[V&A Feedback] Meldpunt foute beoordelingen

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 49.514 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
Beoordeling uit frustratie omdat een aanbieding niet onder rembours verzonden was. Het gaat niet om een daadwerkelijke aankoop.
De tweaker die deze beoordeling geplaatst heeft deed overigens in zijn reacties net of hij wel betaald had en heeft flink met modder gegooid. Al met al niet zo netjes dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zo nodig aangepast, thanx :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Done.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een feedback van pcgek gekregen die echt nergens op slaat.
We hadden een afspraak en hij zou het geld overmaken naar mijn rekening.
Opeens kreeg ik een mail dat hij eerst het product wou en dat hij daarna het geld zou storten wat natuurlijk niemand doet want het was niet eens zijn eigen naam en adres waar ik het heen moest zenden.
Het zou gaan omdat hij mijn feedbacks heeft gelezen en hij gaat nu lopen dreigen in mailtjes en zeggen dat ik niet weet wie hij is dat klopt wel want hij geeft verschillende namen op.
Hij maakt mij uit voor onbeschoft omdat ik mijn mail niet begin met hallo en eindig met groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn laatste reactie
beetje jammer dat je door blijft gaan. zal ik bij jou komen,
en alle tanden uit je bek schoppen? probeer nog eens zo,n mail te sturen, en je krijgt de problemen van je leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Gewoon negeren zo'n personen. De feedback (kan ik nu niet zien door serverproblemen) wordt wel terug gedraaid.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:48:
Ik heb een feedback van pcgek gekregen die echt nergens op slaat.
We hadden een afspraak en hij zou het geld overmaken naar mijn rekening.
Opeens kreeg ik een mail dat hij eerst het product wou en dat hij daarna het geld zou storten wat natuurlijk niemand doet want het was niet eens zijn eigen naam en adres waar ik het heen moest zenden.
Het zou gaan omdat hij mijn feedbacks heeft gelezen en hij gaat nu lopen dreigen in mailtjes en zeggen dat ik niet weet wie hij is dat klopt wel want hij geeft verschillende namen op.
Hij maakt mij uit voor onbeschoft omdat ik mijn mail niet begin met hallo en eindig met groet.
Linkje naar je userstats, wel zo gemakkelijk.
Tja, en dan kan de laatste beoordeling van Vcore Xtreme bij PcGek misschien ook even meegenomen worden?

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 12-12-2007 19:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Jammer voor toekomstige gebruikers als het echt zo is gegaan zoals bij de -2's staat. Maar er is geen koop geweest, dus ze moeten eigenlijk weg.

Edit, die -2 bij pcgek moet dan ook weg ja.

[ Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 12-12-2007 19:05 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar de -2 's staan er nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou bij pcgek mag je hem wel laten staan want hij bedreigd mensen en is erg onbeschoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Kixtart schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:04:
Jammer voor toekomstige gebruikers als het echt zo is gegaan zoals bij de -2's staat. Maar er is geen koop geweest, dus ze moeten eigenlijk weg.

Edit, die -2 bij pcgek moet dan ook weg ja.
Ben ik het helaas niet mee eens. Een user survey mag je schrijven op basis van een (poging) tot een transactie. Onder een transactie verstaan we dat er wederzijds akkoord is over de prijs, methode en levertijd van overdracht van het artiken. In dit geval was er (afgaande op beide surveys) in eerste instantie wel degelijk akkoord over al deze zaken. pcgek had afgesproken 100 euro te betalen en het zou opgestuurd worden. Echter daarna gaat het fout: pcgek ziet de surveys van Vcore Extreme en vraagt of het mogelijk is de goederen eerst te sturen en dan pas te betalen. Hier gaat Vcore Extreme niet mee akkoord. Einde transactie. Dus er is wel degelijk een poging geweest. Achteraf lijkt me dat Vcore Extreme bijv. voor rembours had kunnen kiezen. Maar zoals gezegd, da's achteraf gepraaat.
Ergo, ik zie niet direct een reden waarom de surveys niet aan de regels vodoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ok, ik dacht dat geen verkoop geen beroodeling moest zijn. Dan weet ik dat ook weer ;)

We kunnen natuurlijk niet beoordelen of iemand onbeschoft is in z'n emails en of jij dat ook was...

Edit:
De beoordeling van Vcore bij pcgek staat wel bij de verkeerde advertentie zie ik:

[ Voor 22% gewijzigd door Kixtart op 12-12-2007 19:57 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zijn feedback klopt niet en is uit frustratie door mijn feedback op hem.
Ik heb niks verkeerd gedaan en hij is zijn afspraak niet nagekomen dus moet de feedback worden verweiderd.
Hij is fout geweest en niet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Daar heb je gelijk in: toen jij aangaf niet eerst te willen verzenden had hij gewoon kunnen afzien van de koop. Dat is dan m.i. geen reden om jou negatief te beoordelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Microkid op 12-12-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Nu weet ik niet of dat verhaal over die tandheelkundige ingrepen aan huis echt zo verstuurd is door pcgek of hoe serieus je dat neemt, maar is het geen idee om aangifte te doen van bedreiging? Ik zou dit zelf behoorlijk creepy vinden als hij al minstens je naam en woonplaats weet.

Edit: Natuurlijk weet ik dat blaffende honden niet bijten, maar ik vind het nogal gestoord.

[ Voor 14% gewijzigd door Groever op 12-12-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ach hij is welkom
Ik ga er verder niet op in maar hij kan het proberen
Ken je het gezegde blaffende honden

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
Microkid schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:42:
[...]

