Nokia N95 topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 35 Laatste
Acties:
  • 79.824 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:56:
[...]

In het begin zag ik duidelijk een verschil, maar dit went snel. Het scherm van de N95 is ook erg goed. Maar er is verschil. Ik ben zelf ook best wel kritisch met dit soort dingen, maar ik vind het zeker geen nadeel.
Thanks, ik ga toch maar eens kijken in de winkel. Aan de andere kant voldoet de N80 nog prima, met een 2 gb kaartje, tomtom europa en een externe bluetooth gps muis die een superlange standbyetijd heeft en altijd een fix binnen 30 seconden.

Lastig lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

dbleliev schreef op maandag 23 april 2007 @ 23:39:
[...] Nu is er alleen één ding.. ik krijg de GPS niet aan de praat.. Hij vind wel satelieten maar die balken die je dan ziet blijven leeg.
Hoelang heb je gewacht??
Ga in iedergeval op een open vlakte staan en niet bewegen
Wacht dan een 2 min (ja dat duurt lang)
Maar dan pakt hij hem wel. (5sat's geloof ik)

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou na genoeg uurtjes testen en spelen heb ik dan toch alles aan de praat gekregen.

GPS werkte pas nadat ik de Nokia Maploader had gedownload en de belangrijkste mappen (voor mij) had gedownload. Eerder liet hij dan gewoon een groen beeld zien. De ontvangst zou beter kunnen, binnen geen ontvangst en in de auto alleen dicht bij het raam. Verder zijn de mappen niet geheel up-to-date. Toen ik gisteren In Arnhem een nieuwbouw wijk inreed klopte de boel niet helemaal. Maar dat ligt aan de kaarten leverancier. De voucher voor 7 dagen west-europa ook geactiveerd, echter krijg nog steeds geen stemmen door. Moeten die ook nog gedownload worden?
Tomtom ook geinstalleerd (N73 versie) die werkt opzich wel echter kan hij geen interne GPS ontvanger vinden. Hopenlijk komt daar nog een patch voor.

Wifi kreeg ik in eerste instantie helemaal niet voor elkaar. Na wat gevogel nu toch werkend. Volgens mij heb ik um nu op adhoc netwerk gezet en wordt er nu wel connectie gemaakt. Gelijk maar even wat applicaties gedownload en geinstalleerd. MSN en Skype werken prima en ook via Fring kan ik voipen. Geluidskwaliteit via de speaker met deze progs is erg slecht en aan het oor acceptabel maar houd niet echt over. Kan dus nog beter. De leesbaarheid van internet pagina's met een zoom van 50% is niet aan te raden maar 75% in landscape is toch echt prima!

De media player werkt prima. Ik verbaas me er echter over dat hij het wil converteren naar AAC oid. Is dit echt noodzakelijk of kan ik het ook gewoon bij MP3 houden? Ik heb nog geen video geconverteerd, maar daar ga ik ook nog mee spelen. Geluids kwaliteit via de kabel op m'n home-hifi was prima en ook met de koptelefoon ok. Jammer dat de er geen jack voor de mic op zit zodat ik gewoon m'n headset kan gebruiken. Nu maakt ie gebruik van de mic van de N95.

De camera is OK. Redelijk wat settings en uiteindelijk wel een leuke foto te maken. Niet zo goed en gemakkelijk als m'n Canon maar niet verkeerd als kiekjes. De video is van dezelfde orde.

De connectiviteit is echt goed. Had ik met de oude software van m'n 6210 nog problemen met lotus-notes (versie 6), nu sync ik zowel op m'n werk als thuis (outlook 2007). Perfect.

Ik gebruik 2Gb sandisk micro-sd. Ik verbaasde me over de afmetingen. Had nog niet eerder dergelijk klein spul gezien :) Maar ook deze werkt prima. Goede adapter bijgeleverd voor SD-cardreader. De snelheid via de N95 houd niet echt over em was gevoels matig sneller via de cardreader. Echter geen metingen om het te bevestigen.

Het topic over nuttige software is erg zinvol en zal het in de gaten houden. Een aantal leuke widgets met weer (lokaal ingegeven via GPS indien mogelijk) en mooie klok (want de standaard analoge klok van nokia is niks), een paar nieuws berichten en een standaard minislideshow ala Vista zouden mij wel kunnen bekoren :)

Lang gewacht maar zeker de moeite waard. Wel een hoop pegels voor een hebbeding, maar goed... Het is een sand, en ik merk geen overdadige speling. De menu's vind ik ook vlot alleen weet ik nog niet alles even snel te vinden. Ben nog niet gewend aan de structuur maar dat komt vanzelf. De accu is inderdaad krap dus dan maar wat vaker aan de lader. Misschien zijn er ook energy savers op symbian, geen idee of dit nog wat opleverd boven de ontwikkeling die nokia er al in heeft gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag bij bc een N95 plum gaan halen !
nu had ik heel het net al afgezocht naar de goedkoopste in belgië (hier is alles duurder : zie 789€)
om de Laagste prijs garantie te claimen bij Bc! Ik vind pdashop.be (welke sinds 2 of 3 weken een vaste winkel hebben op de kaai in antwerpen) aan 711 € maar ondanks de bewijzen zwart op wit... en een telefoontje naar BC hoofdkwartier kreeg ik een Njet... heb dus de volle pot moeten betalen! (gelukkig had ik een korting vanwege de lerarenkaart)

tot zover de laagste prijs garantie van BC ... don't believe it!!!!!!

verder is de telefoon (en de service bij BC) dik OK!!!
geen slider problemen! ziet er super uit! bij de eerste foto een spontane reboot maar verder niks!
super snelle fix bij gps en mooie pics!
ben dus wel tevreden maar wel veeeel armer!
ik ben die prijsdiscriminatie Nederland tov belgië wel BEU!!! dat scheelt echt een heel pak en dat ligt niet door die 3 % hogere BTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik mp3 afspeelt dan gaat de toetsel vanzelf opnieuw opstarten heeft iemand dit probleem ook??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondanks dat ik de n95 kan krijgen met verlenging Tmob voor 269 met flex 10 of 40, 1 jaar contract, maakt niet zoveel uit welk ab ik kies, neem ik er een pit bij, dan krijg ik nog 50 euro extra toestel korting en eerste 4 mnd pit voor 4.95
toch wil ik het toestel niet, als ik elke dag aan de oplader moet gaan hangen, ik zoek nog dus iets met een langere batterij duur 8-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumbly
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-03-2024
Even over de batterij. Heb de N95 nu sinds vrijdag. En ja, als je er continue mee speelt, foto's of video's maakt, dan doe je net een dag met je batterij. Voor mij is dat geen normaal gebruik. Heb gisterenochtend mijn N95 van de lader getrokken. Gisteren voor mijn doen normaal gebruik (paar SMS-jes en telefoontjes, wat met de GPS zitten spelen en wat foto's gemaakt als demonstratie) en ik heb nu nog 4 streepjes (vol is 6) op de batterij zitten. En ja, hij heeft heel de nacht gewoon aan gestaan.
Uiteraard staat dan wel WLan en Bluetooth gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede review, veel nuttige info wat mij betreft. Dat 'ie mindere foto's maakt dan je Canon mag ik hopen, anders doen ze bij Canon toch iets fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:17:
[...]

