[Cisco] Certificaten, ervaringen & discussies

Pagina: 1 ... 25 ... 42 Laatste
Acties:
  • 233.191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bj.mars
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-08 17:26
@MrFX,
Het volgende agendapunt is CCDP. Maar eerst moet ik CCDA halen, omdat ik anders geen CCDP-er kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MrFX schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:45:
[...]

Gefeliciteerd DMND! Arch staat na ccna security in de planning. Wat ontbreekt er aan de blueprint als ik vragen mag?
Tnx!

Er ontbreekt niks, maar de blueprint is vrij algemeen. Normaliter staat er wel iets van troubleshooting x, configuring y, zodat je weet dat je debug commando's moet leren bijvoorbeeld.

Bij ARCH staat dit bijvoorbeeld:
- Utilize firewalls
- Utilize the NAC appliance
- Utilize IPsec VPNs

Ik vond dat wel erg algemeen en wist niet hoe ver je dingen ervan moest kennen. (configuratie van NAC, valt dat bijvoorbeeld onder Utilize ;))
Verder is het wel typisch dat er voice over wlan inzit, maar niks over voice zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:33
Ik ga maandag op voor mijn CCENT, en ik heb een vraagje.

Bij STP worden sommige poorten geblokkeerd op een switch om loops te voorkomen in broadcasts. Worden deze poorten helemaal geshutdowned, of alleen voor STP verkeer ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Nee, zijn verschillende "states" waar een poort zich in kan bevinden.
Echter wordt dat pas besproken in ICND2 dus heb je niet nodig voor je examen.

Mocht je er toch meer van willen weten, hier een mooie (uitgebreide) uitleg. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
Oke, dus als een switch in de blocking state is, blokkeert hij al het verkeer:
A port in the blocking state performs as follows:

* Discards frames received from the attached segment.
* Discards frames switched from another port for forwarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik wil 646-233 gaan studeren. Maar het lukt me niet een online cursus van Cisco te vinden. Iemand weet raad?
Ik heb uiteraard een geldig CCO en reeds voor 646-204 geslaagd (requirement).

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 13:34
PcDealer schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:29:
Ik wil 646-233 gaan studeren. Maar het lukt me niet een online cursus van Cisco te vinden. Iemand weet raad?
Ik heb uiteraard een geldig CCO en reeds voor 646-204 geslaagd (requirement).
Heb je al eens in PEC gekeken? http://www.cisco.com/go/pec

Om in te kunnen loggen moet je CCO wel aan een cisco partner zijn gekoppeld.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
In dit lijstje kan ik hem in ieder geval niet vinden.
Wat is de omschrijving?

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:04
Remco schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:08:
Ik ga maandag op voor mijn CCENT, en ik heb een vraagje.

Bij STP worden sommige poorten geblokkeerd op een switch om loops te voorkomen in broadcasts. Worden deze poorten helemaal geshutdowned, of alleen voor STP verkeer ?
Je wil juist wel je STP verkeer blijven ontvangen op dit soort poorten en geen normaal verkeer meer processen. Als je geen STP meer zou processen op een geblokkeerde poort dan kan die switch geen behoorlijke topologie meer bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bl@ckbird schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:26:
In dit lijstje kan ik hem in ieder geval niet vinden.
Wat is de omschrijving?
646-223 UCXAM Unified Communications Express AM staat er wel tussen hoor :)
Maar dan heb ik het cursusmateriaal nog niet.

Maar ik heb het intussen gevonden. In PEC moet ik bij het klikken op de cursus de Ctrl inhouden anders krijg ik een melding over popup crap (die niet aan staat in IE8). Heb 650-393 LCSE Cisco Lifecycle Services Express (onderdeel van UCXAM) inmiddels gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
TrailBlazer schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 07:44:
[...]

Je wil juist wel je STP verkeer blijven ontvangen op dit soort poorten en geen normaal verkeer meer processen. Als je geen STP meer zou processen op een geblokkeerde poort dan kan die switch geen behoorlijke topologie meer bouwen.
Dus samenvattend:
- Data verkeer word gedropped.
- Broadcast verkeer word gedropped.
- STP verkeer word ontvangen en verwerkt want anders weet de poort niet hoe de topologie op dat moment werkt.

Heb ik dat dan zo correct ?

Maar hoe zit dan dan met een dual aansluiting ? Door bijvoorbeeld 2 switches met elkaar te verbinden met 2 * 1 Gbit poort. Of moeten de poorten dan per se in een soort teamverband samenwerken ?

Ik kan in de boeken van Cisco en op het internet niet echt een duidelijk antwoord vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek eens op wat een port-channel is ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
conf t
!
int gi0/1
channel-group 1 mode on
!
int gi0/2
channel-group 1 mode on
!
int Port-channel 1
no shutdown

Zoiets ;) En dat dan op beide switches.
Dan heb je op interface port-channel1 een capaciteit van ~ 2 Gig

Let wel op dat je niet zomaar door kan tellen. Door de hashing van Cisco is bijvoorbeeld 3x 1 Gig geen 3 Gig omdat de verhouding 2:2:1 is dan, dus de capaciteit is max ~2,5 Gig standaard (uit mijn hoofd, dus hang me er niet aan op :P)

Nadeel is dat als je bijvoorbeeld met OSPF 2 routes hebt, en 1 link valt uit, je port-channel niet down gaat en je redundante route dus niet actief wordt. Ook hier zijn weer oplossingen voor, maar dan heb je nog wat te googlen.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Remco schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 15:44:
[...]

