[Plasma] Samsung PS-42Q91H / PS-42Q92H

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 35.673 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
@aliberto,

Neen, dat is een "gewone" HD-READY en geen FULL HD plasma.
Je gaat heus geen 63 inch full HD hopen voor "maar" dik 5.000 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
jvanhambelgium schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:07:
@aliberto,

Neen, dat is een "gewone" HD-READY en geen FULL HD plasma.
Je gaat heus geen 63 inch full HD hopen voor "maar" dik 5.000 euro....
iemand had het over de nieuwe 63 inch model, maar ik dacht hem gevonden te hebben, blijkbaar was het een ouder model, vandaar nevermind, sorry voor ongemak

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis t
  • Laatst online: 02-09 23:33
Ik heb momenteel de q92 in bestelling staan.
Kan eventueel vannavond nog een q91 ophalen.

Heb net het forum doorgelezen maar kan niet echt een verschiel vinden tussen de q91 en de q92.

Wie kan mij vertellen wat de verschillen zijn ?
Heeft de q92 een andere coating?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Dennis t schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:11:
Wie kan mij vertellen wat de verschillen zijn ?
Alleen design. De Q92 heeft een zilveren rand onder.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 12-06-2007 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 01:32:
[...]

Dat is wel gek aangezien de website 1199 aangeeft, maar ik ben wel benieuwd welke vestiging dat was.
dit was in beilen. was een panasonic in de aanbieding maar waren al op de samsung kregen ze nog wel binnen en kon ik voor het zelfde geld en voorwaarden krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister mijn 42c binnengekregen en MAN wat issie groot :D hellaas is het analoog signaal op mijn kamer niet zo best maarja met me ps2 ed komt er zeker goed beeld uit.

Merk alleen wel als hij een tijdje aan staat dat de temperatuur in mijn kamer een paar graden stijgt :S maarja kan ik in de winter mn kachel uitzetten ;)

En had ik nou begrepen als ik hem aansluit op mijn pc met een DVI to HDMI stekker er een betere resolutie uitkomt voor mijn pc? Nu beetje jammer maar mijn pc monitor draaid op 1600x1050 en mijn tv op 1024x768, met bijv Divx films heb ik dan 2 dikke horizontale balken in me scherm :( en als ik op mijn pc een dvd afspeel krijg ik op mijn tv te zien "niet ondersteunt" ?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:12:
met bijv Divx films heb ik dan 2 dikke horizontale balken in me scherm :( en als ik op mijn pc een dvd afspeel krijg ik op mijn tv te zien "niet ondersteunt" ?
Probeer eens met Power DVD of met VLC player. die hebben zoom functies waardoor je het in het juiste formaat kunt krijgen.

Verder zet het beeld op je laptop eens uit door te schakelen naar alleen externe weergave. start dan opnieuw de dvd op.

Bij mij werkte het allemaal prima (ook op 42c)

Edit: zie net dat je geen laptop hebt. Met PC moet het ook lukken als je er maar 1 scherm aanhangt.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 14-06-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ik zeker eens proberen, las net op internet ook al iets over mediaplayer classic, blijft het beeld met zoomen danwel mooi? ik bedoel normaal zitten die 2 balken er als je 16:9 kijkt op een 4:3 scherm maar eigelijk is en mijn monitor (samsung 226BW) en mijn tv widescreen, dan zouden die zwarte balken toch automatisch weg moeten gaan? of heb ik dat mis ;/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:03
Ook ik heb de 42Q91 in bestelling staan. Can't wait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 14:27
Ook ik heb er één in bestelling staan de PS50Q91.

Duurt alleen lang dat wachten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:12:
Gister mijn 42c binnengekregen en MAN wat issie groot :D hellaas is het analoog signaal op mijn kamer niet zo best maarja met me ps2 ed komt er zeker goed beeld uit.

Merk alleen wel als hij een tijdje aan staat dat de temperatuur in mijn kamer een paar graden stijgt :S maarja kan ik in de winter mn kachel uitzetten ;)

En had ik nou begrepen als ik hem aansluit op mijn pc met een DVI to HDMI stekker er een betere resolutie uitkomt voor mijn pc? Nu beetje jammer maar mijn pc monitor draaid op 1600x1050 en mijn tv op 1024x768, met bijv Divx films heb ik dan 2 dikke horizontale balken in me scherm :( en als ik op mijn pc een dvd afspeel krijg ik op mijn tv te zien "niet ondersteunt" ?
Ik heb hem ook binnen en watissieee groooot ja :P.
Had ik een VGA Kabel gekocht, bleek het een verlengkabel te zijn :(. Koop me pa een male verbindstukje, na navraag bij mediamarkt... Krijgtie een 9 pins D-Sub in zijn handen geduwd :(. Gaat lekker dus, ik WIL hem op me pc aansluiten en SNEL :P.

Zaterdag nieuwe meubels kijken/kopen/zoeken, waarbij dus ook een tv meubel. Dan nog ff wachtne op me home cinema set en gáan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wow steeds meer mensen kiezen voor Qserie. Is niemand bang voor de strepen of is dat inmiddels al verholpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:14:
Wow steeds meer mensen kiezen voor Qserie. Is niemand bang voor de strepen of is dat inmiddels al verholpen? :)
Ik ben bij meerdere electro zaken wezen kijken maar kon daar echter geen strepen ontdekken bij de q series, maar meestal staan ze in een donkere hoek, echter bij media markt stond deze niet in een hoek. Heb deze van alle kanten bekeken maar kon echter niets vinden, het kan zijn dat een fotocamera die lijnen extra versterkt maar echter is het voor menselijk oog niet altijd zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:14:
Is niemand bang voor de strepen of is dat inmiddels al verholpen? :)
Ook ik zat met hetzelfde "probleem". Zou ik nu wel of geen strepen zien. Twee vrienden van mij hebben beide ook een 42Q91 gekocht. Als er behoorlijk wat zonlicht op schijnt kun je de strepen zien als de tv uitstaat. Zodra je hem aanzet zie je ze niet meer. Als je in een gedimde of donkere kamer zit zie je er niks van. Dat is ook de reden waarom ik toch voor de Q ben gegaan ipv de C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02-2023
Ik krijg volgende week een nieuwe glasplaat voor mijn 42Q92. Ben bang dat het niet veel gaat uitmaken maar het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischa_NL schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:50:
[...]

Ik heb hem ook binnen en watissieee groooot ja :P.
Had ik een VGA Kabel gekocht, bleek het een verlengkabel te zijn :(. Koop me pa een male verbindstukje, na navraag bij mediamarkt... Krijgtie een 9 pins D-Sub in zijn handen geduwd :(. Gaat lekker dus, ik WIL hem op me pc aansluiten en SNEL :P.

Zaterdag nieuwe meubels kijken/kopen/zoeken, waarbij dus ook een tv meubel. Dan nog ff wachtne op me home cinema set en gáan
Leuke is dat ik toevallig van me monitor nog een vga kabel had liggen, daar zaten er namelijk 2 bij 1 DVI en 1 VGA.
Die DVI gebruik ik gewoon voor de monitor en die VGA voor me tv.
Beeld is wel scherp op de TV dat verschil merk ik wel :) had hiervoor een crt tv en die zat met mijn pc verbonden via zo n component stekkertje daarbij was het beeld heel wazig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ Dagi, ik moet zeggen dat ik toch wel erg tevreden ben over m'n 42PV70. PM me als je details wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn Samsung PS-42C91H is vandaag binnen gekomen. Heb geen tijd om TV te kijken of er andere dingen meer te doen, maar hij staat wel heel mooi in mijn kamer :D De iets mindere vormgeving tov van zijn duurdere broers went snel vanwege het mooie beeld dat hij produceert.

