[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 19

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 17.762 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bij wijze van uitzondering mag dit topic nog even voorbij de 500 posts open blijven tot de nieuwe topicstart er is :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-07 11:55
starwave schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:20:
[...]

Ik denk dat dat mirai scherm hetzelfde paneel heeft als de samsung C variant (uit mn hoofd, ze komen uit dezelfde fabriek iig). Ik heb nu een 226BW (C) voor me staan en hij gaat binnenkort weer terug. Veel te blauw, ghosting, kleur gaat duidelijk van licht naar donker (van boven naar onder, met ook nog een donkere vlek in het midden) en dikke backlight leakage.

En ja, ik heb 'm uitgebreid gekalibreerd, mocht niet baten. Die blauwe gloed gaat nooit helemaal weg.

Heeft me er ook van overtuigd dat ik zelf niet zo'n Mirai oid. wil hebben, mijn 3 jaar oude (en toen even dure) 19" LG geeft nog beter beeld.

De samsung gaat terug en ik wacht wel tot S-PVA (liever nog IPS eigenlijk) binnen het budget komt.
De Samsung die ik op het oog heeft bevat een 'S'-paneel, dus dat is niet tegenhouder. Maar als het Mirai scherm qua scherm gelijk is het het - o zo geweldige - Samsung C-Scherm dan ga ik liever voor de 226BW + S-scherm dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Is er al iemand bezig met de TS? Niet dat we dadelijk met meerdere tegelijk aan komen zetten.
Ben nu wel beetje bezig met wat kleine dingen updaten etc maar waar ik niet zo overzicht op heb is welke monitoren ik erin moet zetten want er zijn er aardig wat bij gekomen. Ook vraag ik me af of alle monitoren die er nu in staan in moeten blijven staan?

Bij deze vraag ik dus of er mensen mij kunnen helpen met info/links van nieuwe schermen die erin gezet moeten worden en ook info/links van monitoren die er nu in staan met geen/weinig info. Help mij, help het [20"TFT en groter] Topic :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
r0el schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:54:
[...]

/offtopic: Sorry hier moet ik op inhaken:
Hier wordt dus met zoveel woorden gezegd: ervaringen zoek je maar hier op GoT want we zijn allemaal oud en wijs genoeg om te zoeken.
zoeken ??? weet je hoe moeilijk het is om iets te zoeken binnen GOT. |:( zoek maar naar '226bw ervaring' en je vindt 80% troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

icegodd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:30:
[...]

zoeken ??? weet je hoe moeilijk het is om iets te zoeken binnen GOT. |:( zoek maar naar '226bw ervaring' en je vindt 80% troep.
"Zoeken" is dan ook een beetje meer dan wat je hier beschrijft.

Als je op "226bw ervaring" zoekt krijg je iedere loze "Wie heeft ervaring met 226bw???" post. Dat is inderdaad troep. Maar als je nou eens op "226bw reactietijd" of "226bw contrast" zoekt en dan filtert op status van topic "open" zijn (dus de gesloten basic vraagjes uitsluit), en vervolgens in-topic op "226bw" zoekt vind je toch zeker wel een stuk meer...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134289

Hoe belangrijk is HDCP support voor een monitor. Zit zelf aan de Viewsonic VX2025WM te denken omdat deze goede reviews heeft, betere kleuren en inkijkhoek dan een TN panel, en redelijk betaalbaar is (samsung 215 is alweer ruim 100 euro duuurder). Kan ik dan zonder HDCP geen films kijken op HD niveau of kan dat via de aanwezige aansluitingen toch wel. Hoe erg is het kwaliteitsverlies als je geen HDCP support hebt? Is het slim om nu een monitor zonder HDCP te kopen of niet. Graag jullie mening hierover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Moet je totaal niet naar kijken of hij HDCP heeft of niet. Ten eerste is het een verwerpelijke standaard die als iedereen hem boycot afgeschaft zal worden. Ten tweede is het allang gekraakt zoadat je met 1 programma'tje extra gewoon Blu-Ray / HD-DVD kan kijken via een non-DHCP DVI link :)

En via de analoge ingang kan je sowieso HD kijken, maar dat doen we uit principe niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Anoniem: 120284 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:59:
Moet je totaal niet naar kijken of hij HDCP heeft of niet. Ten eerste is het een verwerpelijke standaard die als iedereen hem boycot afgeschaft zal worden. Ten tweede is het allang gekraakt zoadat je met 1 programma'tje extra gewoon Blu-Ray / HD-DVD kan kijken via een non-DHCP DVI link :)

En via de analoge ingang kan je sowieso HD kijken, maar dat doen we uit principe niet :+
als je je PS3 op je monitor wilt aansluiten moet je HDCP hebben!
Voor standalone bluray en hddvd is het inderdaad niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Dan ook nog wel, maar voor je PC niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220901

Deze heb ik er even in gemerged, want dit kan prima hier

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over dit scherm; aangezien ik niets nuttigs kan vinden op tweakers of google hoop ik dat er een verdwaalde gebruiker ervan of iemand met veel ervaring mij kan vertellen waarom ik dit scherm wel of niet zou kunnen kopen.
Ik wil dit scherm bij mijn nieuwe PC kopen alleen ben ik echt bang dat ik hier een miskoop meedoe.
Ik zou op dit scherm vooral games willen spelen, movies en gewoon standaard gebruik.
maar het gaat vooral om de eyecandy tijdens games.

De reden waarom ik twijfel is;

1) Het scherm is stukken goedkoper dan andere 24" inch schermen waardoor ik wat achterdochtig wordt.

het scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/v/v5lu08.jpg

specs:
Beeld
24 inch
a-si TFT/TN
1920x1200 pixels resolutie
16:10 beeldformaat
16,7 miljoen kleuren
0,27 mm x 0,27 mm pixelafstand

Frequenties
30 - 81 kHz horizontaal
56 - 75 Hz verticaal

Instellingen
Reactietijd 5 ms (ISO)
Contrast 1000 : 1
Dynamisch Contrast 3000 : 1
Helderheid 400 cd/m²
Horizontale kijkhoek 160 graden
Verticale kijkhoek 160 graden

Eigenschappen HD ready, interne voeding

Ingangen
1 x VGA
1 x DVI-D
waarvan 1 x met HDCP
interne voeding

Energieverbruik
Gebruik 100 Watt
Standby 2 Watt

Gewicht 8,4 kg
Formaat (BxHxD) 560 x 445 x 250 mm
Toebehoren Voedingskabel, Signaalkabel, Driver CD
Garantieperiode 36 maanden

Een TN scherm is toch goed voor gamers?

P.S. sorry als ik dit Topic verkeerd heb gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 30-05-2007 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:07
Enige reden dat het scherm goedkoper is, is dat het een TN scherm is. Denk dat je hier zeker geen miskoop mee doet alleen is een MVA of S-IPS scherm natuurlijk beter(kleuren, kijkhoek enz.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220901

n0pe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:54:
Enige reden dat het scherm goedkoper is, is dat het een TN scherm is. Denk dat je hier zeker geen miskoop mee doet alleen is een MVA of S-IPS scherm natuurlijk beter(kleuren, kijkhoek enz.).
Kijkhoek maakt me niet zoveel uit, ik zit er toch recht voor.
Alleen over die kleuren ga ik me nu zorgen maken. ik heb hiervoor een Samsung 930BF gehad.
Is het denk je even mooi of mooier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128821

Lijkt me niet dat er veel verschil tussen zit, dat andere samsung scherm had ook een TN-panel. Deze heeft zelfs 0.5 milj. kleuren meer. Het contrast en helderheid is ook beter bij de 24" (als je de samsung site mag geloven)

Anders moet je eens naar een winkel gaan om daar in de showroom te kijken (of via internet kopen en dan binnen 2 weken weer terugsturen als t niks is, maar das wel vrij prijzig qua verzendkosten)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 128821 op 30-05-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164901

Ik zou hem eerst eens opzoeken in de winkel.
De kijkhoek zou juist wel een probleem kunnen zijn.
Ook al zit je recht voor het scherm dan is de hoek ten opzichte van de zijkanten best groot.
Hoe dichterbij hoe meer last je hiervan hebt.
ik heb zelf de 22inch 226bw en zit hier ongeveer 50cm vanaf, het is geen mooi egaal beeld moet ik zeggen al heb je er niet altijd zoveel last van.
Van een afstand, in de winkel, zag het er allemaal heel egaal uit moet ik zeggen maar thuis is het toch even anders.

