Hey Dagi, Ik ben blij met mijn switch. De Samsung gaf uitstekende beeldkwaliteit, en qua contrast net een paar procent meer dan de panasonic. Dus mensen die zeggen dat ze hem mooier vinden kan ik begrijpen. De Pansonic heeft echter zijn voordelen in details en snelle bewegingen weergeven.
Echter, doordat ik de Samsung twee weken in huis had, gingen andere dingen opvallen. Kleine foutjes zoals lichte banding bij bepaalde settings en kartels in lijnen. Ik ben ook niet verbaasd als ik de verhalen lees over de banding op bijv. de M86 modellen. De scart aansluitingen van Samsung zijn mi. van mindere kwaliteit. De Panasonic heeft deze 'problemen' niet.
Het knipperen waar nb0027 het over heeft heb ik nooit gezien, maar goed ik kijk geen Formule 1. Ik denk dat de Panasonic met 100 hz hier geen last van zal hebben. Maar dit zijn echt details waar vooral perfectionisten op letten.
Neemt niet weg dat de Samsung echt een hele mooie plasma is. Vooral als je de HDMI aansluitingen gaat gebruiken.
Verder heeft Panasonic voordelen in de bouwkwaliteit, stevigheid van behuizing, connectoren, voet ed. Niet dat die van Samsung slecht zijn, maar Panasonic is gewoon net wat degelijker.
En bij de meeste internetwinkels heb je gewoon 7 dagen bedenktijd, dus je kunt naderhand gewoon switchen. (zorg wel dat de de plamsa en verpakkingsmateriaal in perfecte staat zijn).
Over de Full HD 42PY700 ben ik niet zo enthousiast, gewoon omdat ik 2 meter niet zo'n prettige kijkafstand vind. En dat is toch de afstand om echt profijt te hebben van zulke resoluties. Bovendien is het leeuwendeel van wat ik kijk digitale kabel SD.
Anyway, succes met je keuze!