[Plasma] Samsung PS-42Q91H / PS-42Q92H

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 35.608 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Philflow schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:57:
Ik heb mijn PS42-C91 van Redcoon binnen en ben tot nu toe dik tevreden. UPC digitaal ziet er goed uit. PC ziet er fantastisch uit (1024*768 via VGA) met name 720p materiaal is om je vingers bij af te likken. Ook als monitor, surfen etc werkt perfect. Ik zal hem nog wat uitgebreider testen en dan mn ervaringen opschrijven. Ik zit trouwens op 2,60 van dit scherm en dat bevalt prima. Zou echt niet kleiner willen.
Eventuele vragen zijn welkom.
merken jij ook een erge vertraging als je de muis beweegt?? ik heb de pc aangesloten via component en ik heb er last van. dus ik vraag me af hoe het is als je hem aan de hdmi hangt of vga

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 09:28
Gefeliciteerd met je aankoop.

Heb ook de PC via VGA aangesloten gehad en van vertraging heb ik niets gemerkt.

[ Voor 59% gewijzigd door Crawl NL op 29-05-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timtim78
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-10-2023
Heb hem ook via vga aangesloten en geen vertragingen hier. Maar kan als ik via mediacenter een dvd kijk wel het beeld niet volledig krijgen zitten rondom zwarte randen. Ga morgen eens met dvi naar hdmi proberen.
rataplan2 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:04:
heeft iemand al zijn pc op de q91 aangesloten??

merken jullie ook een erge vertraging als je de muis beweegt?? ik heb de pc aangesloten via component en ik heb er last van. dus ik vraag me af hoe het is als je hem aan de hdmi hangt of vga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Bij mij ook geen vertraging via VGA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

hmmm dan zal het wel aan de component ingang liggen.

maar pc via vga is dat nou echt zoveel beter? dan dvi->hdmi en component.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221064

Ik raak een beetje t overzicht kwijt. Ben voornemens binnen een week OF een C91 of een Q91 of misschien wel een Panasonic P70 aan te schaffen. Na lezen van de ervaringen op dit forum twijfel ik soms weer over de Q91 , in eerste instantie mijn eerste keus. Wil dus een laptop aansluiten,xbox360 en dvd speler. Kan iemand mij de voor -en tegens van de toestellen op een rijtje geven.Ik las bv. nu weer dat er "strepen"op de Q91 te zien zouden zijn. Is dit trouwens ook bij LCD schermen een mogelijk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 221064 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:04:
Kan iemand mij de voor -en tegens van de toestellen op een rijtje geven.Ik las bv. nu weer dat er "strepen"op de Q91 te zien zouden zijn. Is dit trouwens ook bij LCD schermen een mogelijk probleem?
Hier worden alle voor en tegens op een rijtje gezet:
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=527504

Alleen de Q serie van Samsung heeft die strepen. Ongeveer 1 op de 3 mensen heeft er last van.

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 30-05-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er nog een verschil tussen de Panasonic TH-42PV70 en de Panasonic TH-42PV70F?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E®nst
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09-2011
Ik denk dat je die vraag beter in [Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 - deel 2 stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb een 'probleempje' met mijn C91 (denk dat het met Q91 hetzelfde is). Ik blijf maar switcchen tussen zoom, autowide, 16:9 etc. omdat ik met breedbeeld uitzendingen zwarte balken heb.

Ik heb mijn UPC digibox op 16:9 gezet.

Hoe hebben jullie het ingesteld? iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Kijk via dreambox en heb hier geen problemen mee....Zal morgen wel even kijken via UPC Digital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:09
De mijne is ook zojuist afgeleverd! Eerste reactie was GROOT, niet te vergelijken met m'n kleine trinitron dit :P
Zojuist even aangesloten en SD beeld is prima, geen CRT kwaliteit, maar wel stukken beter dan de LCD schermen die ik ken. Xbox uiteraard ook even aangehad, echt geweldig dat beeld!

Zie vaag wel de strepen die hier al worden aangehaald, zie ze alleen op donkere gebieden, in het Xbox dashboard bv is het niet aanwezig. Moet de TV nog gaan afstellen en maar eens zien hoe/wat. Iemand hier al een reactie van Samsung met betrekking tot dat "probleem"?

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hier een plaatje van de mijne
Afbeeldingslocatie: http://img2.freeimagehosting.net/uploads/th.74689f6825.jpg

Perfect beeld hoor. CRT kwaliteit vind ik. Misschien doordat ik upc digitaal gebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 31-05-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02-2023
Vandaag is er een monteur van Selectro langs geweest om de strepen te bekijken. Hij had deze strepen nog nooit eerder gezien. Hij heeft een vermoede dat het in de glasplaat zelf zit. Hij heeft toen iemand anders gebeld om te vragen of hij die strepen wel eens had gezien Maar deze persoon had dit ook nog nooit gezien. Er is door hem een nieuwe glasplaat besteld maar hij kon nog niet zeggen hoe lang het duurt voordat deze aan huis gemonteerd kan worden. Wel merkte hij nog op dat het toch wel behoorlijk irritant is en erg afleid om die strepen te zien. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Volgens mij horen die strepen er gewoon op hoor. Zoals je weet noemen ze het Ultra filter bright coating. Bij de een is het minder zichtbaar dan bij de ander.
Hier wordt het duidelijk beschreven compleet met foto:

"Our Samsung PS50Q97HDX suffered from a strange screen uniformity problem (if it can be classified as such) that I haven't seen before on any other HDTVs. Here's a photo shot:

Reflection Moire

Whenever there's enough ambient light shining on the Samsung PS50Q97HDX, I detected slightly curved horizontal lines running across the screen especially in areas where there was very little light output from the TV itself. These lines were not static: they became denser as I walked closer to the screen, and moved up and down in line with my vision. Wrapping the ferrite cores around the power and signal cables did nothing to ameliorate this problem.

I believe this is an unwanted side effect of the Ultra Filterbright™ anti-reflection film installed behind the plasma glass, causing what I term as "reflection moire". This is my theory: the Ultra Filterbright™ scatters external light in such a manner that it interacts with the glass, leading to inteference patterns ("moire") that exist only in our visual perception... sort of an optical illusion if you like."

http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-PS50Q97HDX/Benchmark.php

Misschien dat er een glasplaat kan worden geleverd zonder coating.

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 01-06-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
nb0287 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:11:
Vandaag is er een monteur van Selectro langs geweest om de strepen te bekijken. Hij had deze strepen nog nooit eerder gezien. Hij heeft een vermoede dat het in de glasplaat zelf zit. Hij heeft toen iemand anders gebeld om te vragen of hij die strepen wel eens had gezien Maar deze persoon had dit ook nog nooit gezien. Er is door hem een nieuwe glasplaat besteld maar hij kon nog niet zeggen hoe lang het duurt voordat deze aan huis gemonteerd kan worden. Wel merkte hij nog op dat het toch wel behoorlijk irritant is en erg afleid om die strepen te zien. Ik hou jullie op de hoogte.
Thanks voor de update...keep us informed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221360

Ik ben op zoek naar een nieuwe Hdtv

de samsung 42Q91 heeft wel mijn voorkeur maar, in elke winkel waar ik kom wordt plasma
afgeraden ivm levensduur, kwaliteit, beeld, onscherp bij voetbalwedstrijdenen en plasma zou van de markt verdwijnen...

Mijn keuze is tussen en 42 inch plasma (42q91 of c91) of een 40 inch lcd(bv 40r82b)

ik wil de tv gaan gebruiken voor: Film ( nog simpele dvd's )
nog Analoge Tv
en voor de xbox360

vraag 1 : wat is voor mij de beste keus de samsung plasma of lcd

Tevens wordt gezegd dat op een plasma(1024x762) de xbox360 veel minder beeld geeft als een lcd(1366x762)
vraag 2 : Is dit ook zo ? heeft evt iemand een screenshot van zijn 42q91 of c91 met xbox beeld?

