[Ervaringen] Partyfotografie deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 10.285 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Er ís niet een truck met flitsen. Ik gebruik plafonds, muren, mensen en van mijn part een verse rookpluim die net de zaal in komt zetten als oppervlakten. Je zult op moeten letten wat je wilt bereiken en waar het licht vandaan gaat komen. Soms gaat de omni er vanaf en gebruik ik de groothoekdiffuser (catchlights), etc etc.

Wat floor zegt dus 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 12-06-2007 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 11:21

Floor-is

5.2

Anoniem: 53715 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:06:
Thnx voor de opmerkingen allemaal..

Foto's zijn genomen met een 400d met 430ex. Behalve foto 4, die is zonder de flitser.

Iso 400 1/100 en f4.0 als ik het me zo goed herinner. Ze zijn inderdaad hard geflitst, degene voor wie ik de foto's maak vond ze de vorige keer te donker en was nu juist heel tevreden...

Als ik het goed begrijp zou ik dus volgende keer wat moeten proberen met langere sluitertijden, hogere isowaarden en zachter flitsen om te kijken wat voor resultaten ik dan kan krijgen en welke combinatie een "zachtere" foto oplevert en de opdrachtgever tevreden stelt.
Sluitertijd x10 is wel een idee ja :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
* neographikal gaat zaterdag gezellig met Gerard mee. Eens zien wat uit de Matrixx weten te slepen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:52
neographikal schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 00:38:
* neographikal gaat zaterdag gezellig met Gerard mee. Eens zien wat uit de Matrixx weten te slepen :Y)
Beetje je portfolio aanvullen... Pfff... dat gaat geld kosten Neo! :P

@Fooker :
Waarom mij na-apen? Die rag-scherpe-uber-coole-foto's van mij kan je alleen maken met een 1D + L-lenzen..... dus. Misschien dat een werkgever van je geld kan voorschieten zodat je ook dezelfde set kan kopen als ik?

Anyway, ik doe geen speciale dingen, ook niet in LR/Bridge/Photoshop.

Maar okay, even een lief-doe-momentje-en-een-tipje-geef : dump je omnibounce :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Mijn tip voor deze nacht dan maar: schiet zoals jij het prettig vind, zoals jij het leuk vind.
En omdat ik er zin in heb: doe je nabewerking altijd op nagenoeg dezelfde manier, in ieder geval voor wat je oplevert aan de klant. Dat je daarnaast nog gaat crea-bea-en, prima, maar niet in het eindresultaat voor de klant. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hangt er in die tent echt zo weinig licht? Al meerdere malen gelezen. Waarom zou je dan uberhaubt moeite doen om zoveel mogelijk omgevingslicht erop te zetten? Je bent er om de sfeer vast te leggen en als zich dat niet uit in het licht dan moet je het misschien op een ander stijltje gooien. Dat is hetzelfde als in een turkse friettent met tl-buizen aan het plafond vrolijke sfeerfoto's met kleurtjes proberen te maken.
Just my .02 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Floris schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 00:11:
Gerard (en ikzelf ook for that matter) flitst ook rechtdoor en op 90 graden en gedraaid op 45 en op 60 en op 90 graden :P

Soms gebruik ik mijn eigen hand als bounce-object, echt het is maar net hoe het goed voelt, wat je denkt dat gaat werken etc. :)
Nikon CLS _/-\o_ Gewoon met 2 flitsertjes rondlopen, hoef je iig niet naar bounce plekken te zoeken :P

Maar d'r zijn nog genoeg andere methoden :Y)
GerardHenninger schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 00:41:
[...]

@Fooker :
Waarom mij na-apen? Die rag-scherpe-uber-coole-foto's van mij kan je alleen maken met een 1D + L-lenzen..... dus. Misschien dat een werkgever van je geld kan voorschieten zodat je ook dezelfde set kan kopen als ik?
Zucht, je wilt zeker een volgende prof cam goedkoper aanschaffen? :+

Ja geer, je hebt idd gelijk :Y), btw fooker, don't forget Nikon can also bring you there :)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-05 10:29
Zo, net e.e.a. even door photoshop gehaald. Ja, photoshop ja, want lightroom kan me op bepaalde punten nog niet helemaal behagen :) Zoals al gezegd, ik ben er niet echt tevreden over, dus het is wat meer snapshot niveau. Maar heck, ik moet toch wat laten zien, en wellicht ben ik té zelfkritisch. Hoop ik. ofzo...

Apparatuur...
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~redxrad/070609%20-%20Kathedraal-s/DSC_0809g.jpg

Met heuse Carl Zeiss Tessar nogwat lens!
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~redxrad/070609%20-%20Kathedraal-s/DSC_0913g.jpg

Jammer van de onscherpte op de DJ, kwa toning vind ik dit shot namelijk heerlijk. En ja, dat is NFS Most Wanted....
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~redxrad/070609%20-%20Kathedraal-s/DSC_0923g.jpg

He-he-he....
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~redxrad/070609%20-%20Kathedraal-s/DSC_0933g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Tom schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 00:57:
Hangt er in die tent echt zo weinig licht? Al meerdere malen gelezen. Waarom zou je dan uberhaubt moeite doen om zoveel mogelijk omgevingslicht erop te zetten? Je bent er om de sfeer vast te leggen en als zich dat niet uit in het licht dan moet je het misschien op een ander stijltje gooien. Dat is hetzelfde als in een turkse friettent met tl-buizen aan het plafond vrolijke sfeerfoto's met kleurtjes proberen te maken.
Just my .02 cent.
Haha, groot gelijk, daarom ging ik 1,5 week geleden ook maar een keer op zwart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
jules schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 00:58:
[...]

Nikon CLS _/-\o_ Gewoon met 2 flitsertjes rondlopen, hoef je iig niet naar bounce plekken te zoeken :P
Nerd! Ik voel me al zo kansloos als ik met m'n gear rondloop.... Om dat ook nog eens met een lading flitsers rond te lopen... nee... dat zit er bij mij niet standaard in :P
Zucht, je wilt zeker een volgende prof cam goedkoper aanschaffen? :+
Neuh, ik wil die 300mm goedkoper kunnen krijgen :P
Ja geer, je hebt idd gelijk :Y), btw fooker, don't forget Nikon can also bring you there :)
Ja, met Nikon kan ook, maar dan moet hij na iedere shoot standaard Neat Image over z'n foto's gooien en dat kost weer tijd (en geld) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

fooker schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:47:
[...]

Ik zoek al tijden iets nieuws. In september word ik 18 en zal ik ook gaan solliciteren bij Bozzini (grote discotheek). Daarom pak ik ook graag andere dingen aan maar ik moet ook aan mezelf denken en dan vooral aan mijn beurs. Heb niet voor niets die 17-55 gekocht. :)
Zo te zien hebben ze in Bozzini al iemand rondlopen die enigzins weet hoe het werkt.
Behalve dat ie zo te zien trots is op z'n super-wideangle... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Tom schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 01:03:
[...]

