|>
om toch even voor Hitman in de bres te springen.GerardHenninger schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:16:
[...]
Maar jij vindt alles baggerfoto's toch.... maar goed, ik ben benieuwd naar je voorbeeld....
Voor de R'dam editie van de Metro is een fotograaf werkzaam die e.e.a. aan (nacht)reportages doet.
Als Hitman doelt op die foto's kan ik 'm niet helemaal ongelijk geven. De man in kwestie gebruikt wel de juiste technieken zoals dragging the shutter, maar het resultaat is vaak een overvloed aan licht en een handjevol schimmige gezichten. Niet echt flateus. Of de focus ligt totaal verkeerd. Op een bepaald moment had ie het zoom-zoom truukje gevonden en dat werd vervolgens werkelijk tot in den treure uitgeoefend.
Hij wordt wel wat beter, maar het is imo nog steeds niet om over naar huis te mailen.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Maar goed er komt nog een testcase van Gerard & mij van de shoot van mijn modellen (ondanks het k.u.t. weer). Ik heb me iig erg vermaakt gisteren!
@simon: echt jong ben ik niet meer hoor
[ Voor 5% gewijzigd door J3roen op 07-05-2007 10:55 ]
Verwijderd
ik had ook wel eens een metro gezien alwaar er fotos gemaakt waren door een dame, die fotos had gemaakt op een feest alwaar gerard zijn dj's die ook op zijn feesie waren aan het draaien waren. was benieuwd of zij ook de dame was waarover gerard een keer berichtte. fotos zagen er redelijk standaard uit. niet slecht maar ook niet echt overtuigend overkomendYellowCube schreef op maandag 07 mei 2007 @ 10:01:
[...]
om toch even voor Hitman in de bres te springen.
Voor de R'dam editie van de Metro is een fotograaf werkzaam die e.e.a. aan (nacht)reportages doet.
Als Hitman doelt op die foto's kan ik 'm niet helemaal ongelijk geven. De man in kwestie gebruikt wel de juiste technieken zoals dragging the shutter, maar het resultaat is vaak een overvloed aan licht en een handjevol schimmige gezichten. Niet echt flateus. Of de focus ligt totaal verkeerd. Op een bepaald moment had ie het zoom-zoom truukje gevonden en dat werd vervolgens werkelijk tot in den treure uitgeoefend.
Hij wordt wel wat beter, maar het is imo nog steeds niet om over naar huis te mailen.
wow al een mooie vergelijking van de S5 met de D200 op kenrockwell
http://www.kenrockwell.com/fuji/s5.htm
pfff wel een moeilijke keuze als ik het zo lees.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 18:10 ]
(niet speciaal maar wel leuk; ben meer bezig met testcase van modellen die ik straks ga posten
1. DJ @ Work

2. Gerard met 1 van mijn modellen op de foto

3. Foei!

4. Onbekende dame @ Gerard

5. Same here

6. Een niet Gerard Partyshot

Stay tuned voor modellen showcase, als het goed is gaat Gerard ook nog een paar foto's posten daarvan
Jarenlang heb ik mezelf ingezet, en dan gebruiken ze andermans foto.. ondankbaar tuig!

Tijd om wat nieuws te zoeken dus
Verwijderd
Zelfde als foto 1 op vorige pagina van Gerard toch?
Komt ze uit A'dam?
Leuke foto's guys (Y)
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 12:29 ]
Welkom in de grillige horecaTom schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:57:
http://www.brabantsdagblad.nl/brabant/article1391087.ece
Jarenlang heb ik mezelf ingezet, en dan gebruiken ze andermans foto.. ondankbaar tuig!
Tijd om wat nieuws te zoeken dus
Er staat al een tijdje een offerte uit voor een festival, ik samen met nog 2 bekenden van hier. Nog steeds geen duidelijkheid of het doorgang vindt. Het organiserend gezelschap is (weet ik via via) een zooitje ongeorganiseerde prutsers dat geen prioriteiten weet te stellen. (Maakt blunders als het vergeten om budget toe te wijzen voor Marketing en PR. Waaruit wij dan weer betaald dienen te worden.

