Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste
Acties:
  • 28.841 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Uur of 30

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:14:
Zeg er schiet me in eens iets te binnen wat ik niet in de handleiding vind!
Die consoles zijn wireless en ze hebben een kleine lithium batterij. Maar weet iemand hoe lang zo'n controller mee gaat tijdens gamen voordat ie op is?
toch wel ong. 1 á 2 dagen

bron: ikke :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:26
MeNTaL_TO schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:00:
[...]

Kan je dan 6 tulpstekkers op de ps3 aansluiten?
ik quote mezelf maar even
voor het afspelen heb je een Audio kabel nodig met 5.1 uitgang....
Waarschijnlijk moet je dus een Sony AV kabel kopen om een analoge 5.1. uitgang te krijgen voor SACD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Frank J. schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:20:
Waarschijnlijk moet je dus een Sony AV kabel kopen om een analoge 5.1. uitgang te krijgen voor SACD
Dat gaat niet werken. Je kunt geen 5.1-kanaals geluid krijgen over de analoge Sony AV-kabel. Verder geeft de optische kabel wel 5.1 door maar niet voor SACD. Dat gaat alleen via HDMI!

Audio output on the PLAYSTATION®3 system
The supported channels may vary depending on the output connector used.

Afbeeldingslocatie: http://fp.scea.com/Content/ps3support/GettingStarted/img/PS3_9_SystemOutputTable.gif

NOTES:

1. Audio from a Super Audio CD cannot be output from the digital out (optical) connector. Multi-channel content from Super Audio CDs can only be output from the HDMI OUT connector.
2. A device compatible with Linear PCM 7.1 Ch. is required to output 7.1 Ch. audio from the HDMI OUT connector.
3. This system does not support output from the DTS-HD 7.1 Ch. DTS-HD 7.1Ch audio is output from a 5.1 or lower channel.

Zie online-manual.

[ Voor 39% gewijzigd door ymmv op 21-05-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
nou als je nou een voorbeeld wilt van hoe sony en de ps3 in het nieuws worden gebracht:

stom artikel

Tijdens een interview met gamepro krijgt sony de vraag wat ze ervan zouden vinden als MS ook Folding@home zou gaan toevoegen aan de 360 en als ze dit zouden doen voor PR redenen. Sony antwoord natuurlijk dat ze het altijd goed vinden dat er meer mensen mee doen aan F@H maar dat het wel een hele asociale PR move zou zijn.

Wat wordt ervan gemaakt op alle idiote game weblogs die niet de moeite nemen om bronnen te controleren (lees: Kotaku en gek genoeg ars technica waarvan ik toch wel meer had verwacht): Sony vind dat MS niet mee moet doen aan Folding@home omdat zei het alleen als PR zouden gebruiken

prachtig toch. Echt sony kan nergens iets meer goed doen. Ik geef het een uurtje of 2 voordat het op de frontpage van digg staat.

jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

zerokill schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:14:
nou als je nou een voorbeeld wilt van hoe sony en de ps3 in het nieuws worden gebracht:

stom artikel

Tijdens een interview met gamepro krijgt sony de vraag wat ze ervan zouden vinden als MS ook Folding@home zou gaan toevoegen aan de 360 en als ze dit zouden doen voor PR redenen. Sony antwoord natuurlijk dat ze het altijd goed vinden dat er meer mensen mee doen aan F@H maar dat het wel een hele asociale PR move zou zijn.

Wat wordt ervan gemaakt op alle idiote game weblogs die niet de moeite nemen om bronnen te controleren (lees: Kotaku en gek genoeg ars technica waarvan ik toch wel meer had verwacht): Sony vind dat MS niet mee moet doen aan Folding@home omdat zei het alleen als PR zouden gebruiken

prachtig toch. Echt sony kan nergens iets meer goed doen. Ik geef het een uurtje of 2 voordat het op de frontpage van digg staat.

jammer....
Wees eens eerlijk, vind je het een heel handig antwoord?

Ik ben het met je eens dat hij het wss niet op deze manier bedoeld, maar om nou te zeggen dat het een heel diplomatiek antwoord is :?

Gewoon niet slim.

De Editor van Gamepro verwoord het goed:
Allow me to editorialize a little bit: Jack, shut up. I'm not one of those people who thinks that because celebrities give millions to charity for PR, their money spends any worse. With the hype over the power of the Cell and the help it's given Folding@Home, these comments didn't come only from the giving part of your heart.

If Microsoft wants to do the same thing, let them. The classy move would be to say that you're glad they're following your lead, and you only wish they could do as much as the PlayStation 3 to help move Folding@Home along. Be gracious; this is a big win for you, and questioning someone else's motivations when they want to help out in the fight against cancer makes you look petty.

What a silly thing to get petty about.
Hij had slechts 1 antwoord moeten geven: Good for them

Als ik jou was zou ik me hier drukker om maken:

nieuws: Zuid-Korea krijgt PS3 met 80GB, Europa niet

De reacties op dit artikel zijn pas van bedroevend niveau. Ik kan daar met mijn pet echt niet bij. Sony heeft een kleine differentiatie in producten op de verschillende markten. Kleine verschillen, zoals een 60 of 80gb, geen enkele reden om je op te winden, toch wordt er gedaan of het iets heel ergs is. En dan ook nog de Koreaanse prijs vergelijken met de EU prijs :')

Alleen om die EE kan je een discussie vormen, maar die zit daar ook niet in :)

[ Voor 34% gewijzigd door PWM op 21-05-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Nouja hij zegt letterlijk hoe meer hoe beter. Maar hij zegt er ook bij dat hij het erg oppervlakkig zou vinden als MS het zou doen voor PR. Wat had hij dan moeten antwoorden? geen commentaar doet het niet meer tegenwoordig. Het is ieg gewoon jammer dat alles zo uit verband wordt gerukt.

reacties op tweakers waren van het niveau dat we eigenlijk ondertussen gewend moeten zijn maar het wordt pas echt jammer wanneer de nieuwsberichten zelf door idioten geschreven worden.

Ik begin me toch ondertussen af te vragen wat sony moet doen om PR wel goed te krijgen. Ik denk dat ondertussen zelfs een prijsverlaging negatief gedraaid gaat worden. "sony geeft toe dat ze iedereen naaide door 600euro te vragen voor de PS3". maarja. Ik ga weer lekker motorstorm spelen :P

edit: Toch even het interview quoten want ik denk dat jij ook het interview niet hebt gelezen aan je reactie te merken...
GP: Folding@Home has been a big success. There have been rumors that Microsoft wants to participate, too. Aside from any medical benefit that it might produce, would it be smart from a business standpoint for Microsoft to do join in considering the under-power of the Xbox 360 CPU compared to the PS3's Cell?

JT:So if other companies can help contribute to that, I think that's great. But let's face it, if your motivation is for PR, to me, that's a little shallow.
duidelijk en logisch antwoord lijkt mij...

[ Voor 30% gewijzigd door zerokill op 21-05-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

zerokill schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:36:
Nouja hij zegt letterlijk hoe meer hoe beter. Maar hij zegt er ook bij dat hij het erg oppervlakkig zou vinden als MS het zou doen voor PR. Wat had hij dan moeten antwoorden? geen commentaar doet het niet meer tegenwoordig. Het is ieg gewoon jammer dat alles zo uit verband wordt gerukt.
In zijn antwoord meldt hij ook nog even de "beperkte CPU mogelijkheden" van de 360, zal dat niets met PR van doen hebben?

Folding is een perfect principe, en het is goed, heel goed, dat Sony daar aan mee doet. Ze moeten echter niet doen, alsof ze het puur uit naastenliefde doen. De aandacht voor het project, en de goed presterende Cell is in alle media geweest, of zouden ze dat niet verwacht hebben :+
zerokill schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:36:

duidelijk en logisch antwoord lijkt mij...
Als dat zijn enige antwoord was geweest, dan wel :) Het gaat ook om het verhaal wat hij daarvoor doet.

