Nokia N95 topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 35 Laatste
Acties:
  • 79.841 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martincm schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:49:
[...]
Nou dat is mooi klote, NSP kan hem nog niet maken. Hadden ook geen bericht gekregen vanuit nokia zelf betreffende een toolkit of iets in die richting. Dus als iemand wel al succes heeft gehad, wat betreft een fix voor de slider (bij een NSP) dan hoor ik dat graag, dan probeer ik het daar ook. Zo niet dan moet ik wat regelen met 2Call qua omruil. Misschien iemand die met deze reden al een phone heeft omgeruild daar ?
Inderdaad.. die knakker van het NSP dat ik heb gebeld (Emmen) wist mij te vertellen dat hij nog nooit van het probleem gehoord had. :X Hij zei dat hij wel reparatie onderdelen voor de N95 binnen heeft gehad, maar niet specifiek iets voor het slider probleem. Ook is hij nog geen bulletin over het probleem op het Nokia intranet tegengekomen. Het begint er een beetje naar uit te zien dat iemand gewoon maar wat geroepen heeft over het fixen van de slider door de NSP's. Maar ja.. wat niet is kan nog komen. Misschien dat het toch tijd wordt dat ik een torx T6 bitje ga ophalen en wat tape onder het slide mechanisme knal. Dat schijnt het probleem volledig op te lossen zonder een stroefe/schurende slider te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, maar wat doet de middelste knop tussen de volume knoppen op de headset? Ik heb nog geen functie kunnen ontdekken, maar je kunt hem wel indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben vandaag terug gegaan naar de orangeshop in amersfoort.
Daar vertelde ik dat ik last heb van de speling in het toestel.
De verkoper zijn reactie was: JA,. en wat moet ik daar dan mee ?

Ik zei dat ik wilde dat ik hem om wilde ruilen.
Hij vertelde dat hij niet kon vergelijken omdat ze uitverkocht waren.
Ondertussen stond hij mijn toestel te onderzoeken op valschade.
Hij had nog niemand anders over dit probleem gehoord, en hij zij dat het ook niet kan omdat het toestel nog maar net uit is.
( wat een onzin antwoord)

Ik heb met een rotgevoel de orange shop verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze week heb ik wat gespeeld met Shozu, maar vandaag wil ik mn afbeeldingen uploaden naar een nieuw flickr account en kom ik tot de vaststelling dat er geen geodata wordt meegestuurd(is wel zichtbaar in Shozu).
iemand die dit probleem ondervonden heeft?

ps: sports tracker data exporteren naar kml en dan in google earth openen is ook wel fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:15:
deze week heb ik wat gespeeld met Shozu, maar vandaag wil ik mn afbeeldingen uploaden naar een nieuw flickr account en kom ik tot de vaststelling dat er geen geodata wordt meegestuurd(is wel zichtbaar in Shozu).

ps: sports tracker data exporteren naar kml en dan in google earth openen is ook wel fun :)
TIP: Gebruik de zoekfunctie eens die bovenin staan met het zoekwoord shozu en je vind binnen 1 seconde alle berichten die hier over gaan. Hier zou je het mee moeten kunnen uitvlooien. Het heeft mij ook een paar uurtjes gekost maar inmiddels worden mijn foto's nu direct ge-upload en kan ik ze zelfs in Google maps zien (zie mij post tussen de resultaten).

Succes! Als je er dan echt niet uitkomt, dan help ik je graag verder.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 03-05-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ram50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 18:31
Vandaag Nokia navigatie uitgeprobeerd. Ik heb de nokia carcharger dc-4 gekocht om de N95 onder stroom te houden en tegelijk op te laden. Ik had mijn nokia nog op drie puntjes. Na 10 minuten kreeg ik steeds meldingen dat de batterij op was en opgeladen werd. De N95 bleef wel doorgaan met zijn Navigatieprogramma maar op het eind was de accu leeg. Ook thuis als ik de stekkervoeding gebruik en 20 minuten geklooit heb met het navigatieprogramma aan ( en dus de GPS) blijkt dat het toestel zoveel stroom trekt dat de stekkervoeding daarna nog een +- 15 minuten bezig is de accu bij te vullen. Hebben jullie hier ook ervaringen mee? Zijn hier oplossingen voor? b.v. een andere carcharger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowbo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 14:27
Modbreak:Als je niet 100% weet of het toegestaan is, post het dan niet!

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Belangrijke Tips!
Ik heb hier wat tips voor de mensen die door de winkels worden afgescheept als ze komen klagen over speling van de Nokia N95.

Product moet voldoen aan de verwachtingen
U hebt recht op een deugdelijk product. Dat betekent dat het gekochte product moet voldoen aan wat u ervan mocht verwachten.

Een product moet gedurende een bepaalde tijd aan alle eisen voldoen, die u daaraan bij normaal gebruik mag stellen. Bovendien moet het aan bijzondere eisen voldoen als dit bij de koop (schriftelijk) is afgesproken.

Wat u mag verwachten van een product hangt af van de volgende zaken:
  • het soort product
  • de prijs
  • het soort winkel
  • de toezeggingen van de verkoper
  • de informatie in een folder van de fabrikant
Verkoper aansprakelijk
Als een product niet voldoet aan de verwachtingen die u ervan mag hebben, is de verkoper daarvoor aansprakelijk. U hebt namelijk met hem een koopovereenkomst gesloten en dat houdt in dat hij wettelijk verplicht is u een deugdelijk product te leveren.

Als uw verwachtingen van het product onjuist waren, te hoog of onrealistisch, en het product deugdelijk is, is de verkoper niet aansprakelijk.

Niet doorverwijzen naar fabrikant
De verkoper mag u niet doorverwijzen naar de fabrikant van het product.

Onderzoeksplicht
U hebt rechten en plichten als u iets koopt. U hebt een onderzoeksplicht, dat wil zeggen dat u een verkoper vragen moet stellen als u twijfelt (of behoort te twijfelen) of een bepaald product wel geschikt is voor uw gebruik.

Als u gaat voor het goedkoopste product, kunt u daarvan niet altijd dezelfde kwaliteit verwachten als van een duur product.

Informatieplicht
De verkoper heeft een informatieplicht, dat wil zeggen dat hij verplicht is u te informeren over de dingen die hij weet over het product. Doet hij bepaalde toezeggingen, dan mag u die opvatten als garantie.

Als u een computer in de supermarkt koopt, mag u van de verkoper geen deskundigheid verwachten. Wel mag u verwachten dat de computer geschikt is voor normaal gebruik.

Verder kunt u afgaan op informatie die u hebt opgedaan in een folder of advertentie. Als u speciale wensen hebt, kunt u beter naar een deskundige verkoper gaan.

[ Voor 0% gewijzigd door lbuysers op 04-05-2007 00:09 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melkbus schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:03:
Zijn er mensen met een Mac die er in slagen playlists over te zetten?
Playlists heb ik nog niet geprobeerd... maar ik zelf ben wel tevreden over Nokia Music Manager for Mac
Het programma lijkt specifiek voor de N91 te zijn, maar werkt prima met mijn N95.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals is er de nieuwe software voor de nokia N95 in nederlandse taal heb hem 2 keer geinstalleerd maar nog steeds engels ik heb nu versie 11.0.026 er op zitten maar deze is niet nederlands, kan ook nergens nederlands kiezen....
Is er wel ergens de goeie te downloaden of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralLee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-02-2023
Denk dat niemand meer reageert omdat ook déze info al weet-ik-hoe-vaak is uitgelegd. (Gebruik de Updater) en lees anders het forum, gebruik de zoekfunctie, enz... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 07:41:
Nogmaals is er de nieuwe software voor de nokia N95 in nederlandse taal heb hem 2 keer geinstalleerd maar nog steeds engels ik heb nu versie 11.0.026 er op zitten maar deze is niet nederlands, kan ook nergens nederlands kiezen....
Is er wel ergens de goeie te downloaden of iets dergelijks
Als je even de zoekfunctie had gebruikt dan had je het volgende kunnen vinden.
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:07:
Voor de mensen die hun toestel, na de firmware update, plots Engels is LET OP:
ook bij mij kon ik na de firmware update niet kiezen voor NEDERLANDS, dus ik koos gewoon engels. Maar daarna kan je gewoon in de settings van de telefoon toch nog Nederlands kiezen hoor:

ga naar TOOLS-> SETTINGS -> GENERAL -> PERSONALISATIONS -> LANGUAGE -> PHONE LANGUAGE

Kies daar voor Nederlands (zit helemaal onderaan in het lijstje) en na een herstart...VOILA :) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Gisterenavond FW 11.0.026 erop gezet: ging goed, NL bleef NL.

Het menu voelt ietjes sneller aan, vooral het multimediamenu opent sneller en wordt sneller van dat mooie blauwe achtergrond (blurred foto) voorzien. Maar wat vooral sneller werkt, naar mijn gevoel, is de GPS-fix. Zoals hier al eerder gemeld, ipv. 3-5 minuten, heb ik nu binnen een minuut fix :)

Ik heb maar meteen die naviatiecode voor 7 dgn. West-Europa geprobeerd en reed vanochtend ermee naar mijn werk (duuh, je kent de route toch wel?!, jah, daarom juist! Want ik ken ook sluiproutes en was benieuwd hoe N95 ermee zou omgaan ;) )

Dus ik dat ding aangezet, binnen 40 sec. een fix (slechts 4 satelieten, maar redelijk nauwkeurig) en hopla...rijden maar!
Wat me opviel was, dat de eerste keus van de snelste route van mijn N95 een langere route betrof, maar die in de praktijk idd wel sneller rijdt! Vooral qua stoplichten e.d. Maar het is geen snelweg ofzo, dus ik was aangenaam verrast dat mijn N95 op een of andere manier uit 2 gelijkwaardige routes (stukje provinciaal, de rest stad in beide gevallen) toch nog voor de snellere, maar wel langere route koos.

Op een gegeven moment nam ik een sluiproute (halverwege de rit), maar binnen 5 seconden had mijn N95 de nieuwe route herberekend. Overigens, er geldt met het berekenen van de route dat hoe langer de route (en/of meer afslagen e.d.), hoe langer je N95 erover doet om die te berekenen!
Probeer maar eens een lange route te berekenen van Groningen naar Spanje ofzo ;) Ik zou maar ondertussen koffie gaan zetten. :P

Al met al kwam ik uiteindelijk prima op de plek van mijn bestemming aan _/-\o_
Morgen heb ik wat uitdagendere routes voor de boeg...ben benieuwd hoe die het dan zal doen.

1 minpuntje: een afslag wordt van tevoren netjes aangekondigd (bv. 3km eerder), maar vervolgens pas op het moment supreme (de kruising zeg maar). Is dat dan niet te laat eigenlijk? Je moet wel kunnen voorsorteren enzo. Of moet je je scherm in de gaten houden, want daar is het wel duidelijk dat je een kruising te wachten staat. Doet me een beetje denken aan die reclame op TV van een mevrouw in Audi A2 die 5 meter voor de kruising de instructie krijgt naar rechts af te slaan en ze dat letterlijk neemt en iemand zijn tuin inrijdt :o

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oh ja, het is me ook gelukt om via WLAN, fring en Voipcheap te bellen via SIP. Alleen de geluidskwaliteit is iets minder ivm. GSM-call, maar nog steeds goed verstaanbaar. MSN via fring werkt ook prima overigens. Ik heb geen Skype-out of Google-talk, maar ga ervan uit dat die ook prima moeten werken.
------------------------------------
Google Earth werkt na installatie ook prima! Superhandig, jammer alleen dat je geen overlap van satelliet en kaart hebt zoals op internet. En de kaarten zijn niet zo gedetailleerd als op het internet, vooral het buitenland. Satelliet-foto's daarentegen wel.
-------------------------------------
Alles bij elkaar ben ik toch tevreden met mijn alles-in-een N95 (op mijn afstandsbediening van de headset na, want die heeft nooit gewerkt :( )
Wat me inmiddels nu al opvalt, zijn de slijtage plekken van de open/dicht-schuifknop van mijn cameralens. Die steekt namelijk iets uit het vlak van het toestel, waardoor je N95 als het ware OP die knop rust als je het toestel op tafel legt. Met als gevolg dat de zilverkleurige verflaag slijt. Ik vrees dat het vrij snel erg lelijk gaat worden. :X

[ Voor 34% gewijzigd door sl1200 op 04-05-2007 10:12 ]

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Laatst online: 05-02 09:19
sl1200 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:32:

Het menu voelt ietjes sneller aan, vooral het multimediamenu opent sneller en wordt sneller van dat mooie blauwe achtergrond (blurred foto) voorzien. Maar wat vooral sneller werkt, naar mijn gevoel, is de GPS-fix. Zoals hier al eerder gemeld, ipv. 3-5 minuten, heb ik nu binnen een minuut fix :)

Ik heb maar meteen die naviatiecode voor 7 dgn. West-Europa geprobeerd en reed vanochtend ermee naar mijn werk (duuh, je kent de route toch wel?!, jah, daarom juist! Want ik ken ook sluiproutes en was benieuwd hoe N95 ermee zou omgaan ;) )

Dus ik dat ding aangezet, binnen 40 sec. een fix (slechts 4 satelieten, maar redelijk nauwkeurig) en hopla...rijden maar!
Wat me opviel was, dat de eerste keus van de snelste route van mijn N95 een langere route betrof, maar die in de praktijk idd wel sneller rijdt! Vooral qua stoplichten e.d. Maar het is geen snelweg ofzo, dus ik was aangenaam verrast dat mijn N95 op een of andere manier uit 2 gelijkwaardige routes (stukje provinciaal, de rest stad in beide gevallen) toch nog voor de snellere, maar wel langere route koos.

Op een gegeven moment nam ik een sluiproute (halverwege de rit), maar binnen 5 seconden had mijn N95 de nieuwe route herberekend. Overigens, er geldt met het berekenen van de route dat hoe langer de route (en/of meer afslagen e.d.), hoe langer je N95 erover doet om die te berekenen!
Probeer maar eens een lange route te berekenen van Groningen naar Spanje ofzo ;) Ik zou maar ondertussen koffie gaan zetten. :P

Al met al kwam ik uiteindelijk prima op de plek van mijn bestemming aan _/-\o_
Morgen heb ik wat uitdagendere routes voor de boeg...ben benieuwd hoe die het dan zal doen.

1 minpuntje: een afslag wordt van tevoren netjes aangekondigd (bv. 3km eerder), maar vervolgens pas op het moment supreme (de kruising zeg maar). Is dat dan niet te laat eigenlijk? Je moet wel kunnen voorsorteren enzo. Of moet je je scherm in de gaten houden, want daar is het wel duidelijk dat je een kruising te wachten staat. Doet me een beetje denken aan die reclame op TV van een mevrouw in Audi A2 die 5 meter voor de kruising de instructie krijgt naar rechts af te slaan en ze dat letterlijk neemt en iemand zijn tuin inrijdt :o

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oh ja, het is me ook gelukt om via WLAN, fring en Voipcheap te bellen via SIP. Alleen de geluidskwaliteit is iets minder ivm. GSM-call, maar nog steeds goed verstaanbaar. MSN via fring werkt ook prima overigens. Ik heb geen Skype-out of Google-talk, maar ga ervan uit dat die ook prima moeten werken.

Alles bij elkaar ben ik toch tevreden met mijn alles-in-een N95 (op mijn afstandsbediening van de headset na, want die heeft nooit gewerkt :( )
Wat me inmiddels nu al opvalt, zijn de slijtage plekken van de open/dicht-schuifknop van mijn cameralens. Die steekt namelijk iets uit het vlak van het toestel, waardoor je N95 als het ware OP die knop rust als je het toestel op tafel legt. Met als gevolg dat de zilverkleurige verflaag slijt. Ik vrees dat het vrij snel erg lelijk gaat worden. :X
Slijtage treed niet op als je een Cristal Case besteld bij Nokia-winkel.nl ad. € 9,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Barock schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:59:
[...]

Slijtage treed niet op als je een Cristal Case besteld bij Nokia-winkel.nl ad. € 9,90
Maar kun je wel je slider open en dicht zetten IN die case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lbuysers schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:06:
[...]

Als je even de zoekfunctie had gebruikt dan had je het volgende kunnen vinden.

[...]
En als je dan geen Nederlandse taal in je insellingen hebt staan, maar Engels, Frans, Duits, Italiaans en Portugees dan heb je geen Nederlands toestel en dus GEEN garantie bij Nokia op je toestel.
Aangeraden wordt dan om naar de winkel van verkoop te gaan en een Nederlands toestel te vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag even gebeld met het nokia service point in amersfoort.

zij zijn op de hoogte van het 'slider' probleem,..
en verwachten volgende week de middelen in huis te hebben om dit probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
sl1200 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:08:
[...]

Maar kun je wel je slider open en dicht zetten IN die case?
Alles werkt zoals zonder de case!

[ Voor 0% gewijzigd door Barock op 04-05-2007 10:49 . Reden: Schrijffout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik probeer hier via Smart2Go loader van nokia de Belgische en nederlands kaarten op m'n gsm te zetten ! Maar dit wil niet lukken??

Ik zet de telefoon in massaopslag modus > selecteer de kaarten ( dmv + ) en druk op download > dan begint het op 0,0% en blijft het zo tot dat er 2 min later op komt succesvol gedownload ..?? Maar er is helemaal niks gedownload.

Kan er iemand helpen.. Groeten Jens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:21:
Hallo,

Ik probeer hier via Smart2Go loader van nokia de Belgische en nederlands kaarten op m'n gsm te zetten ! Maar dit wil niet lukken??

