Nokia N95 topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 35 Laatste
Acties:
  • 79.830 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartphonejunk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-02-2024
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 16:41:
het is gedaan met die n95 dit is het eerste toestel met zoveel problemen heb een n76 besteld.en als dit dan ook zo een baal toestel is jammer dan heeft nokia afgedaan bij mij.
Maar kan je nog even aangeven wat je dan ZO slecht bevalt misschien?

Bovendien kan je de N95 niet vergelijken met de N76, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speling de 3 toets de zogezegde navigatie die niet echt werkt en bij nokia onkennen ze dat dit probleem bestaat hier in belgie toch.
kwam gisteren in een nsp en toen ik aangaf dat mijn dure n95 word beschadigd boven de 3 enkel doordat ik toestel gebruik was dit gebruiks slijtage dit idem met de spelling in het toestel.
heb hier om nu al verschillende mails gestuurd naar nokia normaal gezien zou je binnen 2 dagen antwoord krijgen maar noga bollen ze niks geen antwoord maar nu zit ik eigelijk wel met een toestel waar de verf er boven de 3 af is en met een toestel dat eigelijk nog geen 75 euro waard is want hij voelt wel goedkoop aan maar swat dit is de laatste keer dat ik zo een duur toestel van nokia heb gekocht ga me is verdiepen in andere merken misschien dat die het waar zijn om om mijn zuur verdiende centen aan uit te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkoe
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-07 16:51
Knappe vent die mij wijsmaakt dat je in een week gebruiksslijtage krijgt. Dat kun je toch niet accepteren :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumtum|IA2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-05-2015
Ben sinds vrijdag in het bezit van de Brodit houder voor in de auto. Egt een goed ding, De N95 zit er stevig (uitgeschoven) in. De camera- en galleryknop aan de rechterkant vallen goed in de houder en worden niet ingedrukt.

Ben gisteren met de Nokia Maps naar Rotterdam gereden (ik kom uit Nijkerk). De GPS fix had ik zo (binnen een minuut) en de uitgestippelde route was ook de route die ik had gereden zonder navigatie, maw van verkeerde kant opgestuurd worden of omwegen had ik geen last. Vond het alleen wel lang duren voordat hij de route had berekent (ongeveer 1.5 minuut). Het lijkt dus op te gaan zoals hier al eens eerder is gezegd: hoe langer de route die ie moet berekenen, hoe meer tijd hij nodig heeft om de route te berekenen.

Verder gaf hij 2 keer tijdens de route de melding dat hij geen internetverbinding kon maken. Dit klopt ook omdat ik dit in de instellingen uit heb staan. Ergens wil de software dus zo nu en dan nog wel het net op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumtum|IA2
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 17:25:
spelling de 3 toets de zogezegde navigatie die niet echt werkt en bij nokia onkennen ze dat dit probleem bestaat hier in belgie toch.
kwam gisteren in een nsp en toen ik aangaf dat mijn dure n95 word beschadigd boven de 3 enkel doordat ik toestel gebruik was dit gebruiks slijtage dit idem met de spelling in het toestel.
heb hier om nu al verschillende mails gestuurd naar nokia normaal gezien zou je binnen 2 dagen antwoord krijgen maar noga bollen ze niks geen antwoord maar nu zit ik eigelijk wel met een toestel waar de verf er boven de 3 af is en met een toestel dat eigelijk nog geen 75 euro waard is want hij voelt wel goedkoop aan maar swat dit is de laatste keer dat ik zo een duur toestel van nokia heb gekocht ga me is verdiepen in andere merken misschien dat die het waar zijn om om mijn zuur verdiende centen aan uit te geven
spelling? Blijft moeilijk he dat Nederlands :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan het ook in het frans zeggen natuurlijk ben ik oorspronkelijk frans talig dus als je er problemen mee hebt dat mijn nederlands niet zo goed is gaan we in het frans verder.is zien of jij als nederlander dan zo ver komt en hier zijn er weinig mensen die vlaams spreken in de gemeente

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 17:33:
kan het ook in het frans zeggen natuurlijk ben ik oorspronkelijk frans talig dus als je er problemen mee hebt dat mijn nederlands niet zo goed is gaan we in het frans verder.is zien of jij als nederlander dan zo ver komt en hier zijn er weinig mensen die vlaams spreken in de gemeente
Niet nodig. Punten, komma's en hoofdletters zouden al wonderen doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartphonejunk
Kan het weer on topic pleez... Deze thread is al bijna niet bij te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we voor de grap ook wat góede punten aan de Nokia N95 bijelkaar zetten? Ik kan me voorstellen dat je als nieuwbakken N95-bezitter (zoals ik, vorige week) erg bang wordt van dit topic!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:26
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 19:25:
Zullen we voor de grap ook wat góede punten aan de Nokia N95 bijelkaar zetten? Ik kan me voorstellen dat je als nieuwbakken N95-bezitter (zoals ik, vorige week) erg bang wordt van dit topic!
inderdaad één en al gezeik...ik zie liever wat links met leuke software. Dan gezeur over sliders slijtage etc...dit weten we nu onderhand wel...

hier een leuke blog over de N95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dan.. een kleine tip voor iets waar ik pas later achter kwam....
applicaties moet je vaak via exit verlaten, want anders blijven ze op de achtergrond aktef. Nu dacht ik dat dat een heel gedoe was : menu toets lang ingedrukt houden; applicatie selecteren die je wilt stoppen, wachten tot die weer in beeld is, opties kiezen en dan naar exit scrollen. En dat is vrij traag.
Sneller is om menu toets lang indrukken en dan mbv de 'c' toets de gewenste applicatie direct te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je tijdens het navigeren met de Nokia N95 de te volgen richting ook aan de bovenkant van je scherm krijgt? nu is het nog zo dat het noorden steeds wordt aangegeven wat soms best wel lastig is als je zuidwaarts rijdt? (misschien kan het wel helemaal niet , of doe ik iets fout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Laatst online: 30-06 20:21
Ik heb vandaag een bestelling geplaatst voor de N95 duurt een week of 2 maar dat is niet erg. Hoewel als ik dit topic lees dan lijkt het als of het telefoon 10 euro waard is. Ik kan mij niet voorstellen dat deze telefoon zo slecht is. Zijn er nog mensen die positief zijn over het toestel of niet :) ?

