Nokia N95 topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 35 Laatste
Acties:
  • 79.828 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 09:45
Barock schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:48:
[...]

Hier de echte eigen Baas (Ondernemer dus) Antwoord op je vraag: Een cristal case,
net besteld hier: http://www.nokia-winkel.n...voor-nokia-n95-p-271.html
Ik vind zo'n goedkoop plastic laagje over zo'n mooie dure telefoon niet echt classy staan...
Netzoiets als plastic op je bank terwijl de bank al 5 jaar oud is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 15:24
iemand de VOIP functie al werkend gekregen? ik probeerde Truphone te installeren maar lukte niet. Hij komt niet verder bij de SIP instellingen, zegt dat er niks is om aan te passen.
Vraag me nu af of T-Mobile dus toch SIP heeft geblokkeerd. Dan zou dit dus softwarematig gedaan moeten zijn aangezien op dit moment nog mijn Vodafone SIM erin zit. Iemand hier al meer ervaring mee?

Verder nog een ding over navigatie, als je hem in de auto gebruikt is het goed, niet super maargoed. Verder zie ik geen flitspalen etc? kun je die later nog als POI's toevoegen of niet?
En ik vroeg me af, is het normaal dat als ik instel als Voetganger, en ik start navigatie dat hij automatisch terug switched naar auto. Dus in route plannen en bekijken gaat wel als voetganger, maar zodra ik ga navigeren paktie de route voor een auto. Dit is wel beetje raar aangezien de GPS functie wordt gepromoot voor lopen. Iemand dit al geprobeerd?

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
mijn camera is erg matig heb ik het idee... kan helaas geen voorbeeld hosten! :(

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-01 16:22
A_to_the_S schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:30:
[...]

Ik vind zo'n goedkoop plastic laagje over zo'n mooie dure telefoon niet echt classy staan...
Liever dat, dan over 3 weken al krassen erop te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
gewonecolalight schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:41:
[...]

Liever dat, dan over 3 weken al krassen erop te hebben.
idd, is het al bekend of er voor het schermpje een plastic 'covertje' zit? dus dat wanneer je de voorcover vervangt dat je krassen weg zijn, of komen de krassen direct op het LCD-schermpje/

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

olandese schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:38:
Hallo,

heeft iemand ook problem om verbinding te maken met de Nokia MapsLoader?
ja ik, hij zegt dat hij geen verbinding kan maken, heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

als je phone binne een paar weken vol krassen staat en het schermpje stuk is....dat is ook niet erg classy denk ik ;)
Razor109 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:46:
[...]

idd, is het al bekend of er voor het schermpje een plastic 'covertje' zit? dus dat wanneer je de voorcover vervangt dat je krassen weg zijn, of komen de krassen direct op het LCD-schermpje/
het lijkt erop dat het om een puur bloot schermpje gaat...zoals jee computer-tft hebt...ik vind het erg jammer dat er geen hard plastiek bescherming voor zit (zoals bij mijn 6680)...

je weet wel, als je ana het schermpje komt (wat natuurlijk niet de bedoeling is, maar toch) dan maakt dat zo een plons-waterachtig-vlekje (LCD = liquid crystal display)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:43:
idd...dat "speling" verhaal is relevant...iedere telefoon met een slider (of ander bewegend onderdeel) zal wel IETS speling hebben...

Mijn N95 heeft dus ook wat speling :p maar wat maakt dat nu in godsnaam uit...ik merk er niets van en als dit forum er niet vol van stond was ik er ook nooit achtergekomen want hierdoor gaat iedereen zijn toestel angstvallig VEEL te grondig controleren... :p

ps: "zenne" kunnen de Nederlanders vervangen door "hoor"...maar dan nog, je kan toch wel wat voorstellen wat ik wou zeggen ;)
doe eens een email naar nokia met de link naar dit forum dan kunnen ze daar ook lezen dat de slider spelling heeft .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechtstreeks op 't schermpje. 't Is dus aan te raden om een cover/plasticlaagje/whatever te bestellen en op 't schermpje te plaatsen. Er staan (ook) in deze post genoeg links al vermeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brando
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 23:42
Ik heb het forum gevolgd en natuurlijk afgelopen vrijdag mijn N95 (plum) bij de BC opgehaald. Klasse service trouwens bij de BC. Ik zie dat mijn N95 rechtsonder ook iets speling heeft, maar ja het is een schuifsysteem. Als er over een tijdje genoeg N95 op voorraad zijn ga ik wel een keer terug na de BC en vergelijk ik het met een aantal nieuwe. Als er op andere minder speling zit dan “eis” ik wel een nieuwe of reparatie. Voor nu heb ik er geen problemen mee en ben ik heel tevreden met de N95. Helaas is de GPS ontvanger te zwak voor serieus gebruik (denk ik).

Voor een telefoon maakt hij super foto’s, maar mijn canon S45 maakt betere foto’s. Filmen doet ie erg goed. Ik heb dit filmpje gemaakt van mij dochter direct toen ik terug was van de BC. Interneten, filmpjes bekijken via Wifi gaat goed, via UMTS/ GPRS heb ik nog niet kunnen proberen omdat mijn abo nog niet is ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er anders mss iemand met "speling" op slider daar een video ofzo van posten.
Want nu lijkt het precies of er een olietanker tss kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:07:
Kan er anders mss iemand met "speling" op slider daar een video ofzo van posten.
neem dat nu echt niet te serieus en sla niet in paniek...het is gemiddeld zo een halve mm...alles wat beweegt heeft speling...heel normaal...somige zeggen geen speling te hebben maar die zijn veel milder in hun keuring of zullen het minimaal hebben...

(een deur heeft ook speling hoor...wil dat dan zeggen dat ze niet goed werkt? :p ;) slechte vergelijking? :p 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog de nokia7650. Geen speling. Nergens. Tevens ook robuust en krachtig. Veel goedkoper destijds als de N95. Je mag toch wel verwachten dat de telefoon nagenoeg perfect in elkaar is gezet. Of is dat tegenwoordig ook al weer krikkemakkig kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spelling ist drom dat die zo duur is????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:07:
Het is bij mij een halve mm denk ik, maar het is wel vrij irritant als je op een knopje rechts drukt (daar zit bij mij de speling), omdat je dan twee aanslagen hebt zeg maar (eerst voel je de slider naar achteren gaan, vervolgens de knop). Maar je kunt er 100 mee worden heb ik gehoord ;)

Nam vanmorgen mijn Samsung D600 nog eens ter hand, en da's toch wel een heel ander gevoel hoor. Die is al tig keer op de grond gevallen en heeft nog steeds 0,0 speling en voelt super solide aan. De N95 simpelweg niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:16:
[...]