Ik heb T-Mobile zojuist aan de tel gehad en die leveren de N95 pas over 2 weken verder is er over prijzen nog niets bekend. Verder lijkt mij dat een prijs van 60 euro nooit kan kloppen. Gaat het gewoon om een N80?
Marco,

Ik heb de Telefoon inj mijn handen gehad. T-mobile winkel Lijnbaan Rotterdam, kon hem meenemen voor 60e + verlenging van mijn relax 150 en ik zou PIT erbij nemen. Zaterdag heeft deze winkel iedereen gebeld. De versie die ze hebben / hadden was SIMLOCK VRIJ en Sandkleur.

Edit: De officiële T-mobile N95 is er inderdaad niet. Dit duurt logischerwijs langer daar zij hun speciale software opzetten.

Omdat ik een ongeluk aan mijn zenuwen in mijn arm gehad heb en control in mijn duim niet 100% is, de toetsen vrij klein zijn, en tevens de kleur niet in mijn smaak was heb ik hem laten liggen.

Ik ben maandag nog eens geweest. De goedkope prijs, ligt aan het feit dat ik een PIT abbo erbij nam en dat ik een B-klant van T-mobile ben. Mijn collega was een E-klant en moest meer bij betalen.

Verder ga ik er niet op reageren. Beetje twijfelen aan het feit of het wel een N95 heb. :(

[ Voor 5% gewijzigd door MorDrakka op 24-04-2007 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MorDrakka schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 08:41:
[...]

Marco,

Ik heb de Telefoon inj mijn handen gehad. T-mobile winkel Lijnbaan Rotterdam, kon hem meenemen voor 60e + verlenging van mijn relax 150 en ik zou PIT erbij nemen. Zaterdag heeft deze winkel iedereen gebeld. De versie die ze hebben / hadden was SIMLOCK VRIJ en Sandkleur.

Edit: De officiële T-mobile N95 is er inderdaad niet. Dit duurt logischerwijs langer daar zij hun speciale software opzetten.

Omdat ik een ongeluk aan mijn zenuwen in mijn arm gehad heb en control in mijn duim niet 100% is, de toetsen vrij klein zijn, en tevens de kleur niet in mijn smaak was heb ik hem laten liggen.

Ik ben maandag nog eens geweest. De goedkope prijs, ligt aan het feit dat ik een PIT abbo erbij nam en dat ik een B-klant van T-mobile ben. Mijn collega was een E-klant en moest meer bij betalen.

Verder ga ik er niet op reageren. Beetje twijfelen aan het feit of het wel een N95 heb. :(
Wat is een B-klant? Zit je dan al lange tijd bij T-mobile?

Tevens.. 60 euro is erg weinig voor (ik neem aan) een 2 jarige abo incl. PIT.
Heb trouwens ook de relax 150. En overal komt je dik over de 300 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Joepie! Ik heb Bantumi aan de praat gekregen!

Download gratis de freeware game Bantumi (OpenGL) voor je N95!
Dit spel is met een hand te bedienen en zeer verslavend.
Ik kende het nog uit mijn Nokia 3330 (de witte geupgrade versie van de befaamde blauwe 3310) tijd.
Als je door hebt hoe het werkt blijf je terug komen voor meer.
Tevens ondersteund het ook multiplayer via bluetooth!

Klik hier om naar de download pagina te gaan.

Nog meer gratis software van dezelfde maker:
Caffeine is een old skool demo met trippy graphics
ES Knot is een simpel programma waarin je een 3D model (knot) kan bekijken en aanpassen via verschillende attributen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 10:08

My

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 08:48:
[...]

Wat is een B-klant? Zit je dan al lange tijd bij T-mobile?

Tevens.. 60 euro is erg weinig voor (ik neem aan) een 2 jarige abo incl. PIT.
Heb trouwens ook de relax 150. En overal komt je dik over de 300 euro uit.
Een B-Klant is een Business-klant.

Het feit dat de telefoon bij de T-mob shop veel goedkoper is, is omdat T-mobile hoge toestelkorting geeft om mensen die bij de shop verlengen. (Uiteraard om hun klanten te behouden.)

@Mordraka: Weet jij toevallig ook wat jou collega moest bijbetalen voor deze foon? Ik wil namelijk precies hetzelfde abonnement hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door My op 24-04-2007 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Uhm, wat is PIT bij T-mobile??Handig dat google...

Damn, wil dat ding echt hebben! En die 160 euro voor verlenging kost niet veel!
Kan iemand trouwens wat samples plaatsen van foto's die met de N95 geschoten zijn?

[ Voor 32% gewijzigd door Ursamajor op 24-04-2007 09:37 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Ursamajor schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 09:35:
Uhm, wat is PIT bij T-mobile??Handig dat google...

Damn, wil dat ding echt hebben! En die 160 euro voor verlenging kost niet veel!
Kan iemand trouwens wat samples plaatsen van foto's die met de N95 geschoten zijn?
Die vind je ook genoeg op google en diverse andere fora. Toch handig dat google xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MorDrakka schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 08:41:
[...]

Marco,

Mijn excuses dat ik aan je bericht twijfelde, ik had gewoon nooit verwacht dat T-Mobile shops zo'n hoge korting op een simlock vrije Nokia geven.

Ik ben zelf ook B-klant en heb normaal een relax 300 abo. Nu wil ik hem dus i.c.m. met PIT nemen en dan zou ik dus maar enkele tientjes hoeven bij te betalen _/-\o_

Ik race dus vanmiddag nog langs de lokale T-shop! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Is er nou wel of geen 3rd-party navigatiesoftware te vinden die met de interne GPS-ontvanger overweg kan?
Route66 bijv.???
Om nou 'ns op TT6 update te gaan wachten...wie weet of ze het uberhaupt nog ooit WILLEN gaan fixen, en zo ja, hoe lang we erop moeten wachten. :(

Als je navigatie een erg belangrijk onderdeel van de telefoon vindt, zouden jullie dan toch voor bv. een E-Ten M700 (of X500) gaan? Die heeft dan echter wel een bagger camera en slechtere geluidskwaliteit onder het bellen.
Maar ik vrees dat de interne GPS-ontvanger van N95 (Qualcom las ik hier ergens) sowieso ondergeschikt blijft aan de SirF III chips die andere smartphones/PDAs hebben...of niet?

Moeilijk, moeilijk, moeilijk! :O

[ Voor 30% gewijzigd door sl1200 op 24-04-2007 10:06 ]

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 09:59:
[...]
Mijn excuses dat ik aan je bericht twijfelde, ik had gewoon nooit verwacht dat T-Mobile shops zo'n hoge korting op een simlock vrije Nokia geven.

Ik ben zelf ook B-klant en heb normaal een relax 300 abo. Nu wil ik hem dus i.c.m. met PIT nemen en dan zou ik dus maar enkele tientjes hoeven bij te betalen _/-\o_

Ik race dus vanmiddag nog langs de lokale T-shop! ;)
Ik weet niet hoelaat je gaat maar zou je ook ff kunnen vragen of die phone ook zonder abbo's e.d gewoon los te koop is bij de t-mobile shop (a 560 euro) ???
Hier is helaas nog geen duidelijkheid over gekomen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbleliev
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09-2022
Mr-Beamer schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 00:02:
[...]