Daarnaast vroeg ik mij eigenlijk af wat het toegevoegde waarde zou zijn van bv PIT van T-mobile op dit toestel. Voornamelijk omdat het wifi heeft, telefoon zelf is redelijk veel gefocused op het inetrnet heb ik zelf het goevel. Maar is het dan echt "noodzakelijk" om een internet verbinding te nemen met de abo of is dat meer iets voor "leuk" aangezien je alle functionaliteit toch ook gewoon via wifi kan bereiken, enige nadeel is dat je dat niet altijd bij je hebt. Ik vraag me dus af wat de N95 gebruikers vinde, is een internet verbinding een must op dit toestel of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zenica schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:24:
Ik heb vandaag een bestelling geplaatst voor de N95 duurt een week of 2 maar dat is niet erg. Hoewel als ik dit topic lees dan lijkt het als of het telefoon 10 euro waard is. Ik kan mij niet voorstellen dat deze telefoon zo slecht is. Zijn er nog mensen die positief zijn over het toestel of niet :) ?
Absoluut! Ik!
zenica schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:24:
Daarnaast vroeg ik mij eigenlijk af wat het toegevoegde waarde zou zijn van bv PIT van T-mobile op dit toestel. Voornamelijk omdat het wifi heeft, telefoon zelf is redelijk veel gefocused op het inetrnet heb ik zelf het goevel. Maar is het dan echt "noodzakelijk" om een internet verbinding te nemen met de abo of is dat meer iets voor "leuk" aangezien je alle functionaliteit toch ook gewoon via wifi kan bereiken, enige nadeel is dat je dat niet altijd bij je hebt. Ik vraag me dus af wat de N95 gebruikers vinde, is een internet verbinding een must op dit toestel of?
Voor mij is internet een must, ja. Ik heb nu aan T-Mobile Web'n'Walk en een WiFi-ontvanger meer dan genoeg! Voor 9,50 kan ik het echt niet laten liggen.
RSD1982 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 19:32:
[...]

inderdaad één en al gezeik...ik zie liever wat links met leuke software.
Sowieso viel mij het lijstje aan toffe software in de OP nog enorm tegen... Wie heeft leuk spul om 't uit te breiden?

Google Maps: http://www.google.nl/gmm/
TunIn FM (145 internetzenders op je Nokia): http://www.tunin.fm/
Live TV (CNN, Fox, Fashion TV, via GPRS/WiFi): http://www.vimio.com/
ShoZu (upload foto's met geotags naar Flickr): http://www.shozu.com/

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik dat internet wel echt wat toevoegd aan dit toetstel. Ook de standaard navigatie software gebruikt vaak gprs om data op te halen. Ook proggies als Google earth zijn erg leuk en maken ook gebruik van gprs. Als je veel in de trein zit of iets dergelijks ( ik reis dagelijks bijna 4 uur met het openbaar vervoer ) is het ook wel leuk om even wat sites met nieuws e.d. te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 19:57:
Weet iemand hoe je tijdens het navigeren met de Nokia N95 de te volgen richting ook aan de bovenkant van je scherm krijgt? nu is het nog zo dat het noorden steeds wordt aangegeven wat soms best wel lastig is als je zuidwaarts rijdt? (misschien kan het wel helemaal niet , of doe ik iets fout)
Ik heb me er ook over verbaast. Volgens de handleiding werkt dat alleen als de navigatie actief is (de betaalde versie). In de simulatie gaat het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:27:
[...]
Sowieso viel mij het lijstje aan toffe software in de OP nog enorm tegen... Wie heeft leuk spul om 't uit te breiden?

Google Maps: http://www.google.nl/gmm/
TunIn FM (145 internetzenders op je Nokia): http://www.tunin.fm/
Live TV (CNN, Fox, Fashion TV, via GPRS/WiFi): http://www.vimio.com/
ShoZu (upload foto's met geotags naar Flickr): http://www.shozu.com/
de al eerder genoemde sports tracker hoort er zeker bij en het alternatief voor google maps die de ingebouwde gps wel kan gebruiken.
sports tracker http://research.nokia.com/research/projects/SportsTracker/
mgmaps http://www.mgmaps.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 17:25:
speling de 3 toets de zogezegde navigatie die niet echt werkt en bij nokia onkennen ze dat dit probleem bestaat hier in belgie toch.
volgens mij is je pc ook niet goed, de puntjes en komma's vallen ook allemaal weg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elkoe schreef op zondag 13 mei 2007 @ 17:29:
Knappe vent die mij wijsmaakt dat je in een week gebruiksslijtage krijgt. Dat kun je toch niet accepteren :S

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Themesite met erg veel toffe thema's: http://www.babinokia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 23:30
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:39:
[...]

de al eerder genoemde sports tracker hoort er zeker bij en het alternatief voor google maps die de ingebouwde gps wel kan gebruiken.
sports tracker http://research.nokia.com/research/projects/SportsTracker/
mgmaps http://www.mgmaps.com/
weet je of het met mgmaps ook mogelijk is de sattelietfoto's binnen te krijgen, dus zegmaar over te schakelen?

dat zou wel een toffe toevoeging zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@libbz

Je kan de satelietfoto's zien door op de 0 toets te drukken.

succesw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem hoor...

- na de firmware-update is het toestel stukken stabieler geworden en verschillende menu's openen sneller.

- mijn toestel heeft geen overmatige speling of slijtplekjes.

- lekker handige -compacte- bijna-alles-kunner (ja, het is geen stand alone GPS, MP3-speler, spiegelreflex-kamera, laptop etc.), maar is op veel gebieden een voor mij acceptabel alternatief.

Hoe bevalt dat in de praktijk:
Het afgelopen weekend ben ik naar een hondententoonstelling in Kristiansand geweest.
De N95 heeft een aantal zeer acceptabele foto's gemaakt die meteen via mail verstuurd konden worden, ik heb mijn mail kunnen checken, de navigatie bracht me precies waar ik heen wilde (en ook na een tunnel van ruim 2 kilometer had ik binnen 10 seconden weer een fix, dus waarom mensen zo over die GPS-functie klagen is me een raadsel), ik had maar 1 lader bij me (voor de bluetooth headset en de telefoon samen) i.p.v. voor elk apparaat 1, de met m'n N95 gemaakte en berwerkte video's zien er ook op een 32"LCD TV redelijk uit ... en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Een tevreden gebruiker, dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumtum|IA2
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 19:56:
[...]

ok dan.. een kleine tip voor iets waar ik pas later achter kwam....
applicaties moet je vaak via exit verlaten, want anders blijven ze op de achtergrond aktef. Nu dacht ik dat dat een heel gedoe was : menu toets lang ingedrukt houden; applicatie selecteren die je wilt stoppen, wachten tot die weer in beeld is, opties kiezen en dan naar exit scrollen. En dat is vrij traag.
Sneller is om menu toets lang indrukken en dan mbv de 'c' toets de gewenste applicatie direct te stoppen.
Kijk, dat wist ik ook nog niet. Thanx voor de tip! Dit scheelt idd weer een aantal keer klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Kan iemand mij antwoord geven of het toch mogelijk is om van de ingebouwde FM-radio gebruik te maken indien je een bluetooth-headset gebruikt? Voor zover ik weet is de headphone-kabel nl. tevens de antenne en om geld uit te geven aan een mooie headset zonder hierbij van de radio gebruik te kunnen maken is ook weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Libbz schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:49:
[...]

weet je of het met mgmaps ook mogelijk is de sattelietfoto's binnen te krijgen, dus zegmaar over te schakelen?

dat zou wel een toffe toevoeging zijn!
hoe mg maps
precies te installeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 23:41:
[...]

hoe mg maps
precies te installeren??
gewoon naar http://wap.mgmaps.com/ surfen met je foon. vanuit daar de full setup ofzo installeren...
klaar is kees, hij staat bij toepassingen

of je surft naar http://wap.mgmaps.com/mgmaps.jad :)