Hier even een overzichtsfoto:

Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/517/setupwx3.jpg

Moet nog even kijken hoe ik mijn TV meubel ga indelen. Bij het kopen er van dacht ik de Wii en XBox360 naast de TV neer te zetten, maar dat gaat dus niet.

Ik draai op dit moment een Break-In DVD van een member van het AVS forum. Ik heb nu geen tijd om het scherm te calibreren of TV te kijken of te gamen. De DVD mag wel even aan blijven van mij.

Je ziet trouwens het volgende op de foto:

Samsung PS-42C91H
Marantz SR4200
B&W DM305
B&W CC3
DIY Adire Shiva 12" Subwoofer >:)
XBox360
Wii
PS2

Als rears heb ik nog 2 B&W DM302 speakers.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
kiddyl schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:34:
Ik draai op dit moment een Break-In DVD van een member van het AVS forum.
Zou je mij kunnen vertellen wat voor dvd dat is? Waarvoor dient deze? Ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
De DVD is een aaneenschakeling van plaatjes die om de 30 seconden wordt ververst. De DL telt ook maar 431kb. Je kan er meer over lezen in het volgende draadje:

Link

Aangeraden wordt om de eerste 200 uur met aangepaste instellingen een Plasma in te werken. Met deze DVD kan je ook wanneer je niet kijkt de TV aan laten om hem sneller in te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:14
Iemand trouwens al enig idee waar je kunt zien hoeveel uur de TV al gedraaid (als dit uberhaupt mogelijk is).

Ik heb h'm nu een aantal weken en het lijkt of het beeld met de week wat scherper wordt. _/-\o_

Dreambox 8000....waar blijf je nu.... :P

[ Voor 24% gewijzigd door Crawl NL op 15-06-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Dreambox...hahaha wat dacht je van een ReelBox ,beeld is om te smullen vergeleken dreambox.

Ik kan al niet wachten tot die binnen is de samsung .. dan nog eens de duurdere broer bestellen ,reelbox avantgarde _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
kiddyl schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:42:
De DVD is een aaneenschakeling van plaatjes die om de 30 seconden wordt ververst. De DL telt ook maar 431kb. Je kan er meer over lezen in het volgende draadje:

Link
Ik zal eens een kijkje nemen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Mijn inspeel DVD draait nu al een paar dagen achtereen met kortstondig wat normaal beeld. Heb gisteravond een film gezien met meer normale instellingen, maar niet perfect. Wat mij enorm tegenvalt is dat mijn kamer merkbaar warmer is geworden. Nu weet ik dat mijn LCD monitoren ook warm worden, maar lang niet zoveel als de Plasma. Zit ook een groot verschil in beeld formaat 24"<->42". Dit beschouw ik dan wel als een luxe probleem ;)

Kwa beeld kan ik nu nog niks zeggen. Draai nog altijd op laag contrast en helderheid. Op de component aansluiting zitten 3 consoles dmv een component schakelaar en dat geeft gelukkig een goed beeld zonder vervormingen of verminderde kwaliteit. Een dezer dagen kalibreren en dan gaat de TV alleen aan wanneer ik hem gebruik.

Tussendoor nog een PC in elkaar gezet en aangesloten op VGA. De PC is een 900MHz Celeron en dat merk je. 720p materiaal kan hij niet afspelen. Ga straks kijken naar stream mogelijkheden naar mijn XBOX360 onder Vista. Verder is het beeld goed en met de juiste instellingen worden breedbeeld filmpjes in de goede verhouding weergegeven. Resolutie is namelijk 1024*768 terwijl de TV 16:9 is. Al mijn anime nu op 42" ipv 24" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippernl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 17:30
Kiddyl, hoe ga je kalibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb daarvoor 2 calibratie DVD's. Een is van Avia en de andere van Digital Video Essentials (DVE). Je kan het eventueel ook doen met plaatjes. Het komt er op neer dat je eerst het contrast en helderheid goed zet en dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Weet er iemand wat beter is Avia of DVE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
kiddyl schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:05:
Mijn inspeel DVD draait nu al een paar dagen achtereen met kortstondig wat normaal beeld. Heb gisteravond een film gezien met meer normale instellingen, maar niet perfect. Wat mij enorm tegenvalt is dat mijn kamer merkbaar warmer is geworden. Nu weet ik dat mijn LCD monitoren ook warm worden, maar lang niet zoveel als de Plasma. Zit ook een groot verschil in beeld formaat 24"<->42". Dit beschouw ik dan wel als een luxe probleem ;)

Kwa beeld kan ik nu nog niks zeggen. Draai nog altijd op laag contrast en helderheid. Op de component aansluiting zitten 3 consoles dmv een component schakelaar en dat geeft gelukkig een goed beeld zonder vervormingen of verminderde kwaliteit. Een dezer dagen kalibreren en dan gaat de TV alleen aan wanneer ik hem gebruik.

Tussendoor nog een PC in elkaar gezet en aangesloten op VGA. De PC is een 900MHz Celeron en dat merk je. 720p materiaal kan hij niet afspelen. Ga straks kijken naar stream mogelijkheden naar mijn XBOX360 onder Vista. Verder is het beeld goed en met de juiste instellingen worden breedbeeld filmpjes in de goede verhouding weergegeven. Resolutie is namelijk 1024*768 terwijl de TV 16:9 is. Al mijn anime nu op 42" ipv 24" 8)
probeer anders eens een wmvhd sample.
je kan bij microsoft de demo's downen en dan in DVD-UDF burnen.
deze kan je met de xbox360 onder tabje media afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Je kan dezelfde filmpjes ook streamen met MP11, dan hoef je ze niet te branden. Ik heb al een paar van die filmpjes bekeken en het ziet er erg goed uit. Alleen is alles nog vrij donker in de inspeelperiode. TVersity heb ik al gevonden, maar dat werkt nu helaas niet na het installeren. Ga straks een guide proberen die verteld dat ik alle codecs e.d. in een bepaalde volgorde moet installeren en als laatste TVersity. Ik draai helaas Vista Business (gratis via uni), want anders kon ik Transcode360 ofzo gebruiken. Vista Business heeft geen Media Center functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
digiben schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:41:
Dreambox...hahaha wat dacht je van een ReelBox ,beeld is om te smullen vergeleken dreambox.

Ik kan al niet wachten tot die binnen is de samsung .. dan nog eens de duurdere broer bestellen ,reelbox avantgarde _/-\o_
Reelbox avantgarde? Wat doet zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Dat is een satellite(hdtv) ontvanger-multimedia etc...als je het vergelijk dreambox maakt dan zou ik zelf nu ik de reelbox lite heb voor reelbox kiesen ;-)

Alle info is wel http://www.reel-multimedia.com/rmm-german/avantgarde.html hier te vinden en of even via google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Helaas, ik moet tot volgende week wachten op mijn 42Q91, dan krijgt de leverancier weer een nieuwe lading binnen. :'( Volgens mij zijn de Samsungs aardig populair :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Een ingekorte versie van een uitgebreide test in de What HIFI:
What HIFI test

Review of Plasma TVs

Appeared in: Issue: 7/2007

Seven flatpanel television sets were reviewed and rated based on picture, sound and features. Scores ranged from 2 to 5 stars out of 5. As flatscreen TVs tumble in price, many people are realising that they can get a lot more TV for their money. We raved about the Panasonic TH-50PX70 and Samsung PS50Q97HDX in First Tests just last month, but these are already being threatened by new or price-slashed sets from Sony, Pioneer, Sharp and Atec. So, can any of these newcomers take away the affordable big-screen prize?