Ik kom er niet meer uit ik hoop op jullie hulp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Anoniem: 221360 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 18:38:
Ik ben op zoek naar een nieuwe Hdtv

de samsung 42Q91 heeft wel mijn voorkeur maar, in elke winkel waar ik kom wordt plasma
afgeraden ivm levensduur, kwaliteit, beeld, onscherp bij voetbalwedstrijdenen en plasma zou van de markt verdwijnen...

Mijn keuze is tussen en 42 inch plasma (42q91 of c91) of een 40 inch lcd(bv 40r82b)

ik wil de tv gaan gebruiken voor: Film ( nog simpele dvd's )
nog Analoge Tv
en voor de xbox360

vraag 1 : wat is voor mij de beste keus de samsung plasma of lcd

Tevens wordt gezegd dat op een plasma(1024x762) de xbox360 veel minder beeld geeft als een lcd(1366x762)
vraag 2 : Is dit ook zo ? heeft evt iemand een screenshot van zijn 42q91 of c91 met xbox beeld?

Ik kom er niet meer uit ik hoop op jullie hulp...
- Die langere levensduur is volgens mij al lang achterhaald en is nog iets van jaren terug. Misschien dat een plasma geen 20 maar 15 jaar mee gaat ... maar dan nog, een backlight van een LCD heeft ook niet het eeuwige leven.
- Voor analoge TV wil je geen LCD als je eenmaal een plasma hebt, heb nu meerdere LCD's gezien en ik vond het allemaal niks met analoge TV. Op mijn 42Q91 ziet het er prima uit, mooie natuurlijke kleuren en geen ghosting zoals op de LCD's die ik gezien heb (onscherp met voetbalwedstrijden vind ik juist iets van een LCD). En dat ze van de markt verdwijnen? Meerdere merken brengen nog nieuwe types uit ... sja dat de consument zo'n "platte" TV wil voor weinig en daarom massaal een budget LCD aanschaft en zo de verhouding scheef trekt ...
- Wat betreft de 360, heb er ook een en het is echt fenomenaal _/-\o_ (heb hem op 720p staan) vergelijk gehad met een goede 4:3 CRT en een LCD en ik wil er niet mee ruilen (scherp is zo'n LCD natuurlijk ook en hij pakt de volledige 1366x762, maar kwa kleuren is de plasma echt geweldig en ik zie geen vertekend beeld door de "lagere" resolutie)

Kwa screenshots komt het beeld natuurlijk nooit over, heb slechts een simpele Powershot, maar geloof me het is geweldig (je mag langs komen ;))

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/terpelle/pics/IMG_2997%20(Small).jpg

Ik wil geen andere TV meer in ieder geval ;)

Enige voordelen die mij te binnen schieten wat betreft LCD is dat er minder reflectie is (m'n plasma reflecteert als een CRT) en het stroomverbruik, exacte cijfers zou ik niet weten, maar het apparaat wordt goed warm en waar warmte is wordt energie verbruikt :P (maar het is het dubbel en dwars waard).

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy op 01-06-2007 20:19 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Anoniem: 221360 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 18:38:
...in elke winkel waar ik kom wordt plasma
Ik snap dat toch niet hoor van die verkopers 8)7 Word er eigenlijk een beetje 'ambetant' van... wat is nu eigenlijk de redenering van die gasten om LCD zo op te hemelen (zeker als de klant overwegend tv kijkt en 't niet zozeer als computerscherm zou gebruiken)?? |:(
Persoonlijk heb ik nog nergens een LCD gezien die binnen dezelfde prijsklasse (en vaak zelfs duurder) een even mooi beeld gaf als een plasma... ongeacht de input (analoog, digitaal of dvd... hd buitenbeschouwing). :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja die gasten zullen wel meer provisie krijgen op lcd schermen..

het ziet er inderdaad op dat foto-tje al strak uit. Hijs mooi he de 42q91 :*)

1024x762 is toch ook klaar voor de toekomst voor Hd tv kanalen?
Niet dat ik dadelijk deze tv heb en dat hij dan binnen een jaar al achterhaald is.....

trouwens alvast bedankt voor jullie eerdere reactie _/-\o_

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 221360 op 01-06-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hier is een review van mijn PS42-C91
http://www.avforums.com/f...php?p=4912007#post4912007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E®nst
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09-2011
Als ik deze test op hdtvtest lees, dan gebruikt degene die de review heeft geschreven niet Movie Plus
Cannot detect 3:2 cadence for film mode deinterlacing with Movie Plus off, but enabling it will cause unnatural motion and ruin the film-like quality of movies.
Wat is jullie (Q eigenaren) ervaring hiermee, anders gaat mijn voorkeur toch naar de C uit. Deze heeft namelijk geen last van de welbesproken strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Topicstarter
Ik ben zelf nu in een dilemma verwikkeld. De panasonic viel vanaf dag 1 al af want vond het gewoon niet mooi uitzien. Nu riep ik dat ik ook de Q91 ging halen maar de strepen verhaal hier heeft mij doen schrikken. Alleen heb ik vandaag bij een tweetal winkels (MM & BCC) naar de Q91 gekeken en het viel mij op dat de strepen zich laten zien wanneer ik de tv's uitdeed. Maar waarom zou ik dat als storend moeten ervaren? Wat ik heel graag zou willen weten van de gebruikers hier is dat de strepen wel of niet merkbaar zijn gedurende een film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey speedy zou je nog wat ingame screen shots willen posten vd xbox360

Dus het ziet er evengoed uit als op een lcd 1366x762 Ingame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

[b][message=28149823,noline]Maar waarom zou ik dat als storend moeten ervaren? Wat ik heel graag zou willen weten van de gebruikers hier is dat de strepen wel of niet merkbaar zijn gedurende een film?
Ik weet niet of je deze poll al hebt gezien: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=526939

Meeste mensen vinden het dus niet storend. Meestal zijn ze inderdaad niet zichtbaar als de tv aanstaat.

Wat belangrijk is is hoeveel omgevingslicht je hebt. Bij mij is er dag licht vlak naast door het raam, dus ik durfde het niet aan met Q91.

Bij nb0027 zijn ze zichtbaar als de tv aanstaat, hij heeft wat foto's gepost.
Ofwel: hij heeft een speciaal geval.
Ofwel hij heeft meer omgevingslicht dan anderen (of beide).

Belangrijke vraag is dus: hoe licht is de kamer waar je hem gaat zetten?
en wat vind je van de C91?

als je kunt leven met het design van de C91 is dat een interessante optie. Stukje goedkoper en zonder strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

c91 is een stuk lelijker :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Anoniem: 181923 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 23:02:
Ik ben zelf nu in een dilemma verwikkeld. De panasonic viel vanaf dag 1 al af want vond het gewoon niet mooi uitzien. Nu riep ik dat ik ook de Q91 ging halen maar de strepen verhaal hier heeft mij doen schrikken. Alleen heb ik vandaag bij een tweetal winkels (MM & BCC) naar de Q91 gekeken en het viel mij op dat de strepen zich laten zien wanneer ik de tv's uitdeed. Maar waarom zou ik dat als storend moeten ervaren? Wat ik heel graag zou willen weten van de gebruikers hier is dat de strepen wel of niet merkbaar zijn gedurende een film?
Ik heb er dus totaal geen last van als de tv aanstaat (en dat is bij gewoon tv en dvd kijken en als ik op de PS3 speel).....en ik heb mijn ramen niet geblindeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja ben ik met je eens. Tenzij die zilveren boog er af zou kunnen, dan zou het een stuk beter zijn.
Heb al even gekeken, zit wel los maar gaat niet makkelijk. Of die boog zwart maken zou ook een oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Heb ook geen last van de strepen als de TV aan staat. Soms bij heel donkere oppervlaktes zie je het iets als er veel licht in de kamer is, maar moet er dan echt op letten (zag het in het begin van Gears of War, maar bv gister First Blood zitten kijken en daar is het me niet opgevallen). Vind het niet storend, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die zich er wel aan ergeren.

