Eén Pitbull maken (voor de stealth detection) en daarna 2-3 APC's. Pitbulls zelf doen geen damage tegen die ST's, daarvoor heb je die APC's nodig.xdc schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:57:
iemand een idee hoe ik shadow teams rush van nod , block met een GDI ?
Verwijderd
Eerder underpowered....daarom word in patch 1.5 NOD een stuk sterkerTermike schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:51:
Hebben jullie het idee dat NOD overpowered is? Daarmee bedoel ik dat zelfs een brutal NOD computer een brutal GDI computer zo inmaakt?
De AI van de NOD is wel goed idd, Hij maakt goed gebruik van zijn stealth mogelijkheden, beter dan de meeste mensen. Maar dat komt ook omdat een CPU niet zoveel moeite heeft met meerdere dingen tegelijk doen
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Nod word niet een stuk sterkerVerwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:32:
[...]
Eerder underpowered....daarom word in patch 1.5 NOD een stuk sterker

Sommige delen van Nod worden sterker, andere delen zwakker.
Zo ook vele andere delen van andere factions, ga er maar niet vanuit dat Nod dan nog door ongeveer 80% van de spelers word gebruikt.
Verwijderd
Over de hele linie wordt nod gewoon sterker, dat is gewoon zo, enige echte dingen die zwakker worden zijn shadow team en scorps int begin. Voor de rest word het allenmaal beter avatars kosten 800 minder, flame tanks wroden 1,5 keer zo sterk stealth tanks worden ook sterker etc etcremsporus schreef op zondag 20 mei 2007 @ 18:04:
[...]
Nod word niet een stuk sterker![]()
Sommige delen van Nod worden sterker, andere delen zwakker.
Zo ook vele andere delen van andere factions, ga er maar niet vanuit dat Nod dan nog door ongeveer 80% van de spelers word gebruikt.
Verwijderd
Whaha, dit is echt de grootste onzin die ik hier gelezen heb... Nod is op dit moment de sterkste factie omdat tankspam van NOD gewoon gruwelijk sterk is. NOD wordt in 1.05 echt niet sterker hoor? Je kunt wel zeggen dat een tank misschien iets sterker wordt, maar wat als de tank van de tegenstander nog sterker wordt? Dan gaat ie er dus alsnog op acheruitVerwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:32:
[...]
Eerder underpowered....daarom word in patch 1.5 NOD een stuk sterker
Jullie vinden hier precies duidelijk ook wel dat NOD gewoon de beste is om met te spelen. Want echt, gdi, zelfs met sonic emittors die extreem goed zijn, overleef je de constante attacks niet van nod. Je bent constant bezig met defense te proberen te herstellen, waardoor je geen geld meer hebt om zelf een attack te doen. Ok, geld is afhankelijk van map tot map. Maar toch als je de stats ziet, lijkt het alsof nod gewoon sneller geld verzamelt. Ik heb ze dus ook eens in het oog gehouden. Die bouwen gewoon bijna onmiddellijk 4 tiberium refineries. En als het depleted is, breken ze het af en herbouwen ze het vele verder. Lijkt wel alsof ze niet binnen een bepaalde straal van gebouwen moeten blijven voor een nieuw gebouw te plaatsen.
Verwijderd
Ja ik ik vind NOD underpowered als gdi eenmaal 8 mamoths heeft dan is NOD ook niks meer, NOD's latere tanks zijn gewoon veel zwakker als die van GDI of scrin, maak maar eens met scrin een stuk of 10 van die grote vliegtuigen dan is NOD echt niks meer hoor, NOD is goed omdat ze tacties zijn, maar head to head kan NOD niet tegen scrin of Gdi op en al helenmaal niet late-game.
In de 1.5 patch word de Mammoth tank flink gedowngraded, 7% tager, missles doen 25% minder damage de rail gun schiet 35% slomer (word wel 35% sterker) maar hier heb je in feite niks zoveel aan aangezien je met die railgun al vaak meteen een tank vernietigd, maar dat die railgun slomer gaat maakt het moeilijker om meerder tanks te vloeren. Meeste support powers van GDI worden ook duurder, ik vind als ik naar de patch kijk dat GDI een stuk zwakker word en NOD sterker vooral late game.
In de 1.5 patch word de Mammoth tank flink gedowngraded, 7% tager, missles doen 25% minder damage de rail gun schiet 35% slomer (word wel 35% sterker) maar hier heb je in feite niks zoveel aan aangezien je met die railgun al vaak meteen een tank vernietigd, maar dat die railgun slomer gaat maakt het moeilijker om meerder tanks te vloeren. Meeste support powers van GDI worden ook duurder, ik vind als ik naar de patch kijk dat GDI een stuk zwakker word en NOD sterker vooral late game.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 19:20 ]
Ik snap niet waarom jij zo graag wil dat NOD sterker wordt...de meeste spelers online spelen met NOD omdat NOD juist het sterkst is...de AI speelt het beste met NOD. en dat NOD geen kans maakt tegen bijvoorbeeld de grote vliegtuigen van de Scrin is onzin. Zet een beetje AA neer als NOD en die carriers verdwijnen als sneeuw voor de zon.Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 19:14:
Ja ik ik vind NOD underpowered als gdi eenmaal 8 mamoths heeft dan is NOD ook niks meer, NOD's latere tanks zijn gewoon veel zwakker als die van GDI of scrin, maak maar eens met scrin een stuk of 10 van die grote vliegtuigen dan is NOD echt niks meer hoor, NOD is goed omdat ze tacties zijn, maar head to head kan NOD niet tegen scrin of Gdi op en al helenmaal niet late-game.
Het enige nadeel van NOD is dat hun Avator niet op kan tegen die tripods van de Scrin en de GDI Mammoth tank...maar daar heb je Fanatics voor of een paar beam cannons of van die NOD vliegtuigjes (niet de bombers)
Ok, die mammoth tanks zijn zeer goed, akkoord. Maar het probleem is dat een brutal enemy zeer goed is in het focussen op tank per tank. Bv je komt af zoals ik meestal met 10 zo een tanks. Wat doet die brutal, die probeert op de weg al zijn energie te focussen op tank per tank. 10 mammoth tanks is zelfs dan niet genoeg... Die stealth tanks van hen die zo verdwijnen, en enkel zichtbaar zijn als ze schieten, kunnen serieus wat schade aanrichten. En het is alsof de AI van nod daar gewoon rekening mee houdt. Waardoor die tactiek eigelijk ook al weer nutteloos wordt...
Verwijderd
Ja ik zie inderdaad graag dat NOD sterker word ja, en dat is in feite ook zo als je de hele patch bekijkt kneem aan dat EA dat niet voor niks doet. Je moet overigens erg veel AA neerzetten wil je een stuk of 8 van die carriers neerhalen hoorchrisO schreef op zondag 20 mei 2007 @ 19:26:
[...]
Ik snap niet waarom jij zo graag wil dat NOD sterker wordt...de meeste spelers online spelen met NOD omdat NOD juist het sterkst is...de AI speelt het beste met NOD. en dat NOD geen kans maakt tegen bijvoorbeeld de grote vliegtuigen van de Scrin is onzin. Zet een beetje AA neer als NOD en die carriers verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Het enige nadeel van NOD is dat hun Avator niet op kan tegen die tripods van de Scrin en de GDI Mammoth tank...maar daar heb je Fanatics voor of een paar beam cannons of van die NOD vliegtuigjes (niet de bombers)
De Avaratar word van 3000 naar 2200 na de patch wat ik overigens erg goed vind, tevens word hij ook sterker omdat de flame tank 150% sterker word, ik zie nu ook wel dat mensen nu meer Avatars en flame tanks gaan gebruiken. Want de meeste gebruiken die units niet eens.
