Je weet ook dat die rotkrengen van Realtek niet heel veel verder als 200Mbps gaan komen he? Tenminste, niet onder Windows. Ze schijnen onder Linux de 300Mbps nog wel eens aan te willen tikken.
Heb hier ook, puur tijdelijk, een kaartje op basis van die Realtek chip in m'n nieuwe server zitten.
Gelukkig wel met een PCIe interface, maar alsnog zijn die krengen niet vooruit te branden.
Driver updates er tegenaan, kloten met settings (jumboframes, autonegotiation forcen op Gbit, energysaving uit, etc) en dan nog met een third party tool er tegenaan om TCP/IP verkeer te verbeteren.
Ze pieken op 250Mbps, gaan heel grillig op en neer met de snelheid (ja, op dikke transfers van 4GB ook) en zitten gemiddeld op de 180Mbps.
Gelukkig heb ik binnenkort m'n oude server offline en kan ik de Intel Pro1000PT daar uit halen. Dan krijg ik tenminste weer 750Mbps+
Die Realtek rommel is echt een drama.
Trouwens, waar heb je 2x Gbit voor nodig? Als je gaat routen is 100Mbps in de regel ruim voldoende.
Uiteraard met uitzondering als je glasfiber naar je huis hebt liggen, maar zelfs dan moet je er maar net het abbo voor hebben om meer als 100Mbps internet te hebben.
Edit:
Owjah, ik ben hier ook bezig om m'n oude server te vervangen voor iets zuinigs en stils.
Nieuwe setup bestaat uit:
AMD Sempron 64 - 140 (2.7Ghz, AM3)
Asrock N68C-S UCC (AM2+, nForce 630a)
1GB DDR2
2x WD GreenPower 2TB in RAID1 (voor Storage, ivm dataveiligheid)
120GB 5400RPM Hitachi notebook HDD (boot)
Intel Pro1000 PT PCIe LAN (nu dus nog heel even een Realtek op PCIe)
Oude was een AMD Athlon64 met 2GB DDR400 en 8HDD's (2x RAID1 boot en 6x RAID5 (2TB) voor opslag met een dedicated Adaptec RAID controller)
Edit2:
Owjah, wat die Realtek zooi betreft, de CPU ligt het ook niet aan. Die is voldoende snel en piekt hooguit eens op 20% usage. Dus dat is het probleem ook niet.
[
Voor 18% gewijzigd door
McKaamos op 12-02-2011 00:02
]