[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 19

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 17.763 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Anoniem: 218221 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 01:21:
woensdag de samsung 226BW binnen gekregen, meteen wat films op gekeken en tot de conclusie gekomen dat dit echt de beste keus is voor mij _/-\o_ . instelling zijn erg gemakkelijk aan te passen, zo is er via het menu de optie magiccolor die 4 instellingen bevat voor helderheid van de kleuren. las ergens dat sommigen het blauwe lampje erg vervelend vinden. ben het hier totaal niet mee eens aangezien het naar mij mening zeker niet te fel is en het perfect bij het design past. voor de rest zal ik het scherm veel gebruiken met autocad, dus ben benieuwd.
Goed om te lezen :)

dat blauwe lampje vind ik persoonlijk ook irritant. Niet als ik game, maar als ik ga slapen.. dan moet ik de moeite doen om mijn scherm uit te zetten want ik wil geen licht op mijn kamer ;)

Het knopje ziet er ook wat goedkoop uit.. had best een robuust alu knop mogen zijn inplaats een shiny plastic ding. Voor 350+ € mag dat toch wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
;) haha dat is wel beter dat je er aan irriteert

ouders vast blij mee dat je het scherm uit zet minder kosten in de stroom ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-07 13:57
Bij normaal gebruik valt het lampje goed mee. Alleen als het wat donkerder is in de kamer (wel gewoon met wat lampen aan) dan kan ie afhankelijk van hoe je zit redelijk fel in je ogen schijnen. Ik zet er dus 's avonds vaak even iets voor, heb ik er geen last meer van.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205192

Gehaktbal schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:27:
[...]

Alles is relatief. Zelfs afmetingen.
Heb je jaren met een 19 inch 4:3 gewerkt dan kan je als een 19 inch breedbeeld voor je neus gezet wordt dit ervaren als een hele verbetetering.
Zo liep ik laatst door de mediamarkt opzoek naar een 24 inch tft. Ik keek naar de 22 inch en dacht: WOW die zijn groot! Even daarna zag ik een 20 inch en vond deze maar zeer triest en klein vergeleken bij mijn >eerdere< ervaring.
Enkele seconden later viel mijn oog op een 24 inch en dacht wederom: WOW wat is die groot. Toen ik nog een keer keek naar de 22 inch vond ik deze maar kansloos klein geworden.
En ja, niet veel later liep ik tegen een Apple Cinema Display 30 inch aan... en dan is zelfs die 24 inch echt zielig klein.

Opmerkelijk dat je de X222W minder plastic vindt ogen dan de 226BW. Heb je ze alletwee wel eens vastgehouden? De Acer voelt veel 'cheaper' aan dan de Samsung. Maar dat is slechts mijn mening he :)
Let trouwens op wat je zegt met "kleuren komen beter tot hun recht" op de Acer. Crystalbrite vernietigt namelijk alle potentie van een scherm om kleuren getrouw (zoals in de werkelijkheid) weer te geven. Fotografen zullen dus nooit Crystalbrite gebruiken als zij zeker willen zijn van hoe de kleuren werkelijk zijn.
Maar uiteindelijk is het kijkgenot vaak groter en zijn kleuren sprankelender op dergelijke schermen.. :)
Mij maak jet niet uit hoe een scherm voelt :? Alsof ik er hele dag aanzit ofzo haha. Dat ding staat de komende 5 jaar geloof stil op dezelfde plek. Voor lan's etc gebruik en een wat goedkopere tft, you never now. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
  • Laatst online: 21-07-2024
voor lan gebruik ik gewoon mn normale schermen :):)

alles netjes in dozen zodat het niet beschadigt met 2 man naar lan achterbank vol met pc spullen

en in de kofferbak een 12" subwoofer ( 750RMS) en een lompe versterker
Modbreak:Jongens wat we allemaal meenemen daar LAN parties is niet interessant in het licht van dit topic. Post over schermervaringen en vragen, in plaats van over wat je in de achterbak hebt liggen puddinkie... Jij bent gister zelfs nog persoonlijk aangesproken op je postgedrag, neem die mail nog eens door

[ Voor 41% gewijzigd door Ultraman op 22-05-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 11:52
Anoniem: 205192 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:13:
[...]

Mij maak jet niet uit hoe een scherm voelt :? Alsof ik er hele dag aanzit ofzo haha. Dat ding staat de komende 5 jaar geloof stil op dezelfde plek. Voor lan's etc gebruik en een wat goedkopere tft, you never now. :|
Misschien dat het iets zegt over de degelijkheid van de constructie van een apparaat? :)
Bij de Acer heb ik absoluut niet het idee dat ze daar veel werk en geld in gestoken hebben. Dat heb ik bij de HP en bij de Samsung een heel stuk meer.

Daarbij zegt de constructie, voor mij, een hoop over de algehele technische kwaliteit van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gehaktbal schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:54:
[...]

Misschien dat het iets zegt over de degelijkheid van de constructie van een apparaat? :)
Bij de Acer heb ik absoluut niet het idee dat ze daar veel werk en geld in gestoken hebben. Dat heb ik bij de HP en bij de Samsung een heel stuk meer.

Daarbij zegt de constructie, voor mij, een hoop over de algehele technische kwaliteit van het scherm.
Misschien de reden dat de Acer reen aantal tientjes (heel wat tientjes) goedkoper is?? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Anoniem: 205192 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:04:
[...]

Misschien de reden dat de Acer reen aantal tientjes (heel wat tientjes) goedkoper is?? :9
Dat zal inderdaad de reden zijn.

Wat in mijn ogen een bedenkelijke besparing is. Ik ga dan liever voor een wat duurder scherm dat me wél het degelijke gevoel geeft. Voor een bedrag van 300+ euro mag je tenslotte toch wel een kwalitatief hoogwaardig aanvoelend product verwachten.

Dat hebben Samsung en HP in mijn ogen goed begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B-Buster schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:24:
[...]

Dat zal inderdaad de reden zijn.

Wat in mijn ogen een bedenkelijke besparing is. Ik ga dan liever voor een wat duurder scherm dat me wél het degelijke gevoel geeft. Voor een bedrag van 300+ euro mag je tenslotte toch wel een kwalitatief hoogwaardig aanvoelend product verwachten.

Dat hebben Samsung en HP in mijn ogen goed begrepen.
300 euro? Acer X222 is 275 bij online systems :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Ik weet het. Maar bij dit soort dingen kies ik liever de service van een winkel als de Dynabyte. Daar doen ze niet moeilijk als er een pixel niet werkt. Via online shop heb je dan weer een extra pixelgarantie nodig. Daarbij kan ik er zo heen mocht er een probleem zijn, via webshop moet ik hem opsturen.

Maargoed ik snap dat iemand anders daar weer een andere kijk op kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
B-Buster schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:06:
Ik weet het. Maar bij dit soort dingen kies ik liever de service van een winkel als de Dynabyte. Daar doen ze niet moeilijk als er een pixel niet werkt. Via online shop heb je dan weer een extra pixelgarantie nodig. Daarbij kan ik er zo heen mocht er een probleem zijn, via webshop moet ik hem opsturen.

Maargoed ik snap dat iemand anders daar weer een andere kijk op kan hebben.
Die extra pixelgaranties waar je voor moet betalen bij webshops is gewoon pure oplichting.

Als er een pixel defect is, kan je zonder extra (aangekochte) garantie je monitor terugsturen binnen 8 dagen, (wet koop op afstand) zonder opgaaf van reden. Als je zegt dat je achteraf gezien toch liever een andere kleur monitor had gekocht omdat dat beter bij je behangetje of gordijnen past, moeten ze dat gewoon accepteren.

Je stuurt dat ding terug en besteld gewoon ergens anders dezelfde monitor, en dan hopen dat je geen defecte pixels hebt.