Als je een beetje met NOD hebt gespeelt ben je er vast toch wel achtergekomen dat die carriers met Venoms zo neer gaan hiernaast krijgen missile squads ook een range increase van 75 % wat ze ook beter tegen air units maakt.Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 19:50:
[...]
Ja ik zie inderdaad graag dat NOD sterker word ja, en dat is in feite ook zo als je de hele patch bekijkt kneem aan dat EA dat niet voor niks doet. Je moet overigens erg veel AA neerzetten wil je een stuk of 8 van die carriers neerhalen hoor
De Avaratar word van 3000 naar 2200 na de patch wat ik overigens erg goed vind, tevens word hij ook sterker omdat de flame tank 150% sterker word, ik zie nu ook wel dat mensen nu meer Avatars en flame tanks gaan gebruiken. Want de meeste gebruiken die units niet eens.
Dat de Avatar een stuk goedkoper werd was goed te begrijpen en ook zeer nodig. Maar ik zie mensen ze nog steeds niet gebruiken. Je moet die dingen gewoon upgraden voordat ze een beetje handig zijn maar dat kost gewoon zo veel tijd + geld dat je dat veel beter kan besteden aan scorpions/venoms/stealth tanks.
In de TS staat dat er maar 1.4GB hdd ruimte nodig is. Dat klopt dus niet. Hij heeft minstens 5,6Gig nodig. Zit hier naast me met een PC die maar een 9GB HDD heeft en dus niet genoeg ruimte voor dit spel
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Reden dat nod zo snel geld verzameld aan het begin is dat hun harvester het meest efficient is (scrin verzameld sneller, maar nod harvester rijd en draait gewoon ontzettend snel itt de trage scrin en gdi harvesters), dat scheelt echt enorm. Dit wordt gefixed in 1.05, vooral scrin gaat een stuk sneller harvesten daardoor.Termike schreef op zondag 20 mei 2007 @ 18:21:
Jullie vinden hier precies duidelijk ook wel dat NOD gewoon de beste is om met te spelen. Want echt, gdi, zelfs met sonic emittors die extreem goed zijn, overleef je de constante attacks niet van nod. Je bent constant bezig met defense te proberen te herstellen, waardoor je geen geld meer hebt om zelf een attack te doen. Ok, geld is afhankelijk van map tot map. Maar toch als je de stats ziet, lijkt het alsof nod gewoon sneller geld verzamelt. Ik heb ze dus ook eens in het oog gehouden. Die bouwen gewoon bijna onmiddellijk 4 tiberium refineries. En als het depleted is, breken ze het af en herbouwen ze het vele verder. Lijkt wel alsof ze niet binnen een bepaalde straal van gebouwen moeten blijven voor een nieuw gebouw te plaatsen.
Nod kan nu ook snel de basis naar buiten bouwen doordat de NOD outpost snel rijd en construct, maar dit wordt ook voor alle outposts gelijk gemaakt in 1.05.
Over het algemeen is NOD te zwak maar door hun snelle units zijn ze óntzettend sterk als je constant blijft aanvallen, en met tactiek heeft dat niet te maken (was wel de bedoeling van NOD).
Góeie NOD Tactiek zoals hij bedoeld is is een speler die met redelijk weinig scorpions een basis totaal molesteerd doordat hij tussen de verdediging doormanouvreerd en alle belangrijke gebouwen opblaast terwijl de tegenstander zijn predators en mammoths hem niet kunnen bijhouden. Dat maakt het meteen ook heel jammer dat je base defence zomaar kan neerpleppen, Als dat bijvoorbeeld alleen rond war-factories kon werd het een stuk leuker om NOD te zijn
En het bijkomende voordeel van de snelheid van NOD is dat die stoere sonic emitters een in een hoek langsrijdende scorpion missen
[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 20-05-2007 23:54 ]
Een venom spam van NOD is ook goed. Het enige nadeel is dat je niet zo snel een early tank spam van GDI kan counteren. Zodra je die lasers hebt gaat het al wat makkelijker.
Ticking away the moments that make up the dull day
Dus voor GDI vs NOD zou een snelle rush van predators zou een redelijke goede resultaat kunnen geven?
Verwijderd
Probeer het uitTermike schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:03:
Dus voor GDI vs NOD zou een snelle rush van predators zou een redelijke goede resultaat kunnen geven?
Ik ben weleens als NOD afgemaakt door een predator rush als je er niet op voorbereid.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 13:51 ]
Verwijderd
Wat gebeurt er als ik dit spel installeer met een Nvidia GeForce4 MX serie kaart? Kan ik 'm dan gewoon niet spielen?
Weet er iemand een tactiek voor de map "Unfair Advantage" (dacht ik dat ie heet). Ik speel hem op hard maar ben nu aan dag 3 om een manier te verzinnen om zijn vreselijk snelle rush tegen te gaan en nog wat er aan over te houden ook.
Ik zit rechtsonder en "zij" in het midden boven. Ik moet kennelijk zo snel mogelijk aan veel credits komen en tanks+ apc's gaan produceren.
Ik zit rechtsonder en "zij" in het midden boven. Ik moet kennelijk zo snel mogelijk aan veel credits komen en tanks+ apc's gaan produceren.
Ik heb ook een leuke computer..
ligt eraan waar je zit, als je die bovenste plek hebt is het makkelijk.Tranzy schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:23:
Weet er iemand een tactiek voor de map "Unfair Advantage" (dacht ik dat ie heet). Ik speel hem op hard maar ben nu aan dag 3 om een manier te verzinnen om zijn vreselijk snelle rush tegen te gaan en nog wat er aan over te houden ook.
Gewoon meteen dikke defense bij de enige ingang (dus surveyor sturen, uitpakken, en snel bouwen) daarom ook dat het een unfair advantage is.
edit: ik had even niet gelezen dat je rechtsonder zit. maar ik denk dat als je tegen cpu rusher speelt dat veel focussen op base defense een goede zaak is. Een goed idee is om 2 surveyors naar beide heuvels te sturen, en defense daar te bouwen.
[ Voor 15% gewijzigd door defusion op 21-05-2007 15:33 ]
ik heb geen tijd en credits genoeg om dat te doen.
Wat ik doe:
krane
power / tib fac
barracks / tib fac ....sell tib fact 1
Wat ik doe:
krane
power / tib fac
barracks / tib fac ....sell tib fact 1
[ Voor 99% gewijzigd door Tranzy op 21-05-2007 15:36 ]
Command & Conquer 3 Tiberium Wars requires DirectX 9.0c. You canRazor.Timo schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:22:
In de TS staat dat er maar 1.4GB hdd ruimte nodig is. Dat klopt dus niet. Hij heeft minstens 5,6Gig nodig. Zit hier naast me met een PC die maar een 9GB HDD heeft en dus niet genoeg ruimte voor dit spel
install DirectX 9.0c by following the onscreen prompts during the
demo installation process.
staat bij voor de demo
Ben jij anti tech center dan? Dat zorgt er wel voor dat je mammoths kan maken hé? Plus ook dat je predators en mammoth tanks dan nog eens een stuk harder schieten dan daarvoor...Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:20:
@ Spikey Cloud
Als je een GDI uberhaupt laat techen verdien je het al om te verliezen
"GDI niet laten techen" >>> Als NOD zijnde, natuurlijkTermike schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:22:
[...]
Ben jij anti tech center dan? Dat zorgt er wel voor dat je mammoths kan maken hé? Plus ook dat je predators en mammoth tanks dan nog eens een stuk harder schieten dan daarvoor...
... not as I do.
Verwijderd
Dat slaat echt nergens opVerwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:20:
@ Spikey Cloud
Als je een GDI uberhaupt laat techen verdien je het al om te verliezen

Overigens weet iemand wat de exacte datum is dat patch 1.5 uitkomt? EA zegt later in de maand, maar echt een datum zeggen ze niet
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 18:40 ]
Verwijderd
Wat is dat sinds vandaag met Scrin? Is er een nieuwe bug gevonden ofzo?
