Negatieve reactie V&A

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik heb een negatieve reactie ontvangen van iemand die het niet eens was met de gang van zaken. Hij motiveert deze beoordeling met een klein en eenzijdig stukje van het hele verhaal. Koos was een van de vele (18!) gegadigden voor deze (goede) koop en ik denk dat hij niet blij was dat iemand anders de monitor krijgt.

Hoe gaan jullie met dit soort zaken om? Ik probeer altijd zo netjes mogelijk zaken af te handelen binnen V&A en vind dus een negatieve reactie niet echt fijn, vooral als er niet eens een deal gemaakt is met de betreffende persoon. Ik hecht veel waarde aan de beoordeling binnen V&A, aangezien die ook in real life doorwerkt. Ik heb Koos ook duidelijk uitgelegd waarom de koop met hem niet doorging (zijn uitsnede is daarvan een fragment).

Ik heb van de andere koper maar 5 euro meer gehad dan van koos en heb daarvoor de monitor bij de uiteindelijke koper zaterdag na mijn werk bij hem thuis afgeleverd, aangezien deze jongen alleen een OV kaart had.

Rob.

Edit: het gaat overigens hierom http://tweakers.net/aanbod/userstats/8504

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
Even een tip tussendoor, los van het feit dat het bijzonder lastig is om iets dergelijks te krijgen (heb er zelf ook 1 nl die ook is geschreven door iemand die er een andere mening op nahield).

Als je reageert op een bod of mailtje, vermeldt dat duidelijk een tijdstermijn om te reageren. Heb je altijd iets om op terug te vallen en is een dergelijk voorval ook makkelijker uit te leggen. Zeker als het een populair product is is het verstandig om een heldere en duidelijke advertentie te maken met daarin duidelijke afspraken naar de potentiele koper toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heel simpel: deze persoon heeft geen verkooptransactie met jou afgehandeld. Dat is wel een voorwaarde die wij stellen voordat je iemand beoordeeld. Ik heb de beoordeling dus verwijderd en de persoon hiervan op de hoogte gesteld.

En onder een transactie verstaan we dat er wederzijds akkoord is over de prijs en methode en datum van levering. Tussentijdse communicatie (e-mailen enzo) valt dus niet onder een "poging tot transactie".

[ Voor 50% gewijzigd door Microkid op 10-04-2007 06:31 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
Microkid schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 06:27:
Heel simpel: deze persoon heeft geen verkooptransactie met jou afgehandeld. Dat is wel een voorwaarde die wij stellen voordat je iemand beoordeeld. Ik heb de beoordeling dus verwijderd en de persoon hiervan op de hoogte gesteld.

En onder een transactie verstaan we dat er wederzijds akkoord is over de prijs en methode en datum van levering. Tussentijdse communicatie (e-mailen enzo) valt dus niet onder een "poging tot transactie".
Hoe zit het dan met de negatieve beoordeling die ik heb gekregen. Er is geen overeenkomst geweest en al helemaal geen transactie geweest. Die persoon heeft mij wel een negatieve beoordeling gegeven (en ja ik weet het, is een tijdje geleden maar begin nu wat actiever te worden hier :P. Hij zegt dat we het eens waren over de prijs maar ik heb met die beste man helemaal niet gehandeld.

Het gaat om deze http://tweakers.net/aanbod/userstats/162750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Lastig, uit deze survey blijkt anders een ander verhaal. Het is dus jouw woord tegen het zijne en Tweakers.net staat daar tussenin. Gezien de overige beoordelingen van deze persoon zullen we zonder aanvullend bewijs in elk geval niet zomaar een feedback verwijderen. Als je dus met bewijs kan komen dat de uitspraak van deze persoon weerlegt kunnen we hier naar kijken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
Microkid schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:23:
Lastig, uit deze survey blijkt anders een ander verhaal. Het is dus jouw woord tegen het zijne en Tweakers.net staat daar tussenin. Gezien de overige beoordelingen van deze persoon zullen we zonder aanvullend bewijs in elk geval niet zomaar een feedback verwijderen. Als je dus met bewijs kan komen dat de uitspraak van deze persoon weerlegt kunnen we hier naar kijken.
hmm, bewijs gaat moeilijk worden. De mailtjes die destijds waren verzonden heb ik niet meer. Het is op zich geen probleem, overige kopers hebben geen moeilijkheden gekend bij mij en dat is nog steeds zo. Vindt het alleen jammer dat iemand zo snel op zijn teentjes getrapt omdat hij van mening was dat hij alle recht had op het product terwijl dat niet zo was.

Hij zegt een dat we het eens waren over de prijs maar dat is zijn mening geweest destijds. Deze bestond uit de vermelding dat hij het voor de vraagprijs wilde overnemen, met hem waren vele andere die hem daarvoor wilde overnemen. Dit heb ik hem ook medegedeeld dat er nog gegadigde voor hem waren. Daarna een welles nietes wat ik heb afgekapt uiteindelijk aangezien hij niet de koper zou worden. Wel was hij zo beleefd om te vermelden dat ik een negatieve waardering kreeg omdat ik me eigen zogenaamd niet aan de afspraken zou houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit soort zaken blijven in z'n algemeenheid vrij lastig. De kans is vrij groot dat je aan het lijntje wordt gehouden door een koper. Steeds vaker gebeurt het dat een koper ineens nooit meer iets van zich laat horen midden in een onderhandeling. Vooral als je meerdere gegadigden heb vind ik dit ronduit associaal gedrag.

Eigenlijk zou er een soort van regel moeten zijn over de reactietijd waarin een onderhandeling nog geldig kan worden gezien. Ik ben het daarom in de huidige opzet wel eens met de stelling dat je pas recht van mening hebt als de koop helemaal rond is.
Pagina: 1