Het is bij mij een halve mm denk ik, maar het is wel vrij irritant als je op een knopje rechts drukt (daar zit bij mij de speling), omdat je dan twee aanslagen hebt zeg maar (eerst voel je de slider naar achteren gaan, vervolgens de knop). Maar je kunt er 100 mee worden heb ik gehoord ;)

Nam vanmorgen mijn Samsung D600 nog eens ter hand, en da's toch wel een heel ander gevoel hoor. Die is al tig keer op de grond gevallen en heeft nog steeds 0,0 speling en voelt super solide aan. De N95 simpelweg niet.
Jah...de D600 is wel een super model...ik denk trouwens niet dat je de N95 op de grond moet laten vallen want bij 1 keer heeft hij al teveel denk ik (of heeft iemand het al meegemaakt? :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:08
Hebben meer mensen last van een laag volume als je belt?
Hij staat volgens mij op max maar ik vind dit zeer zacht :S
Bug, of een fout?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruins3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik heb hier nog de nokia7650. Geen speling. Nergens. Tevens ook robuust en krachtig. Veel goedkoper destijds als de N95. Je mag toch wel verwachten dat de telefoon nagenoeg perfect in elkaar is gezet. Of is dat tegenwoordig ook al weer krikkemakkig kijken?
Veel goedkoper? Wat koste dat ding toen ook al weer? Volgens mij was het een van de duurste GSM's op de markt. En er is zo iets als inflatie waar je rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
die speling waar iedereen het over heeft, is dat wanneer je de slider open hebt, of wanneer je hem dicht hebt? Wanneer ik hem dicht heb zie ik idd dat er een beetje speling zit, maar totaal geen last van. Maar lijkt me logisch dat er dan wat speling zit, want die is weg als je hem openschuift.. dat zal dus wel de reden zijn dat hij iets meer ruimte nodig heeft bij het uitschuiven ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razor109 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:32:
die speling waar iedereen het over heeft, is dat wanneer je de slider open hebt, of wanneer je hem dicht hebt?
Beide, maar ik heb er alleen wat last van als 'ie open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruins3 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:28:
[...]

Veel goedkoper? Wat koste dat ding toen ook al weer? Volgens mij was het een van de duurste GSM's op de markt. En er is zo iets als inflatie waar je rekening mee moet houden.
Kom is op, snap je me punt niet? We zijn ondertussen meer dan 4 jaar verder. Maar een degelijke telefoon als topklasse mogen we niet wensen?
Doet mee beetje denken aan microsoft taferelen waar mensen ook zeiden dat krassen hun eigen schuld was en dat er niet gezeurt mocht worden. Puntje bij paaltje lag de fout toch niet bij de consument.
In het kort: degelijk product gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook die speling en het valt allemaal reuze mee.
Gaat het ding toch niet kapot van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:42:
Wat verstaan jullie precies onder de speling?

Ik heb de Sand, en als ik de schuif dicht heb beweegt ie misschien een millimeter omhoog. Naar de zijkanten zit geen speling. Als de schuif open is, is er ook geen speling.

Ik heb wel een beetje ruis, maar echt storend is het niet. Je hoort het vooral als de telefoon overgaat, tijdens het gepsrek merk je het niet zo.

En als ik mn gps-gegevens opzoek krijg ik binnen een min de gegevens, ook als ik thuis zit.
Nu weet ik het nog steeds niett :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
Wat ik hier nog niet voorbij zag komen:

Wat is die lader klein man ! echt niet normaal.. het is gewoon een stekker met een draadje.. :) prima om mee te nemen en hij weegd niks ! :D Verder.. deze telefoon is echt een droom :) ik heb nog geen "grote" problemen gehad

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laten we maar zeggen dat deze op een maandag zijn gemaakt >:)

tis toch alleen de sand hee die spelling heeft???

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luitjes, even over video's op de n95:
Wat is het beste formaat en de optimale resolutie en wat is het beste programma om b.v. AVI's of MPG filmpjes om te zetten vanaf de PC? Ik heb hier bijvoorbeeld een mooie montage van 500 MB liggen. Die zou ik graag mee willen nemen op de n95 en er de show mee kunnen maken!

Dan over de beschermingsfolie. Deze heb ik bij Smartphoneshop besteld voor euro 15. Nu heb ik het stripje wat verkloot door het opplakken een paar keer over te doen. Ga dus een nieuwe halen en het in 1x goed doen. Blijft wel het punt dat je volgens mij -altijd- luchtbelletjes onder het folietje houdt. Dat gepriegel is ook niks voor mij. Zal ook op zoek gaan naar een chirurg met geduld ofzo :-) Maar die folie is wel belangrijk want je houdt je scherm dan krasvrij en als je het goed plakt, zie je geen verschil met het scherm zonder folie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het zal er best goed voor zijn inderdaad, maar echt mooier maak je de telefoon er niet mee. Misschien als je naar een ruimte met extreme stof-omstandigheden gaat (lees: manege), dan ok... Maar dagelijks gebruik, is het niet mooi! ZO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad...de lader is SUPER....

ik had zelfs niet gemerkt dat ik hem in mijn broekzak had zitten toen ik naar mijn werk vertrok :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:14:
Luitjes, even over video's op de n95:
Wat is het beste formaat en de optimale resolutie en wat is het beste programma om b.v. AVI's of MPG filmpjes om te zetten vanaf de PC? Ik heb hier bijvoorbeeld een mooie montage van 500 MB liggen. Die zou ik graag mee willen nemen op de n95 en er de show mee kunnen maken!

Dan over de beschermingsfolie. Deze heb ik bij Smartphoneshop besteld voor euro 15. Nu heb ik het stripje wat verkloot door het opplakken een paar keer over te doen. Ga dus een nieuwe halen en het in 1x goed doen. Blijft wel het punt dat je volgens mij -altijd- luchtbelletjes onder het folietje houdt. Dat gepriegel is ook niks voor mij. Zal ook op zoek gaan naar een chirurg met geduld ofzo :-) Maar die folie is wel belangrijk want je houdt je scherm dan krasvrij en als je het goed plakt, zie je geen verschil met het scherm zonder folie.
ik heb eens ergens gelezen dat je dit het beste plakt in de badkamer waar het vochtig is dan krijg je geen blaasjes.succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin de speling toch wel behoorlijk storend te vinden hoor. Nou kun je me een zeikerd noemen, maar wanneer ik het toestel heb uitgeschoven en ik gebruik de toetsen die aan de rechterkant zitten, kleppert de telefoon gewoon. Het is niet zo dat ik het heel iets voel ofzo, je hoort hem echt tikken, zoveel speling zit er in.