Zo te zien hebben ze in Bozzini al iemand rondlopen die enigzins weet hoe het werkt.
Behalve dat ie zo te zien trots is op z'n super-wideangle... :|
Mjah, maar UWA of niet, die persoon weet iig wel (al dan niet enigzins) waar hij mee bezig is. Je moet wel met een redelijk goede portfolio aankomen wil je dat kunnen wegconcurreren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Haha dat is ook precies wat ik zeg/bedoel :)

(foto 51 van 8/6/2007 bijvoorbeeld.. dat vind ik dan weer te wideangle... soms schiet ie daar wat tever mee door...)

Volgens mij wel een lekkere tent om foto's te maken als ik dat zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05 07:13

allstarted1

WTRFTS

Tom schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 01:15:

Kidding me? :P Heb ergens gelezen dat er mensen speciaal voor het licht- en geluidssysteem komen :P Vooral qua geluid blijkt het een van de betere tenten te zijn, maar daar hebben wij op plaatjes niets aan natuurlijk }:O

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Tom schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 01:15:
Haha dat is ook precies wat ik zeg/bedoel :)

(foto 51 van 8/6/2007 bijvoorbeeld.. dat vind ik dan weer te wideangle... soms schiet ie daar wat tever mee door...)

Er zitten wel wat foto's tussen met hele rare vervormingen/uitrekkingen maar het licht ziet er puik uit zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Josh op 12-06-2007 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

fooker schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 00:04:
[...]

Daarom heb ik zaterdag zonder omni iets totaal anders geprobeerd. Mischien is dit duidelijk :? Ik wil graag verbeteren, daarom probeer ik allerlei dingen uit die ik zie/opmerk. Jammer, dit werkte niet. Zoektocht gaat door. :)
Misschien een idee om wat minder drastisch te zijn in je experimenteren?

Als je tè grote stappen maakt in je variatie dan raak je het overzicht kwijt. Er valt dan ook weinig meer te vergelijken met je uitgangspositie. Als je bijvoorbeeld je flitskop orientatie ineens anders gaat doen maar ook andere settings en je post processing, hoe kan je dan het verschil door flitskop nog goed beoordelen?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

jeetje kan ik geeneens rustig gaan slapen. pff wat veel is er bij te lezen

@jules kabeltje werkt prima. vooral de af assist erop is fijn. alleen afgelopen weekend niet gebruikt d:)b
denk wel dat je de meest sprekende effecten ermee behaald zonder omnibounce.

@omnibounce. bij rood licht laat ik dat ding er meestal ook af. ik ben er ook meer mee aan het onderzoeken wanneer het makkelijk is om dat kapje erop of eraf te hebben. bij veel lichtverzadiging ga ik toch liever gericht flitsen is tot nu toe mijn conclusie.

@sb800. hopelijk ga ik nog eens het verschil zien tussen de flits op 25mm of op 105mm ingesteld 8)7

@fooker. gewoon lekker doorgaan en vergeet niet dat ook al verdien je misschien maar een schijntje je hebt hier wel een proeftuin waarin je je kan ontwikkelen. grijp dat ook aan . voor je baas schiet je dan je standaard shots en daarnaast experimenteer je weer alwat je hier kan dumpen ;) en zoals gezegd zou ik er ook zeker niet van proberen mijn baan van te maken. of ga je verder verbreden in de fotografie of hou er nog een andere cariere op na. kijk maar naar de grote floor-is die heeft ook een gewone reguliere baan naast zijn fotografie :Y :Y :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
hos2: Zal ik ook echt doen, zoals je ziet in mijn laatste showcase doe ik ook ander soort feestjes en dingen :)

Ik wil eigenlijk wel in de fotografie verder, over 1 jaar ga ik FVS studeren :)
JumpStart schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:22:
[...]

Misschien een idee om wat minder drastisch te zijn in je experimenteren?

Als je tè grote stappen maakt in je variatie dan raak je het overzicht kwijt. Er valt dan ook weinig meer te vergelijken met je uitgangspositie. Als je bijvoorbeeld je flitskop orientatie ineens anders gaat doen maar ook andere settings en je post processing, hoe kan je dan het verschil door flitskop nog goed beoordelen?
Klinkt heel logisch, wilde denk ik teveel in een keer doen. :)
Tom schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 00:57:
Just my .02 cent.
:D Hahaha, eigenlijk heb je wel gelijk, maar dan krijg ik alleen foto's die ik hier gewoon absoluut niet hoef te laten zien. Valt er nog weinig te verbeteren. Dus die moeite doe ik mij in principe wel :P

En over bozzini, wegconcurreren is geen sprake van. Ik doel op een samenwerking, 5000 man binnen. Fotograafje of 2 valt niet op :)

De 22e ben ik er al, Sweet 16 Party, foto's + verslag maken. :) en Allstarted gaat weer mee :*)

[ Voor 99% gewijzigd door Timo op 12-06-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
GerardHenninger schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 00:41:
Beetje je portfolio aanvullen... Pfff... dat gaat geld kosten Neo! :P
Is een dikke knuffel ook goed? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
fooker schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:37:
En over bozzini, wegconcurreren is geen sprake van. Ik doel op een samenwerking, 5000 man binnen. Fotograafje of 2 valt niet op :)
De hamvraag is dan: zitten ze wel zo te springen om een 2e fotograaf die ook betaald wil worden? Zit die eerste fotograaf daar wel op te wachten? etc...

Niet om je enthousiasme af te schrikken ofzo, maar relativeer je het wel een beetje voor jezelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Henk schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:59:
[...]

De hamvraag is dan: zitten ze wel zo te springen om een 2e fotograaf die ook betaald wil worden? Zit die eerste fotograaf daar wel op te wachten? etc...

Niet om je enthousiasme af te schrikken ofzo, maar relativeer je het wel een beetje voor jezelf?
Ik heb dit allang met verschillende mensen besproken :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeetje dat is snel, lijkt fooker wel :) fooker schiet nog sneller dan zijn flitser :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
hahaha :+ :P

en nee ik tape mijn shutterknopje niet vast :P

[ Voor 182% gewijzigd door Timo op 12-06-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
fooker schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:15:
hahaha :+ :P

en nee ik tape mijn shutterknopje niet vast :P
Maar ik tape wel m'n IS/AF knoppen vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
GerardHenninger schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:59:
[...]

Maar ik tape wel m'n IS/AF knoppen vast :)
Duct tape is like the Force. It has a light side and a dark side, and it holds the universe together.

en dus ook IS/AF knopjes :+
Die knopjes zitten toch niet zo los :?

