Er is een wezenlijk verschil tussen
zelf mensen opzoeken waarmee je niet door een deur kan, of mensen die
jou opzoeken, zonder dat daar een reden voor is. Als ik over straat loop en iemand 'zoekt problemen' met mij, loop ik fijn door, want voor zulk triest kneuzenvolk heb ik geen tijd.
Verder ga ik graag de dialoog met mensen aan als ze ervoor openstaan, maar in een computerspel hoef ik die 'moeite' niet altijd te nemen. Het is net zoiets als iemand die hier op het forum overal komt spammen dat iedereen hier een nerd is, dat alle nerds sukkels zijn en dood moeten. En ja, dat laatste is wat overdreven, maar zulke figuren ben ik weleens op een RP server tegengekomen. En zoals vaak aangehaald wordt, "Arguing on the internet is like competing in the Special Olympics... even if you win, you're still retarted", dus ik besteed m'n tijd liever nuttig dan dat ik moeite ga doen om zulk 'volk' duidelijk te maken dat ze ook ergens anders naartoe kunnen gaan. Dan denken ze maar dat RP-ers een stelletje arrogante rukkers zijn; mij boeit het niet, want niemand dwingt ze om op zo'n server te spelen.
Mensen die me op een normale manier iets vragen, daarentegen, kunnen altijd op een antwoord rekenen. Zolang ze dus maar niet hun overtuigingen op proberen te dringen aan anderen; als jij op een RP server speelt, gelden daar bepaalde huisregels – ben je het er niet mee eens, dan ga je fijn ergens anders heen. Ik ren ook niet een moskee binnen met modderschoenen aan, om vervolgens te gaan klagen dat ik m'n schoenen uit moet doen. Je komt op een
afgebakende plek, waar niemand je dwingt heen te gaan, dan houd je je aan de daar geldende (huis)regels. Simpel genoeg lijkt me.