Ben ik het helaas niet mee eens. Een user survey mag je schrijven op basis van een (poging) tot een transactie. Onder een transactie verstaan we dat er wederzijds akkoord is over de prijs, methode en levertijd van overdracht van het artiken. In dit geval was er (afgaande op beide surveys) in eerste instantie wel degelijk akkoord over al deze zaken. pcgek had afgesproken 100 euro te betalen en het zou opgestuurd worden. Echter daarna gaat het fout: pcgek ziet de surveys van Vcore Extreme en vraagt of het mogelijk is de goederen eerst te sturen en dan pas te betalen. Hier gaat Vcore Extreme niet mee akkoord. Einde transactie. Dus er is wel degelijk een poging geweest. Achteraf lijkt me dat Vcore Extreme bijv. voor rembours had kunnen kiezen. Maar zoals gezegd, da's achteraf gepraaat.
Ergo, ik zie niet direct een reden waarom de surveys niet aan de regels vodoen.
Potverdikke Microkid, nu wordt het in een keer helemaal niet meer zo eenduidig? Mijn meldingen zijn afkomstig uit de letterlijke beschrijving in de V&A FAQ. waarin duidelijk geschreven wordt over een transactie en niet over een overeenkomst tot aankoop (hoe dan ook tot stand gekomen). Dit heb jij zelf nog eens duidelijk bevestigd in ditzelfde topic. Nu is het zwart/witte in een keer een stuk grijzer geworden?

Microkid; "Als er geen koop is kan er helaas ook geen beoordeling gegeven worden over de afhandeling van de koop enz (denk aan verzending, betaling enz enz). Beoordelen van mailwisseling e.d. heeft dan weinig zin, aangezien we juist een beoordeling willen zien van het hele proces, dus vanaf mailwisseling tot aan feitelijke overdracht. Het heeft ook weinig zin om personen te gaan beoordelen op mailwisseling, aangezien niet iedereen even snel op zijn mail reageert. In dergelijke gevallen zou dat uitdraaien op een lagere beoordeling, wat natuurlijk niet fair zou zijn."

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 13-12-2007 00:57 ]

Testing, one, two ...

• Microkid

Microkid

Smile

Ik zie het probleem niet. We hebben het over een koop, c.q. transactie. De definitie hiervan heb ik een paar topics hoger uitgelegd. Zodra er wederzijds akkoord is, is er sprake van een koop/transactie. Alle voorafgaande handelingen via de mail/telefoon/gsm behoren niet tot de koop. Dus als iemand niet op zijn mail reageert, is er geen koop. (echter menen diverse gebruikers een survey te moeten indienen omdat iemand niet op mail reageert). De uitvoering van de koop, dwz het verpakken, opsturen/afleveren enz behoren ook tot de transactie en mogen dus beoordeeld worden middels een survey.
Vergelijk het met kopen in een winkel: zolang je rondkijkt is er geen koop. Ook als je een medewerker om info vraagt is er geen koop. Pas zodra je aangeeft welk product je wilt hebben en de winkel wil het jou leveren en ter plekke overhandigen is er sprake van een koop. Het rondkijken (e-mailen) kan je niet beoordelen, maar de overhandiging (verzending, levering e.d.) wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Microkid op 13-12-2007 06:33 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Is het niet mogelijk om een optie te maken waarmee je wel een user kan beoordelen op het feit dat deze nooit (marge van bijvoorbeeld 2 weken) reageert op een e-mail zonder dat deze echt mee telt? Dus puur alleen als een stukje commentaar wat je kan lezen zodra je meer info opzoekt over deze user?
Onlangs (ruim 1,5 week geleden) heb ik namelijk ook gereageerd op een advertentie maar tot op heden nog geen reactie, en dan kan het gewoon handig zijn om dit aan te geven zonder dat de user direct naar beneden gegooid wordt.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
Microkid schreef op donderdag 13 december 2007 @ 06:29:
Ik zie het probleem niet. We hebben het over een koop, c.q. transactie. De definitie hiervan heb ik een paar topics hoger uitgelegd. Zodra er wederzijds akkoord is, is er sprake van een koop/transactie. Alle voorafgaande handelingen via de mail/telefoon/gsm behoren niet tot de koop. Dus als iemand niet op zijn mail reageert, is er geen koop. (echter menen diverse gebruikers een survey te moeten indienen omdat iemand niet op mail reageert). De uitvoering van de koop, dwz het verpakken, opsturen/afleveren enz behoren ook tot de transactie en mogen dus beoordeeld worden middels een survey.
Vergelijk het met kopen in een winkel: zolang je rondkijkt is er geen koop. Ook als je een medewerker om info vraagt is er geen koop. Pas zodra je aangeeft welk product je wilt hebben en de winkel wil het jou leveren en ter plekke overhandigen is er sprake van een koop. Het rondkijken (e-mailen) kan je niet beoordelen, maar de overhandiging (verzending, levering e.d.) wel.
Het blijft een lastig verhaal maar als een positieve of negatieve beoordeling alleen maar gegeven zou mogen worden na een aan-of verkoop dan wordt het wel een stuk duidelijker en misschien minder verwarrend.

Een beoordeling geven a.g.v. enkel een mail-wisseling wordt een stuk lastiger. De een zegt dit en de ander dat en als een van beide partijen zich niet aan een eerder gemaakte afspraken houd of onbeschoft gedrag vertoond dan is dit erg irritant en vervelend maar in deze discussie kan Tweakers.net zich toch niet gaan mengen? Het lijkt me in het laatste geval wel duidelijk dat dit via de user-stats kenbaar gemaakt wordt maar dan misschien middels een neutrale beoordeling?

Testing, one, two ...

