Nokia N95 topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 35 Laatste
Acties:
  • 79.835 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:20
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:23:
msn messenger werkt niet probeer vring
of agile messenger.. werk perfect

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruins3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:10:
ik probeer rout 66 te installeren het is een sis file en toch zeg die sis file niet ondersteund in toepassing beheer staat alles goed.hoe kan dit??
Misschien is het een oude versie die niet gemaakt is voor Symbian OS9.1V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:36:
[...]

De Mediamarkt heeft gewoon verzekering voor mobiele telefoons van verzekeraar Actua. Je kunt de telefoon dus gewoon bij Mediamarkt verzekeren... tenzij je de crystal case zelf wilde verzekeren.. 8)7

edit: Trouwens.. m'n zusje heeft m'n N95 een paar dagen geleden redelijk bruut van tafel geveegd op een marmeren vloer. Geen krasje te zien. Alles werkt nog perfect!
Media-Markt Hasselt voorziet GEEN verzekeringen voor GSM...ik heb dit duidelijk gevraagd en mochten ze die wel hebben dan had ik die zeker genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:59
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 01:24:
[...]

Hey Robert!

thanks voor je bericht over het live TV kijken via Vodafone! Inmiddels het tabblad gevonden op Vodafone Live! en mij aangemeld voor het ( eerste maand gratis ) onbeperkt abonnement van 7 euro 50.

Alleen wil ik graag weten.......komen er niet meer kosten bij kijken? Ik lees tussen de regels door, het surfen op de sites van Vodafone live, niet inbegrepen! Blijf je tijdens het kijken naar Mobile TV dan niet op zo'n site hangen? Volgens mij kost het als je even niet oplet, klauwen vol met geld?

Of heb jij een Vodafone Blox erbij genomen?
Net even gebeld. Als je ook een abonnement neemt op vodafone live! plus of mobiel internet plus dan kost live TV niets extra (behalve uiteraard die €7,50). De goedkoopste van de 2 kost €2,50 per maand, dus voor €10,- per maand kan je onbeperkt tv kijken. Net even geprobeerd via GPRS. Kwaliteit is best goed. Niet super, maar zeker goed genoeg om naar het strand te kunnen als je de F1 niet wilt missen. ;)

Overigens heb ik de N95 nu 2 weken en heb nog geen enkel probleem gehad. Geen speling op de slider, geluid is perfect, update ging vloeiend (en nog steeds nederlands), geen memory problemen en de GPS werkt fantastisch. Als ik een fix probeer te krijgen vlakbij waar ik hem voor het laatst heb gebruikt duurt het max 20 seconden. Als het wat verder weg is soms 2 minuten, maar de eerste 2 minuten in de auto kom ik zonder navigatie ook wel door. ;)
Ik heb tijdens het navigeren de telefoon trouwens gewoon in de middenconsole liggen en de GPS ontvangst is dan nog steeds prima. Geen noodzaak om hem voor het raam te houden dus.
Over de slider moet ik wel zeggen dat van de 2 toestellen die ze nog hadden in de winkel, er 1 was die wel speling had. Kwestie van even testen dus (wordt wat lastiger als je hem via internet hebt besteld natuurlijk).

Ik heb hiervoor een Qtek S200 gehad (WM5), maar ik moet zeggen dat deze mij veel beter bevalt.

[ Voor 4% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 09-05-2007 21:27 ]

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkoe
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-07 16:51
knny schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:24:
[...]

Thanks, die doet het prima :) Heb nu een 7 dagen trial, maar daar is vast wel iets op te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:05:
[...]

Media-Markt Hasselt voorziet GEEN verzekeringen voor GSM...ik heb dit duidelijk gevraagd en mochten ze die wel hebben dan had ik die zeker genomen.
je provider doet dat mobistar alvast wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.youtube.com/wa...eXMc&mode=related&search=
Kijk het filmpje even helemaal af.
Dit is een grappige functie voor de N95.
Weet iemand hoe je dit voor elkaar krijgt en welke instellingen je nodig hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb redelijk wat uit dit topic gelezen, maar aangezien ik 117 pagina's wat veel vind om helemaal door te spitten, heb ik toch wat vragen.. mijn excuses als het al eerder gevraagd is, en/of beantwoord is

Ik heb de N95 nu zo'n 2 weken, en ben hier best tevreden mee, alleen een paar minpuntjes

De speling in de slider waar ik vrij veel over gelezen heb, heb ik ook. Een kleine milimeter in de standaard positie (vind ik niet zo HEEL irritant eerlijk gezegd, maar had niet gehoeven nee)

Zijn er al mensen die helemaal geen speling hebben?? En kan ik het laten repareren (bij een nokia shop?) of zal ik de telefoon moeten ruilen als ik er echt vanaf wil, en dan maar hopen dat de volgende het niet heeft, en ook geen andere 'nieuwe' bugs/mankementen die degene die ik nu heb niet heeft

Het internet werkt bij mij echt prima!! Op 2 (kleine) dingen na
ten 1e bij 1 site 'onthoudt' hij mijn inlog gegevens niet... dat wil zeggen, wel als ik via Wlan inlog, maar niet via het internet van mijn mobiele provider)
En ten 2e krijg ik bij veel pagina's bekijken uiteindelijk een melding 'geheugen toepassing te vol, sluit enkele applicaties' o.i.d. Terwijl er verder helemaal geen andere toepassingen open staan. Wanneer ik mijn cache wis, dan heb ik het probleem niet meer.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen, ALS hier wat aan te doen is, of zal ik bij veel surfen toch echt mn cache regelmatig moeten wissen??

GPS functie werkt wel, maar idd niet echt optimaal. Ik heb dit nog niet uitvoerig getest, maar de fix duurt soms wel wat lang....

Als laatste vind ik het jammer dat ik nu ik zo'n 60 foto's gemaakt heb, de gallerij/foto's erg lang moet(en) laden, terwijl dit vrij snel ging bij zelfs nog zo'n 30/40 foto's... Ik weet niet hoe dit gaat worden wanneer ik over de 100 pics heb... :S

Al met al ben ik tot nu toe wel erg blij met deze phone, en heb verder zelf nog geen andere bugs/mankementen/ontevredenheden kunnen ontdekken.... en hoop eerlijk gezegd dat dit uiteraard ook niet gaat gebeuren ;) Ik heb nog niet alles uitgeprobeerd, maar dat komt nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orange biedt sinds de start van haar umts-aanbod eind vorig jaar mobiele televisie als proef onder de naam Orange World TV. In het aanbod zijn onder meer Nederland 1, 2 en 3 en BBC World opgenomen. Orange maakt nu bekend dat hieraan RTL 4, SBS 6 en Tien worden toegevoegd. Daardoor kunnen klanten overal en altijd naar de bekendste publieke en commerciële zenders kijken via hun umts-mobieltje.

Klanten kunnen nog tot eind mei 2007 gratis kijken naar Orange World TV. Daarna kost een basispakket met de Nederlandse televisiezenders €7,50 per maand. Voor een extra maandbedrag per zender (€2,50) krijgen klanten ook toegang tot de premiumkanalen zoals Cartoon Network of Playboy. Overigens heeft ook Vodafone deze week haar aanbod uitgebreid met de publieke en commerciele zenders, met vergelijkbaar maandtarief.

JAMMER ALLEEN DAT DE ORANGE WORLD START PAGINA ( EN TELEVISIE KIJK PAGINA) NOG NIET WERKT OP DE N95 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:52:
Ik heb redelijk wat uit dit topic gelezen, maar aangezien ik 117 pagina's wat veel vind om helemaal door te spitten, heb ik toch wat vragen.. mijn excuses als het al eerder gevraagd is, en/of beantwoord is
Uhm, zoekfunctie?

