BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS
Nokia Software Updater installeren....besmart schreef op maandag 30 april 2007 @ 12:57:
En waar staat die firmware dan precies? Kan hem via de Nokia PC Suite niet bereiken namelijk
Verwijderd
Ik heb ook xs4all en ik krijg het ook niet voorelkaar.cutter schreef op maandag 30 april 2007 @ 07:33:
Met maploader krijg ik, direct bij de splashscreen, net als een aantal anderen, de melding 'The connection to the mapserver has been interrupted'. Moet aan mijn adsl-modem (speedtouch 716) of mijn isp (xs4all) liggen. Via het open wifi netwerk van één van mijn buren krijg ik namelijk namelijk wel verbinding met de mapserver. Eénmaal na verbinding gaat het downloaden van de kaarten wel via mijn vaste lijn....
Met widsets (https://www.widsets.com/index) kan ik met de plugin 'Email' via mijn orange world account (==onbeperkt data) email lezen en verzenden. Als er handigere progjes zijn die met imap idle werken hou ik me aanbevolen...
GPS fix duurt bij mij soms erg lang. Opnieuw aan/uit zetten helpt.
Telefoon wil ook nog wel eens crashen als ik zit te rommelen met het maken van netwerk verbindingen, maar goed dat kan je verwachten als ze de N95 een 'computer' nomen bij nokia....
"The connection to the map server has been interrupted. Please makse sure that your internet connection is working and retry. If you still cannot download, please try again later." Het welbekende probleem. Firewalls allemaal uitgezet. Zijn er hier toevallig mensen die ook xs4all hebben waar het wel lukt?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 13:33 ]
- http://www.nokia.com/A4176089
- Selecteer de N93 bv
- Klik rechtsonder de pulldownlijst op 'Update via PC'
- Volg de stappen
- Uiteindelijk downloaden van Nokia Software Updater
- Installeren
- Met gekruisde vingers wachten
[ Voor 22% gewijzigd door besmart op 30-04-2007 13:25 ]
BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS
Verwijderd
Waarom staat de N95 er niet bij?besmart schreef op maandag 30 april 2007 @ 13:16:
Tis btje cryptisch uitgelegd ja...Tijdens update haalt de software 114 mb binnen
- Selecteer de N93 bv
- Volg de stappen
- Installeren
Groot besturingssysteem
Ok ben hem nu aan het binnenhalen. Moet je hiervoor ook persee een volledig opgelade batterij hebben dan? Hij hangt bij mij gewoon aan stroom nubesmart schreef op maandag 30 april 2007 @ 13:16:
Tis btje cryptisch uitgelegd ja...Tijdens update haalt de software 114 mb binnen
- Selecteer de N93 bv
- Volg de stappen
- Installeren
Groot besturingssysteem
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
De nieuwe firmware voelt wel sneller aan. Maar nog wel steeds problemen met WLAN verbinding met beveiliging. (Verbinding verbroken).
N95Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:04:
[...]
Maar dat is dus voor de N93 en niet de N95?
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Verwijderd
Je moet alleen even een telefoon selecteren om het programma (Nokia Software Updater, oftewel NSU) te downloaden. Dat programma is universeel en compatibel met alle 'te updaten' telefoons, waaronder de N95. Als je de N95 vervolgens aansluit (wanneer NSU daarom vraagt) zal NSU hem herkennen en op zoek gaan naar updates (voor de N95 dus).Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:04:
[...]
Maar dat is dus voor de N93 en niet de N95?
Verwijderd
hier ook ff me N95 geupdate..
kon dit wel gewoon doen via pc-suite...
N95 voelt iets "sneller" aan...
nu maar eens kijken wat er allemaal veranderd is..
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb deze topic gestart, omdat de vorige gesloten was.robertwebbe schreef op maandag 30 april 2007 @ 10:36:
Johnny5,
Wordt het misschien niet eens tijd voor een nieuwe startpost met alle verzamelde informatie hierin? Er staan nu al bijna 2000 berichten en herhaaldelijk worden dezelfde vragen gesteld. Ik denk dat een goede TS post hier zal helpen. Wellicht handig om direct twee nieuwe aan te maken? Een voor Nokia N95 gebruikerservaringen en -vragen en een voor Nokia N95 prijzen en verkrijgbaarheid?
