Nokia N95 topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 35 Laatste
Acties:
  • 79.848 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Hyp Hyper schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:09:
[...]

Dit wordt natuurlijk niet op het toestel dichtgezet. :o
Net zoals bij een gewone ISP wordt dit ergens in het datanetwerk gedaan. (evt. op een proxyserver als die gebruikt wordt)
Wordt het dan niet hoogste tijd voor de "Grote Topic van Port Forwarding op Mobiele Telefonie" :P

Het doet me een beetje denken aan al die maatregelen die ISP's trachtten te ondernemen tegen P2P-praktijken, maar ze waren zelden effectief. Als men echt werd geknepen in zijn bandbreedte of na een inspectie van data-packets, zocht men naar manieren om dit te omzeilen of stapte men simpelweg over naar een andere, wat tolerantere ISP.

Bij chello (UPC) is/was het verboden om meerdere PC's op 1 abonnement te gebruiken, maar men zette routers ertussen en probleem was opgelost.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralLee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-02-2023
Ja sorry hoor... :o Bij ISP en Port Forwarding haak ik ff af; Had 't al helemaal in gedachten; Sim-only van 20 eu, eindeloos online erbij van Hi en klaar! :*)

Ik dacht nl dat dat kon omdat (zoals ik al zei) VOIP toch gewoon data was? Of is er onderscheid te maken tussen bv muziek streamen, MSNnen, te browsen of bijv. bellen via Fring en Skype als het gaat om een bepaalde type data?

Want dat zou ik toch wel een beperking vinden; Heb je zo'n toptoestel in huis, kun je nog niet gebruik maken van alle voordelen die ie biedt..! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:27
GeneralLee schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:40:
Ja sorry hoor... :o Bij ISP en Port Forwarding haak ik ff af; Had 't al helemaal in gedachten; Sim-only van 20 eu, eindeloos online erbij van Hi en klaar! :*)

[...]
Dat wil KPN dus niet: stel dat jij 1000 minuten per maand wegbelt naar vaste telefoonnummers, dan zou je een el-cheapo simonly kunnen nemen van € 7,50 per maand, met daarbij eindeloos online erbij. Vervolgens ga je lekker Voipbuster draaien, terwijl je anders én een duurder simonly abonnement had moeten nemen (dat van € 25 per maand of meer) én over je bundel zou gaan (zodat je ook extra betaalt per minuut). Zonder die beperking laat je zoveel mogelijk gesprekken naar vaste lijnen over voip lopen en mobiele gesprekken voer je met je gewone belbundel.

Een ander nadeel is dat je via sommige providers ook een inkomend nummer krijgt toegewezen: dan kunnen mensen je op dat nummer kunnen bellen, waardoor KPN haar MTA-inkomten ziet slinken (MTA = Mobile Terminating Access, de vergoeding die een telco aan KPN moet betalen om de verbinding tussen de beller en jouw mobiele aansluiting bij KPN te realiseren).

Dat is voor KPN nou net niet de bedoeling *)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 15:23:
[...]
Bedankt. Maar ik hik even vast. Als ik dat doe, komt er helemaal bovenin "3G webfeeds" te staan met daaronder het G-oogle simbooltje met een lang adres. Erop klikken heeft alleen als resultaat "webfeedindeling niet ondersteund". Doe ik iets heel doms?
Ik vermoed dat je geen http internet instellingen in je toestel hebt staan maar WAP instellingen, dan zit er een WAP proxy tussen die roet in het eten gooit. Laat jezelf anders even nieuwe instellingen toesturen via deze link en kies dan Internet instellingen. Volg even goed de aanwijzingen die je ziet, dan kan er niets mis gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralLee
rclahsen schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 17:48:
[...]

Dat is voor KPN nou net niet de bedoeling *)
Ja, duidelijk; Je zet het hier idd wel een beetje ongenuanceerd uiteen maar ik snap m; dacht alleen dat door progs als Fring er juist eenextra dimensie aan teostellen als de N95 werd gegeven; :|

Ik was ook niet van plan het dagelijks te gebruiken maar meer voor contacten ver weg die ik anders via Skype bel (maatje op de Antillen bv..). Met de N95 zou ik dat mooi ook onderweg kunnen doen en niet persé achter een PC te hoeven gaan zitten! 8)

Toevallig al iemand die het wél geprobeerd heeft via Hi eindeloos /KPN via bijv. Fring te Skypen enzo?? Ik hoor graag de resultaten! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Hoi iedereen,

Zojuist de Nokia N95 gekocht. Alles werkt perfect. Op één ding na.

Ik heb rond 2 uur vanmiddag de navigatie geactiveerd met sms. Dit ging allemaal uitstekend.
Ik kon zelfs tankstations etc selecteren.

Maar nu werkt dit alles niet meer. Ook heb ik het programma MapLoader eraf gehaald om zo
maar te kijken of het nog werkt en of ik de volledige map heb gedownload.

Nu krijg ik met nu MapLoad de volgende fout:
The connection to the map server has been interrupted!!

Betekend dit dat de server er uit ligt van Nokia zelf? Ook met m'n mobiele telefoon kan ik geen
kaarten meer downloaden of zoeken op locatie.

Iemand ervaring mee dit probleem?

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net fring geinstalleerd en dat werkt goed met icm skype.
+hi eindeloos online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier een akkevietje met Maploader. Ik heb 'm gedownload en kaarten geselecteerd. Als ik deze naar de met usb verbonden n95 wil halen, krijg ik een popup die zegt dat de n95 nog moet worden verbonden. Maar dat is 'ie dus al. Wat kan dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 15:52:
nog geen fix gehad, 1gb kaartje kan ik wel inzoomen op de map, 2gb kaartje niet, dus heb ik alle data van standaard 1gb naar 2gb gekopieerd, maar kan nogsteeds niet zoeken op de map,

iemand een kleine howto, om maps, op een niet-meegeleverd 2gb kaartje te krijgen?

maploader krijg ik melding dat ik geen verbinding met i-net kan maken
ik kon even de gegevens van de 1gb niet naar de 2gb kopieren heel raar.
opnieuw gadaan en toen lukte het wel.
nu met de 2gb kaart geen problemen.

Ik heb de voucher ingeschakeld voor west europa.

Gesproken Navigatie werk super!!! zelfs als je verkeerd rijdt. Een vriend van me heeft voor 1 maand navi aangeschaft en dat werkt heel simpel, je betaald gewoon 8,10 via je telefoon rekening en je krijgt dat enekele sms'jes met nix.

Ik heb de chrystal case aangeschaft omdat niemand hier de moeite nam foto's te laten zien. daarom zal ik ze volgende wek even maken voor jullie en dan kan je bepalelen of je hem ook wilt.

RObert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik wilde ook in eerste instantie de Nokia n95 kopen. Maar uit kostenoogpunt ben ik eens verder gaan kijken.
Dan kom je al gauw bij de E-ten X500 en de Asus p535 uit, die beide ook nog eens wél met tomtom of route66 werken. Ook zijn ze een stuk goedkoper en zien ze er bovendien niet slecht uit.

Verder is de GPS een stukje beter (sirfstar III). De camera kwaliteit is een minpunt.

Moet je raden waar ik nu mee rondloop. Een tweedehands Sony Erricsson m600i (7,60u bellen en 340u standbye) met touchscreen met een Qstarz 818 gps module met auto-off functie.