Ik heb de N95 nu zo'n 2 weken, en ben hier best tevreden mee, alleen een paar minpuntjes
De speling in de slider waar ik vrij veel over gelezen heb, heb ik ook. Een kleine milimeter in de standaard positie (vind ik niet zo HEEL irritant eerlijk gezegd, maar had niet gehoeven nee)

Zijn er al mensen die helemaal geen speling hebben?? En kan ik het laten repareren (bij een nokia shop?) of zal ik de telefoon moeten ruilen als ik er echt vanaf wil, en dan maar hopen dat de volgende het niet heeft, en ook geen andere 'nieuwe' bugs/mankementen die degene die ik nu heb niet heeft
Speling oke, maar ik hoor mensen over klapperen praten, dat doet de mijne niet. Evenals het schaven van de "3"toets.
Het internet werkt bij mij echt prima!! Op 2 (kleine) dingen na
ten 1e bij 1 site 'onthoudt' hij mijn inlog gegevens niet... dat wil zeggen, wel als ik via Wlan inlog, maar niet via het internet van mijn mobiele provider)
En ten 2e krijg ik bij veel pagina's bekijken uiteindelijk een melding 'geheugen toepassing te vol, sluit enkele applicaties' o.i.d. Terwijl er verder helemaal geen andere toepassingen open staan. Wanneer ik mijn cache wis, dan heb ik het probleem niet meer.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen, ALS hier wat aan te doen is, of zal ik bij veel surfen toch echt mn cache regelmatig moeten wissen??
Heb het ook, maar hyves bijvoorbeeld laadt gewoon door. Verder geen probleem. Vraag me verder ook af hoe het werkt met het geheugen enzo
GPS functie werkt wel, maar idd niet echt optimaal. Ik heb dit nog niet uitvoerig getest, maar de fix duurt soms wel wat lang....
De eerste fix duurde ook wel lang (paar minuten), maar later heeft ie m zo gevonden en doet ie het bijzonder snel! (tijdens het rijden)
Als laatste vind ik het jammer dat ik nu ik zo'n 60 foto's gemaakt heb, de gallerij/foto's erg lang moet(en) laden, terwijl dit vrij snel ging bij zelfs nog zo'n 30/40 foto's... Ik weet niet hoe dit gaat worden wanneer ik over de 100 pics heb... :S

Al met al ben ik tot nu toe wel erg blij met deze phone, en heb verder zelf nog geen andere bugs/mankementen/ontevredenheden kunnen ontdekken.... en hoop eerlijk gezegd dat dit uiteraard ook niet gaat gebeuren ;) Ik heb nog niet alles uitgeprobeerd, maar dat komt nog wel :)
Nog niet zoveel foto's, maar had je de update al gedraaid?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:42:
http://www.youtube.com/wa...eXMc&mode=related&search=
Kijk het filmpje even helemaal af.
Dit is een grappige functie voor de N95.
Weet iemand hoe je dit voor elkaar krijgt en welke instellingen je nodig hebt ?
Als je die URL zelf had intypt, had je het al kunnen lezen ;)

De bedoeling van dit filmpje was hoe goed de kwaliteit is van de TV-out. Hij had dus een videofragment van zijn PC geconverteerd (in een hoge kwaliteit) om op zijn Nokia af te spelen. Hij toont in het filmpje een stukje waarbij ze simultaan lopen. Dan loopt het gewoon naar beneden, sluit hem aan op zijn mega TV en daar zie je nog steeds een perfecte kwaliteit.

Als je alleen het YouTube filmpje kijkt (en niet de begeleidende tekst) dan zou je bijna gaan denken dat hij een soort draadloze overdracht toont. Ik begon al te denken aan de Slingbox maar dat is dus niet het geval.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 10-05-2007 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
Ik heb de gratis voucher voor 7 dagen navigatie maar is geactiveerd, maar er zit geen Nederlandse stem bij. Alleen Engels, Frans, Duits etc. Weet iemand hoe ik de Nederlandse erop krijg?

Op de www.smart2go.com website staat wel dat Nederlands beschikbaar is.

[ Voor 17% gewijzigd door lauw8 op 09-05-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pardon... ben een nieuwe gebruiker hier! Ok, nog geen excuus om niet van de zoekfunctie gebruik te maken.... Zal dit in de toekomst gaan gebruiken! :)
Speling oke, maar ik hoor mensen over klapperen praten, dat doet de mijne niet. Evenals het schaven van de "3"toets.
Klapperen en schaven doet die van mij gelukkig ook niet!! Ik vind die speling ook niet zo'n vervelend iets zoals ik al zei, maar als dit kostenloos kan worden gemaakt, dan zou ik het wel laten doen :)
Heb het ook, maar hyves bijvoorbeeld laadt gewoon door. Verder geen probleem. Vraag me verder ook af hoe het werkt met het geheugen enzo
Bekijk jij hyves in de mobiele versie, of desktop versie?? Bij de mobiele versie heb ik nergens last van, maar bij de desktop versie moet er vaak teveel geladen worden, en krijg ik die melding. Ook bij een aantal andere site's heb ik dat, en al helemaal als ik aardig wat af aan het surfen ben.

Zou de cache niet ergens anders opgeslagen kunnen worden ofzo bv...?
Nog niet zoveel foto's, maar had je de update al gedraaid?
Ok, ik heb gezocht naar update, en niets gevonden. Staat ook geen update op de nokia site

Over wat voor soort update heb je het eigenlijk precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:03:
JAMMER ALLEEN DAT DE ORANGE WORLD START PAGINA ( EN TELEVISIE KIJK PAGINA) NOG NIET WERKT OP DE N95 !
Niet meteen gaan schreeuwen.... Je zou toch ook kunnen zeggen dat het jou niet gelukt is en de vraag stellen of iemand anders het al wel gelukt is? Ik heb het al wel werkend gehad om mijn N95.

De bandbreedte van UMTS is "maar" maximaal 384 kilobit/sec, dat is voor TV toch wel erg mager en je krijgt dan een redelijk korrelig beeld wat ook redelijk vaak stil staat omdat de buffer leeg is.
Vodafone biedt ook HSDPA, hier haal je met het juiste abonnement maximaal 1,8 megabit/sec en dan gaat het al veel beter. Maar zodra je geen HSDPA ontvangst meer hebt en wel UMTS, dan val je ook bij Vodafone terug op de korrelige beelden.

Ik denk dat veel problemen met data worden veroorzaakt doordat de verkeerde verbindingsinstellingen worden toegepast. Even een korte uiteenzetting; je hebt een http verbinding en een wap verbinding. Bij de eerste ben je direct aan het internet verbonden, bij wap zit er een wap proxyserver tussen. De meeste toepassingen willen graag een directe http internetverbinding. Als je dan toch probeert te verbinden via een wap proxyserver wil de netwerkproxy wel eens moeilijk gaan doen en de data niet transparant doorlaten (voorbeelden: VoIP-Buster SIP, TuneIn FM, etc.).
Maar om op de operator portals (Orange World, Vodafone live etc.) te kunnen komen, moet je weer via de wap proxyserver anders kun je die pagina's weer niet openen.
In een N95 zou je dus eigenlijk minimaal twee toegangspunten moeten hebben voor toepassingen; een http en een wap. Afhankelijk van de toepassing dien je de juiste te kiezen.

De wap proxyserver instellingen staan bij de N95 overigens in het menu Geavanceerd van de Toegangspunt instellingen.

De wap proxyserver is eigenlijk alweer een achterhaald onderdeel dat vroeger nodig was om de eerste wap-toestellen te beschermen tegen een overload. Voor ieder toestel was bekend wat deze precies aan kon en die regulering werd gedaan door de proxy server. Helaas ontdekte de operators dat je deze ook op creatieve andere manieren kon gebruiken en werd deze gebruikt om te "knijpen". Zo kon je bijvoorbeeld alleen maar ringtones downloaden die binnen de eigen portal werden aangeboden en derde partijen werden opgezadeld met flinke beperkingen.

Gelukkig kunnen nu de meeste toestellen prima een directe http verbinding maken en heb je deze dus niet meer nodig. Helaas willen de operators vaak nog een eigen gesloten portal houden en zetten die dan nog steeds achter de proxy (mijnsinziens een zwaar achterhaalde strategie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

lauw8 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:22:
Ik heb de gratis voucher voor 7 dagen navigatie maar is geactiveerd, maar er zit geen Nederlandse stem bij. Alleen Engels, Frans, Duits etc. Weet iemand hoe ik de Nederlandse erop krijg?

Op de www.smart2go.com website staat wel dat Nederlands beschikbaar is.
Gebruik de QUICKSEARCH bovenaan eens met de zoektekst Nederlandse stem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:38:
[...]
Pardon... ben een nieuwe gebruiker hier! Ok, nog geen excuus om niet van de zoekfunctie gebruik te maken.... Zal dit in de toekomst gaan gebruiken! :)
[...]
Ok, ik heb gezocht naar update, en niets gevonden. Staat ook geen update op de nokia site. Over wat voor soort update heb je het eigenlijk precies?
Zoekfunctie?