Supertest Winner: Samsung PS50Q97

A superlative screen available at a staggeringly low price - this Samsung has everything going for it.

Panasonic Viera TH-50PX70:

A TV that will win many fans, but is just edged out in this Supertest by a cheaper and slightly better set.

Pioneer PDP-507XD:

This is an enticing TV no doubt, not least if finish and finesse are prime concerns, but the Pioneer is a smidgeon off the pace in comparison to the best here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
Resinman schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:14:
Een ingekorte versie van een uitgebreide test in de What HIFI:

[...]
Heb je nisschien een link naar deze review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de C42 nu 2 weken in huis. Ik ben nog steeds zoekende....met het ideale tv beeld.
Allereerst een vraagje. Wat zijn de ideale instellingen voor Breedbeeld? Auto zoom of 16:9?
Bij beide opties?

Ik vind het geluid slecht. Maar bij voetbaluitzendingen en films gaat tie over de versterker.

Soms denk ik ..ow het beeld valt beetje tegen. Dan zit ik wat te switchen tussen de instellingen Film, Standaard en Dynamic. En ook natuurlijk met alles wat je maar kan instellen en wijzigen:>)
Het is af en toe net of ik het beeld niet naar mn zin krijg. Of kleuren te fel, of te veel grijs etc etc..

Maar soms denk ik ook, owwww wat een mooi en scherp beeld.

Ja, ik moet nog wennen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
Vandaag is er een monteur langs geweest om de glasplaat van mijn 42Q92 te vervangen in de hoop dat de strepen dan niet meer zichtbaar zouden zijn. Zoals ik al verwacht had heeft dit niet geholpen. De strepen zijn nog steeds zichtbaar. Het rare is dat als je de glasplaat verwijdert en je naar het scherm kijkt je de strepen niet ziet. Ook als je door de glasplaat alleen kijkt zie je de strepen niet maar zodra je de glasplaat voor het scherm houdt zijn de strepen wel zichtbaar. Het is dus geen defect maar iets dat alle 42Q91/92 schermen hebben!
Ook heb ik de monteur even naar wat beelden van een F1 race laten kijken omdat er nogal wat rare beeldvertekeningen zijn bij sommige camerabewegingen. Deze verschijnselen zijn zowel te zien bij een DVD , Analoge en Digitale TV beelden. Ik heb alle TV instellingen al geprobeerd. Met beeldverbeteraars aan of uit maakt niks uit. De monteur zag de verschijnselen ook en heeft een nieuw moederbord besteld. Ik hoop dat het daarmee opgelost kan worden want ik vind dit nog irritanter dan het strepen verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

nb0287 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:50:
Ook heb ik de monteur even naar wat beelden van een F1 race laten kijken omdat er nogal wat rare beeldvertekeningen zijn bij sommige camerabewegingen.
Kun je beschrijven wat voor vertekeningen?

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 22-06-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 21:55
Ja ben ook wel benieuwd. Mij is niets opgevallen tijdens de races, maar wellicht kijk ik er overheen.

@Kees, mijn Q91 heb ik zo staan dat het scherm de beeldinstellingen kies mbt 16:9 en tot op heden bevalt dat goed, maar dat is ook persoonlijk natuurlijk. Van die kleuren ben ik met je eens, soms denk ik dat de kleuren te fel staan, maar dat heb ik eigenlijk alleen met Ned 1,2,3. Als ik dan op RTL kijk vind ik de kleuren veel natuurlijker. Zit hem misschien in het signaal wat meegezonden wordt?

Is het trouwens iemand gelukt zijn niet Samsung dvd speler via de ab te bedienen? Ik heb een LG speler, maar wanneer ik dat kleine knopje indruk om de code in te voeren krijg ik niets?

[ Voor 81% gewijzigd door Speedy op 23-06-2007 09:16 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
Het is een beetje moeilijk uit te leggen. Ik heb een filmpje gemaakt om het duidelijk te maken. Let vooral op de 1ste en tweede F1 auto achter de safety car. Bij de 2de F1 is het het duidelijkst.

Voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

nb0287 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 10:51:
Het is een beetje moeilijk uit te leggen. Ik heb een filmpje gemaakt om het duidelijk te maken. Let vooral op de 1ste en tweede F1 auto achter de safety car. Bij de 2de F1 is het het duidelijkst.
Ik kijk naar die auto's maar kan het niet zien, maarja ik kijk nu op een LCD scherm >:)

Wanneer in het filmpje kun je het zien? Of is het voor jou in het hele filmpje te zien?

PS. of bedoel je die wazige vlek achter de safety car?

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 23-06-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
Philflow schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 11:08:
[...]

Ik kijk naar die auto's maar kan het niet zien, maarja ik kijk nu op een LCD scherm >:)

Wanneer in het filmpje kun je het zien? Of is het voor jou in het hele filmpje te zien?

PS. of bedoel je die wazige vlek achter de safety car?
Als je naar de tweede auto achter die mercedes kijkt ,de witte auto dus, zie je net voordat hij de bocht ingaat dat de auto "knippert". En bij de eerste F1 auto moet je op zijn voorspoiler letten vlak voordat hij de bocht in gaat.Door de slechte opname van mijn fototoestel is het wat moeilijker te zien dan in het echt op een groot scherm. Je kan het filmpje wat groter zetten door linksboven op full size te drukken. Dan zie je het iets beter. Zal kijken of ik een wat duidelijker opname kan maken waar het "knipperen" wat langer zichtbaar is.

[ Voor 5% gewijzigd door nb0287 op 23-06-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 21:55
Zie het niet, maar zal een volgende keer eens kritisch gaan kijken.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
Ik heb hier het orginele filmpje deze is van betere kwaliteit. Nogmaals blijf de witte F1 auto ( voor de F1 kenners de auto van Heidfeld) volgen. Als jullie het nu niet zien dat weet ik het ook niet meer |:( :)

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
wat ik zie is dat er een verspringing in het beeld zit, soort ghosting als ik het zo mag noemen, is ongeveer op 1/3 van je beeld links maar ook rechts. Klopt dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
Je kunt het een verspringing noemen. Het gekke is dat het bij een vrij rustige opname is zonder een wild meedraaiende camera. Dus chosting lijkt mij eigenlijk uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
Op het AVS-forum hebben ze het de laatste tijd veel over het glitch en judder probleem. Ik denk dat dat is wat ik zie bij sommige sportbeelden. De hoop op het AVS-forum is dat Samsung dit kan oplossen door een firmware update. Ik hoop dat ook want het irriteert behoorlijk als het je eenmaal is opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op wat voor afstand moet je zitten voor een 50 inch plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is iets persoonlijks. Ga is kijken bij een winkel en ga op diverse afstanden staan.

Ik heb gister een PS-42Q92 bestelt en ben benieuwd :)

Edit: Ik wil dit scherm via dvi en hdmi aansluiten op mijn pc voor media center. Meer mensen die dit gedaan hebben? En bevalt dit goed?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Beste C91 en Q91 eigenaren,

werd bij jullie de plasma in de doos geleverd met de voet er al aan gemonteerd?