Ik zet de telefoon in massaopslag modus > selecteer de kaarten ( dmv + ) en druk op download > dan begint het op 0,0% en blijft het zo tot dat er 2 min later op komt succesvol gedownload ..?? Maar er is helemaal niks gedownload.

Kan er iemand helpen.. Groeten Jens
je hebt wsl. al Belgie en Nederland op je meegeleverde 1GB geheugenkaartje staan. Benelux is daar namelijk al voorgeinstalleerd. Probeer een ander, niet zo groot land te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Barock schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:49:
[...]

Mooi! Kopen!

Nou nog de N95-autohouder. Brodit zou er een vandaag op voorraad moeten hebben. Die past overigens mooi op andere houders waarvan je de zuignappen voor je ruit apart kunt aanschaffen. Dus dan kun je als het ware die twee combineren zonder 2 hele houdersets te kopen. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door sl1200 op 04-05-2007 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:27:
ik heb vandaag even gebeld met het nokia service point in amersfoort.

zij zijn op de hoogte van het 'slider' probleem,..
en verwachten volgende week de middelen in huis te hebben om dit probleem op te lossen.
Nou ik ben er klaar mee, ik kan gewoon niet die speling negeren. Vind het waardeloos om een toestel van 650+ eu een fix te moeten laten ondergaan, maar als niemand (lees officieel NSP) het doet / wil doen / ervan gehoord heeft, ga ik het ding nooit eens met plezier concreet gebruiken.

Ik ga hem vanmiddag zelf fixen en wel met de tape fix onder de railtjes. Dus keep you up to date als t de oplossing blijkt.......

[ Voor 3% gewijzigd door martincm op 04-05-2007 11:39 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:22:
Is er een mogelijkheid om TV te kijken op de N95? Heb PIT van TMobile en zit bijna altijd in UMTS(3G) dekking. Ik wil wat meer uit mijn PIT abbo halen en dus wat TV proberen. Maar op de startpagina van pda.t-mobile.nl staat niks bruikbaars. Vimio heb ik ook al geprobeerd, maar werkt waardeloos (om de 3 sec erg lang bufferen en brakke kwaliteit). Heeft iemand goeie tips om TV of leuke video's te streamen?
Ik weet niet of je een TV kaart in jouw pc hebt. Dan is Orb echt een oplossing.

wéwéwépuntorbpuntcom

Ik ben benieuwd hoe dit op de N95 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruins3
  • Laatst online: 30-09-2024
lbuysers schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 18:05:
[...]

Haha, briljant.

Als je foto's zoekt van de N95 moet je gewoon even op Flickr.com kijken.
Uhm, volgens mij ben ik iets vergeten 8)7
Hier de foto's <,>,^,V: http://www.symbian-freak.com/reviews/n95/n95_review_10.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 23:30
Het lijkt wel of ik mijn navigatie heb gesloopt ofzo?

Ten eerste heb ik nog nooit enige stem gehoord uit mijn telefoon (LINKS AFSLAAN ! oid).

Route plannen gaat in eerste instantie prima en ik kan ook de route weergeven. Maar als ik vervolgens de navigatie of de simulatie wil starten dan zie ik opnieuw zo'n balkje lopen waarbij staat "Route wordt berekend..."

De volgende melding is dan ALTIJD "Geen route gevonden"

Ik wordt echt helemaal leip van die navigatie software. De GPS fix werkt wel uitstekend!

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
Libbz schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:55:

Ten eerste heb ik nog nooit enige stem gehoord uit mijn telefoon (LINKS AFSLAAN ! oid).

Route plannen gaat in eerste instantie prima en ik kan ook de route weergeven. Maar als ik vervolgens de navigatie of de simulatie wil starten dan zie ik opnieuw zo'n balkje lopen waarbij staat "Route wordt berekend..."

Ik wordt echt helemaal leip van die navigatie software. De GPS fix werkt wel uitstekend!

Ik neem aan dat je wel een abbo hebt gekocht ? anders werkt de navigatie niet he 8)

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Je zou gratis moeten kunnen Navigeren met enkel de 2D kaart en zonder spraak.
Echter gaat dit bij mij niet op.
Zodra ik voor Navigeren kies nadat ik een route aangeven om naar toe te gaan moet ik alsnog gaan betalen.
Wat heb ik gemist?
GPS fix is trouwens razendsnel inderdaad nu.
Geweldige waardige firmware upgrade.
Plus het 3D menu is extra pimpy met die opstart geluidjes en geluidjes als je bladert en iets opstart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sl1200 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:26:
[...]

je hebt wsl. al Belgie en Nederland op je meegeleverde 1GB geheugenkaartje staan. Benelux is daar namelijk al voorgeinstalleerd. Probeer een ander, niet zo groot land te downloaden.
Nee, die heb ik nog niet staan. Want als ik probeer de navigeren komt erop dat ik de kaarten van Benelux of West-Europa moet downloaden, en dan wil hij verbinding maken met nokia !

Groeten Jens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
Ruler-Nrg schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:07:
[...]

Ik neem aan dat je wel een abbo hebt gekocht ? anders werkt de navigatie niet he 8)
Ja ik heb 3 jaar west europa licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:15:

Ik heb ook sporttracker geinstaleerd maar als ik een nieuwe workout toevoeg en vervolgens op de racefiets stap gebeurt er niks (qua sporttracker dan). Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-01 16:22
Barock schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:59:
[...]

Heel leuk en aardig die crystal case van nokia-winkel.nl
Heb em de 25e besteld en nog steeds niks... ja gister dan eindelijk een mail dat ie verstuurd is...
maar nu nog steeds niks ontvangen... ik hoop dat ie het wachten waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:38:
[...]

Ik weet niet of je een TV kaart in jouw pc hebt. Dan is Orb echt een oplossing.

wéwéwépuntorbpuntcom

Ik ben benieuwd hoe dit op de N95 werkt.
Nee heb ik niet ;( Vind het weer een beetje typisch dat Vodafone en Orange nu met mobiel TV kijken komen, maar TMobile met hun PIT niet. Lopen weer lekker achter de feiten aan... Want wat kan ik nu verder nog met PIT? Mijn bedoeling was om leuke clips of TV te gaan streamen, of radio. Nu kijk ik alleen een beetje nieuws, Tweakers en het weerbericht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:22:
Je zou gratis moeten kunnen Navigeren met enkel de 2D kaart en zonder spraak.
Echter gaat dit bij mij niet op.
Zodra ik voor Navigeren kies nadat ik een route aangeven om naar toe te gaan moet ik alsnog gaan betalen.
Wat heb ik gemist?
GPS fix is trouwens razendsnel inderdaad nu.
Geweldige waardige firmware upgrade.
Plus het 3D menu is extra pimpy met die opstart geluidjes en geluidjes als je bladert en iets opstart!
Ten eerste kan je alleen Navigeren als je ervoor betaald. Die optie werkt dus alleen als je die gekocht hebt.

Je kan wel een route plannen en die weergeven op de kaart. Vervolgens moet je in het menu kiezen voor "Volgen zoeken". Nu gaat ie kijken waar je bent via de GPS, en als je ook bij de startpunt van de route je GPS positie hebt opgegeven dan zou je gelijk de route moeten zien en waar je heen moet.
Spraak zit hier dus niet bij, de kaart blijft altijd naar het Noorden staan (hij draait niet met je mee) en er worden geen aanwijzigingen gegeven op het scherm.
Wel kan je hem op 3D zetten, maar dan is het nog lastiger om te kijken waar je heen moet vind ik zelf.

Je moet dus de hele tijd goed kijken op je telefoon waar je heen moet. Dat is lastiger dan je denkt.
Het probleem waar ik tegen aanliep hierbij is dat er werd aangegeven op de telefoon dat ik naar links moest, maar ik kon alleen naar rechts. Toen zag ik dat die bocht 270 graden was en ik ging vervolgens de weg onderdoor waar ik overheen reed en dan ga je dus alsnog naar links. Hierdoor had ik heel kort de tijd om te handelen om ipv naar links alsnog naar rechts tegaan (was best gevaarlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:22:
...
Hoe krijg je dat 3D menu aan? Ik kan het echt niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Libbz schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:27:
[...]

Ja ik heb 3 jaar west europa licentie.
Heb je weleens langer dan drie jaar een telefoon gehad? ;)

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
Libbz schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:55:

Is het normaal dat hij na het berekenen van de route, daarna bij het kiezen van "navigatie starten" opnieuw de route moet berekenen (en daarbij altijd als resultaat "Geen Route" geeft)

Ik snap er niks van. Ik heb alle maps al verwijderd en opnieuw op de telefoon gezet maar dit mocht niet baten. Kan ik op 1 of andere manier de maps opnieuw de smart2go software opnieuw instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 13-09 22:11
MichaelK1985 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:49:
[...]

Heb je weleens langer dan drie jaar een telefoon gehad? ;)
Licentie is te gebruiken op elke andere telefoon met Smart2Go....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 13-09 22:11
Libbz schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:49:
[...]

