[XP] Muis en toetsenbord conflict

Pagina: 1
Acties:

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het volgende probleem heb ik met mijn nieuwe Logitech EX110 draadloze set op XP (PS/2). Als ik de PC aanzet werkt het toetsenbord prima (in bios e.d.). Kom ik echter op het inlogscherm van XP, reageert het toetsenbord niet meer. De muis doet het in eerste instantie wel, maar na het indrukken van een toets op het toetsenbord, reageert deze ook niet meer.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
- Opnieuw verbinding gemaakt met de draadloze ontvanger
- Muis en toetsenbord verwijderd uit het apparaatbeheer
- USB legacy mouse/keyboard in het bios op disabled en enabled gezet.
- Opstarten in veilige modus, echter dit lukt niet, de pc start gewoonweg opnieuw op
- Enkele dingen disabled in het bios om bronnen vrij te krijgen (COM2, game port, Firewire)
- Ander (PS2) toetsenbord en muis geprobeerd
- ACPI-pc veranderd naar ACPI uniprocessor (dit heb ik eerst omgekeerd gedaan om problemen van m'n Soundstorm op te lossen.)

Maar het mocht niet baten. Blijkbaar is er een I/O bereik conflict. Zie plaatje
Afbeeldingslocatie: http://xs413.xs.to/xs413/07123/tobomuis.png.xs.jpg

Nu is de vraag, iemand enig idee hoe dit valt op te lossen? En dat zonder gebruik te maken van de veilige modus? Ik kan enkel onder remote desktop werken.

Ik ben nog wat soortgelijke topics tegen gekomen, echter zonder oplossing helaas
Cordless Desktop EX110 laat pc hangen
draadloos toetsenbord ft. optische muis
[XP] geen muis en keyboard meer!

Specs, voor zover relevant
Mobo: A7N8X Deluxe Rev2, bios 1007

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:05

DarkSide

theres no place like ::1

Raar, mijn vrouw gebruikt hetzelfde setje en heeft nooit problemen. Heeft wel XP met SP2.
Heb het wel een keer meegemaakt dat ik niet meer kon typen (en dus ook niet kon inloggen).
Dit kwam omdat logitech setpoint een probleem had met de beveiliging van de draadloze verbinding.
Heb dit toen opgelost door er een ps/2 kbd aan te hangen en de setpoint software te uninstallen en opnieuw te installeren. vervolgens weer het draadloze setje aangesloten en opnieuw de set beveiligen. Sindsdien geen problemen meer.
Heb niet gekeken of er toen conflicten waren. Maar wellicht het proberen waard.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Noork
  • Niet online
Ik heb nu ook al een jaar lang geen problemen gehad. Had mijn pc nu voor het eerst in een maand opnieuw opgestart, en krijg nu dit voor m'n kiezen.

Ik heb de Logitech setpoint software reeds verwijderd. De drivers voor de toetsenbord en muis staan op standaard ingesteld. En in principe werkt het toetsenbord wel, dus ik sluit problemen van de draadloze verbinding uit. Ook werken muis en toetsenbord prima met een bootable disk, zoals BartPE of een Linux installatiecd.

Heb net nog even opnieuw veilige modus geprobeerd. Heb nu het vinkje ''opnieuw opstarten" uitgezet. De BSOD die ik krijg is: 0x0000007B.

Volgens de Ms site o.a. te wijten aan:
Het foutbericht 'Stop 0x0000007B' wordt weergegeven bij een bronconflict tussen de opstartcontroller en een andere controller

Pfff ik denk erover om vanmiddag een nieuwe schijf te halen en een verse installatie uit te voeren. En dat alles door een niet werkend toetsenbord :(

[ Voor 46% gewijzigd door Noork op 21-03-2007 11:53 ]

• jc_hans
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-04-2025
^^ Niet doen !

Loop gewoon een setup van welke OS dan ook nog even door en zorg dat je alle hardware en randapparatuur juist geïnstalleerd krijgt en doe desnoods het toetsenbord en muis als laatst als dit mogelijk is.

Heb het zelfde zo een beetje gehad met mijn Card Reader en windows blijft gewoon vaag in dit geval. Probleem met Device Controller, ja dat kan van alles zijn maar check de hardware lijst en de I/O goed na dat je alle hardware heb geïnstalleerd doe desnoods die Hardware Componenten check om te kijken naar gewijzigde apparaten hoe dan ook je kan beter nieuw toetsenbord dan hardeschijf halen want het is bijna niet voor te stellen dat dit probleem aan een harde schijf kan leggen $%7834765

• Noork
  • Niet online
Te laat :) Het zat hem denk ik in het wijzigen van de ACPI. Het toetsenbord werkt prima. Ik zit nu achter een verse installatie te werken. Dat had ik ook liever anders gezien, alles opnieuw instellen is een verschrikkelijke klus.