Nokia N95 topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 35 Laatste
Acties:
  • 79.850 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Neostar:

Je zegt zelf al dat Nokia al jaren bezig is met geavanceerde telefoons op de markt te brengen. Hoe moeilijk kan het dan in godsnaam zijn voor die gasten om eens in 1 keer goede software uit te brengen? Reboots en crashes zouden helemaal niet voor mogen komen. Ik neem toch aan dat ze die telefoons ook zelf testen en niet zomaar de markt opgooien?

Ik voel mezelf enorm een tester. Nokia vind het maar wat makkelijk om een toestel brak de markt op te gooien, en de negatieve reacties komen vanzelf wel binnen. Vervolgens komt de ene firmware upgrade na de andere, en ooit over een jaar ofzo hebben we een stabiel toestel in handen. Van de zotte hoor. Ze horen zelf te testen en het toestel fatsoenlijk op de markt te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-01 16:22
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 14:59:
@Neostar:

Je zegt zelf al dat Nokia al jaren bezig is met geavanceerde telefoons op de markt te brengen. Hoe moeilijk kan het dan in godsnaam zijn voor die gasten om eens in 1 keer goede software uit te brengen? Reboots en crashes zouden helemaal niet voor mogen komen. Ik neem toch aan dat ze die telefoons ook zelf testen en niet zomaar de markt opgooien?

Ik voel mezelf enorm een tester. Nokia vind het maar wat makkelijk om een toestel brak de markt op te gooien, en de negatieve reacties komen vanzelf wel binnen. Vervolgens komt de ene firmware upgrade na de andere, en ooit over een jaar ofzo hebben we een stabiel toestel in handen. Van de zotte hoor. Ze horen zelf te testen en het toestel fatsoenlijk op de markt te zetten.
Vergelijk Symbian eens met je windows thuis op de pc.
Microsoft is al JAREN!!! bekend met besturingssystemen... wordt het voor hun dan ook niet eens tijd om een fatsoenlijke nooit vastlopend besturingssysteem te maken?
Nokia komt met softwareupdates... microsoft doet dat ook... een besturingssysteem is gewoon nooit bug free te krijgen blijkbaar. Ook voor windows betaal je de hoofdprijs. Je kan er natuurlijk wel over blijven zeiken, maar je schiet er toch niks mee op... gewoon iedere keer weer hopen dat na iedere update weer iets beters van het toestel terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Bij Nokia komen er nu ook berichten binnen dat er toch iets mis is met sommige modellen. De speling en mp3 problemen zijn nu bekend bij ze. Echter hoop ik ook dat ze wat gaan doen aan die vele headsets die de geest hebben gegeven en aan de brakke software. Het software verhaal zal wel loslopen, maar de rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:19
gewonecolalight schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:22:
[...]

Microsoft is al JAREN!!! bekend met besturingssystemen... wordt het voor hun dan ook niet eens tijd om een fatsoenlijke nooit vastlopend besturingssysteem te maken?
Nokia komt met softwareupdates... microsoft doet dat ook... een besturingssysteem is gewoon nooit bug free te krijgen blijkbaar. Ook voor windows betaal je de hoofdprijs. Je kan er natuurlijk wel over blijven zeiken, maar je schiet er toch niks mee op... gewoon iedere keer weer hopen dat na iedere update weer iets beters van het toestel terecht komt.
true ... 100% testen bestaat niet. Niet dat ik het goedkeur dat fabrikanten een toestel met "halve" firmware op de markt gooien. Ik heb tot nu toe nog weinig softwarematige fouten ontdekt in mijn N95 op de manier zoals ik het gebruik. Enige wat me is opgevallen is dat het laden van toepassingsbeheer traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

w00t. Net ook de N95 gehaald bij de Tmobile shop.

Extra punten inleveren is mogelijk. Ik had bijna 3000 punten en heb zo'n 60 euro korting gekregen.

Uiteindelijk voor 1 jaar verlenging met Flex 25 en PIT heb ik 170 euro betaald.
Werd geleverd met 1GB kaartje in de doos.

Toestel ziet er goed uit. Scherm is lekker groot, dus dat compenseert dan wel voor de mindere resolutie tov m'n N80. Voor de rest heb ik snel een screen protector besteld bij Brando, aangezien de N80 versie hiervan me erg is bevallen.

Ik bel op m'n computer nog wel eens via internetcalls.com (familie van Voipbuster, maar iets goedkoper). SIP instellingen invoeren in m'n N95 zorgt ervoor dat ik wel kan bellen, maar dit werkt niet echt lekker. Grote vertragingen.
Via fring werkt het wel prima. Ik had hetzelfde verhaal met m'n N80, dus misschien dat internetcalls niet goed samenwerkt met de Nokia SIP instellingen, maar ach. Fring werkt super, dus ik doe het daar wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Blindfold schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:36:
w00t. Net ook de N95 gehaald bij de Tmobile shop.

Extra punten inleveren is mogelijk. Ik had bijna 3000 punten en heb zo'n 60 euro korting gekregen.
Kan je aangeven of het een Branded toestel is? d.w.z. T-Mobile software geinstalleerd, logo's etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien domme vraag maar welke 2 kleuren zijn er beschikbaar? lees iets over sand en zilver, maar ook weer zwart? zit op mijn werk en kan niet op de nokia site kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 14:03:
[...]

Welkom in de realiteit. Helaas is dat tegenwoordig meer regel dan uitzondering dat als je een van de eerste exemplaren koopt van een electronisch apparaat, dat er dan nog bugs in zitten. Vooral in de gevallen waarin nieuwe techiek zit, zoals de N95 met GPS. Een echte tweaker houdt weet dat toch wel?

(...)

Met andere woorden, als je NU als een van de eerste een N95 koopt, wees je dan bewust dat er nog bugs in de software kunnen zitten. Nokia kennende worden er regelmatig en redelijk snel updates aangeboden. :)
Ik mag dan wel een tweaker zijn (sort of), daarnaast ben ik ook ondernemer en zakelijke klant, en verwacht ik een product wat gewoon werkt zoals het hoort te werken. Dat verwachten mijn klanten ook; ik zeg ook niet "uw website werkt nu inderdaad erg brak en soms helemaal niet, maar ik verwacht dat we binnenkort wel een update uitbrengen waarmee u het zelf weer in orde kunt maken".