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
Philflow schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:37:
Beste C91 en Q91 eigenaren,

werd bij jullie de plasma in de doos geleverd met de voet er al aan gemonteerd?

dank
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
nb0287..........................is er iets bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:49:
Dat is iets persoonlijks. Ga is kijken bij een winkel en ga op diverse afstanden staan.

Ik heb gister een PS-42Q92 bestelt en ben benieuwd :)

Edit: Ik wil dit scherm via dvi en hdmi aansluiten op mijn pc voor media center. Meer mensen die dit gedaan hebben? En bevalt dit goed?
volgens mij kun je dit scherm niet met een dvi - hdmi kabel aansluiten. wel kun je het doen met een vga kabel (dvi-vga in dit geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resulteert het gebruik van hdmi-dvi dan zeker weten in dat overscan probleem bij de Samsung ps-42Q? Kan iemand bevestigen dat dit niet mogelijk is?

Ze komen het scherm zaterdag ochtend brengen. Ik kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

ik heb alle kabels in huis.

Component
VGA
DVI-HDMI

bij dvi - HDMI word het beeld niet helemaal gevuld daarbij krijg je zwarte randen rondom .
misschien dat dit met powerstrip te verhelpen is maar die werkt niet met mijn videokaart dus dat heb ik niet kunnen testen

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:14:
Resulteert het gebruik van hdmi-dvi dan zeker weten in dat overscan probleem bij de Samsung ps-42Q? Kan iemand bevestigen dat dit niet mogelijk is?

Ze komen het scherm zaterdag ochtend brengen. Ik kan niet wachten :)
de handleiding vertelt (bij de C) dat het aansluiten van een pc met hdmi resulteert in een wit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
Tim45 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:01:
nb0287..........................is er iets bekend?
Als je doelt op de beeldverspringingen dan heb ik nog geen nieuws. Ik word nog gebeld voor een afspraak om het mainboard te vervangen. Op het Amerikaanse forum zijn er toch al een aantal mensen die hun TV teruggebracht hebben en een andere tv hebben gekocht om deze verspringingen. Ik ga er nog steeds vanuit dat het op te lossen is met een nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nb0287 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:27:
[...]

Als je doelt op de beeldverspringingen dan heb ik nog geen nieuws. Ik word nog gebeld voor een afspraak om het mainboard te vervangen. Op het Amerikaanse forum zijn er toch al een aantal mensen die hun TV teruggebracht hebben en een andere tv hebben gekocht om deze verspringingen. Ik ga er nog steeds vanuit dat het op te lossen is met een nieuwe firmware.
Ik vind het echt jammer dat de Samsung Q91 serie zoveel keuren vertoond. Nu ben ik bijna genoodzaakt om de 42PV70 te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mischa_NL schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:23:
[...]
volgens mij kun je dit scherm niet met een dvi - hdmi kabel aansluiten. wel kun je het doen met een vga kabel (dvi-vga in dit geval).
Volgens mij kan dit wel. Alleen resolutie 1280*720 via HDMI werkt volgens mij. Heb het niet zelf kunnen testen maar heb dit gelezen op de avforums.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:43:
[...]Nu ben ik bijna genoodzaakt om de 42PV70 te nemen.
Geen ramp lijkt me. Foutloze plasma, uitstekende beeldkwaliteit en erg degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Philflow schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:58:
[...]

Geen ramp lijkt me. Foutloze plasma, uitstekende beeldkwaliteit en erg degelijk.
Hey Phil! :)
Sorry ik heb je postings gemist. Hoe bevalt je Pana? Je had namelijk aardig wat problemen toen met je Samsung. Zijn deze allemaal niet terug te zien bij je nieuwe TV? Ik wil denk ik nu ook de Pana gaan nemen. Maar heel misschien de PY700. Ik vind die net iets strakker uitzien en zijn techniek is weer iets nieuwer maar goed daar betaal je dubbel en dwars voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:02:
[...]
Hey Phil! :)
Sorry ik heb je postings gemist. Hoe bevalt je Pana? Je had namelijk aardig wat problemen toen met je Samsung. Zijn deze allemaal niet terug te zien bij je nieuwe TV?
Hey Dagi, Ik ben blij met mijn switch. De Samsung gaf uitstekende beeldkwaliteit, en qua contrast net een paar procent meer dan de panasonic. Dus mensen die zeggen dat ze hem mooier vinden kan ik begrijpen. De Pansonic heeft echter zijn voordelen in details en snelle bewegingen weergeven.

Echter, doordat ik de Samsung twee weken in huis had, gingen andere dingen opvallen. Kleine foutjes zoals lichte banding bij bepaalde settings en kartels in lijnen. Ik ben ook niet verbaasd als ik de verhalen lees over de banding op bijv. de M86 modellen. De scart aansluitingen van Samsung zijn mi. van mindere kwaliteit. De Panasonic heeft deze 'problemen' niet.

Het knipperen waar nb0027 het over heeft heb ik nooit gezien, maar goed ik kijk geen Formule 1. Ik denk dat de Panasonic met 100 hz hier geen last van zal hebben. Maar dit zijn echt details waar vooral perfectionisten op letten.

Neemt niet weg dat de Samsung echt een hele mooie plasma is. Vooral als je de HDMI aansluitingen gaat gebruiken.

Verder heeft Panasonic voordelen in de bouwkwaliteit, stevigheid van behuizing, connectoren, voet ed. Niet dat die van Samsung slecht zijn, maar Panasonic is gewoon net wat degelijker.

En bij de meeste internetwinkels heb je gewoon 7 dagen bedenktijd, dus je kunt naderhand gewoon switchen. (zorg wel dat de de plamsa en verpakkingsmateriaal in perfecte staat zijn).

Over de Full HD 42PY700 ben ik niet zo enthousiast, gewoon omdat ik 2 meter niet zo'n prettige kijkafstand vind. En dat is toch de afstand om echt profijt te hebben van zulke resoluties. Bovendien is het leeuwendeel van wat ik kijk digitale kabel SD.

Anyway, succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
Philflow schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:52:
[...]

Volgens mij kan dit wel. Alleen resolutie 1280*720 via HDMI werkt volgens mij. Heb het niet zelf kunnen testen maar heb dit gelezen op de avforums.com
de tv ondersteund heul die resolutie niet dus...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb de Samsung PS-42C91 nu precies 2 weken en ik ben er heel erg tevreden over. Zeker gezien de prijs van 929 euro (MM Den Haag, dank voor de tip op dit forum!).

Kleuren zijn mooi en geen enkele problemen met het beeld. Heb nu alleen nog niet de HDMI aansluiting kunnen testen. Beeld over Component en VGA is erg goed in ieder geval. Zelf kijk ik weinig kabel TV en het signaal hier is vrij slecht, maar het beeld is nog redelijk te doen. Heb ook toevallig F1 gekeken en daar geen rare dingen kunnen zien. Misschien lag het wel aan het inkomende signaal en niet aan de TV.

Ik zat er nog aan te denken om hem toch terug te doen, omdat het wel een hele grote TV is en mijn kamer tijdens het 'inspelen' wel wat warmer werd, maar de grootte van het beeld went snel en tijdens het inspelen stond de TV 24/7 aan voor een hele week en nu alleen wanneer ik kijk. Nadelen weg dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Ik krijg mijn 42Q91 maandag geleverd. Kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Beste mede tweakers. Ik heb even de moeite genomen om alle reacties eens goed door te lezen en een korte samenvatting te maken over wie er nu wel of geen last hebben van de "strepen" op de Q serie.

