Nokia N95 topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 35 Laatste
Acties:
  • 79.840 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:15:
[...]
Ja dat weet ik ook wel ,maar als je de tekst goed gelezen had dan was mijn vraag duidelijk geweest.
Met de oplossing in deze post kun je ook jouw probleem oplossen Herbert: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/27979472#27979472.

[ Voor 31% gewijzigd door robertwebbe op 06-05-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Voor mijn eerdere uitleg over de navigatiemogelijkheden van de N95 sprak ik iemand van Nokia en die zei me dat de N95 meer een personal navigation system is (t.o.v. TomTom). Ik snapte niet direct wat hij hier mee bedoelde en later in het gesprek ben ik vergeten om naar meer uitleg te vragen. Maar zojuist kwam ik dit filmpje tegen op YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=3nT00flkBGs

Het is een filmpje gemaakt door Nokia maar het zeker informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

bedankt voor de vette samenvatting op de vorige pagina~!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

wie weet hoe dit werkt:

als ik navigeer en ik moet de a9 op (of een andere snel weg) geeft hij niet aan welke a9 ik op moet.

hij geeft (de stem ook) aan dat ik de a9 moet hebben, ik weet dan zelf wel dat ikrichting bijv amsterdam moet maar anders sta je voor een keuze, amsterdam of haarlem volgen??

in nederland is dat makkelijk op te lossen (de borden zijn redelijk goed in nl) maar in het buitenland........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

En op mijn zoektocht kwam ik ook nog een YouTube filmpje tegen dat iemand had gemaakt van zijn slide probleem (voor degenen die net als ik nu wel eens willen zien hoe dat er nu uit ziet):

http://www.youtube.com/watch?v=asMGaAxh7aA

En daarna heeft hij ook de hier eerder gesugereerde fix toegepast en een nieuw filmpje gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=OA7-PWw6LVw

[ Voor 33% gewijzigd door robertwebbe op 05-05-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:32
robertwebbe schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:53:
En op mijn zoektocht kwam ik ook nog een YouTube filmpje tegen dat iemand had gemaakt van zijn slide probleem (voor degenen die net als ik nu wel eens willen zien hoe dat er nu uit ziet):

http://www.youtube.com/watch?v=asMGaAxh7aA

En daarna heeft hij ook de hier eerder gesugereerde fix toegepast en een nieuw filmpje gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=OA7-PWw6LVw
met het verschil dat er totaal geen torx schroevendraaiers enz aan te pas zijn gekomen. Hij heeft gewoon een stukje tape in het hoekje gedaan precies waar de speling zit. Dus geen gepruts met openmaken van de telefoon ... gewoon een stukje tape op juiste dikte en je N95 in mediamode uitsliden. Vervolgens dat stukje tape in de hoek van speling drukken en gaan met die banaan.

Zo heb ik het ook gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad nu eindelijk duidelijk wat nu precies die speling is! THNX Robert! Ik heb hem in ieder geval niet, alleen die "speling van een mm" naar boven en beneden...

Heeft iemand al een versie van messenger gevonden die wel in Nederland werkt? Ik weet dat je via mobile.live.com kunt msnen, maar ik bedoel meer als toepassing op je telefoon.

Ik blijf nog versteld staan van de fotos en videos die je met de N95 maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

hebben jullie ook dat de verf wegslijt boven de "3"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de messenger die hier staat moet werken.
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=9058300

@robertwebbe:
Leuke filmpjes vond je :D.
En die over personal navigation is zeker informatief.
Ik zie ons al pacman doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertRedCap schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:43:
hebben jullie ook dat de verf wegslijt boven de "3"?
Ja: duidelijk slijtage door de slider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:55:
de messenger die hier staat moet werken.

@robertwebbe:
Leuke filmpjes vond je :D.
En die over personal navigation is zeker informatief.
Ik zie ons al pacman doen :P
oud nieuws die doet het dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 15:24
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 02:22:
Uit de afgelopen 100 pagina's heb ik steeds de stukjes geknipt die me wel nuttig leken. Wellicht hebben anderen ook iets aan dit "uittreksel", bij deze:

......

Groet, Eric.
je hebt wel een aantal links fout gekopieerd waardoor ze niet meer werken, misschien volgende keer ff opletten.. :)

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:19:
[...]

Met de oplossing in deze post kun je ook jouw probleem oplossen Herbert: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/27965135#27965135.
Ook dit heb ik reeds geprobeerd maar volgens mij moet je dan wel eerst de nieuwe firmware erop hebben om hem vervolgens om te kunnen zetten naar het Ned.Of ik doe iets helemaal verkeerd ?
In ieder geval bedankt voor het meedenken Robert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 17:48
Nou ik heb er ook een besteld en dan de "Warm Graphite" versie, de onderste dus op de foto.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/229/447189884_09531a6846.jpg

Wel raar dat deze kleur nog nergens wordt aangeboden terwijl ik deze persoonlijk de mooiste kleur vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
JJFS schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:41:
Nou ik heb er ook een besteld en dan de "Warm Graphite" versie, de onderste dus op de foto.

[afbeelding]

Wel raar dat deze kleur nog nergens wordt aangeboden terwijl ik deze persoonlijk de mooiste kleur vind.
In de t-mobile shops is hij ook te krijgen. Waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 15:24
ik heb zitten spelen met de videoconverters, maar heb nog geen handige gevonden die de video zo converteerd dat deze fullscreen speelt op de N95. altijd 2 zwarte balken boven en onder, dus 16:9. Maar hij moet volgens mij 4:3 worden?
Maar ook al stel ik dat in, lukt het als nog niet. Iemand een beter programma? heb SUPER en PS3 Video 9 al geprobeerd.

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:30:
[...]

Ik heb ook sporttracker geinstaleerd maar als ik een nieuwe workout toevoeg en vervolgens op de racefiets stap gebeurt er niks (qua sporttracker dan). Doe ik iets fout?
Ben gisteren even wezen testen en ik moet zeggen dat de Nokia Sporttracker "übercool" is!. Stel je voor, om 19:00 op de racefiets gestapt, N95 opengeklapt, sporttracker aangezet, N95 open in de achterpocket van m'n renshirt gedaan en gaan fietsen voor +/ 45 km, thuisgekomen zag ik dat hij in ieder geval de tijd en afstand goed opgenomen had, maar beter nog, de export naar Google Earth is ook OK, hij laat bijna de hele route zien, het duurde ongeveer 800 meter voordat de sporttracker een fix had op de GPS. Je kunt zien waar de route begint, waar je het hardst reed en waar de hoogste en de laagste plek in je route waren, dat toegelicht met Distance, Speed, Pace en Altitude. En uit de opmerkingen uit de site van Nokia begrijp ik dat het niet uitgesloten is dat we in de toekomst ook kaartdetails in het programma kunnen gaan zien, dat betekent natuurlijk wel dat ik nu moet gaan nadenken over een houder voor aan het stuur van m'n racefiets . 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razor109 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 14:09:
ik heb zitten spelen met de videoconverters, maar heb nog geen handige gevonden die de video zo converteerd dat deze fullscreen speelt op de N95. altijd 2 zwarte balken boven en onder, dus 16:9. Maar hij moet volgens mij 4:3 worden?
Maar ook al stel ik dat in, lukt het als nog niet. Iemand een beter programma? heb SUPER en PS3 Video 9 al geprobeerd.
Probeer de ipod video era converter, werkt subliem... ook voor de n95! : http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Ik heb de Crystal case binnen en wat foto's voor jullie gemaakt.

Ik dacht eerst dat de Crystal Case een soort van zacht plastic is. Dat zich vast "wrijft" aan je toestel. Ik kwam er al snel achter dat het harde dunne doorzcihtige frontjes zijn.

De case bestaat uit 2 delen.

slider case en phonecase om het zo maar te noemen. Jammer is dat de slidercase ruk is deze schiet door je kamer mocht je iets te enthousiast je slider omhoog schuiven de phonecase zit erg goed vast en is daarom een stuk betrouwbaarder.

Jammer is ook dat de camera moeilijker open gaat. De schuifknop ligt nu echt in de case en je moet m nu met je nagel openschuiven. Niet echt handig.

Alleen de menu-toetsen, het toetsenbord, media toetsen, oplader, uit/aan-knop, headset-ingang, USB en de speakers zijn onbeschermd.

Op de foto's in de link zie je hoe het eruit ziet
Hier vind je alle foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
RSD1982 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 14:46:

Ik dacht eerst dat de Crystal Case een soort van zacht plastic is. Dat zich vast "wrijft" aan je toestel. Ik kwam er al snel achter dat het harde dunne doorzcihtige frontjes zijn.

De case bestaat uit 2 delen.

slider case en phonecase om het zo maar te noemen. Jammer is dat de slidercase ruk is deze schiet door je kamer mocht je iets te enthousiast je slider omhoog schuiven de phonecase zit erg goed vast en is daarom een stuk betrouwbaarder.

Jammer is ook dat de camera moeilijker open gaat. De schuifknop ligt nu echt in de case en je moet m nu met je nagel openschuiven. Niet echt handig.

Alleen de menu-toetsen, het toetsenbord, media toetsen, oplader, uit/aan-knop, headset-ingang, USB en de speakers zijn onbeschermd.

Op de foto's in de link zie je hoe het eruit ziet
Hier vind je alle foto's
Goede foto's het geeft een duidelijke indruk, 1 vraag: Zie ik nou goed dat het scherm nog steeds niet beschermd is?

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Dat zie je niet goed de case beslaat het volledige scherm. Ik moet zeggen als de slider case erop zit. je merkt het totaal niet. Geen last van een laag plastic die je ziet zitten het scherm is nog altijd even scherp en behoud zijn kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 16:37

cutter

Wannabe i7 fanboy

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 14:20:
[...]

Ben gisteren even wezen testen en ik moet zeggen dat de Nokia Sporttracker "übercool" is!. [......]
Eensch.. Net een stuk gewandeld met Sporttacker aan... duurde wel een tijd voor ik een fix had. (7mins of zo). Daarna apparaat dichtgeklopt en in de broek zak gedaan. Exporteren naar kml en ik krijg keurig de route te zien in google earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:01
robertwebbe schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:03:
[...]

Johnnie5,

Zou je misschien in ieder geval in de startpost de volgende opmerking bovenaan willen zetten?
In grote letters graag.

TIP: Als je snel antwoord op je vraag wilt en je hebt geen zin om alle reacties door te lezen, gebruik dan de QUICKSEARCH functie boven aan de pagina.
Probeer wellicht wat andere omschrijvingen als het niet het gewenste resultaat oplevert.

:)
Bij deze.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren mijn N95 ontvangen van GSMWeb.nl.. Gisterenavond wat uitgeprobeerd en getest, leek allemaal perfect te werken. Alleen ging het allemaal wat traag.. traag opstarten van progs en ook niet echt flitsend met afsluitend. Vanochtend eens gekeken via de Nokia Software Updater of er een nieuwe Firmware beschikbaar was.. en dat was er.

Eerst ff netjes backupje gemaakt, want je weet natuurlijk maar nooit ;)

Toen ben ik die Updater gaan draaien en is tijdens het updaten op de 1 of andere manier de verbinding verbroken. Hij vraagt dan: "verwijder batterij" "ontkoppel lader" "plaats batterij en sluit lader weer aan" --> Daarna opnieuw proberen maar steeds zonder resultaat.

Nu doet het toestel dus helemaal niks meer... aanzetten heeft tot gevolg dat de lampjes van de toetsen gaan branden en uitzetten kan alleen door de batterij eruit te halen. Het display blijft zwart en ik kom er dus niet meer in!!! :(

Nu is de vraag wat ik moet doen??? Kan ik op een of andere manier die backup die op mijn geheugenkaart staat terugzetten?

Of moet ik hiermee terug naar een Nokia Service Center? Kan men dat daar ter plekke repareren of moet dat ding dan opgestuurd worden... hoop niet dat ik straks weer een poos zonder zit!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 15:47:

Toen ben ik die Updater gaan draaien en is tijdens het updaten op de 1 of andere manier de verbinding verbroken. Hij vraagt dan: "verwijder batterij" "ontkoppel lader" "plaats batterij en sluit lader weer aan" --> Daarna opnieuw proberen maar steeds zonder resultaat.

Nu doet het toestel dus helemaal niks meer... aanzetten heeft tot gevolg dat de lampjes van de toetsen gaan branden en uitzetten kan alleen door de batterij eruit te halen. Het display blijft zwart en ik kom er dus niet meer in!!! :(

Nu is de vraag wat ik moet doen??? Kan ik op een of andere manier die backup die op mijn geheugenkaart staat terugzetten?

Of moet ik hiermee terug naar een Nokia Service Center? Kan men dat daar ter plekke repareren of moet dat ding dan opgestuurd worden... hoop niet dat ik straks weer een poos zonder zit!!!
Hoi ik had dit laatst met mn N73. Inderdaad gaat hij pas uit als je de accu verwijderd. Ik heb hem toch nog aan het updaten gekregen. Wat helpt is je toestel aansluiten op de pc. NSU starten.
Laten zoeken naar aangesloten telefoons. Daarna je N95 aanzetten. En afwachten maar. Ik heb dit een paar keer geprobeerd. Je hoeft niet elke keer NSU af te sluiten maar misschien wel een paar keer je accu eruit en er weer in, Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik die NSU opnieuw draai herkent hij de N95 wel (ondankt het feit dat hij niet "echt" aanstaat) maar ziet niet welke firmware er NU opstaat, vervolgens gaat hij dan de meeste recente firmware downen (11.0.026).

Als dat klaar is probeert hij verbinding te leggen met de N95 en dat lukt dus niet. Het toestel staat ook gewoon niet aan (alleen de lampjes op de slider branden, display is zwart/uit).. blijkbaar kan ie als de N95 in die staat is de firmware niet meer wegschrijven.

Hij blijft dan de melding geven dat hij geen verbinding kan leggen met het toetsel en als "tip" krijg dan de melding "Sluit USB kabel opnieuw aan" "accu losmaken en terugplaatsen"

Anyone??

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:01
Langs NSP lijkt me de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Haal als je die melding krijgt bij Pc suite dan even de accu eruit en zet m weer aan. Bij het updaten gaat t toestel namelijk ook een paar keer aan en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 15:57:
Als ik die NSU opnieuw draai herkent hij de N95 wel (ondankt het feit dat hij niet "echt" aanstaat) maar ziet niet welke firmware er NU opstaat, vervolgens gaat hij dan de meeste recente firmware downen (11.0.026).