Ik heb me niet aangemeld als beta-tester. Ik heb gewoon grof geld uitgegeven voor een functionerend product. Zonder speling, zonder vastlopers en met werkende GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:43:
misschien domme vraag maar welke 2 kleuren zijn er beschikbaar? lees iets over sand en zilver, maar ook weer zwart? zit op mijn werk en kan niet op de nokia site kijken
De beschikbare kleuren zijn:
Deep plum en Sand.

daarnaast is er ook nog een graphite cover beschikbaar, maar die zal je dan zelf erop moeten zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwajoep
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 16:01
Barock schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:10:
Vandaag bij de post!
De door mij gisteren bestelde Crystal Case voor de N95. Een super idee om je dure telefoon te beschermen.
www.Nokia-Winkel.nl ad. € 9,90 incl.Btw en verzending.
Werkt de slide nog wel als hij in een crystal case zit ?
Of moet je hem telkens openmaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Laatst online: 05-02 09:19
Alles werkt gewoon, je merkt eigenlijk niet dat hij erop zit! Het is heel dun materiaal. De kleine prijs van € 9,90 dubbel en dwars waard! DOEN DUS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
Barock schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:01:
Alles werkt gewoon, je merkt eigenlijk niet dat hij erop zit! Het is heel dun materiaal. De kleine prijs van € 9,90 dubbel en dwars waard! DOEN DUS!
Waarom heb ik het idee dat jij enige connecties met die winkel hebt?
en als dat toch zo is... waarom heb ik em dan nog niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je misschien een paar foto's maken van de telefoon met cover zowel open als dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Laatst online: 05-02 09:19
Kijk op de site, daar heb ik net ook een review achtergelaten.
Leg mij uit hoe ik een foto bij een bericht kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewonecolalight schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:55:
[...]

De beschikbare kleuren zijn:
Deep plum en Sand.

daarnaast is er ook nog een graphite cover beschikbaar, maar die zal je dan zelf erop moeten zetten

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barock schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:11:
Daar staat één foto op waarop je de cover niet eens ziet en al helemaal niet hoe 'ie met open/dichte slider omgaat.

Afbeelding plaatsen: klik als je een bericht aan het typen bent op het 'schilderij-icoontje' (rechts van het 'link-icoon') en vul de url in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle foto's die ik kan vinden zijn ALLEEN als die dicht zit. Kan me ook geen mechanisme voorstellen die beide kanten op schuift in plastic :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik het begrijp gaat T-mobile alleen maar die sand versie, of zoals het meisje aan de telefoon zei 'gewoon de normale', verkopen.
Godver, wat een verkeerde keus weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
Barock schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:11:
Heb je wel bij het verkeerde toestel een review achtergelaten... hij staat bij de N90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewonecolalight schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:25:
[...]

Heb je wel bij het verkeerde toestel een review achtergelaten... hij staat bij de N90
Flinke review ook ;) !

Ik vind het toch niet zo mooi denk ik... Maargoed, ik kan natuurlijk overtuigd worden door mooie fotos... Want een screenprotector doe ik in ieder geval niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinsdag ook zo'n apparaatje gehaald, maar ben toch niet 100% tevreden. Bijvoorbeeld over de GPS. Hoe krijgen jullie bereik? Zelfs als ik even ga fietsen dan heb ik na 5 minuten nog geen ontvangst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
Barock schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:59:
26-04-2007 @ 10:47 uur. Vandaag klein pakje net de post binnengekregen.
Ik weet niet wat voor connecties jij hebt hebt met die winkel, maar ik heb em dus besteld op de 25e en dit staat er in mijn order history:

HEADING_ORDER_HISTORY

25/04/2007 Openstaand
26/04/2007 Wacht op voorraad

je hebt dus blijkbaar de laatste voor mun neus weggekocht ofzo.

/edit
Ik heb het nog ff nagekeken... jij hebt em ook op de 25e besteld... ik heb em namelijk naar aanleiding van jou post besteld... dus het kan wel kloppen... maar goed... dan heb je dus alsnog de laatste voor mun neus weggekocht :P

[ Voor 19% gewijzigd door gewonecolalight op 27-04-2007 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:08:
Alle foto's die ik kan vinden zijn ALLEEN als die dicht zit. Kan me ook geen mechanisme voorstellen die beide kanten op schuift in plastic :S
al eens nagedacht over twee delen? eentje voor de bovenkant en eentje voor de onderkant? komt erwaarschijnlijk (net zoals met de N80) op neer dat je toetsenbord niet beschermd is maar de rest wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokia N95 topic - deel 2
zo heet dit topic toch en geen het GROTE NOKIA N95 ABO TOPIC

even stomme vraag kan er niet een topic worden geopend waar enkel dingen in kunne van waar en hoe een n95 zo goedkoop mogelijk te halen. erger me eigelijk dood aan die abo dingen in dit topic heeft niks met het werken van de nokia n95 te maken
grootste deel lees je enkel hoe en waar men zijn nokia n95 gehaald heeft en tegen wat voor abo prijzen
laat men dit in een ander topic zetten en dit topic enkel gebruiken waar voor het geopend is voor info over de n95
en die toch hun ding over abo,s kwijt wil laat die dan dit zetten in een topic dat hiervoor bestemd is zelf ben ik met al die abo verhaaltjes niks zie ga ik niet zitten wachten tot een toestel op de markt is en hoe ik er goedkoop aankom ga ze gewoon zelf halen
vb retourtje engeland is nog geen 50 euro pak 440 euro voor de n95 ben ik nog een stuk goedkoper uit dan iemand die in nederland 2 jaar aan een abo vast zit

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:04:
Nokia N95 topic - deel 2

even stomme vraag kan er niet een topic worden geopend waar enkel dingen in kunne van waar en hoe een n95 zo goedkoop mogelijk te halen. erger me eigelijk dood aan die abo dingen in dit topic heeft niks met het werken van de nokia n95 te maken
grootste deel lees je enkel hoe en waar men zijn nokia n95 gehaald heeft en tegen wat voor abo prijzen
laat men dit in een ander topic zetten en dit topic enkel gebruiken waar voor het geopend is voor info over de n95
en die toch hun ding over abo,s kwijt wil laat die dan dit zetten in een topic dat hiervoor bestemd is zelf ben ik met al die abo verhaaltjes niks zie ga ik niet zitten wachten tot een toestel op de markt is en hoe ik er goedkoop aankom ga ze gewoon zelf halen
vb retourtje engeland is nog geen 50 euro pak 440 euro voor de n95 ben ik nog een stuk goedkoper uit dan iemand die in nederland 2 jaar aan een abo vast zit
Vergeet de luchthavenbelasting niet hè! :P

Maar ben het wel met je eens!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokia N95 topic - deel 2

....