[ Voor 7% gewijzigd door Timo op 12-06-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

fooker schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:22:
[...] en dus ook IS/AF knopjes :+
Die knopjes zitten toch niet zo los :?
Niet los in de zin dat ze eraf kunnen vallen. Wel los in de zin dat het nog wel eens voorkomt dat je ze per ongeluk omzet naar een stand die je op dat moment niet wil gebruiken.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Henk schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 00:58:
Ja, photoshop ja, want lightroom kan me op bepaalde punten nog niet helemaal behagen :)
Lightroom vind ik ook vrij vervelend eerlijk gezegd, interface is wel fijn, maar zo onstabiel als een rietje.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Leg onstabiel uit? Geweldige feature is het Syncen van settings, versnelt het processenvan batches met een grote factor :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

aramdin schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:14:
Leg onstabiel uit? Geweldige feature is het Syncen van settings, versnelt het processenvan batches met een grote factor :)
In de zin van onstabiel dat het minder goed draait op m'n systeem als Photoshop doet :P Heb vaak last dat het hangt of dat hij tijden bezig is met het verwerken van je RAW terwijl er geen gigantische processen naast draaien, terwijl ik met Photoshop daar geen last van heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
aramdin schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:14:
Klopt, maar instabiel is ie wel, met name met grotere libraries. Ik heb er grofweg 25K photos in zitten en als ik dat een tijd gewerkt heb, dan zie ik geregeld een out-of-memory error (rood en op de kop 8)7) in het scherm staan als ik écht aan het werk ben (voldoende ram vrij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Mwoah als ik de library volram (68600 foto's, meer wilde er niet in), dan kan ik hem wel afsluiten, maar opstarten lukt niet meer :P

edit:
Dus dan moet je je library file verplaatsen of verwijderen...

[ Voor 22% gewijzigd door Floor-is op 12-06-2007 19:08 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
En dan heb jij nota bene een mac :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

neographikal schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:08:
Dat zegt in dit geval niet echt veel denk ik, de database-file is 890MB groot en dat is schijnbaar *te* :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik vind het bout dat ie de gezichtskleuren verkloot. Allemaal smerig oranje/geelig. Paar keer geprobeerd op RAW icm Lightroom maar ik blijf voor normale avonden wel bij JPG. Gaat ook prima. Alleen de specialere avonden op RAW.

[ Voor 15% gewijzigd door Tom op 12-06-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:08:
Serieus, een mac is heus niet heilig... Ooit eens een word document proberen te maken op een mac. Daar waar ik bij de mac bleef steken met schijnbaar te veel foto's, kon ik prima verder werken met hetzelfde bestand op een pc... En een illustrator bestand wat op mijn pc toendertijd binnen 1 minuut geopend werd, deed een mac serieus 10 min over :X.
neographikal schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:50:
[...]

Klopt, maar instabiel is ie wel, met name met grotere libraries. Ik heb er grofweg 25K photos in zitten en als ik dat een tijd gewerkt heb, dan zie ik geregeld een out-of-memory error (rood en op de kop 8)7) in het scherm staan als ik écht aan het werk ben (voldoende ram vrij)
Libraries opsplitsen over verschillende libraries. En bij het opstarten dan de juiste library selecteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
En 4GB RAM is ook wel lekker :) (thx voor de tip vd libraries btw)

[ Voor 36% gewijzigd door aramdin op 12-06-2007 20:40 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53715

Weer een hoop interessante info :D

Dit weekend geen foto's maken maar zelf feesten op DefQon..

Ga volgende week weer proberen.. Ga wel heel eigenwijs ook een hoop te hard geflitste portretten maken omdat ik zeker weet dat ze daar tevreden mee zijn en ze geven niet voor niets een vergoeding..

Maar tijd zat op een avond om ook te experimenteren en te leren.. al is het maar voor mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
jules schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:38:
Serieus, een mac is heus niet heilig...
Voor LR wel :X Voor de rest ben ik geen grote mac-adept ofzo, maar LR draait er als een trein op. Ik heb werkelijk met de mond open zitten kijken op Adobe Live...
Libraries opsplitsen over verschillende libraries. En bij het opstarten dan de juiste library selecteren....
Daarmee vernaggel je gelijk het hele principe van een applicatie als deze: al je foto's binnen no-time terug kunnen vinden, onafhankelijk van locatie of wat dan ook :)
aramdin schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:39:
En 4GB RAM is ook wel lekker :) (thx voor de tip vd libraries btw)
Daar wil ik ook naartoe voor LR. Sinds m'n format vlieg LR behoorlijk hier en het enige wat er veranderd is, is de hoeveelheid beschikbaar geheugen. Ik heb alleen geen ervaring met XP64 (Vista not being an option, dan kan ik net zo goed meteen XP32 draaien en die paar honderd MB weggooien. Die vreet Vista anders wel op...)

[ Voor 29% gewijzigd door neographikal op 12-06-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

neographikal schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:57:

Daar wil ik ook naartoe voor LR. Sinds m'n format vlieg LR behoorlijk hier en het enige wat er veranderd is, is de hoeveelheid beschikbaar geheugen. Ik heb alleen geen ervaring met XP64 (Vista not being an option, dan kan ik net zo goed meteen XP32 draaien en die paar honderd MB weggooien. Die vreet Vista anders wel op...)
Op de een of andere manier draaide Vista Ultimate bij mij lekkerder als XP. Starten duurde wat langer, maar applicaties werkten veel sneller waaronder Photoshop/InDesign e.d. Het ernstige gebrek aan goede drivers echter was voor mij de reden weer terug te gaan naar XP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Floris schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:17:
[...]

Dat zegt in dit geval niet echt veel denk ik, de database-file is 890MB groot en dat is schijnbaar *te* :P
elke database die de bestanden in de database zelf gaat wegschrijven ipv als bestand benaderbaar te laten moet sowieso genegeerd worden vanwege structurele ontwerpfout :Y :Y :Y :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Uhm nee Hos, ik heb een database die alleen referencet en die is al 330MB met 25K foto's. :X Als ik met m'n java-applicatietje flink aan het graven ga, dan krijgt de HD het trouwens wel zwaar. Dat zal vast ook één van de bottlenecks van LR zijn :)

Daarnaast is het opslaan van bestanden in een database niet noodzakelijk fout, het is een ontwerpbeslissing met voors en tegens (portabiliteit, performance, backupbaarheid, replicatie zijn overwegingspunten). In dit geval ben ik het echter met je eens; liever niet.

