Foto-contest april - Zomertijd

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:44

Fotografie maandcontest

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/FG/got-foto-contest-header.jpg

Nieuwe maand, wederom nieuwe kansen! Er waren vorige maand gelukkig wat meer inzendingen dan in februari en er is zeer fanatiek gestemd! We hebben goede hoop dat het deze maand helemaal gaat stormlopen. Zeker omdat het thema toch redelijk algemeen is en iedereen er wel wat mee zou moeten kunnen :)

Vanaf deze maand een kleine wijziging in het 'schema'. We laten een dag voorbijgaan tussen de laatste inzendingsdag en de eerste stemdag. Zo hebben we de tijd om rustig eventuele late inzendingen op de 24e nog te bekijken, beoordelen en te granten (of niet ;) ). Vorige maand kwamen er op de 25e nog wat foto's bij die nog in de queue stonden, en dat was natuurlijk niet zo prettig voor degenen die al gestemd hadden.

Regeltjes
FG zou FG niet zijn als we niet een paar regels hadden opgesteld om de contest in goede banen te leiden. Lees ze dus even rustig door, zodat er (achteraf) geen onduidelijkheden ontstaan ;)

[list=1]•
Geen archief-foto's
Dit is iets waar we zwaar aan tillen. Het doel van de maandcontest is -net zoals bij de weekopdracht- dat er aan het begin van de maand een opdracht / thema wordt gegeven, en dat je met dit thema in je hoofd gaat nadenken over een foto, en deze foto gaat maken. Alle foto's gemaakt voordat het thema bekend is, worden dus aangemerkt als archieffoto, en zonder pardon en notificatie verwijderd.

Kwaliteit & thema
Ingestuurde foto's moeten voldoen aan een minimale showcase-kwaliteit, en natuurlijk ook goed binnen het thema passen. Is dat niet het geval, dan zal de foto verwijderd worden.

Borders & signatures
Vanwege de anonimiteit (zie ook de punt(en) hieronder) mogen er geen handtekeningen, copyrights, etc. in de foto staan, die wellicht eenvoudig kunnen verklappen van wie de foto is. Ook borders zien we liever niet, upload de foto gewoon 'puur' :)

Compilaties
Compilaties van meerdere foto's zijn niet toegestaan. Je kan maar 1 foto insturen, het is dus niet de bedoeling om meerere foto's in die ene foto te proppen.

Looptijd van de contest
De contest zal starten op de 1e van iedere maand. Foto's kunnen ingestuurd worden tot en met de 24e van de maand (23:59 uur). Stemmen kan vanaf de 26e zodat we nog een dag de tijd hebben om eventuele late inzendingen nog rustig te bekijken. Dat betekent dus dat er, afhankelijk van de maand, nog 5 of 6 dagen gestemd kan worden. Op de 1e van de volgende maand zal de winnaar bekend worden gemaakt :)

Deelname
De deelname is vrij voor iedereen die op GoT geregistreerd is, dus ook crewleden kunnen aan deze contest meedoen. Het insturen, alsmede beoordelen van foto's, gebeurt anoniem.

Iedereen mag (en kan) 1 foto per maand insturen. Hoe dat precies gebeurt lees je hieronder.

Bespreking binnen dit topic
Om de bovenstaande anonimiteit voor een eerlijke beoordeling te behouden, is het niet de bedoeling om tijdens de contest je foto's in dit topic te plaatsen. Dit topic is puur bedoeld voor discussie om en over het onderwerp, het opdoen van ideeën, etc. Na bekendmaking van de winnaar (in dit topic) staat het iedereen natuurlijk vrij om te discussieren over de ingezonden foto's. Graag zelfs :)

Winnaars & prijzen
Aan het eind van de stemweek hebben we natuurlijk een aantal winnende foto's. De nummers 1, 2 en 3 zullen we plaatsen in dit topic. De rest van de foto's blijft uiteraard gewoon op de contest site staan, inclusief score, stemverdeling en eventueel commentaar.

Er zijn op dit moment geen tastbare prijzen beschikbaar, de winnaars zullen het dus moeten doen met de eer. Uiteraard zijn ze wel verzekerd van een plekje in de hotshots!
De contestsite
We zullen net zoals bij de t.net fotocontest, gebruik maken van de contestsite gemaakt door momania. Deze is gekoppeld aan de andere onderdelen van tweakers.net, dus als het goed is ben je daar automatisch ingelogd als je hier ingelogd bent.

Deze site werkt eenvoudig. Het overzicht van alle contests vind je op de TCA Photo contest index, de huidige contest is Zomertijd. Aldaar kan je een categorie kiezen, bij de maand-contests zal er altijd maar 1 categorie zijn. Binnen die categorie kan je klikken op "Join contest" om je foto in te sturen.
[list=1]• Upload je foto (maximaal 2 MB en 1024px breed).
• Vul de titel (verplicht) en beschrijving in, en pas eventueel de automatisch gegenereerde EXIF-info aan (het heeft geen zin om de datum aan te passen, de crew kan de originele waarde ook zien natuurlijk ;)).
• Je foto staat dan in de queue om goedgekeurd te worden door 1 van de FG crewleden. Je kan je foto's, en de status daarvan, ook zien als je klikt op "My photos". Zodra de foto is goedgekeurd zal hij in het overzicht verschijnen, en doe je mee aan de contest!
Let op: Je inzending is definitief. Heb je eenmaal een foto geupload, dan kan je deze niet meer aanpassen of verwijderen. Denk dus voor het uploaden goed na of je met deze foto mee wilt doen.
Thema
Het thema van deze maand is "Zomertijd" :)

Eerdere contests
Opmerkingen
Opmerkingen omtrend het huidige thema kan je natuurlijk kwijt in dit topic, opmerkingen over de maandcontest in het geheel zouden we graag in het FGS feedback topic willen zien.
Happy shooting! Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Winnaars van de maart contest

1e plaats - De straat op...

