Hallo. Voor het eerst dat ik me hier kom melden.
Mag deze wraakfeedback weg?
gallery: CafeFrappe
Verkoper had in eerste instantie 3*5 sterren gegeven maar heeft dat veranderd naar 3*1 ster omdat hijzelf 3*1 ster van mij gekregen had vanwege het mij verkopen van defecte hardware.
3*1 ster is volkomen onterecht aangezien ik me aan mijn afspraken gehouden heb. Hij geeft aan dat ik niet ben komen opdagen, maar ik kwam het ophalen juist om hem een bezorging te besparen (hij woonde vrij dichtbij en ik moest wel benzinegeld betalen, dus financieel maakte het voor mij nauwelijks verschil).
Ik had me tijdig af laten melden, ik heb keurig al het geld aan hem betaald en heb altijd tijdig op zijn reacties gereageerd. Zodoende vind ik deze beoordeling onterecht.
Alvast vriendelijk bedankt
Edit: Ik wou verder nog toevoegen dat verkoper aan gaf het defect door ESD veroorzaakt te zijn. Ik had aangegeven dat het uitermate onwaarschijnlijk is dat dit door mij veroorzaakt is aangezien ik altijd een hele bulk intacte anti-statische zakjes bij me heb en ik thuis 2 polsbandjes gebruik. Mensen bij wie ik thuis geweest ben zullen zich dit van mij nog wel kunnen herinneren.
Ik heb me 1 keer afgemeld, en dat was om 15:37 wat ik niet bepaald laat in de avond zou noemen.
Ik quote even de gegeven feedback hier:
Gebruiker kwam de eerste keer niet op afspraak en liet dit pas aan het eind van de avond merken helaas. Maar kwam de dag erop als nog. Goed werkende upgrade set verkocht die vooraf getest is en nooit problemen heeft gegeven. Hij had zelf verpakking materiaal bij zich en zoeken naar een verpakking was dus niet nodig. De tere onderdelen werden iets wat onhandig in plastic gewikkeld en in een rugtag weg gewerkt.
Wat mij verbaast is dat er nadat ik een aantal vragen heb gestel over het mogelijke defect later via de mail er van mij verwacht word dat ik hierover verder communiceer als ik meld dat deze set compleet werkte voordat hij door de gebruiker uit elkaar is gehaald voor onderdelen. Wat mij nog meer verbaast is dat de gehele set niet meer zou werken omdat hij 1 dag er voor uit een werkende pc is gehaald die geupgrade is naar het HD tijdperk (INtel Core Due E6300), dit is onmogelijk lijkt mij!
Er word in de beoordeling gemeld dat er een poging gedaan is om dit af te handelen maar het is bij een ennkel bericht gebleven en heb hierna niks meer vernomen....Ik heb idd mijn ervaring als Dell technisian aangehaald omdat daar nooit gebruik word gemaakt van antist. en zolang je zelf "ontladen bent" er niet veel kan gebeuren maar in de reactie word gemeld dat ik geen antistatische zak gebruik maar een simpel PE tas is niet stasch genoeg om ontladig op een onderdeel te krijgen en zoals al gemeld heb ik daar verder niks meer mee van doen gehad.
Blijkbaar is de oorzaak dus al bekend en was het EDS...
kijk naar het aantal punten op tweakers van mede gebruikers en bedenk dan nog is of ik geen verstand heb van computers want daar lijkt jouw mening naar te doelen. Als er iets stuk gaat ga er dan gewoon mee om en ga niet meteen met een vinger wijzen of iemand uitmaken voor iets want daar kom je niet ver mee
Was de communicatie nu nog op gang was ik mischien geneigt om een deel terug te betalen omdat ik geen behoeft heb aan een slechte naam en niemand wil oplichten maar de matige communicatie en de aangeslagen toon samen met het feit dat dit een perfect werkende SET was van mijn buurman waar hij overgins veel geld voor heeft betaald houd het op.