Tijdens spelletjes heb ik daar helemaal geen last van, raar maar waar.
Mischien komt het omdat het beeld nogal snel wisselt of omdat het over het algemeen vaak fellere kleurtjes zijn.
Koop dus bij een winkel waar je hem eventueel terug kan brengen.

Een nadeel van de Samsung schermen is wel dat hij het beeld altijd oprekt.
Als je een spel op 1024px speelt schaalt hij die dus op zodat die je beeldscherm vult.
Het wordt allemaal een beetje wazig.
Mooier zou zijn als hij pixelmapping zou kunnen.
Ik kom zelf van een crt monitor (gebruik ik nu als tweede scherm en voor fotobewerking) en het is wel effe wennen moet ik zeggen.
Maar voor games vind ik het super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

een test in het duits van die nieuwe 24" samsung:

http://www.netzwelt.de/ne...cmaster-245b-im-test.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-06 14:52

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik heb nu bijna een week de HP w2207 en hij bevalt me super! Nu kwam ik een kleuren profiel tegen van Jelbo, maar ik vraag me af of ik die moet gebruiken en hoe ik die kan gebruiken.

Mijn ervaring met deze monitor is met een woord te beschrijven: GEWELDIG!

Echt een monitor om over na te denken als je mooie kleuren wilt.

Ook wilde ik weten of het veel performance verschil maakt met games in 1280x1024 en 1680x1050. Ikzelf heb nl. het idee van wel, want bepaalde games "lijken" iets langzamer te lopen op mijn 7900 GT TOP. Ik heb de instellingen in-game ietsje lager gezet en nu lopen de games soepeler naar mijn idee.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ik gewoon nog moet wennen aan breedbeeld, maar aangezien ik hier niets over kan vinden op GoT wilde ik het gewoon ff vragen aan mijn mede tweakers hoe jullie hier over denken.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
  • Laatst online: 30-04 17:39
Ik ben ook overstag gegaan voor de HP W2207. Heel positieve gebruikservaringen over het algemeen, hier en in andere fora. Heb 'm in Duitsland besteld voor 260 Euro. Hier kost 'ie nog 350.
Hier een paar links naar bloedjemooie foto's:
http://bbs.pcpop.com/070415/812285-28.html
http://bbs.pcpop.com/070415/812285-29.html
http://bbs.pcpop.com/070415/812285-30.html

Wat je performanceverlies betreft: Je kaart moet meer pixels aansturen bij 1680x1050, dus dat je prestaties iets minder zijn is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning502
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07 11:16
Anoniem: 205192 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:09:
[...]

Wat deed jou het besluit om tog voor de Acer te gaan ipv de Samsung? Was het alleen de prijs of zit er nog meer achter?
Een aantal dingen...
- beeldkwaliteit was niet anders tov de Samsung [ja de acer heeft dat Bright gedoe waardoor het een spiegel is als je hem uitzet, maar dat maakt hem ook weer mooi als ie aanstaat => evenwichtige afweging dus volgens mij waardoor ik kwaliteit op gelijk heb geschat].
- Acer 22" was even duur als Samsung 20" [in de winkel he]
- Acer was daarmee toch 2" groter, en all we all know size does matter :P

Ik vind het scherm er trouwens helemaal niet cheap uitzien en ik vind m ook wel degelijk gebouwd... ik vind het iig geen miskoop.

