Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 10 - Open throttle Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.680 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
PsychoHellDude schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:16:
[...]

35kw = toch wel 46 pk! dat is best al heftig om mee te beginnen. zo'n lesmotor Honda cb500 heeft 54 pk. Dus zo'n groot verschil is dat niet!

Je hebt net een jaar het rijbewijs dus dat betekend dat je de regeltjes maar al te goed kent of .... ;)
KW kun je nooit botweg omrekenen naar PK.

In het begin als beginnersauto een Honda Civic Coupé gekocht. Daarmee wat uitgetest enzo soms wel te hard. Niet vaak. Gauw daarna al een "relaxte" auto gekocht (Audi A3) helemaal std. Rij eigenlijk nooit te hard. Gewoon lekker cruizen :) Rij altijd wel door (5/10 km/h te hard op de teller bij inhalen +/- 20km/h) maar echt racen of superhard stelselmatig rijden doe ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
RedHat schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:23:
1pk is 736W, 1hp is 745W :+
Maar dan hangt het weer af wat voor een paard / knol het is, DIN / SAE/ EEC95 .... 8)7
Laten we maar gewoon het SI gelijkwaardige paard nemen van 736W ;)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

ZiegoM schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 01:06:
[...]

Wow, gaaf model zeg :P

Lijkt me ook leuk om zoiets erbij te hebben. Deze ziet er wel heel goed uit.
Ze heeft wel haar puntjes roest hier en daar hoor ;) Maar zo op de eerste blik is het idd een mooi fietsje.
Tuft echt heerlijk. Helemaal geen zin om hard te rijden ook met 'r (wil je ook niet...haar staande twin trilt dan al je vullingen eruit :P )

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 23:21
RedHat schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:23:
[...]

true, hangt van allemaal factoren af, je kan ongeveer een schatting geven :) ik doe standaard +- x 1,5.

officieel mag je met licht rijbewijs 0,16 kW/kg hebben (zie roze vodje)

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ETM schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 00:24:
Omdat m'n Z750 nog wel even in de opknap fase zal zijn, afgelopen zaterdag een mooi oldtimertje erbij gekocht :)

[afbeelding]

Alleen nog even andere handles er op zetten...deze zijn een beetje gaar enzo.
Deze XS650 in de TS of die Z750? :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

PsychoHellDude schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:18:
[...]

wat een show off ;) wel cool om te zien hé :D
ik zat achterop dus veel zie je niet. Het voelt wel vreemd :p Ik heb in ieder geval wel het idee dat hij die motor beheerst. Hij rijdt er ook niet achteraan met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM

ETM

E=TM²

Chevy454 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:37:
[...]

Deze XS650 in de TS of die Z750? :)
Mag het niet allebei ? :P

Eerst komende tijd zal ik toch op deze rondtuffen..dus als allebei niet kan, doet u maar de XS. Zodra Z'tje weer rijdend is (wat ik dan t.z.t. wel door zal geven) mag die er weer in.

Wacht anders even...neem ik 1 dezer dagen nieuwe foto...deze is nog van oude eigenaar ('t huis op de achtergrond). bvd

[ Voor 14% gewijzigd door ETM op 17-04-2007 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:29:
[...]

1pk is 736W, 1hp is 745W :+
Maar dan hangt het weer af wat voor een paard / knol het is, DIN / SAE/ EEC95 .... 8)7
Laten we maar gewoon het SI gelijkwaardige paard nemen van 736W ;)
Je ziet hier wel eens BHP en PS (neem ik aan duitse PK's) door elkaar gebruikt worden op sites...
PS lijkt de nieuwe standaard te worden heb ik het idee.. nieuwere motoren worden daar in aangegeven..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

TrailBlazer schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:37:
[...]

ik zat achterop dus veel zie je niet. Het voelt wel vreemd :p Ik heb in ieder geval wel het idee dat hij die motor beheerst. Hij rijdt er ook niet achteraan met de auto.
Maar zo hoort het ook.. als je instructeur achter je aan rijd met de motor, dan is het tenminste een echte, en niet zown blaaskaak die geld wil verdienen..

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:57
welke instructeur wil geen geld verdienen dan :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:16:
Je ziet hier wel eens BHP en PS (neem ik aan duitse PK's) door elkaar gebruikt worden op sites...
PS lijkt de nieuwe standaard te worden heb ik het idee.. nieuwere motoren worden daar in aangegeven..
Heerlijk die verschillende benamingen :P
BHP = Brake Horse Power
PS = Pferdestärke

Welk paard is het nu? ;) Het is vooral kijken waar dat de meting wordt uitgevoerd (in Amerika of in Europa :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

Chevy454 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:42:
[...]

BHP = Brake Horse Power
PS = Pferdestärke

Welk paard is het nu? ;) Het is vooral kijken waar dat de meting wordt uitgevoerd (in Amerika of in Europa :) )
of gewoon welke hoger is, pure patsfactor :+ want iemand met 50pk kan er genoeg met 100+ totaal kwijtrijden op leuke wegen _/-\o_

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:42:
[...]

BHP = Brake Horse Power
PS = Pferdestärke

zelfde verhaal met 0-60MPH en 0-62MPH (dus 0-100KMH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

rimpeldinky schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:45:
[...]

of gewoon welke hoger is, pure patsfactor :+ want iemand met 50pk kan er genoeg met 100+ totaal kwijtrijden op leuke wegen _/-\o_
dat lees je in veel reviews van de Versys, dat ze denken dat je op bochtige wegen menig SS eruit kan rijden (en Versys heeft 65PK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:47:
zelfde verhaal met 0-60MPH en 0-62MPH (dus 0-100KMH)
Dat is gewoon stupiditeit van de Europeanen welke niet eens globaal kunnen denken :P
1" = 25.4mm, 12" in 1ft, 3ft in 1yard, ....
1mile = 1609m :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

RedHat schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 09:58:
Hallo Medeforumers

Ik heb nu 1 jaar mijn rijbewijs en wil volgende week beginnen met lessen voor de motor. Ik hoop hem binnen een half jaar te halen (realistisch?). Heb al wel n's vaker op een motor gereden op het industrieterrein (héél groot verlaten, eigen terrein van een kennis) en vroeger ook op schakelbrommers. De techniek van het schakelen e.d. zal ik dus wel redelijk snel onder de knie hebben. Gevoel met de motor e.d. zal wel ff leren zijn en het deelnemen aan het verkeer zal ook wel anders zijn als met een auto ;)

Nu mag ik op mijn 19é alleen op 25kw motorfietsen rijden, of op je 21é. Maar goed ik word in september 20 stel dat ik hem dan haal, dan moet ik tot m'n 22e op een lichte fiets,dat is natuurlijk een jaar langer als normaal (zowiezo héél raar vind ik dat als het waar is, dus MET rijervaring moet je dan een jaar langer op een lichte fiets en als je als groentje van je rijlessen klaar bent mag je op een R1 rondcrossen, vind ik vreemd)

Ben al een beetje aan het neuzen naar leuke fietsjes. Ik wil zowieso een sportieve motor (geen chopper etc) met aardig wat motorvermorgen wat begrensd is. (Rijd toch wwat "rustiger" als een 25kw motor lijkt mij). Wat zijn leuke type's waar ik naar kan kijken?
Mbt leuke fietsjes:

It's all about the money.

Als je geld zat hebt kan je een gloednieuwe Yamaha R6/ Suzuki GSX600R/ Kawasaki ZX6R halen en hem laten begrenzen (11.500).
Als je wat minder geld hebt kan je een tweedehandse halen en hem laten begrenzen (ongeveer 5000-6000).

Als je een studentenbudget (2000-4000) hebt kan je een Yamaha YZF600 (Thundercat), FZR600R / Suzuki GSX600R/ Kawasaki ZX6R/ Honda CBR600F halen en laten begrenzen.

Nog goedkoper kan ook, voor 1000-2000 heb je een Suzuki GSX600F/ Yamaha FZR600.

Allemaal leuke motoren en goed te begrenzen.
Ik zou liever kiezen voor zo'n begrensde 600 dan een motor die standaard 25kw heeft, omdat dat wat prettiger rijdt (stabieler, meer koppel, makkelijk te ontgrenzen). Het enige probleem is dat je in feite een motor moet hebben met 25kw op het kenteken (om het helemaal legaal te maken) . En die zijn tweedehands vaak schaars en duur, en om hem zelf 25 kw op kenteken te krijgen moet je hem eigenlijk uitvoeren (naar Duitsland) en dan weer invoeren op 25 kw (nieuw kenteken).
Veel mensen hebben geen 25kw op het kenteken, maar rijden op een begrensde motor met een uitdraai in de zak voor oom agent.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:52:
[...]