Advertentie: AMD 3000+ Upgrade Set
Edit2: Hoe laat ik hier de DM thread zien? Ik doe dit nu voor het eerst
Edit3:Ik zal gelijk maar even aangeven wat de heikelpunten zijn van deze beoordeling:
Gebruiker kwam de eerste keer niet op afspraak en liet dit pas aan het eind van de avond merken helaas.
Ik meldde me om 15:37 af en kreeg 15:39 reactie dat dit ok was
De tere onderdelen werden iets wat onhandig in plastic gewikkeld en in een rugtag weg gewerkt.
Alleen de spontaan erbij gekochte harde schijf (die overigens geen deel van deze deal uit maakte) ging in een antistatisch zakje, vervolgens in een anti-statisch bubbelzakje en dan m'n rugzak in om stoten te voorkomen.
De rest ging in idem zakjes in een grote stevige boodschappentas.
Wat mij verbaast is dat er nadat ik een aantal vragen heb gestel over het mogelijke defect later via de mail er van mij verwacht word dat ik hierover verder communiceer als ik meld dat deze set compleet werkte voordat hij door de gebruiker uit elkaar is gehaald voor onderdelen. Wat mij nog meer verbaast is dat de gehele set niet meer zou werken omdat hij 1 dag er voor uit een werkende pc is gehaald die geupgrade is naar het HD tijdperk (INtel Core Due E6300), dit is onmogelijk lijkt mij!
Zijn advertentie was op vrijdag 29 juli 2011 16:59 geplaatst. Ik kwam het setje op vrijdag 5 augustus ophalen. 1 dag er voor kan dus niet, het heeft een week geduurd voor ik het setje in bezit had.
De processorkoeler moest er wel af gezien de dikke laag stof die zich onder de ventilator had opgeboewd. Dit schoonmaakwerk geschiedde nadat ik de processorkoeler van het setje had verwijderd. Het setje was in eerste instantie als complete set getest, daarna in onderdelen omdat er meteen problemen mee bleken te zijn. Ik ben toen verder gaan testen, elk onderdeel apart, aangezien dat -de- manier is om een defect onderdeel te diagnostiseren.
Het moederbord liep vast in het BIOS, ook met ander geheugen en het moederbord liet steeds maar een kwart of de helft van het geheugen zien.
Het geheugen was defect getest met behulp van memtest op een wel werkend moederbord en vervolgens is de werking van het moederbord met een andere reep geheugen met memtest getest om er zeker van te zijn dat de memtest errors door het door hem verkochte geheugen werd veroorzaakt.
Er word in de beoordeling gemeld dat er een poging gedaan is om dit af te handelen maar het is bij een ennkel bericht gebleven en heb hierna niks meer vernomen
Ik heb na zijn (tevens enige reactie) een uitgebreide reactie gegeven en al zijn vragen beantwoord. Daarop heeft hij nooit gereageerd. Het is dus precies omgekeerd.
Alle contact verliep per DM, m'n emailadres heeft verder niemand hier aangezien die vanaf m'n eerste aanmelding op tweakers weggevinkt is, en dat zal zo blijven.
Was de communicatie nu nog op gang was ik mischien geneigt om een deel terug te betalen omdat ik geen behoeft heb aan een slechte naam en niemand wil oplichten maar de matige communicatie en de aangeslagen toon samen met het feit dat dit een perfect werkende SET was van mijn buurman waar hij overgins veel geld voor heeft betaald houd het op.
Ik had aangeboden het setje terug te brengen, met teruggave van het door mij voor het setje betaalde geld. Voor mij zou de zaak dan gewoon afgedaan zijn, ik wil geen €25 kwijt zijn voor een setje dat niet naar behoren werkt.
Hij heeft 2 weken de tijd gehad om op mijn reactie te reageren waarop ik hem uiteindelijk de negatieve feedback gegeven heb. 2 weken lijkt me meer dan genoeg tijd om te reageren.
Mvg
[
Voor 94% gewijzigd door
CafeFrappe op 23-08-2011 10:59
]