Heeft iemand al ervaring met een 1000v design?
Ik heb nu bezig met een design voor een 1000v implementatie in twee server ruimtes welke in verschillende gebouwen gesitueerd zijn.
Ik was van plan om in ieder server ruimte een eigen 1000v instance met elk 2 VSM's te maken in verband met het scheiden van risico's. Nu blijkt dat ze ook vMotion willen doen tussen de verschillende server ruimtes. Ik vraag me af of het in dit geval dan wel praktisch is om twee aparte 1000v instances te maken. Want volgens mij kan je de vNIC's dan niet dynamisch laten mee verhuizen bij een vMotion actie.
Het alternatief is één grote 1000v instance maken met 2 VSM’s welke elk in één van de server ruimtes draaien. Als er in geval van calamiteit één server ruimte volledig is weggevallen is er dan nog maar één VSM over en dat voelt op de één of andere manier niet goed aan.
Iemand hier een mening over?
Als je gaat spitten in de Cisco design documentatie vindt je hier trouwens helemaal niets over. De beschikbare design documentatie richt zich vooral op de verschillende manieren hoe je één enkele host kan aansluiten op de core.
[
Voor 0% gewijzigd door
BrammeS op 17-05-2010 22:31
. Reden: typo. ]