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Erkens schreef op donderdag 13 december 2007 @ 08:04:
Is het niet mogelijk om een optie te maken waarmee je wel een user kan beoordelen op het feit dat deze nooit (marge van bijvoorbeeld 2 weken) reageert op een e-mail zonder dat deze echt mee telt? Dus puur alleen als een stukje commentaar wat je kan lezen zodra je meer info opzoekt over deze user?
Dat kan toch? Gewoon 0 (Neutraal) geven. Het is geen gemiddelde, dus als je een 0 geeft heeft dat geen effect op de score maar het staat er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow ik heb ook zon feedback beoordeling van WubboZ...
Niks gekocht, maar wel negatieve feedback...

Mijn stats:
http://tweakers.net/aanbod/userstats/134214

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

En verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tweakers.net/aanbod/userstats/86836

Onderste beoordeling, redelijk oud al maar viel me nu pas op dat die er stond. Beoordeling ook uit frustratie met een verhaal eromheen. Tevens staat mijn complete adres er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:32:
http://tweakers.net/aanbod/userstats/86836

Onderste beoordeling, redelijk oud al maar viel me nu pas op dat die er stond. Beoordeling ook uit frustratie met een verhaal eromheen. Tevens staat mijn complete adres er.
Volgens de reactie was er een overeenkomst en volgens Microkid is dit voldoende voor het plaatsen van een beoordeling met plus of min waardering?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Adres even verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, in ieder geval bedankt voor het verwijderen van m'n adres. Die -2 maakt me opzich niet zo superveel uit, het is jammer maar als ik een tijdje niets van die persoon verneem en dan zelf wat heb geregelt dan vind ik het eigenlijk belachelijk dat ik dan daarvoor een -2 krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-12-2023

WubboZ

Evil Inside

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:10:
Ow ik heb ook zon feedback beoordeling van WubboZ...
Niks gekocht, maar wel negatieve feedback...

Mijn stats:
http://tweakers.net/aanbod/userstats/134214
Misschien wil microkid dan ook zo vriendelijk zijn om de rest van de surveys van Ramius23 ook door te lezen, aangezien er na mijn goed onderbouwde survey (inderdaad zonder aanschaf, en zonder te voldoen aan de voorwaarden van een transactie) ineens een hele berg 2+ surveys staan, zonder noemenswaardige pluspunten. In de FAQ staat vermeld dat het goed verlopen van een transactie geen 2+ hoeft te krijgen.
Tweakers.net FAQ: Een goede user survey, hoe doe ik dat nou het beste?
Zorg ervoor dat je een realistisch cijfer geeft wanneer je een beoordeling afgeeft. Het is bij een correcte levering van een aankoop bijvoorbeeld niet direct nodig om een +2 te geven en hetzelfde geldt natuurlijk ook als je een negatieve beoordeling wil geven: zorg ervoor dat het gegeven cijfer voldoende onderbouwd is.
Surveys in kwestie:
Beoordeling door Vizorium-5 - woensdag 23 mei 2007 - score: 2 (advertentie):
Prima communicatie, gewoon TOP!
Vier woorden, geen onderbouwing, niets, wel +2

Daarna twee surveys van hellraver, die eigenlijk niets speciaals te melden heeft maar wel twee keer +2 rond strooit.

Er staan ineens een heleboel 2+ surveys nadat meneer eventjes op -1 heeft gestaan door mijn opmerking over de communicatie. In elke survey erna wordt (logischerwijs?) de communicatie goed gepraat. Ik heb er ook het volste vertrouwen in dat Ramius23 daar nu ook beter op let, maar of daar 7 maal +2 wegens oa goede communicatie voor nodig was...

Het mooiste moet nog komen:
Zelf was ik het allang weer vergeten, maar Ramius23 was zelfs zo kinderachtig om mij een survey aan te naaien. Ik zou niet meer weten op welk product dat was, maar hij had er niets geen intresse in, hij wilde mij gewoon een -1 terugbezorgen. De tekst spreek ook wel voor zich ;)
Beoordeling door Ramius23 - zaterdag 12 mei 2007 - score: -1 (advertentie):
Deze beoordeling is omdat er een zeer onvriendelijke mail naar mijn richting is gekomen terwijl deze persoon gewoon te laat was en pech had.
Dat was laf, erg laag, maar vooral kinderachtig om je frustraties zo bot te vieren (@microkid: dit is gewoon het meningen ventileren waar je het over had). Wat jullie met die overrated surveys doen zal me een worst wezen, zolang die zinloze negatieve feedback van Ramius23 dan ook maar verdwijnt.

[ Voor 4% gewijzigd door WubboZ op 02-01-2008 15:13 ]

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

@WubboZ, we hebben het hier over jouw beoordeling, niet over de andere. Ik heb je in de mail uitgelegd hoe e.e.a. in elkaar zit.

De beoordeling van Ramius23 is trouwens verwijderd, deze voldeed inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Goed... het +2 survey's verhaal is op dit moment slecht gedocumenteerd, en het is lastig om hierin goed te beslissen of dit voldoende onderbouwd is, en of de reden dan ook gegrond is. Om dan maar even terug te komen op de negatieve survey's lijkt het mij dat het erg lastig is om een negatieve survey te geven die ook nog een -1 of -2 waarde mee krijgt. Er moet natuurlijk aan een aantal dingen worden voldaan voordat er een survey geplaatst mag worden, en dat de meeste surveys met negatieve feedback daardoor hun waarde verliezen. Ik weet niet of dit er al is, maar misschien is het handig om een alle survey's op een lijst te zetten, te sorteren op waardering oplopend, en dan daar eens een groot deel van de negatieve survey's te bekijken. Ik weet niet of hier standaard al een mogelijkheid voor is, maar het is het programeren waard. Waarschijnlijk zijn dan heel veel survey's ineens niet meer gegrond volgens de geslaagde transactie / poging tot transactie regel. Met 3 keer een willekeurig usernummer in te voeren bij de userstats van de V&A heb ik al weer een survey gevonden die verwijderd kan worden:
Beoordeling door LuukNouwen - maandag 27 juni 2005 - score: -2 (advertentie)
Geeft geen reactie op mail, ook niet na herhaldelijk verzoek. Heeft de upgradeset ook als onderdeel van een compleet systeem aangeboden, 2 keer hetzelfde dus. Ondanks dat ik dus het hoogste bod heb gedaan geen aankoop kunnen doen...
Dit staat in de userstat van 1337h4x0r801