Kost je wel telkens iets van 10 euro verzendkosten, maar een rondje door de stad kost je ook al gauw een parkeerkaartje, een bak koffie een een bamibal uit de muur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Tja en toch kopen veel mensen die garantie erbij, anders boden ze het niet aan ;)

Met je eens overigens dat het zinloos is. Maargoed je geeft het al aan, dan ben je weer bezig met terugsturen, wederom wachten op een nieuwe bestelling ergens anders. Mijn instelling is dan dus, liever iets meer betalen en in 1x klaar zonder al die extra moeite. Rondje door de stad kost mij geen 10 euro, slechts 50 cent aan de parkeermeter (20 minuten :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107298

Ik ben eens aan het rondneuzen voor een dual 22" setup (350euro/display), maar twijfel tussen de Dell E288WFP en de Samsung 226BW.
Samsung komt met grotere beloftes, over Dells monitors heb'k in real life al het meeste goed gehoord.
Ik hecht belang aan kleurechtheid, wegblijven van banding etc. voor werk met grafische toepassingen.
Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Anoniem: 107298 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:34:
Ik ben eens aan het rondneuzen voor een dual 22" setup (350euro/display), maar twijfel tussen de Dell E288WFP en de Samsung 226BW.
Samsung komt met grotere beloftes, over Dells monitors heb'k in real life al het meeste goed gehoord.
Ik hecht belang aan kleurechtheid, wegblijven van banding etc. voor werk met grafische toepassingen.
Wie kan me helpen?
als je veel met grafische toepassingen werkt en belang hecht aan kleurechtheid neem je ze allebei niet vanwege het TN-paneel dat erin zit... Neem een 20" breedbeeld of 24" waar je de keus hebt uit S-PVA of S-IPS schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Laatst online: 29-06 14:52

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Weet iemand wat die TCO '03 inhoud ?

Ik kom dat geregeld tegen bij schermen die echt 16,7 mln kleuren hebben, maar niet bij de 16,2 mln kleuren. Of is dat toeval ?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
babyxl schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:52:
Weet iemand wat die TCO '03 inhoud ?
http://amersfoort.allesdu.../natuur_milieu/1082725194
Het TCO label is een internationaal keurmerk voor milieuaspecten en ergonomische aspecten van kantoorapparatuur. De criteria worden ontwikkeld door TCO Development.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 20:53

Bluppy2

Hip!

draakhoofd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:48:
[...]
als je veel met grafische toepassingen werkt en belang hecht aan kleurechtheid neem je ze allebei niet vanwege het TN-paneel dat erin zit... Neem een 20" breedbeeld of 24" waar je de keus hebt uit S-PVA of S-IPS schermen.
Of de 21" Samsung 215TW. Ik heb de 226BW omgeruild nadat de prestaties van het C-paneel me zo erg tegenvielen voor de 215TW, en ik moet zeggen, ik heb er geen moment spijt van...
De kleuren zijn prachtig (door het S-PVA paneel als ik het goed heb), hij is wel goed qua hoogte in te stellen, de kijkhoek is top en de aansluitmogelijkheden zijn prima, van de input lag heb ik nog geen last gehad. Vandaag even een HD-video opgezet en ik kon met het blote oog zo gauw geen vertraging detecteren.

Nadeeltje: Hij is 100 euro duurder dan de 226BW...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 11:52
B-Buster schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:01:
Tja en toch kopen veel mensen die garantie erbij, anders boden ze het niet aan ;)

Met je eens overigens dat het zinloos is. Maargoed je geeft het al aan, dan ben je weer bezig met terugsturen, wederom wachten op een nieuwe bestelling ergens anders. Mijn instelling is dan dus, liever iets meer betalen en in 1x klaar zonder al die extra moeite. Rondje door de stad kost mij geen 10 euro, slechts 50 cent aan de parkeermeter (20 minuten :P).
Voor dit soort aankopen zou ik ook gewoon naar een winkel gaan. Zien, voelen, nog eens goed kijken en hem vervolgens luttele seconden daarna af te rekenen en mee te nemen waarna je gelijk kan genieten van je scherm. Geen levertijden, back-orders, overboekingen of verzendkosten..
Ach, toch gek, 10 jaar geleden hadden we verkooppraatjes nodig voor Internetwinkelen en nu moet je de normale winkel bijna aanprijzen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
  • Laatst online: 18-05 20:11
Spijtig dat de Viewsonic VX2025WM niet meer verkocht word, in geen enkele onlineshop meer te verkrijgen, deze monitor was ideaal voor mij, een goed panel (overdrive mva), mooie resolutie en een strakke prijs.
Momenteel nog geen waardig alternatief gevonden

[ Voor 10% gewijzigd door The_wave op 23-05-2007 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Was dat een 1600x1200 monitor? Al eens gekeken naar de Dell 2007FP? Via Supradictus wel te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07 07:37
Loona35 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 08:24:
[...]

Goed om te lezen :)

dat blauwe lampje vind ik persoonlijk ook irritant. Niet als ik game, maar als ik ga slapen.. dan moet ik de moeite doen om mijn scherm uit te zetten want ik wil geen licht op mijn kamer ;)

Het knopje ziet er ook wat goedkoop uit.. had best een robuust alu knop mogen zijn inplaats een shiny plastic ding. Voor 350+ € mag dat toch wel :)
Zooo herkenbaar! Ik had niet gedacht dat nog mensen met dit probleem zouden zitten.
Ik heb op mijn 205BW een plakbandje over dat lampje geplakt. Niet mooi, maar veel inder irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
Anoniem: 120284 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:40:
Was dat een 1600x1200 monitor? Al eens gekeken naar de Dell 2007FP? Via Supradictus wel te verstaan.
Was een widescreen, maar er is ook een 2007WFP blijkbaar, ziet er niet slecht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bluppy2 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:59:
[...]

Of de 21" Samsung 215TW. Ik heb de 226BW omgeruild nadat de prestaties van het C-paneel me zo erg tegenvielen voor de 215TW, en ik moet zeggen, ik heb er geen moment spijt van...
De kleuren zijn prachtig (door het S-PVA paneel als ik het goed heb), hij is wel goed qua hoogte in te stellen, de kijkhoek is top en de aansluitmogelijkheden zijn prima, van de input lag heb ik nog geen last gehad. Vandaag even een HD-video opgezet en ik kon met het blote oog zo gauw geen vertraging detecteren.

Nadeeltje: Hij is 100 euro duurder dan de 226BW...
Men had mij ook al enkele keren een S-PVA paneel aangeraden, vaak ook de 215TW van Samsung. Die kost hier echter 470 euro voor 21", terwijl ik voor 350 euro al een -heb ik mij laten vertellen, niet al te slechte- 22" voor m'n neus kan hebben staan. Ik ben niet zoo professioneel bezig met grafische dat het de perfectie moet zijn, maar het mag het tenminste heel sterk benaderen. Ik stel relatief hoge eisen aan al m'n hardware, net als aan m'n displays. Komt daarbij dat ik m'n dual screen setup niet wil opgeven, wat me serieuze prijs/kwaliteit dilemma's brengt.

Zijn de Samsung 226BW of Dell E288WFP zo'n slechte displays, wat zijn de minpuntjes en dan vooral: welke van de twee is de beste?
(Ik heb op het net al een en ander onaangenaam gelezen over de Samsung, die Dell is niet zo beroemd/berucht.)

N.a.v. een discussie: Kleurverschillen tussen de voorgestelde TN-panelen en de echte kleuren kunnen toch niet van de aard bruin-groen of bruin-grijs zijn? Gaat het hier niet gewoon om kleine verschillen in tinten zoals donkerbruin A-donkerbruin B, waarbij het verschil tussen A en B bijna verwaarloosbaar is -indien men uiteraard een zeer goed TN-paneel heeft-?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 107298 op 23-05-2007 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:09
Ben voor mijn machine aan het kijken naar nieuwe monitoren die ik eraan kan hangen. Heb voor mezelf al besloten dat het een dualscreen opstelling word. Dus minimaal 2 monitoren.
Ik had zelf in gedachten 1 x 22 inch breedbeeld, voor mijn code en design (ben webdeveloper). En daarnaast 1 x 19 inch 4:3 voor previews en eventuele andere programma's die ernaast draaien.