Stukken voordeliger met de SE+Qstarz combinatie en toch super kunnen navigeren. GPS fix binnen in huis zelfs 6-10 sattalieten, daarom ook in handschoenenvakje ook 8-10 sattalieten.

Je gaat mij niet vertellen dat als je een pda/smarthphone koopt van 650euro dat je zo'n blij met een dergelijke gps fix, en ondersteuning die er nog niet ligt.

Ook lees ik toch betreurende woorden in dit topic over de speling van de slider, etc etc. Voor dik 1400gulden koop je dat toch niet:S. Ik zou de n95 zelf pas kopen als hij 350euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 18:25:
Ook hier een akkevietje met Maploader. Ik heb 'm gedownload en kaarten geselecteerd. Als ik deze naar de met usb verbonden n95 wil halen, krijg ik een popup die zegt dat de n95 nog moet worden verbonden. Maar dat is 'ie dus al. Wat kan dat zijn?
je moet je bluetooth uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
Waar ik even op wilde doelen: De n95 is je geld op dit moment eigenlijk niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertRedCap schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 18:29:
[...]

je moet je bluetooth uitzetten.
Helaas, dat helpt niet. Maploader blijft vragen of ik 'm wil verbinden met usb of de mem. kaart in een reader wil stoppen.... Waarom heb ik altijd pech met dit soort dingen? Weet je nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:11
ToFast schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 18:30:
Waar ik even op wilde doelen: De n95 is je geld op dit moment eigenlijk niet waard.
Dat is jou mening, ik vind hem zeker het geld waard. Navigatie werkt perfect en ik lig er niet van wakker dat ik 2 minuten op een fix moet wachten. Voordat ik me autoradio geinstalleerd heb heeft de GPS ook bereik, bestemming inkloppen en gaan. Vandaag naar Keulen op en neer gereden, de navigatie werkte perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 17:55
Ik heb de handleiding goed doorgelezen maar er staat vrijwel niets over
-sip instellingen
-internet telefoon

beide te vinden in het menu onder instrumenten/instellingen/verbinding/
Als ik het dus goed begrijp kan ik deze zaken instellen als ik een programma als fring gebruik?

Ik heb ook internet telefonie van tiscali waar ik in het wireless modem allerlei sip instellingen kan vinden
Zou ik deze ook kunnen invullen in de n95 en dan net zoals mijn dect telefoon in mijn thuisnetwerk gratis kunnen bellen naar vaste nummers? Ik heb al een poging gewaagd maar ik kreeg een melding dat beide profielen niet overeenkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Laatst online: 13-09 19:21
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 18:25:
Je moet eerst de applicatie "Kaarten" een keer op je telefoon gebruikt hebben. Pas daarna herkennt hij hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet dan? Mijn geld was het iig wel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Ook heb ik het programma MapLoader eraf gehaald om zo

Betekend dit dat de server er uit ligt van Nokia zelf? Ook met m'n mobiele telefoon kan ik geen

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

broodjepoep schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 18:45:
Ik heb de handleiding goed doorgelezen maar er staat vrijwel niets over
-sip instellingen
-internet telefoon

beide te vinden in het menu onder instrumenten/instellingen/verbinding/
Als ik het dus goed begrijp kan ik deze zaken instellen als ik een programma als fring gebruik?

Ik heb ook internet telefonie van tiscali waar ik in het wireless modem allerlei sip instellingen kan vinden
Zou ik deze ook kunnen invullen in de n95 en dan net zoals mijn dect telefoon in mijn thuisnetwerk gratis kunnen bellen naar vaste nummers? Ik heb al een poging gewaagd maar ik kreeg een melding dat beide profielen niet overeenkwamen.
Ik ben bang dat het met Tiscali niet gaat lukken. De N95 ondersteunt geen NAT en STUN en dat is denk ik wel noodzakelijk. Daarnaast staan niet alle noodzakelijke informatie in je modem die je nodig hebt om jezelf te kunnen verbinden buiten het netwerk. Maar een beetje tweaken kan natuurlijk nooit kwaad. Als je in dit topic even zoekt op VoIP Buster dan kun je instellingen en ervaringen vinden van een SIP aanbieder die wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik vind het jammer voor je.

Een beetje tweaker informeert zichzelf toch goed voordat hij het koopt? Dan weet je wat de voor- en nadelen zijn en maakt je een afweging of je het de moeite waard vindt. Vooral de afgelopen week zijn er zeer veel ervaring gepost en is er veel gediscuseerd tussen gebruikers.

Ik ben zeer blij met de N95. Ik zal zeker niet iedereen de N95 aanraden, vooral niet aan mensen die zich kunnen irriteren dat bepaalde functies van een nieuw model nog niet werken. Maar dat geldt eigenlijk voor alle nieuwe techniek en elektronica in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maite schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 18:47:
[...]

Je moet eerst de applicatie "Kaarten" een keer op je telefoon gebruikt hebben. Pas daarna herkennt hij hem
Yep, dat zei het popupje ook al. Dat had ik natuurlijk al gedaan. BT uit. N95 verbonden. Maploader ziet kennelijk niet dat 'ie gewoon verbonden is. Of ik 1 GB of 2 GB kaartje erin heb, maakt ook niets uit. Misschien Maploader op de n95 installeren, maar dat kan niet. Niemand anders hier problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:43:
[...]

Yep, dat zei het popupje ook al. Dat had ik natuurlijk al gedaan. BT uit. N95 verbonden. Maploader ziet kennelijk niet dat 'ie gewoon verbonden is. Of ik 1 GB of 2 GB kaartje erin heb, maakt ook niets uit. Misschien Maploader op de n95 installeren, maar dat kan niet. Niemand anders hier problemen mee?
Heb je je N95 op de modus MassaOpslag staan ipv PC Suite? Anders kun je lang blijven proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:54:
[...]

Heb je je N95 op de modus MassaOpslag staan ipv PC Suite? Anders kun je lang blijven proberen :)
Jippie! Dat is 'm. Ik was lekker met de suite aan het spelen op de achtergrond. Maploader haalt nu 200MB aan kaarten binnen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:59:
[...]

Jippie! Dat is 'm. Ik was lekker met de suite aan het spelen op de achtergrond. Maploader haalt nu 200MB aan kaarten binnen. Thanks!
Been there done that 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralLee
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 18:21:
Ik heb net fring geinstalleerd en dat werkt goed met icm skype.
+hi eindeloos online
Kijk, dát zijn berichten!! :*) Dat zou dus betekenen dat KPN/Hi niét poorten hebben dicht gezet om te voorkomen dat mensen af en toe gebruik maken van deze diensten.

Ik begrijp dat jij hetzelfde idee had als ik; gewoon bellen via je provider maar als het toevallig zo uitkomt ook kunnen Skypen ed. :+

Wat mij betreft is de N95 dus weer vol op in de race.

Thanx voor 't melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Ook heb ik het programma MapLoader eraf gehaald om zo

Ik heb Windows Vista, kan het daar aan liggen? Via mijn telefoon lukt het ook niet om bijvoorbeeld een adres te zoeken :S

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:52
Je plaatst nu binnen 2 1/2 uur 3 keer dezelfde vraag O-) , ik snap dat je snel geholpen wilt worden maar nu ben je wel erg opdringerig. Kicken mag pas na 24 uur. Zie ook de FAQ.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Ja als ik een telefoon van € 530 euro koop ga ik er vanuit dat hij voor 100% werkt.