Nog wat foto's;

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/terpelle/pics/IMG_2999%20(Small).jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/terpelle/pics/IMG_3003%20(Small).jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/terpelle/pics/IMG_3006%20(Small).jpg

Het valt me nu pas op dat je op de foto van Forza de strepen wel terug ziet. In game geen last van, camera heeft er moeite mee om zonder flits een redelijke foto te maken en heb een raam direct achter de TV, speelt vast ook mee :P

[ Voor 25% gewijzigd door Speedy op 03-06-2007 11:21 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
[TAG]Speedy schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:17:

Het valt me nu pas op dat je op de foto van Forza de strepen wel terug ziet.
Ik zie wel de strepen van jouw jaloezie maar geen 'coating' strepen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alleen ik vind de Q91 stukken mooier en ben bang dat het meer aan kwaliteit opties erbij heeft dan de C91. Ik had ooit de verschillen tussen de twee hier genoemd maar kunnen gebruikers mij vertellen welke optie echt een gemis is bij de C91? Of wat zou de Q91 beter maken (behalve zijn uiterlijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 181923 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:52:
Ik had ooit de verschillen tussen de twee hier genoemd maar kunnen gebruikers mij vertellen welke optie echt een gemis is bij de C91? Of wat zou de Q91 beter maken (behalve zijn uiterlijk)?
Qua opties is alleen de 3e HDMI aan de zijkant van de Q91 echt interessant. Verder is de progammeerbare afstandbediening van de Q91 wel interessant.

Movie mode plus wordt door de meeste mensen uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Crawl NL schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:51:
[...]

Ik zie wel de strepen van jouw jaloezie maar geen 'coating' strepen ?
Laat ik nu net geen jaloeziën hebben ;)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
[TAG]Speedy schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:32:
[...]

Laat ik nu net geen jaloeziën hebben ;)
Nu dus wel....... :P

Maar goed, ik zou dit als storend ervaren. Bij mij heb ik geen (in)direct licht wat op de plasma valt, zelfs als een kijkhoek pak waarbij ik inval heb van buitenlicht heb ik dit veel minder dan op jouw foto, ik moet er wel bij zeggen dat ik op 5 meter van het scherm zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Crawl NL op 03-06-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Het viel mij ook pas op op de foto, in game is het mij niet opgevallen. Net nog een DVDtje er in gedaan en daar is het me ook niet opgevallen (ben er echt op gaan letten en vanuit verschillende hoeken). Foto is trouwens genomen vanaf het puntje van de bank op +/- 2m, zit zelf nog zo'n 1,5 meter verder naar achteren op ongeveer 3,5 meter van de TV.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thx voor de geposte foto's Speedy.

Ik denk dat ik hem van de week ga bestellen (1099 nette prijs voor deze tv 42Q91H)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 221360 op 03-06-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil hem op gaan hangen(tegen de muur) alleen ik wil natuurlijk scart en component aansluiten
heeft iemand tips hoe ik hem zo strak mogelijk tegen de muur kan hangen en toch mijn aansluitingen
kan gebruiken...( aan de achterkant)

alvast bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wie hadden hier ook al weer de C91 gekocht? Kunnen zij wat meer foto's hiervan plaatsen? Ik ben zelf nu erg aan het twijfelen tussen de C en de Q. Misschien zouden de extra foto's over de C91 mij kunnen helpen. Trouwens, hebben de C91 gebruikers 0,0 strepen? Is dit echt een mankement wat alleen voorkomt bij de Q-series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216255

Hallo allemaal,

na enige tijd dit forum te hebben gevolgd, had ik toch de stap genomen om ook de 42Q91 aan te schaffen. Ik had de keuze tussen de Pana PV700 en de Sammy....

Ik heb ondanks dat er mensen last hadden van de strepen dus toch gekozen voor de Sammy.
Wij hebben onze plasma aangeschaft bij de MM in Alexandrium Capelle a/d Ijssel.
Thuis aangekomen eerst even de Vogel muurbevestiging aan de muur bevestigd en daarna de andere helft aan d Sammy....

Eenmaal aan de muur waren wij echt overdonderd van zowel het design alsmede de grote van deze plasma. Alleen sloeg de vreugde al snel om, want toen we door de koopvreugde heen waren en echt naar de tv gingen kijken zagen wij al vrij snel dat er strepen door het beeld heen zaten, en inderdaad goed zichtbaar bij de donkere gedeeltes. Toen maar even de tv uitgezet en inderdaad daar waren ze !!!

Wij ook een soort van luxaflex achter ons aan de muur hangen wanneer wij achter ons keken in de weerspiegeling van de plasma. De volgende dag maar weer naar de MM gebeld, deze gaven ons het telefoonnummer van de Servicedienst van Samsung. Of wij deze zelf even wilden bellen !

Dus wij gelijk dit nummer bellen en een afspraak gemaakt voor een Selecto monteur aan huis. Deze kwam de volgende dag al langs, dus dat zat wel goed dachten wij. Voor de Mediamarkt is dit overigen een heel andere zaak. Ik vind het namelijk best wel raar dat wanneer je als klant de ene dag een plasma koopt en deze de volgende dag als storing aanmeld, je zelf moet gaan bellen met Samsung om te kijken of ze langs willen komen. Dit toont toch een zekere zin van service gebrek aan de kant van de Mediamarkt.

De service-monteur kwam bij ons thuis. Hij bekeek het scherm en zag de strepen meteen op het scherm. Ook begreep hij dat dit knap irritant kon zijn en vertelde dat dit niet hoorde, en dat hij het ook nog nooit had gezien ? Toen ik hem van tweakers vertelde leek hij te schrikken dat er toch redelij veel mensen zijn met deze klacht ! In ieder geval schreef hij hem meteen uit als een D.O.A. [dead on arrival] En vertelde mij dat ik een andere plasma kreeg.

Het leuke kwam nog, ik dacht dat Ik dus gewoon van de fabriek uit een andere plasma kreeg. Maar nee, wij moesten maar kontakt opnemen met de MM omdat hij niks voor ons kon doen !!! Dit is natuurlijk op zich ook al heel raar. Maar wij in ieder geval de volgende dag gelijk weer naar de MM toe. Daar aangekomen vertelde ik mijn verhaal en overhandigde tevens het storings formulier. Wij hadden inmiddels besloten om de plasma om te ruilen voor het C91 model omdat bij dit type de strepen echt niet op het toestel voorkomen.

Wij dus naar de medewerker en vertelde hem dat wij de plasma wilde ruilen van een Q91 naar een C91 model. Ook vroegen wij hem of de plasma thuisgebracht kon worden zodat ze gelijk de kapotte plasma mee terug konden nemen. Dit was inderdaad mogelijk als wij maar even 40€ wilden betalen.
Nu gaat het niet om die 40€ op het bedrag dat wij hadden uitgegeven, maar als er sprake was van een beetje service dan haaden zij hem wel voor niks kunnen komen omruilen. Wel dit was dus ook niet mogelijk gewoon 40€ betalen en anders de plasma zelf terug komen brengen !!! Hoe bedoel je 2 jaar service aan huis. Wel gaf de verkoper aan dat wanneer wij hem naar de MM in Breda zouden omruilen dat die hem waarschijnlijk vanwege de afstand wel gratis thuis zouden brengen.

Wij dus naar de MM in Breda. Daar angekomen kwam er na een tijdje zo'n dozenschuiver om mij af. Natuurlijk heel behulpzaam. Toen ik hem mijn verhaal verteld had was hij gelijk een stuk minder enthousiast. Ook nog eens toen ik opmerkte dat de C91 hier bijna 130€ duurder was dan die in het Alexandrium. Het enige dat hij zei was zoiets als "waarom zetten zij hem nu voor die prijs?" En toen ik opmerkte dat ik hem toch zeker ook voor die prijs wilde hebben had ik het gevoel dat ik het had afgedaan bij deze verkoper.

Wij hebben inmiddels besloten dat wij hem gewoon terug gaan brengen naar de MM in het Alexandrium en gelijk ons geld terug gaan halen. Waarschijnlijk wordt het ook geen Samsung meer maar zeker geen MediaMarkt !!! Wat een stelletje eikels zijn sommige en let op SOMMIGE verkopers. Maar van service hebben zij zeker weten nog nooit van gehoord.

Toch nog even iets over de Samsung.