Als dat klaar is probeert hij verbinding te leggen met de N95 en dat lukt dus niet. Het toestel staat ook gewoon niet aan (alleen de lampjes op de slider branden, display is zwart/uit).. blijkbaar kan ie als de N95 in die staat is de firmware niet meer wegschrijven.

Hij blijft dan de melding geven dat hij geen verbinding kan leggen met het toetsel en als "tip" krijg dan de melding "Sluit USB kabel opnieuw aan" "accu losmaken en terugplaatsen"

Anyone??
Ja heb gelezen dat er mogelijk wel een oplossing voor was....
Kan het alleen niet zo 1 2 3 terug vinden voor je |:(
Ging iets van pc aan , tele aan , usb stekker er in steken na die "handen" en flashen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:58:
Jeetje wat gaat dit topic hard zeg.

Ik heb mijn N95 gefixt. Geen speling meer. Het is helemaal niet moeilijk. De reden dat ik 'm niet wilde omruilen is dat al het andere goed was: geen gepiep/geruis en GPS et al werkte allemaal goed.

Ik kan eventueel wel foto's maken ervan als iemand die nodig heeft om zijn/haar slider te fixen.
@ ACA; heb je nog fotos kunnen maken van hoe je de speling kan fixen?!?!
of kan uitleggen hoe je het heb gedaan :)

Ik (we) wacht(en) er nog op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razor109 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 14:09:
Is DVDFab misschien een optie? Gebruik het zelf ook.
Ik weet niet of deze de zwarte balken weg kan halen, maar je zou het eens kunnen proberen.

Anders zou jemisschien op videohelp.com kunnen kijken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sunshine

bij mij werkt de truc met het plakbandje (2 plakbandjes op elkaar)
erg goed voor de speling in de slider !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 17:48
lbuysers schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 14:02:
[...]

In de t-mobile shops is hij ook te krijgen. Waar heb je hem besteld?
algebeld.nl en ze zeiden dat deze erg hard gingen dus heb er gelukkig nog een kunnen bemachtigen.
De kleur heet overigens "Warm Graphite", heb dat namelijk nog niet zien staan in dit topic dus bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJFS schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 16:46:
[...]

algebeld.nl en ze zeiden dat deze erg hard gingen dus heb er gelukkig nog een kunnen bemachtigen.
De kleur heet overigens "Warm Graphite", heb dat namelijk nog niet zien staan in dit topic dus bij deze.
Het was wel genoemd in deze topic, ik heb net T-Mobile en mail gestuurd of ze mij de ''Warm Graphite'' konden sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 16:38:
@sunshine

bij mij werkt de truc met het plakbandje (2 plakbandjes op elkaar)
erg goed voor de speling in de slider !
Das toch niet echt een gewenste oplossing met plakband op je N95 gaan lopen? Ik wacht wel totdat ze er iets aan gaan doen bij een Service point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 15:47:
Heb gisteren mijn N95 ontvangen van GSMWeb.nl.. Gisterenavond wat uitgeprobeerd en getest, leek allemaal perfect te werken. Alleen ging het allemaal wat traag.. traag opstarten van progs en ook niet echt flitsend met afsluitend. Vanochtend eens gekeken via de Nokia Software Updater of er een nieuwe Firmware beschikbaar was.. en dat was er.

Eerst ff netjes backupje gemaakt, want je weet natuurlijk maar nooit ;)

dit probleem had ik gisteren ook, wel 3 keer geprobeerd en telkens zei ie batterij eruit enz enz

maar die van mij ging gewoon aan en deed het normaal (gelukkig!)

misschien is er wat misgegaan bij die van jou, ook vreemd dat de NSU dat zegt van batt eruit erin stekker uit/in enz enz

heel vreemd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
leuf schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:20:
Het enige wat me negatief opvalt na de nieuwe firmware is dat als ik hem de andere kant op openschuif het multimedia menu niet meer opent maar alleen het scherm kantelt. Hebben meer mensen dit?
Je bent niet de enige.
Soms doet hij dit wel en soms niet.
Het maakt vooral een groot verschil als je niks in de achtergrond hebt draaien qua applicatie.
Soms laad het Multimedia Menu niet snel genoeg om die leuke geluidjes erbij te doen.
Even opnieuw op de Multimedia toets drukken en het menu herladen is perfecte remedy.
Tevens ook dus als het menu niet keurig opstart uit zichzelf.
businka19 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:37:
Je kan wel gelijk hebben dat engels makkelijker leest en praat, ik heb al mijn apparaten al jaren in het engels. Maar het is even moeillijk om smsjes in NL met T9 te schrijven als er geen NL taal op je telefoon zit he?8)7
Tja op al mijn Nokia's heb ik dat dus wel.
Ik kan gewoon het Nederlandse T9 woordenboek kiezen terwijl mijn Nokia in het Engels staat.
Dit is nu juist het relaxte van Nokia.
Ik weet dat Windows Mobile en andere telefoons geen mogelijkheid hebben om T9 te switchen los van de taal waarin het OS draait op dat moment.
Dus voor mij gaat dit niet op en als je het goed doet voor jou dus ook niet! ;)
Ginz schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:35:
Officiële changelog:

[...]
Mooi change log!
Er staat dus verder niks in dat de Gallery sneller opstart.
Er staat nergens dat er nu weer geluidjes zitten in het Multimedia Menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm, reply op een oude post...

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Darkwolf_1982 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:38:
[...]

Mooi change log!
Er staat dus verder niks in dat de Gallery sneller opstart.
Er staat nergens dat er nu weer geluidjes zitten in het Multimedia Menu.
Vaak zijn er dingen gewijzigd, die niet in de changelog vermeld staan. Ook staan er vaak dingen in changelogs die totaal inrelevant zijn....

Het echo probleem bij S60 3de editie telefoon met Parrot is ook verholpen, maar dat heeft nog nooit in een changelog gestaan.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 02:22:
Uit de afgelopen 100 pagina's heb ik steeds de stukjes geknipt die me wel nuttig leken. Wellicht hebben anderen ook iets aan dit "uittreksel", bij deze:

=======
er is ook veel freeware te vinden hoor...

Komt omdat er te veel applicatie's openstaan. Als je in het menu bent en bij de logootjes staan blauwe pijltjes/rondjes dan staat deze app. nog aan. Als je klaart ben met iets altijd toepassing sluiten via opties --> afsluiten

daar staat msn messenger gewoon bij

http://www.symbian-freak.com/

oke hier is dus de beloofde xvid spelr voor nokia n95

http://ronaldoo.diinoweb.com/files/

tv kijken op n95
http://www.symbiangear.com/product.html?pid=3578,3579,43207

https://www.t-mobile.nl/p.../veelgestelde_vragen.aspx

Voor de (mede)WTB-er:
- Kaarten download je met Maploader. Te krijgen op www.smart2go.com

als er usim op je simkaart staat dan heb je een umts simkaart. Heb je dat niet, bel de klantenservice en vraag gratis een umts simkaart aan. Deze heb je dan met een dag of 2 a 3 in huis.

http://www.martin.st/software/#largetime

Google Maps op mij N95 Geweldig!
Hier de URL: http://shop.my-symbian.co...=183541&secw=368c6181

ier kun je alles over lezen en ook zelfs barcodes maken,

http://83.145.232.112/index.htm

probeer het eens door: menu => tools => gps data
toen kreeg ik een fix, en vervolgens ga je naar maps en dan doetieut
of: in nl: menu-instrumenten-gpsgg.

http://www.nokia-winkel.n...voor-nokia-n95-p-271.html

Video's converteren kan je doen in qvga resolutie.
320x240 / 20/25 fps goed geluid (aac-stereo bv) en een 384kbps videobitrate.