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2801 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 21:02:
Je plaatst nu binnen 2 1/2 uur 3 keer dezelfde vraag O-) , ik snap dat je snel geholpen wilt worden maar nu ben je wel erg opdringerig. Kicken mag pas na 24 uur. Zie ook de FAQ.
Lekker belangrijk. Doe niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
MichaelK1985 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 21:56:
Ja als ik een telefoon van € 530 euro koop ga ik er vanuit dat hij voor 100% werkt.
guess again >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb donderdag mijn nokia n95 ook opgehaalt bij take-it in helmond
en mijn telefoon begon vandaag raar te doen hij blijft steeds hangen en de knoppen van beneden en naar boven doen het niet meer ben meteen terug gegaan naar de winkel en die zeggen dat het een software probleem is?? en dat de update over 1 week beschikbaar is en rade het aan om het zelf te doen heeft er iemand meer last van dit probleem?

gr Gertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Laatst online: 16-08 17:55
vergeet even niet dat dit forum geen helpdesk van nokia is. Je mag blij zijn als iemand je kan/wil helpen. Daarnaast vervuil je dit topic met constant dezelfde vragen stellen. Mijn voorstel voor de moderator is om een 3e topic aan te maken wat alleen over de n95 gaat zonder de talloze prijzen/ en ik ga hem nu halen bij ****/Ik vind hem slecht etc. En misschien dat de topicstarter het 3e topic met een uitgebreidere startpost kan beginnen zodat enkele vragen die in de 2e topic gesteld zijn vermeden kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Je eist hulp?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij en mijn collega's werken perfect, maar wij hebben ook 699 betaald. Heb je 2de handstoestel soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik de N95 zo'n anderhalf week heb loop ik ook tegen een batterij probleem aan. Over het algemeen kan ik ruim een dag met de batterij doen, maar ik heb er nu ook al 3 dagen tussenzitten dat de volle batterij binnen 10 uur leeg was terwijl ik hem alleen maar op mijn bureau had liggen en er verder niks mee deed. Op andere dagen kan ik prima ruim een dag met de telefoon nog wat pielen terwijl de batterij nauwelijks leger raakt. De batterij lijkt op willekeurige momenten leeg te lopen..
Ik heb de batterij meerder keren voor 24 uur aan de lader gehad.
Een irritant euvel wat de telefoon best onbetrouwbaar maakt. Daarnaast vind ik de speling nu best wel irritant, naar mijn gevoel is de speling dermate groot dat het bewegen ervan de telefoon niet steviger maakt.
Software matig geen problemen ondervonden, alleen hardware matig is het nog niet helemaal probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Laatst online: 21:27
robertwebbe schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 13:42:
[...]

Ik heb Betamax (het moederbedrijf achter VoIP-Buster) een mail gestuurd. Direct uitleg erbij gedaan van de N95, hopen dat ze het oppakken. In ieder geval bedankt voor je reactie, dan weten we in ieder geval dat we niet de enige zijn. :)
Mooi! :) Ik heb ze ook een mailtje gestuurd, dus je bent dan niet de enige die het bij ze meldt ;). Het gekke is dat ik bij Truphone (een ander voipbedrijfje) geen last heb van 'spooktelefoontjes'...maar ik wacht het bericht van Betamax af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 23:49:
Nu ik de N95 zo'n anderhalf week heb loop ik ook tegen een batterij probleem aan. Over het algemeen kan ik ruim een dag met de batterij doen, maar ik heb er nu ook al 3 dagen tussenzitten dat de volle batterij binnen 10 uur leeg was terwijl ik hem alleen maar op mijn bureau had liggen en er verder niks mee deed. Op andere dagen kan ik prima ruim een dag met de telefoon nog wat pielen terwijl de batterij nauwelijks leger raakt. De batterij lijkt op willekeurige momenten leeg te lopen..
Ik heb de batterij meerder keren voor 24 uur aan de lader gehad.
Een irritant euvel wat de telefoon best onbetrouwbaar maakt. Daarnaast vind ik de speling nu best wel irritant, naar mijn gevoel is de speling dermate groot dat het bewegen ervan de telefoon niet steviger maakt.
Software matig geen problemen ondervonden, alleen hardware matig is het nog niet helemaal probleemloos.
wat kost dit zo een batterij steeds opladen?????
want het is net zoals bij de nokia n80 .ook maar 1 dag zelfs een halve dag als je ff niet oplet wat je doet ,en dan sta je daar met een gsm van 700€ en een lege batterij .dus steeds verplicht een reserve in je broekzak te steken.en als je deze wilt opladen moet je ook nog een losse batterij lader kopen want twee tegelijk kan je niet opladen .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die binnen (op 2 meter van't raam) een GPS fix krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Zo, ik heb de N95 nu ook sinds vanmiddag in bezit, genomen bij abo verlenging @ belcompany.

Had me hier al even ingelezen, dus was enigszins op de hoogte van de problemen, dit zijn mijn ervaringen:
- Veel speling in de slide
- Relatief traag OS (had een Nokia E50, was sneller)
- 1 spontane reboot (bij muziek bestand luisteren)
- GPS Fix krijgen duurt relatief lang (ong. 4 minuten, zat in de tuin, woon in Almelo)

v.w.b. de speling heb ik dezelfde middag nog contact gehad met belcompany, ze gaven aan dat het een bekend probleem was en dat ik dinsdag langs kon komen voor een ander toestel.

Weet iemand of er een sneltoets is voor overschakelen van portrait naar landscape (en andersom)?

Graag hoor ik of er al mensen zijn die enkele "onmisbare" applicaties hebben of handige instellingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Yorick81 op 29-04-2007 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 00:43:
Zijn er mensen die binnen (op 2 meter van't raam) een GPS fix krijgen?
Ik heb hier HR++ isolerend glas, daar krijg je nooit een fix mee, zelfs niet met een supergoede Nokia LD-3W externe ontvanger. Zodra ik hem enige seconden buiten houdt, schieten er meestal 6 kanalen helemaal vol, doe ik hem weer achter het raam dan zie ik nog maar 1 of 2 kanalen met bijna niets.

Op de zaak hebben we 'gewoon' glas, daar moet ik de N95 bij het raam houden voor een fix. Haal ik hem een meter naar binnen dan ben ik mijn fix snel weer kwijt. De LD-3W doet het overigens altijd, al doe ik hem in een (metalen) bureau la.

Ik denk dat we snel verwend zijn met die SiRFstar III chipsetjes, die doen het bijna overal. Deze zou volgens Nokia tussen SiRFstar II en III inzitten...

[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 29-04-2007 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zondag 29 april 2007 @ 01:34:
[...]

Ik heb hier HR++ isolerend glas, daar krijg je nooit een fix mee, zelfs niet met een supergoede Nokia LD-3W externe ontvanger. Zodra ik hem enige seconden buiten houdt, schieten er meestal 6 kanalen helemaal vol, doe ik hem weer achter het raam dan zie ik nog maar 1 of 2 kanalen met bijna niets.

Op de zaak hebben we 'gewoon' glas, daar moet ik de N95 bij het raam houden voor een fix. Haal ik hem een meter naar binnen dan ben ik mijn fix snel weer kwijt. De LD-3W doet het overigens altijd, al doe ik hem in een (metalen) bureau la.

