Testing, one, two ...
Volgens V&A FAQ mag een beoordeling enkel geplaatst worden n.a.v. een aan- of verkoop.Fonzie27 schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:19:
1 beoordeling lijkt mij voldoende. Op zich heeft hij wel een punt. Als je het hoogste bied op de veiling is het aannemelijk om hem ook vor die prijs te kopen. Als de verkoper niet met een tegenbod koopt dan wordt het moeilijk kopen. Neemt niet weg dat 1 beoordeling voldoende was geweest.
Aan een veiling (hoe frustrerend dit misschien wel eens kan zijn) kan geen enkel recht gekoppeld worden.
Testing, one, two ...
volgens mij is het niet helemaal goed gegaanMicrokid schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:31:
/me gaat even kijken
Zo. Even flink gebezemd
Thanx voor het melden.
Gegeven beoordelingen 4
Er zijn nog geen beoordelingen voor Probub ingevoerd.
[ Voor 22% gewijzigd door Microkid op 16-04-2007 18:45 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Dus eigenlijk heb je helemaal niks aan dit systeem? Want als de koop niet doorgaat om welke reden dan ook dan mag dat niet gemeld worden, waarmee je direct al 50% van alle feedback uitsluitMicrokid schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:44:
Zoals Hardware-Lover al aangaf mag een survey alleen gegeven worden over een daadwerkelijke aan- of verkoop.
Als er geen koop is kan er helaas ook geen beoordeling gegeven worden over de afhandeling van de koop enz (denk aan verzending, betaling enz enz). Beoordelen van mailwisseling e.d. heeft dan weinig zin, aangezien we juist een beoordeling willen zien van het hele proces, dus vanaf mailwisseling tot aan feitelijke overdracht. Het heeft ook weinig zin om personen te gaan beoordelen op mailwisseling, aangezien niet iedereen even snel op zijn mail reageert. In dergelijke gevallen zou dat uitdraaien op een lagere beoordeling, wat natuurlijk niet fair zou zijn.Erkens schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:48:
[...]
Dus eigenlijk heb je helemaal niks aan dit systeem? Want als de koop niet doorgaat om welke reden dan ook dan mag dat niet gemeld worden, waarmee je direct al 50% van alle feedback uitsluit
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Maar iemand die steeds halverwege de koop afbreekt kan hierdoor niet beoordeeld worden, waarom ook niet een mogelijkheid om op dit soort dingen feedback te kunnen geven al dan niet zonder beoordeling?Microkid schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:57:
[...]
Als er geen koop is kan er helaas ook geen beoordeling gegeven worden over de afhandeling van de koop enz (denk aan verzending, betaling enz enz). Beoordelen van mailwisseling e.d. heeft dan weinig zin, aangezien we juist een beoordeling willen zien van het hele proces, dus vanaf mailwisseling tot aan feitelijke overdracht. Het heeft ook weinig zin om personen te gaan beoordelen op mailwisseling, aangezien niet iedereen even snel op zijn mail reageert. In dergelijke gevallen zou dat uitdraaien op een lagere beoordeling, wat natuurlijk niet fair zou zijn.
Hier nog een onterechte beoordeling.
Gebruiker heeft 2 beoordelingen gegeven waarbij hij/zij in de 2e vermeldt dat de 1e onterecht was geplaatst.
http://tweakers.net/aanbod/userstats/37666
Staan ook 2 overbodige reacties in.
[ Voor 17% gewijzigd door FlipFluitketel op 17-04-2007 12:53 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Zoals jij dit verteld is dus mijn negatieve beooreling ook onterecht. Er heeft imeers geen afronding plaatsgevonden. Nu hoeft hij voor mij niet direct verwijderd te worden maar in mijn eerdere topic kon men er niks mee wegens gebrek aan bewijs zeg maar. Vind het een beetje vaag worden zeg maar.Microkid schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:44:
Ja hoor, prima uitgevoerd. Zoals Hardware-Lover al aangaf mag een survey alleen gegeven worden over een daadwerkelijke aan- of verkoop. Er waren 3 dezelfde die niet over een transactie gingen, en nog 1 andere die ook niet over een transactie ging. Netto houdt je dan geen surveys meer over
Gaat om dit topic btw Negatieve reactie V&A
[ Voor 5% gewijzigd door Fonzie27 op 17-04-2007 21:57 ]
Afgehandeld, thanx voor het meldenFlipFluitketel schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:52:
http://tweakers.net/aanbod/userstats/74431
Hier nog een onterechte beoordeling.
Gebruiker heeft 2 beoordelingen gegeven waarbij hij/zij in de 2e vermeldt dat de 1e onterecht was geplaatst.
http://tweakers.net/aanbod/userstats/37666
Staan ook 2 overbodige reacties in.
@Fonzie24, daar hebben we het in dat topic toch al uitgebreid over gehad?
[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 18-04-2007 06:32 ]
Anoniem: 114278
Ik heb hier http://tweakers.net/aanbod/userstats/125679 een probleem met de muis gehad de page back button bleef hangen en na posten bleef dit zich herhalen.
Het resultaat is dat er 5 beoordelingen onbedoeld staan waarvoor mijn excuses, kan iemand zo goed zijn alle te verwijderen behalve uiteraard de +2 reactie?
Alvast mijn hartelijke dank.
Kees
Ja klopt maar toen ging het om gebrek aan bewijs.Microkid schreef op woensdag 18 april 2007 @ 06:32:
[...]
Afgehandeld, thanx voor het melden
@Fonzie24, daar hebben we het in dat topic toch al uitgebreid over gehad?
Wat ik wil aanhalen is dat ik hier lees dat er volledige transactie voltooid moet zijn wil er uberhaupt een beoordeling plaats vinden. Dat is heel iets anders als wat bij mij toen het geval was. Nogmaals, de beoordeling zelf kan blijven staan, het is al weet even geleden en ik kan geen mailtjes meer overleggen van die persoon die er een andere mening op na hield dan ik. Ik wil alleen graag een beetje duidelijkheid. Beoordeling zoals deze bij mij staan moeten in principe niet kunnen om misbruik te voorkomen. Als het anders is dan hoor ik het graag. Altijd handig om te weten voor de toekomst
De persoon schreef in zijn survey "Al eens over prijs en aflevering ....". Lijkt me dus dat er wel degelijk een wederzijds akkoord was over prijs en overdracht. Voor mij is dit dus een poging tot transactie.
Het probleem is alleen dat jij aangeeft dat er volgens jouw nooit een afspraak gemaakt is. Het is dus jouw woord tegen het zijne, en zonder additionele bewijslast kan ik deze survey helaas niet verwijderen.
DoneAnoniem: 114278 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:38:
Goedendag,
Ik heb hier http://tweakers.net/aanbod/userstats/125679 een probleem met de muis gehad de page back button bleef hangen en na posten bleef dit zich herhalen.
Het resultaat is dat er 5 beoordelingen onbedoeld staan waarvoor mijn excuses, kan iemand zo goed zijn alle te verwijderen behalve uiteraard de +2 reactie?
Alvast mijn hartelijke dank.
Kees
Dat maakt het wat duidelijker. Nogmaals, survey mag blijven staan. Het is een discussie die ik allang heb afgesloten en meerdere mensen hebben reeds een positieve ervaring met me gehad voor wat betreft koop of verkoop.Microkid schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:59:
Surveys mogen alleen gegeven worden over een (poging) tot transactie. Onder transactie verstaan we wederzijdse overeenkomst over prijs en methode van overdracht. En natuurlijk later de feitelijke overdracht. Zolang er geen overdracht heeft plaatsgevonden maar akkoord is over prijs en overdracht hebben we het over een poging tot overeenkomst.
De persoon schreef in zijn survey "Al eens over prijs en aflevering ....". Lijkt me dus dat er wel degelijk een wederzijds akkoord was over prijs en overdracht. Voor mij is dit dus een poging tot transactie.
Het probleem is alleen dat jij aangeeft dat er volgens jouw nooit een afspraak gemaakt is. Het is dus jouw woord tegen het zijne, en zonder additionele bewijslast kan ik deze survey helaas niet verwijderen.
Done.
Onterechte -2 beoordeling aangezien er blijkbaar niks verkocht is.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Anoniem: 27535
Thanx
Het gaat dus om de beoordelingen van mcjvr op 13 maart 2007 over de "P4 530 3,00GHz"
Anoniem: 27535
Het is namelijk één ervaring, en die ervaring moet dezelfde waarde hebben als de andere ervaringen. Als je voor deze ene ervaring driemaal gaat beoordelen, leg je voor die ene ervaring een dusdanig beoordelingsgewicht in de schaal dat het een vertekend beeld op kan leveren
Hier heb ik dus onterecht een -1 gegeven. Dit zou naar 0 veranderd kunnen, maar mijn oog viel daarnet op de beoordeling van markaveli hier. Wat blijkt, er is dus iets fout gegaan met de mail. Ik zeg hem verzonden te hebben, en markaveli zegt hem niet gehad te hebben.
Waar ik het alleen ECHT niet mee eens ben is de manier waarop hij een reactie schrijft, met een flame erin (om de leeftijd), en het 'terugpakken' met een -2 voor zijn -1.
Ik denk dus dat het het beste is als beide beoordelingen verwijderd, of tenminste aangepast worden.
Het klopt, staat wel in dat bericht inderdaad. Ik heb het even doorgelezen (de mails), en de verzending was inderdaad geregeld. De betaling was nog niet helemaal klaar, dat is 'het mailtje' dat niet aangekomen is.
[ Voor 58% gewijzigd door TheZeroorez op 04-05-2007 17:51 ]
Testing, one, two ...
Edit-- Klopt ook niet: http://tweakers.net/aanbod/userstats/113399
[ Voor 18% gewijzigd door TheZeroorez op 17-05-2007 14:37 ]
Testing, one, two ...
Testing, one, two ...
Testing, one, two ...
Ik heb ongeveer zo'n zelfde akkefietje gehad. Terwijl ik voor werk in buitenland zat kreeg ik nog reactie op een oude advertentie (meer een ophalertje voor 10 euro) en kreeg vervolgens een negatieve waardering:
http://tweakers.net/aanbod/userstats/113977
Toen ik terug was heb ik degene direct gebeld maar toen was het schijnbaar te laat....
Helaas leest deze persoon geen gallery anders had hij kunnen weten dat reactie niet altijd in 3 dagen plaatsvind.
Nu vind ik het erg jammer dat er -2 staat want je gaat altijd toch denken dat zo'n persoon niet te vertrouwen is. er is ook niks verhandeld want de monitor staat hier nog steeds...
P.S. omdat ik het een minne actie vond heb ik een -1 beoordeling bij hem geplaatst, maar ik zag dat het helemaal niet de bedoeling is volgens de V&A FAQ
Kan dit nog aangepast worden?
Specs system1: can't be bothered to update
Bescheiden kickje, zie "mijn" quote hierbovenhardware-lover schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:34:
Ik wilde een aanbieder net een mailtje sturen over een lopende advertentie en dan kijk ik standaard even bij zijn userstats. De laatste beoordeling lijkt me not done?
Testing, one, two ...
Anoniem: 153419
Inderdaad geen transactie en een taalgebruik wat maar beter snel weg kan.hardware-lover schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:25:
[...]
Bescheiden kickje, zie "mijn" quote hierboven
Testing, one, two ...
Kan deze feedback op de één of andere manier verwijderd worden?
Testing, one, two ...
Maargoed ik zit al een tijdje met deze -1 beoordeling (3e) in mijn stats. Is het dan misschien ook mogelijk om de opvolgende reactie aan te passen, want dat is weer een reactie op de 3e.
Toen ik keek dacht ik opeens "huh". Ik dacht dat jij de slechte beoordeling had gegeven
Edit:
Deze heeft zelf ook hardware_freak een -2 gegeven zonder een verkoop.
http://tweakers.net/aanbod/userstats/131545
[ Voor 15% gewijzigd door Kixtart op 24-10-2007 14:53 ]
☻/
/▌
/ \
Ik had daar ook al naar gezocht maar niet gevonden, slordig van mij. Die -2 beoordeling was natuurlijk al flink eerder gegeven, vandaar.Kixtart schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:50:
[...]
offtopic:
Toen ik keek dacht ik opeens "huh". Ik dacht dat jij de slechte beoordeling had gegeven(hardware_freak tegenover hardware_lover)
Edit:
Deze heeft zelf ook hardware_freak een -2 gegeven zonder een verkoop.
http://tweakers.net/aanbod/userstats/131545
Testing, one, two ...