Als iemand anders een nieuw topic wil starten, dan graag.
dan zou browsen een stuk aangenamer worden.
ik weet niet of een van jullie weleens ControlFreak heeft gebruikt hierbij gebruik je ook je cursortoetsen om de muis te bewegen werkt best handig
That Is The Question
Verwijderd
dat zit toch bij de ingebouwde browser? een muis die je met je cursor bestuurd?rataplan2 schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:40:
is er geen browser in de maak waarbij gewoon een muis zit die je met je cursortoetsen kan bestuern
dan zou browsen een stuk aangenamer worden.
ik weet niet of een van jullie weleens ControlFreak heeft gebruikt hierbij gebruik je ook je cursortoetsen om de muis te bewegen werkt best handig
Die heb ik dus gebruikt..Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:22:
Double.. probeer 't anders eens met de software updater die je kunt downloaden. Op de site staat nl de N95 er niet tussen. Maar als je de updater draait vindt ie 'm wel. Weet iemand de patchnotes? Wat er allemaal veranderd is? Kan het zo niet terug vinden
Wat is de productcode van de N95's die de update wel konden doen?
[ Voor 7% gewijzigd door DoubleD1980 op 30-04-2007 15:29 ]
nee toch? je moet toch met de cursor toetsen van link naar link springen ipv met een muisachtig ietsLibbz schreef op maandag 30 april 2007 @ 15:10:
[...]
dat zit toch bij de ingebouwde browser? een muis die je met je cursor bestuurd?
That Is The Question
Verwijderd
Ik heb het bij 2 verschillende tv's geprobeert...Bij de eerste krijg ik alleen geluid te horen (Had ik de 3 kabels wel in een scart aansluiting gedaan omdat ik geen 3 losse aansluitingen had)...Bij de andere tv had ik wel 3 losse aansluitingen voor de 3 kabeltjes...Maar als ik iets afspeel krijg ik paar seconden iets te horen en dan springt de zender weg....
Wie weet wat ik fout doe??

Lijkt mij ook!Libbz schreef op maandag 30 april 2007 @ 17:06:
was dat geen vergelijking tussen het betamodel en de final?
Faster and more responsive
Nice new theme
Colours are now much better in photo's and its got slighlty less noise reduction although its still to much imo.
Wifi works slightly better and gets a better signal.
auto locks keypad
GPS got a lock quicker than before although its still best to be still.
not bad for first update.
dit is 1 van de verbeteringen van gebruikers.!!
Verwijderd
Click 'Retry' to continue with phone's recovery, als ik dan op next klik start de telefoon dus opnieuw op (oude FW staat er dan nog op als ik kijk) en dan gaat hij weer verder waar hij gebleven was alleen na een tijdje komt deze melding weer en zo kom ik dus niets verder..
Ik heb de kabel gewoon in stand 'PC Suite' staan..
Hoe hebben mensen de FW update uitgevoerd, hebben jullie deze stap ook uit moeten voeren??
Met mijn N80 ging een FW-update altijd wel goed..
Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8
Themes zijn volgens mij het zelfde gebleven.mregeling2005 schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:12:
So far what i gatherd is that the changes are;
Nice new theme
Colours are now much better in photo's and its got slighlty less noise reduction although its still to much imo.
auto locks keypad
Verwijderd
Ja wel geupdate, met de nieuwste versie geprobeerd, maar dat mocht ook niets baten. Bij die nieuwste krijg ik trouwens ook nog elke keer de melding dat er nieuwe software is gevonden en deze wordt dan maar niet geinstalleerd..Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:41:
pc suite upgedate??
Maar de pc suite van de meegeleverde cd is ook versie 6.83 dus veel zal het niet schelen..
Ik heb die van mij kunnen updaten, mijn productcode is 0534844.DoubleD1980 schreef op maandag 30 april 2007 @ 15:14:
[...]
Wat is de productcode van de N95's die de update wel konden doen?
Voor degenen die ook willen kijken wat hun productcode is, deze staat op de sticker onder de batterij, onder de IMEI en boven het WLAN MAC adres.
Verwijderd
klopt, is niks veranderdJohnnie5 schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:49:
[...]
Themes zijn volgens mij het zelfde gebleven.
-bestanden slepen vanuit de phone browser
-de update link in pc suite is nu ook in vista zichtbaar
-beantwoorden sms
Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8
Verwijderd
Verwijderd
Dit is echter erg makkelijk te doen met de telefoon zelf.Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 20:13:
zeker als je geen goede back up maakt ben je alles kwijt
Verwijderd
Als je dus de nieuwste versie wilt installeren moet je dus eerst die cable driver installeren, maar als je al een voorgaande versie erop hebt staan kan je die driver dus niet installeren, omdat hij dan aangeeft dat je al een nieuwere driver op je pc hebt..