Ik denk dat we snel verwend zijn met die SiRFstar III chipsetjes, die doen het bijna overal. Deze zou volgens Nokia tussen SiRFstar II en III inzitten...
Aha. En als je buiten staat? Hoe snel krijg je een fix? Ik krijg hier niets in 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

m'n navigatie programma kan opeens niets meer met WLAN :S

Allee via gprs kan ik nog data binnen halen. Hoe kan dat?

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:41

rossinl

Audio/Videophile

Beste mensen,

ik ben ook van plan de N95 te kopen, maar ik zou graag eerst nog een paar dingetjes over de navigatie willen weten die jullie me vast kunnen vertellen :)
Welke landenkaarten zitten gratis bij de N95 geleverd? Alleen de Benelux of..?
Hoeveel kost een land extra? (bijv. Frankrijk of Italie) en hoe gaat dat in zn werk? Moet je de kaart downloaden op internet en dan op je foon zetten?
Hoeveel kost de spraakfunctie?
Weten jullie misschien de site waar je de extra kaarten kan kopen oid? Kon t niet vinden namelijk...

Bedankt alvast!

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruins3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2024
rossinl schreef op zondag 29 april 2007 @ 04:38:
Beste mensen,

ik ben ook van plan de N95 te kopen, maar ik zou graag eerst nog een paar dingetjes over de navigatie willen weten die jullie me vast kunnen vertellen :)
Welke landenkaarten zitten gratis bij de N95 geleverd? Alleen de Benelux of..?
Hoeveel kost een land extra? (bijv. Frankrijk of Italie) en hoe gaat dat in zn werk? Moet je de kaart downloaden op internet en dan op je foon zetten?
Hoeveel kost de spraakfunctie?
Weten jullie misschien de site waar je de extra kaarten kan kopen oid? Kon t niet vinden namelijk...

Bedankt alvast!
Er zijn heel veel kaarten wereldwijd beschikbaar. Extra landen zijn gratis te downloaden met een programma op de PC. Het navigeren (dus met spraakbegeleiding) kost geld. Er zijn abbonementen af te sluiten voor 7 dagen, 30 dagen, 1 jaar en 3 jaar. 7 dagen voor een bepaald gebeid (bijvoorbeeld BeNeLux kost ongeveer €9,50. 1 jaar BeNeLux ongeveer €70,- en 3 jaar €80,-. Een jaar west-europa ongeveer €90,- en 3 jaar €100,-.

Op deze site is meer info te vinden http://www.smart2go.com/en/.

De N95 is echt een geweldige telefoon, dus kopen :) .

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om te zien op de memory kaart welke kaarten je hebt geladen?
Giovanni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
Kan op die N95 ook gewoon TomTom? Daar was ik erg benieuwd naar omdat ik dat systeem erg fijn vindt en -nog- een abbonement ergens voor zie ik helemaal niets in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 22:29:
ik heb donderdag mijn nokia n95 ook opgehaalt bij take-it in helmond
en mijn telefoon begon vandaag raar te doen hij blijft steeds hangen en de knoppen van beneden en naar boven doen het niet meer ben meteen terug gegaan naar de winkel en die zeggen dat het een software probleem is?? en dat de update over 1 week beschikbaar is en rade het aan om het zelf te doen heeft er iemand meer last van dit probleem?

gr Gertje
Hey Gertje,

kijk eens naar dit eerder bericht:

Zo er is weer een gerucht over nieuwe firmware die binnenkort uitkomt :

Firmware version 11.0.025

Iemand meer info ??

Bron: Nokia N95 topic - deel 2
Nokia N95 topic - deel 2

en deze software zou je moeten hebben:

las trouwens net op een engelse site dat deze firmware in aantocht is en dat hij al daar in service points te krijgen is
N95
v11.0.025
12-04-07
RM-159
Nokia N95

Het is een GERUCHT.. meerdere mensen hebben problemen met hun nokia N95

Het is idd mogenlijk om in de toekomst de software te updaten via:

http://europe.nokia.com/A4305060

via deze site kan je kijken of er nieuwe software beschikbaar is.

De versie die je nu hebt is waarschijnlijk :

V10.0.018 (deze kan je zien door sterretje, hekje, 4 x 0, hekje in te toetsen)

Dus lang zal het idd niet meer duren.

Het is alleen niet precies te zeggen wanneer nokia deze nieuwe firmware op de site zal plaatsen.

Je kan natuurlijk ook naar een van de volgende service points:

PHC Telecom

Adres: Flight Forum 1700
Stad: EZ EINDHOVEN
Postnummer: 5657
Telefoon: 040/211.11.11
Fax: 040/251.62.05
E-mailadres: service@phc-telecom.com

--------------------------------------------------------------------------------

V.T.U. Telecom

Adres: Vluchtoord 10
Stad: XP Uden
Postnummer: 5406
Telefoon: 0413/25.00.03
Fax: 0413/26.51.04
E-mailadres: info@vtu-telecom.nl

--------------------------------------------------------------------------------

Wel is het verstandig om eerst een afspraak te maken en te vragen of het direct gemaakt kan worden.

Succes,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de navigatie uitvoerig getest.
Een rit van Tilburg naar Schoorl.
Een omgeving waar ik niks kende van de weg dus ik was aangewezen op N95.
Ik heb er een kleine evaluatie van geschreven.

Hier in Tilburg stapte ik in de auto.
Ik gaf de n95 opdracht om navigatie te starten en verbinding te maken. De GPS positie klopte echter helemaal niet. Ik stond volgens de telefoon aan de andere kant van tilburg :S. Kaarten afgesloten en bia GPS-ggv mijn positie opnieuw bepaald. Nu vond hij wel mijn juiste positie.
Dus ik weer terug naar Kaarten om te kijken of hij nu wel de juiste positie vind.
Nu vond hij wel mijn positie in mijn straat. Dus ik voer alle gegevens in (straatnaam enzo van bestemming) en laat de nokia rekenen. Hij vind verrassend snel de weg (wel via GPS dus kost weer geld) Dus we gaan rijden. In tilburg gaat alles goed. Hij bracht me buiten de stad op ongeveer de snelste manier. Op de snelweg leek alles aanvankelijk ook goed te gaan. Totdat we een af/oprit tegen kwamen die een beetje ingewikkeld was (4 wegen die kruisen en op elkaar aansluiten zegmaar). We moesten rechtdoor daar. Dus dat deden we. Toen we er voorbij waren begon de n95 te denken en plaatste hij onze positie weer terug VOOR de op/afrit en vond hij dat we de afrit af moesten. Omdat we wel beter wisten reden we door. Dit vond nokia niet leuk. Onze positie wisselde vaak van snelweg naar andere weg naar midden in een grasveld tot zelfs midden op het water. Echt appart. Bij zo goed als al dit soort op/afrit systemen deed de sofrware moeilijk. Dit vind ik wel jammer aan het ding. Toen we uiteindelijk bijna in Schoorl waren (na 2.5 uur rijden) gaf de nokia aan dat de batterij leeg was. Dit kan ik opzig wel begrijpen want het lcd stond constand aan en op volle toeren te blazen.