Vanochtend trouwens met mijn vorige N95 terug geweest naar de Belcompany. Gezien mijn camera probleem en verscheidene vastlopers heb ik een nieuwe meegekregen. Met de mededeling van de werknemer van Belcompany erbij dat er alleen bij die BC al zeker 4 toestellen met camera problemen waren teruggebracht, met mij erbij dus al 5 (in 1 week tijd).

Van nokia hadden zij (de BC) te horen gekregen dat de N95 moeite schijnt te hebben met het wegschrijven van foto's naar de geheugenkaart. En idd, ik heb nu als opslagmedium de telefoon geselecteerd en heb 0 problemen ondervonden. Toch vreemd. Nokia verwachtte dit al met de eerste firmware upgrade te zullen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:45:
Ik begin de speling toch wel behoorlijk storend te vinden hoor. Nou kun je me een zeikerd noemen, maar wanneer ik het toestel heb uitgeschoven en ik gebruik de toetsen die aan de rechterkant zitten, kleppert de telefoon gewoon. Het is niet zo dat ik het heel iets voel ofzo, je hoort hem echt tikken, zoveel speling zit er in.

Vanochtend trouwens met mijn vorige N95 terug geweest naar de Belcompany. Gezien mijn camera probleem en verscheidene vastlopers heb ik een nieuwe meegekregen. Met de mededeling van de werknemer van Belcompany erbij dat er alleen bij die BC al zeker 4 toestellen met camera problemen waren teruggebracht, met mij erbij dus al 5 (in 1 week tijd).

Van nokia hadden zij (de BC) te horen gekregen dat de N95 moeite schijnt te hebben met het wegschrijven van foto's naar de geheugenkaart. En idd, ik heb nu als opslagmedium de telefoon geselecteerd en heb 0 problemen ondervonden. Toch vreemd. Nokia verwachtte dit al met de eerste firmware upgrade te zullen verhelpen.
En, dezelfde speling op je nieuwe telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
ik kan heel scheel zijn hoor, Maar als ik op nokia.nl kiest voor "telefoon software" dan staat de n95 er niet tussen. Hoe/Waar kan ik de nieuwe firmware vinden ?

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:14:
Ik heb ook een beschermingsfolie en was slechts 8eu kwijt :P

http://www.gpsplaza.nl/screen-protector.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik baal een beetje van het feit dat ik gewoon geen goede msn messenger kan vinden voor de n95. Elke gratis app. heeft reclame messages oid. MMiM Live messenger is een goede! Perfect zelfs. alleen krijg ik telkens de melding dat het niet buiten china te gebruiken is en dan logt ie gewoon niet in.

iemand een i-d-tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee hoelang de eerste keer laden duurde?
de mijne is zogezegd vol na 1u? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 18:22:
iemand een idee hoelang de eerste keer laden duurde?
de mijne is zogezegd vol na 1u? :?
de allereerste keer laat je hem best een nachtje aan de lader...maar het is normaal dat een lege baterij tegenwoordig al volledig is opgeladen in 1 a 2 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 18:26:
[...]

de allereerste keer laat je hem best een nachtje aan de lader...maar het is normaal dat een lege baterij tegenwoordig al volledig is opgeladen in 1 a 2 uur
In het boekje staat dan weer dat een volgeladen batterij niet aan de lader mag gehouden, omdat dit de capaciteit zou verminderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 18:28:
[...]

In het boekje staat dan weer dat een volgeladen batterij niet aan de lader mag gehouden, omdat dit de capaciteit zou verminderen...
klopt...maar ze beschikken over druppellading dus erg veel kwaads kan die niet doen...ik had het dus ook over de allereerste keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-07 12:46
Oke. Afgelopen een simpel testje gedaan hoelang de batterij het uithoudt.

Vrijdag toestel aan de stroom gehangen. Op een gegegen moment hoorde ik een beep. blijkbaar was het laden al gereed. Er toen van het weekend kort meegespeeld.

Zondag nacht aan de stroom gehangen. (hele nacht)

Maandag ochtend aan van 08:00 tot 22:45. niet meegebeld en ook niet gebeld. verder niets mee gedaan.

Dinsdag ochtend aan van 08:00 tot 22:45 niet meegebeld en ook niet gebeld. verder niets mee gedaan.

Woensdag ochtend van 08:00 tot heden aan. Niet meegebeld en ook niet gebeld. verder niets mee gedaan.

Tot op heden geeft de batterij nog alle beschikbare balkjes aan. So far so good voor de standby tijd!.
Ben benieuwd waneer er wat afgaat.
We blijven dus nog het een en ander tsten

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
rjbenning schreef op woensdag 25 april 2007 @ 18:41:
Oke. Afgelopen een simpel testje gedaan hoelang de batterij het uithoudt.

Vrijdag toestel aan de stroom gehangen. Op een gegegen moment hoorde ik een beep. blijkbaar was het laden al gereed. Er toen van het weekend kort meegespeeld.

Zondag nacht aan de stroom gehangen. (hele nacht)

Maandag ochtend aan van 08:00 tot 22:45. niet meegebeld en ook niet gebeld. verder niets mee gedaan.

Dinsdag ochtend aan van 08:00 tot 22:45 niet meegebeld en ook niet gebeld. verder niets mee gedaan.

Woensdag ochtend van 08:00 tot heden aan. Niet meegebeld en ook niet gebeld. verder niets mee gedaan.

Tot op heden geeft de batterij nog alle beschikbare balkjes aan. So far so good voor de standby tijd!.
Ben benieuwd waneer er wat afgaat.
We blijven dus nog het een en ander tsten
bel jij niet met een telefoon >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:57:
[...]

als je phone binne een paar weken vol krassen staat en het schermpje stuk is....dat is ook niet erg classy denk ik ;)
Idd... ik moet zeggen dat ik zo'n doorzichtig kapje ook niet alles vind, maar het grote voordeel is dat ik na bijna een jaar nog steeds een zo goed als nieuwe N80 heb! Meaning: goed te verkopen, en met de opbrengst... you guessed it! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwajoep
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 16:01
Is er ook software om met de n95 je pc thuis te bedienen ?
(voor als ze er thuis weer eens niet uitkomen !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:52:
Ik heb ook die speling en het valt allemaal reuze mee.
Gaat het ding toch niet kapot van.
Kom op zeg. Je betaalt toch geen 700 euri voor een telefoon die niet 100% in orde is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand na het eten dan de video expert tip? Wat is beste formaat / resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumtum|IA2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-05-2015
Voor de mensen die naar een houder op zoek waren voor in de auto, Brodit heeft er eentje:
Brodit N95 houder

Verwacht: eerste helft van mei. Ziet dr goed uit al zeg ik het zelf...