[ Voor 8% gewijzigd door Libbz op 13-05-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkoe
tomhster schreef op zondag 13 mei 2007 @ 23:40:
Kan iemand mij antwoord geven of het toch mogelijk is om van de ingebouwde FM-radio gebruik te maken indien je een bluetooth-headset gebruikt? Voor zover ik weet is de headphone-kabel nl. tevens de antenne en om geld uit te geven aan een mooie headset zonder hierbij van de radio gebruik te kunnen maken is ook weer jammer.
Ik vrees dat je dan naar internet radio over moet stappen. Een radio zonder antenne ontvangt natuurlijk niet zoveel. Je zou hooguit de remote in je zak bij je telefoon kunnen stoppen, maar ik denk dat je ontvangst dan ook vrij brak is. Ik krijg deze week ook met BT headphones binnen, maar denk dat ik FM radio daarmee moet vergeten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:56:
@libbz

Je kan de satelietfoto's zien door op de 0 toets te drukken.

succesw
tof! werkt :)

dit is wel gaaf.. dat vond ik het grote gemis bij de officiele google maps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic:
Hebben de mensen dieop T-mobile w8en al wat gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 00:39:
Offtopic:
:( nog niks.
Maar ik verwacht de telefoon deze week te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
als ik met tomtom de slider naar landscape zet dan krijg ik het beeld niet meer goed, dan moet ik eerst tomtom stoppen en opnieuw opstarten om het in landscape te krijgen, alleen als ik dan de slider weer dicht doe in normale stand dan krijg ik het beeld ook niet meer goed 8)7 is dit een bekend probleem?
ik kon in tomtom geen optie vinden om het in landscape of normaal te zetten.

zijn er navis die net zo goed als tomtom werken maar dan op de N95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmg schreef op maandag 14 mei 2007 @ 08:10:
als ik met tomtom de slider naar landscape zet dan krijg ik het beeld niet meer goed, dan moet ik eerst tomtom stoppen en opnieuw opstarten om het in landscape te krijgen, alleen als ik dan de slider weer dicht doe in normale stand dan krijg ik het beeld ook niet meer goed 8)7 is dit een bekend probleem?
ik kon in tomtom geen optie vinden om het in landscape of normaal te zetten.

zijn er navis die net zo goed als tomtom werken maar dan op de N95?
Dus TOM TOM Navigator werkt op jouw N95 ?? Welke versie van Tom Tom heb jij??
Op de site van tom tom staat namelijk dat hij (nog) niet compatibel is met de N95.

Gebruik je dan de interne of een externe GPS ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 08:25:
[...]

Dus TOM TOM Navigator werkt op jouw N95 ?? Welke versie van Tom Tom heb jij??
Op de site van tom tom staat namelijk dat hij (nog) niet compatibel is met de N95.

Gebruik je dan de interne of een externe GPS ??
Ja TOMTOM werkt op mijn N95 op dat slide verhaal na, en de knopjes die niet overeenkomen met het toestel maar daar wen je snel aan, versie 6.0.1.0 dacht ik...

Ik gebruik een externe holux GPS muis, die GPS die in het toestel zit is niet veel bij mij, erg traag en werkt niet binnen en werkt niet met tomtom ma dat was al bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren het verlossende telefoontje van T-mobile Rotterdam gekregen.
Toestel voor 230 euro (jaar abo) met Flex 150 en PIT.

Echt geweldig hoe internet, je toestel afmaakt. Elke discussie in de auto kan af worden gemaakt met ".. wacht ik laat het je wel even zien"!

Ik vind het alleen erg jammer dat sommige pagina's niet altijd goed hun foto's tonen. Soms 3x verversen en dan nog steeds niet alle foto's maar andere dan weer wel. Ook video's kijken op YouTube kan dus niet omdat er een oude versie van Flash op zit. Een update zou dus een groot succes zijn.
Al met al een top telefoon.

BTW: Het 'branded' van t-mobile, is achterop (ohja heb trouwens de paarse versie) een klein t-mobile logo. En de software is nou ook niet echt specifiek t-mobile te noemen. Staan alleen wat instellingen in maar that's it. Misscien dat dit nog veranderd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 08:49:
[...]
BTW: Het 'branded' van t-mobile, is achterop (ohja heb trouwens de paarse versie) een klein t-mobile logo. En de software is nou ook niet echt specifiek t-mobile te noemen. Staan alleen wat instellingen in maar that's it. Misscien dat dit nog veranderd wordt.
Er zou sprake zijn dat er op de T-Mobile en Vodafone branded toestellen geen wifi zou zitten. Is dat wel het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmg schreef op maandag 14 mei 2007 @ 08:31:
[...]

Ja TOMTOM werkt op mijn N95 op dat slide verhaal na, en de knopjes die niet overeenkomen met het toestel maar daar wen je snel aan, versie 6.0.1.0 dacht ik...

Ik gebruik een externe holux GPS muis, die GPS die in het toestel zit is niet veel bij mij, erg traag en werkt niet binnen en werkt niet met tomtom ma dat was al bekend
Ik heb net ff met de helpdesk van TOMTOM gebeld en gevraagd of de N95 compatibel is met TOMTOM navigator 6 en ze raden mij sterk af om het te gebruiken (ja ok.. dat is eerlijk van ze). Hij zei dat het misschien mogelijk zou zijn om het aan de praat te krijgen, maar dat het misschien tijdens het navigeren problemen gaat geven. Neem nou bijvoorbeeld dat ie je onderweg een afslag laat nemen, 10 min door een stad laat rijden en je vervolgens dezelfde oprit op dezelfde snelweg laat uitkomen.
Ik wacht wel liever tot ze met een nieuwe versie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
robertwebbe schreef op maandag 14 mei 2007 @ 09:09:
[...]

Er zou sprake zijn dat er op de T-Mobile en Vodafone branded toestellen geen wifi zou zitten. Is dat wel het geval?
Volgens mij informatie zou het Vodafone en Orange moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het alleen erg jammer dat sommige pagina's niet altijd goed hun foto's tonen. Soms 3x verversen en dan nog steeds niet alle foto's maar andere dan weer wel. Ook video's kijken op YouTube kan dus niet omdat er een oude versie van Flash op zit. Een update zou dus een groot succes zijn.
Al met al een top telefoon.
Dat probleem heb ik ook. Soms sluit ie zelfs na een tijdje de grote sites te hebben bezocht vanzelf af onder het mom van 'geheugen vol. sluit enkele toepassingen af'.

Wat YouTube betreft, ik denk dat het eerder komt omdat ie een lite versie van Flash gebruikt...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al hoe je de stem die alle namen uitspreekt bij inkomende oproepen kan veranderen van een engels accent naar een ABN accent ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 09:13:
[...]