WEL LAST:

nb0287
nb0287 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 09:01:
Is het normaal dat je allerlei horizontale strepen ziet op de beeldbuis? Dit is zowel te zien als de TV uit als aan staat.De foto hieronder is met de TV uit genomen. Lijkt wel in de coating van het scherm te zitten.
timtim78
timtim78 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 08:41:
Heb vrijdag de Q91 geinstalleerd en heb ook last van de strepen. Na een tijdje zie je het wel niet meer maar telkens als je opstaat of je beweegt is het bijzonder lelijk vind ik. Verder ziet er prachtig uit.
sardonix37
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:31:
Ben vandaag bij MM wezen kijken naar de 50 inch. Onder TL licht waren de strepen duidelijk zichtbaar als ik door de knietjes ging en reflectie "opzocht".
<--- Toestel aan of uit?

Code323
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 01:58:
Alleen sloeg de vreugde al snel om, want toen we door de koopvreugde heen waren en echt naar de tv gingen kijken zagen wij al vrij snel dat er strepen door het beeld heen zaten, en inderdaad goed zichtbaar bij de donkere gedeeltes. Toen maar even de tv uitgezet en inderdaad daar waren ze !!!
GEEN LAST:

rataplan2
rataplan2 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:11:
ik heb dus helemaal geen last van die strepen op mijn 42q92
Philflow
Philflow schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:30:
Net bij de mediamarkt geweest. Ik kon geen strepen ontdekken op Q91 of C91.
Zippernl
Zippernl schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:36:
Als de tv aan staat zie je ze niet, alleen als hij uit staat met licht erop.
Verder een super product!
Crawl NL
Crawl NL schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:16:
[...]
Ik heb ze ook maar ik zie ze alleen als ik de woonkamer kom binnengelopen (dan reflecteert nl. het raam in de tv). Als ik dan op 1 van de banken ga zitten dan zie ik de strepen niet meer omdat er dan geen buitenlicht op mijn tv valt en dan bedoel ik met de tv uit. Als ik deze aanzet dan zie ik de strepen helemaal niet meer.

Persoonlijk......het stoort me totaal niet.

PS ik heb geen aandelen bij Samsung :)
Tim45
Tim45 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:13:
Vanmiddag ook nog even een bezoekje aan de MM gebracht, waar de 50Q91 in volle glorie stond te spelen. Heb voor de zekerheid het scherm uit alle hoeken en hoogtes bekeken maar zag tot mijn grote opluchting totaal geen strepen.
Dagi
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 23:02:
Alleen heb ik vandaag bij een tweetal winkels (MM & BCC) naar de Q91 gekeken en het viel mij op dat de strepen zich laten zien wanneer ik de tv's uitdeed. Maar waarom zou ik dat als storend moeten ervaren?
Crawl NL
Crawl NL schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:01:
[...]

Ik heb er dus totaal geen last van als de tv aanstaat (en dat is bij gewoon tv en dvd kijken en als ik op de PS3 speel).....en ik heb mijn ramen niet geblindeerd :)
[TAG]Speedy
[TAG]Speedy schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:17:
Heb ook geen last van de strepen als de TV aan staat. Soms bij heel donkere oppervlaktes zie je het iets als er veel licht in de kamer is, maar moet er dan echt op letten (zag het in het begin van Gears of War, maar bv gister First Blood zitten kijken en daar is het me niet opgevallen).
Tally-ho
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:00:

Even over het strepen verhaal:
Mijn q91 heeft dat ook dat als ie uitstaat en het licht valt erop dat je dan de strepen ziet maar ik ben echt niet iemand die zich daaraan ergert.. zet je hem aan en geeft ie beeld dan merk ik niks van de strepen.. Vind het daarom ook echt een mieren****ers detail dat mensen daarover kunnen vallen..

Ok goed het is een aanschaf van 1100 euro maar om te gaan zeuren over dat als ie uitstaat en dat je dan strepen ziet.. come on! dit weegt zeker niet op tegen het fantastische beeld wat dat ding geeft!
Gill_81
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:05:

Over die strepen. Ik heb ze dus ook, maar ik zie ze gelukkig alleen in stand-by stand. Als de tv aan staat is er niets meer van te zien gelukkig.
aliberto
aliberto schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:36:
[...]

Ik ben bij meerdere electro zaken wezen kijken maar kon daar echter geen strepen ontdekken bij de q series, maar meestal staan ze in een donkere hoek, echter bij media markt stond deze niet in een hoek. Heb deze van alle kanten bekeken maar kon echter niets vinden,
In mijn eigen vriendenkring bezitten twee mensen de 42Q91 en een 50Q91. Uiteraard hebben zij uitgebreid gekeken naar de strepen op hun toestellen in allerlei licht omstandigheden. Allemaal kwamen ze tot dezelfde conclusie. Als er aardig wat licht op schijnt en de tv staat uit zijn de "strepen" zichtbaar. Zodra de tv aan gaat verdwijnen ze, ook in donkere scenes.

Uit een betrouwbare bron heb ik vernomen dat er enkele honderden Q series zijn verkocht door twee MediaMarkten en er is er geen een terug gebracht door kopers die last hebben van deze strepen.

Ook op kieskeurig zijn er geen meldingen van terug te vinden.

Dat de strepen worden veroorzaakt door de ultrafilterbright techniek is zo goed al zeker aangezien de C serie met filterbright techniek hier geen last van heeft. Wat ik wel zeker weet is dat de nieuwe Full HD plasmas van Samsung welke binnenkort uitkomen ook de ultrafilterbright technieken hebben. Blijkbaar is dit probleem helemaal niet zo groot anders zouden ze dit zeker niet toepassen in de nieuwe nog duurdere modellen.

Zelf verwacht ik de 42Q91 aanstaande maandag. Ik ben de strepen niet tegen gekomen bij andere mensen thuis. Mocht ik er op de een of andere manier toch last van krijgen gaat het toestel uiteraard direct terug.

Tip: Laat je niet gek maken door diverse fora of meningen van andere. Ga zelf naar de winkel of naar een kennis zodat je het scherm met je eigen ogen kunt zien. Koop het toestel bij een winkel waarvan je weet dat als je er niet tevreden mee bent je hem zonder problemen kunt terug brengen of laten ophalen, dat heb ik in ieder geval wel gedaan.

Succes met jullie keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mooi overzicht maar vergeet niet dat het ook exemplarisch kan zijn. Het ene exemplaar meer dan het andere. Op die van nb0027 waren de strepen te zien op de foto, toen ie aanstond. (als ik het me goed herinner).

Maar goed iedere webshop levert met 7 dagen bedenktijd en ook de mediamarkt doet dat. Geen enkel risico dus.