De actuele verkopers checken is ook direct beet:
Beoordeling door henkahash|IA - donderdag 23 november 2006 - score: -1 (advertentie)
reageert niet op mail
Dit staat in de userstat van raymonvdm

Zo verder zoeken is erg tijdrovend ;( , en na deze twee (lucky shots) weinig effectief... :z

Het is statistisch nu wel zo dat 100% van deze negatieve survey's verwijderd moet worden door de in dit topic beschreven regels. :')
okee, met twee posts survey's is er nog geen sprake van een bewijs, of een duidelijke meerderheid _O-

[ Voor 6% gewijzigd door WubboZ op 04-01-2008 12:24 ]

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Done, thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 15:47
Hier staat een onterechte min 1 beoordeling terwijl er geen koop is gesloten. Zou die verwijderd kunnen worden? Ik heb deze man al vriendelijk vertelt dat het niet toegestaan is om een negatieve bveoordeling te geven zonder een koop, maar hij doet het blijkbaar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03 17:41
Lijkt me toch wel een terechte beoordeling. Hier wordt in dit topic onder koop verstaan dat je het eens moet zijn over de prijs. Dat waren we al, aangezien Hansjuh een bod heeft uitgebracht en de hoogste bieder was, daarna heb ik hem bevestigd dat ik zijn bod heb aanvaard. Er was dus duidelijk overeenstemming over de prijs. Dat meneer het daarna niet meer wilde hebben, heeft tot gevolg dat er geen overeenstemming was over het verzenden / afhalen. Ik vind zelf een -1 in dit geval nog mild, op ebay zijn de regels wat betreft het bieden een stuk strakker. Bij mijn beste weten is het in Nederland nog altijd zo, corrigeer me als ik het fout heb, dat je bij het bieden op een veiling tevens een koopverplichting aangaat voor het product waarop je biedt tegen de door jouw geboden prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

XanderL schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:22:
Bij mijn beste weten is het in Nederland nog altijd zo, corrigeer me als ik het fout heb, dat je bij het bieden op een veiling tevens een koopverplichting aangaat voor het product waarop je biedt tegen de door jouw geboden prijs.
Lees de voorwaarden maar eens van V&A:
13. Het bieden is puur indicatief. Zowel koper al verkoper kunnen hier geen rechten aan ontlenen. Een bod is niet bindend en verplicht U niet tot aan- of verkoop. Er is geen sluitingstermijn, het bod blijft staan zo lang de advertentie blijft staan op V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderL
Als dat de voorwaarden zijn, dan leg ik mij daar bij neer. Verwijder dan gerust mijn beoordeling bij Hansjuh, want dat kan ik zelf blijkbaar niet doen. Dat betekend echter dat verkoop via een veiling bij Tweakers.net V&A makkelijk voor niks kan zijn. Iedereen die zou willen, is duidelijk hier niet het geval, kan dus een veiling om zeep helpen, door gewoon een hoog bod te plaatsen en daarna volledig zonder problemen te zeggen geen interesse te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-07 16:36
Kopen of verkopen met gebruik van tweakers.net verwordt met deze (interpretatie van) de voorwaarden m.i. teveel een kwestie van 'op goed geluk'. Ik heb zelf al een aantal keer op een veiling het hoogste bod uitgebracht, waarna de verkoper niet meer op mails om de zaak af te ronden reageerde.

Dat lijkt mij in strijd met de onder 14 genoemde voorwaarde: "De gebruikers van V&A zijn zelf verantwoordelijk voor hun gegevens ... bij het bieden of aanbieden ... Deze gegevens mogen in geen geval: onjuist, onnauwkeurig of misleidend zijn..."

Door het plaatsen van een advertentie wordt bij mij de indruk gewekt dat een aanbieder het omschreven wil verkopen tegen de door hem gevraagde prijs. Als ik daarmee akkoord ga hebben we volgens mij een overeenkomst. Als ik zijn vraagprijs niet wil betalen kan ik proberen te onderhandelen en dan is er uiteraard (nog) geen overeenkomst. Een aanbieder kan ook proberen meer dan zijn vraagprijs te krijgen door het bieden te gebruiken. Daarover zegt de FAQ: "het is wel de bedoeling dat je een reële richtprijs aangeeft, zodat een potentiële koper in ieder geval een idee heeft van wat de prijs zou moeten zijn.". Na afloop van de biedingsperiode verwacht ik dan dat het aangebodene naar de hoogste bieder gaat.

Wanneer de aanbieder het daarna -door niet te reageren- onmogelijk maakt aan de laatste voorwaarde voor een transactie (wanneer/hoe wordt er geleverd) te voldoen voel ik me misleid!