Ik heb net ff met de helpdesk van TOMTOM gebeld en gevraagd of de N95 compatibel is met TOMTOM navigator 6 en ze raden mij sterk af om het te gebruiken (ja ok.. dat is eerlijk van ze). Hij zei dat het misschien mogelijk zou zijn om het aan de praat te krijgen, maar dat het misschien tijdens het navigeren problemen gaat geven. Neem nou bijvoorbeeld dat ie je onderweg een afslag laat nemen, 10 min door een stad laat rijden en je vervolgens dezelfde oprit op dezelfde snelweg laat uitkomen.
het werkt goed hier al uren mee rond gereden van het weekend geen enkele fout, wat ik wel met de Nokia 9500 en tomtom 5.2 had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmg schreef op maandag 14 mei 2007 @ 09:20:
[...]

het werkt goed hier al uren mee rond gereden van het weekend geen enkele fout, wat ik wel met de Nokia 9500 en tomtom 5.2 had
Dan hebben ze het of nog niet officieel getest óf je hebt gewoon een super N95 ;-) (denk persoonlijk het eerste ghehe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01-2024

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

@Ticker of andere branded T-mobile N95 bezitters:
Zou je eens willen kijken wat de productcode van je T-mobile toestel is? Dat zal waarschijnlijk meer zeggen over de mogelijkheid tot een standaard firmware upgrade...
Robert webbe schreef:Voor degenen die ook willen kijken wat hun productcode is, deze staat op de sticker onder de batterij, onder de IMEI en boven het WLAN MAC adres.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 09:13:
[...]
Sorry dat ik het zeg maar ik vind dit zo'n typisch helpdesk antwoord. Technisch gezien slaat het kant noch wal. Dat verhaal dat die je een omweg zou laten nemen ligt aan het kaartmateriaal, het gebeurd me met andere TomTom versies ook wel eens. Het enige probleem dat er met de N95 is, is dat de interne GPS ontvanger niet te kiezen is en dat je dus een externe bluetooth ontvanger moet gebruiken. Dat is natuurlijk een reden voor TomTom om het niet op de lijst van ondersteunde toestellen te zijn maar wij Tweakers weten toch wel beter? Ik heb zelf TomTom 6.010 (7640) gekopieerd naar mijn micro SD en hij werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartphonejunk
Offtopic:
Heb ze net gebeld. Heb 1 mei besteld en het wordt waarschijnlijk pas volgende week. Zoals in het Oosten zeggen: als het nog lang duurt, dan wacht ik nog even. Ach ja, het is vervelend, maar ik zal er ook niets van krijgen. Wel vreemd dat het bij de T-Mobile store allemaal zoveel sneller kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartphonejunk
robertwebbe schreef op maandag 14 mei 2007 @ 09:09:
[...]

Als DAT zo is gaat hij echt subiet retour!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
robertwebbe schreef op maandag 14 mei 2007 @ 09:25:
[...]

Ik heb zelf TomTom 6.010 (7640) gekopieerd naar mijn micro SD en hij werkt perfect!
heb jij geen last als je van landscape naar gewoon gaat en anders om?
daar bedoel ik mee slider 1 kant open en daarna de andere kant openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartphonejunk
Elkoe schreef op zondag 13 mei 2007 @ 23:58:
[...]

Ik vrees dat je dan naar internet radio over moet stappen. Een radio zonder antenne ontvangt natuurlijk niet zoveel. Je zou hooguit de remote in je zak bij je telefoon kunnen stoppen, maar ik denk dat je ontvangst dan ook vrij brak is. Ik krijg deze week ook met BT headphones binnen, maar denk dat ik FM radio daarmee moet vergeten helaas.
Nou... mijn ervaringen met IP-radio zijn anders helemaal zo slecht niet, integendeel. VEEL meer stations, ook tal van internationale zender (probeer dat eens met je FM), en zonder headset aan het toestel te moeten hangen. Uitzendkwaliteit valt beslist niet tegen. Kijk maar eens bij www.tunin.fm. De speler kan je downloaden op wap.tunin.fm. Je moet WEL ongelimiteerd datalimiet hebben, anders ga je failliet!. Maar het werkt dankzij buffering al goed met GPRS, dus voor 9e50 per maand zit je bij T-Mobile al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralLee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-02-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:51:
[...]

Hebben jullie eerst de headset zonder dat kastje aangesloten ?
Heb hetzelfde probleem. Headset (dus incl kastje) in elkaar gezet en toén pas aangesloten; Ik had voor een seonde of 15 geluid en kon het volume wijzigen; het volgende moment niét meer... Niets van alle knoppen werkte nog, alleen het geluid kwam nog over de headset.

Ook de microfoon van het kastje werkt niet, maar als je dan toch een gesprek voert schakelt ie wél de normale microfoon van het toestel uit dus mic. van de telefoon zelf werkt op dat moment ook niet (tot je de headset eruit haalt)

Nokia gebeld en de betreffende medewerkster gaf aan dat ik ermee naar een NSP moet gaan om het op te laten lossen... Dat gebeurt dus om 12.00 uur zo direct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralLee
smartphonejunk schreef op zondag 13 mei 2007 @ 15:19:
[...]

Nou, je zou nog even kunnen laten weten
of er een T-Mobile logo op staat,
of er een simlock op zit,
hoe het menu eruit ziet,
welke sw-versie erin zit (type *#0000#) en
of je er evt. in geslaagd bent om die te updaten.

Dat zijn zaken die veel mensen hier echt hogelijk interesseren...

Zou inmiddels wensen dat ik ook naar een T-mobile shop was gegaan, al hebben we die hier in het durp niet. Ben het wachten inmiddels ook wel beu, maar dáár is echt al genoeg over gezeurd >:)
Oh, en zou je ook, in aanvulling op de lijst es willen kijken hoe de volledige headset (dus incl "besturingsblokje" het doet? Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartphonejunk
GeneralLee schreef op maandag 14 mei 2007 @ 09:54:
[...]

Oh, en zou je ook, in aanvulling op de lijst es willen kijken hoe de volledige headset (dus incl "besturingsblokje" het doet? Thanx
en of WiFi het nu wel of niet doet?

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.....
ik heb er een uit dezelfde lichting zie deze post

T-mobile branded

@ DA_Vinci :
mijn productcode = 0547643
Model : N95-1
Type : RM-159

@ robbertwebbe:
WLAN doet het prima, minder bereik als laptop, en af en toe sluit hij idd de verbinding, maar hij is snel weer online.
verder wil ik vanavond de update doen, maar moet nog ff zoeken waar en hoe (kan de N95 op de nokia.nl pagina niet selecteren als phone bij software en updates).
GPS ben ik ook nog mee bezig.

@ generalLee :
headset werkt goed : ik heb de volgende functies op besturingsblokje: harder ; zachter ; volgende ingeprogrammeerde zender ; zoeken naar volgende zender op freq heen (en terug) ; en nog een knopje tussen harder en zachter waarvan ik niet weet wat het doet.
ik merk dat hij soms niet reageert als ik een andere applicatie heb geopend, als je dan weer naar radio gaat doet hij het wel.

@ smartphonejunkie:
ja er staat een t-mobile logo op (achterop batterij-cover)
ja er zit een simlock op
menu : ziet er standaard uit, echter ik heb het direct aangepast (super functie die ik mis op SE) : radio en gmail staan nu in hoofdmenu.
sw versie : V 11.0.026
17-4-07
RM-159
Nokia N95 (94.01)

nogmaals : JA : WIFI werkt (incl WPA) : ik ga het nog testen met m'n andere router (WEP, mac-adres filter en broadcasting uitgezet)-maar da's een uitdaging.

verder top toestel, user interface, foto's, scherm, dubbel-slide enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkoe
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 09:16:
[...]