Hoelang heb je gewacht??
Ga in iedergeval op een open vlakte staan en niet bewegen
Wacht dan een 2 min (ja dat duurt lang)
Maar dan pakt hij hem wel. (5sat's geloof ik)
Bedankt voor de response maar nog steeds niets... Ik heb in totaal 1x verbinding gehad. Toen kreeg ik mijn positie binnen, toen ik ging lopen was het meteen over! Waar kan dit aan liggen. En is dit een probleem met de software of met de gps ontvanger?? want hij vind de satelieten wel maar maakt geen verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ybox schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:07:
[...]

Ik weet niet hoelaat je gaat maar zou je ook ff kunnen vragen of die phone ook zonder abbo's e.d gewoon los te koop is bij de t-mobile shop (a 560 euro) ???
In de loop van de middag als het meezit.

Ik zal gelijk vragen of ze ook in de losse verkoop zitten en voor welke prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sl1200 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:04:
Is er nou wel of geen 3rd-party navigatiesoftware te vinden die met de interne GPS-ontvanger overweg kan?
Route66 bijv.???
Om nou 'ns op TT6 update te gaan wachten...wie weet of ze het uberhaupt nog ooit WILLEN gaan fixen, en zo ja, hoe lang we erop moeten wachten. :(

Als je navigatie een erg belangrijk onderdeel van de telefoon vindt, zouden jullie dan toch voor bv. een E-Ten M700 (of X500) gaan? Die heeft dan echter wel een bagger camera en slechtere geluidskwaliteit onder het bellen.
Maar ik vrees dat de interne GPS-ontvanger van N95 (Qualcom las ik hier ergens) sowieso ondergeschikt blijft aan de SirF III chips die andere smartphones/PDAs hebben...of niet?

Moeilijk, moeilijk, moeilijk! :O
Er is (nog) geen alternatieve navigatie-software die gebruik kan maken van de interne GPS ontvanger van de N95. Het blijft ook hopen of Nokia het wel toelaat dat TomTom zijn internet GPS ontvanger gebruikt...want op die manier zouden ze een beetje hun eigen software onderdrukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

balen balen balen ik ben vrijdagavond pas in nederland dus dat word zaterdag ochtend pas de N95 halen en dan maar hopen dat ze die bij ons in het dorp hebben hehehe ben zeer ongeduldig aan het worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-01 16:22
het zou mogelijk moeten zijn met de nieuwste versie van Tomtom te navigeren met de interne GPS.
De HTC P3300 heeft ingebouwde GPS en tomtom aan boord. Ik ga dat vandaag eens uitzoeken... later op de dag meer hierover!

/edit:
/quote:

Bellen, plannen én navigeren
De HTC P3300 brengt reislust en belplezier samen. Met dit vierbandstoestel belt u niet alleen wereldwijd, hij brengt u ook naar iedere bestemming. De P3300 smartphone heeft een snelle en nauwkeurige GPS-ontvanger aan boord en wordt geleverd met de nieuwste TomTom-navigatiesoftware. Installeer een navigatiekaart en hij begeleidt u van begin- tot eindpunt met duidelijke scherm- en spraakaanwijzingen. Daarnaast biedt hij alle voordelen van Windows Mobile 5, waaronder mobiele e-mail en multimedia. De HTC P3300: de slimste bagage voor elke tocht.

Goed op weg met TomTom Navigator 6
De P3300 komt kant-en-klaar met TomTom Navigator 6, u hoeft alleen nog de kaarten van uw keuze te installeren (niet bijgeleverd). Als voorproefje kunt u gratis de kaart van uw stadsregio downloaden. TomTom Navigator 6 brengt u naar uw bestemming met duidelijke spraakinstructies en een helder 3D-overzicht. Kies stad, weg en huisnummer en laat u leiden. Plan een route met meerdere bestemmingen en tussenstops, desgewenst aan de hand van de aankomsttijd. Navigator 6 geeft alle informatie duidelijk weer in één weergave en waarschuwt bij snelheidscontroles en -overschrijdingen. Binnen Nederland kunt u bovendien op postcode navigeren, makkelijk bij lange plaats- of straatnamen

[ Voor 75% gewijzigd door gewonecolalight op 24-04-2007 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:09:
[...]

Er is (nog) geen alternatieve navigatie-software die gebruik kan maken van de interne GPS ontvanger van de N95. Het blijft ook hopen of Nokia het wel toelaat dat TomTom zijn internet GPS ontvanger gebruikt...want op die manier zouden ze een beetje hun eigen software onderdrukken....
Juist, ja...en daar ben ik dus zo bang voor! Want de nav-software van Nokia mag wel "OK" zijn, maar TT of Route66 bijv. zijn (denk ik) toch wel iets beter. En dan heb ik het nog niet eens over dat betalen voor spraak-navigatie! Dat lijkt me zo stom. Als het nou om TMC ging, ala...maar spraak vind ik toch echt wel horen bij een stukje navigatiesoftware, nietwaar?
gewonecolalight schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:29:
het zou mogelijk moeten zijn met de nieuwste versie van Tomtom te navigeren met de interne GPS.
De HTC P3300 heeft ingebouwde GPS en tomtom aan boord. Ik ga dat vandaag eens uitzoeken... later op de dag meer hierover!
Je eerste zin -> bron? heb je ergens future changelogs kunnen lezen?
HTC P3300 heeft een Sirf III GPS-ontvanger en die is dus lekker precies en snel. Qualcom van Nokia kan er niet aan tippen, vrees ik. Maar wat maakt het nou ook uit...als het "redelijk" goed werkt, dus bijv. gemiddeld binnen 2 minuten een fix vinden en een nauwkeurigheid van positiebepaling van 2 meter ofzo, dan is dat toch ook prima?! Alleen, het moet wat mij betreft wel icm. TT6 of Route66 zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door sl1200 op 24-04-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier mijn eerste post met de n95 :) werkt echt super en via wlan gaat het rete snel! Landscape mode werkt ook prima. Nu nog een draadloos toetsenbord, auto lader en een houder voor in de auto. Gister trouwens nog wat uitgevonden: verbind de telefoon met je radio in de auto. Niet alleen de muziek gaat over de speakers, ook telefoon gesprekken. Dus kan je hem op die manier als car kit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:30:
hier mijn eerste post met de n95 :) werkt echt super en via wlan gaat het rete snel! Landscape mode werkt ook prima. Nu nog een draadloos toetsenbord, auto lader en een houder voor in de auto. Gister trouwens nog wat uitgevonden: verbind de telefoon met je radio in de auto. Niet alleen de muziek gaat over de speakers, ook telefoon gesprekken. Dus kan je hem op die manier als car kit gebruiken.
Sooo, dat laatste is wel ERGGG vet, zeg! Welke radio heb je? Of denk je dat het via elk Bluetooth-radio moet kunnen?
EDIT: een carkit heeft ook een microfoon...hoe praat jij dan terug?

[ Voor 5% gewijzigd door sl1200 op 24-04-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sl1200 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:34:
[...]

Sooo, dat laatste is wel ERGGG vet, zeg! Welke radio heb je? Of denk je dat het via elk Bluetooth-radio moet kunnen?
EDIT: een carkit heeft ook een microfoon...hoe praat jij dan terug?
ik heb gewoon een kabel lopen van mijn radio naar mijn n95. muziek, geluiden en telefoongesprekken gaan over de radio, mic is nog steeds de n95, maar tot nu toe heb ik daar geen last van gehad. iedereen hoorde mij luid en duidelijk zonder echo van de speakers!

idd dat het met een BT radio dan misschien ook wel werkt. op het moment dat jij muziek van de n95 via BT over je radio in de auto hebt lopen heb je ook meteen je telefoongesprekken die zouden moeten werken ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sl1200 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:29:
[...]