Maar ik zit nog te twijfelen of dit de beste opstelling is. Wat is volgens jullie de beste opstelling, en welke opstelling gebruiken jullie en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
AEZscf schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:18:
Ben voor mijn machine aan het kijken naar nieuwe monitoren die ik eraan kan hangen. Heb voor mezelf al besloten dat het een dualscreen opstelling word. Dus minimaal 2 monitoren.
Ik had zelf in gedachten 1 x 22 inch breedbeeld, voor mijn code en design (ben webdeveloper). En daarnaast 1 x 19 inch 4:3 voor previews en eventuele andere programma's die ernaast draaien.

Maar ik zit nog te twijfelen of dit de beste opstelling is. Wat is volgens jullie de beste opstelling, en welke opstelling gebruiken jullie en waarom.
Waarom niet twee 22" breedbeeld schermen? Ik ben zelf ook van plan om nog een 22" breedbeeldscherm te kopen.

Voor het geld hoef je het niet te laten, het prijsverschil tussen een 19" 4:3 scherm en een 22" breedbeeldscherm is niet zo groot. 3 Jaar geleden betaalde je voor een 19" 4:3 scherm, evenveel als twee 22" breedbeeldschermen tegenwoordig.

Ik heb gelijk zelf ook een vraag:

Op mijn videokaart zit een d-sub, dvi en componentaansluiting (rgb), kunnen videokaarten ook een digitaal signaal over de d-sub uitsturen dmv een verlooptje? Of meerdere monitoren aansturen over 1 dvi aansluitingen dmv een splitter? De videokaart in mijn systeem is er een van Asus, een N7600GS (256 MB AGP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 10:44
F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:01:
[...]
Voor het geld hoef je het niet te laten, het prijsverschil tussen een 19" 4:3 scherm en een 22" breedbeeldscherm is niet zo groot. 3 Jaar geleden betaalde je voor een 19" 4:3 scherm, evenveel als twee 22" breedbeeldschermen tegenwoordig.
In mijn 19" LG van 400 euro zit dan ook wel een goed IPS paneel. Dé reden dat ik er tegenop zie om er een goedkope 22" ernaast te zetten is vanwege alle dramatische verhalen over TN panelen. In de winkel zitten ze ook nooit netjes op DVI aangesloten en goed ingesteld zodat de beeldkwaliteit een beetje te beoordelen is. :(

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123662

[...]<KNIP>
Ik heb gelijk zelf ook een vraag:

Op mijn videokaart zit een d-sub, dvi en componentaansluiting (rgb), kunnen videokaarten ook een digitaal signaal over de d-sub uitsturen dmv een verlooptje? Of meerdere monitoren aansturen over 1 dvi aansluitingen dmv een splitter? De videokaart in mijn systeem is er een van Asus, een N7600GS (256 MB AGP).
D-SUB is analoog (zie http://en.wikipedia.org/wiki/Vga), hier zit dus gewoon geen digitaal signaal op. Een search op google levert op dat er wel DVI-D splitters bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Anoniem: 123662 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:43:
[...]

D-SUB is analoog (zie http://en.wikipedia.org/wiki/Vga), hier zit dus gewoon geen digitaal signaal op. Een search op google levert op dat er wel DVI-D splitters bestaan.
Was me al duidelijk dat D-SUB analoog is. ;)
Maar misschien dat videokaartfabrikanten een mogelijkheid hebben ingebouwd om een digitaal signaal over de analoge aansluiting te sturen, die je kan benutten met een verloopje. Ik geloof dat je ook een analoge monitor op de DVI aansluiting kan aansluiten met een verloopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:09
[...]

Waarom niet twee 22" breedbeeld schermen? Ik ben zelf ook van plan om nog een 22" breedbeeldscherm te kopen.

Waarom niet?

Omdat ik weet dat ik 1 scherm als basis gebruik, deze werk je het meeste op en het 2e is enkel voor erbij. Winamp, Msn, preview van je website. Het verschil tussen 22 inch en 19 inch is in mijn ogen toch 100 euro.
Waarom 100 euro extra betalen als je er weinig tot geen voordeel mee haalt.

En het neemt meer ruimte in.

Dat is mijn visie erover, de bedoeling is dan ook van mijn posts om mij van gedachten te laten veranderen. Maar alsjeblieft wel met functionele voorbeelden, en niet kort door de bocht met dat het prijsverschil toch minimaal is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AEZscf schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:30:
[...]

Waarom niet?

Omdat ik weet dat ik 1 scherm als basis gebruik, deze werk je het meeste op en het 2e is enkel voor erbij. Winamp, Msn, preview van je website. Het verschil tussen 22 inch en 19 inch is in mijn ogen toch 100 euro.
Waarom 100 euro extra betalen als je er weinig tot geen voordeel mee haalt.

En het neemt meer ruimte in.

Dat is mijn visie erover, de bedoeling is dan ook van mijn posts om mij van gedachten te laten veranderen. Maar alsjeblieft wel met functionele voorbeelden, en niet kort door de bocht met dat het prijsverschil toch minimaal is,
2 dezelfde staat wat stoerder 8) Marja of het de €100 waard is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is die 215TW van Samsung zijn 470 euro nu echt wel waard? Ook voor iemand die zich maar erg semi-professioneel bezighoudt met design (web, print en 3d), en nu en dan eens een game wil draaien...

En wat zet je daar dan naast? Zal mijn huidige Samsung 710T volstaan of gaat dat een dikke mismatch geven in kleuren/formaat?

...zoveel mogelijkheden, zoveel vragen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Laatst online: 23:28
aangezien de acer 22" in de aanbieding is bij de makro (199,- ex btw) ben ik voor deze gegaan ipv de samsung waar ik al maanden op zit te kwijlen maar nu heb ik inmiddels de tweede monitor (aangezien de eerste een dode pixel had) maar nu zag ik tot mijn grote verbazing:

toen ik hem uitpakte en aansloot had deze dus ook een dode pixel (een gele) echter kan ik nu niet gelijk terug dus heb ik hem nog ff laten staan, maar nu is hij dus weg! (ik was niet aan het trippen aangezien ik de dode pixel nog aan een vriend heb laten zien) maar goed...

de vraag is dus gebeurd dit vaker dat dode pixels weer tot leven komen? kan dit kwaad in de toekomst? wat is de kans dat hij terugkomt? is het verstanding om hem WEER om te ruilen? of moet ik hem houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

0uTsIdEr84 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:42:
aangezien de acer 22" in de aanbieding is bij de makro (199,- ex btw) ben ik voor deze gegaan ipv de samsung waar ik al maanden op zit te kwijlen maar nu heb ik inmiddels de tweede monitor (aangezien de eerste een dode pixel had) maar nu zag ik tot mijn grote verbazing:

toen ik hem uitpakte en aansloot had deze dus ook een dode pixel (een gele) echter kan ik nu niet gelijk terug dus heb ik hem nog ff laten staan, maar nu is hij dus weg! (ik was niet aan het trippen aangezien ik de dode pixel nog aan een vriend heb laten zien) maar goed...

de vraag is dus gebeurd dit vaker dat dode pixels weer tot leven komen? kan dit kwaad in de toekomst? wat is de kans dat hij terugkomt? is het verstanding om hem WEER om te ruilen? of moet ik hem houden?
Ehh, welke acer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
0uTsIdEr84 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:42:

Dat gebeurt wel vaker ja. Ik geloof dat het trage/luie pixels zijn. Deze worden pas na een tijdje wakker :D. Voor zover ik weet komen ze niet meer terug.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning502
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07 11:16
ik heb vandaag de Acer X222W gehaald, het was deze of de 206BW. Bij dynabyte in de shop hadden ze alleen geen pc die 1680 kon en daarom leek het beeld wat onscherp. Ik mocht m 8 dagen proberen en dan alsnog terugbrengen dus vandaar dat ik hem maar meegenomen heb. En zie hier: op zn native resolutie is ie hardstikke scherp. Geen ghosting in games en HDTV content ziet er echt geweldig uit [vooral van die 40Mbit 720p streams :P ]

Nou goed, een mini-review dus voor de mensen die ook dit scherm overwegen, er was niet veel over te vinden, maar hier heb je iig een klein beetje meer informatie. Ik ben hardstikke tevreden.

http://tweakers.net/gallery/123027/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lightning502 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:00:
ik heb vandaag de Acer X222W gehaald, het was deze of de 206BW. Bij dynabyte in de shop hadden ze alleen geen pc die 1680 kon en daarom leek het beeld wat onscherp. Ik mocht m 8 dagen proberen en dan alsnog terugbrengen dus vandaar dat ik hem maar meegenomen heb. En zie hier: op zn native resolutie is ie hardstikke scherp. Geen ghosting in games en HDTV content ziet er echt geweldig uit [vooral van die 40Mbit 720p streams :P ]

Nou goed, een mini-review dus voor de mensen die ook dit scherm overwegen, er was niet veel over te vinden, maar hier heb je iig een klein beetje meer informatie. Ik ben hardstikke tevreden.
Wat deed jou het besluit om tog voor de Acer te gaan ipv de Samsung? Was het alleen de prijs of zit er nog meer achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 10:50
ik heb sinds gister de HP 2207, heel mooi scherm en heel wat groter dan mijn oude 17 tft :)
Weet iemand een goed programma om op dode pixels te testen?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Laatst online: 23:28
De AL2216WSD.

Gezien het feit dat ik er gisteravond weer een gevonden had (heel sneaky, alleen bij groen zag je hem) heb ik vandaag een nieuwe gehaald, en deze had wederom een dode pixel (blauw) deze heb ik maar weer teruggebracht en het geld terug gekregen (aangezien 3x scheepsrecht is)

dus doorsparen voor de samsung...k heb inmiddels al wel alle kleuren dode pixels gehad (geel, blauw, groen en rood) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
  • Laatst online: 09-06 10:39
In een vorige post zocht iemand de verschillen tussen de Acer AL2251WA en de Acer X222W. Ik zat er zelf ook naar te zoeken en heb de volgende verschillen gevonden in de specs (behalve de voet dan :P ):

Acer X222W:
  • Panel Technology.......TN+CrystalBrite
  • Colors.......................16.7M (6+HiFRC)
  • Contrast Ratio............1000:1
  • en nog wat kleine dingetjes
AL2251WA:
  • Panel Technology.......TN film
  • Color.........................16.2M (6 bit color)
  • Internal Speakers........Yes, 2x 1.5W
  • Contrast Ratio............800:1
  • En hij is 1,5 kilo zwaarder
De X222W is nu nog steeds een mogelijke kandidaat voor mij maar de 2251WA valt (helaas) af voor mij.

Iemand enig idee waarom de X222W zo 'goedkoop' is in vergelijking met de populairdere types en merken?

[ Voor 14% gewijzigd door SNAFU op 24-05-2007 19:12 ]

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SNAFU schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:59:
In een vorige post zocht iemand de verschillen tussen de Acer AL2251WA en de Acer X222W. Ik zat er zelf ook naar te zoeken en heb de volgende verschillen gevonden in de specs (behalve de voet dan :P ):

Acer X222W:
  • Panel Technology.......TN+CrystalBrite
  • Colors.......................16.7M (6+HiFRC)
  • Contrast Ratio............1000:1
  • en nog wat kleine dingetjes
AL2251WA:
  • Panel Technology.......TN film
  • Color.........................16.2M (6 bit color)
  • Internal Speakers........Yes, 2x 1.5W
  • Contrast Ratio............800:1
  • En hij is 1,5 kilo zwaarder
De X222W is nu nog steeds een mogelijke kandidaat voor mij maar de 2251WA valt (helaas) af voor mij.

Iemand enig idee waarom de X222W zo 'goedkoop' is in vergelijking met de populairdere types en merken?
Ik heb hier gehoord dat de bouwkwaliteit van de Acer X222W wat minder is. ;) In mijn situatie doet dat er niet toe, omdat deze de komende 5 jaar stil staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105948

Ik ga mijn Viewsonic VP930 de deur uit doen voor een Samsung 206BW.
Of zegt iemand gelijk dom nooit doen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182736

Hoi, Ik had woensdag een samsung 206bw besteld en hij is vandaag binnen gekomen en beval goed. had extra garantie gekocht vanwege de dode pixels maar er zit er geen 1 in.
Ik had eerst hier rondgekeken naar ervaringen e.d. en ik vind samsung ook een goed merk qua schermen.
Hij doet het goed onder vista. mijn firegl kaart trek het ook nog wel, maar is eigenlijk wel aan vervanging toe. het enige aandeel is dat hij lang blijft zoeken naar een bron met het aanzetten en dat hij niet in hoogte verstelbaar is. de kijkhoek is ook dik in orde. heb er wel een cd bijgekregen met software maar dat doet niks volgens mij. alles is ook beschikbaar in het osd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Laatst online: 29-06 14:52

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Zojuist weer thuis en me gloednieuwe W2207 aangesloten. Gelukkig geen dode pixels!

Nu heb ik die kleuren profiel van een paar post terug gedownload maar ik vraag me af hoe ik die moet gebruiken. Ook 'leunt' de monitor op zijn voet een beetje naar rechts, trekt dat nog bij ? (Het is niet hinderlijk ofzo hoor, het viel gewoon op. verschil van ong. 0,5 cm).

Een prachtige monitor voor dat beetje extra geld :)

Edit:

Niemand zal even vertellen dat er 5 kleurenprofielen op deze monitor zit!
(Custom, text, gaming, photo & movie)

Zeker een goeie koop voor iemand die een all-round monitor zoekt!

[ Voor 18% gewijzigd door Cybergamer op 25-05-2007 02:58 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 21:55
Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe, grote TFT. Heb nu nog een 17 inch CRT. Korte vraag, maar kan het antwoord niet zo snel vinden: Als ik spellen speel op een breedbeeld monitor, krijg ik dan zwarte balken of gaat het beeld vervormen? Hoe wordt het verschil in verhouding opgelost?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164901

Ik overweeg een Samsung 226BW te kopen.
Maar ik heb nog een paar vragen waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden.

Ik wil het ding aan een beugel hangen zodat ik hem snel een kwartslag kan draaien, in de portret stand dus.
Mijn vraag is, herkent windows dat hij in de portret stand staat en draait het beeld dan ook automatisch goed?
Met de drivers (ati) kan ik het scherm wel draaien maar dat lijkt me niet echt handig om steeds te moeten doen als ik even mijn beeld draai.

De portretstand lijkt me handig voor het internetten maar is 22 Inch niet to hoog op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kun je op 1 of andere manier uitzetten dat het scherm gaat zoeken naar analoog en digitaal signaal?

Ik wil namelijk dat hij alleen digitaal doet en niet steeds gaat zoeken. Hij blijft veel te lang zoeken als je pc al uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182736

Anoniem: 164901 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 07:17:
Ik wil het ding aan een beugel hangen zodat ik hem snel een kwartslag kan draaien, in de portret stand dus.
Mijn vraag is, herkent windows dat hij in de portret stand staat en draait het beeld dan ook automatisch goed?
Met de drivers (ati) kan ik het scherm wel draaien maar dat lijkt me niet echt handig om steeds te moeten doen als ik even mijn beeld draai.