Ik heb 4 potje's 2vs2 gespeeld, scrin kwam met die simpele carriers die goed tegen infantry zijn, die dingen schoten enorm snel, vlogen snel en schoten alles in gort. Ongelovelijk en absoluut niet normaal. Iemand enig idee?
Ik heb 4 potje's 2vs2 gespeeld, scrin kwam met die simpele carriers die goed tegen infantry zijn, die dingen schoten enorm snel, vlogen snel en schoten alles in gort. Ongelovelijk en absoluut niet normaal. Iemand enig idee?
Verwijderd
Ja scrin is erg goed met vliegtuigen, is bijna overal goed tegen, tegen infantry tegen tanks alles bijna.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:52:
Wat is dat sinds vandaag met Scrin? Is er een nieuwe bug gevonden ofzo?
Iemand een idee at ik tegen de volgende scorpion rush kan doen, met GDI ?
Deze rush strat kreeg ik net 2x naar me toe
Tegenstander - Nod:
Tegenstander - Nod:
- Bouwt powerplant
- Bouwt refinery
- Bouwt warfactory
- Warfact 1 bouwt harvester + spamt scorpions
- Bouwt warfactory
- Warfact 2 spamt ook scorpions
- Verkoopt conyard & powerplant
- Valt aan
[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 22-05-2007 00:52 ]
Zelf nog sneller rushen 
Anti-tank infantry maken. Daar zijn de scorpions niet tegen opgewassen. Maar je moet wel opletten dat ze niet overreden worden dus hen beschermen met jouw predators.
Anti-tank infantry maken. Daar zijn de scorpions niet tegen opgewassen. Maar je moet wel opletten dat ze niet overreden worden dus hen beschermen met jouw predators.
Ik speel wel eens met vrienden een potje C&C3. Dit doen we altijd zonder te rushen aan het begin.
Heeft iemand een idee wat je er dan tegen kan doen, als jij NOD bent, en de ander met 10 tot 20 mammoth tanks op je af komt. (Met rail gun upgrade.) Die dingen zijn gewoon niet te slopen.
Heeft iemand een idee wat je er dan tegen kan doen, als jij NOD bent, en de ander met 10 tot 20 mammoth tanks op je af komt. (Met rail gun upgrade.) Die dingen zijn gewoon niet te slopen.
Suc6 met NOD danTheTMC schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 08:56:
Ik speel wel eens met vrienden een potje C&C3. Dit doen we altijd zonder te rushen aan het begin.
Anders stealth naar zijn basis op sturen, mammoths hebben geen stealth detector.
Stealth bombers willen ook wel een beetje helpen.
Obelisks met beam autos gelinked, schiet beduidend sneller en is krachtiger en komt verder..
mammoths zijn duur dus wellicht heb jij meer stealths en die worden ook sneller gebouwd.
Daarnaast duure auto's is wellicht ook minder defence
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
Ga ik wel eens proberen. Het probleem is echter dat stanks geen kans (en dan ook echt helemaal geen kans) maken tegen mammoths.
Maar zat net te denken dat meerdere beam cannons miss werken tegen mammoths
En idd maar klooien met black hands enzo.
Maar zat net te denken dat meerdere beam cannons miss werken tegen mammoths
En idd maar klooien met black hands enzo.
ik ben ondertussen prima in staat om een hard enemy in een 1on1 van me af te houden. Is een brutal ook nog te doen of is dat echt onbegonnen werk. Anders eerst maar even twee normals geallied proberen. Orcas zijn best wel handig om tank attacks in het begin af te houden valt me op.
als ie zn con en powerplant verkoopt, zou ik al een gek 2 a 3 apc's maken met engineers erin en via een alternatieve route naar zijn basis rijden, zorg ook dat je niet al je bouwen vlak bij elkaar hebt staan en een paar tanks naar zijn eigen tanks sturen als afleiding,Makkelijk schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 00:52:
Iemand een idee at ik tegen de volgende scorpion rush kan doen, met GDI ?
Tegenstander - Nod:Als ik hem weet te doorbreken is hij er geweest, maar het lukt gewoon niet, ik krijg niet meer dan 4 predators eruit voor hij met 12 scorpions op de stoep staat... (tournament arena)
- Bouwt powerplant
- Bouwt refinery
- Bouwt warfactory
- Warfact 1 bouwt harvester + spamt scorpions
- Bouwt warfactory
- Warfact 2 spamt ook scorpions
- Verkoopt conyard & powerplant
- Valt aan
pak zn warfactorys en zn refinery (zorg evt dat je een barracks klaar hebt om in zn basis te bouwen om meer engis te maken)
aangezien ie zijn conyard verkocht heeft kan ie geen anti infantery maken
dit zou ik proberen denk ik
edit-- houd rekening met de units die hij krijgt van het sellen van zn spul. zorg er voor dat je die eerst afknalt
[ Voor 4% gewijzigd door Scorchor op 22-05-2007 12:06 ]
Verwijderd
Scrin is een waardeloos leger als je maar weet welke tactiek je moet gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:02:
[...]
Ja scrin is erg goed met vliegtuigen, is bijna overal goed tegen, tegen infantry tegen tanks alles bijna.
Normaal heb ik totaal geen problemen met scrin, maar sinds gisteravond heb ik 4 potje's gespeeld waarvan ik zowieso 1 game 100% zeker wat dat die gast een cheat of een bug misbruikte.
2vs2, scrin in het begin bijna uitgeroeid, maar mijn buddy werd flink aangevallen. Dus die persoon eerst maar weg gewerkt en vervolgens komt scrin met 4 carriers aan en dan de simpelste van infantry.
Dus als je tanks zou hebben halen die dingen normaal niks tegen uit, maar nu pfff gebouwen tanks what ever was met elk schot weg.
Heb je de replay nog?Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:37:
[...]
Scrin is een waardeloos leger als je maar weet welke tactiek je moet gebruiken.
Normaal heb ik totaal geen problemen met scrin, maar sinds gisteravond heb ik 4 potje's gespeeld waarvan ik zowieso 1 game 100% zeker wat dat die gast een cheat of een bug misbruikte.
2vs2, scrin in het begin bijna uitgeroeid, maar mijn buddy werd flink aangevallen. Dus die persoon eerst maar weg gewerkt en vervolgens komt scrin met 4 carriers aan en dan de simpelste van infantry.
Dus als je tanks zou hebben halen die dingen normaal niks tegen uit, maar nu pfff gebouwen tanks what ever was met elk schot weg.
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Ik zit nu met NOD in het level dat je de nukes in Australie moet veroveren en vervolgens securen. Nu is het veroveren geen probleem, maar ik heb nog niet door hoe ik me moet wapenen tegen al die scrin units. Iemand een hint voor me?
(Ik speel op moeilijkste niveau)
Verwijderd
Oblisks worden niet sterker en schieten ook niet verder dan, enige wat zedoen is sneller schieten.Derr_Hans schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:10:
[...]
Suc6 met NOD dan
Anders stealth naar zijn basis op sturen, mammoths hebben geen stealth detector.
Stealth bombers willen ook wel een beetje helpen.
Obelisks met beam autos gelinked, schiet beduidend sneller en is krachtiger en komt verder..
mammoths zijn duur dus wellicht heb jij meer stealths en die worden ook sneller gebouwd.
Daarnaast duure auto's is wellicht ook minder defencemeer kans voor jouw stealths.
Hier had ik ook veel moeite meeWaarAnders schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:23:
Ik zit nu met NOD in het level dat je de nukes in Australie moet veroveren en vervolgens securen. Nu is het veroveren geen probleem, maar ik heb nog niet door hoe ik me moet wapenen tegen al die scrin units. Iemand een hint voor me?
spoiler:
Uiteindelijk heb ik het als volgt gedaan.