Ik zou het op prijs stellen als ervaringen met dergelijk gedrag van aanbieders gedeeld zouden kunnen worden. Dat zou me de frustratie van 'zinloze' koopinspanningen kunnen besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Je mag zoiets ook melden, maar geef dan gewoon een 0

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderL
Nog 1 klein vraagje, als bij een vervelende ervaring met een tweaker geen -1 mag worden geven, wat moet iemand dan uitspoken om een -2 te verdienen volgens dit systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
Als bijvoorbeeld je iets opstuurd, maar de ander betaalt niets en laat niets meer van zich horen, gewoon oplichting dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Of slecht verpakt en daardoor kapot oid

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
Maar zou de beoordeling die hier staat weggehaald kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 11:21

MsG

Forumzwerver

Hier staan ook wat beoordelingen van geen echte transacties: http://tweakers.net/aanbod/userstats/163841 (ben totaal niet gelieerd aan deze persoon, kwam het toevallig tegen toen ik iets zocht in V&A)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

And again:
bij trixx twee negatieve surveys zonder aanschaf.

http://tweakers.net/aanbod/userstats/25199

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
http://tweakers.net/aanbod/userstats/14581
eerste beoordeling is nooit een transactie geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
http://tweakers.net/aanbod/userstats/156408

Allebei de beoordelingen onterecht volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Is Microkid op vakantie of zo? Meestal heeft zijn die feedbacks binnen 12 uur weg (of binnen luttele minuten zelfs *O* ). Er is nu al 8 dagen niets gebeurt...
XanderL schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:24:
Nog 1 klein vraagje, als bij een vervelende ervaring met een tweaker geen -1 mag worden geven, wat moet iemand dan uitspoken om een -2 te verdienen volgens dit systeem?
hansjuh schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:30:
Als bijvoorbeeld je iets opstuurd, maar de ander betaalt niets en laat niets meer van zich horen, gewoon oplichting dus.
Kixtart schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:34:
Of slecht verpakt en daardoor kapot oid
Das ook allemaal heel leuk en aardig, maar hoe zit het dan met de +2 ratings? Als we hier op t.net dit soort standaarden aanhouden voor de negatieve ratings zouden we dat ook met de positieve ratings moeten doen, anders is tweakers weer met twee maten aan het meten. Nu kun je iemand voor een "prima, niets op aan te merken" een +2 geven... Da's toch niet logisch als je het vergelijkt met de negatieve ratings? Daar moet je echt opgelicht voordat je een -2 mag geven...

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Niet op vakantie, maar wel giga druk en vanaf morgen inderdaad wel met vakantie :)
Alle meldingen vanaf 18 januari opgeschoond, thanx voor het melden weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

Kan iemand even de laatste beoordeling (die -2 van justingeers) bij mij weghalen? Deze meneer heeft een veiling geopend, en het produkt voortijdig verkocht aan een ander dan de hoogste bieder (wat ik was) zonder even contact op te nemen met mij of het te laten weten.

Toen hij het niet eens was met mijn beoordeling bij hem, heeft hij er eentje bij mij neergezet.

btw, ik vind het vreemd dat je alleen een beoordeling mag plaatsen als je echt wat gekocht of verkocht hebt. Je mag schijnbaar dan niet andere tweakers waarschuwen voor iemand die zoals deze meneer voortijdig veilingen afbreekt en dan het produkt verkoopt aan iemand anders dan de hoogste bieder.

Het bieden in zijn veilingen heeft dan dus weinig zin en het lijkt mij dan toch wel de moeite waard om dat even te melden in zijn stats, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
obsidian schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:09:
Kan iemand even de laatste beoordeling (die -2 van justingeers) bij mij weghalen? Deze meneer heeft een veiling geopend, en het produkt voortijdig verkocht aan een ander dan de hoogste bieder (wat ik was) zonder even contact op te nemen met mij of het te laten weten.

Toen hij het niet eens was met mijn beoordeling bij hem, heeft hij er eentje bij mij neergezet.

btw, ik vind het vreemd dat je alleen een beoordeling mag plaatsen als je echt wat gekocht of verkocht hebt. Je mag schijnbaar dan niet andere tweakers waarschuwen voor iemand die zoals deze meneer voortijdig veilingen afbreekt en dan het produkt verkoopt aan iemand anders dan de hoogste bieder.

Het bieden in zijn veilingen heeft dan dus weinig zin en het lijkt mij dan toch wel de moeite waard om dat even te melden in zijn stats, toch?
Er kunnen geen enkele rechten ontleend worden aan de veiling. Geen koop- of verkoopverplichting. Het hebben van het hoogste bod bij een (vroegtijdige) beëindiging van een veiling geeft niet het recht op aankoop en ook niet op het plaatsen van een negatieve beoordeling. Dit geldt voor beide partijen natuurlijk.
E.e.a. is na te lezen in onze V&A FAQ.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

hardware-lover schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:29:
[...]

Er kunnen geen enkele rechten ontleend worden aan de veiling. Geen koop- of verkoopverplichting. Het hebben van het hoogste bod bij een (vroegtijdige) beëindiging van een veiling geeft niet het recht op aankoop en ook niet op het plaatsen van een negatieve beoordeling. Dit geldt voor beide partijen natuurlijk.
In dat geval mogen beide beoordelingen weggehaald worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Crap 8)7 Vergeten mail te sturen voor ik de beoordelingen verwijderde :X

In ieder geval, beide zijn weg :)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://tweakers.net/aanbod/userstats/46982

Als een modje de -2 in 0 kan veranderen, graag. Ik wilde serieus 0 geven, maar kom er later achter dat ik -2 had geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:38
Heb ik eindelijk een keer feedback, gebeurd me dit. http://tweakers.net/aanbod/userstats/154994

Zo ie zo geen verkoop gesloten, maar lees net mijn mailwisseling en kan me absoluut niet vinden in zijn conclusie.

mijn email is <username>@gmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowiezo op geen contact zonder de daadwerkelijke koop/verkoop te hebben gehad is een V&A feedback niet op z'n plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Beoordeling is weg :)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:38
Dank.

mijn email is <username>@gmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Bij mijn beoordelingen is iemand vergeten een score in te vullen (2+) terwijl hij duidelijk in zijn tekst 2+ zegt. En iemand heeft hetzelfde gedaan alleen heeft toen nog een keer beoordeeld met de score erbij (zelfde stukje tekst). Kunnen deze twee dingetjes gecleaned worden? :)

http://tweakers.net/aanbod/userstats/233284

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb een negatieve beoordeling gekregen die i.m.o. volkomen onterecht is.