[ Voor 17% gewijzigd door neographikal op 12-06-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neographikal schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:16:
Uhm nee Hos, ik heb een database die alleen referencet en die is al 330MB met 25K foto's. :X

Daarnaast is het opslaan van bestanden in een database niet noodzakelijk fout, het is een ontwerpbeslissing met voors en tegens (portabiliteit, performance, backupbaarheid, replicatie zijn overwegingspunten). In dit geval ben ik het echter met je eens; liever niet.
330MB met 25K fotos dat is 13.2KB per record }:O
ik ken maar 1 database die zo incapabel kan zijn en dat is access :P
wat wordt er allemaal anders nog meer voor volstrekt nutteloze info bij opgeslagen of zijn alle velden fixed length gemaakt }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Lightroom houd ook de volledige historie bij. Wanneer je een foto cropt dan kun je dat terugdraaien. Wanneer je settings gaat aanpassen zal dat in de database dus meer ruimte in beslag nemen. Per actie houd ie het namelijk bij.

Verder vind ik 330mb voor 25k foto's niet boeiend in een tijdperk waarin 500gb schijven voor 100 euro over de toonbank gaan.

Mijn foto's heb ik trouwens gewoon als bestanden op de harddisk opgeslagen. Per jaartal een map, daarin staan mappen "2007-06-12 - Omschrijving". Dat is dus netjes op datum gesorteerd en via die omschrijving kan ik meestal de juiste foto's er wel bijvinden. Het is wat primitief, maar tot dusver werkt het voor mij prima, wil ook niet te afhankelijk zijn van een bepaald softwarepakket. Ik kan er nu nog alle kanten mee op.

Als ik het in een softwarepakket gooi, dan zal het Lightroom worden. Ik werk veel met Adobe software en LR lijkt me er prima voor. Wacht nog even af tot er wat meer bugs uitzijn (ik begin nu altijd met een schone library, bewerk een batch foto's en gooi ze er daarna weer uit.. :+). Vind het tot dusver een mooi en fijn programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Een database werkt echter pas écht lekker wanneer hij in het geheugen past (nu nog wel het geval) of anders in ieder geval de indexes (zal geen probleem zijn). Vervolgens komt er alleen wel een bak HD I/O aan te pas om de boel op te zoeken icm de thumbnails... De HD zal het probleem voor de database niet zijn, dat is meer je geheugen, maar voor je thumbnailtjes e.d. is een Raptor toch wel een hele fijne vrees ik ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Owkay, Don staat ook nog even in de Matrixx. Eens mailen hoelaat 'ie daar staat :) Er zijn er weinig die Don live weten te evenaren :)

[ Voor 24% gewijzigd door neographikal op 13-06-2007 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:57:
[...]

Voor LR wel :X Voor de rest ben ik geen grote mac-adept ofzo, maar LR draait er als een trein op. Ik heb werkelijk met de mond open zitten kijken op Adobe Live...
Wat denk jij dat ze voor pc's inzetten tijdens zo'n presentatie? Heb al eens eerder op een beurs rondgelopen waar men aan't 3D-CADten was. Je wilde echt niet weten wat zo'n PC achtig ding koste ;).
[...]

Daarmee vernaggel je gelijk het hele principe van een applicatie als deze: al je foto's binnen no-time terug kunnen vinden, onafhankelijk van locatie of wat dan ook :)
Ik presenteerde het als een oplossing, niet als dé oplossing ;). Afgelopen zondag gehoord dat Photomecanic een veelgebruikte catalogiseer software is door professionals. Aan de andere kant, Volgens mij zijn er weinig branches waar zo gigantisch veel foto's in korte tijd volledig gecatalogiseerd worden. Zelf zou ik nagenoeg alle ppp's eruit gooien uit de serie, dan maakt het de database weer een stuk behapbaarder dan zo achterlijk veel foto's erin knallen ;)
[...]

Hmz, zit er ook heftig over na te denken om de boel hier eens te formatten en opnieuw te beginnen... Kost alleen zoveel tijd weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
jules schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:56:
[...]

Wat denk jij dat ze voor pc's inzetten tijdens zo'n presentatie? Heb al eens eerder op een beurs rondgelopen waar men aan't 3D-CADten was. Je wilde echt niet weten wat zo'n PC achtig ding koste ;).
Standaard macbookjes, misschien wat extra ram, that's it.
Ik presenteerde het als een oplossing, niet als dé oplossing ;). Afgelopen zondag gehoord dat Photomecanic een veelgebruikte catalogiseer software is door professionals. Aan de andere kant, Volgens mij zijn er weinig branches waar zo gigantisch veel foto's in korte tijd volledig gecatalogiseerd worden. Zelf zou ik nagenoeg alle ppp's eruit gooien uit de serie, dan maakt het de database weer een stuk behapbaarder dan zo achterlijk veel foto's erin knallen ;)
ppp's?
Hmz, zit er ook heftig over na te denken om de boel hier eens te formatten en opnieuw te beginnen... Kost alleen zoveel tijd weer :(
Het scheelt wel enorm in de snelheid. Ik heb m'n systeem nu lekker basic en leeg, dat blijft het :) Windows, Office, bewerking en dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

jules schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:56:
[...]
Verschillende PC's voor verschillende taken werkt ook fijn:
1x Photoshop PC
1x Webserver/download/opslag PC
1x Hometheater PC
1x HieropdoeikalleswatGodverbodenheeft PC

Dus 1 PC waarop aanrommel, al dan niet met VMWare. De rest is lean&mean.

Ook nog wat oude laptops en reserve PC's.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hela flooris , oppassen als je gevraagd wordt om een partshoot in delcambre te doen
Mensen in Delcambre, een plaatsje in de Amerikaanse
staat Louisiana, kunnen de broek voortaan beter normaal
op de kont houden. De gemeenteraad heeft deze week
unaniem besloten dat het verboden wordt met een afgezakte
broek rond te lopen.
De mensen die de broek toch liever iets lager hebben,
riskeren een gevangenisstraf van maximaal zes maanden
en een boete van vijfhonderd dollar, omdat de eerbaarheid
geschonden wordt. Raadslid Albert Roy, die het verbod
voorstelde, vindt de straf te zwaar. "Ik had iets van een
boete van 25 dollar in gedachten", aldus Roy.
Volgens een aantal bewoners is de maatregel speciaal tegen
zwarten gericht. Laaghangende broeken zouden volgens hen
bij de hiphopcultuur horen. Burgemeester Carol Broussard is
het daar niet mee eens, volgens hem "dragen blanke mensen
ook afgezakte broeken".
_O- _O- _O-

oh en me vanmiddag een paar filterzz laten aanmeten B)
en mijn arcteryx pallisade broek is na 3 maanden wachten ook eindelijk binnen dus ik heb nu eindelijk een reserve fotobroek *O* *O* *O* *O* heerlijk zijn die dingen met grote zakken en op elke zak een rits *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Anoniem: 167065 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 19:27:
hela flooris , oppassen als je gevraagd wordt om een partshoot in delcambre te doen

[...]