Dat is gewoon stupiditeit van de Europeanen welke niet eens globaal kunnen denken :P
1" = 25.4mm, 12" in 1ft, 3ft in 1yard, ....
1mile = 1609m :+
eerder andersom.. hier hoort alles metric te zijn maar melk gaat nog steeds in pints (met de hoeveelheid in liters er in kleine letters achter) en snelheden en afstanden in miles...

En in de US hoef je al helemaal niet over metric te beginnen zonder een brain meltdown op je geweten te willen hebben..;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

ZiegoM schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:58:
[...]

Mbt leuke fietsjes:

It's all about the money.

Als je geld zat hebt kan je een gloednieuwe Yamaha R6/ Suzuki GSX600R/ Kawasaki ZX6R halen en hem laten begrenzen (11.500).
Als je wat minder geld hebt kan je een tweedehandse halen en hem laten begrenzen (ongeveer 5000-6000).

Als je een studentenbudget (2000-4000) hebt kan je een Yamaha YZF600 (Thundercat), FZR600R / Suzuki GSX600R/ Kawasaki ZX6R/ Honda CBR600F halen en laten begrenzen.

Nog goedkoper kan ook, voor 1000-2000 heb je een Suzuki GSX600F/ Yamaha FZR600.

Allemaal leuke motoren en goed te begrenzen.
Ik zou liever kiezen voor zo'n begrensde 600 dan een motor die standaard 25kw heeft, omdat dat wat prettiger rijdt (stabieler, meer koppel, makkelijk te ontgrenzen). Het enige probleem is dat je in feite een motor moet hebben met 25kw op het kenteken (om het helemaal legaal te maken) . En die zijn tweedehands vaak schaars en duur, en om hem zelf 25 kw op kenteken te krijgen moet je hem eigenlijk uitvoeren (naar Duitsland) en dan weer invoeren op 25 kw (nieuw kenteken).
Veel mensen hebben geen 25kw op het kenteken, maar rijden op een begrensde motor met een uitdraai in de zak voor oom agent.
Yamaha r6 kan niet legaal op 25kw..
Zelfde geld voor een yzf 600 thundercat, en de gsx-r 600 kan pas vanaf 2003 legaal op 25kw.
En dat klopt ook, maar dan zal ik hem wel bij knmv verzekeren, dat zijn de enige die er niet moeilijk over doen, en het ook uitkeren. Er zijn namelijk verzekeringen die het wel zwart op wit verzekeren en als er dan wat gebeurt ze gewoon doodleuk naar de rechter stappen wegens kenteken vervalsing oid.
(en ja dat heeft een vriend van mij meegemaakt, en helaas verloren, terwijl hij wel zwart op wit verzekerd was)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hm, ik kan 13 juni pas examen AVB doen :(

Morgen wel weer les, kijken of ik de stepjes ook aan de grond kan krijgen :+

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
snars schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:11:
Hm, ik kan 13 juni pas examen AVB doen :(

Morgen wel weer les, kijken of ik de stepjes ook aan de grond kan krijgen :+
Pff..
Ik vind het al ver genoeg naar de grond door op een (lees 1) weghelft een halve draai te maken.
Maargoed, stepjes aan de grond zal nog wel komen. :p

Vrijdag weer 3 x 50 minuten lessen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mijn vriendin heeft net haar 1e examen gehaald *O* *O*

Vertelt me ook niet ff dat ze dat moest doen ofzo..... "ik had het niemand verteld zodat ik me niet zo zenuwachtig zou maken". Nouja, als ze het maar gehaald heeft he :). Nou op naar het wegexamen. Vanwege de drukte bij het CBR kan dat waarschijnlijk pas in juni -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 23:21
endless schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:47:
[...]
Vrijdag weer 3 x 50 minuten lessen! 8)
50 min? afzetters...

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Stepjes aan de grond tijdens lessen gebeurt best veel mensen wel, ook in de 1e les... Vaak gaat het alleen ongepland, en is het behalve de stepjes ook de valbeugels, spiegels en/of berijder aan de grond :+

Woei @ vriendin van gwystyl, jammer dat de andere helft pas in juni kan...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Ik denk ik ga me hier maar eens melden.

Ben sinds kort begonnen met lessen en gaat lekker (al zeg ik het zelf).
Zoals je kunt zien in mijn profiel ben ik nog net geen 21. Ik wacht mooi tot ik 21 ben voordat ik examens ga doen. Ik hoop deze ergens in de zomer te kunnen halen.
Dan na school (over 2 jaar ongeveer) een motor kopen.

Wordt hoog waarschijnlijk een Chopper / tourmotor. Maar dat duurt nog even dus we wachten nog.

* Griffin zwaait en zegt hoi naar alle andere rijders / lessers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Capo schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 09:55:
[...]

Zelfde is als je hoog vermogende motoren rijd

Op een 600 is 150/200 echt hard voor je gevoel

op een 1000 begint het net pas bij 150/200.
Tja, dan ga je op een naked rijden... dan is het snelheidsgevoel wel ff anders :)

edit: yo chevy, voeg mijn foto eens ff toe aan de startpost ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Acid_Burn op 17-04-2007 18:22 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Griffin schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:53:
Ik denk ik ga me hier maar eens melden.

Ben sinds kort begonnen met lessen en gaat lekker (al zeg ik het zelf).
Zoals je kunt zien in mijn profiel ben ik nog net geen 21. Ik wacht mooi tot ik 21 ben voordat ik examens ga doen. Ik hoop deze ergens in de zomer te kunnen halen.
Dan na school (over 2 jaar ongeveer) een motor kopen.

Wordt hoog waarschijnlijk een Chopper / tourmotor. Maar dat duurt nog even dus we wachten nog.

* Griffin zwaait en zegt hoi naar alle andere rijders / lessers
Maar wel lekker stiekempjes af en toe een motortje huren/lenen hè? ;) Anders mag je niet zwaaien vind ik :+

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Yonni schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:49:
[...]

Maar wel lekker stiekempjes af en toe een motortje huren/lenen hè? ;) Anders mag je niet zwaaien vind ik :+
Tuurlijk, in die 2 jaar dat ik dan niets heb moet ik wel blijven rijden. Gewoon af en toe een weekend touren door de veluwe (lekker dichtbij). natuurlijk om te vieren dat ik mn rijbewijs dan heb wel even een motor huren voor een zondag oid. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Yonni schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:49:
[...]

Daar moet je het hele jaar voor rijden, vind ik :+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:40:
Jammer dat jij dan ook niet mag zwaaien, jij rijdt ook soms met het blik naar het werk.

I rest my case :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

PFF dan zwaai ik toch niet :'( ;)
kom wel een keer weer zwaaien als ik mn rijbewijs heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DinX schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:40:
[...]

Dus dáárom groet 75% van de supersport-hufters niet terug -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Osiris schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:06:
Dus dáárom groet 75% van de supersport-hufters niet terug -O-
Ik had je niet herkend!!!!! HET SPIJT ME!!!!!!!

Oké, ik zal eerlijk zijn: jij was niet belangrijk genoeg.
Die bocht die daar aankwam terwijl ik 230km/h reed was toch belangrijker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:10:
[...]

Die bocht die daar aankwam terwijl ik 230m/h reed was toch belangrijker :+
[/quote]
jij ook altijd met je rare prioriteiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:18:
jij ook altijd met je rare prioriteiten ;)
Ja, school is van de lijst gevallen :X

Hey, tis niet verkloot de kwoot :o

[ Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 17-04-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:52:
[...]

Jammer dat jij dan ook niet mag zwaaien, jij rijdt ook soms met het blik naar het werk.

I rest my case :)
Je weet wat ik bedoel :)

Voor degenen die niet weten wat ik bedoel:

Met weer zoals het voorbije weekend, dat de weg weer vol rijdt met motards zie je me niet snel groeten naar medemotards. Allez, toch niet als eerste. Als zij mij groeten zwaai ik wel even terug.

Het zwaaien onder motards is toch nog altijd een symbool van "verbroedering". Wel, met de malloten die nu weer allemaal uit hun garage komen gescheurd voel ik weinig "broederschap".

De motards die ik 's morgens en 's avonds in de spits nog altijd tegenkom zal ik met veel plezier even groeten. Dat zijn dezelfde lui die in de herfst door de strontregen reden, in de winter met handvatverwarming/verwarmde handschoenen/dik motorpak rond het vriespunt 's morgens. Die lui zie jhe elke dag en zij jou, die herken je gewoon, en je weet dat zij het ook "doorstaan" en leuk vinden. Noem ons maar een stel masochisten.

Je herkent ze ook al van ver als je ze tegemoet rijdt of zij jou. De ontzettend brede chopper met z'n Kellermann knippers, de grijsblauwek1200rt, de transalp, de xj900 die de snelweg op rijdt in rotselaar,...