Hij bedoelt de software update van je toestel. Zoek maar eens op 10.0.018 (oude) en 11.0.026 (huidige), dan vind je denk ik alles wat er over te weten is. En anders heb je Google nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:25:
Even snel een tip: mocht je met Nokia Maps bepaalde straten niet kunnen vinden of er staan kaartfouten in, via deze link kun je het direct bij de bron (TeleAtlas) melden.

http://mapinsight.teleatl...ceFindAdministrativeArea=
Leuk idee maar Nokia maakt gebruik van NAVTEQ. Je moet het dus doorgeven via NAVTEQ's mapreporter: http://mapreporter.navteq...Type=CONSUMER&language=nl

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:40:
[...]
Leuk idee maar Nokia maakt gebruik van NAVTEQ. Je moet het dus doorgeven via NAVTEQ's mapreporter: http://mapreporter.navteq...Type=CONSUMER&language=nl
Beide... Maar ik kwam op 'mijn' link via de Nokia site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:59:
Beide... Maar ik kwam op 'mijn' link via de Nokia site :)
Inderdaad, handig... Dus altijd aan beide doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knny schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:24:
[...]

Of Turbo MSN (cracked by BinPDA), werkt ook mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
robertwebbe schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:59:
[...]

Gebruik de QUICKSEARCH bovenaan eens met de zoektekst Nederlandse stem
Ja, ik ben een beetje dom geweest, want die Nederlandse stem staat er wel gewoon bij, maar ik realiseerde me niet dat ik nog verder naar beneden kon scrollen in dat menu.
Dat is soms ook niet goed te zien....maar dat ligt misschien ook aan het thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Dames en heren!
ScummVM op je N95 is nu een realiteit geworden.
Ik heb de oplossing van het scherm resolutie probleem gepost in het Symbian S60 3rd topic! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Ik ben zojuist gebeld door carkitstunter.nl, de Brodit houder voor de Nokia N95 is binnen, en wordt morgen afgeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
heb een vraagje over vodafone umts tv kijken ;

kan ik een simonly afsluiten en daarboven op een blox nemen van 2,50 en dan voor 7,50 per maand tv erbij nemen ?

of werkt dit alleen bij normale abbo's ?
kom er niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-mocht dit eerder gepost zijn...sorry...overheen gelezen-

Ik heb eindelijk alles aan de praat gekregen (email, internet enz...)

Ik snap alleen het GPS-gedeelte niet. Moet ik bepaalde instellingen veranderen voordat hij het doet? Als ik hem (GPS) opstart krijg ik wel de wereldbol maar door het GPS-logo rechtsonder staat een kruis (geen ontvangst, neem ik aan)

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:08:

Ik snap alleen het GPS-gedeelte niet. Moet ik bepaalde instellingen veranderen voordat hij het doet? Als ik hem (GPS) opstart krijg ik wel de wereldbol maar door het GPS-logo rechtsonder staat een kruis (geen ontvangst, neem ik aan)

Wat doe ik fout?
Je doet niets fout, je moet alleen even geduld hebben. Bij mij duurde het een minuut of 4 eer ie de signalen ging berekenen. Nu lijkt ie sneller een fix te hebben!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:08:

Wat doe ik fout?
Langer wachten totdat je een gps fix krijgt!

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ervaringen met streaming radio (TuninFM in dit geval). Heb er gisteravond wat mee zitten spelen en in 1,5 uur tijd is de accu compleet leeg. Wellicht dat dit normaal is hoor, maar was ff beniewd :)

Volgende keer ook maar gelijk aan de oplader hangen dan als ik zoiets doe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Ursamajor schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:15:
[...]

Je doet niets fout, je moet alleen even geduld hebben. Bij mij duurde het een minuut of 4 eer ie de signalen ging berekenen. Nu lijkt ie sneller een fix te hebben!
Nieuwste firmware erop kwakken en hij doet het al meteen sneller. Sindsdien heb ik tegenwoordig binnen 30sec. een fix! Maar ik merk wel dat er verschil bestaat tussen hoe je die fix "oproept": alleen "kaarten" starten is volgens mij niet genoeg; dan krijg je weliswaar je plattegrond te zien met rechtsonder sattelietlogo met rode kruis, maar dat blijft zo lang staan. Als je echter de navigatie wilt starten en de route wilt plannen, dan pakt ie hem vrij snel. Het vervelende bij route plannen is dat als je je GPS-positie als startpunt wilt gebruiken, je niet verder kunt met route berekenen zolang je geen GPS-fix hebt (logisch natuurlijk), maar nadat hij die foutmelding geeft, krijg je wel erg snel de fix en kun je alsnog je route berekenen en de navigatie starten! Het lijkt wel of je via zo'n "commando" de GPS-ontvanger actief naar satellieten kunt laten zoeken, want anders doet ie er zelf (passief zeg maar) lang over. Je kunt natuurlijk ook via Instrumenten>Kaarten>GPS-gegevens de fix opvragen, maar dat vind ik een onnodige omweg.

Iets anders: op de 7-dagen navigatie voucher staat dat je extra points-of-interest kunt downloaden via de site van smart2go, maar ik kan nergens daar iets over vinden. Binnen maploader heb ik ook geen optie gevonden om die POI's te downloaden. Ik ben bijv. geinteresseerd in alle hotels langs de kroatische kust, maar na het installeren van de bijbehorende kaart via maploader zie ik geen enkel icoontje voor hotels. Ik heb die wel aangevinkt onder opties en ik zie wel hier en daar wat andere (zoals havens en vliegvelden), maar het is erg weinig. Misschien dat ze simpelweg geen gegevens hebben verzameld van dat land.

[ Voor 11% gewijzigd door sl1200 op 10-05-2007 12:01 ]

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

sl1200 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:57:
[...]

Nieuwste firmware erop kwakken en hij doet het al meteen sneller. Sindsdien heb ik tegenwoordig binnen 30sec. een fix! Maar ik merk wel dat er verschil bestaat tussen hoe je die fix "oproept": alleen "kaarten" starten is volgens mij niet genoeg; dan krijg je weliswaar je plattegrond te zien met rechtsonder sattelietlogo met rode kruis, maar dat blijft zo lang staan. Als je echter de navigatie wilt starten en de route wilt plannen, dan pakt ie hem vrij snel.
Hmm ook bij Kaarten geen last van een langzame fix hoor. Werkt best leuk, moet ik zeggen.
Ook de tripmeter doet het leuk, behalve als je door een tunnel rijdt. Dan krijg je de melding dat ie onderbroken is geweest ofzo. Kon het niet helemaal lezen, want ik moest natuurlijk op de weg letten.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

gewonecolalight schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:05:
[...]
Als ik een pagina wil openen gebeurt dit heel vaak gewoon niet. dan blijft ie hangen op 0kb en het voortgangsbalkje loopt dan heel langzaam vooruit, maar openen doet ie dus niet. Ik dacht eerst dat het aan mijn wireless lan lag, maar ook als ik internet van t-mobile gebruik heeft ie daar last van. Ik had gehoopt dat na de software update het probleem verholpen zou zijn, maar helaas.
Hopelijk heeft iemand een oplossing voor dit probleem.
Ik ben eens in dit probleem gedoken. In eerste instantie dacht ik ook dat het opgelost was met de softwareupdate maar vandaag had ik er ineens weer last van, hij bleef inderdaad in een wit scherm hangen met 0 kB.

De quick and dirty oplossing hiervoor is Opties > Privacyggvns wissen > Alles.

Ik ben er nog niet precies achter welke van de privacygegevens hier het probleem is, dat kan ik pas weer verder uitzoeken als het probleem zich de volgende keer weer voordoet. Cache is het in ieder geval niet, die had ik als eerste gewist (daarna ook nog even toestel uit- en aangezet) en het was nog niet opgelost. Misschien toch iets met een cookie? Gezien die wel via een wifi netwerk verbind zou dat haast wel het geval moeten zijn. Dit zijn van die typische problemen die in een toekomstige update wel worden opgelost.

