Ja op sommige sites had ik het ook gelezen maar ik denk dan neem ik toch maar het zekere voor het onzekere. En daarnaast is het prestatie verschil niet super groot. Dus ik hoop er geen last van te krijgen.CaptJackSparrow schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:58:
[...]
Alhoewel op de webpagina van mijn A75 mobo alleen RAID 0,1,10 en JBOD genoemd worden noemt de helpinfo van de RaidXpert software in Windows in aanvulling daarop er toch ook RAID 5 bij:
[...]
Geen idee wie er nou gelijk heeft.
De pc met de E8400 is gewoon een pc die hier thuis staat, dat is niet de actuele server. Ik heb Mezzmo daar alleen even op geïnstalleerd om te kijken wat de cpu belasting zou zijn bij 2 streams.Dreamvoid schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:45:
Die Conroe is voor server taken qua snelheid nog prima, het verbruik is alleen (naar huidige maatstaven) vrij hoog. Voor 100 euro heb je een nieuw mobo+ram+cpu (Celeron op een simpel MSI/Intel H61 bordje, ietsje sneller) die zo'n 20W minder in idle verbruikt. Is dat het waard? Als de server 24/7 aan staat betekent dat zo'n 40 euro per jaar aan stroombesparing. Voor die Core 2 Duo+ram+mobo krijg je misschien nog iets van 3 tientjes op de tweedehands markt? Al met al ga je er niet spectaculair veel mee terugverdienen, maar het is op zich geen stomme investering.
[ Voor 43% gewijzigd door tweakG5 op 12-04-2012 12:08 ]