Juist, ja...en daar ben ik dus zo bang voor! Want de nav-software van Nokia mag wel "OK" zijn, maar TT of Route66 bijv. zijn (denk ik) toch wel iets beter. En dan heb ik het nog niet eens over dat betalen voor spraak-navigatie! Dat lijkt me zo stom. Als het nou om TMC ging, ala...maar spraak vind ik toch echt wel horen bij een stukje navigatiesoftware, nietwaar?
Ben ik het volledig mee eens...al zou ik het mss handig vinden om de Nokia Nav.software te gebruiken op een weekendje uit in een stad die ik niet ken...als ik bvb een weekendje naar Gent ga zou ik mss wel willen betalen voor 7 dagen, dan valt de prijs ook nog mee en de Nokia Nav.Software zou op gebied van "wandel-navigatie" goed zijn (????)

Maar voor het echte navigatie werk zou ik toch ook TomTom willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:41:
[...]

ik heb gewoon een kabel lopen van mijn radio naar mijn n95. muziek, geluiden en telefoongesprekken gaan over de radio, mic is nog steeds de n95, maar tot nu toe heb ik daar geen last van gehad. iedereen hoorde mij luid en duidelijk zonder echo van de speakers!

idd dat het met een BT radio dan misschien ook wel werkt. op het moment dat jij muziek van de n95 via BT over je radio in de auto hebt lopen heb je ook meteen je telefoongesprekken die zouden moeten werken ;)
Heb je nog een ouderwets tapedeck in je autoradio en geen line in achter op de autoradio. En wil je toch van het geluid van de N95 genieten over je autoradio-speakers.

http://www.smartphoneshop...kin-cassette-adapter.html

Ik weet niet of het geluid goed is... Maar ik zit er wel aan te denken... Leuk bedacht is het iig zeker.

Wat ik me afvroeg (ondanks dat je zei dat er geen echo was). Als je het geluid over de speakers doet en de microfoon van de N95 zelf gebruikt. Dan krijgt degene die je belt toch een enorm irritante echo... Dat is juist een stukje technologie dat in die handsfree-setjes zit tegenwoordig... Maar voor muziek in de auto prima idee ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewonecolalight schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:29:

/edit:
/quote:

Bellen, plannen én navigeren
De HTC P3300 brengt reislust en belplezier samen. Met dit vierbandstoestel belt u niet alleen wereldwijd, hij brengt u ook naar iedere bestemming. De P3300 smartphone heeft een snelle en nauwkeurige GPS-ontvanger aan boord en wordt geleverd met de nieuwste TomTom-navigatiesoftware. Installeer een navigatiekaart en hij begeleidt u van begin- tot eindpunt met duidelijke scherm- en spraakaanwijzingen. Daarnaast biedt hij alle voordelen van Windows Mobile 5, waaronder mobiele e-mail en multimedia. De HTC P3300: de slimste bagage voor elke tocht.

Goed op weg met TomTom Navigator 6
De P3300 komt kant-en-klaar met TomTom Navigator 6, u hoeft alleen nog de kaarten van uw keuze te installeren (niet bijgeleverd). Als voorproefje kunt u gratis de kaart van uw stadsregio downloaden. TomTom Navigator 6 brengt u naar uw bestemming met duidelijke spraakinstructies en een helder 3D-overzicht. Kies stad, weg en huisnummer en laat u leiden. Plan een route met meerdere bestemmingen en tussenstops, desgewenst aan de hand van de aankomsttijd. Navigator 6 geeft alle informatie duidelijk weer in één weergave en waarschuwt bij snelheidscontroles en -overschrijdingen. Binnen Nederland kunt u bovendien op postcode navigeren, makkelijk bij lange plaats- of straatnamen
De P3300 draaid toch op WM platform, maar die TT versie zal dus niet werken op Symbian van de N95, enige versie die werkt heeft dus niet de optie om interne GPS-onvanger te selecteren..

Ik gebruik nu echter wel weer de TT en dan gewoon weer met mn externe GPS, want ik vind de Smart2Go flink tegenvallen, is gewoon irritant navigeren; overzichtelijk is anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:19:
[...]

Heb je nog een ouderwets tapedeck in je autoradio en geen line in achter op de autoradio. En wil je toch van het geluid van de N95 genieten over je autoradio-speakers.

http://www.smartphoneshop...kin-cassette-adapter.html

Ik weet niet of het geluid goed is... Maar ik zit er wel aan te denken... Leuk bedacht is het iig zeker.

Wat ik me afvroeg (ondanks dat je zei dat er geen echo was). Als je het geluid over de speakers doet en de microfoon van de N95 zelf gebruikt. Dan krijgt degene die je belt toch een enorm irritante echo... Dat is juist een stukje technologie dat in die handsfree-setjes zit tegenwoordig... Maar voor muziek in de auto prima idee ja!
die tapes zijn prima! had ik vroeger in de auto! weinig gekraak enzo zoals je zou verwachten. Toch is er geen echo dont ask why :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:21:
ik heb de gewone live messenger, tenminste zo heet ie. met geluiden en al
ik zal ff de site opzoeken

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=9058300
daar staat msn messenger gewoon bij ;)
en het werkt zeer goed _/-\o_
krijg ik vandaag opeens de melding dat het outside china niet mogelijk is om te msnen haha. terwijl ik gister de hele dag online was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chapie schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:49:
Ik heb een probleem met het verbinden van de telefoon via USB als massa-opslag apparaat. Mijn laptop (windows xp prof) herkent de telefoon niet, is er daar een oplossing voor? :/
Dit probleem heb ik ook. Ik zou ook graag weten hoe ik dit kan oplossen. Heb al verschillende dingen geprobeerd. Windows herkent wel dat er een N95 is aangesloten maar PC Suite ziet de telefoon niet.

Via apparaatbeheer zie ik dat windows niet overweg kan met de driver van de datakabel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien een stomme vraag maar wat is het verschil tussen Plum? en Sand ? Ik heb op google gezocht naar ze zien er hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:25:
[...]

De P3300 draaid toch op WM platform, maar die TT versie zal dus niet werken op Symbian van de N95, enige versie die werkt heeft dus niet de optie om interne GPS-onvanger te selecteren..

Ik gebruik nu echter wel weer de TT en dan gewoon weer met mn externe GPS, want ik vind de Smart2Go flink tegenvallen, is gewoon irritant navigeren; overzichtelijk is anders..
Tomtom navigator 6 is geschikt voor WM en Symbian. werkt dus op beide. Ik ben weer iets verder... moet alleen wat bestanden kopieeren naar mijn geheugenkaart, en dat gaat wat lastig op mun werk. Hopelijk heb ik vanavond tomtom aan de gang met internet gps... zou heel mooi zijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewonecolalight schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:47:
[...]