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/FG/winnaars-fotocontest/2007-03-Straat-Urban-1.jpg

Gemaakt door Garyu, gemiddeld cijfer: 7,5

2e plaats - Monorail

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/FG/winnaars-fotocontest/2007-03-Straat-Urban-2.jpg

Gemaakt door Oxi, gemiddeld cijfer: 7,4

3e plaats - De duivenman

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/FG/winnaars-fotocontest/2007-03-Straat-Urban-3.jpg

Gemaakt door Simon, gemiddeld cijfer: 7,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:30
Leuk onderwerp voor de nieuwe maand. Ik doe zeker weer mee. Gefeliciteerd ook voor de drie winnaars van vorige maand. Ook een bedankje voor de makers van de contestsite lijkt me op zijn plaats. Het loopt nog niet helemaal vlekkeloos, maar het is toch een prima site waarmee we een leuk concept vorm hebben gegeven.

Ik zit nog wel een beetje te stoeien met de puntentelling. Niet zozeer de telling an sich, maar eerder hoe hij tot zijn recht komt. Het viel mij namelijk op dat er nogal wat enen gegeven zijn. En dan niet op de wat minder beoordeelden, maar ook de goed beoordeelde foto's krijgen gewoon een 1. Voorbeelden zijn "Urban Exploiting", "Forgotten (van mijzelf)". Nu kun je een foto niet mooi vinden, maar een 1 geven vind ik toch wel heel harsh.
Wat me daarnaast opviel, was dat je als inzender kan stemmen. Dat vind ik niet helemaal eerlijk. Je kunt er namelijk persoonlijk belang bij hebben om anders te stemmen dat je gewoonlijk zou doen. Zeker dit in combinatie met bovenstaande, denk ik dat het beter is dat je dit kunt voorkomen door het stemmen van inzenders uit te sluiten.

Wat is jullie mening hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

At^^^^ Tja ik geloof dat er meer dan 300 stemmen zijn uitgebracht.
Daar zullen de losse stemmen van de instuurders procentueel bij weg vallen, uitgaande dat de makers de collega's met extreem lage cijfer belonen (en ik betwijfel dat dat snel zal gebeuren).
Anoniem stemmen levert gewoon wat makkelijker negatief getinte stemmingen op.

Mis wel de functie dat je het commentaar op de foto's niet kan terug lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

statistisch verantwoord zou zijn om de bovenste en onderste 5% van de stemmen weg te halen en dan een gemiddelde berekenen. Ik denk dat dat hier ook best op zijn plaats is, best makkelijk te implenteren en zorgt ervoor dat de extrema wat wegvallen.

edit: Die 5% pluk ik ook niet uit mijn eigen mouw hoor, dat is gewoon een standaard bij onderzoeken....

[ Voor 17% gewijzigd door Nomad op 02-04-2007 15:29 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Aristos schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:09:
Wat me daarnaast opviel, was dat je als inzender kan stemmen. Dat vind ik niet helemaal eerlijk. Je kunt er namelijk persoonlijk belang bij hebben om anders te stemmen dat je gewoonlijk zou doen. Zeker dit in combinatie met bovenstaande, denk ik dat het beter is dat je dit kunt voorkomen door het stemmen van inzenders uit te sluiten.

Wat is jullie mening hierin?
Als iedereen die ingezonden heeft elke foto heeft gewaardeerd dan zijn dat 182 stemmen. Dat is al de helft van de 368 stemmen die er totaal zijn uitgebracht. Als je zo eens naar de waarderingen kijkt zijn er geen echte uitschieters. Toch is het idee om de laagste en hoogste 5% weg te laten vallen geen slecht idee, dat is voor statistici best gebruikelijk.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Die 5% vind ik een prima regel, zeker statistisch gezien. Bij de meeste foto's zijn de waarderingen redelijk rechtlijning, behalve bij die van "Urban Exploiting" en "Forgotten (van mijzelf)". Daarom ben ik de discussie gestart.

Kortom; ik vind de 5%-regel een mooie oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn foto (urban exploiting) zou dan afgerond op een 7,1 uitkomen. Een behoorlijk verschil door een paar mensen die waarschijnlijk om de stemming te verzieken extreem lage (of hoge) cijfers uitdelen. Vinden de modjes het ook een goed plan voor de komende contests?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Misschien ga ik nou wel heel bot zijn, maar ik heb ook de scores zitten bekijken en ik vind dat wel meevallen. Als iemand echt de stemming zou willen verzieken dan waren er wel meer foto's laag beoordeeld geweest. Degene waarvan ik had gedacht dat die zou winnen heeft ook gewonnen, als ik dat denk moeten meer mensen dat bedacht kunnen hebben. Dan trek je toch die omlaag. :? :?

Mij valt soms wel een uitschieter flink naar boven op, bij een enkele foto. Maar met zo'n "5%-regel" vis je die en de uitschieters naar beneden er gewoon uit. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Oxi op 02-04-2007 23:24 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Nee @ MIJ :)

Ik heb de stemen (gekoppeld aan UserID) eens doorgekeken en zie daar eigenlijk geen rare dingen tussen. Er zijn inderdaad een paar mensen die lage cijfers geven, maar die geven consequent gewoon een lagere beoordeling. Voor het eindresultaat zal dat dus weinig uitmaken, hoogstens een lagere gemiddelde score van alle foto's. Maar aan de andere kant word dat ook wel weer gecompenseerd door mensen die alleen extreem hoge cijfers geven (8 tot 10).