Je kan me best een lul vinden dat ik de mooi-weer-rijders niet uit m'n eigen groet, maar ik heb niet bijster veel "binding" met die lui :)
Als ik nu 5 minuten lang geen motard gezien heb, ok, dan groet ik wel eens met het idee van "oh, toch nog 1" :) Maar zoals je soms achter iemand rijdt die gewoon continue zit te zwaaien als ze weer in kudde's tegemoet rijden, dan denk ik toch bij m'n eigen "ga je rijden om te rijden, of om te zwaaien :?".

En ja, ik ga ook al eens met het koekblik naar m'n werk, maar dat is als het echt té erg is. Dus als er sneeuw ligt, of er weer geweldig gewaarschuwd is voor ijzel en rijmplekken. De keren dat ik dit jaar met de wagen ben geweest kan ik op 1-2 handen tellen.

[ Voor 86% gewijzigd door DinX op 17-04-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie mij nog gemist :? :+
Mijn hemel wat gaat dit deel weer hard zeg.. 8)7

Drie dagen toeren in Luxemburg zitten erop 8)
Laatste dag zat ik echter wel in de bus en stond de motor op de trailer :'(

Ik ben eraf gestuiterd :/

Dus chevy, nieuwe pic voor in de TS:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Motoaangort_600.jpg
Of in lagere resolutie maar toch met meer gevoel voor drama:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Schadevoorzijde.jpg

Heb zelf godzijdank helemaal niets, afgezien van spierpijn als een malle, een verzwikte enkel en twee schaaf/schuur/brandwonden.
Goeie les dus voor de 'stevige schoenen ridders'; ook met stevige laarzen kan je al verzwikken.. wil niet weten welke kant mn tenen op hadden gestaan als ik gympies aan had gehad.
Had net mn verse helm a 400E op mn kop (S1) en die heeft zn werk uitstekend gedaan; ben niet out geweest, niet draaierig, niets. Helm ziet er op de krassen na nog keurig uit. Maar hij ligt wel in de grijze bak.. heb mijn lesje geleerd mbt risico's nemen.
Had mn leren pakkie aan trouwens.. de twee wondjes die ik heb zijn gewoon van de wrijving tussen huid en leer.. velletje eraf. Ook hier; wil niet weten hoe het was geweest met een spijkerbroekie.

Hoe is het gebeurt? Klassieker..
Knijpende bocht, voor de ervaring een tikkeltje te enthousiast erin.. je de pleuris schrikken.. naar de berm kijken ("Goh, die komt dichtbij") en vervolgens je afvragen wat al dat zand en die bladeren in je helm doen. Maar ik lag zand te eten voordat ik me kon dwingen de goed ekant op te kijken... jezus wat ging het snel zeg.
Kortom: voelde me een hele bink daar in luxemburg, totdat ik een hele goede les leerde waar ik godzijdank enkel voor hoef te betalen met centen :)

Dus.. mocht er iemand nog hebben liggen voor mn brommer:
een km-teller
een toerenteller
een stuur (liefst lekker breed)
een kleppendeksel
een ontstekinsdeksel (ronde alu kapje rechts aan blok)
en een lamp incl kap, glas en oren...
Ik houd mij warm aanbevolen.

Kan overigens niet wachten om er weer op te kruipen hoor.. maar ben nog steeds enorm pissig op mezelf. Vooral omdat ik dus niet snel genoeg was/niet getraind genoeg om die reflexen af te weren. Ik heb het wel eens eerder gehad bij een knijpende bocht in NL, dat ik schrok.. maar toen kon ik het wel.. dit ging gewoon net even te snel.. maar had een verdomd snel engeltje bij me.
Ben langs een houten vangrail gevlogen en langs een rotsblok geschoven.. motor kopte de rots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:20:
[...]

Ja, school is van de lijst gevallen :X

Hey, tis niet verkloot de kwoot :o
huhh ik volg het niet meer als je stop krijg je toch geen bachelors degree?? of haal je die bij einde van dit jaar al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Chakotay schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:23:
Stepjes aan de grond tijdens lessen gebeurt best veel mensen wel, ook in de 1e les... Vaak gaat het alleen ongepland, en is het behalve de stepjes ook de valbeugels, spiegels en/of berijder aan de grond :+

Woei @ vriendin van gwystyl, jammer dat de andere helft pas in juni kan...
dat is me tenminste niet gebeurt wel gebeurt dat ik af en toe wat extra gas gaf bij het remmen. Sowieso heb ik het idee dat een motor niet gemaakt is om langzamer dan 30 te rijden. Maarja maandag gaat het vast wel weer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:53:maar had een verdomd snel engeltje bij me.
Ben langs een houten vangrail gevlogen en langs een rotsblok geschoven.. motor kopte de rots.
da's nog eens geluk bij een ongeluk!
Blij te horen dat je OK ben, balen van je fiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TrailBlazer schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:59:
[...]Sowieso heb ik het idee dat een motor niet gemaakt is om langzamer dan 30 te rijden.
Moet je eens stapvoet heuveltje af moeten in druk verkeer zoals ik elke dag.. dan leer je het wel ;)

Gewoon in zijn 1, met achterrem erbij en een beetje gas zodat ie niet afslaat en dan kom je er wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
:o
Je bent zeker?
Heb zelf godzijdank helemaal niets
Gelukkig :)

Kortom: voelde me een hele bink daar in luxemburg, totdat ik een hele goede les leerde waar ik godzijdank enkel voor hoef te betalen met centen :)
Gelukkig ja :) Wijze les om nooit meer te vergeten.
een km-teller
een toerenteller
Koso nemen :)
SBK / Rizoma stuur nemen
een kleppendeksel
Bij Piet in Ell informeren of bij GoParts in Tiel.
Maar ik ruik een streetfighter projectje ;)
Hier heb je al een begin met je lamp :)
ToolkiT schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:57:
huhh ik volg het niet meer als je stop krijg je toch geen bachelors degree?? of haal je die bij einde van dit jaar al?
Ik heb vorig jaar mijn Professional Bachelor gehaald in de mechanica met als specialisatie automechanica optie motorfietsen ;) Dit jaar doe ik een schakelprogramma voor Academic master maar na dit jaar zou ik al een Academic Bachelor krijgen :)

Maar ik ga voor deze opleiding :Y Ik ga me er echt GOED voelen :Y

[ Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 17-04-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe deze maar: link
Koso nemen :)
Ga ik nu checken.
SBK / Rizoma stuur nemen
Had idd al een SBK stuur erop en beviel best goed. Staat ook erg lekker.
Bij Piet in Ell informeren of bij GoParts in Tiel.
Maar ik ruik een streetfighter projectje ;)
Hier heb je al een begin met je lamp :)
U wordt heel vriendelijk bedankt! Lampie had ik al eens gezien (en weer vergeten).
Wie weet.. Misschien in combinatie met kleine blinkers en weer nieuwe kleine spiegels ( :X )

Streetfighterprojectje.. tsja.. het jeukt wel. Nu er echt overal flinke krassen op de bike staan is het ook een mooi moment het hele ding over te spuiten, frame, blok, wielen, kappen, alles (liefst 2 of meer kleuren, delen polijsten).
Punt is dat het echo't als ik mn portemonnee open :+
En ik wil ook nog op vakantie enzo, anders wordt het meisje boos he :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:53:
Hebben jullie mij nog gemist :? :+
Mijn hemel wat gaat dit deel weer hard zeg.. 8)7

Drie dagen toeren in Luxemburg zitten erop 8)
Laatste dag zat ik echter wel in de bus en stond de motor op de trailer :'(

Ik ben eraf gestuiterd :/

[afbeelding]
Of in lagere resolutie maar toch met meer gevoel voor drama:
[afbeelding]

Heb zelf godzijdank helemaal niets, afgezien van spierpijn als een malle, een verzwikte enkel en twee schaaf/schuur/brandwonden.
Goeie les dus voor de 'stevige schoenen ridders'; ook met stevige laarzen kan je al verzwikken.. wil niet weten welke kant mn tenen op hadden gestaan als ik gympies aan had gehad.
Had net mn verse helm a 400E op mn kop (S1) en die heeft zn werk uitstekend gedaan; ben niet out geweest, niet draaierig, niets. Helm ziet er op de krassen na nog keurig uit. Maar hij ligt wel in de grijze bak.. heb mijn lesje geleerd mbt risico's nemen.
Had mn leren pakkie aan trouwens.. de twee wondjes die ik heb zijn gewoon van de wrijving tussen huid en leer.. velletje eraf. Ook hier; wil niet weten hoe het was geweest met een spijkerbroekie.