Dit zijn uiteraard wel de hoogste normen min of meer.
Als het kan kies je dan nog voor h.264 codec.

Windows gebruikers kan ik Helix video Producer aanraden.

Aanrader voor de sporters, installeer Sports Tracker applicatie!

voor widgets:

https://www.widsets.com/index

voor thema's
http://www12.ownskin.com/index

hxxp://www.mobilecastle.biz/mobiles/nokia-n-series-e-series-themes/

en
hxxp://www.babinokia.com/

De kaarten zijn gratis te downloaden. Dan kan op twee manieren:
Thuis via je pc. Ga dan naar http://www.smart2go.com/en/help/maploader en download daar de MapLoader. Via de USB kabel worden deze dan direct in het toestel gezet of d.m.v de geheugenkaart in een kaartlezer te steken. Je moet trouwens wel een keer Nokia Maps hebben gedraaid op je toestel.
De tweede manier is via een mobiele internetverbinding. Als je in de instellingen van Nokia Maps hebt ingesteld dat er een netwerkverbinding tot stand mag worden gebracht, dan zal automatisch via het mobiele netwerk het kaartmateriaal worden gedownload van het gebied waar je je begeeft.

PC besturen: http://www.shapeservices....oduct=rdm&platform=bb

themes speciaal voor n95:
http://www.onsmartphone.com/themes-for-nokia-n95/?p=2

De Nokia BH-501 (aka HS-71W)

http://research.nokia.com.../SportsTracker/index.html

Bezitters van de N95 kunnen proberen om naar http://getwf.com te surfen (met de telefoon) en WayFinder 7.0 te downloaden. Deze support als het goed is de built-in GPS

Best video-converter/viewer voor de N95?

http://www.n95users.com/f...eo9-video-conversion.html

Je kunt volgens mij niet de muziek van je pc luisteren met je N95, andersom wel. Je gebruikt hier upnp voor. Je moet dan wel een wifi netwerkje hebben om je bestanden te kunnen delen.

Menu > Instrumenten > Eigen netwerk
Ga eerst naar Instellingen
Ga op Eigen toegangspunt en selecteer je Wifi netwerk
Ga naar Apparaatnaam en geef je toestel een duidelijk herkenbare naam (de mijne heet Nokia N95 Robert)
Druk op Terug
Ga nu naar Inhoud delen
Zet Inhoud delen op Aan
Daaronder kun je instellen wat je precies wil delen

Om te podcasten (!):
http://www.comvu.com/

Het is idd mogenlijk om in de toekomst de software te updaten via:

http://europe.nokia.com/A4305060

via deze site kan je kijken of er nieuwe software beschikbaar is.

De versie die je nu hebt is waarschijnlijk :

V10.0.018 (deze kan je zien door sterretje, hekje, 4 x 0, hekje in te toetsen)

* myReactBekijk myReact van besmart
* galleryBekijk de gallery van besmart
* homepageBezoek homepage van besmart

Reg. datum: 19 april 2000
Tis btje cryptisch uitgelegd ja...

1. http://www.nokia.com/A4176089
2. Selecteer de N93 bv
3. Klik rechtsonder de pulldownlijst op 'Update via PC'
4. Volg de stappen
5. Uiteindelijk downloaden van Nokia Software Updater
6. Installeren
7. Met gekruisde vingers wachten :p

Thema's: http://www.zedge.net/?p=themes&zd=1187-0-0-1-

games en applicaties zijn te vinden op www.my-symbian.com

resetten: toets *#7370# in > Ja > 12345 > OK.

IMEI: typ *#06#

http://mobile.live.com
kies dan de beta versie van msn! Je kunt dan via de browser gewoon msn-en...

Brando Ultra Clear screenprotector

Menu > Instellingen > Verbinding > Wireless LAN > Opties > Geavanc.instellingen > Ja > Energieniv. transmissie > Wijzig deze waarde in 10mW ipv 100mW

robertwebbe at hetemeel punt kom

Podcasts uitzenden: http://www.comvu.com/

GeoTaggen met N95 ook belicht:
http://digitalurban.blogs...otographs-from-nokia.html

eel software:

http://www.wildpalm.co.uk/ :)

http://www.allaboutsymbia...em/Series_60_Freeware.php :)

Misschien ter overvloede: voor mensen die het gesproken woord nog niet hebben. Als je bij opties -> instellingen -> algemeen -> gesproken begeleiding.... en je veranderd 'onbepaald' in 'nederlands' dan moet je niet op terug drukken maar met je vierkante cursortoetsknop eerst naar links en dan pas eruit. Dan blijft Nederlands wel staan.
=========

Groet, Eric.
vind alles bon maar als iedereen de topics gelezen had zouden ze gezien hebben dat ik die xvid speler al een tijdje geleden gepost heb hier.

vind het niet erg als men zomaar even linkjes post van andere maar een bedankje zou toch wel even op zijn plaats zijn en dan nog wel de beloofde xvid speler bij deze is die dus nog enkel te krijgen door me ff pm te sturen voor paswoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:34:
[...]

vind alles bon maar als iedereen de topics gelezen had zouden ze gezien hebben dat ik die xvid speler al een tijdje geleden gepost heb hier.

vind het niet erg als men zomaar even linkjes post van andere maar een bedankje zou toch wel even op zijn plaats zijn en dan nog wel de beloofde xvid speler bij deze is die dus nog enkel te krijgen door me ff pm te sturen voor paswoord
Hmm je kickt dus op complimentjes?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat niet maar vind toch wel dat dingen copieen uit vorige posts beetje lomp is zeker zonder toestemming van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:43:
dat niet maar vind toch wel dat dingen copieen uit vorige posts beetje lomp is zeker zonder toestemming van
Hij heeft alleen maar een samenvatting gemaakt van de posts...
Je zou hem ook ff kunnen pm-en om bij die specifieke regel een bedankje naar jou te doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

ik ben juist blij voor de moeite van die verzameling, je kunt toch niet iedereen voor de links bedanken?
jij bedankt de website toch ook niet voor de link?

goed werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zo ook proggie voor nokia n95 om tv te zien via sateliet via ingebouwde gps ontvanger werkt overigens goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die xvid speler staat niet op site maar op persoonlijke ftp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:11
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:51:
heb zo ook proggie voor nokia n95 om tv te zien via sateliet via ingebouwde gps ontvanger werkt overigens goed
Kan eigenlijk niet, volgens mij is dit technisch onmoglijk op de N95...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dachten ze ook van xvids te kunne zien op n95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

alles werkt prima bij mij behalve mijn email.

ik kan wel ontvangen maar niet versturen. mijn smtp instelling van vodafone is niet goed.
ik kom er niet uit via google. heeft iemand vodafone icm n95 en weet je toevalling de smtp server?

authsmtp.vodafone.nl
smtp.vodafone.nl

werkt allebei niet.

ps nog bedank voor die christalcase foto's, ik heb hem nu ook besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met wat aanpassingen valt er veel te doen met dit toestel meerendeel van de mensen gebruikt dit toestel enkel om mee te smsen en te bellen maar beetje techneut haald er de mogelijkheden uit.moet niet altijd van legale sites komen of wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:43:
zielig hoor.. Dit is een openbaar forum wat voor heel de wereld leesbaar is. Dus iedereen heeft gewoon het recht om jouw post de quoten hoor :)

Maar bij deze: Heel erg bedankt voor jouw super-software ! fijn dat je die met ons deelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:59:
met wat aanpassingen valt er veel te doen met dit toestel meerendeel van de mensen gebruikt dit toestel enkel om mee te smsen en te bellen maar beetje techneut haald er de mogelijkheden uit.moet niet altijd van legale sites komen of wel
ben benieuwd:
robert_amsterdamapestaartjehetepostpuntkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 23:30
ronaldoo ik vind dat je een beetje vreemd doet! misschien ben jij dat gewoon of heb je gewoon een kut-dag gehad, maar het is onnodig te gaan lopen zeiken op dit forum.