Ik vermoed dat de TunIn.FM player hier ook 'last' van heeft en dat je daarom de player af en toe opnieuw moet installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 10-05-2007 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiedag allemaal,

misschien is dit een stomme vraag, maar ben al bijna twee weken aan het zoeken en kom er echt niet uit:(:(

Ik heb zelf ook de nokia n95, heel tevrede ermee trouwens:)

Maar als ik bijv you tube wil gaan bekijken geeft die aan dat ik niet de goeie flash player heb. Als ik dan vervolgens naar de pagina gaan waar ik hem kan downloaden, dan geeft mijn nokia aan in het scherm, this page is to large en vervolgens kan ik niets openen.

Wie kan mij misschien helpen met dit probleem?
Weet ook iemand of je windows mobile ergens gratis kan downloaden of alleen maar betaald?
Dit ook al een paar keer gedaan bij bearshare, bittorrend en limewire. Bij allemaal zat er een trojan horse virus:(:(

Help help aub...

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

MichaelK1985 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:48:
[...]
Langer wachten totdat je een gps fix krijgt!
Ik denk dat ik een klein truukje heb ontdekt waardoor de fix ook weer iets sneller kan gebeuren. Via Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Positiebepaling kun je Methoden voor positiebepaling instellen.

Als je "Op basis van netwerk" uitvinkt lijkt het mij iets sneller te gaan. Ik vermoed dat de N95 hier op staat te wachten en pas na een time-out doorgaat.

"Op basis van netwerk" is A-GPS (assisted GPS), geen van de Nederlandse operatoren heeft dit aan staan (ik heb geen idee of dit in België wel het geval is, misschien kan een Belgische mede-tweaker hier het antwoord op geven?). Als het wel ondersteunt zou worden, dan zou de fix pas snel gaan. A-GPS is onnauwkeuriger dan GPS maar je hebt dan wel veel sneller een "fix" dan GPS. Zodra de echte GPS gefixed is wordt de nauwkeurigheid vergroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:00:
Maar als ik bijv you tube wil gaan bekijken geeft die aan dat ik niet de goeie flash player heb. Als ik dan vervolgens naar de pagina gaan waar ik hem kan downloaden, dan geeft mijn nokia aan in het scherm, this page is to large en vervolgens kan ik niets openen.
Wie kan mij misschien helpen met dit probleem?
Klopt, de YouTube content is gemaakt met Flash versie 9. De geïntegreerde Flash Lite 2.0 player is nog gebasseerd op versie 8 en daar kun je dus niets mee. Maar er is hoop, Nokia heeft een samenwerkingsverband gesloten met Nokia en dat zal de update naar een nieuwe Flash Lite player (die wel versie 9 ondersteunt) alleen maar bespoedigen. De laatste berichten die ik heb gehoord is dat het "ergens deze zomer" beschikbaar zou zijn.

Edit 15:30: terwijl ik op de wc zat kwam ik er achter dat er toch wel iets van YouTube te downloaden is. Ik moet er nog even induiken maar hier alvast het pad waar je het kunt vinden:
Menu > Toepassingen > Videocentrum > Nieuwe diensten toevoegen
Add service to Video center main view > YouTube Mobile Videos
Vervolgens Opties > Afsluiten en dan staat YouTube in de carousel
Weet ook iemand of je windows mobile ergens gratis kan downloaden of alleen maar betaald?
Dit ook al een paar keer gedaan bij bearshare, bittorrend en limewire. Bij allemaal zat er een trojan horse virus:(:(
Ik snap niet wat je bedoelt met deze vraag. Wil je Windows Mobile op je N95 draaien?
Als het niets te maken heeft met een N95 dan kun je deze vraag beter stellen in een topic die over Windows Mobile gaat. Daarnaast is Tweakers.net is niet het forum waar je illegale warez mag bespreken.

[ Voor 12% gewijzigd door robertwebbe op 10-05-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

mregeling2005 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:36:
heb een vraagje over vodafone umts tv kijken ;

kan ik een simonly afsluiten en daarboven op een blox nemen van 2,50 en dan voor 7,50 per maand tv erbij nemen ?

of werkt dit alleen bij normale abbo's ?
kom er niet meer uit.
Dat kan prima met SIM-only. Je dient bij de SIM-only aanvraag wel direct je Vodafone live plus BloX (2,50 p/mnd) aan te vragen. Vervolgens kun je jezelf via de Vodafone live portal abonneren op Mobile TV & Video (is al eerder beschreven in dit topic, zoek maar via de QuickSearch).

Als je het voor de N95 gaat gebruiken adviseer ik je toch de Vodafone Mobiel Internet plus BloX van 10 euro per maand. De meeste leuke diensten zijn op het open internet te vinden en niet in de Vodafone live portal. In het geval van die 2,50 per maand krijg je maar 1 uur of tot 1 MB internet toegang, daarna betaal je 2 euro per uur of per MB.
Neem je die van 10 euro dan krijg je 10 uur of tot 10 MB, daarna ook 2 euro per uur of per MB.

Ik ben zelf een intensieve gebruiker en verstook tussen de 50 en 100 MB per maand (en misschien nog wel meer sinds ik de N95 heb). Ik heb dan ook een databundel gekozen uit de zakelijke propositie (dat kan ook gewoon op een particulier abonnement). Je zou dan kunnen kiezen voor een Data Start van 9,50 (ex BTW!) per maand, dan betaal je maar 0,50 (ex BTW!) voor een MB.

Bij de weg, je kunt zelf dus kiezen voor betalen van tijd of volume. Dat doe je door het instellen van het juiste toeganspunt. Als je live.vodafone.com gebruikt, betaal je in tijd. Gebruik je office.vodafone.nl dan op basis van volume (kB's). Als je geen toegang krijgt tot office.vodafone.nl dan kun je de klantenservice bellen en vragen of ze die voor je open willen zetten.
Je Nokia N95 zet standaard het toegangspunt op live.vodafone.com (tijdsgebilled dus)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ja hoor.....T-mobile flikt t week, voor de mensen die zaten te wachten op 8 mei, dat de toestellen zouden binnenkomen, kunnen nog langer wachten nu hoor ik weer dat ik nog en week moet wachten!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:39:
En ja hoor.....T-mobile flikt t week, voor de mensen die zaten te wachten op 8 mei, dat de toestellen zouden binnenkomen, kunnen nog langer wachten nu hoor ik weer dat ik nog en week moet wachten!!!!!
Er zal voorlopig nog wel even een schaarste zijn en blijven. Het toestel is zo ongekend populair (wereldwijd) dat Nokia de vraag gewoon niet aan kan.

Waar ik eigenlijk een beetje voor wil pleiten is dat dit topic niet overspoeld wordt met pagina's vol reacties waarin men hun frustraties uit dat ze het toestel nog steeds niet hebben. Er is nu een apart topic geopend voor dergelijke zaken: N95 levertijd http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1218012//.

Laten we proberen het topic te gebruiken om vragen, oplossing en tips te bespreken. :)

[ Voor 22% gewijzigd door robertwebbe op 10-05-2007 14:41 . Reden: N95 levertijd opmerking tpegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:45:
[...]

Er zal voorlopig nog wel even een schaarste zijn en blijven. Het toestel is zo ongekend populair (wereldwijd) dat Nokia de vraag gewoon niet aan kan.

Waar ik eigenlijk een beetje voor wil pleiten is dat dit topic niet overspoeld wordt met pagina's vol reacties waarin men hun frustraties uit dat ze het toestel nog steeds niet hebben. Laten we proberen het topic te gebruiken om vragen, oplossing en tips te bespreken. :)
Ze hebben de toestellen al binnen, en alsnog moet ik wachten.
Andere mensen krijgen al de gelegenheid om de N95 te bestellen.
Vind je het gek dat het zo lang gaat duren.
Ze hebben het gewoon niet goed aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Sja, ben wel een echte hollander, maar ook ongeduldig en heb m daarom maar bij de Mediamarkt gehaald. Vakantiegeld komt er toch zo aan en kan ik nu alvast plezier hebben en me niet te hoeven ergeren aan het wachten...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voer ik gister voor het eerst mijn vouchercode in voor de 7 dagen gratis navigatie zegt de telefoon dat de code of al in gebruik is of onjuist is. 200% zeker dat ik hem goed heb overgetyped :)

Nog meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:29:
Voer ik gister voor het eerst mijn vouchercode in voor de 7 dagen gratis navigatie zegt de telefoon dat de code of al in gebruik is of onjuist is. 200% zeker dat ik hem goed heb overgetyped :)

Nog meer mensen dit probleem?
De voucher is voor West-Europa. Heb je die wel gekozen?
De meeste mensen die hier over klaagden hadden Benelux gekozen (waarschijnlijk om dat die in beeld staat en je verder naar beneden dient te scrollen voor West Europa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hola allemaal!