Bij geen gehoor ga ik morgen het hoofd van de orga bellen, op aanraden van mijn contactpersoon.
[ Voor 9% gewijzigd door JumpStart op 08-05-2007 16:38 ]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Grappig, het is een beroemde dame geloof ik, je bent niet de eerste die haar herkent.. En ja, ze komt uit A'dam. Haar voornaam is Marise.Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:28:
Heb je een naam van dat model op de 2e foto Crisis? Ze lijkt bijzonder veel op een meisje jongedamedie ik ken, incl. moedervlekje : O
Zelfde als foto 1 op vorige pagina van Gerard toch?
Komt ze uit A'dam?
Meer foto's van haar hier: [testcase] Modelshoot @ Bloemendaal
#1: Anthony Rother

#2: wederom Anthony

#3: Partyvolk

#4: 'beam me up scotty'

#5: Partyvolk

#6: 'moet ie nog harder?'

#7: visje visje visje...

#8: Ook beneden werd er lekker gedraaid (hier heb ik ook nog een tijdje staan draaien die nacht

#9: Billy Nasty achter de decks

[ Voor 7% gewijzigd door Chiron op 09-05-2007 09:40 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Sterkte! Opdrachtgever van mij heeft op die avond alsnog wat gepland wat gegarandeerd doorgaat. En volgens mij ga ik ook nog een dubbele booking krijgen ookJumpStart schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:38:
Horeca? Zonder meer, "opdrachtgevers"
Er staat al een tijdje een offerte uit voor een festival, ik samen met nog 2 bekenden van hier. Nog steeds geen duidelijkheid of het doorgang vindt. Het organiserend gezelschap is (weet ik via via) een zooitje ongeorganiseerde prutsers dat geen prioriteiten weet te stellen. (Maakt blunders als het vergeten om budget toe te wijzen voor Marketing en PR. Waaruit wij dan weer betaald dienen te worden.)
Bij geen gehoor ga ik morgen het hoofd van de orga bellen, op aanraden van mijn contactpersoon.

@ Chiron
Gaat met neo mee, waarbij 2 ook een hele nette is, alleen toch wel wat meer tegen het onderbelichte aan. Het partyvolk is te zacht bij ingeflitst, of in de nabewerkingen te donker gezet..
Yup tot en met de megafoon aan toe zoals je zietVerwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 08:24:
@ chiron, 1 is wel super, heeft die man al die toestellen gebruikt?
Het schort inderdaad nogal aan mn flitskunsten, vaak ben ik te bang om te hard in te flitsen (gebruiken jullie een omnibounce, of niet?) omdat de boel zo 'plat' wordt of overbelicht (of ik ben gewoon te voorzichtig).Het partyvolk is te zacht bij ingeflitst, of in de nabewerkingen te donker gezet..
Mijn monitor kan ook nog wel een goeie calibratie gebruiken (ook daar tips welkom
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Heb je wel een geschikt iets om voldoende flitslicht te laten weerkaatsen (een muur, een plafond, decors, maar ook minder voor de hand liggende dingen als een verse dichte rookpluim, bezoekers of jezelf, als je vanuit de heup schiet, wel ogen dicht knijpen!) dan kan je vaak beter de omni eraf laten.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Marise ja, die ken ikCRiSiS schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:24:
[...]
Grappig, het is een beroemde dame geloof ik, je bent niet de eerste die haar herkent.. En ja, ze komt uit A'dam. Haar voornaam is Marise.
Meer foto's van haar hier: [testcase] Modelshoot @ Bloemendaal
Geen idee wat ze nu doet though en waarom ze dus een bekende dame is/kan zijn
Die andere op die modelshoot ken ik ook : O klein wereldje
Mja met omni als het wat rokeriger is dan krijg ik altijd zo'n 'haze' over mn hele foto heen, dus laat ik die eraf en klap ik alleen de diffuser uitJumpStart schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:17:
Als je geen oppervlak hebt om vanaf te bouncen, dan gaat de flitskop meestal op 60° omhoog mèt omni erop.
Heb je wel een geschikt iets om voldoende flitslicht te laten weerkaatsen (een muur, een plafond, decors, maar ook minder voor de hand liggende dingen als een verse dichte rookpluim, bezoekers of jezelf, als je vanuit de heup schiet, wel ogen dicht knijpen!) dan kan je vaak beter de omni eraf laten.
Toffe foto's!Volgens mij weet ik nu ook wel wie jij bentChiron schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 00:52:
Afgelopen weekend op technofeestje:
#1: Anthony Rother
[afbeelding]
#2: wederom Anthony
[afbeelding]
#3: Partyvolk
[afbeelding]
#4: 'beam me up scotty'
[afbeelding]
#5: Partyvolk
[afbeelding]
#6: 'moet ie nog harder?'
[afbeelding]
#7: visje visje visje...
[afbeelding]
#8: Ook beneden werd er lekker gedraaid (hier heb ik ook nog een tijdje staan draaien die nacht)
[afbeelding]
#9: Billy Nasty achter de decks
[afbeelding]
Hey daar was ik ook nog ff