Als ik overigens goed begrijp wat een GPS module doet is het NEVER NEVER NEVER nooit mogelijk om tv van een satteliet te ontvangen op de telefoon, VIA GPS :D

te grappig voor woorden imo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSD1982 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 16:55:
[...]

Das toch niet echt een gewenste oplossing met plakband op je N95 gaan lopen? Ik wacht wel totdat ze er iets aan gaan doen bij een Service point
eeehhh... is inderdaad niet echt de beste/mooiste oplossig he?!?...

Ga wel langs een service point of ze er wat aan kunnen doen en anders op ACA voor de foto's en de nodige uitleg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
offtopic:
Ronaldoo vertelt op dit moment volgens mij een beetje onzin hier...

Duurt het bij iedereen zolang om MP3's te converteren naar de N95? Hier doet hij ongeveer 50 minuten over 20 nummers.

[ Voor 8% gewijzigd door Razer op 05-05-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 17:55
***onzin mode***
had ik al verteld dat ik naast het kijken van sattelliet tv via mijn n95 ook mijn auto
op slot kan doen ermee. handig hoor. _/-\o_

***normale mode***
zonder gekheid, mijn n95 werkt als een dolle stier met orange world. Ik heb gemerkt dat ik tot nu toe onbeperkt via orange world kan internetten (voor 6 euro p/m, vroeger kon je alleen wap sites bekijken via orange world, nu dus alles). Helaas werkt het tv kijken nog niet via orange world voor de n95 maar via een omweg lukt het alsnog. Gewoon de link direct invoeren in de browser en voila. Met dank aan harrie coolen.

Voor Nederland 1: rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/ned1h3.3gp
Voor Nederland 2: rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/ned3h3.3gp
Voor Nederland 3: rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/ned3h3.3gp
Voor fashion TV: rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/fashiontvh3.3gp
Voor Playboy TV: rtsp://orange-mobile.nob.bl/sdplive/playboym4.sdp
Voor Euro News: rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/euronewsh3.3gp
Voor TV5Monde: rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/tv5h3.3gp
Voor Trace: rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/traceh3.3gp
Voor BBC World: rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/bbc-worldh3.3gp

vergeet niet in de realplayer de volgende zaken te vermelden

Proxy gebruiken: Ja
Proxy-serveradress: 10.160.129.210
Proxy-poortnummer: 554

En daarna werkt het. Zelf getest.

Kijk ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem met mijn gps ontvanger nl:

Als ik instrumenten>gps-ggvns kies zegt ie dat ie gps gegevens aan het zoeken is vervolgens kan ik kiezen tussen 3 opties

navigatie
positie en
tripafstand
bij opties als je een van opties kiest
kan je kiezen voor satellietstatus
daar krijg ik 4 balken varierend tussen17 en 28 maar krijg geen positie...

wat moet ik nog meer instellen,

zo werkt ook niet kaarten daar krijg ik rechts onder een schoteltje met een kruis erdoor
ik heb WEL de slider naar boven, heb vrije toegang tot de hemel

moet ik nog iets extra instellen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertRedCap schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:58:

ik kan wel ontvangen maar niet versturen. mijn smtp instelling van vodafone is niet goed.
ik kom er niet uit via google. heeft iemand vodafone icm n95 en weet je toevalling de smtp server?

authsmtp.vodafone.nl
smtp.vodafone.nl

werkt allebei niet.

ps nog bedank voor die christalcase foto's, ik heb hem nu ook besteld!
Robert,

Bij mij werkt smtp.vodafone.nl wel hoor!

Welke foutmelding krijg je?

wat heb jij als inkomende mailserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
broodjepoep schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 20:19:
***normale mode***
zonder gekheid, mijn n95 werkt als een dolle stier met orange world. Ik heb gemerkt dat ik tot nu toe onbeperkt via orange world kan internetten (voor 6 euro p/m, vroeger kon je alleen wap sites bekijken via orange world, nu dus alles). Helaas werkt het tv kijken nog niet via orange world voor de n95 maar via een omweg lukt het alsnog. Gewoon de link direct invoeren in de browser en voila. Met dank aan harrie coolen.

Kijk ze.
Zojuist alles ingesteld. Maar heb je nu UMTS dekking nodig? want hij geeft bij mij aan te weinig bandbreedte beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

RSD1982 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 14:46:
Hier vind je alle foto's
Ik zie een verbetering waar Nokia nog van kan leren; een verhoginkje onder de display waarmee je makkelijker de slider naar boven kunt drukken. Nu kom ik nog vaak met mijn duim op het display wat me niet zo goed voor de levensduur lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

RobertRedCap schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:58:

authsmtp.vodafone.nl
smtp.vodafone.nl

werkt allebei niet.
Volgens mij moet je een username en password gebruiken om toegang te krijgen tot authsmtp.vodafone.nl. Username is standaard, het woordje mail direct gevolgd door je 06 nummer (voorbeeld mail0612345678) en het wachtwoord kun je krijgen als je naar 1200 belt en even vraagt of ze je willen doorverbinden naar de datasupport afdeling. Ze maken hem dan direct voor je aan en sturen die naar via SMS. Als je eenmaal een account hebt, kun je die met alle Vodafone SIM kaartjes gebruiken die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:38:
[...]

Volgens mij moet je een username en password gebruiken om toegang te krijgen tot authsmtp.vodafone.nl. Username is standaard, het woordje mail direct gevolgd door je 06 nummer (voorbeeld mail0612345678) en het wachtwoord kun je krijgen als je naar 1200 belt en even vraagt of ze je willen doorverbinden naar de datasupport afdeling. Ze maken hem dan direct voor je aan en sturen die naar via SMS. Als je eenmaal een account hebt, kun je die met alle Vodafone SIM kaartjes gebruiken die je hebt.
Ten tijde van de Nokia 7650 had ik al mail geïnstalleerd, maar geen standaard? username. Gewoon mijn voorletter en achternaam.

Kun je op de website van vodafone.nl ( niet bekeken, ik heb geen problemen ) geen account meer aanmaken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

zonder gekheid, mijn n95 werkt als een dolle stier met orange world. Ik heb gemerkt dat ik tot nu toe onbeperkt via orange world kan internetten (voor 6 euro p/m, vroeger kon je alleen wap sites bekijken via orange world, nu dus alles).
WAP-verkeer wel, onbeperkt HTTP internetten dus niet. Zie deze pagina van de Orange website:
"Voor € 6 euro per maand heb je onbeperkt toegang tot Orange World en kun je voor 25 MB per maand gratis internetten. Als je deze 25 MB hebt opgebruikt, betaal je € 3,00 per MB. Je ontvangt een sms'je als je 24,5 MB hebt gebruikt.". En als je nog een oud Orange Free abonnement met Orange World hebt, dan gelden de oude voorwaarden zelfs nog (max 2 MB per maand).