Sinds gisteren ben ook ik in het trotse bezit van een N95. Ontzettend fijn ding, zeker na een jaar de MDA Vario gehad te hebben.

Echter heb ik nog steeds grote problemen met de GPS. Ik krijg wel verbinding met satellieten (de balkjes en getallen staan er, balkjes blijven wel leeg), maar hij blijft hangen op 'Wachten op GPS' (bij GPS Gegevens). Bij Kaarten heb ik ook geen succes, het satellietje rechtsonder blijft een rood kruisje behouden. Nog geen enkele keer heeft 'ie mijn positie weten te bepalen.

Ik draai de laatste firmware, gedownload via Den Officieele Kanaalen (Nokia.com). Iemand die me kan helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Gefeliciteerd met je N95 Domien, maar als je de zoekfunctie had gebruikt of een pagina terug had gelezen, had je al antwoord op je GPSvraag gehad...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch niet. Ik heb alles doorgespit, maar nog weinig concreets gevonden... Negeer voorgaand bericht wanneer je denkt dat dat niet zo is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:41:
[...]
Echter heb ik nog steeds grote problemen met de GPS. Ik krijg wel verbinding met satellieten (de balkjes en getallen staan er, balkjes blijven wel leeg), maar hij blijft hangen op 'Wachten op GPS' (bij GPS Gegevens). Bij Kaarten heb ik ook geen succes, het satellietje rechtsonder blijft een rood kruisje behouden. Nog geen enkele keer heeft 'ie mijn positie weten te bepalen.

Ik draai de laatste firmware, gedownload via Den Officieele Kanaalen (Nokia.com). Iemand die me kan helpen?
De allereerste keer kan langer duren dan normaal. Als je er problemen mee hebt dan zou ik als ik jou was even een keer naar buiten lopen naar een plek waar je rondom vrij zicht naar de hemel hebt.
De antenne zit onder het toetsenbord, zo net onder de 0 en #. Zorg dus dat de slider open staat en het toetsenbord naar de hemel kan kijken. Geef hem zo even een paar minuten (stil laten liggen) en dan zul je zien dat die wel fixt. De volgende keer gaat het wel sneller.

O ja, zoek eens met de zoekwoorden gps fix.

[ Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 10-05-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al geprobeerd een film of serie te bekijken met behulp van Smart Movie?
In een woord WAUW!!! Zet de converter op 480x320 met een bitrate van 384 en 96 voor geluid
en je weet niet wat je ziet zo mooi en strak! Nu nog een oplossing dat ik films kan converten
op mijn mac. Even alle settings na kijken en een goed progje zoeken voor mac osx.

Maar in ieder het is machtig mooI! En ook op de tv haast dvd kwaliteit. Zo kun je een film
mee nemen naar vrienden en daar middels je telefoon op de tv te voorschijn halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkoe
Ik was al 10 min/kwartier buiten voordat ik eindelijk een gps fix had. Wel had ik 5 satelieten. Dus het is gewoon een kwestie van geduld, na de eerste keer gaat het sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:34:
[...]

De voucher is voor West-Europa. Heb je die wel gekozen?
De meeste mensen die hier over klaagden hadden Benelux gekozen (waarschijnlijk om dat die in beeld staat en je verder naar beneden dient te scrollen voor West Europa).
Mijn held! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkoe
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:58:
Iemand al geprobeerd een film of serie te bekijken met behulp van Smart Movie?
In een woord WAUW!!! Zet de converter op 480x320 met een bitrate van 384 en 96 voor geluid
en je weet niet wat je ziet zo mooi en strak! Nu nog een oplossing dat ik films kan converten
op mijn mac. Even alle settings na kijken en een goed progje zoeken voor mac osx.

Maar in ieder het is machtig mooI! En ook op de tv haast dvd kwaliteit. Zo kun je een film
mee nemen naar vrienden en daar middels je telefoon op de tv te voorschijn halen.
Voor de mac zou ik gaan voor quicktime pro. Ik heb zelf geen mac, dus ik kreeg de xvid codec niet geinstalleerd voor quicktime. Zie deze guide:
http://thenokiablog.com/2...videos-for-the-nokia-n95/

Ik gebruik zelf Red Kawa PS3 Video 9, werkt ook zeer fijn. Zie een pagina terug voor de link, zitten ook N95 profielen bij.

Waarom 480x320? Scherm is toch 320x240? Voor de tv out zou ik 640x480 nemen. Deze profielen heb je allemaal met PS3 Video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden dat ik nu 480x320 neem is omdat smart movie encoder niet verder kan.
Zodra ik een goede app heb voor mijn mac ga ik opzoek naar de beste config.
En inderdaad deze is op 640x480. Maar ik wil kijken hoe ver de bitrate kan voor
hij gaat hakkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkoe
Check de link dan zou ik zeggen :)

Kan iemand met een crystal case een foto maken voor mij?
Ik vind het nogal zonde om zo'n apparaat in te pakken, maar als het echt heel subtiel is wil ik hem wel beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
Elkoe schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:05:
Check de link dan zou ik zeggen :)

Kan iemand met een crystal case een foto maken voor mij?
Ik vind het nogal zonde om zo'n apparaat in te pakken, maar als het echt heel subtiel is wil ik hem wel beschermen.
zoekfunctie?

http://dirk636.vox.com/n95/

lijkt me voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkoe
Het spijt me O-)

Het is alleen moeilijk te zien of het scherm ook beschermd is, neem aan van wel?
Op zich een mooie case, maar het blijft toch zonde vind ik. Misschien dat ik hem koop voor risicovolle dagen/avonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Tis ook een mooi produkt, je ziet het inderdaad haast niet. Neem het risico maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elkoe schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:11:
[...]

Het spijt me O-)

Het is alleen moeilijk te zien of het scherm ook beschermd is, neem aan van wel?
Op zich een mooie case, maar het blijft toch zonde vind ik. Misschien dat ik hem koop voor risicovolle dagen/avonden ;)
het staat eerder in dit topic reeds vermeld dat deze case ook het scherm beschermd...

ik heb hem reeds besteld :) ...mijn Brando screenprotector zit er al op...alles ter bescherming he :)

Ik denk er trouwens aan om enkel de voorkant van de cast te bevestigen zodat het scherm beschermd is maar het toestel toch niet veel dikker wordt...ik bekijk het wel zodra hij binnen is...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruins3
robertwebbe schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:46:
[...]

Ik ben eens in dit probleem gedoken. In eerste instantie dacht ik ook dat het opgelost was met de softwareupdate maar vandaag had ik er ineens weer last van, hij bleef inderdaad in een wit scherm hangen met 0 kB.

De quick and dirty oplossing hiervoor is Opties > Privacyggvns wissen > Alles.

Ik ben er nog niet precies achter welke van de privacygegevens hier het probleem is, dat kan ik pas weer verder uitzoeken als het probleem zich de volgende keer weer voordoet. Cache is het in ieder geval niet, die had ik als eerste gewist (daarna ook nog even toestel uit- en aangezet) en het was nog niet opgelost. Misschien toch iets met een cookie? Gezien die wel via een wifi netwerk verbind zou dat haast wel het geval moeten zijn. Dit zijn van die typische problemen die in een toekomstige update wel worden opgelost.

Edit - Waar kan je nog meer de cache wissen?

Ik vermoed dat de TunIn.FM player hier ook 'last' van heeft en dat je daarom de player af en toe opnieuw moet installeren.
Het wissen van de privacygegevens is een slechte vertaling van het leeg halen van de cache. Als de cache van de N95 vol zit (weet niet hoe groot deze precies is), komen ook de "out of memory" meldingen. Met "Privancyggvns wissen" wordt de cache gewist en zijn deze problemen verleden tijd tot de cache weer vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkoe
Ik heb een engelse versie, en daar is het in de browser options --> clear private data --> all/clear cache/delete cookies/history/form&pasword data

Misschien wordt het daar duidelijker van.

