Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:15:
Waarschijnlijk is deze vraag al 100000x beantwoord maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Een dezer dagen ga ik mijn nieuwe pc bestellen
Soundcard Creative X-Fi XtremeMusic
MoBo GigaByte GA-P35C-DS3R (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Proc Intel Core 2 Duo E6750
GPU Leadtek GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI, HDCP) P...
HD Samsung SpinPoint T166, 400GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
Monitor Samsung Syncmaster 226BW (22", wide, 2ms (GtoG), D-Sub/DVI-D...
Koeler Scythe Infinity SCINF-1000 (Socket 478/775/754/939/940/AM2)
Kast Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 (ATX, Geen PSU, Zwart)
Uiteraard hoort daar ook een
voeding bij, nu probeer ik hier en daar wel te informeren maar ik heb het idee dat er maar weinig mensen echt weten waar ze het over hebben.
Ik ben opzoek naar een
voeding die mijn pc goed van stroom kan voorzien ook als ik deze wil overklokken. Verder ben ik wel een beetje op mn rust gesteld dus liever ook dat ie wat stil is.
Zelf zat ik te denken om rond de 90 euro uit te geven voor de
voeding. Nu kan ik kiezen uit antec, enermax etc etc maar ik heb geen idee
welke voedingen ook een beetje nieuw zijn, het lijkt me toch dat je nu niet meer veel geld gaat investeren in een
voeding die 2 jaar terug uit kwam.
Ik zie dat er in de bbg de corsair 520 wordt aanbevolen echter zijn er vrij weinig reviews over deze
voeding te vinden. Please help me out, tnx!
ohh btw efficientie is ook wel weer belangrijk om et lastig te maken
Ik kom maar uit op 310 watt als jij de cpu 50% over weet te klokken. Hiervan zal er 21 amperres van de 12 volt moeten komen. Klok jij de videokaart ook nog eens 20% over dan kom ik uit op 330 watt en 23 amperres
welke jouw systeem echt nodig heeft.
Een goede voeindg voor jouw systeem moet mimimaal 27 amperres leveren (en minimaal 370 watt zijn).
Als jij een beetje ruimte wilt hebben om, naast deze zware overklok, ook de computer een beetje uit te breiden dan is denk ik de Antec NeoHE430 geen slechte keuze. Deze 430 watt
voeding kan totaal 32 amperres leveren en is daarmee echt ruim voldoende voor jouw systeem.
De voeindg is bovendien modulair en fluisterstil. Bij Hardware.info komt hij als stilste
voeding uit de
test . De voeindg kost ongeveer 70 euro.
Nog één kleine tip voor jouw systeem, zet er ook wat geheugen in, ik heb mensen wel eens horen zeggen dat een computer beter werkt als je er geheugen in zet

HetBiggie schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:15:
Ik ga een systeem bestellen met de volgende configuratie (monitor, speakers, software hier weggelaten, want die doen er niet echt toe):
Antec Midi Tower P182 Performance One ATX no PSU (N.B.: Deze heeft 3 TriCool fans bijgeleverd)
Apacer Card Reader AE161 16 in 1 Intern 3,5" USB2.0
Asus P5K-E/WiFi-AP iP35, SATA2 RAID, WLAN
Asus Videokaart PCI-e Radeon 2900XT 512MB 2xDVI/HTDVI
Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz FSB1333 4MB
Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 Nvidia
Logitech MX518 Optical Mouse
Logitech Media Keyboard Elite
NEC DVD-/+/RAM AD-7173S 18x/18x/8x
Samsung 320GB SATA300 16MB FDB, HD321KJ (N.B.: 3 stuks, in RAID 0)
Scythe Processor Koeler Infinity
M.b.t. de
voeding zit ik nog wat te twijfelen. Zelf dacht ik aan een Corsair 520HX/620HX of een Antec NeoHE550. Ik heb goede reviews gelezen over deze
voedingen (stil, stabiel, modulair). Volgens de diverse rekenprogrammaatjes zouden ze alledrie voldoen. Ik ga (voorlopig) niet overclocken. Maar de Antec NeoHE550 en de Corsair 520HX hebben beide maar 4 SATA-poweraansluitingen. Die zouden dan allemaal al gevuld zijn.
Kan ik straks gewoon met molex-->SATA-power kabels eventuele extra opticals aansluiten, of raden jullie dat af bij deze
voedingen?
In de (nabije) toekomst komt er zeker een externe e-SATA/USB HD bij voor backup, en misschien (maar het eerste halfjaar zeker niet) een 2e 2900XT in CrossFire. Zowel de Antec NeHE550 als de Corsair 520HX hebben maar 2 PCI-Express aansluitingen.
Kan ik een eventuele 2e 2900XT ook met molex-->PCI-Express-power kabels aansluiten, of raden jullie dat af bij deze/alle
voedingen?
Een ander probleem is de PCI-Express aansluitingen op de 2900XT. Deze heeft zowel een 6-pins als een 8-pins connector nodig. In de handleidingen staat niet aangegeven dat deze wordt meegeleverd. Weten jullie of Antec of Corsair dat inmiddels wel doet? Uit
dit forumtopic lijkt het alsof deze er wel bij zou moeten zitten...

Iemand die hier duidelijkheid over kan geven?