Zoals gezegd is het beeld zeer goed. Ook bij gewoon analoog waarschijnlijk een van de betere beelden die je voor dit geld van een plasma zult kunnen krijgen. Hetzelfde ook met het SD signaal ook gewoon goed. En wanneer je de tv een beetje goed instel komen de kleuren ook goed over, en heb ik het gelezen zonnebank effect zeker niet gevonden. Ook het zwart is diepzwart. En op dvd heb je helmaal een strak beeld.

Maar is er dan helemaal niks op de Samsung aan te merken buiten de vermelde luxaflex strepen ?
Natuurlijk wel. Zo is het geluid niet echt sterk en kan je de kamer welke niet zo groot is, niet met een behoorlijk geluid vullen. Het geluid nogal blikkerig en kun je om het te verbreden de true surround mode activeren. Verder bij zijwaartse snelle bewegingen wil het beeld nogal eens gaan schokken. Ook zijn de trafo's goed te horen met een hoge fluittoon. Deze twee trafo's hangen aan de zijkanten van het scherm en zijn nodig om het beeld te voeden met de benodigde spanning.

Misschien klinkt het nu wat negatief over de Samsung maar dit is zeker niet het geval. Het geluid kan gewoon over het HT system dus is dit probleem opgelost. De trafo's schijn je bij al die toestellen te kunnen horen. En wanneer er een kans is dat wij aan een streeploze Sammy II kunnen komen wij zeker weer hiervoor willen gaan, en anders vallen wij terug op onze andere keuze de Pana PV700.

Ik hoop dat er mensen zijn die hier wat aan hebben en dat het helpt bij hun keuze, hetzelfde als de berichten die hier al stonden ons hebben geholpen met onze keuze.

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@Code323. Kijk ook naar de 42PV70 deze heeft 100 hz en beter geluid dan de Samsung.
Anoniem: 181923 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 01:50:
Wie hadden hier ook al weer de C91 gekocht? Kunnen zij wat meer foto's hiervan plaatsen?
Ik heb er dus een staan. Foto's maken zonder flits was lastig.
Afbeeldingslocatie: http://img2.freeimagehosting.net/uploads/th.74689f6825.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img2.freeimagehosting.net/uploads/th.b36eda9c82.jpg Afbeeldingslocatie: http://img2.freeimagehosting.net/uploads/th.a2ea21f3b9.jpg Afbeeldingslocatie: http://img2.freeimagehosting.net/uploads/th.bca589942d.jpg Afbeeldingslocatie: http://img2.freeimagehosting.net/uploads/th.ceaf566fd9.jpg Afbeeldingslocatie: http://img2.freeimagehosting.net/uploads/th.4ef709d0f7.jpg
Review kun je hier lezen. http://www.avforums.com/f...php?p=4912531#post4912531

De C91 heeft absoluut geen strepen. Het is een erg goede plasma. Toch heb ik besloten voor een Panasonic te gaan. Om 2 redenen: Ik hoop dat de 100hz van Pana beter omgaat met snel bewegend beeldvullend materiaal. De samsung geeft soms lichte schokjes. En ik hoop dat de kleuren van Panasonic makkelijker goed te krijgen zijn. Ik zit bij deze C91 nogal vaak te tweaken. Soms bij iedere zender. Ik ben nogal een perefectionist.

Inmiddels heb ik van een 'plasma expert' gehoord dat ook de Panasonic soms schokjes vertoont (judder). Dus of ik er echt op vooruit ga is de vraag.

Toch als ik deze Samsung een punt moet geven voor beeldkwaliteit dan een 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Philflow schreef op maandag 04 juni 2007 @ 08:49:
@Code323. Kijk ook naar de 42PV70 deze heeft 100 hz en beter geluid dan de Samsung.

[...]

Ik heb er dus een staan. Foto's maken zonder flits was lastig.
[afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Review kun je hier lezen. http://www.avforums.com/f...php?p=4912531#post4912531

De C91 heeft absoluut geen strepen. Het is een erg goede plasma. Toch heb ik besloten voor een Panasonic te gaan. Om 2 redenen: Ik hoop dat de 100hz van Pana beter omgaat met snel bewegend beeldvullend materiaal. De samsung geeft soms lichte schokjes. En ik hoop dat de kleuren van Panasonic makkelijker goed te krijgen zijn. Ik zit bij deze C91 nogal vaak te tweaken. Soms bij iedere zender. Ik ben nogal een perefectionist.

Inmiddels heb ik van een 'plasma expert' gehoord dat ook de Panasonic soms schokjes vertoont (judder). Dus of ik er echt op vooruit ga is de vraag.

Toch als ik deze Samsung een punt moet geven voor beeldkwaliteit dan een 9.
Phil thanks :)
Ik weet het ook niet meer :'( |
Kijk de Q91 is eigenlijk wat het zou moeten zijn. Maar de strepen gaan mij zeker irriteren dus dan valt die al af. C91 vind ik qua behuizing minder mooi en het mist een aantal opties (maar dat is niet zo belangrijk). De Panasonic heb ik echt een groot aantal keren bekeken maar heb nooit het gevoel gehad van dit moet ik nemen. :/ Ik vind zijn behuizing echt mega cheap aanvoelen. Ik vind het daarnaast ook stom dat ze geen extra aansluitingen aan de zijkant hebben. Onder je Panasonic logo aan de voorkant van je scherm zie je 'PULL' staan. Nou dat is echt zo jaren 80! En daaronder snap je waarom: DIKKE WITTE PLASTIC KNOPPEN ;( Zijn afstandsbediening is net zo'n universeel ding van de Kruidvat. Daarnaast is zijn kijkhoek veel kleiner. Ga maar naast een Panasonic staan en naast een Samsung. Bij de Pana zie je echt alles dubbel :X 100hz verhaal blijkt ook nog een truucje van Panasonic te zijn. Want wanneer je dat uitzet kun je niet eens normaal beeld kijken. Bij snelle beelden zag ik daar namelijk ook 'judder effect' optreden. Op dit moment zou er 1 plasma zijn die mij wel aanspreekt en dat is de Panasonic 42py700. :9~ Maar ja dat ding kost nog 2100 euro. :(

Dus nu denk ik echt dat ik maar een C91 moet nemen omdat dit qua prijs en qua prestaties het beste moet zijn. Voldoende scart en hdmi aansluitingen en zonder strepen. Zou er binnenkort nog een vervanger voor de Q91 komen? En heeft de Q92 hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Me 2 ik weet het ook niet meer :<

dus philflow je ruilt hem gewoon weer in....

Daar wordt ik ook niet vrolijk van..
Mijn vertrouwen is weer gezakt

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 221360 op 04-06-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221607

Goed, ik zal mijn ervaring met de Samsung C91 ook even melden hier.

Ik had in oktober 2005 een Toshiba LCD 82 cm gekocht voor €1500. Als je er recht voor zat prima beeld en zeker ook geluid. Maar door de inrichting van mijn huiskamer zitten er ook mensen schuin voor het scherm. En dan is er zeker sprake van vervaging van het beeld. Ik zit tussen de 2,5 en 3 meter van het scherm verwijderd. Bovendien wilde ik een maat groter.
Dus beslist dat ik een plasma wilde kopen en een maat groter. Na het lezen van de recensies kwam ik uit op de Panasonic PV700.
Ik ben vervolgens gaan kijken bij de Mmarkt. Daar stond de Panasonic voor 1700 euro. Na wat afdingen zou hij 1500 euro moeten kosten. Ik vond het beeld prima maar de omlijsting en zeker de onderkant lelijk. Dus maar niet aangeschaft. Ik zag daar ook de Samsung C91 staan en dat toestel sprong er tussen al die tientallen toestellen meteen uit. Mooie diepe kleuren.
Ik dus weer naar huis en op de pc de recensies van de Samsung eens bekeken. Nou die waren dus bijna allemaal positief. Weer terug naar de Mmarkt. De prijs was 1199,00 en ze wilden er niks afdoen. Dus heb ik hem vorige week maandag 28 mei besteld bij Plasmalcd.nl voor 999 euro (inclusief transportkosten en installeren). Ik zit vandaag dus precies een week te wachten. Ik heb ze gebeld, ze hebben flinke wachttijd om veel mensen een tv hebben besteld na het de ontvangst van het vakantiegeld. Ow ja, de Toshiba heb ik verkocht voor 500 euro.
Nu kijk ik even tijdelijk met geleende caravan tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

ik weet wat je bedoelt Dagi ik zit met precies dezelfde keuze.
Anoniem: 181923 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:21:
[...]
Zou er binnenkort nog een vervanger voor de Q91 komen? En heeft de Q92 hier ook last van?
Nee dat verwacht ik niet. de Q91 is een 2007 model. Maar van de andere kant, als Samsung heeft veel toestellen retour krijgt gaan ze misschien wel stoppen met die strepen.
Anoniem: 221607 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:27:
Ik zit vandaag dus precies een week te wachten. Ik heb ze gebeld, ze hebben flinke wachttijd om veel mensen een tv hebben besteld na het de ontvangst van het vakantiegeld.
Ik hoop voor jou dat ze speodig kunnen leveren. Als je hem snel wilt hebben raad ik je aan bij Redcoon te bestellen. Ben je wel 20 tientjes meer kwijt maar heb je hem in een week.