Wat YouTube betreft, ik denk dat het eerder komt omdat ie een lite versie van Flash gebruikt...
Flash lite is gebaseerd op flash 8 en youtube wil 9. Daarom krijg je die melding. Het is mij verder ook niet gelukt hoor om flash 8 gebaseerde sites in de browser embedded aan de gang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 17:48

RMX

Er schijnen kleine omvormers te zijn voor de oude Nokia opladers naar de nieuwe..
Iemand een idee waar deze te vinden zijn ?
Want heb thuis en bij vrienden veel oude opladers, maar kan de mijne nooit opladen ivm de nieuwe opladers..

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartphonejunk
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:13:
[...]

ik heb er een uit dezelfde lichting zie deze post

T-mobile branded

@ DA_Vinci :
mijn productcode = 0547643
Model : N95-1
Type : RM-159

@ robbertwebbe:
WLAN doet het prima, minder bereik als laptop, en af en toe sluit hij idd de verbinding, maar hij is snel weer online. verder wil ik vanavond de update doen, maar moet nog ff zoeken waar en hoe (kan de N95 op de nokia.nl pagina niet selecteren als phone bij software en updates).
GPS ben ik ook nog mee bezig.
Da's een hele opluchting. Software update hoef je al ff niet meer te doen zie ik even verderop!
@ generalLee :
headset werkt goed : ik heb de volgende functies op besturingsblokje: harder ; zachter ; volgende ingeprogrammeerde zender ; zoeken naar volgende zender op freq heen (en terug) ; en nog een knopje tussen harder en zachter waarvan ik niet weet wat het doet. ik merk dat hij soms niet reageert als ik een andere applicatie heb geopend, als je dan weer naar radio gaat doet hij het wel.

@ smartphonejunkie:
ja er staat een t-mobile logo op (achterop batterij-cover)
ja er zit een simlock op
menu : ziet er standaard uit, echter ik heb het direct aangepast (super functie die ik mis op SE) : radio en gmail staan nu in hoofdmenu.
sw versie : V 11.0.026
17-4-07
RM-159
Nokia N95 (94.01)
Dat is de meest recente versie! Daar kan ik dan voorlopig wel even mee leven _/-\o_

[/quote]
nogmaals : JA : WIFI werkt (incl WPA) : ik ga het nog testen met m'n andere router (WEP, mac-adres filter en broadcasting uitgezet)-maar da's een uitdaging. verder top toestel, user interface, foto's, scherm, dubbel-slide enz...
[/quote]

Je maakt het wachten iets dragelijker, thanx voor je info! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dame bij T-mobile vertelde mij ook openhartig dat ze blij waren dat deze lading wel normaal was. Ze hebben alle telefoons handmatig na gecheckt.."de eerste lading was namelijk echt bagger".

Tja.. dan ben je wel genaaid door Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
Nou genaaid zou ik niet zeggen, ik denk dat T-Mobile zeer blij is met deze toestel. Als je ziet hoveel mensen hun abbo verlengen en daar bij ook nog is internet nemen dan zie ik T-Mobile al zo zitten :)

Ik heb gistere een soort van discusie gevoerd over het meerwaarde en de prijs verschill tussen n95 en bijvoorbeeld mda compact 3 van T-Mobile. Als je kijkt dan scheelt dat aanzienelijk in prijs. Ik begin zelf te twijfelen of dat prijsverschil wel gerechtvaardig is. Met de mda kan je wel vatsoenelijk navigeren met tomtom met interne gps. Enige verschil naar mijn idee is het dat de N95 tvout heeft en een betere camera en natuurlijk de pats factor op dit moment.
Ik ben wel geintereseerd in of er mensen hier zijn die het kunnen vergelijken met bv aandere "top" model of een mda? Wat zijn de verschillen etc als het om gebruik gaat.

EDIT:
Was vergeten neer te zetten besturing, met een mda kan je met zon pennetje iets gemakkelijker surfen dan via een toestel toetsen.

[ Voor 7% gewijzigd door zenica op 14-05-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vorige week zaterdag in het bezit van de Nokia N95!! En ik ben gelijk verliefd geworden;)
Heb hem i.c.m. het T-mobile UMTS abbo:)

Toestel werkt perfect! Af en toe een klein vastlopertje! Maar over het algemeen werkt het perfect!

Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er mensen hier die de HS200 headset van Logitech gebruiken? Ik heb deze vorige week besteld bij iBood (hoop dat hij aankomt :) )...hoe doet hij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralLee
[quote]Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:13:
[...]

@ generalLee :
headset werkt goed : ik heb de volgende functies op besturingsblokje: harder ; zachter ; volgende ingeprogrammeerde zender ; zoeken naar volgende zender op freq heen (en terug) ; en nog een knopje tussen harder en zachter waarvan ik niet weet wat het doet.
ik merk dat hij soms niet reageert als ik een andere applicatie heb geopend, als je dan weer naar radio gaat doet hij het wel.

Thanx voor 't checken; Ik ga zo direct iig naar een NSP om te kijken of het verholpen kan worden;

Vraag me af of ik niet gewoon het toestel om mag/kan ruilen; ze proberen me via de PDA-shop R'dam het toestel op te laten sturen naar Nokia ter reparatie... zo ken ik er nóg wel één...! :( Op de doos zit nl een sticker die je verbreekt vóór je de doos kan openen waarop staat; "Ruilen alleen indien zegel niet verbroken is".

Ik hoor anderen nl wél dat ze het teostel hebben mogen ruilen ivm; -issue slider, krassen op kunststof boven de "3"..., headset die niet werkt... Dit hebbik inmiddels allemaal; Iemand nog goed advies?? Toestel afgelopen week aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zenica schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:42:
Nou genaaid zou ik niet zeggen, ik denk dat T-Mobile zeer blij is met deze toestel. Als je ziet hoveel mensen hun abbo verlengen en daar bij ook nog is internet nemen dan zie ik T-Mobile al zo zitten :)

Ik heb gistere een soort van discusie gevoerd over het meerwaarde en de prijs verschill tussen n95 en bijvoorbeeld mda compact 3 van T-Mobile. Als je kijkt dan scheelt dat aanzienelijk in prijs. Ik begin zelf te twijfelen of dat prijsverschil wel gerechtvaardig is. Met de mda kan je wel vatsoenelijk navigeren met tomtom met interne gps. Enige verschil naar mijn idee is het dat de N95 tvout heeft en een betere camera en natuurlijk de pats factor op dit moment.
Ik ben wel geintereseerd in of er mensen hier zijn die het kunnen vergelijken met bv aandere "top" model of een mda? Wat zijn de verschillen etc als het om gebruik gaat.
Hoe lang is dat. Zoals ik het zie is dat wachten tot 'iemand' met een verbeterde software komt. Hardware matig zie ik er geen probleem in. Het is de aansturing die klote is, toch?
Net zoals de verouderde Flash.. ik las ergens op dit forum dat binnekort een vernieuwde versie van Flash komt. Nou dan kunnen we ook weer heel de dag op youtube zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op maandag 14 mei 2007 @ 09:25:
[...]