Bij deze zelfs 4x dezelfde reactie waarbij 1x (de laatste) een positieve beoordeling gegeven is.
[ Voor 44% gewijzigd door hardware-lover op 29-10-2007 11:15 ]
Testing, one, two ...
Die 2e is totaal onnodig.
☻/
/▌
/ \
Ik doel ook enkel op de laatste beoordeling. De -2 daarboven lijkt me met geldige reden geplaatst.Kixtart schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:01:
Die eerste dan toch wel? Gewoon slechte verkoop.
Die 2e is totaal onnodig.
Testing, one, two ...
Anoniem: 153419
"Hier krijg je van mij ook -2" Lijkt me niet een goede onderbouwing.hardware-lover schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:56:
[...]
Ik doel ook enkel op de laatste beoordeling. De -2 daarboven lijkt me met geldige reden geplaatst.

Ik doel op deze: http://tweakers.net/aanbod/userstats/218213Anoniem: 153419 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 01:08:
[...]
"Hier krijg je van mij ook -2" Lijkt me niet een goede onderbouwing.
Testing, one, two ...
☻/
/▌
/ \
Geen koop geweest, maar wel negatieve feedback: http://tweakers.net/aanbod/userstats/226494
[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 02-11-2007 11:13 ]
☻/
/▌
/ \
En foetsieKixtart schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:58:
Door de post: Armo in "Het grote 8800 GT test topic"
Geen koop geweest, maar wel negatieve feedback: http://tweakers.net/aanbod/userstats/226494
Vorige meldingen ook even nagekeken en dubbele beoordelingen/foute beoordelingen verwijderd.
[ Voor 25% gewijzigd door FlipFluitketel op 02-11-2007 11:39 ]
Deze dubbele per ongeluk gemist?FlipFluitketel schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:32:
[...]
En foetsie
Vorige meldingen ook even nagekeken en dubbele beoordelingen/foute beoordelingen verwijderd.
Beoordeling door lithiumangel - maandag 5 maart 2007 - score: 2 (advertentie)
Testing, one, two ...
Lijkt er sowieso op dat er helemaal geen koop was.Beoordeling door Madrox - maandag 12 februari 2007 - score: -1 (advertentie)
Vreemde manier van verkooptechniek, kan het niet echt waarderen.
Beoordeling door Madrox - maandag 12 februari 2007 - score: 1 (advertentie)
Is eigenlijk te licht voor een negatieve rating.
Edit:
http://tweakers.net/aanbod/userstats/55093
User GunSoul, geen koop geweest.
[ Voor 9% gewijzigd door Kixtart op 02-11-2007 12:27 ]
☻/
/▌
/ \
Neuj..hardware-lover schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:58:
[...]
Deze dubbele per ongeluk gemist?
Whoops.. Ik had niet gezien dat het om 1 zelfde artikel ging en daar 2 beoordelingen voor waren gegeven.. Is dus ook wegKixtart schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:23:
Deze is trouwens ook wel vreemd: http://tweakers.net/aanbod/userstats/28939 en dan user Madrox.
[...]
Lijkt er sowieso op dat er helemaal geen koop was.
Ook foetsie.
Testing, one, two ...
Zou niet gereageerd hebben op zijn email..
Op dat moment stonden er ongeveer 100 in mijn inbox en heb ik via de advertentie meer info achtergelaten. is dat een -1 waard?
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Beoordelingen gaan over de stappen na de verkoop (verzending, aflevering, verpakking) en niet over email-uitwisselingen.
☻/
/▌
/ \
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 09-11-2007 08:47 ]
Testing, one, two ...
Degene die de bovenstaande beoordeling gemaakt heeft heeft zelf ook moderaties gekregen die niet kloppen. De eerste is een -1 op basis van slecht mailcontact. (daarna een 0 dat alles goed is gekomen. Deze hoort hier dan wel of niet?)
☻/
/▌
/ \
-1 geplaatst zonder aankoop.
[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 12-11-2007 14:54 ]
Testing, one, two ...
Die eerste is wel aangepast, maar het was een wisselwerking. Die 2e link heeft ook een beoordeling gebaseerd op mailcontact. (bovenste beoordeling)Kixtart schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:02:
-1 op basis van (op dat moment) slechte mailcontact.
