Dan zit je incl. btw en een dik tegen de €600 aan, daar kun je bijna 3 nettops voor kopenflitspaal.nl schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:42:
[...]
Klopt, een dualcore 2ghz variant zonder harddisk kost 400 euro ex btw.Nog een 750gb 2,5" schijf erbij voor 80 euro en je bent klaar. Ik heb daarnet een netbook bekeken, dan komt de fitpc beter uit met 6 USB poorten. Voor het dataloggen heb ik er al 3 nodig.
En elke Watt minder verbruik is mooi meegenomen.
Overigens is de Z550 volgens Intel een single core + ht en geen dual core. De N550 in mijn nettop is wel een echte dual core + ht, dus 4 cores in Windows.
De meeste nettops hebben 3 usb aansluitingen, dus dan zul je een usb hubje van €10 nodig hebben. Dat is wel het mooie van zo'n fitpc: heel veel aansluitingen in een heel klein doosje
Ik heb eerder nog naar een Sheeva/Guruplug etc. gekeken als mini server, maar die zijn met hdd net zo duur als een nettop en het verbruik is niet eens lager (nou ja, mogelijk 1 watt) dan een nettop.
Veel lager uitkomen in wattage is nog steeds een uitdaging, tenzij die $25 computer iets wordt...
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs