[Cisco] Certificaten, ervaringen & discussies

Pagina: 1 ... 23 ... 42 Laatste
Acties:
  • 233.178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35
designs maken voor een datacenter met op dit moment iets van 12000 ethernetpoorten ofzo. Firewalls en loadbalancing en dergelijke eromheen. Opleiding HTS daarna wat Cisco certificaatjes gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 13:34
LTS elektrotechniek en MTS technische informatica gedaan. Daarna eerst 2 jaar Windows beheer gedaan, en nu inmiddels alweer een jaar of 5 met Cisco bezig in middelgrote organisaties. Tussendoor mijn HBO bedrijfskundige informatica in deeltijd gehaald, ik ben daar sinds oktober mee klaar en ben dus nu begonnen om net als Trail wat Cisco certificaatjes te gaan halen.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ik ben laatste jaars HBO TI en loop op dit moment stage bij een Cisco Learning partner in Utrecht. Op het MBO geïnteresseerd geraakt in Cisco en dat heeft mij daarna nooit meer los gelaten. In vergelijking met Trail, BrammeS, Mr. Nash dus helemaal groen en moet ik het voornamelijk doen met boekenkennis zonder de praktijk.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb eens een calculatie gemaakt voor 120 (PoE) ethernet poorten in de serverruimte op de hoofdlokatie, 100 op een patchruimte en een 20 poorten voor een bijlokatie.

Verschil aangegeven op basis van Cisco Global Pricing List en combo van 4500 series/2960, 3750 (V2)/2960 en 3560/2960.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6LUZ1cwfRTxy6UAUfOeMnS5S/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1iq7GCWZmC0GB0p2PGicTNA9/thumb.png

CSE4.0 gecertificeerd.
Technische Informatica niet afgemaakt.
Werk bij een Cisco Select Partner/SMB Partner (ga voor een Silver Partnership).

[ Voor 34% gewijzigd door PcDealer op 24-05-2010 10:32 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
CrabbyData schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:51:
BrammeS, Mr.Nash en battler, bedankt voor jullie antwoorden/adviezen. Ik ga deze topic regelmatig bekijken vanaf nu, staat een hoop leuke info tussen (inmiddels bij pagina 30/88) ;)

Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik, samen met een mede-student, vanaf volgend schooljaar het (lokale) Cisco lokaal mag gaan beheren! :)

Mag ik vragen wat voor opleiding(en) jullie gedaan hebben? En wat jullie momenteel doen (danwel enigszins Cisco-gerelateerde klussen/banen)?
HEAO-MER :P

Ik ben nu zo'n 6 jaar aan de slag bij een zakelijke ISP, verschillende functies doorlopen en nu samen met een collega verantwoordelijk voor het core netwerk. Wel CCNA gecertificeerd maar nog steeds bezig met CCNP.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
- LTS/LBO/VBO/VMBO Elektrotechniek (Of hoe dat ook heet tegenwoordig...)
- MTS / MBO Elektrotechniek / Elektronica
- HBO Elektronica, richting Data Communicatie

Op het HBO kreeg ik voor het eerst te maken met Cisco en nog wat andere netwerk apparatuur.
( Zoals SDH Multiplexers van Lucent. ) Nu werk ik alweer een tijdje bij een distributeur,
die zich specifiek bezig houdt met Cisco.

Daar ben ik Sales Engineer, wat er op neer komt, dat ik technische vragen probeer te beantwoorden, voordat een netwerk / netwerk product verkocht is. Aftersales vragen pak ik soms ook op, maar op basis van best effort.
( Want eigenlijk is het Cisco TAC daarvoor. ) Eigenlijk werk ik alleen met Cisco Partners en ISP's samen. ( En nooit met eindgebruikers waar de apparatuur uiteindelijk komt te staan. )

Nieuwe Partners sta ik technisch bij, zodat ze ervaring krijgen in het verkopen en implementeren van Cisco producten. Bij bestaande Partners doe ik dat ook. ( Een Partner is bijvoorbeeld goed in Security, maar wil daarnaast ook Unified Communications gaan doen. )

Een Cisco Partner kan een computerwinkel op de hoek zijn, die een zakelijke afdeling heeft,
maar het kunnen ook Gold Partners zijn.

En dat doe ik dus voor het hele Cisco portfolio: Routing / Switching, Wireless, Data Center, Security, etc.
Unified Communications soms ook, maar alleen als m'n collega even geen tijd heeft.

Voor m'n commerciële collega's (en Cisco Partners) ben ik een soort vraagbaak, zeg maar... :)
( Vaak hoeft het niet eens technisch te zijn, maar is het gewoon wijzen op de juiste procedure of persoon binnen het Cisco wereldje. )

Wensen / eisen / RFP's/RFQ's beantwoord ik en werk ik uit in een Bill of Materials / Kitlist.
Aantallen switchpoorten boeien me daarbij niet zo... ( Omdat dit irrelevant is, bij bijvoorbeeld UC of Security.)

Ik kijk altijd naar de uiteindelijke adviesprijs/listprijs (GPL) in Dollars en geregeld denk ik, dat ik daar dan een aardige sportwagen of mooie villa met zwembad van had kunnen kopen. ( Hoewel op listprijzen, standaard al wel aardige korting gegeven wordt, maar dat is gelukkig iets van sales >:) )

Daarnaast zit ik regelmatig bij Cisco om de nieuwste updates mee te krijgen.

Geregeld geef ik webinars en presentaties of zit met Cisco Partners om te sparren over hun netwerk ontwerp. CSE en SMB Select training geef ik ook.

Oh.. En voor de marketing afdeling wil ik nog wel eens wat foto's en video's schieten.
Dus van alles wat, eigenlijk... :)

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

CrabbyData schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:51:
Mag ik vragen wat voor opleiding(en) jullie gedaan hebben? En wat jullie momenteel doen (danwel enigszins Cisco-gerelateerde klussen/banen)?
Op het MBO in aanraking met Cisco gekomen. Op het HBO (Technische Informatica) verder gegaan. Naast m'n studie extern betaald opdrachten gedaan. Heb toen ook extern m'n examens gedaan.

Sinds 2008 eigenlijk fulltime werkzaam als Cisco netwerkengineer, begin 2009 overstap gemaakt naar een baan als consultant/trainer. Ben nu CCSI en geef Cisco trainingen (CCNA/NP/DA/DP, binnenkort wireless) wanneer er vraag naar is door een Cisco Learning Partner die mij dan inhuurt. Eerst volgende op de rooster is in augustus.