[ Voor 34% gewijzigd door Philflow op 04-06-2007 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02-2023
Ze hebben voor mij een nieuwe glasplaat besteld voor mijn Q92. Ik heb echter weinig hoop dat dit tot een verbetering zal leiden. Moet toch een kleine moeite zijn om die coating aan te passen in de fabriek waar die glasplaten gemaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonbill
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-04 16:17
Ik ben ook sterk aan het twijfelen over de aanschaf van een 50Q91/C91 of een Panasonic PV70/700. En raak door het lezen van alle berichten nog niet echt overtuigt. :? :?

Wat mij ook nog bezighoudt is de vraag of de prijzen het komende half jaar nog aanzienlijk zullen dalen. De reden om dit aan te nemen is dat er nu net nieuwe modellen zijn en dat iedereen net vakantiegeld heeft gekregen, dit zorgt vaak voor wat hogere prijzen. Ook de opkomst van 1080P bij zowel LCD als Plasma kan ervoor gaan zorgen dat de prijzen van bovengenoemde types sneller gaan dalen.

Zijn jullie het hiermee eens of zit ik volledig verkeerd met deze gedachtes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210534

Ik kan nog mededelen dat we de 42C91 en Q91 nog ruim op voorraad hebben ook de 50C9H is op voorraad.

We bieden denk ik zeer scherpe prijzen die kunnen concurreren met de internetprijzen alleen zijn wij een normalen winkel van 1200 m2 met een heel stuk betere service.

Voor meer info bel eventjes naar 06-20646097 of mail (zie profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218583

Krijg morgen mijn Q91 binnen. Eens even kijken of ik die irritante strepen ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216255

Anoniem: 210534 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:32:
Ik kan nog mededelen dat we de 42C91 en Q91 nog ruim op voorraad hebben ook de 50C9H is op voorraad.

We bieden denk ik zeer scherpe prijzen die kunnen concurreren met de internetprijzen alleen zijn wij een normalen winkel van 1200 m2 met een heel stuk betere service.

Voor meer info bel eventjes naar 06-20646097 of mail (zie profiel)
Vincent zijn de Q92 op de bekende strepen getest ? Je kunt het bij de meeste zien als de plasma uit staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92666

Had vorige week donderdag bij MM rijswijk de C42 gekocht, ze hadden er toen nog maar 1 staan als showmodel en die deden ze niet weg voor minder dus werd me verteld dat hij maandag weer binnen zou komen, deze gekocht en gelijk maar met thuisbezorging erbij genomen.

Bel ik dus gister op om te vragen wanneer ik hem nu thuis zal hebben krijg ik te horen dat ze em pas woensdag binnenkrijgen :/.

Beter word het niet zo'n uitstel uitstel uitstel verhaal, IK WIL TV KIJKEN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78369

Anoniem: 92666 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:13:
Had vorige week donderdag bij MM rijswijk de C42 gekocht, ze hadden er toen nog maar 1 staan als showmodel en die deden ze niet weg voor minder dus werd me verteld dat hij maandag weer binnen zou komen, deze gekocht en gelijk maar met thuisbezorging erbij genomen.

Bel ik dus gister op om te vragen wanneer ik hem nu thuis zal hebben krijg ik te horen dat ze em pas woensdag binnenkrijgen :/.

Beter word het niet zo'n uitstel uitstel uitstel verhaal, IK WIL TV KIJKEN :)
mij wisten ze vanuit de MM te vertellen dat ik maar even moest wachten.......(op een zeurderige toon, alsof ik een klein kind was die op zijn speelgoed zat te wachten. Dit was natuurlijk ook wel zo, maar dan hoeven ze me niet zo te behandelen!) Daarna de bestelling dus maar ff gecanceled en ergens anders besteld. platte tv in presikhaaf arnhem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78369 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 11:05:
[...]

mij wisten ze vanuit de MM te vertellen dat ik maar even moest wachten.......(op een zeurderige toon, alsof ik een klein kind was die op zijn speelgoed zat te wachten. Dit was natuurlijk ook wel zo, maar dan hoeven ze me niet zo te behandelen!) Daarna de bestelling dus maar ff gecanceled en ergens anders besteld. platte tv in presikhaaf arnhem
Ok dan, begrijp ik nou ook goed dat de c42 daar (bij dat platte tv) ook een stuk goedkoper is? kan het hellaas even niet checken hier op me werk maar ik betaalde bij de mediamarkt geloof ik 1150 met verzendkosten en verwijderingsbijdrage.

kan gewoon niet langer wachten, had namelijk die dag daarna meteen ook een mooi meubel erbij gekocht bij ikea die staat nu helemaal klaar voor gebruik :) en mijn oude tv past daar niet meer in want die is veel te diep.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 92666 op 05-06-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Samsung PS42-C91 voor 939.00 € bij Pick2pay.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78369

Anoniem: 92666 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:29:
[...]

Ok dan, begrijp ik nou ook goed dat de c42 daar (bij dat platte tv) ook een stuk goedkoper is? kan het hellaas even niet checken hier op me werk maar ik betaalde bij de mediamarkt geloof ik 1150 met verzendkosten en verwijderingsbijdrage.

kan gewoon niet langer wachten, had namelijk die dag daarna meteen ook een mooi meubel erbij gekocht bij ikea die staat nu helemaal klaar voor gebruik :) en mijn oude tv past daar niet meer in want die is veel te diep.
In arnhem bij platte tv shop ofzo is hij 1075 ofzo.....bij de MM is hij 1150 dus stukkie duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Philflow schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:35:
Alleen ze hebben geen voorraad :(
Excl. verwijderingsbijdrage: 8 euro :(
En excl. verzendkosten: 40 euro :(

Af en toe denk ik dat sommige webwinkels gewoon 'lokkertjes' zoals deze gebruiken om andere spullen te kunnen slijten. Want wanneer ze het wel in voorraad hebben stijgt het vaak in prijs. :/

Ben jij er al over uit Phil wat je met je tv gaat doen? Ga je het houden of wordt het toch nog een Panasonic 42PV70?