Nu hoop ik maar voor je dat niet als een dolle stier TV data hebt zitten verstoken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:45:
[...]
Ten tijde van de Nokia 7650 had ik al mail geïnstalleerd, maar geen standaard? username. Gewoon mijn voorletter en achternaam.

Kun je op de website van vodafone.nl ( niet bekeken, ik heb geen problemen ) geen account meer aanmaken dan?
Waarschijnlijk wel. Maar even 1200 bellen en vragen of zij het even willen doen gaat denk ik makkelijker en sneller. Tenzij je het 's nachts wilt doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

***onzin mode***
had ik al verteld dat ik naast het kijken van sattelliet tv via mijn n95 ook mijn auto
op slot kan doen ermee. handig hoor. _/-\o_

***normale mode***

Voor Nederland 1: rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/ned1h3.3gp
Voor Nederland 2: rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/ned3h3.3gp
Voor fashion TV: rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/fashiontvh3.3gp
Voor Playboy TV: rtsp://orange-mobile.nob.bl/sdplive/playboym4.sdp
Voor Euro News: rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/euronewsh3.3gp
Voor TV5Monde: rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/tv5h3.3gp
Voor Trace: rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/traceh3.3gp
Voor BBC World: rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/bbc-worldh3.3gp

vergeet niet in de realplayer de volgende zaken te vermelden

Proxy gebruiken: Ja
Proxy-serveradress: 10.160.129.210
Proxy-poortnummer: 554

En daarna werkt het. Zelf getest.

Kijk ze.
Super, helaas geen orange!!

Iemands anders nog links naar TV zenders die WEL gewoon bekeken kunnen worden??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

robertwebbe schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:38:
[...]

ja maar het is niet bedoeld voor een vodafone mailadres. ik heb en ander adres met een apart pop3 server.
de mail ophalen lukt prima maar ik heb begrepen dat ik de uitgaande server van de provider moet gebruiken? nou die van voda fone met een extern adres wekt dus niet.
erg irritant als ik alleen kan ontvangen en niet versturen. moet ik misschien vodafone gprs selecteren in de serverlijst ipv vodafone live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
robertwebbe schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:48:
[...]

WAP-verkeer wel, onbeperkt HTTP internetten dus niet. Zie deze pagina van de Orange website:
"Voor € 6 euro per maand heb je onbeperkt toegang tot Orange World en kun je voor 25 MB per maand gratis internetten. Als je deze 25 MB hebt opgebruikt, betaal je € 3,00 per MB. Je ontvangt een sms'je als je 24,5 MB hebt gebruikt.". En als je nog een oud Orange Free abonnement met Orange World hebt, dan gelden de oude voorwaarden zelfs nog (max 2 MB per maand).

Nu hoop ik maar voor je dat niet als een dolle stier TV data hebt zitten verstoken...
nee dat valt wel mee. Je hebt 2 methoden om via het internet te verbinden. Via orange world en via internet acces. Gebruik je de laatste connectie dan gaat dit van je 25mb af maar als je via orange world internet is dit onbeperkt. Het tv streamen is nu al onbeperkt voor bijv nokia n73 en n91 gebruikers via orange world. Ik had alleen niet gedacht dat ik ook internet pagina's kon bekijken via de portal omdat dit vroeger alleen maar wap ondersteunde. Schijnbaar is dit nu veranderd.
Je hebt overigens wel een umts sim kaart nodig om tv te kunnen streamen. Maar deze is gratis aan te vragen bij de orange klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

RobertRedCap schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 22:02:
[...]
ja maar het is niet bedoeld voor een vodafone mailadres. ik heb en ander adres met een apart pop3 server.
de mail ophalen lukt prima maar ik heb begrepen dat ik de uitgaande server van de provider moet gebruiken? nou die van voda fone met een extern adres wekt dus niet.
erg irritant als ik alleen kan ontvangen en niet versturen. moet ik misschien vodafone gprs selecteren in de serverlijst ipv vodafone live?
Om mail te kunnen versturen (welke provider dan ook) moet je de SMTP server van je provider gebruiken. Waarom dat zo is, is een lang verhaal, het heeft te maken met opsporing.
Je vult dus gewoon alle gegevens in van je eigen provider, alleen bij het gedeelte uitgaande e-mail moet je andere gegevens invullen:
Mijn e-mailadres: {hier vul je gewoon je eigen e-mailadres in}
Gebruikersnaam: {hier vul je mail in, gevolgd door je 06 nr}
Wachtwoord: {hier je het Vodafone verstrekte wachtwoord}
Server uitg.mail: authsmtp.vodafone.nl
Toegangspunt: {hier je Vodafone toegangspunt selecteren}
Beveiliging (poorten}: SSL/TLS
Poort: Standaard

Vanaf dan kun je wel uitgaand mailen. Vodafone dient dan slechts als relay, de ontvanger ziet hier niets van. Tenzij je "onder water" naar de technische eigenschappen van de mail gaat kijken, dan zie je dat je eigen provider hem niet verstuurd heeft maar Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

broodjepoep schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 22:23:
[...]
nee dat valt wel mee. Je hebt 2 methoden om via het internet te verbinden. Via orange world en via internet acces. Gebruik je de laatste connectie dan gaat dit van je 25mb af maar als je via orange world internet is dit onbeperkt. Het tv streamen is nu al onbeperkt voor bijv nokia n73 en n91 gebruikers via orange world. Ik had alleen niet gedacht dat ik ook internet pagina's kon bekijken via de portal omdat dit vroeger alleen maar wap ondersteunde. Schijnbaar is dit nu veranderd.
Je hebt overigens wel een umts sim kaart nodig om tv te kunnen streamen. Maar deze is gratis aan te vragen bij de orange klantenservice.
Hé, dat is ook nieuw voor mij. Ik dacht dat ook dat je alleen maar kon wappen via het toegangspunt wap. Ik was net al aan het testen geslagen en had mijn Orange USIM al in mijn toestel gestoken. Maar toen het niet lukte dacht ik al aan dat ik wap toegangspunt waarschijnlijk moest gebruiken.

Hoe en hoe zeker weet je dat je geen faktuur krijgt als je meer dan 25 MB http verkeer over de wap APN verbruikt?

[ Voor 10% gewijzigd door robertwebbe op 05-05-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
robertwebbe schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 22:40:
[...]

Hé, dat is ook nieuw voor mij. Ik dacht dat ook dat je alleen maar kon wappen via het toegangspunt wap. Ik was net al aan het testen geslagen en had mijn Orange USIM al in mijn toestel gestoken. Maar toen het niet lukte dacht ik al aan dat ik wap toegangspunt waarschijnlijk moest gebruiken.