Ben (voorlopig) verhuurd als netwerkbeheerder aan een financiele instelling met +- 10k gebruikers. Heb het niet zo heel erg naar m'n zin, maar ja, moeilijke markt en priveomstandigheden enzo he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

MBO Telematica gedaan, daar met Cisco in aanraking gekomen (onze school was geloof ik één van de eerste in NL met die Academy). Dat beviel goed, dus een baan daarin getracht te zoeken.

Als netwerkbeheerder begonnen (omgeving van 10.000 man) en wat daar Cisco CCNP behaald. Na een outsourcingsdeal overgestapt naar een detacheerder en daar CCDP en Check Point papiertjes behaald. Paar jaar later als Network Consultant bij mijn huidige werkgever begonnen en m'n JNCIS-FWV en CCIE weten te bemachtigen. Ik zal trouwens eens op mijn loonstrook kijken wat tegenwoordig mijn officiële titel is, eigenlijk geen flauw benul van.

Huidige werkzaamheden zijn enorm divers. Ik "design" mezelf regelmatig de blubber voor allerlei grote toko's. Nu ben ik ineens weer voor een migratie totaal niet-technische dingen aan het uitvogelen omdat de klant niet goed inzichtelijk heeft wat zijn eigen organisatie heeft draaien. Onlangs nog een crash-actie gedaan om (als 3de lijns ofzo) 802.1X te impelmenteren, soms weer eens ergens troubleshooten. Daarnaast ga ik nogal eens met sales mee op pad, ga ik met klanten "sparren", zit ik met fabrikanten uit de security hoek aan tafel, ben ik vraagbaak voor collega's en nog veel meer. Zeg maar een "schaap met 5 poten functie". Enorm druk, but I like it!

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Whizzer schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:07:

Nu ben ik ineens weer voor een migratie totaal niet-technische dingen aan het uitvogelen omdat de klant niet goed inzichtelijk heeft wat zijn eigen organisatie heeft draaien.
Is ook facturabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Zeker, maar dat is niet de reden waarom ik nu dit klusje doe... Er komen bijna dagelijks telefoontjes binnen met de vraag of ik tijd het het een of ander te doen. Ik ben blij dat ik mijn eigen planning niet hoef te maken.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Mijn written net gehaald dus ik ben er weer twee jaar vanaf. Examen was wel lastig maar goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Gefeliciteerd! Maar ik krijg niet echt de indruk dat je weer hard ben gaan studeren, of is dat een verkeerde indruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
afgelopen 2 weken af en toe 's avond een boek inkijken en afgelopen 3 dagen gestudeerd. Ik denk niet dat ik heel erg hard gestudeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bl@ckbird schreef op maandag 24 mei 2010 @ 23:23:

Een Cisco Partner kan een computerwinkel op de hoek zijn, die een zakelijke afdeling heeft,
maar het kunnen ook Gold Partners zijn.
Of Select :)
En dat doe ik dus voor het hele Cisco portfolio: Routing / Switching, Wireless, Data Center, Security, etc.
Unified Communications soms ook, maar alleen als m'n collega even geen tijd heeft.
Bl@ckbird heeft me al meermaals geholpen.
Voor m'n commerciële collega's (en Cisco Partners) ben ik een soort vraagbaak, zeg maar... :)
( Vaak hoeft het niet eens technisch te zijn, maar is het gewoon wijzen op de juiste procedure of persoon binnen het Cisco wereldje. )
Heb ik je al recommended @ LinkedIn?
Daarnaast zit ik regelmatig bij Cisco om de nieuwste updates mee te krijgen.
Wow! Die zoek ik al tijden, een fatsoenlijke calender met Nederlandse events erop. Was je @ Cisco Expo 2010?
Geregeld geef ik webinars en presentaties of zit met Cisco Partners om te sparren over hun netwerk ontwerp. CSE en SMB Select training geef ik ook.
Ik heb CSE4.0 bij hem gedaan en met succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
TrailBlazer schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:21:
Mijn written net gehaald dus ik ben er weer twee jaar vanaf. Examen was wel lastig maar goed te doen.
Congrats, het lijkt me juist erg lastig om te hercertificeren. Ik kan altijd moeilijk inschatten op welke punten ik nog niet op het juiste kennisniveau zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Congrats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
BrammeS schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:28:
[...]

Congrats, het lijkt me juist erg lastig om te hercertificeren. Ik kan altijd moeilijk inschatten op welke punten ik nog niet op het juiste kennisniveau zit.
tja zakken geeft dan altijd wel veel inzicht natuurlijk het is alleen zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nou, de eerste van vele is binnen... 914/1000 op mijn ccent :)
Vond ik eigenlijk nog slecht, wel op 2 subjects 100% gescoord.

Nu maar ICND2 boek gaan bestellen, maar eerst even CCNA4 halen op school :+
Gratz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Gefeliciteerd, Super netjes toch! Ik had alleen voor subnetten 100% volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:44
Gefeliciteerd! Nog andere certificaten op in de planning ? (CCIE SP bijvoorbeeld)

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Mijn baas wil graag richting storage maar dat is wel heel erg ver van mijn bed op dit moment. Misschien wel wat VMWare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
@ LuckY & Trail: Gefeliciteerd!
Bedoelde natuurlijk alle Cisco Partner statussen: Van Registerd tot Gold.
PcDealer schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:59:
Heb ik je al recommended @ LinkedIn?
Nope.
PcDealer schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:59:
Wow! Die zoek ik al tijden, een fatsoenlijke calender met Nederlandse events erop. Was je @ Cisco Expo 2010?
Nope. Collega's waren er wel. Binnenkort ben ik wel bij de CTU Virtualization en de CTU Wireless.
En natuurlijk de Beachparty. ( Maar dat staat niet op de Myciscoeventcalendar. )

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bl@ckbird schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:17:

[...]

Nope. Collega's waren er wel. Binnenkort ben ik wel bij de CTU Virtualization en de CTU Wireless.
En natuurlijk de Beachparty. ( Maar dat staat niet op de Myciscoeventcalendar. )
Ja, heb Nadia en Joost gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op het MBO met Cisco kennis gemaakt, en dat heeft me vervolgens nooit meer los gelaten ;)
Eerst CCNA1 en 2 gehaald, en nu ben ik met de officiële CCNA bezig (zelfstudie).

Maar ik heb een vraagje tussendoor. Ik probeer een access server op te zetten. Het is een 2511-rj router, dus ik heb geen octal kabel nodig. Maar ik neem aan dat ik een rollover kabel moet gebruiken met aan beide kanten RJ-45? Dat heb ik dus net gemaakt, maar ik kan vanuit de AS niet met mijn switch verbinden.

Ook heb ik de ip host Switch3 2001 192.168.1.1 command gebruikt. 192.168.1.1 is de loopback adres van de AS.

Wat doe ik verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 08:16
Ah ja, Cisco... Moet ook nodig weer is verder gaan CCNP afmaken, boeken voor de CCIP liggen ook al te verstoffen. Maar ja, is planning voor nodig en mijn ritme is verre van "normaal" de laatste tijd, alleen maar late en nachtdiensten.

[ Voor 34% gewijzigd door Uberprutser op 26-05-2010 01:43 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ga binnenkort weer eens een start maken aan de voorbereidingen voor het RS lab, ga het toch een keer proberen voor m'n deadline. Had al een start gemaakt met de technologie labs ergens vorige jaar, ging er wel snel doorheen merkte ik. Wil in september ergens klaar zijn voor de gradedlabs, moet te doen zijn imho.

[ Voor 86% gewijzigd door Mr.Nash op 26-05-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
TrailBlazer schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:30:
Mijn baas wil graag richting storage maar dat is wel heel erg ver van mijn bed op dit moment. Misschien wel wat VMWare
Vmware is een mooie brug richting Cisco Unified Computing System daarnaast kun je met je VCP410 een bijbehorend certificaatje halen >:)

http://cisco.com/web/lear...ype_home_extra_level.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skins
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 10:27

Skins

CCIEx3 #21946, JNCIE-M #851

TrailBlazer schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:30:
Storage Networking of Storage alsin NetApp/EMC?

Ik ben op dit moment heel veel bezig met Cisco Unified Computing (inmiddels 2 installaties bij klanten gedaan en deze week ons democenter ingericht met UCS), VMware (en Nexus 1000V), Datacenter netwerken (Disaster Recovery), Storage netwerken. Inmiddels ook gecertificeerd voor Datacenter Networking en Unified Computing, inmiddels al veel kennis en ervaring opgedaan met VMware vSphere, echter mag ik niet op training (budgetten enzo), waardoor ik het examen ook niet kan doen (is een verplichte requirement voor het behalen van het VCP cert).

Tevens ben ik laatst geslaagd met voor het CCIE Storage Written (erg pittige test!!) en nu keihard aan het studeren voor het lab (voordat het misschien verdwijnt voor CCIE Datacenter). Al met al leuke dingen!

CCIE3 #21946 (Routing & Switching / Service Provider / Storage), JNCIE-M #851

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Networking.
Collega heeft zich ook stuk gebeten op het Storage written dus dat geeft ook niet heel veel hoop at this moment. Afgelopen week wel een 2 daagse sessie bij Cisco gedaan voor UCS en dat vond ik wel erg leuk moet ik zeggen.
Hoe kom je aan dat CCIE datacenter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Skins schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 00:05:
[...]

Storage Networking of Storage alsin NetApp/EMC?

Ik ben op dit moment heel veel bezig met Cisco Unified Computing (inmiddels 2 installaties bij klanten gedaan en deze week ons democenter ingericht met UCS), VMware (en Nexus 1000V), Datacenter netwerken (Disaster Recovery), Storage netwerken. Inmiddels ook gecertificeerd voor Datacenter Networking en Unified Computing, inmiddels al veel kennis en ervaring opgedaan met VMware vSphere, echter mag ik niet op training (budgetten enzo), waardoor ik het examen ook niet kan doen (is een verplichte requirement voor het behalen van het VCP cert).

Tevens ben ik laatst geslaagd met voor het CCIE Storage Written (erg pittige test!!) en nu keihard aan het studeren voor het lab (voordat het misschien verdwijnt voor CCIE Datacenter). Al met al leuke dingen!
De verplichte cursus is idd een prijzige aangelegenheid met veel zeuren heb ik hem voor 3.5 gekregen. De kwaliteit van de examenvragen van VCP310 en VCP410 laat echter te wensen in vergelijk tot de examens van Cisco en zelfs Microsoft.

Jammer dat UCS pas recent gereleased is en het aantal vacatures hierin nihil is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Ik ben op dit moment heel veel bezig met Cisco Unified Computing (inmiddels 2 installaties bij klanten gedaan en deze week ons democenter ingericht met UCS),
Democenter, waar heb ik dat eerder gehoord? Oh ja, die vreselijke man van Telindus @ Cisco Expo 2010. Ik kwam daar voor een track over UCS geloof ik. Begon eerst met een kwartier spam over zijn werkgever en de rest van de 40 minuten over allerlei min of meer interessante dingen. Begon over 100 vm's in een lab. Op de vraag of ie ze ook in de praktijk had draaien bij klanten moest hij "nee" beantwoorden.
MrFX schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:57:
[...]

Jammer dat UCS pas recent gereleased is en het aantal vacatures hierin nihil is :(
Hoezo? VMware en virtualisatie is hot, dus de servers ook als building block.

[ Voor 16% gewijzigd door PcDealer op 30-05-2010 17:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
[...]
Cisco heeft veel geïnvesteerd in UCS en Data Center en zullen er alles aan doen om dit succesvol te maken.
VoIP / Unified Communications heeft ook 6 jaar gekost. En nu is Cisco samen met Avaya marktleider.
Kwestie van tijd.

ff wat anders:
Ik heb wat papiertjes gehaald voor IronPort:
Cisco IronPort Certified Sales Specialist (CICSS)
Cisco IronPort Certified Security Professional (CICSP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil eind juli mijn ICND1 examen gaan afleggen, om tegen eind september ICND2 te behalen. Ik bekijk de video's van TrainSignal al aandachtig maar ik heb het liefst ook een boek in handen.

Welk boek raden jullie aan? Ik twijfel tussen dit boek van Todd Lammle, die een autoriteit op Ciscogebied blijkt te zijn, of raden jullie eerder het officiële boek van Cisco Press (door Wendell Odom) aan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:50:
Ik wil eind juli mijn ICND1 examen gaan afleggen, om tegen eind september ICND2 te behalen. Ik bekijk de video's van TrainSignal al aandachtig maar ik heb het liefst ook een boek in handen.

Welk boek raden jullie aan? Ik twijfel tussen dit boek van Todd Lammle, die een autoriteit op Ciscogebied blijkt te zijn, of raden jullie eerder het officiële boek van Cisco Press (door Wendell Odom) aan?