Ik zou me persoonlijk ook geen zorgen maken over die strepen. Ik zou vooral even goed naar het gedrag op de scart kijken want dat was het enige echte nadeel aan mijn C91.(geluid even buiten beschouwing gelaten)

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 29-06-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een poosje aan t overwegen om deze plasma te gaan kopen..
Maar ik doe eerst altijd wel even wat research..voordat ik tot aanschaf overgaat..
Zo kwam ik ook op dit forum terecht..in in t begin was alles positief..tot dat eenmaal t strepen verhaal kwam.
En resinman stelt hier wel zo in t forum..dat je met je eigen ogen moet gaan kijken..en niet naar de meningen van anderen moet luisteren..daar ben ik t niet helemaal mee eens..ben juisrt blij dat mensen hier hun ervaringen posten..zodat ik daar op kan letten..
Nu wilde ik t toch wel eens zelf zien..dus vanmiddag naar de mediamarkt gegaan met een collega die m ook wilde halen... en naar de 42 inch Q serie gelopen..hij stond uit..en in eerste instantie viel mij helemaal niks op..maar toen ff door de knietjes gegaan..en reflectie gezocht..en toen zag ik t duidelijk..en niet zo een klein beetje ook.zou t alleen zijn als die uitstaat..zal t me geen moer uitmaken..maaarrrrrr......
Erna ff naar de 50 inch Q serie gelopen..en die stond aan op een HD kanaal van Discovery..weer in eerste instantie niks zichtbaar..
Tot dat er een donkere scene kwam..en toen was t dus duidelijk zichtbaar..vooral als je je hoofd iets heen en weer beweegde..
Mijn mening is dat volgens mij alle Q series hier wel enigzins last van hebben..t kan ook niet anders..wat t zit in de beeldbuis..en komt dooor de ultra filter bright coating..wat veel mensen hier ook al zeggen.
ik moet wel zeggen dat de licht omstandigheden in de MM markt natuurlijk niet optimaal zijn..tl licht etc.
Maar t feit is dat samsung in mijn ogen met een coaling op de markt komt..die in alle onstandigheden positief hoort te werken..en zoals ze zelf al in hun eigen folder zeggen..en ik citeer..ultra filterbright zorgt voor een perfecte weergave in t donker..maar ook in fel zonlicht.
En nu brengen ze dit op de markt.een beeldbuis die strepen veroorzakt bij invallend licht..beetje raar.
ook denk ik dat veel mensen,die t beweren niet te hebben..ook niet goed weten,hoe ze moeten kijken.ik zag t in eerste instantie ook niet..maar als je t eenmaal weet..zag ik t bij donkere scenes duidelijk..zelfs als je gewoon recht naar t beeld kijkt.
Heb er ook nog een verkoper bijgehaald..en die zag ook niks..totdat ik m er op wees..en toen zag hij t ook..waarop die antwoorde..ach valt toch best mee?!?!
Nou ik vind dat dus niet..t beeld hoort geen strepen te vertonen punt..
Ik baal hier echt ontzettend van..want verders..vind ik t ECHT een prachtige TV..zeker voor die prijs..en had m ook zeker aangeschaft.
Ik moet er wel bij zeggen..dat mischien thuis in andere lichtomstandig heden..t reuze meevalt..maar heb er zelf een beetje mn twijfels over.
Ik ga samsung ook een mailtje sturen..en zeggen wat hun erover te zeggen hebben..en ga nog bij een vriend van me kijken..die krigt m maandag binnen..(als ik nog welkom ben na dit bericht hahaha)
Ik wil deze plasma zeker niet de grond intrappen..want vind t echt de perfecte tv voor mij..voor dat geld.. alleen zou ik met t strepen verhaal niet kunnen leven..beetje jammer van samsung.
Mischien toch een wijze les voor de volgende keer..koop geen samsung maar een pioneer!!
Of je moet je ramen af willen plakken met zwarte tape.,t is maar dat je t weet.. Geintje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:03:
Mooi overzicht maar vergeet niet dat het ook exemplarisch kan zijn. Het ene exemplaar meer dan het andere. Op die van nb0027 waren de strepen te zien op de foto, toen ie aanstond. (als ik het me goed herinner).

Maar goed iedere webshop levert met 7 dagen bedenktijd en ook de mediamarkt doet dat. Geen enkel risico dus.

Ik zou me persoonlijk ook geen zorgen maken over die strepen. Ik zou vooral even goed naar het gedrag op de scart kijken want dat was het enige echte nadeel aan mijn C91.(geluid even buiten beschouwing gelaten)
Je zegt t al de C serie..die heeft een andere coating dus geen last van strepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
Ben ook van mening dat de mensen die de strepen niet zien niet goed kijken. Alle Q91/92's die ik gezien heb vertonen de strepen. Of je het erg storend vind is natuurllijk een tweede.

[ Voor 5% gewijzigd door nb0287 op 29-06-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:03:
[...]
Je zegt t al de C serie..die heeft een andere coating dus geen last van strepen..
Dat was mij wel duidelijk hoor. Dat was ook de reden dat ik geen Q91 nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nb0287 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:09:
Ben ook van mening dat de mensen die de strepen niet zien niet goed kijken. Alle Q91/92's die ik gezien heb vertonen de strepen. Of je het erg storend vind is natuurllijk een tweede.
Ja dat denk ik dus ook..en idd vele mensen storen er zich niet aan..of valt t nogeneens op..
Hoe is t nu met jou tv afgelopen? en hou je m uberhoud wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ruim een week de ps 50q91 en moet zeggen dat ik mij totaal niet stoor aan de strepen.
Je ziet ze alleen met de tv uit en dan nog alleen met veel licht inval.
Zo gauw als de tv aanstaat zie ik geen strepen meer en voor de rest ben ik erg tevreden met deze tv
de kleuren zijn erg mooi en ook het beeld is erg scherp hij is wel aangesloten op de hd mediabox van upc dus via hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:36:
Ik heb nu ruim een week de ps 50q91 en moet zeggen dat ik mij totaal niet stoor aan de strepen.
Je ziet ze alleen met de tv uit en dan nog alleen met veel licht inval.
Zo gauw als de tv aanstaat zie ik geen strepen meer en voor de rest ben ik erg tevreden met deze tv
de kleuren zijn erg mooi en ook het beeld is erg scherp hij is wel aangesloten op de hd mediabox van upc dus via hdmi.
Ik heb dus net de 50 inch bekeken..en zag de strepen wel degelijk met donkere scenes..je dr niet aan storen is een ander geval..als ik t zelfde zou hebben als jou..dus alleen als de tv utstaat..zou t mij niks uitmaken..maar ik zag de strepen echter ook toen ie aanstond bij donkere scenes..en tja daar zal ik me wel aan gaan storen..dat weet ik zeker..mischien dat t toch met de belichting te maken heeft..en dat je ze daarom bij jou niet ziet..echt ellende dit..wil je een plasma..heb je dit weer..aaarggghhhh.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:53:
[...]
wil je een plasma..heb je dit weer..aaarggghhhh.. |:(
is toch een hele simpele oplossing voor? C91, PV70 etc.

PS. ik zit nu het voetbal te kijken op nederland 3, wat een plaatje zeg.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 29-06-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Zo nou ik heb hem ook binnen de 50q91...jeetje pracht ding.

Dacht eerst een miskoop te hebben gedaan na een paar berichten te hebben gevolgd over strepen haahaha.

Nou ik kan zeggen gewoon kopen en niet denken en lezen ...want dat is niet goed voor je hersenpan heb ik al gemerkt.

Heb hem nu vanaf 6 uur aan staan en strepen zij me nog niet opgevallen en of andere rare dingen...nou ben ik niet snel blij met iets maar nu echt wel :*)

Wat me wel opviel is de beeld instellingen kleuren en contrast etc helemaal open,heb deze eerst maar eens de helft naar beneden gehaald .