Is het normaal dat hij na het berekenen van de route, daarna bij het kiezen van "navigatie starten" opnieuw de route moet berekenen (en daarbij altijd als resultaat "Geen Route" geeft)

Ik snap er niks van. Ik heb alle maps al verwijderd en opnieuw op de telefoon gezet maar dit mocht niet baten. Kan ik op 1 of andere manier de maps opnieuw de smart2go software opnieuw instaleren?
Firmware opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
sl1200 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:32:

------------------------------------
Google Earth werkt na installatie ook prima! Superhandig, jammer alleen dat je geen overlap van satelliet en kaart hebt zoals op internet. En de kaarten zijn niet zo gedetailleerd als op het internet, vooral het buitenland. Satelliet-foto's daarentegen wel.
Ben benieuwd hoe dit werkt! Weet iemand hoe ik dit kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

robertwebbe schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 15:11:
[...]

Met je mobiele browser surf je naar http://www.google.com/gmm, en druk op de pagina op link "Download Google Maps voor de Nokia Advances MIDP2". Wijst allemaal vanzelf.
Na installatie vind je de applicatie terug in de map Toepassingen.
Als je op GoT rechtsboven in de search balk Google Earth had ingetoetst, kwam je op deze post van (wie anders dan) Robert Webbe.

Via zijn link heb ik het ook gedaan. Ging in 1 keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
sl1200 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:43:
[...]

Hoe krijg je dat 3D menu aan? Ik kan het echt niet vinden.
Dit meen je niet!
Je weet dat je de Nokia N95 twee kanten op kan schuiven?
Dus naar beneden je keypad en naar boven voor de multimedia knoppen?
Als je dit doet in het hoofd scherm van je N95 start deze automatisch op.
Je kan ook op de de multimedia toets drukken die tegenover de linker toets zit (links) waar je het normale menu mee benadert! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
lauw8 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:29:
Je kan wel een route plannen en die weergeven op de kaart. Vervolgens moet je in het menu kiezen voor "Volgen zoeken". Nu gaat ie kijken waar je bent via de GPS, en als je ook bij de startpunt van de route je GPS positie hebt opgegeven dan zou je gelijk de route moeten zien en waar je heen moet.
Spraak zit hier dus niet bij, de kaart blijft altijd naar het Noorden staan (hij draait niet met je mee) en er worden geen aanwijzigingen gegeven op het scherm.
Wel kan je hem op 3D zetten, maar dan is het nog lastiger om te kijken waar je heen moet vind ik zelf.
Ah!
Dan heb ik het verkeerd begrepen aan de hand van wat mensen hier gepost hebben.
Ik dacht dat je dus wel kon navigeren maar dan alleen met 2D aanzicht en geen spraak.
Dat is wat iemand hier heeft verteld en heeft dit zonder problemen toegepast in de praktijk.
Eerder klinkt jou versie geloofwaardiger want het werkt gewoon inderdaad simpelweg gewoon niet.

Het verbaasd mij overigens dat zoveel Tweakers hier hun telefoon in het Nederlands hebben/willen.
Nederlands is al zo'n bagger taal en al helemaal als het om computer termen en taal gaat.
Verschikkelijk!
Het eerste wat ik altijd doe met apparaten is de taal in het Engels zetten mocht dit nog niet het geval zijn.
Ook al mijn software inc. besturingssysteem zijn volledig in het Engels.
Gelukkig op mijn vorige baan en mijn huidige zijn de machines ook uitgerust met de Engelse software.
Klinkt en leest allemaal veel en veel logischer.
Ik lag mij soms kapot om sommige termen en ik raak ook vaak helemaal verdwaald in OS-en die in het Nederlands zijn.
Als ik jullie posts lees moet ik ook continu real-time vertalen naar het Engels als er met N95 menu en software termen worden gesmeten in het Nederlands.
"Volgen zoeken" ??? LOL, LOL en LOL! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:18:
[...]

Dit meen je niet!
Je weet dat je de Nokia N95 twee kanten op kan schuiven?
Dus naar beneden je keypad en naar boven voor de multimedia knoppen?
Als je dit doet in het hoofd scherm van je N95 start deze automatisch op.
Je kan ook op de de multimedia toets drukken die tegenover de linker toets zit (links) waar je het normale menu mee benadert! ;)
Tsja, als je dat 3D menu noemt...N95 handleiding spreekt van multimedia menu.
Je ziet wel 3D bewegingen bij die icoontjes, maar ik dacht dat je ergens na die firmware upgrade hetzelfde effect ook kon krijgen voor je standaard menu.

Kleine misverstand in de terminologie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:23:
[...]

Ah!
Ik dacht dat je dus wel kon navigeren maar dan alleen met 2D aanzicht en geen spraak.
Dat is wat iemand hier heeft verteld en heeft dit zonder problemen toegepast in de praktijk.
Eerder klinkt jou versie geloofwaardiger want het werkt gewoon inderdaad simpelweg gewoon niet.

Het verbaasd mij overigens dat zoveel Tweakers hier hun telefoon in het Nederlands hebben/willen.
Nederlands is al zo'n bagger taal en al helemaal als het om computer termen en taal gaat.
Verschikkelijk!
Het eerste wat ik altijd doe met apparaten is de taal in het Engels zetten mocht dit nog niet het geval zijn.
Gelukkig op mijn vorige baan en mijn huidige zijn de machines ook uitgerust met de Engelse software.
Ik lag mij soms kapot om sommige termen en ik raak ook vaak helemaal verdwaald in OS-en die in het Nederlands zijn.
Als ik jullie posts lees moet ik ook continu real-time vertalen naar het Engels als er met N95 menu en software termen worden gesmeten in het Nederlands.
[offtopic]
Een kleine greep uit je eigen vorige post:
"...want het werkt gewoon inderdaad simpelweg gewoon niet"
"Ik lag mij soms kapot om sommige termen..."

Een klein nadeel op de lange termijn kan zijn dat je je eigen taal niet meer goed kunt beheersen. }:O :+
[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

[...]

Ah!

Verschikkelijk!
Ook ik heb normaal gesproken al mijn spullen in het Nederlands staan. Sinds de N80 ben ik m'n telefoon op nederlands gaan zetten, aangezien de stemherkenning bij voicedialing dan veel beter werkt. Anders moet ik namelijk m'n namen in het engels gaan uitspreken en dat vind ik dan ook weer iets teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barock schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:49:
[...]

Foto's :D Van hoe die open is, dicht is. multimedia stand. Alles a.u.b. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:04:
[...]

Foto's :D Van hoe die open is, dicht is. multimedia stand. Alles a.u.b. ^^
Beetje moeilijk heb geen 2e toestel bij de hand. Maar foto's maken heeft niet veel zin, je zal het toch niet zien, het is zo'n mooi product. Het plastic is minder dan 2 mm dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
[...]

Ah!

Verschikkelijk!
Ik heb liever gewoon alles in het Nederlands, maar de vertalingen kunnen inderdaad wel beter. "Volgen zoeken" is inderdaad een term die onbegrijpelijk is.

En het klopt inderdaad dat mensen hier hebben gezegd dat de navigatie wel werkt, maar dan zonder spraak. Die zullen waarschijnlijk ook problemen hebben met de Nederlandse taal of ze zijn gewoon niet zo goed in dingen uitleggen :P. En hoe sommige erbij komen dat je de kaart niet in 3d kan zetten snap ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag terug geweest na de Winkel, had duidelijk gevraagd om een Nederlands software. die stond er ook op maar na de firmware update via Nokia de telefoonsoftware geupdate zonder problemen maar nu een Nokia zonder nederlandse software. Mijn vraag is hoe kan dit?
De verkooper zei dat de software niet goed is gegaan ( vindt ik een beetje vreemd want alles is goed gegaan zonder fout meldingen) ik heb toen gezegt dat dit zeker een import telefoon is dit onkende hij.
En vertelde dat ik maar over een week of twee terug moest komen want dan had hij de juiste kabel om via de batery compartiment de software bij te werken en dat ik dan wel een nederlandstalige software er op kan krijgen.

Ook met het vinden van de GPS heb ik nog steeds niet kunnen gebruiken hij ziet wel een aantal satelieten maar geeft geen positie weer? Heeft iemand hiermee verder ervaring?

Ook het op afstand synchoniseren via de exchange server is helaas nog niet mogelijk.... iemand hier wel ervaringen meer??

verders een leuk toestel maar omdat er een aantal dingen niet goed zijn is het jammer, maar dat zal echt wel worden opgelost, maar dat duurt weer even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3iN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-10-2020
Ik ben vandaag ook teruggeweest naar de Tmobile winkel (in Groningen), omdat ik problemen heb met mn slider. 8 mei krijgen ze een nieuwe levering binnen en dan mag ik mn toestel kostenloos omruilen..

Ben er alleen bang voor dat ik dan een ge-simlockte versie krijg, waar ook tmobile menu's + brands opzitten.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ah!