Tomtom navigator 6 is geschikt voor WM en Symbian. werkt dus op beide. Ik ben weer iets verder... moet alleen wat bestanden kopieeren naar mijn geheugenkaart, en dat gaat wat lastig op mun werk. Hopelijk heb ik vanavond tomtom aan de gang met internet gps... zou heel mooi zijn!!!
dream on...je zou de eerste zijn hoor...google maar es rond, dit is niet het enige form...het is allom bekend dat TomTom niet werkt op de interne GPS module...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:47:
Mischien een stomme vraag maar wat is het verschil tussen Plum? en Sand ? Ik heb op google gezocht naar ze zien er hetzelfde uit.
Dan toch niet goed gezocht :p
http://www.fs-newmobile.c...otokina_keulen%20(74).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
idd... bij de ene is de camera open en bij de andere dicht hehehehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aah nog een half uurtje op school en daarna de stad in.
Als T-Mobile een leuke prijs heeft ben ik vanmiddag
ook eigenaar van een Nokia N95.

Moet nog 3 maanden eigenlijk. Is er geen manier om toch
al over de telefoon te beschikken en over 3 maanden een
nieuwe abbo te starten? Wil ongeveer 50 in de maand gaan
betalen en 200 voor het toestel. Gaat dat lukken bij T-Mobile?

Nog een half uurtje en we weten het :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:50
sl1200 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:29:
[...]

TomTom en Route66 zijn zeker gratis he? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:59:
Aah nog een half uurtje op school en daarna de stad in.
Als T-Mobile een leuke prijs heeft ben ik vanmiddag
ook eigenaar van een Nokia N95.

Moet nog 3 maanden eigenlijk. Is er geen manier om toch
al over de telefoon te beschikken en over 3 maanden een
nieuwe abbo te starten? Wil ongeveer 50 in de maand gaan
betalen en 200 voor het toestel. Gaat dat lukken bij T-Mobile?

Nog een half uurtje en we weten het :p
Waarom hebben de winkels wel al prijzen? Gister naar t-mobile gebelt om me abo te verlengen en die vertelden mij dat ik volgende week moet terug bellen omdat ze dan pas zekerheid over de prijzen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 00:34:
...

De media player werkt prima. Ik verbaas me er echter over dat hij het wil converteren naar AAC oid. Is dit echt noodzakelijk of kan ik het ook gewoon bij MP3 houden? Ik heb nog geen video geconverteerd, maar daar ga ik ook nog mee spelen. Geluids kwaliteit via de kabel op m'n home-hifi was prima en ook met de koptelefoon ok. Jammer dat de er geen jack voor de mic op zit zodat ik gewoon m'n headset kan gebruiken. Nu maakt ie gebruik van de mic van de N95.

...
Is dat niet puur om geheugen te winnen? Hoe was de geluidskwaliteit van deze naar AAC omgezette bestanden. Ik weet bijvoorbeeld dat SE zijn muziek omzet naar 128 kb/s mp3 bestanden, omdat dit prima genoeg is en geheugentechnisch ook wel voordelig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Razer schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:01:
[...]

TomTom en Route66 zijn zeker gratis he? :X
Denk je nou echt dat je de Nokia navigatie-software gratis op je N95 krijgt? Je betaalt er indirect voor, hoor! Het zit allemaal in de ontwikkelkosten en de uiteindelijke prijs die je ervoor betaalt bij de aanschaf van je toestel.
En het is idd waar dat je voor TT en Route66 moet betalen, maar dan kun je wel gewoon navigeren met spraak (meer dan logisch lijkt mij). Die verkeersinfo is wel een extra waar je een abo voor moet afsluiten, maar bij die Nokia software zit niet eens spraak inbegrepen. I rest my case! :)

[ Voor 6% gewijzigd door sl1200 op 24-04-2007 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

TT nav loopt niet op je symbian, daar heb je dan 'mobile' voor, de progs zijn hetzelfde maar andere versie. Ik ga eens die 6.03 uitproberen, de versie die dus zou moeten werken met interne GPS, maar vrees toch dat ik die echt niet kan installeren op mn Symbian..

Uiteraard hoop ik dat je gelijk hebt maar vrees toch t 'ergste' _/-\o_

* edit: 6.03 kan ik natuurlijk niet installeren op Symbian

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ga je de software zelf programeren zodat hij werkt op de N95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:29:
[...]

Ga je de software zelf programeren zodat hij werkt op de N95?
would be darn nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Ongelovelijk!!!

as vrijdag wordt hij pas geleverd bij de winkel waar ik hem heb gekocht!

www.pcsnel.nl

echt snel zijn ze niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 15:24
Ik ben opzoek naar een auto-houder, iemand al een goede gevonden? vind overal wel 'universele' maar weet niet hoe goed die passen etc, hier al ervaringen over?

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:33:

Toch is er geen echo dont ask why :)
Lijkt mij dat echo-reductie er al op zit omdat je ook handsfree kunt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

ik heb een universele die je op het raam plakt, is een goed ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een universele die je op verschillende manieren kan vastmaken...ik heb het in de verluchtingsroostertjes gedaan en dat werkt goed :)....tijdens het rijden kan het wel wat trillen maar ik denk niet dat dit een probleem geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22

WoutF

Hoofdredacteur
Weet iemand of het mogelijk is om eerder dan 4 maanden voor het eind van je contract te verlengen? Ik heb nu een 6230i met een Flex 15. Ik wil maar Flex 25 + PIT met dan een N95 erbij. Ik mag officieel pas eind Juni verlengen. Is er geen mogelijkheid om nu te verlengen, en dan gewoon twee maandjes twee abbo's te betalen?

Zit nu op mijn werk, kan niet bellen om het te vragen, misschien heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Heb net Tiger Woods geinstalleerd op m'n N95 8-)
Ziet er grafisch niet echt top uit (iig in vergelijking met mijn E60) maar toch speelt het leuk!
Msn messenger ook geinstalleerd maar die vindt geen server...zowel met wifi als met gprs.

Kwam er ook achter dat de GPS module in de N95 aan de onderkant zit, aan de de usb/laad kant.
Misschien handiger om de gsm met die kant omhoog te houden als je satellieten zoekt, wie weet scheelt het iets.

[ Voor 11% gewijzigd door Nasty Nate op 24-04-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

WoutF schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:08:
Weet iemand of het mogelijk is om eerder dan 4 maanden voor het eind van je contract te verlengen? Ik heb nu een 6230i met een Flex 15. Ik wil maar Flex 25 + PIT met dan een N95 erbij. Ik mag officieel pas eind Juni verlengen. Is er geen mogelijkheid om nu te verlengen, en dan gewoon twee maandjes twee abbo's te betalen?

Zit nu op mijn werk, kan niet bellen om het te vragen, misschien heeft iemand hier ervaring mee?
Volgens mij kan je bij T-Mobile met nog 4 mnd te gaan al verlengen. Je hoeft het alleen niet telefonisch te proberen, daar weten ze nog niks. In een shop hebben ze al wel toestellen (ff een paar pagina's teruglezen)

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
Nasty Nate schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:19:
Heb net Tiger Woods geinstalleerd op m'n N95 8-)
Ziet er grafisch niet echt top uit (iig in vergelijking met mijn E60) maar toch speelt het leuk!
Msn messenger ook geinstalleerd maar die vindt geen server...zowel met wifi als met gprs.