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 05-06-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 181923 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 13:10:
[...]
Ben jij er al over uit Phil wat je met je tv gaat doen? Ga je het houden of wordt het toch nog een Panasonic 42PV70?
Ja mijn 42PV70 is in bestelling bij Redcoon. Levertijd 1 week volgens mij.
Ik ben benieuwd hoor, want het blijft een gok. Het beeld van de C91 is al dusdanig goed. Maar ruimte voor verbetering is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit nu ook al een week en 2 dagen te wachten op Plasmalcd.nl
Ik hoop wel dat de c42 deze week nog wordt geleverd. In de voorwaarden staat dat indien niet uiterlijk binnen 2 wordt geleverd je het recht hebt te cancellen. Maar ja ik vind de prijs van 999 euro (inclusief transport en installeren) het wachten wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 221607 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 13:47:
In de voorwaarden staat dat indien niet uiterlijk binnen 2 wordt geleverd je het recht hebt te cancellen. Maar ja ik vind de prijs van 999 euro (inclusief transport en installeren) het wachten wel waard.
Je hebt ten alle tijde het recht te cancelen volgens mij. Zou dat niet mogen dan kun je altijd nog gebruik maken van de 7 dagen bedenktijd die ze wettelijk moeten bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216624

even kort mijn ervaringen na aanschaf van de q91 (heb gekozen voor de q91 omdat ik de c91 idd geen mooie vormgeving vind hebben)

heb de q91 aangeschaft via vincent 1125 euro ofzo en meteen opgehaald in arnhem
(na 2 keer besteld te hebben en 2 keer mijn geld teruggekregen te hebben bij die webshops op internet was ik het zat en heb hem gewoon zelf afgehaald in een caddy auto )

Moet zeggen, ik kijk nu 1 week ruim naar deze tv en echt de kleuren etc. zijn ontzettend goed. Voor films zet je hem gewoon op movie mode en vind je de beelden van de kabel te scherp zet je het even op mode "standaard" echt werkelijk waar amazing.. ook het aansluiten van de laptop op deze tv geeft een prachtige resolutie. ik was wel na een avond stilstaande beelden kijken bang dat sommige patronen waren ingebrand maar dat was gewoon weg na een dag.

geluid is slecht maar ja wat wil je verwachten van 2 keer 10watt speakers (gewoon surround sound aanschaffen)

Even over het strepen verhaal:
Mijn q91 heeft dat ook dat als ie uitstaat en het licht valt erop dat je dan de strepen ziet maar ik ben echt niet iemand die zich daaraan ergert.. zet je hem aan en geeft ie beeld dan merk ik niks van de strepen.. Vind het daarom ook echt een mieren****ers detail dat mensen daarover kunnen vallen..

Ok goed het is een aanschaf van 1100 euro maar om te gaan zeuren over dat als ie uitstaat en dat je dan strepen ziet.. come on! dit weegt zeker niet op tegen het fantastische beeld wat dat ding geeft!

vind ik dan.

ik ben zeer tevreden het enige wat ik mis is de epg knop op de universele afstandsbediening. door het gemis van deze knop bedien ik eigenlijk nog steeds mijn casema digitale tv ontvanger nog steeds met de oude afstandsbediening..

advies is:
kopen en genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216255 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:14:
[...]

Vincent zijn de Q92 op de bekende strepen getest ? Je kunt het bij de meeste zien als de plasma uit staat ?
Ik heb de Q92 helaas nog nooit in het echt gezien. .Maar ik moet zeggen dat het me ook niet opvalt bij de 91 .. maar dat kan misschien door de omgeving liggen waar ze staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is een Samsung C42 nu weer? :)

Niet handig om hem bij Presikhaaf te bestellen terwijl ik ze hier op voorraad heb staan en dat 500 m hemelsbreed verderop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 210534 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:12:
[...]

Ik heb de Q92 helaas nog nooit in het echt gezien. .Maar ik moet zeggen dat het me ook niet opvalt bij de 91 .. maar dat kan misschien door de omgeving liggen waar ze staan..
Hoe duur zijn ze bij jullie dan Vincent? Pick2Pay prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Bedankt voor je review Tally-ho.

En over de strepen: Andere mensen miereneukers noemen vind ik wat overdreven. Er zijn mensen die er een hebben waar het duidelijker zichtbaar is dan bij andere. Bij sommige zelfs als ie aanstaat. En er zijn mensen die ander omgevingslicht hebben en het daardoor duidelijker zien.

PS. Ik heb geen Q91.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218583

Nou, gisteren kwam mijn tv eindelijk binnen.
Wat een ding zeg. Echt groot, zeker als je een of andere veel kleinere crt tv gewent bent.
Aansluiten en instellen is echt een makkie. Geluid is niet al te super, maar ik koop er nog wel een keer een home cinema set bij.

Over die strepen. Ik heb ze dus ook, maar ik zie ze gelukkig alleen in stand-by stand. Als de tv aan staat is er niets meer van te zien gelukkig.
Beeld is overigens erg goed, en ik heb nog analoge tv. Als ik over een jaartje samen woon, komt er natuurlijk wel digitale tv in huis.

Al met al een hele mooie en goede tv, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 03:35
Voor de mensen die nog een goedkope C91 willen hebben. Bij de MM in Den Haag is hij EUR 929,-!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Joes schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:14:
Voor de mensen die nog een goedkope C91 willen hebben. Bij de MM in Den Haag is hij EUR 929,-!!! :)
Goede tip. Erg goedkoop voor een strakke TV. Volgende week kan ik vertellen hoe die zich verhoudt t.o.v. een Panasonic 42PV70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:24:
[...]

Hoe duur zijn ze bij jullie dan Vincent? Pick2Pay prijzen?
Daar komen ze heel dicht in de buurt ja.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:35:
Is nu weer 968 euri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste mede televisievrienden, ik heb goed nieuws want plasmalcd.nl heeft besloten om vanmiddag de Samsung PS42-C91 te komen leveren (28 mei besteld). Ik kreeg gisteren na 16.00 uur mailtje en sms dat ze komen. Dus als een speer vrije middag ingediend bij de baas. Ik ben blij!
Dit alles voor de prijs van 999 euro (inclusief transport/levering/installatie). Zo dan kan die caravan t.v. weer terug naar de campingmensen :>).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joes schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:14:
Okeej dan ik ga uit me werk direct thuis me bon ophalen van die C91 uit rijswijk, de boel annuleren en die in den haag ophalen :P, is dat de laatste? en/of een showmodel?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 92666 op 07-06-2007 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 03:35
Anoniem: 92666 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:34:
[...]

Okeej dan ik ga uit me werk direct thuis me bon ophalen van die C91 uit rijswijk, de boel annuleren en die in den haag ophalen :P, is dat de laatste? en/of een showmodel?
Ik was vrijdag langs Rijswijk geweest en daar konden ze de C91 niet leveren voor EUR 999,- (op donderdag was hij nl. nog EUR 999,- in Den Haag), dus toen was ik naar Den Haag gegaan. Was hij dus EUR 929,- en er waren 70 besteld. Vandaag zijn ze binnengekomen (net telefoontje gehad dat hij zaterdag bij mij wordt bezorgd :) ) en ik was vrijdag de 7e die 'm reserveerde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joes schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:26:
[...]

Ik was vrijdag langs Rijswijk geweest en daar konden ze de C91 niet leveren voor EUR 999,- (op donderdag was hij nl. nog EUR 999,- in Den Haag), dus toen was ik naar Den Haag gegaan. Was hij dus EUR 929,- en er waren 70 besteld. Vandaag zijn ze binnengekomen (net telefoontje gehad dat hij zaterdag bij mij wordt bezorgd :) ) en ik was vrijdag de 7e die 'm reserveerde...
Echt goede prijs hoor, eigelijk ook een beetje stom, woon in den haag ga ik eerst in rijswijk kijken en meteen bestelle 8)7 . Wilde eigelijk eerst voor die aanbieding gaan met die samsung lcd voor 550 maar toen ik hem zag staan dacht ik wat een klein dingetje isdat eigelijk zeg. Dus toen even bij de plasmas gekeken waren wel stuk duurder maargoed, vanavond ff met mijn bon naar mediamarkt en me geld terugvragen en daarna naar den haag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Goedemiddag!

Ik denk dat ik zeer binnenkort ook de C91H aanschaf... Echter heb ik nog nooit met een hdtv gewerkt dus ik moet even een aantal dingen weten.
Kan ik mijn coax kabel rechtstreeks in mijn tv duwen of moét ik hierbij gebruik maken van een converter? Verder: Ik wil hem ook als 2e scherm gebruiken om films te streamen van pc naar tv. moet ik daarvoor drivers installeren op mijn pc of whatever? ik heb een 7600gt en dus 2 uitgangen (vga en dvi). ik heb geen dvi kabel maar wel een dvi-vga converter en vga kabel dus dat volstaat lijkt me?

Ik ga hem hoogstwaarschijnlijk open in combinatie met de LG HT-902TB home cinema set!