Midden onder is een mutant hovel, die heb ik overgenomen met een saboteur. Daarna mutants gemaakt en deze in de gebouwen gezet. De warfactory en de stealth generator verkocht om meer mutants te kunnen maken.
De nukes achter de gebouwen plaatsen samen met de venoms.
Hou er rekening mee dat de nukes helemaal naar de basis toe moeten totdat je de melding krijgt dat de transport onderweg is. Daarna pas verplaatsen achter de gebouwen.
Midden onder is een mutant hovel, die heb ik overgenomen met een saboteur. Daarna mutants gemaakt en deze in de gebouwen gezet. De warfactory en de stealth generator verkocht om meer mutants te kunnen maken.
Hou er rekening mee dat de nukes helemaal naar de basis toe moeten totdat je de melding krijgt dat de transport onderweg is. Daarna pas verplaatsen achter de gebouwen.
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Dat hij dit heeft gedaan weet je niet van te vorenDe Gesnaakte schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:00:
[...]
als ie zn con en powerplant verkoopt, zou ik al een gek 2 a 3 apc's maken met engineers erin en via een alternatieve route naar zijn basis rijden, zorg ook dat je niet al je bouwen vlak bij elkaar hebt staan en een paar tanks naar zijn eigen tanks sturen als afleiding,
pak zn warfactorys en zn refinery (zorg evt dat je een barracks klaar hebt om in zn basis te bouwen om meer engis te maken)
aangezien ie zijn conyard verkocht heeft kan ie geen anti infantery maken
dit zou ik proberen denk ik
edit-- houd rekening met de units die hij krijgt van het sellen van zn spul. zorg er voor dat je die eerst afknalt
Heeft iemand ook het probleem dat je de melding Out of Sync krijgt in een Skirmish game. Ik verlies wel eens van een hard CPU en dan wil ik wel eens weten hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen.
Na een skirmish ga ik naar Multiplayer en dan Replays en kies daar de laatste replay. Helaas krijg ik keer op keer na 20-30 seconden deze melding
Ik dacht dat je dit alleen online kon hebben en niet in een offline skirmish. Is er iets bekend dat dit een bug is?
Na een skirmish ga ik naar Multiplayer en dan Replays en kies daar de laatste replay. Helaas krijg ik keer op keer na 20-30 seconden deze melding
Ik dacht dat je dit alleen online kon hebben en niet in een offline skirmish. Is er iets bekend dat dit een bug is?
Is het trouwens ook mogelijk om je tanks in formatie te laten rijden? Bijv 2 rijen? Ik heb nu steeds als ik een rij tanks heb en ik klik ergens dan gaan ze allemaal proberen op dat ene stipje te komen
Ik ken alleen de ctrl + x = verspreiden maar dat lijkt met niet zo effectief als 2 rijen.
Gevonden:
Formation Move (Hotkey: N/A)
The formation move allows you to move and arrange mixed groups of
units in an orderly fashion. To issue a formation move, press and
hold both mouse buttons at the desired destination for your
selected units, and then move the mouse around. You will see a
variety of different formations you can choose. To select one,
release the mouse buttons. Selected units then move toward the
specified point at the rate of the slowest unit in the group, and
arrange themselves in the designated formation. This is useful for
keeping fast units from outpacing slower ones as they head into
battle.

Ik ken alleen de ctrl + x = verspreiden maar dat lijkt met niet zo effectief als 2 rijen.
Gevonden:
Formation Move (Hotkey: N/A)
The formation move allows you to move and arrange mixed groups of
units in an orderly fashion. To issue a formation move, press and
hold both mouse buttons at the desired destination for your
selected units, and then move the mouse around. You will see a
variety of different formations you can choose. To select one,
release the mouse buttons. Selected units then move toward the
specified point at the rate of the slowest unit in the group, and
arrange themselves in the designated formation. This is useful for
keeping fast units from outpacing slower ones as they head into
battle.
[ Voor 52% gewijzigd door xAndyx op 22-05-2007 15:51 ]
die Custom maps, die downloadbaar zijn op commandandconquer.com zijn die veel gespeeld tegenwoordig?
en kun je deze mappen dus ook ranked spelen?
en kun je deze mappen dus ook ranked spelen?
[ Voor 18% gewijzigd door SuX DeLuXe op 22-05-2007 15:36 ]
tnx! dat verkopen heeft geholpen!LuCarD schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:09:
[...]
Hier had ik ook veel moeite mee
spoiler:Uiteindelijk heb ik het als volgt gedaan.
en kan je de groepen ook nummers geven? vroeger was dat altijd ctrl+nummer geloof ikxAndyx schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:34:
Is het trouwens ook mogelijk om je tanks in formatie te laten rijden? Bijv 2 rijen? Ik heb nu steeds als ik een rij tanks heb en ik klik ergens dan gaan ze allemaal proberen op dat ene stipje te komen![]()
Dat kan inderdaad nog steeds. Groepen manipuleren werkt nog steeds hetzelfde als in de voorgaande delen, alleen zijn de muisknoppen omgedraaid.WaarAnders schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:43:
[...]
en kan je de groepen ook nummers geven? vroeger was dat altijd ctrl+nummer geloof ik
Ik speel het spel zelf niet meer tot de 1.5 patch uitkomt. Ik had al niet al teveel tijd over om te spelen(wat binnenkort hopelijk verandert), maar ik heb het er wel voor over om een voor mij wat intuïtievere control scheme te gebruiken.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Dat is het nog steeds, select tanks, doe ctrl + 1 bijv, deselect, druk op 1 en je hebt je selectie weer terug.WaarAnders schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:43:
[...]
en kan je de groepen ook nummers geven? vroeger was dat altijd ctrl+nummer geloof ik
left+right click op de locatie waar je ze wilt hebben, en dan je muis verslepen. Dit zorgt niet dat ze ook zo blijven rijden, maar ze rijden wel allemaal zo snel als de langzaamste unit. En als ze allemaal in een rechte lijn van vertrek naar bestemming kunnen, en ze staan bij vertrek ook al in formatie, dan blijven ze dat ook wel enigszins.xAndyx schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:34:
Is het trouwens ook mogelijk om je tanks in formatie te laten rijden? Bijv 2 rijen? Ik heb nu steeds als ik een rij tanks heb en ik klik ergens dan gaan ze allemaal proberen op dat ene stipje te komen![]()
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
echt een noeb spel
ik had paar weken niet gespeeld, ik ga weer spelen meteen een tank spam noeb incl tower rush
ik had paar weken niet gespeeld, ik ga weer spelen meteen een tank spam noeb incl tower rush
Ik ben nog steeds niet gewend aan het STOMME dat je nu moet rechtsklikken om je units ergens naar toe te sturen. Na 12 jaar erachter gekomen dat de linkermuisknop niet voldoet ofzo? Nu stuur ik overal mijn units heen als ik over de kaart scroll met de rechtermuisknop...
Iemand enig idee om de knoppen weer te zetten als bij Generals, want nu voelt het onnatuurlijk aan, en alsof ze het alleen maar gedaan hebben om iets anders te bieden dan Generals...
Iemand enig idee om de knoppen weer te zetten als bij Generals, want nu voelt het onnatuurlijk aan, en alsof ze het alleen maar gedaan hebben om iets anders te bieden dan Generals...
Er komt een optie om de oude controls te gebruiken in patch 1.5.davidsmit schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:55:
Ik ben nog steeds niet gewend aan het STOMME dat je nu moet rechtsklikken om je units ergens naar toe te sturen. Na 12 jaar erachter gekomen dat de linkermuisknop niet voldoet ofzo? Nu stuur ik overal mijn units heen als ik over de kaart scroll met de rechtermuisknop...