Modbreak:Als je iets te klagen heb doe dat dan middels een TR. Post het in geen geval in dit topic want niemand heeft daar wat aan.

Maar, om in de sfeer van dit topic te blijven, waar heb je de jouwe eigenlijk gehaald, want dat durf je precies niet zeggen e....

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewonecolalight schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:22:
[...]

Ja, daar wordt het ook tijd voor (vandaar dat ik ben overgestapt naar een Mac). Maar dat Microsoft brakke producten maakt is voor mij echt geen reden om dat daarom maar van Nokia te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Nokia N95 topic - deel 2

Ja dat is al geprobeerd , maar de mods zijn het niet met je eens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het met dit mobieltje mogelijk is HSDPA / UMTS ontvangst via USB of Wifi met je Laptop te delen?

Dus je mobiel als antenne voor mobiel internet op je Laptop.

Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 19:31:
Weet iemand of het met dit mobieltje mogelijk is HSDPA / UMTS ontvangst via USB of Wifi met je Laptop te delen?

Dus je mobiel als antenne voor mobiel internet op je Laptop.

Ben erg benieuwd :)
Je kan hem inderdaad als modem gebruiken, bijv via BT of kabeltje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 19:32:
[...]

Je kan hem inderdaad als modem gebruiken, bijv via BT of kabeltje. :)
Relaxed, scheelt weer een umts kaartje en kosten voor mobiel internet pakket _/-\o_
Wat is precies BT? Sorry kom hier niet dagelijks 8)7

Edit, heb even mn geheugen laten werken, dit bericht behoeft dus geen reactie.
BT = Bluetooth :X

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel post zijn er nu al in dit topic gemaakt? en hoeveel echte info zit er in 75 procent gaat over abo,s.Oke niet slecht natuurlijk als je in nederland woont maar daadwerkelijke info is toch maar schaars .
ben gewoon al overgestapt om info te vinden over dit toestel naar een engelse site.
en dat de mods dit nu prima vinden zie is hoeveel reclame er is worden ze ook door betaald en dat alles heel onoverzichtelijk word doet ze niet veel.Natuurlijk beter voor de sponsors die kunnen hun reclame op elke pagina laten zien voor je misschien gevonden hebt wat je zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind dat er een poll moet komen
abo info in het nokia n95 topic of dat er een speciaal topic voor moet komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 23:30
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 19:43:
Hoeveel post zijn er nu al in dit topic gemaakt? en hoeveel echte info zit er in 75 procent gaat over abo,s.Oke niet slecht natuurlijk als je in nederland woont maar daadwerkelijke info is toch maar schaars .
ben gewoon al overgestapt om info te vinden over dit toestel naar een engelse site.
en dat de mods dit nu prima vinden zie is hoeveel reclame er is worden ze ook door betaald en dat alles heel onoverzichtelijk word doet ze niet veel.Natuurlijk beter voor de sponsors die kunnen hun reclame op elke pagina laten zien voor je misschien gevonden hebt wat je zoekt
wat zeg je allemaal? nu zeg je voor de tweede keer op deze pagina dat er teveel over gelult wordt.. zitten maar 8 postings tussen!!

als jij nou gewoon stfupped dan stopt het vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 19:44:
NEEEEEEE !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 19:44:
Dit is het Noka N95 topic. Dus alles wat deze telefoon aangaat (cq werking, instellingen, bugs, features, mankementen maar ook prijs, levering etc) wordt in dit topic gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best video-converter/viewer voor de N95?

http://www.n95users.com/f...eo9-video-conversion.html

gebruik dit proggie zelf is echt de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
Tumtum schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:01:
Voor de mensen die naar een houder op zoek waren voor in de auto, Brodit heeft er eentje:
Brodit N95 houder

Verwacht: eerste helft van mei. Ziet dr goed uit al zeg ik het zelf...
dat ziet er zeker goed uit.. deze moet ik hebben.. samen met de proclip voor m'n auto..

heeft iemand enig idee waar ik deze in nederland kan bestellen zodra hij uit is?

iig weer een bookmark erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cq werking, instellingen, bugs, features

oke ergens wel mee eens maar zo alles tezamen word onoverzichtelijk vind je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

zou je zo vriendelijk willen zijn een paar foo's te maken want op de website is het erg onduidelijk.

graag alle kanten open en dicht,
zou top zijn!
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 19:43:
offtopic:
Je kan je beklag hier doen: PSGG Feedback ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is te filmen met de flitser of in ieder geval licht aan?
Kan dit namelijk nergens vinden bij de instellingen en zonder licht zijn mijn filmpjes in het donker niet echt interessant om terug te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abductor schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:54:
[...]

Dat wordt bij PhoneHouse een exclusive, net als hun N72.

Kijk bijv. ook maar naar de N95 Pink (zoals de N73), die is voorlopig alleen maar in de States verkrijgbaar.
Dit moet de zwarte worden
Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/8342/n95musiceditionck3.jpg
Ziet er wel netjes uit moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

ziet er idd wel fancy uit. Bij deze ook meteen m'n eerste post vanaf m'n N95 :) Gaat wel prima zo via het wlan van m'n ouders.

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:42

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:31:
Kan iemand vinden hoe ik met de N95 muziek kan luisteren wat op m'n pc staat? En is 't mogelijk om via 't netwerk ook op de N95 te komen?
Je kunt volgens mij niet de muziek van je pc luisteren met je N95, andersom wel. Je gebruikt hier upnp voor. Je moet dan wel een wifi netwerkje hebben om je bestanden te kunnen delen.

Menu > Instrumenten > Eigen netwerk
Ga eerst naar Instellingen
Ga op Eigen toegangspunt en selecteer je Wifi netwerk
Ga naar Apparaatnaam en geef je toestel een duidelijk herkenbare naam (de mijne heet Nokia N95 Robert)
Druk op Terug
Ga nu naar Inhoud delen
Zet Inhoud delen op Aan
Daaronder kun je instellen wat je precies wil delen

Met Windows Medialplayer 11 zou je het apparaat nu moeten kunnen vinden, heb je een oudere versie dan moet je nog Windows Media Connect downloaden als je dat nog niet had.