Verschikkelijk!
daar sluit ik mij volledig bij aan... computer is toch ook een engels woord??? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
net de nieuwe firmware erop gezet.

Tijdens het maken van de backup kreeg ik continu de melding dat een andere toepassing mijn telefoon wilde gebruiken en dat de backup gestop was. Oplossing was om de telefoon in offline modus te zetten.

Het enige wat me negatief opvalt na de nieuwe firmware is dat als ik hem de andere kant op openschuif het multimedia menu niet meer opent maar alleen het scherm kantelt. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ah!
Dan heb ik het ...... continu real-time vertalen naar het Engels als er met N95 menu en software termen worden gesmeten in het Nederlands.
Eerste wat ik deed bij 't aanzetten is 'm in 't ENGELS zetten. Anders kwam ik er gewoon niet uit ^^

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Als je een T-Mobile versie hebt, en je update de firmware... Dan heb je toch niet meer die T-Mobile menu's?

(Ik krijg mijn N95 in Week 22 pas, via t-mobile, wel maar voor 29 euries :D en 1jarig maandlasten van 26 euro 200+PIT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf sinds 2 dagen in bezit van de nokia N95 en het hele forum nagepluisd voor het antwoord op mijn vraag.. De vraag al wel een keer tegengekomen maar het antwoord helaas niet. Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.

1 van de redenen dat ik de nokia N95 kocht is vanwege de navigatie mogelijkheid maar ik krijg tot op heden nog geen conctact met de gps / satteliet of wat dan ook... Komt dit omdat ik dan ergens ben waar ik geen bereik heb of doe ik wat verkeerd?

Kan iemand mij helpen hoe of waar ik dit precies aanzet/zorg dat dit werkt? Internet instellingen etc heb ik al opgevraagd en opgeslagen e.d.

In afwachting een trotse wanhopige N95 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmmartins schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:26:
Als je een T-Mobile versie hebt, en je update de firmware... Dan heb je toch niet meer die T-Mobile menu's?

(Ik krijg mijn N95 in Week 22 pas, via t-mobile, wel maar voor 29 euries :D en 1jarig maandlasten van 26 euro 200+PIT)
je kunt toch niet zelf updaten via Nokia met een gesimlocked toestel. T-mob verzorgt zelf de updates (althans, dat zouden ze moeten doen...., duurt alleen wat langer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
mijn N70 t-mobile versie heb ik bij een NSP in arnhem (amsterdag doet het ook) laten update door de nokia versie.

Bij terug stuur van garantie (via t-mobile store) nergens last van gehad.

sindsdien kan ik de orginele nokia software update dmv nsu

zou me de N95 vast ook kunnne

[ Voor 6% gewijzigd door wd200 op 04-05-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
Van de nokia site:
6. Kan een operatorspecifiek Nokia toestel geüpdatet worden met Nokia Software Updater?
Ja, maar denk eraan dat mogelijk niet alle operatoren de laatste software goedgekeurd hebben om gebruikt te worden in hun toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 17:48
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:55:
[...]

Update.....

Werd vandaag alweer gebeld, nieuwe lading toestellen is binnen, kan hem dus gaan omruilen!! Met verzekering van Nokia dat deze echt Nederlands zijn....

Alleen raar, het is GEEN Plump of Sand maar een soort zwart/donker grijs????
Nieuwe kleur, maar vind er nog niets op op internet!!!!

Ga hem snel maar eens omruilen... Hieronder een foto die ik van de winkel per mms heb gekregen om de kleur te bekijken....!!! :P :*)

[afbeelding]
Heb je een website van die Nokia-Shop winkel want ik kan niet vinden welke winkel je bedoeld, de zwarte versie lijkt mij namelijk de mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De N95 staat niet meer op de T-mobile webshop?? Biij Telfort ook niet meer, hoe komt dat?
Kan ik met T-Mobile simlock wel of niet zelf de Firmware upgraden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
Vanwege de lever problemen denk ik

Ik heb hem gister daar besteld, krijg hem pas in week 22!!!
Dan kun je beter de telefoon tijdelijk van je site afhalen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:34:
Zelf sinds 2 dagen in bezit van de nokia N95 en het hele forum nagepluisd voor het antwoord op mijn vraag.. De vraag al wel een keer tegengekomen maar het antwoord helaas niet. Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.

1 van de redenen dat ik de nokia N95 kocht is vanwege de navigatie mogelijkheid maar ik krijg tot op heden nog geen conctact met de gps / satteliet of wat dan ook... Komt dit omdat ik dan ergens ben waar ik geen bereik heb of doe ik wat verkeerd?

Kan iemand mij helpen hoe of waar ik dit precies aanzet/zorg dat dit werkt? Internet instellingen etc heb ik al opgevraagd en opgeslagen e.d.

In afwachting een trotse wanhopige N95 bezitter
Bij mij werkt ie alleen op zolder -.- En hij heeft per ongeluk een keer een fix gehad op 't station in de buurt. Verder nergens, zelfs niet in tijdens 't fietsen in de open velden zonder wolken. Oftewel. Dat wordt dus een SIII chippie van TT ofzo ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJFS schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:38:
[...]

Heb je een website van die Nokia-Shop winkel want ik kan niet vinden welke winkel je bedoeld, de zwarte versie lijkt mij namelijk de mooiste.
www.algebeld.nl

Staat nog niet op de site geloof ik, maar hebben er wel een hoop liggen!

Kunt heven bellen voor die kleur....

Vind het ook de mooiste kleur nu ja, beter dan sand en Plump, die sand valt heeeel erg tegen ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
snowbo schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:47:
Voor diegene die hun FW geupdate heeft naar V 11.0.0.26 en een engelse N95 software kreeg.
En niet wil wachten op een update van Nokia kan dit zelf aanpassen.
Weet niet of ik hier de link mag plaatsen maarja dat zien we dan vanzelf wel

Ik had zelf ook dit probleem en heb zojuist gedaan wat op deze site stond:
http://dario.soltani.se/2...ur-nokia-n95-firmware/...

_/-\o_ Een weer gelukkig N95 gebruiker met NL software _/-\o_
Werkte als een zonnetje!!! :) Screw NSP! We kunnen het zelf! Mijn dank is groot Snowbo! _/-\o_
[...]

...Het verbaasd mij overigens dat zoveel Tweakers hier hun telefoon in het Nederlands hebben/willen.
Verschikkelijk!
Je kan wel gelijk hebben dat engels makkelijker leest en praat, ik heb al mijn apparaten al jaren in het engels. Maar het is even moeillijk om smsjes in NL met T9 te schrijven als er geen NL taal op je telefoon zit he?8)7
gewonecolalight schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:55:
[...]

Heel leuk en aardig die crystal case van nokia-winkel.nl
Heb em de 25e besteld en nog steeds niks... ja gister dan eindelijk een mail dat ie verstuurd is...
maar nu nog steeds niks ontvangen... ik hoop dat ie het wachten waard is.
Heb hem zelf ook besteld, schijnt idd ideaal te zijn. Dus ik ga achter jou in de rij staan. :O

Overigens is de slijtage natuurlijk het minste van de problemen, stoor me meer aan die speling in de schuimechanisme en hoe los menu en multimedia toetsen aanvoelen. Dacht dat mijn N80 erg was, ik had toen ook 1 van de eerste modellen.Nee, voor toestel van rond €700 - onacceptabel! :( En dat afstandbediening niet werkt?! Wat een domme fout! :?

Maar goed, nu even wachten op TomTom versie voor ingebouwde GPS en dan is de rest niet meer belangrijk, want de navigatie - daar gaat het om! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

businka19 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:37:
[...]
Maar goed, nu even wachten op TomTom versie voor ingebouwde GPS en dan is de rest niet meer belangrijk, want de navigatie - daar gaat het om! *O*
Nee, voor toestel van rond €700 -
Inderdaad! Een navigatiesysteem van 700,- das helemaal d:)b 7(8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
CLB schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:47:
[...]

[...]

Inderdaad! Een navigatiesysteem van 700,- das helemaal d:)b 7(8)7
hey zolang er geen losse knoppen op zitten he! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
sl1200 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:26:
[...]

Mooi! Kopen!

Nou nog de N95-autohouder. Brodit zou er een vandaag op voorraad moeten hebben. Die past overigens mooi op andere houders waarvan je de zuignappen voor je ruit apart kunt aanschaffen. Dus dan kun je als het ware die twee combineren zonder 2 hele houdersets te kopen. ;)
HEY! Da's geen gek idee, geef eens een voorbeeld van zo'n aparte zuignap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Officiële changelog:
Changes/improvements made from MCU SW v10.0.018 to v 11.0.026:

- Telephony
- Improvements to packet data establishment after changing to roami
network
- Improvements to number grouping
- Improvements to missing calls and new message notifications
- Audio routing improvements
- Say callers name volume increased to match ringing tone volume
- Call reliability improvements
- SIM / U-SAT
- SIM certificates supported
- SIM card registration improvements
- Camera
- Video recording starts faster
- Video stabilization improvements
- Exposure improved
- Lens shading improved
- Video sharpness and noise improved
- Capture tone synchronized with capture moment
- Browser
- Improvements in images visibility in browser
- General stability improvements for browser
- Refreshing web page functionality improvements
- ROP memory handling improvements
- Browser out of memory improvements
- Messaging
- Out of memory improvements
- VOIP
- Improvements to automatic redial

- WLAN stability improvements
- Product name included for USB mass storage mode
- Improvements to SD backup
- Stability improvements to BT connectivity
- Localization improvements
- Screen saver default value changed from 5min to 1min
- Chinese language typing improvements
- Startup settings updated
- USB stability improvements
- General stability improvements
- Multimedia menu stability improvements
- Multimedia menu startup time improved
- Maps stability improvements
- Barcode reader icon changed

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 17:48
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:30:
[...]

www.algebeld.nl

Staat nog niet op de site geloof ik, maar hebben er wel een hoop liggen!

Kunt heven bellen voor die kleur....

Vind het ook de mooiste kleur nu ja, beter dan sand en Plump, die sand valt heeeel erg tegen ;) :9
Kijk aan bedankt man, zal morgen even bellen.
Je kunt daar zeker alleen maar via internet bestellen, dan maar even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Weet iemand trouwens waar bestanden komen te staan als er iets wordt verzonden via een andere telefoon met bluetooth?

Ik heb zojuist twee bestanden van een andere telefoon naar mij verstuurd (een foto en een video) maar ik kan ze helemaal nergens op mijn N95 vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 15:24
R-Alph schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:51:
Weet iemand trouwens waar bestanden komen te staan als er iets wordt verzonden via een andere telefoon met bluetooth?

Ik heb zojuist twee bestanden van een andere telefoon naar mij verstuurd (een foto en een video) maar ik kan ze helemaal nergens op mijn N95 vinden.
staan als SMSje in je Inbox, daar kun je het bestand gebruiken of opslaan.

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]businka19 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:37:
[...]

Werkte als een zonnetje!!! :) Screw NSP! We kunnen het zelf! Mijn dank is groot Snowbo! _/-\o_

Hier werkt ie ook weer goed heel veel dank voor het adres _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ik heb nu WEL de nederlands taal

Nu weer ff de back up terug zetten en klaar zijn we weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werd ook een beetje gek van die speling in de slider. Heb het zelf opgelost door een tapeje te plakken onder het schuifmechanisme. Werkt voor mij beter dan elke keer het toestel te gaan ruilen.

Volgens mij krijgen trouwens alle telefoons (ook de toestellen die nu goed aanvoelen), last van speling in de slider. Dit komt door de gebruikte constructie.

Verder fijne telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de nieuwe fw er nu opstaan maar als ik in app.beh. kijk zie ik:

apparaatsoftwareV11.0.026

en daaronder

apparaat bijgewerktniet bijgewerkt

moet daar niet bijgewerkt staan??

en zo ja hoe doe ik dat?

vast bedankt voor de adviesen die ik nu ga krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wordt eigenlijk precies bedoeld met die speling? In welke stand (toetsenbord opengeschoven, mediatoetsen opengeschoven, niet opengeschoven)? En dan van boven naar onder of van links naar rechs?

Ik heb mijn N95 van de eerste lichting van de Mediamarkt. Een Deep Plum. Nog geen firmware update gedaan.
Voor zover ik weet heb ik geen last van speling. Het enige wat ik wel merk is dat als de telefoon dichtgeklapt is, dat hij inderdaad een millimeter speling naar onder of boven heeft, maar ik vind dit totaal niet storend.

Verder ben ik bijzonder ontevreden over de macro-mode van de camera, maar ik googlede net even en vreemdgenoeg zie ik voornamelijk lof over de macro-mode van de camera. Ik gebruikte de macro mode van m'n oude N73 vaak om bijvoorbeeld tekst op pci-kaartjes te fotograferen (om later driver erbij te kunnen zoeken als windows em weer es niet herkend). Dit ging altijd prima, maar op m'n N95 gaat dit voor geen meter. Het scherpstellen duurt erg lang en het beeld is meestal een fractie van een seconde even scherp, om vervolgens het vierkantje groen te maken met een totaal vervormd beeld. Het lukt me dan ook niet om van zo'n 10-20cm een scherpe foto van tekst te krijgen (voornamelijk kleinere tekst op etiketten en dergelijke). Iemand anders dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
kmmartins schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:26:

Toestel voor maar 29 euries met zo'n abbo? Volgens mij mist er ergens een 0 ;)

:? :? :? :?

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 04-05-2007 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF nog een keer maar nu iets duidelijker:

ik heb de nieuwe firmware er op gezet maar als ik nu in:
intrumenten>app.beh. kijk, zie ik het volgende:

Apparaatsoftware
V11.0.026

Apparaat bijgewerkt
Niet bijgewekt

moet daar niet staan " BIJGEWERKT" ?

Als daar nu Bijgewerkt moet staan hoe doe ik dat dan?

Ook heb ik een mailbox aangemaakt maar die wil ik weggooien, hoe doe ik dat?

Vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:22:
FF nog een keer maar nu iets duidelijker:

ik heb de nieuwe firmware er op gezet maar als ik nu in:
intrumenten>app.beh. kijk, zie ik het volgende:

Apparaatsoftware
V11.0.026

Apparaat bijgewerkt
Niet bijgewekt

moet daar niet staan " BIJGEWERKT" ?

Als daar nu Bijgewerkt moet staan hoe doe ik dat dan?

Ook heb ik een mailbox aangemaakt maar die wil ik weggooien, hoe doe ik dat?

Vast bedankt.
Nee, de functie die je bedoelt is voor toekomstig "Over The Air" updaten. Als je 11.0.026 ziet staan is het goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks weer een hele geruststelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:39:
Verder ben ik bijzonder ontevreden over de macro-mode van de camera, maar ik googlede net even en vreemdgenoeg zie ik voornamelijk lof over de macro-mode van de camera. Ik gebruikte de macro mode van m'n oude N73 vaak om bijvoorbeeld tekst op pci-kaartjes te fotograferen (om later driver erbij te kunnen zoeken als windows em weer es niet herkend). Dit ging altijd prima, maar op m'n N95 gaat dit voor geen meter. Het scherpstellen duurt erg lang en het beeld is meestal een fractie van een seconde even scherp, om vervolgens het vierkantje groen te maken met een totaal vervormd beeld. Het lukt me dan ook niet om van zo'n 10-20cm een scherpe foto van tekst te krijgen (voornamelijk kleinere tekst op etiketten en dergelijke). Iemand anders dit probleem?
Voor mij heeft de update een verbetering in de camera gegeven. Ook het inschakelen van de macro-stand doet wonderen.

Voorbeeld voor jouw pci geval; zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowbo
  • Laatst online: 02-01 14:27
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:59:
[quote]businka19 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:37:
[...]

Hier werkt ie ook weer goed heel veel dank voor het adres _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ik heb nu WEL de nederlands taal

Nu weer ff de back up terug zetten en klaar zijn we weer
You're welcome.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoore
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-08 07:15
schumi2004 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:48:
[...]

Toestel voor maar 29 euries met zo'n abbo? Volgens mij mist er ergens een 0 ;)

:? :? :? :?
Ik heb me er ook 3 besteld bij t-mobile....
200 belminuten
25 sms'jes
en PIT
voor 32.50 per maand, en eenmalig 29 euro bijbetalen per stuk..
het gaat hier om 1 jaars abonnementen....

De persoon van t-mobile zei dat ik geluk had... ;)
het was namelijk een fout op de website. het is nu niet meer mogelijk om de telefoon zo te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ga ik de mijne echt wel omruilen:
1) de gekende speling in de rechteronderhoek als ie niet uitgeschoven is
2) verticale speling als ie niet uitgeschoven is (zeer irritant als je frontje constant verschuift als je er even mee wil prullen
3) een spleet in de rechterkant van de slider (het licht van de softkeys komt er gewoon door, wat allesbehalve het geval is aan de linkerkant)
4) er ontbreekt een stuk verf aan de zijkant van de slider (een streep van 1mm*5mm)
Het klinkt misschien als wat mierenneukerij, maar ik heb 760 euro betaald voor dit toestel, en dan vind ik het onacceptabel dat mijn broers E65 zo solide als een steen aanvoelt terwijl mijn N95 zo gammel is als het maar kan...

edit: Net langsgeweest, en ze zijn bereid alles eraan te herstellen (NSP Ingelmunster). Ik moet wel nog een weekje wachten tot ze alle onderdelen binnen hebben. Het sliderprobleem was hen nog niet bekend, nu dus wel. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 22:10:
Nu ga ik de mijne echt wel omruilen:
1) de gekende speling in de rechteronderhoek als ie niet uitgeschoven is
2) verticale speling als ie niet uitgeschoven is (zeer irritant als je frontje constant verschuift als je er even mee wil prullen
3) een spleet in de rechterkant van de slider (het licht van de softkeys komt er gewoon door, wat allesbehalve het geval is aan de linkerkant)
4) er ontbreekt een stuk verf aan de zijkant van de slider (een streep van 1mm*mm)
Het klinkt misschien als wat mierenneukerij, maar ik heb 760 euro betaald voor dit toestel, en dan vind ik het onacceptabel dat mijn broers E65 zo solide als een steen aanvoelt terwijl mijn N95 zo gammel is als het maar kan...
voor punt 2 en 3 hoef je je toestel niet om te ruilen want dit hebben ze naar mijn weten allemaal.
De rest natuurlijk wel reden tot omruilen in mijn ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knoore schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:56:
[...]