Kwam er ook achter dat de GPS module in de N95 aan de onderkant zit, aan de de usb/laad kant.
Misschien handiger om de gsm met die kant omhoog te houden als je satellieten zoekt, wie weet scheelt het iets.
Ik had MSN dus ook geinstalleerd en ook bij mij was er iets met een server... ook kreeg ik een melding dat deze versie nog niet zou werken buiten azie ofzoiets. toch heb ik me gister 1x kunnen aanmelden. iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het pingelen bij de Belcompany.Ze zijn namelijk met een losse toestelprijs van 730 behoorlijk aan de dure kant. Ik wil ze eigenlijk confronteren met de prijs van Telecomadvies.nl (is van BC notabene) waar hij 680 euro kost. Een verschil van 50 euro vind ik wel de moeite waard om even moeilijk over te doen, echter hoe kun je dat bij de Belcompany het beste aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewonecolalight schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:25:
[...]

Ik had MSN dus ook geinstalleerd en ook bij mij was er iets met een server... ook kreeg ik een melding dat deze versie nog niet zou werken buiten azie ofzoiets. toch heb ik me gister 1x kunnen aanmelden. iemand een idee waar dat aan kan liggen?
mijn versie van msn werkt perfect...zodra ik thuiskom vanavond laat ik weten welke ik gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:30:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het pingelen bij de Belcompany.Ze zijn namelijk met een losse toestelprijs van 730 behoorlijk aan de dure kant. Ik wil ze eigenlijk confronteren met de prijs van Telecomadvies.nl (is van BC notabene) waar hij 680 euro kost. Een verschil van 50 euro vind ik wel de moeite waard om even moeilijk over te doen, echter hoe kun je dat bij de Belcompany het beste aanpakken?
Had BC geen laagste prijsgarantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:23:
[...]

Volgens mij kan je bij T-Mobile met nog 4 mnd te gaan al verlengen. Je hoeft het alleen niet telefonisch te proberen, daar weten ze nog niks. In een shop hebben ze al wel toestellen (ff een paar pagina's teruglezen)
klopt wel, vorig jaar bij 2call.nl mijn (toenmalige) hi abbo om laten zetten naar een t-mobile flex 25 abbo en dat 4 maand voordat hij daadwerkelijk afgelopen was.

Maar dat was echter vorig jaar, kan er nou niets meer over vinden op internet. Maby ff malitje/belletje ergens naartoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewonecolalight schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:34:
[...]

Volgens mij ook idd. Maar ik neem aan dat dit niet geldt voor de vergelijking: internetshops --> Belcompany? Anders kun je ze wel met een goedkopere prijs om de oren slaan namelijk. De planning is namelijk om een N95 op te halen bij de Belcompany, graag wil ik dan een goed verhaal hebben om wat van die 730 euro af te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:48:
[...]

Volgens mij ook idd. Maar ik neem aan dat dit niet geldt voor de vergelijking: internetshops --> Belcompany? Anders kun je ze wel met een goedkopere prijs om de oren slaan namelijk. De planning is namelijk om een N95 op te halen bij de Belcompany, graag wil ik dan een goed verhaal hebben om wat van die 730 euro af te praten.
wat dacht je van de t-mobile shops die zo voor 500+nogwat (ff vergeten) verkopen. dat is weldegelijk een normale shop. Weet alleen niet of hij daar ook los tekoop is zonder abbo af te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewonecolalight schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:25:
[...]

volgens mij heeft iedereen met hetzelfde live messenger op de n95 dat probleem, want ik kan het ook niet meer gebruiken sinds vandaag ;) en zoals het er ook bij staat, het is niet meer te gebruiken voor mensen buiten azie... ik weet niet waarom dat is maarja, dr zal vast wel weer een nieuwe komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:30:
En jij vind dat duur?
Doe ff 748 en een beetje neer tellen bij KPN a.s. vrijdag in assorti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22

WoutF

Hoofdredacteur
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:23:
[...]

Eind Juni is idd 4 maanden voor mijn contract afloopt (oktober). Heb in 2005 een 2-jarig contract afgesloten en heb daar nu heel veel spijt van.

Ik zit nu dus 6 maanden voor het einde van mijn contract, en ben best bereid nu de N95 + abbo af te sluiten en de komende twee maanden twee abbo's te betalen. Officieel kan dit natuurlijk niet, maar ik vroeg me af of er met Tmobile een beetje te onderhandelen valt, misschien dat iemand hier ervaring mee heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door WoutF op 24-04-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:39
[...]

Dit probleem heb ik ook. Ik zou ook graag weten hoe ik dit kan oplossen. Heb al verschillende dingen geprobeerd. Windows herkent wel dat er een N95 is aangesloten maar PC Suite ziet de telefoon niet.

Via apparaatbeheer zie ik dat windows niet overweg kan met de driver van de datakabel :?
Ik heb de driver voor de Nokia Datakabel DKE-2 apart gedownload en geïnstalleerd, opnieuw opgestart en de kabel in een andere usb-poort gestoken en toen deed hij het, misschien is dit ook voor jou de oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewonecolalight schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:34:
[...]

kijk eens wat ik op op een van vorige pagina's getypt heb! ...

ik heb Laagste prijs geprobeerd bij BC en heb een dikke njet gehad!
ik had zelfs alles zwart op wit uitgeprint! het was geen internetshop (pdashop.be)
maar ze wouden die prijs niet geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb dat gezeik ook gehad, gewoon weer oudere versie van PC suite geinstalleerd en het werkte gewoon goed. Nieuwe versie voegt ook niet veel extra toe en dan blijft hij maar zeuren dat hij 'nieuwe hardware' heeft ontdekt, maar installeerd dus niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chapie schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:01:
[...]

Ik heb de driver voor de Nokia Datakabel DKE-2 apart gedownload en geïnstalleerd, opnieuw opgestart en de kabel in een andere usb-poort gestoken en toen deed hij het, misschien is dit ook voor jou de oplossing. :)
Ok, thx. Ga ik ook maar eens proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 14:26 . Reden: wel handig om een reactie mee te sturen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
iemand al gespeeld met de maploader? ik ga volgende week naar frankrijk en was bezig die kaarten erop te laden. Het is sowieso al kloten om uit te zoeken welke provincies je nodig hebt.

Maar nu vroeg ik me af, kun je ergens zien welke kaarten en op je telefoon staan? en waar kun je ze deleten? zie dat namelijk nergens terug. En kun je de kaarten ook via Wifi downloaden direct? of altijd dmv maploader op de pc

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
ok.domeinnaam en webruimte is beschikbaar,en zoek dus mensen die html kennen,en mee wille werken aan de site voor de n95.of hoe dan ook. Info at mregelingATlive.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Het onderstaande heb ik gevonden op internet over de compatibiliteit van Route66 (als (tijdelijke) alternatief voor TT6) met de GPS-ontvangers. Kan iemand van jullie hier iets mee? Of je aan de hand van die codes kan achterhalen of de interne GPS-ontvanger van N95 met Route66 overweg kan? Er staat expliciet "Bluetooth", maar toch...
---------------------------------------------------

ROUTE 66 Online Ondersteuning
Product: Mobile
Besturingssysteem: Symbian Series 60 mobile phone
Versie: 7

Welke GPS ontvangers worden ondersteund?

Alle Bluetooth GPS ontvangers moeten aan de volgende vereisten voldoen, om met "ROUTE 66 Mobile
7" te kunnen worden gebruikt:

- Protocol (minimum): NMEA-0183 v2.0 (RMC)
- (Geadviseerd) protocol: NMEA-0183 v2.0 of hoger (RMC, GSA, GSV)
- Ondersteuning van kaartgegevens, : WGS84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
sl1200 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:36:
Het onderstaande heb ik gevonden op internet over de compatibiliteit van Route66 (als (tijdelijke) alternatief voor TT6) met de GPS-ontvangers. Kan iemand van jullie hier iets mee? Of je aan de hand van die codes kan achterhalen of de interne GPS-ontvanger van N95 met Route66 overweg kan? Er staat expliciet "Bluetooth", maar toch...

Alle Bluetooth GPS ontvangers moeten aan de volgende vereisten voldoen, om met "ROUTE 66 Mobile

heeft toch niets met de interne te maken? staat duidelijk Bluetooth GPS ontvanger. Dat is niet intern lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
sl1200 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:36:

nadat ik gister las dat route 66 Mobile 7 mss wel zou werken heb ik deze geinstalleerd, maar helaas. Bij mij vindt hij iig geen GPS en ook nergens de optie om de interne GPS aan te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

WoutF schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:59:
[...]
Ik zit nu dus 6 maanden voor het einde van mijn contract, en ben best bereid nu de N95 + abbo af te sluiten en de komende twee maanden twee abbo's te betalen. Officieel kan dit natuurlijk niet, maar ik vroeg me af of er met Tmobile een beetje te onderhandelen valt, misschien dat iemand hier ervaring mee heeft.
Je kan rustig 2 abo's hebben, maar als je je nummer ook wilt houden (en dat bedoel je volgens mij) dan denk ik dat het erg lastig wordt. Verder is mijn ervaring dat er met T-Mobile een hoop te onderhandelen is, maar tijdelijk 2 abo's en nummerbehoud, dat is voor hun systeem gewoon niet mogelijk. (nogmaals, als dat bedoeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Op zich wel raar dat zowel TT6 als Route66 geen interne GPS-ontvanger kunnen vinden aangezien ze wel prima draaien op andere smartphones/PDA's die WEL een interne GPS-ontvanger hebben. Het ligt volgens mij aan het soort chip (qualcom vs sirf III) dat bepaalt of de huidige versies van mobiele nav-software ermee kunnen omgaan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje wat gaat dit topic hard zeg.

Ik heb mijn N95 gefixt. Geen speling meer. Het is helemaal niet moeilijk. De reden dat ik 'm niet wilde omruilen is dat al het andere goed was: geen gepiep/geruis en GPS et al werkte allemaal goed.

Ik kan eventueel wel foto's maken ervan als iemand die nodig heeft om zijn/haar slider te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ?limits=999 toevoegt, dan zou je alle berichten in 1x kunnen zien. Echter, hij gaat maar tot 22 april dan. Iemand een truukje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:58:

Ik heb mijn N95 gefixt. Geen speling meer. Het is helemaal niet moeilijk. De reden dat ik 'm niet wilde omruilen is dat al het andere goed was: geen gepiep/geruis en GPS et al werkte allemaal goed.

Ik kan eventueel wel foto's maken ervan als iemand die nodig heeft om zijn/haar slider te fixen.
als het echt niet moeilijk is, en veilig, dan wil ik dat ook wel doen...ik heb amper een halve mm speling aan 1 kant dus ik kan ermee leven....maar als het echt makkelijk is dan wil ik het toch proberen...graag die foto's dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:54:
[...]

Je kan rustig 2 abo's hebben, maar als je je nummer ook wilt houden (en dat bedoel je volgens mij) dan denk ik dat het erg lastig wordt. Verder is mijn ervaring dat er met T-Mobile een hoop te onderhandelen is, maar tijdelijk 2 abo's en nummerbehoud, dat is voor hun systeem gewoon niet mogelijk. (nogmaals, als dat bedoeld)
wat is daar nu niet mogelijk aan? Een interne nummeropzetting is een kwestie van een ander nummer toekennen aan de simkaart. Zie het probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
WoutF schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:08:

//edit: Gevonden!

Contractvernieuwing via de T-Mobile Shop, de T-Mobile Online Shop of T-Mobile Klantenservice is mogelijk vanaf vier maanden voor het einde van je minimale contractperiode, of nadat je minimale contractperiode is beëindigd.

Contractvernieuwing bij een dealer is mogelijk vanaf drie maanden voor het einde van je minimale contractperiode, of nadat je oude minimale contractperiode is beëindigd.

https://www.t-mobile.nl/p.../veelgestelde_vragen.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
sl1200 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:54:
Op zich wel raar dat zowel TT6 als Route66 geen interne GPS-ontvanger kunnen vinden aangezien ze wel prima draaien op andere smartphones/PDA's die WEL een interne GPS-ontvanger hebben. Het ligt volgens mij aan het soort chip (qualcom vs sirf III) dat bepaalt of de huidige versies van mobiele nav-software ermee kunnen omgaan of niet.
Nee de software is totaal niet afhankelijk van de GPS chipset. Wat van belang is dat de software voor het Symbian OS verschilt met de software voor Windows Mobile.

De MIO en de HTC draaien op Windows Mobile (met interne GPS module). Deze N95 draait op Symbian. In de Symbian versie van TomTom 6 is het (nog) niet mogelijk om de interne GPS te selecteren als source, alleen de bluetooth optie is aanwezig.

Dat komt volgens mij ook omdat deze Nokia N95 de eerste Symbian based telefoon is, met een GPS module onboard.

Het is afwachten wie de eerste workarround bouwt/bedenkt/uitvindt of wanneer TomTom zelf een update uit brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:01:
Als je ?limits=999 toevoegt, dan zou je alle berichten in 1x kunnen zien. Echter, hij gaat maar tot 22 april dan. Iemand een truukje?
limits=999 wil zeggen dat ie 999 berichten laat zien... verhoog dat999 eens met nog een 9 erachter ofzo... dan doet ie het vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kent er hier iemand een goed VOIP / SKYPE prog MET video ondersteuning??? (voor op de N95 )
fring is heel leuk maar geen video en nogal een chaos in de contactlijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney

Foto's en liefst een how-to, hoe je dit voor elkaar gekregen hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag, ik hem hier zeker behoefte aan. Ik heb al vluchtig onder de backcover gekeken hoe het slider mechanisme in elkaar zit, maar ik wil pas iets aanraken als iemand mij op weg kan helpen welke schroevendraaier ik kan gebruiken hiervoor en hoe die speling het best verholpen kan worden.

Alvast bedankt voor je hulp aan deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ybox schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:07:
[...]

Volgens mij was ik daar al wel duidelijk over, maargoed, ik kon 'm dus wél gewoon meekrijgen als los toestel, simlockvrij/unbranded, tegen 560 euro.. (Niet dat ik dat gedaan heb, kon m'n Flex verlengen..)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:23:
[...]

Volgens mij was ik daar al wel duidelijk over, maargoed, ik kon 'm dus wél gewoon meekrijgen als los toestel, simlockvrij/unbranded, tegen 560 euro.. (Niet dat ik dat gedaan heb, kon m'n Flex verlengen..)
Heb je ook berekend of een simonly variant en los toestel niet goedkoper was? Dat is tegenwoordig wat vaker het geval met de lagere toestelsubsidies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Firestorm schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:04:
[...]

wat is daar nu niet mogelijk aan? Een interne nummeropzetting is een kwestie van een ander nummer toekennen aan de simkaart. Zie het probleem niet
Maar vraag me af of ze daar aan willen meewerken in het geval van het verhaal van zijn verlengen...
Ze hebben niet voor niet de regel, 4 mnd voor einde verlengen. Dan gaan ze echt niet meewerken aan een 2e abo op 6mnd voor het aflopen en dan na 6mnd nummer overzetten, lijkt mij.

Maar goed, gaat nu offtopic. Ik ben iig erg happy met mn Made in Finland Sand N95 zonder enige speling of problemen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

jawel, dat denk ik wel. Ik heb voor Orange gewerkt bij Nummerbehoud en daar wordt het als service gezien. De mensen van T-Mobile nummerbehoud zijn ook aardige meewerkende mensen en willen dit ook wel voor je regelen.

Waar je alleen op moet letten is dat de tenaamstelling van beide contracten (lees abbo's) gelijk is en beide contracten actief zijn. Je kan gewoon nummerbehoud aanvragen en daar de datum opgeven dat je nieuwe abbo actief wordt danwel je oude afloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-Pol
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-02-2018
Naar mijn weten is de B niet van Business maar van je belstatus.
Je uitgaven patroon over de laatste 3-4 maanden.
Ik heb zelf de A- status en ga van de week eens kijken wat hij mij gaat kosten.

Verder heb ik niet echt haast, want ik zie nog wat onoverkomelijke bezwaren voorbij komen.
My schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 09:32:
[...]

Een B-Klant is een Business-klant.

Het feit dat de telefoon bij de T-mob shop veel goedkoper is, is omdat T-mobile hoge toestelkorting geeft om mensen die bij de shop verlengen. (Uiteraard om hun klanten te behouden.)

@Mordraka: Weet jij toevallig ook wat jou collega moest bijbetalen voor deze foon? Ik wil namelijk precies hetzelfde abonnement hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

dank, in dat geval voor een volgende keer evt. onthouden...

*makes mental note to himself*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Als ik op de N95 naar videocentrum ga en Reuters en Youtube (beta) installeer doen deze het beide niet..
Bij Youtube krijg ik wel het lijstje met filmpjes te zien maar ze spelen niet af, de eerste keer kreeg ik een foutmelding (niet over java...) en nu krijg ik als ik afspelen aanklik in het klein het begin van het filmpje te zien (denk ik) en doet hij verder niets.

Ook Reuters werkt niet, ik zie wel weer de lijst met nieuwspunten maar hij speelt ze niet af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Nasty Nate schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:58:
Als ik op de N95 naar videocentrum ga en Reuters en Youtube (beta) installeer doen deze het beide niet..
Bij Youtube krijg ik wel het lijstje met filmpjes te zien maar ze spelen niet af, de eerste keer kreeg ik een foutmelding (niet over java...) en nu krijg ik als ik afspelen aanklik in het klein het begin van het filmpje te zien (denk ik) en doet hij verder niets.

Ook Reuters werkt niet, ik zie wel weer de lijst met nieuwspunten maar hij speelt ze niet af..
Ik probeer het net ook ff, maar bij mij geeft ie (nadat ik youtube beta geinstalleerd heb) een foutmelding met de url :?

edit: dat is op het moment dat ik de lijst wil bijwerken

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 24-04-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewonecolalight schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:07:
[...]

limits=999 wil zeggen dat ie 999 berichten laat zien... verhoog dat999 eens met nog een 9 erachter ofzo... dan doet ie het vast wel.
Een ander nummer dan 999 geeft niet het gewenste resultaat. Hoog tijd voor topic 3 zonder gezeur over abo's en winkels maar met het toestel in depth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:07:
[...]

Een ander nummer dan 999 geeft niet het gewenste resultaat. Hoog tijd voor topic 3 zonder gezeur over abo's en winkels maar met het toestel in depth.
probleem is dan dat er iemand het topic moet maken waarin alle gegevens verwerkt worden uit deel 1 en 2 zodat het een volledig topic wordt en niet zoals deze 'gekopieerd' wordt van het vorige.

Dat scheeld een heleboel vragen in dit forum over dingen die al eerder vermeld zijn.

Ben er helaas zelf niet zo handig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Het filmpje van Hamas van Reuters kan ik keurig downloaden, maar zodra ik hem wil afspelen geeft ie een foutmelding. "ongeldige clip. Afspelen geannuleerd"

Edit: Die van youtube speelt ie nu wel streaming af :)

[ Voor 15% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 24-04-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:07:
[...]

hebben we al 50 keer gezegd....je vind in deze topics echt geen info meer door al dat geleuter over abo's en winkels enz...

ik heb reeds een poging gedaan om een nieuwe topic te openen waarin enkel N95 info (etc) in kwam...maar deze werd al snel gesloten met als reden "Dit topic lijkt me geheel overbodig omdat er een centraal topic is waar over de N95 gediscussieerd kan worden."...tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:44:
[...]

krijg ik vandaag opeens de melding dat het outside china niet mogelijk is om te msnen haha. terwijl ik gister de hele dag online was :(
iemand al een "goede" oplossing hiervoor? Ik kan namelijk alleen maar crappy messengers vinden, en ik hou niet van troep op mijn telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Ik snap het probleem eerlijk gezegd niet helemaal.

Dit is toch een forum waar je graag goede tips ziet over alles betreffende dit toestel?

Aangezien dit een algemeen topic is over de N95 (en niet een specifiek ervaringentopic) begrijp ik niet helemaal wat het probleem is met informatie over prijzen, levertijden, goedkoopste winkel etc. Dat is voor veel orienterende mensen toch ook erg waardevol? Shop Survey roepen is natuurlijk erg makkelijk, maar van een specifiek toestel goede tips krijgen waar welke combinatie erg gunstig is, lijkt me toch erg waardevol voor iemand die dit toestel wil.
Als je het toestel al hebt, dan is het inderdaad minder nuttig, maar een topic is toch voor iedereen en niet voor een select groepje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:26:
Ik snap het probleem eerlijk gezegd niet helemaal.

Dit is toch een forum waar je graag goede tips ziet over alles betreffende dit toestel?

Aangezien dit een algemeen topic is over de N95 (en niet een specifiek ervaringentopic) begrijp ik niet helemaal wat het probleem is met informatie over prijzen, levertijden, goedkoopste winkel etc. Dat is voor veel orienterende mensen toch ook erg waardevol? Shop Survey roepen is natuurlijk erg makkelijk, maar van een specifiek toestel goede tips krijgen waar welke combinatie erg gunstig is, lijkt me toch erg waardevol voor iemand die dit toestel wil.
Als je het toestel al hebt, dan is het inderdaad minder nuttig, maar een topic is toch voor iedereen en niet voor een select groepje?
het komt gewoon de "overzichtelijkheid" niet ten goede...deels heb je natuurlijk gelijk maar het is een onmogelijke taak geworden om iets terug te vinden omdat de 2 topics ongelofelijk lang geworden zijn en dat is deels te danken aan de vele berichten over prijzen, winkels enz...

het zou veel overzichtelijker zijn om 2 topics te maken ("N95 Prijzen, Winkels, Abbo's, etc" en "N95 Software, Hardware, Issues,..." bijvoorbeeld)

De personen die de N95 al in bezit hebben, en de meeste Belgen, hebben niets aan al de berichten over Abbo's, verlengingen enz...

No offence natuurlijk, het blijft hier een geweldig forum...we zoeken samen gewoon naar een kleine oplossing :)

N95 RoCkZ inderdaad wel...en daar moet natuurlijk veeeeel over gezegd worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59

Kom maar op dan..
Pagina: 1 ... 13 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.