Ik heb zelf zo'n Philips Streamium apparaat aan de audioversterker hangen en die werkt ook op basis van upnp. Dan speel ik de muziek van mijn N95 dus ook af in de woonkamer via de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Blindfold schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:36:
[...]
Ik bel op m'n computer nog wel eens via internetcalls.com (familie van Voipbuster, maar iets goedkoper). SIP instellingen invoeren in m'n N95 zorgt ervoor dat ik wel kan bellen, maar dit werkt niet echt lekker. Grote vertragingen.
Via fring werkt het wel prima. Ik had hetzelfde verhaal met m'n N80, dus misschien dat internetcalls niet goed samenwerkt met de Nokia SIP instellingen, maar ach. Fring werkt super, dus ik doe het daar wel mee.
Bij mij ging het de eerste keer ook niet goed maar nu wel. Ik denk zelf dat het aan de dekking lag, bij UMTS is de latency te hoog, met HSDPA gaat het wel prima. Zie hier mijn uitgebreid verslag in een eerder post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:30:
[...]
[afbeelding]
Enig idee wat deze gaat kosten, phone house zat afgelopen zaterdag ook wel op een heel excusief prijsje van 800 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Vandaag attendeerde iemand mij op PocketCaster, een programma op live video te broadcasten vanaf je mobiel naar internet. Wel leuk als je ergens bent en je wilt meerdere mensen laten zien wat jij ziet (concert ofzo). Er is ook een UI60-v3 versie beschikbaar en die werkt ook op de N95. Helaas alleen jammer dat de ingebouwde GPS ontvanger nog niet werkt (zoals TomTom) maar dat zal vast in een volgende versie toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Wat ik me eigenlijk afvraag, is dat er hier zoveel tweakers zitten en dan ook nog allemaal het liefst een N95 met internet enzo willen hebben.
Ik heb op mijn werk en thuis eigenlijk 24/7 een pc met internet tot mijn beschikking, dus wie kan mij overtuigen om behalve dat het een super mooi ding is, ook met mn mobiel te gaan internetten? Vind de abo's eigenlijk best duur.

Vandaag wel ff een N95 in mijn handen gehad, dat beviel me prima! Voelt goed en geen speling op het klepje (of ze hadden m al gefixed ;))

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ybox schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:55:
[...]

Enig idee wat deze gaat kosten, phone house zat afgelopen zaterdag ook wel op een heel excusief prijsje van 800 euro...
Nee een prijs weet ik zo niet. Ik kwam hem toevallig tegen. Ik weet ook niet precies meer waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ursamajor schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:58:
wie kan mij overtuigen om behalve dat het een super mooi ding is, ook met mn mobiel te gaan internetten? Vind de abo's eigenlijk best duur.
Als je in de trein zit, in de file staat (actuele verkeersinfo), als je op afstand je hdd recorder wilt programmeren (KiSS :P), je mail wilt checken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op afstand je HDD recorder programeren?
Vertel hier eens wat meer over :D dit lijkt me interesant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 22:49:
Volgens mij gaat die via een HTTP-interface. Je bezoekt dus als het ware de server van je HDD-recorder. In dit geval is dat een KiSS (mooi spul overigens).

Overigens gebruik ik mobiel internet echt voor van alles: mail, TV kijken, MSN, podcasts, surfen, multiplayer games en meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 22:49:
Ik heb een KiSS DP-558 en daarmee kun je verbinding maken met een webapp van KiSS en een programmagids zien en aangeven welke programma's je wilt opnemen. De speler polt iedere 15 minuten de KiSS server en haalt de op te nemen programma's binnen en doet z'n ding :)

Die KiSS is verder redelijk brak (firmware is nog meer buggy dan die van de N95 ;)), maar deze feature is echt ideaal. Voor mij absoluut een reden om inet op een telefoon te willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:30:
[...]

[afbeelding]
moet je helaas teleurstellen... dit is een photoshop (van een photoshop?!), gemaakt door een user op de mobile-review site (bericht nr. 3145):
bron
Hey all! I really can`t wait for the N95.. and it *unfortunetly* well known that Nokia won`t bring a InternetEdition nor a Music Edition of the N95. Mobile-Review, MR and some other members has confirmed this.
But how should the MusicEdition look like? Well.. I`ve made a PS! Check below

"Are you gonna bark all day, little doggy... or are you gonna bite?" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
ik wilde net zeggen, als dat de black edition is dan is hij wel heeeeeel lelijk.

ik ga dat pocketcaster eens proberen, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:28
whie, bericht vanaf mn N95 :-D Weet alleen nog niet wat enter is. Ik krijg geen verbinding met satelliet. Wat bedoelen mensen hier met een 'fix'? Betekent dat dat je gewoon heel lang moet wachten ofzo? Ook buiten krijg ik namelijk geen verbinding. En ik snap trouwens niet waarom ik niet gewoon kan inzoomen op de kaart, die staan toch in het geheugen? Ik zit in de randstad btw. Tot zover vanaf de N95, internet werkt echt super trouwens!

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
Een fix betekent dat je GPS verbinding gefixed is, dus dat je satalietverbinding hebt en dat je GPS heeft uitgerekend waar je bent.

Wist ik ook niet, maar als je die kreet vaak voorbij ziet komen, snap je het vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, als je zachtjes naar de multimedia stand schuift, horen jullie dan een plastic achtig tikje? Ik wel en heb het idee dat dat niet goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
Komt er trouwens voor eind dit jaar een telefoon op de markt die ook interne gps heeft + touchscreen?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

FireStarter schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 00:58:
Komt er trouwens voor eind dit jaar een telefoon op de markt die ook interne gps heeft + touchscreen?
Die is er al. Bv. Htc 3300. Is eigenlijk een pda

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
Melkbus schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 23:50:
whie, bericht vanaf mn N95 :-D Weet alleen nog niet wat enter is. Ik krijg geen verbinding met satelliet. Wat bedoelen mensen hier met een 'fix'? Betekent dat dat je gewoon heel lang moet wachten ofzo? Ook buiten krijg ik namelijk geen verbinding. En ik snap trouwens niet waarom ik niet gewoon kan inzoomen op de kaart, die staan toch in het geheugen? Ik zit in de randstad btw. Tot zover vanaf de N95, internet werkt echt super trouwens!
heb je het originele memory kaartje al in de telefoon gestoken?

Ik had dit dus niet gedaan dus was het overal blanco!

GPS fix werkt hier perfect, 4 satellieten met zwarte balken. Dat is nu op dit moment, vanaf mijn kamer (zolder)

Wel grappig is dat als ik de telefoon heel snel van de ene kant naar de andere kant zwaai dat de GPS keer op keer m'n signaal midden op straat geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb sinds gisteren ook mijn N95. Heb de plum silver. De sand versies die we in het magazijn hadden liggen hadden speling op de slider (heb er maar een getest) en vond de plum eigenlijk ook mooier.