Hoe en hoe zeker weet je dat je geen faktuur krijgt als je meer dan 25 MB http verkeer over de wap APN verbruikt?
omdat bij mijn weten de meter pas begint te tellen als je via internet acces een connectie maakt en dat de connectie orange world onbeperkt data verkeer toelaat. Je kan wel zien via my account op de website van orange hoeveel data je verbruikt. Vroeger kwam dit bij mij ook enkele mb's boven die 2mb grens uit en dat gaf nooit problemen. Alleen kon je toen alleen maar wappen via de portal. Nu dus ook http verkeer. Ik weet alleen niet of je via de orange world connectie ook je mail kan binnenhalen etc. Dat heb ik nog niet getest maar het internetten gaat dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

broodjepoep schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 22:52:
[...]
omdat bij mijn weten de meter pas begint te tellen als je via internet acces een connectie maakt en dat de connectie orange world onbeperkt data verkeer toelaat. Je kan wel zien via my account op de website van orange hoeveel data je verbruikt. Vroeger kwam dit bij mij ook enkele mb's boven die 2mb grens uit en dat gaf nooit problemen. Alleen kon je toen alleen maar wappen via de portal. Nu dus ook http verkeer. Ik weet alleen niet of je via de orange world connectie ook je mail kan binnenhalen etc. Dat heb ik nog niet getest maar het internetten gaat dus prima.
Heb je trouwens nog wel de proxy aan staan (010.250.155.188:5080)? Of heb je die uitstaan om op deze manier http (en nu dus ook udp) verkeer te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
robertwebbe schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 22:57:
[...]

Heb je trouwens nog wel de proxy aan staan (010.250.155.188:5080)? Of heb je die uitstaan om op deze manier http (en nu dus ook udp) verkeer te sturen?
ja die staat nog aan. Bij internet acces maakt hij geen gebruik van de proxy. Hier zal het verschil hem in zitten waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 22:00:
[...]

Super, helaas geen orange!!

Iemands anders nog links naar TV zenders die WEL gewoon bekeken kunnen worden??
Nou , dit zijn dan wel niet zo veel kanalen, maar het is wel gratis tv: http://www.vimio.com/index.cfm?fuseaction=main De kanalen zijn cnn, skynews, travelchannel, dvd channel en fashion channel ( oid)
Werkt aardig goed:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 14:31
hmmm, net de crystal case op mn n95 gedaan, maar ik ben er niet echt tevreden over. De slidercase (bovenkant) sluit perfect en het scherm is ook bedekt. Maar de phonecase krijg ik voor geen meter er om heen, hij past wel, maar de houdertjes "klikken" niet vast. Of moet je soms veel kracht uitoefenen... Jammer. Ik heb nu iig wel een screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:40
IK HEB ME GISTERMIDDAG DE LEATHERCASE VAN KRUSSEL OPGEHAALD VOOR 15 EURO.PAST PERFECT EN JE KAN BIJ ALLE INGANGEN KOMEN ZONDER PROBLEEM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 00:41:
[...]

Nou , dit zijn dan wel niet zo veel kanalen, maar het is wel gratis tv: http://www.vimio.com/index.cfm?fuseaction=main De kanalen zijn cnn, skynews, travelchannel, dvd channel en fashion channel ( oid)
Dit werkt inderdaat erg goed.
Met de high quality streams heeft de telefoon geen moeilijkheden.
Met mijn wlan trek ik het zonder haperingen binnen. Goeie tip geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Heb vorigeweek besloten om mijn abonnement te verlegen met T-Mobile. En je raad het al ik heb gekozen voor de N95.
Op dit forum lees ik dat anderen dit ook hebben gedaan en moeten wachten tot Week 22 voordat deze geleverd kan worden. Mij is echter verteld dat deze gewoon op voorraad is en deze binnen 10 werkdagen verstuurd wordt. Dit is door verschillende medewerkers bevestigd.

Zijn er al mensen die de telefoon via T-Mobile contractverlenging hebben gekregen?
Zo ja heb ik enkele vragen.
Zit er een logo van T-Mobile op?
Is het toestel SIMLOCK vrij? De medewerkers melden wel dat alle toestellen via T-Mobile een simlock hebben.
Ook lees ik op internet dat sommige providers opties van de telefoon uitschakelen. Zo schijnt Vodaphone de VOIP optie te hebben uitgeschakeld. Weet iemand hier iets meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na proberen te updaten zit mijn telefoon nu vast iemand een idee.
Tel. start niet meer op, en ook aansluiten op de usb poort lukt niet meer.
Ik heb alles via nokia gedaan wat er gevraagt werdt.

Groet,

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

_/-\o_ SUPER Bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:04:
Na proberen te updaten zit mijn telefoon nu vast iemand een idee.
Tel. start niet meer op, en ook aansluiten op de usb poort lukt niet meer.
Ik heb alles via nokia gedaan wat er gevraagt werdt.

Groet,
Goed na een nacht rust heb ik hem vandaag weer aangesloten en ging hij wel update.
Dus gelukkig doet hij het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
[...]

Bedankt, dit werkt super. Zelfs de stream van hoge kwaliteit draaien moeiteloos. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:34

WoutF

Hoofdredacteur
lbuysers schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:52:
[...]

Bedankt, dit werkt super. Zelfs de stream van hoge kwaliteit draaien moeiteloos. _/-\o_
Mag ik vragen welk data abbo je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
WoutF schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:39:
[...]

Mag ik vragen welk data abbo je hebt?
Web 'n' Walk: Pocket Internet Totaal van t-mobile

Voor een vast bedrag per maand onbeperkt en zorgeloos mobiel internetten
€ 9,50 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

broodjepoep schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:30:
[...]
ja die staat nog aan. Bij internet acces maakt hij geen gebruik van de proxy. Hier zal het verschil hem in zitten waarschijnlijk.
Volgens mij haal je dan nu HTTP binnen via de WAP stack. ALS er een proxy ingesteld staat, dan gebruik je die ook. Ik zal eens testen of het ook werkt zonder de proxy ingesteld.

Ik denk dan dat ze een wijziging hebben gemaakt op de WAP proxy dat hij nu wel http doorlaat en voorheen tegen hield. Wellicht hangt dat samen met het openzetten van UDP verkeer voor televisie, dat de een niet open kon zonder http ook vrij te geven. Als dat het geval is, dan hebben we mazzel. Orange zal dan denk ik een kosten baten afweging hebben gemaakt om hier een aanpassing voor te laten maken. Zolang er niet op al te grote schaal misbruik van gemaakt wordt zal het nog wel goed gaan. Als iedereen nu massaal dit gaat "misbruiken" zullen ze denk ik alsnog de http apart dicht gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:32
robertwebbe schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:20:
[...]

Volgens mij haal je dan nu HTTP binnen via de WAP stack. ALS er een proxy ingesteld staat, dan gebruik je die ook. Ik zal eens testen of het ook werkt zonder de proxy ingesteld.

Ik denk dan dat ze een wijziging hebben gemaakt op de WAP proxy dat hij nu wel http doorlaat en voorheen tegen hield. Wellicht hangt dat samen met het openzetten van UDP verkeer voor televisie, dat de een niet open kon zonder http ook vrij te geven. Als dat het geval is, dan hebben we mazzel. Orange zal dan denk ik een kosten baten afweging hebben gemaakt om hier een aanpassing voor te laten maken. Zolang er niet op al te grote schaal misbruik van gemaakt wordt zal het nog wel goed gaan. Als iedereen nu massaal dit gaat "misbruiken" zullen ze denk ik alsnog de http apart dicht gaan zetten.
uhm ik weet niet of ik het helemaal snap maar ik kan al jaren door middel van de World proxy op "normale" internetsites komen zoals full versie van tweakers, bbc.co.uk enz enz of bedoel je dat niet ? dit kon ik al op mijn 6230 ( in beperkte mate wegens de browser ), op mijn 6630 en op mijn N80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:40:
Hmm je kickt dus op complimentjes?!?
Nee.
Ik denk het niet.
Wat dat betreft snap ik hem wel denk ik.
Soms krijg ik ook het gevoel alsof ik voor jan lul hier zit te tikken daar niemand feedback geeft op een post met handige info (vooral als deze niet eerder is gepost nog).
Nog "pijnlijker" is om vervolgens iets te lezen van iemand qua vraag of anderzijds wat al een pagina of 2 terug is beantwoord.
Dus een beetje feedback van posts waar mensen echt tijd aan hebben besteed (of dit nu een complimentje is, kritiek of dat je er gewoon simpelweg wat aan gehad hebt) is af en toe wel op z'n plaats vind ik.
Niet dat dit te forceren valt / moet.
Maar het valt wel op en daarbij valt het dus ook een beetje tegen.