De portretstand lijkt me handig voor het internetten maar is 22 Inch niet to hoog op deze manier?
windows herken dat niet, je zou wel sneltoetsen kunnen toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

feep schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:04:
Kun je op 1 of andere manier uitzetten dat het scherm gaat zoeken naar analoog en digitaal signaal?

Ik wil namelijk dat hij alleen digitaal doet en niet steeds gaat zoeken. Hij blijft veel te lang zoeken als je pc al uit is.
Nope dat kan niet.
Maar waarom zet je je beeldscherm niet uit als je pc al uit is :?

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
psychoclown schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:38:
[...]

Nope dat kan niet.
Ik zet altijd het stekker blok uit waar de pc en monitor op aan gesloten is. Ik wacht dan tot hij klaar is met zoeken. Ik weet niet of het slecht is voor de monitor om hem uit te zetten als hij nog aan het zoeken is. vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

over 2x 22inch TN tft:
doe het niet als ik niet goed voor m'n 22inch HP zit zie ik al kleur verschil tussen de ene rand en de andere rand van het scherm! hoe denken jullie dat dat met 2 schermen zit?
Verder ze allebei schuin zetten gaat denk ik wel helpen maar ideaal is het niet. overigens weet ik niet waarvoor je het gaat gebruiken maar onthoud wel dat je het echt niet in een keer geheel kan overzien (of je moet ze beide in Pivot functie zetten zodat je een (2x10):16 (met andere woorden een 5:4) scherm krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

[...]

Nope dat kan niet.
Omdat als je je PC aanzet terwijl je TFT uit is, je helemaal geen beeld krijgt :X (ook al zet je je TFT weer aan).

Tenminste, zo is het hier. Dan moet ik m'n CRT weer aanzetten etc. En als ik alleen een TFT eraan had is het mission impossible en moet ik hard reset doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Hmm dat is wel vreemd zelf daar heb ik nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

[...]

Nope dat kan niet.
In het menu zit een optie "Source". Deze heeft de opties "auto" en "manual". Zet deze op manual en hij zal niet meer gaan zoeken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Creepy schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:56:
[...]

In het menu zit een optie "Source". Deze heeft de opties "auto" en "manual". Zet deze op manual en hij zal niet meer gaan zoeken.
Ok dat wist ik niet weer iets geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-06 11:25

jelbo

Hij doet het niet!

psychoclown schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:08:
[...]

Ok dat wist ik niet weer iets geleerd :)
OSD functies en knopjes verkennen is één van de eerste dingen die ik doe bij een scherm of ander apparaat :9 Wie weet wat voor leuke functies je tegenkomt, soms ongedocumenteerde ook.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
jelbo schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:13:
[...]

OSD functies en knopjes verkennen is één van de eerste dingen die ik doe bij een scherm of ander apparaat :9 Wie weet wat voor leuke functies je tegenkomt, soms ongedocumenteerde ook.
Das echt een tweaker mentaliteit, heb ik ook. :D

Maakt niet uit wat ik koop, bij alles waar een stekker aan zit of batterijen in kunnen, blijft de gebruiksaanwijzing altijd ongebruikt in de doos achter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 14:51
Lang zitten twijfelen tussen de W2207 en de X222W

Het is de laatste geworden omdat ik de beeldkwaliteit niet heel veel van elkaar vond verschillen.
Allebei mooi. En inderdaad ziet de HP er degelijker uit, maar of dat het enorme prijsverschil goedmaakt?

Daarnaast geeft Acer voor minder geld 3 Pick Up & Return garantie en HP geeft slecht één jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 17:03
Ik heb een Dell 2007WFP besteld. Helaas is de levering pas over drie weken.
Maar ik ben erg benieuwd. Ik wilde eigenlijk een Apple 20" ACD bestellen, maar als je deze twee naast elkaar legt, dan is de kostenkloof eigenlijk niet te verantwoorden.

Beide schermen hebben een vergelijkbare beeldkwaliteit (zelfde panel), maar de funcionaliteit en de prijs verschilt enorm. De Dell kan veel meer, en is ook nog eens goedkoper.

De Dell is op het moment 230 euro goedkoper, en dat ben ik niet bereid te betalen voor alleen maar design. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik bedacht me zojuist:

Momenteel zijn 22 inch schermen erg groot en een scherm van 2 inch meer kost al snel 400 euro meer.

3 Jaar geleden was 17 inch zo'n beetje de standaard en was de overstap van 17 inch CRT naar 17 inch TFT een grote stap voorwaarts.

Maar als we over 3 jaar naar dit topic terugkijken, doen we dat waarschijnlijk op een 30 inch monitor. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 19:08:
Ik bedacht me zojuist:

Momenteel zijn 22 inch schermen erg groot en een scherm van 2 inch meer kost al snel 400 euro meer.

3 Jaar geleden was 17 inch zo'n beetje de standaard en was de overstap van 17 inch CRT naar 17 inch TFT een grote stap voorwaarts.

Maar als we over 3 jaar naar dit topic terugkijken, doen we dat waarschijnlijk op een 30 inch monitor. :o
Precies wat jij zegt houdt me tegen om een 24 inch monitor te kopen. Je kan 2x22" kopen voor hetzelfde geld. Helaas heeft een 22" monitor een net te lage resolutie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladerider
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-06-2024

Bladerider

Speed Freak

Heb een 24inch samsung in bestelling (krijg m :P )
deze
http://monitor.samsung.de...2-FC2303D1B006&show=feats

De 245B!!

Heeft iemand deze al is in het echt gezien??
Is het een goed scherm??
Modbreak:Besef je zelf niet hoe loos dit is- eerst bestellen en dan pas afvragen of het een goed scherm is |:(

Verder is het voor niemand anders interessant wat jij in bestelling hebt, gelieve dat soort dingen dan ook voor je te houden

Heb al een 206bw en die bevalt zeer goed!!

(En mischien iets om bij te voegen in de lijst?)

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 27-05-2007 12:33 ]

Abit nf7-s v2.0 - 2600+ Barton @2300mhz - 2x 256 pc3200 infineon - 60gig ata133 80/120 ata100 - MSI gf4ti4200 128mb - iIlyama 452pro - - - - En nog een paar bakken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moerasgeest
  • Laatst online: 20-02 14:07
F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 19:08:
Ik bedacht me zojuist:

Wat dacht je van die mini beamertjes die ontwikkeld worden voor in mobieltjes... Die zouden toch prachtig in bijvoorbeeld een toetsenbord passen en je hebt alleen een witte muur of doek oid nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Bladerider schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 00:00:
deze

De 245B!!

Is het een goed scherm??

Hij is in ieder geval behoorlijk goedkoop. Hoe duur heb jij hem? Wel jammer dat het een TN panel is. Als je hem binnen hebt, zou je dan een review willen schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
deze

De 245B!!

Is het een goed scherm??