We houden het in ieder geval wel in de gaten, zodra er mensen bewust alleen maar 1-nen uitdelen zullen we uiteraard maatregelen nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat commentaar op die 3e foto:

Het is niet eens een duivenman, Hij voert of doet helemaal niets met die duiven!

Hij is veelste veel gephotoshopt

Er gebeurt zeer weinig op de foto.

Niet interesant

Sorry maar niet mijn soort foto... raar dat hij een 7.1 heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Tsja, het klinkt natuurlijk een beetje cru, maar daar kom je nu toch echt te laat mee. Wees er de volgende keer op tijd bij zodat je dit met je stem kan aangeven ;)

Eventuele discussie over foto's uit de vorige contest is eigenlijk meer op z'n plek @ Foto-contest maart - Urban / straatfotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:19:
Even wat commentaar op die 3e foto:

Het is niet eens een duivenman, Hij voert of doet helemaal niets met die duiven!

Hij is veelste veel gephotoshopt

Er gebeurt zeer weinig op de foto.

Niet interesant

Sorry maar niet mijn soort foto... raar dat hij een 7.1 heeft gekregen.
heb je 't er moeilijk mee? We kunnen er best over praten hoor :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Toch zou het zomaar kunnen zijn dat er mensen zijn beinvloed door: testcase mokum(mers) van Simon. Zelf had ik die niet gezien, anders had ik van mijn toch al lage waardering nog een puntje afgedaan ;), maar ik vind dit niet de plek om inhoudelijk op de foto's in te gaan, het gaat hier om het algemene principe.
Een eis, dat geplaatste foto's exclusief worden geplaatst t/m de datum bekendmaking uitslag zou de schijn van beinvloeding kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:49:
[...]

heb je 't er moeilijk mee? We kunnen er best over praten hoor :)
beetje onnodig

[ Voor 20% gewijzigd door YellowCube op 07-04-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 22:42:
Toch zou het zomaar kunnen zijn dat er mensen zijn beinvloed door: testcase mokum(mers) van Simon.
Een eis, dat geplaatste foto's exclusief worden geplaatst t/m de datum bekendmaking uitslag zou de schijn van beinvloeding kunnen voorkomen.
ben ik het mee eens. Anoniem foto's kunnen plaatsen heeft natuurlijk weinig nut wanneer mensen dezelfde foto's op hun website of een topic in FGS plaatsen. dus een vriendelijk verzoek aan mensen om het anoniem te houden is naar mijn mening op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

Wel zou ik graag alle commentaren kunnen lezen op de contest-site. Daar leert namelijk niet alleen de fotograaf van, maar ook ik :). Ook kan ik zien of mijn commentaar een beetje in het rijtje past met andere commentaren.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Garyu schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:17:
Wel zou ik graag alle commentaren kunnen lezen op de contest-site. Daar leert namelijk niet alleen de fotograaf van, maar ook ik :). Ook kan ik zien of mijn commentaar een beetje in het rijtje past met andere commentaren.
Helemaal mee eens, zou ook mijn voorkeur hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
I agree!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Toch zijn er ook wel argumenten, waarom het commentaar niet leesbaar zou moeten zijn.
Het is nogal een verschil, of je 1-op-1 commentaar levert, of dat de hele wereld ervan kan meegenieten. Oprecht commentaar kan in het laatste geval makkelijk als flame opgevat worden. Ik kan me zo voorstellen, dat je als maker van een foto dan toch ook wel wat repliek zou willen geven, zoals we dat in alle andere draadjes gewend zijn.
Natuurlijk ben ik ook nieuwsgierig naar het commentaar van anderen, maar ik respecteer het recht van de maker om de kritiek op zijn foto privé te houden. Het staat hem vervolgens vrij om nadere gegevens publiek te maken toch? In het kader van de contest zegt het eindcijfer genoeg en iedere stemmer kan zijn cijfers hiermee vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Nou komop mensen, waar blijven die inzendingen :) !

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shit van het weekend helemaal vergeten door het mooie weer 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
mijne staat al in de qeue :p

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben net langs een mooi onderwerp gereden, moet het natuurlijk wel mooi weer blijven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het een goed plan om de topicstart en FGS policy nog eens aandachtig door te lezen ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Zoefff op 23-04-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ehm, 2 dingen: resize? en waarom post je 'm hier? Je kunt 'm beter kwijt op http://tca.gathering.tweakers.net

Verder aan de mods, kan dat niet in de TS? De link naar de contest site staat er niet écht helder in.... Alvast dank :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Aj, site ligt eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Een tijdelijke hickup? Werkt hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Simon schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:39:
ehm, 2 dingen: resize? en waarom post je 'm hier? Je kunt 'm beter kwijt op http://tca.gathering.tweakers.net

Verder aan de mods, kan dat niet in de TS? De link naar de contest site staat er niet écht helder in.... Alvast dank :)
Dat heb ik eigenlijk bewust zo gedaan. Als je de TS gewoon rustig doorleest is het meer dan duidelijk hoe en waar je een foto kan inzenden. Doe je dat niet, dan val je dus meteen door de mand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Das nog niet eens zo slecht bedacht, ik kon de link in eerste instantie ook niet vinden & heb toen maar besloten om eens rustig de TS te lezen :)

It paid off :p

[edit]
De site lijkt me down, zowel in FF als IE...

