Nou na genoeg uurtjes testen en spelen heb ik dan toch alles aan de praat gekregen.
GPS werkte pas nadat ik de Nokia Maploader had gedownload en de belangrijkste mappen (voor mij) had gedownload. Eerder liet hij dan gewoon een groen beeld zien. De ontvangst zou beter kunnen, binnen geen ontvangst en in de auto alleen dicht bij het raam. Verder zijn de mappen niet geheel up-to-date. Toen ik gisteren In Arnhem een nieuwbouw wijk inreed klopte de boel niet helemaal. Maar dat ligt aan de kaarten leverancier. De voucher voor 7 dagen west-europa ook geactiveerd, echter krijg nog steeds geen stemmen door. Moeten die ook nog gedownload worden?
Tomtom ook geinstalleerd (N73 versie) die werkt opzich wel echter kan hij geen interne GPS ontvanger vinden. Hopenlijk komt daar nog een patch voor.
Wifi kreeg ik in eerste instantie helemaal niet voor elkaar. Na wat gevogel nu toch werkend. Volgens mij heb ik um nu op adhoc netwerk gezet en wordt er nu wel connectie gemaakt. Gelijk maar even wat applicaties gedownload en geinstalleerd. MSN en Skype werken prima en ook via Fring kan ik voipen. Geluidskwaliteit via de speaker met deze progs is erg slecht en aan het oor acceptabel maar houd niet echt over. Kan dus nog beter. De leesbaarheid van internet pagina's met een zoom van 50% is niet aan te raden maar 75% in landscape is toch echt prima!
De media player werkt prima. Ik verbaas me er echter over dat hij het wil converteren naar AAC oid. Is dit echt noodzakelijk of kan ik het ook gewoon bij MP3 houden? Ik heb nog geen video geconverteerd, maar daar ga ik ook nog mee spelen. Geluids kwaliteit via de kabel op m'n home-hifi was prima en ook met de koptelefoon ok. Jammer dat de er geen jack voor de mic op zit zodat ik gewoon m'n headset kan gebruiken. Nu maakt ie gebruik van de mic van de N95.
De camera is OK. Redelijk wat settings en uiteindelijk wel een leuke foto te maken. Niet zo goed en gemakkelijk als m'n Canon maar niet verkeerd als kiekjes. De video is van dezelfde orde.
De connectiviteit is echt goed. Had ik met de oude software van m'n 6210 nog problemen met lotus-notes (versie 6), nu sync ik zowel op m'n werk als thuis (outlook 2007). Perfect.
Ik gebruik 2Gb sandisk micro-sd. Ik verbaasde me over de afmetingen. Had nog niet eerder dergelijk klein spul gezien

Maar ook deze werkt prima. Goede adapter bijgeleverd voor SD-cardreader. De snelheid via de N95 houd niet echt over em was gevoels matig sneller via de cardreader. Echter geen metingen om het te bevestigen.
Het topic over nuttige software is erg zinvol en zal het in de gaten houden. Een aantal leuke widgets met weer (lokaal ingegeven via GPS indien mogelijk) en mooie klok (want de standaard analoge klok van nokia is niks), een paar nieuws berichten en een standaard minislideshow ala Vista zouden mij wel kunnen bekoren
Lang gewacht maar zeker de moeite waard. Wel een hoop pegels voor een hebbeding, maar goed... Het is een sand, en ik merk geen overdadige speling. De menu's vind ik ook vlot alleen weet ik nog niet alles even snel te vinden. Ben nog niet gewend aan de structuur maar dat komt vanzelf. De accu is inderdaad krap dus dan maar wat vaker aan de lader. Misschien zijn er ook energy savers op symbian, geen idee of dit nog wat opleverd boven de ontwikkeling die nokia er al in heeft gestopt.