[ Voor 1% gewijzigd door Tumtum|IA2 op 25-04-2007 19:19 . Reden: link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je muziek draait op 100%, is dit dan schadelijk voor de speakers? Ik neem aan van niet, want dan zou Nokia hem niet zo hard laten gaan... ben echt tevreden over de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 18:22:
ik baal een beetje van het feit dat ik gewoon geen goede msn messenger kan vinden voor de n95. Elke gratis app. heeft reclame messages oid. MMiM Live messenger is een goede! Perfect zelfs. alleen krijg ik telkens de melding dat het niet buiten china te gebruiken is en dan logt ie gewoon niet in.

iemand een i-d-tje?
waar naar toe mailen???

Modbreak:Mailen? 8)7 Dit is een forum hoor! Als het illegale shit is, dan post je het niet als het door de beugel kan dan post je het wel. Bied dus geen progs waar mensen hun mailadres voor moeten dumpen hier. Dat is de reinste topicvervuiling.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:10:
Als je muziek draait op 100%, is dit dan schadelijk voor de speakers? Ik neem aan van niet, want dan zou Nokia hem niet zo hard laten gaan... ben echt tevreden over de speakers.
Ik zie alleenmaar een productpage en dan moet je zelf nog helemaal gaan zoeken naar die voor de N95...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Video's converteren kan je doen in qvga resolutie.
320x240 / 20/25 fps goed geluid (aac-stereo bv) en een 384kbps videobitrate.

Dit zijn uiteraard wel de hoogste normen min of meer.
Als het kan kies je dan nog voor h.264 codec.

Apple gebruikers kunnen meteen naar VisualHub gaan... Uitstekend programma.
Windows gebruikers kan ik Helix video Producer aanraden.

Slider tolerance blijkt niet op alle toestellen aanwezig te zijn dus kan misschien met een productiefoutje te maken hebben van 1 of meerdere leveringen!

Aanrader voor de sporters, installeer Sports Tracker applicatie! Uitstekend programma !!

Stoor je niet aan de kleine puntjes in het toestel, enjoy the multimedia experience!! Geld is uitgegeven dus nu gewoon genieten :)

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ursamajor schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:19:
[...]

Ik zie alleenmaar een productpage en dan moet je zelf nog helemaal gaan zoeken naar die voor de N95...
??? Ik kan je even niet volgen heehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Razor109 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:32:
iemand de VOIP functie al werkend gekregen? ik probeerde Truphone te installeren maar lukte niet. Hij komt niet verder bij de SIP instellingen, zegt dat er niks is om aan te passen.
Vraag me nu af of T-Mobile dus toch SIP heeft geblokkeerd. Dan zou dit dus softwarematig gedaan moeten zijn aangezien op dit moment nog mijn Vodafone SIM erin zit. Iemand hier al meer ervaring mee?
Ja ik! En hoe! Ik gebruik zelf VoIP Buster en ik ben ook nog in het bezit van een inkomend telefoonnummer. Gewoon even de gegevens inkloppen en hij deed het direct. Uitgaande en inkomende verbindingen gaan overigens prima.

In eerste instantie krijg je de melding dat het alleen werkt via wifi. Op zich is dat wel te begrijpen, politiek gezien denk ik dat de operators (grote klanten) niet blij zullen zijn als klanten via hun dataverbinding via SIP gaan bellen, daar gaan hun belminuutjes dan. Uiteindelijk zal het wel gebeuren maar ze proberen het natuurlijk nog even af te houden. Ik hoopte dat er snel een SIP client van een andere aanbieder zou komen die het wel zou kunnen.

Maar.... groot was mijn verbazing toen ik gisteren op de snelweg in de file stond en met de SIP instellingen aan het vogelen was. Ineens zag ik dat ik hem ook kon koppelen aan mijn GPRS toegangspunt. Dus maar even gedaan. En ja hoor, geregistreed :). En... ik kon echt bellen. Wel een mega vertraging van een seconde of zes dus niet praktisch bruikbaar. Maar toen ik het vandaag weer gebruikte (met 120 op de A12) ging het wel perfect. Collega gebeld en die was verbaasd dat hij een geografisch nummer zag terwijl hij hoorde dat ik op de snelweg reed. En de geluidskwaliteit was gewoon nog beter dan een normaal mobiel gesprek. Blijkbaar wordt er meer bandbreedte gereserveerd voor een SIP gesprek dan een normaal mobiel gesprek.

Ik vermoed zelf dat het aan de HSDPA dekking ligt. Pas met HSDPA is de latency zo laag dat het netwerk snel goed is om weinig vertraging te hebben. Gisteren zat ik denk ik op UMTS zonder HSDPA.

Wat ik mij nog afvraag en moet proberen is of je nu met bijvoorbeeld een T-Mobile Pocket Internet Totaal nu ook op gebruik maakt van het HSDPA netwerk, al dan niet gecapped tot GPRS snelheid. Maar dat moet ik nog even uitzoeken.

Ik heb het nu getest met KPN en Vodafone, op beide abonnementen heb ik de duurste data toevoegingen zodat ik gebruik kan maken van de maximale netwerksnelheid.

Tenslotte nog even over de SIP. Niet alle SIP accounts zullen werken. Die VoIP-buster-achtigen (allemaal merken van het bedrijf Betamax), die werken wel. Maar andere weer niet. Ik zit in een testgroep van KPN en die SIP account kreeg ik ook niet aan de slag. Volgens de projecctmanager zou het toestel dan NAT en STUN moeten ondersteunen en dat doet die blijkbaar dus niet.