Vooral deze, is gewoon zijn PR verhaaltje:
Would they be even having this conversation if we weren't doing it? I don't know. I would guess that the medical community would take help from anywhere they could get it, but the commentary that I heard is that Stanford isn't sure that [the Xbox 360's processing abilities] would help them very much, which is odd to be because if it helped at all, it seems like they would welcome it with open arms.
Daarna zegt hij natuurlijk dat dat niet uit moet maken, maar het feit dat hij die opmerking plaatst is al genoeg.
reacties op tweakers waren van het niveau dat we eigenlijk ondertussen gewend moeten zijn maar het wordt pas echt jammer wanneer de nieuwsberichten zelf door idioten geschreven worden.
De nieuwswaarde van dat artikel was ook 0,0 inderdaad.
Ik begin me toch ondertussen af te vragen wat sony moet doen om PR wel goed te krijgen. Ik denk dat ondertussen zelfs een prijsverlaging negatief gedraaid gaat worden. "sony geeft toe dat ze iedereen naaide door 600euro te vragen voor de PS3". maarja.
Het is toch een wisselwerking.Sony wordt wat achterdochtig behandeld, aan de andere kant hebben ze voor en na de launch af en toe gekke uitspraken gedaan.
Ik ga weer lekker motorstorm spelen :P
Een console is uiteindelijk toch bedoeld om te gamen *O*

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 21-05-2007 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
zerokill schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:14:

jammer....
No offense, maar zijn antwoord is ook echt totaal niet handig. En dat hebben we al eerder gezien bij Sony... jij quote nu ook zijn antwoord weer lekker selectief :X

Maar grappig dat je hier zo over valt, als SToRM666 in "Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 5" allemaal onzin loopt te verkondigen die "positief" is voor de PS3 dan hoor ik alleen PWM erover (toch niet echt de grootste PS3 fanboy :P).
zerokill schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:50:
[...]
@hoedje: Volgensmij ben ik later nog met PWM verder in discussie gegaan over de meerwaarde van blu ray? of bedoelde je dat niet? Ieg het is echt niet zo dat er niks positiefs over sony te melden valt.
Dat is niet mijn punt, het ging ook niet specifiek om jou. Het ging er gewoon om dat in het PS3 topic zo'n slachtoffer rol heerst. Face it, Sony heeft een aantal dingen stom aangepakt en is voor een (groot) gedeelte zelf verantwoordelijk voor de negatieve publiciteit. Misschien in dit geval niet, maar het is wel weer erg onhandig. Maar laten we er even vanuit gaan, dat het allemaal leugens zijn. Waarom moet je (in dit geval Storm666) dan ook met onwaarheden komen om de positieve punten te "bewijzen" :?

[ Voor 46% gewijzigd door Hoedje op 21-05-2007 19:57 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
PWM schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:41:
[...]

In zijn antwoord meldt hij ook nog even de "beperkte CPU mogelijkheden" van de 360, zal dat niets met PR van doen hebben?

Folding is een perfect principe, en het is goed, heel goed, dat Sony daar aan mee doet. Ze moeten echter niet doen, alsof ze het puur uit naastenliefde doen. De aandacht voor het project, en de goed presterende Cell is in alle media geweest, of zouden ze dat niet verwacht hebben :+
Nou goed daar geef ik je gelijk maar als je ook dat weer in context zet dan zegt hij dat Stanford niet weet of de 360 zoveel kan bijdragen. Ik vraag me sowieso af in hoeverre dat klopt want zoals Jack ook al zegt: alles helpt.

@hoedje: Volgensmij ben ik later nog met PWM verder in discussie gegaan over de meerwaarde van blu ray? of bedoelde je dat niet? Ieg het is echt niet zo dat er niks positiefs over sony te melden valt.

Het is een beetje triest dat in princiepe positieve dingen zoals bijv blu ray, F@H en de cell als iets negatiefs worden gezien. Over bluray: of je het nou wilt of niet er past meer op... als ze een special edition van stranglehold maken met een complete HD film erop, leuk toch? uiteindelijk past er op de blu ray toch meer aan gameplay en blu ray zal ook zeker zn voordeel gaan bewijzen.

@PWM:
Would they be even having this conversation if we weren't doing it? I don't know. I would guess that the medical community would take help from anywhere they could get it, but the commentary that I heard is that Stanford isn't sure that [the Xbox 360's processing abilities] would help them very much, which is odd to be because if it helped at all, it seems like they would welcome it with open arms.
Het is maar wat je quote maar nu gaan we dus echt mierenneuken :P je hebt gelijk die hele alinea had beter weggelaten kunnen worden.

[ Voor 17% gewijzigd door zerokill op 21-05-2007 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

zerokill schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:50:
Het is een beetje triest dat in princiepe positieve dingen zoals bijv blu ray, F@H en de cell als iets negatiefs worden gezien. Over bluray: of je het nou wilt of niet er past meer op... als ze een special edition van stranglehold maken met een complete HD film erop, leuk toch? uiteindelijk past er op de blu ray toch meer aan gameplay en blu ray zal ook zeker zn voordeel gaan bewijzen.
Niemand zegt dat Blu-Ray geen goede toevoeging is :) Althans, ik niet.

Blu-Ray is een hele goede toevoeging, en mochten er gewoon Blu-Rays bij de Videoland komen te liggen, zet ik er gewoon 1 neer. Cell? Prachtig. Folding? Top

Het gaat meer om wat ongenuanceerde uitspraken te weerleggen en bedisccusieren (daar hebben we GoT voor) :) Ik probeer ook alles onderbouwd te brengen. De PS3 is een prima console, no doubt about it. Beter dan de 360? Geen idee, dat kan niemand zeggen, de tijd zal het uitwijzen.

De Wii, PS3 en 360 hebben alle 3 hun goede en minder goede kanten, en die horen op dit forum gewoon belicht te worden :)

En kritiek op de Wii (matig spelaanbod, slechte gfx) of op de 360 (luid, matige bouwkwaliteit), mogen ook gewoon belicht worden ;)

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 21-05-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Hoedje schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:41:
Waarom moet je (in dit geval Storm666) dan ook met onwaarheden komen om de positieve punten te "bewijzen" :?
Dat zijn stuk voor stuk feiten, maar dat jij ze niet wil geloven is niet mijn probleem...

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
SToRM666 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:51:
[...]
Dat zijn stuk voor stuk feiten, maar dat jij ze niet wil geloven is niet mijn probleem...
Uhuh, absoluut geen halve waarheden ofzo O-) PWM in "Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 5".

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Hoedje schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:41:
[...]
Dat is niet mijn punt, het ging ook niet specifiek om jou. Het ging er gewoon om dat in het PS3 topic zo'n slachtoffer rol heerst. Face it, Sony heeft een aantal dingen stom aangepakt en is voor een (groot) gedeelte zelf verantwoordelijk voor de negatieve publiciteit. Misschien in dit geval niet, maar het is wel weer erg onhandig. Maar laten we er even vanuit gaan, dat het allemaal leugens zijn. Waarom moet je (in dit geval Storm666) dan ook met onwaarheden komen om de positieve punten te "bewijzen" :?
toegegeven sony heeft een aantal dingen compleet verkeerd aangepakt maar er is opeens een trend onstaan waarbij sony het zwarte schaap is. Er werd opgegevn moment gewoon zoveel BS gepost op de raarste plekken. Sony kon niks meer goed doen.

neem bijvoorbeeld de EU release: sony levert 500'000 consoles die logisch niet binnen 1 dag verkocht worden. Het werd sony hier gewoon aangerekent dat ze teveel consoles naar de winkels hadden gestuurd. Waar heb je het dan over?

Bepaalde dingen worden gewoon te eenzijdig bekeken. Bijvoorbeeld de ophef rond de winkel Lik-san die werd gesloten. Mensen vergaten gewoon compleet dat sony daar misschien wel een reden voor heeft die weinig met geld te maken had. Als mensen in de EU problemen hadden met kapotte PS3's door gebruik van verkeerde adapters ofzo dan had sony misschien een rechtzaak in zn broek hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lik sang werd opgeheven omdat Sony gewoon hun wilden naaien, je kan Sony niet aanklagen als je zelf een product uit een andere regio koopt, dan ligt de schuld bij de verkoper ( lik sang in dit geval ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:12:
Lik sang werd opgeheven omdat Sony gewoon hun wilden naaien, je kan Sony niet aanklagen als je zelf een product uit een andere regio koopt, dan ligt de schuld bij de verkoper ( lik sang in dit geval ).
Ik denk dat je hier echt veel te kort door de bocht gaat. Klanten kopen uiteindelijk een Sony product en zullen een sony hulplijn bellen als er problemen zijn. De ongenoegen zullen bij de klanten liggen. Die hebben uiteindelijk een misschien wel niet werkende PS3 zonder garantie etc.

En trouwens wat wil je als sony. Als een bedrijf als Lik-sang reageert op verbod op verkoop van PSP met "ach in november gaan we toch de PS3 verkopen in europa dus het maakt ons niks uit...."
Je vraagt dan om een rechtzaak. En uiteindelijk was het lik sang die iets deed dat illegaal was en niet sony. Consumenten wetten zijn er niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

16 juni een ps3 voor dik 400 euro

Geruchten over een PlayStation 3 met een grotere harde schijf doen al enige tijd de ronde.
En waar rook is, is vuur. De 80 GB PlayStation 3 komt op 16 juni op de Koreaanse markt
en kost omgerekend 411 euro (518.000 Koreaanse won).