Sorry dat ik het zeg maar ik vind dit zo'n typisch helpdesk antwoord. Technisch gezien slaat het kant noch wal. Dat verhaal dat die je een omweg zou laten nemen ligt aan het kaartmateriaal, het gebeurd me met andere TomTom versies ook wel eens. Het enige probleem dat er met de N95 is, is dat de interne GPS ontvanger niet te kiezen is en dat je dus een externe bluetooth ontvanger moet gebruiken. Dat is natuurlijk een reden voor TomTom om het niet op de lijst van ondersteunde toestellen te zijn maar wij Tweakers weten toch wel beter? Ik heb zelf TomTom 6.010 (7640) gekopieerd naar mijn micro SD en hij werkt perfect!
De helpdesk van Route66 kon me wat vrolijker nieuws brengen, want die zeggen dat het wél werkt op de N95 alleen dat (zoals jij ook al zegt) de internal GPS systeem niet werk. Komt mooi uit, want ik heb nog een muis over.

Nu vraag ik misschien naar de bekende weg, maar welke is beter: Route 66 of TomTom...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:55:
zijn er mensen hier die de HS200 headset van Logitech gebruiken? Ik heb deze vorige week besteld bij iBood (hoop dat hij aankomt :) )...hoe doet hij het?
Prima apparaat! Moet zeggen dat de batt best lang meegaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

RMX schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:23:
Er schijnen kleine omvormers te zijn voor de oude Nokia opladers naar de nieuwe..
Iemand een idee waar deze te vinden zijn ?
Want heb thuis en bij vrienden veel oude opladers, maar kan de mijne nooit opladen ivm de nieuwe opladers..

Iemand een idee ?
net geen 12 euro alsjeblieft:
Adapterje

Overigens kreeg je dit er voorheen wel bij (ik wel bij de N80)

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:25:
[...]

Prima apparaat! Moet zeggen dat de batt best lang meegaat...
thanks...ik kijk ernaar uit...
martincm schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:29:
[...]

Adapterje

12euro is best veel als je weet dat je voor 20euro ongeveer een volledige lader hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag met betrekking tot de navigatie op de n95.
Is deze gratis of niet ... als je de navigatie opstart, gaat dat dan via gprs (dan zal je er dus voor moeten betalen) of via gps (dan is het dus gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:33:
[...]
12euro is best veel als je weet dat je voor 20euro ongeveer een volledige lader hebt...
Ja maar die volledige lader heb je wellicht thuis, ik neem m niet mee overal naartoe in ieder geval. In de auto ligt een autolader maar voor de rest is dat verlengstukje best handig. Overal waar ik ben is in iedergeval wel EEN nokialader, mocht t nodig zijn kan je hem toch altijd lenen. Overigens weet ik niet waarom ze ooit overgestapt zijn naar een andere connector maar t zal zn redenen wel hebben.
Raar vond ik t wel dat deze er niet standaard bij zat bij de N95......

Maar goed RMX postte paar posts boven mij dat ie zoiets zocht maar niet kon vinden dus voila....ik werp m alleen de link even toe

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je MMS streaming aspeeld op de N95 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martincm schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:40:
[...]

Ja maar die volledige lader heb je wellicht thuis, ik neem m niet mee overal naartoe in ieder geval. In de auto ligt een autolader maar voor de rest is dat verlengstukje best handig. Overal waar ik ben is in iedergeval wel EEN nokialader, mocht t nodig zijn kan je hem toch altijd lenen. Overigens weet ik niet waarom ze ooit overgestapt zijn naar een andere connector maar t zal zn redenen wel hebben.
Raar vond ik t wel dat deze er niet standaard bij zat bij de N95......

Maar goed RMX postte paar posts boven mij dat ie zoiets zocht maar niet kon vinden dus voila....ik werp m alleen de link even toe
je hebt eigelijk wel een punt...overal is wel ergens een Nokia lader te leen...jammer genoeg is dat meestal met de oude conector en zo een overzetkabeltje is klein en handig overal bij te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

TomTom werkt goed op de N95. Alleen tijdens het uitspreken van de instructies krijgt de telefoon het een beetje zwaar. Dus waar als je in amsterdam aan het rondrijden bent kan het soms gebeuren dat je een afslag mist denk ik ;) Maarja... 50 meter verderop kun je nog een afslag nemen.
De laatste versie van TomTom voor de Symbian telefoons is 6.0.20

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besmart

besmart

fanta share the fun

Dé Brodit houder kan onderandere hier besteld worden:
PDA Plus
link brengt je direct bij het product.

edit: oooops... wel goed linken natuurlijk 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door besmart op 14-05-2007 11:52 ]

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

martincm schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:29:

Adapterje

Uhm... 6,99 bij de mediamarkt...
Toen ik m had, vond ik het wel aardig om even te kijken of ie ook daadwerkelijk paste. Hij zat eigenlijk vreeselijk los en viel er zo weer uit. Maar de truuk was om m net iets steviger in de steken tot ie klik zegt en dan zit ie netjes en stevig vast. Ideaal ding!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascall_1
  • Laatst online: 17:11
besmart schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:51:
PDA Plus

Mensen die hem al hebben, Hoe hebben jullie hem bevestigd in auto. Met de proclip of een universele oplossing. Hoor het graag. Gs hem zeker aanschaffen maar wil weten of het allemala wel netjes staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week een "N95 Deep Plum + 1Gb Mini SD" besteld bij 2Call.nl. (€ 193,- bij tweejarige verlenging Telfort 300). Het toestel ontving ik een dag later. Na de firmware upgrade bleek het een snel en stabiel toestel.

Mbt. de stabiliteit van het OS: Ik heb in de afgelopen week een 'slechts' één reboot meegemaakt en twee vastlopers. Ik ben bijna de hele dag in de weer met het toestel en vind dit acceptabel.

De GPS werkt uitstekend, ook in de trein. De eerste fix - zoals inmiddels ten overvloede vermeld - duurt inderdaad even. De Nokia video converter (de plugin voor Nokia Suite) werkt snel en en inutuitief. Ik heb helaas zelden het einde van afleveringen van TheSoprano's op de telefoon kunnen bekijken. Het beeld blijft halferwege hangen en het geluid loopt door. Kwestie van video omzetten met een tool met meer configurability.

Een ander punt dat ik tegenkom met het bekijken van video's is dat minimizen en weer door gaan, er soms toe leidt, dat er een rare witte gloed over het beeld komt te hangen. De video herstarten lost dit weer op. Gelukkig werkt het spoel-mechanisme lekker snel en vloeiend.

Een paar andere kleine puntjes die ik verder tegenkwam zijn de continue pieptoon die het toestel maakt die je hoort als je het tegen je oor houdt en het niet geheel vloeiende beeld wat het toestel geeft op een tv-out. Hiermee bedoel ik dat als ik het toestel op een (Sony LCD) televisie aan heb gesloten, ik de filmpjes die ik heb gemaakt met het toestel minder vloeiend zie afspelen dan wat het toestel (simultaan) op zijn eigen scherm weergeeft. Dit lijken mij de beperkingen van de tv-out kabel.

Laatste noemenswaardig probleem is de slider. Ook ik heb last van speling. Ik besloot dit aanvankelijk voor lief te nemen maar de speling neemt toe. Ik ben bij de NSP's in Leiden en Haarlem geweest en kreeg van verbazingwekkend onbekwaam personeel veel tegenstrijdige verklaringen te horen. (citaat uit Haarlem: "Maar m'neer, dees toestel is veel beter verteld dan hij is"). Over een week of anderhalf komen de 'reparatie kits' binnen - volgens ditzelfde orakel. Ik heb inmiddels toestemming het toestel om te ruilen bij 2call in Den Haag. Dit ga ik vanmiddag regelen.