Iemand enig idee om de knoppen weer te zetten als bij Generals, want nu voelt het onnatuurlijk aan, en alsof ze het alleen maar gedaan hebben om iets anders te bieden dan Generals...![]()
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
zzz...Thrills33ka schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:45:
echt een noeb spel
Zo is het spel, om je tegenstander nou een noob te noemen omdat hij het spel speelt zoals het het effectiefst is...
Het is nu alleen maar zoals het in 99% van de andere rts games gebeurd. Ik heb er totaal geen moeite mee. Hoewel een optie om het aan te passen natuurlijk wel fijn was geweest voor de mensen die er zo'n hekel aan hebben. Zo'n optie zat trouwens wel in Zero Hour.davidsmit schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:55:
Iemand enig idee om de knoppen weer te zetten als bij Generals, want nu voelt het onnatuurlijk aan, en alsof ze het alleen maar gedaan hebben om iets anders te bieden dan Generals...![]()
dat moet gewoon eruit...heel simpel...Wmm schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:15:
[...]
zzz...
Zo is het spel, om je tegenstander nou een noob te noemen omdat hij het spel speelt zoals het het effectiefst is...
op die kleine poep map Tournament Tower...waar slaat het op dat je gewoon naar je enemy toe kunt bouwen...
dat heeft niks met Strategy te maken
en voor de rest is het niks anders dan een Tank spam spelletje
Ieder z'n meug, maar als je er toch geen reet aan vind heeft het natuurlijk ook geen zin om hier te reageren, dus tot ziens in een ander topic over een spel wat jij wél leuk vindt

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 22-05-2007 17:50 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Nou ik begrijp ook niet dat jullie het zo leuk vinden om te rushen..ben meer van het leger opbouwen enzo en dan aanvallen, maar niet als een gek zo snel mogelijk tanks pompen en die naar je vijand sturen

*agreed* Weinig tactiek ook aan natuurlijk, puur een kwestie van snel knoppen rammen en klikken. Dat ligt trouwens niet aan het spel, dat ligt aan de spelers.
Ik houd van basisbouwen, wat vooral leuk is op bepaalde maps.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
En daarom speel ik dus nooit RTS games onlineGrrrrrene schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:37:
*agreed* Weinig tactiek ook aan natuurlijk, puur een kwestie van snel knoppen rammen en klikken. Dat ligt trouwens niet aan het spel, dat ligt aan de spelers.
De AI kan je gewoon inbouwen met verdediging of wat units, zodat je verder achter je units een mooie basis kan bouwen
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
ja realiseerde ik me straks ook, ik zou er zelf ook te laat mee zijnMakkelijk schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:47:
[...]
Dat hij dit heeft gedaan weet je niet van te voren
Als je een leuke basis wilt bouwen, start je een skirmish en zet je jezelf en de pc in hetzelfde team zonder extra tegenstanders.
Ik zou zeggen, harvest rond en bouw jezelf de hemel in !
Welke taktiek er online ook gebruikt wordt, winnen = winnen.
Als iemand tankspam niks aan vind, counter die dan en vecht daarna terug met wat je zelf wilt.
Als iemand tankspam niks aan vind, counter die dan en vecht daarna terug met wat je zelf wilt.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Verwijderd
Wat is nou echt een goede strategie ik doe nu altijd dit aan het begin:
1. Powerplant
2. Rafiney
3. Barracks ----> Riflemen rocketman 1 engineer
4. Rafinery
5. Warfactory
maar elke keer wordt ik ingemaakt door een hard army NOD als ik aardig wat mannetje heb en goed defense gaat het toch weer mis
1. Powerplant
2. Rafiney
3. Barracks ----> Riflemen rocketman 1 engineer
4. Rafinery
5. Warfactory
maar elke keer wordt ik ingemaakt door een hard army NOD als ik aardig wat mannetje heb en goed defense gaat het toch weer mis
Crane vergeten ?
[ Bouwen gaat dan stukken sneller, meestal bouw ik meteen in het begin van mijn tweede crane nog gelijk een derde. ] [ Ook omdat je dan veel defence uit de grond kan pompen. ]
[ Bouwen gaat dan stukken sneller, meestal bouw ik meteen in het begin van mijn tweede crane nog gelijk een derde. ] [ Ook omdat je dan veel defence uit de grond kan pompen. ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Helemaal mee eens. Alhoewel ik best een goede rush kan veroorzaken en kan verdedigen, is het gewoon zoo saai in mijn ogen om zo te spelen.Grrrrrene schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:37:

Maar CPU's gaan ook vervelen na een paar keer verslagen te hebbenAngeloonie schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:39:
[...]
En daarom speel ik dus nooit RTS games online
De AI kan je gewoon inbouwen met verdediging of wat units, zodat je verder achter je units een mooie basis kan bouwen
Maar dat is gewoon doelloos. En winnen is winnen? Heb je wel gelijk in, maar zie jij winnen ook hetzelfde als jij door 500 sukkels wordt aangevallen en jij bent in je eentje? Vind jij dan ook dat winnen, winnen is?NeoMe schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:06:
Als je een leuke basis wilt bouwen, start je een skirmish en zet je jezelf en de pc in hetzelfde team zonder extra tegenstanders.
Muah, alleen verspilling van resources in het begin imo, kan je beter aan een unit uitgeven ofzo. Als je geld toch 0 is, zal het heus niet sneller gaan door met 3x een geld trekkende structure van die 0 credits af te snoepen.NeoMe schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:22:
Crane vergeten ?
[ Voor 14% gewijzigd door MensionXL op 22-05-2007 19:55 ]
Verwijderd
ok thnx k zal ns kijkenNeoMe schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:22:
Crane vergeten ?
Winnen = Winnen, de 'credits' die iemand verdient door op een bepaalde manier te winnen verschillen wel. Dat ben ik het meteen met je eens, neem aan dat je dat bedoeld. Er zijn natuurlijk minder leuke en spectaculaire manieren om te winnen. Deze winnen kwa vermaak van de mooiere en beter uitgevoerde aanvallen. Maarja, hoe mooier en leuker je aanval is... als je op de ladder speelt, staat toch alleen of je wel of niet gewonnen hebt en niet hoe 
Sowieso 1 Crane, kun je meer ref's bouwen die geld opleveren. Levert op je langere termijn meer op.
Ligt ook aan je start kapitaal...ik vind het altijd wel fijner iig.
Sowieso 1 Crane, kun je meer ref's bouwen die geld opleveren. Levert op je langere termijn meer op.
Ligt ook aan je start kapitaal...ik vind het altijd wel fijner iig.
[ Voor 16% gewijzigd door NeoMe op 22-05-2007 20:36 ]
waarom zit er niet iets in zoals bij WARIII dat als je alle construction yards hebt vernietigd en alle produktie faciliteiten dat het gewoon over is. Waarschijnlijk staat er weer ergens een outpost maar ik kan hem niet vinden
Echt hoe langer ik C&C3 speel hoe meer ik doorheb hoe goed WARIII in elkaar zit.
Haha idd. Gister ook. Had ik 4 cranes. Dus 4 war factory's tegelijk, defence tegelijk. Dan hou je het wel volNeoMe schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:22:
Crane vergeten ?
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Verwijderd
dan speel je lekker no rush games.
Gehuil over dat je word aangevallen de hele tijd, en dat er geen taktiek inzit.
Gehuil over dat je word aangevallen de hele tijd, en dat er geen taktiek inzit.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 10:00 ]
Verwijderd
Trouwens wat is er eigenlijk met de muziek van deze game?
Ik had gehoopt op een beetje I'm a mechanical i'm a mechanical man.
Of een Hellmarch.
Nu is het meer een soort van tandartsloungewachtruime iets.
Was de muziek na ra95 slechter geworden?
Ik had gehoopt op een beetje I'm a mechanical i'm a mechanical man.
Of een Hellmarch.