Nu moet ik dus nog even uitvinden hoe ik de nieuwste versie van die pc suite op mn 'hoofd' pc kan krijgen (oftewel hoe k die oude drivers weg krijg..)
Iemand ideetje?
* Edit; Doe ff btje beter kijken

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 20:34 . Reden: Did it! ]
done!Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 20:17:
[...]
Dit is echter erg makkelijk te doen met de telefoon zelf.
fluitje van een cent
backup maken
updaten
backup terug zetten
10 minuten en klaar!
Heb na jaren weer eens een Nokia aangeschaft, de N95. Heb eigenlijk altijd SE gebruikt.
Paar dingen:
1) Kan je op de N95 nagaan welke software er draait?
2) Waar op internet kan je updates halen?
3) Zijn er mensen die de pc-suite op een intel mac draaien (en dus kunnen updaten?)
4) Af en toe hoor ik de bellende partij bij een inkomend gesprek niet, het toestel lijkt vervolgens zichzelf kort te resetten (Nokia logo zichtbaar, je hoeft echter geen pincode in te voeren). Als ik vervolgens wederom wordt gebeld, dan hoort de wederpartij mij niet terwijl ik hem/haar wel hoor. Moet dan echt het toestel uit/aan zetten. Iemand soortgelijke ervaringen?
Verder schreef iemand iets over een kraakje dat hoorbaar is als je iemand belt (het overgaan zeg maar), ik hoor dat inderdaad ook. Zodra de verbinding er is, is alles ok.
Verder top toestel
graag een aanwijzing waar ik zoiets kan vinden. Gratis (freeware ofzo) graag.
Verwijderd
maar tot m'n grote verbazing kan ik wederom € 7 euro gaan betalen voor de navigatie.
Niet echt top van Nokia.
Everything Can Help!
Verwijderd
Iemand ideetje?
Verwijderd
Jah wel kunnen vinden jah maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat we ze hier postenRobertRedCap schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:23:
heeft iemand nog games kunnen vinden?
Er zijn namelijk niet echt FREEWARE games meer.
Nee hoor, je dient gewoon je licentie even bijwerken:MichaelK1985 schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:55:
Ik heb ook de update gedaan en eerst een backup gemaakt
maar tot m'n grote verbazing kan ik wederom € 7 euro gaan betalen voor de navigatie.
Niet echt top van Nokia.
Ga naar Nokia Maps (Kaarten)
Opties
Extra diensten
Navigatie toevoegen
Accepteren
Aankopen
Selecteer de regio waarvoor een licentie was aangekocht (Voucher was voor West-Europa)
Opties
Update
Dan dien je een internetverbinding te kiezen waarover de licentie kan worden bijgewerkt.
Na enkele seconden verschijnt dan de melding dat de licentie is bijgewerkt.
Toch WEL top dus van Nokia
[ Voor 2% gewijzigd door robertwebbe op 01-05-2007 09:20 . Reden: typo ]
Verwijderd
Bij mij thuis heb ik internet van xs4all.
Momenteel bevind ik me ergens anders, ik gebruik echter dezelfde laptop.
Hier op dit andere netwerk werkt maploader perfect.
Het zou dus of te maken hebben met xs4all of iets met een router instelling.
Ik ga zo even Xs4All mailen over dit probleem!Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 22:39:
Nog even voor de mensen waar maploader niet werkt.
Bij mij thuis heb ik internet van xs4all.
Momenteel bevind ik me ergens anders, ik gebruik echter dezelfde laptop.
Hier op dit andere netwerk werkt maploader perfect.
Het zou dus of te maken hebben met xs4all of iets met een router instelling.
Zodra ik iets weet laat ik het jullie weten.
Everything Can Help!
Verwijderd
Dat weten we nog niet. De firmware is nog niet zo oudVerwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 22:49:
hoe lang kunnen jullie nu ongeveer gebruik maken van de N95 met normaal gebruik??
Ja inderdaad toch top haha. Ik had dit nog niet geprobeerd. Thnx!!!robertwebbe schreef op maandag 30 april 2007 @ 22:29:
[...]
Ne hoor, je dient gewoon je licentie even bijwerken:
Ga naar Nokia Maps (Kaarten)
Opties
Extra diensten
Navigatie toevoegen
Accepteren
Aankopen
Selecteer de regio waarvoor een licentie was aangekocht (Voucher was voor West-Europa)
Opties
Update
Dan dien je een internetverbinding te kiezen waarover de licentie kan worden bijgewerkt.