Ben er erg blij mee.

Heb ook twee paar vragen die ik niet echt in dit topic terug heb kunnen vinden:

Mijn gps lijkt het ook beroerd te doen. Ik heb de indruk dat ik geen fix krijg al begrijp ik niet exact wat men er mee bedoeld. Heb via Instrumenten en dan GPS ggvns voor positie gekozen, er staat dan geen verbinding, ongeveer vijf minuten gewacht maar geen resultaat. Stond op dat moment in het centrum van leiden dus je zou zeggen dat ie wel wat zou moeten kunnen vinden. Als ik via opties bij satelieten kijk vond ie er drie met daarvoor getallen tussen de 9 en 24.

Quickoffice wat er op geinstalleerd is werkt prima maar kan er helaas geen documenten mee bewerken. Ik weet dat er ook een betaalde versie is die het wel kan maar ben eigenlijk op zoek naar iets legaals wat gratis is. Het hoeft niet bijzonder te zijn, heb een heel eenvoudig excel sheet wat ik wil kunnen bewerken.

edit: zie terwijl ik dit bericht typte al dat er uitgelegd wordt wat een fix eigenlijk is. er wordt ook gesproken over zwarte balken, die waren bij mij niet te zien. Morgen nog maar eens ergens anders proberen maar kan me haast niet voorstellen dat je op de beestenmarkt in leiden geen gps dekking zou hebben.

Overigens werkt de link van de bc om je internet settings erop te zetten perfect:
http://www.belcompany.nl/...lingen_voor_je_mobiel.htm

O ja, laatste vraag, zit er een data teller in het toestel zodat ik kan zien wat het dataverbruik via het telfort toegangspunt is? (wifi thuis natuurljk niet meegerekend)

[ Voor 23% gewijzigd door leuf op 28-04-2007 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralLee
  • Laatst online: 24-02-2023
Heb al een paar opmerkingen gelezen over fixes van de GPS en de randstad, en dat je daar juist goede fixen zou moeten krijgen;

GPS is niet afhankelijk van welk deel van het land je zit; die Sat's staan zo hoog en ver dat dat niet uitmaakt. Het is zelfs zo dat je op het "platteland", in elk geval een omgeving zónder bebouwing om je heen betere en snellere fixen krijgt dan in de stad; Sattelieten staan nl niet alleen bóven je maar zitten ook aan de horizon (en een gebouw, of bos met een dicht bladerdak blocken juist het GPS-signaal) :P

Eerder in het forum kon je ook al lezen dat het wel wil helpen om via instellingen ff 1 keer naar de GPS status te gaan; hierdoor zou ie daarna iets makkelijker en sneller moeten fixen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:11
Ik heb mijn N95 geconfigureerd voor het bellen met VoipBuster, alleen maakt mijn N95 nu altijd standaardverbinding met mijn WLAN. Hoe kan ik instellen dat hij dit pas doet als ik een internetoproep wil plaatsen? Ik denk anders dat de batterij na een nachtje leeg is met een constante WLAN verbinding.

[ Voor 17% gewijzigd door Razer op 28-04-2007 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
Excuses voor de late reactie.
Heb het nagevraagd aan de hand van een melding van gisteren (enkele pagina's terug al weer)
Maar er komt voorlopig geen update voor de N95 van TomTom!

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crackanimal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-06 17:48
nou, ik ben weer in NL en heb de N95 dus in gebruik. om nogmaals dit topic niet negatief te laten klinken:

ik heb de deep plum, met de volgende ervaringen:

1) binnen 1-2 minuten, binnen in huis met de nokia 'tegen' het raam natuurlijk, een gps fix. niet slecht; de gps systemen van enkele jaren geleden (ook de bluetooth) doen het slechter. en ik heb heel wat gps-systemen gebruikt.
2) de maps functie is echt goed! ook google earth gedownload, geweldig! hierin kan je dus inderdaad je papieren kaarten weggooien (mits je altijd internet hebt natuurlijk :-)), erg gedetailleerd. ook heeft nokia kaarten (maps) de nieuwste updates aan kaartmateriaal, ik zal het van het weekend het navigeren gaan testen.
3) klein beetje speling aan rechterzeide, maar niet irritant; ja nu ik er op let, door alle negatieve reacties hiero :-)
4)geen echte vastlopers gehad tot nu toe.

wel was de accu zeer snel leeg; niet gek na via bluetooth een uur data verzonden te hebben, en nog eens 2 uur gespeeld te hebben. remember wat er eerder gezegd is: dit soort accus worden pas beter na een aantal keer geladen te zijn. vraag me niet waarom, maar dit was met de N80 ook zo...

al met al, een prima toestel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

nils7 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 04:39:
Excuses voor de late reactie.
Heb het nagevraagd aan de hand van een melding van gisteren (enkele pagina's terug al weer)
Maar er komt voorlopig geen update voor de N95 van TomTom!
Eind zomer 2007 komt deze pas beschikbaar, is afgelopen woensdag pas besloten. Dit is blijkbaar nog niet gecommuniceerd naar de afdelingen met klantcontacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik op de website kom van voip buster zie ik alleen maar de windows versie om te downloaden, waar kan ik die voor de n95 vinden?

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Razer schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 01:57:
Ik heb mijn N95 geconfigureerd voor het bellen met VoipBuster, alleen maakt mijn N95 nu altijd standaardverbinding met mijn WLAN. Hoe kan ik instellen dat hij dit pas doet als ik een internetoproep wil plaatsen? Ik denk anders dat de batterij na een nachtje leeg is met een constante WLAN verbinding.
Ik heb hetzelfde probleem. Zie uitleg in eerder bericht http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/27920293#27920293; zie onderaan. Zet hier Login type op Handmatig. Vervolgens vraagt hij "WLAN-scans uitschakelen?", antwoord hier met OK.

Als je dan wilt bellen via VoIP-Buster dan toets je het nummer in (of via je telefoonboek) en in plaats van de groene beltoets te drukken kies je eerst Opties en dan Internetoproep. Hij meldt dan "Telefoon niet geregistreed bij internettelefoondienst. Nu registreren?". Antwoord hier met Ja en dan gaat hij registreren en via VoIP bellen.
Maar voor mij werkte dat niet omdat ik ook inkomend gebeld wil worden via mijn VoIP-Buster nummer.