_O- _O- _O-

oh en me vanmiddag een paar filterzz laten aanmeten B)
en mijn arcteryx pallisade broek is na 3 maanden wachten ook eindelijk binnen dus ik heb nu eindelijk een reserve fotobroek *O* *O* *O* *O* heerlijk zijn die dingen met grote zakken en op elke zak een rits *O* *O* *O*
Ik had het nieuwtje gelezen en hoewel ik lenzen in mijn broek steek/stak, hangt die zeker niet op half negen ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Floris schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:00:
[...]

Ik had het nieuwtje gelezen en hoewel ik lenzen in mijn broek steek/stak, hangt die zeker niet op half negen ;)
volgens mij heb ik nog wel fotos gemaakt of fotos gezien dat die broek op half1 hing . Je 200mm raakte nog net niet de grond geloof ik :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 30-05 17:06

Arfman

Drome!

Anoniem: 167065 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:12:
[...]

volgens mij heb ik nog wel fotos gemaakt of fotos gezien dat die broek op half1 hing . Je 200mm raakte nog net niet de grond geloof ik :w
Ehm .. je bedoelt toch wel z'n lens neem ik aan? :X

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Nee hij heeft het over mijn schwanz, want het is natuurlijk gaaf om daar als mannen onder elkaar over te praten op een openbaar forum vol homofoben 8)7

Mijn 70-200 lens bedoelde hij ja, niet mijn 70-200 pielemoos :Y)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeetje is je lens ook 200 mm, dat is toevallig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 16:30

Toff

FP ProMod
Vroeger zag je hier nog wel eens een aardige foto voorbijkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132666

Toff schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 23:44:
Dat waren nog eens goede tijden!

HINT O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 15:24

ThunderNet

Flits!

Toff schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 23:44:
Vroegah O+ toen jij nog fotografeerde. zucht.. dat waren de tijden.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik mag volgende week vrijdag pas weer :)
Zal een erg druk feestje worden, wel (weer) erg jong volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 28-05 16:30

Toff

FP ProMod
OK dan, hier wat "partypics" uit den ouden doosch (ongeveer 1967):

Afbeeldingslocatie: http://img373.imageshack.us/img373/9718/40j01qr2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/5928/40j02vd9.jpg

Gemaakt met mijn eerste "echte" camera (als we mijn vaders 6x9 box niet meetellen), een Kodak Instamatic 104. Daar gingen van die flitslampblokjes op, met 4 lampjes die een kwart slag draaide, zodat je "steeds" een vers lampje had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou hier dan ook nog 1 uit de oude doos uit 2003
oftewel een paar honderd meter vanaf de adobe2007 meeting onder de A10 :+
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/zirk/2003-beattricks/thumb2/image09.jpg

zat er later nog aan te denken of het niet leuk was om een excursie naar die plek te maken tijdens de meeting, maar ja nu een beetje te laat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik ga vanavond en morgen schieten; als ik met iets toonbaars thuiskom, dan zal ik dat wel laten zien. Wordt op zijn vroegst zondag moet ik bekennen, want ik mag zo'n beetje van de ene naar de andere opdracht door en daarna ben je over het algemeen redelijk uitgeteld. ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Genoeg gelul, pics:

1
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-06-14-Inferno-GoT/001-www.neofoto.nl-IMG_2012.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-06-14-Inferno-GoT/002-www.neofoto.nl-IMG_2088.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-06-14-Inferno-GoT/003-www.neofoto.nl-IMG_2089.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-06-14-Inferno-GoT/004-www.neofoto.nl-IMG_2101.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-06-14-Inferno-GoT/005-www.neofoto.nl-IMG_2142.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-06-14-Inferno-GoT/006-www.neofoto.nl-IMG_2149.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-06-14-Inferno-GoT/007-www.neofoto.nl-IMG_2222.jpg

8
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-06-14-Inferno-GoT/008-www.neofoto.nl-IMG_2235.jpg

9
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-06-14-Inferno-GoT/009-www.neofoto.nl-IMG_2249.jpg

10
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-06-14-Inferno-GoT/010-www.neofoto.nl-IMG_2268.jpg

11
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-06-14-Inferno-GoT/011-www.neofoto.nl-IMG_2332.jpg

Gezellig studentenfeestje. Beetje rondgehobbeld en mezelf vermaakt, altijd goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Leuke plaatjes neographikal, wat zijn die van jou toch altijd lekker soft (niet de scherpte maar de toning ;)). Ze hebben altijd dat lekkere zachte, soepele laagje d'r over en dat mag ik wel. Je belichting is daar natuurlijk grotendeels de schuldige van en die vind ik puik! Heb alleen het gevoel dat #1 en #6 qua belichting en toning er dan weer iets uitvallen, maarja dat is als je het ziet als een serie. Het feit is wel dat als je een stijl hebt dat je die ook door je gehele sessie moet behouden natuurlijk, vandaar dat ik het even opmerk. Ik weet niet wat 't met #3 is trouwens maar die is messed up, lijkt wel een renderfoutje ofzo, twee foto's in één?

Die dame rechts in foto 1 hè, stond die nou ook in een eerdere serie? Leuk meisje :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Kijk goed naar de volgende foto :

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/forum/2007/jun/20070615_spcl328.jpg

Nu nog een keer kijken, want ik durf te wedden dat je Floris en mij niet hebt gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 27-05 20:17

Nik

Zo, ben jij (hoe zeg je dat), helderziend :P Ik zag jullie inderdaad niet, en toen las ik dat :+ Geweldig :D

Vannacht mijn 30D eens getest. Ik kon niet kiezen, help eens mee:

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_0305.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_0322.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_0325.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_0342.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_0376.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_0387.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_0399.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_0416.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_0419.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_0435.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_0452.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_0485.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_0488.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_0517.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_0523.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_0529.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_0531.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_0541.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_0549.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_0550.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_0575.jpg

Funky Riddim Summerparty 4 Warchild _/-\o_

Commentaar meer dan welkom!

[ Voor 95% gewijzigd door Nik op 16-06-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De foto's doen het niet...... (.nl moet .org zijn(?), maar dan werkt het nog niet)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
GerardHenninger schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 05:51:

[afbeelding]

Nu nog een keer kijken, want ik durf te wedden dat je Floris en mij niet hebt gezien :P
Actually I did, weet je toch....Vanavond mag ik je alweer plat knuffelen *O*
GsJosh schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 03:01:
Je belichting is daar natuurlijk grotendeels de schuldige van en die vind ik puik!
Je bedoelt het gebrek eraan :P

[ Voor 21% gewijzigd door neographikal op 16-06-2007 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@proller: OMG @ 12 :X whehehe

[ Voor 5% gewijzigd door J3roen op 16-06-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
proller schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 08:01:
Zo, ben jij (hoe zeg je dat), helderziend :P Ik zag jullie inderdad niet, en toen las ik dat :+ Geweldig :D

Vannacht mijn 30D eens getest. Ik kon niet kiezen, help eens mee:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Funky Riddim Summerparty 4 Warchild _/-\o_

Commentaar meer dan welkom!
Leuke foto's proller alleen zijn je overzichtshots misschien iets te bewogen. Wel een flinke dosis contrast, maar ach, moet je horen wie het zegt.