Dus samenvattend:
- Data verkeer word gedropped.
- Broadcast verkeer word gedropped.
- STP verkeer word ontvangen en verwerkt want anders weet de poort niet hoe de topologie op dat moment werkt.

Heb ik dat dan zo correct ?

Maar hoe zit dan dan met een dual aansluiting ? Door bijvoorbeeld 2 switches met elkaar te verbinden met 2 * 1 Gbit poort. Of moeten de poorten dan per se in een soort teamverband samenwerken ?

Ik kan in de boeken van Cisco en op het internet niet echt een duidelijk antwoord vinden.
Als je 2 switches met 2 keer 1 gigabit op elkaar aansluit zonder dat je er een etherchannels van maakt zullen er 3 van de 4 forwarding worden en eentje blocking.
Op root zal alles forwarding worden uiteraard. Op de non-root switch zal de poort met de hoogste priority blocking worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elTigro
  • Laatst online: 04-05 13:01

elTigro

Es un Gringo!

zenith schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:34:
Zojuist ook me CCDP behaald (moest ARCH nog doen). Was kantje boord qua punten, wat een slechte vage blueprint en incomplete- en open vragen in dit examen... maargoed, ze zullen er wel over nagedacht hebben :)
Jeeee, gelukkig nog iemand die er zo over denkt :) maar goed, gefeliciteerd natuurlijk.

Ik heb zelf ook vraagje: als ik mn CCNA voice wil gaan doen, welke raden jullie dan aan? (maw welke is leuker en eventueel ook nuttiger :p ) 640-460 IIUC of 642-436 CVOICE 6.0 ?

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:58
elTigro schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:16:
[...]

Jeeee, gelukkig nog iemand die er zo over denkt :) maar goed, gefeliciteerd natuurlijk.

Ik heb zelf ook vraagje: als ik mn CCNA voice wil gaan doen, welke raden jullie dan aan? (maw welke is leuker en eventueel ook nuttiger :p ) 640-460 IIUC of 642-436 CVOICE 6.0 ?
Vergelijk de examtopics en maak een keus :)

https://learningnetwork.cisco.com/docs/DOC-4991
https://learningnetwork.cisco.com/docs/DOC-5067

Nu weet ik niet of je vervolgens je CCVP wilt halen anders duurt de route via 640-460 IIUC een examen langer.
Mocht je al iets met de cisco UC500 series doen op je werk is het zeker een aanrader om het 640-460 exam te doen.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elTigro
  • Laatst online: 04-05 13:01

elTigro

Es un Gringo!

kijk :)
Moeilijk kiezen wel, maar om ze nu allebij te gaan doen... Ik denk dat ik cvoice maar ga doen omdat daar net iets meer in lijkt te zitten. Verder is het een 642 examen, en als ik dat dan haal (hopelijk) dan heb ik in ieder geval mn ccnp hercertificering weer 3 maanden uitgesteld :p

Het enige waar ik wat bang voor ben is dat er bij die cvoice van uitgegaan wordt dat je wat meer basale voice kennis hebt...

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Goh, ik wist niet dat je voor CCVP geen concentration nodig bent. Toch vreemd dat je bij CCSP & CCNPWireless wel de CCNA concentration nodig bent.

Cisco is weer lekker consistent met zijn certificeringen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
*O* *O* Zojuist geslaagd voor CCENT *O* *O*
Een score van 963/1000. Op naar de volgende !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Gefeliciteerd, nette score!

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer er in de Cisco certification tracking system, bij Certification Progress, iets komt te staan? Want ik was onlangs geslaagd voor CCENT, maar er staat niks (ook geen 'enrolled').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:14:
Weet iemand wanneer er in de Cisco certification tracking system, bij Certification Progress, iets komt te staan? Want ik was onlangs geslaagd voor CCENT, maar er staat niks (ook geen 'enrolled').
Ik zie bij mij CSE 4.0 ook niet terug. Heb gelukkig wel een certificaat ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Elke keer als ik Cisco ASDM opstart lijkt hij de proxy setting van Firefox te pakken. Nu zijn helaas die proxy settings niet goed en hoeft ASDM de proxy helemaal niet te gebruiken. Nu zet ik de proxy uit in FF herstart FF herstart ASDM en dan werkt het wel.
Is er een manier om ASDM te zeggen de proxt te negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Hey,

Zo'n certificaat, waarom is dat maar 3 jaar geldig?

Veranderen ze de leerstof zo veel dat je 't opnieuw moet gaan halen (uiteraard weet ik ook wel dat technologie vooruit gaat, maar zo snel?) of is dit gewoon om er geld uit te halen.