Knijpende bocht, voor de ervaring een tikkeltje te enthousiast erin.. je de pleuris schrikken.. naar de berm kijken ("Goh, die komt dichtbij") en vervolgens je afvragen wat al dat zand en die bladeren in je helm doen. Maar ik lag zand te eten voordat ik me kon dwingen de goed ekant op te kijken... jezus wat ging het snel zeg.

een km-teller
een toerenteller
een kleppendeksel
Ik houd mij warm aanbevolen.

Kan overigens niet wachten om er weer op te kruipen hoor.. maar ben nog steeds enorm pissig op mezelf. Vooral omdat ik dus niet snel genoeg was/niet getraind genoeg om die reflexen af te weren. Ik heb het wel eens eerder gehad bij een knijpende bocht in NL, dat ik schrok.. maar toen kon ik het wel.. dit ging gewoon net even te snel.. maar had een verdomd snel engeltje bij me.
sjezus daar heb u geluk bij :o blij om te horen dat et met je zelf goed gaat

schade is te fixen :*)

zijn je vorkpoten nog wel recht?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ToolkiT schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:04:
[...]

Moet je eens stapvoet heuveltje af moeten in druk verkeer zoals ik elke dag.. dan leer je het wel ;)

Gewoon in zijn 1, met achterrem erbij en een beetje gas zodat ie niet afslaat en dan kom je er wel..
je hebt dan neem ik aan ook de koppeling nog ingeknepen. Het is alleen zo tegenstrijdg dat je de rem er ook bij moet intrappen. Met de auto kan dit niet eens tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Met je 3de been :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Ik besef me zojuist dat ik al afgrijselijk lang niet meer op GoT ben geweest, en dat de laatste keer dat ik hier in dit topic was ik nog niet eens met motor in de topic start stond :p
Inmiddels ben ik in 14 maanden +- 22.000 Km verder en ga ik elke dag op de motor naar school ipv met OV.

For the record en voor de TS if anyone should care:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sjappie/woei_van_mij.jpg

Enige foto die ik eigenlijk op de PC heb van m'n zx6r (1998). Heb er nog wel 2, maar dan zit mn vriendin dr op, en dat geeft alleen maar verwarring over wie ik ben ;)
Hij is nog altijd 25KW, tot februari 2008 nog. Ben behoorlijk benieuwd hoe die daarna reageert, want hij rijd nu behoorlijk fijn :p

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
TS aanpassen zal voor donderdagavond worden, heb het erg druk (en dat terwijl ik met deze school ging stoppen _o- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Klote man :/
Gelukkig heb je zelf niets (blijvends).

Aan je verhaal te horen heb je dezelfde fout gemaakt als ik toen ik de berm in reed. Dit is weer zo'n moment om me te herinneren hoe goedkoop ik wel niet van mijn uitstapje ben af gekomen (een keer motor wassen van de blubber).

Na behoorlijk geschrokken te zijn ben ik wel beter gaan rijden. Ik weet nu (net als jij) niet alleen wat fout is (uit de theorie), maar weet ook uit de praktijk de gevolgen. Zo'n artikel als Twist of the wrist is in een keer een stuk levendiger.

Mijn bochten ga ik nu veel langzamer in, maar ga door de bocht steeds verder het gas opendraaien. Vroeger ging ik er te hard in en draaide pas net voor het eind mijn gas open. Door er langzamer in te gaan blijf je stabieler en kan je uiteindelijk zelfs harder rond. Ik vind deze manier nu ook veel leuker :9

Afgelopen zondag rondjes gereden op het Flight Forum (/Land Forum) in Eindhoven. Daar ben ik mn bochtentechniek wat aan het oefenen; mooie ruime bochten (veel 180 graden), overzichtelijk, weinig verkeer. Daar kwam ik een tweetal Aprilia's RSV Mille tegen waarvan 1 met tankcam die een beetje rondjes aan het knallen waren. Op een gegeven moment reden ze achter me en viel me op dat ze als een gek dichterbij kwamen bij het aanremmen (ik rem nu dus vrij vroeg en stuur langzaam in), maar aan het einde van de bocht bij het uit acceleren waren ze een stuk verder weg in mn spiegel. Op het rechte stuk wisten ze wel weer het gas te vinden (gaaf geluid btw zo'n akra op een dikke twin :9). Vond dat ik het vrij aardig deed met mn toerachterband en inmiddels weer lekke schokbreker... Ik blijf overigens wel mn eigen tempo rijden (ze moesten flink in de ankers door mn vroege gerem) en ga absoluut niet achter hun aanrijden.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
DinX schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:59:
[...]
De ontzettend brede chopper met z'n Kellermann knippers, de grijsblauwek1200rt, de transalp, de xj900 die de snelweg op rijdt in rotselaar,...
Die eerste is nogal herkenbaar, ik verbaas me elke dag dat hij met zo'n breed ding door de file raakt. Zeker als je ziet hoeveel mede-koekblikkers tegen de middellijn aanstaan ipv aan de andere kant van het baanvak. Ik sta dan meestal in Holsbeek aan te schuiven als hij me voorbij komt gezoeft... ;(

Als je een rode C4 ziet aanschuiven in de file mag je ook zwaaien naar een mede-GoTer! (ook al is het uit medelijden... :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Dan zie je me elke dag voorbij rijden ? :D

Toeter morgen eens een paar keer als je me ziet, zoveel rijden er niet tussendoor met Xenon :)

Vind het best wel een vette fiets wat ie heeft (en dat voor een chopper). Ben ook altijd onder de indruk hoe glad hij tussen de file door gaat met dat ding. Links rechts links rechts met de spiegels 5cm van z'n stuur af. Mooi zicht :)

Hij was ook de enige die gestopt is nadat ik m'n ongeval gehad heb in september in Holsbeek :)

offtopic:
Ow, je bent nog van Heusden-Zolder ook (meen dat een tijd terug al gelezen te hebben) :o
Waar woon je ergens ?

[ Voor 115% gewijzigd door DinX op 17-04-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof van wel. En van het frame denk ik hetzelfde.
Je weet het niet he..
Moet gewoon een kleppendeksel op, een stuur en dan ff rijden.
Is hij krom merk je het meteen :X

Tot nu toe vallen de prijzen van onderdelen me echter best tegen :|
En dat kleppendeksel wil ook nog niet echt vlotten.. ben ook gewoon ongeduldig hoor. Ik kan nog niet eens opstaan binnen 15 seconden van de spierpijn en ik wil alweer sleutelen :D
Kan ik trouwens een teller van (zeg eens wat) een CB750 gewoon op mijn kawa klussen, of geeft hij dan 75km/u aan bij stapvoets rijden?
Zal wel niet universeel zijn.
Misschien dat ik anders zelf wel wat ga knutselen. Zie al een mooi geborsteld aluminium paneel voor me met de ingewanden van een fietscomputertje erin (verzonken, met verlichting), sleuteltje ernaast en alle lampjes eromheen ofzo. Kost me een stuk minder waarschijnlijk.

He bah... waarom moet ik hem dan ook zo mishandelen... ;(
Of het ding een rotschop geven, verkopen als Fighter-basis en een goedkoop hok kopen...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 08-08 09:26
Das wel klote. Ik ben blij dat ik tijdens het lessen nooit een schuiver heb gemaakt. Mijn instructeur was er een van, "spijkerbroek? oh das wel genoeg hoor". Maar als ik dat soort verhalen hoor dan denk ik toch altijd dat een broek en een jas gewoon verplicht moeten zijn.

afijn, al doende leert men. Misschien een slip cursusje hier en daar om die reflexen onder bedwang te houden.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TrailBlazer schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:29:
[...]

je hebt dan neem ik aan ook de koppeling nog ingeknepen. Het is alleen zo tegenstrijdg dat je de rem er ook bij moet intrappen. Met de auto kan dit niet eens tenslotte.
Alleen als het echt stil staat bij heel zachtjes rijden kan je met bijremmen alleen een heel end komen..
Je hoort niet met slippende koppeling te rijden op motor is me geleerd, hoewels soms echt niet anders kan...
Maar ik rijd een 125cc dus misschien is het met een zwaardere motor wel anders en houd je rem hem niet genoeg in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
DinX schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:59:
[...]
Het zwaaien onder motards is toch nog altijd een symbool van "verbroedering". Wel, met de malloten die nu weer allemaal uit hun garage komen gescheurd voel ik weinig "broederschap".

...

En ja, ik ga ook al eens met het koekblik naar m'n werk, maar dat is als het echt té erg is. Dus als er sneeuw ligt, of er weer geweldig gewaarschuwd is voor ijzel en rijmplekken. De keren dat ik dit jaar met de wagen ben geweest kan ik op 1-2 handen tellen.
Ik hoop nog heel lang in alle weersomstandigheden te gaan motorrijden (al dan niet voor werk). Ik denk ook (hoewel ik weinig ervaring heb) toch wel enigszins een idee heb hoe jij erover denkt.