Als je in een gebied woont waar goede HSDPA dekking is, je met je abonnement toegang hebt tot HSDPA en je een flatfee databundel hebt, dan zou je kunnen overwegen om de wifi helemaal niet te gebruiken maar alleen nog maar via het mobiele netwerk. Op de momenten dat je belt verbruikt die wel meer energie maar dat wordt weer ruimschoots goed gemaakt in de standby mode. Het werkt bij mij verassend goed, ik haal nu een veel langere standby tijd.

De huidige 802.11g standaard gaat nog dusdaning inefficient met energie om dat je accu inderdaad veel te snel leeg is. Pas in de nieuwe 802.11n standaard is een voorziening voor mobiel gebruik.

Er is nog wel iets anders raars dat me is opgevallen, misschien hebben anderen hier ook last van? Als ik iemand bel via VoIP-Buster via mijn N95, dan wordt de gebelde persoon ongeveer een minuut na het verbreken van het gesprek nog een keer gebeld door mijn VoIP-Buster nummer (als je geen inkomend nummer hebt volgt er wellicht een anonieme oproep). Als je die oproep beantwoord dan is er niemand aan de lijn. Bel maar eens naar een ander nummer van jezelf. Volgens mij hoeft er niet eens opgepakt te worden, ook als je hem maar 1x over laat gaan gebeurd dat.
Ik denk dat er iets misgaat met het verbreken in VoIP switch. Het lijkt wel of hij de verbinding probeert te herstellen. Iemand anders hier ook last van?

[ Voor 16% gewijzigd door robertwebbe op 28-04-2007 10:47 . Reden: probleempje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 08:32
Ik heb de N95 Sand nu bijna een week, heb geen speling software loopt netjes geen vast lopers op 1 keer na. Bluetooth bleef hangen tijdens connecten met pc suite. Gekocht bij 2Call.

Eerste reactie was teleurstellend, maar na een week vind ik het toch wel een toppertje. Had er in het begin meer van verwacht vooral batterij duur. Batterij gaat bij mij minder dan 1 dag mee(komt door automatisch email binnen halen denk ik). Scherm van N80 is wel stukken beter, vooral tijdens het internetten.

Fix krijgen in een rijdende auto(snelweg) duurde al 2 keer 10 minuten. Dat is dus echt slecht, maar als ik stil sta, waar dan ook zelfs midden in mijn huiskamer heb ik binnen 2 minuten een fix. Dit vind ik weer super goed. Oude gps is me dat nog nooit gelukt.

Heb Wayfinder getest met interne gps werkt wel goed, alleen adres in toetsen is wat lastig.

Over TomTom (dit weet ik niet 100% zeker) TomTom navigator 6.03 is er alleen voor Windows Mobile en niet voor Symbian, hoogste versie van Symbian is 6.02. Bij 6.03 kan je kiezen voor interne gps. Even wachten nog dus.

Heb nog een vraag wanneer moet je verbinding op UMTS staan, heb hem nu op Dual Mode, maar kan gewoon Video bellen. Heb gewoon PIT van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
vannacht rond 12 uur was de telefoon volgeladen. Om 2 uur ging ik slapen en vlak voor het slapen nog ff een video gekeken van ongeveer 10 min. Netjes afgesloten en toen zzzzzz. Ik wordt net wakker en ik heb nog maar 1 streepje :? 11 uur geleden was de telefoon nog vol en ik heb er niks speciaals mee gedaan dan even 10 min video kijken. Er stond ook niks op de achtergrond te draaien ... beetje raar dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 10:41:
als ik op de website kom van voip buster zie ik alleen maar de windows versie om te downloaden, waar kan ik die voor de n95 vinden?

tnx
Je hoeft niets te downloaden en installeren, er staat al een SIP client op. Je hoeft alleen maar de SIP instellingen er in te zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door robertwebbe op 28-04-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnet mijn eerste vastloper.

Ik had er wat MP3tjes opgezet. Media bibliotheer vernieuws anders zag ik ze nergens.
Hiernaa een vastloper.
Zal het wel ff druk gehad hebben met het importeren van 20 MP3tjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

sl1200 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 01:06:
[...]
Die is er al. Bv. Htc 3300. Is eigenlijk een pda
En als je ook nog HSDPA wilt, de P3600 (na ROM update is de GPS pas enabled).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie het bovenste knopje (doorspoelen) indrukt in de multimedia stand, horen jullie dan een harde click? Ik wel het lijkt alsof je een stuk pastic buigt en knakt.
Ik ga er vanmiddag mee terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

dcell schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 10:57:
vannacht rond 12 uur was de telefoon volgeladen. Om 2 uur ging ik slapen en vlak voor het slapen nog ff een video gekeken van ongeveer 10 min. Netjes afgesloten en toen zzzzzz. Ik wordt net wakker en ik heb nog maar 1 streepje :? 11 uur geleden was de telefoon nog vol en ik heb er niks speciaals mee gedaan dan even 10 min video kijken. Er stond ook niks op de achtergrond te draaien ... beetje raar dit.
Het meten van de capaciteit is technisch gezien erg moeilijk, je moet het altijd maar zien als indicatie. Er zijn situaties die eigenlijk een niet representatief beeld geven en die zijn bijvoorbeeld net na het opladen, net na het aanzetten of net na een gesprek. Als je even langer wacht, krijg je een beter beeld, al blijft dat zoals ik al zei een indicatie.

Ik denk dat je telefoon de hele dag nog mee zou kunnen.

Zaken die veel energie verbruiken zijn natuurlijk bellen (maar dat doe je maar af en toe), WiFi de hele tijd aan, GPS aan, MP3 afspelen, display verlichting continu aan (tijdens navigatie bijvoorbeeld) en zo zullen er nog wel een aantal dingen zijn.
Als je een hele lange standby tijd wilt behalen, ga hier dan zuinig mee om. Dan zijn er nog wat andere besparingstips; bluetooth uit en Netwerkmodus op alleen GSM zetten. Daarmee doe je wel wat afbreuk aan de mogelijkheden van je toestel maar als je ze toch niet gebruikt kun je het uitzetten en een langere standby tijd behalen.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 28-04-2007 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
robertwebbe schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 11:24:
[...]

Het meten van de capaciteit is technisch gezien erg moeilijk, je moet het altijd maar zien als indicatie. Er zijn situaties die eigenlijk een niet representatief beeld geven en die zijn bijvoorbeeld net na het opladen, net na het aanzetten of net na een gesprek. Als je even langer wacht, krijg je een beter beeld, al blijft dat zoals ik al zei een indicatie.