Dus om de 3 jaar moet je zo'n examen VOLLEDIG opnieuw behalen (inclusief zoveel ervoor betalen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Lees dit maar eens door en het word een stuk duidelijker :)

http://www.cisco.com/web/...bout_recertification.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
je moet een examen halen om te hercertificeren dus niet alle 4 of 5 examens die voor een bepaald certificaat staan. Verder is het wel prettig dat je weet dat de persoon in kwestie nog recentelijk met Cisco bezig is geweest het maakt het certificaat wat betrouwbaarder. Zelf ben ik ook Checkpoint gecertificeerd maar daar heb ik 4 jaar niks mee gedaan dus heel veel waarde heeft dat niet meer maar niets belet me die titel te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Hey,

Bedankt voor de info!

In hoeverre zijn die examens haalbaar zonder enige werkervaring? Mijn kennis van netwerken is miniem (heb een klein stukje leerstof van het CCENT examen bekeken en vond het interessant), maar wil hier dringend iets aan veranderen.

Ik heb gehoord dat CCNA tegenwoordig eigenlijk al niets meer waard is, en je op z'n minst CCNP nodig hebt. Klopt dit (of wat is de waarde van deze certificaten)? Wat kosten examens trouwens? CCNA is $250 (staat duidelijk vermeld), maar hoe zit het met andere CCNA-examens (security enzo)? En wat kost een CCNP (staat niet duidelijk vermeld) examen?

Vanaf volgend jaar ga ik wel studeren en ga ik ook netwerken krijgen (laatste 2 jaar), uiteraard CCNA-leerstof, net als op elke school. Nu hoorde ik dat er een verschil is tussen die CCNA-certificaten die je via school kan halen (wat dan CCNA 1, 2, 3 en 4 noemt) en de echte CCNA-certificaten. Wat is het precieze verschil? Is het nutteloos zelf CCNA te gaan halen als je gaat studeren omdat je het via school Cisco-cursussen krijgt?

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-08 15:24
CCNA is tegenwoordig al weer wat meer waard dat vroeger.
De prijzen per examen verschillen ik meen zelfs binnen de CCNA-xxxx serie), dus daar valt geen eenduidig antwoord op te geven.

CCNP is geen examen, het zijn (momenteel) minimaal 3 examens: ROUTE, SWITCH en TSHOOT. Ook dien je een geldig CCNA-certificaat te hebben.

Over het doen van examen zonder werkervaring: ik zou het niet doen.
Al is het maar met een virtueel lab, ik denk dat het zonder hands-on ervaring aanzienlijk moeilijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Hey,

Zo'n virtueel lab geldt als "hands-on" ervaring?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshot
Je kunt met een virtueel lab een aantal virtuele routers en switches aan elkaar knopen en remote configureren. De hardware-ervaring mis je dan wel, maar de configuratiewerkzaamheden zijn over het algemeen identiek aan de praktijk en aan de de trainingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
lekker boeien die hardware ervaring. Hete enige wat hardware ervaring oplevert is dat je een ethernetkabel ergens in kan prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Een keer het verschil tussen console, aux en telnet/ssh zien en voelen is ook wel handig net als je IOS verneucken en prutsen met rommon om het weer aan de praat te krijgen.

Verder kan je met simulators (routers) prima uit de voeten met bijvoorbeeld GNS, echter voor switching is er weinig simulatie zover mij bekend.

[ Voor 16% gewijzigd door Uberprutser op 23-07-2010 19:52 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshot
@Trailblazer: Hardware-ervaring levert onder andere het volgende op:
- Weten hoe het ding er in het echt uit ziet, hoe het ding op te hangen, rekening houdend met koeling, powercabling en signal-cabling
- Het verschil tussen een "ouderwetsche" serial en een smartserial
- Kennis over V.24, V.35, X.21
- Leren dat je soms een ethernet cross-cable nodig hebt in plaats van een straight
- Leren wat een E1 cross is
- Een keer een password recovery uit kunnen voeren (en inderdaad wat Ballebek zegt: IOS-installatie via rommon)
En zo kan ik nog wel even doorgaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Laatst iemand gehad die zowel CCNA en CCNA-Voice op zak heeft en alsnog vrolijk aan mij vraagt wat dat voor blauwe kabel is die ik achter in die switch prikte. Na mijn verbaase reactie vertelde hij dat hij er wel van had gehoord maar dacht dat het een normale cat5 kabel zou zijn.

Beetje fysieke hardware ervaring kan wat mij betreft geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

BrammeS schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 21:41:
Laatst iemand gehad die zowel CCNA en CCNA-Voice op zak heeft en alsnog vrolijk aan mij vraagt wat dat voor blauwe kabel is die ik achter in die switch prikte. Na mijn verbaase reactie vertelde hij dat hij er wel van had gehoord maar dacht dat het een normale cat5 kabel zou zijn.

Beetje fysieke hardware ervaring kan wat mij betreft geen kwaad.
Ach, regelmatig MCSE'ers gesproken die helemaal de weg kwijt raakte als je regedit startte... Als het een CCNA'er is die alleen testkings heeft gezien, maakt het geen zak uit of je hardware hebt "gevoeld" of niet. Snappen doet ie het dan waarschijnlijk toch niet...