Voor het geval je wilt weten welke instellingen ik waar heb gebruikt:

Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > SIP-instellingen

SIP-profiel
Profiel naam: VoIP-Buster @mobile
Dienstprofiel: IETF
Standaard toegangspunt:<kies hier je GPRS toegangspunt waarmee je http internet toegang hebt (dus geen WAP!)>
Openbare gebruikersnaam: sip:<je voipbuster naam>@voipbuster.com
Compressie gebruiken: Nee
Registratie: Altijd aan
Beveiliging gebruiken: Nee

Proxy server
Proxyserveraddress: sip:sip.voipbuster.com
Beveiligingsdomein: voipbuster.com
Gebruikersnaam: <your voipbuster name>
Wachtwoord: <your voipbuster password>
Vrije routing toestaan: Ja
Overdrachtstype: UDP
Poort:5060

Registrar Server
Registrat serveradres: sip:sip.voipbuster.com
Beveiligingsdomein: voipbuster.com
Gebruikersnaam: <your voipbuster name>
Wachtwoord: <your voipbuster password>
Overdrachtstype: UDP
Poort:5060

Daarna moet je nog even naar Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > Internettelefoon

Profiel
Naam: VoIP-Buster
SIP-profielen: {klik hier al de gemaakte SIP profielen aan}

Vervolgens Menu > Instrumenten > Internettelefoon > Instellingen

Voorkeurstype: Internetoproep
Instellingen voor VoIP-Buster > Login-type: Automatisch

Ik vind het persoonlijk wel cool :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Hoe kan ik de berichten van m'n nokia n73 overplaatsen naar m'n nokia n95 ??

Als ik in bestandenbeheer naar inbox ga en de berichten van m"n n73 opsla en dan m'n nokia n95 aansluit kan ik die berichten niet plakken...

Is dit mogelijk??

Groeten Jens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat dat niet met nokia pc suite??

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

DaannO schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:19:
[...]

Dat logo betekent dat hij UMTS bereik heeft. Zodra je in een gebied zit waar je dat niet hebt, verdwijnt dat logo en zie je alleen nog GSM bereik. Hoe doet verder weinig met je batterij. :)
Toch heeft UMTS wel invloed op de energieconsumptie van het toestel.

Als een toestel GSM dekking heeft, zal het toestel altijd zoeken naar een UMTS mast en daarmee verbinding proberen te maken. Aangezien niet overal UMTS dekking is, zal het toestel steeds moeten switchen tussen GSM en UMTS en dat kost veel energie.

Als je dan ook nog op de weg zit, dan moet `ie naast meerdere omliggende GSM cellen ook contact proberen te maken met UMTS cellen. reken maar dat dit veel energie kost.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:42:
Hallo,

Hoe kan ik de berichten van m'n nokia n73 overplaatsen naar m'n nokia n95 ??

Als ik in bestandenbeheer naar inbox ga en de berichten van m"n n73 opsla en dan m'n nokia n95 aansluit kan ik die berichten niet plakken...

Is dit mogelijk??

Groeten Jens
Via de data-transfer applicatie (Menu - Instrumenten - Overdracht) even je sms-berichten doorsturen... Werkt perfect ;)

2 robertwebbe: Goede omschrijving ;) VoIP werkt idd supergoed en makkelijk, werk zelf ook al meer dan een jaar met VoIPbuster en een VoIP-in nummer :) HSDPA netwerk kan je idd gebruiken en de goede geluidskwaliteit is omdat de VoIP-applicatie een betere geluidscodec gebruikt aangezien je via breedband altijd meer bandbreedte hebt. (zoals de naam al zegt :P). Dit is dus volledig te wijten aan de applicatie en niet het netwerk ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Daarnaast ben ik (beroepshalve) ook gaan spitten in de navigatiemogelijkheden van de N95, daar is nogal wat onduidelijk over. Ik heb hier een stukje over geschreven, eigenlijk bedoelt voor intern gebruik maar ik zet het hier ook maar neer om de geinteresseerde twijfelaars over de streep te trekken.

Nokia Maps
Standaard wordt iedere Nokia uitgeleverd met Nokia Maps. Dit is eigenlijk een digitale landkaart, uitgebreid met allerlei handige Point Of Interests. Je kunt ook routes plannen. De route wordt echter wel via internet voor het toestel berekend (hiervoor wordt er dus een klein beetje data verbruikt). Als je dan drukt op Route weergeven dan zie je een tekst weergave met instructies. Via de knop Opties kun je dan kiezen voor Weergeven op kaart, je ziet de geplande route dan gemarkeerd op de kaart weergegeven. Vervolgens kun je dan op Volgen drukken en dan word je eigen positie via GPS weergegeven op de kaart. Dit is natuurlijk niet te vergelijken met “echte” navigatie; je krijgt niet echt een planning (bijvoorbeeld na 50 meter rechtsaf, je moet goed blijven kijken naar de kaart), je hoort er geen stem bij en er wordt niet automatisch een correctie gemaakt van de route als je verkeerd rijdt.
Je kunt ook kiezen voor de "echte" navigatie, dan kun je kiezen voor Navigatie starten. Dan ga je betalen voor het gebruik van deze functie.

Nokia Smart2Go
In het menu van Nokia Maps heb je ook de mogelijkheid "Extra diensten". In dit menu kun je kiezen voor "Navigatie toevoegen". Dit is een betaalde dienst! Er zijn verschillende gebieden waarvoor je een navigatie licentie kunt kopen:

• Alpen (Oostenrijk, Zwitsersland, Duitsland, Frankrijk, Italië)
• Benelux (België, Nederland, Luxemburg + Frankrijk en Duitsland)
• Frankrijk & Benelux (België, Nederland, Luxemburg)
• Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland
• Italië + Oostenrijk en Zwitserland
• Scandinavische landen (Noorwegen, Zweden, Finland)
• Spanje, Portugal
• Verenigd Koninkrijk, Ierse republiek
• West-Europa
• Oost-Europa
• Rusland
• Turkije (Istanbul en Ankara)
• Taiwan
• Hong Kong en Macau
• Singapore, Bangkok, Kuala Lumpur
• Australië
• VS (zonder Alaska)
• Canada
• VS en Canada
• Mexico
• Brazilië
• Midden Oosten
• Zuid-Afrika

Voor ieder gebied dien je een navigatie licentie te kopen voor een bepaalde tijd. Een voorbeeld van de prijs van bijvoorbeeld de Benelux versie:

• een licentie voor 7 dagen: € 6,49
• een licentie voor 30 dagen: € 7,99
• een licentie voor 1 jaar: € 59,99
• een licentie voor 3 jaar: € 69,99

De kosten hiervoor kun je betalen via een creditcard (Visa, MasterCard of AMEX). De 7 en 30 dagen licenties kun je ook via SMS billing afrekenen (dan is soms de prijs dan een paar dubbeltjes duurder of goedkoper dan de genoemde prijs i.v.m. afronding naar SMS tarief).

Standaard krijg je bij aanschaf van een N95 een voucher waarmee je de West Europa kaart voor 7 dagen mag testen. Om deze voucher te kunnen gebruiken kies je West Europa, vervolgens scroll in het scherm voor de licentieduur naar beneden en daar vind je de mogelijkheid "Licentiecode invoeren". Let goed op dat je dan wel de West Europa licentie kiest!

