Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
LG L226WA-WN

Is een nieuwe LG 22" monitor met veel aansluitmogelijkheden zoals HDMI en Component. Verder 2ms en 3000:1 dynamisch contrast.
Via Duitsland kost deze 315,- excl. verzendkosten (17,50).
Wie kan mij helpen met mijn keuze en waarom die keuze?
www.Qbox.nl
Je hebt het hele topic doorlopen en toch wil je als Photoshopper een TN-paneel?CdRwin schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:45:
Ik heb het hele 20"topic doorgelezen maar zit nog steeds erg te twijfelen tussen de Samsung 226BW of 206BW de Iiyama Prolite E2200WS ik wil in ieder geval 2 de zelfde schermen aansluiten en ik gebruik ze voornamelijk voor Photoshop, After Effects, Cinema4D enz enz Vormgeven dus.
Wie kan mij helpen met mijn keuze en waarom die keuze?
We want picsguidob schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:04:
De HP w2207 vandaag ontvangen. Wat een joekel van een beeld. En het ziet eruit.
En je bevindingen natuurlijk maar die zullen we van de week wel zien verschijnen..?
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Die laatste heb ik inmiddels gekocht, morgen ophalen
mijn productsurvey, hoop dat iemand er wat aan heeft.
(vergeef m'n onduidelijke zinnen

HP W2207 (22", wide, 5ms, DVI-D/D-Sub, Speakers, Zwart) survey door GoldenSample
Algemene beoordeling | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Featureset | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kleurweergave | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Contrast en helderheid | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ghosting | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Pixeldefecten | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bouwkwaliteit en afwerking | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Vormgeving | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prijs | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gebruikt onder besturingssysteem:
- Windows XP

Algemeen
Deze monitor heb ik sinds kort in gebruik. Gekocht bij de dynabyte voor 350 euro.
Bij de dynabyte heb ik hem kunnen testen op dode pixels, bij het eerste scherm zat er eentje in het midden (een blauwe subpixel leek het maar of het het was, het leek eerder een soort stofje in het paneel).
De volgende had helemaal nergens last van dus die mee naarhuis genomen (dacht ik althans, later bleek er toch een blauw subpixel niet te werken, deze zit gelukkig tegen de zijkant aan en is me verder nog niet opgevallen (behalve dat ik hem na hem voor de 4e keer helemaal na lopen tegen kwam, dit heb ik dus zo gelaten).
Het beeld
Over de monitor zelf ben ik erg tevreden, van Gosthing heb ik geen last maar dat vond ik al niet ergerlijk op mijn oude TFT monitor (17inch dell met 15ms ofzo). Het Scherm heeft een glimmende laag op de voorkant, hier was ik niet zo gek van ivm spiegeling (op een laptop vind ik het waardeloos) maar dit valt erg mee zolang je er maar niet via het scherm een potje in kijkt, als hij er wel op gericht staat maakt dit verder niets uit, beeld blijft perfect.
Ik heb een raam aan de zijkant van de monitor maar zolang ik hier net als met een spotje niet direct inkijk is dit geen probleem, de enige spiegeling is te zien als het beeld echt geheel zwart is, dan kun je je haar er in doen.
Van Backlightbleeding heeft dit scherm bijna geen last, de boven en onderkant is iets lichter (het randje) maar ik heb het nog niet minder gezien op een LCD!
kleuren
De kleuren zijn Okee, het blijft natuurlijk een TN paneel maar ze zijn wel mooi, ook vanaf de fabriek waren ze op mijn scherm al behoorlijk goed, het scherm heeft ook enkele 'kleur profielen' maar ik heb het enig sinds aangepast (stukje minder rood en een pietsje minder blauw).
De kijk hoeken zijn redelijk (ook een nadeel van een TN paneel) alleen groter moet het niet worden omdat als je het scherm niet helemaal goed afstelt je al de kleuren ziet veranderen in bijv windows vensters als je er dan daar te schuin op kijkt
Afwerking en functies
De monitor heeft wel een erg mooie voet die goed verstelbaar is en een Pivot functie. bij mij is helaas de ophanging van de monitor in de voet niet helemaal recht waardoor de ene kant van m'n monitor iets hoger hangt dan de andere (maar wat kladblaadjes er onder gedaan, schelt +/- een centimeter

misser HP!
De knopjes zijn aardig, het menu werkt ook naar behoren en de powerled is uit te schakelen (maar is niet storend aanwezig) De powerknop zit overigens bovenaan de monitor wat een beetje vervelend is als je een schuin dak hebt.
Aan de voet zitten aan beide kanten een kabelgoot, deze werken prima alleen als je te korte kabels hebt en je wilt ze er doorheen trekken dan kan je de voet wat naar beneden trekken.
Overigens zijn irritante zoemtonen (zover ik kan horen, hoor vrij veel op dat gebied, een tv kan ik een paar kamers verder horen piepen) niet aanwezig, ook niet bij het terugschroeven van het contrast of de brightness
uitrusting
Verder heeft de monitor een usb hub (2 poorten), boxen (niet gebruikt) een DVI en VGA uitgang alle kabels waren bij mij mee geleverd alleen de VGA kabel was wat dun (maar wie gebruikt die dan ook
Verder heeft de monitor een menu functie voor het schalen (om te voorkomen dat het beeld uit z'n verhoudingen gerekt word, totaal niet opschalen is volgens mij niet mogelijk maar dat kan in m'n nVidia drivers zie deze link [url=klik]http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/28014756#28014756[/])
verdere opmerkingen
let bij het uitpakken overigens op: de voet zit met een tapeband vast en bij het verwijderen van die band kan hij in 1x omhoog schieten!!!! (mij niet gebeurd maar verkoper had het al eens gehad en waarschuwde mee ook en liet het ook even zien)
de monitor heeft maar 1 jaar garantie (maar als ik problemen krijg binnen 2 jaar zal ik ze het wetboek onder de neus houden, heb recht op gedeeltelijke garantie)
zo lijk ik niet tevreden maar ik ben er echt super blij mee, ik geef niet zo snel gigantisch hoge cijfers als velen omdat het verschil tussen Goed, Prima en niet te overtreffen duidelijk moet blijven! Op enkele missers na (die waarschijnlijk wel alleen bij dit exemplaar zijn...) scoort deze monitor voor mij een dikke prima!