Hebben ze geen BTW in korea ;)

Waarom hier dan 600 euro. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Die rechtszaak van Sony heeft er wel toe geleid dat het behoorlijk lastig is geworden om niet alleen PS3s en PSPs goedkoop te importeren, maar ook de software. PS3-games mogen dan wel regio-vrij zijn, als je bij Play-Asia vanuit Europa een PS3-spel probeert te bestellen wordt dat geblokkeerd. Dat is niet het geval als je een adres buiten Europa opgeeft. Het komt er op die manier op neer dat Europeanen zo verboden wordt om goedkoper buiten de EU-grenzen te winkelen zodat firma's als Sony hun prijzen kunstmatig hoog kunnen houden.

Bedrijven willen dolgraag handelsbarriers weghalen als het hun financieel voordeel brengt, als ze goedkoper kunnen produceren in Thailand of Maleisie dan wordt er probleemloos een fabriek in Europa gesloten, maar o wee als de consument een voordeel weet te halen! Helaas geeft de EU-wetgeving bedrijven in de vorm van de copyright-wetgeving een handvat om bedrijven in het buitenland te verbieden officiele produkten aan Europese klanten te verkopen. Sony heeft dat wel heel smerig gedaan door Lik-Sang in zo'n beetje alle Europese lidstaten aan te klagen. Lik-Sang had niet de financiele middelen om de gigantische juridische kosten die al die processen zouden opslorpen te bekostigen. Ze wisten vantevoren dat ze bij het niet aanvechten van die claims ze al de zaken zouden verliezen en elke keer zaak zwaar beboet zouden worden. Daarom gaven ze voortijdig de pijp aan maarten en sloten de tent.

Da's nou de macht van geld: je gooit zoveel advocaten op een zaak dat je tegenstander het financieel niet kan bolwerken om via de rechter alsnog zijn gelijk te krijgen.

BTW Als je bij Lik-Sang opgeeft dat je op de Nederlandse Antillen woont, willen ze wel spullen sturen. Gelukkig weten ze bij postdistributiecentra wel dat "Amsterdam, Netherlands Antilles" verbeterd moet worden. Op die manier heb ik Genji heel goedkoop gekocht. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door ymmv op 21-05-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
zerokill schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:21:
[...]

Ik denk dat je hier echt veel te kort door de bocht gaat. Klanten kopen uiteindelijk een Sony product en zullen een sony hulplijn bellen als er problemen zijn. De ongenoegen zullen bij de klanten liggen. Die hebben uiteindelijk een misschien wel niet werkende PS3 zonder garantie etc.

En trouwens wat wil je als sony. Als een bedrijf als Lik-sang reageert op verbod op verkoop van PSP met "ach in november gaan we toch de PS3 verkopen in europa dus het maakt ons niks uit...."
Je vraagt dan om een rechtzaak. En uiteindelijk was het lik sang die iets deed dat illegaal was en niet sony. Consumenten wetten zijn er niet voor niets.
Maar het is wel een beetje dubbel om je console regiovrij te maken en vervolgens importwinkels te sluiten 8)7
Blijft een halve waarheid die in je post stond.
De eerste geruchten kwamen vanaf een Japanse fotoblog, vervolgens verschenen ze op een Japans forum om te eindigen over het gehele wereldwijde web. Overigens komt het uit een Japans magazine dus het zou kunnen kloppen, maar nogmaals we weten het 23 juni pas zeker! Dus een voldongen feit, moi ;)
Mutatie schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:43:
[...]

Dat klopt ook toch eigenlijk wel, de PS3 is ijzersterk in F@H berekeningen, op de 360 is het het niet echt waard qua performance-stroomgebruik verhoudingen.
Dat is speculeren, het schijnt ook dat de GPU van de Xbox 360 rondjes loopt om de Cell CPU van de PS3...

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 21-05-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:36
PWM schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:41:
[...]

Dat klopt ook toch eigenlijk wel, de PS3 is ijzersterk in F@H berekeningen, op de 360 is het het niet echt waard qua performance-stroomgebruik verhoudingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 16:12
Net of liksang enkel maar in onmin leefde met Sony... . Al eens gezien met wie Liksang afgelopen jaren de ene na de andere rechtzaak heeft gehad ?

Daarintegen heb ik geen problemen om PS3/Xbox 360 games te kopen buiten Europa hoor.
Wees eens eerlijk, vind je het een heel handig antwoord?
Ik had in een ander interview gelezen dat hij het uiteindelijk een goeie zaak vond maar dat Microsoft het anders niet had gedaan als Sony niet soortgelijke iniatief had genomen. Ik zie niet in wat daar mis aan is of onwaar ?

Los van het feit dat iedereen er mee gebaat is, de reden waarom MS nu een F@H client wil is niet omwille van filantropische motieven maar zuiver om PR. Ik durf er mijn hele hebben en houden op verwedden dat dit de enigste drijfredenen zijn van MS.

[ Voor 6% gewijzigd door simplicidad op 21-05-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
Dat is speculeren, het schijnt ook dat de GPU van de Xbox 360 rondjes loopt om de Cell CPU van de PS3...
Dat is niet speculeren. Op het F@H stond er enkele maanden een post van een van de developers van dit project die dit netjes uitlegde.

Ook mbt een GPU versus de Cell die idd sneller is (!) maar door bepaalde beperkingen heeft men klaarblijkelijk x aantal keer bewerkingen nodig zodoende dat die snelheid teniet wordt gedaan. Het is een pak inefficentier dus. De precieze uitleg weet ik niet meer maar 200% zeker dat dit op het F@H heel netjes werd uitgelegd. Nu uiteindelijk alle beetjes helpen. Mij deert het niet echt, maar ik ben ook niet blind voor het waarom...

Uiteindelijk gaat het mbt dergelijke projecten niet om Sony of Microsoft of hun met momenten infantiele strijd... .

[ Voor 60% gewijzigd door simplicidad op 21-05-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Hoedje schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:36:
[...]

Maar het is wel een beetje dubbel om je console regiovrij te maken en vervolgens importwinkels te sluiten 8)7
No offence maar heb je enig idee waarom er in het algemeen verschillende regios waren? PAL en NTSC. Blu ray is groot genoeg voor beide versies van het spel op 1 disc... dat is de hoofdreden dat ps3 regio vrij is.
Hoedje schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:36:

Ja en je zou vervolgens de GPU van de PS3 ook weer kunnen laten meerekenen.... Inhoudelijk gesproken: De cell cpu is dacht ik niet geschikt voor alle WU's van F@H. Er zijn maar een paar soorten WU's waar hij echt beter en sneller in is vergeleken met de PC. Dit heeft er natuurlijk mee te maken dat de Cell niet zo geschikt is in het uitvoeren van bepaalde dingen in vergelijking met een PC CPU maar er zijn weer andere gebieden waar hij veeeeel sneller is.

De GPU is wel een heel stuk sneller maar kan nog minder WU's efficient uitvoeren. Maarja uiteindelijk is het zo dat alles helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
zerokill

Het is een beetje triest dat in princiepe positieve dingen zoals bijv blu ray, F@H en de cell als iets negatiefs worden gezien.

sony levert 500'000 consoles die logisch niet binnen 1 dag verkocht worden. Het werd sony hier gewoon aangerekent dat ze teveel consoles naar de winkels hadden gestuurd. Waar heb je het dan over?
Hier kan ik me ook in vinden, al deze onderdelen maken de PS3 tot een mooie next gen machine, niet alleen voor HD gaming maar ook voor een media center. Dit alles werd de afgelopen maanden compleet de grond in gestampt af en toe. Hetzelfde had je met HalfLife2 en Doom3 iedereen zeurt en zeikt en schopt en duwt en op het moment dat de game uit komt vliegt het weer over.

Het enige wat me wel compleet irriteerd aan de PS3 op dit moment is dat er 2 dingen niet ondersteund worden:
  1. netwerk koppeling met de PC
  2. NTFS externe HDD
PWM

En kritiek op de ......of op de 360 (luid, matige bouwkwaliteit), mogen ook gewoon belicht worden
Dit is ook wat mij overtuigde om toch voor de PS3 te gaan. Maar aan de andere kant stond het magere spelaanbod me tegen om de PS3 te kopen. Uiteindelijk ben ik voor de (bouw)kwaliteit van de PS3 gegaan, het is een goed bedacht en in elkaar gezet technisch hoogstandje. En er staan nog veel goede games aan te komen.
[message=]Hoedje[/message]:

GPU vergelijken met de CPU/Cell? Of zie ik het nou verkeerd?
Dat gaat niet werken. Je kunt geen 5.1-kanaals geluid krijgen over de analoge Sony AV-kabel. Verder geeft de optische kabel wel 5.1 door maar niet voor SACD. Dat gaat alleen via HDMI!
hmm oke? hoe moet ik me dit voorstellen? HDMI naar receiver die decodeerd het? en van daar uit weer HDMI naar mijn LCD tv? Moet ik eerst een receiver vinden die SACD kan weergeven dus?

[ Voor 10% gewijzigd door Falcon Heavy op 21-05-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiken jullie al een bluetooth keyboard voor de PS3?