Na enkele seconden verschijnt dan de melding dat de licentie is bijgewerkt.
Toch WEL top dus van Nokia
Everything Can Help!
na een paar keer opladen gaat de batterij langer mee.Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:07:
ik hoop dat met de update de batterij laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaager mee gaat.
De eerste twee keer ging mijn batterij maar één dag mee, maar nu lijkt hij het toch wel 2 of misschien 3 dagen uit te houden, met eenzelfde soort gebruik en diverse lokaties.
Verwijderd
wat voor soort gebruik is dat als ik vragen mag?crackanimal schreef op maandag 30 april 2007 @ 22:55:
[...]
na een paar keer opladen gaat de batterij langer mee.
De eerste twee keer ging mijn batterij maar één dag mee, maar nu lijkt hij het toch wel 2 of misschien 3 dagen uit te houden, met eenzelfde soort gebruik en diverse lokaties.
Heeft dit te maken met het aantal sattelieten dat ie vind>? Het lijkt me vrij logisch eigenlijk. Hoe meer hoe nauwkeuriger.
Edit: Stom, gevonden, in pc suite natuurlijk. Maar wat backupt die precies? Ook alle programma's?
[ Voor 23% gewijzigd door Dropsen op 30-04-2007 23:45 ]
Verwijderd
Ja kan precies aanvinken wat je geupdate wilt hebben ;-)Dropsen schreef op maandag 30 april 2007 @ 23:44:
Ik zie vast iets over het hoofd, maar hoe backuppen jullie je foon? Ik heb al best wel veel genistalleerd, en dat wil ik nu niet ineens kwijt zijn. Waar zit die optie?
Edit: Stom, gevonden, in pc suite natuurlijk. Maar wat backupt die precies? Ook alle programma's?
Everything Can Help!
heel erg bedankt voor de instellingen en uitleg!!! werkt! super!robertwebbe schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:39:
[...]
Ja ik! En hoe! Ik gebruik zelf VoIP Buster en ik ben ook nog in het bezit van een inkomend telefoonnummer. Gewoon even de gegevens inkloppen en hij deed het direct. Uitgaande en inkomende verbindingen gaan overigens prima.
......
Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W
memorycard.
Ook je geinstalleerde progs en thema bijvoorbeeld?MichaelK1985 schreef op maandag 30 april 2007 @ 23:53:
[...]
Ja kan precies aanvinken wat je geupdate wilt hebben ;-)
Gewoon je telefoongeheugen laten backuppen.Dropsen schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 00:25:
[...]
Ook je geinstalleerde progs en thema bijvoorbeeld?
Dan bewaart hij alles zoals het was behalve je datum en tijd.
DIe moet je even opnieuw instellen als je de nieuwste update hebt geinstalleerd.
Voor de rest krijg je je thema weer terug en je instellingen/contactpersonen etc.
Tot nu toe reageert mijn toestel iets vlotter dan voorheen. Voor de rest nog geen belangrijke verschillen gezien. Helaas blijft mijn toestel een kleine ruis geven voor 5 sec als ik een knop indruk en bijv een koptelefoon op heb. Bij het afspelen van mp3-tjes zit de ruis constant op de achtergrond. Bij drukke muziek hoor je dit dan vrijwel niet maar bij rustige passages is dit goed waarneembaar. Andere tweakers hier ook last van? Voor de rest ben ik redelijk content mijn alles-1. (het lijkt verdorie wel een sun afwastablet)
Everything Can Help!
redelijk intensief gebruik denk ik. Ik heb ongeveer een half uurtje film gekeken, stuk of 10 foto's /filmpjes gemaakt, half uurtje navigeren, paar keer het 3d-spelletje en wat gekloot via de pc / usb aansluiting / op de telefoon zekf. Ook nog wat heen en weer ge-smst...Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 22:59:
[...]
wat voor soort gebruik is dat als ik vragen mag?
Ik sluit het aan, krijg netjes een lijst te zien (headset,hoofdtelefoon,etc) Kies ik dus headset en daarna speel ik muziek af, maar kan niks besturen via die afstandbediening.
???
[ Voor 39% gewijzigd door supersincap op 01-05-2007 10:17 ]
Verwijderd
Heeft op 1 of andere manier de verkeerde firmware via nokia so0ftware updater gehaald.
PC suite in het Nederland en Software updater ook!
Mijn productcode van de N95: 0537611
Heb wel sites met regio productcodes van de N95 gevonden maar staat mijn productcode niet bij!
telefoon is geleverd met Nederlands gebruiksaanwijzing enzo!!!