Ik heb namelijk echt in het kutste van het kutste rotweer gelest. Zelfs met het ijs en sneeuw op de weg (je kon eigenlijk niet meer rijden maar het moest dan toch maar) en als je dan in de vrieskou om de 2 seconden je vizier moet schoonmaken, Kouwe klauwen hebt van de vrieswind en met een kleine 40 km per uur op de snelweg zit terwijl er naast je 120 gereden wordt (terwijl de borden toch echt aangeven dat je maar 70 mag), dan kan ik me enigszins voorstellen dat als je dat jaar in jaar uit doormaakt je echt een lichtelijke minachting hebt aan de mensen die alleen maar de zomer opzoeken om te gaan motorrijden.

Net zoals ik sport door weer en wind en ik toch lichtelijk geirriteerd wordt van alle hardlopers/roeiers/wielrenners die alleen de mooie dagen uitzoeken om te gaan sporten, om vervolgens 2 uur lang te lopen lullen over hoe hard ze wel niet trainen en dat het een geweldige passie van hun is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Kromme voorpoten zie je en voel je ook ;) Maak je binnenpoten droog en veer em in. Is hij vochtig dan kan je gaan huilen... Je kan em ook demonteren en de binnenpoot over een vlakke tafel laten rollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

justice strike schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 23:20:
[...]

Net zoals ik sport door weer en wind en ik toch lichtelijk geirriteerd wordt van alle hardlopers/roeiers/wielrenners die alleen de mooie dagen uitzoeken om te gaan sporten, om vervolgens 2 uur lang te lopen lullen over hoe hard ze wel niet trainen en dat het een geweldige passie van hun is.
Hehe, denk dat je het gevoel daar wel mee kan vergelijken ja :)
Mooi samengevat :)

10 weekends buiten komen op een jaar (even voelen met de dikke teen of het wel warm genoeg is), 50km scheuren, 50min terras, 50km schueren, 50min terras,... en dan maar tegen de vrienden vertellen hoe het leven als motard is :')

Ken er ook zo 1 in de ergste graad. Heeft nog geen 10.000km op 5-6 jaar. En dan komt ie een paar keer buiten met z'n fiets, roept ie het al van ver "Heb het beest nog eens uitgelaten. blabla motomannen blabla geweldig blabla rijden..." :p

En daar zou je dan fanatiek naar moeten zwaaien omdat je zo'n broederschap voelt, en jullie zo gelijk zijn :')

En dan komen zij met her verweer, of toch meestal zo de illusie dat "wij" motorrijden niet zo zouden ervaren als zij, omdat "we" het elke dag naar ons werk doen enzo. _o-

Maja, ga er verder maar over zwijgen. Voor we hier in 1 topic op GoT een verzameling krijgen van zwaai / kleding / mooi-weer-rijders / fluovestjes / vrijdag / .... topics :p

[ Voor 32% gewijzigd door DinX op 17-04-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14

4x2

lộn xộn quá

Hmm, die zephyr ziet dr nu ook maar gehavend uit :/

Maar je remklauwen zijn gelukkig nog heel :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM

ETM

E=TM²

Ik zie motor rijden nog steeds als een hobby, auto rijden als een luxe (zolang ik niet in een file sta :P)

ennuh smiling pitbull....gelukkig er goed vanaf gekomen en gaan met die banaan voor een fighter projectje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Je kiest er tch zelf voor om met koud weer de motor te pakken?
Als je een motor en een auto hebt en het is echt kut weer pak je toch gewoon de auto?
Ik snap niet waarom je dan een soort van hufter zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op woensdag 18 april 2007 @ 03:00:
Je kiest er tch zelf voor om met koud weer de motor te pakken?
Als je een motor en een auto hebt en het is echt kut weer pak je toch gewoon de auto?
Ik snap niet waarom je dan een soort van hufter zou moeten zijn.
Sommigen voelen zich ten onrechte die hard, of heel stoer door met de motor te rijden op momenten dat je handvat verwarming nodig hebt :)

Voor velen is motorrijden idd een hobby, en zoals met alle hobby's zijn daar de gepaste seizoenen voor. (buitensporten, vissen, rc vliegtuigen, enz...). En waarom zou iemand met een hobby z'n hobby niet serieus nemen? Ik ga me echt ook niet vrijwillig het leven moeilijk maken in de winter door dan op de motor te gaan zitten. (nog extra kledij, nl winterkledij, met verstevigingen). Koude die door eventuele kieren naar binnen komt. Dan kun je niet anders dan een volledig sluitend lichaamsbedekend pak te kopen, en daar telkens in en uit te kruipen. Nee dan hoeft het voor mij ook niet meer hoor. Dan stap je gewoon relax in een wagen met verwarming, uit de wind :)

Het kan nog best wel eens zien dat velen hier door een typische zomerrijden finaal verloren gereden worden :) Dus dat zegt niets.

en idd: je kiest er gewoon zelf voor, moet je ook niet gaan klagen als anderen daar niet hetzelfde over denken. 'als ik er voor kies, dan zou iedereen er moeten voor kiezen, want ik heb gelijk' ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
DinX schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:55:
Dan zie je me elke dag voorbij rijden ? :D

Toeter morgen eens een paar keer als je me ziet, zoveel rijden er niet tussendoor met Xenon :)

Vind het best wel een vette fiets wat ie heeft (en dat voor een chopper). Ben ook altijd onder de indruk hoe glad hij tussen de file door gaat met dat ding. Links rechts links rechts met de spiegels 5cm van z'n stuur af. Mooi zicht :)
Ik zal er eens op letten. :)
Hij was ook de enige die gestopt is nadat ik m'n ongeval gehad heb in september in Holsbeek :)
Toen werkte ik nog niet in Leuven...
[ot]
Ow, je bent nog van Heusden-Zolder ook (meen dat een tijd terug al gelezen te hebben) :o
Waar woon je ergens ?
Aan het station in Zolder. Ik vertrek (voorlopig nog met koekblik) elke dag tss 6 en half7 richting Leuven.
(Nu vertrekken anders ben ik weeral te laat door de f** file ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 03:12:
Sommigen voelen zich ten onrechte die hard, of heel stoer door met de motor te rijden op momenten dat je handvat verwarming nodig hebt :)
Het is pas koud als jij je handen neit meer aan het motorblok kan verwarmen _o-

* Chevy454 weet het nog van 4.5 jaar terug _o-
Gewoon met de motor naar school in zomerhandschoentjes, aankomen en dan zien..
"hmmm... handjes... beetje blauw...... " :D Toen winterhandschoentjes en toen nog tot november doorgereden dacht ik, toen kreeg ik namelijk blauwe vingers met mijn winterhandschoenen _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

[...]

Voor velen is motorrijden idd een hobby, en zoals met alle hobby's zijn daar de gepaste seizoenen voor. (buitensporten, vissen, rc vliegtuigen, enz...). En waarom zou iemand met een hobby z'n hobby niet serieus nemen? Ik ga me echt ook niet vrijwillig het leven moeilijk maken in de winter door dan op de motor te gaan zitten. (nog extra kledij, nl winterkledij, met verstevigingen).
Is hetzelfde pak als in de zomer hoor. alleen dan met een binnenvoering erin. Is net zoveel werk :? En wel verstevigingen in de winter en niet in de zomer :?
Koude die door eventuele kieren naar binnen komt. Dan kun je niet anders dan een volledig sluitend lichaamsbedekend pak te kopen, en daar telkens in en uit te kruipen. Nee dan hoeft het voor mij ook niet meer hoor. Dan stap je gewoon relax in een wagen met verwarming, uit de wind :)
Zie bovenstaande. Zelfde pak. Een fatsoenlijk pak heeft geen kieren :?
Ik kom warmer en droger aan op m'n werk op de motor, dnaals ik m'n wagen hier 500m van m'n werk moet parkeren en te voet moet komen.
Het kan nog best wel eens zien dat velen hier door een typische zomerrijden finaal verloren gereden worden :) Dus dat zegt niets.
Dat je kan zoekgereden worden door een zomerrijder zegt inderdaad totaal niks nee. Rijdt die daarom beter dan jou ?
en idd: je kiest er gewoon zelf voor, moet je ook niet gaan klagen als anderen daar niet hetzelfde over denken. 'als ik er voor kies, dan zou iedereen er moeten voor kiezen, want ik heb gelijk' ;)
Ik klaag toch niet over mensen die anders denken ? Ik zeg gewoon dat ik die mooi-weer-rijders niet uit m'n eigen groet omdat ik er verder niks mee te maken heb.

Waarom ik die lui die ik elke dag tegenkom groet weet ik, maar kan me niet meteen een reden verzinnen om zo'n mooi weer rijder te groeten. En omdat zo'n wannabee-Rossi vaak sneller door een bocht gaan, kijk ik echt niet naar op ofzo.