Conclusie:
De navigatie is over het algemeen wel goed. Op een paar puntjes na.
• Zo vind ik het jammer dat je in princiepe 2 keer moet betalen voor je navigatie. De aanschaf (per week, maand, jaar of 3 jaar) en voor het gebruik ervan (gaat over de GPS van je provider).
• De software heeft het af en toe moeilijk om je te plaatsen. Vooral als je een complexe kruising gehad hebt op de snelweg.
• Om de navigatie op volle kracht te gebruiken wil ik toch wel een auto lader aanraden. Ik heb 2.5 uur navigatie gehad. Dus een heen en terug weg is vaak wat lastig als je een wat langere rit hebt.

Verder vind ik de navigatie TOP. Ik vertrouwde al een tijd niet meer op routenet.nl. Als ik een rit van hun vergelijk met die van de N95 scheeld het gewoon al snel een hele hoop kilometers. Tilburg - Schoorl scheelde al 20 KM. Dus ik heb het idee dat de N95 je toch wat gerichter stuurd. Echt top die navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 10:01:
Ik heb gisteren de navigatie uitvoerig getest.
Een rit van Tilburg naar Schoorl.
Een omgeving waar ik niks kende van de weg dus ik was aangewezen op N95.
Ik heb er een kleine evaluatie van geschreven.

Hier in Tilburg stapte ik in de auto.
Ik gaf de n95 opdracht om navigatie te starten en verbinding te maken. De GPS positie klopte echter helemaal niet. Ik stond volgens de telefoon aan de andere kant van tilburg :S. Kaarten afgesloten en bia GPS-ggv mijn positie opnieuw bepaald. Nu vond hij wel mijn juiste positie.
Dus ik weer terug naar Kaarten om te kijken of hij nu wel de juiste positie vind.
Nu vond hij wel mijn positie in mijn straat. Dus ik voer alle gegevens in (straatnaam enzo van bestemming) en laat de nokia rekenen. Hij vind verrassend snel de weg (wel via GPS dus kost weer geld) Dus we gaan rijden. In tilburg gaat alles goed. Hij bracht me buiten de stad op ongeveer de snelste manier. Op de snelweg leek alles aanvankelijk ook goed te gaan. Totdat we een af/oprit tegen kwamen die een beetje ingewikkeld was (4 wegen die kruisen en op elkaar aansluiten zegmaar). We moesten rechtdoor daar. Dus dat deden we. Toen we er voorbij waren begon de n95 te denken en plaatste hij onze positie weer terug VOOR de op/afrit en vond hij dat we de afrit af moesten. Omdat we wel beter wisten reden we door. Dit vond nokia niet leuk. Onze positie wisselde vaak van snelweg naar andere weg naar midden in een grasveld tot zelfs midden op het water. Echt appart. Bij zo goed als al dit soort op/afrit systemen deed de sofrware moeilijk. Dit vind ik wel jammer aan het ding. Toen we uiteindelijk bijna in Schoorl waren (na 2.5 uur rijden) gaf de nokia aan dat de batterij leeg was. Dit kan ik opzig wel begrijpen want het lcd stond constand aan en op volle toeren te blazen.

Conclusie:
De navigatie is over het algemeen wel goed. Op een paar puntjes na.
• Zo vind ik het jammer dat je in princiepe 2 keer moet betalen voor je navigatie. De aanschaf (per week, maand, jaar of 3 jaar) en voor het gebruik ervan (gaat over de GPS van je provider).
• De software heeft het af en toe moeilijk om je te plaatsen. Vooral als je een complexe kruising gehad hebt op de snelweg.
• Om de navigatie op volle kracht te gebruiken wil ik toch wel een auto lader aanraden. Ik heb 2.5 uur navigatie gehad. Dus een heen en terug weg is vaak wat lastig als je een wat langere rit hebt.

Verder vind ik de navigatie TOP. Ik vertrouwde al een tijd niet meer op routenet.nl. Als ik een rit van hun vergelijk met die van de N95 scheeld het gewoon al snel een hele hoop kilometers. Tilburg - Schoorl scheelde al 20 KM. Dus ik heb het idee dat de N95 je toch wat gerichter stuurd. Echt top die navigatie.
gps van de provider :? je bedoeld zeker internet van je provider ds gpRs ?

wel leuk dat je je ervaringen deelt hier wat betreft het navigeren met de N95 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:28
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 10:01:
(wel via GPS dus kost weer geld)
GPS (Global Positioning System) is gratis en alleen dit gebruikt je unit om te navigeren.
GPRS (General Packet Radio Service) kost geld, dit gebruik je bijvoorbeeld als je fileinformatie of flitserlocaties download.

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de navigatie ook al een paar dagen in gebruik, en heb hem in de auto naast mijn tomtom one gehouden,. om te kijken of er verschillen zijn in de route.

Ten eerste geeft de nokia n95 over het algemeen een wat langere reistijd aan dan de tomtom. (verschil tot ongeveer 8 minuten)

Ook geven tomtom en de navigatie op de n95 regelmatig een andere route aan.
1 keer had ik op een rotonde dat de tomtom vertelde dat ik links moest, en de n95 dat ik rechts af moest slaan.
Maar op alle 2 de manieren kon ik mijn bestemming berijken.

Als je de kaarten via maploader op je telefoon zet, is het niet nodig om tijdens het navigeren contact te maken met internet.
Je kan dat instellen in de telefoon, dat hij geen gebruik mag maken van internet.
Als dat aan staat, maakt hij toch nog even verbinding,. ik heb geen idee waarom hij dat doet, misschien om te kijken of er al nieuwe kaartgegevens beschikbaar zijn ofzo ?

Verder zit er geen functie op voor flitspalen of filegegevens, dat is wel jammer, want ik gebruikte dat wel altijd op mijn tomtom.

Ik denk dat ik mijn tomtom de deur uit ga doen,. en gewoon de software ga gebruiken die op de n95 zit.
Ik heb wel voor een maand de gesproken navigatie aangeschaft,. want zonder dat werkt het navigeren niet zoals op een tomtom.

Ik ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo ziet de gekochte navigatie er uit :

Afbeeldingslocatie: http://www.smart2go.com/en/screens/upgrade/screenshot_extra_services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om een soort Push email op je N95 te krijgen, kan je dan geen gebruik maken van de IMAP idle functie? En die dan opzetten met een Cortado free account of een andere die imap idle ondersteunt.
Of gaat dit ook nefast zijn voor mensen zonder eindeloos data abo.

Hoeveel data zou imap idle dan ongeveer per maand gebruiken, enkel voor mails? Dus niet voor te surfen. En dan bedoel ik tekstmails van een 5kb per stuk. Want pop3 gebruikt zeer veel data als je hem telkens moet laten pollen, maar is dat ook voor Imap idle?
En ook lees ik dat je verbinding dan altijd open moet staan, maar dat maakt toch niet uit, aangezien je betaalt voor de data die er over die verbinding gaat?
Kan iemand dit eens mooi uitleggen, want ik raak er niet zo goed wijs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog wat informatie gevonden op internet.

het is dus wat ik al dacht:

je hoeft geen verbinding met internet te maken via gprs of umts als je gaat navigeren.
als je die optie wel aan hebt staan,. dan kijkt hij alleen maar even of er updates zijn.

zie hier:

Why does smart2go download data when I am in a country for which I have already downloaded map data using MapLoader?

smart2go decides in each individual case whether an online connection should be established, for example, for searching or route planning. In each case, the system checks the existing data and decides whether additional or more up-to-date data could give a better result. However, you can configure smart2go (under settings) to prevent an online connection from being established. In this case, the application is restricted to the map data already available (not recommended).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ruis tijdens het bellen en bij het opnemen van videos... is dat softwarematig? Want dan kun je dit met een update oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle mensen met 't sliderprobleem...