Afsluitend wil ik kwijt dat dit een indrukwekkend toestel is. Het werkt vlot, de toepassingen zijn legio en ik heb het idee dat er hard wordt gewerkt aan allerhande firmware upgrades. Ik heb last gehad van veel van eerder genoemde problemen maar ik ben van mening dat deze zaken niet opwegen tegen de voordelen van dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:12:
Ik heb vorige week een "N95 Deep Plum + 1Gb Mini SD" besteld bij 2Call.nl. (€ 193,- bij tweejarige verlenging Telfort 300). Het toestel ontving ik een dag later. Na de firmware upgrade bleek het een snel en stabiel toestel.

Mbt. de stabiliteit van het OS: Ik heb in de afgelopen week een 'slechts' één reboot meegemaakt en twee vastlopers. Ik ben bijna de hele dag in de weer met het toestel en vind dit acceptabel.

De GPS werkt uitstekend, ook in de trein. De eerste fix - zoals inmiddels ten overvloede vermeld - duurt inderdaad even. De Nokia video converter (de plugin voor Nokia Suite) werkt snel en en inutuitief. Ik heb helaas zelden het einde van afleveringen van TheSoprano's op de telefoon kunnen bekijken. Het beeld blijft halferwege hangen en het geluid loopt door. Kwestie van video omzetten met een tool met meer configurability.

Een ander punt dat ik tegenkom met het bekijken van video's is dat minimizen en weer door gaan, er soms toe leidt, dat er een rare witte gloed over het beeld komt te hangen. De video herstarten lost dit weer op. Gelukkig werkt het spoel-mechanisme lekker snel en vloeiend.

Een paar andere kleine puntjes die ik verder tegenkwam zijn de continue pieptoon die het toestel maakt die je hoort als je het tegen je oor houdt en het niet geheel vloeiende beeld wat het toestel geeft op een tv-out. Hiermee bedoel ik dat als ik het toestel op een (Sony LCD) televisie aan heb gesloten, ik de filmpjes die ik heb gemaakt met het toestel minder vloeiend zie afspelen dan wat het toestel (simultaan) op zijn eigen scherm weergeeft. Dit lijken mij de beperkingen van de tv-out kabel.

Laatste noemenswaardig probleem is de slider. Ook ik heb last van speling. Ik besloot dit aanvankelijk voor lief te nemen maar de speling neemt toe. Ik ben bij de NSP's in Leiden en Haarlem geweest en kreeg van verbazingwekkend onbekwaam personeel veel tegenstrijdige verklaringen te horen. (citaat uit Haarlem: "Maar m'neer, dees toestel is veel beter verteld dan hij is"). Over een week of anderhalf komen de 'reparatie kits' binnen - volgens ditzelfde orakel. Ik heb inmiddels toestemming het toestel om te ruilen bij 2call in Den Haag. Dit ga ik vanmiddag regelen.

Afsluitend wil ik kwijt dat dit een indrukwekkend toestel is. Het werkt vlot, de toepassingen zijn legio en ik heb het idee dat er hard wordt gewerkt aan allerhande firmware upgrades. Ik heb last gehad van veel van eerder genoemde problemen maar ik ben van mening dat deze zaken niet opwegen tegen de voordelen van dit toestel.
De navigatie die er standaard op staat is die gratis?
Connect hij via gprs of gps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:14:
[...]

Oh jee.. moet ik daar dan ook nog op gaan letter?
Kan dus verwachten dat ik een hogere rekening heb door niet goed opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:26:
[...]

Oh jee.. moet ik daar dan ook nog op gaan letter?
Kan dus verwachten dat ik een hogere rekening heb door niet goed opletten.
dat is dus ook mijn vraag :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Je kunt gratis een GPS fix krijgen en tot op groot detail zien waar je loopt of rijdt. Je kunt een route laten berekenen en deze simuleren. Ook kun je 'in de buurt' zoeken naar zaken als restaurants en bezienswaardigheden - waarvan je ook de adressen en telefoonnumers meteen kunt zien. Wil je echter een real-time beschrijving van je geplande route, zul je moeten betalen. Je kunt De software van Nokia hiervoor gebruiken.

Ik ben geen expert op het gebied van telematica. Maar ik weet dat er gebruik wordt gemaakt van GPS. Of het zo is dat GPRS ter ondersteuning dient, weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Navigatie werkt standaard op GPS natuurlijk. Al haalt hij kaarten binnen via GPRS. Hij vraagt in het begin netjes een connectiepunt te selecteren.

Wat ik me afvroeg: wat bedoelen jullie met speling van de slider? De enige speling die ik voel is een klein tikje naar boven als ik zachtjes tegen de slider duw. Stelt niets voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:28:
[...]

dat is dus ook mijn vraag :9~
sorry maar dit is al 1000 maal uitgelegd, gevraagd, bevestigd enz...dit is zeker te vinden in dit topic...

maar jah: de GPS software (Maps) is gratis zolang je niet gaat 'navigeren' met stemmen etc...

je moet wel even de kaarten downloaden, dat doe je best op je PC (en dus niet via gprs :p ;) )

Als je echt wil navigeren met stem etc moet je een relatief klein bedrag betalen (west europa heb je voor 90euro voor 3 jaar bvb...)tijdens het navigeren maakt hij geen verbinding met het net (kijk wel even na dat deze functie ook echt uit staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkoe
Zoals al honderd keer vermeld in dit topic:

Gratis:
Gps positie op kaart, route plannen, gps mee laten gaan met route

Niet gratis:
Navigatie waarbij de kaart meedraait en waarbij je gesproken instructies hebt.

Ik ben voor een nieuw topic:
Nokia N95 topic voor tevreden gebruikers die leuke mogelijkheden willen uitwisselen zonder gezeik over problemen/levering.
Misschien is de titel iets te lang :P

[ Voor 31% gewijzigd door Elkoe op 14-05-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De GPS verbinding is gratis. Die geeft alleen aan wat je positie is.
De GPRS verbinding gebruikt je N95 alleen om de kaarten te updaten. Nu zijn er mogelijkheden om de kaarten op je SDkaart te downen. Aan een GPRS verbinding zijn kosten verbonden welke je kan opvragen bij je provider. Er zijn diversen bundels verkrijgbaar die je handen vol geld kunnen schelen als je veelvuldig gebruik maakt van GPRS (bijv. internetten).
Een alternatief is om je telefoon te laten verbinden via WLAN. Dat kost je niks (afgezien van de kosten voor je aansluiting). Met navigatie is dit natuurlijk een lastig verhaal, want je hebt beperkt bereik.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:32:
Navigatie werkt standaard op GPS natuurlijk. Al haalt hij kaarten binnen via GPRS. Hij vraagt in het begin netjes een connectiepunt te selecteren.