Als ik met nieuwe netwerkgasten samenwerk probeer ik ze meestal even tussen neus en lippen een subnetting vraagje voor te leggen. Dan weet je snel genoeg met wat voor mensen je te maken hebt. Het is ook geen probleem als men er niet uitkomt (zelf maak ik ook nog wel eens een foutje), zolang maar blijkt dat men het principe snapt. Zie zo nog steeds wel eens CC*P mensen die helemaal de weg kwijt raken en mensen die nog bezig zijn voor hun CCNA die het bijna feilloos kunnen vertellen.

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Whizzer schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:54:
[...]
Zie zo nog steeds wel eens CC*P mensen die helemaal de weg kwijt raken en mensen die nog bezig zijn voor hun CCNA die het bijna feilloos kunnen vertellen.
Mede omdat die met de neus in de boeken zitten, gaan zitten knoeien en de mensen die alweer even klaar met hun certificeringen zijn (of even een break hebben) dit niet meer helder hebben.

Ben ook de weg wel is kwijt, even nadenken (of google) en alles is weer terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Ballebek schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:20:
[...]

Mede omdat die met de neus in de boeken zitten, gaan zitten knoeien en de mensen die alweer even klaar met hun certificeringen zijn (of even een break hebben) dit niet meer helder hebben.

Ben ook de weg wel is kwijt, even nadenken (of google) en alles is weer terug. :)
Nouja, ik doelde erop dat sommige CC*P mensen hun certificering te danken hebben aan testking/p4s/... maar eigenlijk niets weten, laat staan snappen. In mijn beleving is subnetting net zoiets als fietsen/skiën/... Als je het lang niet meer gedaan hebt is het even wennen, maar je verleerd het nooit... En zoals ik al aangaf, als blijkt dat je het principe wel snapt, maar de uitvoering wat minder doet, hoor je mij niet klagen.

Tabellen met administrative distances van allerlei routeringsprotocollen weet ik ook niet helemaal uit mijn hoofd, maar ik weet wel wat het doet... En inderdaad, als ik ze nodig heb, heb ik ze zo gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Iemand nog een switchtje nodig voor zijn studie? _O-

V&A aangeboden: Cisco Catalyst 6500 48-port 10/100 Inline Power RJ-45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Wordt wel vaker voor dat soort prijzen op Ebay aangeboden.
Heb half jaar geleden een zelfde voor 250 euro opgehaald.
Whizzer schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:16:
[...]

Nouja, ik doelde erop dat sommige CC*P mensen hun certificering te danken hebben aan testking/p4s/... maar eigenlijk niets weten, laat staan snappen.
Ik heb hier een paar weken terug #Fail tompoucen uitgedeeld omdat er 2 zo slim waren de CCNA uit 1999 te "leren" en 642-802 als examen te doen. 8)7 (Te bestellen bij de Hema).
Geloof niet dat ze geslaagd zijn iets met 500- punten. ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Uberprutser op 26-07-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren graag had ik even een input van jullie voor mijn volgende probleem :
Ik ben nu ccna en beschik over het volgende spul :

3x Cisco 2600 routers (IOS 12.4)
3x Cisco 2950 Switch (IOS 12.1.22)

Nu wil ik graag dit graag uitbreiden naar een CCNP lab
Wat denken jullie nog dat ik nog meer nodig heb ?
Ik heb al wat rond gezocht en kwam op het volgende uit :

2x 3550 Layer 3 Switches
1x Router
1x Terminal Service Router

Denken jullie dat dit genoeg is voor mijn CCNP (R&S) te behalen of heb ik nog meer apparatuur nodig ?
Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Als je er dan nog een router bij koopt kijk dan eens naar een 3725 (erg betaalbaar). Mocht je dan nog is door gaan doet ie ook MPLS, Voice en nog meer van die grappen. Heb er nu 2 staan en ben er erg tevreden over. Enige nadeel is dat ie niet samenwerkt met CCP maar wel de welbekende SDM.

Voor je CCNP Switch zou je aan 1x 3550 genoeg hebben icm je andere switches. Als je dan toch kijkt misschien handig om op zoek te gaan naar een 3550-24PWR mocht je nog is een uitstapje naar Wireless of Voice maken.

Oh en een Cisco 2511... Moet je geluk mee hebben, vond er 1 op een rommelmarkt (2511RJ) voor 10 euro en heb de gok genomen om hem mee te nemen.

Verder zie je ze op Marktplaats ook wel is langskomen vanaf 50 euro. Zijn een beetje lastig aan te komen voor een normale prijs. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Uberprutser op 27-07-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:17:
Als je er dan nog een router bij koopt kijk dan eens naar een 3725 (erg betaalbaar). Mocht je dan nog is door gaan doet ie ook MPLS, Voice en nog meer van die grappen. Heb er nu 2 staan en ben er erg tevreden over. Enige nadeel is dat ie niet samenwerkt met CCP maar wel de welbekende SDM.

Voor je CCNP Switch zou je aan 1x 3550 genoeg hebben icm je andere switches. Als je dan toch kijkt misschien handig om op zoek te gaan naar een 3550-24PWR mocht je nog is een uitstapje naar Wireless of Voice maken.

Oh en een Cisco 2511... Moet je geluk mee hebben, vond er 1 op een rommelmarkt (2511RJ) voor 10 euro en heb de gok genomen om hem mee te nemen.