Ook ben ik erg benieuwd naar ervaringen van jullie met Linux op de PS3. Het liefste zou ik de PS3 ook als mediasysteem gebruiken. Ik wil dan via een gigabit utp kabel een folder met dvd's en divx's delen en deze dan via Linux op de PS3 afspelen. Lijkt me niet dat de PS3 standaard DIVX met ondertitels ondersteunt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 21:54
beste philip, waarom een bleutooth keyboard? Toetsenborden met usb aansluiting (ook draadloze) werken gewoon icm ps3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie het al gehoord van het 'ruilen' van PSN games? Het schijnt dus zo te zijn dat je PSN games met elkaar kunt delen zonder er beide voor te moeten betalen!

PSN-id: Marnixiano

Iemand zin om het te proberen? Ik ben in het bezit van Gripshift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:14:
Hebben jullie het al gehoord van het 'ruilen' van PSN games? Het schijnt dus zo te zijn dat je PSN games met elkaar kunt delen zonder er beide voor te moeten betalen!

Ik heb je iig toegevoegd :)

De truck is dat je PS3 games op 5 verschillende consoles mag downloaden ofzo? En dat je jouw account aanmaakt op mijn PS3 en dan wordt de game ook voor mij beschikbaar. Dan jouw account wachtwoord veranderen op mijn PS3 zodat ik niks kan klooien en dan werkt het volgens mij?

[ Voor 21% gewijzigd door Falcon Heavy op 22-05-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
Frank J. schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:32:

hmm oke? hoe moet ik me dit voorstellen? HDMI naar receiver die decodeerd het? en van daar uit weer HDMI naar mijn LCD tv? Moet ik eerst een receiver vinden die SACD kan weergeven dus?
SACD (Super Audio Compact Disk... toch?) Heeft wel een hoop voordeel als een leuke reciever en speakerset hebt staan. Om nu SACD over de (meestal bagger) speakertjes van je LCD te spelen lijkt me ineens het hele voordel van SACD wegnemen.

Ik heb onlangs een nieuwe reciever gekocht, zonder HDMI ingang of switch, want die krengen zijn dus echt ongelooflijk duur! Het leek me verstandiger om tzt een Full HD plasma/SED scherm te kopen met gewoon 2 of meer HDMI ingangen erop. Ik heb nu mijn PS3 via een optisch kabeltje op mijn AV Reciever aangesloten en het geluid is gewoon geweldig. DTS, dolby digital in games... die buggies en bikes in motorstorm online lijken nu echt overal vandaan te komen :P :D

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:14:

Is dit niet een soort van "in je eigen vingers snijden"? die feature heeft Sony erop gezet dat als je ooit nog eens je HDD gegevens verliest, of wat dan ook dat je gewon gratis die game tot 4 keer toe van de network server af kan halen. Door deze game te delen met een aantal peepz oid verspeel je deze kans.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ymmv schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:30: Het komt er op die manier op neer dat Europeanen zo verboden wordt om goedkoper buiten de EU-grenzen te winkelen zodat firma's als Sony hun prijzen kunstmatig hoog kunnen houden.
Amen. Er ligt een taak voor de overheid en de EU om dit aan te pakken, maarja het zal wel weer geen prioriteit hebben.
Helaas geeft de EU-wetgeving bedrijven in de vorm van de copyright-wetgeving een handvat om bedrijven in het buitenland te verbieden officiele produkten aan Europese klanten te verkopen.
Het is het handelsmerk PSP en PlayStation 3 dat het mogelijk maakt parallele import te verbieden. Copyright is niet het probleem als je gewoon originele producten koopt.
BTW Als je bij Lik-Sang opgeeft dat je op de Nederlandse Antillen woont, willen ze wel spullen sturen. Gelukkig weten ze bij postdistributiecentra wel dat "Amsterdam, Netherlands Antilles" verbeterd moet worden. Op die manier heb ik Genji heel goedkoop gekocht. ;)
Da's een goede tip! PSP-spellen zijn vaak erg betaalbaar bij Play-Asia, moet ik maar eens proberen. Nu ik er over nadenk is het vreemd dat Play-Asia zelf geen forwarding service heeft. Aangezien ze wel mogen exporteren naar de VS, kunnen natuurlijk (met een zusterbedrijf in de VS) alle PSP en PS3 spellen vanuit de VS naar Europa doorsturen. Vanuit de VS is er blijkbaar geen export verbod van Aziatische uitgaven naar Europa.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
iemand dit al gelzen?!

Zijn wel echt toffe verbeteringen!

vraag me alleen wel af of je je ps3 standaard op remoteplay moet hebben staan wil je hem vanaf een andere locatie benaderen met de psp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:15
Welke goede games komen er dit jaar nog uit???
Echte games waarom ik dan de PS3 moet kopen ipv 360.

Ik twijfel nog steeds heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
robert22nh schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:52:

Killzone 2,Lair en Heavenly Sword om er een paar te noemen. Voor de rest Ratchet and Clank (dacht ik) en Warhawk natuurlijk. Allemaal PS3 exclusives dus het zit wel snor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Heeft iemand enig idee van DLNA is? Er staat op ps3fanboy dat je het kan gebruiken om media te streamen over je thuis netwerk. Ik vraag me echt af wat dit gaat inhouden. Als dit zou betekenen dat we divx video en mpg gewoon over ons netwerk kunnen streamen zou dat echt geweldig zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
floffert schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:50:
iemand dit al gelzen?!

Zijn wel echt toffe verbeteringen!

vraag me alleen wel af of je je ps3 standaard op remoteplay moet hebben staan wil je hem vanaf een andere locatie benaderen met de psp..
Superz! vooral PS2 + dvd's upscalen naar 1080p ben benieuwd hoe de connectie met de pc gemaakt kan worden.... 'DLNA3 was dat?

http://www.dlna.org/en/consumer/home
http://en.wikipedia.org/wiki/DLNA

hier staat het een en andere als de site het doet :D
Step-by-Step
Connecting DLNA devices together to form a network is quick and easy.

Connecting Devices
Plug a LAN cable into the LAN connector of each of the DLNA devices as shown in Network 1 and Network 2.

Network 2 shows how a network hub or a network router may be used to connect multiple DLNA devices. A wireless network router may be used if the DLNA devices support wireless LAN technology.

Network 1

Afbeeldingslocatie: http://www.dlna.org/en/consumer/support/steps/connecting1.jpg

Network 2
Afbeeldingslocatie: http://www.dlna.org/en/consumer/support/steps/connecting2.jpg
No Setup Required!
No additional network settings or other setup is required once all LAN cables are connected. Simply power-on all the devices. They will connect, communicate and configure your network using their built-in DLNA technology.

To enhance the user experience, some DLNA servers may specify a certain directory or folder for content storage.

For further details, please refer to the user manual of each DLNA product.
p.s. plaatjes laden niet snel omdat de DLNA site behoorlijk overbelast is :P

[ Voor 58% gewijzigd door Falcon Heavy op 23-05-2007 17:29 . Reden: dlna ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
Nice ! DNLA was een van de features wat echt hoog op mijn wishlist stond !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
zerokill schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:59:
[...]

Killzone 2,Lair en Heavenly Sword om er een paar te noemen. Voor de rest Ratchet and Clank (dacht ik) en Warhawk natuurlijk. Allemaal PS3 exclusives dus het zit wel snor :P
Uncharted is nog een exclusive die zeker niet vergeten mag worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
SToRM666 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:50:
[...]

En mensen maar lopen roepen dat de PS3 geen exclusives heeft ;)
we hebben de grote titels nog niet eens opgenoemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G.R.A.W. 2 is alweer uitgesteld door Ubisoft :( . Het begint nu echt op een patroon te lijken. S.C.Double Agent, R.S. Vegas, Oblivion... allemaal uitgesteld. De games van Ubisoft lijken nu pas uit te komen op het moment dat de X-Box360 versies al zo lang uit zijn dat deze voor de helft van de prijs verkrijgbaar zijn. Op die manier kunnen ze weer opnieuw volledig gaan ca$hen aangezien de PS-3 bezitters gewoon weer het volle pond mogen betalen. Eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat er juridisch het een en ander niet klopt en ik heb sterk de indruk dat ze misbruik maken van hun macht (soort monopolipositie).

Als ze dan nog eens de tijd nemen om de PS-3 versies op te leuken ok. Helaas krijgen wij ook nog eens een zwaar inferieure versie van vrijwel iedere game die grafisch veel minder is en last heeft van lag of irritante bugs (Oblivion lijkt het enige spel te zijn dat verbeterd is, daar is echer Bethesda
verantwoordelijk voor. Ubisoft is bij die game alleen verantwoordelijk voor, jawel de nodige vertraging
8)7 ). Het lijkt erop dat Ubisoft gewoon hun platform heeft gekozen (360) en alles daar op ontwikkeld. De games zijn daarom geschikt om optimaal gebruik te maken van de Xenon GPU en wordt vervolgens met zeer weinig aanpassingen overgezet naar de PS-3 met de wat zwakkere RSX GPU. De Cell CPU is krachtig genoeg om zware grafische effecten volledig over te nemen en nog beter uit te voeren, blijkbaar hebben de heren van Ubisoft geen zin om daar de moeite voor te nemen. Dubbel zuur dus.