en let dus bij deze monitor op dode (sub)pixels, heb er nu 2 gezien en alle 2 hadden ze wat (hoewel ik moet bekennen, mijne vond ik amper en ik heb me d'r niet aan weten te storen omdat hij erg 'gunstig' zit deels)
qua negatieve punten heb ik overigens 'standaard' TN paneel dingen weg gelaten (maw, dingen die op elk TN paneel zo zijn)

![]() ![]() - dood subpixeltje aan de rand - scheve voet - powerknop aan de bovenkant (erg lomp indrukken drukt hem naar beneden) - 1 jaar garantie - relatief duur | ![]() ![]() - Mooie kleuren Door coating (voor een TN paneel) - weinig/geen Gohsting - rank design - VGA en DVI! - USB hub - boxen (die niet zichtbaar zijn) - compleet (alle kabels meegeleverd etc.) - Pivot functie - weinig backlight lekkage - uitstekend verstelbaar (hoogte en kanteling) |

[ Bekijk in Productsurvey ] [ Survey invullen ]
[ Voor 101% gewijzigd door GoldenSample op 15-05-2007 21:13 ]
Ik ben heel erg benieuwd hoe die is. We gaan hopelijk een survey van je zien?B-Buster schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:56:
Heb die w2207 vandaag ook zien staan. Optisch vind ik hem nog veel groter lijken dan de Acer X222W. Waarschijnlijk door de zilveren accenten die de Acer niet heeft.
Die laatste heb ik inmiddels gekocht, morgen ophalen
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik zal jullie uiteraard deelgenoot maken van mijn bevindingencybersteef schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:10:
[...]
Ik ben heel erg benieuwd hoe die is. We gaan hopelijk een survey van je zien?
hoi
draakhoofd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:41:
[...]
Je hebt het hele topic doorlopen en toch wil je als Photoshopper een TN-paneel?
www.Qbox.nl
Lees je eens in zou ik zeggen... Je hebt verschillende type panelen en TN is nou niet bepaald het beste paneel voor kleurenweergave.CdRwin schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:32:
Euh mis ik wat? wat zou je dan beter kunnen nemen?
[...]
Ja je mist heel wat. De schermen die jij opnoemt hebben een TN paneel. En TN panelen hebben de volgende eigenschappen:CdRwin schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:32:
Euh mis ik wat? wat zou je dan beter kunnen nemen?
[...]
1: 6bit + aantal bits dithering ('zogenaamd aangemaakte kleuren'), daardoor nooit 100% kleur weergave (Belangrijk voor beeldbewerking lijkt mij)
2: matig tot slechte kijkhoeken, waardoor kleuren soms nogal snel veranderen (als je iets scheef zit, hangt af per scherm maar toch)
3: Er is ook wel een goede eigenschap, namelijk reactietijd (Belangrijker in geval van 'extreme gamer', niet voor beeldbewerking)
no offence voor alle TN paneel users tho
Je kunt in jou geval beter voor een (S)-PVA (allround) of (S)-IPS ('beste kleurweergave') paneel gaan. Om 2 voorbeelden te noemen, de Dell Ultrasharp 2007WFP (S-IPS paneel) of de 2407WFP (S-PVA paneel).
kan ook ander merk, maar even 2 snelle voorbeelden
[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 15-05-2007 23:20 ]
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Dit lijkt mij idd een top scherm! Wat zouden de nadelen van de Dell Ultrasharp 2007WFP kunnen zijn? Ik wil hem dus voornamelijk voor Photoshop, After effects en 3D modelen gebruiken. Maar een filmpje en game ook?
Iemand ervaring met dit scherm?
blmp schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 23:16:
[...]
Ja je mist heel wat. De schermen die jij opnoemt hebben een TN paneel. En TN panelen hebben de volgende eigenschappen:
1: 6bit + aantal bits dithering ('zogenaamd aangemaakte kleuren'), daardoor nooit 100% kleur weergave (Belangrijk voor beeldbewerking lijkt mij)
2: matig tot slechte kijkhoeken, waardoor kleuren soms nogal snel veranderen (als je iets scheef zit, hangt af per scherm maar toch)
3: Er is ook wel een goede eigenschap, namelijk reactietijd (Belangrijker in geval van 'extreme gamer', niet voor beeldbewerking)
Je kunt in jou geval beter voor een (S)-PVA (allround) of (S)-IPS ('beste kleurweergave') paneel gaan. Om 2 voorbeelden te noemen, de Dell Ultrasharp 2007WFP (S-IPS paneel) of de 2407WFP (S-PVA paneel).
www.Qbox.nl
Anoniem: 135290
Of een Samsung 215TW. Wel input lag, mja, heb er zelf geen last van, ik game er niet op en kijk ook geen DVD's op m'n PC. Daar hebben we immers een TV voorblmp schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 23:16:
[...]
Ja je mist heel wat. De schermen die jij opnoemt hebben een TN paneel. En TN panelen hebben de volgende eigenschappen:
Sodeju wat is dat beeld ineens groot! Ik weet niet waar ik kijken moet nu
Ten opzichte van mijn Samsung 730BF is het beeld wel erg 'bright' en kan ik in het menu niet zoveel instellen. Straks even kijken of ik via de ATI drivers wat rustiger beeld kan krijgen.
Verdere eerste indrukken:
Formaat zelf is perfect voor mij. Gaat best even wennen zijn maar dat is logisch. Geen last van brom nadat ik de brightness omlaag heb gezet (nu op 35) en de spiegeling valt me 100% mee.