Verder zie je ze op Marktplaats ook wel is langskomen vanaf 50 euro. Zijn een beetje lastig aan te komen voor een normale prijs. :)
Hoi bedankt voor je antwoord . Ik ben toevallig tijdje geleden tegen een handelaar in wenen aan gelopen met gebruikt cisco spul dus het krijgen is niet zon probleem voor mij maar ik weet niet precies welk spul ik moest kopen . Dus als ik uit je post opmaak heb ik genoeg aan :

- 1x Cisco 2511 router
- 1x Cisco 3550 Switch
- 1x Cisco 3725 router

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Ballebek schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:17:

Volgens mijn heb je een aardig datacenter daar met al die cisco spullen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vanaf nu officiëel CCENT gecertificeerd. Nu snel CCNA! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bj.mars
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-08 17:26
@1000bit, gefeliciteerd met je CCENT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1000bit, feli d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:58:
Ik ben vanaf nu officiëel CCENT gecertificeerd. Nu snel CCNA! :)
Had je paar weken terug toch al gehaald?
Desalniettemin: Gefeliciteerd! En succes met je ICND2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:04:
[...]

Had je paar weken terug toch al gehaald?
Desalniettemin: Gefeliciteerd! En succes met je ICND2 :)
Ja, alleen ik was nog vergeten het e.e.a. op de Cisco tracking system in te stellen dus duurde het iets langer.

Bij ICND2 o.a. EIGRP en STP, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
MrFX schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:35:
[...]
Volgens mijn heb je een aardig datacenter daar met al die cisco spullen _/-\o_
Ik heb wel aardig wat staan idd maar ben wel flink aan het vernieuwen.
Het leuke van labjes bouwen is dat je niet zoveel nodig hebt aan performance e.d.

Los daarvan is het wel heel grappig om te zien dat een 3725 die 2e hands voor tussen de 150 - 200 euro weg gaat (dan heb ik het over een model met 256MB RAM en minimaal 64MB (compact)flash) ongeveer 30% a 40% sneller is dan een 1841 die nog 500 a 600 als basismodel kost. Het is alleen jammer dat die oudere modellen geen IOS 15.x doen en bijvoorbeeld de nieuwe CME alleen daar op draait. Voorlopig kan ik nog prima met de wat oudere spullen door. Als ik klaar ben met mijn Voice certificering ga ik het wel is met de nieuwste versie prutsen op mijn 1941; voorlopig hou ik het op een testomgeving. :)

Oh ja, 2511 is alleen grappig als je de RJ versie hebt; kan je gewoon een UTP kabel in prikken en die dan in de console poort van je apparatuur. Je hebt ook een paar modellen met octo-cables, stuk moeilijker weg te werken. ;)

Cisco AS2511RJ
Afbeeldingslocatie: http://www.ciscoland.net/i/Cisco%20Labs/2511-RJ-640.jpg

Octo-cable
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2796/4401763804_a4b297f4fd.jpg

(En ik heb liever dat een konijn hier een UTP kabel door bijt dan een octo-cable... Helaas is beide al enkele malen gebeurd tnx 2 de vrouw des huizes).

[ Voor 5% gewijzigd door Uberprutser op 30-07-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshot
Heb er van allebei eentje staan. Is inderdaad handig voor het configureren van je thuislab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik ben ook begonnen met een traject Cisco Ccna CcnaVoice Ccnp en Ccvp en hoop dat dat allemaal te doen gaat zijn zijn er mensen die ook met voice bezig zijn en die mij wat tips kunnen geven ivm hoe voorbereiden ik dacht eerst da belangrijkste protocollen te snappen en dan de exam degelijk voor te bereiden.

En is er vraag naar voice profs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:26:
hey ik ben ook begonnen met een traject Cisco Ccna CcnaVoice Ccnp en Ccvp [...]
Ik ga in mijn vakantie ICND1 leren (is nu).
Wij zoeken Cisco engineers vanwege onze vele Cisco VoIP trajecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik ben ook begonnen met een traject Cisco Ccna CcnaVoice Ccnp en Ccvp en hoop dat dat allemaal te doen gaat zijn zijn er mensen die ook met voice bezig zijn en die mij wat tips kunnen geven ivm hoe voorbereiden ik dacht eerst da belangrijkste protocollen te snappen en dan de exam degelijk voor te bereiden.

Interpunctie zou wel fijn zijn een volgende keer ;)

Wat zijn je dagelijkse bezigheden en waarom de specifieke keuze voor voice? Op dit moment kan ik moeilijk inschatten wat je kennisniveau is, maar als je helemaal vanaf de basis moet beginnen en je wilt de stof daadwerkelijk goed beheersen zul je vele uurtjes in je studie moeten gaan steken.

CCNA kun je behalen door twee (ICND1 en ICND2) of één examen succesvol af te leggen. Vervolgens kun je voor je CCNA Voice gaan door of 640-460 IIUC of CVOICE te behalen (wat één van de CCVP examen is).

Zelf heb ik IIUC gedaan aangezien ik die materie toch moet kennen voor mijn werk. CVOICE komt nog wel.. :). Momenteel ben ik bezig met CCNA Security, ook erg leuk. Vooral de afwisseling tussen de verschillende onderwerpen (switchting + routing, security, voice, wireless) houd het voor mij persoonlijk leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Ja... Maar meestal zijn dit Cisco Partners die zich gespecialiseerd hebben in Voice / Unified Communications.
Met de Partner Locator kan je zoeken op UC Partners. --> Advanced Search --> Specialization

Telefonie / Unified Communications vind ik overigens wel een apart wereldje binnen de Cisco wereld.
Routing / Switching, Security en Data Center liggen dichter bij elkaar.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotty
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik wil binnenkort gaan starten met het vernieuwde ccnp traject. Nu zit ik me af te vragen welke volgorde het handigste is? Je ziet eigenlijk altijd route - switch - t-shoot staan (zegt wellicht nix over de volgorde). Gevoelsmatig zeg ik, beginnen met switch dan route dan t-shoot. Weet iemand, die dit bijvoorbeeld via een cursus doet, welke volgorde aangehouden wordt?

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
ROUTE, SWITCH en die heb je ook nodig om TSHOOT te kunnen doen.

Zover ik weet gaat het stuk in SWITCH "Network design, implementation, and verification plans" verder op waar ze in ROUTE mee begonnen zijn. Het lijkt mij daarom ook handig wanneer je deze volgorde aanhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotty
Ballebek schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:12:

Zover ik weet gaat het stuk in SWITCH "Network design, implementation, and verification plans" verder op waar ze in ROUTE mee begonnen zijn. Het lijkt mij daarom ook handig wanneer je deze volgorde aanhoud.
Ok nou das goed om te weten thanks for sharing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Ballebek schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:12:

Volgorde waarin je ROUTE & SWITCH doet maakt op zich niet zoveel uit hoor. TSHOOT is wel echt gebaseerd op de stof die je in ROUTE & SWITCH al hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Bovenstaande heb ik van Fastlane; gevraagd waarom ze die volgorde aanhouden en dit was een van hun antwoorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Zo de bestelling studieboeken zijn ook geariveerd op het werk :Y en weer een aantal ciscopress boeken rijker.

Aangezien ik op het werk toch wel eens tegen die eindeloze discussies aanloop (wie kent ze niet) van ligt het nu aan de applicatie, de server, het LAN of het WAN leek het mijn een goed idee om mijn netwerk analyse skills eens op te voeren. Nu ben ik helaas nog geen netwerkbeheerder maar als systeembeheerder en met het oog op de toekomst leek me dit wel een verrijking van mijn kennis. Aangezien ik toch wat complexe problemen heb kunnen verhelpen met wat simpele muisklikjes in wireshark leek het me een goed idee om me van mijn wiresharknoob status te doen ;) . Zo kwam ik het boek Wireshark Network Analysis tegen en na wat in het boek gebladerd te hebben moet ik toch wel zeggen dat ik er erg vrolijk van word.

Het boek begint bij de basis en begint met de werking en de instellingen van Wireshark om vervolgens door te stoten naar het analyseren van protocollen zoals TCP/IP,ARP,HTTP etc etc. Het mooie van het boek is dat de er tijdens de behandeling van het protocol een real-life problem case aan toegevoegd is wat nog weer even tastbaarder maakt.

Na een kort boek verslag waar ik helaas geen royalties van krijg ;w vroeg ik me af wat gebruiken de netwerkspecalisten voor capture/analyse tools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
MrFX schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:51:
Na een kort boek verslag waar ik helaas geen royalties van krijg ;w vroeg ik me af wat gebruiken de netwerkspecalisten voor capture/analyse tools?
Dat boek ligt ook al twee maanden op mijn nachtkastje :z Wireshark is natuurlijk de tool voor netwerk analyse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

TrailBlazer schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:07:
lekker boeien die hardware ervaring. Hete enige wat hardware ervaring oplevert is dat je een ethernetkabel ergens in kan prikken.
Zo'n grote mond had ik ook eens voor en tijdens een interne Cisco cursus.

Ik:%^&$% Waarom gaat die interface niet up?

Persoon die de cursus gaf: Controleer eens of de stekker erin zit :)

Maanden later wordt mijn naam nog steeds genoemd in combinatie met "draadloos DSL" :(

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotty
Ach natuurlijk is praktijk ervaring belangrijk maar je kan best beginnen met de studie zonder (al te veel) ervaring. Ik ben een jaartje geleden geslaagd voor CCNA zonder echt veel ervaring. Omdat ik wat minder met MS ellende te doen wil hebben heb ik in mijn huidige baan lekker veel ruimte om me met netwerken bezig te houden.

Toch wel handig als je wat basiskennis hebt om vanuit te werken. Er zijn zat mensen die gewoon een kunstje doen zonder de theoretische achtergrond van dingen te weten. Dat vind ik persoonlijk vervelender dan niet weten hoe je een switch in een rek hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik ken iemand die CCNP is zonder ervaring, maar wel met een klein lab...
In between jobs "even" wat cursussen gedaan :p

[ Voor 25% gewijzigd door PcDealer op 03-08-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Ik heb ook weinig ervaring maar toch mijn CCNP bepaald middels wat hardware en voornamelijk GNS. Het enige nadeel van GNS is het switching gebeuren maar met een 3700 router i.c.m. nm16-esw kom je ook een eind. Koppel GNS middels een loopbackadapter aan je pc en er gaat weer een wereld voor je open :).