Iemand enig idee hoe ik weer naar Nederlands kan???
enne, 2e vraag.....
Iemand de N95 in gebruik icm met Telfort (Al omgezet naar KPN).
Ik heb enorm problemen met GPRS, 9 van de 10 keer krijg ik geen verkeer binnen (verzend wel volgens het verbindings beheer)
Ik denk dat het iets te maken heeft met die omzetting.....
Heb mijn foon al op GSM modus gezet ipv dual!
iemands hier nog een idee over??
Verder is het een super toestel, tomtom 6 draait een stuk beter dan 5 op mijn Nokia 6680.
Die klaper er bij ieder telefoontje of smsje uit!
Ook ik heb tomtom 6 getest de afgelopen paar dagen i.c.m. een losse bluetooth ontvanger, ik moet zeggen dat dit prima verloopt! iig een stuk sneller als op de N80; het beeld wordt ongeveer 2x per seconde geupdate. Jammer alleen dat tijdens het spreken tomtom wel weer vertraagd; je blijft 'voor de rotonde hangen' zeg maar, puur omdat de telefoon druk bezig is met spreken. Dit was overigens veeeeel erger op de N80, echt een sprong voorwaarts, maar ik vindt het jammer dat dit nog niet helemaal weg is.Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 08:08:
Nou, ik heb de firmware update uitgevoerd en nu is mijn N95 in het engels.
Heeft op 1 of andere manier de verkeerde firmware via nokia so0ftware updater gehaald.
Heb wel sites met regio productcodes van de N95 gevonden maar staat mijn productcode niet bij!
enne, 2e vraag.....
Iemand de N95 in gebruik icm met Telfort (Al omgezet naar KPN).
Ik heb enorm problemen met GPRS, 9 van de 10 keer krijg ik geen verkeer binnen (verzend wel volgens het verbindings beheer)
Ik denk dat het iets te maken heeft met die omzetting.....
Heb mijn foon al op GSM modus gezet ipv dual!
iemands hier nog een idee over??
Verder is het een super toestel, tomtom 6 draait een stuk beter dan 5 op mijn Nokia 6680.
Die klaper er bij ieder telefoontje of smsje uit!
Ik heb nog wel een andere vraag; nu ik mijn telefoon niet met met Pop-Port aan kan sluiten op de CK-7W carkit, doe ik dat via bluetooth. Maar de stemmen van tomtom zijn nu van slechte kwaliteit en zeer zacht! Ja, in tomtom heb ik het volume naar 100% gebracht, maar geen verbetering. Mijn radio wordt netjes gedimt, maar de speaker van ck-7w gebruikt nog niet eens zijn halve vermogen...
Gisterenavond de firmware update uitgevoerd, persoonlijk merk ik nog geen verschil, maar ik had er dan ook geen problemen mee. Had alleen gehoopt dat dit bluetooth probleempje opgelost zou zijn...
Na de update werkt het nog beter. Ik heb 3 profielen aangemaakt (1x 3G, 1x wifi thuis en 1x wifi werk) en bij 100.0.018 was die de verbinding nog wel eens kwijt, ondanks dat op automatisch stond. Nu lijkt het wel of dat veel stabieler verbonden blijft.Razor109 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 00:03:
[...]
heel erg bedankt voor de instellingen en uitleg!!! werkt! super!
Daarnaast lijkt het 'teugbel probleem' ook verholpen te zijn. Het kan natuurlijk ook dat Betamax iets gewijzigd heeft naar aanleiding van mijn mail. Maar goed, het komt niet meer voor
Het continu gebruik van wifi en het automatisch zoeken slurpt wel enorm veel batterijcapaciteit. Ik vraag me af of het niet efficienter is om alles via 3G te laten verlopen uit het oogpunt van lange accu gebruikstijd. Ik heb toch een flatfee dus over dataverbruik hoef ik me geen zorgen te maken.
Heb je al geprobeerd om hem via Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Taal > Displaytaal op Nederlands te zetten?Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 08:08:
Nou, ik heb de firmware update uitgevoerd en nu is mijn N95 in het engels.
Als die niet in de lijst staat zou het misschien een buitenlandse versie kunnen zijn. In dat geval:
- Waar heb je hem gekocht?
- Is het gebruiksaanwijzing een origineel Nokia boekje of een kopie?
Verwijderd
Dat was idd het erste wat ik deed, de display taal bekijken, echter hierin is alleen de keuze:robertwebbe schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 09:39:
[...]
Heb je al geprobeerd om hem via Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Taal > Displaytaal op Nederlands te zetten?