De licenties worden gekoppeld aan het IMSI nummer (IMEI en SIM). Als een van beide wijzigt dient de licentie bijgewerkt te worden.
- Voor SIM wissels: Ga naar Nokia Maps > Extra diensten > Navigatie toevoegen > Accepteren > Selecteer de regio waarvoor een licentie was aangekocht. Het toestel zal dan melden dat er een nieuwe SIM is geidentificeerd en of de licentie overgedragen dient te worden. Antwoord hier met ja. Vervolgens dien je een internetverbinding te kiezen waarover de licentie kan worden bijgewerkt.
- Voor IMEI wissels (bijvoorbeeld na toestel swap): Ga naar Nokia Maps > Extra diensten > Navigatie toevoegen > Accepteren > Selecteer de regio waarvoor een licentie was aangekocht. Kies vervolgens Opties en kies dan Update. Vervolgens dien je een internetverbinding te kiezen waarover de licentie kan worden bijgewerkt.
- Wijzigen beide, dan dient de klant contact op te nemen met de Club Nokia Careline (0800-022 2743), zij zullen dan een nieuwe licentiecode verstrekken.

Nokia kaarten
De kaarten zijn gratis te downloaden. Dan kan op twee manieren:
Thuis via je pc. Ga dan naar http://www.smart2go.com/en/help/maploader en download daar de MapLoader. Via de USB kabel worden deze dan direct in het toestel gezet of d.m.v de geheugenkaart in een kaartlezer te steken. Je moet trouwens wel een keer Nokia Maps hebben gedraaid op je toestel.
De tweede manier is via een mobiele internetverbinding. Als je in de instellingen van Nokia Maps hebt ingesteld dat er een netwerkverbinding tot stand mag worden gebracht, dan zal automatisch via het mobiele netwerk het kaartmateriaal worden gedownload van het gebied waar je je begeeft. Bij deze laatste mogelijkheid zijn de kosten afhankelijk van je databundel.

Ingebouwde GPS ontvanger
Tenslotte nog even een tip voor de ingebouwde GPS ontvanger. Deze werkt alleen goed als het toestel is opengeschoven. De GPS antenne zit namelijk achter het toetsenbord (aan de onderzijde, horizontaal tussen de 0 en #) en als het toestel in dichtgeschoven toestand staat, dempt dit het GPS signaal te veel. Er gaan ook verhalen de ronde dat er een SiRFstar I chipset in het toestel zou zitten, dat is niet het geval. De gevoeligheid zit tussen een SiRFstar II en SiRFstar III ontvanger.

TomTom Mobile 6
Het is mogelijk om TomTom Mobile 6 te installeren maar de ingebouwde GPS ontvanger kun je helaas niet gebruiken. De huidige versie kan alleen maar GPS informatie ontvangen via een externe bluetooth verbinding. Je zult nu dus een externe bluetooth GPS ontvanger (bijvoorbeeld de Nokia LD-3W) moeten gebruiken. Vandaag heb ik van TomTom vermomen dat ze een toch een update zullen maken zodat de interne GPS ontvanger wel gebruikt kan worden. De verwachting is echter pas dat deze eind zomer 2007 beschikbaar zal zijn.

Route 66
De huidige versie Route66 Mobile 7 (voor Symbian Serie 60) werkt niet op de N95. Route66 is momenteel wel een nieuwe versie aan het maken, speciaal voor de N95. Deze nieuwe versie wordt direct aangepast zodat deze kan werken met de ingebouwde GPS ontvanger. De verwachting is dat deze versie eind mei beschikbaar zal zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 25-04-2007 21:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
  • Laatst online: 17-01 16:22
kwajoep schreef op woensdag 25 april 2007 @ 18:57:
Is er ook software om met de n95 je pc thuis te bedienen ?
(voor als ze er thuis weer eens niet uitkomen !)
moet je eens kijken op: http://www.shapeservices....p?product=rdm&platform=bb

Ik heb em nu 7 dagen op proef, maar ik denk wel dat ik de volledige versie ga kopen... dat is echt een fijn programma om je pc mee te besturen.. kan je overal doen.. maakt gebruik van internet, en je kan ook nog eens bestanden van je pc uploaden naar je telefoon.. handig als je eens een foto wilt laten zien die op je pc staat en niet op de foon...
aanrader!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super neostar, thanks! Ga ik proberen en ik zal vertellen wat de resultaten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

@ RobertWebbe:

thanks voor al het onderzoek ziet er goed uit!

vandaag 2!!!! keer mijn nokia omgeruild bij de belcomapny, voor alle moeite kreeg ik een 2gb kaartje voor 15€,

had last van een piep of suis tijdens het bellen,
nu werkt alle perfect
wlan, internet via gprs vodafone en gps had erg snel ontvangst in amsterdam. nu alles onderzoeken

ps ik heb de sand uit finland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

RobertRedCap schreef op woensdag 25 april 2007 @ 20:06:
vandaag 2 keer mijn nokia omgeruild, had last van een piep of suis tijdens het bellen, nu werkt alle perfect
Dat probleem moet ik nog gaan onderzoeken, kun je er iets meer over vertellen? Kun je iets gedetailleerder proberen te omschrijven waar het naar klonk en wanneer je dat dan had en eventueel wanneer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tumtum schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:01:
Voor de mensen die naar een houder op zoek waren voor in de auto, Brodit heeft er eentje:
Brodit N95 houder

Verwacht: eerste helft van mei. Ziet dr goed uit al zeg ik het zelf...
Ziet er inderdaad goed uit ja! Die ga ik zeker erbij nemen dan! Vind ik mooier dan de universele houders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertRedCap schreef op woensdag 25 april 2007 @ 20:06:
@ RobertWebbe:

thanks voor al het onderzoek ziet er goed uit!

vandaag 2!!!! keer mijn nokia omgeruild bij de belcomapny, voor alle moeite kreeg ik een 2gb kaartje voor 15€,

had last van een piep of suis tijdens het bellen,
nu werkt alle perfect
wlan, internet via gprs vodafone en gps had erg snel ontvangst in amsterdam. nu alles onderzoeken

ps ik heb de sand uit finland
ik heb de sand it finland ...waar zie ik dat op de doos??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 20:25:
[...]

ik heb de sand it finland ...waar zie ik dat op de doos??????
bij het imeinummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dan morgen terug naar tm kijg je daar toch zonder abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 20:31:
[...]