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
1:

$portretje
2:

3:

Bounchen naar achter kan ook goed werken
4:

5:

6:

Mooie....
7:

Teletubbie
8:

Laatste van de avond, licht was weer aan.
Was erg leuk, erg productief avondje, veel foto's gemaakt en ook veel uiteindelijk online. (zie de rest hier )
Zit alleen een beetje in dubio met de raw conversie, ACR geeft de beste controle, maar de noise reduction op iso 1600 is eigenlijk niet genoeg als je de belichting wat hoger zet. En Het kost een hoop tijd bij meer dan 100 pics.
DPP werkt lekker snel, maar ik mis de shadows functie bijvoorbeeld. En het is gewoon lastig om alles een beetje hetzelfde te houden qua kleur/belichting.
Misschien eens kijken naar Lightroom? Zal eens de trial downloaden
Edit: Dat is het helemaal
[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 11-05-2007 22:21 ]

En in dit geval is het dus compleet overbodig:

[ Voor 104% gewijzigd door J3roen op 12-05-2007 00:43 ]
Hah grappigMarty26 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:22:
[...]
Toffe foto's!Volgens mij weet ik nu ook wel wie jij benten die dj beneden is Dj Nomar.
Hey daar was ik ook nog ffMaar kwam pas 2uur binnen ofzo... ff gedag zeggen en toen was ik alweer richting GzG in noord. Bedoel het feest zuigde echt aan alle kanten... denk 50man ofzo binnen
![]()
[afbeelding]
De avond was verder helaas de rustigste HoT ooit volgens mij, debet aan koninginnedagkaters, bevrijdingsdag en qua muziek was het geen 'doorsnee' heroes, de electro trekken de mensen toch een stuk minder dan de techno die ze gewend zijn. De mensen die er wel waren gingen overigens wel als een malle op de dansvloer
Heb je ook nog foto's van Oliver zn set in wageningen?
IDD, nu je het zegt en ik de foto's er op nakijkGerardHenninger schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 00:26:
_ferry_ leuke pics voor een eerste keer, maar toch een opmerking : ik zie het wel meer bij beginnende shoots *kuch*CRiSiS o.a.*kuch*, maar waarom zoveel "hoofdruimte" op de foto's. Probeer je beeld te vullen met je onderwerp. Iemand afhakken bij z'n borst komt meestal niet zo leuk over.
En het is veel gezelliger
Ben er nu 27 aan het versturen, die komen in een soort van examenboek voor de examenleerlingen (met leuke feitjes, verhalen, lijst met leerlingen etc. Wel leuk dus
[ Voor 30% gewijzigd door _ferry_ op 12-05-2007 11:39 ]
Ja zeker ik heb nog wel wat pics van wageningen, zal eens wat zoeken en posten. Ben nu een beetje druk voor shoot van morgenChiron schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 03:34:
[...]
Hah grappigWe hebben tijdens het begin van Billy Nasty nog ff staan praten. Dj beneden was Nomar idd, had 'm uitgenodigd om es wat plaatjes te komen leggen zodat ik plaatjes kon schieten
(heb daarna na hem nog zelf anderhalf uur oid. beneden gedraaid tot sluit)
De avond was verder helaas de rustigste HoT ooit volgens mij, debet aan koninginnedagkaters, bevrijdingsdag en qua muziek was het geen 'doorsnee' heroes, de electro trekken de mensen toch een stuk minder dan de techno die ze gewend zijn. De mensen die er wel waren gingen overigens wel als een malle op de dansvloer
Heb je ook nog foto's van Oliver zn set in wageningen?
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:

Wat er al niet gedaan kan worden met 5 lampjes
[ Voor 15% gewijzigd door Timo op 13-05-2007 19:24 ]
Verwijderd
heb nog wel wat bbq fotos maar die horen denk ik in het bbqfotografie topic thuis
Ik vond het al zo stilVerwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 18:36:
zo dit keer eens geen pics van mijn kant, heerlijk de ardennen ingeweest voor de verandering.

