Ik heb vorige week vrijdag ook een 50Q91 gekocht. Wat een reuz! Thuis is hij opeens een stuk groter dan de winkel

.
Ik had voorheen een LE40M61B (LCD).
Wat zijn tot nu de pluspunten:
Mooiere kleuren dan mijn voorgaande LCD. Duidelijk verschil!
SD is ietjes beter. Alleen is deze scherm ook 10 inches groter.
Bewegingen zijn vloeiender. Ik had op mijn LCD bij slecht SD (UPC Digital) signal last van ghosting of iets wat erop lijkt. Bij de plasma zijn ze iig weg.
Zwart is zwart. LCD was wat anders. Ik denk echter dat de nieuwe LE40M86 wel wat mooier zwart heeft dan mijn LE40M61.
Minder positief:
LCD lijkt iestjes scherper.
LCD is feller qua licht. Je raakt daaran gewend en dan is een Plasma wat rustiger qua lichtopbrengst. Hier moet je gewoon aan wennen en het is beter voor je ogen

.
Ik heb echter een opmerking en misschien kan iemand mij hiermee helpen.
Ik heb mijn HTPC via DVI>HDMI aangesloten op de TV. Resolutie op 1280 bij 720p @60Hz. Beeld is prima voor film, maar voor internet en windows is het net niet. Je merkt dat het beeld trilt (dus niet rustig is). Letter zijn niet superscherp. Is dit normaal of doe ik iets fout? Deze plasma heeft een resolutie van 13** bij 768, maar ik kan deze resolutie in windows vista alleen maar vinden @30Hz.
Kan iemand mijn hiermee helpen? Kan ik hier nog iets aan doen of is een plasma eenmaal zo? Hoe kan ik anders 13** bij 768 @60Hz als resolutie in vista aanmaken?
[
Voor 5% gewijzigd door
Anoniem: 41454 op 15-05-2007 10:56
]