[Cisco] Certificaten, ervaringen & discussies

Pagina: 1 ... 29 ... 42 Laatste
Acties:
  • 233.330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:45
it0 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:11:
1 Implement VLAN based solution, given a network design and a set of requirements 61%
2 Implement a Security Extension of a Layer 2 solution, given a network design and a set of requirements 50%
3 Implement Switch based Layer 3 services, given a network design and a set of requirements 82%
4 Prepare infrastructure to support advanced services 50%
5 Implement High Availability, given a network design and a set of requirements 42%

Waarvan ik kan zeggen dat ik met 1,3 en 5 dagelijks bezig ben, naast dat ik voor alles heb geleerd.

Het meest bijzondere is dat ik vorige keer ook 50% scoorde met punt 4 en met punt 5 zelfs achteruit ben gegaan?

Ik heb meer het gevoel dat er een communicatiestoornis is dan dat ik de stof niet beheers...
Ik zou persoonlijk er niet voor kiezen om nu voor een ander examen te gaan, ik kan niet inschatten hoe snel jij door de stof van ROUTE gaat maar zeg dat je hem over 3 maand binnen hebt, op dat moment kun je voor SWITCH weer bijna bij 0 beginnen. Dat lijkt me toch erg zonde gezien de tijd die je er al in hebt geïnvesteerd.

Het grote verschil tussen de oude en de nieuwe CCNP examens zit hem voornamelijk in de manier waarop de vragen zijn geformuleerd, ik weet niet hoe je tijdens het examen in de tijd zat, ik zou proberen om extra aandacht te schenken aan het beter proberen te begrijpen van de vragen. Dus voor je het antwoord geeft echt goed weten wat er nu eigenlijk gevraagd wordt.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 09:54
Nou stok achter de deur gezet, examen aanvraag voor SWITCH ingediend voor 25-02-2011. Nu hard aan de slag anders word het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Succes!

spoiler:
Kijk ook eens naar de implementatie van radius

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier die al eens een SBA (Smart Business Architecure) training gevolgd of misschien zelfs gegeven heeft? Ik zal deze maand twee dagen voor zo'n training naar Cisco in Amsterdam toe en ben benieuwd naar de ervaringen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
battler schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:40:
Succes!

spoiler:
Kijk ook eens naar de implementatie van radius
Thx, en in hoeverre moet ik er naar kijken? Het is niet nieuw voor me, maar configureren doe ik het eigenlijk nooit. In andere woorden, moet ik klaar zijn voor een stukje praktijk of alleen theorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Het is gewoon practisch om radius te hebben draaien voor dingen als poort en switch authenticatie.

Ik heb nog wel links hoe je het met windows ad aan de praat kunt krijgen, met linux is het me nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:10:
Iemand hier die al eens een SBA (Smart Business Architecure) training gevolgd of misschien zelfs gegeven heeft? Ik zal deze maand twee dagen voor zo'n training naar Cisco in Amsterdam toe en ben benieuwd naar de ervaringen... :)
Mijn collega is hier naar toe geweest. (Naar de beta sessie zeg maar...)
Het idee is aardig: Je hebt een beperkt aantal guides waarmee je het hele netwerk kan configureren.
( Routing / Switching / Wireless / Security. UC zat nog niet in deze versie van SBA. )

We hadden natuurlijk al de SRND guides, maar SBA is meer gericht op het SMB / MKB.

Het probleem is dat SBA technologie georiënteerd is.
( Één hoofdstuk voor WAN, één hoofdstuk voor WLAN, etc. ) In de praktijk heb je gewoon een paar dozen voor je... (Routers, switches, WLAN controllers, ASA, etc.) Je zit dus -of continue te bladeren door de SBA guides, -of continue op verschillende apparaten configuraties uit te voeren. Even in één keer een switch voor een groot deel configureren is er niet bij. Volgens mij was dat de belangrijkste feedback voor de business unit.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Mythrill schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:23:
[...]

Thx, en in hoeverre moet ik er naar kijken? Het is niet nieuw voor me, maar configureren doe ik het eigenlijk nooit. In andere woorden, moet ik klaar zijn voor een stukje praktijk of alleen theorie?
Een stukje praktijk. Bij mij werd in ieder geval verwacht dat ik het kon implementeren. ACL en Radius zitten in 1 vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elTigro
  • Laatst online: 04-05 13:01

elTigro

Es un Gringo!

Een ander certificerings gerelateerd geval:
Ik heb zo'n 3,5 jaar geleden mijn CCNP gehaald voor mijn werk. Ze zijn toen zo vriendelijk geweest dit voor mij te betalen en ook de boeken/kits hebben zij toen betaald.
Het geval wil nu dat ik wegga bij mijn werk en mijn baas die boeken wil hebben. Nu heb ik daar niet zo'n probleem mee, ware het niet dat ik ook ga verhuizen en ik al die boeken heb ingepakt en ze niet (erg gemakkelijk) kan terugzoeken. Ze staan bij mijn ouders zolder ergens, en ik heb geen zin om heel hun huisoverhoop te gooien om die boeken te zoeken.
Ik vind eigenlijk dat die boeken nu gewoon van mij zijn.
Punt 1, ze zijn meer dan drie jaar oud
punt 2, toen ik ging leren voor ze (waarbij ik ook eigen vrije tijd erin heb gestoken) mocht ik ze meenemen.
punt 3, een andere collega is herplaatst op een heel andere afdeling en die mocht zijn boeken wel meenemen. Hij heeft niets overgedragen en is gewoon weggegaan.
Punt 4, ik heb natuurlijk geen zin heel mijn ouders zolder overhoop te gooien.

Dit zijn uiteraard persoonlijke motivaties dus weet iemand hoe het hier echt mee zit? is er zoiets als verjaring van dit soort zaken?

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:47

Qwerty-273

Meukposter

Verjaring, nee - het ligt er maar net aan wat er des tijds op papier is overeengekomen - of wat in de contract voorwaarden staat over studie middelen. Ik zou gewoon bemiddelen dat je momenteel in een verhuizing zit en niet weet waar de boeken zijn. En dat je ze na de verhuizing terug in komt leveren (neem aan dat je verhuzing voor de zomer is afgerond?) Bij een beetje goede verstandhouding zou dit geen probleem moeten opleveren. Als je echter met kwade ogen uitelkaar gaat kan het lastiger worden en zal je dan toch de zolder moeten opduiken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

Tja.. dat is juist het geval. Ik heb ze ingepakt zodat mn huis minder vol staat en het beter verkoopt.
Of ik dus van de zomer klaar ben of pas tegen de winter kan ik dus niet beloven...

Maar ik bedenk me net dat bol.com ook vaak wel eens tweedehands studieboeken heeft. Als het niet zo duur is koop ik daar wel wat boeken en dan ben ik er ook van af....

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:43
Was het 640-801 die je gedaan hebt of de nieuwere 640-802?
Bij de eerste vraag ik me echt af wat je baas ermee zou willen doen aangezien het helemaal niet meer bruikbaar is. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

't was (volgens mij) die 801 zelfs.
Het gaat ook niet om het bruikbare maar meer om het feit dat ie t wil lezen en zodoende zelf een beetje onze huidige switches wil kunnen ophouden. Hij zal geen examen doen. En het zal ook wel het princiepe zijn lijkt me.
Ik had em eerst gevraagd even te wachten en toen ie dat niet wilde heb ik mijn 'onwelwillendheid negens zijn verzoek' kenbaar gemaakt. Dat zal m wel niet bevallen zijn. O-)
Tweedehands is er niet veel (lees voor onder 20 euro) te scoren...

Nou ja, ik begin er uiteraard zelf niet meer over en zodra hij het ter sprake brengt fingeer ik gewoon een spontane migraine & harkloppingen combinatie. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Dit is precies de reden dat ik bij mijn vorige werkgever de meest interessante boeken zelf aangeschaft heb.

De boeken waarvan ik zoiets had die lees ik toch niet meer na het examen heb ik wel via mijn vorige werkgever gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Vandaag de eerste dag voor de CCNP-ROUTE cursus. Jammer genoeg viel in de ochtend de stroom uit, maar ze hadden erg snel een noodstroomvoorziening geregeld en naar elk lokaal een haspel gegooid. Extreem goed en snel geregeld. Wel grappig om te zien;

1: Stroom valt uit.
2: Regel koffie ergens en zorg eerst dat iedereen koffie heeft.
3: Regel stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06
met oude boeken kan je ook prima de basics leren. Dit soort dingen is wel de reden dat ik die boeken allemaal zelf gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 14:39
elTigro schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:18:
't was (volgens mij) die 801 zelfs.
Het gaat ook niet om het bruikbare maar meer om het feit dat ie t wil lezen en zodoende zelf een beetje onze huidige switches wil kunnen ophouden. Hij zal geen examen doen. En het zal ook wel het princiepe zijn lijkt me.
Ik had em eerst gevraagd even te wachten en toen ie dat niet wilde heb ik mijn 'onwelwillendheid negens zijn verzoek' kenbaar gemaakt. Dat zal m wel niet bevallen zijn. O-)
Tweedehands is er niet veel (lees voor onder 20 euro) te scoren...

Nou ja, ik begin er uiteraard zelf niet meer over en zodra hij het ter sprake brengt fingeer ik gewoon een spontane migraine & harkloppingen combinatie. :p
Betaal desnoods de dagwaarde oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ik wil graag examen CCNA (intro en icnd) gaan doen, en wil nu aan de slag met oefenen en studeren.

Heb nu een 2501 en Catalyst 1900. Kan ik hiermee eerst uit de voeten? Zo nee, wat is het verschil met wat ik zou moten hebben?

Op de 2501 staat nu IOS 10.1, moet dus met de juiste bin geflasht worden naar 12.2 of 3.

De 1900 heeft geen IOS en geen CATos maar iets legacy achtigs maar verstaat wel IOS commando's.

Kan ik dit gebruiken voor CCNA en, zo nee, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
de 2501 is ongeveer uit het jaar dat ze nog rooksignaal interfaces gebruiken. Ik betwijfel of daar een 12.2 IOS voor is. Die 1900 is ook antiek. Ik zou naar iets recenters op zoek gaan. Denk aan 2600 router en 3550 switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
TrailBlazer schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:26:
de 2501 is ongeveer uit het jaar dat ze nog rooksignaal interfaces gebruiken. Ik betwijfel of daar een 12.2 IOS voor is. Die 1900 is ook antiek. Ik zou naar iets recenters op zoek gaan. Denk aan 2600 router en 3550 switch
Ok. Maar.. waarom? Wat is hier niet goed aan bedoel ik. Dit heb ik nu beschikbaar, en ik wil graag aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:22
pennywiser schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:58:
Ik wil graag examen CCNA (intro en icnd) gaan doen, en wil nu aan de slag met oefenen en studeren.

Heb nu een 2501 en Catalyst 1900. Kan ik hiermee eerst uit de voeten? Zo nee, wat is het verschil met wat ik zou moten hebben?

Op de 2501 staat nu IOS 10.1, moet dus met de juiste bin geflasht worden naar 12.2 of 3.

De 1900 heeft geen IOS en geen CATos maar iets legacy achtigs maar verstaat wel IOS commando's.

Kan ik dit gebruiken voor CCNA en, zo nee, waarom niet?
Deze spullen zijn niet echt gangbaar meer hoor. Misschien kan je voor weinig op marktplaats een 2600 router en/of een 2950 switch aanschaffen. Dan kan je toch wat experimenteren. Na je examen verkoop je de boel en dan heb je voor weinig toch even kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
PisPix schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:30:
[...]

Deze spullen zijn niet echt gangbaar meer hoor. Misschien kan je voor weinig op marktplaats een 2600 router en/of een 2950 switch aanschaffen. Dan kan je toch wat experimenteren. Na je examen verkoop je de boel en dan heb je voor weinig toch even kunnen spelen.
Laat maar, ben er al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
het probleem is ook dat je met een router niet heel veel kan. Je wil eigenlijk 2 routers hebben om er wat mee te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Met GNS3 kan je uitstekend uit de voeten voor alle routing zaken, Echter voor dingen als router on a stick en spanning-tree zou ik zeker een recente switch en router nemen. Maar een 2600 is naar mijn mening voldoende.
Voor het switching een 2900, als je goed rondkijkt dan moet je voor 60 euro klaar zijn. Zorg wel dat de router minstens 2 utp poorten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
IOU (IOS on Unix) is inmiddels ook aardig aan het uitlekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

it0 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:08:
Met GNS3 kan je uitstekend uit de voeten voor alle routing zaken, Echter voor dingen als router on a stick en spanning-tree zou ik zeker een recente switch en router nemen. Maar een 2600 is naar mijn mening voldoende.
Voor het switching een 2900, als je goed rondkijkt dan moet je voor 60 euro klaar zijn. Zorg wel dat de router minstens 2 utp poorten heeft.
Ik vind GNS3 ook een enorm goede tool. welliswaar vooral voor routing, maar voor switching vond ik dat eigen ding van cisco ook wel aardig: networking assistent heet ie geloof ik.
Het leuke van GNS3 vind ik vooral dat je er ook virtual hosts aan kunt connecten en het kost niets. Het nadeel dan weer is dat je niet een leuk stapeltje op je bureau kunt bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

GNS3 installeer ik altijd zo'n beetje als eerste op mijn/een laptop. Ik bouw er zoveel mee en kan eigenlijk er altijd wel mee uit de voeten. Ja, switching zaken niet zozeer, maar voor de rest... Regelmatig dat ik bij voor een klant iets moet bedenken en dat gewoon eerst even in GNS3 test...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 14:07
Zo, ik heb voor morgen mijn ICND2 examen geboekt. Heeft iemand enige laatste tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Kishi schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:32:
Zo, ik heb voor morgen mijn ICND2 examen geboekt. Heeft iemand enige laatste tips?
Subnetten, EIGRP en ACL's hoor ik vooral van anderen dus scan je boek nog even snel door vanavond en succes! :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 14:07
Geslaagd! Maar wel zeer nipt, als in: nog één vraag fout en dan mocht ik het schudden.

CCNA is dus binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10 23:01

TNW

Ik heb momenteel CCNA, maar deze verloopt juli dit jaar. Ik heb eens naar de stof van CCNP gekeken (heb de pdfjes) maar ik vind het redelijk ingewikkeld en de dingen die bijv. in routing worden behandeld zijn niet mijn sterkste punt (dynamische routingprotocollen).

Wat is wijsheid en wat zijn de mogelijkheden? Ik wil in ieder geval mijn CCNA blijven behouden maar ook wat er bij leren. Zijn er nog opties tussen CCNA en CCNP?

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
nee die zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Als je CCDA doet/haalt behoud je dan ook niet je CCNA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10 23:01

TNW

Ik kan toch ook eerst SWITCH doen? Lijkt op het oog voor mij iets beter te behappen...

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
it0 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:55:
Als je CCDA doet/haalt behoud je dan ook niet je CCNA?
Wat je ook doet je verlengd automatisch al je certificeringen met als uitzondering dat je met een ICND1 niet je CCIE kan verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
TNW schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:56:
Ik kan toch ook eerst SWITCH doen? Lijkt op het oog voor mij iets beter te behappen...
ieder CC** examen is goed om je CCNA te verlengen.
Ballebek schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:15:
[...]

Wat je ook doet je verlengd automatisch al je certificeringen met als uitzondering dat je met een ICND1 niet je CCIE kan verlengen.
je kan met een CCNA examen ook je CCNP niet verlengen. Het is altijd hetzelfde of een hoger niveau om te verlengen.

[ Voor 42% gewijzigd door TrailBlazer op 19-01-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
TNW schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:56:
Je zou CCNA - security, voice of wifi kunnen doen. Ik vond persoonlijk CCDA veel zwaarder dan CCNP - Switch. Misschien 3 weken flink studeren maar dan ben je ook gelijk een stap dichter bij CCNP.

Ik heb net de CCNP-ROUTE cursus achter de rug. Ik vond het wel zwaar zeker in vergelijking met SWITCH. Ik heb tot maart om het examen te doen. Daarna begint CCNP - TSHOOT. In april staat CCNA - Security gepland en ik zou graag nog iets willen doen met IPV6. Wordt weer een mooi jaar :*)

[ Voor 26% gewijzigd door battler op 19-01-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Ieder 642-xxx examen verlengt je CCNA, je zou dus ook kunnen overwegen om een specialisation examen te doen, deze zijn trouwens niet noodzakelijk eenvoudiger om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Learning@Cisco January Newsletter
New Layer 2 Virtual Switching Added to CCIE Routing and Switching Troubleshooting Exam
In alignment with Cisco CCIE® level requirements, Cisco is adding Layer 2 switching features to the CCIE Routing and Switching Troubleshooting exam through Layer 2 IOS Software on Unix (L2IOU) virtual environment. The new feature was available starting January 17.

Update on CCDA and CCDP Exams
The new Cisco CCDA® 640-864 DESGN and CCDP® 642-874 ARCH exams are scheduled for availability at all Pearson VUE testing centers by January 31. The new exams will eventually replace the existing CCDA 640-863 DESGN and CCDP 642-873 ARCH exams. The new exams are aligned to the most recent release of the DESGN and ARCH courses, and include new material on virtualization and data centers (CCDP exam only). Certification candidates who take the revised courses will be prepared to pass either version of the exam.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:17
Oops niet goed gelezen hierboven :)

[ Voor 75% gewijzigd door punisher007 op 20-01-2011 11:56 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Vuile editter ;) toch antwoord->
CCDA staat lager op de ladder dan CCNA, dus nee.
CCDA certifications are valid for three years. To recertify, pass ONE of the following before the certification expiration date:

* Pass any current CCNA Concentration exam (wireless, or security, or voice, or SP Ops), or
* Pass any current 642-XXX Professional level exam, or
* Pass any current Cisco Specialist exam (excluding Sales Specialist exams or MeetingPlace Specialist exams or Implementing Cisco Telepresence Installations [ITI] exams), or
* Pass any current CCIE Written Exam, or
* Pass the current CCDE Written Exam OR current CCDE Practical Exam, or
* Pass the Cisco Certified Architect (CCAr) interview AND the CCAr board review to extend lower certifications
CCNA certifications are valid for three years. To recertify, pass ONE of the following before the certification expiration date:

* Pass the current ICND2 exam, or
* Pass the current CCNA exam, or
* Pass any current CCNA Concentration exam (wireless, or security, or voice, or SP Ops), or
* Pass any current 642-XXX Professional level exam, or
* Pass any current Cisco Specialist exam (excluding Sales Specialist exams or MeetingPlace Specialist exams or Implementing Cisco Telepresence Installations [ITI] exams), or
* Pass any current CCIE Written Exam, or
* Pass the current CCDE Written Exam OR current CCDE Practical Exam, or
* Pass the Cisco Certified Architect (CCAr) interview AND the CCAr board review to extend lower certifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Tijdens mijn laatste cursus liet de instructeur een foto zien van het Cisco logo. Waarbij de brug was vervangen door twee handen die hun middelvinger opstaken. Heeft iemand dit plaatje? Google is niet mijn vriend dit keer.

-edit: Een erg slechte kwaliteit versie gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://roclar.net/RP/NewCiscoLogoLiteral.jpg

-edit: Zelf maar gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.perfect-netwerk.nl/Cisco/CiscoFinger-70.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door battler op 23-01-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was dat soms een HP / Juniper training? >:)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:32:
Was dat soms een HP / Juniper training? >:)
Voor mensen met twee linkerhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
Ik moet vrijdag op voor mijn eerste examen>CCNA

Even paar vraagjes ter voorbereiding.

1/Stel je hebt een vraag waar meerdere antwoorden aangevinkt worden staat er dan bij hoeveel je aan moet vinken of is het zoiets als vink aan wat van toepassing is?

2/Stel je hebt een vraag waar meerdere antwoorden op aangevinkt moeten worden je hebt er 2 van de 3 bijv. goed, krijg je daar punten voor of is de vraag in zijn geheel fout?

3/Krijg je nu 150 minuten of 120 minuten voor het examen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
1. je krijgt te zien hoeveel je er aan moet vinken je kan ook niet verder als je het verkeerde aantal hebt geselecteerd.
2. het is alles of niks
3. 30 minuten extra voor non native speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
Thanks! verder nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
standaard subnetmaskers en hosts per subnet uitschrijven als je de survey in moet vullen. Je hebt 15 minuten voor die survey ofzo en daar kan je ook in 2 minuten doorheen klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Ik ben van plan om mij binnenkort alvast een beetje in het CCDA materiaal te gaan verdiepen. Mijn planning is het examen ergens in het najaar te doen en nu al vast een beetje in te lezen.

Nu is het DESGN(640-864) examen net vernieuwt naar versie 2.1. Het huidige boek is echter uit 2007 (640-863). Kan ik dit boek gewoon bestellen en gebruiken bij de voorbereiding? Ik zou het jammer vinden als ik nu een boek bestel en er in april of mei een nieuw boek uit komt.

Ik heb me nog totaal niet in de topics verdiept, iemand hier al een beetje zicht op de verschillen tussen v2.0 en v2.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Ik heb een labkit uit 2010 en een boek uit 2007 volgens mij. Ik kan globaal voor je kijken wat de verschillen zijn. Helaas kan ik dit pas Zondag voor je doen. Als je ze wilt lenen mag dat natuurlijk ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
BrammeS schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:28:
Ik ben van plan om mij binnenkort alvast een beetje in het CCDA materiaal te gaan verdiepen. Mijn planning is het examen ergens in het najaar te doen en nu al vast een beetje in te lezen.

Nu is het DESGN(640-864) examen net vernieuwt naar versie 2.1. Het huidige boek is echter uit 2007 (640-863). Kan ik dit boek gewoon bestellen en gebruiken bij de voorbereiding? Ik zou het jammer vinden als ik nu een boek bestel en er in april of mei een nieuw boek uit komt.

Ik heb me nog totaal niet in de topics verdiept, iemand hier al een beetje zicht op de verschillen tussen v2.0 en v2.1?
Dit is prima op de website te vinden maar here ya go!

https://learningnetwork.cisco.com/docs/DOC-4979

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Zo... Vandaag m'n CCIE Written R&S gehaald, dus ik kan weer 2 jaar vooruit.. Nu nog even bepalen of ik doorpak voor het lab, of het maar laat voor wat het is... Ik vond er toch wel wat overlap met Security inzitten. Reverse Path Forwarding zat ook in m'n CCIE Security indertijd, net als de IOS based firewall...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
oh ja dat RPF is inderdaad een enome overlap. Ik denk inderdaad dat 50% van het lab over RPF gaat dus ik zou zeggen boeken ;)

maar feli en het lab is makkelijker dan het written daar ben ik namelijk ooit voor gezakt en voor het lab nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:52
Afgelopen vrijdag mijn CCNA Voice gehaald! nu snel voor 1 maart mijn CIPT1 halen, Anders moet ik weer een nieuw boek aanschaffen voor het nieuwe voice traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Thy... schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:43:
Afgelopen vrijdag mijn CCNA Voice gehaald! nu snel voor 1 maart mijn CIPT1 halen, Anders moet ik weer een nieuw boek aanschaffen voor het nieuwe voice traject.
Dat betaalt de baas toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 15:24
welk boek voor CCNA kunnen jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Iemand enig idee hoe ik mijn Routers en Switches zo veel mogelijk leerlingbestendig kan maken?

Wat ik graag zou willen is dat een leerling volledige rechten heeft (registry aanpassen, opslaan, reload etc.) Maar dat ik bv. een image kan pushen naar de routers en switches.
Op dit moment wordt gewoon de startup config van een tftp-server gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:17
Ik zag vandaag pas onderstaand antwoord op mijn vraag of je CCNA verlengd wordt als je CCDA haalt.
PcDealer schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:59:
[...]

Vuile editter ;) toch antwoord->
CCDA staat lager op de ladder dan CCNA, dus nee.

[...]

[...]
Even voor de duidelijkheid, met CCDA verleng je je CCNA wel, tenminste ... zo staat het op mijn certification progress op de cisco site.

Maar ik moet toegeven, je had me even laten schrikken :)

[ Voor 10% gewijzigd door punisher007 op 19-02-2011 00:00 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
battler schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:57:
Iemand enig idee hoe ik mijn Routers en Switches zo veel mogelijk leerlingbestendig kan maken?

Wat ik graag zou willen is dat een leerling volledige rechten heeft (registry aanpassen, opslaan, reload etc.) Maar dat ik bv. een image kan pushen naar de routers en switches.
Op dit moment wordt gewoon de startup config van een tftp-server gehaald.
dmv een consolekabel kan je een console kabel altijd weer terugkrijgen uit de dood. Je zal misschien heel erg moeten gaan klooien met expect scripts en dergelijke maar het kan wel.
Niet te hopen dat je leerlingen ooit achter het hidden commando
no service password recovery
komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Is er geen manier om dit bij 24 routers tegelijk te doen. Als ik 1 voor 1 met een console kabel alle routers af moet dan is dat toch een beetje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

battler schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 09:50:
Is er geen manier om dit bij 24 routers tegelijk te doen. Als ik 1 voor 1 met een console kabel alle routers af moet dan is dat toch een beetje minder.
Serial console switch? Moeten ze wel een beetje bij elkaar staat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
serieel kan makkelijk tot 100 meter hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Op dit moment zit er op elke router al een client aangesloten. Ik ga me even verdiepen in expectscripts (hopelijk kan dit ook onder Windows). Dan kan ik gewoon een script op de desktop proppen en als de leerling dan een configrefresh wil kan hij dat zelf uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Iemand recent nog een IPS v6 gedaan ?

Wil die opnieuw doen om te hercertificeren voor CCSP. Heb Examen 2 1/2 jaar geleden gedaan, vraag me af of examen is veranderd. 31 Mei is laatste dag dat het nog kan, dan IPS v7
Heb namelijk alle boeken nog voor IPS v6 etc.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Voor geïnteresseerden:
Masterclass Network Automation:
Cisco IOS voorziet standaard in een uitgebreide suite aan device manageability instrumentation (DMI) en mogelijkheden voor ingebouwde automatiserings processen.
Gedurende deze 1daagse Masterclass krijgt u van de Cisco Expert binnen Europe op het gebied van deze technologie de theorie achter de innovatieve mogelijkheden van DMI alsmede de mogelijkheid zelf hands-on te configureren en testen. Neem uw laptop mee!

Onderwerpen die we behandelen zijn Device Manageability Instrumentation (DMI) voor archivering, verificatie en rapportage over kritische bedrijfsonderdelen, IOS Embedded Event Manager (EEM), Embedded Menu Manager (EMM), Embedded Resource Manager (ERM), Flexible NetFlow (FNF), Generic On-Line Diagnostics (GOLD) en Tcl Scripting.

Datum: 30-MAR-2011 (8:30/9:00-17:15)

Registratie:
http://www.myciscoeventca...s.aspx?intSessionId=17113

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Nu online
Goe nieuws :) Ramp it up.....

http://www.computable.nl/...t-dell-in-voor-cisco.html

Nu nog een zwik aan UCS vacatures erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Ja.. EMC partnert al wat langer met Cisco, maar de interesse van Dell in 3Par was voor EMC een goede reden om Dell te dumpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Nu online
Bl@ckbird schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:29:
Ja.. EMC partnert al wat langer met Cisco, maar de interesse van Dell in 3Par was voor EMC een goede reden om Dell te dumpen...
Aangezien de meeste van ons wel weten wat je voor de kost doet vroeg ik me het volgende af:

Zie je een sterke toename in afnames betreffende Cisco UCS? Momenteel zijn er maar een 4 tal UCS ATP partners in Nederland, komen er daar op korte termijn nog een aantal partners bij dat je weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skins
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 10:27

Skins

CCIEx3 #21946, JNCIE-M #851

MrFX schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 08:52:
[...]

Aangezien de meeste van ons wel weten wat je voor de kost doet vroeg ik me het volgende af:

Zie je een sterke toename in afnames betreffende Cisco UCS? Momenteel zijn er maar een 4 tal UCS ATP partners in Nederland, komen er daar op korte termijn nog een aantal partners bij dat je weet?
Geen idee of er snel ATP partners bij komen. De C-series (rack mounts) zijn wel door alle partners te verkopen, alleen de B-series niet.

Wij implementeren veel UCS op het moment in combinatie met zowel NetApp als EMC als storage laag, waarbij deals regelmatig 'gestolen' worden, lees: klant heeft HP offerte liggen en ziet ineens wat voor leuk platform UCS is :-)

CCIE3 #21946 (Routing & Switching / Service Provider / Storage), JNCIE-M #851

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Nu online
Skins schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:07:
[...]

Geen idee of er snel ATP partners bij komen. De C-series (rack mounts) zijn wel door alle partners te verkopen, alleen de B-series niet.

Wij implementeren veel UCS op het moment in combinatie met zowel NetApp als EMC als storage laag, waarbij deals regelmatig 'gestolen' worden, lees: klant heeft HP offerte liggen en ziet ineens wat voor leuk platform UCS is :-)
Dat is mooi om te horen ik hoop dan ook van harte dat deze trend zich ook voort gaat zetten bij de andere partners. Maar de meeste partners hebben niet zo 'n uitgebreide portfolio (storage,San en VMware) en zijn dan ook puur gericht op networking in de breedste zin van het woord.

Implementeer je ook zaken als VMware en storage of puur de networking kant (LAN -en SAN switching)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
UCS-B is idd. aan ATP status gebonden. Ik weet niet of er ATP partners bij komen.
Ik denk wel dat er wat partners zijn met goede papieren.

Voor ATP UCS moet je gevraagd worden door Cisco. Daarnaast moet je al actief zijn in de datacenter markt en een relatie hebben met VMware en een storage fabrikant. (NetApp, EMC of beiden.) En er zit dan nog een certificeringstraject aan vast.

De servermarkt is wel nieuw voor Cisco. Maar al doende leert men.
( De recente prijsverlaging van de rack mounted servers,
om de competitie met HP beter aan te kunnen, is daar een voorbeeld van. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
* MonkeySandwich is net geslaagd voor SWITCH!!! *O* *O* *O*

Ik heb 'm flink zitten te knijpen op het examen, maar uiteindelijk toch 803/1000 met een minimale score van 790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is switch een examen van cisco ? Eerste keer dat ik er van hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
ja onderdeel van CCNP traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Congrats in ieder geval !

[ Voor 12% gewijzigd door Bl@ckbird op 25-02-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:13
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:27:
Is switch een examen van cisco ? Eerste keer dat ik er van hoor.
Eind januari 2010 heeft Cisco de aankondiging gedaan dat de inhoud van het CCNP zou worden aangepast. Sinds augustus 2010 bestaat het traject uit de volgende modules:
- ROUT (vergelijkbaar met het vroegere BSCI)
- SWITCH (vergelijkbaar met het vroegere BCMSN)
- TSHOOT (nieuwe module, Troubleshooting ROUT en SWITCH)

De inhoud van ROUT en SWITCH t.o.v. de voorgangers is hier-en-daar aan de tijd aangepast (o.a. IS-IS is komen te vervallen).

http://www.cisco.com/web/...tification_type_home.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-06-2021
Leuk topic. Ben nu bezig met ccie writen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque
Vraag voor de CCIE'ers:

Hoe zag je voorbereiding er uit voor de LAB? Written is gewoon goed leren. LAB is andere koek lijkt mij. Ik werk bij een grote telco en we hebben een lab met de grote dozen, waar ik dus flink op kan oefenen.

Maar hebben jullie geoefend op basis van het boek? Of Lab blueprint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Ik heb mijn CCIE heel snel gedaan schijnt 6 maanden na mijn written had ik het lab. Met alleen de CCIE exam guide red je het nooit.
Boeken die ik heb gebruikt.
routing tcp/ip 1 en 2 dit is de bijbel en moet je gewoon hebben
cisco lan switching
BCMSN
MPLS and VPN architectures
Cisco QOS
Inside Cisco IOS
internet routing architecture,
Developing IP multicast networks
Ik heb heel veel oefenlabs gedaan van internetwork experts en nog een week bootcamp ongeveer 3 weken voor mijn lab.

Om je een idee te geven van de studielast. Ik heb de eerste 4 maanden zo'n 10 uur per week geleerd de laatste 2 20 uur.

Het probleem met het LAB examen is de hoeveelheid. Ik vond mijn examen qua moeilijkheid goed te doen alleen het is veel heel erg veel. Als je een grote fout maakt of in de stress schiet gaat het vaak mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque
Duidelijk. Ik werk dagelijks in een groot MPLS netwerk, dus behalve studeren leer ik ook een hoop dagelijks tijdens mijn werk. Mijn planning is ook ongeveer 4-6 mnd na mijn written exam. Hier en daar hoor je wel dat de LAB idioot moeilijk is en dat je de eerste paar keren wel zal zakken. Ik zag dat jij het in 1 keer hebt gehaald, best knap. Bootcamp wilde ik ook doen, India :)

Maar ik kan net zo goed dagelijks in eigen LAB gewoon keihard oefenen en dat geld gebruiken voor m'n trip richting Brussel.

Je zegt dat de hoeveelheid heel veel is... Maar, wat komt er bij kijken? Ik heb nog niet echt een beeld/idee wat de CCIE LAB inhoud.

Paar van die boeken heb ik al inderdaad, wilde namelijk voor m'n CCNP, CCIP doen. Maar tcp/ip1+2 ga ik wel ff inslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
In mijn tijd hoefde je nog geen open vragen te beantwoorden ik had dus gewoon 8 uur lab. Eigenlijk elke technologie die ik heb moeten leren kwam er dus in voor. Ik weet alleen niet zeker meer of EIGRP er ook in zat. Dus wel MST, BGP, OSPF, QinQ, Frame-Relay. Dit zijn dus slechts de dingen om de basis van je lab op te bouwen. Hierboven op kwamen dus echt alle ranzige dingen als multicast, QOS, ip sla etc etc bovenop. Je moet er ook vooral niet vanuit gaan dat wat je bouwt ook maar enig zins logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque
ff blueprintje opgezocht

1.00 Implement Layer 2 Technologies √
1.10 Implement Spanning Tree Protocol (STP)

(a) 802.1d

(b) 802.1w

(c) 801.1s

(d) Loop guard

(e) Root guard

(f) Bridge protocol data unit (BPDU) guard

(g) Storm control

(h) Unicast flooding

(i) Port roles, failure propagation, and loop guard operation
1.20 Implement VLAN and VLAN Trunking Protocol (VTP)
1.30 Implement trunk and trunk protocols, EtherChannel, and load-balance
1.40 Implement Ethernet technologies

(a) Speed and duplex

(b) Ethernet, Fast Ethernet, and Gigabit Ethernet

(c) PPP over Ethernet (PPPoE)
1.50 Implement Switched Port Analyzer (SPAN), Remote Switched Port Analyzer (RSPAN), and flow control
1.60 Implement Frame Relay

(a) Local Management Interface (LMI)

(b) Traffic shaping

(c) Full mesh

(d) Hub and spoke

(e) Discard eligible (DE)
1.70 Implement High-Level Data Link Control (HDLC) and PPP
2.00 Implement IPv4
2.10 Implement IP version 4 (IPv4) addressing, subnetting, and variable-length subnet masking (VLSM)
2.20 Implement IPv4 tunneling and Generic Routing Encapsulation (GRE)
2.30 Implement IPv4 RIP version 2 (RIPv2)
2.40 Implement IPv4 Open Shortest Path First (OSPF)

(a) Standard OSPF areas

(b) Stub area

(c) Totally stubby area

(d) Not-so-stubby-area (NSSA)

(e) Totally NSSA

(f) Link-state advertisement (LSA) types

(g) Adjacency on a point-to-point and on a multi-access network

(h) OSPF graceful restart
2.50 Implement IPv4 Enhanced Interior Gateway Routing Protocol (EIGRP)

(a) Best path

(b) Loop-free paths

(c) EIGRP operations when alternate loop-free paths are available, and when they are not available

(d) EIGRP queries

(e) Manual summarization and autosummarization

(f) EIGRP stubs
2.60 Implement IPv4 Border Gateway Protocol (BGP)

(a) Next hop

(b) Peering

(c) Internal Border Gateway Protocol (IBGP) and External Border Gateway Protocol (EBGP)
2.70 Implement policy routing
2.80 Implement Performance Routing (PfR) and Cisco Optimized Edge Routing (OER)
2.90 Implement filtering, route redistribution, summarization, synchronization, attributes, and other advanced features
3.00 Implement IPv6
3.10 Implement IP version 6 (IPv6) addressing and different addressing types
3.20 Implement IPv6 neighbor discovery
3.30 Implement basic IPv6 functionality protocols
3.40 Implement tunneling techniques
3.50 Implement OSPF version 3 (OSPFv3)
3.60 Implement EIGRP version 6 (EIGRPv6)
3.70 Implement filtering and route redistribution
4.00 Implement MPLS Layer 3 VPNs
4.10 Implement Multiprotocol Label Switching (MPLS)
4.20 Implement Layer 3 virtual private networks (VPNs) on provider edge (PE), provider (P), and customer edge (CE) routers
4.30 Implement virtual routing and forwarding (VRF) and Multi-VRF Customer Edge (VRF-Lite)
5.00 Implement IP Multicast
5.10 Implement Protocol Independent Multicast (PIM) sparse mode
5.20 Implement Multicast Source Discovery Protocol (MSDP)
5.30 Implement interdomain multicast routing
5.40 Implement PIM Auto-Rendezvous Point (Auto-RP), unicast rendezvous point (RP), and bootstrap router (BSR)
5.50 Implement multicast tools, features, and source-specific multicast
5.60 Implement IPv6 multicast, PIM, and related multicast protocols, such as Multicast Listener Discovery (MLD)
6.00 Implement Network Security
6.01 Implement access lists
6.02 Implement Zone Based Firewall
6.03 Implement Unicast Reverse Path Forwarding (uRPF)
6.04 Implement IP Source Guard
6.05 Implement authentication, authorization, and accounting (AAA) (configuring the AAA server is not required, only the client-side (IOS) is configured)
6.06 Implement Control Plane Policing (CoPP)
6.07 Implement Cisco IOS Firewall
6.08 Implement Cisco IOS Intrusion Prevention System (IPS)
6.09 Implement Secure Shell (SSH)
6.10 Implement 802.1x
6.11 Implement NAT
6.12 Implement routing protocol authentication
6.13 Implement device access control
6.14 Implement security features
7.00 Implement Network Services
7.10 Implement Hot Standby Router Protocol (HSRP)
7.20 Implement Gateway Load Balancing Protocol (GLBP)
7.30 Implement Virtual Router Redundancy Protocol (VRRP)
7.40 Implement Network Time Protocol (NTP)
7.50 Implement DHCP
7.60 Implement Web Cache Communication Protocol (WCCP)
8.00 Implement Quality of Service (QoS)
8.10 Implement Modular QoS CLI (MQC)

(a) Network-Based Application Recognition (NBAR)

(b) Class-based weighted fair queuing (CBWFQ), modified deficit round robin (MDRR), and low latency queuing (LLQ)

(c) Classification

(d) Policing

(e) Shaping

(f) Marking

(g) Weighted random early detection (WRED) and random early detection (RED)

(h) Compression
8.20 Implement Layer 2 QoS: weighted round robin (WRR), shaped round robin (SRR), and policies
8.30 Implement link fragmentation and interleaving (LFI) for Frame Relay
8.40 Implement generic traffic shaping
8.50 Implement Resource Reservation Protocol (RSVP)
8.60 Implement Cisco AutoQoS
9.00 Troubleshoot a Network
9.10 Troubleshoot complex Layer 2 network issues
9.20 Troubleshoot complex Layer 3 network issues
9.30 Troubleshoot a network in response to application problems
9.40 Troubleshoot network services
9.50 Troubleshoot network security
10.00 Optimize the Network
10.01 Implement syslog and local logging
10.02 Implement IP Service Level Agreement SLA
10.03 Implement NetFlow
10.04 Implement SPAN, RSPAN, and router IP traffic export (RITE)
10.05 Implement Simple Network Management Protocol (SNMP)
10.06 Implement Cisco IOS Embedded Event Manager (EEM)
10.07 Implement Remote Monitoring (RMON)
10.08 Implement FTP
10.09 Implement TFTP
10.10 Implement TFTP server on router
10.11 Implement Secure Copy Protocol (SCP)
10.12 Implement HTTP and HTTPS
10.13 Implement Telnet

Niet extreem moeilijk allemaal... Enige wat het wel is: VEEL. Maar zeker te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
je kan wel extreem ranzige dingen verwachten met routerings protocollen. Op twee verschillende punten van OSPF naar EIGRP bijvoorbeeld je kan dan hele nare dingen krijgen met routing loops. Trust me me deze technologieen kunnen ze het je heel lastig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque
Suboptimal routing etc... Ben benieuwd. De weg is nog lang maar, we zijn onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Als je verstandig bent ga je vanaf nu met de univercd werken Om daar snelheid in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque
Thanks. Ik ga het checken.

Univercd, ik heb dat wel eens doorgekregen om het te checken. Als het goed is heb je daar toegang tot met het examen, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Ja klopt kan ook wel doc cd heten tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:52
Zijn er nog mensen die specifiek vandaag voice examens hebben gedaan ivm de veranderingen? Ik heb CIPT1 vandaag gedaan en en gehaald, dus weer een stapje dichterbij de CCNP Voice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque
Congratz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:09
Afgelopen vrijdag heb ik de module 640 802 (CCNA) gehaald 872 punten. Van Prometic heb ik een brief ontvangen waarin oa de scores van de module staan. Verder wordt er aangegeven om een cisco account aan te maken.
Dit heb ik inmiddels al gedaan. Het is mij nog onduidelijk hoe ik nu het certificaat kan ontvangen en of dit ook extra betaald moet worden??

Kan iemand mij meer info geven?

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
feli en gewoon netjes dat examen in een keer gedaan zo te lezen. Anyway certificaat is gratis en waarschijnlijk krijg je wel een mail van cisco er over.
Als het goed is heb je nu ook een CSCO ID deze kan je linken aan je cisco.com id ik denk via deze link http://www.cisco.com/surv...sco&basechannel=integral7
Ik heb het al tijden geleden gedaan en weet niet meer hoe eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:09
Klopt. Het ID heb ik ontvangen en op basis daarvan een account aangemaakt. Nu staat in de e-mail het volgende:
To obtain an electronic certificate copy:
> • Go to the Tracking System: www.cisco.com/go/certifications/login
> • Click on Certification Fulfillment
> • Next to "Fulfillment Preference" select Electronic (PDF via Email)
> • Click Save Preference and Continue

Wanneer ik kies voor Save Preference and Continue moet ik bij het volgende mijn adresgegevens controleren om vervolgens 5$ te betalen voor een PDF. Dit is toch vanderzotte :(

[ Voor 3% gewijzigd door Vastelaovend89 op 01-03-2011 11:56 ]

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
hmm dat is wel vaag. Ik weet dat je voor de duplicaten moet betalen maar de 1e kreeg ik altijd gratis. Sterker nog voor mijn CCIE kreeg ik een plaquette die ik aan de muur kan hangen. Maar voor een examen van 1500 euro mag dat ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:13
A1ex89 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:55:
Klopt. Het ID heb ik ontvangen en op basis daarvan een account aangemaakt. Nu staat in de e-mail het volgende:
To obtain an electronic certificate copy:
> • Go to the Tracking System: www.cisco.com/go/certifications/login
> • Click on Certification Fulfillment
> • Next to "Fulfillment Preference" select Electronic (PDF via Email)
> • Click Save Preference and Continue

Wanneer ik kies voor Save Preference and Continue moet ik bij het volgende mijn adresgegevens controleren om vervolgens 5$ te betalen voor een PDF. Dit is toch vanderzotte :(
En wat staat er wellicht vermeld onder die stappen die je opnoemde ?
  • NOTE: This must be done within 5 calendar days of receiving this notification. Otherwise a printed certificate will be mailed to you automatically.
    If the name and address listed above are correct, and you would like to receive a printed certificate, no action is required. Your printed certificate will be automatically mailed to the address listed above. Please allow 6-8 weeks for your printed certificate to arrive.
M.a.w. je moet inloggen en controleren of je NAW gegevens goed zijn ingevuld (bv Shipping Address). Het kan wel enige weken duren voordat je het certificaat toegestuurd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-10 13:42
Toch iets wat ik even wil melden (a)

Ik volg nu de opleiding Medewerker Beheer ICT, het afgelopen half jaar hebben we hier CCNA 1 gevolgd.
Dit beviel mij ontzettend goed, en ik geniet erg van de CCNA opleiding.

Tot nu toe heb ik al mijn toetsen afgerond met 70-82%

Hoofdstuk 6 heb ik erg veel moeite mee gehad, door het subnetten.

Ik doe de opleiding samen met 20 andere mensen in de klas, zometeen hebben we de final, aan deze final mogen mee doen; Ik...en 3 anderen.

De andere 16 hebben of niet genoeg hoofdstukken afgerond, of hebben de schriftelijke final met minder dan 50% afgerond, de meeste onder de 40.

Nu vraag ik me af, of dit eigenlijk vaker gebeurt, of heb ik gewoon een k*tklas?
Want zoals ik de leerlingen ken zal het niet veel beter gaan met de herkansingen ze nog mogen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Ik help 3 studenten (1 liep stage op mijn vorige werkplek) met hun CCNA en ik moet je teleurstellen: Op school is het huilen met de pet op. Nou kan het er ook aan liggen dat er een aantal in de klas zitten bij 1 die maar een opleiding gingen doen omdat "er niks op TV was".

Misschien ook wel een stukje motivatie. Mij kan je niet porren voor een Microsoft klasje maar voor een weekje Cisco training neem ik zelfs graag voor vrij. Gelukkig heb ik deze 2 jongens (en sinds kort ook 1 meid) voldoende gemotiveerd om goede cijfers te halen. Soms moet je jip en Janneke uitleg gebruiken en dan is het van OOH! en is het weer leuk ipv stom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
McTurque schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 08:19:
Vraag voor de CCIE'ers:

Hoe zag je voorbereiding er uit voor de LAB? Written is gewoon goed leren. LAB is andere koek lijkt mij. Ik werk bij een grote telco en we hebben een lab met de grote dozen, waar ik dus flink op kan oefenen.

Maar hebben jullie geoefend op basis van het boek? Of Lab blueprint?
het lab is inderdaad andere koek als je written.

De blueprint is handig om te kijken wat er allemaal inzit. Qua materialen heb ik gebruik gemaakt van alle cisco press boeken die ik had (CCNP en CCIP + Routing TCP/IP vol1 en 2), developing multicast en nog een paar van cisco press. Verder heb ik de ASET labs gedaan van cisco, INE materiaal gebruikt (volume 1 t/m 3) en ipexpert labs, blogs + rackrentals, mocklabs etc.

Ik heb in december 2008 mijn written gedaan en ben in januari 2009 gaan leren en kloppen voor het lab, uiteindelijk in oktober me lab gedaan en gelukkig in 1x gehaald!

Voor mij was het erg zwaar om naast mijn fulltime job nog 's avonds, 's nachts en in het weekend nog erbij te leren. Ik heb wel een paar studiedagen gehad van me werkgever die ik volop benutte (12 uur per dag kloppen ;)).

Dus als je voor jezelf tijd en motivatie hiervoor kunt opbrengen dan is het te doen, maar het gaat zeker niet vanzelf.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Motivatie is een grote factor in deze weg. Ik ben ooit begonnen en ben alweer gestopt voordat ik alle technologie labs had gedaan om me te focussen op m'n opleiding (naast een 40urige werkweek). Nu ben ik op een punt waarbij ik m'n opleiding op een lager pitje kan zetten en me weer ga focussen op het halen van CCIE naast m'n werk. De motivatie is weer helemaal terug en zal nu ook niet meer weg gaan.

Ik verwacht, mits ik bij de juiste werkgever binnenkom, voor 2013 CCIE RS te zijn. Alle materiaal heb ik, de written al een keer gehaald, heb toegang tot labs, budget is er. Het enige dat ontbrak was de motivatie. Nu dat terug is zal het weer goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QlimaX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 07:47
Leuk om te lezen dat een aantal van hier begonnen zijn met het voorbereiden op (de lab van) CCIE. Zelf heb ik de boeken Routing TCP/IP, Volume 1 (2nd Edition), Routing TCP/IP, Volume II en CCIE Routing and Switching Certification Guide (4th Edition) ingeslagen. Ergens wel lekker om weer helemaal naar de basics te gaan om alle concepten goed te begrijpen / doorgronden.

Routing TCP/IP Volume 1 bijna uit en daarna door naar volume 2, wat betreft motivatie zit het hier goed al wacht ik ook wel op een mooie klus.

[ Voor 16% gewijzigd door QlimaX op 01-03-2011 16:25 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 42 Laatste