Nokia N95 topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 35 Laatste
Acties:
  • 79.842 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
lauw8 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 15:17:
[...]

De optie is er wel, en volgens de website zou het ook moeten lukken. Zelf ga ik dit vanavond even testen.
Zojuist getest en het werkt met de interne GPS. Ondertussen had ik wel GPS-ggvns aanstaan, want zo kan ik makkelijker zien wanneer ik een fix heb, maar ik kan in Nav4All prima zien waar ik mij bevind.

Het nadeel is alleen dat ie telkens internet gebruikt voor kaarten, route berekenen etc. Ook gaat het heel traag allemaal. En ik heb geen 3d kaartje tevoorschijn kunnen toveren, maar het gaat sowieso te traag dus ga ik Nav4All niet gebruiken.

[ Voor 50% gewijzigd door lauw8 op 02-05-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
Thanks, maar voor dit heb je weer internet nodig.

Ik wil met de N95 via de USB kunnen webcammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

Heeft er al iemand met geotagging gespeeld? Hiermee kun je je foto's en video's voorzien van GPS data. Op Bright stond een leuke brainwave en zie hier een toekomstbeeld voor Google Eart achtigen.

Om de foto's te kunnen geotaggen heb ik die ShoZu applicatie geinstalleerd. Als je dan een foto hebt gemaakt (gewoon via de gebruikelijke manier) zoekt die je via je GPS ontvanger de coordinaten erbij. Ook krijg je direct de vraag of je hem wilt uploaden naar Flickr. Flickr gebruikt vervolgens weer de Yahoo maps om je foto op de kaart te zetten. Er is ook weer een truukje om ze in Google Maps te krijgen (betere kaarten voor Nederland).

Er zijn trouwens nog wel meer N95 gebruikers die hun foto's direct uploaden naar Flickr, je kunt er zelfs op selecteren zodat je kunt zien wat voor foto's zij hebben gemaakt. Helaas zijn er nog maar weinig die geotags erbij meesturen.

Wellicht komt dat doordat de interne GPS nog niet wordt ondersteund soor Shozu, je moet een externe bluetooth GPS ontvanger hebben en de interne ontvanger uitzetten (en ook 'Op basis van netwerk' uitzetten). Ik heb ShoZu gemaild en ze hebben me terug gemaild dat ze nu bezig zijn met een specifieke N95 versie zodat je de interne GPS ontvanger kunt gebruiken. :)

Maar... Ik ben aan het spelen geweest en mijn foto's worden telkens geplaatst nabij Dienst in Belgie. :'(
Als ik "onder water" kijk, kloppen de coordinaten prima. Blijkbaar gaat er iets mis bij Flikr ofzo. Heeft iemand soortgelijke ervaringen?

[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 02-05-2007 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:33:
T-Mobile heeft me net laten weten dat er 8 mei nieuwe toestellen binnekomen, en dat ik er een zonder speling krijg.

Nou vroeg ik me af als ik de N95 binnen heb, ik laad m gelijk op, ik zet er verder geen bestanden op, en doe gelijk de nieuwe firmware erop, raak ik dan iets kwijt bijvoorbeeld een standaardprogramma?
Nee, alles zit er nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:27
Kan je de tijd van de automatische toetsenblok ergens instellen? Bij mij ging ie eerst na een seconde of 5 op de blok en nu duurt t een minuut ofzo. Kan me niet herinneren dat ik het ergens heb ingesteld.

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleD1980 op 02-05-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumtum|IA2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-05-2015
Ik heb zojuist ook mijn firmware geupdate, en kreeg tijdens het backupen van mijn huidige configuratie de melding dat 'de huidige telefoon ondersteunt geen multimediaberichten. Er kan geen back-up van multimediaberichten gemaakt worden.'
Deze melding heb ik gewoon doorgeklikt en vervolgens mijn backup gemaakt (ik had immers geen multimediaberichten, enkel sms berichten). Maar na de firmware update en het terugzetten van de backup zag ik mijn smsberichten niet meer terug. In het log bestand van het herstellen van de backup kwam 'Berichten' ook niet voor. Toen ik echter via de PC Suite en dan 'Berichten' naar mijn berichten browste, zag ik ze ineens wel, ook op mijn telefoon. Iemand die dit soms ook heeft gehad of hier misschien een verklaring voor heeft? Zou het namelijk zeer irritant vinden als dit een volgende maal nog een keer voorkomt en ik meer sms berichten kwijt ben.

Wat is de nieuwe firmware trouwens een stuk sneller zeg, goed werk van Nokia! Morgen even testen op weg naar mijn werk of de GPS idd een snellere fix heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crackanimal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-06 17:48
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:41:
[...]

ik heb er vandaag een afgeleverd aan een klant, meteen even getest met mijn n95, het geluid was werkelijk subliem, alle toetsen van de carkitwerken(dus ook de muziektoetsen)
de MK6100 gaat asap mn 3200 vervangen :)
heb nog een ander probleem wat OFFTOPIC is dus als iemand een antwoord heeft, PM me!
<OFFTOPIC> ik wil de Parrot aansluiten op mijn autoradio natuurlijk, maar ik gebruik de normale speakeruitgangen niet! ik heb 3 RCA kabels naar versterks toe lopen.... kan ik de carkit gewoon aansluiten op de speakers welke óók via de versterker aangestuurd worden, of heb ik dan een probleem? en zo ja, hoe kan ik dit anders het beste regelen? ik wil eigenlijk voorkomen om een losse speaker te gaan gebruiken....
<?OFFTOPIC>

voor mij is het dus nog even wachten tot ik de carkit heb!!! helaas!!! maar ik geloof graag dat het geluid goed is, al dan niet beter als via een wired-installatie zoals ik tot en met de N80 had. alleen toen had ik nog een extern speakertje (nokia CK-7W eigen), en hoop het nu dus via normale speakers te kunnen doen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Tumtum schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:00:
Ik heb zojuist ook mijn firmware geupdate, en kreeg tijdens het backupen van mijn huidige configuratie de melding dat 'de huidige telefoon ondersteunt geen multimediaberichten. Er kan geen back-up van multimediaberichten gemaakt worden.'
Deze melding heb ik gewoon doorgeklikt en vervolgens mijn backup gemaakt (ik had immers geen multimediaberichten, enkel sms berichten). Maar na de firmware update en het terugzetten van de backup zag ik mijn smsberichten niet meer terug. In het log bestand van het herstellen van de backup kwam 'Berichten' ook niet voor. Toen ik echter via de PC Suite en dan 'Berichten' naar mijn berichten browste, zag ik ze ineens wel, ook op mijn telefoon. Iemand die dit soms ook heeft gehad of hier misschien een verklaring voor heeft? Zou het namelijk zeer irritant vinden als dit een volgende maal nog een keer voorkomt en ik meer sms berichten kwijt ben.
.
Voor het overzetten van berichten moet er een programmatje/plug-in/of iets dergelijks worden geinstalleerd op je foon. Wat bij jou gebeurde, gebeurde ook bij de update van mijn N73. Dus PC Suite installeerd iets en dan is er eigenlijks niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crackanimal

Wat is de nieuwe firmware trouwens een stuk sneller zeg, goed werk van Nokia! Morgen even testen op weg naar mijn werk of de GPS idd een snellere fix heeft.
ik zie qua GPS wel dat hij veel meer actief bezig is met de sattelietontvangst; hij schiet binnen no-time, óók binnen, naar 4-5 sattelieten toe. MAAR een lock? Dat duurt in mijn beleving nog wel een eeuwigheid. Ik vindt hem persoonlijk dan ook nog niet voor navigeren geschikt, en gebruik ik nog mijn losse SiRF STAR III bluetooth device, welke na ong. 10-20 seconden na aanzetten, een fix heeft, en maximaal 20 sattelieten in het oog houdt; al snel 10 tot 12 sattelieten in tomtom. Even aanzetten, tomtom starten, en gáán dus.
Ik HOOP echt zo dat nokia dit met software updates ook voor de N95 voor elkaar krijgt....kijk, iets langer wachten wil ik wel; maar 2 minuten wachten is echt lang. Daarbij is het navigeren op 5 sattelieten ook niet echt het nauwkeurigste, en zal er behoorlijk fout-tolerantie inz itten. Een reéele snelheid zal er dan niet snel uitkomen, denk ik!!!
Begrijp me niet verkeerd; de GPS-functie is echt cool. je hebt altijd en overal GPS bij de hand. Bijvoorbeeld; een leenauto in het buitenland terwijl je je gps vergeten bent, geo-tagging met foto's, ergens 'belanden' en ff snel kijken wat er in de buurt is.

Maar om dit alles wat gebruiksvriendelijker te maken, is het (voor MIJ iig) wel noodzakelijk de fix eerder te kunnen verkrijgen, en mss meer sattelieten in het oog te kunnen houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crackanimal
RSD1982 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:23:
[...]

Opgelost voor toekomstige gebruikers die dit probleem hebben. Laat Vista even zoeken naar drivers in C:\ en klik onderliggende mappen aan. Alle benodigde drivers worden geinstalleerd.

Echter doet Maploader het bij nog steeds niet. Ik zie een logo van Maploader en vervolgens wordt er mij verteld dit programma werkt niet meer.
Compatibiliteits modus naar Winxp zetten baat ook niet
C:\windows\system32 is een stuk gerichter. op een of andere manier heeft de nokia software de drivers niet in de driver-database toegevoegd, en moet je windows er naar laten zoeken....ergens in de system32 dir staan ze :-)
Overigens wel irritant, omdat dit dus voor 5 á 6 drivers moet gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
Bij verlenging van 1 jr vanaf flex 20 is het toestel 280 euro.
hij kost bij vodafone 2 jr 27.50 230 euro ofzo.

maar vodafone heeft dat leuke sms blox want ik sms heel veel maar als ik het abbo verleng kan ik me nummer vast niet over laten zetten naar het vodafone abbo.

lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

crackanimal schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:06:
[...]
heb nog een ander probleem wat OFFTOPIC is dus als iemand een antwoord heeft, PM me!
<OFFTOPIC> ik wil de Parrot aansluiten op mijn autoradio natuurlijk, maar ik gebruik de normale speakeruitgangen niet! ik heb 3 RCA kabels naar versterks toe lopen.... kan ik de carkit gewoon aansluiten op de speakers welke óók via de versterker aangestuurd worden, of heb ik dan een probleem? en zo ja, hoe kan ik dit anders het beste regelen? ik wil eigenlijk voorkomen om een losse speaker te gaan gebruiken....
<?OFFTOPIC>

voor mij is het dus nog even wachten tot ik de carkit heb!!! helaas!!! maar ik geloof graag dat het geluid goed is, al dan niet beter als via een wired-installatie zoals ik tot en met de N80 had. alleen toen had ik nog een extern speakertje (nokia CK-7W eigen), en hoop het nu dus via normale speakers te kunnen doen!!
Zo offtopic vind ik de vraag niet hoor. Zie hier de handleiding, kijk maar op pagina 67. Er zitten op de kabelboom ook twee stereo uitgangen op die op line level zijn, deze kun je dus naar een ingang op je versterker brengen. Alleen hoe ga je dit pratisch doen? Radio uit en dan N95 aan? Of als je je Navigatie aanzet en ook nog je radio aan, dan brult dat door elkaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn GPS-stem gaat over de speaker, hoe krijg ik 'm in mijn BT oortje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

crackanimal schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:21:
[...]
ik zie qua GPS wel dat hij veel meer actief bezig is met de sattelietontvangst; hij schiet binnen no-time, óók binnen, naar 4-5 sattelieten toe. MAAR een lock? Dat duurt in mijn beleving nog wel een eeuwigheid. Ik vindt hem persoonlijk dan ook nog niet voor navigeren geschikt, en gebruik ik nog mijn losse SiRF STAR III bluetooth device, welke na ong. 10-20 seconden na aanzetten, een fix heeft, en maximaal 20 sattelieten in het oog houdt; al snel 10 tot 12 sattelieten in tomtom. Even aanzetten, tomtom starten, en gáán dus.
Ik HOOP echt zo dat nokia dit met software updates ook voor de N95 voor elkaar krijgt....kijk, iets langer wachten wil ik wel; maar 2 minuten wachten is echt lang. Daarbij is het navigeren op 5 sattelieten ook niet echt het nauwkeurigste, en zal er behoorlijk fout-tolerantie inz itten. Een reéele snelheid zal er dan niet snel uitkomen, denk ik!!!
Begrijp me niet verkeerd; de GPS-functie is echt cool. je hebt altijd en overal GPS bij de hand. Bijvoorbeeld; een leenauto in het buitenland terwijl je je gps vergeten bent, geo-tagging met foto's, ergens 'belanden' en ff snel kijken wat er in de buurt is.

Maar om dit alles wat gebruiksvriendelijker te maken, is het (voor MIJ iig) wel noodzakelijk de fix eerder te kunnen verkrijgen, en mss meer sattelieten in het oog te kunnen houden....
Mag ik hier even een kleine vergelijking maken met de Nokia 7610 7650? Eerste camera toestel van Nokia, 0,3 megapixel, nog niet echt superkwaliteit. Maar iedereen was het er wel over eens dat dit binnen afzienbare tijd zou doorontwikkelen. En kijk nu eens, 5 megapixel met een behoorlijk goede kwaliteit. Geef het nog even de tijd en binnen 2 jaar hoef je nergens meer naar om te kijken. Waarschijnlijk kijkt hij dan al naar meerdere satelietsystemen (GPS, Galileo, etc) en heb je een nauwkerigheid van een halve meter ofzo. En daarnaast zal de GPS wel een in soort halve slaapstand staan waardoor een fix min of meer direct beschikbaar is.

[ Voor 0% gewijzigd door robertwebbe op 03-05-2007 19:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand Foto's voor mij, genomen door de N95 liggend en staand van hetzelfde object? Als iemand mij niet begrijpt zal ik t verder uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crackanimal
robertwebbe schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:11:
[...]

Zo offtopic vind ik de vraag niet hoor. Zie hier de handleiding, kijk maar op pagina 67. Er zitten op de kabelboom ook twee stereo uitgangen op die op line level zijn, deze kun je dus naar een ingang op je versterker brengen. Alleen hoe ga je dit pratisch doen? Radio uit en dan N95 aan? Of als je je Navigatie aanzet en ook nog je radio aan, dan brult dat door elkaar denk ik.
hmz dat is misschien wel een mogenlijkheid, ik zal eens testen of ik deze aan de versterker kan pluggen bij normale 'rca' plugs (er tegenaan houden en kijken of t werkt :-))...
en het gaat niet door elkaar brullen omdat de 'mute' functie gewoon werkt: een autoradio heeft een 'remote' kabel naar de versterker om hem aan te sturen, dus als de radio een 'stil' commando krijgt, krijgt de versterker geen geluid meer. Maar wél van de parrot, dus dat zou in theorie moeten werken.

Hmzzz ik wil die parrot hebben om het te gaan testen!!!! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.photographyblog.com/images/products/nokia_n95_3.jpg Foto zo genomen en....
Afbeeldingslocatie: http://www.photographyblog.com/images/products/nokia_n95_4.jpg Zo genomen, van hetzelfde object.

Wie heeft ze voor me??

KOM OP MENSEN!!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:52
iemand die weet of er GPS software beschikbaar is voor op de boot? kaarten heb ik inmiddels maar WIN GPS 4mobile werkt niet op symbian helaas

Ga morgen varen en dan is het wel leuk om die vaarkaarten te testen :P

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:51:
Maar... Ik ben aan het spelen geweest en mijn foto's worden telkens geplaatst nabij Dienst in Belgie. :'(
Als ik "onder water" kijk, kloppen de coordinaten prima. Blijkbaar gaat er iets mis bij Flikr ofzo. Heeft iemand soortgelijke ervaringen?
Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar heb wel ergens op het net gelezen dat een Zweed dezelfde problemen heeft. Dit kwam volgens hem vanwege de localization van het toestel. Shozu werkt met comma's of punten als scheidingsteken tussen graden en minuten. De NL en Zweedse versie hebben het teken (dus comma of punt) precies verwisseld. Hierdoor pikt shozu waarschijnlijk alleen de hele graden op en niet de minuten en de seconden. Dit kan een verschil in locatie tot 110km in de breedte veroorzaken. Als je het toestel op Engels zet zou het probleem opgelost kunnen zijn.

Het is dus wachten totdat shozu hier iets aan doet. Misschien ff mailen nu je toch al met ze bezig bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knny schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 00:13:
iemand die weet of er GPS software beschikbaar is voor op de boot? kaarten heb ik inmiddels maar WIN GPS 4mobile werkt niet op symbian helaas

Ga morgen varen en dan is het wel leuk om die vaarkaarten te testen :P
OziExplorer bestaat volgens mij voor S60 3rd.
robertwebbe schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:17:
[...]

Mag ik hier even een kleine vergelijking maken met de Nokia 7610? Eerste camera toestel van Nokia, 0,3 megapixel, nog niet echt superkwaliteit. Maar iedereen was het er wel over eens dat dit binnen afzienbare tijd zou doorontwikkelen. En kijk nu eens, 5 megapixel met een behoorlijk goede kwaliteit. Geef het nog even de tijd en binnen 2 jaar hoef je nergens meer naar om te kijken. Waarschijnlijk kijkt hij dan al naar meerdere satelietsystemen (GPS, Galileo, etc) en heb je een nauwkerigheid van een halve meter ofzo. En daarnaast zal de GPS wel een in soort halve slaapstand staan waardoor een fix min of meer direct beschikbaar is.
Ik neem aan dat je de 7650 bedoelt? De 7610 was de eerste megapixelshooter. En ik ben ook van mening dat het niet lang meer duurt voordat elk telefoon een snel en correct werkend GPS-systeem aan boord heeft. Er zijn ook al GPS ontvangers verkrijgbaar die contact maken met grondstations (WAAS, EGNOS) voor een betere nauwkeurigheid.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 00:30:
[...]

Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar heb wel ergens op het net gelezen dat een Zweed dezelfde problemen heeft. Dit kwam volgens hem vanwege de localization van het toestel. Shozu werkt met comma's of punten als scheidingsteken tussen graden en minuten. De NL en Zweedse versie hebben het teken (dus comma of punt) precies verwisseld. Hierdoor pikt shozu waarschijnlijk alleen de hele graden op en niet de minuten en de seconden. Dit kan een verschil in locatie tot 110km in de breedte veroorzaken. Als je het toestel op Engels zet zou het probleem opgelost kunnen zijn.

Het is dus wachten totdat shozu hier iets aan doet. Misschien ff mailen nu je toch al met ze bezig bent?
[...]

Heb het onlangs geprobeerd, foto in de tuin genomen, "geklooit" met shozu, foto geupped naar flickr.
maps google com , my maps aangemaakt, enfin alles zoals omschreven, werk als een trein.

Foto komt exact uit in mijn achtertuin, erg leuk, beetje omslachtig nog, maar werkt.

Moet nu alleen inderdaad nog een aanpassong komen dat shozu automatisch de gps kan aanzetten.
of een simple programma dat met een klik de gps aanzet voor dat je foto neemt.

leuke optie voor op vakantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 00:38:
[...]

OziExplorer bestaat volgens mij voor S60 3rd.

OziExplorerCE will not run on

PDA's using Windows CE version 1.
Smartphones
Palm Pilots and any other PDA not using the Pocket PC / Windows CE operating system.

helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 00:47:
[...]

[...]

Heb het onlangs geprobeerd, foto in de tuin genomen, "geklooit" met shozu, foto geupped naar flickr.
maps google com , my maps aangemaakt, enfin alles zoals omschreven, werk als een trein.

Foto komt exact uit in mijn achtertuin, erg leuk, beetje omslachtig nog, maar werkt.

Moet nu alleen inderdaad nog een aanpassong komen dat shozu automatisch de gps kan aanzetten.
of een simple programma dat met een klik de gps aanzet voor dat je foto neemt.

leuke optie voor op vakantie :P
HUH, ik begrijp dit ff niet, maak je een foto van je 8ertuin en word dit gevonden door de GPS of zit ik helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:51:
Heeft er al iemand met geotagging gespeeld? Hiermee kun je je foto's en video's voorzien van GPS data. Op Bright stond een leuke brainwave en zie hier een toekomstbeeld voor Google Eart achtigen.

Om de foto's te kunnen geotaggen heb ik die ShoZu applicatie geinstalleerd. Als j :P e dan een foto hebt gemaakt (gewoon via de gebruikelijke manier) zoekt die je via je GPS ontvanger de coordinaten erbij. Ook krijg je direct de vraag of je hem wilt uploaden naar Flickr. Flickr gebruikt vervolgens weer de Yahoo maps om je foto op de kaart te zetten. Er is ook weer een truukje om ze in Google Maps te krijgen (betere kaarten voor Nederland).

Er zijn trouwens nog wel meer N95 gebruikers die hun foto's direct uploaden naar Flickr, je kunt er zelfs op selecteren zodat je kunt zien wat voor foto's zij hebben gemaakt. Helaas zijn er nog maar weinig die geotags erbij meesturen.

Wellicht komt dat doordat de interne GPS nog niet wordt ondersteund soor Shozu, je moet een externe bluetooth GPS ontvanger hebben en de interne ontvanger uitzetten (en ook 'Op basis van netwerk' uitzetten). Ik heb ShoZu gemaild en ze hebben me terug gemaild dat ze nu bezig zijn met een specifieke N95 versie zodat je de interne GPS ontvanger kunt gebruiken. :)

Robert, hier staat een artikel dat het GeoTaggen met N95 ook belicht:
http://digitalurban.blogs...otographs-from-nokia.html

Zelf heb ik nog geen ervaring ermee gehad, maar ik ben zeker erg geprikkeld door het concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:32:
[afbeelding] Foto zo genomen en....
[afbeelding] Zo genomen, van hetzelfde object.

Wie heeft ze voor me??

KOM OP MENSEN!!!!
Iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een vraagje.. kan ik de N95 updaten via Nokis software updater ook als ik een nederlandse toestel heb?? Bij de nokia site geeft hij niet aan dat er een firmware update is..
wat moet ik doen w8en totdat daar een update is of kan ik het wel updaten via de software updater.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Updaten via de software updater. Die vind een nieuwe. Op de site staat ie nog niet in 't lijstje. Vandaar dat je 'm niet kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
Iemand al de nieuwe TomTom 6.02 build 8300 voor Symbian getest met de interne GPS? Ik vernam dat deze 25 april uitgekomen is.

Ik hoor het graag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:23:
[...]

Ik had 'm inderdaad ook nog niet aan de praat gekregen. Bedankt voor je bijdrage.
Ik hoop dat het voor mij ook eindelijk eens gaat werken, zodat ik een firmware update kan doen.
Gelukt.

@Barock: bedankt voor deze waardevolle tip!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 08:13:
Iemand al de nieuwe TomTom 6.02 build 8300 voor Symbian getest met de interne GPS? Ik vernam dat deze 25 april uitgekomen is.

Ik hoor het graag ;-)
Ik heb hem er al op staan ;) :)

Hij werkt nog steeds NIET op de nokia n95, je kunt maar 2 gps apparaten selecteren de tomtom gps apparaat en andere bluetooth aparaten, dus nog steeds niet compatible met de INTERNE gps van de n95. tomtom v6.03 heeft dat mischien wel, v6,02 nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 08:56:
[...]

Ik heb hem er al op staan ;) :)

Hij werkt nog steeds NIET op de nokia n95, je kunt maar 2 gps apparaten selecteren de tomtom gps apparaat en andere bluetooth aparaten, dus nog steeds niet compatible met de INTERNE gps van de n95. tomtom v6.03 heeft dat mischien wel, v6,02 nog niet.
Helder! Jammer dat dit nog steeds niet mogelijk is. Weer afwachten voor de N95 klanten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René20
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-08-2022
wlan vs umts/gprs

Vraagje:

Mijn n95 zit keurig op Wlan. Als ik mail download kan ik de eerste keer dat ik dat doe kiezen uit welke verbinding ik wil, ik kies dan Wlan. Dat gaat keurig. Als ik vervolgens een tweede mailbox controleer, dan pakt de n95 een telefoonverbinding onder umts. Iemand enig idee hoe dat te wijzigen?

Ik draai overigens FW V11.0.026

<<<edit>>>
Ben er al achter, je moet per pop box het type verbinding aangeven onder ..uitgaande mail...toegangspunt in gebruik.
Je moet dat dan op altijd vragen zetten, dan kan je kiezen. Het lijkt helaas niet zo dat je een eerste en tweede keuze kan opgeven, bijv. bij het ontbreken van wlan automatisch door daar 3g.
<<<einde edit>>>

[ Voor 31% gewijzigd door René20 op 03-05-2007 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geduld hebben is denk ik de boodschap toen de nokia n80 uitkwam wouden we ook allemaal tomtom erop en die was er toen ook nog niet. Denk wel dat tt uitkomt met een versie speciaal voor de n95 want ik denk dat andere dit wel gaan doen er is er al eentje die werkt met de interne gsp antenne van de n95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou eens op met dat kicken. Kijk even wat reviews rond of flickr.com. Waarom heb je het nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Jullie wisten natuurlijk dat DOOM geport was naar Symbian.
Maar wisten jullie ook al dat Duke Nukem 3D hetzelfde lot is ondergaan?
Ik heb er nog niet heel veel succes mee, echter.
Zijn er mensen die misschien ook interesse hebben om hiermee te gaan spelen?
Zelf kom ik niet verder dan het menu tot nu toe.

Download link: http://duke-nukem-3d.en.softonic.com/symbian

Verders ga ik eens snuffelen of er een S60V3 port is voor Quake 1.
Als deze al met 17FPS draaide op de N-Gage ben ik benieuwd wat deze kan gaan doen op onze N95 krachtpatser.
En Quake 2 met OpenGL hardware rendering anyone?
Dat zou nu ook goed mogelijk kunnen en moeten zijn! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
veel software:

http://www.wildpalm.co.uk/ :)

http://www.allaboutsymbia...em/Series_60_Freeware.php :)

[ Voor 44% gewijzigd door Ruler-Nrg op 03-05-2007 10:10 ]

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Heeft iemand inmiddels een van de N95's getracht te fixen, of laten fixen bij een NSP in verband met de speling???

Ik ga vanmiddag langs NSP om hem te doen, vind echt dat het opgelost moet worden want kan me mateloos irriteren aan die dubbele tik bij het indrukken van die rechtertoets. Voelt erg gammel aan, jammer want verder niets anders dan lof voor het toestel (met 11.0.026)

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martincm schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:43:
Heeft iemand inmiddels een van de N95's getracht te fixen, of laten fixen bij een NSP in verband met de speling???

Ik ga vanmiddag langs NSP om hem te doen, vind echt dat het opgelost moet worden want kan me mateloos irriteren aan die dubbele tik bij het indrukken van die rechtertoets. Voelt erg gammel aan, jammer want verder niets anders dan lof voor het toestel (met 11.0.026)
Net contact gehad met een NSP over dit probleem. Daar hadden ze vorige week wel onderdelen binnen gehad, maar ze wisten niet of die onderdelen specifiek voor dit probleem waren. Eigenlijk wisten ze helemaal niets van het slider probleem :/ Ik ga er morgen ff langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Ik wil die best voor je doen maar wat is het motief erachter en de reden?
Zijn er nog specifieke eissen naast het feit dat het object hetzelfde moet zijn?
Moet het een macroshot zijn bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Dit zegt Xs4All over het probleem met het gebruik van Nokia Maploader.

Beste,

Heeft u misschien meer informatie over het programma en wat het doet?
XS4ALL blokkeerd namelijk niets en als dataverkeer naar een nokia server niet
aankomt dan moet het een probleem zijn in het netwerk van nokia, wellicht
blokkeren zij per ongeluk een range ip adressen, hier kan ik namelijk gewoon
gebruik maken van het programma en ik zit nu ook op een verbinding in het
xs4all netwerk.

Mvg,

Harold

--
XS4ALL Helpdesk http://www.xs4all.nl/helpdesk/

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:57:
[...]
Eigenlijk wisten ze helemaal niets van het slider probleem
Nou dat is dan wel erg voor een NSP, het is toch een redelijk vaak voorkomend probleem bij de eerste series, althans in mijn ogen. Er zijn genoeg modellen om die reden omgeruild als ik zo de laatste pagina's doorlees.....
2Call.nl heeft me gemeld dat ik langs een NSP kan, en nokia heeft ditzelfde gemeld. Lukt t ze niet dan wil ik absoluut een andere, want wil er nu ook eindelijk vol mee aan de gang....

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Even over het slider probleem.

Ik heb nu dat als ik hem naar boven uitschuif en ik de linker bovenhoek en rechteronderhoek ( bij rode knop ) dat hij iets van beweegt, is denk ik maar 1 mm.

Is dat het bekende slider probleem? En word dit steeds erger of lijkt het erger worden? ;)

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

MichaelK1985 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:18:
Even over het slider probleem.

Ik heb nu dat als ik hem naar boven uitschuif en ik de linker bovenhoek en rechteronderhoek ( bij rode knop ) dat hij iets van beweegt, is denk ik maar 1 mm.

Is dat het bekende slider probleem? En word dit steeds erger of lijkt het erger worden? ;)
Dit had ik ook op mn N80, denk niet dat dit echt voorkomen kan worden dat die slider iets beweegt op het ondervlak, het probleem met de slider is dat je (meestal in uitgeschoven toestand) een speling (ruimte tussen slider en toestel) hebt links of rechts (bij hoek van rode of groene knop) zodat je hem hoort tikken op het moment dat je in die regio een toets indrukt. Hierdoor hoor je in mijn geval gewoon het toestel echt klepperen als je er meerdere keren op drukt. En doordat het 1. out-of-the-box al is en 2. aan 1 kant WEL en aan de andere kan NIET is, zie ik het als een probleem. Buiten dat is het gewoon irritant. Mijn N80 slider was ook niet echt de meest stabiele maar die ruimte tussen slider en toestel was er in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Volgens mij krijgen we een beetje te maken met het fenomeen Slider-Fobie.
Mensen die echt bij het minste geringste gaan denken dat ze teveel speling in de slider hebben zitten..

Ik heb trouwens TomTom ook weer geinstalleerd op m'n N95 en wat is het dan heerlijk om na tig keer kloten met "kaarten" en de interne antenne, weer eens TomTom op te starten met de LD-3W erbij en hopsa midden in kantoor direct 8/10 satellieten en alle routes direct berekend, met nuttige punten, actueel bijgewerkte filemeldingen en weerberichten e.d. erbij....echt een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:59

ST10©DE

Dus.............

Nog een vraag over de N95 en carkits. Ik heb een SonyEricsson HCB-700 carkit. Heeft iemand enig idee of de telefoonboekfunctie van deze carkit samenwerkt met de N95?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Barock schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 15:43:
Iemand al een bureaulader al dan niet met USB tegengekomen?
Hier ben ik ook nog naar opzoek. Net als mijn oude p990 in een lader stond... Veel beter _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om weer eens terug te komen op het grote slider probleem. Ik zelf heb een nokia N80, daar zit ook wat speling op. Kan ik op de N95 dezelfde soort speling verwachten? Kan iemand die eerst een N80 had en nu een N95 hier antwoord op geven?? Vraag me namelijk af of er niet een beetje overdreven wordt over het slider probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 13-09 22:11
Duurt het bij iedereen zo lang om met Nokia Audio Manger MP3's te converteren naar het speciale formaat van de N95? Ik heb gister over 40 MP3's bijna 2 uur gedaan. De compressie daar in tegen is wel erg goed, bestanden zijn bijna 3x zo klein geworden en horen nog erg goed aan via de koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om TV te kijken op de N95? Heb PIT van TMobile en zit bijna altijd in UMTS(3G) dekking. Ik wil wat meer uit mijn PIT abbo halen en dus wat TV proberen. Maar op de startpagina van pda.t-mobile.nl staat niks bruikbaars. Vimio heb ik ook al geprobeerd, maar werkt waardeloos (om de 3 sec erg lang bufferen en brakke kwaliteit). Heeft iemand goeie tips om TV of leuke video's te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:01:
Om weer eens terug te komen op het grote slider probleem. Ik zelf heb een nokia N80, daar zit ook wat speling op. Kan ik op de N95 dezelfde soort speling verwachten? Kan iemand die eerst een N80 had en nu een N95 hier antwoord op geven?? Vraag me namelijk af of er niet een beetje overdreven wordt over het slider probleem.
Nou ik had hiervoor een N80, en die vertoonde wat beweging links en rechts op de slider. Dit was echter na toch dik een half jaar (intensief) gebruik. Kon me daar ook niet echt aan storen. Ik denk dat je dat op den duur ook bij de N95 slider kan verwachten, maar ook hier denk ik dat het tegen die tijd ook niet echt storend zou moeten zijn als deze een stukje naar links/rechts kan (we hebben het wel over een halve mm tot een mm, tis niet zo dat dat ding 90 graden draait ofzo).
Echter dit is (althans dat meen ik) niet HET slider euvel waar het bij de N95 om gaat, zie mn post hierboven.
Razer schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:05:
Duurt het bij iedereen zo lang om met Nokia Audio Manger MP3's te converteren naar het speciale formaat van de N95? Ik heb gister over 40 MP3's bijna 2 uur gedaan. De compressie daar in tegen is wel erg goed, bestanden zijn bijna 3x zo klein geworden en horen nog erg goed aan via de koptelefoon.
Waarom wil je het converteren?? Puur om de ruimte??
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:22:
Is er een mogelijkheid om TV te kijken op de N95? Heb PIT van TMobile en zit bijna altijd in UMTS(3G) dekking. Ik wil wat meer uit mijn PIT abbo halen en dus wat TV proberen. Maar op de startpagina van pda.t-mobile.nl staat niks bruikbaars. Vimio heb ik ook al geprobeerd, maar werkt waardeloos (om de 3 sec erg lang bufferen en brakke kwaliteit). Heeft iemand goeie tips om TV of leuke video's te streamen?
Hier ben ik ook erg benieuwd naar, heb het tijdje bij vodafone gestreamed, maar heb nu ook PIT met t-mobile. Was op zich best tevreden over VimioTV maar dat staat compleet stil in ontwikkeling qua zenders en buffering....
Misschien iemand andere opties/ervaringen ??

[ Voor 38% gewijzigd door martincm op 03-05-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]martincm schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:24:
[...]

Nou ik had hiervoor een N80, en die vertoonde wat beweging links en rechts op de slider. Dit was echter na toch dik een half jaar (intensief) gebruik. Kon me daar ook niet echt aan storen. Ik denk dat je dat op den duur ook bij de N95 slider kan verwachten, maar ook hier denk ik dat het tegen die tijd ook niet echt storend zou moeten zijn als deze een stukje naar links/rechts kan (we hebben het wel over een halve mm tot een mm, tis niet zo dat dat ding 45 graden draait ofzo).
Echter dit is (althans dat meen ik) niet HET slider euvel waar het bij de N95 om gaat, zie mn post hierboven.

[...]

Ok bedoel je dus dat de speling niet van links naar recht is maar meer van onder naar boven 8)7
Als je begrijpt wat ik bedoel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 13-09 22:11
martincm schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:24:
[...]

Waarom wil je het converteren?? Puur om de ruimte??
Dat is natuurlijk wel de voornaamste reden, zo gaat er 3x zoveel muziek op de 1gb SD. Altijd makkelijk. Een kwaliteitsverschil heb ik daarbij nog niet gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Is er geen manier om je gegevens in (bijvoorbeeld) het telefoonboek te wijzigen via je computer? Ik krijg kromme vingers van het aanpassen van al mijn contacten. Met name de ringtoon en de standaardnummers.
Is er geen progje die je telefoon kan overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHeys
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09-2011
Ik geeft het toe, ik ben zo'n dwaas die graag alle sms-berichten voor eeuwig wil bewaren op de computer om later na te lezen. Een rare gewoonte, maar toch. Kan ik dat met de N95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

DeHeys schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:46:
Ik geeft het toe, ik ben zo'n dwaas die graag alle sms-berichten voor eeuwig wil bewaren op de computer om later na te lezen. Een rare gewoonte, maar toch. Kan ik dat met de N95?
Tuurlijk kan dat!
Je kan je berichten overzetten met Pc Suite!

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:29:
[quote]martincm schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:24:
[...]

Nou ik had hiervoor een N80, en die vertoonde wat beweging links en rechts op de slider. Dit was echter na toch dik een half jaar (intensief) gebruik. Kon me daar ook niet echt aan storen. Ik denk dat je dat op den duur ook bij de N95 slider kan verwachten, maar ook hier denk ik dat het tegen die tijd ook niet echt storend zou moeten zijn als deze een stukje naar links/rechts kan (we hebben het wel over een halve mm tot een mm, tis niet zo dat dat ding 45 graden draait ofzo).

[...]

Ok bedoel je dus dat de speling niet van links naar recht is maar meer van onder naar boven 8)7
Als je begrijpt wat ik bedoel :?
inderdaad.

Nou dat is mooi klote, NSP kan hem nog niet maken. Hadden ook geen bericht gekregen vanuit nokia zelf betreffende een toolkit of iets in die richting. Dus als iemand wel al succes heeft gehad, wat betreft een fix voor de slider (bij een NSP) dan hoor ik dat graag, dan probeer ik het daar ook. Zo niet dan moet ik wat regelen met 2Call qua omruil. Misschien iemand die met deze reden al een phone heeft omgeruild daar ?

[ Voor 17% gewijzigd door martincm op 03-05-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Barock schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:45:
Is er geen manier om je gegevens in (bijvoorbeeld) het telefoonboek te wijzigen via je computer? Ik krijg kromme vingers van het aanpassen van al mijn contacten. Met name de ringtoon en de standaardnummers.
Als je over Outlook beschikt is dit kinderlijk eenvoudig. Eerst even synchroniseren m.b.v. PC Suite, vervolgens naar wens aanpassen in Outlook en vervolgens weer synchroniseren. Voilà!

(edit: waarschijnlijk verkeerd begrepen, maar toch goed bedoeld :) )

[ Voor 6% gewijzigd door Poeh op 03-05-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Afbeeldingslocatie: http://shop.my-symbian.com/PlatformProductDetail.jsp?siteId=695&jid=BBE8B25E7XEA2BDD1AEE2A653X525AXE&platformId=4&productType=2&productId=190429&sectionId=5636&catalog=20&topSectionId=5636
Barock schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:45:
Naar zoiets ben ik dus op zoek:

"Remote P910/P900/P800
Control and manage your Sony Ericsson P910/P900/P800 or Motorola A92x/A1000 from your Windows PC by using your desktop screen, keyboard and mouse!"

Misschien gevonden! Ga het straks uitproberen.

http://shop.my-symbian.co...alog=20&topSectionId=5636

[ Voor 27% gewijzigd door Barock op 03-05-2007 14:07 . Reden: Wijzigingen, nieuwe Info. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Nasty Nate schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:34:
Volgens mij krijgen we een beetje te maken met het fenomeen Slider-Fobie.
Mensen die echt bij het minste geringste gaan denken dat ze teveel speling in de slider hebben zitten..

Ik heb trouwens TomTom ook weer geinstalleerd op m'n N95 en wat is het dan heerlijk om na tig keer kloten met "kaarten" en de interne antenne, weer eens TomTom op te starten met de LD-3W erbij en hopsa midden in kantoor direct 8/10 satellieten en alle routes direct berekend, met nuttige punten, actueel bijgewerkte filemeldingen en weerberichten e.d. erbij....echt een verademing.
Hey Nasty,

ik mis waarschijnlijk iets maar hoe kom je aan TT voor N95? Die is er toch helemall niet?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al voor elkaar gekregen om TV te kijken via Orange World?
Op de N73 lukte mij dit wel via de 'oude' browser. Dit toestel beschikte namelijk over twee verschillende browsers.

In de browser van de N95 krijg ik geen verbinding met de portal van Orange World (en lukt het dus ook niet TV te kijken.)
Ik heb gebeld met de klantenservice van Orange en daar weten ze (weer eens) van niks. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

businka19 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:07:
[...]

Hey Nasty,

ik mis waarschijnlijk iets maar hoe kom je aan TT voor N95? Die is er toch helemall niet?

Dank
die is er wel...gewoon de laatste versie van TomTom voor Symbian phones werkt perfect op de N95...enkel zal je een externe GPS ontvanger moeten gebruiken (zoals al 1123 keer is gezegd in dit topic :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:08:
[...]

Ik wil die best voor je doen maar wat is het motief erachter en de reden?
Zijn er nog specifieke eissen naast het feit dat het object hetzelfde moet zijn?
Moet het een macroshot zijn bijvoorbeeld?
Maakt niet uit wat voor foto, de reden is moeilijk om uit te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Barock schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:01:
[afbeelding]
[...]

Naar zoiets ben ik dus op zoek:

"Remote P910/P900/P800
Control and manage your Sony Ericsson P910/P900/P800 or Motorola A92x/A1000 from your Windows PC by using your desktop screen, keyboard and mouse!"

Misschien gevonden! Ga het straks uitproberen.

http://shop.my-symbian.co...alog=20&topSectionId=5636
Werkt niet, N95 niet ondersteund, verder zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHeys
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09-2011
MichaelK1985 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:49:
[...]

Tuurlijk kan dat!
Je kan je berichten overzetten met Pc Suite!
Hoera! Dank je wel, ik ga hem meteen bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19

Wellicht omdat de instellingen van opslag voor berichten weer terug naar intern geheugen staat ipv van mmc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand hier die iets kan vertellen over TV kijken op de N95 i.c.m. PIT van TMobile? Of het streamen van leuke video's/clips?

Ik heb nu het gevoel dat ik lang niet alles uit mijn PIT abbo haal namelijk. Ik brows af en toe een beetje naar het nieuws, check m'n mail en kijk wat op tweakers. Meer doe ik er niet mee eigenlijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net bij de standaard navigatie de spraak op NL gezet zonder iets te accepteren of te betalen. Ik weet nog niet of het daadwerkelijk werkt, maar bij de simulatie had ik iig wel gratis spraak erbij.

Weet iemand overigens of het bij dit prog. mogelijk is om points of interest weer tegeven (in mijn geval dus flitspalen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:14:
Niemand hier die iets kan vertellen over TV kijken op de N95 i.c.m. PIT van TMobile? Of het streamen van leuke video's/clips?

Ik heb nu het gevoel dat ik lang niet alles uit mijn PIT abbo haal namelijk. Ik brows af en toe een beetje naar het nieuws, check m'n mail en kijk wat op tweakers. Meer doe ik er niet mee eigenlijk :X
Moet je eens gaan bellen via UMTS. Dan haal je je geld er wel uit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn display zit eigenlijk alleen speling wanneer het scherm dichtgeschoven is (rechtsonder en linksboven). Wanneer mijn toestel opengeschoven is, ontstaat er bovenin een kleine speling naar links en naar rechts. (op dit moment erger ik me hier nog niet aan, mocht dit nog komen ga ik eens kijken of ik het toestel met gebruik van fabrieksgarantie om kan ruilen of kan laten repareren)

Verder geen problemen, héél af en toe reboot hij vanzelf. GPS fix duurt soms idd erg lang, maar ik verwacht van een toestel met zoveel functies ook niet dat deze functies gelijk zijn aan een apparaat wat hier speciaal voor gemaakt is (digitale camera, navigatiesysteem, enz.).

Waar ik me wel aan erger is het hoge piepje wat van je beeldscherm afkomt. Weet iemand toevallig of dit een fout is in de eerste levering of dat het gewoon bij elke n95 zo zal zijn?

Nieuwe firmware nog niet geinstalleerd, binnenkort maar eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
dat piepje..

heeft mijn N70 ook last van. zodra de verlichting uit gaat is het over.
is dat bij jou ook zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Kan iemand (robertwebbe?) me vertellen wat ik verkeerd doe om foto's geupload te krijgen naar flickr?
Ik heb de instellingen zoals gezegd op de N95 pagina van de flickr site maar ik krijg bij het services ophalen steeds "verificatie is mislukt, controleer de gebruikersnaam en wachtwoord"
Ik heb dus een yahoo account aangemaakt en dat mail adres gebruikt en als wachtwoord het wachtwoord dat ze geven op die N95 pagina van Flickr zelf.

edit:
ik connect via een wlan btw.

[ Voor 4% gewijzigd door Nasty Nate op 03-05-2007 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruins3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2024
robertwebbe schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:17:
[...]

Mag ik hier even een kleine vergelijking maken met de Nokia 7610? Eerste camera toestel van Nokia, 0,3 megapixel, nog niet echt superkwaliteit. Maar iedereen was het er wel over eens dat dit binnen afzienbare tijd zou doorontwikkelen. En kijk nu eens, 5 megapixel met een behoorlijk goede kwaliteit. Geef het nog even de tijd en binnen 2 jaar hoef je nergens meer naar om te kijken. Waarschijnlijk kijkt hij dan al naar meerdere satelietsystemen (GPS, Galileo, etc) en heb je een nauwkerigheid van een halve meter ofzo. En daarnaast zal de GPS wel een in soort halve slaapstand staan waardoor een fix min of meer direct beschikbaar is.
Ik denk dat jij de Nokia 7650 bedoeld. Dit was het eerste toestel:
Met een geintegreerde camera
Met het Symbian besturingssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister iks
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik heb anderhalve week terug bij Vodafone (zakelijk) een N95 besteld (plum). Deze staat nu al die tijd al in backorder. Vandaag gebeld en er is aangegeven dat men een nieuwe levering verwacht op 10 mei. Deze datum is niet zeker, kan eerder zijn maar ook later. :(

Zijn er meer mensen die leverings problemen ervaren van de N95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruins3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2024
Hier staan 4 voorbeelden, namelijk de N95 in de volgende posities: ^,V,<,>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Bruins3 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:51:
[...]

Hier staan 4 voorbeelden, namelijk de N95 in de volgende posities: ^,V,<,>.
Haha, briljant.

Als je foto's zoekt van de N95 moet je gewoon even op Flickr.com kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwchess
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nasty Nate schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:30:
Kan iemand (robertwebbe?) me vertellen wat ik verkeerd doe om foto's geupload te krijgen naar flickr?
Ik heb de instellingen zoals gezegd op de N95 pagina van de flickr site maar ik krijg bij het services ophalen steeds "verificatie is mislukt, controleer de gebruikersnaam en wachtwoord"
Ik heb dus een yahoo account aangemaakt en dat mail adres gebruikt en als wachtwoord het wachtwoord dat ze geven op die N95 pagina van Flickr zelf.
Dat is niet je juiste gebruikersnaam en wachtwoord.
Zie voor de goede instellingen http://www.flickr.com/tools/lifeblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Zo ben net terug van lekker dagje varen:)

Ik had mijn N95 mee en tot mijn verbazing geeft de GPS ook netjes weer waar we zijn in het water
We zaten op een groot meer (peterswoldsemeer) bij Groningen en ik kon precies zien waar we op het water zaten.. We hebben m.b.v. de GPS de route gedaan :)

Dit is echt een perfect iets Nokia maps!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 23:30
heeft iemand enig idee waarom ik geen stemmen heb in de navigatie? moet ik dit ergens aanzetten ofzo?

Ik heb wel al een licentie voor west europa!

wat doe ik fout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
jwchess schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 18:07:
[...]