Voor zijn beoordeling had ik de betreffende gebruiker negatief beoordeeld en de reden daarbij vermeld (product reeds verkocht 3 dagen voordat de veiling was afgelopen).

Graag dus verwijdering van de negatieve feedback van deze gebruiker.

Edit:
Ik las net dit:
hardware-lover schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:29:
[...]
Dit betekend dat beide beoordelingen verwijderd zouden kunnen worden.

Helaas kan ik het er niet mee eens zijn om een beoordeling van een gebruiker die zich duidelijk niet aan de regels van fatsoenlijk handelen houdt te verwijderen. Ondanks dat er geen rechten aan een veiling kunnen worden ontleend kan het natuurlijk wél van (groot) belang zijn om een verkeerde handelswijze van een gebruiker te beoordelen.

Als een gebruiker (mogelijk meerdere malen) een veiling opent en zich niets aantrekt van de biedingen maar het product al ruim voor de afloop van de veiling verkoopt is er geen enkele mogelijkheid meer om na te gaan of een verkoper zich al of niet aan de normaal geachte manier van verkopen houdt.

Dat laatste lijkt me toch wel erg belangrijk omdat je dan als bieder volkomen nutteloos bezig bent én feitelijk niet op een ander product kan bieden wil je bij het winnen niet met een dubbele aankoop komen te zitten.

Ik heb in dit geval niet geboden op soortgelijke artikelen of ben op een aanbod ingegaan hangende de veiling waarbij ik de hoogste bieder was.

Door de handeling van de "oneerlijke" verkoper ben ik dus behoorlijk gedupeerd en andere toekomstige mogelijke kopers zouden óók weer gedupeerd kunnen worden en dat kan nooit de bedoeling zijn lijkt me.

Misschien zou in zo'n geval wel degelijk een reactie toegestaan moeten zijn over de handelwijze van een gebruiker maar dan evt. zonder een puntentoewijzing. In dat geval kunnen in de toekomst anderen daarvan i.i.g. kennis nemen zodat men daarmee rekening kan houden.

[ Voor 81% gewijzigd door Guardian Angel op 14-02-2008 00:25 ]

ARME AOW’er

• Microkid

Microkid

Smile

Beide beoordelingen zijn verwijderd.

• Microkid

Microkid

Smile

Guardian Angel schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:47:
Misschien zou in zo'n geval wel degelijk een reactie toegestaan moeten zijn over de handelwijze van een gebruiker maar dan evt. zonder een puntentoewijzing. In dat geval kunnen in de toekomst anderen daarvan i.i.g. kennis nemen zodat men daarmee rekening kan houden.
Dat kan inderdaad, geef dan gewoon 0 punten. Dan is het een informatieve beoordeling waar anderen ook wat aan hebben. Maar ga niet meteen met -2's smijten. Punten toekennen mag pas zodra er een afgronden transactie is geweest, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tweakers.net/aanbod/userstats/192880

Moest +1 zijn. Niet opgelet en het is 0 geworden. Kan een modje deze een puntje omhoog doen? Thx :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:57:
http://tweakers.net/aanbod/userstats/192880

Moest +1 zijn. Niet opgelet en het is 0 geworden. Kan een modje deze een puntje omhoog doen? Thx :>
Fixed 8)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 18:14

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik had geboden op een videokaartje via de tweakers.net V&A. Ik had het hoogste bod en vlak daarna kreeg ik ergens anders een leuk aanbod voor een veel snellere kaart. Ik had daarna de adverteerder gemaild dat ik geen interesse meer had in zijn kaart en toen gaf die een -2 waardering, omdat ik al de tweede was die had gezegd geen interesse meer te hebben. :?

Kan deze -2 waardering verwijderd worden?

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Paddixx schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:22:
Ik had geboden op een videokaartje via de tweakers.net V&A. Ik had het hoogste bod en vlak daarna kreeg ik ergens anders een leuk aanbod voor een veel snellere kaart. Ik had daarna de adverteerder gemaild dat ik geen interesse meer had in zijn kaart en toen gaf die een -2 waardering, omdat ik al de tweede was die had gezegd geen interesse meer te hebben. :?

Kan deze -2 waardering verwijderd worden?
Niet zonder meer. Hadden jullie een akkoord over de prijs en verzenden? Wat was er afgesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

We waren het verzenden nog aan het bespreken. De prijs stond al vast, omdat ik de veiling had gewonnen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Paddixx schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:16:
We waren het verzenden nog aan het bespreken. De prijs stond al vast, omdat ik de veiling had gewonnen.
Dus er was wederzijds akkoord, zeker omdat je al over de verzending aan het praten was. Dan is er in onze ogen sprake van een transactie. Ik kan me dus voorstellen dat de verkoper het niet op prijs stelde dat jij je terugtrok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Okee, laat dan maar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
In het recht is er dan sprake van te goeder trouw ofzo en dan kan hij nog een schadevergoeding vragen voor gederfde omzet.

Sorry, ik heb teveel lessen recht gevolgd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor een feedback moet je uberhaubt geven als beide tot een transactie gekomen zijn, maar het betreffende product blijkbaar alsdus de koper, nooit aangekomen is terwijl ik ten eerste het product voldoende gefrankeerd had + exact het juiste adres ingevuld had met een duidelijk leesbaar handschrift?