Als die niet in de lijst staat zou het misschien een buitenlandse versie kunnen zijn. In dat geval:
- Waar heb je hem gekocht?
- Is het gebruiksaanwijzing een origineel Nokia boekje of een kopie?
* Engels
* Portugees
*Italiaans
* Duits
* Frans
Ik heb echt een nederlandse met Nederlandse gebruiksaanwijzing enz...
Heb zojuist met nokia gebelt, het KAN voorkomen dat de update software de productcode van het toestel niet goed kan detecteren, hierna pakt hij een default europa regio volgens Nokia.
Of ik maar ff langs een service center wil gaan om een nieuwe firmware in het Nederlands erop te zetten.
Had ik zelf ook wel kunnen bedenken!
Ze zouden toch wel een beveiliging in de software moeten bouwen die bij een verkeerde taal niet zomaar installeerd......!!!
En anders laat je egwoon kiezen welke taal je wilt, hebt er inmiddels behoorlijk wat voor betaald....
Nou, in mn pauze maar even langs de Nokia shop.

Kijk eens naar de datum?mregeling2005 schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:12:
So far what i gatherd is that the changes are;
Nice new theme
auto locks keypad
En meldt deze er eens bij behalve alleen een beetje tekst?
Weet jij zeker dat dit stukje over de huidige nieuwe firmware van dit moment gaat?
Voor jou geldt hetzelfde: waar komen deze plaatjes vandaan en wat is de datum bereft het bericht waar ze uit komen?Johnnie5 schreef op maandag 30 april 2007 @ 16:56:
Kwaliteit van de camera is iig stukken beter geworden met de update.
[afbeelding]
Kijk anders naar de datum op de bestanden van de plaatjes zelf.
Dit lijkt eerder op de oude situatie.
Zoveel paars heb ik namelijk echt niet meer op mijn foto's.
Genoeg games en applicaties zijn te vinden op www.my-symbian.comRobertRedCap schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:23:
heeft iemand nog games kunnen vinden?
Verder kom je er ook wel met een beetje Googlen.
Het spel Bantumi heb ik al eerder gepost en is volledig freeware.
Maar vooruit, hier is de link nog een keertje: http://www.martin.st/software/#bantumi
Als je verdere info wilt betreft software en waar vandaan te halen mail je mij maar.
(Mail is te halen uit mijn profiel.)
Voor iedereen: gebruik niet langer die aparte applicatie voor een snelle GPS fix in Maps!
Vanuit Maps kan dit namelijk ook.
Zodra de applicatie opstart en je rechts onderin "GPS Pos" ziet staan moet je op je rechter softkey drukken.
Daarna krijg je de nodige melding betreft een internet verbinding zoals gebruikelijk.
Wacht heel even en binnen no time heb je een ook een snellere fix in maps zonder die andere app eerst te moeten gebruiken.
Werkt bij mij perfect.
Ik lag zelfs in bed met dinnetje op een avond met maps te spelen en gingen we wat plekjes op de wereld zoeken e.d.
En wat denk je?
Op een gegeven moment had ik gewoon een fix!
Ik lag in de buurt van het raam (met gordijnen dicht), maar toch!
Ok hier de antwoorden:René20 schreef op maandag 30 april 2007 @ 20:50:
Hol,
Heb na jaren weer eens een Nokia aangeschaft, de N95. Heb eigenlijk altijd SE gebruikt.
Paar dingen:
1) Kan je op de N95 nagaan welke software er draait?
2) Waar op internet kan je updates halen?
3) Zijn er mensen die de pc-suite op een intel mac draaien (en dus kunnen updaten?)
4) Af en toe hoor ik de bellende partij bij een inkomend gesprek niet, het toestel lijkt vervolgens zichzelf kort te resetten (Nokia logo zichtbaar, je hoeft echter geen pincode in te voeren). Als ik vervolgens wederom wordt gebeld, dan hoort de wederpartij mij niet terwijl ik hem/haar wel hoor. Moet dan echt het toestel uit/aan zetten. Iemand soortgelijke ervaringen?
Verder schreef iemand iets over een kraakje dat hoorbaar is als je iemand belt (het overgaan zeg maar), ik hoor dat inderdaad ook. Zodra de verbinding er is, is alles ok.
Verder top toestel
1) door *#0000* in te typen krijg je informatie over de firmware
2) via de nokia-site is een programma te downloaden waarmee je de firmware kan updaten (http://nds1.nokia.com/fil...ftwareUpdaterSetup_en.exe)
3) Ik heb een PC, maar heb gehoord dat een mac prima werkt
4) Nee
Succes!