Maar ik had wel WC shots van je verwacht, ik heb het je de vorige keer nog zo goed laten zien hoe het moest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:58

Zoefff

❤ 

GerardHenninger schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 05:51:

[afbeelding]

Ik zie alleen een spook (letterlijk en figuurlijk) in de linkeronderhoek :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Lekkere plaatjes Proller, leuke kleurtjes :D

Vind de beweging soms zelf wel iets toevoegen :9

Meisje op #14 rchts O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Zoefff schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:59:
[...]

Ik zie alleen een spook (letterlijk en figuurlijk) in de linkeronderhoek :P
Kijk dan eens wat meer naar boven en in het midden ;)

Proller: geinige shots, zien er goed uit. Overzichtsfoto's zijn inderdaad wat bewogen, maar overall gewoon lekker spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Afbeeldingslocatie: http://www.welovejeans.nl/fotos/vrijdag0616/images/2007-06-16%20vrijdag_057.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.welovejeans.nl/fotos/vrijdag0616/images/2007-06-16%20vrijdag_063.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.welovejeans.nl/fotos/vrijdag0616/images/2007-06-16%20vrijdag_004.jpg

* Timo heeft jules advies maar opgevolgd gister, alle lampen moesten uit (op een enkele na) dus ik zag al geen hand voor ogen, dan maar laten zien hoe het echt is :Y

Rest van de foto's zijn dus ook pikzwart ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Timo op 16-06-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Uhm, wat heb je nou weer met je contrast gedaan 8)7 Totaal niet aanwezig. Ik kan echt geen pijl trekken op wat je nou wil bereiken in zo'n tent. Ik varieer ook wel wat met me shots hoor, maar er zit wel een grove rode lijn in. Je maakt echt complete U-turns...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
neographikal schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:12:
Uhm, wat heb je nou weer met je contrast gedaan 8)7 Totaal niet aanwezig. Ik kan echt geen pijl trekken op wat je nou wil bereiken in zo'n tent. Ik varieer ook wel wat met me shots hoor, maar er zit wel een grove rode lijn in. Je maakt echt complete U-turns...
Niks ? :X Heb gewoon exact hetzelfde geschoten als normaal. Exact dezelfde instellingen, en exact dezelfde tonecurve in Lightroom :?

Ik ben niet de enige die complete U-turns maak, dat doet het licht daar ook :/ magnie klagen :+

[ Voor 21% gewijzigd door Timo op 16-06-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

GerardHenninger schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:25:
[...]

Leuke foto's proller alleen zijn je overzichtshots misschien iets te bewogen. Wel een flinke dosis contrast, maar ach, moet je horen wie het zegt.

Maar ik had wel WC shots van je verwacht, ik heb het je de vorige keer nog zo goed laten zien hoe het moest :)
Dankje :) De overzichtshots zijn inderdaad lang niet wat ik wil, de volgende keer toch maar de 50mm 1.8 erop voor een wat kortere sluitertijd. Gewoon blijven proberen denk ik :) En wat betreft het contrast, sommige (erg donkere shots) heb ik bewust wat omhoog gegooid, omdat ik de foto's zo veel levendiger vind. Volgende keer eens wat minder sleutelen denk ik, maar over het algemeen ben ik wel tevreden. Heb er weer veel bij geleerd en me goed vermaakt.

Over de wc shots, die vage meid was er ook weer, heb ook hele vage foto's van haar (die niet gelukt zijn, omdat ze in een donker hol gemaakt moesten worden want ze wilde niet naar de dansvloer). Verder wilde ik juist geen wc shot doen, omdat je dan weer naar je hoofd geslingert krijgt dat ik je na doe haha! Maargoed, bij deze beloof ik dat ik op korte termijn een wc shot ga maken, speciaal voor jou :>

@ de rest, bedankt voor het leuke commentaar :D

Zo, even tussendoor een kleine overview van mijn partyfotografie stapjes:

16-12-2006 (Happy Music Kerstparty 2006):
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_1032.jpg

26-12-2006 (Alcazar kerstparty 2006):
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_1455.jpg

30-12-2006 (DJ Jean XXL):
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_2177.jpg

09-03-2007 (Funky Riddim for KIKA):
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_3810.jpg

14-04-2007 (Don't Miss DJ Miss Monica):
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_5202.jpg

03-05-2007 (Grand Opening Club Impulse met DJ Kicken):
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_6142.jpg

15-06-2007 (Funky Riddim part II 4 Warchild):
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_0523.jpg

Hmmmm...

[ Voor 26% gewijzigd door Nik op 16-06-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Hmmmz, Partyfocus.nl
Met een enthousiast professioneel fototeam en technische mensen achter de schermen zorgen we wekelijks voor nieuwe partyfoto's. Doordat ons fototeam enkel uit kundige fotografen bestaat, zijn we in staat om kwaliteitsfoto's te leveren. Iedere partyFocus fotograaf heeft verstand van fotografie, zodat uw feest altijd op zijn best op de digitale filmrol wordt vastgelegd.
Vind dat gevaarlijke woorden op je website....... Wat is er professioneel? Kundig? Op zijn best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Ga ik aan werken chef :) (maar dit had ook via dm gemogen, of via msn hoor)

edit: aangepast

(Ik was iets te enthousiast tijdens het schrijven denk ik.)

Trouwens, nu we het toch over partysites hebben, nog meer mensen last van Discoprofile.nl :? Gister liepen ze ook rond, wat een stelletje vage gasten zijn dat zeg! Lopen in een discotheek als De Kreek (GH is er wel bekend mee), met 6 man "knopjesdrukkers" rond.

[ Voor 81% gewijzigd door Nik op 17-06-2007 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Grrrr....moet nu echt aan de webspace :(

Was vandaag in Eindhoven op Sneakerz Stad Festival, en had toch de hele set meegenomen. Op zich slecht plan geweest aangezien iedereen je in je nek springt als je rondloopt met iets groter als een compact, en de gasten van andere partysites met Canon kits rondrennen met alleen de interne flash.

Meisje/jongen : ,,Waar werk je voor? :o "

Ik: ,, Eh, loop hier gewoon rond, en probeer te genieten van het feest en wat vrienden leuk op de kiek
te zetten, dus ze komen nergens op, dan moet je bij de mensen zijn die kaartjes uitdelen! :)

Meisje/jongen: ,, Maak toch maar, en waar komen ze nou op?"

Ik: ,, Je hebt er niets aan, ik ben hier voor m'n lol! 8)7 Weet je wat? Misschien zet ik ze op Hyves! :+ "

Meisje/jongen: ,,Wat is je Hyves dan?" ( :| )

Dat dus 1000x :P Heb dus ook ik weet niet hoeveel platen geschoten en mailadressen/telefoonnummers van diverse mensen }:O

Aan de andere kant was het wel leuk, je krijgt lekker veel aanspraak en heb zelf toch weer lekker wat kunnen leren. Fotograaf van De Rechter was trouwens wel een aardige gozer, nog even een tijdje mee staan praten. Heb wel een wijze les geleerd: meenemen doe ik m'n camera niet meer als ik zelf op stap ben...ook al heb ik veel plezier aan het fotograferen. :)

Zal morgen even gaan batchen en plaats vielleicht wat leuks erop :)

[ Voor 4% gewijzigd door allstarted1 op 17-06-2007 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Als je zelf op stap gaat gewoon een Ixus meenemen joh :)
Ik heb dan niet eens zin om op een veel te dure camera te letten als ik even geen foto's maak.

[ Voor 46% gewijzigd door Tom op 17-06-2007 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Tom schreef op zondag 17 juni 2007 @ 02:31:
Als je zelf op stap gaat gewoon een Ixus meenemen joh :)
Ik heb dan niet eens zin om op een veel te dure camera te letten als ik even geen foto's maak.
Nja, m'n Sony DSC-T5 was leeg en wilde wel graag foto's maken + dat het toch wel in de planning stond hem mee te nemen, als weer een leermoment, qua omstandigheden :) Was alleen de vraag of hij mee naar binnen mocht, maar daar werd niet eens op gecontroleerd.

Denk dat ik de volgend keer resoluter ben, qua afwijzen :) Heb verder toch geen commercieel belang op dat moment >:)

En op de camera werd toch wel gelet door m'n vrienden als ik even wilde dansen :P ( Hoor je ineens achter je: ,, Goh hij kan niet alleen foto's maken, maar ook nog eens goed dansen!" 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Haha ik ken het wel hoor :D Ik had dat laatst ook, lekker op stap in een tent waar ik nog nooit was geweest... zag er wel gaaf uit, ook lekkere verlichting..dan denk ik ook 'shit had ik nou maar m'n cam bij, had ik een paar gave pics kunnen maken' 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 15:59
Vandaag/Gister, whatever - was DefQon weer op het Almere Strand.
Floor, 36998 mensen en ik waren erbij :)

Binnenkort meer, nu slapen :z

Teaser #1: Floor-is@Work
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/06/16/20070616_DefQon/20070602_DQ_0308.jpg

Teaser #2: Mainstage
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/06/16/20070616_DefQon/20070602_DQ_0315.jpg

Teaser #3: Kevin@Hijskraan
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/06/16/20070616_DefQon/20070602_DQ_0424.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Defqon

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq3.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq5.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq7.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq9.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq11.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq13.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq15.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq16.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq17.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq18.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq19.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq20.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq21.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq22.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq23.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xdefq0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Zo nu hier dan ook een paar platen van gisteren. Zijn even snel resized en helderheid/contrast veranderd, en sommigen zijn gecurved om er een beetje mee te spelen :)

Wat me trouwens opviel was dat er constant een gele waas over de foto's hangt die in de tent gemaakt zijn, door het licht ( tent was geel met wit gestreept ) Wat kan ik daar met de settings aan doen? In de nabewerking namelijk sloeg alles namelijk heel snel rood :)

Afbeeldingslocatie: http://ic3.deviantart.com/fs16/f/2007/168/9/3/Sneakerz_16_6_2007_9_by_allstarted.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ic3.deviantart.com/fs16/f/2007/168/1/7/Sneakerz_16_6_2007_8_by_allstarted.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ic3.deviantart.com/fs16/f/2007/168/a/2/Sneakerz_16_6_2007_10_by_allstarted.jpg

#4 Huisgenote met bloem :)

Afbeeldingslocatie: http://ic1.deviantart.com/fs18/f/2007/168/2/f/Sneakerz_16_6_2007_5_by_allstarted.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ic3.deviantart.com/fs18/f/2007/168/6/5/Sneakerz_16_6_2007_4_by_allstarted.jpg

#6 Vind ik zelf een lekker shot :) Erick E on the wheels of steel ( voordat ie volledig in de rook kwam te staan voor een halve minuut :P ( Komt links al binnen :P )

Afbeeldingslocatie: http://fc01.deviantart.com/fs17/f/2007/168/3/4/Sneakerz_16_6_2007_7_by_allstarted.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ic1.deviantart.com/fs16/f/2007/168/7/a/Sneakerz_16_6_2007_6_by_allstarted.jpg

#8 Groepje leuke dames :) Even aan de curves getrokken ( I know, te overdone :P )

Afbeeldingslocatie: http://fc01.deviantart.com/fs17/f/2007/168/7/f/Sneakerz_16_6_2007_3_by_allstarted.jpg

#9 Tuurlijk wil ik dan nog wel even met jou op de foto! Ik was toch een leuke fotograaf?! O-)

Afbeeldingslocatie: http://fc01.deviantart.com/fs18/f/2007/168/3/2/Sneakerz_16_6_2007_2_by_allstarted.jpg

#10 Mooie lucht :)

Afbeeldingslocatie: http://ic1.deviantart.com/fs18/f/2007/168/4/2/Sneakerz_16_6_2007_11_by_allstarted.jpg

Het moeilijkste gisteren vond ik de juiste instellingen vinden, omdat er steeds wisselende omstandigheden waren ( binnen, buiten, regen, zon ) En dan nog het gdoe met de gele lichtval in de tent. Mja, kwestie van gewenning denk ik :)

[ Voor 3% gewijzigd door allstarted1 op 17-06-2007 15:26 . Reden: Extra foto erbij :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Laatst online: 21-05 12:33
allstarted1 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 15:02:
Wat me trouwens opviel was dat er constant een gele waas over de foto's hangt die in de tent gemaakt zijn, door het licht ( tent was geel met wit gestreept ) Wat kan ik daar met de settings aan doen? In de nabewerking namelijk sloeg alles namelijk heel snel rood :)
Met de witblans bijregelen. In de meeste software kun je met een witbalans pipet op een deel in de foto klikken die wit zou moeten zijn (en niet geel). Zo zou je van die gele waas af moete kunnen komen.
En als er foto's zijn die geen wit bevatten, gewoon dezelfde kleurtemperatuur nemen als de vorige foto.

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

LittleWan schreef op zondag 17 juni 2007 @ 17:08:
[...]

Met de witblans bijregelen. In de meeste software kun je met een witbalans pipet op een deel in de foto klikken die wit zou moeten zijn (en niet geel). Zo zou je van die gele waas af moete kunnen komen.
En als er foto's zijn die geen wit bevatten, gewoon dezelfde kleurtemperatuur nemen als de vorige foto.
Ok, dankjewel. Ga er eens even mee rommelen zometeen :) Fooker heeft me net ook wat dingen verteld. Baal toch wel een beetje dat ondanks dat ik er voor de lol was, de foto's op zich k*t zijn geworden :P Hoe langer ik er naar kijk, hoe kritischer ik word en ze eraf wil trekken :Y) 8)7

Edit: RAW en witbalanspipet kicken ass! :D

[ Voor 3% gewijzigd door allstarted1 op 17-06-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mittnick schreef op zondag 17 juni 2007 @ 03:54:
Vandaag/Gister, whatever - was DefQon weer op het Almere Strand.
Floor, 36998 mensen en ik waren erbij :)
Stond één van jullie toevallig aan het eind van het feest bij de mainstage aan de rechterkant op een stellage tussen de twee barren?

Vroeg me af met wat voor lens diegene stond te fotograferen, maar had het even te druk met feesten om het te gaan vragen.. en wilde hem lekker laten fotograferen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:45

rapture

Zelfs daar netwerken?

allstarted1 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 15:02:
#4 Huisgenote met bloem :)

[afbeelding]

[...]

Het moeilijkste gisteren vond ik de juiste instellingen vinden, omdat er steeds wisselende omstandigheden waren ( binnen, buiten, regen, zon ) En dan nog het gdoe met de gele lichtval in de tent. Mja, kwestie van gewenning denk ik :)
En beetje nabewerking.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/rapture/stockage/got/Sneakerz_16_6_2007_5_by_allstarted.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Ik moet ook niet zo zeiken :X Als ik even wat langer aan de nabewerking had gezeten, was het inderdaad allemaal 100% meegevallen. Ben er nu ook mee bezig :) Alhoewel ik liever heb ik dat ze glijk goed uit de cam komen :P

@ Mittnick; je moet dus als fotograaf ook al geen hoogtevrees hebben zie ik? :P :+ Vette pic zo!

[ Voor 9% gewijzigd door allstarted1 op 17-06-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Anoniem: 53715 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 17:34:
[...]

Stond één van jullie toevallig aan het eind van het feest bij de mainstage aan de rechterkant op een stellage tussen de twee barren?

Vroeg me af met wat voor lens diegene stond te fotograferen, maar had het even te druk met feesten om het te gaan vragen.. en wilde hem lekker laten fotograferen :D
Nou ik was het niet, want ik zat in de kraan aan de rechterkant van het podium (met je neus ernaartoe). :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-05 17:10

Sharky

Skamn Dippy!

ik doe ook maar 's mee, eerste keer dat ik partypics geschoten heb so be gentle :)

1
Afbeeldingslocatie: http://wiljen.eu/zooi/got/foto/party/17_06_07/01.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://wiljen.eu/zooi/got/foto/party/17_06_07/02.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://wiljen.eu/zooi/got/foto/party/17_06_07/03.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://wiljen.eu/zooi/got/foto/party/17_06_07/04.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://wiljen.eu/zooi/got/foto/party/17_06_07/05.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://wiljen.eu/zooi/got/foto/party/17_06_07/06.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://wiljen.eu/zooi/got/foto/party/17_06_07/07.jpg

8
Afbeeldingslocatie: http://wiljen.eu/zooi/got/foto/party/17_06_07/08.jpg

9
Afbeeldingslocatie: http://wiljen.eu/zooi/got/foto/party/17_06_07/09.jpg

10
Afbeeldingslocatie: http://wiljen.eu/zooi/got/foto/party/17_06_07/10.jpg

11
Afbeeldingslocatie: http://wiljen.eu/zooi/got/foto/party/17_06_07/12.jpg

12
en als toegift deze mafia aziaat die voor de camera uit de kleren ging en zichzelf ging opdrukken midden op de dansvloer 8)7
Afbeeldingslocatie: http://wiljen.eu/zooi/got/foto/party/17_06_07/11.jpg

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Ik ruik een deeltje 8 :9

om nog maar wat nuttigs te zeggen, jeans was weer ruk gisteravond 20 man binnen en zomogelijk nog donkerder

[ Voor 71% gewijzigd door Timo op 17-06-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 15:59
@Plattelijn:
Ik was het ook niet.. ik had me gesetteld in het midden van de Mainstage!

@allstarted1:
't lijkt me persoonlijk minder fijn om naar boven te gaan als ik hoogtevrees zou hebben maar daar heb ik (nog) geen last van.. schijnt dat die 'angst' kan groeien naarmate je ouder (en waarschijnlijk dus ook wijzer) wordt..

@Floor-Is:
Ben benieuwd naar je plaatjes vanuit de kraan tijdens 't laatste uurtje.. maar die zullen we ongetwijfeld te zien krijgen!

@Sharky
Voor een eerste keer niet slecht, mis alleen nog wat contrast en scherpte in je platen, probeer hier goed op te letten..

Verder is het misschien ook verstandig om even te kijken naar de compositie - zet mensen gewoon neer zoals jij dat mooi vind!

@Fooker:
Vind jij het klagen over Jeans nuttig dan? :+

[ Voor 135% gewijzigd door Mittnick op 17-06-2007 23:17 . Reden: pics even weg.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:30
Die tent hierboven met die Aziaat ken ik wel, emmen of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Die met die vogel is echt wel te stoer :P Laat ik ook over het algemeen maar zeggen dat de platen heel erg stoer zijn ;)

#10 is mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Floris schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:42:
[...]

Nou ik was het niet, want ik zat in de kraan aan de rechterkant van het podium (met je neus ernaartoe). :P
Haha.. Was een van ons groepje al opgevallen dat er 's middags geen hokje boven in de kraan was en 's avonds dus wel.. Maar die hebben we voor gek verklaard tot we foto's terugzagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Mittnick schreef op zondag 17 juni 2007 @ 23:00:
@Fooker:
Vind jij het klagen over Jeans nuttig dan? :+
Euh O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Wheee een slotje :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:58

Zoefff

❤ 

Oy dude, that was mine! :(

:P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Lees de topicstart, daar staat alles eigenlijk al wel in :)

Voor luie honden:
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's post.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier géén open Welke-instellingen-moet-ik-gebruiken vragen. Wij kennen de exacte situatie niet en er is niet zo iets als een "met-deze-instelling-ga-je-het-redden" setting. ;)
* Voor vragen over welke gear je als starter het beste kan kopen is dit ook niet de juiste plek. Het is volledig afhankelijk van je budget, je wensen, je kunnen en de plekken waar je je gear wilt gaan gebruiken. Meer info vind je o.a. hier hier en in de startpost.

Informatie over "Dragging the shutter"

NIEUW!! Nu ook zonder wallpaper-verzoeken.