Nieuwe kamer (bed, kasten) + een tvmeubel en bank, tv en home cinema set en ik kan er tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222217

heb mijn ps42c91h bij de ep gekocht voor 970 eurie met 70 maanden garantie.
niet verkeerd lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mischa_NL schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:09:
Kan ik mijn coax kabel rechtstreeks in mijn tv duwen?
Ja
Mischa_NL schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:09: Ik wil hem ook als 2e scherm gebruiken om films te streamen van pc naar tv. moet ik daarvoor drivers installeren op mijn pc of whatever?
Nee.
Mischa_NL schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:09:ik heb een 7600gt en dus 2 uitgangen (vga en dvi). ik heb geen dvi kabel maar wel een dvi-vga converter en vga kabel dus dat volstaat lijkt me?
Ja.

Ik heb hem aangesloten via VGA uitgang op de videokaart naar VGA in op de plasma. Werkt prima. Wellicht dat je ook via DVI out naar een HDMI poort kunt op de plasma, daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Anoniem: 222217 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:52:
heb mijn ps42c91h bij de ep gekocht voor 970 eurie met 70 maanden garantie.
niet verkeerd lijkt me.
Dat is wel gek aangezien de website 1199 aangeeft, maar ik ben wel benieuwd welke vestiging dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zag gisteren bij de MM dat de Q91 een zwart getint glasplaat gebruikt terwijl de C91 een grijze heeft. Dit zorgt bij de Q voor diep zwarte beelden. Is dit de ultrabright coating waar Samsung het over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 08:50:
Ik zag gisteren bij de MM dat de Q91 een zwart getint glasplaat gebruikt terwijl de C91 een grijze heeft. Dit zorgt bij de Q voor diep zwarte beelden. Is dit de ultrabright coating waar Samsung het over heeft?
Zwart en grijs is mij niet opgevallen. De Q91 heeft ultra-filterbright coating (met de welbekende strepen). De C91 heeft filterbright .

Ik heb het zelf nog even nagelezen. Beide hebben dus filterbirght:
In lichte omgevingen kan de schermkwaliteit van plasma-tv’s verzwakt worden door het overvloedige licht. FilterBright absorbeert extern licht bij het naderen van het plasmascherm en voorkomt zo ongewenste reflecties. Tegelijk wordt het interne licht beter overgedragen om de contrastniveaus te verhogen. De kijker krijgt als resultaat een scherp, helder beeld in alle omstandigheden: in het donker, in een helder verlichte kamer of bij daglicht.

De Q heeft Ultrafilterbright:
Met deze technologie bereikt Samsung een nog levendiger beeldkwaliteit door bovendien de voorglasfilters met een optisch folie te bedekken. UltrafilterBright blokker hierdoor het onnodige externe licht te en stelt tegelijkertijd het maximum interne licht bloot. Hierdoor kunt u van de duidelijkste en zuiverste beelden genieten, ongeacht de lichtomgeving.

[ Voor 49% gewijzigd door Philflow op 08-06-2007 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 42c91 is binnen. Gistermiddag vrij genomen, zou tussen 14.00 en 16.00 uur gebracht worden. Het werd uiteindelijk 18.00u. Mijn eerst reactie...ow wat is tie groot!!! In de winkel lijkt het allemaal veel kleiner. Maar goed dat ik niet nog een maat groter heb besteld, want ik zat te twijfelen.

Ik ben beetje aan het stoeien met de ideale instellingen. Uiteindelijk kwam ik uit op de filmmodus,
warme tint 2, de hele handel bij extra beeldinstellingen op uit en bij contrast, scherpte etc etc niks boven de 50%. Ik heb nu een dvd speler zonder hdmi uitgang. dus straks er maar even een halen met hdmi.
Ik ga hem zeker aan de muur hangen want hij staat nu op 2,5 meter op tv meubel van de bank af en dat is geen gezicht zo'n grote tv in het midden van de kamer:>). Het beeld is prachtig, maar als je er te dicht op zit zie je toch van alles en dat is irritant. Het geluid is niet veel soeps maar daar weet mijn versterker wel raad mee:>)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joes schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:26:
[...]

Nou gister dus langsgegaan zoals gezegd maar toch maar niet geannuleerd, kwam gewoon met het verhaal dattie dus in MM Den haag goedkoper was en hoppa kreeg gewoon m'n 170 euro terug :) alleen wel jammer dat zij hem waarschijnlijk pas as dinsdag binnen krijgen, maargoed ik kan nog wel even wachten :D
Anoniem: 221607 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 09:58:
De 42c91 is binnen. Gistermiddag vrij genomen, zou tussen 14.00 en 16.00 uur gebracht worden. Het werd uiteindelijk 18.00u. Mijn eerst reactie...ow wat is tie groot!!! In de winkel lijkt het allemaal veel kleiner. Maar goed dat ik niet nog een maat groter heb besteld, want ik zat te twijfelen.

Ik ben beetje aan het stoeien met de ideale instellingen. Uiteindelijk kwam ik uit op de filmmodus,
warme tint 2, de hele handel bij extra beeldinstellingen op uit en bij contrast, scherpte etc etc niks boven de 50%. Ik heb nu een dvd speler zonder hdmi uitgang. dus straks er maar even een halen met hdmi.
Ik ga hem zeker aan de muur hangen want hij staat nu op 2,5 meter op tv meubel van de bank af en dat is geen gezicht zo'n grote tv in het midden van de kamer:>). Het beeld is prachtig, maar als je er te dicht op zit zie je toch van alles en dat is irritant. Het geluid is niet veel soeps maar daar weet mijn versterker wel raad mee:>)
Vraagje ik zag in de media markt af en toe een heel klein schokje in het beeld, merk jij hier ook wat van? of zal ik het mezelf verbeeld hebben ;/

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 92666 op 08-06-2007 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 92666 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 10:12:
[...]

Nou gister dus langsgegaan zoals gezegd maar toch maar niet geannuleerd, kwam gewoon met het verhaal dattie dus in MM Den haag goedkoper was en hoppa kreeg gewoon m'n 170 euro terug :) alleen wel jammer dat zij hem waarschijnlijk pas as dinsdag binnen krijgen, maargoed ik kan nog wel even wachten :D

[...]

Vraagje ik zag in de media markt af en toe een heel klein schokje in het beeld, merk jij hier ook wat van? of zal ik het mezelf verbeeld hebben ;/
Dat schokje zou je anti-burn kunnen zijn. Ik weet het niet zeker maar las wel dat de anti burn er voor zorgt dat stilstaande logo's (SBS6 / NET5) steeds een paar pixels verschuiven zodat het inbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Philflow schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 08:52:
[...]

Zwart en grijs is mij niet opgevallen. De Q91 heeft ultra-filterbright coating (met de welbekende strepen). De C91 heeft filterbright .

Ik heb het zelf nog even nagelezen. Beide hebben dus filterbirght:
In lichte omgevingen kan de schermkwaliteit van plasma-tv’s verzwakt worden door het overvloedige licht. FilterBright absorbeert extern licht bij het naderen van het plasmascherm en voorkomt zo ongewenste reflecties. Tegelijk wordt het interne licht beter overgedragen om de contrastniveaus te verhogen. De kijker krijgt als resultaat een scherp, helder beeld in alle omstandigheden: in het donker, in een helder verlichte kamer of bij daglicht.

De Q heeft Ultrafilterbright:
Met deze technologie bereikt Samsung een nog levendiger beeldkwaliteit door bovendien de voorglasfilters met een optisch folie te bedekken. UltrafilterBright blokker hierdoor het onnodige externe licht te en stelt tegelijkertijd het maximum interne licht bloot. Hierdoor kunt u van de duidelijkste en zuiverste beelden genieten, ongeacht de lichtomgeving.
Phil wat mij gisteren wel opviel is dat de Pana een betere kleurovergang heeft. Nu ben ik dus erg benieuwd naar jouw bevindingen straks wanneer je de Pana binnen hebt. Nu weet ik dat het lastig is als koper om geheel objectief te blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 10:25:
[...]
Phil wat mij gisteren wel opviel is dat de Pana een betere kleurovergang heeft. Nu ben ik dus erg benieuwd naar jouw bevindingen straks wanneer je de Pana binnen hebt. Nu weet ik dat het lastig is als koper om geheel objectief te blijven ;)
Oe erg interessant. Als ik een minpunt van De C91 moet aangeven dan is het wel de kleurstabiliteit.
O.a de overgangen inderdaad. Soms op te merken bij skintones of felle shirts, zijn er kleine plakaten te zien. dit effect is meestal heel klein en het valt alleen echt op bij lagere kwaliteit uitzendingen. Bij nederland 1-3 zijn de kleuren bijna altijd perfect. Wat er bij die uitzendingen wel gebeurt is dat er in bonte kleuren soms een hele licht ruis merkbaar is.