Ik denk dat je telefoon de hele dag nog mee zou kunnen.

Zaken die veel energie verbruiken zijn natuurlijk bellen (maar dat doe je maar af en toe), WiFi de hele tijd aan, GPS aan, MP3 afspelen, display verlichting continu aan (tijdens navigatie bijvoorbeeld) en zo zullen er nog wel een aantal dingen zijn.
Als je een hele lange standby tijd wilt behalen, ga hier dan zuinig mee om. Dan zijn er nog wat andere besparingstips; bluetooth uit en Netwerkmodus op alleen GSM zetten. Daarmee doe je wel wat afbreuk aan de mogelijkheden van je toestel maar als je ze toch niet gebruikt kun je het uitzetten en een langere standby tijd behalen.
ik snap natuurlijk zelf ook wel welke functies het meest batterijconsumerend zijn maar normaal gesproken zou ik als ik opsta nog de volle bak aan streepjes moeten hebben. Dat was bij mijn N80 zo, en 2 dagen geleden had ik nog maar 3 streepjes en kon hij ook de hele nacht door en ging er maar 1 streepje vanaf. Nu piepte hij gewoon dat hij bijna leeg was en volgens Nsysinfo had ik maar 10% batterylevel over.

Dat de standby-tijd niet al te hoog is dat snap ik, gezien de functies die dit toestel bevat. Daar heb ik al mee leren leven sinds ik vorig jaar de N80 had. Het is wel erg raar als ik op een plek zit met VOL bereik, ik de telefoon niet gebruik/aanraak en dus gewoon standby laat ( op de 10 minuten video na ) en ik na 11 uurtjes al de melding krijg van batterij bijna leeg. Zelfs als ik op mijn werk zit waar het bereik schommelt tussen GSM-bereik en UMTS-bereik ( wat batterijconsumerend is ! ) kan ik makkelijk 9 uurtjes doen terwijl er dan maar vaak 1 a 2 streepjes vanaf gaan. Dat er 1 a 2 streepjes af zijn met dit gebruiksgedrag dat kan ik begrijpen maar een volle batterij voor 90% leegtrekken in 11 uur terwijl ik de telefoon nauwelijks belast hebt is wel erg raar. Kan natuurlijk idd zo zijn dat de batterijmeter niet nauwkeurig is maar dat het zoveel afwijkt lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Voip-buster net ook ingesteld :D.
Ik heb het idee dat het werkt.
Nu wachten op mijn eindeloos online abbo van KPN dan bellen we overal via Voip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 19:55
Iemand die de levertijd van de T-Mobile online shop weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 11:43:
Ik heb Voip-buster net ook ingesteld :D.
Ik heb het idee dat het werkt.
Nu wachten op mijn eindeloos online abbo van KPN dan bellen we overal via Voip
Je weet dat je met Eindeloos online niet mag voipen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

Chutney schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 11:57:
[...]

Je weet dat je met Eindeloos online niet mag voipen he?
Geldt dit alleen voor KPN, of ook voor andere aanbieders als T-Mobile/Telfort ect?

"Are you gonna bark all day, little doggy... or are you gonna bite?" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Yorick81 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:42:
[...]

Kan je aangeven of het een Branded toestel is? d.w.z. T-Mobile software geinstalleerd, logo's etc?
Nee, hij is unbranded. Geen logos ofzo. software is V10.0.018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
robertwebbe schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 10:42:
[...]

Er is nog wel iets anders raars dat me is opgevallen, misschien hebben anderen hier ook last van? Als ik iemand bel via VoIP-Buster via mijn N95, dan wordt de gebelde persoon ongeveer een minuut na het verbreken van het gesprek nog een keer gebeld door mijn VoIP-Buster nummer (als je geen inkomend nummer hebt volgt er wellicht een anonieme oproep). Als je die oproep beantwoord dan is er niemand aan de lijn. Bel maar eens naar een ander nummer van jezelf. Volgens mij hoeft er niet eens opgepakt te worden, ook als je hem maar 1x over laat gaan gebeurd dat.
Ik denk dat er iets misgaat met het verbreken in VoIP switch. Het lijkt wel of hij de verbinding probeert te herstellen. Iemand anders hier ook last van?
Niet zozeer bij de N95 (want die telefoon heb ik niet ;)), maar wel bij de N80 heb ik hetzelfde probleem. Aanmelden (via WiFi) op Voipbuster gaat prima, zelf bellen ook, maar ik heb last van hetzelfde probleem. Ik heb een paar keer mezelf op de vaste lijn gebeld om te testen of VB het doet. Dat werkt dus, maar kort daarna word ik zelf weer gebeld (waarbij mijn VB-nummer wordt weergegeven). Dat vind ik dusdanig irritant dat ik maar even niet via Voip bel (op mijn N80). Ik heb mijn probleem ook aangekaart in het N80-topic maar blijkbaar was ik de enige, want er kwam geen respons op. Eerlijk gezegd ben ik ook niet zó bekend met het voipgebeuren dat ik kan achterhalen waar de oorzaak ligt. Het kan aan de client op de telefoon liggen, aan het netwerk, aan VoipBuster, of aan een instelling die ik fout heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
robertwebbe schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 10:20:
[...]

Eind zomer 2007 komt deze pas beschikbaar, is afgelopen woensdag pas besloten. Dit is blijkbaar nog niet gecommuniceerd naar de afdelingen met klantcontacten.
Onzin ik heb dit intern bij TomTom uitgevraagd ;)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik was het al van plan maar deze berichtgeving bespoedigt het toch. Ik zal per netwerk eens uitzoeken wat ze nu precies aan data abonnementen hebben en wat de mogelijkheden en beperkingen daar van zijn.