De glimmende rand is even wennen, ik zie nu m'n vingers bewegen als ik aan het typen ben. Aparte ervaring voor iemand die al jaren blind typt
Zometeen eens even een spel proberen.
Speakers ga ik niet testen. Schijnt 2x 2W in te zitten... daar lach ik om met m'n 500+ 5.1 setje.
Anoniem: 120284
Waarom zou je een 2007WFP kopen als de 2007FP maar 25 eur duurder is? (1600x1200CdRwin schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 00:38:
Nou ik moet zeggen dat je me om hebt gekregen.
Dit lijkt mij idd een top scherm! Wat zouden de nadelen van de Dell Ultrasharp 2007WFP kunnen zijn? Ik wil hem dus voornamelijk voor Photoshop, After effects en 3D modelen gebruiken. Maar een filmpje en game ook?
[...]

De X222W kan het niet bijhouden, als ik een bocht maak op lage snelheid loopt ie er al achter aan. Er was mij verzekerd dat de 5ms geen probleem zou zijn. Helaas blijkt het tegendeel.
Het werkt denk ik ook niet mee dat hij op 60hz draait op native resolutie, maar op 1440*900 @ 75Hz heeft ie ook al moeilijkheden.
Denk dat ik nu maar ga voor de 226BW... aangezien die 22" me toch wel prima bevalt
Maf. Ik heb de 2216W, wat toch wel een soort van voorloper is van de X222W, en die heeft absoluut geen last van ghosting of wat dan ook. Behalve als je héél snel scrolled, maar dan nog is het niet hinderlijk omdat je ogen het ook niet bij kunnen houdenB-Buster schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 12:57:
Ok na een korte test met Test Drive Unlimited is het duidelijk. Dit scherm ga ik terugbrengen.
De X222W kan het niet bijhouden, als ik een bocht maak op lage snelheid loopt ie er al achter aan. Er was mij verzekerd dat de 5ms geen probleem zou zijn. Helaas blijkt het tegendeel.
Het werkt denk ik ook niet mee dat hij op 60hz draait op native resolutie, maar op 1440*900 @ 75Hz heeft ie ook al moeilijkheden.
Denk dat ik nu maar ga voor de 226BW... aangezien die 22" me toch wel prima bevalt
Slecht van Acer, zo verliezen ze wel een beetje de aansluiting met andere merken als ze een scherm leveren dat erg last van ghosting heeft.
Anoniem: 20084
Wordt al door een aantal mensen hier met tevredenheid gebruikt voor alles wat jij zegt. Als je hiervoor gaat zou ik hem via Supradicus kopen (als je je hebt ingelezen weet je direct wie dit is).CdRwin schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 00:38:
[...]
Zelf heb ik de Samsung 215TW (MVA-paneel == vorm van PVA). Ik heb deze verkozen boven die bewuste Dell omdat deze 21" is en de Dell is 20" (beiden dezelfde resolutie). Qua kleurkwaliteit is de Samsung net iets beter (praktisch niet waarneembaar).
Die 21" met dezelfde resolutie betekend dus wel dat je pixels iets groter zijn ( de 20" heeft dus hogere DPI - dots per inch of zoals ze het hier noemen: pixel pitch welke dus dan lager is).
Voor het echt fijne fotowerk zegt men: de lager de pixelpitch de beter. Maar aan de andere kant wordt alles wel iets kleiner.
Maar aan de Dell doe je beslist geen verkeerde koop en via Supradicus heb t je hem ook gegarandeerd pixelvrij
heb al even gekeken hoeveel FPS je had, kan natuurlijk gewoon zijn dat je te weinig FPS heb en dit interperteerd als ghosting
Ik vroeg me inderdaad af of dit aan de game zou liggen, maar helaas voor de Acer blijkt deze Samsung beter te presteren. Vind het erg jammer omdat ik het Crystalbrite scherm van de Acer mooier vond maarja als ik er niet dergelijke games op kan spelen is het een no-go.
Aan de FPS lag het zeker niet. Heb de resolutie teruggezet naar 1440*800, AA uit en HDR uit en nog vervaagde het beeld behoorlijk. Daarbij heb ik niet bepaald een pc die hiermee problemen zou moeten veroorzaken: AMD X2 4600+, 2gig geheugen en een ATI X1900XT...
Ik ben niet zo goed op de hoogte van LCD schermen om te kunnen zeggen of dit pure Ghosting is, maar ik weet wel dat mijn 4ms 17" scherm niet hetzelfde effect vertoonde als de Acer, terwijl dat toch maar 1ms in responsetijd scheelt.
Al met al erg jammer, zag die Acer echt zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door B-Buster op 16-05-2007 14:23 ]
Wellicht zit er in de panelen die gebruikt worden door Samsung of Acer nog verschil?
de ene of de andere Xms kan veel verschillen hoorB-Buster schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:22:
Ondertussen staat hier een 226BW.
Ik vroeg me inderdaad af of dit aan de game zou liggen, maar helaas voor de Acer blijkt deze Samsung beter te presteren. Vind het erg jammer omdat ik het Crystalbrite scherm van de Acer mooier vond maarja als ik er niet dergelijke games op kan spelen is het een no-go.
Aan de FPS lag het zeker niet. Heb de resolutie teruggezet naar 1440*800, AA uit en HDR uit en nog vervaagde het beeld behoorlijk. Daarbij heb ik niet bepaald een pc die hiermee problemen zou moeten veroorzaken: AMD X2 4600+, 2gig geheugen en een ATI X1900XT...
Ik ben niet zo goed op de hoogte van LCD schermen om te kunnen zeggen of dit pure Ghosting is, maar ik weet wel dat mijn 4ms 17" scherm niet hetzelfde effect vertoonde als de Acer, terwijl dat toch maar 1ms in responsetijd scheelt.
Al met al erg jammer, zag die Acer echt zitten.
maar waarom ben je dan niet voor de HP gegaan? die heeft ongeveer een zelfde techtniek
Anders is het zonde om er heen te reizen
bij de MM alkmaar was hij vorige week niet te krijgen geloof ik, Its in alkmaar kreeg hem nog wel binnen...
reken overigens op de 'standaard' prijs van 370 euro
Misschien om klanten te lokken, of ter bescherming voor het geval een klant alles heeft opgenomen wanneer de medewerker aan de telefoon een verspreking heeft gemaakt...
Maakt het nou verschil of niet dat ik de driver van die w2207 heb geïnstalleerd? Want die installeerde ook automatisch 'HP_w2207.icm' en maakte die actief. Dat kleurenprofiel was dus ook actief tijdens de calibratie. Bij m'n videodrivers was/is alles qua kleur/contrast/etc. default.
[ Voor 10% gewijzigd door jelbo op 16-05-2007 19:08 ]
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Enige nadeel wat ik ervan kan bedenken is geen super lage reactietijd. Maar dit is iets waar je last van 'kunt' hebben, maar je kunt het ook totaal niet zien. (Hangt af per persoon). Verder is er niet echt wat mis met het scherm.CdRwin schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 00:38:
[...]
enkele voordelen
Kleuren zijn strak/erg goed,
kijkhoek is groot.
veel input mogelijkheden
[ Voor 8% gewijzigd door blmp op 16-05-2007 19:12 ]
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Spelen op 1680x1050 WoW is wel weer aparte ervaring, Nvidia 7600 kan nog net boel acceptabel laten spelen op 17-40 fps. (WoW heeft als enige wide 1600x900 en 1680x1050, alle andere resoluties zijn 5:4 of 4:3... twee hoogste res maar.)
Ik ben alleen nieuwsgierig naar kleurenbalans op 205bw. Ik heb .icc bestand gevonden, weet niet of het redelijk goede icc instelling is. De vraag is dus of iemand een icm profiel of een handmatige kleurinstelling kan posten.
Wat mij hier opvalt is dat de LG L226WT hier bijna niet besproken wordt, terwijl als je wat buitenlandse forums door leest deze monitor vaak naast of zelfs boven de samsungs wordt neergezet. Zeker als men praat over film weergave. Hij is nog eens een stuk goedkoper ook.
Echt niemand ervaring met de monitor?
Dat er geen prijzen telefonisch worden doorgegeven is bepaald door het beleid van de MM. Anders kunnen concurrenten steeds bellen om prijzen op te vragen en zo hun prijzen aanpassen. Ze moeten zelf maar langs komen... Nee, ik werk er niet meerF4T4L_3RR0R schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:05:
Heb ik vaker geprobeerd, gebeld naar de Media Markt voor prijzen. Maar die geven ze niet, je moet zelf langskomen.
Misschien om klanten te lokken, of ter bescherming voor het geval een klant alles heeft opgenomen wanneer de medewerker aan de telefoon een verspreking heeft gemaakt...
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
http://novita.fnet.nl/ind...task=view&id=29&Itemid=67
http://www.4launch.nl/4la...uctid=029014&ref=tweakers
SAMSUNG!
Wat een ongelooflijk lelijk kreng. Hoe zal die fikken?
zelf ben ik enorm gecharmeerd van de 22" lg 226wt-SF (zilver):
http://nl.lge.com/prodmod...y=L226WT-SF&model=NOTHING
Deze bestaat ook in het zwart dan heet hij de lg226wtq-SF, dat was me na 10 pagina's lezen niet duidelijk geworden.
Iemand al een vergelijking gezien tussen deze en de samsung 226bw?
Ben vooral benieuwd naar gaming ghosting etc aangezien ik (nu voor het eerst) van plan ben om over te stappen van mijn crt naar tft. Dit vanwege minder ruimte op mijn tafeltje en het feit dat tft natuurlijk enorm mooi is (uiterlijk dan).
Vind persoonlijk de lg er mooier uitzien aangezien ik zeker niet van glossy houdt (niet op t scherm en eigenlijk ook niet op de rand, zoals bij de samsung)
Uiteindelijk kies ik liever op resultaat dan het uiterlijk maar het is erg lastig te vinden aangezien ik niet fantastisch op de hoogte ben van de tft wereld.
[ Voor 15% gewijzigd door hoeretoeter op 17-05-2007 17:41 ]
Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

voor als je de Asus Vento

zo mooi vond of alienware gek bent

waarom hosten er nog steeds zoveel mensen op imageshack, 't is traag en barst van de ranzige popups
Iemand die weet of dit enigzins klopt?
(Ik wordt overigens openlijk hebberig als er een glossy 24' uitvoering van deze reeks komt)
Ga ik toch liever voor die HP 2207. Maar ik wacht nog héél eventjes tot ik die nieuwe Acer AL2251WA gezien heb.
ck2000nl schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:20:
[...]
Dat er geen prijzen telefonisch worden doorgegeven is bepaald door het beleid van de MM. Anders kunnen concurrenten steeds bellen om prijzen op te vragen en zo hun prijzen aanpassen. Ze moeten zelf maar langs komen... Nee, ik werk er niet meer
Ja dat zou ik ook wel willen weten want ik heb er eigenlijk niets meer over gehoord na de launch..MaxBlast_NL schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 10:38:
Ik ben dus ook in de markt voor een 22".
Wat mij hier opvalt is dat de LG L226WT hier bijna niet besproken wordt, terwijl als je wat buitenlandse forums door leest deze monitor vaak naast of zelfs boven de samsungs wordt neergezet. Zeker als men praat over film weergave. Hij is nog eens een stuk goedkoper ook.
Echt niemand ervaring met de monitor?
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Kijk dat is lekkere info, nu maar hopen dat hij in Groningen ook 339 is en misschien kan ik hem wel voor die prijs meekrijgen_Uploader_ schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:11:
De prijs van de HP2207 is bij de MM Leeuwarden €339. Ik heb hem nl zelf besteld, hopelijk komt hij morgen of dinsdag aan.![]()
[...]
