Thrills33ka schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 03:56:
Nou nou, die Worldbuilder is nou ook niet echt gebruiksvriendelijk

ik weet nog dat ik dat vroeger bij Red Alert 1 toch aardig kon...met m'n 12 jaar ofzo...
het vreemde is, de gameplay is nog hetzelfde principe...de mappen zijn in principe vergelijkbaar, units ook
waarom dan zo'n ontzettend lastige map editor maken, zo kan natuurlijk een doorsnee iemand helemaal niks ermee

tenminste ik kom niet verder dan wat gebouwen neerplanten en wat halve wegen erop tekenen
ik vind het een hardstikke handig programma..
waar heb je moeite mee, ik ga em niet helemaal uitleggen aan je , maar wellicht dat ik je de goede richting in kan wijzen
ik zit alleen nu op mn werk en heb het programma niet bijdehand hier
de Manual is in ieder geval alleen een leidraad om te kijken wat erin zit
niet hoe je het toepast, maar tijdens het maken van een flinke map is het wel aan te raden om op z'n minst de multiplayer gedeeltes door te lezen, waarin tips staan en afmetingen en wat wel en niet te doen op zo'n map
je werkt eigenlijk altijd in deze volgorde:
1. terrein, hier maak je je terrein met bergen en dalen, smoothen etc
2. texturen, je gemaakte terrein "verven" en daarna blenden
3. Water etc
4. wegen, scorchmarcs, objecten zoals gebouwen etc
5. waypoints, je startlocations en scripts (als je die nodig hebt)
6. geluiden toevoegen (ambient etc)
7. testen en fouten eruit halen, terrein aanpassen waar nodig voor goede doorloop vd units
er zijn veel topics te vinden over het gebruik van de editor
www.commandandconquer.com forum en dan maps, mods and more, daarin staan ook veel links over hoe je dingen doet
mocht je nog meer links willen zet ik ze vanavond hier wel even bij
ik heb zelf een widescreen monitor dus ik kan best goed vooruit met 1 monitor, maar als je een normale monitor hebt is het aan te raden om een 2e monitor voor je options screen neer te zetten, die kun je namelijk niet weghalen
(als je worldbuilder veel resources pakt, zet dan het process op prioriteit low)