Ik heb me er ook 3 besteld bij t-mobile....
200 belminuten
25 sms'jes
en PIT
voor 32.50 per maand, en eenmalig 29 euro bijbetalen per stuk..
het gaat hier om 1 jaars abonnementen....

De persoon van t-mobile zei dat ik geluk had... ;)
het was namelijk een fout op de website. het is nu niet meer mogelijk om de telefoon zo te bestellen.
Is dit een verlenging of nieuw, en is het een zakelijke abbo of particulier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoore
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 22:30:
[...]

Is dit een verlenging of nieuw, en is het een zakelijke abbo of particulier?
Zakelijk nieuw

Maar dit was een foutje op de site, volgens de persoon van de klantenservice zou ik 250-300 moeten bijbetalen per telefoon in plaats van 29 :). Vandaar dat ze nu ook de verkoop van de N95 online hebben stop gezet, het liep namelijk storm :). De mensen die een contract hebben voor die 29 euro, krijgen toch gewoon hun telefoon, aangezien zij er niets aan kunnen doen. T-mobile is dit zelf schuld en zal de contracten moeten nakomen. Ik denk wel dat de webbeheerder die dit geplaatst heeft, een groot probleem heeft :)

[ Voor 55% gewijzigd door knoore op 04-05-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een programma is dat je smileys mee laat versturen in smsjes?
Ik weet dat als je een teken van een smiley in geeft (":)" bijv) dat de ontvanger dit wel als een smiley ontvangt. Maar het zou wel heel erg makkelijk zijn als dit gewoon een optie was in de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!
Dit is mijn eerste post op dit forum, ik wou er al eerder op komen maar je kon jezelf alleen registeren als je een niet-hotmail account gebruikt. Maargoed het is gelukt. Ontopic: Ik ben sinds 20 april trotse eigenaar van de N95, Het apparaat is ronduit geweldig, en een verademing vergeleken met de moterola v525 uit 2003. Ik heb zeer weinig last van speling, alleen als het toestel niet uitgeschoven is, heb ik een beetje speling in de rechter hoek... alleen ik erger me er totaal niet aan.

Ik heb ook de nieuwste update er op geïnstalleerd en inderdaad alles werk sneller. Daarnaast stream ik ook gratis live televie ( cnn, skynews, travelchannel, dvdchannel)..via wifi. Geweldig! Ook gebruik ik google earth! Echt zoo mooi dat je satellietbeelden van heel de wereld in je hand hebt!:D Ik vind de mobiele versie van msn ook erg goed werken! Zeker een aanrader!

Ik heb echter wel een beetje last van ruis als ik via de headset naar mp3's luister. Hebben anderen dit ook ? zo ja is er wellicht iets aan te doen?

Voor de rest ben ik echt dik tevreden met mijn kindje( jaja ik heb nu al een kindje dat n95 heet!), waarschijnlijk ga ik mijn echte kind later ook "n95" noemen!!!.. ;) hahah

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knoore schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:24:
[...]

Zakelijk nieuw

Maar dit was een foutje op de site, volgens de persoon van de klantenservice zou ik 250-300 moeten bijbetalen per telefoon in plaats van 29 :). Vandaar dat ze nu ook de verkoop van de N95 online hebben stop gezet, het liep namelijk storm :). De mensen die een contract hebben voor die 29 euro, krijgen toch gewoon hun telefoon, aangezien zij er niets aan kunnen doen. T-mobile is dit zelf schuld en zal de contracten moeten nakomen. Ik denk wel dat de webbeheerder die dit geplaatst heeft, een groot probleem heeft :)
Ik had zoiets ook op telefoonwinkel.nl, toen was er bij telfort 700 1 jaar het toestel gratis, ik had het besteld, later stuurden zij mij bericht dat dit een foet is en dat de toestel 444,- kost, daarna dagenlange discussie via de mail, ik zeg van is jullie fout, jullie moeten de overeenkomst gewoon nakomen, een advocaat had mij in gelijk gesteld, zij waren daar niet mee eens, toen zag ik op t-mobile betere aanbieding, heb ik die van telfort geanulleerd, daarna stuurden zij mij nog bericht dat zij ook een juriste in dienst hadden, en die zij dat ik had moeten weten dat dit een fout betreft GEK WIJF!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoore
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 00:05:
[...]

Ik had zoiets ook op telefoonwinkel.nl, toen was er bij telfort 700 1 jaar het toestel gratis, ik had het besteld, later stuurden zij mij bericht dat dit een foet is en dat de toestel 444,- kost, daarna dagenlange discussie via de mail, ik zeg van is jullie fout, jullie moeten de overeenkomst gewoon nakomen, een advocaat had mij in gelijk gesteld, zij waren daar niet mee eens, toen zag ik op t-mobile betere aanbieding, heb ik die van telfort geanulleerd, daarna stuurden zij mij nog bericht dat zij ook een juriste in dienst hadden, en die zij dat ik had moeten weten dat dit een fout betreft GEK WIJF!!!!!
Hmm ok dan... shit happens i guess, volgens mij is T-mobile dan klant vriendelijker dan telefoonwinkel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ram50
  • Laatst online: 05-09 18:31
Vandaag met de Nokia Maps van Rotterdam naar Keulen gereden. Wat mij opviel was dat het uitrekenen van de navigatie enorm lang duurde. Ik heb het niet getimed maar ik schat tussen de 2 en 4 minuten. Ook het herberekenen van de route duurt in het begin heel erg lang. Naar mate je dichterbij komt wordt de tijd korter. Ik had alle kaarten van Duitsland met de maploader op mijn micro-sd kaartje gezet.

Is het berekenen van Tom Tom sneller over 270 km?

Misschien ter overvloede: voor mensen die het gesproken woord nog niet hebben. Als je bij opties -> instellingen -> algemeen -> gesproken begeleiding.... en je veranderd 'onbepaald' in 'nederlands' dan moet je niet op terug drukken maar met je vierkante cursortoetsknop eerst naar links en dan pas eruit. Dan blijft Nederlands wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ram50 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 00:21:
Vandaag met de Nokia Maps van Rotterdam naar Keulen gereden. Wat mij opviel was dat het uitrekenen van de navigatie enorm lang duurde. Ik heb het niet getimed maar ik schat tussen de 2 en 4 minuten. Ook het herberekenen van de route duurt in het begin heel erg lang. Naar mate je dichterbij komt wordt de tijd korter. Ik had alle kaarten van Duitsland met de maploader op mijn micro-sd kaartje gezet.

Misschien ter overvloede: voor mensen die het gesproken woord nog niet hebben. Als je bij opties -> instellingen -> algemeen -> gesproken begeleiding.... en je veranderd 'onbepaald' in 'nederlands' dan moet je niet op terug drukken maar met je vierkante cursortoetsknop eerst naar links en dan pas eruit. Dan blijft Nederlands wel staan.
nee.. navigatie zou erg snel moeten gaan. Ik had een route gepland naar spanje ( niet echt naar toe gegaan) , maar dat deed ie binnen een halve minuut. Waarschijnlijk had je op dat moment slecht gps ontvangst, waardoor de gps steeds aan en uit ging, waardoor de route maar alsdoor berekend werd en dan weer onderbroken.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 15:24
ram50 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 00:21:

ik ben vorig weekend naar Normandie geweest, en Nokia Maps gebruikt, werkte opzicht goed.. maar idd die lange route van 600km berekenen dat vindt'ie niet zo prettig volgens mij, en dan vooral wanneer je navigeren kiest gaatie het weer opnieuw berekenen, maar daarna gaat het stuk beter.
Heb tomtom erop gezet, om eens te kijken gewoon.. maar die berekend routes toch een stuk sneller, en al zeg ik het zelf, ook een stuk logischer en beter. Nokia Maps bedenkt soms routes die gewoon echt niet veel korter kunnen zijn, en iig zeker niet sneller. Daarnaast heb ik een keer meegemaakt hier in Maastricht dat hij er een rotonde niet op had staan, en in normandie dat hij sommige verboden in te rijden borden niet wist.
Alternatieve route bij nokia maps is ook niet geweldig, dit paktie alleen voor de eerste paar honderd meter, en daarna paktie de zelfde route. Had bijvoorbeeld wegwerkzaamheden, maar na 10x alternatieve route bleef hij me nog steeds die zelfde weg opsturen. Moet dus nog veel aan gebeuren al zeg ik het zelf, maar opzicht in grote lijnen werkt het goed en kun je ermee komen waar je moet zijn. Al lijkt me tomtom een stuk beter al is dit ook niet raar aangezien deze al een stuk langer hiermee bezig zijn natuurlijk.