Anoniem: 210260
Kan iemand aangeven hoeveel cm het is van voorkant vd monitor tot achterkant voet?
Bedankt voor de snelle reractie.GoldenSample schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:11:
het hangt er erg vanaf hoe hoog je je scherm zet, op z'n laagst is hij bijna gelijk met de voorkant van de voet (28 cm is de voet diep) op z'n hoogtst z'n 16 centimeter (waar de voet op zijn beurt weer 10 cm vooruit steekt)
Pfoe, met 28 cm plakt ie bijna tegen m'n neus. En in de hoogste stand, wat is dan de afstand onderkant monitor tot het bureau? (de hoogte dus).GoldenSample schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:11:
het hangt er erg vanaf hoe hoog je je scherm zet, op z'n laagst is hij bijna gelijk met de voorkant van de voet (28 cm is de voet diep) op z'n hoogtst z'n 16 centimeter (waar de voet op zijn beurt weer 10 cm vooruit steekt)
Jammer dat ze strakke vorm van 205/225bw niet verder willen gaan.
Glossy staat er bekend om dat films helderder te volgen zijn. De matte zorgt namelijk voor heel lichte afname van lichtsterkte. Uiteraard moet je gewoon zorgen dat lichtbron niet achter je staat.
Maar het zal wel flink poetsen worden, al die vingerafdrukken, welke al eerder voor geklaagd is bij 206/226bw met glossy randen.
En als sommigen beweren dat 22 inch beter is: niet altijd. Zolang je nog prima kan kijken, is 20 inch absoluut geen probleem. De scherpte van scherm is nagenoeg op dezelfde niveau als 17 inch scherm. (1050 pixels tegenover 1024 pixels) En goedkoper
Ik heb een 226BW van Samsung besteld maar deze zijn zo matig verstelbaar. Daarom wil ik een tv-arm kopen en hem daarop monteren. Iemand enig idee of dit eenvoudig te doen is of ervaring met zoiets? Ik heb geen idee of het past en of het een goed idee. is.
Anoniem: 218506
Ik heb nu een Acer AL 1706 17 inch. Is het zinvol om een nieuwe monitor te kopen bijv. 19 inch of is dat niet echt nodig denken jullie. Wanneer ik een nieuwe
monitor wil aanschaffen moet ik toch weer een hoop geld uitgeven en daarom zou ik
willen weten of er heel veel verschil is tussen een goede 19 inch t.ov. een
Acer 17 inch die ik nu heb.
Het liefste wil ik games minimaal kunnen spelen op 1280x1024.
Ik zie dat je huidige Acer een responsetijd heeft van 12ms. Mocht je last hebben van ghosting, kan je altijd een scherm zoeken met een lagere response tijd.
Anoniem: 218506
Wat houdt ghosting precies in?rsmits schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 10:35:
Een 19" heeft niets meer dan een 17" qua resolutie. Wat dat betreft hoef je niet naar een 19" te kijken.
Ik zie dat je huidige Acer een responsetijd heeft van 12ms. Mocht je last hebben van ghosting, kan je altijd een scherm zoeken met een lagere response tijd.
Er onstaat een soort van spookbeeld van de vorige frame omdat je scherm niet snel genoeg ververst.
http://specs.tweak.to/15628 Area-51 ALX (evga 680i, qx6700 @3.2, 4 gb 1066 Mhz Patriot, geforce 8800 Ultra SLI, 2*1Tb Hitachi, 30" dell, 7.1 gigaworks s750, g15 logitech, mx revolution, X-fi Xtreme Gamer)
15cm, lijkt zo niet zo veel maar is het echt wel als je hetziet, overigens verplaatst 't scherm een stuk naar achter als je hem hoger zetAnoniem: 210260 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:37:
[...]
Pfoe, met 28 cm plakt ie bijna tegen m'n neus. En in de hoogste stand, wat is dan de afstand onderkant monitor tot het bureau? (de hoogte dus).
Enige wat ik eng vind is de spiegeling. Ik heb het scherm nog nergens zien staan maar ik wil echt graag weten hoe erg de spiegeling is. Als ik continue mijn kamer donker moet maken dan is dat ook geen optie.
wat denk je overigens met z'n foto te bereiken? (heb hier @ the moment geen camera)
http://hardforum.com/showthread.php?t=1179531
(een beetje naar beneden scrollen, 1e post)
Dat ik een idee heb hoe erg de reflectie is. Want dit lijkt me een goed scherm maar als ik dus steeds mijn hoofd moet bewegen of gordijnen dicht moet doen om iets te kunnen zien dan lijkt me dat niet handig. Ik doe o.a. veel aan webdesign en andere multimedia als video en 3d. Dan moet ik alles wel goed kunnen zien. Maar ik zal nu even zoeken naar foto's.GoldenSample schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:59:
wat denk je overigens met z'n foto te bereiken? (heb hier @ the moment geen camera)
De foto's op hardforum.com zijn vooral in een donkere kamer gemaakt. Ik wil vooral foto's zien in gewoon daglicht eigenlijk.
Aantal dingen waar ik zeer over te spreken ben:
+ hoogte verstelbaarheid, roteerbaarheid en kantelbaarheid.
+ 'Crystalbrite' . Hoewel het de kleuren niet getrouwer weergeeft zijn foto's wel een stuk fijner om naar te kijken. Windows Vista sprankelt. Een genot om naar te kijken.
+ Aan-uit knop zit bovenop en is uit het zicht
+ past helemaal in de stijl van de nieuwe HP machines, zeer mooi design.
Aantal dingen waar ik wat minder enthousiast van werd:
- Het is en blijft een TN-paneel. kleurechtheid moet niet je issue zijn bij dit scherm.
- Ligt het aan mij of moet ik bij het roteren van het scherm als een eddy rukken aan dat scherm zonder hem te verschuiven?