[ Voor 3% gewijzigd door Elkoe op 10-05-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo heb mijn N95 gisteren ook besteld en kan niet wachten tot ik hem binnen krijg, maar dit zal wel evene duren gezien de reakties hier. Heb de miojne bij T-mobile besteld icm relax 150 en PIT (9,50) 1e jaar 20,25 euro abbo kosten en 2e jaar 25 euro en moest 199 euro bijbetalen. Dit was het goedkoopste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden.

Maar wat ikvragen wou is er hier al iemand die een siliconen case gebruikt om de N95 te beschermen

Afbeeldingslocatie: http://i1.ebayimg.com/04/i/000/9a/18/d813_2.JPG

worden op e-bay aangeboden voor 4,66 of is de crystal case toch beter die worden daar al voor 3,64 aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:45:
Hallo heb mijn N95 gisteren ook besteld en kan niet wachten tot ik hem binnen krijg, maar dit zal wel evene duren gezien de reakties hier. Heb de miojne bij T-mobile besteld icm relax 150 en PIT (9,50) 1e jaar 20,25 euro abbo kosten en 2e jaar 25 euro en moest 199 euro bijbetalen. Dit was het goedkoopste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden.

Maar wat ikvragen wou is er hier al iemand die een siliconen case gebruikt om de N95 te beschermen

[afbeelding]

worden op e-bay aangeboden voor 4,66 of is de crystal case toch beter die worden daar al voor 3,64 aangeboden.
zo te zien zit de silicon case ook over je hoofdtoetsen (opnemen, weigeren en dat soort dingen) dat lijkt mij vrij vervelend, verder is deze ook wat dikker en overduidelijk zichtbaar op je telefoon.

persoonlijk zou ik voor de plastic variant gaan.

Overgens wat ik merkte met de silicon case voor mijn i-pod is dat deze snel vuilig wordt, er stof op blijft plakken en hij snel uitrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb prepaid van vodafone in me n95. Ik vraag me alleen af hoe ik op de vodafone "live" site kom, zodat ik eens tv kan kijken. Ik heb nergens een koppeling naar vodafone live. Iemand een idee hoe ik daar moet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Jarnoootje schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:55:
[...]

zo te zien zit de silicon case ook over je hoofdtoetsen (opnemen, weigeren en dat soort dingen) dat lijkt mij vrij vervelend, verder is deze ook wat dikker en overduidelijk zichtbaar op je telefoon.

persoonlijk zou ik voor de plastic variant gaan.

Overgens wat ik merkte met de silicon case voor mijn i-pod is dat deze snel vuilig wordt, er stof op blijft plakken en hij snel uitrekt.
Het lijkt ook een beetje op die stoot rubbers voor je AB van vroeger, die kon je van de trap of tieven en nog niks mee aan de hand maaruh ff zonder dollen het lijkt me dat dit de bediening niet ten gunste zal komen en zeker niet de looks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:55:
[...]

Ze hebben de toestellen al binnen, en alsnog moet ik wachten.
Andere mensen krijgen al de gelegenheid om de N95 te bestellen.
Vind je het gek dat het zo lang gaat duren.
Ze hebben het gewoon niet goed aangepakt.
Ik heb hem zondag besteld bij smartphoneshop.nl en heb hem vandaag binnen, dat is opzich wel netjes :).

Ik heb alleen het probleem dat ik steeds de melding krijg dat het niet gelukt is om de simkaart te registreren, ik heb een nieuwe T-mobile sim. Moet ik nog wat doen ofzo of pakt hij blijkbaar de simkaart gewoon niet goed? ( Ik hoefde ook geen pincode in te voeren )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Bruins3 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:26:
[...]
Het wissen van de privacygegevens is een slechte vertaling van het leeg halen van de cache. Als de cache van de N95 vol zit (weet niet hoe groot deze precies is), komen ook de "out of memory" meldingen. Met "Privancyggvns wissen" wordt de cache gewist en zijn deze problemen verleden tijd tot de cache weer vol is.
Nee, de term "privacy gegevens" is de verzamelnaam. Daaronder vallen cache, cookies, geschiedenis en formulier- en wachtwoordgegevens. Je kunt ze allemaal stuk voor stuk wissen of tegelijk (zoals ik had gedaan in mijn beschrijving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:34:
[...]
Ik heb hem zondag besteld bij smartphoneshop.nl en heb hem vandaag binnen, dat is opzich wel netjes :).

Ik heb alleen het probleem dat ik steeds de melding krijg dat het niet gelukt is om de simkaart te registreren, ik heb een nieuwe T-mobile sim. Moet ik nog wat doen ofzo of pakt hij blijkbaar de simkaart gewoon niet goed? ( Ik hoefde ook geen pincode in te voeren )
Ik vermoed dat je je SIM nog moet laten activeren door smartphoneshop, ik denk niet dat ze geactiveerde SIM kaarten gaan opsturen. Zeker niet als er geen PIN op zit. Zat er niet een begeleidende brief bij met instructies? Misschien heb je die in je opwinding helemaal over het hoofd gezien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:41:
[...]

Ik vermoed dat je je SIM nog moet laten activeren door smartphoneshop, ik denk niet dat ze geactiveerde SIM kaarten gaan opsturen. Zeker niet als er geen PIN op zit. Zat er niet een begeleidende brief bij met instructies? Misschien heb je die in je opwinding helemaal over het hoofd gezien? ;)
een sim zonder pin? lijkt me onmogelijk, zeker bij T-mob, die voorziet ook nog elke sim van een eigen pin, daar waar kpn bv 0000 standaard gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:41:
[...]

Dat was het probleem niet, ze verzenden de pincode gewoon mee. Ik heb net de sim eruit gehaald en even met m`n trui overheen gewreven en nu kan moet ik wel m`n pin ingeven maar hij zegt nog dat de registratie van de simkaart mislukt is...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 18:40:
[...]

Dat was het probleem niet, ze verzenden de pincode gewoon mee. Ik heb net de sim eruit gehaald en even met m`n trui overheen gewreven en nu kan moet ik wel m`n pin ingeven maar hij zegt nog dat de registratie van de simkaart mislukt is...
Waarschijnlijk is het kaartje nog gewoon inactief, ik zou even contact opnemen met T-Mobile.

TV kijken via Vodafone live werkt trouwens wel perfect zeg! :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnnie5 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:43:
[...]

Probleem met de bediening is er nog steeds.
Ondanks nieuwe software of knopje omhoog/omlaag.
Ik dacht hetzelfde probleem te hebben, tot ik er achter kwam dat het knopje voor de voicedailing wel werkte (moest ik langer inhouden dan ik in eerste instantie dacht). Vervolgens heb ik uit nieuwsgierigheid eens wat oordopjes op de afstandsbediening aangesloten, en jawel, nu werken de toetsen wel gewoon. Ik had aangenomen dat de knopjes ook zouden werken als je de afstandsbediening aan de n95 hebt hangen, maar blijkbaar worden ze pas actief op het moment dat er ook oordopjes aan vast zitten. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik dat logisch vind of niet.

Edit: Tssssss! Nu trek ik de oordopjes er weer uit, en blijven de knopjes werken! Kan ook verklaren waarom de meeste mensen er nooit last van hebben gehad, die hebben gewoon de oordopjes meteen aangesloten...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vraag is al eens eerder geweest, maar toen is er volgens mij niet op geantwoord.

Weten jullie of het mogelijk is om met de n95 een netwerkshare te benaderen en daarvanaf via wlan films af te spelen (avi's)? Is de wlan sowieso wel snel genoeg hiervoor?

Dat zou echt enorm gaaf zijn! De kleinste avi speler ooit zeg maar :P!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat bij sommigen tv kijken via Vodafone wel lukt
Ik heb sinds gister het tv abbo genome maar ik krijg steeds de volgende melding:
Kan geen verbinding maken met de server Time out
Heb er al 2 x over gebeld met de klantenservice maar die zegge dat ik geen 3g bereik ontvang
terwijl ik hier toch vol op bereik heb.
Iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:45:
[...]

Waar ik eigenlijk een beetje voor wil pleiten is dat dit topic niet overspoeld wordt met pagina's vol reacties waarin men hun frustraties uit dat ze het toestel nog steeds niet hebben. Er is nu een apart topic geopend voor dergelijke zaken: N95 levertijd http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1218012//.