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar probleempje: nadat ik de suite heb aangesloten en de update heb uitgevoerd, blijft XP continu aangeven dat er een nieuwe driver wordt gevonden. Ondertussen wordt de map /windows/temp volgepompt met directories totdat de hardisk vol is. Ergens in die 10.000 berichten hierovoor had iemand dit ook. Weet iemand hoe dit te fixen is? De suite opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de afgelopen 100 pagina's heb ik steeds de stukjes geknipt die me wel nuttig leken. Wellicht hebben anderen ook iets aan dit "uittreksel", bij deze:

=======
er is ook veel freeware te vinden hoor...
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=9058300

Komt omdat er te veel applicatie's openstaan. Als je in het menu bent en bij de logootjes staan blauwe pijltjes/rondjes dan staat deze app. nog aan. Als je klaart ben met iets altijd toepassing sluiten via opties --> afsluiten

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=9058300
daar staat msn messenger gewoon bij

http://www.symbian-freak.com/

oke hier is dus de beloofde xvid spelr voor nokia n95

http://ronaldoo.diinoweb.com/files/

tv kijken op n95
http://www.symbiangear.com/product.html?pid=3578,3579,43207

https://www.t-mobile.nl/p.../veelgestelde_vragen.aspx

Voor de (mede)WTB-er:
- Kaarten download je met Maploader. Te krijgen op www.smart2go.com

als er usim op je simkaart staat dan heb je een umts simkaart. Heb je dat niet, bel de klantenservice en vraag gratis een umts simkaart aan. Deze heb je dan met een dag of 2 a 3 in huis.

http://www.martin.st/software/#largetime

Google Maps op mij N95 Geweldig!
Hier de URL: http://shop.my-symbian.co...=183541&secw=368c6181

ier kun je alles over lezen en ook zelfs barcodes maken,

http://83.145.232.112/index.htm

probeer het eens door: menu => tools => gps data
toen kreeg ik een fix, en vervolgens ga je naar maps en dan doetieut
of: in nl: menu-instrumenten-gpsgg.

http://www.nokia-winkel.n...voor-nokia-n95-p-271.html

Video's converteren kan je doen in qvga resolutie.
320x240 / 20/25 fps goed geluid (aac-stereo bv) en een 384kbps videobitrate.

Dit zijn uiteraard wel de hoogste normen min of meer.
Als het kan kies je dan nog voor h.264 codec.

Windows gebruikers kan ik Helix video Producer aanraden.

Aanrader voor de sporters, installeer Sports Tracker applicatie!

voor widgets:

https://www.widsets.com/index

voor thema's
http://www12.ownskin.com/index

hxxp://www.mobilecastle.biz/mobiles/nokia-n-series-e-series-themes/

en
hxxp://www.babinokia.com/

De kaarten zijn gratis te downloaden. Dan kan op twee manieren:
Thuis via je pc. Ga dan naar http://www.smart2go.com/en/help/maploader en download daar de MapLoader. Via de USB kabel worden deze dan direct in het toestel gezet of d.m.v de geheugenkaart in een kaartlezer te steken. Je moet trouwens wel een keer Nokia Maps hebben gedraaid op je toestel.
De tweede manier is via een mobiele internetverbinding. Als je in de instellingen van Nokia Maps hebt ingesteld dat er een netwerkverbinding tot stand mag worden gebracht, dan zal automatisch via het mobiele netwerk het kaartmateriaal worden gedownload van het gebied waar je je begeeft.

PC besturen: http://www.shapeservices....oduct=rdm&platform=bb

themes speciaal voor n95:
http://www.onsmartphone.com/themes-for-nokia-n95/?p=2

De Nokia BH-501 (aka HS-71W)

http://research.nokia.com.../SportsTracker/index.html

Bezitters van de N95 kunnen proberen om naar http://getwf.com te surfen (met de telefoon) en WayFinder 7.0 te downloaden. Deze support als het goed is de built-in GPS

Best video-converter/viewer voor de N95?

http://www.n95users.com/f...eo9-video-conversion.html

Je kunt volgens mij niet de muziek van je pc luisteren met je N95, andersom wel. Je gebruikt hier upnp voor. Je moet dan wel een wifi netwerkje hebben om je bestanden te kunnen delen.

Menu > Instrumenten > Eigen netwerk
Ga eerst naar Instellingen
Ga op Eigen toegangspunt en selecteer je Wifi netwerk
Ga naar Apparaatnaam en geef je toestel een duidelijk herkenbare naam (de mijne heet Nokia N95 Robert)
Druk op Terug
Ga nu naar Inhoud delen
Zet Inhoud delen op Aan
Daaronder kun je instellen wat je precies wil delen

Om te podcasten (!):
http://www.comvu.com/

Het is idd mogenlijk om in de toekomst de software te updaten via:

http://europe.nokia.com/A4305060

via deze site kan je kijken of er nieuwe software beschikbaar is.

De versie die je nu hebt is waarschijnlijk :

V10.0.018 (deze kan je zien door sterretje, hekje, 4 x 0, hekje in te toetsen)

* myReactBekijk myReact van besmart
* galleryBekijk de gallery van besmart
* homepageBezoek homepage van besmart

Reg. datum: 19 april 2000
Tis btje cryptisch uitgelegd ja...

1. http://www.nokia.com/A4176089
2. Selecteer de N93 bv
3. Klik rechtsonder de pulldownlijst op 'Update via PC'
4. Volg de stappen
5. Uiteindelijk downloaden van Nokia Software Updater
6. Installeren
7. Met gekruisde vingers wachten :p

Thema's: http://www.zedge.net/?p=themes&zd=1187-0-0-1-

games en applicaties zijn te vinden op www.my-symbian.com

resetten: toets *#7370# in > Ja > 12345 > OK.

IMEI: typ *#06#

http://mobile.live.com
kies dan de beta versie van msn! Je kunt dan via de browser gewoon msn-en...

Brando Ultra Clear screenprotector

Menu > Instellingen > Verbinding > Wireless LAN > Opties > Geavanc.instellingen > Ja > Energieniv. transmissie > Wijzig deze waarde in 10mW ipv 100mW

robertwebbe at hetemeel punt kom

Podcasts uitzenden: http://www.comvu.com/

GeoTaggen met N95 ook belicht:
http://digitalurban.blogs...otographs-from-nokia.html

eel software:

http://www.wildpalm.co.uk/ :)

http://www.allaboutsymbia...em/Series_60_Freeware.php :)

=========

Groet, Eric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Tweakers

De Firmware versie op mijn N95 is 10.0.018
Wanneer ik deze wil updaten naar de nieuwe geeft nokia software updater aan dat er niet voor alle modellen nieuwe software beschikbaar is, en dat nokia verschillende varianten van elk product produceert (voor verschillende landen en talen) Ze streven er naar elke variant zo snel mogelijk bij te werken,ik moet het later nog eens proberen.

Mijn vraag is of er misschien toch een mogelijkheid is om op een andere manier de nieuwste firmware op mijn N95 te plaatsen.

:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de samenvatting!

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 09:31:
Dag Tweakers

De Firmware versie op mijn N95 is 10.0.018
Wanneer ik deze wil updaten naar de nieuwe geeft nokia software updater aan dat er niet voor alle modellen nieuwe software beschikbaar is, en dat nokia verschillende varianten van elk product produceert (voor verschillende landen en talen) Ze streven er naar elke variant zo snel mogelijk bij te werken,ik moet het later nog eens proberen.

Mijn vraag is of er misschien toch een mogelijkheid is om op een andere manier de nieuwste firmware op mijn N95 te plaatsen.

:w
Als je de Quicksearch bovenin gebruikt met het zoekwoord updater dan krijg ik binnen 1 seconde het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Johnnie5 schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:30:
[...]
Ik heb deze topic gestart, omdat de vorige gesloten was.
Als iemand anders een nieuw topic wil starten, dan graag.
Johnnie5,

Zou je misschien in ieder geval in de startpost de volgende opmerking bovenaan willen zetten?
In grote letters graag.

TIP: Als je snel antwoord op je vraag wilt en je hebt geen zin om alle reacties door te lezen, gebruik dan de QUICKSEARCH functie boven aan de pagina.
Probeer wellicht wat andere omschrijvingen als het niet het gewenste resultaat oplevert.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:50:
[...]

Als je de Quicksearch bovenin gebruikt met het zoekwoord updater dan krijg ik binnen 1 seconde het antwoord.
Ja dat weet ik ook wel ,maar als je de tekst goed gelezen had dan was mijn vraag duidelijk geweest.
Pagina: 1 ... 25 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.