[ Voor 10% gewijzigd door DinX op 18-04-2007 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
DinX schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 23:36:
[...]

Hehe, denk dat je het gevoel daar wel mee kan vergelijken ja :)
Mooi samengevat :)

10 weekends buiten komen op een jaar (even voelen met de dikke teen of het wel warm genoeg is), 50km scheuren, 50min terras, 50km schueren, 50min terras,... en dan maar tegen de vrienden vertellen hoe het leven als motard is :')

Ken er ook zo 1 in de ergste graad. Heeft nog geen 10.000km op 5-6 jaar. En dan komt ie een paar keer buiten met z'n fiets, roept ie het al van ver "Heb het beest nog eens uitgelaten. blabla motomannen blabla geweldig blabla rijden..." :p

En daar zou je dan fanatiek naar moeten zwaaien omdat je zo'n broederschap voelt, en jullie zo gelijk zijn :')

En dan komen zij met her verweer, of toch meestal zo de illusie dat "wij" motorrijden niet zo zouden ervaren als zij, omdat "we" het elke dag naar ons werk doen enzo. _o-

Maja, ga er verder maar over zwijgen. Voor we hier in 1 topic op GoT een verzameling krijgen van zwaai / kleding / mooi-weer-rijders / fluovestjes / vrijdag / .... topics :p
ik vind nu toch dat je aan het doorslaan bent hoor, vandaar dat ik er even wat van zeg.

Ik rijd inderdaad alleen maar met mooi weer.

Als jij het je niet kunt veroorloven met slecht en koud weer een auto te gaan rijden, of voorkeur geeft om met de motor te gaan, maakt dat mij "mooi weer" rijder een "nep" motor rijder :?

Ik zou toch niet lekker bij mijn hoofd zijn als ik in die vrieskou met de motor ga terwijl ik ook lekker kan dieselen incl. radio en kachel :?

Motor rijden is voor mij hobby, en een hobby is iets wat ik in mijn vrije tijd doe als ik daar zin in heb, dus geen verplichting zoals naar mijn werk rijden.

Toch rij ik al met al zo'n kleine 10.000 per jaar, maar ik rij nooit met regen. (of het moet me overkomen op vakantie ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

19:45 <@DinX> DinX in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel..."
19:45 <@DinX> ok, wie hapt het eerst :p

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ik rij het hele jaar door, en groet iedere motorijder maar scooterrijders niet.
Zomerrijders groeten minder vaak dan die hards heb ik juist het idee..

En ach die stoere praat van zomer rijder, ik kan er wel om lachen, zeker als ze opmijn 125cc neerkijken..
Ik weet wel wie er een echte rijder is en wie niet, en in 99% is dat niet de zomerrijder...dus als ze op me neer kijken zegt dat meer over hun dan over mij, soi...

Als je er maar lol in hebt, daar gaat het om..

btw ik heb een auto (2 zelfs maar 1 die rijdt ;) ) maar pak toch 99.9% de motor, want dan kan MrsT en BabyT de auto en met de auto sta ik toch alleen maar vast... alleen bij ijzel en sneeuw ga ik met de wagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Het word dan helemaal pas leuk wanneer je ze helemaal zoekrijdt op je 125cc

Ik groet iedereen die ik tegenkom ( als ik op dat moment kan groeten :P ) Jammer dat lang niet iedereen teruggroet. :(

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ik heb heel de winter gewoon doorgereden, het blijft leuker dan een auto, ook in regen en kou vind ik.
Maar dan zwaai ik nog wel gewoon naar zo'n beetje iedere andere motor die ik tegenkom. Ik kan per slot van rekening niet ruiken of ze mooi-weer-rijder zijn of niet (waar ik idd minder een 'band' mee voel dan met die-hards.), dus dan zwaai ik daar ook maar naar :p

for the record, ik vind mooi-weer-rijders niet minder dan een winterrijder. Je doet maar :p Als jij het fijner vind in een auto met vrieskou buiten is dat je goed recht. Het enige dat ik dan minder voel is die verbroedering die mensen hier al genoemd hebben. Maar daar proef je niks van verder als ik je onderweg tegenkom :D

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 09:14
Ben dus na 15 jaar ook weer opnieuw begonnen met rijden. Nadat ik vroeg toch meer op toerertjes reed (Yamaha XJ en BMW R80/7) ben ik nu in het kader van mijn midlifecrisis (ooh, wat hou ik daar van) begonnen op een FZ750 uit 85 (kon het ding voor een leuk prijsje overnemen, moest er wel gelijk 400 km mee terugrijden, maar dan weet je ook hoe het is met dat ding). Zal later wel weer een BMW worden, maar momenteel vind ik zo'n bak ook erg leuk, vooral het geluid (het is geen Duc, maarja, die prijs ligt oook wat hoger).
Rijdt toch wel heel anders. Vooral het bochtenwerk is heel anders en echt even wennen. Ik merk dat ik er redelijk langzaam inga en dan in de bocht het gas opendraai.
En wat zijn die tegenwoordige rotondetjes (en dan bedoel ik die kleine) een rotdingen. Die had je in mijn vorige motorleven niet.
Maar ja, het gevoel begint weer te komen.

Ik zal nog wel een foto plaatsen

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 18-04-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ik denk dat de discussie wel of geen mooiweer rijder totaal irrelevant is eigenlijk, je rijd toch voor jezelf?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
idd, en voor mij is elke motor rijder een motor rijder, en ik zwaai gewoon naar elke motor rijder, en niet selectief naar "uber motorrijders" omdat hun toevallig wel graag in de regen en pekel rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ik zwaai ook terug naar iedereen die naar mij zwaait. Ik ga alleen niet uit mezelf zitten zwaaien bij zo'n dagen als het voorbije weekend, buiten naar die lui op weg naar het werk. Jij gaat serieus lopen zwaaien naar elke motorrijder die je passeert ? Dan ben je meer aan het zwaaien dan aan het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MagicTempest schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:16:
Het word dan helemaal pas leuk wanneer je ze helemaal zoekrijdt op je 125cc

Ik groet iedereen die ik tegenkom ( als ik op dat moment kan groeten :P ) Jammer dat lang niet iedereen teruggroet. :(
zoekrijden word lastig met 50PK minder, maar ze bijhalen in de bochten doet me wel veel plezier :)
En exotische sportwagens inhalen omdat ze vast staan natuurlijk..
Vandaag weer een Aston Martin DB7 ingehaald 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ook altijd leuk ja. Staan ze daar met hun blik van 100.000+ euro. Rij je er nog met 2 vingers in de neus van weg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:31:
Ik zwaai ook terug naar iedereen die naar mij zwaait. Ik ga alleen niet uit mezelf zitten zwaaien bij zo'n dagen als het voorbije weekend, buiten naar die lui op weg naar het werk. Jij gaat serieus lopen zwaaien naar elke motorrijder die je passeert ? Dan ben je meer aan het zwaaien dan aan het rijden.
hier knikt men (ivm rijden aan de linkerkant en je dus met gashand aan de binnenkant zit), veel makkelijker, even een nochalant knikje kan er altijd wel af...

Trouwens vanochtend weer bijna van de sokken gereden omdat madam blondje het belangrijker vond haar peuk te roken dan over haar schouder te kijken terwijl ze van baan veranderde op de rotonde..
Gelukkig zag ik het al aan komen dus was voorberijd... verder vind ik het zo asociaal om je peuk buiten je auto af te tikken of zelfs weg te gooien..
Buiten het aso gehalte is het ook nog eens link qua brandgevaar (bermbrand of als zo'n ding op je schoot beland)

In australia heb ik zelfs wel eens iemand een peuk onder een tankwagen zien gooien puur omdat ze niet kijken wat ze doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
afgelopen zaterdag trouwens nog een vogel geraakt met de motor.
Eerst vol op de rechter spiegel, vervolgens via mijn rechterschouder "vloog" hij weg.
Of het natuurlijk vliegen was vraag ik mij ;)

Kon het wel goed vernemen, ik denk dat ik zo'n 180 reed op dat moment, lang leve de schouder protectie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:50:
[...]

hier knikt men (ivm rijden aan de linkerkant en je dus met gashand aan de binnenkant zit), veel makkelijker, even een nochalant knikje kan er altijd wel af...
* DinX heeft een throtlle rocker, ik groet ook aleens met rechts :p

En inderdaad, peuken enzo, erg soms :X

Vorig jaar heb ik zo iemand bijna uit z'n auto gesleurd. Kerel in een cabrio reed voor me, en zat de hele tijd naar mete kijken in z'n achteruitkijkspiegel. Het blondje naast hem daarbij aansprekend. Begint ie opeens met een grijns op z'n gezicht z'n ruitensproeiers een hele tijd aan te zetten.