Btw het gaat hier om de Acer X222W

http://tweakers.net/gallery/123027/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 220901 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:51:
[mbr]Deze heb ik er even in gemerged, want dit kan prima hier[/mbr]

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over dit scherm; aangezien ik niets nuttigs kan vinden op tweakers of google hoop ik dat er een verdwaalde gebruiker ervan of iemand met veel ervaring mij kan vertellen waarom ik dit scherm wel of niet zou kunnen kopen.
Ik wil dit scherm bij mijn nieuwe PC kopen alleen ben ik echt bang dat ik hier een miskoop meedoe.
Ik zou op dit scherm vooral games willen spelen, movies en gewoon standaard gebruik.
maar het gaat vooral om de eyecandy tijdens games.

De reden waarom ik twijfel is;

1) Het scherm is stukken goedkoper dan andere 24" inch schermen waardoor ik wat achterdochtig wordt.

het scherm:
[afbeelding]

specs:
Beeld
24 inch
a-si TFT/TN
1920x1200 pixels resolutie
16:10 beeldformaat
16,7 miljoen kleuren
0,27 mm x 0,27 mm pixelafstand

Frequenties
30 - 81 kHz horizontaal
56 - 75 Hz verticaal

Instellingen
Reactietijd 5 ms (ISO)
Contrast 1000 : 1
Dynamisch Contrast 3000 : 1
Helderheid 400 cd/m²
Horizontale kijkhoek 160 graden
Verticale kijkhoek 160 graden

Eigenschappen HD ready, interne voeding

Ingangen
1 x VGA
1 x DVI-D
waarvan 1 x met HDCP
interne voeding

Energieverbruik
Gebruik 100 Watt
Standby 2 Watt

Gewicht 8,4 kg
Formaat (BxHxD) 560 x 445 x 250 mm
Toebehoren Voedingskabel, Signaalkabel, Driver CD
Garantieperiode 36 maanden

Een TN scherm is toch goed voor gamers?

P.S. sorry als ik dit Topic verkeerd heb gedaan.
ik merk zelf al dat als ik niet helemaal recht voor m'n TN 22inch zit dat ik al last krijg van 'de kijkhoeken' dus ik zou het zelf niet doen, dan of meer geld uitgeven of 2 inch kleiner (en stuk resolutie 'weggooien')

ik werk ook mee aan de nieuwe topic start (heb het wel druk maar doe m'n best) dus DM mij ook gerust als je denkt: jongens: dit moet er in!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-06 13:46
Ik weet niet of ik er goed aan doe om dit hier te posten, maar ik doe het toch maar aangezien al die ervaringen en discussies over breedbeeld....

Men heeft het erover dat breedbeeldschermen ideaal is om er films mee te kijken, maar vinden jullie het ook niet jammer dat de monitoren NET niet breed genoeg zijn om HD films mee af te spelen. 720 gaat natuurlijk prima maar 1080 kan dus net niet in een scherm dat 1050 breed is. Ook 24" schermen zijn maar 1050 breed.

Of zie ik iets over het hoofd?

Toevoeging: ja ik ben ook aan het kijken naar een nieuw schermpje. Als ik wat vooruit denk en aan full HD ready (1080 dus) denk dan kan ik dus kiezen tussen een 30 inch breedbeeld en een traditionele 20 inch 4:3 scherm..........vreemd toch?

[ Voor 19% gewijzigd door Frankie02 op 31-05-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 13:58

PromoX

Flying solo

Frankie02 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:47:
Ik weet niet of ik er goed aan doe om dit hier te posten, maar ik doe het toch maar aangezien al die ervaringen en discussies over breedbeeld....

Men heeft het erover dat breedbeeldschermen ideaal is om er films mee te kijken, maar vinden jullie het ook niet jammer dat de monitoren NET niet breed genoeg zijn om HD films mee af te spelen. 720 gaat natuurlijk prima maar 1080 kan dus net niet in een scherm dat 1050 breed is. Ook 24" schermen zijn maar 1050 breed.

Of zie ik iets over het hoofd?
Creepy had daarover wat in het samsung topic geplaatst, iets wat wel aannemelijk klinkt (dit gaat dus over 22" monitoren):
Creepy schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:21:
[...]

1080p wordt wel ondersteund door de 226BW. Het word alleen teruggeschaalt naar 1680x1050. 720p wordt (uiteraard) ook ondersteund en ook dat wordt geschaald naar 1680x1050.