24" in de vorm van een TN paneel, ik zou het niet durven :o
(vind 22" daar al wat te groot voor"). Waarom geen Dell 2407WFP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220591

Aldi heeft vanaf woensdag een 22" TFT in de aanbieding voor 299.- :
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_22pc/OFF002.HTM

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_22pc/BILD02.JPG

• maximale resolutie: 1680 x 1060
• zichtbare
beeldschermdiagonaal: 55,8 cm
• On Screen Display (OSD)
• overeenkomstig TCO 99-norm
• kijkhoek horizontaal/
verticaal (CR>5):178º / 178º
• contrast: 1000 : 1
• helderheid: 300 cd/m2
• reactietijd: 5 ms Inclusief: 1 x
netaansluitkabel 1 x DVID-kabel
1 x 15 pin D-Sub kabel 1 x audiokabel

Betekend dit dat we woensdag voor de deur moeten liggen of niet? Hoe is de prijs/kwaliteit van deze monitor in relatie tot overige 22" schermen welke momenteel verkrijgbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:05

Coldcat

HODL

Anoniem: 220591 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 17:54:

[afbeelding]

• zichtbare
• kijkhoek horizontaal/

Betekend dit dat we woensdag voor de deur moeten liggen of niet? Hoe is de prijs/kwaliteit van deze monitor in relatie tot overige 22" schermen welke momenteel verkrijgbaar zijn?
Je hebt voor 30 euro meer een Samsung 226BW bij een internetwinkel, of goed zoeken.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Anoniem: 220591 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 17:54:

[afbeelding]

• zichtbare
• kijkhoek horizontaal/

Normaalgesproken zijn die aanbiedingen van de Aldi wel goed, toch valt deze me tegen. Voor deze prijs (of ietsje meer) heb je een echt merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Een paar jaar terug hebben een aantal kenissen/familieleden bij de Aldi een Medion 19" monitor gekocht.

Bij een aantal van hen, ging het backlight na iets meer dan een jaar kapot..

Voor die 299 euro koop je een Acer/Iiyama/Samsung van hetzelfde formaat bij een gespecialiseerde computerwinkel, waar mensen met kennis van zaken werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjebart
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-03-2023
Sjoewe schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:42:
Ik heb een Dell 2007WFP besteld. Helaas is de levering pas over drie weken.
Maar ik ben erg benieuwd. Ik wilde eigenlijk een Apple 20" ACD bestellen, maar als je deze twee naast elkaar legt, dan is de kostenkloof eigenlijk niet te verantwoorden.

Beide schermen hebben een vergelijkbare beeldkwaliteit (zelfde panel), maar de funcionaliteit en de prijs verschilt enorm. De Dell kan veel meer, en is ook nog eens goedkoper.

De Dell is op het moment 230 euro goedkoper, en dat ben ik niet bereid te betalen voor alleen maar design. :)
Ik heb hem via Q-Six besteld voor 399 (inclusief pixelgarantie) en die hadden hem gewoon op voorraad.

P.S: voor de startpost:
De 2007fp heeft een S-PVA scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
deze

De 245B!!

Is het een goed scherm??

Ben benieuwd naar jouw ervaringen als je hem hebt. Vind het model en de prijs combo wel geinig als daar nog goede kwaliteit/prestaties bijkomen.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214053

Vanmiddag bij Dixons in Alkmaar de HP w2207 opgehaald (voor de 369 net als overal).
Wat een onwijs ding, ik heb nog niet alles super getest en ben geen xpert, maar even kort dingen die mijn zijn opgevallen:
-Glossy scherm spiegeling, niet storend aanwezig (mening!)
-Unreal Tournament & Unreal Tournament 2004 gespeeld, nix van ghosting gezien.
-Inkijk hoek is best goed, nog geen kleurverschil tussen boven en onder opgevallen.
-Mooi design, mooie materialen.
-Geen dooië pixel tegengekomen
-Er zat wel een DVI kabel bij (meen ergens gelezen te hebben dat dit niet zo was)

Tjah het ziet er iig. een stuk mooiër uit dan mijn oude CRT, TFT op me werk, laptop. Daarvan heb ik overigens niet gelijk specificaties bij de hand, dus misschien zegt het niet zoveel. Maar ik wou gewoon even melden dat ik zeer tevreden ben met mijn aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Bartjebart schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 18:35:
[...]

Ik heb hem via Q-Six besteld voor 399 (inclusief pixelgarantie) en die hadden hem gewoon op voorraad.

P.S: voor de startpost:
De 2007fp heeft een S-PVA scherm.
Ik bij Dell zelf voor 375 inclusief levering, en hij komt de de 29ste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjebart
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-03-2023
Sjoewe schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:45:
[...]

Ik bij Dell zelf voor 375 inclusief levering, en hij komt de de 29ste.
Hij staat op de site voor 498,61.
Is die 375 de meerprijs bij een systeem ofzo?
Hoe dan ook: het is een topmonitor. Ga je geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

zoek op Ebay eens op supradictus
http://search.ebay.nl/_W0QQsassZsupradictus
een van de grote resellers van Dell schermen voor minder, met Dell garantie en 100% pixel garantie bij hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Bartjebart schreef op zondag 27 mei 2007 @ 06:13:
[...]

Hij staat op de site voor 498,61.
Is die 375 de meerprijs bij een systeem ofzo?
Hoe dan ook: het is een topmonitor. Ga je geen spijt van krijgen.
Nee tot de 29ste is er 20% korting op de 2007WFP

En op de 24" 2407WFP is zelfs 25%

Cliquez vous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

GoldenSample schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:50:
zoek op Ebay eens op supradictus
http://search.ebay.nl/_W0QQsassZsupradictus
een van de grote resellers van Dell schermen voor minder, met Dell garantie en 100% pixel garantie bij hem.
Hmm, uit Amersfoort kom die. Volgens mij is dit gewoon QSIX-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 08:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OPROEP

De topicstart van dit topic is al een tijd lang niet bijgewerkt. Ondertussen zijn we maar een paar posts verwijderd van het eind van dit deel, en gezien hoeveel er gepost wordt, is er meer dan genoeg animo voor een volgend deel. Ik heb DaCoTa geprobeerd te contacteren over het opfrissen en vooral updaten van de topicstart voor een volgend deel, maar krijg geen respons.

Bij deze dus de vraag of er iemand is die het op zich wil nemen de volgende topicstart te maken - maar dan wel met als voorwaarde dat hij ook de boel goed onder handen neemt... wie wil :?

Overigens heb ik alvast weer een topicwaarschuwing hier neergezet, met name omdat het een beetje de spuigaten uitloopt met "ik heb $scherm net besteld" en "hoe lang zijn levertijden?" posts, plus hier en daar wel erg basic vraagjes die niets specifieks met >20" TFTs te maken hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik wil opzich wel de topic start op me nemen maar liever niet, ik heb liever dat ik de nieuwe Topic starter help met informatie.

tevens moet ik als ik de TS op me neem ff hulp hebben met de opmaak :+

[ Voor 24% gewijzigd door GoldenSample op 27-05-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
Heeft iemand al ervaring met de Dell E228WFP?

Op Prad.de zijn ze er wel tevreden over en krijgt íe het eindoordeel 'gut'. http://www.prad.de/new/mo...l-e228wfp.html#Einleitung
Een kleine greep uit hun punten-lijstje:
Bildstabilität: ++ (digital) ++ (analog)
Blickwinkelabhängigkeit: +/-
Kontrasthöhe: +
Farbraum: +
Subjektiver Bildeindruck: ++
Graustufenauflösung: +
Helligkeitsverteilung: +
Interpoliertes Bild: ++
Gehäuseverarbeitung/Mechanik: ++
Bedienung/OSD: ++
Gegeignet für Gelegenheitsspieler: ++
Geeignet für Hardcorespieler: ++
Geeignet für DVD/Video: +

Mijn duits is niet al te best maar het meeste valt wel te begrijpen, zeker als je de rest van de tekst leest.