Moet ook zeggen dat het met beeld op de kabel nog mee viel maar ik snel naar me reelbox (satellite ontvangst)ben gegaan en niet meer terug kom op de kabel _/-\o_

Nu nog wachten op de hd(mi) kit voor de reelbox en of gelijk maar de avantgarde.

Nee echt prachtding ...ga snel weer genieten en meld me over een weekje wel weer eens of het nog echt zo bevalt als nu .

Zou bijna roepen kopen kopen ...lijkt media markt wel met die agressieve reclame maar ben geen verkoper hoor .

Ga snel weer spelen met de sammie 8)

ooh ja zit er ca 3 t/m 4 meter vanaf en hij staat ja echt recht naar het raam

[ Voor 3% gewijzigd door digiben op 29-06-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:12:
[...]

is toch een hele simpele oplossing voor? C91, PV70 etc.

PS. ik zit nu het voetbal te kijken op nederland 3, wat een plaatje zeg.
Ja maar ik vind die persoonlijk iest minder mooi..kwa design en de 3 e hdmi is ook niet weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die ultrafilterbright nou nog eens écht goed z'n werk deed, dus reflectie's grotendeels weghalen, dan zou ik die strepen nog wel acceptabel vinden, maar de normale filterbright van de C-serie doet het werk bijna net zo goed. Tenminste, toen ik de 2 laatst vergeleken heb vond ik de C-serie niet opvallend meer reflecteren.
Waarom Samsung dan in godsnaam voor die streepzooi kiest in haar duurdere modellen is mij een raadsel, als ze de normale filterbright hadden toegepast in de Q serie had je niemand hierover gehoord.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2007 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Vanmiddag wederom nog eens een bezoekje gebracht aan de MM. De Pio blijf ik het mooist vinden, maar door de prijs/kwaliteitsverhouding valt deze af. Zag de nieuwste schermen van Hitachi en gelukkig hadden deze een matte lijst, zag er mooi uit. Met de ab kan je zelfs het scherm van links naar rechts draaien. Helaas hebben zowel de 42 als de 50 inch een lage resolutie en slechts 2 HDMI aansluitingen.
Blijven voor mij over de Pana, waarvan ik de 700 serie niet mooi vindt door het matte filter. De 70 zag er wel prima uit.
De Sammy 50Q91 stond er gelukkig ook. Echt een plaatje, hoewel het contract volgens mij wat erg hoog stond. Na een babbel met een ditmaal wel deskundige verkoper het scherm even uit gezet en ook hij constateerde (ik de vorige keer dus niet) de strepen die zich van onder naar beneden bewogen. Als het scherm aan is, zie je ze gelukkig niet. Tevens stond er de 50 P7H, ook een prachtig scherm, ik denk de voorloper van de 50Q91. Dit scherm heeft hetzelfde filter als de C serie.
Gelukkig heb ik nog even. Tevens moet ik mijn eigen scherm nog zien te verkopen. Eind van het jaar hak ik de knoop door, maar voorlopig hou ik het op de C of Q.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even in de "strepen-in-beeld" sfeer te blijven, zou iemand die in het bezit is van een Xbox360 deze eens willen aansluiten via de component ingang en dan de Xbox op 1080i willen zetten?

Ik zie dan namelijk een transparante streep van een halve centimeter breed in het midden van het beeld over de hele lengte van het beeld, horizontaal dus.

Op een Duitse site loopt hier zelfs een heel topic over.

Heb vanalles geprobeerd, maar krijg de streep, die vooral vervelend is tijdens het kijken naar HD-DVD's, niet weg.

Aan de Xbox ligt het niet, want met een andere Xbox is het ook zichtbaar en ook met een DVD speler die upscaled naar 1080i.

Let wel, het fenomeen manifesteert zich alleen via component, want heb HDTV van @home via HDMI en dan is geen balk te zien.

p.s. heb de Xbox nu via VGA aangesloten en dat levert ook een heel mooi beeld op (Xbox ingesteld op 1024x768, dat is de maximale resolutie van de tv dus alle pixels worden ten volste benut).

Oja, ik heb de 42q91.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister heb ik ook de 42Q92 ontvangen. Tot nu toe ben ik dik tevreden. Ik zag de strepen al toen ik hem uit de doos haalde. Maar zodra de tv aanstaat is hier niks meer van te zien. Hij staat vlak bij een raam en als er fel licht op het scherm staat zie je licht wel wat strepen. Maar dit is niet echt storend imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Heeft iemand van jullie ervaringen met de garantie die Samsung biedt? Bij de MM wist men mij te vertellen dat zij hier slechte ervaringen mee hebben. Ik bedoel als een toestel kapot zou zijn/gaan.
Ruilen ze een scherm snel om, krijg je een vervangend toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 21:08:
Om even in de "strepen-in-beeld" sfeer te blijven, zou iemand die in het bezit is van een Xbox360 deze eens willen aansluiten via de component ingang en dan de Xbox op 1080i willen zetten?
Ik kan het morgen pas voor je testen. Dan ontvang ik de 42Q91.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Ik zie dan namelijk een transparante streep van een halve centimeter breed in het midden van het beeld over de hele lengte van het beeld, horizontaal dus.

Heb vanalles geprobeerd, maar krijg de streep, die vooral vervelend is tijdens het kijken naar HD-DVD's, niet weg.

Aan de Xbox ligt het niet, want met een andere Xbox is het ook zichtbaar en ook met een DVD speler die upscaled naar 1080i.

Let wel, het fenomeen manifesteert zich alleen via component, want heb HDTV van @home via HDMI en dan is geen balk te zien.

p.s. heb de Xbox nu via VGA aangesloten en dat levert ook een heel mooi beeld op (Xbox ingesteld op 1024x768, dat is de maximale resolutie van de tv dus alle pixels worden ten volste benut).

Oja, ik heb de 42q91.
JAAAAAAAAAA dat heb ik ook heel iritant is dat :(

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, ik heb de 42q91.
Zal vanavond als ik tijd heb kijken voor je, mijn dvdspeler draait op 720p normaal maar zal eens 1080i proberen of ik iets zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Ik ben net pas een paar uutjes bezig met testen, morgen zal ik mijn bevindingen plaatsen. Wat ik je wel kan zeggen is dat de lijn zichtbaar is als je de Xbox360 op 1080i zet maar zodra hij op 720P staat is de lijn weg.

Ik ga weer verder genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E®nst
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09-2011
Vanmiddag nog eens bij de mediamarkt geweest en ik ben er nu bijna uit. Ik had nog 4 TV's over na een hele tijd kijken en vergelijken. De 4 overgebleven schermen waren:
  • 42Q91
  • 42C91
  • 42PV70
  • 40M86
De LCD viel mij toch behoorlijk tegen op analoog signaal. Bijkomend dat 1080p volgens vele hier op het forum (heb het verschil zelf niet mogen zien, geen enkele winkel kon mij namelijk het verschil laten zien) nauwelijks meerwaarde bied ten opzichte van 720p. De LCD valt dus af.

Bij de MM in utrecht stond dat de Q91 een resolutie zou hebben van 1366. Dit moet naar mijn weten 1024 zijn. Vervolgens aangesloten op mijn laptop en dat zag er erg goed uit! Ik kon de welbesproken strepen niet waarnemen, maar het was ook een vrij donkere ruimte waar het scherm stond.
Ik wordt toch steeds meer getrokken door de C omdat de extra's geen meerwaarde bieden. Iemand die het niet met mij eens is?