Ik heb er hier een PS3 op aangesloten. Detail: 1080I wordt niet ondersteund. Blu-Ray films zul je op deze monitor dus altijd op 1080P moeten kijken.

Er is wel wat verschil tussen 1080p en 720p maar dat is bij de games die ik op 1080P heb gespeeld op de 226BW nauwelijks zichtbaar (ik heb alleen RR7 en GT HD op 1080p gespeeld).
Creepy schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:16:
[...]

Het is geen FULL-HD nee, maar dat neemt niet weg dat een 1080P signaal een scherper beeld oplevert dan een 720P signaal omdat de resolutie wel hoger ligt dan die van 720P :P.
Aan verticale beeldlijnen verlies je er maar 30 en horizontaal zijn het er 240.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Daar moet ik even aan toevoegen dat een 24" wel! 1080 HD aankan want die heeft 1920x1200 en niet 1920x1050 :)

- Edit -

GoldenSample, PromoX en ik zijn dus bezig met een nieuwe TS dit kan nog enige dagen duren want de TS was nodig aan een update toe en het is een groot topic. In het weekend zullen we als het goed is wel klaar zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door psychoclown op 31-05-2007 20:24 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-06 13:46
psychoclown schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:20:
Daar moet ik even aan toevoegen dat een 24" wel! 1080 HD aankan want die heeft 1920x1200 en niet 1920x1050 :)
Gelukkig, ik zie het ook net. Zag ik toch iets over het hoofd :)

Dan spaar ik toch even door voor een 24 inch breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

babyxl schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:07:
Ik heb nu bijna een week de HP w2207 en hij bevalt me super! Nu kwam ik een kleuren profiel tegen van Jelbo, maar ik vraag me af of ik die moet gebruiken en hoe ik die kan gebruiken.
...
Beste tweaker, probeer het uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-07 17:06
w00t.. vandaag eindelijk mijn 205bw binnengekregen. 2de hands overgenomen voor 180 euro, schappelijk prijsje voor een vrij nieuwe monitor zonder dode pixels, al zeg ik het zelf 8)

Anyway, mijn eerste reactie: wat breed :o ik kom van een Acer Al1715 waarbij de verhouding 5:4 is, wat nog vierkanter dan 4:3 is. Maar ik moet zeggen dat het me goed bevalt.

Zonet even een filmpje gekeken, wat duidelijk beter tot zijn recht komt. De bekende backlight bleeding had ik eerst ook last van en stoorde me een heel klein beetje, maar als je eenmaal in die film zit merk je dat niet eens meer op en bij normaal gebruik zie je het niet eens.

Verder had ik op mijn 17" meer last van kleurverschillen in de hoeken dan op deze 205bw. Ik heb nog geen MVA / PVA scherm mogen aanschouwen, in vergelijking daarbij zal dit qua kleurweergave wel bagger zijn, maar ik ben hier ook zeer tevreden over.

Tenslotte moest er ook even een potje UT2004 gespeeld worden en ook daar is hij met vlag en wimpel in geslaagd. Daar waar mijn Acer al geen ghosting vertoonde, lijkt dit scherm nog directer of zo... maar dat kan ook tussen de oren zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:41
psychoclown schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:20:
GoldenSample, PromoX en ik zijn dus bezig met een nieuwe TS dit kan nog enige dagen duren want de TS was nodig aan een update toe en het is een groot topic. In het weekend zullen we als het goed is wel klaar zijn.
Even offtopic, maar alvast hardstikke bedankt voor deze actie! De TS was idd hard aan een update toe, iets waar ik helaas te weinig tijd voor had. Ik ben blij dat dit topic met zijn TS weer fris gaat ruiken na het eindeloos herhalen van de hopeloos verouderde materie. Ik blij, topic blij, iedereen blij :+ En ondertussen zit ik nog steeds op een 19" CRT te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-07 11:55
Heren (en dames) Experts,
Aangezien de 226BW van Samsung zo slecht leverbaar is was ik op zoek naar een alternatief. Is de Iiyama E2200WS (5ms, 1680x1050, DVI) een mooi alternatief? Waarom wel/niet? :)
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:26:Na onderhandeling heb ik ook betere garantie kunnen afdwingen. Normaal gesproken mag de monitor pas geruild worden bij 1 defecte pixel of 3 defecte subpixels, maar ik heb nu zwart op wit staan dat de monitor geruild mag worden vanaf 1 defecte subpixel. (met een ruiltermijn van 14 dagen) :)
Hoe heb je dat geflikt? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214909

