Anoniem: 221360 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 18:38:
Ik ben op zoek naar een nieuwe Hdtv
de samsung 42Q91 heeft wel mijn voorkeur maar, in elke winkel waar ik kom wordt plasma
afgeraden ivm levensduur, kwaliteit, beeld, onscherp bij voetbalwedstrijdenen en plasma zou van de markt verdwijnen...
Mijn keuze is tussen en 42 inch plasma (42q91 of c91) of een 40 inch lcd(bv 40r82b)
ik wil de tv gaan gebruiken voor: Film ( nog simpele dvd's )
nog Analoge Tv
en voor de xbox360
vraag 1 : wat is voor mij de beste keus de samsung plasma of lcd
Tevens wordt gezegd dat op een plasma(1024x762) de xbox360 veel minder beeld geeft als een lcd(1366x762)
vraag 2 : Is dit ook zo ? heeft evt iemand een screenshot van zijn 42q91 of c91 met xbox beeld?
Ik kom er niet meer uit ik hoop op jullie hulp...
- Die langere levensduur is volgens mij al lang achterhaald en is nog iets van jaren terug. Misschien dat een plasma geen 20 maar 15 jaar mee gaat ... maar dan nog, een backlight van een LCD heeft ook niet het eeuwige leven.
- Voor analoge TV wil je geen LCD als je eenmaal een plasma hebt, heb nu meerdere LCD's gezien en ik vond het allemaal niks met analoge TV. Op mijn 42Q91 ziet het er prima uit, mooie natuurlijke kleuren en geen ghosting zoals op de LCD's die ik gezien heb (onscherp met voetbalwedstrijden vind ik juist iets van een LCD). En dat ze van de markt verdwijnen? Meerdere merken brengen nog nieuwe types uit ... sja dat de consument zo'n "platte" TV wil voor weinig en daarom massaal een budget LCD aanschaft en zo de verhouding scheef trekt ...
- Wat betreft de 360, heb er ook een en het is echt fenomenaal

(heb hem op 720p staan) vergelijk gehad met een goede 4:3 CRT en een LCD en ik wil er niet mee ruilen (scherp is zo'n LCD natuurlijk ook en hij pakt de volledige 1366x762, maar kwa kleuren is de plasma echt geweldig en ik zie geen vertekend beeld door de "lagere" resolutie)
Kwa screenshots komt het beeld natuurlijk nooit over, heb slechts een simpele Powershot, maar geloof me het is geweldig (je mag langs komen

)
Ik wil geen andere TV meer in ieder geval
Enige voordelen die mij te binnen schieten wat betreft LCD is dat er minder reflectie is (m'n plasma reflecteert als een CRT) en het stroomverbruik, exacte cijfers zou ik niet weten, maar het apparaat wordt goed warm en waar warmte is wordt energie verbruikt

(maar het is het dubbel en dwars waard).
[
Voor 7% gewijzigd door
Speedy op 01-06-2007 20:19
]