Het enige waar ik straks bang voor ben is dat ik een beetje doorschiet met mijn certificaten terwijl ik nog geen baan heb als cisco netwerkbeheerder. Ik denk dat er dan al gauw een beeld ontstaat dat ze met een papieren tijger (lees testking tijger) te maken hebben die er geen fluit vanaf weet terwijl de werkelijkheid anders is.

Daarom de vraag moet ik na het bepalen van mijn CCDP (CCNP reeds in de pocket) doorstomen voor mijn CCIP zolang ik nog geen netwerkbeheerder ben of pas op de plaats maken en de certificering even stil leggen? Wat is wijsheid vanuit de nieuwe potentiële werkgever gezien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:15

Qwerty-273

Meukposter

mwa als er al een beeld onstaat van een "papieren tijger" dan zal de nieuwe potentiële werkgever dit wel direct onderuit willen halen in het eerste gesprek door middel van een aantal vragen of door je een case voor te leggen. Als je inderdaad wel de kennis hebt dan zou je daar toch wel een positive indruk mee moeten kunnen maken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Met Qwerty-273. Als je gewoon aangeeft dat je graag in je zelf investeert en niet vies bent van leren en met goed gevolg examens aflegt, ben je zeker op je plaats binnen een Cisco Partner. Deze zal ook de cert count in het achterhoofd houden en je wellicht bij kleine projecten eerst inzetten om je te laten wennen met de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Vergeet ook niet dat er geen een certificaat is wat je praktijkervaring aanleert. Ik werk met een team wat best veel theoretische kennis heeft maar gewoon weinig nasty trucjes kent. Altijd weer leuk als ik ze als oude rot nog wat ranzige dingen kan bijbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Dat doe je toch wel met een tweed jasje, een pijp in je bakkes en veelvuldig het gebruik van vroegâh en "before da internetzzz" TrailBlazer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Ik verhaal nog wel eens van toen ik X25 in HEX kon lezen. Als ik echt in de mood ben verhaal ik over de tijden dat je nog een CPIP interface had in je router.

BTW de mooiste hack die ooit heb gedaan.
Router was de weg naar de management omgeving kwijt en login vanaf next-hop werd niet toegestaan. TFTP server gemaakt van de next-hop router. Config bestand gemaakt en op deze next-hop router geplaatst. Vervolgens met SNMPSET een netconfig gedaan op de onbereikbare router. Die ging het configbestand ophalen vanaf de next-hop router en update zijn running config en ik kon er weer bij.

Moraal van dit verhaal altijd een ACL plaatsen op je snmp serverlist. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 17:01
Vandaag mijn 642-832 TSHOOT examen gehaald met 945 punten en dus nu officieel CCNP.
Het TSHOOT examen vond ik het meest nuttige examen tot nu toe. Met dit examen moet je L2/L3 kennis paraat hebben en goed toe kunnen passen op een netwerk topology.

Nu op naar BGP/MPLS (CCIP) examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
fagao schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:48:
Vandaag mijn 642-832 TSHOOT examen gehaald met 945 punten en dus nu officieel CCNP.
Het TSHOOT examen vond ik het meest nuttige examen tot nu toe. Met dit examen moet je L2/L3 kennis paraat hebben en goed toe kunnen passen op een netwerk topology.

Nu op naar BGP/MPLS (CCIP) examen.
Congrats, mooie score ook.

Ht wordt hoog tijd dat ik ook maar eens met studeren voor het TSHOOT examen ga beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
congrats fagao!

dat bgp examen van CCIP vond ik 1 van de meest makkelijke van de P examens die ik heb gedaan. Het MPLS examen weer 1 van de moeilijkere. :)

suc6 met leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skins
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 10:27

Skins

CCIEx3 #21946, JNCIE-M #851

Zojuist geslaagd voor het CCIE Storage lab en daarmee ben ik nu Triple CCIE :)

CCIE3 #21946 (Routing & Switching / Service Provider / Storage), JNCIE-M #851

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
omfg waar haal je de tijd en motivatie vandaan. _/-\o_ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Skins schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:55:
gefeliciteerd! Ben overigens wel benieuwd naar je voorbereidingen en wat voor studiemateriaal je gebruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
ook via deze weg! gefeliciteerd man! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 17:01
Gefeliciteerd. Aan je twitter te zien heb je dit examen niet in Brussel gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
fagao schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:21:
[...]

Gefeliciteerd. Aan je twitter te zien heb je dit examen niet in Brussel gedaan...
Storage Networking Lab Location
The Storage Networking exam is offered at the Cisco location below. Additional information, such as start time, directions and hotel recommendations can be found on the following link.

Brussels, Belgium
San Jose, USA
Sydney, Australia

Dan blijven er nog twee locaties over en ik gok gezien het verleden dat de keus op San Jose is gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Kreeg je daar een coupon bij voor een leven? _/-\o_

Damn hoe lang ben je wel al niet bezig met prutsen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:52

flanger

That Guy

Ik ga binnenkort kijken om het CCNP traject af te leggen, te beginnen met het SWITCH examen.