[ Voor 3% gewijzigd door Bruins3 op 01-05-2007 09:58 ]
Om teleurstellingen te voorkomen adviseer ik je eerst even te bellen om te vragen of zij wel kunnen updaten. Volgens mij heeft Nokia de update nog niet vrijgegeven voor de Service Centers, alleen nog maar voor de Software Update tool. Maar wellicht gebeurd dat vanmorgen nog en kun je direct terecht. In de software van het Service Center kunnen ze zelf handmatig de productcode invoeren en dan pakt die wel de juiste regio (met Nederlands hierbij).Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 09:46:
[...]
Dat was idd het erste wat ik deed, de display taal bekijken, echter hierin is alleen de keuze:
* Engels
* Portugees
* Italiaans
* Duits
* Frans
Ik heb echt een nederlandse met Nederlandse gebruiksaanwijzing enz...
Heb zojuist met nokia gebelt, het KAN voorkomen dat de update software de productcode van het toestel niet goed kan detecteren, hierna pakt hij een default europa regio volgens Nokia.
Of ik maar ff langs een service center wil gaan om een nieuwe firmware in het Nederlands erop te zetten.
Had ik zelf ook wel kunnen bedenken!
Ze zouden toch wel een beveiliging in de software moeten bouwen die bij een verkeerde taal niet zomaar installeerd......!!!
En anders laat je egwoon kiezen welke taal je wilt, hebt er inmiddels behoorlijk wat voor betaald....
Nou, in mn pauze maar even langs de Nokia shop.
Ik heb vanmorgen onderweg naar mijn werk de Nokia Smart2Go geprobeerd via mijn Parrot MK6000 carkit. Deze carkit ondersteunt A2DP (=hfi stereo over bluetooth) en de stemweergave van Smart2Go ging niet over het (smalband) handsfree profiel maar over het (breedband) A2DP profiel. De stem klinkt dan uiteraard veel duidelijker en voller en kan echt oorverdovend hard gezet worden. De MK6000 heeft een eigen 20Watt eindversterker en wordt via een switchbox tussen de speakers gemonteerd. Ook zit er een radiomute op zodat de radio even wordt gedempt tijdens de instructies.crackanimal schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 09:00:
[...]
Ik heb nog wel een andere vraag; nu ik mijn telefoon niet met met Pop-Port aan kan sluiten op de CK-7W carkit, doe ik dat via bluetooth. Maar de stemmen van tomtom zijn nu van slechte kwaliteit en zeer zacht! Ja, in tomtom heb ik het volume naar 100% gebracht, maar geen verbetering. Mijn radio wordt netjes gedimt, maar de speaker van ck-7w gebruikt nog niet eens zijn halve vermogen...
Ik heb TomTom nog niet geprobeerd, wellicht kom ik daar vandaag nog aan toe. Ik zal je dan nog even laten weten hoe die dan gaat.
O, en de MP3 weergave uit de N95 klinkt echt uitmuntend goed via de MK6000 (volle bass). In de oude software (10.0.018) werd de afspeelsnelheid nog wel eens beinvloed als je andere applicaties aan het opstarten was, bij de nieuwe (11.0.026) is dat over, de snelheid blijft correct.
Weet iemand hoe ik dit makkelijk kan doen?
Eerst backup maken via de meegeleverde PC Suite software.Yorick81 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:30:
Ik moet straks mijn N95 omruilen voor een exemplaar wat hopelijk geen speling heeft, nu wil ik alleen al mijn data van de telefoon verwijderen (contacts, agenda etc.).
Dan resetten: toets *#7370# in > Ja > 12345 > OK.
[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 01-05-2007 10:36 ]
Maybe handig om te weten.Yorick81 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:30:
Ik moet straks mijn N95 omruilen voor een exemplaar wat hopelijk geen speling heeft, nu wil ik alleen al mijn data van de telefoon verwijderen (contacts, agenda etc.).
Verwijderd in "Nokia N95 topic - deel 2"
[ Voor 3% gewijzigd door ReMCoDijKSTRa op 01-05-2007 10:35 ]
Je probeert te zeggen dat ik moet overwegen een parrot MK6000 aan te schaffen?robertwebbe schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:16:
[...]