'To-make-matters-worse' zeiken de mensen van Ubisoft ook nog eens de hele tijd dat de PS-3 veel te duur is. Wat een onzin. Menig console is in het verleden een stuk duurder geweest als de PS-3 bij launch (bv. Saturn). Nog niet eerder kreeg men voor dat geld een 5 kilo wegende multimediaconsole met zoveel mogelijkheden (internetten, USB etc). Tenslotte kent de PS-3 ontzettend weinig uitval omdat er gewoon kwaliteit in zit. Ik betaal als early-adapter daarvoor graag een wat groter bedrag. Tegen de tijd dat consoles afgeprijsd worden zijn we ook enkele revisies verder. Componenten zijn tegen die tijd vervangen door lichtere en meer energie zuinige versies en dan begint het ge-emmer in de marge: zo goedkoop mogelijk produceren en voor een zo'n goedkoop mogelijke prijs verkopen om te kunnen concurreren en intussen allemaal consoles terug naar de werkbank omdat laserelementen en CD-drives het begeven etc. (PS-2 was bijvoorbeeld grotendeels stabiel tot en met V3. Vanaf V4 hadden de PS-2's een levensduur van ongeveer 1 jaar omdat er allemaal goedkope en brakke apperatuur in is komen te zitten).

Is er inmiddels niet een of andere petitiesite tegen Ubisoft? Maargoed, ik denk dat ik maar effekes ga genieten en een leuk spelletje ga spelen. Ik laat de games van Ubisoft voorlopig mooi buiten mijn
collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
zerokill schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:01:
Heeft iemand enig idee van DLNA is? Er staat op ps3fanboy dat je het kan gebruiken om media te streamen over je thuis netwerk. Ik vraag me echt af wat dit gaat inhouden. Als dit zou betekenen dat we divx video en mpg gewoon over ons netwerk kunnen streamen zou dat echt geweldig zijn :D
Leuke DNLA server software voor de PC is
http://www.twonkyvision.de/
en Nero Mediahome zou ook DNLA compatible moeten zijn.
http://www.nero.com/nero7/eng/Nero_MediaHome_Features.html
(de eerste weet ik niet zeker, maar Mediahome doet in ieder geval realtime transcoding zodat je nu echt alles remote vanaf de PC kan streamen.)

Maar verder ben ik ook echt benieuwd naar de PS2 upscaling :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sentry23 op 23-05-2007 20:37 ]

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
robert22nh schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:52:
LAIR
Killzone
Ratchet and Clank
SOCOM
GRAW2 (ook op 360)
Assasins Creed (ook op 360)
Colin McRea rally (ook op 360)
Warhawk
Ninja Gaiden Sigma
Heavenly Sword
Drakes Fortune
UT3
Tekken 6
HOME (is geen spel maar wel een gratis leuke featurette) :>

en (begin) volgend jaar:
Metal Gear Solid 4
Folklore
Devil may Cry 4 (ook op 360)
Final Fantasy 13
GT5??
White knight Story
Haze
Little Big Planet
Stranglehold

Om naar uit te kijken: ;)
Zone of the Enders 3
God of War 3
Sja dat blijft gewoon lastig. Heb je nu al een XBOX? en was je blij met het gameaanbod? blijf dan lekker bij MS want de 360 zal je niet teleurstellen. Zoals het er nu uitziet heeft Sony heel wat in te halen (logisch gezien de achterstand) maar zijn ze zeker op weg om weer een enorm breed gamesaanbod te bieden. Daarnaast kan je al je oude, en misschien wel nooit gespeelde PS2 toppers ook draaien op je PS3 (FF12, bijvoorbeeld, of God of War 1 en 2, RE4, GT4, Okami, Shadow of the colossus, ga maar even door... je zult je, welke keus je ook maakt, niet vervelen.
Misschien helpt het als ik zeg dat het PS netwerk erg goed werkt en ook nog eens gratis is?? ik bedoel gratis, op je pc ga je toch ook niet betalen om te mogen fraggen??

Blu-Ray... de toekomst van film kijken en de opvolger van DVD.

Sixaxis controller... geen rumble maar let maar op: Speel een potje Motorstorm en je weet nieteens meer waarom je rumble nou eigenlijk zo'n big deal vond... daarnaast zal Sony binnenkort wel komen met een geupdate Sixaxis waar wel rumble in zit.

stilte.... het is een waar genoegen om te mogen gamen op je PS3 als je een 360 gewent bent.

Mouse en Keyboard support "out of the box" via USB. Geen dure add ons nodig om standaard pc apparatuur aan te sluiten. Ook een WIFI zit inclusief en je HDD uitbreiden kan je doen via een standaard 2,5 inch HDD die je ff bij de PC zaak op de hoek koopt.

mijn PSN ID: Sw0pDiller

[ Voor 4% gewijzigd door swopdark op 23-05-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Is er nu al een oplossing om PS2 en PS1 controllers aan te sluiten? Ik wil m'n dansmatten en Negcon kunnen gebruiken. Toch wel erg vervelend dat Sony deze onmisbare aansluiting heeft laten vervallen. Lekker backwards compatible...

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@swopdark PS Home is al voor september gepland en open beta in juni...

En @ari3 dat kun je met een verloop stekkertje van usb naar ps2 aansluiting. Men noemt dat een ps3 memorycard adapter maar controllers dansmatten etc. kunnen ook gewoon worden gebruikt...

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Laatst online: 00:15
swopdark schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:15:
[...]

LAIR
Killzone
Ratchet and Clank
SOCOM
Devil May Cry 4 (ook op 360)
GRAW2 (ook op 360)
Assasins Creed (ook op 360)
Colin McRea rally (ook op 360)
Warhawk
Ninja Gaiden Sigma
Heavenly Sword
Drakes Fortune
UT3
Tekken 6

en (begin) volgend jaar:
Metal Gear Solid 4
Folklore
Final Fantasy 13
GT5??
White knight Story
Haze
Little Big Planet
Stranglehold
HOME (is geen spel maar wel een gratis leuke featurette) :>

Om naar uit te kijken: ;)
Zone of the Enders 3
God of War 3

[...]

Sja dat blijft gewoon lastig. Heb je nu al een XBOX? en was je blij met het gameaanbod? blijf dan lekker bij MS want de 360 zal je niet teleurstellen. Zoals het er nu uitziet heeft Sony heel wat in te halen (logisch gezien de achterstand) maar zijn ze zeker op weg om weer een enorm breed gamesaanbod te bieden. Daarnaast kan je al je oude, en misschien wel nooit gespeelde PS2 toppers ook draaien op je PS3 (FF12, bijvoorbeeld, of God of War 1 en 2, RE4, GT4, Okami, Shadow of the colossus, ga maar even door... je zult je, welke keus je ook maakt, niet vervelen.

[...]

Misschien helpt het als ik zeg dat het PS netwerk erg goed werkt en ook nog eens gratis is?? ik bedoel gratis, op je pc ga je toch ook niet betalen om te mogen fraggen??

Blu-Ray... de toekomst van film kijken en de opvolger van DVD.

Sixaxis controller... geen rumble maar let maar op: Speel een potje Motorstorm en je weet nieteens meer waarom je rumble nou eigenlijk zo'n big deal vond... daarnaast zal Sony binnenkort wel komen met een geupdate Sixaxis waar wel rumble in zit.

stilte.... het is een waar genoegen om te mogen gamen op je PS3 als je een 360 gewent bent.

Mouse en Keyboard support "out of the box" via USB. Geen dure add ons nodig om standaard pc apparatuur aan te sluiten. Ook een WIFI zit inclusief en je HDD uitbreiden kan je doen via een standaard 2,5 inch HDD die je ff bij de PC zaak op de hoek koopt.
Thanks voor de info.
Ik ga voor de PS3 er komen genoeg vette games uit dit jaar en blu-ray moet het ook wel goed doen op mijn 106 cm HDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
@swopdark: Devil May Cry is ook verschoven naar 2008.

[ Voor 39% gewijzigd door SToRM666 op 23-05-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-08 14:24
Zo, 28 april aangemeld en gisteren mijn Casino Royale Blu-Ray discje ontvangen!
Heel leuk van Sony om mij er wel 1 op te sturen en een aantal die op 23 maart hebben aangemeld (nog) niet!

