Het volgende probleem heb ik met mijn nieuwe Logitech EX110 draadloze set op XP (PS/2). Als ik de PC aanzet werkt het toetsenbord prima (in bios e.d.). Kom ik echter op het inlogscherm van XP, reageert het toetsenbord niet meer. De muis doet het in eerste instantie wel, maar na het indrukken van een toets op het toetsenbord, reageert deze ook niet meer.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
- Opnieuw verbinding gemaakt met de draadloze ontvanger
- Muis en toetsenbord verwijderd uit het apparaatbeheer
- USB legacy mouse/keyboard in het bios op disabled en enabled gezet.
- Opstarten in veilige modus, echter dit lukt niet, de pc start gewoonweg opnieuw op
- Enkele dingen disabled in het bios om bronnen vrij te krijgen (COM2, game port, Firewire)
- Ander (PS2) toetsenbord en muis geprobeerd
- ACPI-pc veranderd naar ACPI uniprocessor (dit heb ik eerst omgekeerd gedaan om problemen van m'n Soundstorm op te lossen.)
Maar het mocht niet baten. Blijkbaar is er een I/O bereik conflict. Zie plaatje

Nu is de vraag, iemand enig idee hoe dit valt op te lossen? En dat zonder gebruik te maken van de veilige modus? Ik kan enkel onder remote desktop werken.
Ik ben nog wat soortgelijke topics tegen gekomen, echter zonder oplossing helaas
Cordless Desktop EX110 laat pc hangen
draadloos toetsenbord ft. optische muis
[XP] geen muis en keyboard meer!
Specs, voor zover relevant
Mobo: A7N8X Deluxe Rev2, bios 1007
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
- Opnieuw verbinding gemaakt met de draadloze ontvanger
- Muis en toetsenbord verwijderd uit het apparaatbeheer
- USB legacy mouse/keyboard in het bios op disabled en enabled gezet.
- Opstarten in veilige modus, echter dit lukt niet, de pc start gewoonweg opnieuw op
- Enkele dingen disabled in het bios om bronnen vrij te krijgen (COM2, game port, Firewire)
- Ander (PS2) toetsenbord en muis geprobeerd
- ACPI-pc veranderd naar ACPI uniprocessor (dit heb ik eerst omgekeerd gedaan om problemen van m'n Soundstorm op te lossen.)
Maar het mocht niet baten. Blijkbaar is er een I/O bereik conflict. Zie plaatje

Nu is de vraag, iemand enig idee hoe dit valt op te lossen? En dat zonder gebruik te maken van de veilige modus? Ik kan enkel onder remote desktop werken.
Ik ben nog wat soortgelijke topics tegen gekomen, echter zonder oplossing helaas
Cordless Desktop EX110 laat pc hangen
draadloos toetsenbord ft. optische muis
[XP] geen muis en keyboard meer!
Specs, voor zover relevant
Mobo: A7N8X Deluxe Rev2, bios 1007