Meer hands-on info zou dus gewaardeerd worden (of anders redenen om deze te laten schieten en verder te kijken)
Puntje: t/m dinsdag de 29e krijg je bij Dell 20% korting. Duurt alleen wel 3 weken voor je'm hebt. :|

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Die levertijden is kul. Ik heb afgelopen woensdag de 2007WFP besteld en volgens de track & trace staat de UPS meneer hier dinsdag aanstaande op de stoep.
Dat zou eerst ook zogenaamd 3 weken duren, maar dat doen ze volgens mij gewoon om een slag om de arm te houden.
Modbreak:Die waarschuwing staat er niet voor niets. Dit topic gaat over monitoren, niet over levertijden. Post on-topic of post niet :o

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 27-05-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Waarom zou je nog bij Dell kopen als Supradictus/Q-six goedkoper is, met 5 jaar garantie en direct uit voorraad levert?
Modbreak:Die waarschuwing staat er niet voor niets. Dit topic gaat over monitoren, niet over levertijden. Post on-topic of post niet :o

[ Voor 38% gewijzigd door dion_b op 27-05-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
Heb de Dell 2007WFP donderdag via Supradictus besteld, ben benieuwd wanneer ik hem ga ontvangen :-)
Modbreak:OK, nu is het welletjes geweest- de volgende die offtopic over levertijden blaat mag z'n mail checken :/

[ Voor 44% gewijzigd door dion_b op 27-05-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
Philflow schreef op zondag 27 mei 2007 @ 20:19:
Waarom zou je nog bij Dell kopen als Supradictus/Q-six goedkoper is, met 5 jaar garantie en direct uit voorraad levert?
Omdat ze'm daar niet op de site hebben staan en ik er vanuit ga dat ze'm dan ook niet hebben.
Morgen maar eens bij de Media Markt gaan kijken wat ze nog in het rek hebben staan. ;)
Modbreak:Ben je blind ofzo? Jij je zin, check je mail :/

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 27-05-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:08
deze

De 245B!!

Is het een goed scherm??
[modbreak]Besef je zelf niet hoe loos dit is- eerst bestellen en dan pas afvragen of het een goed scherm is |:(

Verder is het voor niemand anders interessant wat jij in bestelling hebt, gelieve dat soort dingen dan ook voor je te houden[/modbreak]

hmz... gek het is een TN paneel en heeft toch 16,7Miljoen kleuren, ik dacht dat TN panelen altijd 16,2miljoen kleuren hadden.

ik heb hier nog een reviewtje kunnen vinden: http://www.overclockerson...=articles&num=1061&pnum=0

hmz... ik zie hier bij de review dat het om een S-PVA paneel gaat :?

ik zie dat er nog veel meer reviews hiervan zijn :P ik heb dus blijkbaar iets gemist :X

[ Voor 13% gewijzigd door __Deathscythe__ op 27-05-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
__Deathscythe__ schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:24:
hmz... gek het is een TN paneel en heeft toch 16,7Miljoen kleuren, ik dacht dat TN panelen altijd 16,2miljoen kleuren hadden.

ik heb hier nog een reviewtje kunnen vinden: http://www.overclockerson...=articles&num=1061&pnum=0

hmz... ik zie hier bij de review dat het om een S-PVA paneel gaat :?

ik zie dat er nog veel meer reviews hiervan zijn :P ik heb dus blijkbaar iets gemist :X
euhm ja je linkt ook naar een review over de 275T ipv 245B, logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 07:38

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
draakhoofd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:50:
[...]

euhm ja je linkt ook naar een review over de 275T ipv 245B, logisch
Die 275T ziet er dan wel erg goed uit zeg :D. Die kijkhoek is absurd :P.
Mijn Acer AL2623W heeft wel een grote kijkhoek, maar niet zo groot :P. Maarja ik kan me eigelijk geen situatie verzinnen waarbij dat echt nodig is.. want wanneer je er zo ver vanaf zit, kan je niet eens meer het beeld goed zien. Maar je weet in ieder geval dat je altijd goed beeld ziet ;).

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:23
http://tweakers.net/productsurvey/survey/4534

Mijn survey van de HP w2207.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand bevestigen of dat de HP W2207 over een VESA mounting aansluiting beschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 23-06 13:58

PromoX

Flying solo

Anoniem: 94923 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:13:
Kan iemand bevestigen of dat de HP W2207 over een VESA mounting aansluiting beschikt?
Zie de specs op de site van HP: "100 x 100 mm schroef-wandmontage optie".

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PromoX schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:24:
[...]

Zie de specs op de site van HP: "100 x 100 mm schroef-wandmontage optie".
Dat zag ik inderdaad, maar is dat VESA compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Anoniem: 94923 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:34:
[...]

Dat zag ik inderdaad, maar is dat VESA compatible?
Lijkt me wel, 100x100 is één van de standaarden van VESA. Kan me ook niet voorstellen dat een fabrikant van zo'n standaard afwijkt.

Zie overigens ook deze pdf waar het wel duidelijk in staat.

[ Voor 9% gewijzigd door PromoX op 28-05-2007 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladerider

Bladerider

Speed Freak

Quote:
Modbreak:
Besef je zelf niet hoe loos dit is- eerst bestellen en dan pas afvragen of het een goed scherm is |:(

Verder is het voor niemand anders interessant wat jij in bestelling hebt, gelieve dat soort dingen dan ook voor je te houden
''

Dus je mag niks over iets zeggen wat je gaat kopen??
Modbreak:Even bot gezegd: nee. Slowchat voer je maar over IRC ofzo.

En ook niet vragen of er iemand is die er ervaring mee heeft??
Modbreak:GoT beleid is dat je ervaringen vind dmv het zoeken, niet door ernaar te vissen met "wie heeft ervaring met ... ?" vragen.

En als ik m wil kopen, zonder dat ik weet of het een goed scherm is moet ik dat toch zelf weten??!!
Modbreak:Prima, maar val een ander er dan niet lastig mee

Daar hoef ik geen commentaar op van een of andere MOD....
En kijk de rest van de topics is na!
Als ik een los topic begin krijg je ook commentaar...

WAT een gezeur :X
Sorry hoor...., maar ik word hier zo moe van....
Tweakers.net is niet meer wat het geweest is......
Modbreak:GoT is juist anders dan veel andere fora doordat er een beetje op niveau gelet wordt. Dat was anno 2002 toen jij je aanmeldde al zo en dat is anno 2007 nog steeds het geval.

Nu, graag on-topic, inhoudelijk en voor anderen zinnig posten - of gewoon niet posten :o

[ Voor 28% gewijzigd door dion_b op 29-05-2007 10:22 ]

Abit nf7-s v2.0 - 2600+ Barton @2300mhz - 2x 256 pc3200 infineon - 60gig ata133 80/120 ata100 - MSI gf4ti4200 128mb - iIlyama 452pro - - - - En nog een paar bakken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladerider

Bladerider

Speed Freak

wcduck schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:18:
[...]

Hij is in ieder geval behoorlijk goedkoop. Hoe duur heb jij hem? Wel jammer dat het een TN panel is. Als je hem binnen hebt, zou je dan een review willen schrijven?
Ja als ik m heb zal ik een reviewtje plaatsen. (als dat mag hiero)

Ik ben van plan om m te gebruiken voor 3d modeling.
En ja het is jammer dat het een TN panel is maar goed...
Kijk hoek van 178graden vind ik nergens over gaan dus wat dat betreft....
Modbreak:Iemand die hier al 5 jaar rondloopt zou toch echt mogen weten dat 2x achter elkaar posten 'not done' is. Gebruik toch gewoon de edit-knop...

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 29-05-2007 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bladerider schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 00:45:
Quote:
En ook niet vragen of er iemand is die er ervaring mee heeft??
[modbreak]GoT beleid is dat je ervaringen vind dmv het zoeken, niet door ernaar te vissen met "wie heeft ervaring met ... ?" vragen.[/modbreak]
/offtopic: Sorry hier moet ik op inhaken:
Hier wordt dus met zoveel woorden gezegd: ervaringen zoek je maar hier op GoT want we zijn allemaal oud en wijs genoeg om te zoeken. Dan zoek je binnen het ervaringentopic naar ervaringen, dan zijn er geen ervaringen (gepost) en dan vraag je of men ervaringen ermee heeft en wordt men afgestraft omdat men in het ervaringentopic naar ervaringen vraagt.... IMHO een beetje krom of niet?