En wat ik ook merk is dat ik vaak per zender opnieuw kan gaan afstellen. Maar de schuld daarvan kan net zo goed bij de zenders liggen.

Let wel ik zit op 2,5 meter van een 42 inch scherm. Die effecten waar ik het over heb zijn echt klein, niet te vergelijken wat ik aan artefacts op LCD's waarneem. Die C91 is echt een heel mooi scherm.

Het duitse magazine Video zegt ook dat de 42PV70 iets natuurlijker is met kleuren dan de Q91. ik ben benieuwd, dinsdag wordt ie afgeleverd.

Ik heb ookal gelezen in een review online dat als je de samsung plasma's echt goed wilt hebben dat je eigenlijk professionele calibratie nodig hebt. Dit sluit wel aan op mijn ervaringen. Of het zou moeten zijn dat zo'n calibratie dvd ook goed resultaat geeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 08-06-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik zie vooralsnog geen logo's die zich dansend over het scherm begeven. Maar ik heb die beveiliging wel geactiveerd.

Wel valt me op dat bij b.v. tv beelden van voetbal de close ups fantastisch zijn, maar als het beeld teruggaat naar het spel, de spelers een soort doorzichtige schaduw hebben. Dit kan aan mijn tv signaal liggen. Met het uitschakelen van de ruisonderdrukking is het al een stuk beter, maar het blijft zichtbaar, dus irritant. Ik kijk digitaal. Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is de resolutie van de c of q91 (1024x768) te vergelijken
met de lcd resolutie (1366x768) als ik bv. met de xbox360 speel

ziet het er dan even strak uit of moet ik als ik het mooiste/strakste beeld(op xbox360 gebied) wil hebben toch voor de lcd kiezen?

alvast bedankt voor jullie reacties.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 221360 op 08-06-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Anoniem: 221360 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:22:
is de resolutie van de c of q91 (1024x768) te vergelijken
met de lcd resolutie (1366x768) als ik bv. met de xbox360 speel

ziet het er dan even strak uit of moet ik als ik het mooiste/strakste beeld(op xbox360 gebied) wil hebben toch voor de lcd kiezen?

alvast bedankt voor jullie reacties.
De Q heeft een resolutie van 1366x768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 221360 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:22:
Hoever wil je er vanaf gaan zitten?
Om dit soort resolutie verschillen te zien zul je op 2 meter of dichterbij moeten zitten.

@Crawl. de 42inch heeft 1024*768

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 08-06-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Voor de PS42-C91 bezitters:

Heeft er al iemand settings gevonden waar ie tevreden mee is?

Ik ben nog niet helemaal tevreden:

Ik heb nu:

Movie Mode
contrast 59
brightness 38
sharpness 50
colour 39
alle effecten: off
colortone: normal
(dit is bij een donkere kamer, upc digitaal)

Ik ben nog niet tevreden over de kleuren. Heeft iemand tips over hoe ik dit het beste kan aanpakken? misschien een calibratie DVD?

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 08-06-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timtim78
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-10-2023
Anoniem: 221607 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:39:
Nou ik zie vooralsnog geen logo's die zich dansend over het scherm begeven. Maar ik heb die beveiliging wel geactiveerd.

Wel valt me op dat bij b.v. tv beelden van voetbal de close ups fantastisch zijn, maar als het beeld teruggaat naar het spel, de spelers een soort doorzichtige schaduw hebben. Dit kan aan mijn tv signaal liggen. Met het uitschakelen van de ruisonderdrukking is het al een stuk beter, maar het blijft zichtbaar, dus irritant. Ik kijk digitaal. Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben?
Ja, Heb ik ook het is net of hij het niet scherp krijgt als de bv. de mensen verder weg staan. Ik vind het ook irritant. Kijk ook digitaal heb hem ook analoog aangesloten en dan is het wel minder maar ja dan is heel het beeld minder dus. Weet ook niet waar het aan kan liggen. Bij dvd heb ik het wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hebben jullie de edge enhancement al uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Philflow schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:59:
[...]

Hoever wil je er vanaf gaan zitten?
Om dit soort resolutie verschillen te zien zul je op 2 meter of dichterbij moeten zitten.

@Crawl. de 42inch heeft 1024*768
Right...ging even van de 50 inch uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Nog 2 vraagjes die ik kwijt moet!

Nieuw specifiek over deze tv's maar aangezien ik de C91 koop moet ik die kunnen stellen hier.
De PC-In audio: wat is dat voor input? een gewone mini-jack lijkt me?
Ten 2e, als ik een home theatre set wil aansluiten, moet ik dat dan doen dmv een video cinch en en 2 audio cinches die uit de tv komen?
Ik vraag het even want ik wil wel gelijk de goede kabels in huis halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Laatst online: 22:45
Ook een vraagje hier, mogelijks beetje off-topic maar heeft iemand de SAMSUNG AUTO WALL MOUNT ?? Dus die electrische tv-muur-steun die je oa kan instellen via remote ??

Ik vroeg me af tot hoever ie van de muur kan komen, dat is van belang omdat ik een scherm soms onder een serieuse hoek wil draaien en dan moet ie ver van de muur komen of je zit er direct tegen...

>>
Bon ondertussen gezien dat je 30° kunt draaien en 20° kunt kantelen....
30° is helaas niet zo héél veel, ik vrees dat het beter is een gewone steun te gebruiken met zo'n arm.....

[ Voor 20% gewijzigd door jvanhambelgium op 09-06-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

na veel gedoe toch maar voor de Philips 42 inch Lcd gekozen:

http://www.p4c.philips.co.../42pfl7332_10_pss_nld.pdf

toch bedankt voor jullie info

l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Anoniem: 221360 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:15:
na veel gedoe toch maar voor de Philips 42 inch Lcd gekozen:

http://www.p4c.philips.co.../42pfl7332_10_pss_nld.pdf

toch bedankt voor jullie info

l
Gefeliciteerd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Crawl NL op 10-06-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Veel plezier van je keuze! Maar dat lukt vast wel :)

En nu weer terug naar m'n Q91 om Forza 2 is aan te slingeren ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Speedy op 10-06-2007 20:39 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De Samsung full hd plasma's schijnen er aan te komen.
PS-50P96FD en een 63 inch versie. Ik heb nog geen betrouwbare bronnen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Laatst online: 22:45
>Samsungs PS-63P76FD und PS-50P96FD sind ab Juni 2007 zu Preisen von 9.999.- Euro und >3.599.- Euro (unverbindliche Preisempfehlung) im deutschen Handel erhältlich

Tja, de PS63 is nog even buiten budget ;-) De PS50 is ook niet echt spotgoedkoop ... maarja ... full-HD hé.
Aan de andere kant ben ik niet overtuigd, als ik 4m van m'n scherm zit ga ik het verschil niet merken wat de resolutie betreft.
Ook zal het electrisch verbruik nog een serieus stuk meer zijn denk ik tov HD-ready...meer als het dubbel aantal plasma-gascellen...

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Philflow schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:40:
De Samsung full hd plasma's schijnen er aan te komen.
PS-50P96FD en een 63 inch versie. Ik heb nog geen betrouwbare bronnen gevonden.
Op www.samsung.co.uk kun je ze al een tijdje bekijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06 09:47
nevermind was de oude tv, van de ps63 serie, ik dacht dat ik de nieuwe had

http://www.plasmalcd.nl/showproduct.aspx?idx=434&cel

[ Voor 58% gewijzigd door aliberto op 11-06-2007 20:08 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste