[Cisco] Certificaten, ervaringen & discussies

Pagina: 1 ... 26 ... 42 Laatste
Acties:
  • 232.600 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
TrailBlazer schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:46:
je hebt volgens mij 3 licentie niveaus wij hebben de laagste ik dacht dat dat Lan Lite was. Wij doen geen routing op de 3750X maar gebruiken ze puur als access laag.
3560X / 3750X heb je in LAN Base en IP Base. ( En IP Services m.b.v. een licentie upgrade. )
Van de 2960 / 2960S zijn er LAN Lite en LAN Base.

Om PowerStack te doen op de 3750X heb je IP Base nodig.
Om te stacken op de 2960S heb je LAN Base nodig en een extra module.

Enhanced bundels (met IP Services voor dynamische routing, zoals de classis 3560 / 3750 dat hebben) zijn er voor de 3560X / 3750X niet meer, maar vereisen dus een losse upgrade licentie.

Een andere naam voor LAN Lite is ook wel Layer 2 Base.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 05:41
dan hebben wij dus lan base :p Ik vind dat nog steeds een gemiste kans dat de software upgrade van LAN Base naar IP Base duurder is dan een 2e voeding. De enige reden dat wij zouden upgraden naar IP Base is stackpower namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 22:22

PcDealer

HP ftw \o/

TrailBlazer schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:46:
je hebt volgens mij 3 licentie niveaus wij hebben de laagste ik dacht dat dat Lan Lite was.
Klopt.
Wij doen geen routing op de 3750X maar gebruiken ze puur als access laag.
Waarom doe je dan je beklag?
die kan dus helemaal niks mbt routing

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
omdat we standaard poort 1/0/48 gebruiken als OOBM poort gebruikten en opeens moest ik een kabel naar de achterkant brengen omdat enkel de Fa0 een ip kan krijgen. Het is ook wel beter want als de primaire stack member failed wordt de andere Fa0 actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Het valt me op dat er regelmatig ook video gepost worden op het blog van Cisco Nederland.
Zoals deze over hoe en welke events / seminars er bij Cisco georganiseerd worden.

Registeren voor deze events kan op: http://www.myciscoeventcalendar.com

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 15:23
TrailBlazer schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 08:36:
Ik verhaal nog wel eens van toen ik X25 in HEX kon lezen.
Doe ik nog steeds regelmatig... 8)

Voorlopig weinig voortgang op CCNA-Wireless vlak.
Eerst CCSA tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zit er aan te denken om mezelf toch voor CCNA te gaan certificeren. Ongeveer 3 jaar geleden heb ik via mijn Hogeschool het hele CCNA curriclum gehad (tevens ook twee modules van CCNP). Maar destijds niet voor gekozen om ook de certificering te halen.

Ik heb nog een aantal vragen
  1. Is het nog steeds zo dat je minimaal 80% moet halen om te slagen voor een Cisco examen
  2. Wat is een goed testcenter in Utrecht om het Cisco examen te doen?
  3. Is het beter om ICDN1 en ICDN2 te doen als je examen gaat doen, of meteen het 640-802. Wat wordt het meest gedaan? Zelf neig ik eigenlijk het meest naar meteen 640-802 te doen?
  4. Is er sindsdien veel veranderd in het gehele CCNA curriculum of valt dat wel mee?
  5. Wat is de beste manier om voor te bereiden op een CCNA examen. CBT Nuggets in combinatie met gewone boeken?

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 24-08-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 13:23
shadowman12 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:57:
Ik zit er aan te denken om mezelf toch voor CCNA te gaan certificeren. Ongeveer 3 jaar geleden heb ik via mijn Hogeschool het hele CCNA curriclum gehad (tevens ook twee modules van CCNP). Maar destijds niet voor gekozen om ook de certificering te halen.

Ik heb nog een aantal vragen
  1. Is het nog steeds zo dat je minimaal 80% moet halen om te slagen voor een Cisco examen
  2. Wat is een goed testcenter in Utrecht om het Cisco examen te doen?
  3. Is het beter om ICDN1 en ICDN2 te doen als je examen gaat doen, of meteen het 640-802. Wat wordt het meest gedaan? Zelf neig ik eigenlijk het meest naar meteen 640-802 te doen?
  4. Is er sindsdien veel veranderd in het gehele CCNA curriculum of valt dat wel mee?
  5. Wat is de beste manier om voor te bereiden op een CCNA examen. CBT Nuggets in combinatie met gewone boeken?
Het is alweer een hele tijd geleden, maar vooruit :)
  1. Je moet inderdaad iets van 860 punten oid hebben.
  2. Ikzelf ga altijd naar Global Knowledge Nieuwegein. Voldoende ruimte, veel parkeerplaatsen, goed te bereiken. Het zit achter het Nieuwegein Business Centre. In Utrecht zelf heb je in hoog-catharijne nog Computrain etc geloof ik, maar daar ben ik nooit geweest.
  3. Het hangt denk ik vooral af van je ervaring. Als je helemaal blank begint, raad ik aan ICND1 en ICND2 te doen. Als je al ervaring hebt (zoals bij jou 't geval) kun je denk ik wel uit de voeten met 640-802.
  4. Enige wat ik me kan herinneren is dingen als IPv6.
  5. Dat zou ik inderdaad doen. Ik heb 't boek van Todd Lammle toen gebruikt. Specifiek genoemd deze: 640-802 van Todd Lammle
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 16:18
Ik heb de meeste certificeringen en trainingen gedaan via Global Knowledge (ik stap hier op de RandstadRail en 25 minuten later stap ik voor de deur in Zoetermeer uit) maar ondanks dat het verder reizen is voor Fastlane ben ik min of meer over.