*voor zover ik kan zien, geen arm die richting cam gaat

Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 13:09 ]
Een BN'er die eerst man was, zich heeft laten ombouwen, deed mee aan big brother, enorm domme uitspraken heeft, en haar IQ is ongeveer gelijk aan dat van een aap volgens de IQ testVerwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:08:
kan iemand even toelichten wie of wat die 'kelly' is ?? kennelijk mis ik iets hier
[ Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 14-05-2007 13:11 ]
Mwah, mijn zakenpartner mag m'n camera wel vasthouden hoor. En al gebeurd er iets mee, dan gaat zijn omzet gewoon naar mij doe_ferry_ schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:49:
Je bent inderdaad gek, dat je de foto laat maken*, en iemand anders dus jouw gear laat vasthouden.
*voor zover ik kan zien, geen arm die richting cam gaat
Euh ja........ ik was echt heeeeel dronken (goed excuus?)lateef schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:58:
nog kanslozer wanneer je er nog een arm omheen slaat ook
je kon nog staan en hebt kelly niet ondergekotst. dus zo dronken was je niet, dus nee, geen goed excuusGerardHenninger schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:23:
Euh ja........ ik was echt heeeeel dronken (goed excuus?)
[ Voor 8% gewijzigd door lateef op 14-05-2007 14:07 . Reden: t-tje vergeten ]
Verwijderd
dat was toch bonnie st clair die het IQ van een aap had ??_ferry_ schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:10:
[...]
Een BN'er die eerst man was, zich heeft laten ombouwen, deed mee aan big brother, enorm domme uitspraken heeft, en haar IQ is ongeveer gelijk aan dat van een aap volgens de IQ test
en zo te horen heb ik dus niks ernstigs gemist de afgelopen 5 jaar sinds ik geen TV meer heb
en yep gerard zo dronken had je niet kunnen zijn, anders had je wel een toilet shot met haar gemaakt
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 13:33 ]
Verwijderd
Mooie pics pvd?
heel mooie kleuren!
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 14:06 ]
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
[ Voor 11% gewijzigd door Toff op 14-05-2007 15:45 ]
Verwijderd
hmmm kennelijk heb ik de afgelopen jaren iets gemist in de evolutie van de drankprijzen ,abrakadaver schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:38:
fuckin 9,5 euro voor een malibu cola!
9,5 pleuro voor wat zoet chemisch alcoholhoudend bocht met wat bruin koolzuurhoudend water dat goed werkt tegen bloedvlekken in het asfalt en diarree
voor 9,5 pleuro heb ik al bijna de helft van een suf wit kapje met geschatte productiekosten van 25 pleurocent voor mijn flitser

en ik blijf het jammer vinden dat er dan niet meteen een toiletshot is gemaakt van gerard en kelly samen
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 15:19 ]
@hos : hahaha, volgende keer zal ik voor je vragen of ze een toiletshoot wilt doen.
Maar laten we wel wezen, we hebben het hier over Bloomingdale, de grootste strandtent van Nederland. Daarnaast is de doelgroep niet het gemiddelde publiek, maar meer de arrogante ik-wil-gezien-worden mensen zoals BN'ers, voetballers etc etc. Dus tja bij dat soort mensen kan er best wel 9,50 vanaf voor een drankje

[ Voor 13% gewijzigd door GerardHenninger op 14-05-2007 15:33 ]
Erhmm, nope. Het is niet zomaar wit plastic, het is plastic dat 95% van het licht verstrooid doorlaat in plaats van te absorberen. Natuurlijk zit er nog steeds een dikke marge op het kapje, maar het ding kost wel ietsje meerVerwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:18:
[...]
voor 9,5 pleuro heb ik al bijna de helft van een suf wit kapje met geschatte productiekosten van 25 pleurocent voor mijn flitser![]()
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
ThanksVerwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:04:
heel mooie kleuren!
Verwijderd
[x] eensGaryu schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:59:
En dat speciale plastic komt gewoon uit de volgende fabriek van de BASF, met een winstmarge van 3000%. Vrees niet, zo speciaal is dat plastic echt niet.
oh en hier dan toch nog 1 fototje van afgelopen weekend gemaakt in bitterzoet zondagavond