In other news:
Ik heb Duke Nukem 3D aan de praat gekregen op de N95.
Het speelt geweldig en ziet er zo cool uit op je mobiel met een 2.6 inch scherm!
Ben nu bezig met het uitzoeken betreft het aan de praat krijgen van Quake.
Dat lijkt mij ook uber! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je met T-Mobile PIT ook tv kijken, ik lees hier van wel en van niet??
Kan je met PIT op extra kosten rekenen, of blijft het gewoon 9,50 wat je ook doet met internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
Darkwolf_1982 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:56:
[...]

Nee.
Ik denk het niet.
Wat dat betreft snap ik hem wel denk ik.
Soms krijg ik ook het gevoel alsof ik voor jan lul hier zit te tikken daar niemand feedback geeft op een post met handige info (vooral als deze niet eerder is gepost nog).
Nog "pijnlijker" is om vervolgens iets te lezen van iemand qua vraag of anderzijds wat al een pagina of 2 terug is beantwoord.
Dus een beetje feedback van posts waar mensen echt tijd aan hebben besteed (of dit nu een complimentje is, kritiek of dat je er gewoon simpelweg wat aan gehad hebt) is af en toe wel op z'n plaats vind ik.
Niet dat dit te forceren valt / moet.
Maar het valt wel op en daarbij valt het dus ook een beetje tegen.

In other news:
Ik heb Duke Nukem 3D aan de praat gekregen op de N95.
Het speelt geweldig en ziet er zo cool uit op je mobiel met een 2.6 inch scherm!
Ben nu bezig met het uitzoeken betreft het aan de praat krijgen van Quake.
Dat lijkt mij ook uber! :9
had jij ergends een werkende dos emulator ? want die wil ik zeker hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:00:
Kan je met T-Mobile PIT ook tv kijken, ik lees hier van wel en van niet??
Kan je met PIT op extra kosten rekenen, of blijft het gewoon 9,50 wat je ook doet met internet?
Ik denk van niet. Ook bij T-Mobile wordt de snelheid gecapped (geknepen) aan de hand van je abonnement. Kijk maar eens op http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdocs/page/diensten_fun/internet_email/wat_heb_je_nodig/tarieven.aspx, daar zie je dat je bij PIT niet sneller kunt downloaden dan 64 kilobit/sec (en upload 16 kilobit/sec). Wil je hogere snelheden (tot 1.8 megabit/sec download en 384 kilobit/sec upload) dan betaal je 69,50 per maand (extra op je normale abonnement).

Het begint dus vergelijkbaar te worden met ADSL, hoe meer je betaalt, hoe hoger je down- en upload snelheid.

Wat ik me nog wel afvraag is of je met een PIT wel gebruik kunt maken van HSDPA, al dan wel gecapped. Met HSDPA heb je een veel lagere latency dan UMTS en is het bruikbaar voor zaken als VoIP. Helaas kun je volgens mij met je N95 niet zien of je verbonden met UMTS of HSDPA, je ziet alleen maar 3G staan. Bij Windows Mobile 6 zie je tegenwoordig een U of een H staan in plaats van 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

[...]
Ik heb enkele uren geleden via die site nu met twee verschillende e-mailadressen een download aangevraagd maar heb nog steeds geen antwoord. Hoe snel ging dat bij jullie?
Of heeft iemand de downloadlink? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 06-05-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:47:
[...]

Ik heb enkele uren geleden via die site nu met twee verschillende e-mailadressen een download aangevraagd maar heb nog steeds geen antwoord. Hoe snel ging dat bij jullie?
Ging bij mij heel snel, ik stuur je de mail wel even door.

Edit: heb ik wel je mail adres nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
[...]

kijk in je spam box :P want daar kwamen ze bij mij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

voor diegene die hem nog willen kopen (zoals ik) is hij er hier voor 580 euro!!!

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
[...]

Had de mail binnen een minuut, staat waarschijnlijk bij spam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

The FLow schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:00:
voor diegene die hem nog willen kopen (zoals ik) is hij er hier voor 580 euro!!!
Talen: Engels, Duits, Chinees
Geen officiele Nederlandse import dus :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krassen boven de 3 dat heb ik ook dus morgen word deze hopelijk omgeruild.bij een nokia service point .want dit is duidelijk een slider probleem en mag bij een toestel van 785€ niet voorkomen.binnen een maand is de kleur er volledig af wat dan??robert kan toch heel invoudig in nederlands gezet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:19:
krassen boven de 3 dat heb ik ook dus morgen word deze hopelijk omgeruild.bij een nokia service point .want dit is duidelijk een slider probleem en mag bij een toestel van 785€ niet voorkomen.binnen een maand is de kleur er volledig af wat dan??robert kan toch heel invoudig in nederlands gezet worden
Die krassen heb ik ook ja! Is het niet zo dat wanneer je geen klik-slider-speling probleem hebt, je waarschijnlijk last hebt van dit kras-probleem?

Laat even weten of ze bij NSP dit ook als slider probleem zien en niet alleen de speling!

Had het al eerder gevraagd, maar weet iemand misschien de (memo) geluidsrecorder te vinden?

EDIT: Heb hem al gevonden.. Onder kantoor, dictafoon!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
The FLow schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:00:
Levering is vrij laat :O
Tegen die tijd zijn de N95 ook wel zo goedkoop in de winkel (Naar voorbeeld van Engeland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:34:
[...]

Die krassen heb ik ook ja! Is het niet zo dat wanneer je geen klik-slider-speling probleem hebt, je waarschijnlijk last hebt van dit kras-probleem?

Laat even weten of ze bij NSP dit ook als slider probleem zien en niet alleen de speling!

Had het al eerder gevraagd, maar weet iemand misschien de (memo) geluidsrecorder te vinden?
dinsdag ga ik zeker terug .daar dit pas hun eerste klacht was .ging hij een nieuwe bestellen voor mij.en ik raad de andere die dit probleem hebben terug te gaan want dit is duidelijk een productie fout.daar ik zelf displays heb gemaak voor nokia weet ik dit uit ervaring.als je de mobile zo een half jaar blijf gebruiken is de verf er helemaal vanaf en dat is toch zeer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Ybox schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:36:
[...]

Levering is vrij laat :O
Tegen die tijd zijn de N95 ook wel zo goedkoop in de winkel (Naar voorbeeld van Engeland)
Misschien ergens een linkje waar hij goedkoop in Engeland te krijgen is? Overal waar ik kijk komt hij omgerekend niet onder de 650 euro uit. Mijn oom woont in Engeland, en ga er over twee weken op bezoek. Dan kan ik een N95 bij hem laten afleveren.
Pagina: 1 ... 26 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.