ok dan morgen terug naar tm kijg je daar toch zonder abbo.
?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascall_1
  • Laatst online: 13:33
Ben er nu ook achter dat mijn telefoon toch nogal wat speling heeft. Heb de sand versie uit finland. Is deze zonder probleem om te ruilen nog bij belcompany ook naar bijna een week. VInd het toch wel storend. Of word die dan omgestuurd voor reparatie en ben ik hem voor onbepaalde tijd kwijt want dan laat ik het maar en repareer ik hem zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je zelf doet voorzichtig met het display want deze gaan snel stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascall_1
  • Laatst online: 13:33
Ja wil best zelf repareren maar vind wel dat eigenlijk toestel gewoon goed moet doen voor die prijs. daarom wil ik hem eigenlijk inleveren voor nieuwe. Maar wil hem niet kwijt en er dan paar weken op gaan wachten. En daarbij lijtk het natuulijk wel raar gaat die ooit stuk dat er dan een stuk plakband zit bij de slider. Dus liefst inruilen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Whoops!
Geen idee hoe maar ik heb het voor elkaar gekregen om mijn N95 over de zeik te helpen.
JAVA (.jar) programma's installeren ging nog wel.
Maar betreft Symbian (.sis) programma's kon ik het wel vergeten.
Elke .sis werd afgewimpeld met de melding "File corrupt!".
Harde reboot en factory reset heeft NIET geholpen.
Ik moest een complete HARD reset uitvoeren.
Was ik even blij dat ik de nodige backups had gemaakt zeg.
Maar goed weer alles moeten installeren en de nodige savegames kwijt natuurlijk. :/

Staan er bij jullie ook al zoveel dingen in AppManager?
Het lijkt wel alsof er heel veel dubbel in staat ook.
Zou het bijna willen verwijderen maar laten we dit toch maar niet doen daar alles weer werkt! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

msn werkt inderdaad niet via europa, heeft iemand een andere versie van msn die wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 23:30
Barock schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:45:
Ben al twee dagen aan het uitzoeken wat er allemaal mogelijk is, en dat is veel.
Heb inmiddels Google Maps op mij N95 Geweldig!
Hier de URL: http://shop.my-symbian.co...95&p=183541&secw=368c6181
Zelf te downloaden in het Nederlands!
Weet iemand nog meer sites waarop goede Software is te vinden?
Ben benieuwd.
inderdaad, wil ik ook wel eens weten. Deze software is wel mega eenvoudig te instaleren en ook nog eens erg leuk!

Meer van zulke goodies lijken mij supervet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 18:18:
[...]

En, dezelfde speling op je nieuwe telefoon?
Yep, in de nieuwe zit ook behoorlijke speling... Niet zo fijn, maar ga wel een keer lang een NSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruins3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:40:
[...]

Kom is op, snap je me punt niet? We zijn ondertussen meer dan 4 jaar verder. Maar een degelijke telefoon als topklasse mogen we niet wensen?
Doet mee beetje denken aan microsoft taferelen waar mensen ook zeiden dat krassen hun eigen schuld was en dat er niet gezeurt mocht worden. Puntje bij paaltje lag de fout toch niet bij de consument.
In het kort: degelijk product gewenst.
Als je een echt robuste telefoon wil van hoge afwerking koop je een Nokia 8800 of een Vertu. Ik neem deze kleine "foutjes" voor lief. Het is een dure telefoon, maar als je het vergelijkt met wat je er mee kan valt dat ook wel weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mailadres verwijderd

Hoe koppel je je telefoon trouwens los via nokia pc suite? (hardware veilig verwijderen)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mailadres verwijderd

Verderz krijg ik volgende week mijn N95 met HI 25 2jr + eindeloos online (1e 6 maanden gratis) en 5,- factuurkorting per maand voor 419,- (nu 429,-) bij GSMbox.nl. Inclusief 1GB kaartje.
Iemand ervaringen met hun?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Iemand die bekend maakt om welke MSN versie het gaat? De werkende versie dus?

Eventueel ergens upload ipv mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Hebben mensen last van het zachte volume als je aan het bellen bent en zelf belt?
Ik heb namelijk vet zacht geluid en dat lijkt me niet geheel goed :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:39:
Ook letten op het volgende bij de aankoop van de N95:

Kijken of de slider in beide richtingen functioneert !
Gisteren haalde ik een Nokia uit de verpakking waarbij de media-slider het niet deed. Er verscheen geen media-menu.
Vervelend als je daar thuis pas achter komt. :'(
Bij mij functioneerde het media-menu de eerste 2 dagen goed, maar nu doet hij ook niets meer als ik hem open schuif.
Opnieuw opstarten of hard reset heeft niet geholpen.
Gekocht via internet, dus nu maar terug naar een Nokia store of wachten op de eerste
software update.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:10:
Iemand die bekend maakt om welke MSN versie het gaat? De werkende versie dus?

Eventueel ergens upload ipv mail?
Inderdaad. Dit is nog meer topicvervuiling dan het gelul over abo's. Gewoon ergens online knallen in plaats van dat geheimzinnige gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
robertwebbe schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:52:
Ingebouwde GPS ontvanger
Tenslotte nog even een tip voor de ingebouwde GPS ontvanger. Deze werkt alleen goed als het toestel is opengeschoven. De GPS antenne zit namelijk achter het toetsenbord (aan de onderzijde, horizontaal tussen de 0 en #) en als het toestel in dichtgeschoven toestand staat, dempt dit het GPS signaal te veel. Er gaan ook verhalen de ronde dat er een SiRFstar I chipset in het toestel zou zitten, dat is niet het geval. De gevoeligheid zit tussen een SiRFstar II en SiRFstar III ontvanger.

TomTom Mobile 6
Het is mogelijk om TomTom Mobile 6 te installeren maar de ingebouwde GPS ontvanger kun je helaas niet gebruiken. De huidige versie kan alleen maar GPS informatie ontvangen via een externe bluetooth verbinding. Je zult nu dus een externe bluetooth GPS ontvanger (bijvoorbeeld de Nokia LD-3W) moeten gebruiken. Vandaag heb ik van TomTom vermomen dat ze een toch een update zullen maken zodat de interne GPS ontvanger wel gebruikt kan worden. De verwachting is echter pas dat deze eind zomer 2007 beschikbaar zal zijn.