[ Voor 14% gewijzigd door aramdin op 24-04-2007 20:24 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Site doet het hier (weer?) prima, maar er is nog heel weinig te zien (2 foto's), terwijl vandaag de laatste inzenddatum is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:21:
Site doet het hier (weer?) prima, maar er is nog heel weinig te zien (2 foto's), terwijl vandaag de laatste inzenddatum is?
oei dan ga ik nog snel wat opsturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Haha, kijken of ik hem eruithaal (als hij tenminste door de ballotage komt ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel inzendingen zijn er dan nog bijgekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Site doet het hier inmiddels ook weer. Ik ben ook benieuwd hoeveel inzendingen erbij zijn gekomen!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Er staan nu 4 foto's, maar die van Hos2 staat er imo nog niet bij (ze zijn alle vier redelijk scherp ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op woensdag 25 april 2007 @ 00:32:
Er staan nu 4 foto's, maar die van Hos2 staat er imo nog niet bij (ze zijn alle vier redelijk scherp ;)).
oh moest de foto ook scherp zijn }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Scherp is een ruim begrip :p

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Stemmen is inmiddels mogelijk, maar slechts op VIER foto's?
Die van hos2 zie ik er nog niet bijstaan, dus mss missen er nog meer?
IMO rammelt het een beetje, bij deze contest. Het is sowieso een beetje vreemd, om twee foto's (vrijwel) de hele periode te tonen, om dan op het laatste moment er nog twee toe te voegen.
Volgende keer alle foto's tegelijk publiceren ter beoordeling, dat lijkt mij eerlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Volgens mij is het al bekend, maar zou hier wat aan gedaan kunnen worden. Deze melding krijg ik altijd bij het stemmen (stem wordt wel geteld) en dan moet ik via de index weer terug:

Exception
Fout opgetreden
Er is een onbekende fout opgetreden Error detail: org.hibernate.UnresolvableObjectException: No row with the given identifier exists: 0, of class: tca.hibernate.photo.PhotoCategory

[ Voor 3% gewijzigd door Alain op 26-04-2007 00:30 ]

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Toff schreef op donderdag 26 april 2007 @ 00:13:
Stemmen is inmiddels mogelijk, maar slechts op VIER foto's?
Die van hos2 zie ik er nog niet bijstaan, dus mss missen er nog meer?
Kan natuurlijk altijd eventueel zo zijn dat hij niet is goedgekeurd. Ik weet niet precies HOE onscherp hij was ;)
IMO rammelt het een beetje, bij deze contest. Het is sowieso een beetje vreemd, om twee foto's (vrijwel) de hele periode te tonen, om dan op het laatste moment er nog twee toe te voegen.
Volgende keer alle foto's tegelijk publiceren ter beoordeling, dat lijkt mij eerlijker.
Hier heb ik eigenlijk helemaal niet zo'n moeite mee; wellicht dat een kleine hoeveelheid inzendingen last-minute inzendingen nog wat stimuleert?
AlainS schreef op donderdag 26 april 2007 @ 00:28:
Volgens mij is het al bekend, maar zou hier wat aan gedaan kunnen worden. Deze melding krijg ik altijd bij het stemmen (stem wordt wel geteld) en dan moet ik via de index weer terug:

Exception
Fout opgetreden
Er is een onbekende fout opgetreden Error detail: org.hibernate.UnresolvableObjectException: No row with the given identifier exists: 0, of class: tca.hibernate.photo.PhotoCategory
Dit stoort ook mij behoorlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met het uploaden kreeg ik de eerste keer ook een foutmelding. de tweede keer pakte hij het wel goed.

maar ja ik denk dat hij niet door de ballotage commissie is gekomen zoals te doen gebruikelijk is met mijn fotos als het echt op fotografische aspecten aankomt }:O

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ik heb net nog een hoop foto's toegevoegd waar we in eerste instantie eigenlijk een beetje over twijfelden. Maar bij gebrek aan meer (what's new :P) toch maar erbij om nog wel enige keuze te hebben bij het stemmen.

Die foutmelding is bekend, zie ook vorige contests. We gaan daar in het huidige systeem niets meer aan doen, maar er wordt gewerkt aan een nieuw systeem waar ook andere suggesties van jullie in worden meegenomen. Details daarover komen op zijn tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik had ook nog een foto ingestuurd. Daar had ik zoefff al een berichtje over gestuurd, maar verder geen reactie op gehad. Ik kreeg namelijk een foutmelding na het invullen van de foto gegevens, zoals de sluitertijd etc. Blijkbaar is mijn foto dus ook niet doorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:26
Ik wilde een paar foto's gaan raten, maar krijg een foutmelding.....

[ Voor 0% gewijzigd door BaSsDruM op 26-04-2007 13:44 . Reden: Sorry, niet hierboven gelezen :z ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Zoefff schreef op donderdag 26 april 2007 @ 09:44:
Details daarover komen op zijn tijd :)
Beloof nou niet teveel, anders krijgen we die discussie weer >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Leuke foto's zijn er bij gekomen. Wat mij betreft een goede zaak dat de lat wat lager is te komen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ben benieuwd, wat mensen vinden van de foto's die er staan, krijgen we nu ook de waardering te zien na die tijd van iedereen of wederom alleen degenen die iets opgestuurd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Nomad schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:40:
Ben benieuwd, wat mensen vinden van de foto's die er staan, krijgen we nu ook de waardering te zien na die tijd van iedereen of wederom alleen degenen die iets opgestuurd hebben?
Als de uitslag bekend is, zie je in het overzicht je eigen waardering en de totaalscore. Ik weet niet of je de score ook te zien krijgt als je helmaal niet stemt, maar wie stemt er nu niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Woei, punten gegeven. Een aantal erg leuke inzendingen, een aantal wat mindere inzendingen, maar alles bij mekaar toch aardig wat!

gruwelijk irritante foutmelding elke keer, kan dat niet opgelost worden O-)

[ Voor 26% gewijzigd door Garyu op 26-04-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
ik heb als ik wil stemmen deze foutmelding:
Fout opgetreden
(geen commentaar ingevult, wel cijfertje)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Het cijfer blijft staan, je moet terug om een andere foto te kiezen..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Toch moet mij van het hart, dat het niveau van de inzendingen wat tegenvalt, gemiddeld dan. Ik vermoed echter, dat de themakeuze hier ook enige invloed op heeft. Het IS namelijk nog lang geen zomer... Meer een augustusonderwerp IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Het is al geruime tijd warmer dan normaal, daarnaast is ook de zomertijd niet zo lang geleden ingegaan toch?