- Omlijsting is glossy, vieze vette vingers extra goed zichtbaar.
- 'Crystalbrite'. Het blijft reflecteren, ook vermoeiender voor ouderen bij gebruik.. ja er komen hier ook oude van dagen volgens mij
- Bij films merk ik amper iets van crystalbrite en de mooie kleuren..
Al met al is het een erg mooi scherm om naar te kijken en zeker als je er lekker dicht op zit. Een ander alternatief voor een 22 inch met crystalbrite is de Acer X222W. Wel 30 euro goedkoper maar daar lever je wel het mooie HP design in voor Acer.... behoudens de standaard presets die onderling verschillen heb ik eigenlijk amper kwaliteitsverschil gezien tussen de HP2207 en de X222W.
Let wel op dat HP 1 jaar garantie geeft op de monitor en merken als Samsung met zijn 226BW al drie jaar. En bij Acer idem dito als ik mij niet vergis.
Ten opzichte van de Samsung 226BW kan ik niet zeggen dat ik het ene design veel mooier vind dan de ander. de 226BW is naar mijn oordeel het matte alternatief voor de HP of de Acer.
[ Voor 3% gewijzigd door Gehaktbal op 20-05-2007 01:26 ]
Welke van de door mij genoemde schermen zijn bijvoorbeeld TN. En welk populair scherm onder de €300,-- is dan geen TN-scherm? Wie helpt mij?
zijn alle TN schermen, staat er bij 9 v/d 10 knappe Inet shops bij vermeldpoes schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:39:
Ik overweeg de Iiyama E2200WS en de Acer X222, maar ook de Mirai 522W100 of de LG L226WT-SF. Steeds de uitvoering met DVI. Nu wordt er hier heel veel gesproken over TN schermen en de niet-TN schermen. Hoe kom ik erachter wat een TN-scherm is wat niet. Kan ik dat herkennen?
Welke van de door mij genoemde schermen zijn bijvoorbeeld TN. En welk populair scherm onder de €300,-- is dan geen TN-scherm? Wie helpt mij?
Anoniem: 205192
Jaaadeef- schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 17:37:
Zo, ik heb de acer x222w besteld samen met een monitor arm. Ik post wel wat ervaringen als ik em binnen heb.
Het beste is OF googelen OF vragen aan de fabrikant / importeur / winkel.poes schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:39:
Ik overweeg de Iiyama E2200WS en de Acer X222, maar ook de Mirai 522W100 of de LG L226WT-SF. Steeds de uitvoering met DVI. Nu wordt er hier heel veel gesproken over TN schermen en de niet-TN schermen. Hoe kom ik erachter wat een TN-scherm is wat niet. Kan ik dat herkennen?
TN schermen zijn het goedkoopst te fabriceren, ga er dus vanuit dat iig de goedkoopste schermen TN schermen zijn.
de X222 is een TN paneel, de E2200WS is OOK een TN paneel. De Mirai 522W100 is eveneens een TN paneel en wellicht tot je grote verrassing: de LG 226WT OOK
Een 22 inch scherm onder de 300 euro die geen TN is bestaat naar mijn idee niet. Je betaalt voor (S-)PVA / (S-)IPS schermen vrijwel altijd meer dan TN panelen.
Mijn ervaringen na een weekend testen;
- Nog geen dooie pixels kunnen vinden
-crystalbrite in het begin ff wenen, maar bevalt me nu uitermate goed
- Gamen geeft perfect beeld in TDU, BF2, C&C3, Medieval 2, geen ghosting waargenomen
Maar voor het afstellen in windows gaat nog niet zoals ik dat graag gezien had.
1680x1050 desktop standaard slecht leesbaar, DPI verhoogd naar 120 geeft al beter resultaat.
Dit werkt ook door naar de meeste applicaties word, notepad etc.(maar winamp moest ik in de opties aanpassen)
Maar de meeste websites is zijn te klein om prettig te surfen met name tweakers, Ctrl++ werkt in IE en viewsize in Firefox werkt redelijk, maar had fijn geweest als de het zaakje automatische geresized werd(bv. google)
Worden ook geen drivers bij geleverd, nou is dat niet noodzakkelijk maar had aardige geweest als Acer als vast wat kleurbeheer had gedaan, heb nu een tijd lopen prutsen met de nvidia wizard en powerstrip
en klopt het dat zwart en grijs schuin naast elkaar lopen ??? http://www.sallandautomatisering.nl/files/32913.jpg zo als hier
En het scherm is niet klein, maar door de hoge resolutie worden de letters, opbouw en plaatjes van onder andere Tweakers errug klein
Anoniem: 120284
Hoe kan een scherm met zulke lompe pixels (normaal die resolutie op 20" en op laptops op 15.4") nou te kleine tekst/plaatjes geven. Ik zou gek van het scherm worden omdat alles zo vaag is / te weinig pixels per vierkante cm.Buzz_NL schreef op maandag 21 mei 2007 @ 09:11:
Zal vanmiddag ff een paar plaatjes schieten, maar om je vraag te beantwoorden de rand is geheel hoogglans zwart.
En het scherm is niet klein, maar door de hoge resolutie worden de letters, opbouw en plaatjes van onder andere Tweakers errug klein
'k snap ook niet dat 90% een 15.4" WXGA laptop koopt

met mijn G5 muis kan ik in en uit zoemen op webpagina's :D:D dus echt veel problemen zal ik er niet mee hebben :D:D
1440x900 werkt in windows prettiger en voor het gamen wel de 1680x1050.
Heb eerste getest met IE 6, daarna 7 en Firefox, control++ is ook niet zo een ramp, vind het vervelend dat de ene site wel goed wordt weergegeven en de ander weer niet
zou je hem kunnen vergelijken met een samsung 226BW????
of zeg je van beeld is beter of minder dan een 226BW ??