Ik baal er een beetje van, omdat hij een tegemoetkoming wilt zien, en ik niet weet of het nu wel of niet aangekomen is of hij me voor het ooitje houdt. Voor het zelfde geld is het wel aangekomen (en dat is dus heel moeilijk te bewijzen) en wil hij z'n geld ook nog eens terug.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:22:
Wat voor een feedback moet je uberhaubt geven als beide tot een transactie gekomen zijn, maar het betreffende product blijkbaar alsdus de koper, nooit aangekomen is terwijl ik ten eerste het product voldoende gefrankeerd had + exact het juiste adres ingevuld had met een duidelijk leesbaar handschrift?

Ik baal er een beetje van, omdat hij een tegemoetkoming wilt zien, en ik niet weet of het nu wel of niet aangekomen is of hij me voor het ooitje houdt. Voor het zelfde geld is het wel aangekomen (en dat is dus heel moeilijk te bewijzen) en wil hij z'n geld ook nog eens terug.
Het verzenden gaat op verzoek van de koper toch? Met verzenden als pakket, kun je nog een tr en tr nummer overleggen, (wat ik het liefst doe) kun je iig aantonen, dat je iets hebt opgestuurd. Heb daar nog nooit problemen mee gehad, en is altijd aangekomen. Maar als op verzoek van de koper iets in een envelope moet worden verzonden,(dus geen bewijs van verzending)en het komt niet aan? Sorry, risico voor de koper, hij mag immers bepalen hoe het verzonden moet worden.

Kosten drukken(envelope) neemt wat meer risico met zich mee, maar toch is het bij mij(ook op deze manier) nog altijd goed gegaan. :P

[ Voor 5% gewijzigd door pcgek op 14-04-2008 21:31 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Helaas had smocho iets teveel alcohol achter zijn kiezen toen hij mij een beoordeling gaf. De oorspronkelijke beoordeling had hij per ongeluk op 0 gezet, om te compenseren dacht hij mij nog een boordeling te geven, maar die ging op -2, en om uiteindelijk alles weer recht te trekken heeft hij 2x een +2 gegeven. Omdat dit niet helemaal netjes staat, zou ik graag zien dat zijn oorspronkelijke beoordeling (die nu dus op 0 staat) op +2 wordt gezet en de andere drie worden verwijderd. :) Het eea zou duidelijk moeten worden in de beschrijvingen van de beoordelingen, eventueel kan ik de emailconversatie met daarin uitleg naar jullie forwarden. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een typo gedaan op http://tweakers.net/aanbod/userstats/99563

Het is
Met andere woorden dus een V&A'er die iedereen wenst en die ook op komt dagen :Y)
maar het moet zijn
Met andere woorden een prima V&A'er die iedereen wenst en ook zijn afspraken nakomt :Y)
oid

Thx. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
Opgelost...

[ Voor 94% gewijzigd door hardware-lover op 02-06-2008 00:40 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
Hier zitten wat onterechte beoordelingen bij volgens mij: http://tweakers.net/aanbod/userstats/212554

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Vooral die van Roelezz dus zo te zien. Eventueel kunnen die twee grootste samengevoegd worden en op een +1 gezet worden, want dat is de score effectief nu ook.

En sommige van die -1's bevatten geen afgeronde transacties en zouden eigenlijk 0 moeten zijn toch?

[ Voor 25% gewijzigd door Kixtart op 11-06-2008 20:33 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
Inderdaad, dat bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:19

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

mijn reactie op http://tweakers.net/aanbod/userstats/58485 de p2000 laptop is niet juist; ik had teveel geboden voor mijn budget en de verkoper vond dit vervelend - de koop ging niet door - maar plaatste een nieuwe ad, waar ik mij geheel in kon verplaatsen, en ik hem een positieve beoordeling gaf omdat ik hem zag als een goede verkoper.

hij wees me er terecht op dat dit niet volgens het systeem is.

[ Voor 3% gewijzigd door powerflux op 14-06-2008 22:14 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Sooner or later zal die punt wel opvallen hier in dit topic zonder dat er wat verkocht is. Het is al opgelost per Mail en ik ben niet zo boos op Powerflux verder. Het is alleen vervelend wanneer iemand afhaakt met een veiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Is nu inderdaad foetsie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
Een +1 omdat de vraagprijs bij een advertentie goed in de smaak valt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Fixed, thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:40

Pinjataaa

Hit me!

http://tweakers.net/aanbod/userstats/188460

-2 omdat ik hem mijn systeem niet wil verkopen, ook heeft hij me geen geld overgemaakt dus wat is hier oplichten aan?
Ik heb al meerdere dingen verkocht op V&A en zoals gewoonlijk worden alleen negatieve feedbacks gegeven en dat gaat me heel erg dwars zitten met verdere verkopen.
Oplichten is als ik geld van hem steel, dat heb ik dus niet gedaan.

Balen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd, thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Jazeker, er is hier duidelijk een wederzijdse overeenkomst tussen koper en verkoper inzake de overdracht van het artikel. Als koper het dan af laat weten mag dat best met een -1 gewaardeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhhaagen
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-09 10:52
Alweer een tijd geleden heb ik een bod gedaan op deze ad:
V&A aangeboden: MSI TV nywhere A/D

Mijn bod, het hoogste bod van de veiling, heeft Little_Bear in de wind geslagen en zonder verdere mededeling aan mij de ad verwijderd en tv-kaart aan een andere koper verkocht. Dit is blijkbaar buiten de veiling om via e-mail geregeld.