Bericht hierboven
Ja lekker plaatje Floor... wel beetje oud hoorFloris schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:19:
Om nog maar eens een plaatje in het gedruis te zetten:
[afbeelding]
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
daar sta ik, die persoon met een cam in zijn handen

Bedoel je nu de foto? of TE?GerardHenninger schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 12:26:
Oh joh... huh, heb je daar niet gezien.....
[afbeelding]
Kan me nog een bepaalde geile foto herinneren namelijk
uuhm... deze zou wat mij betreft de digitale prullebak in mogen.... maar misschien mis ik iets waardoor hij wel goed/mooi zou zijn?Floris schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:19:
Om nog maar eens een plaatje in het gedruis te zetten:
[afbeelding]
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Ik herken er eerlijk gezegd niks op. Behalve een harig figuur met een mic zeg maar. Maar wellicht is het iets voor insidersabrakadaver schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:59:
[...]
uuhm... deze zou wat mij betreft de digitale prullebak in mogen.... maar misschien mis ik iets waardoor hij wel goed/mooi zou zijn?
floris, give us teh nfo
Heb gelukkig ook wel wat anders, eens kijken...

Bericht hierboven

Verwijderd

kunnen deze foto's er een beetje mee door volgens jullie?
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2007 21:34 . Reden: foto's weggehaald. ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
ze zijn allemaal geresized, mss omdat het er zoveel zijn duurt het redelijk lang om deze pagina te laden.ThunderNet schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:57:
Ik zou ze alleen even resizen naar forumbreedte.. Ziet er nu heel brak uit namelijk.
Uhm, de foto's zijn allemaal 640px breedt. het forum 600. Dus resized het forum ze naar 600px. En dat ziet er dus ontzettend brak uit. Als je jezelf in photoshop resized naar 600px ziet dat er 10x beter uitVerwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:59:
[...]
ze zijn allemaal geresized, mss omdat het er zoveel zijn duurt het redelijk lang om deze pagina te laden.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
heb ze net allemaal even verkleind naar 320,240 dan moet je er maar even opklikken voor het grote exemplaar of je gaat naar: photobucketThunderNet schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:01:
[...]
Uhm, de foto's zijn allemaal 640px breedt. het forum 600. Dus resized het forum ze naar 600px. En dat ziet er dus ontzettend brak uit. Als je jezelf in photoshop resized naar 600px ziet dat er 10x beter uit
resize ze gewoon ff naar 600px, da's de standaard hier, wel zo relaxed
Het meeste volk hier is lui enzo, klikt niet door. En op 600px zijn ze beter te beoordelen dan op 320x240
d'r zitten lekkere shots tussen, maar her en der zie ik dat je nog wat technische steekjes laat vallen. Te lange sluitertijd, te hard inflitsen ed. Sommige foto's vind ik echt lekker, en bij anderen heb ik het gevoel dat het snapshots zijn. Als je ze nummert kunnen we er wat specifieker op ingaan
Verwijderd
t is en blijft natuurlijk hobby, ik heb geen opleiding gedaan en dus kunnen er wel eens dingen tussen zitten die fototechnisch niet goed zijn.jules schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:24:
Ferdi! Jij ook hier?
resize ze gewoon ff naar 600px, da's de standaard hier, wel zo relaxed
Het meeste volk hier is lui enzo, klikt niet door. En op 600px zijn ze beter te beoordelen dan op 320x240
d'r zitten lekkere shots tussen, maar her en der zie ik dat je nog wat technische steekjes laat vallen. Te lange sluitertijd, te hard inflitsen ed. Sommige foto's vind ik echt lekker, en bij anderen heb ik het gevoel dat het snapshots zijn. Als je ze nummert kunnen we er wat specifieker op ingaan
de foto's waar mn naam in staat zijn gemaakt op 1 feest en zijn niet echt de beste foto's. kijk vooral naar de eerste 20 foto's.
nummering: ga over de foto heen en je zien een nummer in de url staan (van 1 t/m 31)
ik zie trouwens dat op de site de meeste foto's niet scherp overkomen, dat zal aan mijn resizen hebben gelegen, de foto's zijn allemaal scherp{in normale kwaliteit}.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2007 18:39 ]