Alvast bedankt!
Ik raad het officiële boek aan. Alles wat je dient te weten staat daar duidelijk uitgelegd. Daar ben ik nu ook mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:21:
[...]

Ik raad het officiële boek aan. Alles wat je dient te weten staat daar duidelijk uitgelegd. Daar ben ik nu ook mee bezig.
Dankjewel, heb de Certification Library net besteld bij amazon :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Er zijn ook officiële aparte ICND1 en ICND2 boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
battler schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 12:40:
Er zijn ook officiële aparte ICND1 en ICND2 boeken.
Die heeft ie nu ook besteld maar dan met een stukkie karton en 2 CD's erbij ;)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
ahh dan heb ik niet goed gekeken. Hij heeft dus ICND1 en 2 besteld in 1 box i.p.v het CCNA boek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTerror
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-10-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:50:

Alvast bedankt!
Ik heb ze van alle twee de auteurs gelezen en ik vond die van Wendell Odom een stuk beter. Gestructureerder en iets meer detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

battler schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:14:
ahh dan heb ik niet goed gekeken. Hij heeft dus ICND1 en 2 besteld in 1 box i.p.v het CCNA boek?
Dat klopt, na het behalen van het ICND1 examen wil ik al onmiddellijk voor ICND2 gaan, dus heb ik ze maar gelijk allebei besteld, in een box.
UTerror schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:27:
[...]

Ik heb ze van alle twee de auteurs gelezen en ik vond die van Wendell Odom een stuk beter. Gestructureerder en iets meer detail.
Gelukkig maar, heb ik de juiste keuze gemaakt :) de box is intussen aangekomen in brussel waar deze via taxipost thuis geleverd zal worden. Ik kan niet wachten om eraan te beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skins

Skins

PcDealer schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:05:
[...]

Democenter, waar heb ik dat eerder gehoord? Oh ja, die vreselijke man van Telindus @ Cisco Exop 2010. Ik kwam daar voor een track over UCS geloof ik. Begon eerst met een kwartier spam over zijn werkgever en de rest van de 40 minuten over allerlei min of meer interessante dingen. Begon over 100 vm's in een lab. Op de vraag of ie ze ook in de praktijk had draaien bij klanten moest hij "nee" beantwoorden.

[...]

Hoezo? VMware en virtualisatie is hot, dus de servers ook als building block.
Haha leuk om te horen dat je er was! :-) Harm is een hele goede virtualisatie man (pre-sales). Het klopt ook dat we nog nooit 100 VM's op 1 ESX host gezien hebben bij klanten, maar dit komt, omdat klanten ten eerste meestal nog oude hardware hebben (geen Nehalem of Westmere procs) en ten tweede mensen denken dat het van de gekke is om zoveel VMs te draaien op 1 host (beheerders zijn soms moeilijk te overtuigen van innovatie :-) ).

Ik ben deze week bezig geweest met het deployen van vele VMs om zo demo's te kunnen geven dat het zeker wel mogelijk is met UCS om zoveel VMs op 1 blade te draaien. Ik draai op dit moment 30 VMs op 1 blade en hij staat echt uit zijn neus te eten, alles reageert supersnel (uiteraard heb ik nog geen tijd gehad om een complexe Exchange en SQL omgeving erop te bouwen).

Enne dat kwartiertje spam....dat is een verplicht ding wat iedereen moet opnemen in de eerste presentatie die je aan (potentiële) klanten geeft :)
TrailBlazer schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 06:26:
Networking.
Collega heeft zich ook stuk gebeten op het Storage written dus dat geeft ook niet heel veel hoop at this moment. Afgelopen week wel een 2 daagse sessie bij Cisco gedaan voor UCS en dat vond ik wel erg leuk moet ik zeggen.
Hoe kom je aan dat CCIE datacenter?
Ik was ook HEEL blij toen ik zag dat ik geslaagd was, pff was lang geleden dat ik echt zoveel spanning had toen ik op 'End Exam' klikte.
De sessies bij Cisco zijn leuk en ik kan nu ook zeggen dat het pre-sales verhaal gewoon klopt. Het is echt doodsimpel om te configureren (als je de structuur van het systeem weet), echter is het single-point of management wel iets dat ik in twijfel trek. Voor de bladesystemen (tot 7 chassis op 1 cluster supported op dit moment) zeker weten 1 management punt. Echter heb je ook nog een stuk networking en zelfs een virtuele Cisco switch draaien. Al deze nieuwe datacenter switches en UCS ondersteunen geen VTP (komt eind van het jaar op de Nexus 5000). In het geval van ons democenter met 4x Nexus 5000, 2 UCS clusters en een Nexus 1000V moet ik dus op 7 plekken een VLAN aanmaken voordat het werkt. (Echter scheelt het heel wat management punten binnen het bladesysteem cluster, gezien je het daar maar 1x hoeft aan te maken).
Maarja het klinkt lekker in de verkoop :-) Allemaal supergave dingen om mee bezig te zijn!

Hoe ik aan CCIE datacenter kom? Tja beetje het nieuws en de rumors blijven volgen :)
Daarnaast zou het niet meer dan logisch zijn gezien de huidige focus van Cisco, daarnaast is qua scope het CCIE Storage niet super groot, waardoor je heel veel (kleine) features moet kennen en is het minder 'core' stuff, daarom niet minder leuk :) Ik zit eind Juni op Cisco Live en daar in een presentatie over Datacenter certificeringen de code begon met BRKCCIE, dusja, 1+1=? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Skins schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:35:
[...]

Ik ben deze week bezig geweest met het deployen van vele VMs om zo demo's te kunnen geven dat het zeker wel mogelijk is met UCS om zoveel VMs op 1 blade te draaien. Ik draai op dit moment 30 VMs op 1 blade en hij staat echt uit zijn neus te eten, alles reageert supersnel (uiteraard heb ik nog geen tijd gehad om een complexe Exchange en SQL omgeving erop te bouwen).
Ja, dat bedoel ik dus. Veel schreeuwen weinig wol. Ik zie graag een productie omgeving met veel vm's. En natuurlijk maak je de kans op problemen groter als je een host volplempt met vm's. In de praktijk zien wij tot 15 vm's op een host.
Enne dat kwartiertje spam....dat is een verplicht ding wat iedereen moet opnemen in de eerste presentatie die je aan (potentiële) klanten geeft :)

[...]
Ik had niet het idee dat de doelgroep daar was voor jullie. Maar goed, na zo'n enthousiaste repliek kan ik niet meer boos zijn op Harm/werkgever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
PcDealer schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:45:
[...]
Ja, dat bedoel ik dus. Veel schreeuwen weinig wol. Ik zie graag een productie omgeving met veel vm's. En natuurlijk maak je de kans op problemen groter als je een host volplempt met vm's. In de praktijk zien wij tot 15 vm's op een host.
Dat hangt er natuurlijk helemaal van af op wat voor hardware je draait, in de omgeving waar ik nu zit draaien iets van 1500 VM's op ongeveer 25 hosts.

We zijn op dit moment voorbereidingen aan het treffen om ook de nexus1000v te gaan implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Nu ik mijn CCIE weer heb verlengd heb ik ook weer 2 jaar rust. Echter rust bevalt me niet zo dus wil ik eigenlijk weer wat gaan studeren. Nu kan ik inderdaad wel weer allemaal Cisco dingetjes gaan doen maar ik zit eigenlijk te denken aan iets anders. Met name VMWare trekt me wel. Zijn er hier mensen die naast hun Cisco iets met VMWare doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

TrailBlazer schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 08:13:
Met name VMware trekt me wel. Zijn er hier mensen die naast hun Cisco iets met VMware doen?
Ik heb VSP en ben nog bezig met VTSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Zo te lezen komt er ook een update voor de CCIE SP certificering.

Bron: https://learningnetwork.c...ad/11833?start=0&tstart=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skins

Skins

TrailBlazer schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 08:13:
Nu ik mijn CCIE weer heb verlengd heb ik ook weer 2 jaar rust. Echter rust bevalt me niet zo dus wil ik eigenlijk weer wat gaan studeren. Nu kan ik inderdaad wel weer allemaal Cisco dingetjes gaan doen maar ik zit eigenlijk te denken aan iets anders. Met name VMWare trekt me wel. Zijn er hier mensen die naast hun Cisco iets met VMWare doen?
Yep zeker weten! Inmiddels redelijk wat ESX implementaties gedaan (meestal in combinatie met UCS) en eigenlijk altijd met Nexus 1000V. Erg leuke technologie om mee bezig te zijn.
Ik wil heel graag VCP4 en het nieuwe VCAP4-DCA, echter wordt ik daar in tegengehouden, omdat het verplicht is om een training gedaan te hebben bij VMware en er is geen budget voor trainingen op het moment (kip & ei). Dus ik bekijk nog even mijn mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Gistermiddag het nieuwe CCNP switch boek gekregen.

Deze blijkt echter helemaal fout te zijn ingebonden, hoofdstukken door elkaar en dubbel erin, en delen van het boek die gewoon missen. :F ;w

Misschien voor de mensen die het boek ook hebben besteld even een tip om dit bij ontvangst goed te checken, het gaat bij mij fout vanaf pagina 382.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Hmm, zal vanmiddag even kijken. Heb het boek wel ontvangen, maar deze is direct de boekenplank opgegaan, heb het veels te druk gehad om echt inhoudelijk te gaan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Skins schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:04:
[...]

Yep zeker weten! Inmiddels redelijk wat ESX implementaties gedaan (meestal in combinatie met UCS) en eigenlijk altijd met Nexus 1000V.
Wij gebruiken bij 10GbE core implementaties de gratis vCenter addon die bij die Arista switches zit.

Iets voor jullie Skins? http://www.aristanetworks.com/en/products/7500series

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 04-06-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Heeft Cisco een debug command om te zien welke configuratie er op dit moment worden ingevoerd op de CLI door bijvoorbeeld een andere user of script?

Nvm, ben er net achter dat het alleen kan doormiddel van TACACS+ of een EEM scriptje.

[ Voor 38% gewijzigd door MonkeySandwich op 04-06-2010 13:10 . Reden: "Oplossing" gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mythrill schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:29:
Heeft Cisco een debug command om te zien welke configuratie er op dit moment worden ingevoerd op de CLI door bijvoorbeeld een andere user of script?

Nvm, ben er net achter dat het alleen kan doormiddel van TACACS+ of een EEM scriptje.
Wellicht overbodig, maar misschien heb je hier ook wat aan:

archive
log config
logging enable

optioneel kun je ook syslog output aanzetten hierbij of authorization gebruiken zoals je zelf al zei. :)

[ Voor 4% gewijzigd door zenith op 04-06-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skins

Skins

PcDealer schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:42:
[...]

Wij gebruiken bij 10GbE core implementaties de gratis vCenter addon die bij die Arista switches zit.

Iets voor jullie Skins? http://www.aristanetworks.com/en/products/7500series
Arista ziet niet in onze product portfolio. Daarnaast is vCenter zegmaar gratis bij ESX, tevens geeft Cisco bij aanschaf van een UCS systeem (volledig 10G ook) en ESX licenties de Nexus 1000V cadeau! Ook een erg aantrekkelijke bundel voor klanten.

Nu houd ik mij eigenlijk nooit bezig met pre-sales dus ben niet helemaal thuis in al die bundels en wat nu goedkoper of beter is, ik kijk alleen naar functionaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Skins schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:18:
[...]

Arista zit niet in onze product portfolio. Daarnaast is vCenter zeg maar gratis bij ESX,
Dat is niet correct. vCenter is gratis in/vanaf bepaalde vSphere Acceleration Kits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over Frame Relay. Ik zat gisteren weer de stof te lezen van de eerste hoofdstukken in het ICND1 boek, en er staat dat een Frame Relay verbinding een access link gebruikt om de CPE te verbinden met een Frame Relay switch. Dit is wel duidelijk.

Maar er staat ook dat een Frame Relay verbinding eigenlijk dezelfde eigenschappen heeft als bij een point-to-point verbinding, omdat de access link ook een Leased Line is (tussen CSU/DSU bij de klant en Frame Relay switch bij de ISP). Dus ik vroeg me af of er op deze access links ook gewoon verschillende snelheden mogelijk zijn zoals een T1?

Ik vind dat hier niet genoeg over is te vinden in het ICND1 boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
ja tuurlijk. Ik heb Frame-Relay langs zien komen met access speeds van 64 kilobit tot en met 45 mbit. Je kan kiezen voor een hogere access speed en cir die daar ver onder ligt. Het voordeel daarvan is dat je serialization delay een stuk lager ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op maandag 07 juni 2010 @ 06:34:
ja tuurlijk. Ik heb Frame-Relay langs zien komen met access speeds van 64 kilobit tot en met 45 mbit. Je kan kiezen voor een hogere access speed en cir die daar ver onder ligt. Het voordeel daarvan is dat je serialization delay een stuk lager ligt.
Ah ok. Dus het kan zijn dat tussen de CPE en de Frame Relay Switch gewoon een T1 (1544Kb/s) verbinding gebruikt wordt of een E1 (2048Kb/s)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
T1 kennen we eigenlijk niet in Europa dat is gewoon E1. Maar je hebt iedere waarde tussen 64 kilobit to 2 mbit daarna gaat het naar 34 of 45 mbit.155 mbit Frame-Relay heb ik nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Frame Relay is in NL echter zo goed als uitgestorven, meeste is opgebouwd naar ATM en andersoort verbindingen zoals EVPN.