Reden hiervoor is dat ik Global Knowledge niet echt persoonlijk vind, de ene dag heb je een "account manager" en als die er niet is dan kan je het schudden en mag je later maar terugbellen. Ook wanneer je vragen achteraf hebt over het in de training behandelde materiaal dan hebben ze dat liever niet, vragen stellen doe je maar tijdens de training.

Ik heb een paar maanden terug en vorige week een 2 daagse ervaring met Fastlane gehad en daar viel mij op dat je die vragen wel kan stellen naderhand (mailtje en binnen paar dagen reactie terug) en ook telefonisch werd ik goed te woord gestaan. Oh en ze hebben betere koffie. ;)

Overigens moet je voor CCNA 825 punten hebben net als bij alle andere 64x-xxx examens.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-06 17:34
Ballebek schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:14:
Ik heb de meeste certificeringen en trainingen gedaan via Global Knowledge (ik stap hier op de RandstadRail en 25 minuten later stap ik voor de deur in Zoetermeer uit) maar ondanks dat het verder reizen is voor Fastlane ben ik min of meer over.

Reden hiervoor is dat ik Global Knowledge niet echt persoonlijk vind, de ene dag heb je een "account manager" en als die er niet is dan kan je het schudden en mag je later maar terugbellen. Ook wanneer je vragen achteraf hebt over het in de training behandelde materiaal dan hebben ze dat liever niet, vragen stellen doe je maar tijdens de training.

Ik heb een paar maanden terug en vorige week een 2 daagse ervaring met Fastlane gehad en daar viel mij op dat je die vragen wel kan stellen naderhand (mailtje en binnen paar dagen reactie terug) en ook telefonisch werd ik goed te woord gestaan. Oh en ze hebben betere koffie. ;)

Overigens moet je voor CCNA 825 punten hebben net als bij alle andere 64x-xxx examens.
De passingscore wil nog wel eens verschillen een 3 tal jaren terug was mijn passing score voor mijn CCNA 850, mijn BCSI daarentegen was 790 en Tshoot weer anders dus je kunt er geen pijl op trekken :?

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik ga mee met Ballebek:
646-204
Passing Score: 825

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
MrFX schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:37:
[...]
De passingscore wil nog wel eens verschillen een 3 tal jaren terug was mijn passing score voor mijn CCNA 850, mijn BCSI daarentegen was 790 en Tshoot weer anders dus je kunt er geen pijl op trekken :?
CCNA Was idd 849 om te slagen alleen is de huidige CCNA een stukje "zwaarder" (simulators e.d.) dus hebben ze het naar 825 gezet.

Zijn er nog een aantal die 790 als pass score hebben (de wat oudere courses), maar helaas werkt de Cisco site weer uitermate snel vandaag dus kan het niet verder nakijken of ik het bij het rechte eind heb. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Uberprutser op 25-08-2010 15:34 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ballebek schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:31:
[...], maar helaas werkt de Cisco site weer uitermate snel vandaag dus kan het niet verder nakijken of ik het bij het rechte eind heb. :)
Kijk je in FF of IE? IE werkt op sommige onderdelen soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
IE Doet niet op Mac en Ubuntu hè ;) (op normale manier dan).

FF en Chrome gecheckt maar duurt heeeel lang voor er iets gebeurd als ik klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ballebek schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:13:
IE Doet niet op Mac en Ubuntu hè ;) (op normale manier dan).

FF en Chrome gecheckt maar duurt heeeel lang voor er iets gebeurd als ik klik.
Weet ik veel dat je een Mac hebt :)

Doe nu refreshcursus voor Unified Communications Express Sales (v2.0) (UCXAM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304544

Wat is een goed testcenter in Utrecht om het Cisco examen te doen?
Vorige maand heb ik ICND2 gehad bij Fastlane en vond het ook een erg prettige ervaring. Heb er nog nooit examen gedaan maar weet wel dat je goed moet rondkijken want ik ben ook ooit in examencentra geweest waar het erg rumoerig was tijdens het examen en daar wordt je niet vrolijk van als het moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-05 23:50
Ik ben van plan om in de komende week bij VUE mijn CCENT te behalen. Ik heb in dit topic gelezen dat je standaard 90 minuten krijgt en, indien het Engels niet je moedertaal is, 30 minuten extra. Nu, krijg je die extra tijd automatisch, of moet je daar iets speciaal voor doen (als in VUE contacteren)?

Daarnaast is er ook iets waar ik niet echt goed aan uitkom: mijn Cisco ID. Wanneer ik mij aanmeld bij VUE zie ik dat mijn Cisco ID op 'ID Pending' staat. Moet ik wachten met het examen totdat ik mijn ID toegewezen krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187361

Kishi, die tijd krijg je "automatisch" toegewezen. Voordat het echte examen begint krijg je een scherm met het aantal te behalen punten, het aantal vragen en de tijd die je hebt :). Je zult zien dat er apart vermeld wordt dat je 30minuten extra krijgt omdat Engels niet je native taal is.

Wat betreft je Cisco ID heb ik eerlijk gezegd geen idee, maar wanneer het je eerste examen is zul je naar alle waarschijnlijkheid een nieuw toegewezen krijgen. Je kunt VUE altijd even bellen natuurlijk...

Tot slot; veel succes komende week d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 187361 op 29-08-2010 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kishi schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 02:55:

Daarnaast is er ook iets waar ik niet echt goed aan uitkom: mijn Cisco ID. Wanneer ik mij aanmeld bij VUE zie ik dat mijn Cisco ID op 'ID Pending' staat. Moet ik wachten met het examen totdat ik mijn ID toegewezen krijg?
Je kunt gewoon gaan, id krijg je automatisch toegewezen. Let op: twee id's meenemen (paspoort + rijbewijs of bankpas o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kishi
Rijbewijs en identiteitskaart is dus voldoende? Ik heb namelijk nog geen paspoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 15:57

racoon

mooowwww

Kishi schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:09:
Rijbewijs en identiteitskaart is dus voldoende? Ik heb namelijk nog geen paspoort.
Ja dat is voldoende, of je id kaart en bankpasje mag ook.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150294

Kishi schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 02:55:

Toen ik me registreerde, kreeg ik meteen een Cisco ID toegewezen, ik had op dat moment nog geen examens afgelegd. Ze zijn er nog mee bezig dus. Probeer je ook aan te melden op je Cisco certification tracking system. Daar zul je als het goed is je CSCO ID moeten zien.

Klik.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 150294 op 29-08-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kishi
Anoniem: 150294 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 13:52:

Toen ik me registreerde, kreeg ik meteen een Cisco ID toegewezen, ik had op dat moment nog geen examens afgelegd. Ze zijn er nog mee bezig dus. Probeer je ook aan te melden op je Cisco certification tracking system. Daar zul je als het goed is je CSCO ID moeten zien.

Klik.
Volgens mij klopt dat niet meer..

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/dmg22c.gif

Volgens die pagina zou ik een authorization code gekregen hebben via één van hun mails. Ik kon in al hun mails jammer genoeg geen code vinden.

Ik denk dat ik gewoon geduld moet uitoefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CSCO ID is toch je cisco.com gebruikersnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
nee je CSCO ID is een nummer. Dat kan je koppelen aan je cisco.com gebruikersnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Heb laatst 2 personen met hun CCNA geholpen en die kregen pas hun CSCO ID toen ze daadwerkelijk een examen bij PearsonVue hadden aangevraagd en betaald.

Een CSCO ID is sowieso waardeloos zonder dat je een examen hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Een CSCO ID is een code die je krijgt als je voor het eerst een Cisco examen hebt gedaan.
Elke keer als je een Cisco examen doet (of je nu hem haalt of niet), moet je bij het boeken
van het examen je CSCO ID opgeven, zodat deze op naam komen van dezelfde persoon.

Het Cisco.com account (CCO account) geeft toegang tot de Cisco.com website.
Je kan aan je CCO account bijvoorbeeld het bedrijf koppelen waarvoor je werkt.
Als dit een Cisco Partner is, heb je diepere toegang tot de website.
( Bijvoorbeeld tot Cisco PEC)

Als je als eindgebruiker of als Cisco Partner Smartnet support contracten hebt geregistreerd met je CCO account, dan kan je met dit account ook software updates downloaden. (Maar het is handiger om hier een algemeen CCO account voor te gebruiken van het bedrijf. Want als de werknemer van werkgever verhuist, verhuizen ook de Smartnet contracten...)

Als je twee of meer CSCO ID's hebt kan je deze overigens laten samenvoegen. Dat kan hier of hier.
( Volgens mij heb ik dit zelf een keer via de helpdesk van PearsonVue gedaan.)

Je CSCO ID is dus gekoppeld aan je CCO account en je CCO account aan een bedrijf.
De partner status (en de daar aan gekoppelde inkoopkortingen) van een Cisco Partner wordt o.a. bepaald door het aantal gecertificeerde mensen wat men in dienst heeft. Het is dus handig om het één en ander aan elkaar te koppelen. Bovendien heb je een mooi overzicht van alle behaalde certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Amen! je bent goed op de hoogte zeg! :)

[ Voor 7% gewijzigd door zenith op 30-08-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Dank!

Ik werk bij een distributeur die zich redelijk dedicated bezig houdt met Cisco.
Daar pak ik pre-sales vragen op van Cisco Partners. ( En dan redelijk breed: Van Registered Partners tot Gold Partners en van Cisco SMB / Ex-Linksys Small Business tot Nexus 7k / 6500 en UCS-Blade omgevingen / routing/switching / wireless / datacenter / enz. M'n collega zit meer in Cisco UC. )

Daarnaast geef ik af en toe wat workshops, webinars / WebEx sessies, CSE en SMB Select training, lever wat content aan voor onze nieuwsbrief en als ik een leuk linkje vind post ik die via Twitter. Oh.. En af en toe schiet ik ook nog wat foto's voor Marketing. Van alles wat dus :)

Vandaar dat ik de Cisco organisatie / wereld redelijk goed ken.
Vaak is een vraag niet eens zo strikt technisch, maar je moet even de juiste persoon of procedure weten.

[ Voor 8% gewijzigd door Bl@ckbird op 31-08-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-06 13:20
Ik moet weer gaan her-certificeren voor mijn CCNP/CCIP, laatste examen is 3 jaar geleden.
Aangezien er in die tijd veel veranderd is, vroeg ik me af welk examen ik het beste kan doen ?
Zelf dacht ik aan TSHOOT.

Iemand nog tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
TSHOOT lijkt mij juist een van de meest lastige. Waar heb je het meeste ervaring mee? Was er trouwens niet een speciaal hercertifceringsexamen wat je moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
loyske schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:02:
Ik moet weer gaan her-certificeren voor mijn CCNP/CCIP, laatste examen is 3 jaar geleden.
Aangezien er in die tijd veel veranderd is, vroeg ik me af welk examen ik het beste kan doen ?

Iemand nog tips ?
Tshoot is makkelijker vergeleken met de nieuwe route en swich examens en voor een ervaren iemand moet dit zeker geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 13:23
loyske schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:02:

Iemand nog tips ?
Je zou ook kunnen overwegen om een examen uit het CCSP of CCVP curriculum te pakken.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
BrammeS schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:43:
[...]

Je zou ook kunnen overwegen om een examen uit het CCSP of CCVP curriculum te pakken.
Klopt, heb ik ook aan gedacht. Maar als ik dan ooit dat traject wil afmaken zal ik ook weer het bijbehorende CCNA voor dat traject moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loyske, dat is niet van toepassing voor CCVP :) Je kunt namelijk je CCNA voice ook halen door direct voor het cvoice examen te gaan.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 187361 op 31-08-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187361 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:47:
loyske, dat is niet van toepassing voor CCVP :) Je kunt namelijk je CCNA voice ook halen door direct voor het cvoice examen te gaan.
Maar dan moet je wel een geldig gewoon CCNA hebben anders geld het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Anoniem: 187361 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:47:
Kijk, dat wist ik niet ! Thanx ! Weer een optie erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Anoniem: 304544 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:04:
[...]

Maar dan moet je wel een geldig gewoon CCNA hebben anders geld het ook niet.
Als je een actieve CCxP hebt heb je automatisch ook CCNA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

BrammeS schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:41:
[...]

Als je een actieve CCxP hebt heb je automatisch ook CCNA.
Nee dat is niet waar.
Je moet moet aan de prerequisites van een examen voldoen voordat je die mag halen, wanneer dat CCNA is, voldoen ook alle hogere examens voor dat prerequiste.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
_DH schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:53:
[...]

Nee dat is niet waar.
Je moet moet aan de prerequisites van een examen voldoen voordat je die mag halen, wanneer dat CCNA is, voldoen ook alle hogere examens voor dat prerequiste.
Dat snap ik, ik bedoelde eigenlijk dat als je een actieve CCxP hebt heb je ook ooit eens je CCNA gehaald omdat dit een prerequisite is. hence de stelling als je CCxP actief is dan is je CCNA ook actief. :O

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Examen 646-223 UCXAM gepland \o/
Your registration is confirmed for the following Cisco Systems, Inc. exam(s):
Candidate: Goeloe, David
Test Series: 646-223 Unified Communications Express AM English (ENU)
Date: Tuesday, September 07, 2010
Time: 12:00 PM
Appointment Length (minutes): 80

Accommodations:
Time extension for non-native English speaker living in non-English-speaking country.

Adjustments: 30
Total Session Length with adjustment (in minutes): 110

Testing Location

New Horizons
Hurksestraat 33
5652 AH Eindhoven
NETHERLANDS
+31 402377732

• Kishi
Morgenmiddag om 13:00 kan ik examen doen bij VUE.

640-822: Interconnecting Cisco Networking Devices Part 1

• Uberprutser
Ik zou examen gaan doen maar ben nog steeds ziek (grom...).
Maar weer 2 weken verder geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Geen CCNA Voice examen gedaan maar wel de Cisco SMB Specialization for Account Managers en "natuurlijk" geslaagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kishi
Ik heb ICND1 640-822 succesvol afgelegd met 875 punten. Ik heb nu mijn CCENT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
congrats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Goed gedaan, nu op voor ICND2 neem ik aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kishi
Bedankt allemaal.
Ballebek schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 18:06:
Goed gedaan, nu op voor ICND2 neem ik aan? :)
Uiteraard ga ik verder met ICND2. Het is alleen zo dat mijn academiejaar vanaf 20 september opnieuw begint, en dat ik tot Nieuwjaar heel wat minder tijd heb om te studeren. Vervolgens heb ik vanaf Nieuwjaar tot eind juni bijna geen vakken meer wegens vrijstellingen. Dan heb ik weer voldoende tijd om ICND2 te doen. Maar wees gerust, ik laat mijn kennis van ICND1 tijdens die onderbreking niet verwateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben iets vreemds tegengekomen in het ICND2 boek, hoofdstuk 2 (STP).

Er staat dat tijdens het kiezen van een root port, een switch dezelfde cost kan ontvangen van twee andere switches die allebij een kost van (bijvoorbeeld) 19 adverteren om bij de root switch te komen (deze costs worden opgeteld bij 19 om 38 te krijgen, op beide poorten). Om deze 'tie' te breken, kiest de switch de root port op basis van de lokale interface priority/interface nummer (lagere nummer wint).

Dit klopt wel als je twee switches hebt, die met twee links verbonden zijn.

Maar, na het maken van meerdere simulaties is naar voren gekomen dat waneer een switch dezeflde cost ontvangt, deze switch dan de kost accepteert van de switch met de lagere BID. Ook op wikipedia staat hetzelfde: link.
Breaking ties for root ports. When multiple paths from a bridge are least-cost paths, the chosen path uses the neighbor bridge with the lower bridge ID. The root port is thus the one connecting to the bridge with the lowest bridge ID.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 150294 op 05-09-2010 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Er wordt inderdaad eerst gekeken naar de het bridge ID van de originating switches bij equal cost BPDUS. Indien deze BID hetzelfde zijn. Dan wordt er pas gekeken naar het poortid. Deze situatie kan dus enkel optreden als je tussen twee switches meedere, niet gechannelde, connecties hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TrailBlazer schreef op zondag 05 september 2010 @ 09:27:
Er wordt inderdaad eerst gekeken naar de het bridge ID van de originating switches bij equal cost BPDUS. Indien deze BID hetzelfde zijn. Dan wordt er pas gekeken naar het poortid. Deze situatie kan dus enkel optreden als je tussen twee switches meedere, niet gechannelde, connecties hebt.
Ah, maar een BID kan nooit 100% hetzelfde zijn, want het bestaat o.a. ook uit de MAC. Hmm maar als je tussen twee switches twee port-channels opzet (2x2 physical links), dan zal toch de port-channel met de hogere id geblokt worden?: Po1 en Po2, Po2 wordt geblokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Het port-channel nummer is niet gelijk aan het spanning-tree poort nummer. Ik ga er vanuit dat het spanning-tree portnummer gegenereerd wordt wanneer de port-channel wordt aangemaakt. Welk nummer dat is geen idee.Als je eerst po2 aanmaakt en daarna pas po1 dan kan het best zijn dat po2 de actieve is. Totdat je de switch reboot en po1 de actieve wordt omdat die dan eerder in de config staat en dus ook eerder een spanning-tree poortnummer krijgt toegewezen.
Het kan ook zijn dat er voor de port-channels een bepaald algorithme is zodat het wel fixed is. Denk aan basenummer + port-channel nummer.

Dit zijn ook wel redelijk theoretische overwegingen normaal kom je dit nooit tegen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 22:26
Ik ben helemaal nieuw in de cisco wereld en wil graag kennis opdoen van cisco netwerken.
Bij het oriënteren zag ik dat CCNA certificering zorg voor een goede basiskennis.

Deze is te behalen met 2 losse examens (640-822 ICND1 & 640-816 ICND2) of 1 fasttrack examen (640-802 CCNA).

Zie: http://www.cisco.com/web/...tification_type_home.html

Nu vraag ik mij af wat de moeilijkheidsgraad is van CCNA? (ivm met de tijd die ik ervoor nodig heb)
Is dit vergelijkbaar met bijv. de 2 MS exames 70-290 en 70-291? of staat CCNA meer gelijk aan MCSA kwa leerstof en niveau van stof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
TrailBlazer schreef op zondag 05 september 2010 @ 16:43:
Het port-channel nummer is niet gelijk aan het spanning-tree poort nummer. Ik ga er vanuit dat het spanning-tree portnummer gegenereerd wordt wanneer de port-channel wordt aangemaakt. Welk nummer dat is geen idee.Als je eerst po2 aanmaakt en daarna pas po1 dan kan het best zijn dat po2 de actieve is. Totdat je de switch reboot en po1 de actieve wordt omdat die dan eerder in de config staat en dus ook eerder een spanning-tree poortnummer krijgt toegewezen.
Het kan ook zijn dat er voor de port-channels een bepaald algorithme is zodat het wel fixed is. Denk aan basenummer + port-channel nummer.

Dit zijn ook wel redelijk theoretische overwegingen normaal kom je dit nooit tegen eigenlijk.
Ik heb net even zitten kijken op een 6500 en de port ids lijken wel dmv een algoritme bepaald te worden.
module 1 krijgt de port id's 0-99 module 2 id 100-199 etc.
De port-channels lijken bij 1665 te beginnen en elke volgende port-channel krijgt gewoon een hogere. Hier zit geen formule achter.
pc    port-id
51	1665
57	1666
58	1667

als ik een po 10 aan zou maken zal die waarschijnlijk gewoon het eerst beschikbare id krijgen tot een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

TrailBlazer schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:40:
Ik heb net even zitten kijken op een 6500 en de port ids lijken wel dmv een algoritme bepaald te worden.
module 1 krijgt de port id's 0-99 module 2 id 100-199 etc.
De port-channels lijken bij 1665 te beginnen en elke volgende port-channel krijgt gewoon een hogere. Hier zit geen formule achter.
pc    port-id
51	1665
57	1666
58	1667

als ik een po 10 aan zou maken zal die waarschijnlijk gewoon het eerst beschikbare id krijgen tot een reboot.
Ja, mooit is dat wanneer je middels SNMP gaat monitoren op die portchannels... Bij een reboot zou namelijk die interface index kunnen veranderen... Daarom in je config-template altijd maar "snmp-server ifindex persist" opnemen, dan ondervang je dit probleem...

Afgelopen weekend trouwens een dual active VSS meegemaakt :| ... Het herstellen ging trouwens wel goed...

[ Voor 6% gewijzigd door Whizzer op 06-09-2010 13:12 ]

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Geslaagd voor 646-223 UCXAM Unified Communications Express Account Manager.
Passing score: 825
Your score: 832
Grade: Pass

Ik heb het onderdeel "Describe the Account Management resources for selling Cisco Unified Communications Express Solutions": 32% . Kennelijk heb ik me meer op het technische gedeelte gefocust dan op de "soft skills". Bij "Describe the capabilities of Unified Communications Express solutions" behaalde ik een nette 88%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PcDealer schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:17:

Ik heb het onderdeel "Describe the Account Management resources for selling Cisco Unified Communications Express Solutions": 32% . Kennelijk heb ik me meer op het technische gedeelte gefocust dan op de "soft skills". Bij "Describe the capabilities of Unified Communications Express solutions" behaalde ik een nette 88%.
Gefiliciteerd
Hoi kunnen ze eigenlijk aan de hand van een examen bepalen of je soft skills hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gefeliciteerd pcdealer.

Komt het wel eens voor dat wanneer je de 'no ip subnet-zero' command toepast, dat de zero subnet niet wordt geaccepteerd maar de broadcast subnet wel?

Ik dacht dat wanneer je die command toepast, zullen IP adressen in zowel de zero als de broadcast subnets niet geaccepteerd worden. Dus bijvoorbeeld:

10.255.255.129 255.255.255.128 wordt wel geaccepteert op een interface, terwijl dat een bc subnet is

10.0.0.1 255.255.255.128 wordt niet geaccepteert (zoals het hoort) omdat het zero subnet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 304544 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 21:40:
[...]

Gefiliciteerd
Hoi kunnen ze eigenlijk aan de hand van een examen bepalen of je soft skills hebt?
Ik heb me vergist nu ik dit teruglees. Soft skills is verkeerd gekozen. Het gaat denk ik over ROI etc. Maar daar heb ik weinig vragen over gehad.

Ik denk dat het onderwerp hier over gaat:
Describe the value propositions of Unified Communications Express solutions

* Describe how UC Express solutions can increase employee productivity
* Describe how Cisco Unified Communications Express improves customer responsiveness
* Describe how Cisco Unified Communications Express can enable a collaborative business environment
* Describe the ROI gains realized by a Cisco Unified Communications Express solution
* Identify the unique advantages of Cisco's UC Express solutions over the competition - converged infrastructure, network services, etc.
http://www.cisco.com/web/...xams/646-223.html#examtop

[ Voor 50% gewijzigd door PcDealer op 08-09-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Zijn er nog mensen die a.s. donderdag naar de Cisco SE dag gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

BrammeS schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:08:
Zijn er nog mensen die a.s. donderdag naar de Cisco SE dag gaan?
Ik verwacht Bl@ckbird :p
Donderdag ga ik naar de VMware launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
PcDealer schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:17:

Gefeliciteerd!
PcDealer schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:35:
[...]
Ik verwacht Bl@ckbird :p
Donderdag ga ik naar de VMware launch.
Yup. 2/3 man sterk.
Eerst de collaboration intro sessie en daarna het virtualization track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Ik heb er ook een virtualization dagje ervan gemaakt.

Die introsessies hoeven trouwens wat mij betreft niet zo nodig, volgens mij zitten de meeste aanwezigen op de SE dagen al wat langer in het Cisco wereldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Puntje voor het evaluatie formulier / website...
Na 2/3 sessies heb je alle intro sessies wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 18:28

flanger

That Guy

flanger schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:07:
Ik ga binnenkort kijken om het CCNP traject af te leggen, te beginnen met het SWITCH examen.

Nu ben ik aan het kijken naar geschikt leermateriaal (zelfstudie mbv GNS3 & mss een fysiek labo, ben ik nog niet aan uit).

Wat is er het interessant van boeken, de Official Certification Library of de Foundation Library (zou gelijkwaardig zijn aan de Student Guide van vroeger)?

Vroeger heb ik de Official Certification Library gebruikt voor mijn CCNA, maar mss dat een diepgaandere cursus zoals Foundation Library meerwaarde kan bieden?

http://www.amazon.com/Rou...oks&qid=1280991827&sr=8-1

of

http://www.amazon.com/Rou...oks&qid=1280991827&sr=8-2 (kan gepre-orderd worden)
Iemand die ervaring heeft met deze vraag?

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Zojuist CCNA security behaald. Niet een van de moeilijkste axamens maar wel een aantal leuke topics zoals zone based firewalls en site to site vpns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
flanger schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:42:
[...]

Iemand die ervaring heeft met deze vraag?
Je moet gewoon je keuze baseren wat wat jij denkt wat het beste is voor jezelf. Ik weet niet of je het zelf moet betalen anders zou ik voor de official exam guide gaan en naar alternatieve zaken op het internet speuren zoals technical blogs (met labs) en CBT filmpjes. Er staan genoeg free resources op het internet en met GNS en packettracer kom je een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Voor degene die bezig zijn met hun ARCH 642-873 examen pas op voor de nieuwe 2.1 blueprint (https://learningnetwork.cisco.com/docs/DOC-9370) welke per 8 november in gaat. Ik ben al een aardig eind onderweg maar ga nu wel in de 5e versnelling :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben op dit moment van plan om mijn routers van een nieuwere IOS te voorzien, de huidige versie is 11.9. Op de Cisco site kan ik IOS images downloaden, maar ik vraag me dus af of het wel gratis is?

Ik kan inloggen en downloaden, maar ik twijfel of er kosten aan verbonden zijn..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
11.9 hebben die dingen ook nog een rooksignaal interface :? Downloaden is gratis de licentie niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
TrailBlazer schreef op maandag 20 september 2010 @ 06:23:
11.9 hebben die dingen ook nog een rooksignaal interface :?
Nee, alleen tamtam 0/0 en tamtam 0/1...

Wat voor prehistorisch apparaat gaat het eigenlijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
TrailBlazer schreef op maandag 20 september 2010 @ 06:23:
11.9 hebben die dingen ook nog een rooksignaal interface :? Downloaden is gratis de licentie niet ;)
Toch ben ik wel voorzichtig met het downloaden van images. Ik heb een voorgevoel dat Cisco ooit achteraf nog eens gaat controleren of je de aangeschafte apparatuur ook werkelijk in bezit hebt(of ingezet is bij klanten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshot
  • Laatst online: 03-06 15:23
Volgens mij mag je binnen je licentie downloaden. Dus geen Enterprise-IOS als je in eerste instantie een IP-basic IOS-licentie bij je hardware hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
BrammeS schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:13:
[...]
Toch ben ik wel voorzichtig met het downloaden van images. Ik heb een voorgevoel dat Cisco ooit achteraf nog eens gaat controleren of je de aangeschafte apparatuur ook werkelijk in bezit hebt(of ingezet is bij klanten).
Dat valt wel mee...
Wat je wel ziet is dat IOS en licenties steeds meer enforced worden.
Je ziet dat nu met het Universal IOS image, wat je op alle nieuwe hardware platformen ziet verschijnen.
( ISR G2 routers, 3560X / 3750X )

Wil je van bijvoorbeeld IOS 12.4 naar 12.5 dan heb je een Smartnet nodig.

Wil je van feature pack wisselen, dan moet je bijbetalen.
( Bijvoorbeeld als je van IP Voice naar Advanced IP Services wil gaan. )

Als je van versie of feature pack wisselt kan het zijn dat je het Flash en/of DRAM memory moet upgraden.
Dit soort dingen kan je checken met de Feature Navigator.

Zodra er een Smartnet gekoppeld is aan je CCO account kan je downloaden.
Sommige dingen kan je ook zonder Smartnet downloaden.
( Zoals IP Base IOS en releases waar serieuze PSIRTs voor zijn. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ballebek schreef op maandag 20 september 2010 @ 06:52:
[...]

Nee, alleen tamtam 0/0 en tamtam 0/1...

Wat voor prehistorisch apparaat gaat het eigenlijk over?
Hehe, het is een 2514.
11.9 ja, nu zie je waar ik in verkeer! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Je hebt maar liefst 2 ethernet en 2 seriële poorten. Je zou er trots op moeten zijn! Ik heb geen enkel apparaat met 2 seriële poorten (op mijn 2511 na dan maar ja, die gebruik ik niet als router).

Ik pruts de laatste tijd steeds meer met GNS3; ik heb de ruimte op het moment niet om alles uit te stallen en heb een deel van mijn apparatuur uitgeleend. Eigenlijk ben ik er erg tevreden met dat GNS3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Ballebek schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 00:20:
Je hebt maar liefst 2 ethernet en 2 seriële poorten. Je zou er trots op moeten zijn! Ik heb geen enkel apparaat met 2 seriële poorten (op mijn 2511 na dan maar ja, die gebruik ik niet als router).

Ik pruts de laatste tijd steeds meer met GNS3; ik heb de ruimte op het moment niet om alles uit te stallen en heb een deel van mijn apparatuur uitgeleend. Eigenlijk ben ik er erg tevreden met dat GNS3. :)
Ik ben momenteel weer een beetje aan het labben met GNS3, maar ik begin de switches steeds vaker te missen.

Iemand hier die enig idee heeft waarom dit zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
BrammeS schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:09:
[...]

Ik ben momenteel weer een beetje aan het labben met GNS3, maar ik begin de switches steeds vaker te missen.

dit komt omdat switches bepaalde asics hebben welke niet zo 1,2,3 te simulieren zijn. Je kunt de 3745 serie router nemen met de NM-16ESW om vervolgens wat switching te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

BrammeS schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:09:
[...]

Omdat hw en leds ftw zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Switches switchen idd. in hardware. Dit zijn specifiek voor switching ontwikkelde ASIC's.
Low-end routers hebben general purpose CPU's.

GNS3 maakt gebruik van o.a. Dynamips. Dit emuleert MIPS64 en PowerPC CPU's die in 7200, 3600, 3700, 2600 routers gebruikt werden. Specs van deze CPU's zijn algemeen bekent, aangezien het general purpose CPU's zijn, wat ook voor andere embedded hardware gebruikt werd. Dus is het makkelijker hier een emulator voor te schrijven.

GNS3 is geen simulator, maar een emulator waar je het volledige IOS image mee kan draaien.

/offtopic:
Sfeer impressie van afgelopen SE Dag / Technical Update Training / Geef het beestje een naampje...

• CyberTijn
  • Laatst online: 13-05 09:37
In dit topic is inmiddels al vaker gesproken over het "nieuwe" CCNP traject.
Zijn er mensen die dit traject inmiddels al doorlopen hebben, en aan kunnen geven wat de beste volgorde is? Mijn gevoel zegt SWITCH > ROUTER > TSHOOT, maar ik kan het mis hebben.
Overigens biedt Fastlane nu een CCNP bundel traject van 3 weken voor alle 3 de certificeringen. Ik heb echter het idee dat het tempo net even wat te hoog ligt bij dit traject, en dat het gunstiger is om de cursussen afzonderlijk te doen zodat je zelf kan bepalen hoe snel je examen doet en door gaat naar de volgende module.

Wat is jullie visie hier op?

• Uberprutser
Bij Fastlane zijn het niet 3 weken achterelkaar; zitten 2 of 3 weken tussen de trainingen wat in mijn ogen meer dan genoeg is wil je effectief gebruik kunnen maken van de training. Je wil immers examen doen wanneer het nog redelijk vers in je bovenkamer zit lijkt mij.

Standaard volgorde is ROUTE, SWITCH en als je die 2 goed kent kan je beginnen met de TSHOOT.
Is geen "echte" volgorde maar tijdens de ROUTE training heb je een aardig stuk over projectmatig werken welke in SWITCH niet echt terugkomt; wel zo handig om gelijk op te pakken. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Uberprutser op 22-09-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Laatst online: 13-05 09:37
Bedankt voor je reactie Ballebek.
Ik heb inmiddels bij m'n werkgever de aanvraag ingediend voor de CCNP bundel van Fastlane, waarin ik in november ROUTE en SWITCH volg, vervolgens de perdiode december - februari gebruik om de examens te doen en in maart de TSHOOT module doe.
Tegen die tijd zal ik jullie op de hoogte houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik meld me ook maar eens in het topic. Mijn werkgever heeft mij gevraagd of ik de CCNA en de CCDA wil gaan doen. 25 oktober start ik met de 5-daagse training ICND1 en zal vrij snel daarna ook ICND2 doen om daarna (waarschijnlijk) in 1 keer het examen proberen te halen. Kunnen jullie wellicht aangeven hoeveel het examen verschilt als je het in 1 keer doet tov als je het in 2 keer doet?

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdemiC
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-06 20:38
Beste mensen,

Ik ben al een tijdje actief op Tweakers maar dit forum ben ik net tegen gekomen.

Op school heb ik CCNA1 maar ik vind zelf dat ik te weinig les er in krijg daarom is mijn vraag of jullie een paar oefening site's hebben of al een paar kant en klare opdrachten die ik in Cisco Paket Tracer kan doen en dan na kijken en daar ervaring uit halen.

Met vriendelijke Groeten,

Bob de Vries

P.s.
Ik heb al aan de leraar gevraagd voor meer opdrachten maar die geeft niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Stampertje schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:34:
Ik meld me ook maar eens in het topic. Mijn werkgever heeft mij gevraagd of ik de CCNA en de CCDA wil gaan doen. 25 oktober start ik met de 5-daagse training ICND1 en zal vrij snel daarna ook ICND2 doen om daarna (waarschijnlijk) in 1 keer het examen proberen te halen. Kunnen jullie wellicht aangeven hoeveel het examen verschilt als je het in 1 keer doet tov als je het in 2 keer doet?
De stof is netjes opgedeeld in twee hapklare componenten. Ik heb ooit ook het complete examen gedaan, nadeel hierbij vind ik dat de stof erg breed is.

MdemiC schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:28:
Beste mensen,

Ik ben al een tijdje actief op Tweakers maar dit forum ben ik net tegen gekomen.

Op school heb ik CCNA1 maar ik vind zelf dat ik te weinig les er in krijg daarom is mijn vraag of jullie een paar oefening site's hebben of al een paar kant en klare opdrachten die ik in Cisco Paket Tracer kan doen en dan na kijken en daar ervaring uit halen.

Met vriendelijke Groeten,

Bob de Vries

P.s.
Ik heb al aan de leraar gevraagd voor meer opdrachten maar die geeft niks.
Je zou hier eens kunnen kijken, al zijn die opdrachten waarschijnlijk voor jou nog net wat te veel gevraagd. Probeer anders zelf eens wat leuks te bouwen desnoods in combinatie met informatie van de Cisco website?

Op een gegeven moment zal je de grenzen van packet tracer tegenkomen, dan kun je naar GNS3 en/of echte hardware (marktplaats) gaan kijken :) Veel studieplezier!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 187361 op 30-09-2010 00:35 ]

• Bl@ckbird
  • Niet online
Hier kan je ook eens kijken:
http://learningnetwork.cisco.com

Wel even registeren.
Dan heb je toegang tot meer info.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Cisco levert zelf toch ook zo'n tooltje waarmee je een en ander kan? Ik kan me herinneren dat ik 2 routers en 2 switches en 2 pc's in een netwerkje mocht zetten om opdrachtjes mee uit te voeren enzo.

Vicariously I live while the whole world dies

• BrammeS
Vicarious schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:58:
Cisco levert zelf toch ook zo'n tooltje waarmee je een en ander kan? Ik kan me herinneren dat ik 2 routers en 2 switches en 2 pc's in een netwerkje mocht zetten om opdrachtjes mee uit te voeren enzo.
Dat is packettracer, deze tool is eigenlijk alleen bedoeld voor academy studenten. Maar natuurlijk ook via andere kanalen te vinden.

Vandaag CCNA Security behaald met 911 puntjes! Vond het best wel een pittig examen, heb zo'n anderhalf uur zitten zweten op de 60 vragen. Nu op voor Wireless :)

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 187361 op 30-09-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Anoniem: 187361 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:25:
Vandaag CCNA Security behaald met 911 puntjes! Vond het best wel een pittig examen, heb zo'n anderhalf uur zitten zweten op de 60 vragen. Nu op voor Wireless :)
Doe je goed! Heb je op zich ook in korte tijd gedaan! (nog geen 2 maanden toch?)
Hoeveel tijd besteed je nu eigenlijk per dag of heb je gewoon geen leven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 187361 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:25:
Goesojij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Ballebek schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:44:
[...]

Doe je goed! Heb je op zich ook in korte tijd gedaan! (nog geen 2 maanden toch?)
CCNA security is prima te doen in 2 maanden hoor boek paar lezen, CBT kijken en wat oefenen met GNS. Heb er ook ongeveer 2/2,5 maanden over gedaan.

@Smiley gefeliciteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geeMc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-06 23:52
Op dit moment ben ik bezig met mijn Security certficaten. Nu weet ik echter niet of ik mij straks CCSP gecertificeerd kan noemen. Weet iemand dit? Ik ben in bezit van alle 4 de CCNA certificaten, en ik ben dus nu bezig met de 2 security certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Die Discovery dingen bedoel je?

Je zal eerst een echte CCNA moeten halen (dus ICND1, ICND2 of het gecombineerde examen), CCNA Security (IINS) en dan nog eens 3 examens + 1 vrije keuze (4 dus in totaal) uit het CCSP programma. Pas dan kan je jezelf een CCSP'er noemen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Uberprutser op 01-10-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geeMc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-06 23:52
Ah ok. Aangezien ik mijn certificaten via school heb behaald kan ik er dus nu vanuit gaan dat deze niet zo heel veel waard zijn? In ieder geval bedankt voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ballebek schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:44:
[...]

Voor ik met voice begon was ik al eens bezig geweest met security, het was dus vrij veel herhaling. Daarnaast ben ik voor 95% van mijn werk bezig met Cisco techniek of tenminste netwerk gerelateerd. Het is dat mijn HBO opleiding er ook nog is en dat ik zaterdagsavonds altijd weg ben, anders had ik hem wel eerder gedaan (;)).

Ik denk trouwens bij nader inzien mij eerst te focussen op CCSP (SNAF / SNAA), aangezien ik vrij veel met ASA's werk. (8.3.x software :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 08:51
Ik kom wat vreemds tegen in het CCNP - Switch boek wat ik of niet goed begrijp of niet klopt.
VTP Configuration:
By default, every switch operates in VTP server mode for the management domain NULL (a blank string), with no password or secure mode. If the switch hears a VTP summary advertisement on a trunk port from any other switch, it automatically learns the VTP domain name, VLANs, and the configuration revision number it hears. This makes it easy to bring up a new switch in an existing VTP domain. However, be aware that the new switch stays in VTP server mode, something that might not be desirable.
Hoe ik dit lees:
Standaard is elke switch een VTP server voor het VTP domein NULL, zonder password of beveiliging. Als deze switch een VTP summary advertisement ontvangt op een een trunk port leert hij automatisch het VTP domein de VLAN's en het configuratie revisie nummer.

Huh, dat is toch helemaal niet zo. Als ik een ongeconfigureerde switch in een netwerk knal waar VTP gebruikt wordt dan wordt ik toch niet;
1: Automatisch lid van dat domein
2: Accepteer ik alle vlan's.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Pagina: 1 ... 26 ... 42 Laatste