Nu ben ik aan het kijken naar geschikt leermateriaal (zelfstudie mbv GNS3 & mss een fysiek labo, ben ik nog niet aan uit).

Wat is er het interessant van boeken, de Official Certification Library of de Foundation Library (zou gelijkwaardig zijn aan de Student Guide van vroeger)?

Vroeger heb ik de Official Certification Library gebruikt voor mijn CCNA, maar mss dat een diepgaandere cursus zoals Foundation Library meerwaarde kan bieden?

http://www.amazon.com/Rou...oks&qid=1280991827&sr=8-1

of

http://www.amazon.com/Rou...oks&qid=1280991827&sr=8-2 (kan gepre-orderd worden)

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Congratz Skins!
Erg netjes!

Oh.. En pas je signature / ondertitel ff aan _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Bl@ckbird op 05-08-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice Skins!, en nu voor een vierde? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Congrats skins, volgens mij heb je het nog erg snel gedaan, want was je in december januari niet nog bezig met security?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Gefeliciteerd man!

Nu dan eindelijk security erbij? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
MrFX schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 07:53:
[...]

gefeliciteerd! Ben overigens wel benieuwd naar je voorbereidingen en wat voor studiemateriaal je gebruikt hebt.
Voor degene die tevens benieuwd zijn naar dit antwoord lees het onderstaande:

http://blog.ipexpert.com/...prepare-for-ccie-storage/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
net voor het eerst even wat gerotzooid me die nieuwe 3750X switches. Wel wat vreemde dingetjes tegengekomen.
De SFP poorten heten opeens op 1/1/1-4 ipv 1/0/48-52
No switchport werkt niet op een koper poort.
Er is een out of band FA0 interface bijgekomen. Toen die maar gepakt als OOBM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
TrailBlazer schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:25:
No switchport werkt niet op een koper poort.
Ligt dat niet aan je feature set/license? Ik heb dit binnenkort ook nodig, maar dan op een 3560-X. In de manual staat geen rare limitatie?

http://www.cisco.com/en/U...rence/cli3.html#wp2893231

[ Voor 4% gewijzigd door zenith op 13-08-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
geen idee eigenlijk. Stond in het datacentre niet uitgebreid mee gerotzooid op dat moment. Kijk maandag nog even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Je kunt op de X nu via utp op de console inloggen i.p.v. serial. Als ik niet teveel onzin vertel nu :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
TrailBlazer schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:25:
net voor het eerst even wat gerotzooid me die nieuwe 3750X switches. Wel wat vreemde dingetjes tegengekomen.
De SFP poorten heten opeens op 1/1/1-4 ipv 1/0/48-52
De 3560X / 3750X hebben een module waar je vervolgens de SFP's of 10GE SFP+ in kan plaatsen.
Verklaart de wazige nummering. ( C3KX-NM-1G / C3KX-NM-10G )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Ja dat weet ik. Alleen iemand van Cisco had verteld dat de nummering niet veranderd was tov de oude 3750. Kortom config werkte niet die we gebakken hadden. Natuurlijk geen drama om goed te krijgen. Alleen we zijn nogal rigide in kabelrequesten dus nu moeten eigenlijk alle kabels omgelabeled worden die er naar de glasmodules gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:01:
Je kunt op de X nu via utp op de console inloggen i.p.v. serial. Als ik niet teveel onzin vertel nu :p
De 3560X en 3750X switches zijn voorzien van een USB aansluiting op de voorkant en op de achterkant de traditionele console poort :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:57:
[...]

De 3560X en 3750X switches zijn voorzien van een USB aansluiting op de voorkant en op de achterkant de traditionele console poort :).
Ja, de twee utp's op de achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.cisco.com/en/US/prod/collateral/switches/ps5718/ps6406/images/data_sheet_c78-584733-7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Ik ben zowaar sinds vanmiddag een echte SMB Engineer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ballebek schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:19:
Feli! \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Ballebek schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:19:
eej dan heb je waarschijnlijk net 2 dagen training gedaan met een kennis van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
mbt tot de mogelijkheden van de 3750X. Wij hebben de lan lite licentie en die kan dus helemaal niks mbt routing. Verder geen gekke dingen gevonden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

TrailBlazer schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:32:
mbt tot de mogelijkheden van de 3750X. Wij hebben de lan lite licentie en die kan dus helemaal niks mbt routing. Verder geen gekke dingen gevonden eigenlijk.
Waarom pakken jullie een LAN Lite? LAN Base moet je standaard hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
je hebt volgens mij 3 licentie niveaus wij hebben de laagste ik dacht dat dat Lan Lite was. Wij doen geen routing op de 3750X maar gebruiken ze puur als access laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
BrammeS schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:23:
[...]

eej dan heb je waarschijnlijk net 2 dagen training gedaan met een kennis van mij.
Zaten genoeg mensen (stuk of 20) maar zo sociaal incapabel als ik ben heb ik met bijna niemand gepraat maar alleen boekie gelezen en geluisterd. :P

Volgende week CCNA Voice (examen) doen, stond voor vrijdag maar ik ga liever even genieten van m'n vakantie deze week. :)

Pagina: 1 ... 25 ... 42 Laatste