Hier alvast KPN:

Afbeeldingslocatie: http://www.robertwebbe.nl/KPN-prive.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.robertwebbe.nl/KPN-zakelijk.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

nils7 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 13:31:
[...]
Onzin ik heb dit intern bij TomTom uitgevraagd ;)
Bij wie dan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

rclahsen schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 13:27:
[...]
Niet zozeer bij de N95 (want die telefoon heb ik niet ;)), maar wel bij de N80 heb ik hetzelfde probleem. Aanmelden (via WiFi) op Voipbuster gaat prima, zelf bellen ook, maar ik heb last van hetzelfde probleem. Ik heb een paar keer mezelf op de vaste lijn gebeld om te testen of VB het doet. Dat werkt dus, maar kort daarna word ik zelf weer gebeld (waarbij mijn VB-nummer wordt weergegeven). Dat vind ik dusdanig irritant dat ik maar even niet via Voip bel (op mijn N80). Ik heb mijn probleem ook aangekaart in het N80-topic maar blijkbaar was ik de enige, want er kwam geen respons op. Eerlijk gezegd ben ik ook niet zó bekend met het voipgebeuren dat ik kan achterhalen waar de oorzaak ligt. Het kan aan de client op de telefoon liggen, aan het netwerk, aan VoipBuster, of aan een instelling die ik fout heb staan.
Ik heb Betamax (het moederbedrijf achter VoIP-Buster) een mail gestuurd. Direct uitleg erbij gedaan van de N95, hopen dat ze het oppakken. In ieder geval bedankt voor je reactie, dan weten we in ieder geval dat we niet de enige zijn. :)

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 28-04-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Hi tarieven:

Afbeeldingslocatie: http://www.robertwebbe.nl/hi.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.robertwebbe.nl/hi2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralLee
@ RobertWebbe;

Je geeft aan dat je met het internet -pakket van Hi (Hi eindeloos) niet mag VOIPen...; maar hoe wordt dat gecontroleerd dan? Ook de VOIP-data blijft data toch? En hoe willen KPN dat checken (gezien het data-verhaal)

Ik was afgelopen week bij de BC die me daar dus niets over vertelden en ik was eigenlijk van plan m'n (nog aan te schaffen) N95 daar toch écht wel voor te gaan gebruiken. >:)

Thanx voor de duidelijke info in dit topic! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

GeneralLee schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 14:21:
@ RobertWebbe;

Je geeft aan dat je met het internet -pakket van Hi (Hi eindeloos) niet mag VOIPen...; maar hoe wordt dat gecontroleerd dan? Ook de VOIP-data blijft data toch? En hoe willen KPN dat checken (gezien het data-verhaal)

Ik was afgelopen week bij de BC die me daar dus niets over vertelden en ik was eigenlijk van plan m'n (nog aan te schaffen) N95 daar toch écht wel voor te gaan gebruiken. >:)

Thanx voor de duidelijke info in dit topic! _/-\o_
Ik heb Internet Flat Fee, ik kan helaas dus niet controleren of dat er nu een poort (5060 in geval van VoIP) is dichtgezet of dat het slechts een commerciele beperking is. Wellicht kan iemand met een dergelijke abonnement eens testen?

Dat de betreffende BC medewerker niet wist dat je er niet mee mag Voipen vind ik op zich niet eens zo gek, dit zijn een van de vele kleine lettertjes die je pas ziet als je de aanvullende voorwaarden gaat zoeken, downloaden en doorlezen... En die voorwaarden willen nog wel eens wijzigen. En niet alleen bij KPN maar idem dito bij de andere netwerken.

Maar gelukkig dan maar dat ik het nu eens uitzoek en hier publiceer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Vodafone:

Afbeeldingslocatie: http://www.robertwebbe.nl/vodafone.gif

De andere netwerken volgen later vandaag, ik moet nu weg.

[ Voor 33% gewijzigd door robertwebbe op 28-04-2007 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crackanimal schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 09:28:

2) de maps functie is echt goed! ook google earth gedownload, geweldig! hierin kan je dus inderdaad je papieren kaarten weggooien (mits je altijd internet hebt natuurlijk :-)), erg gedetailleerd. ook heeft nokia kaarten (maps) de nieuwste updates aan kaartmateriaal, ik zal het van het weekend het navigeren gaan testen.
Hi Crack, zou je me kunnen vertellen hoe je precies Google Earth voor de N95 downloadt en installeert? Lijkt me een super uitbreiding!

Eric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 14:58:
[...]
Hi Crack, zou je me kunnen vertellen hoe je precies Google Earth voor de N95 downloadt en installeert? Lijkt me een super uitbreiding!

Eric.
Met je mobiele browser surf je naar http://www.google.com/gmm, en druk op de pagina op link "Download Google Maps voor de Nokia Advances MIDP2". Wijst allemaal vanzelf.
Na installatie vind je de applicatie terug in de map Toepassingen.

[ Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 28-04-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 15:11:
[...]

Met je mobiele browser surf je naar http://www.google.com/gmm, en druk op de pagina op link "Download Google Maps voor de Nokia Advances MIDP2". Wijst allemaal vanzelf.
Na installatie vind je de applicatie terug in de map Toepassingen.
Bedankt. Maar ik hik even vast. Als ik dat doe, komt er helemaal bovenin "3G webfeeds" te staan met daaronder het G-oogle simbooltje met een lang adres. Erop klikken heeft alleen als resultaat "webfeedindeling niet ondersteund". Doe ik iets heel doms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog geen fix gehad, 1gb kaartje kan ik wel inzoomen op de map, 2gb kaartje niet, dus heb ik alle data van standaard 1gb naar 2gb gekopieerd, maar kan nogsteeds niet zoeken op de map,

iemand een kleine howto, om maps, op een niet-meegeleverd 2gb kaartje te krijgen?

maploader krijg ik melding dat ik geen verbinding met i-net kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralLee
@ RobertWebbe;

Ik neem aan dat het dichtzetten van zo'n poort tbv VOIP softwarematig op de N95 wordt/is uitgevoerd?

Nu schaf ik het toestel los aan bij BC (of een andere winkel) zónder te melden icm welk abonnement ik 'm wil gebruiken; Dan zóu dat dus niet op voorhand gedaan kunnen zijn gedaan (mag ik aannemen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
GeneralLee schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:03:
@ RobertWebbe;

Ik neem aan dat het dichtzetten van zo'n poort tbv VOIP softwarematig op de N95 wordt/is uitgevoerd?

Nu schaf ik het toestel los aan bij BC (of een andere winkel) zónder te melden icm welk abonnement ik 'm wil gebruiken; Dan zóu dat dus niet op voorhand gedaan kunnen zijn gedaan (mag ik aannemen)?
Dit wordt natuurlijk niet op het toestel dichtgezet. :o
Net zoals bij een gewone ISP wordt dit ergens in het datanetwerk gedaan. (evt. op een proxyserver als die gebruikt wordt)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

ReMCoDijKSTRa schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 11:52:
Iemand die de levertijd van de T-Mobile online shop weet?
5-10 werkdagen, aldus een medewerker van T-Mobile klantenservice die ik 2 dagen geleden telefonisch sprak.

Specs: GamePC HTPC Server

Pagina: 1 ... 19 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.