Dan nog zitten optrekken en vertragen enzo :{

Ben hem toen maar voorbijgestoken vol gas. En dan is een integraalhelm nog handig ook. Heb hem toen gewoon m'n helm open geklapt en op z'n ruit gefluimd bij het voorbijsteken :+

Was op die weg die ik hier al eens in een filmpje heb getoond. 3-4km rechtdoor. Maar volgas gereden tot het einde. Daar draaide ie toen de snelwge op zag ik in de verte achter me :p

Maar van die lui :r

Peuken ook al geregeld gehad. Je hebt gewoon gezien in hun zijspiegel dat ze je gezien hebben, smijten ze hun brandende peuk naarbuiten net als je er naast hangt (snelweg). Heel populair bij die arbeidersbusjes :{

1 keer zelfs een asbakje gehad. :|

[ Voor 19% gewijzigd door DinX op 18-04-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:07:

Peuken ook al geregeld gehad. Je hebt gewoon gezien in hun zijspiegel dat ze je gezien hebben, smijten ze hun brandende peuk naarbuiten net als je er naast hangt (snelweg). Heel populair bij die arbeidersbusjes :{
klopt die busjes.. laatst bij stoplicht maar even op ruit geklopt om te melden dat ik niet roker ben maar toch bedankt voor die sigaretten ;)
Nee gewoon gevraagd of ze die dingen niet uit het raam willen gooien omdat ik er 2 moest ontwijken (van de passagier en van bestuurder). Gozer leek oprecht verbaast dat hij overlast had bezorgt en verontschuldigde zich.. hopelijk let ie volgende keer beter op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
als motor rijder moet je toch weten dat verkeer van rechts voorrang heeft :+

http://www.youtube.com/watch?v=8mEJNS_mWLM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

waar is dat ergens? wel heeele mooie bochtjes, lijkt dragons tail wel.
ennen gewoon doorrijden is mijn advies voor de volgende keer :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grolsch schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:22:
als motor rijder moet je toch weten dat verkeer van rechts voorrang heeft :+

http://www.youtube.com/watch?v=8mEJNS_mWLM
mijn konijntje kwam ook van rechts, maar was gelukkig niet van dit voormaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
geen flauw idee waar het is, heb hem alleen maar ff gehost, kreeg hem per email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Remt ie zich nou over de kop, of lijkt dat maar zo?
Lijkt me sterk dat je voorwiel meteen stilstaat tegen zo'n konijntje.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 22:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Daar ben je heel genadig vanaf gekomen :Y

Idd een " classic"; onervaren, blinde bocht, licht in je hoofd van het lekkere rijden en whoopsie....
Maar goed, je hebt je "leermoment" achter de rug.

Motor op knappen, VRO doen ;) en rijden maar weer....

Overigens.. zomer/winterrijders...
Wat "ons bind" is de voorliefde voor techniek en motoren. Of je nou zomer of winter rijdt.
Kijk, een t-shirt/korte broek/slipper/500km per jaar rijdende custom stumper heb ik niks mee.
Maar ieder vult zijn hobby op zijn eigen manier in natuurlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door teacher op 18-04-2007 13:28 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Zo, weer les gehad. Een uurtje oefenterrein en een uurtje op de weg.

Bijzondere verrichtingen gaan al beter. Ik had nu pas door dat je bij het achtje en de halve draai gewoon constant gas moet houden (+/- 2000 toeren aanhouden) en de snelheid met de achterrem regelen. Dan blijft je ketting mooi strak staan, de motor sputtert niet....en je stuurt er zo doorheen eigenlijk.
Noodstop blijf ik lastig vinden, er gebeurt zoveel tegelijk dat ik nog niet echt bezig ben met het remmen zelf. Twee keer met het voorwiel geblokkeerd tot stilstand gekomen, oeps 8)7

M'n eerste lange ritje op de weg beviel goed! :) Ik rij al een paar jaar auto, dus ik doe geen hele domme dingen op de motor...maar toch voelt het soms als opnieuw leren rijden. Je let opeens op putdeksels, strepen op de weg, auto's die net doen of je een of andere fietser bent...

Ook eindelijk es het gas open kunnen trekken bij een inhaalactie :+ Ik zat achter een slome auto, en hoorde via m'n oortje de verlossende woorden "Als je er langs kan...." *GAS* haha :P Damn, je bent er echt snel langs met zo'n fiets, ik vrees dat het ook ernstig verslavend wordt om koekblikken voorbij te steken.

Einde van de les, instructeur tevreden...alleen één dingetje: "Je moet wel harder optrekken, je rijdt nu als een oud wijf". En bedankt he! :+ Ik dacht dat ik gewoon 'beschaafd' lestempo reed, maar blijkbaar mag je er op de motor wel een schepje bovenop doen.

[ Voor 4% gewijzigd door snars op 18-04-2007 13:58 ]

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Yup, bij motorlessen zal je als je op "lestempo" rijdt vaker te horen krijgen dat je meer dan minder gas moet geven :p Had ik ook een tijdje geleden... Bij een of ander knooppunt bij Utecht was ik achter de instructeur terecht gekomen. Opeens in mijn oortje "he, blijf eens voor me rijden, geef gas man!" Ok, versnellingkje terug, volgas over het de rechterhelft van het weefvak (2 rijstroken van de ene en 1 van de andere snelweg) wat langzaam rijdend spul ingehaald, en aan het einde weer voor de instructeur ingevoegd. "Dat lijkt er meer op!" was z'n reactie :p

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Grolsch schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:06:
afgelopen zaterdag trouwens nog een vogel geraakt met de motor.
Eerst vol op de rechter spiegel, vervolgens via mijn rechterschouder "vloog" hij weg.
Of het natuurlijk vliegen was vraag ik mij ;)

Kon het wel goed vernemen, ik denk dat ik zo'n 180 reed op dat moment, lang leve de schouder protectie ;)
eend geraakt, tussen schouder en elleboog in, zit net geen protectie.. pcies op het beestje z'n lijf. met 40/50km/h.. dju dat voelde ik toch wel even paar daagjes :P

was 3 weken terug met tochtje op utrechtse dijk.. lag niet eens een straat van rechts. :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ik heb met mijn vorige motor al eens dwars door een hond heen gereden welke daar gewoon losliep buiten de BBK. Hond is naar de eeuwige jachtvelden gegaan, en ik gelukkig geen schrammetje.

Ik heb iets met motoren en dieren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
DinX schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:07:
[...]

Vorig jaar heb ik zo iemand bijna uit z'n auto gesleurd. Kerel in een cabrio reed voor me, en zat de hele tijd naar mete kijken in z'n achteruitkijkspiegel. Het blondje naast hem daarbij aansprekend. Begint ie opeens met een grijns op z'n gezicht z'n ruitensproeiers een hele tijd aan te zetten.

Dan nog zitten optrekken en vertragen enzo :{

Ben hem toen maar voorbijgestoken vol gas. En dan is een integraalhelm nog handig ook. Heb hem toen gewoon m'n helm open geklapt en op z'n ruit gefluimd bij het voorbijsteken :+
zo DAT is bijdehand... ik heb dan heb ik een intergraal helm, die klapt niet open... ik denk dat ik even vet irritant voor hem zou gaan rijden oid... maar aan de andere kant. irritatie is een slecht ding in het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

[...]

Ik rij het hele jaar door omdat het gewoon praktisch is (afgezien van het feit dat ik het gewoon leuk vind). Heeft niks met stoerdoenerij te maken. Mijn vrouw heeft gewoon de auto nodig. Afgelopen 2 jaar heb ik pak em beet in totaal 4 of 5 dagen de auto meegenomen omdat er teveel sneeuw lag.
Ik ga me echt ook niet vrijwillig het leven moeilijk maken in de winter door dan op de motor te gaan zitten. (nog extra kledij, nl winterkledij, met verstevigingen). Koude die door eventuele kieren naar binnen komt. Dan kun je niet anders dan een volledig sluitend lichaamsbedekend pak te kopen, en daar telkens in en uit te kruipen. Nee dan hoeft het voor mij ook niet meer hoor. Dan stap je gewoon relax in een wagen met verwarming, uit de wind :)
Ik heb het eigenlijk nooit koud op de motor. Hele jaar door hetzelfde pak, alleen gaat de binnenvoering eruit, dus het is niet meer of minder werk om dat aan te trekken. Het is trouwens gewoon een combi (broek en jas). Rij jij in de zomer dan niet met bescherming aan (t-shirt/korte broek/slippers rijder?)?

Dat je alleen met mooi weer (oftwel warm weer) rijd prima (in de winter heb je trouwens ook schitterende dagen hoor). Maar om als argumentatie te gebruiken dat je meer bescherming aan zou moeten vind ik toch wel vreemd. In de zomer is de weg niet ineens van schuimrubber hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Grolsch schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:24:
ik heb met mijn vorige motor al eens dwars door een hond heen gereden welke daar gewoon losliep buiten de BBK. Hond is naar de eeuwige jachtvelden gegaan, en ik gelukkig geen schrammetje.