Route 66
De huidige versie Route66 Mobile 7 (voor Symbian Serie 60) werkt niet op de N95. Route66 is momenteel wel een nieuwe versie aan het maken, speciaal voor de N95. Deze nieuwe versie wordt direct aangepast zodat deze kan werken met de ingebouwde GPS ontvanger. De verwachting is dat deze versie eind mei beschikbaar zal zijn.
Hele goeie informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pascall_1 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 21:12:
Ja wil best zelf repareren maar vind wel dat eigenlijk toestel gewoon goed moet doen voor die prijs. daarom wil ik hem eigenlijk inleveren voor nieuwe. Maar wil hem niet kwijt en er dan paar weken op gaan wachten. En daarbij lijtk het natuulijk wel raar gaat die ooit stuk dat er dan een stuk plakband zit bij de slider. Dus liefst inruilen,
Beste Pascal,

Bij elk aankoop heb je altijd een kans dat je een rotte appel te pakken hebt. Het is uw plicht om hem niet in te ruilen en hem gewoon door belcompany te laten opsturen voor de reparatie.
Waarom? Omdat die zure belcompany de toestellen gewoon doorverkopen. Jij wilt toch als je een nieuw toestel wil gaan kopen, toch niet in je achterhoofd hebben dat het wellicht een tweedehandse is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:26
ook vreemd in de winkel kost de N95 met Hi302jr. + eindeloos online 200 euro en op de website van BC opeens 320euro

edit pas als je op de laatste bestel knop drukt komt de juiste prijs in beeld:)

[ Voor 26% gewijzigd door RSD1982 op 25-04-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal ging mijn n95 automatisch op toetsenblokkering als ik hem dichtschoof, maar sinds vanmiddag niet meer. Ik zie nergens een optie om dit aan of uit te zetten. Iemand een idee?

N.v.m.. Heb het al gevonden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

weet iemand hoe je pushmail gebruikt op je n95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
Nu ik af en toe de camera gebruik, valt het me wel op dat ik op sommige foto's een paarse gloed zie waar al eerder over gesproken was op dit forum. Hebben andere mensen dit ook?

En ook als ik de kwaliteit op z'n hoogst zet, vind ik de foto's voor een 5MP camera erg tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een site waar je Thema's kunt downloaden voor je N95 én ook zelf kunt maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mailadres verwijderd

Hoe is de MSN Messenger in Fring?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lauw8 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:12:
Nu ik af en toe de camera gebruik, valt het me wel op dat ik op sommige foto's een paarse gloed zie waar al eerder over gesproken was op dit forum. Hebben andere mensen dit ook?

En ook als ik de kwaliteit op z'n hoogst zet, vind ik de foto's voor een 5MP camera erg tegenvallen.
Ik heb geen last van die gloed. Was het niet zo dat het prototype N95 daar last van had?

Foto's verwachten van een kwaliteit die gelijk is aan die van een 5MP digicam is onrealistisch. De sensor kan dan wel 5MP zijn, het blijft digitale zoom en scherpstelling met een lens die niet eens te vergelijken is met die van een willekeurige compactcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even een vraagje, hebben jullie je telefoon ook verzekerd? ik heb mijn n95 namelijk bij de BC gehaald en vandaag is er 40? euro afgeschreven van me bankrekening. ik denk toch wel om de verzekering op te zeggen, want dat kon binnen 1 week. maar waar die 40 euro vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwajoep
  • Laatst online: 09-09 16:01
gewonecolalight schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:53:
[...]

moet je eens kijken op: http://www.shapeservices....p?product=rdm&platform=bb

Ik heb em nu 7 dagen op proef, maar ik denk wel dat ik de volledige versie ga kopen... dat is echt een fijn programma om je pc mee te besturen.. kan je overal doen.. maakt gebruik van internet, en je kan ook nog eens bestanden van je pc uploaden naar je telefoon.. handig als je eens een foto wilt laten zien die op je pc staat en niet op de foon...
aanrader!!!
Werkt deze dan op de N95 ?????
Ik zie allen een gebruiksaanwijzing voor de blackberry :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Wat is die speling nou precies???? De enige speling die ik heb is al de schuif dicht is. Dan gaat ie een halve mm op en neer. Is dat het probleem wat meerderen hebben?

ps kan niemand die msn ergens uploaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand al ervaring met 2GB van Kingmax? Is dat een beetje een goed merk, want die kan ik krijgen voor onder de 25 euro of denken jullie dat het beter is om voor Sandisk te gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:40:
nog even een vraagje, hebben jullie je telefoon ook verzekerd? ik heb mijn n95 namelijk bij de BC gehaald en vandaag is er 40? euro afgeschreven van me bankrekening. ik denk toch wel om de verzekering op te zeggen, want dat kon binnen 1 week. maar waar die 40 euro vandaan komt?
Welke verzekering heb je genomen? Er wordt namelijk bijna altijd poliskosten berekent wanneer je een nieuwe verzekering afsluit en tevens per kwartaal afgeschreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

RobertRedCap schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:56:
weet iemand hoe je pushmail gebruikt op je n95?
Zie RoadSync

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 01:15:
AAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Wat is die speling nou precies???? De enige speling die ik heb is al de schuif dicht is. Dan gaat ie een halve mm op en neer. Is dat het probleem wat meerderen hebben?

ps kan niemand die msn ergens uploaden :)
Nee, de speling waar we 'last' van hebben merk je als 'ie open is. Als je dan rechts een knop indrukt op de slider dan druk je eerst de slider een tegen de foon aan en vervolgens de knop in, waardoor je een dubbele aanslag hebt.

En ja, die MSN mag van mij ook wel geupload worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:40:
Ik zag het vanochtend ook staan: -39,97 misschien is dat omdat je per kwartaal verzekerd?
3 * 9,95 + 8,50 administratie kosten. Denk dat het dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
lauw8 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:12:

Well duh.. dat hebben ik en anderen al vele malen zitten vertellen in deel 1. (tegen de bierkaai in, dat wel)
Het is onzinnig een 5 MP chip in een toestel te zetten met zo'n klein lensje. Leuk voor de specs, maar kwalitatief had het net zo goed 3 MP kunnen zijn.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan jullie; hoe gaat bij jullie het wegschrijven van foto's op de meegeleverde geheugenkaart van 1GB? Ik heb nog wel eens een vastlopertje daarmee. Het wegschrijven naar het telefoongeheugen gaat foutloos. De Belcompany zei tegen mij dat Nokia dit erkend en dat het met de eerste firmware upgrade opgelost wordt. Maar was benieuwd of jullie probleem ook kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 17:53
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 01:25:
heeft iemand al ervaring met 2GB van Kingmax? Is dat een beetje een goed merk, want die kan ik krijgen voor onder de 25 euro of denken jullie dat het beter is om voor Sandisk te gaan....
ik heb er al 2 dagen eentje in mijn N95 zitten. Geen problemen mee gehad tot nu toe. Heb wel eerder mini-sd kaartjes gehad van Kingmax. Ik had daar ook nooit problemen mee ...
Pagina: 1 ... 16 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.