Laten we proberen het topic te gebruiken om vragen, oplossing en tips te bespreken. :)
er zijn anders genoeg winkels die stapels N95 op voorraad hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik deed net de tv-out kabel in m`n telefoon en toen kon je kiezen welk apparaat was aangesloten. Volgens mij heb ik toen het verkeerde aangeklikt. Telkens als ik nu de tv-out kabel erin steek krijg ik de melding "Microfoon van telefoon gebruiken". Maar verder gebeurd er niks. Iemand enig idee wat ik moet instellen om het werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René20
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-08-2022
Elkoe schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:03:
[...]

Voor de mac zou ik gaan voor quicktime pro. Ik heb zelf geen mac, dus ik kreeg de xvid codec niet geinstalleerd voor quicktime. Zie deze guide:
http://thenokiablog.com/2...videos-for-the-nokia-n95/

Ik gebruik zelf Red Kawa PS3 Video 9, werkt ook zeer fijn. Zie een pagina terug voor de link, zitten ook N95 profielen bij.

Waarom 480x320? Scherm is toch 320x240? Voor de tv out zou ik 640x480 nemen. Deze profielen heb je allemaal met PS3 Video.
Kijk eens hier:
http://handbrake.m0k.org/
Ik gebruik het al tijden vanaf de mac voor ondermeer allerlei pda's en ipods. Nog niet geprobeerd voor de N95, maar zal ook wel lukken. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:45:

[afbeelding]

vandaag die christal case gekrgen en het is super, scherm beschermd en staat nog mooi ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:58:
Ik deed net de tv-out kabel in m`n telefoon en toen kon je kiezen welk apparaat was aangesloten. Volgens mij heb ik toen het verkeerde aangeklikt. Telkens als ik nu de tv-out kabel erin steek krijg ik de melding "Microfoon van telefoon gebruiken". Maar verder gebeurd er niks. Iemand enig idee wat ik moet instellen om het werkend te krijgen?
Volgens mij even uit en weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 20:13:
[...]

Volgens mij even uit en weer aanzetten.
Nee dat is het ook niet, je moet neem ik aan toch gewoon het menu van je telefoon op de tv zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:37:
Ik zie dat bij sommigen tv kijken via Vodafone wel lukt
Ik heb sinds gister het tv abbo genome maar ik krijg steeds de volgende melding:
Kan geen verbinding maken met de server Time out
Heb er al 2 x over gebeld met de klantenservice maar die zegge dat ik geen 3g bereik ontvang
terwijl ik hier toch vol op bereik heb.
Iemand een oplossing voor dit probleem?
Kijk eens bij de instellingen van je Real Player onder het tabje Netwerk.
Staan daar de volgende instellingen:
Standaard toegangspunt: Vodafone Live! Streaming
Onlinetijd: onbeperkt
Laagste UDP-poort: 6970
Hoogste UDP-poort: 32000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 20:18:
[...]
Nee dat is het ook niet, je moet neem ik aan toch gewoon het menu van je telefoon op de tv zien?
Ja, na een paar seconden verschijnt dan het menu op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 20:19:
[...]

Ja, na een paar seconden verschijnt dan het menu op je TV.
Hmm, ik weet niet waarom, maar nu doet hij het :P Heel erg bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkoe
Microfoon van telefoon gebruiken geeft hij altijd weer, ook als je TV out kiest. Controleer aansluiting/zender maar eens, denk dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruins3
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:58:
Als je naar "instrumenten"en dan naar "instellingen" gaat kan je in de tab "algemeen" kieze voor "toebehoren". Hier kan je dan weer de optie "Tv-uitvoer" als "standaard" instellen door er op te klikken. Hiermee gaat de N95 er van uit dat er een TV-out-kabel wordt aangesloten, tenzij anders aangegeven of ontdekt.

Succes,

Giovanni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-07 09:20
Ik probeer te surfen via mijn -beveiligd- WLAN, maar dat lukt alleen als ik de Wireless SSID Broadcast van de router op Enabled zet. Heb via "Eigen netwerk/Instellingen" de juiste naam gegeven en kennelijk de overige instellingen (MAC-adres, beveiliging) ook goed, anders zou het bij een zichtbaar netwerk ook niet werken. Zodra ik probeer om via de WLAN scan m'n netwerk te benaderen, wordt ie niet weergegeven.
Beetje lastig om steeds weer de router-instellingen te moeten aanpassen, moet bovendien niet nodig zijn (andere apparaten in het netwerk werken probleemloos). Ik las op een ander forum dat er gebruikers zijn die dezelfde problemen hebben. Uit reacties daarop lees ik geen oplossingen, wel dat kennelijk niet iedereen dit probleem heeft?

Ik heb overigens -dankzij dit forum- probleemloos de nieuwste firmware kunnen installeren, dat mag dus niet (meer) de oorzaak zijn. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartphonejunk
  • Laatst online: 27-02-2024
Dit bericht van Natas666 kom ik net tegen en daarin staan bijna alle vragen die ik op dit moment heb al opgesomd.
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 08:45:
Hoi,

Heb vorigeweek besloten om mijn abonnement te verlegen met T-Mobile. En je raad het al ik heb gekozen voor de N95. Op dit forum lees ik dat anderen dit ook hebben gedaan en moeten wachten tot Week 22 voordat deze geleverd kan worden. Mij is echter verteld dat deze gewoon op voorraad is en deze binnen 10 werkdagen verstuurd wordt. Dit is door verschillende medewerkers bevestigd.

Zijn er al mensen die de telefoon via T-Mobile contractverlenging hebben gekregen?
Zo ja heb ik enkele vragen.
Zit er een logo van T-Mobile op?
Is het toestel SIMLOCK vrij? De medewerkers melden wel dat alle toestellen via T-Mobile een simlock hebben.
Ook lees ik op internet dat sommige providers opties van de telefoon uitschakelen. Zo schijnt Vodaphone de VOIP optie te hebben uitgeschakeld. Weet iemand hier iets meer over?
16 pagina's verder (met opvallend veel opmerkingen over sliderproblemen, waar ik goed op letten zal als ik hem eenmaal binnen heb - en dat schijnt idd nog wel even te kunnen duren :'( ) heeft Natas666 nog geen reactie gekregen, tenzij ik een probleem met m'n ogen heb (ik sluit niets uit).

Mijn aanvullende vraag is of een sw-update geen probleem is met een "branded" toestel. Ik heb al gelezen dat het zou moeten kunnen, maar nog niet dat het ook daadwerkelijk gelukt is, én in hoeverre je dan van de operatorgebonden rimram verlost bent. Als T-Mobile die optie "gesloten" mocht hebben is het einde oefening en gaat deze N95 - waar ik reikhalzend naar uitkijk - direct retour.

Aangenaam overigens - dit is m'n eerste post op dit forum waar ik toch al jarenlang om de zoveel tijd zinnige informatie vandaan haal. Hoop in de toekomst ook wat bij te kunnen dragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit dat met UMTS? ik heb mijn nokia n95 voorzien van een nieuw simkaartje (van orange) en ik kan dan vaak niet bellen. Internet gaat wel goed. In de display staat wel 3G dus de verbinding zou er moeten zijn. Gebeld worden gaat ook niet.
Ik heb met orange gebeld in die zeiden dat ik dekking heb van 2 masten dus het zou goed moeten zijn. Binnen of buiten (in Groningen) maakt ook niet uit.

Hij staat op dual mode, voor het geval er geen umts verbinding is (dan zou de telefoon automatisch gsm moeten gebruiken)
Het is mijn eerste ervaring met umts, dus veel weet ik er nog niet van.

Hoe is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralLee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-02-2023
robertwebbe schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:48:
Ik ben eens in het niet werken van de AD-43 headset afstandsbediening gedoken. Bij mij doet die het prima. Ik vermoed dat het probleem samenhing met de oude softwareversie.

Daarnaast zit er nog een vergrendelingsknopje aan de zijkant. Als die op zwart staat dan werken de knopjes niet, als die op zilver staat wel.