Heb alles goed nagelezen, en alle schermen 'onderzocht'

Klopt het dat een 20breedbeeld scherm MVA-IPS 2007WFP optie de goedkoopste is? (355 euro) (en als bonus ook nog eens in hoogte verstelbaar is)

Helaas is de viewsonic 2025(MVA) niet meer leverbaar. Viewsonic heeft nu nog maar 1-2 schermen met MVA en alle erg duur :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Ik wilde een tijdje geleden de 22" Samsung 226BW gaan halen. Nu kwam ik financieel niet rond dus heb ik de aanschaf moeten uitstellen. Nu zag ik dus de HP in de winkel vandaag er naast staan en vond de beeldkwaliteit hiervan een stuk beter. Het had ook zo'n glossy laag over zijn beeld. Dit kan denk ik vrij storend werken in de middaguren maar de kleuren waren hierdoor wel levendiger geworden. Nu wil ik graag weten of dit nu de nieuwste productlijn van HP is of dat er binnenkort een nieuwere gaat uitkomen. Iemand al iets opgevangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Anoniem: 181923 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 00:00:
Ik wilde een tijdje geleden de 22" Samsung 226BW gaan halen. Nu kwam ik financieel niet rond dus heb ik de aanschaf moeten uitstellen. Nu zag ik dus de HP in de winkel vandaag er naast staan en vond de beeldkwaliteit hiervan een stuk beter. Het had ook zo'n glossy laag over zijn beeld. Dit kan denk ik vrij storend werken in de middaguren maar de kleuren waren hierdoor wel levendiger geworden. Nu wil ik graag weten of dit nu de nieuwste productlijn van HP is of dat er binnenkort een nieuwere gaat uitkomen. Iemand al iets opgevangen?
De W2207 is de nieuwste lijn, er is nog een andere met een glossy laag meen ik, die ziet er een stuk lomper uit, en is wat ouder dus. :p

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221264

Roloxo schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:19:
Ik ben ook overstag gegaan voor de HP W2207. Heel positieve gebruikservaringen over het algemeen, hier en in andere fora. Heb 'm in Duitsland besteld voor 260 Euro. Hier kost 'ie nog 350.
Hier een paar links naar bloedjemooie foto's:
http://bbs.pcpop.com/070415/812285-28.html
http://bbs.pcpop.com/070415/812285-29.html
http://bbs.pcpop.com/070415/812285-30.html

Wat je performanceverlies betreft: Je kaart moet meer pixels aansturen bij 1680x1050, dus dat je prestaties iets minder zijn is duidelijk.
Mag ik vragen waar je die precies gehaald hebt voor die belachelijk goedkope prijs? :)
Ohja, en welke video kaart heb jij? Merk je het verschil echt duidelijk of niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Phrantic schreef op zondag 03 juni 2007 @ 00:39:
[...]

De W2207 is de nieuwste lijn, er is nog een andere met een glossy laag meen ik, die ziet er een stuk lomper uit, en is wat ouder dus. :p
idd de W22 is ouder en heeft gigantische boxen er onder geplakt :r
de W2207 is net nieuw dus op een nieuwere wachten kan nog wel ff duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Gewoon door de verkoper te overladen met van alles en nog wat.

Ik ben zelf verkoper geweest, dus weet precies hoe ik dat aan moet pakken.

[ Voor 28% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 03-06-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Anoniem: 221264 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:21:
[...]