Ik heb vanmorgen onderweg naar mijn werk de Nokia Smart2Go geprobeerd via mijn Parrot MK6000 carkit. Deze carkit ondersteunt A2DP (=hfi stereo over bluetooth) en de stemweergave van Smart2Go ging niet over het (smalband) handsfree profiel maar over het (breedband) A2DP profiel. De stem klinkt dan uiteraard veel duidelijker en voller en kan echt oorverdovend hard gezet worden. De MK6000 heeft een eigen 20Watt eindversterker en wordt via een switchbox tussen de speakers gemonteerd. Ook zit er een radiomute op zodat de radio even wordt gedempt tijdens de instructies.
Ik heb TomTom nog niet geprobeerd, wellicht kom ik daar vandaag nog aan toe. Ik zal je dan nog even laten weten hoe die dan gaat.
O, en de MP3 weergave uit de N95 klinkt echt uitmuntend goed via de MK6000 (volle bass). In de oude software (10.0.018) werd de afspeelsnelheid nog wel eens beinvloed als je andere applicaties aan het opstarten was, bij de nieuwe (11.0.026) is dat over, de snelheid blijft correct.
Ik hoop echt het werkende te krijgen met mijn huidige Nokia CK-7W, maar misschien wordt het eens tijd om dat ding te gaan vervangen. Via Pop-Port werkte hij super! maar ook de nieuwe brodit houder welke momenteel voor mij in back-order staat is 'actief' en zal alleen stroom doorsluizen. ik had echt gehoopt dat nokia met een oplossing kwam voor een 'wired' installatie..
Ik zie dat jij nogal wat speeltjes hebt om te testen, hier in dit topic. Dus de vraag: welke (betaalbare) carkits ondersteunen dit a2DP dan; zouden een goede vervanging zijn van mijn CK-7W? of komt nokia nog met een kabeltje o.i.d. of oplossing op het bluetooth gedeelte?
Kijk wel even alles na; mijn ervaring met deze reset is dat hij toch niet álles reset...
firmware update haalt overigens wél alles weg, en reset hem compleet. mag ook wel, de complete rom wordt dan leeggehaald en overschreven...
[ Voor 23% gewijzigd door crackanimal op 01-05-2007 10:47 . Reden: firmware methode toegevoegd ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb een e-mail account aangemaakt n.a.v. mijn huidige internet provider (Casema). Mail binnen halen gaat vlekkenloos! Alleen ik krijg het niet voor elkaar om mail te versturen. De N95 blijft staan op "Legt verbinding met mailbox 'naam'. En na een paar minuten komt de melding dat er een time-out is opgetreden.
Iemand enig idee?
(De instelling (SMTP user + Wachtwoord) voor uitgaande mail heb ik meerdere mailen gecheckt en staan zo te zien goed)
Verwijderd
Je moet voor uitgaande mail de mailserver van je TELEFOON provider gebruikenVerwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:56:
Weet iemand hoe het zit met e-mailen?
Ik heb een e-mail account aangemaakt n.a.v. mijn huidige internet provider (Casema). Mail binnen halen gaat vlekkenloos! Alleen ik krijg het niet voor elkaar om mail te versturen. De N95 blijft staan op "Legt verbinding met mailbox 'naam'. En na een paar minuten komt de melding dat er een time-out is opgetreden.
Iemand enig idee?
(De instelling (SMTP user + Wachtwoord) voor uitgaande mail heb ik meerdere mailen gecheckt en staan zo te zien goed)
Voor telfort BV smtp.telfortmail.nl
Ff de site van je provider checken dus
Thnx! Dit verwijdert alle data het telefoon geheugen, niet de geheugenkaart volgens mij.robertwebbe schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:31:
[...]
Eerst backup maken via de meegeleverde PC Suite software.
Dan resetten: toets *#7370# in > Ja > 12345 > OK.
Had ik al gelezen, maar heb geen zin om daar op te wachtenReMCoDijKSTRa schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:32:
[...]
Maybe handig om te weten.
Verwijderd in "Nokia N95 topic - deel 2"
Is niet waar, ik gebruik het ook voor mijn eigen mailserver en heb gewoon bij in- en uitgaande mail dezelfde mailserver.Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:00:
[...]
Je moet voor uitgaande mail de mailserver van je TELEFOON provider gebruiken![]()
Voor telfort BV smtp.telfortmail.nl
Ff de site van je provider checken dus
Verwijderd
wil je er zeker van zijn dat er geen data van de geheugenkaart wordt gehaald dan haal je die er toch gewoon uitYorick81 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:05:
[...]
Thnx! Dit verwijdert alle data het telefoon geheugen, niet de geheugenkaart volgens mij.
[ Voor 37% gewijzigd door supersincap op 01-05-2007 11:42 ]
Dit topic is gesloten.