Denk genoeg reden voor het thema wat nu gekozen is :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
De zomertijd begint op de laatste zondag van maart, dus alle grappen en grollen die daarmee verband zouden kunnen houden vallen af, als je de contest per 1/4 laat beginnen... Natuurlijk zijn er een paar dagen geweest, die een beetje aan de zomer hebben doen denken, maar als je dan naar de natuur kijkt, is het doodgewoon nog niet zo ver. Japanse kers bloeit niet in de zomer, zo simpel is het. Anyway, do not shoot the messenger, ik probeer een reden te zoeken, waarom de kwaliteit van de inzendingen (mij) wat tegenvalt, niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 00:58:
ik probeer een reden te zoeken, waarom de kwaliteit van de inzendingen (mij) wat tegenvalt, niks meer.
misschien omdat ik nu voor het eerst mee doe *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De resultaten zijn te zien en ben blij met het commentaar (zowel positief als negatief)
Cijfers vind ik ook redelijk goed uitkomen, hoewel de z/w van de 2 ramen van mij hoger had mogen krijgen, vond het een erg mooi moment :)

Ik had de foto met de aap opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik de vogelverschrikker die was genomen met al ondergaande zon dus ik kon niet wachten tot de bloemtjes weer verlicht werden . toch wel leuk die contest , krijg tenminste goeie kritieken die ik met mijn partyshots niet of zelden krijg

ik wou eerst een foto die ik speciaal op het eerste buitenfeesie had gemaakt insturen hiervoor. maar ja dan lag de referentie naar mij toe nog wel voor de hand :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ik ben wel benieuwd naar de verschillende kommentaren. Zou leuk zijn als die ook gepost worden.

of had ik dat al een keer gevraagd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Dank voor de commentaren op mijn foto. Van mijn vriendin zijn de voetjes in de duinen, ik was de fotograaf en nu deze contest dus gewonnen! *O*

Goede commentaren, en leuk om er mee bezig te zijn. Volgende maand doe ik weer mee!

[ Voor 14% gewijzigd door Aristos op 01-05-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

commentaar wat ik kreeg (zonaanbidder):

-De keuze van je onderwerp is heel orgineel. Het moment is perfect gekozen. Alleen... en ja dat was denk ik lastig te veranderen, uit je standpunt van je foto komt het niet helemaal duidelijk naar voren dat het aapje van de zon geniet. Ik had eigenlijk wat van zijn zonovergoten buikje willen zien en niet van de schaduw op z'n rug. Misschien had je ook zijn kop met beide ogen erop kunnen zetten? Maar omdat je thema ultiem is gekozen toch een 7.

-Compositie kan spannender, minder scherptediepte was mooier geweest.

-Leuk, leuk :)

-Leuke foto, goeie timing. Vinde de achtergrond een beetje storen, kleinere DOF was mooier geweest

-leuk

-wat meer contrast en kleur had wel gemogen.

-het duurt te lang voordat ik er een aap met gezicht in ontdek.

-Best een grappige foto, maar hij doet me niets. Ik ben op zoek naar de voorkant. Ik zie geen ogen of gezicht. Hoewel ik vermoed dat de rechterkant zijn hoofd is. Maar daardoor is de spanning weg. Ik geef hem een 6, net voldoende omdat hij goed belicht is en scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de foto van de barometer. Voor de eerste keer dat ik meedoe en ben eigenlijk nog maar net begonnen met het hobby fotograferen.
Ik wou even bedanken voor het commentaar, ik ben er erg blij mee. Zo weet ik waar ik volgende keer beter op moet letten e.d. Volgende maand ben ik er weer bij.

Hier volgt het commentaar op mijn foto, voor degene die er geinteresseerd in zijn:
  • Technisch mooi uitgevoerd en goed bedacht, maar de onrust rechtsboven doet echt afbreuk aan je foto.
  • Leuk :). Leuk bedacht, lekker speels neergezet. Alleen is de barometer nou niet echt schoon, en is de foto erg rommelig. Een zesje.
  • Leuke simpele invulling, wel storende achtergrond
  • Volgens mij had je hier nog iets meer bij kunnen leggen, een fleurig bloemetje uit de tuin, een passende vakantiefolder. Zo had je het onderwerp nog sprekender kunnen maken. De keuze is wel heel orgineel. Ik weet niet wat het is, maar het standpunt oogt naar mijn gevoel niet prettig. Iets meer afstand was denk ik beter geweest. Links onder en rechts boven op je apparaat zit een te felle gloed. Scherpte is netjes, standpunt orgineel, bij elkaar vind ik dit zeker een 7 waard.
  • Jammer dat het klokje vies is verder wel leuke foto
  • Leuk idee, alleen jamer dat de echte wijze niet naar 'mooi' wijst
  • Mooie foto met een goed idee, alleen jammer dat de luchtdruk vrij laag is (detailtje)
  • Idee is erg leuk, kwaliteit van de foto wat minder. Het woord mooi had van mij scherp gemogen, ipv. het naaldje van de meter.
  • Op zich een prima foto, als stoor ik me wel aan de CA. Dat zijn die paarse en rode randjes.
  • Leuk onderwerp gevonden, compositie vind ik ook best geslaagd (hoewel rechtsboven wat ondefinieerbare rotzooi zit). Scherptegebied is eigenlijk net wat te hoog. Vind hem toch leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
En dit zijn mijn commentaren:

* Mooie compositie zeg!