[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 07-06-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:42:
Frame Relay is in NL echter zo goed als uitgestorven, meeste is opgebouwd naar ATM en andersoort verbindingen zoals EVPN.
In het boek las ik dat ATM ook een packet switched systeem is inderdaad. Maar er is verder niks over te vinden in ICND1. Wat ik wel weet is dat sommige thuis modems bijvoorbeeld PPPoA gebruiken of PPPoE.
Het is dus PPP over ATM, dat vind ik vreemd omdat point to point verbindingen het tegenovergestelde zijn van packet switched verbindingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Zit alleen wel een (groot) verschil tussen een DSL (waar je PPPoA gebruikt) en een ATM verbinding.

In heel het CCNA traject kom je geen PPPoA danwel PPPoE zaken tegen; die kom je pas tegen in het CCNP traject. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Je hebt ook nog PPP over FrameRelay. Hier kan je dan weer PPP multilink overheen doen zodat bijvoorbeeld je meerdere 2 Mbit links kan bundelen tot een 4 mbit verbinding. Nooit tegengekomen in de praktijk maar wel gebouwd ten tijde van mijn CCIE studie.

Op vertelt.
Ik heb wel eens eens in de praktijk het volgende gebouwd
IP over X25 over IP over Frame-Relay
Ik zeg niet dat het snel was maar het werkte wel

X25 those were the days dat kon ik op een gegeven moment gewoon in HEX lezen.

[ Voor 32% gewijzigd door TrailBlazer op 07-06-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
TrailBlazer schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:18:
Nooit tegengekomen in de praktijk maar wel gebouwd ten tijde van mijn CCIE studie.
Toevallig vandaag nog mee bezig geweest. :)
TrailBlazer schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:18:
X25 those were the days dat kon ik op een gegeven moment gewoon in HEX lezen.
Daar hou ik me nog dagelijks mee bezig, draait gruwelijk veel nog op X25 (Digiacces EN Datanet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Ik frustreer me een beetje aan de beperkingen en bugs van Packet Tracer. Voor CCNP Switch werkt er nog te veel niet. Vandaar dat ik op jacht ga naar hardware om mee te oefenen. Ikzelf dacht aan 3 Routers, 3 Switches.
Zijn er producten waarvan jullie zeggen die zijn 2ehands qua prijs/kwaliteit erg goed? Het totale budget is rond de 300,- dus het zal nog een flinke kluif worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zero subnet en de broadcast subnet kunnen niet gebruikt worden bijvoorbeeld als er een classfull routing protocol gebruikt wordt. Ik heb RIP ingesteld, maar ik kan gewoon de broadcast en zero subnets aan de interfaces geven.. Ook lijkt VLSM het gewoon te doen met RIP.
Dit hoort toch niet te kunnen als ik het boek mag geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Ballebek schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:34:
[...]

[...]

Daar hou ik me nog dagelijks mee bezig, draait gruwelijk veel nog op X25 (Digiacces EN Datanet)
dan zit je waarschijnlijk op de KPN afdeling waar ik vroeger heb gewerkt. Vooral DigiAccess was altijd gezeur met die telefonie jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Ballebek schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:34:
[...]

[...]

Dat kan toch niet lang meer duren, bij mijn vorige klant waren we bezig met het uitfaseren van 1800 X25 locaties in NL. Ik heb altijd begrepen dat dit was omdat X25 vanaf 2011 niet meer ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Ik heb altijd begrepen dat dit was omdat X25 vanaf 2011 niet meer ondersteund wordt.
Moet minimaal tot 2015 nog operationeel zijn, worden zelfs nog steeds nieuwe verbindingen aangelegd. Waarschijnlijk gaat het zelfs door naar 2020 vanwege de betrouwbaarheid (zeg nou zelf, wat heb je nodig voor een beetje pin / alarm en meetverkeer).

Ik ga straks nog eens even prutsen, heb 5x 3550 switches gehaald vorige week, kan ik weer verder knutselen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Uberprutser op 08-06-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Ballebek schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:58:
[...]

Moet minimaal tot 2015 nog operationeel zijn, worden zelfs nog steeds nieuwe verbindingen aangelegd. Waarschijnlijk gaat het zelfs door naar 2020 vanwege de betrouwbaarheid (zeg nou zelf, wat heb je nodig voor een beetje pin / alarm en meetverkeer).

Ik ga straks nog eens even prutsen, heb 5x 3550 switches gehaald vorige week, kan ik weer verder knutselen. :)
Vakantie geld is weer binnen en gelijk weer op zeker ;) Gebruik je ze voor je CCIE R&S lab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zit er een fout in de ICND1 boek: het gaat over de router interface status codes.

Er staat dat als de line status "down" is en de protocol status ook "down" , dat het aan L1 ligt (geen kabel o.a.). Maar: wanneer ik de kabel uit de switch interface doe die met de Fa0/0 interface van de router is aangesloten zijn de codes: "up" en "down".

Die "up" hoort toch een "down" te zijn, omdat er geen kabel is aangesloten?!

Dit heb ik getest bij zowel physieke router/switch als in packet tracer..
Weet iemand waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 00:45:
Volgens mij zit er een fout in de ICND1 boek: het gaat over de router interface status codes.

Er staat dat als de line status "down" is en de protocol status ook "down" , dat het aan L1 ligt (geen kabel o.a.). Maar: wanneer ik de kabel uit de switch interface doe die met de Fa0/0 interface van de router is aangesloten zijn de codes: "up" en "down".

Die "up" hoort toch een "down" te zijn, omdat er geen kabel is aangesloten?!

Dit heb ik getest bij zowel physieke router/switch als in packet tracer..
Weet iemand waarom?
Voor fouten kun je de errata raadplegen op ciscopress.com:

http://www.ciscopress.com...201820_Errata12_04_09.doc

Mocht je er een kabel uittrekken dan zal de interface naar down down moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Bij routers werkt dat niet zo op ethernet. Geen idee waarom dat is eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:31:
Bij routers werkt dat niet zo op ethernet. Geen idee waarom dat is eigenlijk.
Je hebt gelijk! Heb het zojuist getest in packet tracer, ga er vanuit dat het in het echt ook zo is.
Wel vreemd inderdaad dat het op Fa interfaces anders is als op S interfaces.