Welke voeding raden jullie me aan? De Corsair 520HX of Antec NeoHE550, of de Corsair 620HX? Of misschien wel een hele andere
voeding? Qua budget indien mogelijk graag wel beperkt houden tot een euro of ca. 125, anders vind ik het wel een beetje te gortig worden eigenlijk.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden en tips!
Als jij de cpu niet overklokt dan heeft jouw systeem maar 340 watt nodig. Hiervan zal er 23 amperres van de 12 volt moeten komen. Klok jij de cpu 25% over dan zal jouw systeem 370 watt en 27 amperres nodig hebben. Hiervoor is een voeindg
welke minimaal 31 amperres kan leveren (en minimal 400 watt is) wel aan te raden.
De Antec NeoHE430 kan 32 amperres leveren. Hij is dus geschikt voor jouw systeem mocht je de cpu licht overklokken. Wil je echter een beetje speling dan is de NeoHE500 aan te raden, deze voeindg kan totaal 38 amperres leveren.
Zet je een tweede X2900XT in jouw systeem dan zal jou systeem 210 watt meer nodig hebben waardoor jouw totale systeem (met de kleine cpu overklok) 580 watt vragt. Hiervan zal er 43 amperres van de 12 volt moeten komen. Een
voeding welke minimaal 48 amperres kan leveren (en minimaal 620 watt is) moet dan voldoende zijn. De Corsair 620HX kan totaal 50 amperres leveren op de 12 volt en is dus net geschikt voor jouw systeem met OC en CF
Mocht je
voeding te weinig sata aansluitingen hebben, je kan gewoon molex-sata converters gebruiken. Een sata voeindgsaansluiting bevat ook 3.3 volt, echter wordt deze (nog?) niet gebruikt door HD en DVD fabrikanten.
Dan nog iets over de tweede videokaart. Als ik een 7900GTX in mijn systeem heb zitten en ik zal nu voor ongeveer 300 euro een tweede 7900GTX kopen en in mijn systeem bijzetten dan zullen veel mensen mij voor gek verklaren. Als ik mijn 7900GTX verkoop voor (bijv) 250 euro en ik koop voor 550 euro één nieuwe 8800GTX Ultra dan ben ik er in preformace meer op vooruit gegaan, één nieuwe videokaart is immers sneller dan twee oude kaarten.
Waarom wil jij over een jaar een tweede videokaart bijplaatsen? waarom wil jij over een jaar veel geld uitgeven zodat jij twee oude videokaarten heb? Over een half jaar komt de 9000 reeks uit van Nvidia (9800GTX)
welke veel beter is dat de 8800GTX, ook in DX10. Ik denk dat je dan beter jouw (dan oude) X2900 kan verkopen en er één neiuwe 9800GTX voor haal. Je bent dan niet alleen goedkoper uit, je heb ook de nieuwste techniek in huis
welke waarschijnlijk net zo snel is als jouw X2900 in CF EN de computer is een stuk zuiniger. Vergeet niet dat je met je CF opstelling alleen al 380 watt nodig heb voor de videokaarten. Een goede voeindg moet hiervoor 450-500 watt uit het stopcontact trekken, en dat is echt heel erg veel.
kiddyl schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 23:22:
Ik ga upgraden en wil daarbij mijn oude kast en
voeding blijven gebruiken. Mijn oude componenten worden gerecycled voor een HTPC.
Ik heb nu:
Tagan TG480-U01
CoolerMaster Stacker ST01
ASUS A8N-SLI Premium
AMD X2 4200+@2.4GHz
4 * 512MB DDR
7900GT @ 550/1800MHz
1 * WB Raptor 74GB
6 * 3,5" 7200RPM schijven
5 * 2,5" 5400RPM schijven
1 * Promise EX8350 SATA raid
Dit draait helemaal stabiel met goede voltages. Nooit problemen gehad met de
voeding.
Het moederbord, geheugen en processor worden vervangen door het volgende:
Intel Core 2 Quad Q6600
Gigabyte GA-P35C-DS4
2 * PC5300 Crucial BallistiX
Ik denk dat de Tagan dat ook nog allemaal aan kan met de nieuwe config.
Voor mijn HTPC zoek ik dus nog een
voeding voor mijn ouder moederbord, processor en geheugen met de normale componenten er bij zoals 1 HDD, DVD-Drive en een Hauppauge PVR150 met een simpele videokaart. Een oude kast heb nog, maar een mooie combo van kast met
voeding ben ik ook aan het zoeken.
Graag advies voor een goedkope, doch redelijk stille
voeding. Ik zelf denk dat een 350W misschien wel genoeg is. Of moet ik juist een nieuwe
voeding zoeken voor mijn nieuwe config?
ten eerste, de Tagan 480 watt voeindg kan inderdaad jouw systeem makkelijk aan.
Ten tweede de voeindg voor jouw andere systeem.
Ik kom uit op 190 watt
welke hij nodig heeft zonder videokaart en met de kleine overklok van de cpu
welke je nu ook heb. Als ji als simpele videokaart neemt
welke 30 watt nodig heeft (X2400, 7300LE) dan zal jouw systeem dus 220 watt echt nodig hebben. Hiervan zal er 13 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeindg
welke minimaal 16 amperres kan leveren lijkt mij daarom ook al voldoende voor jouw systeem. Het wattage maakt niet zo veel uit, als hij 16 amperres kan leveren op de 12 volt dan is hij voldoende,.Als jij dus een 250 watt voeindg vindt
welke 16A kan leveren dan is dat al voldoende.