Nu is het meer een soort van tandartsloungewachtruime iets.
Was de muziek na ra95 slechter geworden?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 13:23 ]
als je niet tegen rushen kan moet je maar sneller leren klikken. Het is ook niet mijn taktiek maar er is prima tegen te verdedigen. Zet je tanks neer voor je warfactory worden ze ook nog gerepareerd.
B.ScheisseTrailBlazer schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:28:
als je niet tegen rushen kan moet je maar sneller leren klikken. Het is ook niet mijn taktiek maar er is prima tegen te verdedigen. Zet je tanks neer voor je warfactory worden ze ook nog gerepareerd.
Tegen de meest agressieve NOD rush waarbij hij zijn hele basis verkoopt en alleen maar een refinery en 2 warfactorys heeft kun je enorm weinig doen nu, als je NIET van te voren weet dat hij hiervoor gaat. Ik ga toch niet elke game al mn geld aan het begin uitgeven aan rocket infantery en anti armor turrets omdat er een kans van 25% is dat mn tegenstander een lame-rush doet.
Het grote nadeel voor de NOD speler is dat als het mislukt hij geen kans meer heeft.. Moettie eerst een MCV en 2 powerplants weer gaan bouwen namenlijk
[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 23-05-2007 15:20 ]
Zoiets vind ik nooit zo slim, aangezien de kans dat het lukt niet altijd groot genoeg is. Denk je een leuk leger te hebben van 40 tanks staat mr aan de overkant al klaar met 30, dan hou je nog 10 over voor de defence/structures + zie dan nog maar eens zijn opnieuw gebouwde anti-spam te counteren.
Defence is nooit weg, Obilisk met wat turrets + her en der wat strategisch geplaatste sam's voor air-spam. Dan haal je het al een heel stuk. Je kunt ook als je net als ik altijd 3 a 4 cranes heb, alvast een pre-build doen van obilisken/sonics/turrets en dan nog niet neerzetten, komt mr aan en dan ram je ze uit de grond ( let op stroom ) altijd leuk als er ineens 4 obilisken opdoemen...en nog eens een counter legertje.
Defence is nooit weg, Obilisk met wat turrets + her en der wat strategisch geplaatste sam's voor air-spam. Dan haal je het al een heel stuk. Je kunt ook als je net als ik altijd 3 a 4 cranes heb, alvast een pre-build doen van obilisken/sonics/turrets en dan nog niet neerzetten, komt mr aan en dan ram je ze uit de grond ( let op stroom ) altijd leuk als er ineens 4 obilisken opdoemen...en nog eens een counter legertje.
Niemand snapt hoe snel de NOD rush is die ik beschrijf. Het gaat om een rush tactiek waarbij je met 6 scorpions aanvalt na 3 minuten game-time. Een tech center en obelisk bouwen kost veel meer tijd dan dat. Ik heb getimed in een skirmish zonder tegstander en in de tijd dat ik met NOD 10 scorpions in de basis heb kan ik met GDI, zonder te sellen zoals de NOD speler dat doet, max 3 predators bouwen.NeoMe schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:00:
Zoiets vind ik nooit zo slim, aangezien de kans dat het lukt niet altijd groot genoeg is. Denk je een leuk leger te hebben van 40 tanks staat mr aan de overkant al klaar met 30, dan hou je nog 10 over voor de defence/structures + zie dan nog maar eens zijn opnieuw gebouwde anti-spam te counteren.
Het is een ontzettend vervelende, sterke strategie bedacht om in 3 minuten te winnen en zonder alternatieven
Verwijderd
Je kunt 6 Scorpion tanks hebben binnen 2 min, maar speel ik op dezelfde manier met GDI dan heb ik er 4. Ik heb laats een game gewonnen in ruime 2 min. Dit is dan wel de CNC tijd. Kneus had alleen infantry gebouwt die ik allemaal plat reedMakkelijk schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:11:
[...]
Niemand snapt hoe snel de NOD rush is die ik beschrijf. Het gaat om een rush tactiek waarbij je met 6 scorpions aanvalt na 3 minuten game-time. Een tech center en obelisk bouwen kost veel meer tijd dan dat. Ik heb getimed in een skirmish zonder tegstander en in de tijd dat ik met NOD 10 scorpions in de basis heb kan ik met GDI, zonder te sellen zoals de NOD speler dat doet, max 3 predators bouwen.
Het is een ontzettend vervelende, sterke strategie bedacht om in 3 minuten te winnen en zonder alternatieven

Rush is leuk, maar ook al heb je nod tegen je, je kunt altijd ervan winnen. Als nod 40 tanks heeft en jij 10 dan doe je toch serieus iets verkeerd.
Ik snap wel welk je bedoelt, refinerie > power plant > warfactory (1 harvester bouwen, scorps in de wachtrij) > 2e warfactory (scorps), op het moment dat warf 2 staat sell je je conyard & Power plant en stuur je je engi naar de tib spike.Makkelijk schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:11:
Niemand snapt hoe snel de NOD rush is die ik beschrijf. Het gaat om een rush tactiek waarbij je met 6 scorpions aanvalt na 3 minuten game-time. Een tech center en obelisk bouwen kost veel meer tijd dan dat. Ik heb getimed in een skirmish zonder tegstander en in de tijd dat ik met NOD 10 scorpions in de basis heb kan ik met GDI, zonder te sellen zoals de NOD speler dat doet, max 3 predators bouwen.
Hij is idd erg rap, maar een snelle reactie (let wel: Een snelle reactie, maar natuurlijk ook een kleine portie geluk, is altijd aanwezig). Als nod is imo de beste optie om snel buiten het zicht van de tegenstander (bijv. bij je expansion als hij bij je main base is of vice versa) een comm center te maken en fanatics te spammen.
Als scrin kan je disintegrators spammen, of proberen een airfield te krijgen, als je het voor elkaar krijgt een paar vliegtuigen in de lucht te krijgen ASAP de refinerie slopen van de rusher (als je hun refinerie hebt kunnen ze NIETS meer ! !).
als GDI is het idd moeilijker, maar het is nog steeds mogelijk.
pleur 3/4 barracks neer buiten het zicht en begin rocketeers te spammen, als het mogelijk is kan je er een paar tanks omheen zetten zodat ze niet overreden worden.
ook is het soms erg interresant om 1 engineer om te laten lopen naar de base van de rusher. als je zeker weet dat hij de suicide rush doet (om het zo maar ff te noemen
ik ben nu al aardig ver in de gdi campaign maar heb nog nergens zowel single als multiplayer mode visceroids gezien?
Ik heb die snelle NOD rush net geprobeert tegen een Hard cpu. Maar dat was absoluut a no-go. Ik speelde tegen Scrin en de computer vreet mijn tanks elke keer op die disengrators ofzo. Doe ik wat fout of weet de computer gewoon dat ik een flauwe taktiek ga gebruiken?
Mike,
Ik speel vaak zoals de gemiddelde rusher begint, maar rush er dan niet mee.
Meestal als GDI:
Crane, Powerplant en Refinery, Refinery en Warfactory (Meestal ook een Turret bouwen). Refinery 1 verkopen 2e neerzetten. Dan nog een Warfactory en een Crane. Vervolgens weer Refinery en nog een Warfactory. En dan aan mijn tech beginnen. Onderhand tanks 'pompen'. Wat ik vervolgens doe hangt af van het spel (vijand, team maat, map).
Win er erg vaak mee. Enkel de engineer/shadowteam rushes willen nog wel is roet in het eten gooien.
Edit:
Even ter aanvulling, doordat je niet aanvalt en je tanks BIJ je warfactory's laat staan ben je in het voordeel als je aangevallen wordt, mits je een beetje tactisch te werk gaat met de opstelling van je gebouwen en tanks.
