Heb gisteren mijn PS-42Q92H opgehaald bij de mediamarkt. Was een hel van een karwei om die doos in de auto te krijgen (doos is trouwens 1.20 breed en zo'n 90 cm hoog, mocht je hem zelf willen vervoeren...).
Eerste indruk van het scherm is goed. Heb tevens een samsung home theatre aangesloten. Lijkt samen super en voordeel is dat je maar 1 afstandsbediening nodig bent.
Heb de tv via scart (een dure scart) verbonden met de dvd , beeld is goed maar kan nog beter (heb bij sommige beelden een soort rimpel effect, dit treedt alleen op bij dvd , dus het kan of aan de dvd speler liggen of aan de scart kabel volgens mij. Indien nog meer mensen dit ervaren hoor ik dit graag want dan zou het dus aan de tv moeten liggen

) , dus ga morgen maar een rgb kabeltje kopen. Schijnt toch het beste resultaat te moeten geven.
Beeld via het analoog signaal valt me in het geheel NIET tegen. Ik had verwacht een digitaal setje aan te moeten schaffen maar dat is bij mij , met deze plasma, totaal niet nodig!
Instellingsmogelijkheden zijn ook goed te noemen. Mijn ouders hebben een sony wega (lcd) van 3000 euro en deze samsung kost rond de 1200 a 1300 euro en moet zeggen dat de samsung toch echt wel superieur is , dus de prijs zegt niet altijd alles volgens mij.
Vormgeving : Ik persoonlijk vindt de zwarte piano look mooi, maar dat is smaak. Nadeel is echter dat je elke dag met de (bijgeleverde

) stofdoek loopt te poetsen.....
Afstandbediening is goed te noemen en heb er eigenlijk verder geen minpuntjes over te vertellen.
Oordeel : Na maanden van vergelijkingen en tests te bekeken hebben ( tussen de panasonics en pioneers en samsungs) durf ik eerlijk te zeggen dat een beetje onderzoek nu toch beloond wordt. Qua prijs-kwaliteit heeft deze samsung na mijn mening weinig concurrenten!