* In zijn eenvoud uiteindelijk een sterk beeld. Jammer van de lucht.

* Misschien had je de kleuren nog wat kunnen versterken, het zomerse gevoel zit er wel in, maar de belichting is beetje vlak en de tint ook :)

* Prima, lekker compositie, kleurtjes en origineel idee. De beste van deze maand.

* Punten voor originaliteit. Leuk gedaan, goed gevonden. Horizon in het midden vind ik nog het meest jammer, je had de ruimte beter kunnen gebruiken

* Leuke, frisse kleuren, jammer van de rare blauwe lucht (zie overgang met zee). Voeten als onderwerp maakt het helemaal af; een 9 van mij!!

* nice sfeertje.

* Gewoon top :D.

* Ik denk eerder aan een moord, ongeval, verkrachting etc. dan aan zomer. Niet zozeer omdat de zon afwezig is, want dat maakt het strand, de blauwe lucht en zee en de duinen wel goed. Maar twee blote voeten!? Dat maakt geen zomer. Aan de andere kant is het natuurlijk wel een goede en mooie foto. De voeten zitten op een fijne plek en de foto kijkt prettig weg. Dit is een ruime 7, maar een 8 vind ik het toch net niet.

* Leuk idee en goed uitgewerkt!

* Leuke, mooie foto die goed op het onderwerp slaat.

* Heel geinig, doet me denken aan vakantiekaarten. De voeten hadden van mij nog iets duidelijker in beeld gemogen, dus niet achter het gras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Zijn er trouwens al plannen voor een nieuwe contest voor mei? Met nieuwe site of nog de oude? En wat is het onderwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De eerste maand was deze contest nog niet zo'n succes, maar de andere 2 maanden (maar/april) vind ik het aantal inzendingen keurig en is het idee dus best geslaagd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik heb nu pas de tijd gehad om weer te kijken en had een nummer 2 plek bemachtigd :) Ik had de foto genaamd "Genieten"

Dank voor alle stemmen + commentaar :D
- Ik vind de flare toch wat storend. Het thema zomer komt daarentegen weer wel goed uit je foto (ook zonder flare door de gloed rond haar haar). Jammer van de soort kleding die ze aan heeft, dat doet dan weer niet aan zomer denken. Een 6,5 maakt net een 7.

- Grappige foto, leuke glimlach, ook scherpte is prima. Jammer alleen van die flare. En ik vraag me af of je bewust de lichtbalans verkeerd hebt staan. Het madeliefje is namelijk geel en niet wit zoals het hoort. Ik ga er maar vanuit dat het hoort, maar omdat ik er niet de toegevoegde waarde van zie (ik krijg nu een beetje een jaren 70 gevoel) een dikke 7. Ik heb net zelf lopen klussen in PS, ik heb het resultaat staan op www.tomsmulders.nl/1475.jpg Dit was na twee minuutjes aanklooien.

- Heerlijke retrolook, alleen een beetje té warm misschien. De kleuren kloppen niet helemaal met de retro. Die blik is geweldig, echt genieten van het zonnetje :).

- Leuke foto die mij precies het zomertijd gevoel geeft.... zelfs de lensflare past bij het plaatje :)

- welk leuke foto. allen jammer van de kraag.

- onnatuurlijke kleuren en een vreemde waas

- Heerlijke compositie, erg passende bewerking, maar de flare stoort me.

- echt jaren 70-tig kleuren. Maar de flair had niet gehoeven.

- Idee is prima, wel een enorme waas over de foto. Jammer.

- Jammer van de flare :|, er mocht ook iets meer ruimte om het gezicht zitten naar mijn mening. Was andersom fotograferen geen optie? (gezicht lekker in de zon, waardoor het wel lichter wordt)

- Lekkere foto, geeft een echt zomers gevoel. Ik vind de flare hier wel wat toevoegen. Minpuntje is de uitgebeten belichting in het haar.

- Vind hem wat te gelig, zomer is meer fris en het gezicht heeft niet de juiste kleur. Toch, de gecontroleerde flare is zeker een toevoeging. Maar ze lijkt er niet heel makkelijk te liggen.

- lief
Als reactie op wat commentaar:

-De foto is express wat gelig door een cross process bewerking, zie nog een pic @ http://www.ducked.nl/mini-series/a-sunny-weekend-in-venlo/ . @ Tomsmulders, bedankt voor de moeite, maar je snapt nu mn bedoeling :)
-De flare kwam een beetje ongelukkig, het haar is daardoor ook een stuk uitgebeten
-Qua compositie zal ik de volgende keer nog beter opletten!

Tot de volgende keer 8)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nomad schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:43:
De resultaten zijn te zien en ben blij met het commentaar (zowel positief als negatief)
Cijfers vind ik ook redelijk goed uitkomen, hoewel de z/w van de 2 ramen van mij hoger had mogen krijgen, vond het een erg mooi moment :)

Ik had de foto met de aap opgestuurd.
Hehe thx , die van die ramen was mijn foto :) Ben best tevreden met de cijfers, alleen snap ik niet waarom iemand mij een 1 heeft gegeven. Ik snap best dat iemand de foto niet bevalt, maar is hij dan een 1 waard? Misschien een idee om voortaan de hoogste en laagste cijfers te schrappen?

Hier is trouwens het commentaar op mijn foto:

- Ja hij is lekker. Echt wel zomer, zelfs het (tegen je gevoel ingaande) z/w vind ik lekker, mede de harde contrasten...dit is netjes gedaan :)

- Fijne plaat, de keuze voor zwart wit is een must in dit geval. De blote body doet direct aan zomer denken. Je hebt een orginele invalshoek gekozen. Misschien was het een idee geweest om dat bord weg te werken? Het leid de aandacht af. Toch een 8...

- Leuke foto, jammer van dat jack&jones bord. Ik snap alleen niet waarom je hem in zwart/wit hebt gemaakt. Ik vind dan juist de fleurigheid van de zomer verdwijnen. Wel lekker scherp.

- Jammer van het bord, anders was ie echt wel de beste geweest van deze 4...

- Leuke plaat, maar de zwart wit doet het überhaupt niet voor mij. Het Jack&Jones logo stoort, ik had hem véél liever recht van voren gezien, in kleur :).

- sprak me eerst niet zo aan, omdat ik z/w niet meteen met de zomer associeer, maar ik kan hem toch wel waarderen. van onderen net iets te krap 9had graag het eind van de schaduw van "zijn voeten gezien) en "haar" gezicht had iets meer licht moeten vangen. overigens ziet "zijn" rechterduim er heel vreemd uit, ik kan het niet plaatsen, maar dat wil ik niet meewegen, want dat kan aan mij liggen.

- Mooie foto. Leuk zomers taffereel. Ik begrijp alleen de zwart-wit omzetting niet helemaal, dat haalt de sfeer er volgens mij een beetje uit.

- zon?

- Mooi gezien, maar hij doet wat onscherp aan... Geen wow gevoel.

- Wat hard van contrast met wel een aardig idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik vraag me ook af wat iemand bezielt om een "1" uit te delen - net als een "10" overigens. Toch is de invloed van de uitgedeelde enen niet echt schokkend. Ik heb de moeite genomen om het in een tabelletje te frommelen:
Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/4865/scoresko0.jpg

Er zijn vier enen uitgedeeld en de maximale invloed op de eindscore was 0,24 punt, waardoor in dit geval de foto op plaats drie een plekje geklommen zou zijn naar plaats twee, met het minimale verschil van 0,02 punt. In het kader van deze priceless contest gewoon verwaarloosbaar dus.

offtopic:
Ik had de Hosfoto dus goed! (het 4e teken van mijn commentaar was een "!")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Toff schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 01:57:
Ik vraag me ook af wat iemand bezielt om een "1" uit te delen - net als een "10" overigens. Toch is de invloed van de uitgedeelde enen niet echt schokkend. Ik heb de moeite genomen om het in een tabelletje te frommelen:
[afbeelding]

Er zijn vier enen uitgedeeld en de maximale invloed op de eindscore was 0,24 punt, waardoor in dit geval de foto op plaats drie een plekje geklommen zou zijn naar plaats twee, met het minimale verschil van 0,02 punt. In het kader van deze priceless contest gewoon verwaarloosbaar dus.

offtopic:
Ik had de Hosfoto dus goed! (het 4e teken van mijn commentaar was een "!")
He, das een handig tabelletje! 0,24 punt is nu niet zoveel, maar stel dat je 40 inzendingen hebt, dan kan dat zo 5 plekken schelen. Misschien dat er in het systeem een aanpassing kan komen, zoals ik net aangaf, waarin de hoogste en laagste waarden worden weggefilterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Een beoordeling die meer dan 3 volle punten van het gemiddelde afwijkt is imo wel een onderzoekje naar het stemgedrag waard. De "onderste" twee enen passen nog enigzins in het beeld, maar wie foto 1 c.q. 3 met een één waardeert, die moet toch met een goed verhaal komen. Klusje voor de mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Toff schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 15:32:
Een beoordeling die meer dan 3 volle punten van het gemiddelde afwijkt is imo wel een onderzoekje naar het stemgedrag waard. De "onderste" twee enen passen nog enigzins in het beeld, maar wie foto 1 c.q. 3 met een één waardeert, die moet toch met een goed verhaal komen. Klusje voor de mods?
Dat ben ik met je eens. Het hoeft natuurlij niet zo te zijn, maar het is wel een beetje vreemd dat er bij de eerste foto 3 eenen worden gegeven, terwijl de overige 28 stemmers hoger dan een 6 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een 1 uitgedeeld aan 'touched', dat zou foto 8 zijn denk ik? Maar die staat niet op de lijst? Overigens is die 1 vanwege het feit dat het m.i. niks met zomertijd te maken heeft, die foto kan in elk seizoen genomen zijn.

En nog een opmerking:
Dit zei je op het moment dat er twee foto's gepost waren, waarvan 1 met jouw camera. Dus voor mij was wel duidelijk wat jouw foto was. Ik bedoel dit absoluut niet persoonlijk, maar aangezien er nogal wat te doen was over het op voorhand weten welke foto van wie was de vorige keer wil ik dit toch even opmerken. Expres hiermee gewacht tot de maand afgelopen was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ter verduidelijking:

De rangnummers van de foto's die ik heb gebruikt komen uit de top50. De volgorde is daar anders dan in de stemronde ("touched" = foto 10).

De in de matrix voorkomende getallen zijn de percentages, niet de aantallen stemmen. Die zijn als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/8823/scoresaantalzw6.jpg (er is maar 1 "1" uitgedeeld aan foto 1).

Excuus voor de verwarring. Als je een tijdje aan het spelen bent met cijfers, lijkt het zo logisch.

@Aikon:
Ik heb al eerder hier betoogd, dat het nogal moeilijk is om foto's van de zomer(tijd) te maken in de lente. Als je dat criterium hanteert om enen uit te delen, dan kan je er nog wel een paar geven. Er is er niet één bij, die echt in de zomer is genomen, gefotografeerde bloesems bloeien in de lente, een barometer kan ook in de winter "mooi weer" aanwijzen (zeker met de instelbare wijzer ;)) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Zit het meisje minder in de zon dan die in "Genieten" op de tweede plaats? Natuurlijk kan je punten aftrekken, als jij vindt dat een foto niets met het onderwerp te maken heeft, maar zelf trek ik daar hooguit 1-1,5 punten voor af. Lager dan een 3 ben ik eigenlijk nog niet gekomen en hoger dan een 8 ook nog niet (maar wie ben ik).
Je conclusie betreffende "de" foto van Simon kan ik niet volgen trouwens. Als een foto in de "qeue" staat, is hij nog niet zichtbaar, dus hoe kan jij hem dan al zien? De 5D is natuurlijk wel een beetje een spoiler, die zie je minder hier dan een 350D ofzo. Misschien moet dat gegeven bij de volgende ronde maar achterwege gelaten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woudew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 13:27
De foto met het gevoel van de zomer is dus van mij.

Ik dank jullie allen hartelijk voor jullie commentaar. Op deze manier kan ik mijn foto's verbeteren.
Ook is het mij duidelijk geworden dat je het niet iedereen naar de zin kan maken,

Commentaren:

- Compositie is erg mooi, de zon, de flare, allemaal in orde, maar de voorgrond is mij echt te licht.
Blauwe lucht, vliegtuigwolkjes, bloemetjes en zonnetje. Het geeft een zomers gevoel. Jammer genoeg is de flare niet mooi, te dominant, het onderwerp niet zo orgineel. Wel een voldoende.

- Het idee is wel aardig, maar ik vind de zon te sterk aanwezig en de wolkenstreep in de lucht leidt af van het onderwerp.

- Lekker hoor, leuk ingeflitst waardoor de bloemen goed zichtbaar worden. Toch vind ik hem een beetje onnatuurlijk, je "weet" dat deze bloemen met dit licht niet zo mooi gekleurd zijn, zeker ook omdat in de linkerbovenhoek wel de donkere bloemen zichtbaar zijn... Toch een dikke 6, met helemaal goede belichting van onderen (spiegel, groot wit vlak) was het een dikke 8 geweest.

- dit is lente, geen zomer. zonlicht is overdone (brrr flares) en de condensstreep in de lucht stoort.

- Voelt als zomer, dus geslaagd. De flares zijn leuk en die condensstreep breekt de rechterkant van de foto prima. Netjes

- Op zich wel leuk, maar wel erg overbelicht. Ook nogal rommelig doordat de boom en de vliegtuigstreep elkaar raken. Heb verder niet zo'n problemen met de flare, maar wel met het streepje rechtsonderin. Alles bij mekaar een net-niet-foto, die vanuit een ander perspectief misschien leuker zou zijn geworden.

- te veel flare

- ondedelijk onderwerp, zo komt het frisse zomergevoel niet echt naar boven. (ingeflitst?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
@Toff: Bij meerdere foto's kwam het thema niet erg naar voren idd, dat heb ik ook meegenomen. Op zich maakt het mijn inziens niet zoveel uit of de foto wel of niet in de zomer is genomen, als hij maar het thema zomertijd uitstraalt, dat vond ik bij touched gewoon absoluut niet het geval. De barometer bijv. duidt op mooi weer, wat mij toch vooral aan de zomer doet denken.

Simon zei dan wel dat 'ie in de qeue stond, maar iig tegen de tijd dat ik het bericht las waren er 2 foto's zichtbaar waarvan 1 met een 5D idd. Of ik het bericht nou later las of dat de qeue al heel snel verwerkt was weet ik niet. 100% Zeker weet ik het dan ook niet uiteraard, maar de kans is vrij groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik zal voortaan niets meer zeggen... pfoeh.. , ik zal wel volgende keer geen exif bij vermelden :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik hoop niet dat je je aangevallen voelt, dat is absoluut niet de bedoeling, maar ik wou het toch even opmerken ivm de discussie over het op voorhand weten welke foto van wie is. :)

Sowieso als alle foto's in 1 keer beschikbaar komen op het einde v/d maand (dat was ook een suggestie geloof ik) is het probleem ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

maar aan het einde ineens allemaal online zetten vind ik niet zo geslaagd, want je kan nu juist zo leuk zien wat iedereen aan ideeën tot nu toe had (en daar je voordeel mee doen cq zelf iets anders verzinnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Geen punt, ik zal 't voortaan laten, maar ik heb 't gevoel dat je aan die anonimiteit niet teveel moet hechten.. Verder vind ik 't pas op 't einde zien ook niet zo'n top plan :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Jongens (en meisjes), terwijl wij hier lekker lopen te discussieren, is er nog geen nieuwe contest. Wanneer (en hoe en waar) komt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

was nieuwsgierig of Floris ook de laatste paar keer had mee gedaan?
kwam dit berichtje net tegen namelijk :+
Floris in "Fotografie feedback topic v2.0"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Deze maand komt geen contest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

jawel, in fgs feedback topic kan je lezen dat ik dit ook vroeg, ze zijn er mee bezig en hij komt binnenkort neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verrek! toch nog een meicontest :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:57
Nu nog een eigen topique ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
Rondingen... ben ik nu de enige waarbij er bepaalde rondingen door het hoofd schieten?? :+

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
DiEPVRiESKiP schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:28:
[...]
Rondingen... ben ik nu de enige waarbij er bepaalde rondingen door het hoofd schieten?? :+
De enige rondingen die ik zie zitten in de nul, van 0 inzendingen, dus leef je uit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Is het niet de moeite waard om een nieuw topic te openen? Volgens mij zijn genoeg mensen geinteresseerd!
Pagina: 1