[ Voor 61% gewijzigd door puddinkie op 21-05-2007 09:58 ]
Ihmo zou ik ff googlen naar die LG heb op Anandtech gelezen dat je het de Q versie bar slecht is
Algemeen
Na een jaar gamen en foto's bewerken op een Samsung 970p (19"), wou ik een widescreen TFT. Vooral voor Photoshop zodat m'n kadertjes niet telkens over m'n foto zelf zweven. En gamen op een 'breedbeeld' is fun! M'n oog is gevallen op de Eizo S2111W-BK (21.1"). Ik heb deze monitor nu een paar dagen in gebruik. Gekocht bij Alternate voor 799 EUR.
Het beeld
Ik heb geen enkele dode (sub)pixel kunnen vinden. Ook nog geen ghosting gezien, al zijn de games die ik speel er misschien niet gevoelig aan (Command & Conquer 3 en Test Drive Unlimited). Ook lijkt dit scherm geen blacklight bleeding te hebben.
Verder is werken (en gamen) op 1680x1050 super.
Kleuren
Na het aansluiten van de monitor heb ik er meteen m'n Gretag Macbeth calibrator op losgelaten. Na caliberatie zag ik zo goed als geen kleurenshift. Enkel het contrast werd een klein beetje teruggeschroefd.
Afwerking en functies
De afwerking van de monitor is super! Het enige minpuntje dat ik me kan bedenken is dat het clipje achteraan (om de kabels te bundelen) redelijk goedkoop overkomt en heel makkelijk openspringt wanneer je je USB-, DVI- en stroomkabel bundelt.
De voet is heel solide, en gemakkelijk verstelbaar. Het blauwe ledje van de monitor stoort absoluut niet.
Uitrusting
Genoeg kabels voorhanden. DVI -> DVI, DVI -> VGA, ...
De monitor heeft ook een klein hubje (2 poorten) die zich aan de zijkant (linkerkant) van het scherm bevinden. Ideaal om snel even een headset of iets anders in te pluggen.
Verdere opmerkingen
Geen verdere opmerkingen buiten het feit dat je 5 jaar garantie krijgt. Voor mij een rechtvaardige upgrade van m'n Samsung 970p. Buiten de grotere resolutie is de monitor scherper en biedt hij VEEL meer contrast.
Alleszins ben ik SUPER tevreden met deze monitor. De monitor is duur, maar je krijgt er kwaliteit voor terug.
De grotere broer, de 2411, staat nl. op mijn verlanglijstje, tezamen met de CE240W. Kiezen, dus. Het schijnt dezelfde beeldbuis te zijn, m.u.v. de extra calibratie mogelijkheid bij de CE240W. Maar ja, die paar honderd euro is natuurlijk ook makkelijk geinvesteerd in een upgrade van m'n spyder2 naar een eye 1....
ff op sf en zonder sf letten maar volgens mij is dit wel een leuk scherm maar kan eigelijk niks over de Q versie vinden
... en dan nog. Van fabriek uit waren m'n kleuren goed. Enkel het contrast werd een beetje teruggeschroefd na calibratie. Als ik dan de kleurenshift zag na calibratie van m'n Samsung 970pgratis_vodka schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:15:
Dank u!
De grotere broer, de 2411, staat nl. op mijn verlanglijstje, tezamen met de CE240W. Kiezen, dus. Het schijnt dezelfde beeldbuis te zijn, m.u.v. de extra calibratie mogelijkheid bij de CE240W. Maar ja, die paar honderd euro is natuurlijk ook makkelijk geinvesteerd in een upgrade van m'n spyder2 naar een eye 1....

Zie dit topic op het forum van anandtech. De Q versie schijnt iets meer last te hebben van ghosting.puddinkie schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:37:
zie ook LG 22" L226WTQ >SF< TFT en die heb maar 5ms
ff op sf en zonder sf letten maar volgens mij is dit wel een leuk scherm maar kan eigelijk niks over de Q versie vinden
And I'm the only one and I walk alone.
ps. De reactietijd is wel degelijk 2ms.
Ik ben dus tevreden over dit scherm!
scherm omlijsting is zwart en grijze voet toch ???
[ Voor 62% gewijzigd door dion_b op 21-05-2007 13:28 ]
Nee. Grijs en een zwarte voet. Je moet kijken naar letters achteraan. SF staat voor Silver Front. Als je de zwarte versie wil heb je de BF (black front) nodig.puddinkie schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:10:
oke denk dat ik dit scherm ga bestellen :D:D lijkt me wel wat
scherm omlijsting is zwart en grijze voet toch ???
misschien binnen kort nog meer info en ervaring hoe het in games speelt..
heb net de samsung 206BW gehaalt ja de 20" versie
waarom: anderen waren niet leverbaar de eerste maand en ik wilde toch een goed scherm
maar toch blij dat het de 20" is geworden pas nu nog maar net naast mn 17"neovo op mn buro
beeld: moet zeggen het scherm is echt helder, nog geen backlight bleeding kunnen vinden
alleen nog even de kleuren verder instellen het staat nog allemaal een beetje te licht
uiterlijk: ziet er goed en verzorgt uit
misschien dat ik over een poosje nog wel een 22" samsung 226BW erbij koop
[ Voor 11% gewijzigd door puddinkie op 21-05-2007 15:34 ]
Anoniem: 205192
De Acer X222W 22" en de Samsung SyncMaster 226BW.
Wat me ten eerste opviel is dat de 20" schermen erg klein waren. Dus im meteen door gegaan naar de 22" en dit beviel beter.
Eerst ben ik naar het uiterlijk gaan kijken, ik vind de Acer persoonlijk mooier, de Samsung vind ik een beetje te nep, lijkt een plastic monitor, wel mooi! Maar niet mijn stijl.
De kleuren van de Acer waren overduidelijk beter, alle kleuren kwamen veel meer tot hun recht, de samsung vond ik meer doffer.
Uiteindelijk voor de Acer gegaan, terwijl ik met een instelling er naar toe ging van een Samsung te kopen.