Vraag me af of het op Gi interfaces ook zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
het heeft er volgens mij mee te maken dat een ethernetpoort eigenlijk alleen maar een L2 status heeft terwijl een seriele poort 2 statussen heeft. Alle signalen (DCD/DTR/DSR etc) moeten kloppen voor de 1e up en vervolgens ook nog het protocol daarboven zoals PPP en Frame-Relay 2e up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
BrammeS schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:31:
Gistermiddag het nieuwe CCNP switch boek gekregen.

Deze blijkt echter helemaal fout te zijn ingebonden, hoofdstukken door elkaar en dubbel erin, en delen van het boek die gewoon missen. :F ;w

Misschien voor de mensen die het boek ook hebben besteld even een tip om dit bij ontvangst goed te checken, het gaat bij mij fout vanaf pagina 382.
Vandaag wel het juiste boek ontvangen, snelle service van comcol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Ik had die hele set van computerboek.nl besteld, daar was gelukkig niets mee aan de hand.
Vandaag vijf 3550's opgehaald voor mijn CCNP Switch studie. Een paar hadden nog de SMI IOS dus die nog even vervangen en dan kan ik weer spelen.

Vanuit mijn stage heb ik gekregen:
3x 2950
3x 2600

Zelf heb ik gekocht:
3x 3550 (de overige 2 zijn voor een instructeur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Donderdag het Tshoot examen 8)7 het zal wel een race tegen de klok worden met 12 Trouble Tickets en 3 vragen in 185 minuten. Gelukkig kunnen we gebruik maken van de volgende regel Time extension for non-native English speaker living in non-English-speaking country anders was het examen 30 minuten korter. Grofweg 15 minuten per TT en 5 minuten voor de 3 vragen moet te doen zijn.

B.t.w. iemand het Tshoot examen al gedaan?

Voor de gene die alvast een voorproefje willen kunnen de Tshoot demo op de cisco website doen met 4 redelijk simpele trouble tickets:

http://www.cisco.com/web/...e37/le10/tshoot_demo.html

[ Voor 4% gewijzigd door MrFX op 14-06-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
dat eerste ticket is al raar. Alles wijst op een default route probleem op die client maar kom ik niet tegen bij de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
TrailBlazer schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:07:
dat eerste ticket is al raar. Alles wijst op een default route probleem op die client maar kom ik niet tegen bij de antwoorden.
De eerste keer dat ik TT 1 deed was compleet gefocust op DSW1 waardoor ik R4 totaal heb genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
hmm zeker fout getroubleshoot nu lijkt dat wel te kunnen naja hoef dat examen toch niet te doen :p Ik vind het vooral irritant dat niet alle commando's lijken te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
TrailBlazer schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:35:
hmm zeker fout getroubleshoot nu lijkt dat wel te kunnen naja hoef dat examen toch niet te doen :p Ik vind het vooral irritant dat niet alle commando's lijken te werken.
Dat is idd minder maar gelukkig is de examengine er iig een stuk beter op geworden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcovn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:25
Ik ben dit topic al langere tijd aan het volgen, en bij deze dan mijn eerste bijdrage.

Over exact twee weken doe ik mijn CVOICE examen (@Cisco Live) als eerste stap richting CCVP. Ik ben op dit moment al in bezit van CCNA Voice. Mij valt het op dat de inhoud van de self-study boeken (CVOICE 642-432 en IIUC 640-460) erg veel op elkaar lijken, op het feit na dat CVOICE op CCM is gericht en IIUC op CCME.

Heeft iemand ditzelfde traject gevolgd en kan hij/zij mij vertellen of de inhoud van de examens ook overeenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skins

Skins

TrailBlazer schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:07:
Verwacht toch meer van je ;)
Die demo tickets zijn leuk om te doen! Idd de eerste is de meest lastige, maar ik had ze alle 4 binnen 10 min opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Zojuist het TSHOOT examen achter de rug helaas net 10 puntjes te weinig :( passing score was 790.

Tijdens de start van het examen helaas veel tijd verloren met lastige layer 3 issues en op een gegeven moment maar een gokje gewaagt (niet geschoten is altijd mis) omwille van timemanagement. Achteraf bleek dit de verkeerde keuze te zijn geweest aangezien ik nog meer als 30 minuten over had :( en je kunt helaas niet terug naar een vorig Trouble Ticket.

Achteraf moet ik concluderen dat mijn layer 3 troubleshooting skills niet voldoende/snel genoeg waren.
Gelukkig ook een aantal positieve punten zo gingen enkele layer 3 en de layer 2 issues als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bj.mars
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-08 17:26
@MrFX
Balen dat je het niet gehaald hebt
Was er nog veel variantie in het TSHOOT examen?
Kortom: Wil je er meer over vertellen?

Ik moet namelijk volgende week vrijdag.
Maar ik weet niet zo goed wat ik van dit examen kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
MrFX schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:48:
Zojuist het TSHOOT examen achter de rug helaas net 10 puntjes te weinig :( passing score was 790.

Tijdens de start van het examen helaas veel tijd verloren met lastige layer 3 issues en op een gegeven moment maar een gokje gewaagt (niet geschoten is altijd mis) omwille van timemanagement. Achteraf bleek dit de verkeerde keuze te zijn geweest aangezien ik nog meer als 30 minuten over had :( en je kunt helaas niet terug naar een vorig Trouble Ticket.

Achteraf moet ik concluderen dat mijn layer 3 troubleshooting skills niet voldoende/snel genoeg waren.
Gelukkig ook een aantal positieve punten zo gingen enkele layer 3 en de layer 2 issues als een speer.
Is het nu ook zo dat de topologie op het examen ook echt gelijk is aan de topologie zoals Cisco die vrij heeft gegeven? Ik zelf verwacht ergens in het najaar TSHOOT te gaan doen.

Gisteren trouwens naar Cisco Amsterdam geweest voor de 6500 & VSS CTU, was voor mij de eerste keer op een CTU en ik moet zeggen dat het best interessant was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand enig idee wanneer er de nieuwe CCNP (CBTNuggets) video's van Jeremy Cioara af zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
BrammeS schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:18:
[...]