Ik was gisteren bij een Nokia servicepoint (Phone House, Haarlem) en zij vertelden mij
dat 't probleem, met speling in de slider, binnen +/- 30 min. is op te lossen door hun.

Ze moeten de spullen nog even in huis krijgen daarvoor. Maar over +/- 1 week was dat 't
geval en dan kon ik er in de winkel op wachten... _/-\o_

Lijkt er dus op dat zelfs Nokia de speling niet accepteert, of ze hebben er inmiddels zoveel teruggekregen....dat kan natuurlijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 12:00:

Ik was gisteren bij een Nokia servicepoint (Phone House, Haarlem) en zij vertelden mij
dat 't probleem, met speling in de slider, binnen +/- 30 min. is op te lossen door hun.

Ze moeten de spullen nog even in huis krijgen daarvoor. Maar over +/- 1 week was dat 't

Lijkt er dus op dat zelfs Nokia de speling niet accepteert, of ze hebben er inmiddels zoveel teruggekregen....dat kan natuurlijk ook :)
ik heb mijn n95 via een website, kan ik mijn n95 dan evengoed bij een Nokia servicepoint het sliderprobleem laten verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 12:17:
[...]

ik heb mijn n95 via een website, kan ik mijn n95 dan evengoed bij een Nokia servicepoint het sliderprobleem laten verhelpen?
Ja, zolang je een "echte" Nokia hebt, kun je terecht bij SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

Beste N95 bezitters,

Even een vraagje. Als ik bel via fring moet ik dan ook bij skype googletalk oid ingeschreven staan? Maw is fring een voip provider zoals skype of alleen een stukje software wat je helpt via skype te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 11:12:
zo ziet de gekochte navigatie er uit :

[afbeelding]
Zó bedoel je ?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jrborg/N9518.jpg
routebeschrijving

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jrborg/N9517.jpg
onderweg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 01:38:
[...]
Aha. En als je buiten staat? Hoe snel krijg je een fix? Ik krijg hier niets in 5 minuten.
De tijd waarin de N95 fixt is afhankelijk van de situatie. Als ik hem aanzet op de plek waarin ik hem eerder heb uitgezet, dan fixt die heel snel, in ongeveer 20 - 30 seconden.
Als ik weer aanzet op een andere plaats dan ik hem heb uitgezet, dan kan het langer duren, meestal tussen 1 en 2 minuten. Als je tijdens de fixperiode het toestel beweegt (of dus al gaat rondrijden), dan kan het nog veel langer duren omdat hij telkens weer nieuwe satelieten ziet en dan iedere keer weer opnieuw start met berekenen.

Ik hoop dat Nokia in een software-update een quickfix tool inbouwt die gebruikers zelf aan en uit kunnen zetten. Quickfix is een tool welke via GPRS data alvast de posities van de GPS satelieten binnenhaalt. Hierdoor is er veel sneller een fix omdat de ontvanger dan al weet waar de satelieten hangen op dat moment. Meestal halen deze tools voor een dag of 3 tot 5 data binnen en dat is slechts enkele kilobytes. Voor mensen die toch flatfee data hebben maakt dat niet uit, anderen die per kilobyte moeten betalen zullen misschien liever langer willen wachten op een fix dan hiervoor een paar dubbeltjes aan data te willen betalen. Het liefst zou ik dan ook zelf willen instellen voor hoeveel dagen vooruit hij alvast data ophaalt en dat hij het automatisch op de achtergrond zelf kan doen.

Veel mensen vergelijken de N95 nu met hun TomTom ervaringen. Ik denk dat Nokia veel meer het idee heeft gehad van een persoonlijk navigatiesysteem dan een autonavigatiesysteem. Als je met de N95 zo op straat loopt (toestel open geschoven en het gedeelte bij de 0 en # niet bedekken) dan is het prima te doen. Maar als je dan in een auto zit en wellicht ook nog warmtewerend glas hebt, dan werkt het niet meer goed. Dit is trouwens goed op te lossen door een externe bluetooth GPS ontvanger er bij te nemen voor de auto en dan werkt het wel weer perfect.

Persoonlijk heb ik de beste ervaringen met de Nokia LD-3W. Ik heb heel veel bluetooth GPS ontvangers mogen testen maar deze is echt de beste. Het belangrijkste is de ontvangst, de LD-3W ontvangt meestal minimaal 6 satelieten met vol signaal en 3 - 4 met half. Doordat de ontvangst zo sterk is, fixt die ook heel snel. Ook is de gebruiks- en standby tijd is heel lang. Doordat er een automatische slaapstand op zit hoef je hem niet iedere keer uit en aan te zetten. Ik gebruik hem heel veel en ik hoef hem meestal maar 1x in de week op te laden (1-2 uur aan de 12V). Je zou hem ook continu aan de 12V kunnen hangen maar dat is uit praktisch oogpunt niet zo makkelijk in iedere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

Even een paar tips

ben mijn batterij aan het "opvoeden".
NOOIT gaat de lader erin tot hij uitzich zelf uit gaat.
Nooit gaat de lader eruit voordat hij vol is

doe dat ongeveer 6x en je hebt een goede batterij.

Ik doe er vrij lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertRedCap schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:15:
... is fring een voip provider zoals skype of alleen een stukje software wat je helpt via skype te bellen?
Via fring maak je gebruik van je eventueel bestaande accounts bij o.a. Skype, MSN, GoogleTalk en Gizmoproject. Heb je bijvoorbeeld alleen Skype, maakt dat voor fring verder niets uit.
Het programma legt al je contacten van die programma's in één lijst, en geeft aan bij welke account een contact hoort (Skype, MSN etc.), en je kunt met dat contact dan bellen, chatten etc. (niet helemaal zo geavanceerd als de "volledige versies" m.b.t. bijlagen sturen bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik erger me enorm aan de ruis die in de video's zit die je opneemt.
Wie hebben er nog meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.s60tips.com/20...atured-freeware-smart2go/

Hier staat dat je wél gratis kan navigeren zonder bij Nokia een abo af te sluiten. Enige wat niet werkt is spraak, maar goed als je het op het beeld wel kan zien dan maakt mij dat niet uit.

Hoe zit dit nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Laatst online: 27-08 21:01
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:33:
Ik erger me enorm aan de ruis die in de video's zit die je opneemt.
Wie hebben er nog meer last van?
Ik heb geen last van ruis. Ik heb alleen last van het knopje dat je moet gebruiken om te kunnen in- en uitzoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
  • Laatst online: 19:55
Jammer dat de N95 zo weinig leverbaar zijn. Ik sta nu op een lijst dat ze mij 8/9 mei bellen (nieuwe voorraad) maar dan moet ik nog snel zijn omdat ze het niet willen achterhouden.
Bij de shop waar ik geweest was waren 10 stuk in 2 uur uit verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReMCoDijKSTRa schreef op zondag 29 april 2007 @ 15:20:
Jammer dat de N95 zo weinig leverbaar zijn. Ik sta nu op een lijst dat ze mij 8/9 mei bellen (nieuwe voorraad) maar dan moet ik nog snel zijn omdat ze het niet willen achterhouden.
Bij de shop waar ik geweest was waren 10 stuk in 2 uur uit verkocht.
nadeel van internetshops dan, in normale winkels liggen ze voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 15:28:
[...]