Meestal als GDI:
Crane, Powerplant en Refinery, Refinery en Warfactory (Meestal ook een Turret bouwen). Refinery 1 verkopen 2e neerzetten. Dan nog een Warfactory en een Crane. Vervolgens weer Refinery en nog een Warfactory. En dan aan mijn tech beginnen. Onderhand tanks 'pompen'. Wat ik vervolgens doe hangt af van het spel (vijand, team maat, map).
Win er erg vaak mee. Enkel de engineer/shadowteam rushes willen nog wel is roet in het eten gooien.
Edit:
Even ter aanvulling, doordat je niet aanvalt en je tanks BIJ je warfactory's laat staan ben je in het voordeel als je aangevallen wordt, mits je een beetje tactisch te werk gaat met de opstelling van je gebouwen en tanks.
[ Voor 17% gewijzigd door N-Freak op 23-05-2007 23:15 ]
en dat alles met 1 powerplantN-Freak schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:02:
Ik speel vaak zoals de gemiddelde rusher begint, maar rush er dan niet mee.
Meestal als GDI:
Edit:
Haha, 2e vergeten, echter is power niet van groot belang, het enige wat power gebruikt zijn de turret en je radar (als het uitvalt mis je dat dus). Bouwen van units gaat gewoon door.
even een idee voor de resterende GDI spelers.
Bouw in de volgende volgorde:
-Kraan + Outpost karretje
-2 refinery's
-Zet er 1 neer verkoop em zodra harvester eruit is, zet meteen de 2e neer bij de zojuist verkochte refinery
-Deploy je outpost (weet niet wat eerder is het verkopen van refinery of de outpost die zn plaats heeft bereikt.
-Bouw nog een refinery en een powerplant
-Zet powerplant neer en bouw een barraks
-Bouw 2 van die turret dingen
-Zodra outpost is gedeployed zet dan de refinery neer en bouw een warfactory
-Maak nu 10 rocket launcher gastjes
-Ondertussen moet je wat stroom gaan maken
-Bouw 10 APCs met je warfactory
De rest moet je zelf bepalen wat je doet zolang je die rocket gastjes maar in je apcs doet. Nu heb je genoeg defense voor zo'n nod scorpion rush, de turrets plaats je waar je aangevallen wordt. Het mooie aan de APC's is het feit dat ze ook van die venoms uit de lucht kunnen knallen (en hoe).
Dit vond ik een redelijk effectieve manier om snel wat defense en offense te creeren.
-2 refinery's
-Zet er 1 neer verkoop em zodra harvester eruit is, zet meteen de 2e neer bij de zojuist verkochte refinery
-Deploy je outpost (weet niet wat eerder is het verkopen van refinery of de outpost die zn plaats heeft bereikt.
De rest moet je zelf bepalen wat je doet zolang je die rocket gastjes maar in je apcs doet. Nu heb je genoeg defense voor zo'n nod scorpion rush, de turrets plaats je waar je aangevallen wordt. Het mooie aan de APC's is het feit dat ze ook van die venoms uit de lucht kunnen knallen (en hoe).
Dit vond ik een redelijk effectieve manier om snel wat defense en offense te creeren.
Die apc's zijn zeer effectief, Nadeel is snel kapot en mits ze ontploffen zijn ook je rocketeers stuk.DrProctor schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:52:
-2 refinery's
Ik heb altijd wat verdediging klaar staan op gedeployed te worden. Zo kun je vrij snel van die rateltorrentjes bouwen, en emt 6 van die torens lukt het vrij aardig om een scorpion rush tegen te gaan.DrProctor schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:52:
Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff
Met hoeveel begin credits speel je dan?Makkelijk schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:11:
[...]
En zoals hierboven gezegd met APC's met Rocket inf. e.v. ondersteund met predators moet je dat toch wel kunnen tegen houden.
Maar het is en blijft een moeilijke strategie om tegen te spelen.
Met 10 000 startcredits. alle gamesettings zijn standaard als in een online ranked 1v1 game.TheTMC schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:41:
[...]
Met hoeveel begin credits speel je dan?
En zoals hierboven gezegd met APC's met Rocket inf. e.v. ondersteund met predators moet je dat toch wel kunnen tegen houden.
Maar het is en blijft een moeilijke strategie om tegen te spelen.
(imo) kan je beter los rocket troops spammen, en predators uit je warfactory gooien, is veel effectiever als je je rockets door je predators mixt zodat ze niet kunnen worden overreden.
Een apc doet zelf bijna geen damage met zijn machine gun tegen scorps, en voor iets meer geld heb je een predator die beter is dan een scorp. Imo is de keuze dan snel gemaakt.
Je hebt gelijk, dat zal wss wel beter werken, als het goed genoeg lukt je rocket inf. te beschermen.remsporus schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:19:
[...]
Met 10 000 startcredits. alle gamesettings zijn standaard als in een online ranked 1v1 game.
(imo) kan je beter los rocket troops spammen, en predators uit je warfactory gooien, is veel effectiever als je je rockets door je predators mixt zodat ze niet kunnen worden overreden.
Een apc doet zelf bijna geen damage met zijn machine gun tegen scorps, en voor iets meer geld heb je een predator die beter is dan een scorp. Imo is de keuze dan snel gemaakt.
Ja och... Alleen maar trager, en je radar is weg...N-Freak schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:00:
[...]
Haha, 2e vergeten, echter is power niet van groot belang, het enige wat power gebruikt zijn de turret en je radar (als het uitvalt mis je dat dus). Bouwen van units gaat gewoon door.
Ik zie dat veel mensen nod spelen en dan scorp tanks rushen, maar hoe zet je zo snel mogelijk zo'n rush op? Ik bouw nu : powerplant, refinery, powerplant, warfactory, refinery 2, sell 1, maar ik weet niet of dit het snelst is en wat ik precies daarna 'moet' bouwen.
Uhh, no offense, maar deze build is echt verre van effectief.Ilya schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:37:
Ik zie dat veel mensen nod spelen en dan scorp tanks rushen, maar hoe zet je zo snel mogelijk zo'n rush op? Ik bouw nu : powerplant, refinery, powerplant, warfactory, refinery 2, sell 1, maar ik weet niet of dit het snelst is en wat ik precies daarna 'moet' bouwen.
Waarom bouw je eerst een powerplant en dan pas een refinirie?
Als je eerst een refinerie maakt is je harvester langer aan het harvesten en krijg je meer geld binnen.
Waarom bouw je een 2e powerplant? Je hebt met je conyard en je eerste powerplant genoeg stroom voor 1 refinerie en 2 warfactories, totaal overbodig dus.
ook zou ik geen 2e refinerie maken, maar gewoon uit je eerste warfactory een 2e harvester maken.
oke.. dit schiet al meer op, bedankt iig. Maar waarom zou ik geen 2e refinery maken? Scheelt 10 seconde dat ik tanks kan pompen, en refinery geeft je zelfs 'gratis' militant squad, want kost 2000, je krijgt 1000 terug + squad + harvester die ook 1000 kost.remsporus schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:47:
[...]
Uhh, no offense, maar deze build is echt verre van effectief.
Waarom bouw je eerst een powerplant en dan pas een refinirie?
Als je eerst een refinerie maakt is je harvester langer aan het harvesten en krijg je meer geld binnen.
Waarom bouw je een 2e powerplant? Je hebt met je conyard en je eerste powerplant genoeg stroom voor 1 refinerie en 2 warfactories, totaal overbodig dus.
ook zou ik geen 2e refinerie maken, maar gewoon uit je eerste warfactory een 2e harvester maken.
Verwijderd
een redelijk snelle nod rush dan. 2vs2 redzone rampage
Letten we op ?
Refinery,
Energy,
warfac (2harvestersters richting blauw spul sturen) 1 buggy voor het scouten. dan preds
warfac alleen maar preds
Refinery bij het groene spul voor
Warfac met preds
Letten we op ?