Ach ja, ik ben er blij mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
MarkieNL schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:36:
Zo, 28 april aangemeld en gisteren mijn Casino Royale Blu-Ray discje ontvangen!
Heel leuk van Sony om mij er wel 1 op te sturen en een aantal die op 23 maart hebben aangemeld (nog) niet!

Ach ja, ik ben er blij mee! :)
jaja wrijf het er nog een keer lekker in... :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Dit is een vollediger releaselijstje voor 2007:

All-Pro Football 2K8 (multi-platform)
Army of Two (multi-platform)
Assassin's Creed (multi-platform)
Beautiful Katamari (multi-platform)
BlackSite: Area 51 (multi-platform)
Bladestorm: The Hundred Years' War (multi-platform)
Blazing Angels 2: Secret Missions (multi-platform)
Brothers in Arms: Hell's Highway (multi-platform)
Burnout Paradise (multi-platform)
Cars Mater-National (multi-platform)
Clive Barker's Jericho (multi-platform)
Colin McCrae Rally: DiRT (multi-platform)
Dark Sector (multi-platform)
Elveon (multi-platform)
FIFA Soccer 08 (multi-platform)
Fantastic 4: Rise of Silver Surfer (multi-platform)
Fatal Inertia (multi-platform)
Folklore
Grand Theft Auto IV (multi-platform)
Guitar Hero III (multi-platform)
Half-Life 2: Orange Box (multi-platform)
Harry Potter and the Order of the Phoenix (multi-platform)
Haze
Heavenly Sword
Hei$t (multi-platform)
Hellboy (multi-platform)
Juiced 2: Hot Import Nights (multi-platform)
Kane & Lynch: Dead Men (multi-platform)
Killzone
Lair
Little Big Planet
Madden NFL 08 (multi-platform)
Medal of Honor: Airborne (multi-platform)
Mercenaries 2: World in Flames (multi-platform)
Mobile Suit Gundam: Crossfire
NASCAR 08 (multi-platform)
NBA 08
NBA Live 08 (multi-platform)
NCAA Football 08 (multi-platform)
NHL 08 (multi-platform)
NHL 2K8 (multi-platform)
Need for Speed 2007 (multi-platform)
Ninja Gaiden Sigma
Pirates of the Caribbean: At World's End (multi-platform)
Ratatouille (multi-platform)
Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction
Rock Band (multi-platform)
SOCOM: Confrontation
Sega Rally Revo (multi-platform)
Spider-Man: Friend or Foe (multi-platform)
Stranglehold (multi-platform)
Stuntman Ignition (multi-platform)
Super Puzzle Fighter II Turbo HD Remix (multi-platform)
Surf's Up (multi-platform)
The BIGS (multi-platform)
The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena (multi-platform)
The Club (multi-platform)
The Darkness (multi-platform)
The Eye of Judgment

The Golden Compass (multi-platform)
Tiger Woods PGA Tour 08 (multi-platform)
TimeShift (multi-platform)
Tom Clancy's EndWar (multi-platform)(misschien 14 december Europa)
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2 (multi-platform)
Tom Clancy's Rainbow Six Vegas (multi-platform)
Tony Hawk's Proving Ground (multi-platform)
Transformers: The Game (multi-platform)
Turok (multi-platform)
Uncharted: Drake's Fortune
Unreal Tournament 3 (multi-platform)
Vampire Rain (multi-platform)
Warhawk
Turning Point: Fall of Liberty (multi-platform)
The Simposons (multi-platform)
Rogue Warrior (multi-platform)
WWE SmackDown! vs. Raw 2008 (multi-platform)

Ik had overigens beter de "exclusives" aan kunnen geven, want ik geloof 80% van de genoemde titels komen ook voor de Xbox 360 uit. De exclusives heb ik nu vet gemaakt.

Voor de compleetheid is hier nog een lijstje met Xbox 360-games die niet op de PS3 uitkomen:

Ace Combat 6: Fires of Liberation
Alan Wake
BioShock
Blue Dragon
Call of Juarez
Crash of the Titans
Culdcept Saga
Eternal Sonata
Forza Motorsport 2
Halo 3
Hour of Victory
Left 4 Dead
Looney Tunes: Acme Arsenal
Lost Odyssey
Mass Effect
Mobile Ops: The One Year War
MotoGP '07
Naruto: Rise of a Ninja
Overlord
Phantasy Star Universe: Ambition of the Illuminus
Project Sylpheed
Shadowrun
Spider-Man: Friend or Foe
Tenchu Z
Too Human
Two Worlds
Wheelman, The

[ Voor 15% gewijzigd door ymmv op 23-05-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymmv schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:48:
Dit is een vollediger releaselijstje voor 2007:

Hele lijst. . . .

Ik had overigens beter de "exclusives" aan kunnen geven, want ik geloof 80% van de genoemde titels komen ook voor de Xbox 360 uit. De exclusives heb ik nu vet gemaakt.
Ik kan je zowieso nu al verklappen dat de full version van little big planet dit jaar niet uitkomt.
Alle release datums staan op begin 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
ik mis in het release rijtje eigenlijk wel F1 07.. die hoopte ik eigenlijk al ergens in juli ofzo te kunnen spelen zoals normaal met de F1 reeks...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Phusebox schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:41:
ik mis in het release rijtje eigenlijk wel F1 07.. die hoopte ik eigenlijk al ergens in juli ofzo te kunnen spelen zoals normaal met de F1 reeks...
Volgens mij bezit niemand de rechten meer. Die liggen dit seizoen (of na dit seizoen, dat zou ook nog kunnen), weer bij de FIA, en worden opnieuw verkocht.

Reken maar op een Multi-Platform F1 game. Kan je ook in de trein racen :)

EDIT:

Sony heeft de rechten tot en met die seizoen. Volgens mij moet het spel dan nog wel dit jaar uitkomen. De rechten gelden voor 2007, dus mag je niet in 2008 nog even een spel met seizoen 2007 uitbrengen.

Na dit seizoen worden de rechten weer opnieuw verdeeld.

[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 23-05-2007 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PWM schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:48:
[...]

Volgens mij bezit niemand de rechten meer. Die liggen dit seizoen (of na dit seizoen, dat zou ook nog kunnen), weer bij de FIA, en worden opnieuw verkocht.

Reken maar op een Multi-Platform F1 game. Kan je ook in de trein racen :)
als ik het goed heb komen de rechten van het seizoen 2008 pas weer vrij, seizoen 2007 zou nog gewoon in handen van sony moeten zijn

en hoezo in de trein racen? daar heb ik F1 06 psp toch voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Phusebox schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:53:
[...]

als ik het goed heb komen de rechten van het seizoen 2008 pas weer vrij, seizoen 2007 zou nog gewoon in handen van sony moeten zijn

en hoezo in de trein racen? daar heb ik F1 06 psp toch voor?
PSP versie vergeten idd :)

Voor de rest heb ik ge-edit, op het moment dat jij ook een submit deed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PWM schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:48:
[...]
Volgens mij moet het spel dan nog wel dit jaar uitkomen. De rechten gelden voor 2007, dus mag je niet in 2008 nog even een spel met seizoen 2007 uitbrengen.

Na dit seizoen worden de rechten weer opnieuw verdeeld.
dat is geloof ik niet waar, want ik weet dat EA nog F1 Challenge 99-01 heeft uitgebracht nadat de rechten al bij Sony waren vanafseizoen 2002...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Laatst online: 17:49
Net de 1.8 geinstalleerd... Wat een slechte vertaling naar NL is het toch, die XMB.... "Zoeken voor mediaservers" "Ontmoete vrienden" ..... sjeesj wat een spelfouten...

uPnP server op vista... hoe zit dat? Nero Home toch maar?

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:59
kan iemand mij vertellen of het upscalen van blu-ray naar 720P met de nieuwe update wel mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Blu ray wordt nu gescaled naar 720P.

tenminste als ik niks verkeerds doe nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Maar is het nu upscalen (dus de 567 versie) of is het downscalen (dus de 1080p versie). * Creepy gokt (en hoopt) op het laatste.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Nou dat is dus iets wat ik niet helemaal zeker weet want het beeld ziet bijzonder veel scherper uit dat een geupscalde dvd... Het scherm geeft alleen aan dat het 720P is.

