Foto-contest maart - Urban / straatfotografie

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25

Fotografie maandcontest

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/FG/got-foto-contest-header.jpg

De eerste maand is inmiddels achter de rug met helaas wat weinig inzendingen, maar we hebben goede moed dat er deze maand meer ingezonden gaat worden! Omdat februari maar 28 dagen telde en we graag een redelijke stemperiode willen hebben, kan je nog tot 3 maart je stem uitbrengen op de inzendingen van februari. Daarna zullen de winnaars (of in dit geval meer de verdeling 1-2-3) in dit topic bekend worden gemaakt.

Deze maand dus een nieuw onderwerp en nieuwe kansen. Heb je de regels vorige maand nog niet gezien, lees ze dan aandachtig door. De maandcontest lijkt veel op de huidige weekopdrachten, uiteraard wel met een aantal uitzonderingen. Zo zal deze contest natuurlijk langer lopen, en kan er na afloop ook op de foto's gestemd worden waardoor er -in tegenstelling tot de weekopdracht- ook echt een winnaar kan worden aangewezen. Als platform voor het uploaden van de foto's en het stemmen zullen we het mooie systeem van momania gebruiken, jullie vast nog wel bekend van de t.net fotocontest :)

Regeltjes
FG zou FG niet zijn als we niet een paar regels hadden opgesteld om de contest in goede banen te leiden. Lees ze dus even rustig door, zodat er (achteraf) geen onduidelijkheden ontstaan ;)

[list=1]•
Geen archief-foto's
Dit is iets waar we zwaar aan tillen. Het doel van de maandcontest is -net zoals bij de weekopdracht- dat er aan het begin van de maand een opdracht / thema wordt gegeven, en dat je met dit thema in je hoofd gaat nadenken over een foto, en deze foto gaat maken. Alle foto's gemaakt voordat het thema bekend is, worden dus aangemerkt als archieffoto, en zonder pardon en notificatie verwijderd.

Kwaliteit & thema
Ingestuurde foto's moeten voldoen aan een minimale showcase-kwaliteit, en natuurlijk ook goed binnen het thema passen. Is dat niet het geval, dan zal de foto verwijderd worden.

Borders & signatures
Vanwege de anonimiteit (zie ook de punt(en) hieronder) mogen er geen handtekeningen, copyrights, etc. in de foto staan, die wellicht eenvoudig kunnen verklappen van wie de foto is. Ook borders zien we liever niet, upload de foto gewoon 'puur' :)

Compilaties
Compilaties van meerdere foto's zijn niet toegestaan. Je kan maar 1 foto insturen, het is dus niet de bedoeling om meerere foto's in die ene foto te proppen.

Looptijd van de contest
De contest zal starten op de 1e van iedere maand. Foto's kunnen ingestuurd worden tot en met de 24e van de maand (23:59 uur). Dat betekent dus dat er daarna, afhankelijk van de maand, nog 6 of 7 dagen gestemd kan worden. Op de 1e van de volgende maand zal de winnaar bekend worden gemaakt :)

Deelname
De deelname is vrij voor iedereen die op GoT geregistreerd is, dus ook crewleden kunnen aan deze contest meedoen. Het insturen, alsmede beoordelen van foto's, gebeurt anoniem.

Iedereen mag (en kan) 1 foto per maand insturen. Hoe dat precies gebeurt lees je hieronder.

Bespreking binnen dit topic
Om de bovenstaande anonimiteit voor een eerlijke beoordeling te behouden, is het niet de bedoeling om tijdens de contest je foto's in dit topic te plaatsen. Dit topic is puur bedoeld voor discussie om en over het onderwerp, het opdoen van ideeën, etc. Na bekendmaking van de winnaar (in dit topic) staat het iedereen natuurlijk vrij om te discussieren over de ingezonden foto's. Graag zelfs :)

Winnaars & prijzen
Aan het eind van de stemweek hebben we natuurlijk een aantal winnende foto's. De nummers 1, 2 en 3 zullen we plaatsen in dit topic. De rest van de foto's blijft uiteraard gewoon op de contest site staan, inclusief score, stemverdeling en eventueel commentaar.

Er zijn op dit moment geen tastbare prijzen beschikbaar, de winnaars zullen het dus moeten doen met de eer. Uiteraard zijn ze wel verzekerd van een plekje in de hotshots!
De contestsite
We zullen net zoals bij de t.net fotocontest, gebruik maken van de contestsite gemaakt door momania. Deze is gekoppeld aan de andere onderdelen van tweakers.net, dus als het goed is ben je daar automatisch ingelogd als je hier ingelogd bent.

Deze site werkt eenvoudig. Het overzicht van alle contests vind je op de TCA Photo contest index, de huidige contest is Urban / straatfotografie. Aldaar kan je een categorie kiezen, bij de maand-contests zal er altijd maar 1 categorie zijn. Binnen die categorie kan je klikken op "Join contest" om je foto in te sturen.
[list=1]• Upload je foto (maximaal 2 MB en 1024px breed).
• Vul de titel (verplicht) en beschrijving in, en pas eventueel de automatisch gegenereerde EXIF-info aan (het heeft geen zin om de datum aan te passen, de crew kan de originele waarde ook zien natuurlijk ;)).
• Je foto staat dan in de queue om goedgekeurd te worden door 1 van de FG crewleden. Je kan je foto's, en de status daarvan, ook zien als je klikt op "My photos". Zodra de foto is goedgekeurd zal hij in het overzicht verschijnen, en doe je mee aan de contest!
Let op: Je inzending is definitief. Heb je eenmaal een foto geupload, dan kan je deze niet meer aanpassen of verwijderen. Denk dus voor het uploaden goed na of je met deze foto mee wilt doen.
Thema
Het thema van deze maand is "Urban / straatfotografie" :)

Eerdere contests
Opmerkingen
Opmerkingen omtrend het huidige thema kan je natuurlijk kwijt in dit topic, opmerkingen over de maandcontest in het geheel zouden we graag in het FGS feedback topic willen zien.
Happy shooting! Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Winnaars van de februari contest

1e plaats - Buigbare liefde

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/FG/winnaars-fotocontest/2007-02-Geliefden-1.jpg

Gemaakt door The Alchemist, gemiddeld cijfer: 7,8

2e plaats - Tie-d together

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/FG/winnaars-fotocontest/2007-02-Geliefden-2.jpg

Gemaakt door Rudedadude, gemiddeld cijfer: 6,6

3e plaats - Geliefden?

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/FG/winnaars-fotocontest/2007-02-Geliefden-3.jpg

Gemaakt door MIJ, gemiddeld cijfer: 4,4

[ Voor 97% gewijzigd door Zoefff op 06-03-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ok. Straatfotografie / urban fotografie. Ik heb nu even gezocht op deze termen maar het is me nog niet helemaal duidelijk.

Bij straatfotografie denk ik aan foto's met als onderwerp mensen in een stadsomgeving (itt tot foto's met als onderwerp een gebouw waarbij er ook nog toevallig mensen op de foto staan).
Bij urban fotografie denk ik aan de platen die fotografen maken van oude meuk wanneer ze een of ander slooppand binnensluipen. Meestal zijn het foto's met veel vignettering en crossprocessing :P

Klopt dit, zit ik er naast, zie ik het te breed, zie ik het te nauw?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

goed onderwerp, als mensen hier niks mee kunnen, dan kan de contest zijn deuren ook wel weer sluiten :P..kortom, inzenden deze maand :). Wel heel breed, van een verlaten pand, tot skaters in een park tot nou ja..bedenk zelf maar :)
Vind het een goede keuze.

edit: @rudadude: volgens mij klopt het wel wat je zegt, lekker breed zoals ik ook al zei. Hou er wel van voor een keer.

[ Voor 19% gewijzigd door Nomad op 01-03-2007 10:01 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

Misschien kan in de topic waarschuwing nog evne een link naar de Contest-site opgenomen worden? Thnx! O+

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Leuk onderwerp, zal er eens over na gaan denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Rudedadude schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:59:
Ok. Straatfotografie / urban fotografie. Ik heb nu even gezocht op deze termen maar het is me nog niet helemaal duidelijk.

Bij straatfotografie denk ik aan foto's met als onderwerp mensen in een stadsomgeving (itt tot foto's met als onderwerp een gebouw waarbij er ook nog toevallig mensen op de foto staan).
Bij urban fotografie denk ik aan de platen die fotografen maken van oude meuk wanneer ze een of ander slooppand binnensluipen. Meestal zijn het foto's met veel vignettering en crossprocessing :P

Klopt dit, zit ik er naast, zie ik het te breed, zie ik het te nauw?
Je ziet het lekker breed. We hebben daar ook bewust voor gekozen vanwege de teleurstellende hoeveelheid inzendingen van vorige maand, hopenlijk is het deze maand met een breder onderwerp wat beter.

Je mag het natuurlijk zelf interpreteren, maar bij urban / straatfotografie zie ik zelf foto's van mensen in stedelijke omgevingen voor me. Maar ook het urban als in slooppand binnensluipen mag van mij :)
Garyu schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:35:
Misschien kan in de topic waarschuwing nog evne een link naar de Contest-site opgenomen worden? Thnx! O+
Wat is er mis met bookmarks? :P

Het staat bewust niet in de topicwaarschuwing, om zo mensen min of meer te dwingen om de startpost door te nemen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zoefff op 01-03-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

nomad85 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:00:
goed onderwerp, als mensen hier niks mee kunnen, dan kan de contest zijn deuren ook wel weer sluiten :P..kortom, inzenden deze maand :). Wel heel breed, van een verlaten pand, tot skaters in een park tot nou ja..bedenk zelf maar :)
Vind het een goede keuze.

edit: @rudadude: volgens mij klopt het wel wat je zegt, lekker breed zoals ik ook al zei. Hou er wel van voor een keer.
Ik had zowaar nog een breder onderwerp voorgesteld, vond men 'te breed interpreteerbaar' :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Floris schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:05:
[...]

Ik had zowaar nog een breder onderwerp voorgesteld, vond men 'te breed interpreteerbaar' :P
Lol, maar hoe dan ook, dit topic is breed genoeg en heb mezelf beloofd eraan mee te doen, wat ook moet kunnen vind ik, want iedereen komt in een juiste setting voor dit soort fotografie, het is 'slechts' een kwestie van het zien van de mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Ik heb hier nog wel wat recente dingen voor. Zal eens kijken of ik dit weekend nog nieuwe kan maken ook. Heerlijk onderwerp dit :Y

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
http://www.prime-junta.ne..._3/_Shoot_the_Street.html

Denk dat iedereen wat aan dit artikel heeft :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

wat een verhaal, de eerste pagina kan ik wel wat mee, maar die tweede pagina :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Marty26 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:02:
Ik heb hier nog wel wat recente dingen voor. Zal eens kijken of ik dit weekend nog nieuwe kan maken ook. Heerlijk onderwerp dit :Y
Lijkt me lachen om met jou beetje door de stad heen te banjeren trouwens. Spreek je nog wel even aan op msn om ff wat af te spreken. Brouwen we wel wat moois samen :Y

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me leuk een keer mee te doen... ik heb dit nog nooit gedaan, maar heb wel een mooie camera kunnen kopen voor een zacht prijsje. Nu lijkt het mij leuk middels dit soort topics wat ervaring op te doen in de fotografie wereld. Mischien wat mensen kunnen spreken enzo, zodat ik het een en ander leer enzo... dus ik ga nu effe de startpost lezen en jullie horen nog wel van mij :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg bij uploaden van mijn foto deze melding :

type Exception report

description The server encountered an internal error () that prevented it from fulfilling this request.

exception

javax.servlet.ServletException: Processing of multipart/form-data request failed. Read timed out
org.apache.struts.upload.CommonsMultipartRequestHandler.handleRequest(CommonsMultipartRequestHandler.java:242)
org.apache.struts.util.RequestUtils.populate(RequestUtils.java:1209)
org.apache.struts.action.RequestProcessor.processPopulate(RequestProcessor.java:821)
org.apache.struts.action.RequestProcessor.process(RequestProcessor.java:254)
org.apache.struts.action.ActionServlet.process(ActionServlet.java:1482)
org.apache.struts.action.ActionServlet.doPost(ActionServlet.java:525)
javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:709)
javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:802)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Hrm.
javax.servlet.ServletException: Processing of multipart/form-data request failed. Read timed out
doet me een beetje vermoeden dat het een erg groot bestand is wat je probeert te uploaden en dat het script daar op stuk loopt? Kan je de inzending ergens neerzetten en de locatie naar mij DM-en (niet in dit topic, dan weet iedereen al welke foto van jou is ;) ).

Zal met doorspelen naar momania, als hij het niet zelf al leest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz de foto is nog geen halfe mb :S

ik probeer het nu nog wel een keer, en anders stuur ik je wel een pm met de url van de foto :)

edit:

ben niet vaak op got ... lees hier wel vaak maar post amper wat... maar hoe stuur ik jouw een prive berichtje (A) haha, want ik kom er echt niet uit :(

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zoefff schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 02:53:
Hrm.
[...]
doet me een beetje vermoeden dat het een erg groot bestand is wat je probeert te uploaden en dat het script daar op stuk loopt? Kan je de inzending ergens neerzetten en de locatie naar mij DM-en (niet in dit topic, dan weet iedereen al welke foto van jou is ;) ).

Zal met doorspelen naar momania, als hij het niet zelf al leest :P
Of vanaf een erg trage of brakke verbinding natuurlijk. Want een timeout is gewoon tijd-gebaseerd, en niet direct afhankelijk van de afmetingen van het bestand?
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 08:32:
hmmz de foto is nog geen halfe mb :S

ik probeer het nu nog wel een keer, en anders stuur ik je wel een pm met de url van de foto :)

edit:

ben niet vaak op got ... lees hier wel vaak maar post amper wat... maar hoe stuur ik jouw een prive berichtje (A) haha, want ik kom er echt niet uit :(
Even op dit knopje duwen: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif
En dat vind je dan weer onder Zoefff zijn icon :)

(het kan trouwens zijn dat je eerst in je eigen voorkeuren Direct Messages moet aanzetten voordat je anderen mag DM'en.)

[ Voor 39% gewijzigd door Orion84 op 07-03-2007 10:24 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:21:
[...]

Of vanaf een erg trage of brakke verbinding natuurlijk. Want een timeout is gewoon tijd-gebaseerd, en niet direct afhankelijk van de afmetingen van het bestand?

[...]

Even op dit knopje duwen: [afbeelding]
En dat vind je dan weer onder Zoefff zijn icon :)

(het kan trouwens zijn dat je eerst in je eigen voorkeuren Direct Messages moet aanzetten voordat je anderen mag DM'en.)
hartelijk dank !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
sOid schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:52:
Leuk onderwerp, zal er eens over na gaan denken :)
* sOid heeft een (goed :P ) idee :+ Nu nog kijken of het uit te werken valt, waarschijnlijk niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
* neographikal plicht gedaan. Foto ingezonden \o/ Gemaakt met een 300D + kitlens notabene :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Ermmzz... de contestsite is dood :'(

wie doet hem maken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

We're on it :)

* Floor-is moet nog aan de bak trouwens, was er ff bij ingeschoten (en ik was ziek).

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
En het is weer gefixed. Thnx @ serverdudes O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Great! nu even een vraag, is de max breedte 1024 pixels of geldt dit ook voor de hoogte? in de TS staat namelijk breedte, op de contestsite breedte/hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Dat geld ook voor de hoogte ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik probeer al een aantal dagen een foto te uploaden, maar ik kan het beter opgeven. Naar wat ik begrepen heb zit hier veel development werk achter, maar het werkt écht voor geen meter. En het maakt in feite niet of het aan de brakke server of aan de code ligt, maar dit is niet bruikbaar.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Idem hier, ik heb m'n foto nu twee keer ingezonden, maar ik zie hem tot op heden nog niet staan. Vermoedelijk heb ik hetzelfde probleem als Oxi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
met Oxi en neographikal, mijn foto komt ook niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Foto's van neo en RedXraD staan nog in de queue, nog niet iedereen heeft daar zijn mening over gegeven. Foto van Oxi kan ik helaas nergens terugvinden, dus daar gaat wel iets mee mis. Er is nog iemand die problemen heeft, dus ik (we) zijn er mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Trouwens, als het goed is kunnen jullie (Neo en RedXraD) zien dat je foto nog in de queue staat bij de status @ "My Photo's" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Jij moet ook nog comments leveren he Zoefff-Zoefff ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

OK, volgens mij is het nu gelukt en ik heb deels het probleem gevonden. In safari wordt er niet geupload, dus dat verklaarde al veel van mijn mislukte pogingen. Maar ook in Firefox heb ik het vaak genoeg geprobeerd, maar daar kreeg ik altijd HTTP 500 ERROR's, dus van de server zelf.

Dus het ligt aan de brakke code én aan de brakke server. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ie7 doet het ook niet denk dan... daar had ik problemen mee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Nog 4 dagen en dan mag je al niet meer insturen. Zo te horen hebben we in ieder geval 5 foto's in de contet, oxi, redxrad, neographikal en de twee die al hadden ingestuurd. Wil zelf ook graag nog mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
nomad85 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:36:
Nog 4 dagen en dan mag je al niet meer insturen. Zo te horen hebben we in ieder geval 5 foto's in de contet, oxi, redxrad, neographikal en de twee die al hadden ingestuurd. Wil zelf ook graag nog mee doen.
Het zou leuk zijn als de foto's er bij kwamen te staan, want dat vind ik toch wel erg jammer, ik heb mijn foto een week geleden ingezonden en neo nog langer geleden en ze staan er nog steeds niet tussen. Dit is imho ook niet echt motiverend voor eventuele twijfelaars, want als je zo weinig foto's ziet staan, en zeker als je dus weet dat er wel meer foto's zijn maar om wat voor reden dan ook simpelweg niet ziet, ga je er dan je best nog voor doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

To-Do list: :?
  1. Fix de server
  2. Fix de code
  3. Accept de foto's snel of accept ze allemaal tegelijk op de 24e van de maand.
Of schrap het hele idee en dan gaan we lekker contests vullen op YLR. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Foto al gemaakt, moet hem alleen nog in et systeem zien te krijgen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Nog maar 2 dagen hè :P

Inmiddels 8 inzendingen publiek, 0 in de queue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
8 is in ieder geval al een aantal, maar het mogen er natuurlijk meer worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:03
Nadat ik bij de vorige contest te laat was voor mijn inzending (zoen-foto's met mijn vriendin), deze week netjes op tijd foto's gemaakt én ingestuurd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uploaden wil nog steeds niet... anders doe ik de volgende contest wel mee... snap al heel wat meer van me camera dan ik toen deed (ben pas begonnen met fotografie). Dus laat de mijne maar zitten, kijk eerst wel mooi mee enzo.

Staan erg mooie foto`s tussen trouwens, succes voor de deelnemers !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:31

momania

iPhone 30! Bam!

Wat lukt er dan niet aan uploaden? Krijg je time-outs, fouten, iets anders?

Zijn je foto's niet te groot?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Hm sorry FuNcNijN, ik dacht eigenlijk dat het je inmiddels al gelukt was? Vanwege je post @ Verwijderd in "Foto-contest maart - Urban / straatfotog..." :)

Heb je het al met een andere browser geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz zal is met firefox proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah godver, werkt het nu in 1 keer :x

*verwijdert IE7 rappies*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Dat had je sowieso al veel eerder moeten doen :P

Maargoed, neemt niet weg dat dit wel gefixed moet worden. Ik gok op een form-encoding probleempje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ow, enne... als we dan toch moeilijk aan het doen zijn... ;)

Het resize script heeft flink last van artifacts hier en daar, en das eigenlijk gewoon dik zonde...

Een bak koffie voor de lieve mod die dat ook nog even meeneemt als hij toch aan het scripten is :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je een voorbeeld van een foto op de site met een artifact? Want ik zie ze niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:09:
[...]

Dat had je sowieso al veel eerder moeten doen :P

Maargoed, neemt niet weg dat dit wel gefixed moet worden. Ik gok op een form-encoding probleempje ofzo?
nee het moet gewoon werken :P

maar goed, tis gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
momania schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:39:
Heb je een voorbeeld van een foto op de site met een artifact? Want ik zie ze niet :)
Hmmm, ik zit nu op een CRT te kijken, en dan zijn de artifacts inderdaad veel minder aanwezig dan op mijn LCD. Gare LCD's ook... :+

Wat mij betreft dus geen issue (meer :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

RedXraD schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:24:
[...]

Hmmm, ik zit nu op een CRT te kijken, en dan zijn de artifacts inderdaad veel minder aanwezig dan op mijn LCD. Gare LCD's ook... :+

Wat mij betreft dus geen issue (meer :P )
je ziet ze duidelijk bij bijvoorbeeld dat kindje op skates. Boven zijn linker pols. Het origineel heeft het niet, de verkleinde versie wel. Echt een issue is het niet, maar het zijn wel duidelijk artifacts. Het kan netter dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:05:
[...]

nee het moet gewoon werken :P

maar goed, tis gelukt :)
Bij mij schijnt het ook gewerkt te hebben. Natuurlijk zou het mooi zijn als je dat ook op de een of andere manier kan zien. Het enige dat ik nu zie (of eigenlijk niet meer zie) is de "Join Contest" button. Iets meer feedback zou natuurlijk fijn zijn.

Voorbeeldje: "Je foto is in behandeling.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Garyu schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 17:50:
[...]
Voorbeeldje: "Je foto is in behandeling.."
Per contest is er ook een knopje MyPhoto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

"ff stemmen voor ik zo vertrek"
Er is een onbekende fout opgetreden
Error detail: org.hibernate.JDBCException: Could not execute query
Refresh lijkt te werken...

En als je alle foto's gehad hebt. 8)7
Er is een onbekende fout opgetreden
Error detail: org.hibernate.UnresolvableObjectException: No row with the given identifier exists: 0, of class: tca.hibernate.photo.PhotoCategory

[ Voor 39% gewijzigd door Oxi op 25-03-2007 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Oxi schreef op zondag 25 maart 2007 @ 08:41:
"ff stemmen voor ik zo vertrek"

[...]

Refresh lijkt te werken...

En als je alle foto's gehad hebt. 8)7

[...]
refresh werkt een paar keer daarna niet meer, maar je hebt dan wel gestemd, ondanks de foutmelding. Het is zo wat meer werk, maar je stem staat er wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
nomad85 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 12:38:
[...]

refresh werkt een paar keer daarna niet meer, maar je hebt dan wel gestemd, ondanks de foutmelding. Het is zo wat meer werk, maar je stem staat er wel :)
Gewoon stemmen en de fout negeren :)
Hij geeft dan bij het foto-overzicht aan dat ik gestemd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 11-09 08:23
Maar zo'n foutmelding zou eigenlijk niet mogen. Dat het niet uitmaakt voor de stemmen klopt, maar het staat niet netjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Kan er niet gewoon een lijstje met foto's gegenereerd worden met in een kolom naast de foto de balk met de cijfers? Dan kun je de hele rits makkelijk invullen, dit schiet zo niet op icm de foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Daar is in principe de 'stem op random foto' functie voor, zodat je ze allemaal in 1 keer kan doorlopen. Maar vanwege de foutmelding werkt die dus niet nee :X

Het is in ieder geval wel bekend, het wordt gefixed zodra iemand daar tijd voor heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Nou weer wat... Na het sluiten van de verkiezingen heb ik 's ochtends de 24e gestemd en nu staan er ineens 3 nieuwe foto's bij. :?

Als die nog in de queue stonden voor de 24e, waarom zijn die dan zo laat geaccept en waarom kon je al stemmen toen er nog wat in de queue stond. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Dat komt omdat mensen op de 24e nog ineens fanatiek foto's zijn gaan insturen. Een deel daarvan is die dag nog geaccepteerd, een aantal echter zijn zo laat ingestuurd dat niet alle crewleden er meer naar hebben kunnen kijken, of iedereen al weg was. Daarom zijn ze op de 25e nog toegevoegd.

Ik vind het in ieder geval geen goed plan om foto's maar snel te accepteren zonder er kritisch naar te kijken omdat het al de 24e is, een beter idee is misschien om tussen de sluitingsdatum van het inzenden en de startdatum van het stemmen een dag voorbij te laten gaan.

Wat het overigens wel minder erg maakt is dat het cijfer een gemiddelde is van het aantal stemmen, en niet van het totaal aantal stemmen. Het cijfer zal alleen iets minder 'nauwkeurig' zijn als er minder mensen op gestemd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik zie hetzelfde als Oxi. Heb deze drie dan ook nog niet beoordeeld. Het plan om er een dag tussen te laten zitten lijkt me dan ook een goede.

[ Voor 50% gewijzigd door breinonline op 26-03-2007 18:29 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Snel maar even foto's accepten lijkt mij ook geen goed idee nee, dan is een extra dag invoegen beter (als er nog wat in de queue staat).

Overigens vraag ik mij af hoeveel foto's er eigenlijk geweigerd zijn. Dat het controleren nodig is lijkt me duidelijk kijkende naar de 3e van Februari. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Oxi schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:39:
Overigens vraag ik mij af hoeveel foto's er eigenlijk geweigerd zijn. Dat het controleren nodig is lijkt me duidelijk kijkende naar de 3e van Februari. ;)
Ben ik het niet mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ook niet :+
Wat het overigens wel minder erg maakt is dat het cijfer een gemiddelde is van het aantal stemmen, en niet van het totaal aantal stemmen.
wat bedoel je hier precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik denk: Dat je aan iedere foto je eigen waarde kunt hangen. Het uiteindelijke cijfer is dus beter afgestemt op het cijfer dat iemand geeft i.p.v. een 'ik vind dit de mooiste' stem. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Oxi schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:39:
Snel maar even foto's accepten lijkt mij ook geen goed idee nee, dan is een extra dag invoegen beter (als er nog wat in de queue staat).

We hebben er uiteindelijk voor gekozen om alle ingestuurde foto's door te laten gaan, om zo te voorkomen dat er deze maand weer zo'n magere opkomst is. Blijkbaar hebben we (nog) niet de luxepositie dat er kritischer geselecteerd kan worden, hopenlijk ontstaat die wel naar mate de maandcontest populairder wordt. Het moge duidelijk zijn dat een deel van de foto's eigenlijk niet voldoet aan de showcasekwaliteit die we verwachten.

Overigens verwacht ik wel dat de slechtere foto's er vanzelf uitgefilterd worden met het stemmen, de tijd zal het leren :)
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:42:
ik ook niet :+

[...]

wat bedoel je hier precies mee?
Dat je niet een x aantal punten hebt wat je over (bijvoorbeeld) je top-3 moet verdelen, maar dat je iedere foto (of een deel van de foto's) met een 1 t/m 10 kan beoordelen. Zo maakt het minder uit als er later nog een paar foto's bijkomen. Ze hebben dan misschien minder stemmen, maar dat hoeft niets uit te maken voor het eindcijfer :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zoefff op 26-03-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Toch is dat stemmen best wel een karwei. Stel, je geeft een foto een 3, omdat het gewoon bagger is, maar je geeft een of meer andere foto's geen beoordeling c.q. punten. Dan is die 3 toch nog heel positief, tov de foto's met nul punten...

Ik vind het dan ook een morele plicht om, als je stemt, alle foto's te beoordelen.

Dat is nu al een flinke klus, maar bij pakweg 50 pics eigenlijk ondoenlijk.
Een stemsysteem waarbij je een aantal, bijvoorbeeld 10, punten zou mogen uitdelen, met bijvoorbeeld een maximum van 3 punten per foto, zou wat relaxter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toff schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 02:27:
Toch is dat stemmen best wel een karwei. Stel, je geeft een foto een 3, omdat het gewoon bagger is, maar je geeft een of meer andere foto's geen beoordeling c.q. punten. Dan is die 3 toch nog heel positief, tov de foto's met nul punten...
Je geeft een foto geen nul punten, maar geen punten, je stemt er gewoon niet op dus je hebt geen postivieve danwel negatieve invloed op de beoordeling. Dat is toch een verschil, aangezien een cijfer gewoon wordt berekend met het aantal toegekende punten gedeeld door het aantal stemmen.

Een dag tussen de wachtrij wegwerken en het kunnen stemmen is wel handig overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:28
Als ik probeer te stemmen:
Er is een onbekende fout opgetreden Error detail: org.hibernate.UnresolvableObjectException: No row with the given identifier exists: 0, of class: tca.hibernate.photo.PhotoCategory
(Firefox@Mac) :|

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Lees het topic eens door, je stem telt wel gewoon overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op maandag 26 maart 2007 @ 23:47:

[...]

Dat je niet een x aantal punten hebt wat je over (bijvoorbeeld) je top-3 moet verdelen, maar dat je iedere foto (of een deel van de foto's) met een 1 t/m 10 kan beoordelen. Zo maakt het minder uit als er later nog een paar foto's bijkomen. Ze hebben dan misschien minder stemmen, maar dat hoeft niets uit te maken voor het eindcijfer :)
ik snap het, bedankt. Het andere systeem was ook helemaal niet in me op gekomen. Ik vind het trouwens apart dat het de vorige contest wel goed kon gaan. (dus zonder foutmeldingen) Maar ik heb mijn plicht gedaan, en overal commentaar en cijfers aangehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Leuk om te zien dat er zo veel gestemd wordt. Er zijn imiddels 358 stemmen uitgebracht op de 14 ingestuurde foto's, dat betekend dat we straks waarschijnlijk een goed beeld hebben van wat men van de foto's vind :)

Tevens een kleine reminder, mocht je nog niet gestemd hebben, dat kan tot vanavond 23:59 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

356 stemmen noem ik wel een succes ja, toch al snel gemiddeld 25 stemmen per foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik het niet heb gedaan vanwege het ontbreken van het overzicht. Alle foto's stuk voor stuk aanklikken, posten, back, back werd me wat teveel :) Maar de deelname is wel aanmerkelijk verbeterd! :)

Ik heb trouwens uitermate nuttig commentaar bij m'n foto staan, maar ik zou graag willen weten wie wat heeft geschreven. Kan dat weergegeven worden na de stemuitslag?

[ Voor 46% gewijzigd door neographikal op 01-04-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
neographikal schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:05:
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik het niet heb gedaan vanwege het ontbreken van het overzicht. Alle foto's stuk voor stuk aanklikken, posten, back, back werd me wat teveel :) Maar de deelname is wel aanmerkelijk verbeterd! :)

Ik heb trouwens uitermate nuttig commentaar bij m'n foto staan, maar ik zou graag willen weten wie wat heeft geschreven. Kan dat weergegeven worden na de stemuitslag?
Kijk ik nou helemaal verkeerd, want ik zie nergens commentaar staan :?

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Alleen bij je eigen foto zie je het staan vermoed ik. Misschien is het nuttig om dit helemaal openbaar te maken, valt alleen maar van te leren denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Jup, alleen bij je eigen foto. Bij deze dan ook iedereen bedankt voor het commentaar (foto R'dam). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

neographikal schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:24:
Alleen bij je eigen foto zie je het staan vermoed ik. Misschien is het nuttig om dit helemaal openbaar te maken, valt alleen maar van te leren denk ik :)
copy paste het even dan, want wij zien het niet..ben nu wel nieuwsgierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Screenshotje

Erg nuttig en niet alleen voor mij denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Toch een verwacht resultaat, mijn cijfer zit bij geen enkele foto ver van het gemiddelde af. Maar ik raak benieuwd van wie de foto's zijn. Ik weet er een paar omdat ik de foto en/of de stijl herken, maar het leeuwendeel herken ik niet.

De Monorail is van mij. En even mijn reactie op de reactie met de blauwige, contrastloze waas in de achtergrond; Die monorail ligt in het ruhrgebied en die zooi is helaas luchtvervuiling. Ik heb mijn fotospul lekker kunnen poetsen. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Oxi op 01-04-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

..

[ Voor 99% gewijzigd door Garyu op 01-04-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Winnaars van de maart contest

1e plaats - De straat op...

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/FG/winnaars-fotocontest/2007-03-Straat-Urban-1.jpg

Gemaakt door Garyu, gemiddeld cijfer: 7,5

2e plaats - Monorail

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/FG/winnaars-fotocontest/2007-03-Straat-Urban-2.jpg

Gemaakt door Oxi, gemiddeld cijfer: 7,4

3e plaats - De duivenman

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/FG/winnaars-fotocontest/2007-03-Straat-Urban-3.jpg

Gemaakt door Simon, gemiddeld cijfer: 7,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ooh, gaaf, mijn plaat uit Griekenland is eerste geworden :D.

De commentaren:
  • Vind hem erg duidelijk binnen het thema, daarom is deze ook goed gelukt, verder lekkere kleuren, genoeg contrast en nette uitsnede. Een 8 dus.
  • Mooie bewerking, duidelijk onderwerp, goede compositie.
  • Mooie foto, niet zo'n voor de hand liggend onderwerp en goed uitgevoerd. Enige puntje van kritiek zou de overbelichtte bovenkant kunnen zijn.
  • Geweldige plaat. Lekkere uitstraling :)
  • nette registratie, ondanks moeilijke (tegen)lichtomstandigheden
  • Echt straatfotografie vind ik dit niet. Dit is eigenlijk meer journalistiek. Desondanks toch een zeer lekkere foto. Goede nabwerking, en goed gebruik gemaakt van je beeld (horizontale lijnen, en verticale lijnen). Vraag me ondertussen wel af wie deze strakke foto heeft geschoten ;)
  • wel een rare gele lucht, maar verder mooie demonstratie-sfeer
  • leuke, goede foto. Onderwerp en moment van schieten dik in orde. De lucht had iets minder geel gemogen.
  • Wat mij betreft de topper van de contest. Goede sfeer en fijne kleuren. Je blijft lang kijken naar deze plaat want er is veel op te zien, goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

neographikal schreef op zondag 01 april 2007 @ 12:32:
Screenshotje

Erg nuttig en niet alleen voor mij denk ik :)
ja commentaar sluit eigenlijk op elkaar wel aan. Mensen spreken elkaar niet veel tegen en zijn het (onwetend van elkaar) toch wel eens.
Leerzaam inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Garyu schreef op zondag 01 april 2007 @ 13:56:
Ooh, gaaf, mijn plaat uit Griekenland is eerste geworden :D.
Feli, een verdiende eerste plek imho. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben net niet in de top drie gekomen met mijn urban exploiting. de commentaren lagen dichtbij de zaken waar ik zelf ook al over had nagedacht, toch zaten er enkele zeer nuttige opmerkingen bij.
de commentaren:
  • Goed uitgevoerde Urban foto.
  • Wel mooie toning, maar je compositie is gewoon niet geweldig, heb het gevoel dat je hier meer uit had kunnen halen.
  • Keurige rustige plaat...
  • De deur die op een kier staat voegt wat spanning aan de foto toe, maar dat valt een beetje weg door de muren op de voorgrond. Meer ingezoomd op de deur, waarbij het rond de deur donker was, en het enige duidelijke licht door de kier kwam was volgens mij spannender geweest. Dan had je de kijker op een ontdekkings tocht mee kunnen nemen door de deur heen.
  • Typische urban-foto. Goed gebruik gemaakt van het beschikbare licht :)
  • Je oog word echt naar de deur tegrokken. Compositie voor de rest had wel wat spannender gemogen. Vooral bij urban vind ik dat zeer belangrijk. De sfeer zit wel in de foto, maar dat zit hem nu meer in de kleuren dan in de totale uitstraling. Persoonlijk had ik een crop rond de deur gedaan. Zodat je net nog een randje van het goed verlichte beton had meegenomen, om de doorkijk te benadrukken. Toch een 7 omdat de bewerking goed is, en je de doorkijk goed hebt gezien.
  • heerlijke bewerking, de opdracht is in deze foto goed duidelijk geworden
  • Een lekkere vieze foto. Goede sfeer door kleur gebruik, had nog net wat meer drama in gemogen. prima compositie.
  • Heerlijke foto: urban zoals urban hoort te zijn. Wel jammer dat de deur net niet ver genoeg open staat om een mooie lichtinval te krijgen, dat had de foto beter gemaakt. Daarmee zou ie ook een stapje spannender worden.
  • zonder meer een goede urban pic waarschijnlijk, maar ik mis de vonk.
  • Dit soort foto's werkt goed in een serie, dan kun je een sfeer neerzetten. Een zo'n foto apart vind ik het niet bijzonder interessant. (Bedoel je trouwens niet "Urban Exploration"?)
even een commentaar op de commentaren (niet dat ik ontevreden ben oid)
- ik heb niet meer ingezoomd omdat ik bang was dat het lijnenspel en daardoor de dieptewerking verloren zou gaan.
- met de bewerking ben ik expres niet te extreem geweest omdat dan de gemiddelde beoordeler weg zou schrikken.
Pagina: 1

Let op:
Lees je de regeltjes even door voordat je een foto instuurt of reageert in dit topic? Thnx! O+

Let op! Deze maand hebben we maar vier dagen om te stemmen!