Tip #1 : Leuk dat Olympus jullie sponsort (?) maar met Canon of Nikon kan je wat verdergroeien qua partyfotografie
Tip #2 : Probeer geen Link2Party na te doen, maar probeer een eigen stijl te creeeren.
Tip #3 : Zorg dat je met de juiste sluitertijd schiet bij available light zodat je platen minder bewogen/onscherp zijn.
Tip #4 : Ervaren partyshooters niet meer in de weg lopen, want wij doen het wel goed
Welkom btw
P.S.
De meeste foto's hier zijn op 600 a 400px ook scherp. Let op de compressie en output-sharpening.Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:38:
[...]
ik zie trouwens dat op de site de meeste foto's niet scherp overkomen, dat zal aan mijn resizen hebben gelegen, de foto's zijn allemaal scherp{in normale kwaliteit}.
Volgens mij heeft niemand van het groepje die-hard partyshooters hier een fotografische opleiding gedaan..... Hell, heel veel pro fotografen zijn autodidact dus... nope.. geen excuust is en blijft natuurlijk hobby, ik heb geen opleiding gedaan en dus kunnen er wel eens dingen tussen zitten die fototechnisch niet goed zijn.
[ Voor 44% gewijzigd door GerardHenninger op 17-05-2007 18:54 ]
Verwijderd
en ik weet niet of het aan de nabewerking ligt of aan de camera maar de meeste fotos komen nogal vaal cq onscherp over (oei dat ik dat ooit zou plaatsen zo'n opmerking
ps is dit gewoon met een compactcam geschoten ??
en jeetje gerard heb je nu alweer een aanvaring gehad met een partyfotograaf in spe
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2007 20:01 ]
Verwijderd
+ reactie op tip 1: hierin ben ik het zeker met je eens, maar het contract is nu eenmaal voor 2 jaar met olympus en canon zo ver krijgen dat ze 15 camera's weggeven met een goede lens erbij is wat lastig.GerardHenninger schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:50:
Hahaha, ClubJudge hier....... het wordt eens tijd dat jullie dingen gaan leren
Tip #1 : Leuk dat Olympus jullie sponsort (?) maar met Canon of Nikon kan je wat verdergroeien qua partyfotografie
Tip #2 : Probeer geen Link2Party na te doen, maar probeer een eigen stijl te creeeren.
Tip #3 : Zorg dat je met de juiste sluitertijd schiet bij available light zodat je platen minder bewogen/onscherp zijn.
Tip #4 : Ervaren partyshooters niet meer in de weg lopen, want wij doen het wel goed
Welkom btw
er zijn 3 fotografen bij ons die met canon en/of nikon schieten en dat verschil zie je ook duidelijk.
+ reactie op tip 2: ik durf eerlijk te zeggen dat ik l2p niet na probeer te doen, ik bekijk hun shoots ook meestal niet. in de loop der tijd heb ik echt wel een eigen stijl gekregen, dat kun je ook zien in vergelijking met andere fotografen op onze site. ik heb 1 iemand mogen begeleiden bij een aantal shoots en met hem dingen geprobeerd en bij hem zie ik wel dat zijn stijl heel erg op die van mij lijkt.
+ reactie op tip 3: mijn sluitertijden bij portret varieren van 0.25 sec. tot 0.125 sec. (1/4 & 1/8) bij dj's en danseressen gooi ik dit al snel omlaag naar 0.10 sec tot 0.05 (1/10 & 1/20).
het ligt echt aan de camera+lens dat de foto's niet de ultieme scherpte hebben. ik heb ooit een keer een vergelijking met een canon 30D en een nikon D70 gedaan. de laatste 2 waren de haren 1 voor 1 na te tellen, bij de olympus is dit toch minder scherp. (vanaf 3 meter gefotografeerd)
ik durf dus te zeggen dat dit ten dele aan de camera ligt.
en dan nog iets anders, als ik mijn ISO hoger zet dan 400 dan is de foto niet meer te pruimen, met bijv een nikon d70 kun je de ISO makkelijk op 1600 zetten....
+ reactie op tip 4: ik probeer nooit mensen in de weg te lopen, dit moeten ze ook niet bij mij doen trouwens! respect voor elkaar en elkaars werk zou ik zeggen. deze opmerking getuigt toch wel van een zekere arrogantie!
binnenkort heb ik een nieuwe lens op mn camera zitten en daarmee moet het weer een stuk beter gaan. zie de lens hier
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2007 21:03 ]
Verwijderd
1: ik heb de foto's op een slechte manier geresized, ze zijn echt wel redelijk scherp!Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:21:
en ik weet niet of het aan de nabewerking ligt of aan de camera maar de meeste fotos komen nogal vaal cq onscherp over (oei dat ik dat ooit zou plaatsen zo'n opmerking)
ps is dit gewoon met een compactcam geschoten ??
2: het is geschoten met een olympus E500 + Zuiko 14 - 45 mm f3.5 - f5.6 + FL-36 (olympus)
[ Voor 14% gewijzigd door neographikal op 17-05-2007 20:59 ]
Verwijderd
klopt, maar ik wilde hiermee aangeven dat als je uiteindelijk de foto's gaat bekijken op de computer en je zoomed goed in dan zie je duidelijk een kwaliteitsverschil.neographikal schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 20:56:
In reactie op 3: alsof je dat verschil ziet op webformaat. Het enige wat je ziet is het verschil tussen onscherp en redelijk scherp. Tussen scherp en kristalscherp kun je geen verschillen zien op deze formaten en doet het camerasysteem feitelijk niet ter zake. Post processing maakt het verschil hier, tenzij je ranzig veel bewegingsonscherpte hebt.
[ Voor 25% gewijzigd door neographikal op 17-05-2007 21:06 ]
Verwijderd
het ligt eraan dat ik ze eerst heb geresized naar 1024 x 768, toen naar 600 x 450 en bij die 2e keer resizen is de kwaliteit achterover gedonderd, ik zal ze even in wat grotere kwaliteit op photobucket zetten, dan kun je ze daar bekijken.neographikal schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:02:
Tja, maar dat verklaart je onscherpte hier dus niet. Het verschil is niet te verklaren met het verschil in camerasysteem; check je nazorg eens goed. Tenzij je bewegingsonscherpte hebt, daar valt niks meer aan te redden
Als je nou gewoon je huidige serie vervangt door netteVerwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:06:
[...]
het ligt eraan dat ik ze eerst heb geresized naar 1024 x 768, toen naar 600 x 450 en bij die 2e keer resizen is de kwaliteit achterover gedonderd, ik zal ze even in wat grotere kwaliteit op photobucket zetten, dan kun je ze daar bekijken.
Verwijderd
Hahahaha.GerardHenninger schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:50:
Hahaha, ClubJudge hier....... het wordt eens tijd dat jullie dingen gaan leren
Welkom btw
P.S.
[...]
De meeste foto's hier zijn op 600 a 400px ook scherp. Let op de compressie en output-sharpening.
[...]
Volgens mij heeft niemand van het groepje die-hard partyshooters hier een fotografische opleiding gedaan..... Hell, heel veel pro fotografen zijn autodidact dus... nope.. geen excuus
Ik zeg nooit zoveel, ik lurk hier alleen maar mee, maar ik wil toch even kwijt dat ik het heel erg met je eens ben. Vooral om tip 4 moest ik hard lachen.
Verwijderd
omdat ik nu de deur uit moet ga ik ze niet meer allemaal op de site zetten. dit is de linkThunderNet schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:08:
[...]
Als je nou gewoon je huidige serie vervangt door netteEn direct even een selectie maakt. Je zegt zelf in een post hierboven dat je een eerste serie wel goed vindt en een tweede wel (of andersom). Schrap dan de foto's die je niet goed vindt
Probeer één verkleiningsslag te maken, van (cropped) origineel naar webformaat. Desnoods, een beetje onhandig wellicht, naar PNG resizen (of een ander "lossless" formaat) en dan daarna je logo erin poten en opslaan als JPG, als je resizen en logo's niet binnen dezelfde bewerkingsstap doet..Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:32:
[...]
omdat ik nu de deur uit moet ga ik ze niet meer allemaal op de site zetten. dit is de link
Nu zijn je platen qua bestandsgrootte aan de kleine kant. Tussen de 30 en 40 KB is niet echt veel voor 600x450. Als je dan in je workflow al tussentijds als JPG opslaat gaat het de mist in. Je zal zien dat platen van 600x450 van rond de 60 KB er stukken beter uitzien, mits er maar één keer "lossy" als JPG opgeslagen wordt.
Verwijderd
als ik de fotos zo nog eens bekijk lijkt het me eerder een probleem van het juiste focuspunt hebben oftewel net niet hebbenVerwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 20:56:
[...]
1: ik heb de foto's op een slechte manier geresized, ze zijn echt wel redelijk scherp!
2: het is geschoten met een olympus E500 + Zuiko 14 - 45 mm f3.5 - f5.6 + FL-36 (olympus)