Misschien een domme vraag, maar als ik het M86 topic lees dan wordt er veel gesproken over 24hz updates. Is dit bij plasma niet zo'n probleem omdat ik er weinig over kan vinden?

En wat is het nut om 1080p inkomend signaal wel te accepteren (volgens mij doet de PV70 dat wel in tegenstelling tot de sammy's) als dit toch niet weergegeven kan worden op het scherm?

[ Voor 7% gewijzigd door E®nst op 02-07-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

hi ernst, zat in hetzelfde schuitje als jij, heb eerst voor de 42C91 gekozen en die toen geretourneerd voor een 42PV70.

Als eerste kan ik je zeggen dat ze allebei een fantastische beeldkwaliteit hebben, en aan beide kun je heel veel plezier hebben.

Dit zijn mijn indrukken:
Samsung 42C91 vs. Panasonic 42PV70
Beeldscherpte: 9,2 vs 9,1
Contrast: 9,5 vs 9,3
Ruis: 8,9 vs 9,3
Vloeiende bewegingen: 9,0 vs 9,5
Lijnen weergeven: 8,8 vs 9,3
Detailweergave: 9 vs 9,2
PC beeld via VGA: 10 vs 9
Geluid: 6 vs. 8
Degelijkheid: 7 vs. 9

Als ik de kleuren moet omschrijven:
de Samsung meer levende kleuren met een red push.
de Panasonic meer natuurlijke kleuren met een greenpush

De voornaamste reden om de samsung terug te sturen was het gedrag aan de scart ingang,waarbij standaard mijn digitaletuner niet als RGB werd gezien, daar kon ik 'm wel weer in krijgen maar dan kreeg ik te maken met 'banding'. De scart ingangen van Samsung zijn volgens mij gewoon niet zo best, dat beeld wordt ook bevestigd in de M86/87 thread.

succes met de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E®nst
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09-2011
Over het algemeen ben je dus enthousiaster over de panasonic. Een 9 voor de PV70 m.b.t. PC ingang is alsnog hoog, maar waar verschilt deze in met de samsung die je een 10 geeft.

Iemand die ook nog antwoord kan geven op mijn overige 2 vragen? Dan is het plaatje voor mij compleet (denk ik)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

E®nst schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:03:
Over het algemeen ben je dus enthousiaster over de panasonic. Een 9 voor de PV70 m.b.t. PC ingang is alsnog hoog, maar waar verschilt deze in met de samsung die je een 10 geeft.
Samsung geeft echt een geweldig plaatje, ook voor tekst.
De Panasonic staan de letters net iets minder strak. afspelen van films en games gaat prima.
Iemand die ook nog antwoord kan geven op mijn overige 2 vragen? Dan is het plaatje voor mij compleet (denk ik)...
1080p is vooral een voordeel op papier denk ik. omdat de meeste HD devices je laten kiezen voor output, kun je kiezen voor 720p of 1080i output.

Tja en die hele 24fps discussie gaat langs me heen. Heb nog geen judder waargenomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 02-07-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
ik zie trouwens net op HTforum dat er ook full-HD plasma's aankomen :D
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=61197.0

rond de 1500 euro voor de 42"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
DarkChylde schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:43:

Jeps en full HD 50" voor +/- 2300 euri ;)
Klinkt goed dacht ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
De 50 P96FD heeft helaas wel Utra filter bright :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim45 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:49:
De 50 P96FD heeft helaas wel Utra filter bright :(
Yep, ik vind dit zo'n misser van Samsung, om dit op vrijwel alle interessante modellen toe
te passen.
Zelf kijken ze blijkbaar niet op een streepje meer of minder. :/ Wat is er mis met de normale streeploze filterbright uit de C-series?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman

Ik heb antwoord gekregen van een aantal (belgische en franse) winkels.

- Alleen de 50" en 63" zijn Full HD schermen
- De 42" is gewoon HD Ready
- Prijzen zijn nog niet bekend
- Ze verwachten deze schermen rond oktober 2007 (of het hier gaat om de 42" of de 50" en 63" weet ik niet. Zelf denk ik dat ze de 42" bedoelen).

Pin me er niet op vast maar dit zijn de reactie's welke ik heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
misschien hebben ze de ultrafilterbright wel weer aangepast de komende maanden ;)

Ze zullen daar denk ik ook niet stil zitten ...al zie je hoe snel alles gaat dus!!!

Heb zelf hier ook de 50q staan en ben dik tevreden die dagen die ik hem nu heb.

Alles een beetje naar wens ingesteld en hij is een beetje lekker ingespeelt .(NBS netsnoer er op de active 3 serie heeeeerlijk)

Oooh ja heb ook die strepen maar niet met de tv aan ,,al zou ik ze dan zien is het overdag(savonds niks) en dat is echt wel weinig...moet ik er echt me me neus op gaat zitten spitten hahahaha maar ja dan zie je altijd wel wat.

Me broer heeft de panasonic nou ik zal je zeggen ze zijn alle bij top,,zou nog niet kunnen zeggen wat voor ik dan zou kiesen...al heeft de sammie nu een streepje voor .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:20

Zien er onwijs strakke schermen uit, jammer dat die zo laat op de markt komen, nog een aantal maanden wachten zit er voor mij niet in. Als het op design aankomt kan Panasonic hiet nog iets van leren!

[ Voor 7% gewijzigd door jos707 op 03-07-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Resinman schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 20:04:
[...]

Ik heb antwoord gekregen van een aantal (belgische en franse) winkels.

- Alleen de 50" en 63" zijn Full HD schermen
- De 42" is gewoon HD Ready
- Prijzen zijn nog niet bekend
- Ze verwachten deze schermen rond oktober 2007 (of het hier gaat om de 42" of de 50" en 63" weet ik niet. Zelf denk ik dat ze de 42" bedoelen).

Pin me er niet op vast maar dit zijn de reactie's welke ik heb gekregen.
Opzich is 42" op hd-ready (1366*786) precies wat ik wil.
Dus ik houd deze in de gaten.
Of de Pana 42" full-hd moet goed(koop) zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
DarkChylde schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:55:
[...]

Opzich is 42" op hd-ready (1366*786) precies wat ik wil.
1024 bedoel je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
Vandaag is er een monteur van Selectro langs geweest om het moederbord van mijn Q92 te vervangen. Dit allemaal naar aanleiding van de beeldverspringingen die ik bij sommige beelden zie. Zoals ik al verwacht had heeft dit niks opgelost. Mijn vorige moederbord was van 20 maart en nu zit er een bord in van 30 mei. Het probleem zal toch echt met een firmware update opgelost moeten worden. De monteur heeft gezegd dat hij deze storing aan Samsung zal doorgeven. Ik hoop dus dat ze gauw met nieuwe firmware uit gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
nb0287 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:49:
Vandaag is er een monteur van Selectro langs geweest om het moederbord van mijn Q92 te vervangen. Dit allemaal naar aanleiding van de beeldverspringingen die ik bij sommige beelden zie. Zoals ik al verwacht had heeft dit niks opgelost. Mijn vorige moederbord was van 20 maart en nu zit er een bord in van 30 mei. Het probleem zal toch echt met een firmware update opgelost moeten worden. De monteur heeft gezegd dat hij deze storing aan Samsung zal doorgeven. Ik hoop dus dat ze gauw met nieuwe firmware uit gaan komen.
Jammer te horen dat de problemen nog niet opgelost zijn. Ik hoop oprecht dat een firmware update de oplossing is. Houdt ons aub op de hoogte.
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste