[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 19

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 17.760 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

GsJosh schreef op zondag 22 april 2007 @ 14:27:
Ik heb gister na lang twijfelen toch maar een 24" gekocht. Om precies te zijn de 24" van Dell, 2407. Bij Supradictus was het scherm erg goedkoop zonder nadelen als garantie. Ik ben echt overdonderd, het is zo verchrikkelijk lekker werken in photoshop, HD is mooi, alles is gewoon zo lekker groot. Ik heb nog niet alles gebruik en ik moet nog even ontdekken wat het fijnste werken is (wat betreft de vensters in windows) maar photoshoppen is in ieder geval heerlijk!

Ik zie geen duidelijk kleurverschil maar ik wil eigenlijk nog wel kaliberen, het is gewoon belangrijk als je veel met foto's werkt vind ik. Daarnaast heb ik even gekeken op Digitalversus maar daar zijn de grijswaarden van deze monitor uit de fabriek niet denderend. Kan beter dus :).
Gefeliciteerd! :) Dit is een monitor waar ik ook aan zit te denken maar ik ben een enorme zeikerd als het om ghosting gaat dus mss wacht ik nog even op de nieuwste antighosting technieken die dit jaar op de markt zullen komen.

Zou je voor mij de effectief gebruikte Hoogte+Breedte+Diagonaal van het scherm willen opmeten, dan kan ik eens het verschil inschatten tov mijn huidige 19" CRT ?

Alvast bedankt. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Help!!!! schreef op zondag 22 april 2007 @ 16:10:
[...]

Gefeliciteerd! :) Dit is een monitor waar ik ook aan zit te denken maar ik ben een enorme zeikerd als het om ghosting gaat dus mss wacht ik nog even op de nieuwste antighosting technieken die dit jaar op de markt zullen komen.

Zou je voor mij de effectief gebruikte Hoogte+Breedte+Diagonaal van het scherm willen opmeten, dan kan ik eens het verschil inschatten tov mijn huidige 19" CRT ?

Alvast bedankt. :)
In centimeters (kan ongeveer 1mm afwijken) is de effectieve beeldgrootte:

51,7 breed
32,4 hoog
60,8 diagonaal (stelling van pythagoras geeft: 61)

Trouwens, qua ghosting valt hij heeeel erg mee! Niet alleen uit eigen ervaring (ik kom van een TN laptoppaneel met extreem veel ghosting weliswaar) maar hier is het bewijs.

[ Voor 17% gewijzigd door Josh op 22-04-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keen87
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 06:50
leuk om te horen dat je ook voor de 2407 bent gegaan GsJosh :)

ik ook namelijk >:) ik moet er alleen nog op wachten, want heb hem gewoon bij dell besteld.
30% korting en geen verzendkosten, werd het prijsverschil met supradictus wel heel klein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Keen87 schreef op maandag 23 april 2007 @ 08:27:
leuk om te horen dat je ook voor de 2407 bent gegaan GsJosh :)

ik ook namelijk >:) ik moet er alleen nog op wachten, want heb hem gewoon bij dell besteld.
30% korting en geen verzendkosten, werd het prijsverschil met supradictus wel heel klein :)
Ik dacht dat hij bij Supradictus € 650 kostte. Bij Dell is hij dik 800. Dat is toch 150 euro verschil? 150 != heel klein verschil

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keen87
wcduck schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:29:
[...]

Ik dacht dat hij bij Supradictus € 650 kostte. Bij Dell is hij dik 800. Dat is toch 150 euro verschil? 150 != heel klein verschil
dat is rev a03, rev. a04 is 699,-, komen nog verzendkosten bij.

ik was 762,- kwijt bij dell, inclusief verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33358

Ik zit zelf heel erg te twijfelen, ik wil een 22" scherm kopen, maar de hoogte is heel belangrijk omdat het scherm in een kast moet.

Samsung SyncMaster 226BW is helaas niet in de hoogte verstelbaar zoals de Dell schermen.

Maximale hoogte mag zijn 40 CM (incl voet).. Heeft iemand nog betere alternatieven?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 33358 op 23-04-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Anoniem: 33358 schreef op maandag 23 april 2007 @ 14:10:
Ik zit zelf heel erg te twijfelen, ik wil een 22" scherm kopen, maar de hoogte is heel belangrijk omdat het scherm in een kast moet.

Samsung SyncMaster 226BW is helaas niet in de hoogte verstelbaar zoals de Dell schermen.

Maximale hoogte mag zijn 40 CM (incl voet).. Heeft iemand nog betere alternatieven?
Voet loskoppelen? Meeste schermen met VESA mounting kunnen dat. Zou je zoekveld een stuk groter maken.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
wie heeft hiero een LG l226wtq gekocht? of weet iemand een review van deze TFT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
weet iemand het verschil tussen de LG L226wt en de LG L226wtq. Of is het dat de ene zwart is en de andere zilver, want qua prijs verschil is het maar 3 euro ofzo. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb een 206BW, die kan ik in 2 standen zetten qua hoogte.

helaas ben ik niet tevreden over het beeld. Kan nog aan andere dingen liggen dus ik zoek het uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 24-04-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

cut

[ Voor 99% gewijzigd door Philflow op 24-04-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Keen87 schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:59:
[...]
dat is rev a03, rev. a04 is 699,-, komen nog verzendkosten bij.

ik was 762,- kwijt bij dell, inclusief verzendkosten
Hoe kreeg je die 40 euro korting dan bij Dell? Hij staat op de website voor 802 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-07 17:06
Hmm.. ik overweeg om 2x een Samsung Syncmaster 205BW te kopen, maar ik loop tegen het volgende aan: zou 2x wide niet _te_ breed worden? :+ Heeft iemand ervaringen met twee widescreens in dual screen naast elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53628

Quadropluxor schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:55:
Hmm.. ik overweeg om 2x een Samsung Syncmaster 205BW te kopen, maar ik loop tegen het volgende aan: zou 2x wide niet _te_ breed worden? :+ Heeft iemand ervaringen met twee widescreens in dual screen naast elkaar?
We nemen maar even aan dat je bureau breed genoeg is ;) . Ik heb zelf ook twee monitoren maar dan 4:3. (1400). Recht voor me heb ik één monitor staan en links iets naar achteren heb ik de tweede staan. Ik vind dat nog prima te doen.

Twee breedbeeld schermen in jou geval, zou misschien ook nog wel kunnen. Als je ze zodanig neerzet dat je ze direct naast elkaar zet met de knik recht voor je zou ik, denk ik, gek worden mits de afstand klein genoeg is ;) . Dus hoe groter de kijkafstand des te beter geschikt deze opstelling wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Genoeg mensen die het doen, en in het 226BW topic zijn ook genoeg foto's te vinden van mensen met een dergelijke opstelling. Is dus prima mee te werken lijkt mij, ik zou het ook zo doen als ik het geld er voor over had. Drie naast mekaar wordt misschien iets teveel, tenzij je ze in portrait mode doet. 8)7

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
quicksilvernet schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:51:
weet iemand het verschil tussen de LG L226wt en de LG L226wtq. Of is het dat de ene zwart is en de andere zilver, want qua prijs verschil is het maar 3 euro ofzo. :?
Hier in NL vind je praktisch alleen maar de SF-versies (Silver Front) van die types.

Dus zilveren scherm en zwarte voet. Ik kan deze combinatie niet mooi vinden trouwens, maar dat terzijde.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:54

yassine

Nothing to it but to do it!

Hehe heb hem dan eindelijk :D De 225BW :*)

De service van media markt is echt drama.!

Ik heb nl 3 weken zitten wachten op dit scherm en bel vandaag weer voor .....ste keer krijg ik te horen dat ze de mensen die gereserveerd hadden - wilden gaan bellen om te zeggen dat de reservering word geanuleerd. |:( Omdat dat fililaal Media markt ( utrecht ) er géén kreeg geleverd.

Nou toen gingen bij mij de stoppen los
:( :( :( :( :( :( :( :(

Heb na paar chefs gesproken te hebben (telefonisch) - toemstemming gekregen om hem in een ander filiaal
( almere ) voor de beloofde reserveringsprijs ( 279€ ) te halen! O-)

En dat heb ik dus gedaan :P en ben superblij met dit scherm, want ik zat de laaste weken met dit opgescheept :X

Afbeeldingslocatie: http://i136.photobucket.com/albums/q185/Yassine_album/Pica034.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Dus je hebt ff tig liter benzine er door heen gesleurd om twee tientjes korting op je monitor te krijgen? :p

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

Phrantic schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:19:
Dus je hebt ff tig liter benzine er door heen gesleurd om twee tientjes korting op je monitor te krijgen? :p
Nou 48€ tjes Hij word daar aangeprijst met 328€ :P

En btw. die lancia van mij verbruikt geen reet :P 1.1

[ Voor 9% gewijzigd door yassine op 24-04-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

Modbreak:Ik snap dat je dat heel graag wilt weten maar hij hoort hier niet thuis want dit is niet het specifieke Samsung vragen topic. En tripleposten worden we al helemaal niet vrolijk van.
Denk daar de volgende keer even aan. Maak dan liever gewoon een draad aan.

[ Voor 108% gewijzigd door Ultraman op 25-04-2007 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Jongens, ik wil een nieuwe monitor aanschaffen.

Budget max 350, maar liever minder. Ik kom van een 19" TFT (25ms), maar ik wil niet naar een kleiner scherm. Ghosting op mijn oude scherm is zeker aanwezig, maar ik heb me er nooit aan gestoord, vind het een heerlijk scherm.
Ik wil in hoogte zeker niet kleiner gaan, dus qua afmeting zou ik dus naar een 22" breedbeeld neigen. De prijsstap naar de nog grotere breedbeeld monitoren vind ik eerlijk gezegd wat te groot. Ze zullen kwalitatief wel beter zijn, en die hogere resolutie is ook zeker mooier en handiger, maar qua GPU kan ik die resolutie toch ook niet trekken. En qua budget is het ook niet mogelijk.

Ik 'werk' veel achter mijn pc, met af en toe wat games. Laatste tijd speel ik nog wel eens wat racegames, vandaar dat ik naar een breedbeeld wil gaan(meer zicht in cockpit) Voor de rest kijk ik eigenlijk alle films op mijn tv en is de monitor puur voor desktopgebruik bedoeld.

maargoed mijn 'eisen' (belangrijkste staat bovenaan)

- meeste bang for the buck
- minstens 19" of anders 22" breedbeeld.
- minimale ghosting, maar ik staar me daar niet blind op
- liefst een draaibare/in hoogte verstelbare voet. (maar is geen noodzaak)
- slank design

Welke monitor zouden jullie mij aanraden? Ik zie door alle monitoren het bos niet meer nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Ga gewoon voor een 225bw zoals yassine. Dat is een erg mooie prijs voor dat formaat. Goed verstelbaar, slank design, goedkoop, goede responsetijd, en je eisen aan beeldkwaliteit zijn niet hoog begrijp ik (hoewel het beeld zeker niet slecht is).

Of misschien de Acer AL2216Wsd, zelfde laken een pak, alleen niet zo verstelbaar.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43

Samsung SyncMaster 225BW is ook een super monitor en wel in hoogte verstelbaar.
Enige verschil met een Samsung SyncMaster 226BW is de reactietijd en het contrast.
De reactietijd is 5 ms ipv 2 ms maar dat is met het blote oog niet eens zichtbaar.

Ik heb sinds gister deze monitor en ben dik tevreden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-07 08:57

SgtStrider

Fractal Switchover!

Hoe zit het met de Samsung 245B? Nette 24" monitor voor onder de 600 euro als je het mij vraagt..

linkje

edit;

en hier is al een prijsvermelding :)

[ Voor 18% gewijzigd door SgtStrider op 25-04-2007 22:58 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

SgtStrider schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:56:
Hoe zit het met de Samsung 245B? Nette 24" monitor voor onder de 600 euro als je het mij vraagt..

linkje

edit;

Bah, TN. Dat is dan echt zonde van je geld. Dan moeten ze voor 400 euro komen willen die schermen interessant worden.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keen87
SgtStrider schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:56:

linkje

edit;

zou ik voor de Acer AL2423Ws gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214909

Ik heb alle topics doorgeneusd. Maar kan het anwtoord van de volgende vraag niet vinden,..(of ik kan slecht zoeken:))

Ik lees dat TN minder goed is dan P-MVA of S-PVA. Betekend dit dat een NIET-TN scherm per definitie beter is dan een TN scherm?

Want ik (als leek) begrijp dat MVA een betere kijkhoek heeft. Echter als je recht voor je scherm zit...Dan is een TN net zo goed? Of begrijp ik het helemaal verkeerd?

Het gebruik voor mij zou overigens internet/webapplicaties/lichte photoshop/eenvoudige videoberwerking zijn. Echter wel 8 uur per dag....

Wat raden jullie aan?

(dacht zelf een een TN scherm van DELL, of de ViewSonic VX2025wm )

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 214909 op 26-04-2007 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20084

Anoniem: 214909 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 02:02:
Ik heb alle topics doorgeneusd. Maar kan het anwtoord van de volgende vraag niet vinden,..(of ik kan slecht zoeken:))

Ik lees dat TN minder goed is dan P-MVA of S-PVA. Betekend dit dat een NIET-TN scherm per definitie beter is dan een TN scherm?

Want ik (als leek) begrijp dat MVA een betere kijkhoek heeft. Echter als je recht voor je scherm zit...Dan is een TN net zo goed? Of begrijp ik het helemaal verkeerd?

Het gebruik voor mij zou overigens internet/webapplicaties/lichte photoshop/eenvoudige videoberwerking zijn. Echter wel 8 uur per dag....

Wat raden jullie aan?

(dacht zelf een een TN scherm van DELL, of de ViewSonic VX2025wm )
Als je echt deze thread beter gelezen had waren je vragen al tig keer beantwoord.
Kijkhoek is maar 1 aspect maar wel belangrijk als je met foto bewerking bezig bent. Reden:
Stel je bent bezig met kleuren aanpassen en je hebt een egale kleur als plaatje. Met een grotere TN heb je een grote kans dat je ziet dat de kleuren in de hoeken anders zijn dan in het midden, ondanks dat je weet dat het een egale kleur plaatje is.
Veel belangrijker naast kijkhoek is de kleur echtheid.
Alle TN-panelen zijn 6-bits in kleur en 'faken' 8 bits (verschillende mogelijkheden hiervoor er zijn GEEN echte 8 bits TN-panelen). Dit betekend dat je banding kunt krijgen of dat je niet een goede representatie krijgt van de kleuren. Dit is zeker het geval als je 'een moeilijke' foto hebt (vele contrasten van donker -> licht met ook felle kleuren).

MVA/PVA/IPS hebben daartegen een grote kijkhoek en zijn true 8 bits, maar zijn helaas wel iets trager qua reactietijd (onbelangrijk voor foto's, maar zowiezo snel zat voor video bewerking). En natuurlijk zijn ze duurder omdat het productieproces duurder is.

En wat betreft 8-uur per dag erachter werken:
Elke LCD (TN of beter) is hiervoor beter dan CRT, maar investeer in jou geval dan ook in een goede en kijk niet op een dubbeltje. Irritaties mbt kleurechtheid blijf je houden als je het eenmaal ziet.

En omdat je blijkbaar toch foto + video bewerking doet, zou ik (als je voor Dell gaat) de 2007FWP nemen. Die ViewSonic is toch een MVA paneel?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 20084 op 26-04-2007 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214909

Anoniem: 20084 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 09:35:
[...]

Als je echt deze thread beter gelezen had waren je vragen al tig keer beantwoord.
Kijkhoek is maar 1 aspect maar wel belangrijk als je met foto bewerking bezig bent. Reden:
Stel je bent bezig met kleuren aanpassen en je hebt een egale kleur als plaatje. Met een grotere TN heb je een grote kans dat je ziet dat de kleuren in de hoeken anders zijn dan in het midden, ondanks dat je weet dat het een egale kleur plaatje is.
Veel belangrijker naast kijkhoek is de kleur echtheid.
Alle TN-panelen zijn 6-bits in kleur en 'faken' 8 bits (verschillende mogelijkheden hiervoor er zijn GEEN echte 8 bits TN-panelen). Dit betekend dat je banding kunt krijgen of dat je niet een goede representatie krijgt van de kleuren. Dit is zeker het geval als je 'een moeilijke' foto hebt (vele contrasten van donker -> licht met ook felle kleuren).

MVA/PVA/IPS hebben daartegen een grote kijkhoek en zijn true 8 bits, maar zijn helaas wel iets trager qua reactietijd (onbelangrijk voor foto's, maar zowiezo snel zat voor video bewerking). En natuurlijk zijn ze duurder omdat het productieproces duurder is.

En wat betreft 8-uur per dag erachter werken:
Elke LCD (TN of beter) is hiervoor beter dan CRT, maar investeer in jou geval dan ook in een goede en kijk niet op een dubbeltje. Irritaties mbt kleurechtheid blijf je houden als je het eenmaal ziet.

En omdat je blijkbaar toch foto + video bewerking doet, zou ik (als je voor Dell gaat) de 2007FWP nemen. Die ViewSonic is toch een MVA paneel?
Dankjewel. De Viewsonic is een MVA ja...De dell is dat (dacht ik) niet...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 214909 op 26-04-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Inputlag

Toen ik mijn 204Ts eenmaal had kwam ik er pas achter: inputlag. Ik kon het gewoon merken. Zeker toen ik het hier ook nog eens las ben ik eens gaan kijken met mijn CRT ernaast. Ik verveelde me een beetje vandaag dus heb ik het wat wetenschappelijker aangepakt:

Hieronder wat foto'tjes van mijn Samsung 204Ts (20,1") S-PVA TFT naast mijn Philips 201B 21" CRT

Instellingen:
beide monitoren 1600x1200 60Hz (kloon)

Het programma'tje voor de clock:
http://www.fauland.com/af8.htm
(verander in de .ini het aantal characters per second naar 60!)

Ik heb zelf even de digits en de achtergrond aangepast en ben aan het fotograferen gegaan.

Camera: Fuji S9500
ISO 400
s= 1/60
F 2.8
default colors

Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.coenverbruggen.nl/inputlag/2007_04260001.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.coenverbruggen.nl/inputlag/2007_04260002.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.coenverbruggen.nl/inputlag/2007_04260003.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.coenverbruggen.nl/inputlag/2007_04260004.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.coenverbruggen.nl/inputlag/2007_04260005.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.coenverbruggen.nl/inputlag/2007_04260006.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.coenverbruggen.nl/inputlag/2007_04260007.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.coenverbruggen.nl/inputlag/2007_04260008.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.coenverbruggen.nl/inputlag/2007_04260009.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.coenverbruggen.nl/inputlag/2007_04260010.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.coenverbruggen.nl/inputlag/2007_04260011.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.coenverbruggen.nl/inputlag/2007_04260012.JPG

Grof genomen loopt de TFT hier dus 4/100 seconde achter

4*1000/100= 40 ms vertraging

Ik ben benieuwd wat jullie TFT's scoren!

Meteen een goede smoes om een nieuwe monitor te kopen 8)

(die 22" CRT uit de Azerty voorraad bijvoorbeeld :P ; dan ga ik gamen op 2048x1536 8) )

EDIT: plaatjes bijgesneden. Druk CTRL+F5 om ze kleiner te krijgen :+

Voor wie er nog meer wil zien; ze staan online tm. 2007_04260030 :+

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 26-04-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Anoniem: 120284 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:25:
Inputlag

Toen ik mijn 204Ts eenmaal had kwam ik er pas achter: inputlag. Ik kon het gewoon merken. Zeker toen ik het hier ook nog eens las ben ik eens gaan kijken met mijn CRT ernaast. Ik verveelde me een beetje vandaag dus heb ik het wat wetenschappelijker aangepakt:

Hieronder wat foto'tjes van mijn Samsung 204Ts (20,1") S-PVA TFT naast mijn Philips 201B 21" CRT

Instellingen:
beide monitoren 1600x1200 60Hz (kloon)

Het programma'tje voor de clock:
http://www.fauland.com/af8.htm
(verander in de .ini het aantal characters per second naar 60!)

Ik heb zelf even de digits en de achtergrond aangepast en ben aan het fotograferen gegaan.

Camera: Fuji S9500
ISO 400
s= 1/60
F 2.8
default colors

Het resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Grof genomen loopt de TFT hier dus 4/100 seconde achter

4*1000/100= 40 ms vertraging

Ik ben benieuwd wat jullie TFT's scoren!

Meteen een goede smoes om een nieuwe monitor te kopen 8)

(die 22" CRT uit de Azerty voorraad bijvoorbeeld :P ; dan ga ik gamen op 2048x1536 8) )

EDIT: plaatjes bijgesneden. Druk CTRL+F5 om ze kleiner te krijgen :+

Voor wie er nog meer wil zien; ze staan online tm. 2007_04260030 :+
Zo, das lekker uitgebreid. Is het te merken als je gewoon in Windows de muis gebruikt? Voel je die vertraging dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, normaal in Windows merk je het niet.

Maar omdat ik met twee monitoren werk (20" TFT en 21" CRT, althans; in de zomer niet :+ ) merk je dat de TFT achterloop als je door pagina's heenscrolled die half op scherm 1, half op scherm 2 staan.

Bij filmkijken merk je het wel. Als ik nu bij iemand op een CRT film kijk heb ik altijd het idee dat het niet synchroom loopt, maar dat doet het dan juist wel.

En bij normaal gebruik zit ik ook niet in uiterste concenctratie. Eigenlijk merk je er helemaal niks van als je maar 1 scherm hebt. Maar je hebt wel een flink nadeel bij snelle games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184251

ik wil even melden dat ik de 226bw eindelijk binnen heb, ik had hem zonder pixel garantie besteld. En GELUKKIG (ja ik was gruwelijk blij :P ) geen dode pixels ofzo :) Één min puntje; ik heb versie A :( had liever een S gehad.. maar ben verder zeer tevreden hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20084

Anoniem: 214909 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:56:
[...]

Dankjewel. De Viewsonic is een MVA ja...De dell is dat (dacht ik) niet...
Die bewuste Dell (2007FWP) heeft een IPS paneel, en die wordt hier ook goed beoordeeld door de meeste mensen. Naarnaast heeft Dell een 2-3 nieuwe TFT's die ook goedkoper zijn, en dit zijn TN-panelen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Anoniem: 184251 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:19:
ik wil even melden dat ik de 226bw eindelijk binnen heb, ik had hem zonder pixel garantie besteld. En GELUKKIG (ja ik was gruwelijk blij :P ) geen dode pixels ofzo :) Één min puntje; ik heb versie A :( had liever een S gehad.. maar ben verder zeer tevreden hoor :)
Waarom liever de S dan de A dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
LoneGunman schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:22:
[...]

Waarom liever de S dan de A dan?
Verschillende type panelen afaik.
Dit staat er in de TS van het Samsungtopic:
Er zijn 2 soorten "versies" van de Samsung's : De "A"-versie, en de "S"-versie. Op een forum is gebleken dat de "A"-variant een slechter beeld geeft, omdat het door een ander fabriek is gemaakt. Andere mensen zeggen weer dat er geen verschil is tussen beide schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik ben nog steeds beniewd hoeveel mensen er een A en een S type naast elkaar hebben gezien om ze te kunnen vergelijken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-06 11:25

jelbo

Hij doet het niet!

Weet iemand wanneer de HP W2207 in Nederland te koop is? Ik lees er ook erg veel positiefs over en denk dat dit hem gaat worden voor mij.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:07:
[...]

Verschillende type panelen afaik.
Dit staat er in de TS van het Samsungtopic:

[...]
"Op een forum zegt men dat de A minder is dan de S."

Lekker concreet en meetbare termen :P Ik zal de discussie maar niet aanwakkeren, maar als er zo'n overduidelijk kwaliteitsverschil tussen de (sub)types zat was er al lang en breed een recall geweest van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

LoneGunman schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:52:
[...]

"Op een forum zegt men dat de A minder is dan de S."

Lekker concreet en meetbare termen :P Ik zal de discussie maar niet aanwakkeren, maar als er zo'n overduidelijk kwaliteitsverschil tussen de (sub)types zat was er al lang en breed een recall geweest van Samsung.
In het topic wordt er ook over gesproken, misschien had ik gewoon niet die quote moeten pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-04 17:39
Volgens deze metingen is de A versie inderdaad minder dan de S.
http://www.digitalversus....2=36&mo2=170&p2=1708&ph=8
Er schijnt ook al een C (Chimei) panel in omloop te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 13:58

PromoX

Flying solo

Is het niet handiger dat specifieke discussies over de 226BW in het topic over dat scherm gevoerd worden?
\[TFT/LCD] Samsung Syncmaster 931BW / 206BW / 226BW Deel 2

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Roloxo schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:10:
Volgens deze metingen is de A versie inderdaad minder dan de S.
http://www.digitalversus....2=36&mo2=170&p2=1708&ph=8
Er schijnt ook al een C (Chimei) panel in omloop te zijn.
Samsung SM226BW - 'S' vs. 'A' Versions Compared

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 21:44

roelbb

knorretje

komende maandag in eindhoven bij de MM is er een philips 22 inch scherm in de aanbieding. Heeft iemand al ervaring met dit scherm. Type nummer is 220WS8FS. Het staat niet bij de pricewatch. misschien dat iemand op dit forum deze monitor al heeft.

specs:
type LCD-scherm : 1680 x 1050 pixels, Polarisator met anti-schittering, RGB-beeld met verticale lijnen
Schermgrootte : 22 inch/55,9 cm
Effectief weergavegebied : 473 x 291 mm
Pixelpitch : 0,282 x 0,282 mm
Helderheid : 300 cd/m²
Contrastverhouding (normaal) : 1000:1
Displaykleuren : 16,7 M
Kijkhoek : 160 º (H)/160 º (V), bij C/R > 10
Beeldformaat : 16:10
sRGB : Ja

Connectivity
Signaal-invoer : Analoog (VGA), DVI-D

ik zie net dat deze monitor pas sinds begin van de maand op de markt is. zal nog wel zeldzaam zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door roelbb op 28-04-2007 20:19 ]

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

(Dubbelpost, maar hier komen weer andere mensen vandaar)

Hey,

Ik wordt 21 en mn pa vroeg of ik niet een tft wilde eindelijk een keer. (Ik zweerde nog bij crt) Ik vind dat nogal prijzig dus ik wil wel meebetalen :)

Anyhow,

Heb mijzelf dus helemaal lam geresearched de afgelopen 2 dagen.

35 Samsung Syncmaster 226BW (22", wide, 2ms (GtoG), D-Sub/DVI-D,... € 321,80

27 Samsung SyncMaster 225BW (22", Wide, 5ms g>g, D-Sub/DVI, Zwar... € 277,-

17 Acer AL2216WSD 22" (22", wide, 5ms, D-sub/DVI-D) € 269,95

12 Asus MW221U (22", 2ms, D-Sub/DVI-D, Speakers, Zwart) € 335,-

25 BenQ FP222W (22", Wide, 5ms, D-Sub/DVI-D, Zilver/Zwart) € 258,91

Hier kwam ik nu op uit.
Mijn vraag was eigenlijk of er echt veel kwaliteitsverschil zou zitten tussen de 225 en 226.
Mijn voorkeur gaat nu uit naar de 225 alleen omdat die in hoogte verstelbaar is. Ik vind Samsung echt dom dat ze dit niet toepassen bij de 226.
Ik kan wel boeken eronder gaan zetten enz maar daar wil ik eigenlijk niet meer aan. Ik houd er niet van om schuin naar beneden te moeten kijken.

Verder lijkt de Acer mij ook wel heel goed.
Van de Asus en BenQ weet ik het niet echt.

Ik zal mijn scherm gebruiken voor alles. Games en multimedia programma's. Kleur is dus wel heel belangrijk voor me, maar een niet-TN paneel is veel te duur.

Hopen dat het een niet al té erge stap terug is van mijn Iiyama Vision Master pro 454. :(

Iemand ervaring of verder nog advies?

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 21:44

roelbb

knorretje

ik ken alleen de acer schermen, dus als jij waarde hecht aan kleur, zou ik voor een 2223 gaan of een 2051, die is dan wel 2 inch kleiner, maar daar zit een ander paneel in, kost tussen de 320 en 330 euri.

kijk eens op digitalversus.com. daar zie je verschillende testen, ook met kijkhoek opnames. dan kun je aan de hand van beelden zien wat de verschillende schermen doen.

suk6

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-06 14:52

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik zit op de Acer AL2251WA te wachten, kom ik bij toeval achter dat er nog een ander scherm is met Crystalbrite: de X222W

Info op de site van Acer leert mij niets, behalve de richtprijzen van 329,- (X222W) en 409,- (AL2251WA) kom ik niet direct achter de specifieke verschillen. Ze zijn beide 5ms (Hoewel Acer beweerd op de site zelf dat de AL2251WA 2ms is, staat er in de PDF dat die 5ms is!), en hebben beide Crystalbrite.

Waarom zo'n groot prijsverschil voor 2 bijna identieke schermen ?

[ Voor 29% gewijzigd door Cybergamer op 03-05-2007 13:54 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

babyxl schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:51:
Waarom zo'n groot prijsverschil voor 2 bijna identieke schermen ?
Ik heb niet alle specs doorgezocht, maar misschien de voet en HDCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-06 11:26
Over die voeten gesproken, dat is voor veel mensen hier vaak best een belangrijk punt. De dells bijvoorbeeld hebben meer dan geniale voeten. Ik zie ook veel mensen die de 225 van samsung prefereren boven de 226 omwille van de voet (volledig te begrijpen, ik zit met hetzelfde dilemma). Waarom kan ik dan de specs van de voeten bijna nergens vinden en moet ik dat afleiden van dat plaatje. Of kijk ik weer niet goed? Ken ik een bepaalde afkorting niet. Uiteindelijk snap ik het nu gewoon echt niet, het lijkt mij voor producenten toch alleen maar iets waar ze meer mee kunnen concurreren!

Nog een andere vraag, zowel de TN als de MVA van acer hebben Crystalbrite, zou dat niet wat overbodig zijn voor de MVA? En dan nog iets, hoe kun je achterhalen of een scherm glossy is of mat, of moet je dat gewoon in de winkel zien?

[ Voor 7% gewijzigd door Christian_Ku op 03-05-2007 15:46 ]

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 16:04

mvds

Totally awesome!

Na lang twijfelen ben ik er eindelijk uit. Sterker nog, ik heb hem gekocht :D Het is een Dell 2007FP geworden. De beeldkwaliteit en de (aansluit)mogelijkheden die hebben de doorslag gegeven. Meteen geprobeerd en ik ben helemaal verliefd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21596

TeknoGecko schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:57:
[...]

Hmmm... ik zal inderdaad eens gaan kijken bij Disc Planet... ik ga volgend weekend toch naar Eindhoven....

Ik ben ook benieuwd naar het verschil in contrast ratio 1:1000 vs 1:3000 van de Eizo... ik weet in ieder geval dat kleurechtheid en calibratie een wereld van verschil kunnen maken voor tv's.... maar ik moet het toch ff met mijn eigen ogen bekijken...

[...]

Geen stomme vraag.... DAT wil ik OOK weten!! :)
(EVE en C&C zullen wel rete strak zijn.... :z )
Eizo is echt gewoon :9~ . Sindskort hebben wij een CE240W Creator Edition staan en dat is echt :9~ . Hij moet nog hardwarematig gekalibreerd worden maar zonder kalibratie is hij echt al :9~ . Wat een kleurenspektakel. Ik heb wel moeite met de resolutie van 1920x1200 en de grootte van het scherm. Misschien wennen maar ik denk dat ik eerder voor een 21"/22" zou gaan. We hebben het scherm nog eventjes met een DVDtje kunnen testen maar dat was streamen via het netwerk dus niet echt een goede test. Bij snelle bewegingen zag je een soort van interlacing tevoorschijn komen.

Ik kan je verzekeren dat je wel waar voor je geld krijgt. Als ik over 1 à 2 jaar een nieuwe pc aanschaf dan neem ik er een Eizo TFT bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Philflow schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:08:
[...]

Ik heb niet alle specs doorgezocht, maar misschien de voet en HDCP?
De voet van de AL2251WA ziet er wel een stuk mooier uit, maar ze hebben beide D-Sub & DVI (met HDCP) in de specs staan...

Ik zat ook nog in twijfel over de Samsung 226, een prachtig stukje techniek, maar die heeft geen glimmend scherm. De Acer 1951 en 1751 van me pa geeft gewoonweg enorm mooie beelden! De AL2251 moet het gewoon minimaal zo mooi doen :) Maar ik vraag me gewoon af wat het verschil is met die X222 buiten het prijsverschil die toch best wel groot is tussen deze 2 prachtige schermpjes. Beide 22" Wide en beide Crystalbrite, voor de rest lijkt er gewoon weg geen technische verschillen?!?

Ik weet niet waar ik naar moet kijken of waar ik op moet letten... Nu heb ik een Jewel TFT, ook mooi. Maar die kocht ik eigenlijk ook in die tijd omdat ik hem mooi vond :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Beste mensen,

Ik heb al ruim een jaar een BenQ FP202W. Mijn grafische kaart ondersteunt standaard geen 1680x1050. m.b.v. PowerStrip heb ik deze resolutie toen toegevoegd en t werkte tot voor kort allemaal prima..

Echter, sinds gisteren klaagt powerstrip opeens dat mijn trial periode voorbij is en werkt ie niet meer.. vage zooi.. ik heb em al langer dan een jaar in gebruik.. anyway.. na wat herinstalleren heb ik powerstrip weer aan de praat en de resolutie is weer toegevoegd.. MAAR.. het beeld wordt niet meer netjes uitgelijnd.. het beeld is namelijk te klein.. en de letters zijn raar.. alsof ze slecht gecropped zijn ofzo.. anyway.. als ik in de display info kijk via de OSD van de monitor staat er wel 1680x1050@60Hz, maar het wordt dus niet netjes verdeeld over de volle hoogte/breedte van de monitor.. terwijl dat voorheen wel zo was.. Ik vermoed dat dit met de timings te maken heeft.. Ik heb al at random met de timings gespeeld, maar er zijn ontelbaar veel combinaties mogelijk dus zonder meer info is dat zoeken naar een speld in een hooiberg..

Nu heb ik wat gegoogled.. ik heb o.a. de volgende pagina gevonden:
http://wic221d.server-web...s-archive.cfm/681139.html

in een van de onderste reacties word er settings gegeven voor een benq 22" (ik heb een 20"):
Pixel clock: 127.68 MHz
Horizontal Active: 1680 pixels
Horizontal Front porch: 64 pixels
Horizontal Sync width: 128 pixels
Horizontal Back porch: 128 pixels
Vertical Active: 1050 lines
Vertical Front porch: 3 lines
Vertical Sync width: 6 lines
Vertical Back porch: 28 lines
The other boxes fill in automatically and should be
63.84 kHz for Horizontal scan rate and
60 Hz for Vertical scan rate.

Als ik deze settings overneem is mijn beeld nog steeds niet goed, als ik echter mijn pixel clock rond de 130 Mhz instel (de hor. scan rate gaat dan automatisch rond de 65 kHz zitten, vert blijft rond de 60Hz), dan is mijn beeld qua hoogte opeens perfect alleen is het nog te breed.. ik heb nog wat zitten spelen, maar bij bepaalde settings komen er rare vlekken en flikkerend beeld op mijn monitor, dus toen heb ik maar snel op escape gedrukt.. dus ik durf nu ook niet meer teveel at random waarden te veranderen..

Kan iemand mij helpen met het invullen van de juiste waarden? Ik kan verder weinig info vinden over wat de settings zouden moeten zijn..

(is het trouwens verstandig hier een apart topic voor te openen? of kan dit ook gewoon in dit topic?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214053

babyxl schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:50:
[...]

...De AL2251 moet het gewoon minimaal zo mooi doen :) Maar ik vraag me gewoon af wat het verschil is met die X222 buiten het prijsverschil die toch best wel groot is tussen deze 2 prachtige schermpjes. Beide 22" Wide en beide Crystalbrite, voor de rest lijkt er gewoon weg geen technische verschillen?!?
Volgens mij heeft de AL2251WA geen Crystalbrite.

Ik ben sowieso benieuwd naar mensen die meer weten over de X222, hij is volgens mij vrij stil binnen geslopen. Volgens mij is dit en de HP W2207 de enige 22" met Glare laag en daar ben ik toch wel naar opzoek.

De HP W2207 krijgt positieve reacties op Internet, maar zie ik niet in de Pricewatch, slecht in Nederland verkrijgbaar (nog?) (vreemd omdat het wel bij Dixons te koop is voor 338)
Over de X222 kan ik weinig reviews vinden, maar staat wel vol in de pricewatch (voor 277).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 214053 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:56:
[...]

Volgens mij heeft de AL2251WA geen Crystalbrite.

Ik ben sowieso benieuwd naar mensen die meer weten over de X222, hij is volgens mij vrij stil binnen geslopen. Volgens mij is dit en de HP W2207 de enige 22" met Glare laag en daar ben ik toch wel naar opzoek.

De HP W2207 krijgt positieve reacties op Internet, maar zie ik niet in de Pricewatch, slecht in Nederland verkrijgbaar (nog?) (vreemd omdat het wel bij Dixons te koop is voor 338)
Over de X222 kan ik weinig reviews vinden, maar staat wel vol in de pricewatch (voor 277).
bij de dixons is hij online helaas niet op voorraad, ik ga zo denk even It's alkmaar bellen

ik zoek zelf namelijk een 22 inch scherm met:
DVI
niet al te veel Ghosting
prijs <€350 (liever <300)

of een 20 inch scherm als ik echt tegen een leuke deal aan loop

op 't lijstje staan nu nog

Samsung 225BW/226BW (zit behalve uiterlijk, verstelbare voet , 3ms verschil in reactie tijd en wat contrast geen verschil in, niet erg belangrijk voor mij, dus niet om het verschil tussen die 2 van 50 euro te rechtvaardigen)
HP W2207
BenQ FP222W (heb nog niet heel veel hierover gevonden in vergelijk met de HP of Samsungs, info welkom!)
verder ook de Acer X222, nog voordeliger dan de BenQ en ook hier zijn ervaringen welkom! ook vergeleken met weer de HP of samsungs
Asus MW221U, hier ben ik ook nog niet helemaal uit
Iiyama E2200WSV

verder zijn nog andere suggesties welkom :)

pixelmapping is geen issue meer omdat dat in de drivers van m'n nVidia geregeld schijnt te kunnen worden :)

[ Voor 9% gewijzigd door GoldenSample op 04-05-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 00:15

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Een van de verschillen tussen de AL2251WA en de X222 is de voet. Bij de AL2251WA zal die niet loskoppelbaar zijn... maar het is dan wel een ingebouwde muurbeugel.. want er zitten schroefgaten in zeg maar... Dus wil je hem ophangen recht tegen de muur, ga voor de AL2251WA, wil je hem op een alternatieve beugel doen ga voor de X222, want het ziet er niet uit met de AL2251WA, iig niet met mn oude AL2051W... die is uit dezelfde serie..

En het uiterlijk verschilt. Ikzelf vind de X222 mooier, omdat die helemaal zwart is :). Dat vind ik op het moment het enige jammere aan mn Acer AL2623W... het is wel titaankleur, dat al een stuk beter is dan dat goedkoop ogende lichtzilver.. maar nog had ik liever zwart gehad :)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

de HP houd op denk ik voor mij.
It's gebeld net, koste 339 euro (oke, ken net) alleen was niet aanwezig en werd nog wel geleverd (niet gevraagt wanneer overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:35
Ik zit er over na te denken om een groter beeldscherm aan te schaffen. Het 19" scherm op 1280x1024 wat ik nu heb is mij qua resolutie echt veel te klein. Ik wil er op resolutie flink op vooruit, maar groter dan 1680 x 1050 is op dit moment nog te prijzig. Ik twijfel daarom of ik twee goedkope schermen moet nemen, of 1 groot, duur scherm.

Om alvast even een indruk te krijgen van wat er op dit moment te koop is, ben ik zojuist even naar de lokale pc-shop gereden om naar de Samsung 226BW te kijken. Helaas konden ze hem niet op de juiste resolutie krijgen, waardoor het onmogelijk was om te zien hoe groot de letters zijn, maar het design vind ik echt spuuglelijk. Die lelijke, glimmende, zwarte rand is tegenwoordig echt een trend aan het worden. Wat ik ook een groot nadeel vind van dat scherm is dat ze niet in hoogte verstelbaar zijn.

Bouwt Samsung dan helemaal geen strakke schermen met een dunne, zilveren rand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 20:09

Type-R

One Minute Shakin

Samsung 225 is wel zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben sinds een a twee maanden eigenaar van een Samsung 225BW. Het ding is gewoon nieuw gekocht. Nu begint echter de zilveren verf van het aan/uitknopje af te komen. Misschien mierenneuken, maar ik vind het lelijk! Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Iemand een oplossing? Geen idee hoe het kan, misschien warme weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Boktor schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:58:
Ik zit er over na te denken om een groter beeldscherm aan te schaffen. Het 19" scherm op 1280x1024 wat ik nu heb is mij qua resolutie echt veel te klein. Ik wil er op resolutie flink op vooruit, maar groter dan 1680 x 1050 is op dit moment nog te prijzig. Ik twijfel daarom of ik twee goedkope schermen moet nemen, of 1 groot, duur scherm.

Om alvast even een indruk te krijgen van wat er op dit moment te koop is, ben ik zojuist even naar de lokale pc-shop gereden om naar de Samsung 226BW te kijken. Helaas konden ze hem niet op de juiste resolutie krijgen, waardoor het onmogelijk was om te zien hoe groot de letters zijn, maar het design vind ik echt spuuglelijk. Die lelijke, glimmende, zwarte rand is tegenwoordig echt een trend aan het worden. Wat ik ook een groot nadeel vind van dat scherm is dat ze niet in hoogte verstelbaar zijn.

Bouwt Samsung dan helemaal geen strakke schermen met een dunne, zilveren rand meer?
Zilver is oudbollig. Die tijd is voorbij. Zwart is weer helemaal in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
MelvinB schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:33:
[...]

Zilver is oudbollig. Die tijd is voorbij. Zwart is weer helemaal in. :)
Zwart vind ik prima, maar glimmend zwart? wat een noodkijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Boktor schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:37:
[...]

Lijkt mij dat je voor een 225BW kan gaan. Strak, zilver, dunne rand. Qua prestaties gewaagd aan een 226BW. Denk niet dat je het verschil gaat zien. Zelfde resolutie als een 20" breedbeeld dus geen microscopische letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Boktor schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:37:
[...]

Mjah, smaken verschillen. Ik vind het juist mooi staan eigenlijk.

En ja, ik heb dus een 226BW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hattorihanzo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05-2024
Ik ben uitgekomen op de Dell E228WFP. 22" 5ms GtG voor €345 http://www.prad.de/en/mon.../review-dell-e228wfp.html.

Samsung lijkt een betere keuze door de snellere response tijd en lagere prijs, maar heeft naar mijn mening een minder mooi ontwerp door het glossy zwart. Bovendien heeft de Samsung overdrive, waar ik niet zo'n fan van ben. Ook presteert de Dell beter in kleuren volgens behardware, sterker nog het beste , als is het verschil minimaal

Hiervoor had ik veel te dure 17" Philips CRT monitor in 100Hz draaien. Het verschil was duidelijk merkbaar en ook al heeft de Dell geen input lag, het richten in games gaat minder smooth. Dat is heel raar,maar het went gauw.

De enorme breedbeeld leek in eerste instantie minder goed dan fout te doen, vooral met de 80cm(?) die ik van mijn beeld afzit. Maar na een aantal dagen ben ik het erg gaan waarderen. De immens hoge resolutie van 1680x1050 vergeleken met mijn 1024x768 voorheen is een behoorlijk verschil. De desktop ruimte waar 2 A4'tjes naast elkaar in passen is prettig werken. En ook de scherpte is veel hoger omdat er niet een lelijke dikke glazen plaat tussen zit, maar ik denk dat de high end 21" CRT monitoren het ook niet slecht doen als het hier op aan komt.

Het scherm is bovendien veel vriendelijker voor mijn ogen, overdag werk ik met een helderheid van 50 en dat is prima te doen, weinig verlies van kleurechtheid. Vooral als je het vergelijkt met mijn 107P5 Philips, die wel mooie kleuren kon weergeven, maar pas met zo'n ver opgekrikt contrast, helderheid en kleurkanalen, dat het het bijna leek alsof je in een gloeilamp zat te kijken.

Dode pixels: geen. Meneer Supradictus, waar iedereen zijn Dell monitor haalt, geeft hier 100% garantie op.

Backlight bleeding: Dat valt me me wel tegen, en ik schrok me de eerste keer kapot, maar toen ik het vergeleek met de 20" Acer van mijn huisgenoot bleek het erg mee te vallen. Jammer dat ik niet een fotootje kan maken, maar boven en onder heb je een reep wit die overdag niet eens te zien is, maar als je een film checkt 's nachts irriteert als je er op let.

Ghosting: In de praktijk niks van gemerkt. Wel heb ik tearing als ik boven de 60fps speel en snel mijn first person view draai.

Ergonomie: Niet in hoogte verstelbaar. Echter ik heb een terminal tafel en anders heb je bij de Ikea voor 20 euro zo'n "verhoging" die je op je bureau kan zetten.

Speaker(s)/-aansluitingen en USB aansluitingen: Geen, maar er is ook niemand die daar gebruik van maakt. Bovendien heeft een beetje systeemkast ze wél en gebruik ik de USB voorop alleen voor mijn Ipod.

And last but certainly not least, kijkhoek: Hoe dichterbij je bij een monitor zit, hoe groter natuurlijk de hoek is van je gezichtspunt af naar bepaalde delen van het scherm. Hierdoor is een TN monitor zoals deze niet geschikt voor professionele grafische doeleinden. Zelfs als je er recht voor zit zie kleurverschillen in de uiterste hoeken van het scherm. Zo is mijn taakbalk op dit moment lichter dan de werkbalk van mijn browser.

Niet echt een review, meer een gebruikerservaring in de praktijk. Ik heb de monitor ook niet objectief gemeten, daar zijn de links hierboven voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Laatst online: 02-07 13:57
Ik ben van plan mijn (overigens prima) Samsung 730BF (4ms) te gaan vervangen door een widescreen scherm. Heb tijdens het afgelopen half jaar erg veel met mijn widescreen laptop gewerkt en wil dat nu ook bij m'n desktop.

Ben zoals gezegd erg tevreden met mijn huidige Samsung en na kort rondkijken leek de 206BW mij de beste opvolger. Eisen hierbij waren: <6ms, zwart en geschikt voor gaming en normaal desktopgebruik (geen PS of andere beeldbewerking).

Nou merkte ik, zoals een andere persoon een stukje terug in deze thread, dat er nog zoiets bestaat als de Acer X222W met een CrystalBrite scherm. En dat bracht de twijfel...

Ik weet uit ervaring met m'n laptop dat zo'n scherm erg vatbaar is voor spiegeling. Echter als het níet spiegelt is het wel een stuk mooier dan een 'normaal' LCD scherm. Aan de andere kant, ik ben prima tevreden over de beeldkwaliteit van mijn 730BF.

Zou graag weten of hier ervaring mee is.. is het echt iets dat de doorslag moet geven bij een vergelijk met een Samsung 206BW?

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Ik vind het persoonlijk heel mooi, die CrystalBrite technologie. Het geeft zeker een meerwaarde aan de kleurkwaliteit. Dat geklaag over het feit dat het scherm spiegelt vind ik ook onzin. Dan zet je 'm toch ergens anders (of je koopt gewoon een mat scherm). Met laptops kan ik het me wel voorstellen want die zijn mobiel. Kijk gewoon even of je laptopscherm spiegelt op de plek waar de monitor komt.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 03-07 11:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ook ik heb wel zin in wat duidelijkheid rond de Acer X222W of een mogelijk 20" broertje er van.
Ik heb een beknopte Franse review gelezen en die waren wel positief op "Pas de réglage en hauteur", wat mijn boerenfrans (een ex-vriendin die Frans studeert hebben heeft echter zijn voordelen) vertaald naar "Niet in hoogte verstelbaar". Maar dat vind ik persoonlijk geen gigantisch gemis.
En zo zijn er ook verschillende beknopte bevindingen in het Engels te vinden.

Mijn grote vraag is echter, ik heb nog nooit een Acer monitor voor mijn neus gehad, laat staan met CrystalBrite (<- was dat ook niet een schoonmaakmiddel wat een paar jaar terug altijd op TelSell was??), wat kan ik van Acer verwachten?
Bevalt Acer in het algemeen? En hoe is het met de reflectie van CrystalBrite, ik heb een spot bijna rechtboven de monitor. Waarschijnlijk komt hij er net iets achter, maar als je uit gaat van worst case: hij staat er recht boven, wat valt er dan te verwachten kwa reflectie?
Van achter komt er geen licht want ik zit met mijn rug naar de muur, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 05-05-2007 00:01 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt ook enigsinds persoonlijk denk ik. Bij de gedachte aan Acer ga ik al kotsen: ik zou never niet een Acer monitor willen hebben (en anders merknaam eraf slijpen/ overspuiten).

Iemand nog een Samsung 204Ts die hij kwijt wil? Ik houd me aanbevolen! (~€ 300)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
@cybersteef: kan je me linken naar die reviews? Heb enkele dagen geleden stevig zitten zoeken maar niets goeds kunnen vinden. Zou er graag meer over lezen.

In mijn geval staat de monitor zodanig dat er licht van rechts komt. De zon staat daar in de middag enigzins op. Indien erg fel doe ik de lamellen dicht maar dat wil ik ook niet altijd doen. Zal idd eens de test met de laptop toen en zien of het te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 03-07 11:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

B-Buster schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 00:52:
@cybersteef: kan je me linken naar die reviews? Heb enkele dagen geleden stevig zitten zoeken maar niets goeds kunnen vinden. Zou er graag meer over lezen.
Een hele korte Franse en een kleine Engelse.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• good4u
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 20:06
Ik heb een dikke week de Acer AL2216W in huis gehad en die beviel me niet echt.
Recht voor het scherm zittend waren de zijkanten bij tweakers.net een soort bruine waas
Bij lagere (auto)instellingen als bv text hoorde ik een zoemend geluid, wat minder werd bij hogere lichtsterkte zoals de graphcs stand.
Scrollen door een page gaf ook een vreemd effect, scrollen en lezen tegelijk was bijna onmogelijk.
Kleuren over het algemeen waren niet echt slecht, zeker mooier dan mijn Iiyama VM1451 CRT.
Gekocht bij BCC Alkmaar en daar kan je ruilen binnen 2 weken als je niet tevreden bent, ook bij dode pixels!
DUS.......
Vandaag de TFT omgeruild voor een Acer X222W.
Deze heeft echt een veel beter beeld (mijn mening) en geen vervuiling in lichte achtergronden langs de randen zoals de 2216.
Ook is de voet groter, stabieler en meer in hoek te stellen, helaas geen hoogte verstelling.
Backlight bleeding valt wel meer op bij donkere achtergrond dan bij de 2216, misschien valt dat meer op door de zwarte randen van het scherm.
Persoonlijk vind ik het niet hinderlijk.
Ook dit scherm heeft een lichte zoem in minder heldere stand(interne voeding??) , maar aanzienlijk minder dan de 2216.
Scrollen en lezen is geen probleem meer.
Het scherm is net aangesloten, dus ik heb nog niet veel kunnen testen, wel ff pixelstest gedaan, geen dode gevonden:)

Tot nu toe veel meer tevreden over de X222W dan de AL2216W
PS. beide schermen waren aangesloten op DVI @ native res 1680x1050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Nou, ik ben er dan eindelijk uit. Kost wat weken maar dan denk je waarschijnlijk geen miskoop te doen. De samsung 225BW lijkt me het meest geschikt voor mijn behoeften. Vooral omdat die acers ook wel leuk mee doen maar ja, je hebt wel weer kans op een glare scherm en dat zie ik niet zo zitten. Alleen zit ik nog met de acer 2223WA in mijn maag, dat was toch ook wel een leuk scherm, maar is die extra 50e het waard voor een MVA scherm?

En als ik ga kopen, is die pixel garantie een verkoop truc of toch wel handig. Ik weet dat ik de wet met me mee heb maar als de winkel gaat lopen bokken dan ben ik daar veel tijd mee kwijt om het allemaal recht te trekken. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Christian_Ku schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:53:
Nou, ik ben er dan eindelijk uit. Kost wat weken maar dan denk je waarschijnlijk geen miskoop te doen. De samsung 225BW lijkt me het meest geschikt voor mijn behoeften. Vooral omdat die acers ook wel leuk mee doen maar ja, je hebt wel weer kans op een glare scherm en dat zie ik niet zo zitten. Alleen zit ik nog met de acer 2223WA in mijn maag, dat was toch ook wel een leuk scherm, maar is die extra 50e het waard voor een MVA scherm?

En als ik ga kopen, is die pixel garantie een verkoop truc of toch wel handig. Ik weet dat ik de wet met me mee heb maar als de winkel gaat lopen bokken dan ben ik daar veel tijd mee kwijt om het allemaal recht te trekken. Iemand ervaring?
daar zit ik dus ook mee... de goedkoopste PW shop rekent 30 euro op een 22inch, vergeleken met sommige shops erg schappelijk...

@good4u, wat koste dat scherm bij de BCC die X222? gezien de BCC site niet werkt en ik ook alkmaar georiënteerd ben :+ hadden ze daar verder nog wat schermen staan?

verder, de 225WB van Samsung is dat geen overdrive scherm in tegenstelling tot z'n opvolger?

't maakt me niet heel veel uit maar ik heb liever geen overdrive scherm :+

over de speurtocht naar de HP W2207 Dynabyte heeft 'm in t assortiment ook voor 340 euro, ik denk dat ik maar eens vestiging alkmaar ga bellen binnenkort. Weet iemand hoe de Dynabyte over omruilen doet?

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 05-05-2007 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Laatst online: 29-06 22:04
Zover ik weet zijn de 225BW en 226BW beide TN-Overdrive schermen.. Alleen de 226 is daar beter in. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

good4u schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 02:14:
Tot nu toe veel meer tevreden over de X222W dan de AL2216W
PS. beide schermen waren aangesloten op DVI @ native res 1680x1050
Ik geloof ook niet dat je een AL2216 kunt vergelijken met een X222. De vraag was ook eerder over de verschillen van de AL2251 en de X222. Een vriend van mij heeft de 2216 en die zie ik absoluut niet zitten...

En ja, de 2251 heeft Crystalbrite! Kijk maar op de Acer website.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Thnx.

Wat je zegt, idd erg kort. Jammer.

Ik ben het even helemaal zoek eerlijk gezegd. De spiegeling zou te doen zijn heb ik getest met m'n laptop. Maarja op de een of andere manier trekt de samsung me toch meer aan. Het vervelende is dat er nergens een vergelijk met die X222W te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-07 07:51
Was vandaag in de Mediamarkt Rotterdam centrum voor iets anders maar daar stond dus een bijna volle pallet met de Samsungs 225BW á €299 . Er één van meegenomen en ik zie geen pixelfouten dus ik ga er ook niet naar zoeken. Zat nog een DVI kabeltje bij ook. Echter wel een foute CD ( voor de 205 ) dus de drivers moet je halen van hun site. Het ding werkt nog ook op mijn oude Radeon 9000 pro.
Alleen bij opstarten van de computer zie je geen moer op de DVI aansluiting wel op de VGA maar zodra het welkom scherm van windows xp er is dan zie je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom zou je die zut van Samsung installeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-Pol
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-02-2018
Ik lees hier helemaal niks over de Iiyama E2200WSV-B1
Heb zelf 2 schermen nodig voor zakelijk gebruik, de keuze is nog niet bepaald maar de Dell E228wfp voor 325 lijkt me een goede deal.

Groeten rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
Anoniem: 120284 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 22:17:
Waarom zou je die zut van Samsung installeren :?
Omdat ik anders helemaal geen moer zag met mijn kaartje via de DVI.En ja ik had eerst de handleiding gelezen dus ik wist van hoe om te schakelen via de geëigende knop.
Overigens ik moest net wel een witte pixel wegmasseren. Dat werkte, maar toch een dompertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• good4u
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 20:06
@ GoldenSample
BCC is niet de goedkoopste helaas, ik betaalde 329 Euro.
Maar in princiepe heb je dus wel een pixelgarantie omdat je m binnen 14 dagen kan terugbrengen/ruilen.
Verder hebben ze buiten de 2216 en een (lelijke)HP geen 22" schermen staan, hoewel ze die wel kunnen leveren.

Wat ik trouwens wel vaag vind als je op de Acer site kijkt bij de specs, dan zou die 2216 een "Advanced PVA" scherm zijn.
Vreemd omdat ik overal lees dat het een TN is en ook omdat ie maar 16.2M kleuren heeft.

OK de X222W weer ff.....
Als ie uitstaat heb je er een mooie zwarte spiegel gratis bij, je kan je haar erin kammen :p
Zodra je m aanzet is er van spiegeling niet veel te merken, tenzij je een donkere (zwarte) achtergrond hebt, dan heb je wel iets spiegeling, doch aanzienlijk minder dan bij mijn CRT.
De theoretische zichthoek is lager dan die 2216, maar in de praktijk veel beter bij de X222W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Zappert schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:25:
Was vandaag in de Mediamarkt Rotterdam centrum voor iets anders maar daar stond dus een bijna volle pallet met de Samsungs 225BW á €299 . Er één van meegenomen en ik zie geen pixelfouten dus ik ga er ook niet naar zoeken. Zat nog een DVI kabeltje bij ook. Echter wel een foute CD ( voor de 205 ) dus de drivers moet je halen van hun site. Het ding werkt nog ook op mijn oude Radeon 9000 pro.
Alleen bij opstarten van de computer zie je geen moer op de DVI aansluiting wel op de VGA maar zodra het welkom scherm van windows xp er is dan zie je het.
wtf? Bij de Mediamarkt Groningen beweerden ze dat dat scherm zeer moeilijk leverbaar is en ze het scherm voorlopig niet op voorraad hebben. Erg jammer, want anders had ik er 1 meegenomen.
Wat ik wel ontzettend vervelend vind, is dat dit scherm het enige scherm is in die prijsklasse dat in hoogte verstelbaar is. Wat is er nou zo moeilijk aan om een verstelbare voet onder een TFT scherm te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Nu online
Boktor schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:03:
[...]

wtf? Bij de Mediamarkt Groningen beweerden ze dat dat scherm zeer moeilijk leverbaar is en ze het scherm voorlopig niet op voorraad hebben. Erg jammer, want anders had ik er 1 meegenomen.
Wat ik wel ontzettend vervelend vind, is dat dit scherm het enige scherm is in die prijsklasse dat in hoogte verstelbaar is. Wat is er nou zo moeilijk aan om een verstelbare voet onder een TFT scherm te hangen?
De HP W2207 is ook in hoogte verstelbaar hoor.
Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/9787/hp3xb7.jpg
Is alleen nog slecht leverbaar in NL, in DLD is de verkoop prijs 280€(officiële HP prijs in DLD 299€)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zappert schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:25:
[...]

Omdat ik anders helemaal geen moer zag met mijn kaartje via de DVI.En ja ik had eerst de handleiding gelezen dus ik wist van hoe om te schakelen via de geëigende knop.
Overigens ik moest net wel een witte pixel wegmasseren. Dat werkte, maar toch een dompertje.
Vreemd. Dat Samsung spul hier was er voor om te zorgen dat de software mijn beeld meedraaide als ik m'n scherm 90 graden draaide. Alleen draait hij (bijna) nooit terug in de software, dus heb ik het hele gedoe er maar afgegooid. Alles wat ik met dat progsel kon, kon ik ook met de monitor zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
was er bijna uit, gaat de prijs van acer 2223 naar beneden. Ik hoor daar niemand over, toch raar want iedereen is redelijk wild enthusiast als het gaat over A-PVA schermen. Zo blijf je natuurlijk bezig, het gaat mij om die PVA omdat er waarschijnlijk ook films op gekeken gaan worden en dan wordt de afstand toch al gauw 3,5 meter, vandaar.

Of is dan een PVA scherm onzin en moet ik gewoon bij mijn 225 blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
  • Laatst online: 30-04 17:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik zit nu al een kleine 2 jaar zeer tevreden achter mijn Samsung SyncMaster 770p (17") Maar omdat ik steeds vaker een filmpje pak achter mn pc, zit ik te kijken naar een vervanger. Nu kwam ik laatst ook tot de conclusie dat mn TV steeds vaker dagen ongebruikt blijft staan. Deze gebruik ik nu alleen nog maar om even te gamen en af en toe even wat te zappen. Dus kwam het idee om die te verkopen al snel boven. Om vervolgens in plaats daar van een tv kaart in mn pc te drukken. Nu gebruik ik mn pc voornamelijk voor grafisch werk en het kijken van een filmpje. dus dat word voor mij in ieder geval een MVA, PVA of S-PVA paneel.

Nu ben ik aan het kijken naar een 24" breedbeeld scherm, mede omdat deze een resolutie hebben van 1920 x 1200 dus daar zou ik ook mn xbox 360 op kunnen aansluiten om die vervolgens op 1080 HD te zetten.

Maar voordat ik helemaal om ben om een nieuw scherm te kopen toch nog even een paar vraagjes.

- Is de HD content op een TFT te vergelijken met een HD TV? of zit daar veel verschil in?
- TV kijken op 1920 x 1200 is dat te doen? (vanaf 3m)
- Zou een 9600xt 1920 x 1200 trekken? of is het aan te raden om ook die te vervangen?
- 24" is best groot, werkt dat nog lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Nou, dan moet of Acer zijn site aanpassen of verbeteren op wsgf. Nu ben ik bang dat het helaas de eerste moet zijn. Dit is niet de eerste keer dat ik zie dat de info op de acer site niet klopt. Damn, dat ding had net een fijne voet, anderzijds, daar is 23e meer neer voor tellen misschien ook wel goed voor.

Nou ja, we zoeken dus weer verder, thanks voor de site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Christian_Ku schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:59:
Nou, dan moet of Acer zijn site aanpassen of verbeteren op wsgf. Nu ben ik bang dat het helaas de eerste moet zijn. Dit is niet de eerste keer dat ik zie dat de info op de acer site niet klopt. Damn, dat ding had net een fijne voet, anderzijds, daar is 23e meer neer voor tellen misschien ook wel goed voor.

Nou ja, we zoeken dus weer verder, thanks voor de site!
Inderdaad, het lijkt wel of de info op de site van Acer systematisch niet klopt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
Anoniem: 120284 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:01:
[...]

Vreemd. Dat Samsung spul hier was er voor om te zorgen dat de software mijn beeld meedraaide als ik m'n scherm 90 graden draaide. Alleen draait hij (bijna) nooit terug in de software, dus heb ik het hele gedoe er maar afgegooid. Alles wat ik met dat progsel kon, kon ik ook met de monitor zelf.
Wat het was was het en ik weet niet meer wat maar inderdaad die samsungdrivers blijken niet nodig zie ik op mijn windows xp test partitie ook niet met mijn radeon 9000 pro kaartje. Wel zie ik nog steeds niets tot aan het welkom scherm via de dvi. Met de Mirai had ik daar geen last van. Wie weet een oplossing? Niet dat het onoverkomelijk is maar ben toch wel nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Ugh, ik zit ernstig te twijfelen tussen een 22" en een 24".
Ik heb nu een 4:3 19" Samsung 913n maar met het oog op alle films/spellen/desktop is widescreen gewoon veel beter. Echter 22" is voor mijn ogen vrijwel even groot als mijn 19" dus geen grote verbetering. Dus dacht ik aan een 24" maar die zijn direct een heel stuk duurder. Goedkoopste is de Acer AL2423W voor 555EUR maar qua specificaties lijkt hij een stuk minder als de bv 200EUR goedkopere Samsung 226BW.

Daarbij komend kunnen 24" in FullHD (1080p) films spelen, ik weet dit scherm ondersteund geen HDCP maar ik download die zooi, ga er geen Blu-Ray of HD-DVD inbakken.

Is het verschil qua grootte van een 24" t.o.v een 22" de ~225euro waard? Of ga ik er niet echt op vooruit met een 24"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_D
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-06 09:46
Persoonlijk heb ik de Samsung 226 BW en vind ik het een erg goude monitor, een grote verbetering ten opzichte van de 940 BF en mijn 17" CRT die ik eerst had. 1080P kijkt heerlijk op deze monitor, al heb je natuurlijk net-niet alle pixeltjes tot je beschikking. Het is de vraag echter of je wel 200 euro meer wil neertellen voor die paar centimeter die je mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
Het grootste "probleem" lijkt mij dat hij inferieur is qua specifacties. 2ms van de Samsung t.o.v 6ms van de Acer, en het is een ander soort paneel als ik het goed begrijp.

Natuurlijk blijft het een persoonlijke keuze, maar de overstap van een 19" 4:3 naar een 22" 16:9 is toch gewoon een stuk groter, right?

Nog een vraagje,
Ik heb een Radeon 1950XTX 512mb met 2x DVI erop, ik heb een enorm bureau en lange tijd gedroomt :D over een dual screen op mn bureau. Maar ik heb mn 32" LCD Sony KDL32V2000 op de 2e DVI staan waar ik films op kijk.Dus heb ik enkel 1 DVI beschikbaar, zijn er wellicht geen goedkope (~250/300) 22" Widescreens met een extra DVI aansluiting op t scherm om hem door te linken of-iets-dergelijks naar een 2e scherm (dan koop ik er dus 2) en heb ik een ziekelijk groot scherm.

Is dit mogelijk of moet ik dan een soort van DVI-switch kopen en constant swoppen met resoluties?
Ik denk dat ik of een 2e videokaart (PCI) moet kopen of een DVI Switch

[ Voor 55% gewijzigd door nudie op 07-05-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Boktor schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:03:
[...]

in Alkmaar stond de 205 er, voor de prijs die ik voor de 225 in gedachten had :+

net de dynabyte in Alkmaar gebeld en daar word de HP 2207 woensdag verwacht!
wil nu net het geval zijn dat ik donderdag in Alkmaar ben :+ mogelijk vanaf deze kant dus een userrevieuw na donderdag

voor zover ik heb kunnen vinden is het geen overdrive scherm (als iemand dat beamen kan, leuk :+ ) maar denk dat als hij dat wel is hij 't alsnog word :+

@nudie

dat kan niet met z'n switch, Matrox heeft wel de DualHead2Go die het beeld over 2 monitoren kan verdelen maar dat gaat tot maximaal 1024 X 2560 wat dus te kort is (alleen goed voor 19 4:3 schermen of kleiner) je zult dus aan een extra PCI kaartje raken, let wel op met de drivers enzo (iig zelfde merk nemen als je andere GPU) en dat ze beide goed ondersteund worden... (oudere kaarten worden door de nieuwste drivers niet altijd ondersteund geloof ik).

z'n dvi switch zorgt er alleen voor dat je de kabels niet hoeft om te draaien, het is dus of 't ene scherm of de LCD tv, alle 3 tegelijk gaat dus niet

[ Voor 32% gewijzigd door GoldenSample op 07-05-2007 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
GoldenSample schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:45:
[...]

in Alkmaar stond de 205 er, voor de prijs die ik voor de 225 in gedachten had :+

net de dynabyte in Alkmaar gebeld en daar word de HP 2207 woensdag verwacht!
wil nu net het geval zijn dat ik donderdag in Alkmaar ben :+ mogelijk vanaf deze kant dus een userrevieuw na donderdag

voor zover ik heb kunnen vinden is het geen overdrive scherm (als iemand dat beamen kan, leuk :+ ) maar denk dat als hij dat wel is hij 't alsnog word :+
Inmiddels al even een belletje gedaan naar CityPC, zij beweren dat ze het scherm morgen binnen kunnen krijgen. Hopelijk deze week dus een review van mij.

Qua DPI verschilt dit scherm niet zoveel met m'n 19", daar ben ik wel blij mee, omdat ik mijn 19" wil blijven gebruiken in dual screen modus dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
GoldenSample schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:45:
[...]
@nudie
dat kan niet met z'n switch, Matrox heeft wel de DualHead2Go die het beeld over 2 monitoren kan verdelen maar dat gaat tot maximaal 1024 X 2560 wat dus te kort is (alleen goed voor 19 4:3 schermen of kleiner) je zult dus aan een extra PCI kaartje raken, let wel op met de drivers enzo (iig zelfde merk nemen als je andere GPU) en dat ze beide goed ondersteund worden... (oudere kaarten worden door de nieuwste drivers niet altijd ondersteund geloof ik).

z'n dvi switch zorgt er alleen voor dat je de kabels niet hoeft om te draaien, het is dus of 't ene scherm of de LCD tv, alle 3 tegelijk gaat dus niet
Thanks :) Dat dacht/wist ik eigenlijk al, echter gebruik ik alleen mn LCD tv als tv-out als ik films/series ga kijken, dus dan kan ik hem bewust op dat moment overswitchen. En wanneer ik hem niet gebruik, gebruik ik gewoon de 2 22" TFT's.

Mijn vraag is echter aangezien het 2 schermen zijn met verschillende resoluties of dit niet een probleem kan zijn of onthoud hij voorheen geconfigureerde schermen in windows (qua resolutie etc) dus wanneer je hem opnieuw aansluit dat hij hem automatisch pakt.

Want als het niet al te veel moeite is, mischien even scherm activeren/resolutie aanpassen dan kan ik zo tijdens windows gebruik de 2x 22" gebruiken en als ik film/serie ga kijken gaat er eentje uit en dan schakelt de LCD in.

Dit moet toch kunnen, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 20:39
Vandaag voor de liefhebbers in de aanbieding op http://www.1dayfly.nl/ ... de Iiyama ProLite E2200WS-B ... een fractie goedkoper dan de goedkoopste uit de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

offtopic: vind dit een te kleine vraag om een nieuwe topic over te openen: in een ander topic werd door iemand gepost dat de TS een voeding nodig zou hebben met hoger wattage vanwege een 30inch beeldscherm, maar dat is toch crap, een scherm beschikt toch over een eigen voeding right?

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Guumuus schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:03:
offtopic: vind dit een te kleine vraag om een nieuwe topic over te openen: in een ander topic werd door iemand gepost dat de TS een voeding nodig zou hebben met hoger wattage vanwege een 30inch beeldscherm, maar dat is toch crap, een scherm beschikt toch over een eigen voeding right?
Ja lijkt me wel het enige wat ik me kan bedenken is dat hij voor de video kaart een hoger wattage nodig heeft.

-

Iemand trouwens ook even de tijd om mijn vraagjes te beantwoorden?? :$
Civic519 in "\[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Dee..."
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post nuttig of post gewoon niet!
Vragen die mogelijk al eerder gesteld zijn post je dan ook liever niet maar zoek dan eerst de voorgaande delen door, want in elk deel wordt wel vaker dezelfde vraag gesteld.

Verder zien we liever niet posts waar enkel in staat:
- "Ik heb er ook x besteld!"
- "Wat kosten die dingen hedendaags en waar kun je ze halen?" Daarvoor is de Pricewatch
- "Ik heb hem en wat issie mooj!!" Maak dan bij voorkeur een ProductSurvey aan op de frontpage, als je verder hier uitgebreid verslag wilt doen mag, maar ik bedoel met uitgebreid ook wel uitgebreid.
- Paneelstatistieken zijn leuk om zelf te bekijken, niet om het topic mee te spammen. Gerichte vragen over de inhoud er van zijn wel toegestaan mits ze niet te simpel zijn :)

"Simpele" vraagjes zijn ook niet gewenst. Dit topic is er voor discussie over de monitor in kwestie, niet voor algemene oneliners over DVI kabels of verschil TN/S-PVA of FPS impact van resolutie. Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiele Waarschuwing opleveren!