oftewel met deze fotos ga ik echt niet overtuigd worden om over te stappen op olympus
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2007 23:27 ]
Die scherpte ga je never nooit niet terugzien op webformaten. Gewoon wideopen en bewegingsonscherpte voorkomenChiron schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 22:23:
Probeer ook eens je lens te knijpen naar F4 ofzo. Dat scheelt niet zo heel veel qua licht, en maakt het soms net ff wat scherper (hangt ook van je lens af).
Zelfs op webformaat is het te zien. Maar het is maar een tip
Verwijderd
pfff deze is ook op f4 geschoten met een halve seconde sluitertijd. zolang er geen lichten zijn die in de weg komen te zitten maakt het echt niet uit.Chiron schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:39:
Hmm ik heb zelf toch wel met mn lens dat ie wat scherper schiet op F4, maar dat is dan wel een Tamron 28-75 F2.8
Zelfs op webformaat is het te zien. Maar het is maar een tipNiet te lange sluitertijden heeft dan wel prio idd.

of http://thehospages.com/pi...03-31-dekring/image09.jpg voor de grote versie
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2007 23:51 ]
**edit de grote versie valt enorm mee idd
[ Voor 40% gewijzigd door Chiron op 17-05-2007 23:58 ]
Nuff said
Verwijderd
als je canon of nikon hebt dan zou ik ook niet overstappen, de olympus E500 is wel goed voor de amateur/hobby-fotograaf die gewoon een camera wil hebben waarmee hij een beetje kan stoeien.Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:20:
[...]
als ik de fotos zo nog eens bekijk lijkt het me eerder een probleem van het juiste focuspunt hebben oftewel net niet hebbenmaar ik ben benieuwd hoe de nieuwe selectie er dan uit gaat zien
![]()
![]()
oftewel met deze fotos ga ik echt niet overtuigd worden om over te stappen op olympus
de selectie kun je zien op photobucket, de link staat een paar berichten terug.
Verwijderd
ik durf te zeggen dat ik in vergelijking met de andere fotografen(van CJ) die met deze camera werken een van de personen ben die de beste beheersing over de camera heeft.ThunderNet schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:09:
Conclusie is alleen nog simpelermits wnsblocker zijn camera goed gebruikt heeft, is oly gewoon niet geschikt voor dit soort situaties
dat heeft trouwens wel een half jaar geduurd voordat ik compleet automatisch met de camera kon werken.
ik ben een jaar geleden gestart op 0 ervaring en durf nu wel te zeggen dat ik het een klein beetje kan, ook al zal ik over deze opmerking wel weer commentaar krijgen.
De opmerking sloeg ook meer op de camera dan op jouw, heb ik zo het ideeVerwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:19:
[...]
ik durf te zeggen dat ik in vergelijking met de andere fotografen(van CJ) die met deze camera werken een van de personen ben die de beste beheersing over de camera heeft.
dat heeft trouwens wel een half jaar geduurd voordat ik compleet automatisch met de camera kon werken.
Niet alle kritiek is verkeerd bedoeldik ben een jaar geleden gestart op 0 ervaring en durf nu wel te zeggen dat ik het een klein beetje kan, ook al zal ik over deze opmerking wel weer commentaar krijgen.
Ow, enne, mocht kritiek wat 'minder opbouwend' zijn, dan is dat vaak eerder sarcastisch (goedmoedige spot
[ Voor 16% gewijzigd door Henk op 18-05-2007 00:25 ]

Dit topic is gesloten.
* Lees de topicstart, daar staat alles eigenlijk al wel in :)
Voor luie honden:
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's post.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier géén open Welke-instellingen-moet-ik-gebruiken vragen. Wij kennen de exacte situatie niet en er is niet zo iets als een "met-deze-instelling-ga-je-het-redden" setting. ;)
* Voor vragen over welke gear je als starter het beste kan kopen is dit ook niet de juiste plek. Het is volledig afhankelijk van je budget, je wensen, je kunnen en de plekken waar je je gear wilt gaan gebruiken. Meer info vind je o.a. hier hier en in de startpost.
Informatie over "Dragging the shutter"
NIEUW!! Nu ook zonder wallpaper-verzoeken.