T-mobile shop iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:26
dat HSDPA rules wel op de N95. > 1,5 Mbit ;)
Heb ook die voucher code maar ingevuld voor de navigatie, ga het maar eens proberen

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 23:30
volgens mij heb ik een dode pixel in videos, zijn er meer mensen die dat hebben?

Linksonder zit ongeveer 100 pixels van de kanten af 1 puntje die altijd wit is. op foto's kan ik hem nog niet terugvinden, maar in elke video tot nu toe wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
Hij is goed gedaald voor 229 euro bij een vodafone abbo 27.50 2 jr

ik hoop rond de 200 te kunnen krijgen voor mijn N70 en gps ontvanger .
maar hoe gaat de N95 om met carkits mensen al ervaring toevallig met een parrotck3000 evolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is wel veel hoor 200 voor een n70 hier koop je ze voor dik 90 euro met gps ontvanger tweedhand dan he. nieuw kosten ze nog dik 249

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Laatst online: 27-08 21:01
Ik snap trouwens al die hoge prijzen niet. Ik heb twee dagen geleden mijn toestel voor € 95,83 gekocht bij de T-Mobile shop. Dit was in combinatie met Flex 20 en PIT voor twee jaar. Er ging wel nog € 44,12 van af vanwegen mijn gespaarde punten.

Als ik kijk op internet hoeveel het me kost dan is daar toch een groot verschil tussen vind ik zelf. Want op internet zou ik zo'n € 312,- moeten bijbetalen als ik het zelfde abonnement zou willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
RobertRedCap schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:25:
Even een paar tips

ben mijn batterij aan het "opvoeden".
NOOIT gaat de lader erin tot hij uitzich zelf uit gaat.
Nooit gaat de lader eruit voordat hij vol is

doe dat ongeveer 6x en je hebt een goede batterij.

Ik doe er vrij lang mee.
ik dacht dat dat bij de huidige batterijen niet meer hoefde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 15:28:
[...]

'k wil mijn abbo verlengen bij T Mobile shop :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReMCoDijKSTRa schreef op zondag 29 april 2007 @ 17:38:
[...]

ja zo te zien zijn ze daar het goedkoopste met abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
ReMCoDijKSTRa schreef op zondag 29 april 2007 @ 17:38:
[...]

Hoeft niet persé, ik wou ook verlengen bij T-Mobile, daar hadden ze hem niet op voorraad, vervolgens eens met de prijs naar Belcompany, daar was die initieel duurder, maar na het horen van de prijs bij de T-Mobile shop kon ik hem daar nog 5 euro goedkoper krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorick81 schreef op zondag 29 april 2007 @ 18:27:
[...]

Hoeft niet persé, ik wou ook verlengen bij T-Mobile, daar hadden ze hem niet op voorraad, vervolgens eens met de prijs naar Belcompany, daar was die initieel duurder, maar na het horen van de prijs bij de T-Mobile shop kon ik hem daar nog 5 euro goedkoper krijgen.
hahahhaaa da abbo hebben ze toch maar binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
Yorick81 schreef op zondag 29 april 2007 @ 18:27:
[...]

Mijn abbo is nog iets van 3 en halve maand.
En bij de T mobile shop mag je vanaf 4 maand verlengen
En bij andere verkopers 3 maand. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Weet iemand of ik bij m'n bookmarks op de 1 of andere manier de standaard folders kan verwijderen? (bv. Thema's downloaden, Toepassingen downloaden etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marieke2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:22
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 12:00:

Geweldig. Zou je als het zover is ons de uitkomst willen laten weten? Dan hol ik daarna gelijk naar een servicepoint.
Niet dat het sliderprobleem me nou erg dwarszit, maar een beetje wobbelig is het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook een raar geluid als je iemand belt en de telefoon gaat over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 20:14:
Heeft iemand ook een raar geluid als je iemand belt en de telefoon gaat over?
Jah, hier ook. Niet storend of hinderlijk....
Lijkt wel of iedereen maar problemen zit te zoeken.... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik loop nog steeds met m'n eerste toestel rond, m'n slider begint alleen steeds losser te zitten, dus ik moet toch eens terug. Maar iets wat ik nog veel vervelender vind is dat m'n trilfunctie er willekeurig mee op houdt.

Soms werd de trilfunctie maar 1 keer en werkt deze daarna niet meer totdat ik het toestel opnieuw opstart, en net zoals nu werkt het ineens al 3 dagen probleemloos. Er is geen touw aan vast te knopen.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
--MeAngry-- schreef op zondag 29 april 2007 @ 20:30:
Ik loop nog steeds met m'n eerste toestel rond, m'n slider begint alleen steeds losser te zitten, dus ik moet toch eens terug. Maar iets wat ik nog veel vervelender vind is dat m'n trilfunctie er willekeurig mee op houdt.

Soms werd de trilfunctie maar 1 keer en werkt deze daarna niet meer totdat ik het toestel opnieuw opstart, en net zoals nu werkt het ineens al 3 dagen probleemloos. Er is geen touw aan vast te knopen.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Eén keertje gehad, even gerestart en toen was het goed. Zal in softwareupdate wel verholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Net terug van vakantie en me pakketje lag inderdaad te wachten op me....
Nokia N95 Sand (finland, v10.0.0.18)
Slider vind ik dan persoonlijk wel irritante speling hebben, zoals eerder hier vermeld, zeker omdat dit out-of-the-box al is. Heb precies hetzelfde met dat alleen de rechteronderkant in uitgeschoven positie gewoon heel erg gammel is. Hoop echt dat dit door een NSP verholpen kan worden zoals eerder hierboven beschreven, anders gaat ie echt terug in de hoop voor een stabielere.

Voor de rest alleen maar pluspunten met als uitschieters de videomode en de tv-out. Erg goed gedaan, zeer makkelijk en werkt perfect. Video in maximale kwaliteit is echt goed te noemen imho zeker voor een telefoon. Batterij heb ik nog niet echt onder handen genomen omdat ik hem nu pas voor de 2e keer heb opgeladen van leeg naar helemaal vol. Browsen is super, dat beelddraaien ook.
GPS voor zover zeer tevreden over, nog niet mee gereden maar qua fix (+/- minuutje) en positiebepaling, routebepaling deed ie het goed.
Heb net YouTube erop gezet, erg leuk alleen jammer dat het nog niet de echte features heeft van de "echte" youtube filmpjes (qua zoeken enzo) en daarbij heel veel buffer-lag (icm t-mobile pit), maar misschien omdat het nog in beta is.

Heb door al het heen en weer geklik, geactiveer enzo wel al een reboot gehad, in mijn geval tijdens een tel gesprek, dus denk dat er nog behoorlijk wat SW improvement ligt, maar daar maak ik me qua updates niet zo druk om, die komen toch bijkans rap voorbij.

Voor de rest ga ik hem nu nog niet afconfigureren qua software, contacten etc etc etc eer dat die slider verholpen is......

P.S. heeft iemand al een barcode ingescand en uitgelezen ???

[ Voor 16% gewijzigd door martincm op 29-04-2007 21:06 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah ik heb er eentje ingescant van de website van nokia. Staat hier ergens in het topic.
Je kan ze zelf maken daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 14:26:
http://www.s60tips.com/20...atured-freeware-smart2go/

Hier staat dat je wél gratis kan navigeren zonder bij Nokia een abo af te sluiten. Enige wat niet werkt is spraak, maar goed als je het op het beeld wel kan zien dan maakt mij dat niet uit.