Ontopic dan maar weer: Wanneer komt er een nieuwe overzichtelijke en geupdate TS? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 05-07 11:55
Hmm ik zit te twijfelen tussen de Mirai 552W100 (€ 259,-) en de Samsung 226BW (€ 359,-).
Beide schermen zijn 22", de Mirai is 5ms en de Samsung 2ms. Ze hebben verder dezelfde resolutie, maar de kijkhoek van de Mirai is 170/160 tov Samsung's 160/160.

Het merk Mirai zegt me vrij weinig, Samsung ken ik al wel een stuk beter.

Beide zijn natuurlijk TN panelen, maar vind maar eens een non-TN paneel van 22" voor 359,-.

Suggesties? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

r0el schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:54:
[...]

Hier wordt dus met zoveel woorden gezegd: ervaringen zoek je maar hier op GoT want we zijn allemaal oud en wijs genoeg om te zoeken. Dan zoek je binnen het ervaringentopic naar ervaringen, dan zijn er geen ervaringen (gepost) en dan vraag je of men ervaringen ermee heeft en wordt men afgestraft omdat men in het ervaringentopic naar ervaringen vraagt.... IMHO een beetje krom of niet?
In dit specifieke geval zal het er misschien ook om gaan dat er naar ervaringen gevraagd wordt NADAT het scherm al besteld is. Dat vind ik ook wel wat vreemd. Daarnaast zijn er op andere sites (het internet is wel wat groter dan GoT) wel ervaringen te vinden met het scherm, op bv het forum van prad.de. Er mag toch wel verwacht worden dat iemand zelf ook even zoekt :). En wat dat scherm betreft; TN en 24" lijkt me niet echt prettig vanwege de lage kijkhoek.
Ontopic dan maar weer: Wanneer komt er een nieuwe overzichtelijke en geupdate TS? 8)7
Misschien dat GoldenSample het gaat doen? Ik zou eventueel mee willen helpen met layout en stukjes tekst ofzo, maar de topicstart zelf doe ik ook liever niet.

[ Voor 3% gewijzigd door PromoX op 29-05-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Sypher schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:56:
Hmm ik zit te twijfelen tussen de Mirai 552W100 (€ 259,-) en de Samsung 226BW (€ 359,-).
Beide schermen zijn 22", de Mirai is 5ms en de Samsung 2ms. Ze hebben verder dezelfde resolutie, maar de kijkhoek van de Mirai is 170/160 tov Samsung's 160/160.

Beide zijn natuurlijk TN panelen, maar vind maar eens een non-TN paneel van 22" voor 359,-.

Suggesties? Tips?
niet TN panelen zijn veel duurder dus dat gaat je gewoonweg niet lukken...
@PromoX en de rest, ik wil het wel maar dat wil ik wel dat mensen me helpen met revieuws zoeken, stukjes schrijven etc. de Layout rip ik dan maar schaamteloos :X maar ik krijg het echt niet voor elkaar om er iets aan aangepast te krijgen :X

gezien ik niet zo gigantisch veel tijd heb (wel voldoende maar heb ook nog andere bezigheden)

't probleem is dat ik niet zo thuis ben in de code's.

Naja ik doe het wel gewoon maar verwacht wel veel feedback van het topic!

[ Voor 27% gewijzigd door GoldenSample op 29-05-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 08:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

r0el schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:54:
[...]

Allesbehalve. Ervaringentopics zijn er om ervaringen te delen. Dus mensen met ervaringen posten die. Mensen die algemene dingen als "heeft iemand die in het echt gezien?" of "is het een goed scherm?" willen weten kunnen daar rustig naar zoeken. Dat soort vragen stellen getuigt van erg weinig eigen inzet.

Kijk, als het gaat om dingen als "hoeveel cm speling zit er tussen de poorten en de VESA mount schroeven op scherm X", dan is het een ander verhaal, dat soort gerichte vragen zijn inderdaad juist de dingen die een topic als dit inhoud geven en zijn zeker gewenst :)
DaCoTa heeft ondertussen gereageerd, hij heeft aangegeven dat als niemand anderrs zich opwerpt hij wel de topicstart van het volgende deel kan doen, maar dat hij geen tijd heeft om het aan te passen en te updaten. Als iemand anders dat wel kan heeft hij daar geen enkele probleem mee.

Nogmaals: als iemand zich geroepen voelt om dat wel te doen, eeuwige roem en dankbaarheid is binnen handbereik :P

Bedankt Goldensample _/-\o_

Als we je kunnen helpen, laat maar weten hoe
Al ben ik ook totale nOOb als het op de codes aankomt :P

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 29-05-2007 19:46 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 10:44
Sypher schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:56:

Suggesties? Tips?
Ik denk dat dat mirai scherm hetzelfde paneel heeft als de samsung C variant (uit mn hoofd, ze komen uit dezelfde fabriek iig). Ik heb nu een 226BW (C) voor me staan en hij gaat binnenkort weer terug. Veel te blauw, ghosting, kleur gaat duidelijk van licht naar donker (van boven naar onder, met ook nog een donkere vlek in het midden) en dikke backlight leakage.

En ja, ik heb 'm uitgebreid gekalibreerd, mocht niet baten. Die blauwe gloed gaat nooit helemaal weg.

Heeft me er ook van overtuigd dat ik zelf niet zo'n Mirai oid. wil hebben, mijn 3 jaar oude (en toen even dure) 19" LG geeft nog beter beeld.

De samsung gaat terug en ik wacht wel tot S-PVA (liever nog IPS eigenlijk) binnen het budget komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Ahrnuld op 29-05-2007 19:21 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

GoldenSample schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:28:
[...]

niet TN panelen zijn veel duurder dus dat gaat je gewoonweg niet lukken...
@PromoX en de rest, ik wil het wel maar dat wil ik wel dat mensen me helpen met revieuws zoeken, stukjes schrijven etc. de Layout rip ik dan maar schaamteloos :X maar ik krijg het echt niet voor elkaar om er iets aan aangepast te krijgen :X

gezien ik niet zo gigantisch veel tijd heb (wel voldoende maar heb ook nog andere bezigheden)

't probleem is dat ik niet zo thuis ben in de code's.

Naja ik doe het wel gewoon maar verwacht wel veel feedback van het topic!
Zelf updaten etc en onderhouden heb ik ook niet zo veel tijd voor heb namelijk ook nog andere dingen te doen zoals nog 2 examens en mijn pc die binnenkort binnen komt (eindelijk :9) en die zal ik dan ook nodig aan de tand moeten voelen ^^.
Maar helpen wil ik graag als we gewoon met een paar man even goed helpen en een mooie geupdate TS neerzetten... moet toch goed te doen zijn denk ik :)

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post nuttig of post gewoon niet!
Vragen die mogelijk al eerder gesteld zijn post je dan ook liever niet maar zoek dan eerst de voorgaande delen door, want in elk deel wordt wel vaker dezelfde vraag gesteld.

Verder zien we liever niet posts waar enkel in staat:
- "Ik heb er ook x besteld!"
- "Wat kosten die dingen hedendaags en waar kun je ze halen?" Daarvoor is de Pricewatch
- "Ik heb hem en wat issie mooj!!" Maak dan bij voorkeur een ProductSurvey aan op de frontpage, als je verder hier uitgebreid verslag wilt doen mag, maar ik bedoel met uitgebreid ook wel uitgebreid.
- Paneelstatistieken zijn leuk om zelf te bekijken, niet om het topic mee te spammen. Gerichte vragen over de inhoud er van zijn wel toegestaan mits ze niet te simpel zijn :)

"Simpele" vraagjes zijn ook niet gewenst. Dit topic is er voor discussie over de monitor in kwestie, niet voor algemene oneliners over DVI kabels of verschil TN/S-PVA of FPS impact van resolutie. Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiele Waarschuwing opleveren!