Mag ik vragen waar je die precies gehaald hebt voor die belachelijk goedkope prijs? :)
Ohja, en welke video kaart heb jij? Merk je het verschil echt duidelijk of niet zo?
Neem eens een kijkje hier: HP W2207 kopen in Duitsland
Zoals je kan lezen in dat topic heb ik ze uiteindelijk bij kijkshop-ict.nl besteld. Ze staat (nou ja, eigenlijk hangt aan een VESA arm) sinds vrijdag bij me thuis.
Ik kan niet anders zeggen dan dat het een juweeltje is.
Dankzij de glossy laag is zwart ook écht zwart. Zeer natuurgetrouwe kleuren en een krachtige lichtopbrengst.
Middels de meegeleverde software (meteen updaten via internet) is via de Wizard elke wensbare kleur- en contrast instelling mogelijk.
Zelfs de speakers ben ik over tevreden (gebruikte voorheen de interne speaker van een Iilyama Prolite 431S, ben namelijk geen gamer).
Kortom, best koop van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Zat ook op een Samsung te azen, maar dit model was ook al opgevallen. Prijs is scherp bij die shop. Enige wat ik mis is dat ik als optie geen pixelgarantie bij kan kopen? Alleen een HP care pack, maar daar staat het niet in venoemd. Ik wil het spel wel eerlijk spelen en niet gaan gooien op Kopen op afstand, maar dan moet het wel mogelijk worden gemaakt...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
  • Laatst online: 30-04 17:39
Anoniem: 221264 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:21:
[...]

Ik heb 'm besteld bij een bekende die bij HP Duitsland werkt, hopenlijk heb ik 'm volgende week.
Zij kon een beetje korting krijgen op de Duitse adviesprijs van 299 Euro, al een stuk lager dan hier dus.Hij was via internet deze week al 10 Euro goedkoper, maar op dit moment voor 275 te bestellen op:
http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=445056
Ook geen slechte prijs denk ik. Nadeel is natuurlijk wel dat als er wat mee is, dat je dan nog meer problemen hebt als in Nederland wat garantie, terugsturen enz. betreft.
Ik heb een X1950 Pro gekocht om de resolutie een beetje aan te kunnen. De HP schijnt ook pixelmapping te ondersteunen buiten de videokaartdrivers om, als dit zo is hoef je dus niet perse op 1680*1050 te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Anoniem: 94923 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:48:
[...]

Dankzij de glossy laag is zwart ook écht zwart. Zeer natuurgetrouwe kleuren en een krachtige lichtopbrengst.
Middels de meegeleverde software (meteen updaten via internet) is via de Wizard elke wensbare kleur- en contrast instelling mogelijk.
Dit klinkt allemaal wel goed. Ik kan me alleen zo slecht voorstellen dat zwart echt zwart is, aangezien het type panel het niet toelaat. Waarmee heb je hem kunnen vergelijken?

Ik heb opzich wel een goede ervaring met een glasplaat voor een monitor. Ik heb een tijd met een Neovo x-17 gewerkt. De kleuren en het contrast waren erg mooi. Op een of andere manier springt het er net wat beter uit dan een monitor zonder glasplaat (heb inmiddels ervaring met veel verschillende schermen).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met dank aan psychoclown is hij er :)

\[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 20

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post nuttig of post gewoon niet!
Vragen die mogelijk al eerder gesteld zijn post je dan ook liever niet maar zoek dan eerst de voorgaande delen door, want in elk deel wordt wel vaker dezelfde vraag gesteld.

Verder zien we liever niet posts waar enkel in staat:
- "Ik heb er ook x besteld!"
- "Wat kosten die dingen hedendaags en waar kun je ze halen?" Daarvoor is de Pricewatch
- "Ik heb hem en wat issie mooj!!" Maak dan bij voorkeur een ProductSurvey aan op de frontpage, als je verder hier uitgebreid verslag wilt doen mag, maar ik bedoel met uitgebreid ook wel uitgebreid.
- Paneelstatistieken zijn leuk om zelf te bekijken, niet om het topic mee te spammen. Gerichte vragen over de inhoud er van zijn wel toegestaan mits ze niet te simpel zijn :)

"Simpele" vraagjes zijn ook niet gewenst. Dit topic is er voor discussie over de monitor in kwestie, niet voor algemene oneliners over DVI kabels of verschil TN/S-PVA of FPS impact van resolutie. Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiele Waarschuwing opleveren!