Voorheen met firmware 1.72 als ook met 1.80 had ik in het beeldscherm instellingen menu enkel 1080p aanstaan. Ik had dus 720p en 1080i uit staan, dit om de PS3 te dwingen alles op 1080p uit te spugen. Dit ging allemaal zonder problemen. Alle demo's van de shop als ook de game Resistance Fall of Men, deden het prima en werden uitgespuugd op 1080p. Dit weet ik zeker want anders zou hij terugschalen naar 576p en dat is toch een stuk waziger.
Sinds ik op firmware 1.80 de Bluray film Casino Royal op 1080p heb gekeken en daarna de demo van F1 opstarte schaalt mijn PS3 alle games naar 576p. Niet echt tof dus. Ook resistance vertoonde dit gedrag. Daarna in de beeldinstellingen ook de optie voor 720p eens aangeschakeld en hier spelen de games prima op. Het rare is dat als ik 720p dus uitzet (enkel 1080p aan dus) en alle games op 576p worden weergegeven het dashboard gewoon netjes op 1080p wordt weergegeven.
Samenvatting:
- Beeldinstellingen: enkel 1080p enabled.
- Alle games: weergegeven op 576p
- XMB netjes op 1080p
- Bluray films netjes op 1080p
- Op twee LCD's getest (Sony V2500 + Tatung)
- De Sony 32" V2500 ondersteund enkel tot 1080i, als ik deze instel bij beeldinstellingen (1080p en 720p uit), ook alle games op 576p en XMB + films netjes op 1080i.
Beschrijving: Voorheen met firmware 1.72 als ook met 1.80 had ik in het beeldscherm instellingen menu enkel 1080p aanstaan. Ik had dus 720p en 1080i uit staan, dit om de PS3 te dwingen alles op 1080p uit te spugen. Dit ging allemaal zonder problemen. Alle demo's van de shop als ook de game Resistance Fall of Men, deden het prima en werden uitgespuugd op 1080p. Dit weet ik zeker want anders zou hij terugschalen naar 576p en dat is toch een stuk waziger.
Sinds ik op firmware 1.80 de Bluray film Casino Royal op 1080p heb gekeken en daarna de demo van F1 opstarte schaalt mijn PS3 alle games naar 576p. Niet echt tof dus. Ook resistance vertoonde dit gedrag. Daarna in de beeldinstellingen ook de optie voor 720p eens aangeschakeld en hier spelen de games prima op. Het rare is dat als ik 720p dus uitzet (enkel 1080p aan dus) en alle games op 576p worden weergegeven het dashboard gewoon netjes op 1080p wordt weergegeven.
Samenvatting:
- Beeldinstellingen: enkel 1080p enabled.
- Alle games: weergegeven op 576p
- XMB netjes op 1080p
- Bluray films netjes op 1080p
- Op twee LCD's getest (Sony V2500 + Tatung)
- De Sony 32" V2500 ondersteund enkel tot 1080i, als ik deze instel bij beeldinstellingen (1080p en 720p uit), ook alle games op 576p en XMB + films netjes op 1080i.
Native 720P PS3 spellen worden t/m firmware 1.80 niet ge-upscaled naar 1080P. Mischien dat dit in de toekomst gebeurt, maar ik denk dat dat technisch met de originele spellen niet mogelijk is. Of er moeten updates komen voor die betreffende spellen.
Je hebt dus met firmware 1.70 wel degelijk gekeken naar een 576P (of i) signaal. Met een goede scaler in de TV kan dit er best goed uitzien.
Vanaf 1.80 worden alleen PS2 spellen of DVD's (via HDMI) ge-upscaled. Blu-ray films kunnen nu ook ge-downscaled worden op 720p, wat trouwens op mijn HD-ready LCD er iets beter uitziet dan 1080i.
Je hebt dus met firmware 1.70 wel degelijk gekeken naar een 576P (of i) signaal. Met een goede scaler in de TV kan dit er best goed uitzien.
Vanaf 1.80 worden alleen PS2 spellen of DVD's (via HDMI) ge-upscaled. Blu-ray films kunnen nu ook ge-downscaled worden op 720p, wat trouwens op mijn HD-ready LCD er iets beter uitziet dan 1080i.
PSN-id: Chrasher
Resistance is zeker niet op 1080p te spelen.
Gewoon de optie 720p aan laten staan is het beste. De PS3 kiest vanzelf altijd de hoogst mogelijke resolutie en dat zal bij de meeste PS3 games dus 720p zijn en bij Blu-Ray's, DVD's, PS1 en PS2 games 1080p.
Gewoon de optie 720p aan laten staan is het beste. De PS3 kiest vanzelf altijd de hoogst mogelijke resolutie en dat zal bij de meeste PS3 games dus 720p zijn en bij Blu-Ray's, DVD's, PS1 en PS2 games 1080p.
PSN id: NL_SToRM
Ok, ik dacht toch echt gelezen te hebben dat de spellen die nu op de markt zijn idd 720p zijn, maar wel als 1080i en 1080p kunnen worden gescaled door de PS3. Kan het mis hebben, maar er was een known bug voor firmware 1.30 (US) die het niet mogelijk maakte voor mensen met een HDTV die enkel 1080i ondersteunde (en GEEN 720p) om spellen in 1080i te spelen en dus downscalen naar 576p. Wat je zegt is dus niet waar, spellen zijn native 720p, maar kunnen zeker WEL gescaled worden door de PS3 zelf naar 1080i (vanaf firmware hoger dan 1.30) en 1080p gescaled worden. Voor firmware 1.30 verkoos de PS3 720p boven 1080i en waren de mensen met die HDTV's met enkel 1080i dus gedoemd tot 576p.SToRM666 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:19:
Resistance is zeker niet op 1080p te spelen.
Mocht, en dan nadrukkelijk mocht het niet waar zijn wat ik zeg hier allemaal dan blijft het vreemd dat mijn PS3 eerst prima spellen uitspuugde op een resolutie op 720p of hoger (laat ik het daar even op houden), zonder dat 720p stond aangevinkt bij beeldscherminstellingen en hij het nu NIET meer doet en dus de allerlaagste resolutie selecteerd.
Er is dan ook echt niets aan mijn instellingen veranderd. 720p heeft na het instellen van de PS3 nooit meer aangestaan. XMB prima op 1080p en naar mijn idee de spellen dus ook (volgens jou 720p geweest).
Dit topic is gesloten.