Is het nu ook zo dat de topologie op het examen ook echt gelijk is aan de topologie zoals Cisco die vrij heeft gegeven? Ik zelf verwacht ergens in het najaar TSHOOT te gaan doen.

Gisteren trouwens naar Cisco Amsterdam geweest voor de 6500 & VSS CTU, was voor mij de eerste keer op een CTU en ik moet zeggen dat het best interessant was.
Het is dezelfde topology maar wees scherp tijdens het examen over sommige typo 's lees je zo heen.
6500 & VSS _/-\o_ de CTU is zeker alleen voor resellers en partners of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Digitizers schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:44:
Iemand enig idee wanneer er de nieuwe CCNP (CBTNuggets) video's van Jeremy Cioara af zijn?
nope hij is er nog steeds mee bezig:

http://www.ciskoblog.com/2010/05/cisco-route-bra.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Digitizers schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:44:
Verwacht wordt oktober (was zo brutaal om hem zelf een mailtje te sturen paar maanden terug na een korte mailwisseling).

[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 17-06-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
MrFX schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:30:
[...]

Het is dezelfde topology maar wees scherp tijdens het examen over sommige typo 's lees je zo heen.
Oei, ik ben geen fan van dat geneuzel, in de examenstress ga ik altijd dat soort dingen over het hoofd zien.

Sowieso hoorde ik al dat Cisco een andere weg is ingeslagen met het maken van examenvragen, ze gaan nu heel veel examenvragen maken met exact dezelfde tekst en netwerk topologie waarbij ze in de tekst telkens een paar woorden/getallen veranderen. Hiermee hopen ze het een stuk lastiger te maken voor de mensen die domweg vragen uit hun hoofd leren.
6500 & VSS _/-\o_ de CTU is zeker alleen voor resellers en partners of?
Was inderdaad erg leuk :P , mede omdat de sessies werden gegegeven door Patrick Warichet (Technical Leader van o.a. 6500) en Rupesh Chakkingal (Product Manager van o.a. 6500), erg veel inhoudelijke kennis dus. Vooral de vraag van de presentators of we nog functionaliteit misten? 8) Want dan zouden ze het even opnemen met het enginering team. 8)7

De CTU's zijn inderdaad voor partners en resellers, te boeken via my cisco event calendar(inloggen met je CCO).

Registerd partner zijn is volgens mij voldoende om aanspraak te maken op dit soort partner resources. Een kennis van mij is in ieder geval freelancer en die gaat ook af en toe naar dit soort events toe.

[ Voor 4% gewijzigd door BrammeS op 17-06-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Kan iemand mij misschien helpen met het begrijpen van RSTP port roles?

Root port:
Per switch 1 port met het beste pad naar de root bridge.

Designated port:
Per switch 1 port met het beste pad van een ethernet segment.

Alternate port:
Alternatieve pad naar de root bridge.

Backup port:
Naar mijn idee is die gewoon hetzelfde als een alternate port.

Het plaatje van wikipedia maakt het voor mij ook niet echt duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Een backup poort is een poort op een shared lan segment juist niet richting de root.

http://www.cisco.com/en/U...per09186a0080094cfa.shtml

is een wat vaag concept en kom je eigenlijk nooit tegen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Hij is helemaal duidelijk. Het enige verschil dus op dit niveau tussen STP en RSTP is de blocking state.

Als een port in blocking mode is dan is hij of alternate of backup. Krijgt hij een bpdu van iets in hetzelfde collision domain dan is het backup, anders is het alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
BrammeS schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:04:
[...]

Was inderdaad erg leuk :P , mede omdat de sessies werden gegegeven door Patrick Warichet (Technical Leader van o.a. 6500) en Rupesh Chakkingal (Product Manager van o.a. 6500), erg veel inhoudelijke kennis dus. Vooral de vraag van de presentators of we nog functionaliteit misten? 8) Want dan zouden ze het even opnemen met het enginering team. 8)7

De CTU's zijn inderdaad voor partners en resellers, te boeken via my cisco event calendar(inloggen met je CCO).

Registerd partner zijn is volgens mij voldoende om aanspraak te maken op dit soort partner resources. Een kennis van mij is in ieder geval freelancer en die gaat ook af en toe naar dit soort events toe.
Cisco organiseert voor haar partners zogenaamde CTA's en CTU's.
CTA - Cisco Technical Academy - CCNA/CCxA niveau
CTU - Technical University - CCNP/CCxP niveau

Ze worden ongeveer één keer in de twee maanden gegeven en duren een hele dag.
En zijn ingedeeld volgens:
- Virtualisatie / Data Center (WAAS / UCS / Nexus)
- Borderless Networks (Routing / Switching / Security / Wireless)
- Collaboration (Unified Communications / Voice & Video / Contact Center / enz.)

Daarnaast zijn er SE dagen, waarbij je sessies hebt in verschillende tracks, waaruit je kan kiezen.
Normaal worden dit soort sessie door System Engineers gegeven van Cisco Nederland.

Gisteren betrof het echter een road show, waarbij ze wat mensen van de Catalyst 6500 Business Unit hadden ingevlogen. ( Die dan een rondje Europa doen. )

Dit komt niet zo vaak voor. ( Meestal bij introducties van nieuwe producten / product lijnen. )
Maar het zijn wel de meest interessante sessies, omdat je direct met het development team praat.
Deze road show hadden ze voor het gemak het "CTU" label opgeplakt ;)

Cisco organiseert overigens ook wereldwijde WebEx sessies over diverse onderwerpen
en hier zitten ook vaak mensen bij uit de betreffende Business Unit.

@BrammeS: Nog bedankt voor het meekijken met het VSS-lab, maar dat had ik al gezegd geloof ik... :)

* Bl@ckbird zit volgende week twee dagen in Brussel, voor een Nexus 1k/2k/5k/7k training.
Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
vaag probleem in het netwerk hier. Twee 6500's denken dat ze allebei STP root zijn voor een hele reeks vlans. BPDU van de ene komen niet aan op de andere lijkt het. Cisco erbij en vervolgens klopt die dit commando in (na ingelogd te zijn op de switch processor)

test acl id dvlan 2308 default_rslt_acl 3sh mls acl i2k_dvlan 2308

ik kan je wel zeggen die commando's staan in geen enkel boek hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Dammit, denk ik eingelijk dat ik het hele stp verhaal onder de knie heb. Mis ik toch nog wat commando kennis. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
TrailBlazer schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:01:
ik kan je wel zeggen die commando's staan in geen enkel boek hoor.
Is er eentje voor in de catagorie undocumented features.

Pagina: 1 ... 23 ... 42 Laatste