Ik heb Little_Bear toen negatief beoordeeld. Leek me mijn goed recht. Little_Bear mij daarom ook negatief heeft beoordeeld:
http://tweakers.net/aanbod/userstats/122329

Ik heb hier toen geen aandacht aan gegeven maar zie nu dat Little_Bear weer een dergelijk trucje heeft uitgehaald bij Gutteguttegut:
http://tweakers.net/aanbod/userstats/31252

Graag wil ik bij deze een Mod vragen dit te beoordelen en graag de negatieve feedback van Little_Bear in mijn Userstats te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowiezo is een bod niet bindend. De verkoper is vrij om te beslissen of hij die verkoopt aan jou als bijv hoogste bieder of per mail iemand die meteen de Buynow bijv betaald. Dan is de verkoop toch verder ook rond? Het is niet netjes maar om daarvoor nu -2's te gaan zitten uitdelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhhaagen
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:53:
Zowiezo is een bod niet bindend. De verkoper is vrij om te beslissen of hij die verkoopt aan jou als bijv hoogste bieder of per mail iemand die meteen de Buynow bijv betaald. Dan is de verkoop toch verder ook rond? Het is niet netjes maar om daarvoor nu -2's te gaan zitten uitdelen :?
Toch zie ik het net iets anders. De veiling is er juist om mensen te laten bieden. En om vervolgens voordat de veiling ten einde is een bod via e-mail te accepteren en zonder verdere informatie aan bieders de ad te verwijderen is mijn inziens niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je iets snel verkopen wilt dan neem je het bod aan wat hoger is meestal dan wat op de veiling gaande is. Dat heet een Buynow, de koper koopt het product voor het gewenste bedrag, en gaat simpelweg niet wachten totdat de veiling afgelopen is. Ik kan daar compleet mee inkomen, en nogmaals uitdelen van -2's is daarom gewoon kinderachtig. -2's is wanneer iemand je heeft opgelicht bijv, dit is iets zo kleins dat die -2 het niet eens waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhhaagen
Vooruit, met je laatste argument ben ik het wel eens. Misschien had ik iets minder drastisch moeten beoordelen. Maar deze verkoper doet dit vaker, en is mijn ogen dus geen serieuze verkoper. En negatieve scores uitdelen aan mensen die hem negatief beoordelen is wel heel vreemd. Wie is hier nu kinderachtig?
Ik zou dit alleen door een Mod beoordeeld willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Aangezien beoordelingen alleen toegestaan zijn op basis van een afgeronde transactie (en dus niet op het bieden, mailen of wat dan ook) zijn deze -2's niet terecht en dus verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhhaagen
Thanx! Weer wat geleerd. :/
Microkid schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:06:
Aangezien beoordelingen alleen toegestaan zijn op basis van een afgeronde transactie (en dus niet op het bieden, mailen of wat dan ook) zijn deze -2's niet terecht en dus verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ik had een ad op zowel tnet V&A als marktplaats staan en eerst mailde een persoon via tnet; ik zeg goed... prijs vind ik ok en mailt terug wanneer kan het ed... ik zeg liefst vandaag, anders maar morgen.

Dan mailt er een via marktplaats.. en bied gewoon veel hoger dan die van tnet. ik zeg is goed... volgende dag adres gemaild. en is dus toestraks gekomen.

Ik vanmorgen gemaild van, er iemand met een veel beter bod, als die niet doorgaat, dan ben jij de eerste. Ik krijg dan (begrijpelijk) een boos mailtje terug, maar in een nogal dreigerige manier (Ik had verder geen NAW gegevens gemaild, dus komen kon deze persoon via t.net sowieso nog niet).

Erg netjes is het van mijn kant niet nee, maar of dit een -2 waardig is? -2 zou je imho geven als de hardware kapot is, ofzoiets dergelijks.

Ik ben zowieso geen held in V&A/koopkunsten, dus mjah... :/

[ Voor 5% gewijzigd door Vinnie op 05-08-2008 01:52 ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tweakers.net/aanbod/userstats/44947
Ik bleek een oud en niet langer werkzaam mailadres in mijn profiel te hebben staan. Vond het al raar dat de verkoper niets meer van zich liet horen, had het artikel graag gekocht.
Ook op mijn reactie in zijn profiel fonias geen antwoord meer gehad.
Wat mij betreft is de feedback dus onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:48
Ik heb voor het eerst in mijn V&A leven een -1 gehad voor een transactie die niet heeft plaats gevonden.

Meneer ([Verwijderde gebruiker]) had geboden en liet de avond voordat de veiling afliep ineens weten geen geld meer te hebben, hierop reageerde ik met:

"Dan zou ik mezelf maar eens afvragen of je wel helemaal op de juiste wijze bezig bent, ook in de V&A...".

Sindsdien volgt er een erg vervelende mailwisseling zo'n 2 weken geleden. Na.v. die mailwisseling heb ik een V&A user feedback ingevuld met een neutrale score, puur om mensen te informeren. Had ik niet moeten doen aangezien dat dus niet mag (kwam ik iets te laat achter, sorry!)

Vandaag krijg ik ineens een mailtje van die persoon, dat ik een -1 krijg omdat ik zo zeur?! (mailwisseling is al langere tijd gestopt?!).

User feedbacks gaan toch alleen over gedane transacties? De transactie die die beoordeeld heeft is daaronder door bieder nummer 2 al beoordeeld met een +2, zie:
http://tweakers.net/aanbod/userstats/170928

Kortom, de desbetreffende persoon heeft mij werkelijk waar doen verbazen, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt terwijl ik toch wel redelijk wat ge- en verkocht heb in de V&A. Daarnaast heb ik een fout gemaakt door een user feedback in te vullen en zou het terecht vinden als die verwijderd wordt. Ook heeft die persoon bij mij een user feedback ingevuld, die naar mijn inziens ook verwijderd zou moeten worden.

[ Voor 4% gewijzigd door dvdheiden op 10-08-2008 11:05 ]

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanaf heden nieuwe procedure, zie laatste Modbreak bericht.