Qua hoeveelheid vond ik het heel erg veel. Van alles tot nu toe (de CCIE written uitgezonderd waar ik momenteel mee bezig ben) vond ik dat ik bij CCNA het meeste moest studeren. Ik had ook het geluk dat ik de academy lessen kreeg, anders had het nog langer geduurd bij mij. Ik heb na m'n CCNA ook m'n CCNP gehaald, hier diende ik aanzienlijk minder voor te studeren maar zat ik wel veel vaker in een lab.
Mijn volgorde voor CCNP was trouwens als volgt:
BSCI: Failed
Composite (BSCI en BCMSN): Succeeded
ISCW: Succeeded
ONT: Succeeded
ONT vond het meest lastige, heb het geluk aan mijn kant gehad toen ik die haalde op het nippertje. Als ik nu terug kijk viel het eigenlijk best mee, waarschijnlijk was het de examenstress voor de laatste module.
Nu ben ik met m'n written bezig maar m'n werkgever liet van de week weten dat ik of CCDA>CCDP of CCVP moet doen. Ik weet dus nog niet wat ik als eerst volgende zal gaan doen..
Mijn volgorde voor CCNP was trouwens als volgt:
BSCI: Failed
Composite (BSCI en BCMSN): Succeeded
ISCW: Succeeded
ONT: Succeeded
ONT vond het meest lastige, heb het geluk aan mijn kant gehad toen ik die haalde op het nippertje. Als ik nu terug kijk viel het eigenlijk best mee, waarschijnlijk was het de examenstress voor de laatste module.
Nu ben ik met m'n written bezig maar m'n werkgever liet van de week weten dat ik of CCDA>CCDP of CCVP moet doen. Ik weet dus nog niet wat ik als eerst volgende zal gaan doen..