Zijn er nu nog steeds mensen die toch de nieuwe software hebben en het knopje goed hebben staan die nog steeds niets kunnen met de headset?
Heb ik ooknog steeds; ondanls de nieuwe firmware doet bij mij de bediening van de headset het ook niet... Alleen bij de eerste keer aansluiten wel; maar halverwege het nummer kapte de afstandsbediening ermee... Toto op heden is dat nog niet opgelost, ook niet door een herstart... :|

Ik kon (noch op de Nokia-site, noch in de handleiding) informatie vinden over de (werking van) de headset AD-43. Zelfs Google heeft niks...

[ Voor 7% gewijzigd door GeneralLee op 10-05-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren/dames, ik ben vanaf 16.00uur bezig om de nieuwe firmware erop te krijgen.
Ik heb bijna alles gelezen wat over de nieuwe firmware gaat, mijn probleem kan ik niet vinden..
PC suite gedownload, die doet het gewoon als ik de N95 aansluit, geen problemen mee. Maar de Nokia software updater die herkend mijn N95 niet op de een of andere manier..
Wie kan mij helpen..? Ik heb ook al alles er weer af gehaald, er opnieuw opgezet, PC suite doet het goed maar als ik de updater gebruik dan herkend hij de N95 niet. Wie o wie kan mij helpen?

p.s. ik had een nieuw topic geplaatst, was niet mijn bedoeling, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heb ik nu ingesteld maar nog steeds niet
Maar het volgende ontving ik van Vodafone:

Geachte heer , Hierbij ontvangt u de gevraagde informatie over: Nokia N95 - Mediaplayer instellingen Toegangspunt mediaplayer instellen* Ga naar 'Menu' -> 'Toepassingen'-> 'RealPlayer'* Kies 'Opties' -> 'Instellingen' -> 'Streaming-> 'Netwerk'* Stand. toegangspunt: Vodafone live!* Onlinetijd 'Onbeperkt'* Laagste UDP-poort: 6970* Hoogste UDP-poort: 7170

zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartphonejunk
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:42:
Ik heb bijna alles gelezen wat over de nieuwe firmware gaat, mijn probleem kan ik niet vinden..
PC suite gedownload, die doet het gewoon als ik de N95 aansluit, geen problemen mee. Maar de Nokia software updater die herkend mijn N95 niet op de een of andere manier..
Wie kan mij helpen..? Ik heb ook al alles er weer af gehaald, er opnieuw opgezet, PC suite doet het goed maar als ik de updater gebruik dan herkend hij de N95 niet. Wie o wie kan mij helpen?
Heb je - in het verlengde van m'n vorige vraag - een "branded" phone, dus van T-M of Vodafone of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smartphonejunk schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:49:
[...]

Heb je - in het verlengde van m'n vorige vraag - een "branded" phone, dus van T-M of Vodafone of zo?
Nee, een simlockvrije..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartphonejunk
Dat is weird? Gewoon uit NL? Er staat wel iets over vermeld in de pages hiervoor trouwens. Over hoe je regiocode aan te passen. Waarmee dan weer wel je garantie vervalt... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smartphonejunk schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:55:
[...]

Dat is weird? Gewoon uit NL? Er staat wel iets over vermeld in de pages hiervoor trouwens. Over hoe je regiocode aan te passen. Waarmee dan weer wel je garantie vervalt... :/
Dat doe ik dan maar niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:43:

Dit heb ik nu ingesteld maar nog steeds niet
Maar het volgende ontving ik van Vodafone:

Geachte heer , Hierbij ontvangt u de gevraagde informatie over: Nokia N95 - Mediaplayer instellingen Toegangspunt mediaplayer instellen* Ga naar 'Menu' -> 'Toepassingen'-> 'RealPlayer'* Kies 'Opties' -> 'Instellingen' -> 'Streaming-> 'Netwerk'* Stand. toegangspunt: Vodafone live!* Onlinetijd 'Onbeperkt'* Laagste UDP-poort: 6970* Hoogste UDP-poort: 7170

zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten? :|
Ik neem aan dat in je display bij de netwerk sterkte wel 3g staat aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Hmtsjmftsch

Dat staat er zeer zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:06:
@ Hmtsjmftsch

Dat staat er zeer zeker :P
Ik zie wel dat er een fout staat in de e-mail die je van vodafone hebt gekregen. Daar staat dat je "vodafone live!" moet instellen, maar dit moet "vodafone live! streaming" zijn. Ik neem echter aan dat je dit al geprobeerd hebt, omdat Robert Webbe dit ook al aangaf.

Waar je ook op moet letten is dat je, als je verbinding maakt met internet om naar de vodafone live! site te gaan, als verbindingstype vodafone live! selecteert

[ Voor 14% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 10-05-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind vodafone live streaming erg soepel gaat, maar ik vind het jammer dat je eerst moet connecten naar de vodafone live site ( wat geld kost) , en dat je niet een koppeling zoals nederland 1 kan opslaan. Ook wordt de verbinding door vodafone na 10 minuten verbroken, en dan moet je weer een knop drukken om verder te kijken... paar minpuntjes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle dingen die hierboven genoemd worden heb ik al geprobeerd maar geen resultaat
erg vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:29:
Alle dingen die hierboven genoemd worden heb ik al geprobeerd maar geen resultaat
erg vreemd
staat je proxy server aan? anders moet je die uitzetten. ( bij de instellingen van realplayer)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:24:
Ik vind vodafone live streaming erg soepel gaat, maar ik vind het jammer dat je eerst moet connecten naar de vodafone live site ( wat geld kost) , en dat je niet een koppeling zoals nederland 1 kan opslaan. Ook wordt de verbinding door vodafone na 10 minuten verbroken, en dan moet je weer een knop drukken om verder te kijken... paar minpuntjes dus.
Ik zou eigenlijk ook veel liever een applicatie op mijn toestel willen hebben waarmee ik lekker makkelijk en snel kan zappen. Nu is het zo'n internet-ervaring (browser en mediaplayer) terwijl ik dat bij TV liever niet heb. Ik zou liever gewoon direct een beeldvullend TV beeld willen zien (misschien het Vodafone logo als splashscreen tijdens het vullen van de buffer) maar dan z.s.m. televisiebeeld. Door middel van de joystick graag verder en terug en via een toets in de EPG. Ik heb dit al zien werken bij een demo van Ericsson dus het zover in de toekomst zou het toch ook niet moeten liggen.

By the way, mijn toestel verbreekt niet na 10 minuten. Ik heb al een paar keer het toestel een tijdje gewoon laten liggen en hij bleef werken (meestal totdat de batterij leeg was).

[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 10-05-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:42:

p.s. ik had een nieuw topic geplaatst, was niet mijn bedoeling, sorry
Heb je al eens geprobeerd de kabel op een andere USB poort aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

smartphonejunk schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:33:
[...]
Mijn aanvullende vraag is of een sw-update geen probleem is met een "branded" toestel. Ik heb al gelezen dat het zou moeten kunnen, maar nog niet dat het ook daadwerkelijk gelukt is, én in hoeverre je dan van de operatorgebonden rimram verlost bent. Als T-Mobile die optie "gesloten" mocht hebben is het einde oefening en gaat deze N95 - waar ik reikhalzend naar uitkijk - direct retour.
De T-Mobile toestellen die in de toekomst zullen worden uitgeleverd zullen zeker branded zijn. Naast de software branding, SIM lock en netwerk instellingen zul je waarschijnkijk ook het T-Mobile logo op de hardware vinden. Voordeel van dit "nadeel" is dat je meestal iets goedkoper uit bent dan een open markt versie

Deze operator varianten hebben ook allemaal een eigen productcode dus updaten met nieuwe software heeft niet het effect dat je alle branding kwijt bent! Sterker nog, de operator moet iedere softwarewijziging ook zelf goedkeuren. Dit betekent vaak dat de updates voor de operator iets later zijn dan de openmarkt varianten.

Nu is er in dit topic wel een tooltje beproken waarmee je zelf de productcode kan veranderen maar zoals je waarschijnlijk zelf ook wel aanvoelt is dat niet de bedoeling, je garantie vervalt als je dat toepast. Ik denk dat je dan beter nu bij aanschaf beter even na kunt denken en het prijsvoordeel moet afwegen tegen het custimization nadeel. Ik ga persoonlijk liever voor openmarkt dan maar ieder zijn eigen keuze.
Pagina: 1 ... 30 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.