Misschien hebbe jullie er wat aan, en btw een 20" scherm is niet zo groot, en een 19" al helemaal niet. (uiteraard breeldbeeld versies)
Ben met de Samsung overigens echt supertevreden, de kleuren zijn voor mij (films en gamesfan) meer dan goed en die 2 ms
Ga naar www.jellerbert.nl
Morgen eens ff die Acer X222 en de HP W2207 checken... Ik ben geneigd die HP te nemen.
Alles is relatief. Zelfs afmetingen.Anoniem: 205192 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:45:
Ik ben vandaag naar de winkel om 2 schermen met elkaar te vergelijken.
De Acer X222W 22" en de Samsung SyncMaster 226BW.
Wat me ten eerste opviel is dat de 20" schermen erg klein waren. Dus im meteen door gegaan naar de 22" en dit beviel beter.
Eerst ben ik naar het uiterlijk gaan kijken, ik vind de Acer persoonlijk mooier, de Samsung vind ik een beetje te nep, lijkt een plastic monitor, wel mooi! Maar niet mijn stijl.
De kleuren van de Acer waren overduidelijk beter, alle kleuren kwamen veel meer tot hun recht, de samsung vond ik meer doffer.
Uiteindelijk voor de Acer gegaan, terwijl ik met een instelling er naar toe ging van een Samsung te kopen.
Misschien hebbe jullie er wat aan, en btw een 20" scherm is niet zo groot, en een 19" al helemaal niet. (uiteraard breeldbeeld versies)
Heb je jaren met een 19 inch 4:3 gewerkt dan kan je als een 19 inch breedbeeld voor je neus gezet wordt dit ervaren als een hele verbetetering.
Zo liep ik laatst door de mediamarkt opzoek naar een 24 inch tft. Ik keek naar de 22 inch en dacht: WOW die zijn groot! Even daarna zag ik een 20 inch en vond deze maar zeer triest en klein vergeleken bij mijn >eerdere< ervaring.
Enkele seconden later viel mijn oog op een 24 inch en dacht wederom: WOW wat is die groot. Toen ik nog een keer keek naar de 22 inch vond ik deze maar kansloos klein geworden.
En ja, niet veel later liep ik tegen een Apple Cinema Display 30 inch aan... en dan is zelfs die 24 inch echt zielig klein.
Opmerkelijk dat je de X222W minder plastic vindt ogen dan de 226BW. Heb je ze alletwee wel eens vastgehouden? De Acer voelt veel 'cheaper' aan dan de Samsung. Maar dat is slechts mijn mening he
Let trouwens op wat je zegt met "kleuren komen beter tot hun recht" op de Acer. Crystalbrite vernietigt namelijk alle potentie van een scherm om kleuren getrouw (zoals in de werkelijkheid) weer te geven. Fotografen zullen dus nooit Crystalbrite gebruiken als zij zeker willen zijn van hoe de kleuren werkelijk zijn.
Maar uiteindelijk is het kijkgenot vaak groter en zijn kleuren sprankelender op dergelijke schermen..
Ben het met je eens dat de Acer kwalitatief wat minder aanvoelt dan de Samsung. Zoals inmiddels bekend heb ikzelf eerst de X222W gekocht en deze na een halve dag om gaan ruilen voor de 226BW. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk het verschil tussen het Acer scherm mét Crystalbrite en het Samsung scherm zónder, niet veel van elkaar vind verschillen qua kleuren e.d.Gehaktbal schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:27:
[...]
Opmerkelijk dat je de X222W minder plastic vindt ogen dan de 226BW. Heb je ze alletwee wel eens vastgehouden? De Acer voelt veel 'cheaper' aan dan de Samsung. Maar dat is slechts mijn mening he
Let trouwens op wat je zegt met "kleuren komen beter tot hun recht" op de Acer. Crystalbrite vernietigt namelijk alle potentie van een scherm om kleuren getrouw (zoals in de werkelijkheid) weer te geven. Fotografen zullen dus nooit Crystalbrite gebruiken als zij zeker willen zijn van hoe de kleuren werkelijk zijn.
Maar uiteindelijk is het kijkgenot vaak groter en zijn kleuren sprankelender op dergelijke schermen..
De Acer gaf mij helaas het gevoel dat het een goedkopere monitor was, niet de kwaliteit die ik van mijn eerdere Samsung schermen gewend was.
Na een weekje 226BW wil ik geen ander scherm meer. Geweldig ding, en ik heb dan nog het naar het schijnt 'mindere' paneel ook.
Heb inmiddels de HP2207 ook gezien naast de Acer. Vind de HP ook kwalitatief boven de Acer staan, voelt allemaal net wat steviger aan. Maarja dat is dus een persoonlijke voorkeur, waarbij mijn negatieve ervaring met de Acer ook meeweegt.
Anoniem: 218221
Dit topic is gesloten.
Post nuttig of post gewoon niet!
Vragen die mogelijk al eerder gesteld zijn post je dan ook liever niet maar zoek dan eerst de voorgaande delen door, want in elk deel wordt wel vaker dezelfde vraag gesteld.
Verder zien we liever niet posts waar enkel in staat:
- "Ik heb er ook x besteld!"
- "Wat kosten die dingen hedendaags en waar kun je ze halen?" Daarvoor is de Pricewatch
- "Ik heb hem en wat issie mooj!!" Maak dan bij voorkeur een ProductSurvey aan op de frontpage, als je verder hier uitgebreid verslag wilt doen mag, maar ik bedoel met uitgebreid ook wel uitgebreid.
- Paneelstatistieken zijn leuk om zelf te bekijken, niet om het topic mee te spammen. Gerichte vragen over de inhoud er van zijn wel toegestaan mits ze niet te simpel zijn :)
"Simpele" vraagjes zijn ook niet gewenst. Dit topic is er voor discussie over de monitor in kwestie, niet voor algemene oneliners over DVI kabels of verschil TN/S-PVA of FPS impact van resolutie. Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiele Waarschuwing opleveren!