Dat is niet je juiste gebruikersnaam en wachtwoord.
Zie voor de goede instellingen http://www.flickr.com/tools/lifeblog
Op die pagina staan dezelfde inloggegevens als op de flickr N95 pagina maar toch bedankt.
Het werkt inmiddels, had account naam en gebruikersnaam verkeerd om staan, my bad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan een N95 UK versie overnemen van iemand, is dat een goed idee of kan ik betere een andere versie nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb genoeg gehoord, dit wordt het niet want de GPS is bud (geen SIRF III) en de rest is niet echt vernieuwend. Denk dat ik voor de HTC P4550 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:09:
Ik heb genoeg gehoord, dit wordt het niet want de GPS is bud (geen SIRF III) en de rest is niet echt vernieuwend. Denk dat ik voor de HTC P4550 ga.
lol...niet echt vernieuwend..."hoor dan toch maar es opnieuw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:24:
Heeft iemand Foto's voor mij, genomen door de N95 liggend en staand van hetzelfde object? Als iemand mij niet begrijpt zal ik t verder uitleggen.
hoezo wil je ze gebruiken om "lucht "te verkopen op marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:24:
Als je uitlegt waar je op uit bent, kunnen mensen je misschien beter helpen ?

Anyway, hier is wat je schijnbaar bedoelt:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jrborg/030520071.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jrborg/030520072.jpg

Twee foto's van hetzelfde object, gemaakt met een N95; verkleind in Photoshop, zonder verdere bewerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Laatst online: 13-09 10:26
wat is dat dan op de bank een hond?

Zijn hier nog meer mensen met het probleem bij het opstarten van maploader onder Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

[...]

Dat was het probleem inderdaad :) Even op Engels zetten en het werkt weer perfect.
Ik het ze het ze gemaild, hopen dat ze het direct fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSD1982 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:47:
wat is dat dan op de bank een hond?

Zijn hier nog meer mensen met het probleem bij het opstarten van maploader onder Vista?
Yep...
Hier ook de nodige problemen ermee.
De enige manier waarmee ik em enigzins aan de praat kan krijgen is om mijn taakbeheer op te starten. Daarna "messagebox" te activeren zodat ik ja kan antwoorden.
Ook al geprobeerd om de Netherland maps te downloaden, maar dit heeft geen resultaat.
Hij geeft wel aan dat ie download, maar er gebeurt helemaal niks om vervolgens aan te geven dat de download is voltooid. (maar er is dus niks gedownload).
Iemand al enig idee om dit toch werkend te krijgen? Wil t nu toch eindelijk eens testen.
Thanks,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:28
Zijn er mensen met een Mac die er in slagen playlists over te zetten?
Ik heb SyncTunes geprobeerd. Werkt opzich perfect. Mn N95 herkent alleen de playlists niet :'(
Ik denk dus dat ie geen algemene playlists herkent, dan is PC-Suite zeker de enige optie...

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de nieuwe firmware geupdated, is het een engelse versie.
Is er ook een nederlandse versie heb nu de versie van 11.0.026 rm 159 nokia n95 (10.01)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 23:30
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:07:
Ik heb net bij de standaard navigatie de spraak op NL gezet zonder iets te accepteren of te betalen. Ik weet nog niet of het daadwerkelijk werkt, maar bij de simulatie had ik iig wel gratis spraak erbij.

Weet iemand overigens of het bij dit prog. mogelijk is om points of interest weer tegeven (in mijn geval dus flitspalen?)
ik heb ook bij simulatie geen voice erbij... wat doe ik fout!?!? plz iemand, ik heb heel i-net afgestruind opzoek naar de oplossing maar niks gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook de software geupdated en ik moet zeggen dat het tot nu toe veel beter is.
Gps-fix kreeg ik eerst niet binnen 5 minuten, maar nu lukt dat gwoon binnen een minuut :)
voor de rest staan veel verbeterde dingen hier al, dus ik ben nu uiterst tevreden met mn n95 :)
Heb ook geen last van speling heheh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:02:
[...]

Yep...
Hier ook de nodige problemen ermee.
De enige manier waarmee ik em enigzins aan de praat kan krijgen is om mijn taakbeheer op te starten. Daarna "messagebox" te activeren zodat ik ja kan antwoorden.
Ook al geprobeerd om de Netherland maps te downloaden, maar dit heeft geen resultaat.
Hij geeft wel aan dat ie download, maar er gebeurt helemaal niks om vervolgens aan te geven dat de download is voltooid. (maar er is dus niks gedownload).
Iemand al enig idee om dit toch werkend te krijgen? Wil t nu toch eindelijk eens testen.
Thanks,
Afbeeldingslocatie: http://img360.imageshack.us/img360/5870/maplfy5.jpg

Ik kom niet voorbij de OK knop dan krijg ik dus die vrolijke melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
Libbz schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:31:
ik heb ook bij simulatie geen voice erbij... wat doe ik fout!?!? plz iemand, ik heb heel i-net afgestruind opzoek naar de oplossing maar niks gevonden!
Ik heb voice bij mijn maps gekregen door naar de instellingen te gaan en de spreektaal te selecteren. Daarna weg uit dat menu en dan vraagt ie zelf of je de betreffende taal wilt downloaden.

Overigens iemand die weet waar je de automatische toetsenblokkering kan instellen? Bij mij wil ie er nu pas na 1 minuut op en dat was eerst 5 seconden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
DoubleD1980 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:39:
[...]

Overigens iemand die weet waar je de automatische toetsenblokkering kan instellen? Bij mij wil ie er nu pas na 1 minuut op en dat was eerst 5 seconden ofzo.
Instrumenten--->Instellingen--->Algemeen--->Beveiliging--->Telefoon en SIM-kaart--->Persoonlijke automatische blokkering toetsenbord

daarna gebruiker gedefinieerd en dan kan je het instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
RSD1982 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:01:
[...]

Instrumenten--->Instellingen--->Algemeen--->Beveiliging--->Telefoon en SIM-kaart--->Persoonlijke automatische blokkering toetsenbord

daarna gebruiker gedefinieerd en dan kan je het instellen
Perfect..dank je! Kon t echt niet vinden. Had ook niet bij die opties gekeken omdat ik dacht dat je daar alleen simkaart en beveiligingscode etc kon wijzigen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSD1982 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:36:
[...]

[afbeelding]

Ik kom niet voorbij de OK knop dan krijg ik dus die vrolijke melding
Dat schermpje heb ik nog niet gezien, wel dat t programma niet werkt en wordt afgesloten...
Sjezus....gek wordt je ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je dat de software 11.0 ook in nederlands er is ik kan hem nl niet vinden........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Jongens, ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar ik krijg de afstandsbediening van de meegeleverde headset niet aan de praat :(
Ik weet dat er ook andere mensen op deze forum waren met dezelfde problemen, maar hebben die een oplossing gevonden?

ik hoor dus wel geluid via de oortjes, maar de knoppen op de ab. reageren niet. Dit is het geval in beide standen van de kleine vergrendelschuifknop aan de zijkant van de afstandsbediening. Hij lijkt wel stuk :?

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:32
Bij mij werkt die afstandbediening ook niet.

Ik ga morgen wel ff langs Nokia Service Point.
Pagina: 1 ... 24 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.