Ik zal straks even kijken wat de bitrate is. 1080P heeft waarschijnlijk een bitrate van rond 20mb terwijl de 576 rond de 4mb zal zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackman
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik zie ook twee nieuwe opties staan bij "display". Namelijk:
"RGB full color (HDMI)" - "Full/Limited"
en iets met "super white"...
Iemand enig idee wat dit is? Bij de full color optie merk ik wel verschil qua kleurdiepte, maar als ik m'n PS3 uit en aan zet, zijn de kleuren weer "limited" terwijl ie in het menu nog op "Full" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Laatst online: 09-09 00:20
Weet iemand of Calling all cars nog vandaag of morgen op de planning staat voor het psn? De recentste post die ik hierover kon vinden op ThreeSpeech leek het wel te suggereren, maar dat was voordat de game werd uitgesteld voor de US markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-07 12:41
Waanzinnig. Ik heb de install cd van gentoo klaar liggen om er een mediacenter van te maken maar als sony zo door gaat is dat niet meer nodig.. :)

* even instellen maar de standaard dvd's worden prima geupscaled naar 1080p. Wat een verschil. :9~ En meerdere instellingen mogelijk, noise reductie, Super Wit (als het panel dit ondersteund geen idee of die van mij dit doet), zwart instellingen. En dat upscalen werkt alleen via hdmi als ik het goed herinner.
* twonky met dlna geinstalleerd op windows en werkt prima samen. foto's, mp3, aac, mpeg2, mpeg1 valt prima te browsen en af te spelen. Andere formaten werken niet maar dat viel te verwachten.

Weet iemand of er een dlna app is voor linux of is het nogal propriëtair ? Ik had nog nooit van dlna gehoord nl.

[ Voor 4% gewijzigd door drikus op 24-05-2007 09:40 . Reden: propetiair is natuurlijk propriëtair :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal
Ben sinds vorig weekend trotse bezitter vand e PS3. Een schitterend toestel. DVD qualiteit is uitmuntend, heb weliswaar nog geen BR-disc uitgeprobeerd, maar dat zal ook wel in orde zijn. Ook 't spel 'Resistance" is zeer goed. Nu heb ik een vraagje ivm DVD kopiëren op de PS3. Ik heb op m'n PC een DVD geripped met "DVD converter to PS3"software. De "chapters" werden allemaal apart geripped, en uiteindelijk zette ik alles op een CD en kopieerde dit naar de PS3. Alles zat op de PS3 en je kon het bekijken, maar enkel hoofdstuk pers hoofdstuk, want om een of andere reden kopieerde de PS3 alle hoofdstukken afzondelijk en moest je elk hoofdstuk afzonderlijk aanduiden, dus geen volledige film in ene keer. Hoe kan je nu dis een volledige film (als 1 file bij wijze van spreken) kopieren? Is het trouwens mogelijk afzonderlijk folders te kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
SToRM666 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:50:
[...]

en Haze voorlopig, vandaar de Halo3 bash van een aantal dagen geleden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Vince22 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 08:15:
Net de 1.8 geinstalleerd... Wat een slechte vertaling naar NL is het toch, die XMB.... "Zoeken voor mediaservers" "Ontmoete vrienden" ..... sjeesj wat een spelfouten...

uPnP server op vista... hoe zit dat? Nero Home toch maar?
Dat zit in je windows mediaplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:26:En @ari3 dat kun je met een verloop stekkertje van usb naar ps2 aansluiting. Men noemt dat een ps3 memorycard adapter maar controllers dansmatten etc. kunnen ook gewoon worden gebruikt...
Ik heb die adapter van Sony gezien, maar daar kunnen alleen memory cards in. Wel vond ik deze 3rd party adapter, maar die werk dus alleen voor controllers met een standaard controller ID . Dansmatten vallen hier onder, maar alle andere controllers zoals Beatmania decks, Pop'n Music controllers, multitap, PS1 muis, Negcon, jogcon, volcon, HyperBlaster, Guncon 1/2, PS1 analog joystick e..d werken hier dus niet mee. Het kunnen aansluiten van de juiste controller behorend bij het spel vind ik erg belangrijk. Echt jammer dat Sony het er zo bij laat zitten :(

Afbeeldingslocatie: http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/hartsunlimited_1950_33904690

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
drikus schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:35:
Waanzinnig. Ik heb de install cd van gentoo klaar liggen om er een mediacenter van te maken maar als sony zo door gaat is dat niet meer nodig.. :)

* even instellen maar de standaard dvd's worden prima geupscaled naar 1080p. Wat een verschil. :9~ En meerdere instellingen mogelijk, noise reductie, Super Wit (als het panel dit ondersteund geen idee of die van mij dit doet), zwart instellingen. En dat upscalen werkt alleen via hdmi als ik het goed herinner.
* twonky met dlna geinstalleerd op windows en werkt prima samen. foto's, mp3, aac, mpeg2, mpeg1 valt prima te browsen en af te spelen. Andere formaten werken niet maar dat viel te verwachten.

Weet iemand of er een dlna app is voor linux of is het nogal propriëtair ? Ik had nog nooit van dlna gehoord nl.
Ik weet niet wat jij ervan vind, maar ik noem niets een mediacenter zolang xvid/divx/h.264 niet werkt, zelfs mn xbox media extender noem ik geen mediacenter :P

Zolang ze dat niet doen ben ik gewoon vele malen beter af met mn mooie oude xbox mediacenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens

Ik had nog niet van Twonky gehoord, maar er is ook een linux versie beschikbaar op http://www.twonkyvision.com/Products/TwonkyMedia/index.html - maar ik heb ook nog geen free/oss dlna gevonden. Als het idd maar een klein beetje meer is dan uPnP dan moet het niet extreem moeilijk zijn, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-07 12:41
DarkShadow schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:50:
[...]

Ik weet niet wat jij ervan vind, maar ik noem niets een mediacenter zolang xvid/divx/h.264 niet werkt, zelfs mn xbox media extender noem ik geen mediacenter :P

Zolang ze dat niet doen ben ik gewoon vele malen beter af met mn mooie oude xbox mediacenter
Daarom zeg ik ook als Sony zo door gaat.... Ze zijn er nog niet zeker niet om de PS3 als mediacenter te gebruiken, alleen de nodige codecs nog. Maar zolang deze updates blijven komen vindt ik het prima. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy-Jan Prijs
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:43
Windows Media Player 11 support ook DNLA (voorheen was dit mediaconnect).
In Windows Media Player 11 naar Opties, Mediabibliotheek, Delen configureren, PS3 toelaten (wel ps3 aanzetten), en instellingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

ari3 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:48:
[...]
Ik heb die adapter van Sony gezien, maar daar kunnen alleen memory cards in. Wel vond ik deze 3rd party adapter, maar die werk dus alleen voor controllers met een standaard controller ID . Dansmatten vallen hier onder, maar alle andere controllers zoals Beatmania decks, Pop'n Music controllers, multitap, PS1 muis, Negcon, jogcon, volcon, HyperBlaster, Guncon 1/2, PS1 analog joystick e..d werken hier dus niet mee. Het kunnen aansluiten van de juiste controller behorend bij het spel vind ik erg belangrijk. Echt jammer dat Sony het er zo bij laat zitten :(

[afbeelding]
Een dansmat is hardware technisch gezien normaal gesproken precies hetzelfde als een controller. Er zijn al mensen die DDR op een PS3 werkend hebben en de dansmat met een USB converter hebben aangesloten.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:59

* En dat upscalen werkt alleen via hdmi als ik het goed herinner.
kan iemand dit bevestigen? dat hij over Component niet upscaled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
drikus schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:08:
[...]

Daarom zeg ik ook als Sony zo door gaat.... Ze zijn er nog niet zeker niet om de PS3 als mediacenter te gebruiken, alleen de nodige codecs nog. Maar zolang deze updates blijven komen vindt ik het prima. :P
Tja bij MS zijn ze nu ook gekomen met mpeg4 support en h.264 support, ik merk er alleen nog niets van, schijnt behoorlijk brak te zijn. Het is zeker niet moeilijk om het te gaan ondersteunen, maar ik ben bang dat ze dan ruzie krijgen met de grote film/tv bazen die ze juist nodig hebben voor marketplace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

DarkShadow schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:43:
[...]

en Haze voorlopig, vandaar de Halo3 bash van een aantal dagen geleden :+
Dat was een misverstand :)

Haze komt aan het eind van het jaar voor de PS3, en begin 2008 al voor PC en 360. De Exclusive is dus een maand of 2 :)

Oveirgens: De nieuwe Splinter Cell is 360-only. Zal waarschijnlijk ook wel weer heel kort zijn.

Overigens is het volgens meerdere sites zelfs nu zo met Haze:
Update:
Het definitieve woord is eruit: Haze komt ook gewoon naar de Xbox 360 en PC en zal dus niet exclusief op de PS3 verschijnen. Ook zullen alle versies tegelijkertijd in de winkels liggen, ergens aan het eind van dit jaar.
Maar de orginele bron kan ik niet vinden.

[ Voor 28% gewijzigd door PWM op 24-05-2007 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:08
Wat een vette game is dit zeg! Had ik eerlijk gezegd niet echt verwacht.
Heb gister de demo 3 x opnieuw gespeeld. Grafisch echt geweldig op 1080p! _/-\o_
Ook behoorlijk snelle gameplay en super vloeiend allemaal.
Kan niet wachten op de volledige versie!