Wat ik me afvroeg: wat bedoelen jullie met speling van de slider? De enige speling die ik voel is een klein stikje naar boven als ik zachtjes tegen de slider duw. Stelt niets voor.
wat ze bedoelen is dat hij, wanneer de slider dicht is, er een klein beetje speling zit tussen het scherm en het keyboard...meestal aan de rechter kant (onder de rode toets)...

ik heb daar een HEEEL KLEEIN BEETTTJEE last van, maakt me niets uit...er zijn mensen die zich er serieus aan kunnen ergeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elkoe schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:33:
Ik ben voor een nieuw topic:
Nokia N95 topic voor tevreden gebruikers die leuke mogelijkheden willen uitwisselen zonder gezeik over problemen/levering.
Misschien is de titel iets te lang :P
Count me in;) Dit topic begint onderhand aardig lang te worden... Een topic met alleen tips, coole software, en informatie over de standaard software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Wat een gedoe met GPS en GPRS...

GPS is een systeem van satellieten die een signaal uitzenden en die je telefoon ontvangt om zijn positie te berekenen.
In de N95 zit het programma Kaarten. In nederland kun je iig gewoon inzoomen en zelfs de arabische emiraten laat straten zien. Hoef er helemaal geen verbinding voor te maken om iets te downloaden.

Wil je navigeren of Google Earth bekijken, dan haalt ie de gegevens van een externe bron. Dan moet je dus met GPRS of een andere connectiviteit verbinding zoeken met die gegevensbron.

Zo moeilijk is het toch allemaal niet?
*kuch*zoekfunktie*kuch*

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:38:
[...]

Count me in;) Dit topic begint onderhand aardig lang te worden... Een topic met alleen tips, coole software, en informatie over de standaard software :)
Ik ga mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:38:
[...]

Done!

N95 - Tips & Trics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumtum|IA2
Tumtum schreef op zondag 13 mei 2007 @ 17:29:
Ben sinds vrijdag in het bezit van de Brodit houder voor in de auto. Egt een goed ding, De N95 zit er stevig (uitgeschoven) in. De camera- en galleryknop aan de rechterkant vallen goed in de houder en worden niet ingedrukt.

Ben gisteren met de Nokia Maps naar Rotterdam gereden (ik kom uit Nijkerk). De GPS fix had ik zo (binnen een minuut) en de uitgestippelde route was ook de route die ik had gereden zonder navigatie, maw van verkeerde kant opgestuurd worden of omwegen had ik geen last. Vond het alleen wel lang duren voordat hij de route had berekent (ongeveer 1.5 minuut). Het lijkt dus op te gaan zoals hier al eens eerder is gezegd: hoe langer de route die ie moet berekenen, hoe meer tijd hij nodig heeft om de route te berekenen.

Verder gaf hij 2 keer tijdens de route de melding dat hij geen internetverbinding kon maken. Dit klopt ook omdat ik dit in de instellingen uit heb staan. Ergens wil de software dus zo nu en dan nog wel het net op.
besmart schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:51:
PDA Plus

Zoals al 3 pagina's terug vermeld door mij, sinds vrijdag in mijn bezit en ook besteld bij pdaplus.nl, in samenwerking met een Richter Global 9 holder (http://www.pdaplus.nl/cat...global-houder-p-1468.html). Plakken op je ruit en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
Voor de mensen die willen weten wat de slider probleem is hier een kort filmpje van youtube die het laat zien en horen.
http://youtube.com/watch?v=dr-ntVZ_kk8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online

Een paar andere kleine puntjes die ik verder tegenkwam zijn de continue pieptoon die het toestel maakt die je hoort als je het tegen je oor houdt
Daar heb ik ook last van, als je belt is die piep nog harder, hij is zo hoog dat somige het niet eens kunnen horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:41
markmg schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:14:
[...]

Daar heb ik ook last van, als je belt is die piep nog harder, hij is zo hoog dat somige het niet eens kunnen horen
Ik hoor die piep dus wel en vind hem zwaar irritant. Mijn ouders horen hem inderdaad niet en zo ook de gozer bij het nsp niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besmart

besmart

fanta share the fun

Ik heb zelf een Brodit houder gehad voor een Palm Treo 650 met een speciale clip voor in me auto (alfa romeo 147). Heb hem niet vastgeplakt maar gewoon ertussengeklemd. Het ziet er gewoon erg netjes uit zo. En met een zuignap is handig als je steeds in verschillende auto's moet rijden.
Of je gebruikt een speciale klem die je ook in je luchtrooster kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zenica schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:10:
Voor de mensen die willen weten wat de slider probleem is hier een kort filmpje van youtube die het laat zien en horen.
http://youtube.com/watch?v=dr-ntVZ_kk8
Zo erg is het bij mij gelukkig niet.
Ik heb wel wat speling, maar dat is niks met wat ik in t filmpje zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

besmart schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:24:
Ik heb zelf een Brodit houder gehad voor een Palm Treo 650 met een speciale clip voor in me auto (alfa romeo 147). Heb hem niet vastgeplakt maar gewoon ertussengeklemd. Het ziet er gewoon erg netjes uit zo. En met een zuignap is handig als je steeds in verschillende auto's moet rijden.
Of je gebruikt een speciale klem die je ook in je luchtrooster kan bevestigen.
Ik zag de website ff, maar moet je nou én clip én de houder los kopen?
Of is het een pakket speciaal op maat voor je auto én voor je type telefoon??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Dropsen schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:21:
[...]

Ik hoor die piep dus wel en vind hem zwaar irritant. Mijn ouders horen hem inderdaad niet en zo ook de gozer bij het nsp niet :|
Maar meer naar harde muziek luisteren zodat we een beetje doof worden, gaat het vanzelf weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:27:
Ik zag de website ff, maar moet je nou én clip én de houder los kopen?
Of is het een pakket speciaal op maat voor je auto én voor je type telefoon??
Ik hoef alleen maar de houder (heb de autolader reeds eerder gekocht), maar die krijg je daar volgens mij niet los, of wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Voor de mensen die aan een Jabra headset denken: NIET DOEN!
Ik lees hier over gekraak van een bepaald model en ook over de 620S is geen goed woord over te zeggen.
Deze heb ik terug gebracht en een vriend had deze ook besteld en had precies hetzelfde als ik: bagger kwaliteit geluid.
Iedereen hemelt Jabra maar op en ja deze heeft een groot marktaandeel.
Maar hun stereo headsets zijn de moeite niet waard.
Trust me!

Heb nu de iBood deal maar aangeschaft.
Ik had de non-microfoon versie van die Logitech gehoord die een collega mee nam en die is echt perfect.
Had ik daar nu maar eerder voor gekozen.
Uh nee... dat is meer het feit dat jou videochip twee RAMDAC's simultaan moet aansturen op full power. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic:
Vorige week woensadag (9mei) besteld en dit staat nu bij de bestelstatus.

Order op transport
De bestelling ligt bij de koerier. Voor nieuwe klanten geldt dat er een afleverafspraak is gemaakt. Indien u heeft verlengd, dan wordt de bestelling zonder afspraak toegezonden.

Zal binnenkort wel gebeld worden dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besmart

besmart

fanta share the fun

Euhm... volgens mij krijg je er een voucher bij om een losse clip te bestellen, maar of dat nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de N95 met "Vodafone Lock"? Kan iemand mij vertellen of de N95 met Vodafone Lock het zelfde is als de normale N95? Zit er naast alleen de Vodafone Lock ook nog Vodafone software erop? Dus een branded toestel?
Pagina: 1 ... 33 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.