Ik heb iets met motoren en dieren :(
Dat zijn klote momenten.. maatje van me same story. Met R1 door een hond heen, hele pak onder het bloed, hond tusen voorwiel dus in stukjes.. vraagt bij tankstation oid of ie mag bellen, ja daar maar wel eerst geld in gooien........ hallo pak onder bloed.. msischien ff bellen..

Hond dood , Marc had een pijnljik stuitje en een engeltje op z'n schouder gezien het een drukke 2 baans weg was....

Ik heb ook iets met motoren en dieren, maar hou het wel graag gescheiden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Capo op 18-04-2007 18:40 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:11
PsychoHellDude schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:06:
[...]

Even ter info...
Vorig jaar medio november is er bepaald in brussel dat heel EU de leeftijd naar 24 wordt gezet om zwaar te mogen rijden... maar, het blijkt dat het in nederland het pas in 2008 of 2009 ingevoerd kan worden. Dus als je 21 bent doe je slag nu!

Daarbij is het sinds 1 januari 2007 het licht rijbewijs opgeschroeft naar 35kw.
Heb je hier een linkje van? Die 35kw grens... Nog nooit van gehoord namelijk, ik weet wel dat je voor een zwaar rijbewijs examen moet doen op een motor van min. 35kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

nee, want dat gaat echt pas over 2 jaar gebeuren.. daarnaast is LICHT 25, daarna 35 en dan pas vol (vanaf 24)

http://www.mag-nl.org/rijbewijs/index.html

[ Voor 17% gewijzigd door rimpeldinky op 18-04-2007 19:37 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

justice strike schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:08:
[...]

zo DAT is bijdehand... ik heb dan heb ik een intergraal helm, die klapt niet open... ik denk dat ik even vet irritant voor hem zou gaan rijden oid... maar aan de andere kant. irritatie is een slecht ding in het verkeer.
Nee dank je. Met de auto, ok, maar de motor ?

Dat zijn van die lui die je nog even zouden durven aantikken en doorrijden :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rimpeldinky schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:34:
nee, want dat gaat echt pas over 2 jaar gebeuren.. daarnaast is LICHT 25, daarna 35 en dan pas vol (vanaf 24)

http://www.mag-nl.org/rijbewijs/index.html
Dus in drie stappen?
18-21: 25kW
21-24: 35kW
24- +: inf.
?

Op zich misschien niet slecht om geleidelijk progressie te maken, en zo verplicht te worden lang ervaring op te doen op motors waarvan je de grens gemakkelijker vind en kan bereiken. Echt door en door ervaring opdoen tot 35 kW en dan upgraden.

Anderzijds zorgt dit er wel voor dat je in het slechtste geval drie maal een motor kan gaan kopen, als je echt het maximum er wil uithalen telkens. (ofwel één motor die op 25 en 35 begrensd kan worden). Op zich is het dan ook weer niet logisch dat een rookie van 24 (en op zich geen ervaring heeft met mindere vermogens) zich meteen wel kan gaan doodrijden op een supersport :)

Alleszins is 35 kW nog altijd 44 Pk ongeveer. En dat is toch al een heel leuke motor voor wat dagdagelijk casual rijden/commuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Er is alleen nog nooit een relatie aangetoond tussen vermogen van een motor en de kans op een ongeval. Waarom worden de regels voor auto's dan niet beperkt.

Op een 125cc kan je je net zo dood rijden als op een 1000cc. Het is gewoon weer een onzinnige EU regel. Als het aan de EU ligt rijden we in de toekomst trouwens toch allemaal 1 cylinder 650cc automaten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acid_Burn schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:13:
Er is alleen nog nooit een relatie aangetoond tussen vermogen van een motor en de kans op een ongeval. Waarom worden de regels voor auto's dan niet beperkt.

Op een 125cc kan je je net zo dood rijden als op een 1000cc. Het is gewoon weer een onzinnige EU regel. Als het aan de EU ligt rijden we in de toekomst trouwens toch allemaal 1 cylinder 650cc automaten :|
Kul en dat weet je.

Als je onervaren bent en je draait het gas wat onhandig open in een bocht/op een putdeksel/op een streep/in de regen dan heb je op een SS met >120pk echt een probleem. Op een makke leerfiets niet. Ze zijn veel vergeeflijker.

Ik ben voor de 25/35kW regeling, vind alleen dat er niet alleen naar tijd gekeken zou moeten worden, maar ook naar gereden kilometers, maar dat heb ik al eens eerder gezegd.

Mijn spierpijn begint minder te worden.. linker-enkel is wel erg dik, maar voelt verder 'prima'. Schaafwondjes zijn opgedroogd tot korsten :)
Baal ervan dat het zoveel centjes gaat kosten om weer te rijden.. maar weet ook dat ik daar niet van mag balen gezien mijn mazzel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Acid_Burn schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:13:

Dat de relatie nog nooit officieel cq. wetenschappelijk is aangetoont wil nog niet zeggen dat de relatie er niet is :+

Verder zijn 1000 cc-blokken, van wat ik gelezen heb in de verschillende bladen, moeilijker te doseren en veel straffender dan hun 600 cc broertje. Die zijn, blijkbaar, wat vergevingsgezinder qua vermogensopbouw (oid) en/of dosering. Bij de 1L-blokken schijn je, ik weet 't ook niet uit ervaring hoor, in een bocht heel subtiel en voorzichtig te werk te gaan om te voorkomen dat je achterwiel er vandoor schuift ofzo. Dus in dat opzichte zou 't voor n00bs niet echt handig zijn om meteen op een 1L-fiets te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Mijn 1100 is anders heel goed te doseren hoor :)
Maar een 30 jarige met een vers rijbewijs is ook een n00b maar mag wel gelijk een busa rijden...
Niks kul en dat weet je. Laat me de onderzoeken en ongevalcijfers maar zien. Toon mij het verband tussen leeftijd, vermogen en rijervaring.

[ Voor 19% gewijzigd door Acid_Burn op 18-04-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ik vind het zeker geen slecht princiepe maar de uitvoering laat duidelijk te wensen over

-er moet gewoon naar echt vermogen gekeken worden niet naar kenteken (dan is er ineens veel meer aanbod)
-er moet een vergelijkbare regeling komen voor autos, het argument dat snellere autos duurder zijn is kul, want dan maakt een dergelijke regeling geen biet meer uit of die er nu wel of niet is, dan kun je de regeling meteen aannemen want dan zou het geen impact hebben
-dit moet ook door verzekeraars nageleefd en gecontroleert worden, mijn 27KW yamaha XT 550 was gewoon meteen verzekert zonder enig probleem (maar wedden dat ik een probleem heb als ik een ongeluk maak?)
Osiris schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:19:
[...]

Dat de relatie nog nooit officieel cq. wetenschappelijk is aangetoont wil nog niet zeggen dat de relatie er niet is :+

Verder zijn 1000 cc-blokken, van wat ik gelezen heb in de verschillende bladen, moeilijker te doseren en veel straffender dan hun 600 cc broertje. Die zijn, blijkbaar, wat vergevingsgezinder qua vermogensopbouw (oid) en/of dosering. Bij de 1L-blokken schijn je, ik weet 't ook niet uit ervaring hoor, in een bocht heel subtiel en voorzichtig te werk te gaan om te voorkomen dat je achterwiel er vandoor schuift ofzo. Dus in dat opzichte zou 't voor n00bs niet echt handig zijn om meteen op een 1L-fiets te stappen.
erm er zit zeker wel nuance verschil in 1000cc blokken onderling. Monteer eens een snelgas handvat op je 600cc en dan ga je de eerste keer ook schuiven en glijden over puttdeksels en is de vergingsgezindheid ook meteen weg. het zit hem in meer dingen dan puur het vermogen

-vermogen (controleerbaarheid, idd het te snel gas open in een bocht = glijer/highsider)
-verkeersinzicht (meer vermogen nodigt uit tot hardrijden, ook in situaties waarbij je dat NIET kunt, het inschatten van gekkigheidjes van de auto voor je)
-anuleren van je overlevingsreacties (niet gas dicht/verder open als je het niet lijkt te halen maar gewoon doorkijken en bidden dat het goed komt)
-algemene ervaring (feedback van je banden, remoefeningen, nat wegdeg, slecht wegdek etc etc...)

oh en tis financieel ook aantrekkelijker om met een 1500 euro motor te vallen dan met een nieuwe 25000 euro ducati :X

[ Voor 55% gewijzigd door rimpeldinky op 18-04-2007 22:34 ]

*burp*

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.