Refinery,
Energy,
warfac (2harvestersters richting blauw spul sturen) 1 buggy voor het scouten. dan preds
warfac alleen maar preds
Refinery bij het groene spul voor
Warfac met preds
Verwijderd
Ik speel meestal met GDI en hier is mijn taktiek bij Arena:
1. bouw kraan en zon extra autotje ( ben de naam kwijt
)
2. power en een raf.
3. verkoop raf en bouw 2 nieuwe raf.
4. ondertussen klap ik met auto uit.
5. bouw nu wf en raf.
6. opnieuw wf en raf. ( verkoop die andere raf. )
7. bouwe ondertussen alleen maar predatortanks.
8. ga nu naar middendiamondfield en zet daar ook wat rafs neer.
9. misschien nog wat wf ligt aan de tegenstander.
meestal val ik al aan na stap 6 en win ik, deze taktiek past precies zodat ik kan blijven doorbouwen en nooit geldproblemen heb. ik vind niet ergers dan even te w8en tot het geld binnenkomt en ondertussen weten dat mijn tegenstander doorbouwt. de manschappen die vrijkomen bij het verkopen van de rafs stuur ik na het midden toe om lui en engineers tegen te gaan.
mijn taktiek houdt iig in dat ik snel 3 rafs bouw, 2 wf en daarna alleen maar predator tanks en rush, meestal duurt een potje rond de 4/5 min.
ik denk er wel over na om over te gaan op Nod omdat die planes mij af en toe nog weten te killen
met een rush een backup planes moet ik volgens mij nog sterker zijn.
deze taktiek werkt goed maar heeft als weerzijde de zwakheid tegen planes en een snellere rush dan de mijne. goed genoeg voor de bovengemiddelde speler maar zwakker dan tegen de top ( vandaar ook de Nod overgang misschien )
trouwens mijn taktiek werkt goed, je hebt snel een leger
1. bouw kraan en zon extra autotje ( ben de naam kwijt

2. power en een raf.
5. bouw nu wf en raf.
meestal val ik al aan na stap 6 en win ik, deze taktiek past precies zodat ik kan blijven doorbouwen en nooit geldproblemen heb. ik vind niet ergers dan even te w8en tot het geld binnenkomt en ondertussen weten dat mijn tegenstander doorbouwt. de manschappen die vrijkomen bij het verkopen van de rafs stuur ik na het midden toe om lui en engineers tegen te gaan.
mijn taktiek houdt iig in dat ik snel 3 rafs bouw, 2 wf en daarna alleen maar predator tanks en rush, meestal duurt een potje rond de 4/5 min.
ik denk er wel over na om over te gaan op Nod omdat die planes mij af en toe nog weten te killen
deze taktiek werkt goed maar heeft als weerzijde de zwakheid tegen planes en een snellere rush dan de mijne. goed genoeg voor de bovengemiddelde speler maar zwakker dan tegen de top ( vandaar ook de Nod overgang misschien )
Scheelt 10 seconde dat ik tanks kan pompenIlya schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:55:
[...]
oke.. dit schiet al meer op, bedankt iig. Maar waarom zou ik geen 2e refinery maken? Scheelt 10 seconde dat ik tanks kan pompen, en refinery geeft je zelfs 'gratis' militant squad, want kost 2000, je krijgt 1000 terug + squad + harvester die ook 1000 kost.
Nee, want een harvester bouwt 2x zo snel als een 2e refinery, dus met deze methode heb je 20 seconden eerder je 2e warfactory, ben je uiteindelijk dus sneller klaar..
Ik heb hier boven een methode gepost om de snelst mogelijke scorpion rush te doen, enige nadeel is dat je je conyard moet verkopen
Stroom is niet nodig, zonder stroom kun je prima scorpions spammen
Nogmaals:
1. Bouw refinery
2. Bouw powerplant
3. Bouw warfactory1
4. Bouw harvester @ warf.1
5. Zet heel veel scorps aan @ warf 1.
6. Bouw warfactory2
7. Zet heel veel scorps aan @ warf 2.
8. Verkoop powerplant & Conyard, stuur poppetjes naar tegenstander, engineer kan nog leuk zijn.
9. Zodra je 3 scorps hebt stuur je die naar tegenstander en zet je rallypoints van warfactories op tegenstander zijn basis
10. Win... je GDI tegenstander heeft waarschijnlijk net zijn eerste predator gebouwd als jij 6 scorpions in zijn basis hebt staan
Dit is exact maar dan ook exact dezelfde volgorde die ik gebruik, en waarover ik in dit topic al heb uitgewijd omdat je er niet mee wint van die-hard scorpion spammers (zie posting hierboven!).. Je hebt namenlijk 2 predators als de nod speler al 8 scorpions heeft, doordat hij zich niet richt op refinery's of een crane maar vooral gebruik maakt van de 10000 begincredits in combinatie met de cheap-ass nod spullenVerwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 00:01:
Ik speel meestal met GDI en hier is mijn taktiek bij Arena:
1. bouw kraan en zon extra autotje ( ben de naam kwijt)
2. power en een raf.
5. bouw nu wf en raf.
ik denk er wel over na om over te gaan op Nod omdat die planes mij af en toe nog weten te killenmet een rush een backup planes moet ik volgens mij nog sterker zijn.
Verwijderd
vooruit speel die taktiek eens tegen mijMakkelijk schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 00:04:
[...]
Scheelt 10 seconde dat ik tanks kan pompen
Nee, want een harvester bouwt 2x zo snel als een 2e refinery, dus met deze methode heb je 20 seconden eerder je 2e warfactory, ben je uiteindelijk dus sneller klaar..
Ik heb hier boven een methode gepost om de snelst mogelijke scorpion rush te doen, enige nadeel is dat je je conyard moet verkopen
Stroom is niet nodig, zonder stroom kun je prima scorpions spammen
Nogmaals:
1. Bouw refinery
2. Bouw powerplant
3. Bouw warfactory1
6. Bouw warfactory2
8. Verkoop powerplant & Conyard, stuur poppetjes naar tegenstander, engineer kan nog leuk zijn.
9. Zodra je 3 scorps hebt stuur je die naar tegenstander en zet je rallypoints van warfactories op tegenstander zijn basis
10. Win... je GDI tegenstander heeft waarschijnlijk net zijn eerste predator gebouwd als jij 6 scorpions in zijn basis hebt staan
Als je wint krijg je een koekje
Grapjas, je hebt geen hand of nod en je conyard is ook al verkocht, waar haal je in godsnaam die saboteur vandaan?Makkelijk schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 00:04:
1. Bouw refinery
2. Bouw powerplant
3. Bouw warfactory1
6. Bouw warfactory2
8. Verkoop powerplant & Conyard, stuur poppetjes naar tegenstander, engineer kan nog leuk zijn
Verwijderd
.oisyn schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 00:52:
[...]
Grapjas, je hebt geen hand of nod en je conyard is ook al verkocht, waar haal je in godsnaam die saboteur vandaan?
Grapjas
Verwijderd
Jah, ik heb dat nog nooit tegen me gehad ( gelukkig ) maar het is wel een goede techniek. Leuk hier om al die manieren te lezen van andere spelers om te bouwenMakkelijk schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 00:07:
[...]
Dit is exact maar dan ook exact dezelfde volgorde die ik gebruik, en waarover ik in dit topic al heb uitgewijd omdat je er niet mee wint van die-hard scorpion spammers (zie posting hierboven!).. Je hebt namenlijk 2 predators als de nod speler al 8 scorpions heeft, doordat hij zich niet richt op refinery's of een crane maar vooral gebruik maakt van de 10000 begincredits in combinatie met de cheap-ass nod spullen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Tech gerelateerde problemen en vragen horen niet thuis in dit topic!
Tech gerelateerde problemen en vragen horen niet thuis in dit topic!