Hoe zit dit nu precies?
Het kan inderdaad weldegelijk, alleen zonder geluid en 3D weergave zoals bij TomTom.

Je kiest route planner en vervolgens je startpunt en je bestemming. Daarna berekent je N95 de desbetreffende route, waarna je een lijstje te zien krijgt met alle instructies van hoe je moet rijden (net zoals bij routenet.nl). Maar onder Opties kun je ook kiezen voor Weergave op kaart waarna je dus al die regeltjes tekst als punten op je kaart te zien krijgt. Wanneer je vervolgens rechtonder op GPS-positie klikt, zoekt je N95 naar satellieten en gaat het kruisje (overeenkomend met je huidige positie) meebewegen daar waar je naartoe rijdt. Dit is dus in 2D mode (bovnaanzicht), maar je kunt wel in-en uitzoomen en je kaart in het platte vlak draaien (dus bijv. om de rijrichting steeds naar boven gerich te hebben).

Zo ben ik vandaag (zonder navigatie) gereden richting het strand van Rockanje (heeeerlijk weer) en heb mijn weg prima kunnen vinden! Je moet alleen wel regelmatig blijven kijken naar je scherm om niet een afslag te missen. Maar het kan dus wel!!! ;)

EDIT: Dit is een keer eerder uitvoerig en netjes besproken door Robert Webbe. Gebruik dus af en toe de search functie ;)

EDIT 2: Over de problemen met de gateway bij het verbinden met WLAN: ik heb die problemen zelf ook gehad. N95 detecteerde mijn wifi-router (D-Link DGL-4300) zeer snel, maakte verbinding ermee, maar het browsen ging niet vanwege de gateway-problemen.

Mijn oplossing was het volgende:
1) toets in de standby-modus op je N95 *#62209526# zodat je het MAC-adres van je N95 te zien krijgt (dit stukje info komt uit de handleiding ;) )
2) ga naar de instellingen van je wifi-router
3) kies voor DHCP server enabled
4) wijs aan al je PC's in het netwerk statische IP-adressen toe en koppel deze aan hun MAC-adressen -> doe dit dus ook met de zojuist gekregen MAC-adres van je N95!
5) stel evt. beveiligde verbinding in (bij mij WPA-key) en neem deze gegevens over in de WLAN-config van je N95 voor je eigen WLAN thuis.
6) kies voor de optie:"vraag mij iedere keer welke toegangspunt ik wil gebruiken" als je regelmatig binnen en buiten switcht tussen respectivelijk WLAN en UMTS/GPRS
7) geen gateway-fouten meer! Happy surfing! :)

EDIT 3: Maploader werkt in Vista Ultimate 64-bit bij mij niet! Bij jullie?

[ Voor 28% gewijzigd door sl1200 op 30-04-2007 00:37 ]

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb de N95 ook besteld bij T-mobile met abbo, verwachte levertijd is langer dan voorzien, weet iemand misschien ook joeveel langer?
Zit er op het toestel een t-mobile logo op aangezien er t-mobile simlock opzit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 16:37

cutter

Wannabe i7 fanboy

Met maploader krijg ik, direct bij de splashscreen, net als een aantal anderen, de melding 'The connection to the mapserver has been interrupted'. Moet aan mijn adsl-modem (speedtouch 716) of mijn isp (xs4all) liggen. Via het open wifi netwerk van één van mijn buren krijg ik namelijk namelijk wel verbinding met de mapserver. Eénmaal na verbinding gaat het downloaden van de kaarten wel via mijn vaste lijn....

Met widsets (https://www.widsets.com/index) kan ik met de plugin 'Email' via mijn orange world account (==onbeperkt data) email lezen en verzenden. Als er handigere progjes zijn die met imap idle werken hou ik me aanbevolen...

GPS fix duurt bij mij soms erg lang. Opnieuw aan/uit zetten helpt.

Telefoon wil ook nog wel eens crashen als ik zit te rommelen met het maken van netwerk verbindingen, maar goed dat kan je verwachten als ze de N95 een 'computer' nomen bij nokia.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 00:54:
Hoi,

Ik heb de N95 ook besteld bij T-mobile met abbo, verwachte levertijd is langer dan voorzien, weet iemand misschien ook joeveel langer?
Zit er op het toestel een t-mobile logo op aangezien er t-mobile simlock opzit??
De levertijd kunnen we hier ook niet ruiken he ;). Ik schat zelf een week of 3.
Over de simlock en brand is al genoeg gezecht hier in het topic.
Neem de moeite om wat terug te lezen en je komt meer te weten als dat je wil weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Johnny5,

Wordt het misschien niet eens tijd voor een nieuwe startpost met alle verzamelde informatie hierin? Er staan nu al bijna 2000 berichten en herhaaldelijk worden dezelfde vragen gesteld. Ik denk dat een goede TS post hier zal helpen. Wellicht handig om direct twee nieuwe aan te maken? Een voor Nokia N95 gebruikerservaringen en -vragen en een voor Nokia N95 prijzen en verkrijgbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Simpele vraag: weet niet of ie hier al is voorgekomen aangezien ik dit topic volg vanaf pagina 25.

Is het nu eindelijk mogelijk een achtergrond in te stellen die het hele scherm benut? Aangezien dit Symbian 3rd edition is met de nieuwe feature pack 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Op het Nokia forum staat dat de nieuwe Firmware versie 11.0.0.28 één deze dagen
zal uitkomen. Hopelijk zijn dan de meeste bugs eruit.

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichaelK1985 schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:34:
Op het Nokia forum staat dat de nieuwe Firmware versie 11.0.0.28 één deze dagen
zal uitkomen. Hopelijk zijn dan de meeste bugs eruit.
Waar vind ik dit forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
R-Alph schreef op zondag 29 april 2007 @ 17:11:
Ik snap trouwens al die hoge prijzen niet. Ik heb twee dagen geleden mijn toestel voor € 95,83 gekocht bij de T-Mobile shop. Dit was in combinatie met Flex 20 en PIT voor twee jaar. Er ging wel nog € 44,12 van af vanwegen mijn gespaarde punten.

Als ik kijk op internet hoeveel het me kost dan is daar toch een groot verschil tussen vind ik zelf. Want op internet zou ik zo'n € 312,- moeten bijbetalen als ik het zelfde abonnement zou willen hebben.
Vage site die van T-Mobile, Ik deed net de webshop ff doornemen en gekozen voor de N95 (toestel prijs was 229,95) bij het selecteren van abbo Flex20 wordt toestel ineens 409.95!!!

Ik zou zeggen doe maar zonder abbo maa dat pikken ze dan weer niet :(

Afbeeldingslocatie: http://aycu16.webshots.com/image/16695/2006182894988776441_th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al de nieuwe firmware getest? Ik kon 'm vandaag updaten via de nokia site zelf. Maar nog niet aan toegekomen (eerst backup maken enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 12:13:
Iemand al de nieuwe firmware getest? Ik kon 'm vandaag updaten via de nokia site zelf. Maar nog niet aan toegekomen (eerst backup maken enz.)
Hij staat er inderdaad op :D:D:D

Ga even de batterij opladen en dan installeren!!
Pagina: 1 ... 20 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.