Dat elke vijand in steeds een bankje/tafel omschopte en erachter schuilde kwam omdat ook die AI z'n limieten had. De AI die de ontwikkelaar in eerste instantie had vergde gewoon teveel cpu geheugen dat bijna geen enkele pc het spel ook maar enigszins kon draaien. Daarom hebben ze prioriteiten moeten stellen en hebben ze de AI een soort waypoint systeem gegeven. If bankje = schop ofzoiets. En uiteindelijk viel dat in de eindversie gewoon heel hard op, maarja alsnog heeft FEAR een zeer nette AI als ik kijk naar 80% van de andere games. Hoewel ik je wel gelijk geef, want zeker niet elke persoon zou een tafeltje omschoppen voor dekking, eerder wegrennen naar de volgende kamer en vanuit daar schieten. Maarja elke tegenstander een eigen persoonlijk geven is bijna onmogelijk te doen, zelfs tegenwoordig. Ze kunnen het wel, maar het vergt zoveel rekenkracht. Enigste spel waar ik dit heb gezien is Republic: The Revolution, daar had elke poppetje een eigen persoonlijkheid en deed zijn eigen dingen. Maar zelfs daar als je uitzoomde ging dat verloren en bewogen de poppetjes zich als groepen.Twhomp schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:11:
[...]
Ik ben bang dat het heel erg subjectief is. Ik vond FEAR een mooi en spannend spel, maar goede AI? Dat ben ik het niet met je eens. Die NPC's vond ik heel erg makkelijk afschieten en er was nog veel meer scripted. Wat wel goed was aan FEAR is dat de scripted events telkens achter een deur ofzo, iig uit het zicht, plaatsvond. Maar telkens als er een soldaat over een hekje sprong, dacht ik: aaah, daar gaan we weer.
Ik vind MoHA wel mooi genoeg trouwens. Gelukkig geen bloom of filter over het beeld of gekke effectjes tijdens het spelen. Het enige is eigenlijk de bullettime als je een upgrade krijgt, maar dat is best goed uitgewerkt.
De gameplay van MoHA vind ik juist geweldig. Lange tijd dat ik zo lekker gespeeld heb. Eindelijk weer een intuïtieve shooter.
Tuurlijk, het is van EA en EA is evil. Maar ik beschouw het zeker als nextgen. En ik gebruik Anti Aliasing toch nooit
/Niet helemaal Airborne ontopic
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.