Degene die de bovenstaande beoordeling gemaakt heeft heeft zelf ook moderaties gekregen die niet kloppen. De eerste is een -1 op basis van slecht mailcontact. (daarna een 0 dat alles goed is gekomen. Deze hoort hier dan wel of niet?)
☻/
/▌
/ \
Ik kan me de frustratie van het niet reageren op diverse mails wel voorstellen maar ja, de FAQ hè?
Is het in zo'n geval wel toegestaan om een neutrale reactie te plaatsen waarin je je ervaringen deelt?
Dus geen negatieve beoordeling maar wel een negatieve respons?
Testing, one, two ...
ondanks de FAQ; als je steevanst niet reageert op je mails tja dan kan je dat wel verwachten jah. Ik zou zelf nooit negatief beoordelen als ik geen reactie krijg, alleen als ik al communicatie heb en deze ineens plat ligt.hardware-lover schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:34:
Helaas weer een -2 n.a.v. een veiling waarbij geen verkoop plaatsgevonden heeft.
Ik kan me de frustratie van het niet reageren op diverse mails wel voorstellen maar ja, de FAQ hè?
Is het in zo'n geval wel toegestaan om een neutrale reactie te plaatsen waarin je je ervaringen deelt?
Dus geen negatieve beoordeling maar wel een negatieve respons?
Mensen wel de moeite laten nemen om jouw advertentie te lezen en bij interesse te reageren, maar zelf te beroerd zijn om te antwoorden getuigt niet echt van sociaal gedrag naar medetweakers.
T60P Widescreen
Staat er nog steeds (die -1 is op basis van geen mailcontact):Kixtart schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:13:
[...]
Die eerste is wel aangepast, maar het was een wisselwerking. Die 2e link heeft ook een beoordeling gebaseerd op mailcontact. (bovenste beoordeling)
http://tweakers.net/aanbod/userstats/140598
☻/
/▌
/ \
En beide -2 beoordelingen niet geplaatst a.g.v. een aankoop maar door het niet kunnen kopen van de aanbieding? Op de eerste pagina van bovenstaande user staat ook een -1 welke niets met een aankoop te maken heeft.
En via het een kom je bij het ander.
[ Voor 31% gewijzigd door hardware-lover op 22-11-2007 21:52 ]
Testing, one, two ...
Staan meer verkeerde beoordelingen in:hardware-lover schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:07:
Het verhaaltje begint hier en gaat hier verder, en eindigt voorlopig bij deze user.
Link1: Staat er maar 1 dus duidelijk
Link2: Door dday en door EylaH.
Link3: Slingertj3, ronaldp1991 en ___Joey___
Edit: Hier laten ze trouwens ook een bericht achter:
V&A aangeboden: Apple iPod mini 4gb(blauw) + Apple iPod mini 6gb(zilver) + docking station
[ Voor 8% gewijzigd door Kixtart op 23-11-2007 13:27 ]
☻/
/▌
/ \
Ik verwacht eigenlijk dat MicroKid ook verder kijkt dan zijn neus lang is en over het algemeen doet ie dat ook welKixtart schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:25:
[...]
Staan meer verkeerde beoordelingen in:
Link1: Staat er maar 1 dus duidelijk
Link2: Door dday en door EylaH.
Link3: Slingertj3, ronaldp1991 en ___Joey___
Edit: Hier laten ze trouwens ook een bericht achter:
V&A aangeboden: Apple iPod mini 4gb(blauw) + Apple iPod mini 6gb(zilver) + docking station
Testing, one, two ...
hardware-lover schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:10:
[...]
Ik verwacht eigenlijk dat MicroKid ook verder kijkt dan zijn neus lang is en over het algemeen doet ie dat ook wel
Dat weet ik ook wel, maar gewoon om het een beetje makkelijker te maken. Het is ook nogal makkelijk om ergens overheen te kijken. Verder de V&A advertentie erbij gezet, want deze is ook negatief voor de user ook al is er niks verkocht
☻/
/▌
/ \
[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 27-11-2007 21:36 ]
Testing, one, two ...
Testing, one, two ...
Dit topic is gesloten.
Vanaf heden nieuwe procedure, zie laatste Modbreak bericht.