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 02:53
Heeft iemand al een mailadres gevonden voor de vermiste Casino Royale?
Kom er niet veel wijzer uit met de bevestiginsmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Creepy schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:08:
Maar is het nu upscalen (dus de 567 versie) of is het downscalen (dus de 1080p versie). * Creepy gokt (en hoopt) op het laatste.
Nou ik snap er niks van.

op 1080P gemiddeld 16mbit en geweldige kwaliteit
op 720P ook gemiddeld rond de 16mbit en goede kwaliteit
op 576P loopt het nu op naar 20mbit. nog een keertje nagelopen en de 576 versie heeft een hogere bitrate.

Het lijkt er nu wel op alsof alles gescaled wordt vanaf 1080P. Of is er ergens een instelling waar je de 576 versie kan activeren? Het beeld bij 720P ziet er ieg haarscherp uit en beter dan dvd kwaliteit dus ik denk dat het gedownscaled wordt vanaf 1080P.

Het was me ook opgevallen dat de PS opeens onthoud waar ik was tijdens het kijken van een BD. Weet iemand of dit al zo was voor de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

zerokill schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:17:
[...]

Nou ik snap er niks van.

op 1080P gemiddeld 16mbit en geweldige kwaliteit
op 720P ook gemiddeld rond de 16mbit en goede kwaliteit
op 576P loopt het nu op naar 20mbit. nog een keertje nagelopen en de 576 versie heeft een hogere bitrate.

Het lijkt er nu wel op alsof alles gescaled wordt vanaf 1080P. Of is er ergens een instelling waar je de 576 versie kan activeren? Het beeld bij 720P ziet er ieg haarscherp uit en beter dan dvd kwaliteit dus ik denk dat het gedownscaled wordt vanaf 1080P.

Het was me ook opgevallen dat de PS opeens onthoud waar ik was tijdens het kijken van een BD. Weet iemand of dit al zo was voor de update?
Het staat in 480p NTSC er ook op en ik kan me voorstellen dat dit voor een aantal mensen problemen gaf. Dat hij nu van 1080p naar 567p/i scaled is een goede zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
eerlijk gezegd als ik een BD afspeel op mijn 15 jaar oude tv die alleen PAL kan dan heb ik zwart wit beeld...

dus ik denk dat de problemen nog niet opgelost zijn. Kan natuurlijk ook zijn dat ik iets verkeerd heb ingesteld met de scart aansluiting ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ace Combat 6: Fires of Liberation is een timed exclusive en volgens mij komen Spider-Man: Friend or Foe en Two Worlds ook gewoon op de PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
zerokill schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:58:
eerlijk gezegd als ik een BD afspeel op mijn 15 jaar oude tv die alleen PAL kan dan heb ik zwart wit beeld...

dus ik denk dat de problemen nog niet opgelost zijn. Kan natuurlijk ook zijn dat ik iets verkeerd heb ingesteld met de scart aansluiting ofzo
waarom zou je (afgezien van de gratis film die je hebt gekregen waarschijnlijk) een bluray film kijken of kopen voor een pal crt tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
nou kijk: ik gebruik nu me pc scherm voor me PS3 maar die staat niet in de buurt van een chille bank/bed. Me ps3 wil ik dan nog wel is op een crt tv aansluiten... en aangezien ik niet films 2 keer ga kopen (1 BD en 1 DVD) is dit wel een beetje onhandig.

Het is gewoon een beetje slordig dat het nog niet kan. Maargoed geen dramatisch probleem want er zijn pas een aantal enigzins goede films op Blu ray uit en die heb ik gelukkig al op dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
zwembroek schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:31:
[...]

Wat een vette game is dit zeg! Had ik eerlijk gezegd niet echt verwacht.
Heb gister de demo 3 x opnieuw gespeeld. Grafisch echt geweldig op 1080p! _/-\o_
Ook behoorlijk snelle gameplay en super vloeiend allemaal.
Kan niet wachten op de volledige versie!
als hij net zo goed is als de xbox versie is het de aanschaf van een ps3 al waard, en hij kan alleen maar beter zijn (grafisch en uitgebreider). Hoop wel dat ninja gaiden 2 gewoon weer naar mn boxje komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:08
zerokill schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:15:
Het is gewoon een beetje slordig dat het nog niet kan.
Het spijt me dat ik het zeg, maar een PS3 is ook niet bedoeld voor een normale crt tv.
Laat staan een crt tv van een jaar of 15 oud... 8)7
Heeft niets met slordig te maken vind ik.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

zwembroek schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:17:
[...]

Het spijt me dat ik het zeg, maar een PS3 is ook niet bedoeld voor een normale crt tv.
Laat staan een crt tv van een jaar of 15 oud... 8)7
Heeft niets met slordig te maken vind ik.
Ahjoh! Het moet gewoon kunnen. Een Blu-Ray moet gewoon goed op een PAL-tv afgespeeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Nou ja ik vind het best slordig dat ik een film koop en die vervolgens niet kan afspelen op een tv die nog bij minstens 60% van de huishoudens staat...

maargoed dit gaat in de toekomst wel worden opgelost neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Slordig? Het kan gewoon. Casino Royale speelt hier prima op een PAL SD non-breedbeeld TV. Op een blu-ray staan twee versies van de film. De HD versie en de non-HD versie. Afhankelijk van de output wordt de juiste versie gekozen. Heb je toevallig niet een NTSC blu-ray te pakken?

[ Voor 52% gewijzigd door Creepy op 24-05-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
wordt alleen tijd dat die blurays eens betaalbaar worden, 25 euro vind ik een voor nu acceptable prijs. Hoop dat ze eind van het jaar toch rond de 20 euro gaan zitten... maar goed

wishful thinking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Creepy schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:52:
Slordig? Het kan gewoon. Casino Royale speelt hier prima op een PAL SD non-breedbeeld TV. Op een blu-ray staan twee versies van de film. De HD versie en de non-HD versie. Afhankelijk van de output wordt de juiste versie gekozen. Heb je toevallig niet een NTSC blu-ray te pakken?
hm oke dan snap ik er niks meer van :S
Blu ray komt van de free record shop en het hoesje is nederlands dus ik mag aannemen dat de blu ray ook PAL is...

Ik denk dat er iets verkeerd is ingesteld bij mijn instellingen ofzo. Ik probeer straks nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Creepy schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:52:
Zou je denken. De non-HD versie is NTSC op alle BR's. Raar genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
En nee nog steeds zwart wit beeld. Het is heel raar want tijdens het spelen van een spelletje dan klopt alles, dvd afspelen is in kleur, video van HD afspelen is in kleur, alles is in kleur behalve blu ray.

Ik ga dus toch maar een keertje sony bellen hierover want het is best slordig. Tenzij ik een verkeerde BD heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
zerokill schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:43:
En nee nog steeds zwart wit beeld. Het is heel raar want tijdens het spelen van een spelletje dan klopt alles, dvd afspelen is in kleur, video van HD afspelen is in kleur, alles is in kleur behalve blu ray.

Ik ga dus toch maar een keertje sony bellen hierover want het is best slordig. Tenzij ik een verkeerde BD heb...
ondersteund je tv 60Hz? en heb je dat ook ingesteld?

je tv MOET overigens ook NTSC ondersteunen, start de film eens en ga dan via je PS knop naar display instellingen? en verander daar eens wat

probeer dat eens

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 24-05-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
jep me tv ondersteund dus geen NTSC dus dat zal het probleem dus :/
Nou hopelijk kan de PS bij de volgende update NTSC omzetten naar PAL.

behalve dit is het echt een geweldige update. DVD's zien er geweldig uit en PS2 spellen zijn eindelijk te spelen op groot scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:01
kan iemand dit bevestigen? dat hij over Component niet upscaled
Dit is enkel voor DVDs, PS/PS2 games worden wél geüpscaled via Component. Heeft weer met die verdomde rechten te maken. Da's blijkbaar ook de reden waarom de XBox (die enkel component heeft) ook geen DVDs kan upscalen (behalve dan over VGA - wat dan blijkbaar weer wel mag ?!?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:01
SACD (Super Audio Compact Disk... toch?) Heeft wel een hoop voordeel als een leuke reciever en speakerset hebt staan. Om nu SACD over de (meestal bagger) speakertjes van je LCD te spelen lijkt me ineens het hele voordel van SACD wegnemen.
Enkel oppassen. Voor SACD moet je een HDMI versterker hebben ! SACD geluid wordt *niet* uitgestuurd over een optisch kabeltje :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Twixie schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:13:
[...]

Enkel oppassen. Voor SACD moet je een HDMI versterker hebben ! SACD geluid wordt *niet* uitgestuurd over een optisch kabeltje :(.
Let wel, ook nog eens een versterker met minimaal HDMI 1.2!

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik heb eens een classic gedownload; destruction derby, haha en vroeger vond ik dat vet op de pc... triest als je ziet hoe snel het gegaan is in de afgelopen 10 jaar

Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.